Allemaal praatje pot, alsof de VVD het kabinet opblaastquote:Op maandag 3 juli 2023 23:52 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
De VVD fractie is er klaar mee.
Zelfs als er een akkoord zou komen op beperking van de instroom is dat vooral een papieren tijger lijkt me.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Allemaal praatje pot, alsof de VVD het kabinet opblaast
CU blijft trouwens ook gewoon aan tafel anders gaat de rest als rompkabinet verder zonder CU, dus kan je beter blijven zitten. De CDA-leden zijn inmiddels wel klaar met het kabinet maar Hoekstra wil door met het kabinet. Voor wie zit die vent er eigenlijk vraag je je dan af
Hoekstra zit er om Omtzigt de wind uit de zeilen te houden en Rutte op zijn zetel, verder maakt het hem niet uitquote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Allemaal praatje pot, alsof de VVD het kabinet opblaast
CU blijft trouwens ook gewoon aan tafel anders gaat de rest als rompkabinet verder zonder CU, dus kan je beter blijven zitten. De CDA-leden zijn inmiddels wel klaar met het kabinet maar Hoekstra wil door met het kabinet. Voor wie zit die vent er eigenlijk vraag je je dan af
Natuurlijl blijven ze niet wegquote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zelfs als er een akkoord zou komen op beperking van de instroom is dat vooral een papieren tijger lijkt me.
Die mensen blijven niet ineens weg, de europese verdeelsleutel zal er straks wel boven prevaleren, uitzetten gebeurt in de praktijk hoogstens op 20%, de rechter zal straks wel weer een of ander verdrag vinden waardoor uitzetten niet kan/mag, daarnaast zal er wel weer hemel en aarde bewogen moeten worden door iedereen om alsnog "menselijke" opvang te regelen.
Je kunt je beter richten op het minder aantrekkelijk maken van nederland als asielland. Dus geen uitkering, huis, geld voor je inrichtingen, gratis medische zorg etc etc etc.
De enige oplossing is ervoor zorgen dat de asielzoeker liever naar duitsland/frankrijk/roemenie gaat dan naar nederland.
Dat klopt. Van der Plas noemde gisteren ook al doodleuk een getal 'na de zoveelste asielzoeker gaat het hek dicht', maar dat is per definitie een illusie. Zo werkt het gewoon niet. We doen er beter aan wat stromen te gaan combineren, zodat we niet én Ter Apel vol hebben zitten, en ondertussen via allerlei obscure constructies half Oost-Europa in de distributiecentra moeten zetten omdat we het werk anders niet gedaan krijgen. Of de universiteiten met duizenden buitenlandse studenten laten overstromen omdat die anders de financiering niet rond krijgen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:28 schreef Kickinalfa het volgende:
Zelfs als er een akkoord zou komen op beperking van de instroom is dat vooral een papieren tijger lijkt me.
En de instroom van arbeidsmigratie is veel makkelijker te sturen en ook veel groter.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt. Boerenlientje noemde gisteren ook al doodleuk een getal 'na de zoveelste asielzoeker gaat het hek dicht', maar dat is per definitie een illusie. Zo werkt het gewoon niet. We doen er beter aan wat stromen te gaan combineren, zodat we niet én Ter Apel vol hebben zitten, en ondertussen via allerlei obscure constructies half Oost-Europa in de distributiecentra moeten zetten omdat we het werk anders niet gedaan krijgen. Of de universiteiten met duizenden buitenlandse studenten laten overstromen omdat die anders de financiering niet rond krijgen.
Dat klinkt als het ideaalbeeld van de CU tijdens de formatie. Voor de CU ook ideaal: steunen wat ze willen, alles bijsturen via de belangrijke zetels in de Eerste Kamer (die 3 zetels blijven nodig), maar niet meer verantwoordelijk zijn voor dat verschrikkelijke VVD beleid.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
CU blijft trouwens ook gewoon aan tafel anders gaat de rest als rompkabinet verder zonder CU...
BoerenLientje? Ik had je toch iets hoger ingeschat.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt. Boerenlientje noemde gisteren ook al doodleuk een getal 'na de zoveelste asielzoeker gaat het hek dicht', maar dat is per definitie een illusie. Zo werkt het gewoon niet. We doen er beter aan wat stromen te gaan combineren, zodat we niet én Ter Apel vol hebben zitten, en ondertussen via allerlei obscure constructies half Oost-Europa in de distributiecentra moeten zetten omdat we het werk anders niet gedaan krijgen. Of de universiteiten met duizenden buitenlandse studenten laten overstromen omdat die anders de financiering niet rond krijgen.
Het is haar eigen nick op twitter. Maar ik had geen beledigende intenties, ik zal het even aanpassen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:25 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
BoerenLientje? Ik had je toch iets hoger ingeschat.
Oke, ik heb zelf geen Twitter en gaat er ook niet komen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is haar eigen nick op twitter. Maar ik had geen beledigende intenties, ik zal het even aanpassen.
.quote:’Wopke en CDA houden minder van elkaar’
WOUTER DE WINTHER
Geen partij wisselde sinds VVD’er Mark Rutte premier is zo vaak van leider als de PvdA.
Job Cohen, Diederik Samsom, Lodewijk Asscher, Lilianne Ploumen en Attje Kuiken: allemaal gaven ze leiding aan de ooit zo belangrijke politieke beweging.
Het is aannemelijk dat de zesde leider richting de volgende Tweede Kamerverkiezingen ten tonele verschijnt, de zoveelste die de nog immer kwakkelende PvdA weer tot ouderwets grote hoogten moet opstuwen
Ik las het. Er komen wel maatregelen, las ik.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:18 schreef alpeko het volgende:
@:Hanca die alcoholpreventie maatregelen waren dus geen wensenlijstje van het kabinet aldus van Ooijen. Hij trekt de keutel dus weer in.
Dat laatste lijkt me een prima insteek ja. Daar zal niemand op tegen zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik las het. Er komen wel maatregelen, las ik.
Ik was ook niet zo zeer fan van dit lijstje, daar stonden wat mij betreft ook onhandige dingen op (het dure speciaalbier waarvan je er vaak 1 of 2 op een avond drinkt uit de supermarkt, maar de pils die per krat gaat niet, bijvoorbeeld). Ik ben wel enthousiast over een campagne die meer bewust maakt hoe schadelijk drinken is. Ik las vandaag dat de gemiddelde leeftijd voor het eerste biertje 13,3 jaar is en dat dat biertje meestal thuis is, dat is gewoon echt duidelijk een teken dat ouders niet door hebben hoe schadelijk dat is.
Ik denk ook dat je eerst voor bewustwording moet gaan, dan vallen maatregelen daarna ook beter. Na bewustwording over roken zag je ook geen ophef in Nederland over rookvrije zones, zoals de sportparken.
Als er in de ministerienotulen niks staat, dan vraag ik me wel af hoe uitgebreid er over gesproken is. Adema werd door de boeren (zelfs FDF) juist geprezen om zijn eerlijkheid en duidelijkheid wat er wel en niet kon.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:40 schreef alpeko het volgende:
Adema doet een Rutte’tje. Heeft er geen herinnering aan. Mss ben je dan niet de juiste man voor deze functie?
https://nos.nl/l/2481470
Dan kloppen die notulen niet. Of die van Timmermans niet. Vreemde zaak. Temeer omdat Adema tijdens het debat in januari ook niet heeft genoemd met Timmermans gesproken te hebben. Hij kroop toen al door het oog van de naald. Dit lijkt me met opzet verzwegen om zijn hachie te redden. Als toen al bekend was dat hij dit met Timmermans had besproken dan had hij er nooit mee weggekomen. Niet slim. Als is de leugen nog zo snel.... Ik zou sowieso geen enkele politicus prijzen voor eerlijkheid.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als er in de ministerienotulen niks staat, dan vraag ik me wel af hoe uitgebreid er over gesproken is. Adema werd door de boeren (zelfs FDF) juist geprezen om zijn eerlijkheid en duidelijkheid wat er wel en niet kon.
Tja, ik weet het ook niet. Twee elkaar tegensprekende notulen maken het controleren van politici wel heel lastig. Moeten we straks bij alle gesprekken mensen zoals de griffie hebben die het hele gesprek gewoon volledig uitschrijven?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan kloppen die notulen niet. Of die van Timmermans niet. Vreemde zaak. Temeer omdat Adema tijdens het debat in januari ook niet heeft genoemd met Timmermans gesproken te hebben. Hij kroop toen al door het oog van de naald. Dit lijkt me met opzet verzwegen om zijn hachie te redden. Als toen al bekend was dat hij dit met Timmermans had besproken dan had hij er nooit mee weggekomen. Niet slim. Als is de leugen nog zo snel.... Ik zou sowieso geen enkele politicus prijzen voor eerlijkheid.
Niets tegenstrijdigs aan. In de notulen van het ministerie staat het niet. In die van Timmermans wel. Tegenstrijdig zou zijn als de ene A beweert en de ander B. Waarom zou de EC dit verzinnen? Het ministerie had er alle belang bij om het weg te laten aangezien er al een tegenstrijdig bericht naar de boeren was gegaan. Het is sowieso de modus operandi van Rutte en co om zo min mogelijk te notuleren.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik weet het ook niet. Twee elkaar tegensprekende notulen maken het controleren van politici wel heel lastig. Moeten we straks bij alle gesprekken mensen zoals de griffie hebben die het hele gesprek gewoon volledig uitschrijven?
Ja, als het een soort tussenzin is in een gesprek waar Adema andere doelen heeft... deze zin is ook niet echt heel duidelijk: "De eerste vice-voorzitter van de Europese Commissie (Timmermans, red.) benadrukte dat Nederland zich moet houden aan zowel de inhoud als het tijdspad van de derogatie."quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:16 schreef trein2000 het volgende:
Ik kan mij inderdaad heel slecht voorstellen dat zo'n notulist dit verzint. Het zal vast besproken zijn. De vraag is natuurlijk wel hoe uitgebreid.
Dat mag Hermans helemaal niet. Ik zie dat echt niet gebeuren.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Zou me niets verbazen als Hermans geheel tegen ieders verwachting de stekker eruit trekt zodra er geen akkoord ligt. Juist om te laten zien dat ze geen tassendraagster is.
De vraag is toch of het besproken is of niet, niet of de interpretatie uiteen loopt. Notulen bij dit soort bespreken die het hebben over 'de..benadrukt dat', zo duidelijk als wat dat het niet in een bijzin is besproken.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, als het een soort tussenzin is in een gesprek waar Adema andere doelen heeft... deze zin is ook niet echt heel duidelijk: "De eerste vice-voorzitter van de Europese Commissie (Timmermans, red.) benadrukte dat Nederland zich moet houden aan zowel de inhoud als het tijdspad van de derogatie."
Als je allebei een ander tijdspad voor ogen hebt, spreek je daar langs elkaar heen.
Ik sluit echt niet uit dat Adema hier heeft gelogen, maar ik zie niet echt in waarom. Want uiteindelijk wist hij dan dat binnen een paar weken Brussel alsnog wel duidelijk zou maken dat van uitstel geen sprake kon zijn, ook met rechtstreekse communicatie naar kamerleden. Dus dit was een uitstel waar dan niemand iets aan had en het zou zijn eigen positie en die van de boeren bemoeilijken. De boeren waren niet gebaad bij verzwijgen van de houding van Brussel (in de herfst konden ze zich nog aanpassen, toen het naar buiten kwam was het eigenlijk te laat) en Adema zelf ook niet. Rekken tot na de verkiezingen voor bijvoorbeeld het CDA zou ook nooit kunnen. Dus ik zie eigenlijk geen reden waarom Adema of wie dan ook in het kabinet dit zou willen?
Lijkt mij ook sterk ja. Wel benieuwd naar alle reconstructies straks, hoe het achter de schermen gingquote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat mag Hermans helemaal niet. Ik zie dat echt niet gebeuren.
https://www.onzetaal.nl/taalloket/gebaad-gebaatquote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:25 schreef Hanca het volgende:
De boeren waren niet gebaad bij verzwijgen van de houding van Brussel (in de herfst kond
quote:Raad van State maakt het staatssecretaris weer moeilijk om asielzoekers met kansloze aanvragen uit te zetten
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
13 min geleden in BINNENLAND
DEN HAAG - De Raad van State maakt het staatssecretaris Van der Burg (Asiel) wederom moeilijk om asielzoekers met kansloze aanvragen uit te zetten.
De bewindsman mag van de rechter niet extra tijd nemen om een vreemdeling aan een lidstaat over te dragen, als deze vreemdeling in een andere vreemdelingenprocedure bezwaar heeft gemaakt.
Mijn conclusie blijft staan,de enige manier om de instroom van asielzoekers in te dammen is ervoor te zorgen dat België of Duitsland aantrekkelijker is dan Nederland.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:27 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)vragen-uit-te-zetten
[..]
dan gaan de slimmerikken naar duitsland en de zielepieten komen hierheenquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mijn conclusie blijft staan,de enige manier om de instroom van asielzoekers in te dammen is ervoor te zorgen dat België of Duitsland aantrekkelijker is dan Nederland.
Juist niet, want dat opent vervolgens weer de volgende rits aan rechtszaken.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan gaan de slimmerikken naar duitsland en de zielepieten komen hierheen
men moet de migranten aan het WERK zetten
geef ze een perspectief , niet ophokken
klopt, en wie kan werken, mag werken en wie van de ene groep in andere groep kan die moet in een andere groepquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Juist niet, want dat opent vervolgens weer de volgende rits aan rechtszaken.
Je moet een schifting maken in grofweg asielzoekers, arbeidsmigranten uit andere Europese landen, buitenlandse studenten en expats van buiten Europa.
Geef elke groep andere rechten (wel/geen opvang, uitkering, geld voor je inboedel) etc.
Vervolgens beperk je de mogelijkheden tot allerlei uitzonderingen/aanvragen van beroep op asielzaken/opvang en door.
aan het werk , als je werk vind, een werkverginning, zoek een huis en klaarquote:men moet de migranten aan het WERK zetten
geef ze een perspectief , niet ophokken
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat mag Hermans helemaal niet. Ik zie dat echt niet gebeuren.
Een en al administratieve ergernis in dit kutlandquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:27 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)vragen-uit-te-zetten
[..]
Het moment en de reden komt niet als een verrassing, want dit komt de VVD ook het beste uit.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Zou me niets verbazen als Hermans geheel tegen ieders verwachting de stekker eruit trekt zodra er geen akkoord ligt. Juist om te laten zien dat ze geen tassendraagster is.
zou goed kunnen dan word zij de nieuwe MPquote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Rutte 11quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Rutte gaat nergens heen. Die wordt gewoon opnieuw lijsttrekker.
Edit: o dat staat ook in het artikel zie ik. We komen nooit meer van die man af
Alweer ja.quote:
...en best kans dat dat compromis er al gewoon bijna volledig ligt, alleen de partijen willen het tekenen nog zo lang mogelijk uitstellen: het is handig om het vrijdag te doen, als de politieke pers met reces is en nu alle talkshows met vakantie zijn. Dan worden er vast minder gaten in geschoten. Nou nog hopen op mooi weer en dan leest of hoort heel Nederland het nauwelijks.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:07 schreef Koffieplanter het volgende:
Het dreigen met een val van het kabinet lijkt me vooral een spin georchestreerd om naar de achterban te doen lijken alsof de VVD vandaag hemel en aarde heeft bewogen voor een compromis.
Bloedheet komend weekend dus dat moet goed komen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
...en best kans dat dat compromis er al gewoon bijna volledig ligt, alleen de partijen willen het tekenen nog zo lang mogelijk uitstellen: het is handig om het vrijdag te doen, als de politieke pers met reces is en nu alle talkshows met vakantie zijn. Dan worden er vast minder gaten in geschoten. Nou nog hopen op mooi weer en dan leest of hoort heel Nederland het nauwelijks.
Waarom moeten we hopen dat Rutte de boel laat klappen?!quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:24 schreef Treinhoer het volgende:
Het feit dat we nu moeten hopen dat Mark Rutte de hele zooi laat klappen geeft al aan dat hij zelfs die hoop niet waar zal maken.
Zal wel weer spierballentaal zijn van hem en ze zullen er gewoon uit komen. Allemaal voor de buhne.
Zodat er nieuwe verkiezingen kunnen komen. Ik ben dat liegen en draaien zo enorm zat.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waarom moeten we hopen dat Rutte de boel laat klappen?!
Het is inmiddels nauwelijks nog een verstandshuwelijk te noemen. Er is amper een dossier waar de coalitiepartijen op een lijn zitten. Daarom komen ze ook nergens uit, want ze zien de oplossing allemaal anders.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je vraagt je zo langzamerhand wel af hoe lang dit kabinet nog als aangeschoten wild door kan gaan. Of aangeschoten, het is meer totaal doorzeefd wild ondertussen.
Aha, maar je denkt dat er wat dat betreft wat zou veranderen met nieuwe verkiezingen? Ik denk dat VVD gewoon weer in willekeurig welk kabinet zou komen namelijk, met Rutte als leider.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:26 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Zodat er nieuwe verkiezingen kunnen komen. Ik ben dat liegen en draaien zo enorm zat.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, maar ik heb liever de optie dat het eventueel ook anders kan, dan dat ze gewoon doorgaan.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Aha, maar je denkt dat er wat dat betreft wat zou veranderen met nieuwe verkiezingen? Ik denk dat VVD gewoon weer in willekeurig welk kabinet zou komen namelijk, met Rutte als leider.
Dat valt juist wel mee, er zijn dit voorjaar op een heel aantal onderwerpen hardere knopen doorgehakt dan de complete politieke pers had verwacht.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is inmiddels nauwelijks nog een verstandshuwelijk te noemen. Er is amper een dossier waar de coalitiepartijen op een lijn zitten. Daarom komen ze ook nergens uit, want ze zien de oplossing allemaal anders.
ja op het gebied van de herstel toeslagaffaire zijn ze het wel eens en op volkshuisvesting gaat het geweldigquote:Op woensdag 5 juli 2023 21:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat valt juist wel mee, er zijn dit voorjaar op een heel aantal onderwerpen hardere knopen doorgehakt dan de complete politieke pers had verwacht.
Eigenlijk loopt het maar vast bij 2 onderwerpen: asiel en stikstof/boeren. Alle andere onderwerpen kunnen ze eigenlijk steeds verrassend goed elkaar vinden.
https://www.telegraaf.nl/(...)vaklui-van-buiten-euquote:Op woensdag 5 juli 2023 21:26 schreef BlackLining het volgende:
Van mij hoeft de boel echt niet te vallen. Ze zijn relatief goed bezig op milieu en klimaat.
Sowieso vet treurig. Je zult maar vallen over een compleet non-issue als asiel. Een gemaakt probleem om over de rug van asielzoekers de onderbuik van de achterban te pleasen. Ergens zou het toch wel tragikomisch zijn ook trouwens.
Bovendien moet ik morgen om 06:00 in de auto zitten en heb ik helemaal geen tijd voor een politieke crisis vanavond.
quote:DEN HAAG - Het kabinet deinst terug voor een discussie over de komst van vakkrachten van buiten de EU, terwijl we daarmee wel de grote personeelstekorten op kunnen vangen. Dat stelt voorzitter Jacco Vonhof van MKB-Nederland.
Jacco Vonhof wil een nieuw debat over de arbeidsmarkt.
,,We moeten het migratiedebat uit elkaar trekken.
Het gaat over veilige landers die overlast veroorzaken, over échte vluchtelingen en over vakkrachten die we nodig hebben.
Nu gooien ze die drie groepen in Den Haag in de blender en maken er een smerige smoothie van."
quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:42 schreef BlackLining het volgende:
Nuttige, illegalen en zielepieten.
Ik woon toch liever niet in een land wat mensen (of 'exemplaren') zo categoriseert.
zielepieten kunnen nuttig worden, tot die tijd moet je ze beschermen en goed BBB gevenquote:zielepieten beschermen en opleiden
illegalen asap in het vliegtuig en terug
quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:26 schreef BlackLining het volgende:
Van mij hoeft de boel echt niet te vallen. Ze zijn relatief goed bezig op milieu en klimaat.
Sowieso vet treurig. Je zult maar vallen over een compleet non-issue als asiel. Een gemaakt probleem om over de rug van asielzoekers de onderbuik van de achterban te pleasen. Ergens zou het toch wel tragikomisch zijn ook trouwens.
Zijn die paar duizend man echt het belangrijkste van het moment? Ik dacht dat dit land allerlei problemen had, maar blijkbaar valt dat wel mee als een non-isseu over 5.000 of misschien 10.000 mensen meer of minder per jaar het belangrijkste is van het moment.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Asiel is het belangrijkste onderwerp van het moment. Er moet wat gebeuren nu en de EU moet onder druk gezet worden.
nee dit moet je intern oplossenquote:Op woensdag 5 juli 2023 21:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Asiel is het belangrijkste onderwerp van het moment. Er moet wat gebeuren nu en de EU moet onder druk gezet worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Nee. Men moet ophouden die hele zooi daar te frustreren.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je een tweetje zag waarvan je niet doorhad dat die over Rutte I ging?quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:32 schreef michaelmoore het volgende:
KLAAR
verkiezingen , !!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is inderdaad een gemaakt probleem, de instroom had al veel eerder stopgezet moeten worden.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee. Men moet ophouden die hele zooi daar te frustreren.
Je gaat toch niet gewoon al twee maanden van tevoren aankondigen dat het deze zomer sowieso weer fout zal gaan. En nu het aantal asielzoekers grappig genoeg meevalt werkt dat natuurlijk niet.
Dit is een gemaakt probleem. Lekker Nederland onaantrekkelijk maken over de rug van die mensen. Ik vind dat echt helemaal niks.
Gewoon, een slagboom en een turflijst op de grens en dan dan mensen tegenhouden?quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is inderdaad een gemaakt probleem, de instroom had al veel eerder stopgezet moeten worden.
Turkije, waar we volgens de VVD zo'n fantastische deal mee hebben, heeft wel voorgedaan hoe het moet: https://nos.nl/artikel/21(...)e-vluchtelingen-doodquote:Op woensdag 5 juli 2023 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon, een slagboom en een turflijst op de grens en dan dan mensen tegenhouden?
De Flevocombi kan ook wel een meerderheid halen. VVD, PVV, BBB en de christelijke fracties.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:36 schreef BlackLining het volgende:
Als ze trouwens nu de boel laten vallen over asiel dan committeren ze zich wel behoorlijk aan boostechtsen.
VVD-BBB-GL-PvdA gaat dan nog een een pittige formatie worden.
he tochquote:Op woensdag 5 juli 2023 22:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je een tweetje zag waarvan je niet doorhad dat die over Rutte I ging?
Dat gaat CU landelijk nooit doen (zie letterlijk alle reacties uit bestuur, fractie en kabinet) en ik zie Rutte ook nooit meer samenwerken met Wilders.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Flevocombi kan ook wel een meerderheid halen. VVD, PVV, BBB en de christelijke fracties.
gewoon bij grens belgie gaan staan en zeggen dat nederland gesloten isquote:Op woensdag 5 juli 2023 22:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is inderdaad een gemaakt probleem, de instroom had al veel eerder stopgezet moeten worden.
De CU ging ook niet meer in een kabinet onder Rutte, toch? Of heb ik Segers op 1 april dan verkeerd begrepen?quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat CU landelijk nooit doen (zie letterlijk alle reacties uit bestuur, fractie en kabinet) en ik zie Rutte ook nooit meer samenwerken met Wilders.
Laat dan dit nog maar even zitten jaquote:Op woensdag 5 juli 2023 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Flevocombi kan ook wel een meerderheid halen. VVD, PVV, BBB en de christelijke fracties.
Dat was heel wat anders, dat weet je best. Dat was namelijk niet inhoudelijk. Zelfs de man achter dit vervelende akkoord in Flevoland, Hofstra, zegt dat hij tegen een landelijke samenwerking met de PVV zou stemmen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De CU ging ook niet meer in een kabinet onder Rutte, toch? Of heb ik Segers op 1 april dan verkeerd begrepen?
Wat ik bedoel te zeggen, is dat onder druk alles vloeibaar wordt.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was heel wat anders, dat weet je best. Dat was namelijk niet inhoudelijk. Zelfs de man achter dit vervelende akkoord in Flevoland, Hofstra, zegt dat hij tegen een landelijke samenwerking met de PVV zou stemmen.
Dat is de prijs van mee regeren. Dan moet je sowieso je principes over boord gooien. Maar met die actie heeft Segers zijn geloofwaardigheid wel te grabbel gegooid.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen, is dat onder druk alles vloeibaar wordt.
En om daar mijn persoonlijke opinie aan toe te voegen, die uiteraard niet de objectieve waarheid is: de CU is niet meer de principiële partij die het 10 jaar geleden was. Niet dat ik ooit op ze ga stemmen, maar ik vind dat toch wel jammer.
Het klopt dat ze minder principieel zijn geworden, ik mis dat ook. Ik zie alleen ook de achtergrond daarvan: op heel veel punten zijn ook de kerken/kerkleden minder principieel geworden. Maar ga je specifiek kijken naar asiel, dan heeft bijna iedere kerk in gemeenten met een asielzoekerscentrum wel een commissie of groep die zich inzet voor die asielzoekers en dat is nou net een beweging die alleen maar groter lijkt te worden.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En om daar mijn persoonlijke opinie aan toe te voegen, die uiteraard niet de objectieve waarheid is: de CU is niet meer de principiële partij die het 10 jaar geleden was. Niet dat ik ooit op ze ga stemmen, maar ik vind dat toch wel jammer.
Dat is niet hoe natuurkunde werktquote:Op woensdag 5 juli 2023 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Segers had het nooit zo moeten zeggen, want wat hij zei leefde totaal niet zo bij de meerderheid van de CU leden. Rutte werd in elk geval tot aan de verkiezingen enorm gewaardeerd onder de CU achterban.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is de prijs van mee regeren. Dan moet je sowieso je principes over boord gooien. Maar met die actie heeft Segers zijn geloofwaardigheid wel te grabbel gegooid.
Dat weet ik niet. Het kan ook zijn om de druk bij met name D66 nog wat op te voeren. De VVD kan hier op breken. D66 heeft een groot probleem.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:46 schreef alpeko het volgende:
Het feit dat Rutte een crisis op voorhand al agendeert, zegt me al genoeg. Die gaat een meloen slikken om de achterban iets door de strot te duwen wat ze niet willen.
Ik denk niet dat D66 het een probleem vindt hoor, eerder CU.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Het kan ook zijn om de druk bij met name D66 nog wat op te voeren. De VVD kan hier op breken. D66 heeft een groot probleem.
Maar een val gaat er never nooit niet komen.
Peilingen gezien? Nu verkiezingen is halveren. De VVD verliest ook wel iets, maar minder. Dat is de eerste peiler onder mijn analyse.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk niet dat D66 het een probleem vindt hoor, eerder CU.
Kan de VVD het zich ook niet prima permitteren? Een zeer significant deel van wat rechts van de VVD zit zit daar omwille van (asiel)migratie. En een echt alternatief links van de VVD is er momenteel ook niet. D66 is wel heel progressief momenteel en het cda ligt in puin.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:57 schreef Hanca het volgende:
De enigen die hierop weg kunnen lopen zijn volgens mij de CU. Maar dan heb je nog kans dat het kabinet niet valt, maar door gaat als minderheidskabinet.
Nee, maar ik bedoel, ik denk niet dat D66 het beleid van verschillen in types asieltoekenning een groot probleem vindt, eerder de CU.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Peilingen gezien? Nu verkiezingen is halveren. De VVD verliest ook wel iets, maar mi der. Dat is de eerste peiler onder mijn analyse.
Peiler twee is dat met de opkomst van BBB er een stevige rechtse meerderheid ontstaat waar voor een aanzienlijk deel ook nog eens mee te regeren valt. Voor de VVD interessant, voor D66 minder.
Peiler drie is de aanname dat breken op asiel voor de VVD best gunstig is. Het is al jaren de achilleshiel van de VVD, een keertje stoer doen hoeft helemaal niet slecht uit te pakken.
Peiler vier is dat volgens mij die coalitiedeelname voor de CU niet zo hoeft. Ik heb het idee dat die een rol als constructieve oppositie ook wel prima vinden.
D66 bukt en tekent bij het kruisje als er maar geen nieuwe verkiezingen komen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoel, ik denk niet dat D66 het beleid van verschillen in types asieltoekenning een groot probleem vindt, eerder de CU.
Oh zo. Wel eens.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoel, ik denk niet dat D66 het beleid van verschillen in types asieltoekenning een groot probleem vindt, eerder de CU.
Heel stoer doen en uiteindelijk door de pomp, ik denk het ook. Politiek-strategisch ook verstandig denk ik.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
D66 bukt en tekent bij het kruisje als er maar geen nieuwe verkiezingen komen.
Voor de korte termijn.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel stoer doen en uiteindelijk door de pomp, ik denk het ook. Politiek-strategisch ook verstandig denk ik.
Halveren gaan ze toch wel. Kaag heeft een carrièrebepalende fout gemaakt op 1 april 2021. Ik blijf er bij.quote:
Hopelijk PvdD de grootste!quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:22 schreef Lt.Bookman het volgende:
Rutte schaakt in 4D en blaast zijn eigen kabinet op. Nieuwe verkiezingen met migratie als verkiezingsthema. Niets te vrezen van BBB op dit thema, haalt Wilders de wind uit de zeilen en de fusie GL/PvdA is nog niet rond, dus ook geen Timmermans. VVD weer de grootste.
D66 heeft daar al op toegegeven. Het is inderdaad de CU die nu nog moeilijk doet. Er gaan geruchten rond de coalitie dat doorgaan zonder CU ook een optie is.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is niet helemaal een ondenkbaar scenario. Maar de anderen weten dat ook en daarom gaat het niet gebeuren.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:22 schreef Lt.Bookman het volgende:
Rutte schaakt in 4D en blaast zijn eigen kabinet op. Nieuwe verkiezingen met migratie als verkiezingsthema. Niets te vrezen van BBB op dit thema, haalt Wilders de wind uit de zeilen en de fusie GL/PvdA is nog niet rond, dus ook geen Timmermans. VVD weer de grootste.
janken over dieren slachten/eten , maar als het offerfeest is , dan hoor je ze nietquote:
quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:29 schreef Enchanter het volgende:
[..]
janken over dieren slachten/eten , maar als het offerfeest is , dan hoor je ze niet
Vraag me wel af hoe dat er uit moet zien. Lijkt me vooral blufpoker.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:27 schreef Gehrman het volgende:
[..]
D66 heeft daar al op toegegeven. Het is inderdaad de CU die nu nog moeilijk doet. Er gaan geruchten rond de coalitie dat doorgaan zonder CU ook een optie is.
Zo zo , maar je denkt toch niet dat moslims hun traditie gaan veranderen ?quote:
Door de pomp, maar voor wat precies?quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel stoer doen en uiteindelijk door de pomp, ik denk het ook. Politiek-strategisch ook verstandig denk ik.
En we hebben deze nog:quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:29 schreef Enchanter het volgende:
[..]
janken over dieren slachten/eten , maar als het offerfeest is , dan hoor je ze niet
Geen idee. Is het belangrijk? Dit hele gedoetje (want dat is het, meer niet) draait toch voor 80-90% om beeldvorming?quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Door de pomp, maar voor wat precies?
Zelfs al voeren ze nu veel strengere regels door, een rechter gaat ze toch weer terugfluiten?
Absoluut. En die moet idealiter zijn dat de pro-immigratie VVD toch streng voor immigratie is.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen idee. Is het belangrijk? Dit hele gedoetje (want dat is het, meer niet) draait toch voor 80-90% om beeldvorming?
In plaats van toegeven dat je fout zat ga je nu maar doelpalen verzetten?quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:31 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Zo zo , maar je denkt toch niet dat moslims hun traditie gaan veranderen ?
Ze komen straks vast heel gewichtig doen. Maar echt politiek vuurwerk verwacht ik niet.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:38 schreef Starhopper het volgende:
Er staat allemaal pers! Gaat er straks nieuws komen?Of zal het de moeite niet zijn om op te blijven?
[ twitter ]
Thnx! Dan ga ik slapen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze komen straks vast heel gewichtig doen. Maar echt politiek vuurwerk verwacht ik niet.
Eens. Ik ben al helemaal geen fan van mevrouw Kaag, maar hier zakte ze door het ijs.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Halveren gaan ze toch wel. Kaag heeft een carrièrebepalende fout gemaakt op 1 april 2021. Ik blijf er bij.
Dan maar voor korte termijnsucces gaan en kijken wie je nog binnenboord houdt.
In de Eerste Kamer hebben ze nu ook al geen meerderheid dus er zullen deals gemaakt moeten worden met PvdA/GL of met BBB.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe dat er uit moet zien. Lijkt me vooral blufpoker.
Laten we de uiterst vijandige oppositie nog even buiten beschouwing. Maar hoe ga je dat dan in de Eerste Kamer doen? Ga je dan toch weer met de CU praten? Dan zullen ze hun eisen zeker niet verlagen. Of ga je over rechts? Zal d66 leuk vinden. Zoiets kan hoogstens als rompkabinet volgens mij.
Er is een gouden regel in de politiek: if you come at the king, you best not miss.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:41 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Eens. Ik ben al helemaal geen fan van mevrouw Kaag, maar hier zakte ze door het ijs.
Een meninkje van een nobuddy uit Alkmaar is totaal nietszeggend. Het is pas geloofwaardig zodra de landelijke fractie een motie indient/steunt om ritueel slachten te verbieden. Maar dat doen ze niet omdat ze anders als 'islamofoob' worden bestempeld.quote:
Maar zonder CU is er geen meerderheid, ook niet met een van die fracties. Dan heb je nog een fractie nodig. In de rechtse variant (met BBB) kan dat elke partij zijn. Met links heb je minstens drie zetels nodig. Dat wordt de route al een stuk krapper weer.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:47 schreef Gehrman het volgende:
[..]
In de Eerste Kamer hebben ze nu ook al geen meerderheid dus er zullen deals gemaakt moeten worden met PvdA/GL of met BBB.
Meerderheid waar voor precies?quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar er is in principe toch gewoon een meerderheid hiervoor in beide Kamers of vergis ik me nu? VVD/CDA/PVV/FVD/JA21/SGP/BBB/Van Haga = 79 en misschien nog wat anderen in de Tweede Kamer als D66, Volt en weet ik wat en in de Eerste Kamer BBB/VVD/CDA/PVV/JA21/FVD/SGP = 43.
De vraag is dan niet per se of je als partij het steunt, maar of het geen blokkade opwerpt.
Je bedoelt in de Tweede Kamer? Het wordt als rompkabinet wel lastiger ja.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar zonder CU is er geen meerderheid, ook niet met een van die fracties. Dan heb je nog een fractie nodig. In de rechtse variant (met BBB) kan dat elke partij zijn. Met links heb je minstens drie zetels nodig. Dat wordt de route al een stuk krapper weer.
Van een NOS artikeltje geplukt:quote:
Of in bredere terrmen, het aantal asielzoekers wat een permanente verblijfsvergunning krijgt inperken en ook gezinshereniging wat dat betreft beperken.quote:De coalitiepartijen hebben het migratiedossier opgedeeld in vier hoofdstukken: arbeid, studie, liefde en asiel. De gesprekken over de eerste drie dossiers lopen volgens ingewijden redelijk soepel.
Maar niet over het dossier 'asiel' en de te verwachten instroom van asielzoekers. VVD-leider Rutte heeft aan zijn achterban beloofd daar iets aan te doen omdat zijn partij de aantallen asielzoekers die naar Nederland komen en hier al zijn, te groot vindt.
Ook het CDA vindt dat er extra maatregelen nodig zijn, bijvoorbeeld een twee-status-stelsel zoals in België en Duitsland. Die landen maken onderscheid tussen vluchtelingen die permanent of tijdelijk een verblijfsvergunning krijgen. Die laatste groep kan minder snel een beroep doen op gezinshereniging.
https://www.partijvoorded(...)ofd-ritueel-slachtenquote:Op woensdag 5 juli 2023 23:51 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Een meninkje van een nobuddy uit Alkmaar is totaal nietszeggend. Het is pas geloofwaardig zodra de landelijke fractie een motie indient/steunt om ritueel slachten te verbieden. Maar dat doen ze niet omdat ze anders als 'islamofoob' worden bestempeld.
Oh je bedoelt in het asieldossier zelf. Ja. Daar is een duidelijke rechtse meerderheid.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Van een NOS artikeltje geplukt:
[..]
Of in bredere terrmen, het aantal asielzoekers wat een permanente verblijfsvergunning krijgt inperken.
Zeker hoor jij dat goed.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:57 schreef Starhopper het volgende:
"We gaan morgen weer verder" of hoor ik dat verkeerd?
[ twitter ]
Ja, precies, vandaar dat ik aangeef dat het vooral een kwestie zou zijn of je er mee kunt leven in het kabinet of niet, aangezien het er naar uitziet dat voor zoiets al gewoon een meerderheid is en je het aan de Kamer kunt laten. Hoeft geen meerderheid gevonden te worden onder de regeringspartijen an sich (tenzij het conflicteert met eerdere afspraken, wat ik niet weet)quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh je bedoelt in het asieldossier zelf. Ja. Daar is een duidelijke rechtse meerderheid.
Maar, je kunt natuurlijk in een situatie komen dat een partij zegt 'dit is voor ons niet te dragen' en uit het kabinet stapt. En er zit volgens mij ook iets van een uitruil in. Want CU wil bijvoorbeeld graag inperking van arbeidsmigratie. En CDA wil minder buitenlandse studenten.
Schouten curvesquote:Op woensdag 5 juli 2023 23:57 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Nee. In de senaat. In de Tweede Kamer heb je dan weer geen meerderheid met BBB. (Maar wel met BBB + SGP). Dat wordt politiek heel ingewikkeld en wachten op ongelukken.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:54 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Je bedoelt in de Tweede Kamer? Het wordt als rompkabinet wel lastiger ja.
Ik zie daar overigens staatssecretaris Van Ooijen staan. Dat lijkt mij puur als CU-secundant, want zijn portefeuille heeft toch geen bijzondere raakvlakken met migratie. Dan vind ik het enigszins bijzonder dat oud-partijvoorzitter en minister Adema daar niet staat.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:57 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Hebben veel goede ideeën, maar ik kan er helaas niet meer op stemmen omdat ik van dichtbij de compleet verrotte partijcultuur heb meegemaakt.quote:
Twee initiatiefwetsvoorstellen voor verbod op rituele slacht gemist kennelijk.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:29 schreef Enchanter het volgende:
[..]
VVD kan het zich niet echt permiteren: de kans dat ze in een volgende coalitie komen is bijna 100%, maar de kans dat ze daar alleen met partijen zitten die een harde asiellijn willen is vrij klein omdat ze zelf niet met PVV en FvD willen regeren. Kortom: dan laten ze nu het kabinet vallen op een onderwerp, waarbij de kans groot is dat ze in een volgende coalitie niks meer gedaan krijgen dan ze nu lukt.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan de VVD het zich ook niet prima permitteren? Een zeer significant deel van wat rechts van de VVD zit zit daar omwille van (asiel)migratie. En een echt alternatief links van de VVD is er momenteel ook niet. D66 is wel heel progressief momenteel en het cda ligt in puin.
zo kon het wel eens gaan, slim spelquote:Op donderdag 6 juli 2023 07:03 schreef Hanca het volgende:
Maar zoals ik al zei: er komt hier gewoon een deal, maar die gaan ze pas tekenen op vrijdag of misschien volgende week. Allereerst om de indruk te wekken het uiterste er uit te hebben gehaald.
Verder is dan niet alleen de Kamer op reces, ook de politieke verslaggevers gaan altijd met reces, de politieke radio/tv programma's stoppen, de podcasts stoppen en er zijn ook niet echt serieuze talkshows in de zomer. Kortom: je kunt in het reces een plan presenteren zonder dat er echt iemand is om er commentaar op te leveren en gaten in te schieten. Pak je ook nog een warm moment, zoals komend weekend, dan volgt een heel groot deel van Nederland helemaal het nieuws niet.
Het enige dat haalbaar is dat is reguleren van de instroom, nuttige asielzoekers aan het werk , en een woningquote:Op donderdag 6 juli 2023 00:04 schreef Kickinalfa het volgende:
Storm in een glas water, 2 dagen moeilijk onderhandelen om uiteindelijk te eindigen met een compromis waar niemand wat aan heeft en/of praktisch toch niet haalbaar is en/of wordt verkocht met vage beloftes als "verhogen grensbewaking", "meer druk om veilige landen" bla bla bla.
Dus drie groepen die zo de samenleving in gedonderd gaan wordenquote:De coalitiepartijen hebben het migratiedossier opgedeeld in vier hoofdstukken: arbeid, studie, liefde en asiel. De gesprekken over de eerste drie dossiers lopen volgens ingewijden redelijk soepel.
Ze proberen het volgens mij al een jaartje of 10 te verbiedenquote:Op woensdag 5 juli 2023 23:29 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Daar ga ik ook vanuit. Het is toneel.quote:Op donderdag 6 juli 2023 07:03 schreef Hanca het volgende:
Maar zoals ik al zei: er komt hier gewoon een deal, maar die gaan ze pas tekenen op vrijdag of misschien volgende week. Allereerst om de indruk te wekken het uiterste er uit te hebben gehaald.
Verder is dan niet alleen de Kamer op reces, ook de politieke verslaggevers gaan altijd met reces, de politieke radio/tv programma's stoppen, de podcasts stoppen en er zijn ook niet echt serieuze talkshows in de zomer. Kortom: je kunt in het reces een plan presenteren zonder dat er echt iemand is om er commentaar op te leveren en gaten in te schieten. Pak je ook nog een warm moment, zoals komend weekend, dan volgt een heel groot deel van Nederland helemaal het nieuws niet.
De vraag is wel wat? Want vorige keer heeft ie het congres iets belooft waar Brussel vervolgens een streep doorhaalde of wat nogal inhoudsloos was. Maar eens, ik verwacht dat het hele gedoe wel vooral voor de bühne is. Zeker nu mevrouw Hermans zich ook nog eens streng op gaat stellen. Daar is uiteraard niks oprecht aan. Dat is een pure spin om te laten lijken dat het akkoord er dankzij de VVD ligt en dat het echt pijn heeft gedaan.quote:
Maar dan worden ze toch gewoon weer demissionair-maar-missionair-op-terrein-zus-en-zo? Hebben ze al eens eerder gedaan.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Trouwens, een paar weken geleden zei Rutte nog dat Nederland nu niet een demissionair kabinet kan hebben, want oorlog in Europa. Maar nu het de VVD zo uit komt kan het dan ineens wel? Dan doet Rutte precies hetzelfde als waar hij Wilders al jaren van beschuldigt, namelijk weglopen als het spannend wordt.
En dat voor een partij die zich altijd maar voor laat staan op “stabiel landsbestuur”
JA , joepie nog een kabinet met Mark Rutte , Rutte 6quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dan worden ze toch gewoon weer demissionair-maar-missionair-op-terrein-zus-en-zo? Hebben ze al eens eerder gedaan.
Ja volgens mij ook, dat bedoel ik.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:08 schreef Janneke141 het volgende:
Maar dan worden ze toch gewoon weer demissionair-maar-missionair-op-terrein-zus-en-zo? Hebben ze al eens eerder gedaan.
Nee iedereen laat ze liggenquote:Op donderdag 6 juli 2023 12:03 schreef stropdaz het volgende:
En kort gezegd:
Wat als het nu vanavond valt? Staat het dan niet weer opnieuw op?
Gelekt door wie, de RVD?quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:23 schreef Starhopper het volgende:
Gelekte info:
Bij aankomst klonken de ministers nog optimistisch, maar achter de schermen was de sfeer slecht te noemen. Bronnen meldden dat de ChristenUnie zich voor het blok gezet voelt door voorstellen over de beperking van gezinshereniging die voor de partij onacceptabel zijn. Met name de VVD zou voor een grote groep mensen die een tijdelijke vergunning gaan krijgen het nareizen van kinderen en andere familieleden willen beperken. Het zou "hard tegen hard" zijn gegaan.
https://nos.nl/artikel/24(...)n-crisissfeer-verder
Gelekt door bronnenquote:
Volgens mij zit de CU er het meest gestaald in. Als die instemmen zal D66 vermoedelijk ook gewoon meegaan.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:03 schreef Spablauw214 het volgende:
D66 gaat gewoon door de pomp vanavond hoor.
Eigenlijk zouden bij de eerstvolgende verkiezingen gewoon alle lijststrekkers die er langer dan 8 jaar zijn moeten opstappen. Ze hebben allemaal zo veel vervelende geschiedenis met elkaar.... En zo zijn er zulke persoonljike problemen die coalities vermoeilijken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Als Rutte nu de boel opblaast omdat het hem electoraal goed uitkomt, is hij geen haar beter dan Wilders en zou hij door de overige lijsttrekkers ook dezelfde behandeling moeten krijgen in de campagne, namelijk dat het een onbetrouwbare zak is waarmee niemand meer in een kabinet wil gaan zitten.
Ik denk dat Rutte dat ook echt meent maar het is de fractie die het niet langer pikt en dreigt de stekker eruit te trekken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Trouwens, een paar weken geleden zei Rutte nog dat Nederland nu niet een demissionair kabinet kan hebben, want oorlog in Europa. Maar nu het de VVD zo uit komt kan het dan ineens wel? Dan doet Rutte precies hetzelfde als waar hij Wilders al jaren van beschuldigt, namelijk weglopen als het spannend wordt.
En dat voor een partij die zich altijd maar voor laat staan op “stabiel landsbestuur”
Het zijn de andere partijen (D66, CU) die onbetrouwbaar zijn. In het coalitieakkoord staat:quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Als Rutte nu de boel opblaast omdat het hem electoraal goed uitkomt, is hij geen haar beter dan Wilders en zou hij door de overige lijsttrekkers ook dezelfde behandeling moeten krijgen in de campagne, namelijk dat het een onbetrouwbare zak is waarmee niemand meer in een kabinet wil gaan zitten.
Dat is natuurlijk een tekst waar je alle kanten mee uitkunt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:51 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het zijn de andere partijen (D66, CU) die onbetrouwbaar zijn. In het coalitieakkoord staat:
"Nederland staat voor een rechtvaardig, humaan en effectief asiel- en migratiebeleid. Wij willen migratie zoveel mogelijk in goede banen leiden en meer grip krijgen op migratie. Op wie er binnen komt, wie er mag blijven of terug moet."
VVD wil het coalitieakkoord uitvoeren en hier nu afspreken over maken. D66 en CU willen doormodderen. Terecht dat VVD dit niet pikt.
het is hetzelfde waar TVonhof al steeds over begint en waar iedereen op loopt te schelden , maar ze gaan het wel doenquote:Op donderdag 6 juli 2023 13:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een tekst waar je alle kanten mee uitkunt.
Daar hoef je alleenhet woord regeerakkoord voor te lezen om dat te kunnen concluderen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat ze Rutte passeren en zat zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:30 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte dat ook echt meent maar het is de fractie die het niet langer pikt en dreigt de stekker eruit te trekken.
"meer grip krijgen op migratie" is de belangrijkste zin in deze. D66 en CU willen dat niet, VVD wil dat wel.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk willen ze dat allemaal wel. Maar wat "meer grip krijgen op migratie" nou precies? Het is een hol begrip waar je op tig manieren uitleg aan kan geven. Daarom zijn ze het er over oneens wat het precies te betekenen heeft.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"meer grip krijgen op migratie" is de belangrijkste zin in deze. D66 en CU willen dat niet, VVD wil dat wel.
Meer grip komt altijd neer op iets strenger zijn over de hele linie. Het is het tegenovergestelde van ruimhartig zijn en maar wat aanmodderen, en dat is precies datgene waar D66 en CU naartoe lijken te willen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk willen ze dat allemaal wel. Maar wat "meer grip krijgen op migratie" nou precies? Het is een hol begrip waar je op tig manieren uitleg aan kan geven. Daarom zijn ze het er over oneens wat het precies te betekenen heeft.
Nee dat is echt niet de betekenis van "meer grip krijgen op". Dan had er gestaan "het aantal asielzoekers in Nederland wordt met X procens verminderd"quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meer grip komt altijd neer op iets strenger zijn over de hele linie. Het is het tegenovergestelde van ruimhartig zijn en maar wat aanmodderen, en dat is precies datgene waar D66 en CU naartoe lijken te willen.
D66 en CU zien die hele instroom niet eens als een probleem. Als dat je vertrekpunt is dan ben je natuurlijk sowieso al snel uitgepraatquote:Op donderdag 6 juli 2023 14:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meer grip komt altijd neer op iets strenger zijn over de hele linie. Het is het tegenovergestelde van ruimhartig zijn en maar wat aanmodderen, en dat is precies datgene waar D66 en CU naartoe lijken te willen.
Ja, het lijkt me ook wel heel erg sterk dat de VVD plots een hele andere koers wil inslaan dan wat er is afgesproken. CU en D66 hebben er baat bij om aan te blijven modderen zonder direct tegen de afspraken in te gaan, de VVD heeft er baat bij om de afspraken op de letter aan te houden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
D66 en CU zien die hele instroom niet eens als een probleem. Als dat je vertrekpunt is dan ben je natuurlijk sowieso al snel uitgepraat
Hoop echt dat Mark het aandurft om de boel te laten knallen. Ik zou hem belonen met een stem de volgende keer.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Het hangt af van de ChristenUnie. D66 wil door met het kabinet. De CDA-top ook. Die zitten niet te wachten op verkiezingen. De VVD heeft waarschijnlijk laten uitzoeken dat zij hier goed uit kunnen komen.
BBB, Groenrood en Omtzigt zijn allemaal niet klaar voor verkiezingen, niemand zag dit aankomen en nu kiest Rutte volledig onverwacht de vlucht naar voren in de hoop opnieuw de grootste te kunnen worden.
Mijn 2 centjes.
Edit: Dat ze nu met dat Bolkestein-gelul aankomen van “fuck het bestaansminimum ga maar lekker werken” is ook allemaal part of the game.
🫣quote:Premier Rutte op ramkoers, val kabinet lijkt niet ver weg
Nee natuurlijk niet. Deals met landen om boten tegen te houden en Nederland zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor migranten. Dat zijn bewezen beleidskeuzes die gewoon gemaakt hadden kunnen worden.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon, een slagboom en een turflijst op de grens en dan dan mensen tegenhouden?
Jaaaa maar dat is Deens beleid, dat kan niet hier want die hebben andere afspraken gemaakt!!quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Deals met landen om boten tegen te houden en Nederland zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor migranten. Dat zijn bewezen beleidskeuzes die gewoon gemaakt hadden kunnen worden.
Precies wat de VVD wil. En na de verkiezingen gaan we met dezelfde partijen verder met dezelfde halfslachtige compromissen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoop echt dat Mark het aandurft om de boel te laten knallen. Ik zou hem belonen met een stem de volgende keer.
Liever over rechts dan dat centrumlinkse gezeik wat we hier al 10 jaar hebben.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
Rutte is mogelijk aan het aansturen op een ultrarechtse coalitie zoals ik dit zie. 🧐
Ik stond er eerst hetzelfde in, maar er is ook wel een lichtpuntje: uiteindelijk is dit rampenbeleid een combinatie van de VVD en D66 (en ook wel de CDA als vleugellam slaafje), en die tweede gaat helemaal kapot. Het is heel makkelijk (en ook wel deels terecht) om de VVD de schuld te geven van alle ellende die van de kabinetten Rutte 3 en 4 is gekomen, maar dat omvat niet het hele verhaal.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het een frustrerend idee dat dit theater de VVD stemmen gaat opleveren.
Zij zien het als een opvang probleem, wat vrij stompzinnig is. Je zult als land de instroom moeten kunnen reguleren zodat deze in overeenstemming is met de opvangcapaciteit. Je kunt niet eindeloos blijven opschalen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
D66 en CU zien die hele instroom niet eens als een probleem. Als dat je vertrekpunt is dan ben je natuurlijk sowieso al snel uitgepraat
quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Liever over rechts dan dat centrumlinkse gezeik wat we hier al 10 jaar hebben.
asielzoekers moeten sneller aan het werk en er moeten huizen komen voor hen die een baan hebbenquote:Op donderdag 6 juli 2023 15:19 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zij zien het als een opvang probleem, wat vrij stompzinnig is. Je zult als land de instroom moeten kunnen reguleren zodat deze in overeenstemming is met de opvangcapaciteit. Je kunt niet eindeloos blijven opschalen.
Grapje zekerquote:Op donderdag 6 juli 2023 15:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Liever over rechts dan dat centrumlinkse gezeik wat we hier al 10 jaar hebben.
quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
asielzoekers moeten sneller aan het werk en er moeten huizen komen voor hen die een baan hebben
mogelijk kan de werkgever helpen met woningbouw net als vroeger
Wat wil je doen dan? Een grenshek bouwen?quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee. Ik wil Deens beleid hier, doel vooral op de instroom. Niet op economisch beleid.
Ib4 JaMaAr Se PakKuH onSe BaAnEn Afquote:Op donderdag 6 juli 2023 15:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
asielzoekers moeten sneller aan het werk en er moeten huizen komen voor hen die een baan hebben
mogelijk kan de werkgever helpen met woningbouw net als vroeger
Gaan we nooit krijgen. Dat had van de PvdA moeten komen en die hebben voor GL gekozen in plaats van hun oude achterban. Dat we nu met een boerentrien zitten opgescheept is daar een rechtstreeks gevolg van.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee. Ik wil Deens beleid hier, doel vooral op de instroom. Niet op economisch beleid.
Deense maatregelen. Terugsturen, strenge toelatingseisen. Denemarken heeft verschillende soorten opvangcentra voor asielzoekers. Die zijn vooral gericht op het terugsturen van asielzoekers. Mensen van wie het asielverzoek is afgewezen, belanden in sobere terugkeercentra van waaruit ze het land moeten verlaten.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat wil je doen dan? Een grenshek bouwen?
Zeg nooit nooit. Op de lange termijn is het Deense model onvermijdelijk maar dat moet dan wel Europees beleid worden. Nederland kan dit niet op eigen houtje invoeren.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaan we nooit krijgen. Dat had van de PvdA moeten komen en die hebben voor GL gekozen in plaats van hun oude achterban. Dat we nu met een boerentrien zitten opgescheept is daar een rechtstreeks gevolg van.
Zeg nooit nooit. Inmiddels steunt zelfs een deel van de allochtone geïntegreerde bevolking (net als in bijvoorbeeld Frankrijk) een beperking van de instroom. Een dikke meerderheid ziet dat het uit de klauwen loopt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaan we nooit krijgen. Dat had van de PvdA moeten komen en die hebben voor GL gekozen in plaats van hun oude achterban. Dat we nu met een boerentrien zitten opgescheept is daar een rechtstreeks gevolg van.
Nee hoor.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:28 schreef Spablauw214 het volgende:
Al die reactiepanelen staan vol met: als Rutte het kabinet opblaast is hij een held en heeft hij mijn stem. Nergens meer een woord over alle puinhopen van de afgelopen jaren, de leugens, het geheugenverlies en het gekonkel.
Wat een walgelijke, ranzige actie van de VVD is dit.
Hoe is de opkomst van BBB, die het CDA heeft leeggegeten een gevolg van de PvdA-GL samenwerking?quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:
quote:
De gemiddelde Nederlander is gewoon vrij achterlijk en we krijgen dus ook keer op keer de regering die we verdienenquote:Op donderdag 6 juli 2023 15:28 schreef Spablauw214 het volgende:
Al die reactiepanelen staan vol met: als Rutte het kabinet opblaast is hij een held en heeft hij mijn stem. Nergens meer een woord over alle puinhopen van de afgelopen jaren, de leugens, het geheugenverlies en het gekonkel.
Wat een walgelijke, ranzige actie van de VVD is dit.
Het eerste waar ik hierbij aan moet denken is toch wel voormalig VVD-minister Stef Blok die ergens rond 2016 de woningmarkt als "draaiend als een zonnetje!" omschreef.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik stond er eerst hetzelfde in, maar er is ook wel een lichtpuntje: uiteindelijk is dit rampenbeleid een combinatie van de VVD en D66 (en ook wel de CDA als vleugellam slaafje), en die tweede gaat helemaal kapot. Het is heel makkelijk (en ook wel deels terecht) om de VVD de schuld te geven van alle ellende die van de kabinetten Rutte 3 en 4 is gekomen, maar dat omvat niet het hele verhaal.
Rechtspopulisme kon vrijuit groeien omdat er geen enkele andere partij was die de zorgen van die mensen adresseerde.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hoe is de opkomst van BBB, die het CDA heeft leeggegeten een gevolg van de PvdA-GL samenwerking?
Er is zo extreem veel mis met de woningmarkt dat je echt niet één ding kan aanwijzen als oorzaak.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het eerste waar ik hierbij aan moet denken is toch wel voormalig VVD-minister Stef Blok die ergens rond 2016 de woningmarkt als "draaiend als een zonnetje!" omschreef.![]()
Terwijl ook toen al de woningmarkt een grote puinzooi was en het duidelijk was dat die puinzooi alleen maar groter zou worden. Maar dat is allemaal niet de schuld van de VVD begrijp ik.
Was onder kabinet Lubbers III ('89 - '94, CDA 54 - PvdA 49). Totaal 103 zetels. Er was dus een flinke meerderheid.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Jaaaa maar dat is Deens beleid, dat kan niet hier want die hebben andere afspraken gemaakt!!Links al een jaar of 20.
ik wel VVDquote:Op donderdag 6 juli 2023 15:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is zo extreem veel mis met de woningmarkt dat je echt niet één ding kan aanwijzen als oorzaak.
Neequote:Op donderdag 6 juli 2023 15:34 schreef michaelmoore het volgende:
Aasielzoekers , die jongens noemden wij vroeger Gastarbeiders
De tuinbouw zonder trossen Oost-Europeanen is een kansloze zaak.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:36 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is de achterban van de BBB nou juist grootafnemer van migranten
De achterban van de BBB is een stel useful idiots voor de boerenindustrie die echt geen idee hebben waar ze op gestemd hebben.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:36 schreef Hexagon het volgende:
Nee, maar deze VVD-minister zag niet eens dát er iets mis gingquote:Op donderdag 6 juli 2023 15:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is zo extreem veel mis met de woningmarkt dat je echt niet één ding kan aanwijzen als oorzaak.
De enige migranten die niet meer mogen komen, zijn die enge bruine mensen natuurlijk. Goedkope Oostblokkers die uitgebuit worden, moeten natuurlijk gewoon nog hierheen kunnen komen!quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:36 schreef Hexagon het volgende:
Geef ik je ook helemaal gelijk in, maar je kan niet één deel van het kabinet daarvan de schuld geven. Ze lieten het allemaal gebeuren.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar deze VVD-minister zag niet eens dát er iets mis ging![]()
Dat past ook precies in de Ruttiaanse manier van politiek. Alles is fantastisch want wij bemoeien ons zo min mogelijk, en liever nóg wat minder met alle denkbare dossiers en als de puinhoop dan uiteindelijk toch écht niet meer te ontkennen en te bagatelliseren valt dan wijzen we vooral naar anderen.
Die hopen op VVD-BBB-CDA-JA21.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:38 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, ik zie niet wat de VVD nou te winnen heeft bij de boel expres laten vallen. Wellicht houden ze hun zetels. Maar verder moeten ze dan gaan formeren met een ratjetoe aan populistische partijen. Daar kregen ze de vorige keer ook al niets mee voor elkaar qua migratie.
Och, in een rechtse coalitie van VVD en BBB krijgen we vast wel een systeem waarin uitkeringsgerechtigden moeten werken voor hun uitkering. Dat is spotgoedkoop voor de werkgever die daarom ook geen enkele intentie zal hebben om een uitkeringstrekker een echte baan aan te bieden. Waarom zou je iemand minimumloon betalen als je ze ook gewoon bijstandsniveau mag betalen?quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:36 schreef Hexagon het volgende:
Graag en dan op kosten van Mexico.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat wil je doen dan? Een grenshek bouwen?
Nu ga ik nachtmerries hebben vannachtquote:Op donderdag 6 juli 2023 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Och, in een rechtse coalitie van VVD en BBB krijgen we vast wel een systeem waarin uitkeringsgerechtigden moeten werken voor hun uitkering. Dat is spotgoedkoop voor de werkgever die daarom ook geen enkele intentie zal hebben om een uitkeringstrekker een echte baan aan te bieden. Waarom zou je iemand minimumloon betalen als je ze ook gewoon bijstandsniveau mag betalen?
Dat soort ideeen liepen in vorige Rutte-kabinetten ook al op niets uit.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Och, in een rechtse coalitie van VVD en BBB krijgen we vast wel een systeem waarin uitkeringsgerechtigden moeten werken voor hun uitkering. Dat is spotgoedkoop voor de werkgever die daarom ook geen enkele intentie zal hebben om een uitkeringstrekker een echte baan aan te bieden. Waarom zou je iemand minimumloon betalen als je ze ook gewoon bijstandsniveau mag betalen?
participeren kun je leren.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Frans moet dat helemaal niet willen, hij wint het niet van Rutte. Beter blijft hij tot volgend jaar in Brussel zitten en wordt dan nog een paar jaartjes burgemeester van Heerlen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:37 schreef Spablauw214 het volgende:
Timmermans wordt ook flink gepusht zie ik. Maar dat komt ook uit de koker van de VVD geloof ik. De VVD wil graag een tweestrijd en Timmermans is de gedroomde tegenkandidaat. Je kan hem namelijk van meerdere kanten aanvallen. Rutte zal zeggen dat het een Sinterklaas is, links dat het een salonsocialist is (de privevluchten, zijn hele elitaire houding en attitude past helemaal niet bij een volkspartij die zegt voor de gewone man te strijden), rechts kan roepen dat het meer van hetzelfde is en dat het een bijwagentje van de EU is.
Maar het is toch echt de VVD die voorop liep in deze manier van politiek voeren. Als je het al politiek voeren kan noemen. Het is echt heel lui namelijk, je gooit zoveel mogelijk van je verantwoordelijkheid op essentiële gebieden (zorg, infra, onderwijs, sociale zekerheid etc) over de heg bij andere overheidsorganen, (semi)-overheidsinstellingen of geprivatiseerde staatsbedrijven en dan ben je ontzettend boos als het een puinhoop wordt op ze.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geef ik je ook helemaal gelijk in, maar je kan niet één deel van het kabinet daarvan de schuld geven. Ze lieten het allemaal gebeuren.
Zie het niet als de schuld weghalen van de VVD, maar ook nog bovenop die andere partijen leggen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar het is toch echt de VVD die voorop liep in deze manier van politiek voeren. Als je het al politiek voeren kan noemen. Het is echt heel lui namelijk, je gooit zoveel mogelijk van je verantwoordelijkheid op essentiële gebieden (zorg, infra, onderwijs, sociale zekerheid etc) over de heg bij andere overheidsorganen, (semi)-overheidsinstellingen of geprivatiseerde staatsbedrijven en dan ben je ontzettend boos als het een puinhoop wordt op ze.
Dus dan ben je boos op de directie van schiphol, op het UWV, op de gemeentes, op pro-rail, de NS, rijkswaterstaat, de belastingdienst, de post, op de schoolbesturen etc etc. Dat staat dan weer stoer en vervolgens pas je vooral je beleid niet aan op een manier waarop deze organisaties wél aan de slag kunnen met de aan hen gestelde eisen.
Maar reken maar dat het straks weer de kop opsteekt. Zoiets is voor de VVD en rechtsere partijen bijna het walhalla, je scoort bij je achterban omdat het die 'luie uitkeringstrekkers aan het werk stuurt' en omdat je ze voorziet van goedkoop personeel waar ze veel macht over hebben ("Als jij zeurt over dit en dat wordt je gekort op je uitkering").quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat soort ideeen liepen in vorige Rutte-kabinetten ook al op niets uit.
Participeren is fantastisch, alleen is gevangen zitten in een uitkering waar je voor moet werken geen participeren maar een mooie manier om uitgebuit te wordenquote:
Met hetzelfde kabinet doorgaan zou een flagrante schande zijn. Maar dat hij wel weer een meerderheid weet te ritselen lijkt me wel een zekerheidje.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:47 schreef -XOR- het volgende:
Maar goed, zoals ik in het NWS topic ook schreef, ik denk dat Rutte vooral steviger in het harnas wil komen door een hernieuwd kiezersmandaat, en dan misschien gewoon zelfs weer met hetzelfde kabinet doorgaan.
Ligt er aan. Ik vrees dat er meer voor ze te behalen is aan de rechterkant door streng te lijken op immigratie, dan dat ze daarmee op de 'linkerflank' verliezen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:38 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, ik zie niet wat de VVD nou te winnen heeft bij de boel expres laten vallen. Wellicht houden ze hun zetels. Maar verder moeten ze dan gaan formeren met een ratjetoe aan populistische partijen. Daar kregen ze de vorige keer ook al niets mee voor elkaar qua migratie.
Dat is in strijd met artikel 4 het EVRM. Daarom is het tot nu toe nog niet ingevoerd. Dat zal stranden op punt 1 en 3 van dit toetsingskaderquote:Op donderdag 6 juli 2023 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen zou een zege zijn als Geert, Klager, Kaag,Rutte, Marijnissen, Hoekstra zouden stoppen en er er nieuwe gezichten komen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Met hetzelfde kabinet doorgaan zou een flagrante schande zijn. Maar dat hij wel weer een meerderheid weet te ritselen lijkt me wel een zekerheidje.
Dat soort retoriek doet het de laatste jaren niet zo best meer en zoveel gaan werkgevers niet hebben aan de uitkeringstrekkers die er nog over zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar reken maar dat het straks weer de kop opsteekt. Zoiets is voor de VVD en rechtsere partijen bijna het walhalla, je scoort bij je achterban omdat het die 'luie uitkeringstrekkers aan het werk stuurt' en omdat je ze voorziet van goedkoop personeel waar ze veel macht over hebben ("Als jij zeurt over dit en dat wordt je gekort op je uitkering").
Behoud van uitkering door werk strenger afdwingen. Een enorm cadeau voor de werkgevers.quote:
Maar dan lopen ze na de verkiezingen weer precies tegen hetzelfde aan.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Ligt er aan. Ik vrees dat er meer voor ze te behalen is aan de rechterkant door streng te lijken op immigratie, dan dat ze daarmee op de 'linkerflank' verliezen.
Minus het stikstof-hoofdpijn-dossier. Ofnouja, dan is er iig weer eensgezindheid in het kabinet op dat onderwerp. Zitten ze nog wel met de rechtsprekende macht.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan lopen ze na de verkiezingen weer precies tegen hetzelfde aan.
Migratie is niet synoniem aan asiel. Bepaald niet, asiel is zelfs een zeer marginaal onderdeel. En de nareizigers daarvan nog weer een klein onderdeel. Je zit dan echt over kommagetallen van procenten te spreken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"meer grip krijgen op migratie" is de belangrijkste zin in deze. D66 en CU willen dat niet, VVD wil dat wel.
Types als papa Marijnissen en Ad Melkert wil ik graag zienquote:Op donderdag 6 juli 2023 15:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen zou een zege zijn als Geert, Klager, Kaag,Rutte, Marijnissen, Hoekstra zouden stoppen en er er nieuwe gezichten komen.
De VVD gaat echt niet ageren tegen goedkope arbeidersquote:Op donderdag 6 juli 2023 16:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Migratie is niet synoniem aan asiel. Bepaald niet, asiel is zelfs een zeer marginaal onderdeel. En de nareizigers daarvan nog weer een klein onderdeel. Je zit dan echt over kommagetallen van procenten te spreken.
VVDquote:Op donderdag 6 juli 2023 16:00 schreef MoreDakka het volgende:
Wat is dat toch met sommige mensen, die lijken van haat op de VVD hun hele identiteit te maken. Wat zielig
Nee, daarin volgt VVD dan niet het regeerakkoord, CU wil dat wel.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De VVD gaat echt niet ageren tegen goedkope arbeiders
nee natuurlijk niet, haal de capapbele mensen eruit , die wat willen en geef hen een huisquote:Op donderdag 6 juli 2023 16:00 schreef probeer het volgende:
s er iig weer eensgezindheid in het kabinet op dat onderwerp. Zitten ze nog wel met de rechtsprekende macht.
Maar ja, migratie blijft voor de VVD, en volgens mij ook BBB, voornamelijk hard roepen dat ze er tegen zijn terwijl ze er vanuit economisch standpunt absoluut niet tegen zijn.
Ja dus daar gaan ze dan ook weer niets voor elkaar krijgen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Minus het stikstof-hoofdpijn-dossier. Ofnouja, dan is er iig weer eensgezindheid in het kabinet op dat onderwerp. Zitten ze nog wel met de rechtsprekende macht.
Dat asielimmigratie een klein deel van de totale immigratie is, ja. Maar marginaal, en kommagetallen van procenten? Volgens mij klopt dat feitelijk niet.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Migratie is niet synoniem aan asiel. Bepaald niet, asiel is zelfs een zeer marginaal onderdeel. En de nareizigers daarvan nog weer een klein onderdeel. Je zit dan echt over kommagetallen van procenten te spreken.
Die hebben toch helemaal geen meerderheid meer? CDA is niks meer. Hoekstra kan niet blijven. D66 is gehalveerd en Kaag is evengoed klaar in Den Haag. CU is een partij in de marge en had sowieso niks te zoeken in dit of welk kabinet dan ook.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:47 schreef -XOR- het volgende:
Maar goed, zoals ik in het NWS topic ook schreef, ik denk dat Rutte vooral steviger in het harnas wil komen door een hernieuwd kiezersmandaat, en dan misschien gewoon zelfs weer met hetzelfde kabinet doorgaan.
Klopt. Maar daar lijkt de overheidsinsteek sowieso al jarenlang een hoopvol 'van uitstel komt afstel' te zijn. Met de BBB is dat intern gezien makkelijker vol te houden dan met D66.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dus daar gaan ze dan ook weer niets voor elkaar krijgen.
Je weet niet welke verschuivingen er nog gaan plaatsvinden in aanloop naar eventuele verkiezingen natuurlijk maar gezien de peilingen lijkt dat inderdaad niet waarschijnlijk.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die hebben toch helemaal geen meerderheid meer? CDA is niks meer. Hoekstra kan niet blijven. D66 is gehalveerd en Kaag is evengoed klaar in Den Haag. CU is een partij in de marge.
Het gaat om de nareizigers van een deel van de asielzoekers, het deel dat een tijdelijke verblijfsvergunning zou krijgen. Zelfs al zou dat de helft van de nareizende asielzoekers zijn, praat je dus over 1,4% van de immigranten. Ik denk dat het nog minder dan de helft is. Kortom: symboolpolitiek.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat asielimmigratie een klein deel van de totale immigratie is, ja. Maar marginaal, en kommagetallen van procenten? Volgens mij klopt dat feitelijk niet.
400k immigranten in 2022, waarvan 46k asielimmigranten, waarvan 11k nareizigers. 46.000 van 400.000 is verre van marginaal (11,5%). En met 11k nareizigers van 400k immigranten zit je ook niet in de kommagetallen van procenten (2,75%).
Nou ja, de VVD is al 13 jaar de grootste partij en levert de premier. Dus dat de ogen daar bovengemiddeld op zijn gericht, is niet zo raar, toch?quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:00 schreef MoreDakka het volgende:
Wat is dat toch met sommige mensen, die lijken van haat op de VVD hun hele identiteit te maken. Wat zielig
Nouja het stikstof probleem en de gevolgen gaan niet vanzelf weg. Dus dat blijft ieder komend kabinet opnieuw achtervolgen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Maar daar lijkt de overheidsinsteek sowieso al jarenlang een hoopvol 'van uitstel komt afstel' te zijn. Met de BBB is dat intern gezien makkelijker vol te houden dan met D66.
Maar inderdaad, wat je al zegt, of dat het nou waard is ..
zolang Rusland massaal ammonika exporteert als meststof voor de landbouw gaat een stikstof probleem niet weg, het "stikstof probleem" is weer een gecreerd probleem zoals alle politieke problemenquote:Op donderdag 6 juli 2023 16:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja het stikstof probleem en de gevolgen gaan niet vanzelf weg. Dus dat blijft ieder komend kabinet opnieuw achtervolgen.
quote:The ammonia is used to make nitric acid, with which it is then mixed to produce nitrate fertilizers such as ammonium nitrate (AN). Ammonia may also be mixed with liquid carbon dioxide to create urea. Both these products can be further mixed together with water to form UAN (urea ammonium nitrate) solution.
Nou ga de rechters maar overtuigen dan.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zolang Rusland massaal ammonika exporteert als meststof voor de landbouw gaat een stikstof probleem niet weg, het "stikstof probleem" is weer een gecreerd probleem zoals alle politieke problemen
Daar hebben die koeien NIETS mee te maken, als dat het probleem was dan kon men de melkveehouders gewoon verbieden stront uit te rijden.
https://www.thyssenkrupp.(...)gine-of-plant-growth
[..]
Ik zie nu pas dat ik exact hetzelfde zinnetje gebruikte.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Maar wat al zou helpen is een verdomme linkse partij die tegen migratie is. Waarom is dat zo gigantisch moeilijk?
Is geprobeerd met Nieuwe Wegen, daar stemde geen hond op.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Maar wat al zou helpen is een verdomme linkse partij die tegen migratie is. Waarom is dat zo gigantisch moeilijk?
Die partij had dan ook de slechtste campagne in mensenheugenis.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Is geprobeerd met Nieuwe Wegen, daar stemde geen hond op.
Ok maar dat is totaal niet waar ik het over heb.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, de VVD is al 13 jaar de grootste partij en levert de premier. Dus dat de ogen daar bovengemiddeld op zijn gericht, is niet zo raar, toch?
Deze had je weer onder de copy paste staan?quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:58 schreef Hanca het volgende:
Linkse partijen zijn best tegen migratie, als je tenminste de echt grote groepen migranten bedoelt: arbeidsmigranten en buitenlandse studenten.
NPO politiek gok ik: https://www.npostart.nl/live/npo-politiek-en-nieuwsquote:Op donderdag 6 juli 2023 17:12 schreef vosss het volgende:
Is dit vanavond te volgen via een livestream?
Dat breekbare vaasje heeft die godvergete oetlul jaren geleden al keihard kapot gesmeten. Ik mag hopen dat het over en uit is voor Rutte. Datie maar lekker het bedrijfsleven in gaat.quote:
Hij krijgt wel mensen mee inderdaad ... want veel mensen zijn tegen dit migratiebeleidquote:Op donderdag 6 juli 2023 17:21 schreef Scorpie het volgende:
Rutte gaat hem laten vallen, gaat op de anti-immigratie toer en wordt de grote overwinnaar voor de volgende verkiezingen.
En hier gaan dus miljoenen mensen intrappen. Om vervolgens teleurgesteld te worden zodra er een waterig regeerakkoord ligt. Dit gaat zo al 13 jaar aanquote:Op donderdag 6 juli 2023 17:21 schreef Scorpie het volgende:
Rutte gaat hem laten vallen, gaat op de anti-immigratie toer en wordt de grote overwinnaar voor de volgende verkiezingen.
Begint pas om 21:00 uur, dus dat wordt nachtwerk. Ik lees het morgen allemaal wel.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:14 schreef stropdaz het volgende:
[..]
NPO politiek gok ik: https://www.npostart.nl/live/npo-politiek-en-nieuws
Rutte is wel een meesterpoliticus, dat moet je hem nageven.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En hier gaan dus miljoenen mensen intrappen. Om vervolgens teleurgesteld te worden zodra er een waterig regeerakkoord ligt. Dit gaat zo al 13 jaar aan
Veel langer, zoiets heet een coalitie. Een risico met ons bestel.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En hier gaan dus miljoenen mensen intrappen. Om vervolgens teleurgesteld te worden zodra er een waterig regeerakkoord ligt. Dit gaat zo al 13 jaar aan
Dan zijn mensen ontiegelijk dom omdat de VVD al meer dan 10 jaar het migratie beleid bepaalt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:22 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Hij krijgt wel mensen mee inderdaad ... want veel mensen zijn tegen dit migratiebeleid
Het zegt meer over de grenzeloze domheid van de gemiddelde kiezer dan over Rutte, maar goed elk voor krijgt de leider die het verdient hè.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte is wel een meesterpoliticus, dat moet je hem nageven.
Klopt, de VVD is al meer dan 10 jaar dictatoriaal aan de macht.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zijn mensen ontiegelijk dom omdat de VVD al meer dan 10 jaar het migratie beleid bepaalt.
Ok, dat is een open deur intrappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |