Ik denk niet dat D66 het een probleem vindt hoor, eerder CU.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Het kan ook zijn om de druk bij met name D66 nog wat op te voeren. De VVD kan hier op breken. D66 heeft een groot probleem.
Maar een val gaat er never nooit niet komen.
Peilingen gezien? Nu verkiezingen is halveren. De VVD verliest ook wel iets, maar minder. Dat is de eerste peiler onder mijn analyse.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk niet dat D66 het een probleem vindt hoor, eerder CU.
Kan de VVD het zich ook niet prima permitteren? Een zeer significant deel van wat rechts van de VVD zit zit daar omwille van (asiel)migratie. En een echt alternatief links van de VVD is er momenteel ook niet. D66 is wel heel progressief momenteel en het cda ligt in puin.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:57 schreef Hanca het volgende:
De enigen die hierop weg kunnen lopen zijn volgens mij de CU. Maar dan heb je nog kans dat het kabinet niet valt, maar door gaat als minderheidskabinet.
Nee, maar ik bedoel, ik denk niet dat D66 het beleid van verschillen in types asieltoekenning een groot probleem vindt, eerder de CU.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Peilingen gezien? Nu verkiezingen is halveren. De VVD verliest ook wel iets, maar mi der. Dat is de eerste peiler onder mijn analyse.
Peiler twee is dat met de opkomst van BBB er een stevige rechtse meerderheid ontstaat waar voor een aanzienlijk deel ook nog eens mee te regeren valt. Voor de VVD interessant, voor D66 minder.
Peiler drie is de aanname dat breken op asiel voor de VVD best gunstig is. Het is al jaren de achilleshiel van de VVD, een keertje stoer doen hoeft helemaal niet slecht uit te pakken.
Peiler vier is dat volgens mij die coalitiedeelname voor de CU niet zo hoeft. Ik heb het idee dat die een rol als constructieve oppositie ook wel prima vinden.
D66 bukt en tekent bij het kruisje als er maar geen nieuwe verkiezingen komen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoel, ik denk niet dat D66 het beleid van verschillen in types asieltoekenning een groot probleem vindt, eerder de CU.
Oh zo. Wel eens.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoel, ik denk niet dat D66 het beleid van verschillen in types asieltoekenning een groot probleem vindt, eerder de CU.
Heel stoer doen en uiteindelijk door de pomp, ik denk het ook. Politiek-strategisch ook verstandig denk ik.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
D66 bukt en tekent bij het kruisje als er maar geen nieuwe verkiezingen komen.
Voor de korte termijn.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel stoer doen en uiteindelijk door de pomp, ik denk het ook. Politiek-strategisch ook verstandig denk ik.
Halveren gaan ze toch wel. Kaag heeft een carrièrebepalende fout gemaakt op 1 april 2021. Ik blijf er bij.quote:
Hopelijk PvdD de grootste!quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:22 schreef Lt.Bookman het volgende:
Rutte schaakt in 4D en blaast zijn eigen kabinet op. Nieuwe verkiezingen met migratie als verkiezingsthema. Niets te vrezen van BBB op dit thema, haalt Wilders de wind uit de zeilen en de fusie GL/PvdA is nog niet rond, dus ook geen Timmermans. VVD weer de grootste.
D66 heeft daar al op toegegeven. Het is inderdaad de CU die nu nog moeilijk doet. Er gaan geruchten rond de coalitie dat doorgaan zonder CU ook een optie is.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is niet helemaal een ondenkbaar scenario. Maar de anderen weten dat ook en daarom gaat het niet gebeuren.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:22 schreef Lt.Bookman het volgende:
Rutte schaakt in 4D en blaast zijn eigen kabinet op. Nieuwe verkiezingen met migratie als verkiezingsthema. Niets te vrezen van BBB op dit thema, haalt Wilders de wind uit de zeilen en de fusie GL/PvdA is nog niet rond, dus ook geen Timmermans. VVD weer de grootste.
janken over dieren slachten/eten , maar als het offerfeest is , dan hoor je ze nietquote:
quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:29 schreef Enchanter het volgende:
[..]
janken over dieren slachten/eten , maar als het offerfeest is , dan hoor je ze niet
Vraag me wel af hoe dat er uit moet zien. Lijkt me vooral blufpoker.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:27 schreef Gehrman het volgende:
[..]
D66 heeft daar al op toegegeven. Het is inderdaad de CU die nu nog moeilijk doet. Er gaan geruchten rond de coalitie dat doorgaan zonder CU ook een optie is.
Zo zo , maar je denkt toch niet dat moslims hun traditie gaan veranderen ?quote:
Door de pomp, maar voor wat precies?quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel stoer doen en uiteindelijk door de pomp, ik denk het ook. Politiek-strategisch ook verstandig denk ik.
En we hebben deze nog:quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:29 schreef Enchanter het volgende:
[..]
janken over dieren slachten/eten , maar als het offerfeest is , dan hoor je ze niet
Geen idee. Is het belangrijk? Dit hele gedoetje (want dat is het, meer niet) draait toch voor 80-90% om beeldvorming?quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Door de pomp, maar voor wat precies?
Zelfs al voeren ze nu veel strengere regels door, een rechter gaat ze toch weer terugfluiten?
Absoluut. En die moet idealiter zijn dat de pro-immigratie VVD toch streng voor immigratie is.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen idee. Is het belangrijk? Dit hele gedoetje (want dat is het, meer niet) draait toch voor 80-90% om beeldvorming?
In plaats van toegeven dat je fout zat ga je nu maar doelpalen verzetten?quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:31 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Zo zo , maar je denkt toch niet dat moslims hun traditie gaan veranderen ?
Ze komen straks vast heel gewichtig doen. Maar echt politiek vuurwerk verwacht ik niet.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:38 schreef Starhopper het volgende:
Er staat allemaal pers! Gaat er straks nieuws komen?Of zal het de moeite niet zijn om op te blijven?
[ twitter ]
Thnx! Dan ga ik slapen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze komen straks vast heel gewichtig doen. Maar echt politiek vuurwerk verwacht ik niet.
Eens. Ik ben al helemaal geen fan van mevrouw Kaag, maar hier zakte ze door het ijs.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Halveren gaan ze toch wel. Kaag heeft een carrièrebepalende fout gemaakt op 1 april 2021. Ik blijf er bij.
Dan maar voor korte termijnsucces gaan en kijken wie je nog binnenboord houdt.
In de Eerste Kamer hebben ze nu ook al geen meerderheid dus er zullen deals gemaakt moeten worden met PvdA/GL of met BBB.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe dat er uit moet zien. Lijkt me vooral blufpoker.
Laten we de uiterst vijandige oppositie nog even buiten beschouwing. Maar hoe ga je dat dan in de Eerste Kamer doen? Ga je dan toch weer met de CU praten? Dan zullen ze hun eisen zeker niet verlagen. Of ga je over rechts? Zal d66 leuk vinden. Zoiets kan hoogstens als rompkabinet volgens mij.
Er is een gouden regel in de politiek: if you come at the king, you best not miss.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:41 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Eens. Ik ben al helemaal geen fan van mevrouw Kaag, maar hier zakte ze door het ijs.
Een meninkje van een nobuddy uit Alkmaar is totaal nietszeggend. Het is pas geloofwaardig zodra de landelijke fractie een motie indient/steunt om ritueel slachten te verbieden. Maar dat doen ze niet omdat ze anders als 'islamofoob' worden bestempeld.quote:
Maar zonder CU is er geen meerderheid, ook niet met een van die fracties. Dan heb je nog een fractie nodig. In de rechtse variant (met BBB) kan dat elke partij zijn. Met links heb je minstens drie zetels nodig. Dat wordt de route al een stuk krapper weer.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:47 schreef Gehrman het volgende:
[..]
In de Eerste Kamer hebben ze nu ook al geen meerderheid dus er zullen deals gemaakt moeten worden met PvdA/GL of met BBB.
Meerderheid waar voor precies?quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar er is in principe toch gewoon een meerderheid hiervoor in beide Kamers of vergis ik me nu? VVD/CDA/PVV/FVD/JA21/SGP/BBB/Van Haga = 79 en misschien nog wat anderen in de Tweede Kamer als D66, Volt en weet ik wat en in de Eerste Kamer BBB/VVD/CDA/PVV/JA21/FVD/SGP = 43.
De vraag is dan niet per se of je als partij het steunt, maar of het geen blokkade opwerpt.
Je bedoelt in de Tweede Kamer? Het wordt als rompkabinet wel lastiger ja.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar zonder CU is er geen meerderheid, ook niet met een van die fracties. Dan heb je nog een fractie nodig. In de rechtse variant (met BBB) kan dat elke partij zijn. Met links heb je minstens drie zetels nodig. Dat wordt de route al een stuk krapper weer.
Van een NOS artikeltje geplukt:quote:
Of in bredere terrmen, het aantal asielzoekers wat een permanente verblijfsvergunning krijgt inperken en ook gezinshereniging wat dat betreft beperken.quote:De coalitiepartijen hebben het migratiedossier opgedeeld in vier hoofdstukken: arbeid, studie, liefde en asiel. De gesprekken over de eerste drie dossiers lopen volgens ingewijden redelijk soepel.
Maar niet over het dossier 'asiel' en de te verwachten instroom van asielzoekers. VVD-leider Rutte heeft aan zijn achterban beloofd daar iets aan te doen omdat zijn partij de aantallen asielzoekers die naar Nederland komen en hier al zijn, te groot vindt.
Ook het CDA vindt dat er extra maatregelen nodig zijn, bijvoorbeeld een twee-status-stelsel zoals in België en Duitsland. Die landen maken onderscheid tussen vluchtelingen die permanent of tijdelijk een verblijfsvergunning krijgen. Die laatste groep kan minder snel een beroep doen op gezinshereniging.
https://www.partijvoorded(...)ofd-ritueel-slachtenquote:Op woensdag 5 juli 2023 23:51 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Een meninkje van een nobuddy uit Alkmaar is totaal nietszeggend. Het is pas geloofwaardig zodra de landelijke fractie een motie indient/steunt om ritueel slachten te verbieden. Maar dat doen ze niet omdat ze anders als 'islamofoob' worden bestempeld.
Oh je bedoelt in het asieldossier zelf. Ja. Daar is een duidelijke rechtse meerderheid.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Van een NOS artikeltje geplukt:
[..]
Of in bredere terrmen, het aantal asielzoekers wat een permanente verblijfsvergunning krijgt inperken.
Zeker hoor jij dat goed.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:57 schreef Starhopper het volgende:
"We gaan morgen weer verder" of hoor ik dat verkeerd?
[ twitter ]
Ja, precies, vandaar dat ik aangeef dat het vooral een kwestie zou zijn of je er mee kunt leven in het kabinet of niet, aangezien het er naar uitziet dat voor zoiets al gewoon een meerderheid is en je het aan de Kamer kunt laten. Hoeft geen meerderheid gevonden te worden onder de regeringspartijen an sich (tenzij het conflicteert met eerdere afspraken, wat ik niet weet)quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh je bedoelt in het asieldossier zelf. Ja. Daar is een duidelijke rechtse meerderheid.
Maar, je kunt natuurlijk in een situatie komen dat een partij zegt 'dit is voor ons niet te dragen' en uit het kabinet stapt. En er zit volgens mij ook iets van een uitruil in. Want CU wil bijvoorbeeld graag inperking van arbeidsmigratie. En CDA wil minder buitenlandse studenten.
Schouten curvesquote:Op woensdag 5 juli 2023 23:57 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Nee. In de senaat. In de Tweede Kamer heb je dan weer geen meerderheid met BBB. (Maar wel met BBB + SGP). Dat wordt politiek heel ingewikkeld en wachten op ongelukken.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:54 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Je bedoelt in de Tweede Kamer? Het wordt als rompkabinet wel lastiger ja.
Ik zie daar overigens staatssecretaris Van Ooijen staan. Dat lijkt mij puur als CU-secundant, want zijn portefeuille heeft toch geen bijzondere raakvlakken met migratie. Dan vind ik het enigszins bijzonder dat oud-partijvoorzitter en minister Adema daar niet staat.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:57 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Hebben veel goede ideeën, maar ik kan er helaas niet meer op stemmen omdat ik van dichtbij de compleet verrotte partijcultuur heb meegemaakt.quote:
Twee initiatiefwetsvoorstellen voor verbod op rituele slacht gemist kennelijk.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:29 schreef Enchanter het volgende:
[..]
VVD kan het zich niet echt permiteren: de kans dat ze in een volgende coalitie komen is bijna 100%, maar de kans dat ze daar alleen met partijen zitten die een harde asiellijn willen is vrij klein omdat ze zelf niet met PVV en FvD willen regeren. Kortom: dan laten ze nu het kabinet vallen op een onderwerp, waarbij de kans groot is dat ze in een volgende coalitie niks meer gedaan krijgen dan ze nu lukt.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan de VVD het zich ook niet prima permitteren? Een zeer significant deel van wat rechts van de VVD zit zit daar omwille van (asiel)migratie. En een echt alternatief links van de VVD is er momenteel ook niet. D66 is wel heel progressief momenteel en het cda ligt in puin.
zo kon het wel eens gaan, slim spelquote:Op donderdag 6 juli 2023 07:03 schreef Hanca het volgende:
Maar zoals ik al zei: er komt hier gewoon een deal, maar die gaan ze pas tekenen op vrijdag of misschien volgende week. Allereerst om de indruk te wekken het uiterste er uit te hebben gehaald.
Verder is dan niet alleen de Kamer op reces, ook de politieke verslaggevers gaan altijd met reces, de politieke radio/tv programma's stoppen, de podcasts stoppen en er zijn ook niet echt serieuze talkshows in de zomer. Kortom: je kunt in het reces een plan presenteren zonder dat er echt iemand is om er commentaar op te leveren en gaten in te schieten. Pak je ook nog een warm moment, zoals komend weekend, dan volgt een heel groot deel van Nederland helemaal het nieuws niet.
Het enige dat haalbaar is dat is reguleren van de instroom, nuttige asielzoekers aan het werk , en een woningquote:Op donderdag 6 juli 2023 00:04 schreef Kickinalfa het volgende:
Storm in een glas water, 2 dagen moeilijk onderhandelen om uiteindelijk te eindigen met een compromis waar niemand wat aan heeft en/of praktisch toch niet haalbaar is en/of wordt verkocht met vage beloftes als "verhogen grensbewaking", "meer druk om veilige landen" bla bla bla.
Dus drie groepen die zo de samenleving in gedonderd gaan wordenquote:De coalitiepartijen hebben het migratiedossier opgedeeld in vier hoofdstukken: arbeid, studie, liefde en asiel. De gesprekken over de eerste drie dossiers lopen volgens ingewijden redelijk soepel.
Ze proberen het volgens mij al een jaartje of 10 te verbiedenquote:Op woensdag 5 juli 2023 23:29 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Daar ga ik ook vanuit. Het is toneel.quote:Op donderdag 6 juli 2023 07:03 schreef Hanca het volgende:
Maar zoals ik al zei: er komt hier gewoon een deal, maar die gaan ze pas tekenen op vrijdag of misschien volgende week. Allereerst om de indruk te wekken het uiterste er uit te hebben gehaald.
Verder is dan niet alleen de Kamer op reces, ook de politieke verslaggevers gaan altijd met reces, de politieke radio/tv programma's stoppen, de podcasts stoppen en er zijn ook niet echt serieuze talkshows in de zomer. Kortom: je kunt in het reces een plan presenteren zonder dat er echt iemand is om er commentaar op te leveren en gaten in te schieten. Pak je ook nog een warm moment, zoals komend weekend, dan volgt een heel groot deel van Nederland helemaal het nieuws niet.
De vraag is wel wat? Want vorige keer heeft ie het congres iets belooft waar Brussel vervolgens een streep doorhaalde of wat nogal inhoudsloos was. Maar eens, ik verwacht dat het hele gedoe wel vooral voor de bühne is. Zeker nu mevrouw Hermans zich ook nog eens streng op gaat stellen. Daar is uiteraard niks oprecht aan. Dat is een pure spin om te laten lijken dat het akkoord er dankzij de VVD ligt en dat het echt pijn heeft gedaan.quote:
Maar dan worden ze toch gewoon weer demissionair-maar-missionair-op-terrein-zus-en-zo? Hebben ze al eens eerder gedaan.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Trouwens, een paar weken geleden zei Rutte nog dat Nederland nu niet een demissionair kabinet kan hebben, want oorlog in Europa. Maar nu het de VVD zo uit komt kan het dan ineens wel? Dan doet Rutte precies hetzelfde als waar hij Wilders al jaren van beschuldigt, namelijk weglopen als het spannend wordt.
En dat voor een partij die zich altijd maar voor laat staan op “stabiel landsbestuur”
JA , joepie nog een kabinet met Mark Rutte , Rutte 6quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dan worden ze toch gewoon weer demissionair-maar-missionair-op-terrein-zus-en-zo? Hebben ze al eens eerder gedaan.
Ja volgens mij ook, dat bedoel ik.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:08 schreef Janneke141 het volgende:
Maar dan worden ze toch gewoon weer demissionair-maar-missionair-op-terrein-zus-en-zo? Hebben ze al eens eerder gedaan.
Nee iedereen laat ze liggenquote:Op donderdag 6 juli 2023 12:03 schreef stropdaz het volgende:
En kort gezegd:
Wat als het nu vanavond valt? Staat het dan niet weer opnieuw op?
Gelekt door wie, de RVD?quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:23 schreef Starhopper het volgende:
Gelekte info:
Bij aankomst klonken de ministers nog optimistisch, maar achter de schermen was de sfeer slecht te noemen. Bronnen meldden dat de ChristenUnie zich voor het blok gezet voelt door voorstellen over de beperking van gezinshereniging die voor de partij onacceptabel zijn. Met name de VVD zou voor een grote groep mensen die een tijdelijke vergunning gaan krijgen het nareizen van kinderen en andere familieleden willen beperken. Het zou "hard tegen hard" zijn gegaan.
https://nos.nl/artikel/24(...)n-crisissfeer-verder
Gelekt door bronnenquote:
Volgens mij zit de CU er het meest gestaald in. Als die instemmen zal D66 vermoedelijk ook gewoon meegaan.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:03 schreef Spablauw214 het volgende:
D66 gaat gewoon door de pomp vanavond hoor.
Eigenlijk zouden bij de eerstvolgende verkiezingen gewoon alle lijststrekkers die er langer dan 8 jaar zijn moeten opstappen. Ze hebben allemaal zo veel vervelende geschiedenis met elkaar.... En zo zijn er zulke persoonljike problemen die coalities vermoeilijken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Als Rutte nu de boel opblaast omdat het hem electoraal goed uitkomt, is hij geen haar beter dan Wilders en zou hij door de overige lijsttrekkers ook dezelfde behandeling moeten krijgen in de campagne, namelijk dat het een onbetrouwbare zak is waarmee niemand meer in een kabinet wil gaan zitten.
Ik denk dat Rutte dat ook echt meent maar het is de fractie die het niet langer pikt en dreigt de stekker eruit te trekken.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Trouwens, een paar weken geleden zei Rutte nog dat Nederland nu niet een demissionair kabinet kan hebben, want oorlog in Europa. Maar nu het de VVD zo uit komt kan het dan ineens wel? Dan doet Rutte precies hetzelfde als waar hij Wilders al jaren van beschuldigt, namelijk weglopen als het spannend wordt.
En dat voor een partij die zich altijd maar voor laat staan op “stabiel landsbestuur”
Het zijn de andere partijen (D66, CU) die onbetrouwbaar zijn. In het coalitieakkoord staat:quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Als Rutte nu de boel opblaast omdat het hem electoraal goed uitkomt, is hij geen haar beter dan Wilders en zou hij door de overige lijsttrekkers ook dezelfde behandeling moeten krijgen in de campagne, namelijk dat het een onbetrouwbare zak is waarmee niemand meer in een kabinet wil gaan zitten.
Dat is natuurlijk een tekst waar je alle kanten mee uitkunt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:51 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het zijn de andere partijen (D66, CU) die onbetrouwbaar zijn. In het coalitieakkoord staat:
"Nederland staat voor een rechtvaardig, humaan en effectief asiel- en migratiebeleid. Wij willen migratie zoveel mogelijk in goede banen leiden en meer grip krijgen op migratie. Op wie er binnen komt, wie er mag blijven of terug moet."
VVD wil het coalitieakkoord uitvoeren en hier nu afspreken over maken. D66 en CU willen doormodderen. Terecht dat VVD dit niet pikt.
het is hetzelfde waar TVonhof al steeds over begint en waar iedereen op loopt te schelden , maar ze gaan het wel doenquote:Op donderdag 6 juli 2023 13:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een tekst waar je alle kanten mee uitkunt.
Daar hoef je alleenhet woord regeerakkoord voor te lezen om dat te kunnen concluderen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat ze Rutte passeren en zat zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:30 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte dat ook echt meent maar het is de fractie die het niet langer pikt en dreigt de stekker eruit te trekken.
"meer grip krijgen op migratie" is de belangrijkste zin in deze. D66 en CU willen dat niet, VVD wil dat wel.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk willen ze dat allemaal wel. Maar wat "meer grip krijgen op migratie" nou precies? Het is een hol begrip waar je op tig manieren uitleg aan kan geven. Daarom zijn ze het er over oneens wat het precies te betekenen heeft.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"meer grip krijgen op migratie" is de belangrijkste zin in deze. D66 en CU willen dat niet, VVD wil dat wel.
Meer grip komt altijd neer op iets strenger zijn over de hele linie. Het is het tegenovergestelde van ruimhartig zijn en maar wat aanmodderen, en dat is precies datgene waar D66 en CU naartoe lijken te willen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk willen ze dat allemaal wel. Maar wat "meer grip krijgen op migratie" nou precies? Het is een hol begrip waar je op tig manieren uitleg aan kan geven. Daarom zijn ze het er over oneens wat het precies te betekenen heeft.
Nee dat is echt niet de betekenis van "meer grip krijgen op". Dan had er gestaan "het aantal asielzoekers in Nederland wordt met X procens verminderd"quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meer grip komt altijd neer op iets strenger zijn over de hele linie. Het is het tegenovergestelde van ruimhartig zijn en maar wat aanmodderen, en dat is precies datgene waar D66 en CU naartoe lijken te willen.
D66 en CU zien die hele instroom niet eens als een probleem. Als dat je vertrekpunt is dan ben je natuurlijk sowieso al snel uitgepraatquote:Op donderdag 6 juli 2023 14:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meer grip komt altijd neer op iets strenger zijn over de hele linie. Het is het tegenovergestelde van ruimhartig zijn en maar wat aanmodderen, en dat is precies datgene waar D66 en CU naartoe lijken te willen.
Ja, het lijkt me ook wel heel erg sterk dat de VVD plots een hele andere koers wil inslaan dan wat er is afgesproken. CU en D66 hebben er baat bij om aan te blijven modderen zonder direct tegen de afspraken in te gaan, de VVD heeft er baat bij om de afspraken op de letter aan te houden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
D66 en CU zien die hele instroom niet eens als een probleem. Als dat je vertrekpunt is dan ben je natuurlijk sowieso al snel uitgepraat
Hoop echt dat Mark het aandurft om de boel te laten knallen. Ik zou hem belonen met een stem de volgende keer.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Het hangt af van de ChristenUnie. D66 wil door met het kabinet. De CDA-top ook. Die zitten niet te wachten op verkiezingen. De VVD heeft waarschijnlijk laten uitzoeken dat zij hier goed uit kunnen komen.
BBB, Groenrood en Omtzigt zijn allemaal niet klaar voor verkiezingen, niemand zag dit aankomen en nu kiest Rutte volledig onverwacht de vlucht naar voren in de hoop opnieuw de grootste te kunnen worden.
Mijn 2 centjes.
Edit: Dat ze nu met dat Bolkestein-gelul aankomen van “fuck het bestaansminimum ga maar lekker werken” is ook allemaal part of the game.
🫣quote:Premier Rutte op ramkoers, val kabinet lijkt niet ver weg
Nee natuurlijk niet. Deals met landen om boten tegen te houden en Nederland zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor migranten. Dat zijn bewezen beleidskeuzes die gewoon gemaakt hadden kunnen worden.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon, een slagboom en een turflijst op de grens en dan dan mensen tegenhouden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |