abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209764075
twitter

Zou me niets verbazen als Hermans geheel tegen ieders verwachting de stekker eruit trekt zodra er geen akkoord ligt. Juist om te laten zien dat ze geen tassendraagster is.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 21:33:23 #27
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209764092
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 21:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Zou me niets verbazen als Hermans geheel tegen ieders verwachting de stekker eruit trekt zodra er geen akkoord ligt. Juist om te laten zien dat ze geen tassendraagster is.
Dat mag Hermans helemaal niet. Ik zie dat echt niet gebeuren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209764102
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 21:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, als het een soort tussenzin is in een gesprek waar Adema andere doelen heeft... deze zin is ook niet echt heel duidelijk: "De eerste vice-voorzitter van de Europese Commissie (Timmermans, red.) benadrukte dat Nederland zich moet houden aan zowel de inhoud als het tijdspad van de derogatie."

Als je allebei een ander tijdspad voor ogen hebt, spreek je daar langs elkaar heen.

Ik sluit echt niet uit dat Adema hier heeft gelogen, maar ik zie niet echt in waarom. Want uiteindelijk wist hij dan dat binnen een paar weken Brussel alsnog wel duidelijk zou maken dat van uitstel geen sprake kon zijn, ook met rechtstreekse communicatie naar kamerleden. Dus dit was een uitstel waar dan niemand iets aan had en het zou zijn eigen positie en die van de boeren bemoeilijken. De boeren waren niet gebaad bij verzwijgen van de houding van Brussel (in de herfst konden ze zich nog aanpassen, toen het naar buiten kwam was het eigenlijk te laat) en Adema zelf ook niet. Rekken tot na de verkiezingen voor bijvoorbeeld het CDA zou ook nooit kunnen. Dus ik zie eigenlijk geen reden waarom Adema of wie dan ook in het kabinet dit zou willen?
De vraag is toch of het besproken is of niet, niet of de interpretatie uiteen loopt. Notulen bij dit soort bespreken die het hebben over 'de..benadrukt dat', zo duidelijk als wat dat het niet in een bijzin is besproken.

Eens dat wat onduidelijk is wat het belang op dat moment was. Al zou het ook maar zo kunnen dat hij toen dacht dat dit gesprek melden niet zo nodig was, en bij het Kamerdebat pas duidelijk werd dat er hier een probleem zat en toen was is bedacht om niks te zeggen.
Was de timing van dit gesprek niet op moment dat de boeren wel momentum hadden in de publieke opinie en bij een volgende tegenslag ze überhaupt niet wilden praten? Terwijl het kabinet aan alle kanten gepushed werd om in gesprek te gaan met de boeren. Dan is dit gesprek achterwege laten wel handig. Maar weet niet of ik dingen in de tijd nu door elkaar haal.
pi_209764115
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Lijkt mij ook sterk ja. Wel benieuwd naar alle reconstructies straks, hoe het achter de schermen ging
  dinsdag 4 juli 2023 @ 22:30:27 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209764879
Ja dat snapt iedereen ( behalve Mark Rutte dan )
*O* *O* _O- _O- _O- _O- :W

https://op1npo.nl/2023/07(...)er-het-coronabeleid/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209766055
twitter
  woensdag 5 juli 2023 @ 05:27:56 #32
323876 michaelmoore
pi_209766205
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 21:25 schreef Hanca het volgende:
De boeren waren niet gebaad bij verzwijgen van de houding van Brussel (in de herfst kond
https://www.onzetaal.nl/taalloket/gebaad-gebaat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 5 juli 2023 @ 12:27:33 #33
323876 michaelmoore
pi_209770442
https://www.telegraaf.nl/(...)vragen-uit-te-zetten

quote:
Raad van State maakt het staatssecretaris weer moeilijk om asielzoekers met kansloze aanvragen uit te zetten
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
13 min geleden in BINNENLAND

DEN HAAG - De Raad van State maakt het staatssecretaris Van der Burg (Asiel) wederom moeilijk om asielzoekers met kansloze aanvragen uit te zetten.

De bewindsman mag van de rechter niet extra tijd nemen om een vreemdeling aan een lidstaat over te dragen, als deze vreemdeling in een andere vreemdelingenprocedure bezwaar heeft gemaakt.
pi_209770497
quote:
Mijn conclusie blijft staan,de enige manier om de instroom van asielzoekers in te dammen is ervoor te zorgen dat België of Duitsland aantrekkelijker is dan Nederland.
  woensdag 5 juli 2023 @ 12:33:20 #35
323876 michaelmoore
pi_209770527
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Mijn conclusie blijft staan,de enige manier om de instroom van asielzoekers in te dammen is ervoor te zorgen dat België of Duitsland aantrekkelijker is dan Nederland.
dan gaan de slimmerikken naar duitsland en de zielepieten komen hierheen

men moet de migranten aan het WERK zetten
geef ze een perspectief , niet ophokken
pi_209770646
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 12:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan gaan de slimmerikken naar duitsland en de zielepieten komen hierheen

Juist niet, want dat opent vervolgens weer de volgende rits aan rechtszaken.

Je moet een schifting maken in grofweg asielzoekers, arbeidsmigranten uit andere Europese landen, buitenlandse studenten en expats van buiten Europa.
Geef elke groep andere rechten (wel/geen opvang, uitkering, geld voor je inboedel) etc.

Vervolgens beperk je de mogelijkheden tot allerlei uitzonderingen/aanvragen van beroep op asielzaken/opvang en door.
  woensdag 5 juli 2023 @ 12:44:03 #37
323876 michaelmoore
pi_209770688
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 12:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Juist niet, want dat opent vervolgens weer de volgende rits aan rechtszaken.

Je moet een schifting maken in grofweg asielzoekers, arbeidsmigranten uit andere Europese landen, buitenlandse studenten en expats van buiten Europa.
Geef elke groep andere rechten (wel/geen opvang, uitkering, geld voor je inboedel) etc.

Vervolgens beperk je de mogelijkheden tot allerlei uitzonderingen/aanvragen van beroep op asielzaken/opvang en door.
klopt, en wie kan werken, mag werken en wie van de ene groep in andere groep kan die moet in een andere groep

quote:
aan het werk , als je werk vind, een werkverginning, zoek een huis en klaar

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 05-07-2023 19:39:58 ]
pi_209773870
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
twitter

We gaan het zien :)
  woensdag 5 juli 2023 @ 17:32:59 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209774728
quote:
Een en al administratieve ergernis in dit kutland :')
pi_209776374
quote:
[ twitter ]

Het moment en de reden komt niet als een verrassing, want dit komt de VVD ook het beste uit.
  woensdag 5 juli 2023 @ 19:37:51 #41
323876 michaelmoore
pi_209776415
quote:
[ twitter ]

zou goed kunnen dan word zij de nieuwe MP
pi_209776502
Rutte gaat nergens heen. Die wordt gewoon opnieuw lijsttrekker.

Edit: o dat staat ook in het artikel zie ik. We komen nooit meer van die man af :')
  woensdag 5 juli 2023 @ 19:44:58 #44
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209776521
Ik doe de zeer gewaagde voorspelling dat er niets gaat gebeuren.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_209776555
Ach het is weer ‘crisis’ ja? :')
zie email 27 oktober
pi_209776606
Er gaat niks gebeuren natuurlijk, allemaal theater. Maar stel dat. Dus Rutte weigert op te stappen vanwege Groningen maar is wel bereid het kabinet te laten vallen over asiel, om vervolgens doodleuk zelf weer lijsttrekker te worden. Hoe cynisch ben je dan?
pi_209776609
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 19:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Rutte gaat nergens heen. Die wordt gewoon opnieuw lijsttrekker.

Edit: o dat staat ook in het artikel zie ik. We komen nooit meer van die man af :')
Rutte 11 _O-
pi_209776642
Crisis kun je het niet echt noemen. Er moet een pakket komen voor alle immigratie, blijkbaar. Maar de druk die er vorig jaar nog achter zat, zal dit jaar minder zijn dankzij de lagere instroomin Ter Apel.

Ben wel benieuwd met wat voor pakket rondom arbeidsmigratie ze komen, ze schijnen toch ook plannen te hebben om het werkgevers moeilijker te maken om EU immigranten aan te nemen. Er komen eisen rondom diploma's en certificaten. Dat lijkt me te gaan botsen met de huidige (wat mij betreft waardeloze) EU regels.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator woensdag 5 juli 2023 @ 19:57:44 #49
236264 crew  capricia
pi_209776689
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 19:47 schreef trein2000 het volgende:
Ach het is weer ‘crisis’ ja? :')
Alweer ja.
Zucht.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 juli 2023 @ 20:07:28 #50
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209776813
Het dreigen met een val van het kabinet lijkt me vooral een spin georchestreerd om naar de achterban te doen lijken alsof de VVD vandaag hemel en aarde heeft bewogen voor een compromis.
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')