abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209776983
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 20:07 schreef Koffieplanter het volgende:
Het dreigen met een val van het kabinet lijkt me vooral een spin georchestreerd om naar de achterban te doen lijken alsof de VVD vandaag hemel en aarde heeft bewogen voor een compromis.
...en best kans dat dat compromis er al gewoon bijna volledig ligt, alleen de partijen willen het tekenen nog zo lang mogelijk uitstellen: het is handig om het vrijdag te doen, als de politieke pers met reces is en nu alle talkshows met vakantie zijn. Dan worden er vast minder gaten in geschoten. Nou nog hopen op mooi weer en dan leest of hoort heel Nederland het nauwelijks.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209777042
Je vraagt je zo langzamerhand wel af hoe lang dit kabinet nog als aangeschoten wild door kan gaan. Of aangeschoten, het is meer totaal doorzeefd wild ondertussen :') .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_209777049
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 20:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
...en best kans dat dat compromis er al gewoon bijna volledig ligt, alleen de partijen willen het tekenen nog zo lang mogelijk uitstellen: het is handig om het vrijdag te doen, als de politieke pers met reces is en nu alle talkshows met vakantie zijn. Dan worden er vast minder gaten in geschoten. Nou nog hopen op mooi weer en dan leest of hoort heel Nederland het nauwelijks.
Bloedheet komend weekend dus dat moet goed komen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_209777081
Het feit dat we nu moeten hopen dat Mark Rutte de hele zooi laat klappen geeft al aan dat hij zelfs die hoop niet waar zal maken.
Zal wel weer spierballentaal zijn van hem en ze zullen er gewoon uit komen. Allemaal voor de buhne.
Doei
pi_209777092
quote:
3s.gif Op woensdag 5 juli 2023 20:24 schreef Treinhoer het volgende:
Het feit dat we nu moeten hopen dat Mark Rutte de hele zooi laat klappen geeft al aan dat hij zelfs die hoop niet waar zal maken.
Zal wel weer spierballentaal zijn van hem en ze zullen er gewoon uit komen. Allemaal voor de buhne.
Waarom moeten we hopen dat Rutte de boel laat klappen?!
pi_209777116
quote:
15s.gif Op woensdag 5 juli 2023 20:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waarom moeten we hopen dat Rutte de boel laat klappen?!
Zodat er nieuwe verkiezingen kunnen komen. Ik ben dat liegen en draaien zo enorm zat.
Doei
pi_209777146
Echte veranderingen gaan niet komen dus benieuwd welke schijnmaatregelen ze nu gaan afkondigen.

Ik vermoed 'intensivering' grenscontroles (niet erbij vermelden dat iedere hond die zich aanmeld mag doorlopen naar Ter Apel, onderzoek naar een nieuw stelsel, Rutte gaat zich intensiever inzetten in Europa.

Dat zal het zo'n beetje zijn. EU-recht staat ook niet veel meer toe.
  woensdag 5 juli 2023 @ 20:31:18 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209777180
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 20:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je vraagt je zo langzamerhand wel af hoe lang dit kabinet nog als aangeschoten wild door kan gaan. Of aangeschoten, het is meer totaal doorzeefd wild ondertussen :') .
Het is inmiddels nauwelijks nog een verstandshuwelijk te noemen. Er is amper een dossier waar de coalitiepartijen op een lijn zitten. Daarom komen ze ook nergens uit, want ze zien de oplossing allemaal anders.
  woensdag 5 juli 2023 @ 20:37:36 #59
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_209777241
Tweede storm?
pi_209777242
quote:
3s.gif Op woensdag 5 juli 2023 20:26 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Zodat er nieuwe verkiezingen kunnen komen. Ik ben dat liegen en draaien zo enorm zat.
Aha, maar je denkt dat er wat dat betreft wat zou veranderen met nieuwe verkiezingen? Ik denk dat VVD gewoon weer in willekeurig welk kabinet zou komen namelijk, met Rutte als leider.
pi_209777260
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 20:37 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Aha, maar je denkt dat er wat dat betreft wat zou veranderen met nieuwe verkiezingen? Ik denk dat VVD gewoon weer in willekeurig welk kabinet zou komen namelijk, met Rutte als leider.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, maar ik heb liever de optie dat het eventueel ook anders kan, dan dat ze gewoon doorgaan.
Doei
pi_209777508
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juli 2023 20:31 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het is inmiddels nauwelijks nog een verstandshuwelijk te noemen. Er is amper een dossier waar de coalitiepartijen op een lijn zitten. Daarom komen ze ook nergens uit, want ze zien de oplossing allemaal anders.
Dat valt juist wel mee, er zijn dit voorjaar op een heel aantal onderwerpen hardere knopen doorgehakt dan de complete politieke pers had verwacht.

Eigenlijk loopt het maar vast bij 2 onderwerpen: asiel en stikstof/boeren. Alle andere onderwerpen kunnen ze eigenlijk steeds verrassend goed elkaar vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 5 juli 2023 @ 21:21:49 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209777870
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 21:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat valt juist wel mee, er zijn dit voorjaar op een heel aantal onderwerpen hardere knopen doorgehakt dan de complete politieke pers had verwacht.

Eigenlijk loopt het maar vast bij 2 onderwerpen: asiel en stikstof/boeren. Alle andere onderwerpen kunnen ze eigenlijk steeds verrassend goed elkaar vinden.
ja op het gebied van de herstel toeslagaffaire zijn ze het wel eens en op volkshuisvesting gaat het geweldig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209777970
Van mij hoeft de boel echt niet te vallen. Ze zijn relatief goed bezig op milieu en klimaat.

Sowieso vet treurig. Je zult maar vallen over een compleet non-issue als asiel. Een gemaakt probleem om over de rug van asielzoekers de onderbuik van de achterban te pleasen. Ergens zou het toch wel tragikomisch zijn ook trouwens.

Bovendien moet ik morgen om 06:00 in de auto zitten en heb ik helemaal geen tijd voor een politieke crisis vanavond.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 5 juli 2023 @ 21:38:52 #65
323876 michaelmoore
pi_209778183
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 21:26 schreef BlackLining het volgende:
Van mij hoeft de boel echt niet te vallen. Ze zijn relatief goed bezig op milieu en klimaat.

Sowieso vet treurig. Je zult maar vallen over een compleet non-issue als asiel. Een gemaakt probleem om over de rug van asielzoekers de onderbuik van de achterban te pleasen. Ergens zou het toch wel tragikomisch zijn ook trouwens.

Bovendien moet ik morgen om 06:00 in de auto zitten en heb ik helemaal geen tijd voor een politieke crisis vanavond.
https://www.telegraaf.nl/(...)vaklui-van-buiten-eu
het asiel issue is allang opgelost
iederreen zegt het maar niemand durft het te benoemen

splitsen vande asielzoekers bij de voorkant in nuttige exemplaren en zielepieten en illegalen

nuttigen een werkvergunning en een woning aanbieden als men een baan heeft
zielepieten beschermen en opleiden
illegalen asap in het vliegtuig en terug

quote:
DEN HAAG - Het kabinet deinst terug voor een discussie over de komst van vakkrachten van buiten de EU, terwijl we daarmee wel de grote personeelstekorten op kunnen vangen. Dat stelt voorzitter Jacco Vonhof van MKB-Nederland.

Jacco Vonhof wil een nieuw debat over de arbeidsmarkt.
,,We moeten het migratiedebat uit elkaar trekken.
Het gaat over veilige landers die overlast veroorzaken, over échte vluchtelingen en over vakkrachten die we nodig hebben.
Nu gooien ze die drie groepen in Den Haag in de blender en maken er een smerige smoothie van."
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209778231
Is er al beeld van de deur?
pi_209778243
Nuttige, illegalen en zielepieten.

Ik woon toch liever niet in een land wat mensen (of 'exemplaren') zo categoriseert.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 5 juli 2023 @ 21:45:06 #68
323876 michaelmoore
pi_209778284
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 21:42 schreef BlackLining het volgende:
Nuttige, illegalen en zielepieten.

Ik woon toch liever niet in een land wat mensen (of 'exemplaren') zo categoriseert.
quote:
zielepieten beschermen en opleiden
illegalen asap in het vliegtuig en terug
zielepieten kunnen nuttig worden, tot die tijd moet je ze beschermen en goed BBB geven
pi_209778499
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 21:26 schreef BlackLining het volgende:

:')

Asiel is het belangrijkste onderwerp van het moment. Er moet wat gebeuren nu en de EU moet onder druk gezet worden.
pi_209778560
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 21:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Is er al beeld van de deur?
Er zijn al hekken geplaatst.

twitter
pi_209778644
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 21:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Asiel is het belangrijkste onderwerp van het moment. Er moet wat gebeuren nu en de EU moet onder druk gezet worden.
Zijn die paar duizend man echt het belangrijkste van het moment? Ik dacht dat dit land allerlei problemen had, maar blijkbaar valt dat wel mee als een non-isseu over 5.000 of misschien 10.000 mensen meer of minder per jaar het belangrijkste is van het moment.

En ga die paar duizend asielzoekers niet de schuld geven van de andere problemen, dan maak je jezelf alleen maar belachelijk.
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:06:55 #72
323876 michaelmoore
pi_209778646
quote:

[..]

nee dit moet je intern oplossen
en dat gaat ook gebeuren
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:21:08 #73
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209778898
Toeslagenaffaire: no problemo
Groningen: lekker weglachen
Stikstofcrisis: komt vast wel goed toch?
Humane opvang vluchtelingen: daar trekt de VVD de grens
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:22:18 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209778910
twitter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:29:45 #75
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209779004
Rutte 4 bijna tegen de vlakte. En mensen maar zeiken dat immigratie nergens goed voor zou zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:32:51 #76
323876 michaelmoore
pi_209779037
KLAAR

verkiezingen , !!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_209779044
quote:

[..]

Nee. Men moet ophouden die hele zooi daar te frustreren.

Je gaat toch niet gewoon al twee maanden van tevoren aankondigen dat het deze zomer sowieso weer fout zal gaan. En nu het aantal asielzoekers grappig genoeg meevalt werkt dat natuurlijk niet.

Dit is een gemaakt probleem. Lekker Nederland onaantrekkelijk maken over de rug van die mensen. Ik vind dat echt helemaal niks.
pi_209779059
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:32 schreef michaelmoore het volgende:
KLAAR

verkiezingen , !!!!!!!!!!!!!!!!!

Waarom? Omdat je een tweetje zag waarvan je niet doorhad dat die over Rutte I ging?
pi_209779061
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Nee. Men moet ophouden die hele zooi daar te frustreren.

Je gaat toch niet gewoon al twee maanden van tevoren aankondigen dat het deze zomer sowieso weer fout zal gaan. En nu het aantal asielzoekers grappig genoeg meevalt werkt dat natuurlijk niet.

Dit is een gemaakt probleem. Lekker Nederland onaantrekkelijk maken over de rug van die mensen. Ik vind dat echt helemaal niks.
Het is inderdaad een gemaakt probleem, de instroom had al veel eerder stopgezet moeten worden.
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:35:26 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209779068
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is inderdaad een gemaakt probleem, de instroom had al veel eerder stopgezet moeten worden.
Gewoon, een slagboom en een turflijst op de grens en dan dan mensen tegenhouden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209779080
Als ze trouwens nu de boel laten vallen over asiel dan committeren ze zich wel behoorlijk aan boostechtsen.

VVD-BBB-GL-PvdA gaat dan nog een een pittige formatie worden.
pi_209779088
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Gewoon, een slagboom en een turflijst op de grens en dan dan mensen tegenhouden?
Turkije, waar we volgens de VVD zo'n fantastische deal mee hebben, heeft wel voorgedaan hoe het moet: https://nos.nl/artikel/21(...)e-vluchtelingen-dood
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:38:01 #83
346939 Janneke141
pi_209779097
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:36 schreef BlackLining het volgende:
Als ze trouwens nu de boel laten vallen over asiel dan committeren ze zich wel behoorlijk aan boostechtsen.

VVD-BBB-GL-PvdA gaat dan nog een een pittige formatie worden.
De Flevocombi kan ook wel een meerderheid halen. VVD, PVV, BBB en de christelijke fracties.
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:38:37 #84
323876 michaelmoore
pi_209779107
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Waarom? Omdat je een tweetje zag waarvan je niet doorhad dat die over Rutte I ging?
he toch -O- -O- :N
pi_209779112
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De Flevocombi kan ook wel een meerderheid halen. VVD, PVV, BBB en de christelijke fracties.
Dat gaat CU landelijk nooit doen (zie letterlijk alle reacties uit bestuur, fractie en kabinet) en ik zie Rutte ook nooit meer samenwerken met Wilders.
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:39:37 #86
323876 michaelmoore
pi_209779117
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
gewoon bij grens belgie gaan staan en zeggen dat nederland gesloten is
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:40:12 #87
346939 Janneke141
pi_209779126
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat gaat CU landelijk nooit doen (zie letterlijk alle reacties uit bestuur, fractie en kabinet) en ik zie Rutte ook nooit meer samenwerken met Wilders.
De CU ging ook niet meer in een kabinet onder Rutte, toch? Of heb ik Segers op 1 april dan verkeerd begrepen?
pi_209779142
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Laat dan dit nog maar even zitten ja :')
pi_209779143
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De CU ging ook niet meer in een kabinet onder Rutte, toch? Of heb ik Segers op 1 april dan verkeerd begrepen?
Dat was heel wat anders, dat weet je best. Dat was namelijk niet inhoudelijk. Zelfs de man achter dit vervelende akkoord in Flevoland, Hofstra, zegt dat hij tegen een landelijke samenwerking met de PVV zou stemmen.
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:45:17 #90
346939 Janneke141
pi_209779169
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was heel wat anders, dat weet je best. Dat was namelijk niet inhoudelijk. Zelfs de man achter dit vervelende akkoord in Flevoland, Hofstra, zegt dat hij tegen een landelijke samenwerking met de PVV zou stemmen.
Wat ik bedoel te zeggen, is dat onder druk alles vloeibaar wordt.

En om daar mijn persoonlijke opinie aan toe te voegen, die uiteraard niet de objectieve waarheid is: de CU is niet meer de principiële partij die het 10 jaar geleden was. Niet dat ik ooit op ze ga stemmen, maar ik vind dat toch wel jammer.
pi_209779177
Het feit dat Rutte een crisis op voorhand al agendeert, zegt me al genoeg. Die gaat een meloen slikken om de achterban iets door de strot te duwen wat ze niet willen.
pi_209779182
Bij eenvandaag heeft VVD-BBB-PvdA-GL trouwens nog maar 71 zetels. VVD-BBB-CDA-JA21 nog maar 65, VVD-BBB-JA21-PVV (route boosrechts) maar 72 zetels...

5 partijen is dus het minimum.
pi_209779192
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En om daar mijn persoonlijke opinie aan toe te voegen, die uiteraard niet de objectieve waarheid is: de CU is niet meer de principiële partij die het 10 jaar geleden was. Niet dat ik ooit op ze ga stemmen, maar ik vind dat toch wel jammer.
Dat is de prijs van mee regeren. Dan moet je sowieso je principes over boord gooien. Maar met die actie heeft Segers zijn geloofwaardigheid wel te grabbel gegooid.
pi_209779211
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het klopt dat ze minder principieel zijn geworden, ik mis dat ook. Ik zie alleen ook de achtergrond daarvan: op heel veel punten zijn ook de kerken/kerkleden minder principieel geworden. Maar ga je specifiek kijken naar asiel, dan heeft bijna iedere kerk in gemeenten met een asielzoekerscentrum wel een commissie of groep die zich inzet voor die asielzoekers en dat is nou net een beweging die alleen maar groter lijkt te worden.
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:51:19 #95
12221 Tijn