abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209786002
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Geef ik je ook helemaal gelijk in, maar je kan niet één deel van het kabinet daarvan de schuld geven. Ze lieten het allemaal gebeuren.
Maar het is toch echt de VVD die voorop liep in deze manier van politiek voeren. Als je het al politiek voeren kan noemen. Het is echt heel lui namelijk, je gooit zoveel mogelijk van je verantwoordelijkheid op essentiële gebieden (zorg, infra, onderwijs, sociale zekerheid etc) over de heg bij andere overheidsorganen, (semi)-overheidsinstellingen of geprivatiseerde staatsbedrijven en dan ben je ontzettend boos als het een puinhoop wordt op ze.

Dus dan ben je boos op de directie van schiphol, op het UWV, op de gemeentes, op pro-rail, de NS, rijkswaterstaat, de belastingdienst, de post, op de schoolbesturen etc etc. Dat staat dan weer stoer en vervolgens pas je vooral je beleid niet aan op een manier waarop deze organisaties wél aan de slag kunnen met de aan hen gestelde eisen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 juli 2023 @ 15:50:43 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209786020
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Maar het is toch echt de VVD die voorop liep in deze manier van politiek voeren. Als je het al politiek voeren kan noemen. Het is echt heel lui namelijk, je gooit zoveel mogelijk van je verantwoordelijkheid op essentiële gebieden (zorg, infra, onderwijs, sociale zekerheid etc) over de heg bij andere overheidsorganen, (semi)-overheidsinstellingen of geprivatiseerde staatsbedrijven en dan ben je ontzettend boos als het een puinhoop wordt op ze.

Dus dan ben je boos op de directie van schiphol, op het UWV, op de gemeentes, op pro-rail, de NS, rijkswaterstaat, de belastingdienst, de post, op de schoolbesturen etc etc. Dat staat dan weer stoer en vervolgens pas je vooral je beleid niet aan op een manier waarop deze organisaties wél aan de slag kunnen met de aan hen gestelde eisen.
Zie het niet als de schuld weghalen van de VVD, maar ook nog bovenop die andere partijen leggen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209786046
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat soort ideeen liepen in vorige Rutte-kabinetten ook al op niets uit.
Maar reken maar dat het straks weer de kop opsteekt. Zoiets is voor de VVD en rechtsere partijen bijna het walhalla, je scoort bij je achterban omdat het die 'luie uitkeringstrekkers aan het werk stuurt' en omdat je ze voorziet van goedkoop personeel waar ze veel macht over hebben ("Als jij zeurt over dit en dat wordt je gekort op je uitkering").
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
participeren kun je leren.
Participeren is fantastisch, alleen is gevangen zitten in een uitkering waar je voor moet werken geen participeren maar een mooie manier om uitgebuit te worden :T
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_209786051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:47 schreef -XOR- het volgende:
Maar goed, zoals ik in het NWS topic ook schreef, ik denk dat Rutte vooral steviger in het harnas wil komen door een hernieuwd kiezersmandaat, en dan misschien gewoon zelfs weer met hetzelfde kabinet doorgaan.
Met hetzelfde kabinet doorgaan zou een flagrante schande zijn. Maar dat hij wel weer een meerderheid weet te ritselen lijkt me wel een zekerheidje.
pi_209786081
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:38 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, ik zie niet wat de VVD nou te winnen heeft bij de boel expres laten vallen. Wellicht houden ze hun zetels. Maar verder moeten ze dan gaan formeren met een ratjetoe aan populistische partijen. Daar kregen ze de vorige keer ook al niets mee voor elkaar qua migratie.
Ligt er aan. Ik vrees dat er meer voor ze te behalen is aan de rechterkant door streng te lijken op immigratie, dan dat ze daarmee op de 'linkerflank' verliezen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_209786091
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Och, in een rechtse coalitie van VVD en BBB krijgen we vast wel een systeem waarin uitkeringsgerechtigden moeten werken voor hun uitkering. Dat is spotgoedkoop voor de werkgever die daarom ook geen enkele intentie zal hebben om een uitkeringstrekker een echte baan aan te bieden. Waarom zou je iemand minimumloon betalen als je ze ook gewoon bijstandsniveau mag betalen?
Dat is in strijd met artikel 4 het EVRM. Daarom is het tot nu toe nog niet ingevoerd. Dat zal stranden op punt 1 en 3 van dit toetsingskader

1) de aard, de plaats, de duur en de werktijden van de in het kader van de aangeboden voorziening te verrichten werkzaamheden in relatie tot de mogelijkheden, de werkervaring, de opleiding en de gezinssituatie van de betrokkene,
2) de duur van de werkloosheid van de betrokkene,
3) of en zo ja, hoe de aangeboden voorziening kan bijdragen aan de arbeidsinschakeling van de betrokkene, en
4) de zwaarte van de sanctie bij niet meewerken aan de aangeboden voorziening
pi_209786093
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Met hetzelfde kabinet doorgaan zou een flagrante schande zijn. Maar dat hij wel weer een meerderheid weet te ritselen lijkt me wel een zekerheidje.
Nieuwe verkiezingen zou een zege zijn als Geert, Klager, Kaag,Rutte, Marijnissen, Hoekstra zouden stoppen en er er nieuwe gezichten komen.
  donderdag 6 juli 2023 @ 15:56:24 #258
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209786099
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Maar reken maar dat het straks weer de kop opsteekt. Zoiets is voor de VVD en rechtsere partijen bijna het walhalla, je scoort bij je achterban omdat het die 'luie uitkeringstrekkers aan het werk stuurt' en omdat je ze voorziet van goedkoop personeel waar ze veel macht over hebben ("Als jij zeurt over dit en dat wordt je gekort op je uitkering").

Dat soort retoriek doet het de laatste jaren niet zo best meer en zoveel gaan werkgevers niet hebben aan de uitkeringstrekkers die er nog over zijn.
pi_209786104
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
participeren kun je leren.
Behoud van uitkering door werk strenger afdwingen. Een enorm cadeau voor de werkgevers.
pi_209786108
Met deze bewuste val sorteert vvd naar meer zetels tijdens een vervroegde verkiezing.
  donderdag 6 juli 2023 @ 15:58:25 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209786130
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Ligt er aan. Ik vrees dat er meer voor ze te behalen is aan de rechterkant door streng te lijken op immigratie, dan dat ze daarmee op de 'linkerflank' verliezen.
Maar dan lopen ze na de verkiezingen weer precies tegen hetzelfde aan.
pi_209786158
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar dan lopen ze na de verkiezingen weer precies tegen hetzelfde aan.
Minus het stikstof-hoofdpijn-dossier. Ofnouja, dan is er iig weer eensgezindheid in het kabinet op dat onderwerp. Zitten ze nog wel met de rechtsprekende macht.

Maar ja, migratie blijft voor de VVD, en volgens mij ook BBB, voornamelijk hard roepen dat ze er tegen zijn terwijl ze er vanuit economisch standpunt absoluut niet tegen zijn.
pi_209786164
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 14:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
"meer grip krijgen op migratie" is de belangrijkste zin in deze. D66 en CU willen dat niet, VVD wil dat wel.
Migratie is niet synoniem aan asiel. Bepaald niet, asiel is zelfs een zeer marginaal onderdeel. En de nareizigers daarvan nog weer een klein onderdeel. Je zit dan echt over kommagetallen van procenten te spreken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:00:29 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209786168
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nieuwe verkiezingen zou een zege zijn als Geert, Klager, Kaag,Rutte, Marijnissen, Hoekstra zouden stoppen en er er nieuwe gezichten komen.
Types als papa Marijnissen en Ad Melkert wil ik graag zien :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209786169
Wat is dat toch met sommige mensen, die lijken van haat op de VVD hun hele identiteit te maken. Wat zielig ;(
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 juli 2023 @ 16:01:26 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209786184
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Migratie is niet synoniem aan asiel. Bepaald niet, asiel is zelfs een zeer marginaal onderdeel. En de nareizigers daarvan nog weer een klein onderdeel. Je zit dan echt over kommagetallen van procenten te spreken.
De VVD gaat echt niet ageren tegen goedkope arbeiders :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:02:28 #267
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209786202
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:00 schreef MoreDakka het volgende:
Wat is dat toch met sommige mensen, die lijken van haat op de VVD hun hele identiteit te maken. Wat zielig ;(
VVD :r :r }:| -O- -O- })
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209786203
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De VVD gaat echt niet ageren tegen goedkope arbeiders :P
Nee, daarin volgt VVD dan niet het regeerakkoord, CU wil dat wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:03:33 #269
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209786219
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:00 schreef probeer het volgende:
s er iig weer eensgezindheid in het kabinet op dat onderwerp. Zitten ze nog wel met de rechtsprekende macht.

Maar ja, migratie blijft voor de VVD, en volgens mij ook BBB, voornamelijk hard roepen dat ze er tegen zijn terwijl ze er vanuit economisch standpunt absoluut niet tegen zijn.
nee natuurlijk niet, haal de capapbele mensen eruit , die wat willen en geef hen een huis

aan het werk met je donder
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:04:18 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209786244
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:00 schreef probeer het volgende:

[..]
Minus het stikstof-hoofdpijn-dossier. Ofnouja, dan is er iig weer eensgezindheid in het kabinet op dat onderwerp. Zitten ze nog wel met de rechtsprekende macht.

Ja dus daar gaan ze dan ook weer niets voor elkaar krijgen.
pi_209786327
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat asielimmigratie een klein deel van de totale immigratie is, ja. Maar marginaal, en kommagetallen van procenten? Volgens mij klopt dat feitelijk niet.

400k immigranten in 2022, waarvan 46k asielimmigranten, waarvan 11k nareizigers. 46.000 van 400.000 is verre van marginaal (11,5%). En met 11k nareizigers van 400k immigranten zit je ook niet in de kommagetallen van procenten (2,75%).
pi_209786340
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:47 schreef -XOR- het volgende:
Maar goed, zoals ik in het NWS topic ook schreef, ik denk dat Rutte vooral steviger in het harnas wil komen door een hernieuwd kiezersmandaat, en dan misschien gewoon zelfs weer met hetzelfde kabinet doorgaan.
Die hebben toch helemaal geen meerderheid meer? CDA is niks meer. Hoekstra kan niet blijven. D66 is gehalveerd en Kaag is evengoed klaar in Den Haag. CU is een partij in de marge en had sowieso niks te zoeken in dit of welk kabinet dan ook.
pi_209786348
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja dus daar gaan ze dan ook weer niets voor elkaar krijgen.
Klopt. Maar daar lijkt de overheidsinsteek sowieso al jarenlang een hoopvol 'van uitstel komt afstel' te zijn. Met de BBB is dat intern gezien makkelijker vol te houden dan met D66.

Maar inderdaad, wat je al zegt, of dat het nou waard is ..
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:09:52 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209786357
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:08 schreef alpeko het volgende:

[..]
Die hebben toch helemaal geen meerderheid meer? CDA is niks meer. Hoekstra kan niet blijven. D66 is gehalveerd en Kaag is evengoed klaar in Den Haag. CU is een partij in de marge.
Je weet niet welke verschuivingen er nog gaan plaatsvinden in aanloop naar eventuele verkiezingen natuurlijk maar gezien de peilingen lijkt dat inderdaad niet waarschijnlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209786385
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat asielimmigratie een klein deel van de totale immigratie is, ja. Maar marginaal, en kommagetallen van procenten? Volgens mij klopt dat feitelijk niet.

400k immigranten in 2022, waarvan 46k asielimmigranten, waarvan 11k nareizigers. 46.000 van 400.000 is verre van marginaal (11,5%). En met 11k nareizigers van 400k immigranten zit je ook niet in de kommagetallen van procenten (2,75%).
Het gaat om de nareizigers van een deel van de asielzoekers, het deel dat een tijdelijke verblijfsvergunning zou krijgen. Zelfs al zou dat de helft van de nareizende asielzoekers zijn, praat je dus over 1,4% van de immigranten. Ik denk dat het nog minder dan de helft is. Kortom: symboolpolitiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')