abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juni 2023 @ 23:12:53 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209660665
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 26 juni 2023 @ 23:13:17 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209660669
quote:
84s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:12 schreef Starhopper het volgende:
Unificatie kan ik mij trouwens niet voorstellen. Dan gaat de pleuris uitbreken in Belarus.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 26 juni 2023 @ 23:15:46 #3
236264 crew  capricia
pi_209660685
Dit lijkt me ook allemaal heel verwarrend voor de Russische Mobiks.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 26 juni 2023 @ 23:18:10 #4
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209660702
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe wordt die Wagner gefinancierd eigenlijk? En hoe wordt het betalingsverkeer (de infrastructuur) geregeld? De Sber bank?

Je zou zeggen afknijpen die handel en die Wagnerianen zitten op droog brood..
Hmmmm... een oligarch die strijd als hobby heeft, kan dat makkelijk betalen en dat op het slagveld ongehinderd bijeen roven. Het Wagner-verdienmodel is betaald worden voor je 'werk' en wat je ter plekke vindt, mag je houden.

Ik vermoed zelf dat Wagner op dit moment zomaar een vrij parkeren kaart krijgt wanneer hij Putin vrijspeelt. Liever (eventjes dan) een dictator die binnen de lijntjes blijft dan een megalomane idioot die zijn wereldbeeld wil opleggen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 26 juni 2023 @ 23:18:57 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_209660707
Weet niet of er al een discussie over geweest is maar er gaan inmiddels geruchten dat de famillieleden van Prigozhin en Wagner soldaten bedreigd werden.
Zou opzich wel verklaren waarom Prighozin zei dat hij een bloedbad wilde voorkomen, eerder had hij namelijk gezegd dat het geen coup poging was en dat hij Putin niet wilde afzetten.
  maandag 26 juni 2023 @ 23:20:48 #6
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209660719
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:18 schreef SiGNe het volgende:
Weet niet of er al een discussie over geweest is maar er gaan inmiddels geruchten dat de famillieleden van Prigozhin en Wagner soldaten bedreigd werden.
Zou opzich wel verklaren waarom Prighozin zei dat hij een bloedbad wilde voorkomen, eerder had hij namelijk gezegd dat het geen coup poging was en dat hij Putin niet wilde afzetten.
Geen discussie, het is wel genoemd.
Er weten maar weinig de naad van de kous.
  maandag 26 juni 2023 @ 23:28:09 #7
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_209660769
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:20 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Geen discussie, het is wel genoemd.
Er weten maar weinig de naad van de kous.
Het is een heel raar event geweest.
Prigozhin zei ook dat het nodig was om de vernietiging van Wagner te voorkomen maar z'n eisen zijn niet ingewilligd (Shoigu en Gerasimov zitten er nog), Wager krijgt de keuze tussen verbannen worden of aansluiten bij het Russisch leger en Prigozhin wordt alsnog aangeklaagd wegens hoogverraad (waar de dood op staat).
  maandag 26 juni 2023 @ 23:32:20 #8
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209660800
twitter
  maandag 26 juni 2023 @ 23:34:54 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209660908
Denk trouwens niet dat we Prigozin nog actief terug gaan zien.

Tenzij die man echt tot de tand toe beveiligd is en mollen heeft, wat ook wel waarschijnlijk is, maar het is wel gevaarlijk voor hem.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 26 juni 2023 @ 23:52:30 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209660969
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:18 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hmmmm... een oligarch die strijd als hobby heeft, kan dat makkelijk betalen en dat op het slagveld ongehinderd bijeen roven. Het Wagner-verdienmodel is betaald worden voor je 'werk' en wat je ter plekke vindt, mag je houden.

Ik vermoed zelf dat Wagner op dit moment zomaar een vrij parkeren kaart krijgt wanneer hij Putin vrijspeelt. Liever (eventjes dan) een dictator die binnen de lijntjes blijft dan een megalomane idioot die zijn wereldbeeld wil opleggen.
Dit is mij te vaag, hypotheek, vrouw, kinderen, voedsel, alcohol en rookwaar betaal je niet met een gevonden ring of wasmachine in een of ander kutdorp in in Oekraiene. Ik neem toch aan dat ze maandelijks iets van 1.500 / 2.000 usd krijgen voor hun (lastige) werk. Om dat te betalen als Wagner group moet je stabiele inkomsten hebben.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_209660980
Wat een gelul allemaal over Wagner en wat al niet. Het gaat alle kanten op en nergens meer over.
Beter nieuws uitschakelen en over 3 weken de cia samenvatting lezen.
Vakman pur sang
pi_209661005
Ik geloof overigens niet dat Prigozin daadwerkelijk een coup wou plegen zoals sommigen beweren.
  maandag 26 juni 2023 @ 23:57:56 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_209661021
Deze speech was extreem nietszeggend, en Putin buigt dus eigenlijk voor dreiging. Prigozhin verzwakte in zijn opname de claims, maar bond ook niet in. Ik denk dat Putin/de Siloviki de situatie nog helemaal niet onder controle heeft/hebben. Wagner blijft vooralsnog een dreiging. Dat ze nu naar Belarus verhuizen en eigenlijk dichter bij Moskou zijn dan eerst zal dan ook niet lekker zitten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:02:53 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209661059
Alvast een voorproefje hoe Rusland eruit zal zien als het uiteenvalt, met al die warlords die elkaar bestrijden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_209661072
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik geloof overigens niet dat Prigozin daadwerkelijk een coup wou plegen zoals sommigen beweren.
Ik weet het niet. Wat was het dan wel? Je weet toch dat als je met een gewapende macht oprukt naar de hoofdstad dat de buitenwereld (inclusief de zittende machthebbers) dat in ieder geval wel als dusdanig gaan beschouwen? Met alle risico’s van dien.

Je kunt bij circus Prigo nooit wat uitsluiten. Maar ik vind het op dit moment wel onlogisch.
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:05:44 #17
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209661089
De Florks zijn hem in ieder geval alweer zat.

&lt;signature here&gt;.
pi_209661107
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Wat was het dan wel? Je weet toch dat als je met een gewapende macht oprukt naar de hoofdstad dat de buitenwereld (inclusief de zittende machthebbers) dat in ieder geval wel als dusdanig gaan beschouwen? Met alle risico’s van dien.

Je kunt bij circus Prigo nooit wat uitsluiten. Maar ik vind het op dit moment wel onlogisch.
+ je eigen soldaten dood schiet, bruggen opblaast. Olie depots opblaast. allemaal voor een fake coup, die geen doel dient?

Wit-rusland wagner positioneren, kon altijd via een huurcontractje
1-juli overdracht wagner naar MoD, kon ook prima zonder deze coup + heeft Pergozin dna dus zoveel macht over Poetin , door zoveel hoepels te springen.
pi_209661142
twitter

Goede draad. Strekking van het betoog is dat er een zekere vorm van paniek lijkt te zijn bij Poetin omdat Prigo steun lijkt te hebben (gehad) van elementen binnen de Russische staat en Poetin niet lijkt te weten wie.
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:13:49 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209661155
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit is mij te vaag, hypotheek, vrouw, kinderen, voedsel, alcohol en rookwaar betaal je niet met een gevonden ring of wasmachine in een of ander kutdorp in in Oekraiene. Ik neem toch aan dat ze maandelijks iets van 1.500 / 2.000 usd krijgen voor hun (lastige) werk. Om dat te betalen als Wagner group moet je stabiele inkomsten hebben.
Ze worden werden gefinancierd door Rusland (ik meen $1.2Miljard/jaar)
Tal van andere staten huurt Wagner troepen in.
Wagner is een internationale multinational die naast invloed, geld verdient aan & met belangenberhartiging van resources.

Met dat geld kan je makkelijk 50.000 man op de been houden... waar dan per definitie het probleem gaat komen als zij te weinig spullen & zeggenschap "krijgen" om het gewenste werk te doen.
In mijn simpelheid is dat de hoofdreden dat Prigozhin overhoopt ligt met de Russische leiding die Prigozhin wil kortwieken van zijn omhooggevallen ego.
Het eigen vermogen van Prigozhin wordt geschat op ca $1Miljard bron:celebs

Grappig weetje is dat Prigozhin van huis uit, zelf een crimineel is (9 jaar gezeten) en drager is van de "Held van de Russische Federatie" medaille, een van de hoogste onderscheidingen
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:15:28 #21
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209661167
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:28 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Het is een heel raar event geweest.
Prigozhin zei ook dat het nodig was om de vernietiging van Wagner te voorkomen maar z'n eisen zijn niet ingewilligd (Shoigu en Gerasimov zitten er nog), Wager krijgt de keuze tussen verbannen worden of aansluiten bij het Russisch leger en Prigozhin wordt alsnog aangeklaagd wegens hoogverraad (waar de dood op staat).
Een potentile concurrent, ja, daar moet wat aan gedaan worden. Dat maakt de 'Rutte is een dictator' en 'NOS = Propaganda, Pro-Russia' wappies zo vermakelijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:17:30 #22
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209661180
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:13 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ze worden werden gefinancierd door Rusland (ik meen $1.2Miljard/jaar)
Tal van andere staten huurt Wagner troepen in.
Wagner is een internationale multinational die naast invloed, geld verdient aan & met belangenberhartiging van resources.

Met dat geld kan je makkelijk 50.000 man op de been houden... waar dan per definitie het probleem gaat komen als zij te weinig spullen & zeggenschap "krijgen" om het gewenste werk te doen.
In mijn simpelheid is dat de hoofdreden dat Prigozhin overhoopt ligt met de Russische leiding die Prigozhin wil kortwieken van zijn omhooggevallen ego.
Het eigen vermogen van Prigozhin wordt geschat op ca $1Miljard bron:celebs

Grappig weetje is dat Prigozhin van huis uit, zelf een crimineel is (9 jaar gezeten) en drager is van de "Held van de Russische Federatie" medaille, een van de hoogste onderscheidingen
Ik ken de Wagnergroup en haar activiteiten in o.a Afrika. Ze hebben overal handeltjes en dealtjes.
Maar een groot leger onderhouden zoals we nu zien in Oekraiene vereist toegang tot infrastructuur voor financile en materile behoeften.

Onderhoud van je tanks, salarissen en sociale premies van je soldaten, beleidskundige ondersteunen, dit kan niet gebeuren zonder goedkeuring van een staat.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:26:42 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209661259
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]
+ je eigen soldaten dood schiet, bruggen opblaast. Olie depots opblaast. allemaal voor een fake coup, die geen doel dient?

Wit-rusland wagner positioneren, kon altijd via een huurcontractje
1-juli overdracht wagner naar MoD, kon ook prima zonder deze coup + heeft Pergozin dna dus zoveel macht over Poetin , door zoveel hoepels te springen.
Van het weekend leek het wel alsof het gaat om deeltijdcontractmoordenaars, zo snel was het voorbij.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:30:51 #24
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209661276
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ken de Wagnergroup en haar activiteiten in o.a Afrika. Ze hebben overal handeltjes en dealtjes.
Maar een groot leger onderhouden zoals we nu zien in Oekraiene vereist toegang tot infrastructuur voor financile en materile behoeften.

Onderhoud van je tanks, salarissen en sociale premies van je soldaten, beleidskundige ondersteunen, dit kan niet gebeuren zonder goedkeuring van een staat.
Exact en dus worden ze per defacto ingehuurd door de staat waarbij Wagner van Prigozhin in principe functioneerde als Putin's privleger waar dus nu duidelijk de klad in is gekomen.
Nogmaals: als "krijgsheer" op je paard moet je geen mot maken door je "huurlingen" die je kar trekken niet meer te willen betalen. Dat Putin het zooitje ongeregeld "patriotten" noemt en een beroep doet op hun vaderlandsliefde :') (voor dollars, ja); is dan een bijzondere vorm van humor.

Putin is wel meer en groter dan Prigozhin maar de situatie die dit weekend escaleerde, maakt mij wel duidelijk dat daar steeds minder van over is. Hij (Putin) is internationaal een paria geworden, moet vechten op verschillende fronten en zal als Keizer zonder kleren dat niet echt lang meer gaan volhouden.

Ik generaliseer; de kracht van Russische leiders is altijd hun onaantastbaarheid geweest en wanneer die niet zo sterk blijkt, zal dat gaan omstuiteren. Ik geef het zo nog geen jaar en zal mij niet verbazen dat het over een maand of twee, al klaar is.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:31:26 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209661419
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wagner is gewoon een privleger waar Prigozhin eigenaar van is maar wat door Poetin/Kremlin betaald word. Voor Oekrane werd het vooral gebruikt voor Russische belangen maar het niet aan Rusland gelinkt mocht/wou worden (de groene mannetjes). Ik had ergens gelezen dat de soldaten (denk niet de gevangen die later gerekruteerd werden) 10.000 dollar per maand krijgen en contant wordt betaald. Ze gebruiken gewoon spullen van het Russisch leger voor de rest. Maar alles wordt erg schimmig gehouden ook wel bewust. Maar zowel Prigozhin als Poetin zijn beide steenrijk alleen niet op papier. Is wel is ergens voorbij gekomen dat het grootste gedeelte van het vermogen van Prigozhin op zijn moeders naam staat die niet gesanctioneerd is door het westen.

Dus tuurlijk weet Rusland en Poetin af van het bestaan van Wagner en hebben ze gewoon voorzieningen. Alleen is het maar de vraag of het ergens op papier staat.
pi_209661647
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
Exact en dus worden ze per defacto ingehuurd door de staat waarbij Wagner van Prigozhin in principe functioneerde als Putin's privleger waar dus nu duidelijk de klad in is gekomen.
Nogmaals: als "krijgsheer" op je paard moet je geen mot maken door je "huurlingen" die je kar trekken niet meer te willen betalen. Dat Putin het zooitje ongeregeld "patriotten" noemt en een beroep doet op hun vaderlandsliefde :') (voor dollars, ja); is dan een bijzondere vorm van humor.

Putin is wel meer en groter dan Prigozhin maar de situatie die dit weekend escaleerde, maakt mij wel duidelijk dat daar steeds minder van over is. Hij (Putin) is internationaal een paria geworden, moet vechten op verschillende fronten en zal als Keizer zonder kleren dat niet echt lang meer gaan volhouden.

Ik generaliseer; de kracht van Russische leiders is altijd hun onaantastbaarheid geweest en wanneer die niet zo sterk blijkt, zal dat gaan omstuiteren. Ik geef het zo nog geen jaar en zal mij niet verbazen dat het over een maand of twee, al klaar is.
Ik denk eerder opgezet door Rusland met een privaat sausje (Dmitri Oetkin) opdat de Russische staat zogezegd op papier schone handjes heeft.
Maar dit nazistische leger is natuurlijk gewoon Russisch en ook door Rusland aangestuurd.
Misschien is daarom er wel de klad ingekomen en kreeg Prigozhin het te hoog in zijn bol dat het nu zijn leger was.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 01:58:25 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209661694
Nice, reddit sub bannetje te pakken omdat ik Poetin doodwenste. Dat kunnen we niet hebben natuurlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209661722
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 01:58 schreef -XOR- het volgende:
Nice, reddit sub bannetje te pakken omdat ik Poetin doodwenste. Dat kunnen we niet hebben natuurlijk.
Mag hier gewoon. Warm bad.
pi_209661871

https://www.timesofisrael(...)atteries-to-ukraine/

Senators zeggen dat Israel de transfer van twee Amerikaanse "Iron Dome" luchtverdedigingsbatterijen naar Oekrane blokkeert.

https://www.reddit.com/r/(...)er_plays_his_violin/

Oekrainse soldaat speelt de viool.

[ Bericht 16% gewijzigd door Delenlill op 27-06-2023 05:54:32 ]
  dinsdag 27 juni 2023 @ 06:18:14 #31
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_209661923
Beelden van velden vol Russische doden, bizar.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 06:34:37 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209661954
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Wagner is gewoon een privleger waar Prigozhin eigenaar van is maar wat door Poetin/Kremlin betaald word. Voor Oekrane werd het vooral gebruikt voor Russische belangen maar het niet aan Rusland gelinkt mocht/wou worden (de groene mannetjes). Ik had ergens gelezen dat de soldaten (denk niet de gevangen die later gerekruteerd werden) 10.000 dollar per maand krijgen en contant wordt betaald. Ze gebruiken gewoon spullen van het Russisch leger voor de rest. Maar alles wordt erg schimmig gehouden ook wel bewust. Maar zowel Prigozhin als Poetin zijn beide steenrijk alleen niet op papier. Is wel is ergens voorbij gekomen dat het grootste gedeelte van het vermogen van Prigozhin op zijn moeders naam staat die niet gesanctioneerd is door het westen.

Dus tuurlijk weet Rusland en Poetin af van het bestaan van Wagner en hebben ze gewoon voorzieningen. Alleen is het maar de vraag of het ergens op papier staat.
Prigozhin kreeg zijn inkomten uit de leveranties van maaltijden aan het leger en de ziekenhuizen , gewoon een corrupte olieafhankelijke dief dus

Die inkomsten is hij kwijt en alle bezittingen in Rusland zal ie nu ook wel kwijt zijn

Dus een prive leger er op na houden dat zal wel over zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 27 juni 2023 @ 06:40:31 #33
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209661964
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 06:18 schreef RamboDirk het volgende:
welk filmpje?
niet dat ik er op kick maar er word zoveel propaganda heen en weer geslingerd de laatste tijd.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 06:53:49 #34
33189 RM-rf
1/998001
pi_209661977
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 01:41 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik denk eerder opgezet door Rusland met een privaat sausje (Dmitri Oetkin) opdat de Russische staat zogezegd op papier schone handjes heeft.
Maar dit nazistische leger is natuurlijk gewoon Russisch en ook door Rusland aangestuurd.
Misschien is daarom er wel de klad ingekomen en kreeg Prigozhin het te hoog in zijn bol dat het nu zijn leger was.
Wagner PMC is eigenlijk een kopie van wat de amerikanen met Blackwater deden

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Blackwater_(company)

En zelfs dat is eigenlijk al een kopie van hoe de Fransen al vl eerder hun vreemdelingenlegioen (Lgion trangre) in de 19e eeuw opzetten en gebruikten.
Dat laatste is momenteel actief in dezelfde gebieden in Afrika, specifiek CAR en Mali
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209661978
Trouwens van prigo hebben we alleen geluid gehoord en geen beeld gezien.
Niemand weet zeker waar prigo zit.
Wie weet heeft Putin hem gevangen genomen en na martelingen laten zeggen dat hij geen coup wilde plegen
pi_209661980
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209661986
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 06:40 schreef theguyver het volgende:

[..]
welk filmpje?
niet dat ik er op kick maar er word zoveel propaganda heen en weer geslingerd de laatste tijd.
*Asking for a friend.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209662264
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 06:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

En zelfs dat is eigenlijk al een kopie van hoe de Fransen al vl eerder hun vreemdelingenlegioen (Lgion trangre) in de 19e eeuw opzetten en gebruikten.
Dat laatste is momenteel actief in dezelfde gebieden in Afrika, specifiek CAR en Mali
Niet echt. Het franse vreemdelingenlegioen is een onderdeel van de franse krijgsmacht. Dus geen private company zoals Wagner en Blackwater
  dinsdag 27 juni 2023 @ 08:03:08 #40
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209662307
https://www.reddit.com/r/(...)inefield_in_bakhmut/
Ukrainian army enters minefield in Bakhmut Counteroffensive

===========
Russia has been employing their mine launchers. Basically like mlrs but the rockets shoot out a bunch of small mines that parachute to the ground.

These look like those little butterfly mines that can go off whenever they feel like it. You can kick them around for a few minutes and nothing will happen. Or you can breathe on one enough to shake it and it will blow up in your face.

Creates the exact scenario you're seeing. We're a bunch of soldiers are walking around in an area constantly getting hit by mines. Even in spots they've stepped in multiple times they thought was safe.

[ Bericht 53% gewijzigd door slashdotter3 op 27-06-2023 08:10:40 ]
pi_209662389

https://www.reddit.com/r/(...)_the_endagered_wild/

Awwwwwwwww! Wilde gemarmerde bunzings. (Wild marbled polecats)

[ Bericht 8% gewijzigd door Delenlill op 27-06-2023 08:17:02 ]
pi_209662442
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 08:03 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)inefield_in_bakhmut/
Ukrainian army enters minefield in Bakhmut Counteroffensive

===========
Russia has been employing their mine launchers. Basically like mlrs but the rockets shoot out a bunch of small mines that parachute to the ground.

These look like those little butterfly mines that can go off whenever they feel like it. You can kick them around for a few minutes and nothing will happen. Or you can breathe on one enough to shake it and it will blow up in your face.

Creates the exact scenario you're seeing. We're a bunch of soldiers are walking around in an area constantly getting hit by mines. Even in spots they've stepped in multiple times they thought was safe.
Was al gepost
  dinsdag 27 juni 2023 @ 08:21:35 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209662510
twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 08:36:30 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_209662672
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 06:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Alleen in de zin dat het een privaat huurlingenleger is, dan. Blackwater werd ingezet als "beveiliger" (bezetter), maar nam niet deel aan gevechtshandelingen. Het idee dat Blackwater ongecontroleerd en beter getraind en uitgerust een robbertje mee zou vechten aan het front is natuurlijk onbestaanbaar voor een modern land (voor zover je de VS dat kan noemen).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 27 juni 2023 @ 08:55:29 #45
236264 crew  capricia
pi_209662939
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 08:36 schreef speknek het volgende:

[..]
Alleen in de zin dat het een privaat huurlingenleger is, dan. Blackwater werd ingezet als "beveiliger" (bezetter), maar nam niet deel aan gevechtshandelingen. Het idee dat Blackwater ongecontroleerd en beter getraind en uitgerust een robbertje mee zou vechten aan het front is natuurlijk onbestaanbaar voor een modern land (voor zover je de VS dat kan noemen).
Ik heb Erik Prince ook nooit zo zien optreden als Pregozhin. Gevangenissen leeg halen, sledgehammers, opstanden, met een gewapende colonne naar Washington optrekken etc. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 juni 2023 @ 09:02:09 #46
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_209663015
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 08:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Kan dit niet gewoon even na werktijd allemaal?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 27 juni 2023 @ 09:04:28 #47
38496 Perrin
pi_209663042
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 09:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Kan dit niet gewoon even na werktijd allemaal?
Ter geruststelling, het zal waarschijnlijk saai zijn en een door het Kremlin goedgekeurde versie van de waarheid.
pi_209663064
"Oekraense troepen hebben gebied heroverd dat al sinds 2014 bezet was, meldt het Britse ministerie van Defensie. Militairen zouden bij de strijd tegen pro-Russische eenheden enige terreinwinst hebben geboekt ten oosten van het dorp Krasnohorivka, dat zich bij de oostelijke stad Donetsk bevindt.

Het zou gaan om n van de eerste keren sinds het begin van de oorlog in 2022 dat de Oekraners erin slagen om weer gebied in handen te krijgen dat al zo lang is bezet. Het Britse ministerie zegt dat aanhoudende Oekraense aanvallen in de Donbas-regio waarschijnlijk te veel druk hebben gezet op de verdedigers. Die komen onder meer uit Tsjetsjeni."

Donetsk in zicht dus?
pi_209663136
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 06:18 schreef RamboDirk het volgende:
Link?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209663172
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goede draad. Strekking van het betoog is dat er een zekere vorm van paniek lijkt te zijn bij Poetin omdat Prigo steun lijkt te hebben (gehad) van elementen binnen de Russische staat en Poetin niet lijkt te weten wie.
De paranoia en het wantrouwen zal binnen het Kremlin inderdaad in ieder geval niet zijn afgenomen.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 09:20:33 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209663341
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 09:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
De hele tekst, wel zo gemakkelijk:
Below is a brief description of Prigozhin's mutiny and the factors that contributed to its outcome. We, as observers, initially missed important details due to the scarcity of information and lack of time for in-depth analysis. Here's the perspective that currently seems most plausible:

1️⃣ Prigozhin's rebellion wasn't a bid for power or an attempt to overtake the Kremlin. It arose from a sense of desperation; Prigozhin was forced out of Ukraine and found himself unable to sustain Wagner the way he did before, while the state machinery was turning against him. To top it off, Putin was ignoring him and publicly supporting his most dangerous adversaries.

2️⃣ Prigozhin's objective was to draw Putin's attention and to impose a discussion about conditions to preserve his activities - a defined role, security, and funding. These weren't demands for a governmental overthrow; they were a desperate bid to save the enterprise, hoping that Prigozhin's merits in taking Bakhmut (that's why he needed it!) would be taken into account and the concerns would catch Putin's serious attention. Now it appears that these merits helped Prigozhin to get out of this crisis alive, but without a political future in Russia (at least while Putin is in power).

3️⃣ Prigozhin was caught off-guard by Putin's reaction and found himself unprepared to assume the role of a revolutionary. He also wasn't prepared for the fact that Wagner was about to reach Moscow where his only option remained - to "take the Kremlin" - an action that would inevitably result in him and his fighters being eradicated.

4️⃣ Those in the elites who were able reached out to Prigozhin with offers to surrender. This likely added to his sense of impending doom. However, I don't believe any high-level negotiations took place. Lukashenko presented Prigozhin with a Putin-endorsed offer to retreat on the condition that Prigozhin would leave Russia and Wagner would be dissolved.

5️⃣ I don't think Prigozhin was in a position to make demands (such as the resignation of Shoigu or Gerasimov - something many observers expect today. If that happens, it will be due to another reason.) After Putin's address in the morning of June 24th, Prigozhin's primary concern was to find an off-ramp. The situation would have led to inevitable death in merely a few hours. It is possible that Putin has promised him safety on the condition that Prigozhin remains quietly in Belarus.

I stand by my previous assertion that Putin and the state have been dealt a severe blow (which will have significant repercussions for the regime). However, I want to emphasize that image has always been a secondary concern for Putin. Setting optics aside, Putin objectively resolved the Wagner and Prigozhin problem by dissolving the former and expelling the latter. The situation would have been far worse if it had culminated in a bloody mess in the outskirts of Moscow.

And no, Putin doesn't need Wagner or Prigozhin. He can manage with his own forces. He's now certainly convinced of that.
I will disclose many more details in my bulletin to be issued tomorrow evening.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 09:52:18 #53
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209663501
Ok, dus er gaan nu een paar 1000 wagnertjes in belarus permanent hun geweer poetsen?

Als dat maar goed gaat.
&lt;signature here&gt;.
pi_209663520
Dus, de -niet geheel te vertrouwen- Wagner zit straks in het westen van Wit Rusland, ietsje dichter bij Moskou. Alsof Wit Rusland al niet genoeg semi-rebellerende eenheden had.

Ondertussen is rusland een van de beste eenheden aan het front kwijt, n blijkt Moskou/rusland totaal niet verdedigd. Zie ook de wekenlange incursion in Belgorod. Dat zijn 2 grote gaten die gevuld moeten worden.

En de Dnipr rivier wordt met de dag beter begaanbaar. Nog een gat erbij.

Wat een heerlijke strategische situatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door oheng op 27-06-2023 11:00:55 ]
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:00:27 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209663589
Over Guido Blaauw die hier ook regelmatig voorbij komt/kwam

twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:10:13 #57
323876 michaelmoore
pi_209663714
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 08:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
hij zal Prigozin wel uit moeten leveren aan Poetin
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:10:22 #58
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209663717
Volgens mij uit de speech van luki, die niemand volgt, want het is natuurlijk maar een B-garnituur dicator:

twitter

Dus putin heeft z'n meest effectieve troepen kaltgesteld.

Goed gedaan, vlad.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:21:05 #59
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209663880
Loeki is weer een braaf hondje geweest, hopelijk krijgt een leuk brokje van Vlad.
pi_209664004
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:21 schreef Momo het volgende:
Loeki is weer een braaf hondje geweest, hopelijk krijgt een leuk brokje van Vlad.
Locoshanker krijgt een Wagner brokje. Want wie wil er nu niet een huurlingenleger van een ander land, binnen je eigen landsgrenzen gestationeerd hebben. :')
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:30:38 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209664017
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:29 schreef oheng het volgende:

[..]
Locoshanker krijgt een Wagner brokje. Want wie wil er nu niet een huurlingenleger van een ander land, binnen je eigen landsgrenzen gestationeerd hebben. :')
Leuk huurlingenleger ook, wat bekend staat om mishandelen lokale bevolking en verkrachting....
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 juni 2023 @ 10:30:42 #62
284411 crew  heywoodu
pi_209664018
quote:

[..]
Ach, Wit-Rusland is niet zo lang meer een eigen land. Als dat het ooit al was.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:31:14 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209664022
https://www.hindustantime(...)87818153511-amp.html

quote:
Russian President Vladimir Putin on Monday accused Ukraine and its Western allies of wanting Russians to "kill each other" during a revolt by mercenaries of the Wagner group
Poetin heeft hier wel gelijk, dat voelt hij toch goed aan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:31:16 #64
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209664024
quote:

[..]
Misschien denkt hij dat hij rus zo beter op afstand kan houden.

Dat kan, dat kan ook niet. Wagner is volstrekt onbetrouwbaar.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:38:22 #65
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209664132
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, van ons mogen ze allemaal dood.

Wat verraadde dat? De immense monetaire steun? Al die westerse wapens die we doneren?

Putin ontgaat ook niks h.
&lt;signature here&gt;.
pi_209664167
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Misschien denkt hij dat hij rus zo beter op afstand kan houden.

Dat kan, dat kan ook niet. Wagner is volstrekt onbetrouwbaar.
Is het niet fantastisch?
Loco en putin spelen een potje Jenga. En de enige uitkomst is dat de toren in elkaar stort.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 10:46:10 #67
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209664212
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 09:36 schreef la_perle_rouge het volgende:

And no, Putin doesn't need Wagner or Prigozhin. He can manage with his own forces. He's now certainly convinced of that.

Wrong.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:46:55 #68
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209664219
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:42 schreef oheng het volgende:

[..]
Is het niet fantastisch?
Loco en putin spelen een potje Jenga. En de enige uitkomst is dat de toren in elkaar stort.
Zeker, maar het blijft genant onsamenhangend toneel, dermate dat ik het nog steeds niet snap.

Ik moet misschien ook gewoon ophouden met denken dat er een calculatie achterzit.
&lt;signature here&gt;.
pi_209664246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, daar zijn de russofonen ook boos over :7
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 10:49:59 #70
3928 Ulx
pi_209664253
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zeker, maar het blijft genant onsamenhangend toneel, dermate dat ik het nog steeds niet snap.

Ik moet misschien ook gewoon ophouden met denken dat er een calculatie achterzit.
Dat lijkt me verstandig. Poetin prutst maar wat aan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 juni 2023 @ 10:51:54 #71
284411 crew  heywoodu
pi_209664272
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wrong.
Nou ja, wellicht niet fout dat hij er van overtuigd is. Dat hij het daarmee zelf fout heeft, joah.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:57:12 #72
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209664329
Dus Wagner blijft bestaan en mag hun activiteiten voort blijven zetten? Moesten ze niet verplicht een contract met het leger aangaan?

https://www.telegraaf.nl/(...)sinds-2014-bezet-was
Moskou zegt alweer zaak rond muiterij Wagner in te trekken
De zaak rond de muiterij van de Wagner Groep wordt ingetrokken. Russische staatsmedia melden dat de FSB de zaak laat vallen omdat de "deelnemers hun acties gericht op het plegen van een misdrijf stopten". Nadat het huurlingenleger onder leiding van Jevgeni Prigozjin tot 200 kilometer van Moskou was opgetrokken, staakte Wagner zaterdag de opstand. Eerder was er onduidelijkheid over de vervolging van de Wagner Groep en Prigozjin. Staatsmedia meldden maandag dat het onderzoek van de Russische inlichtingendienst naar de muiterij nog liep.

De Belarussische president Aleksandr Loekasjenko had bemiddeld op het hoogtepunt van de opstand, waarna Wagner de opstand zou stoppen. In ruil daarvoor zouden zij niet door Moskou worden vervolgd. Als onderdeel van de deal zou Prigozjin naar Belarus zijn vertrokken. Ook Wagnerstrijders zouden naar Belarus mogen verhuizen. Volgens het Russische defensieministerie wordt "zwaar militair materiaal" van Wagner overgeheveld naar de Russische krijgsmacht.

Toch blijft er veel onduidelijk over de toekomst van Prigozjins huurlingenleger. Wagner zou naar Belarus moeten verhuizen om voort te blijven bestaan. Toch zou de Wagner Groep werkzaamheden in het hoofdkantoor in Sint-Petersburg weer hebben opgepakt. Ook rekruteringscentra zouden op verschillende plekken in Rusland weer zijn geopend.
pi_209664330
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

De calculatie die erachter zit is de dag doorkomen. Overleven op korte termijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 11:02:35 #74
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209664400
quote:
Russian state TV claims Ukrainians are selling US-donated weapons on the dark web. The BBC investigated one such marketplace, spoke undercover to those apparently selling weapons, and gathered evidence that suggests the adverts for weapons are fake
https://www.bbc.com/news/world-62983444.amp

Nou, dat zagen we ook niet aankomen.
&lt;signature here&gt;.
pi_209664431
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 11:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

Daar waren de bekende vredesduifjes ook al zo bang voor, dat Oekrane de wapens gewoon door zou verkopen ipv ze gebruiken waar ze voor bedoeld zijn en daarom moest Oekrane maar geen wapens krijgen. :')
pi_209664445
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 11:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ook als het wel zou gebeuren. Boeien. Criminaliteit vindt in elk leger plaats. Zolang het maar uitzonderingen zijn.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_209664678
Dus Wagner blijft gewoon doorgaan met hun 'business'?
  dinsdag 27 juni 2023 @ 11:41:01 #78
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_209664981
Is dit niet het moment voor BOOTS ON THE GROUND?!
Yea, she's on crack.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 11:45:25 #79
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_209665050
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 11:20 schreef grrrrg het volgende:
Dus Wagner blijft gewoon doorgaan met hun 'business'?
Las net dat de Wagner soldaten zich verraden voelen door die kale.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 11:46:56 #80
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209665075
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 11:45 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Die gaan nu oprukken naar Belarus om verhaal te halen? :7
pi_209665086
Je zal maar een Russische soldaat zijn die zich tijdens het rebelleren heeft aangesloten bij Wagner. En dan stopt dan ineens......

Oekrane heeft weer gebieden veroverd, wanneer is Rusland volledig uit Oekrane?

dinsdag 27 juni 2023 @ 11:48:20 #82
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_209665093
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 11:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die gaan nu oprukken naar Belarus om verhaal te halen? :7
Laat het maar een grote shitshow worden daar in Rusland en Belarus.
pi_209665110
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De calculatie die erachter zit is de dag doorkomen. Overleven op korte termijn.
Op sociale media houden pro-Russische figuren dat Poetin 4D schaak speelt. Vooral de rare bochten waarin iemand als Baudet zich wringt zijn hilarisch om te aanschouwen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 27 juni 2023 @ 12:11:06 #84
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209665383
Dr. Baudet is de enigste in het land die het begrijpt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_209665447
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:11 schreef Hyperdude het volgende:
Dr. Baudet is de enigste in het land die het begrijpt.
Er zijn dus meerdere die het begrijpen en Baudet is daarvan het meest enig.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_209665479
quote:

[..]
Danny 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 12:22:06 #87
38496 Perrin
pi_209665516
quote:

[..]
Tijd om ontslag te namen dan.
pi_209665661
quote:

[..]
Ja, ik vraag me ook af wat die gaan doen. Wat ik begreep is dat ze bij Wagner een stuk hoger salaris kregen en beter vreten.
pi_209665682
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 06:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Prigozhin kreeg zijn inkomten uit de leveranties van maaltijden aan het leger en de ziekenhuizen , gewoon een corrupte olieafhankelijke dief dus

Die inkomsten is hij kwijt en alle bezittingen in Rusland zal ie nu ook wel kwijt zijn

Dus een prive leger er op na houden dat zal wel over zijn
De rijke Rus heeft over het algemeen zijn vermogen niet in Rusland staan. Daarom ook dat er zoveel in paniek raakte toen bootjes en huizen in beslag werden genomen in het Westen.
pi_209665724
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus Wagner blijft bestaan en mag hun activiteiten voort blijven zetten? Moesten ze niet verplicht een contract met het leger aangaan?

Moskou zegt alweer zaak rond muiterij Wagner in te trekken
De zaak rond de muiterij van de Wagner Groep wordt ingetrokken. Russische staatsmedia melden dat de FSB de zaak laat vallen omdat de "deelnemers hun acties gericht op het plegen van een misdrijf stopten". Nadat het huurlingenleger onder leiding van Jevgeni Prigozjin tot 200 kilometer van Moskou was opgetrokken, staakte Wagner zaterdag de opstand. Eerder was er onduidelijkheid over de vervolging van de Wagner Groep en Prigozjin. Staatsmedia meldden maandag dat het onderzoek van de Russische inlichtingendienst naar de muiterij nog liep.

De Belarussische president Aleksandr Loekasjenko had bemiddeld op het hoogtepunt van de opstand, waarna Wagner de opstand zou stoppen. In ruil daarvoor zouden zij niet door Moskou worden vervolgd. Als onderdeel van de deal zou Prigozjin naar Belarus zijn vertrokken. Ook Wagnerstrijders zouden naar Belarus mogen verhuizen. Volgens het Russische defensieministerie wordt "zwaar militair materiaal" van Wagner overgeheveld naar de Russische krijgsmacht.

Toch blijft er veel onduidelijk over de toekomst van Prigozjins huurlingenleger. Wagner zou naar Belarus moeten verhuizen om voort te blijven bestaan. Toch zou de Wagner Groep werkzaamheden in het hoofdkantoor in Sint-Petersburg weer hebben opgepakt. Ook rekruteringscentra zouden op verschillende plekken in Rusland weer zijn geopend.
De militairen die door Wagner naar de eeuwigheid zijn geschoten.. tsja, jammer joh.. kan gebeuren. Zand erover.
Wat een krankzinnig debiel volk is dat toch ook. Maar ja, een hele hoop debielen bij elkaar kunnen helaas voor grote problemen zorgen.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 12:38:05 #91
323876 michaelmoore
pi_209665729
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:31 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ja, ik vraag me ook af wat die gaan doen. Wat ik begreep is dat ze bij Wagner een stuk hoger salaris kregen en beter vreten.
zal best goed vreten geweest zijn , die prigozin verzorgde het voedsel voor het hele Russische leger tegen een zeer mooi stuks tarief
Die kok wist het wel
  dinsdag 27 juni 2023 @ 12:39:10 #92
323876 michaelmoore
pi_209665738
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
De militairen die door Wagner naar de eeuwigheid zijn geschoten.. tsja, jammer joh.. kan gebeuren. Zand erover.
Wat een krankzinnig debiel volk is dat toch ook. Maar ja, een hele hoop debielen bij elkaar kunnen helaas voor grote problemen zorgen.
maar piloten van gevechtsvliegtuigen en helikopters liggen niet voor het oprapen
  dinsdag 27 juni 2023 @ 12:40:10 #93
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209665746
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zal best goed vreten geweest zijn , die prigozin verzorgde het voedsel voor het hele Russische leger tegen een zeer mooi stuks tarief
Die kok wist het wel
Als ie dat deed op dezelfde manier als ie schoolvreten verzorgde, denk ik dat het vies tegenvalt :') .
pi_209665773
twitter

quote:
Hungarian Prime Minister Viktor Orban:

Putin is not a war criminal
quote:
Hungarian Prime Minister Viktor Orban:

The European Union has failed to bring Russia to its knees with sanctions, nor to achieve peace in Ukraine.
pi_209665796
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:42 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Hungary is no longer a sovereign country. They have no money, they have no gas. They can only keep themselves warm because we in the West and Poetin in the east support them.
pi_209665813
twitter
pi_209665825
twitter
pi_209665831
twitter
pi_209665845
twitter
pi_209665864
twitter
pi_209665885
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:50 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
De tekst zegt iets anders volgens mij. "Wij en de Russen; een volk" of iets dergelijks.
Afijn, goed dat het weg is.
pi_209665916
twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 13:00:48 #103
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209665979
Je moet het Putin nageven, zijn gebrek aan een gevoel van schaamte is bewonderenswaardig.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_209666017
''Kremlin zegt niet te weten waar Wagner-baas Prigozjin is''

(liveblog nos)

;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 27 juni 2023 @ 13:03:06 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209666023
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 13:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Je moet het Putin nageven, zijn gebrek aan een gevoel van schaamte is bewonderenswaardig.
Hij is eigenlijk een wat minder extreme versie van Louis van Gaal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209666030
quote:

Mythisch
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_209666095
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:00 schreef Starhopper het volgende:

[ twitter ]
Haha.. Te bizar dat hij nog zo ver heeft kunnen komen. Ken hem al meer dan 20 jaar. Een grote oplichter en fantast.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 13:13:09 #108
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209666197
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 01:41 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Yep, Wagner is het groene mannetjes leger zodat strikt formeel Lavrov kan ontkennen dat Rusland iets verkeerds zou doen. Nu dat recept niet langer houdbaar is, moe(s)t Prigozhin terug zijn keuken in en waar hij niet langer de "uitjes" wil snijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 27-06-2023 13:18:44 ]
pi_209666198
Vanaf januari 2024

twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 13:15:10 #110
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209666226
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 13:13 schreef 3rr0r het volgende:
Vanaf januari 2024

[ twitter ]
Ik vind het niet erg, gezien onze rijkdom, maar we staan wel vooraan niet?
  dinsdag 27 juni 2023 @ 13:30:23 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209666376
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 13:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik vind het niet erg, gezien onze rijkdom, maar we staan wel vooraan niet?
Fuck dat. We hebben een rekening open staan sinds 2014 met putin.

Wat ik er wel van vind is dat we zelf ook weer een prima tankdivisie moeten optuigen. Dus waarom niet ook voor onszelf?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209666420
twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 13:33:26 #113
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209666424
twitter
pi_209666458
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 13:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik zou zeggen, doe een Hexit en sluit je maar bij Rusland aan :W

En tot die tijd geldkraan naar Hongarije dicht en Orban op de sanctielijst.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 13:39:11 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209666496
quote:
[ twitter ]
:')
1947-2016
pi_209666500
quote:
[ twitter ]
Hongarije zouden ze per direct uit de EU moeten schoppen. Het is overduidelijk dat Orban, net als de Wit-Russen, onder controle staat van de Russen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 13:56:05 #117
3928 Ulx
pi_209666749
twitter

Vandaar de aftocht naar Wit-Rusland en de nieuwe contracten. Of zo.
pi_209666835
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 27 juni 2023 @ 14:01:58 #119
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209666840
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 13:56 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Vandaar de aftocht naar Wit-Rusland en de nieuwe contracten. Of zo.
Vergeet de haastig opgebroken wegen niet..
  dinsdag 27 juni 2023 @ 14:02:21 #120
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
  dinsdag 27 juni 2023 @ 14:02:48 #121
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209666852
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 13:13 schreef 3rr0r het volgende:
Vanaf januari 2024

[ twitter ]
Nog eens 14?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209666972
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 14:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nog eens 14?
Nee, gewoon de Leopard 2's die al waren toegezegd.
pi_209667177
quote:
Alles voor survival.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_209667184
Geld gaat uiteraard voor alles. Velen in Europa staan te popelen om weer terug naar normaal te gaan met Rusland . Daarom vind ik het helemaal prima dat ns2 is opgeblazen. Hebben we daar geen last meer van.

"Na het neerhalen van vlucht MH17 boven Oekrane in juli 2014 was het kabinet duidelijk: "Geen business as usual meer met Rusland." Achter de schermen bedacht het kabinet zich al snel. Mede onder druk van het bedrijfsleven begon het een lobby om de slechte economische relatie te herstellen."

https://nos.nl/l/2480476
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209667247
Putin heeft gisteren gewoon het verkeerde filmpje gepload en nou heeft ie gezichtsverlies geleden.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 14:33:57 #126
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209667320
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 13:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Fuck dat. We hebben een rekening open staan sinds 2014 met putin.

Wat ik er wel van vind is dat we zelf ook weer een prima tankdivisie moeten optuigen. Dus waarom niet ook voor onszelf?
Nah als je in tank wil veuren kan je prima naar Duitsland.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 14:35:39 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_209667365
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:56 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Het is pas waar als het Kremlin het ontkent.

twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 14:36:32 #128
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209667386
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 14:27 schreef Slayage het volgende:
Geld gaat uiteraard voor alles. Velen in Europa staan te popelen om weer terug naar normaal te gaan met Rusland . Daarom vind ik het helemaal prima dat ns2 is opgeblazen. Hebben we daar geen last meer van.

"Na het neerhalen van vlucht MH17 boven Oekrane in juli 2014 was het kabinet duidelijk: "Geen business as usual meer met Rusland." Achter de schermen bedacht het kabinet zich al snel. Mede onder druk van het bedrijfsleven begon het een lobby om de slechte economische relatie te herstellen."

https://nos.nl/l/2480476
En terrecht, er is langdurig onderzoek naar gedaan. En men kon zelfs degene die de knop in heeft gedrukt aanwijzen.
En wat doet Rusland.
Die geeft die klootviool ook nog eens een medaille er voor.
pi_209667857
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:00 schreef Starhopper het volgende:

[ twitter ]
Duidelijk een fantast en een charlatan als je dit zo leest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209667909
twitter
  Moderator dinsdag 27 juni 2023 @ 15:20:20 #132
236264 crew  capricia
pi_209667931
Wat is dit nou weer?
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 15:20:46 #133
3928 Ulx
pi_209667939
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:20 schreef capricia het volgende:
Wat is dit nou weer?
[ twitter ]
Niks bijzonders.
  Spellchecker dinsdag 27 juni 2023 @ 15:21:03 #134
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209667942
quote:
Wat is dit nou weer?
[ twitter ]
Vliegtuig?
pi_209667966
quote:
Wat is dit nou weer?
[ twitter ]
Uitgezette (vermeende) spionnen wellicht?

Ik las ergens dat zoiets eerder is gebeurd met dit toestel (ik ga de bron opzoeken).
  Moderator dinsdag 27 juni 2023 @ 15:24:50 #136
236264 crew  capricia
pi_209668005
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:22 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
Uitgezette (vermeende) spionnen wellicht?

Ik las ergens dat zoiets eerder is gebeurd met dit toestel (ik ga de bron opzoeken).
Okay. Ja. Dat zou kunnen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 15:25:23 #137
3928 Ulx
pi_209668012
twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 15:31:58 #138
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209668104
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Scorebordjournalistiek.
pi_209668238
twitter

Mooie beelden met oa een mine clearing line charge.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 15:43:38 #140
3928 Ulx
pi_209668253
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:31 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Scorebordjournalistiek.
Valt wel mee. Argumenten als "Het gaat te langzaam" en "Rusland wint op alle fronten, Oekrane moet maar opgeven" komen hierdoor wel wat dommig over. Daar zal het om te doen zijn geweest.
pi_209668273
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Valt wel mee. Argumenten als "Het gaat te langzaam" en "Rusland wint op alle fronten, Oekrane moet maar opgeven" komen hierdoor wel wat dommig over. Daar zal het om te doen zijn geweest.
Er werd alweer een opiniestuk van iemand in de Washington Post geplaatst zag ik

twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 15:48:56 #142
3928 Ulx
pi_209668313
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:45 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

[ twitter ]
Als het bezette gebied n groot mijnenveld en loopgravenstelsel is tot aan de kust kan dat misschien zo zijn.

Maar is het dat?
  dinsdag 27 juni 2023 @ 15:49:52 #143
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 15:52:15 #144
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209668343
quote:
[ twitter ]
If the Ukrainians do not make significant progress this summer, the Western partners will want to start peace talks.
Wat een flauwekul toch ook weer, eerst weigeren om vliegtuigen en tanks te leveren en daarna als er niet genoeg voortgang is gemaakt moet er maar een compromis gesloten worden.
pi_209668347
quote:

[..]

[ twitter ]
Noem mij maar een leek hoor, maar als je eenmaal door een linie heen bent dan gaat het een stuk sneller toch?
pi_209668352
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als het bezette gebied n groot mijnenveld en loopgravenstelsel is tot aan de kust kan dat misschien zo zijn.

Maar is het dat?
Dat weten we niet toch. Maar in ieder geval wel op de meest voor de hand liggende plaatsen om langs te gaan om bepaalde steden te kunnen bereiken. Normaal zou de luchtmacht zorgen voor veiligheid waarna je wat meer op je gemak door die zones met mijnen kunt gaan. Nu is het onder directe druk veel risico nemen lijkt het.
pi_209668371
PUSHMELDINGEN.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 15:56:44 #148
3928 Ulx
pi_209668374
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:53 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat weten we niet toch. Maar in ieder geval wel op de meest voor de hand liggende plaatsen om langs te gaan om bepaalde steden te kunnen bereiken. Normaal zou de luchtmacht zorgen voor veiligheid waarna je wat meer op je gemak door die zones met mijnen kunt gaan. Nu is het onder directe druk veel risico nemen lijkt het.
Wat bedoel je met veel risico nemen? Ze zijn juist voorzichtig. Ik zie Oekrane niet bepaald guns blazing naar voren stormen terwijl ze keihard GEROOOONIIIIIMOOOOOOO!!!!! roepen
pi_209668389
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wat een flauwekul toch ook weer, eerst weigeren om vliegtuigen en tanks te leveren en daarna als er niet genoeg voortgang is gemaakt moet er maar een compromis gesloten worden.
Ja, het is verder maar een opniniestuk van een persoon he. Maar ik kan me herinneren dat de Amerikaanse legerleiders zeiden dat Oekraine alles had om een succesvolle counter te doen en dat vliegtuigen niet per se nodig zijn maar ik als leek heb toch mijn bedenkingen als je ziet wat een klotezooi het wordt als je al vechtend door mancschappen en artillerie door van die gebieden moet zien te komen vol met mijnen.

Soms heb ik het idee dat die Amerikanen vergeten hoe belangrijk hun luchtmacht was in de strijden die zij voerden en waarop ze dus hun ervaring nogal baseren. Of ze weten en realiseren het wel maar zijn bang voor 'verdere escalatie' en zeggen dan maar wat.
pi_209668394
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:55 schreef Zipportal het volgende:
PUSHMELDINGEN.
?
pi_209668399
Okee, nu zou Prigozin toch in Belarus zijn.

En het Kremlin wist dat eerder vandaag schijnbaar niet.

Het tweede geloof ik sowieso niet. Verder wat rest is de vraag in hoeveel delen Prigozin dan in Belarus is
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 15:59:38 #153
3928 Ulx
pi_209668400
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:58 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ja, het is verder maar een opniniestuk van een persoon he. Maar ik kan me herinneren dat de Amerikaanse legerleiders zeiden dat Oekraine alles had om een succesvolle counter te doen en dat vliegtuigen niet per se nodig zijn maar ik als leek heb toch mijn bedenkingen als je ziet wat een klotezooi het wordt als je al vechtend door mancschappen en artillerie door van die gebieden moet zien te komen vol met mijnen.

Soms heb ik het idee dat die Amerikanen vergeten hoe belangrijk hun luchtmacht was in de strijden die zij voerden en waarop ze dus hun ervaring nogal baseren. Of ze weten en realiseren het wel maar zijn bang voor 'verdere escalatie' en zeggen dan maar wat.
Welke klotezooi bedoel je precies? Die uitgeschakelde Bradleys van drie weken terug?
  dinsdag 27 juni 2023 @ 16:00:36 #154
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_209668410
Zouden Prigo en Luka al gezellig met elkaar aan de thee zitten?
pi_209668418
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:00 schreef Breekfast het volgende:
Zouden Prigo en Luka al gezellig met elkaar aan de thee zitten?
Nieuwe voorraad thee vanuit Moskou is nog onderweg.
pi_209668450
Worden er nog toespraken (of acties) verwacht die in lijn liggen met hetgeen gisteren vr de persco geroepen werd door het kremlin?

Of is dat van de baan omdat ze een tactical nuke op bv Polen of Kiev toch niet aandurfde?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_209668473
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat bedoel je met veel risico nemen? Ze zijn juist voorzichtig. Ik zie Oekrane niet bepaald guns blazing naar voren stormen terwijl ze keihard GEROOOONIIIIIMOOOOOOO!!!!! roepen
Als de kust veilig(er) is kan je lijkt me met minder risico een pad banen door/om mijnenvelden.

Hierboven nog een filmpje dat Gehrman plaatste. Toevallig daar blijkbaar geen mijnen. Ze ontkomen er niet aan best risico te nemen. Zelfs over dat mannetjes droppen in de buurt van een loopgravenstelsel met een 'succes met man vs man gevecht' verbaas ik me eigenlijk. Dat ze niks hebben (in de buurt) om eerst die loopgraven mee te bestoken maar risico moeten nemen om close combat met de manschappen uit te voeren.

Daarom vond ik dat tieste filmpje van gisteren waar ze in zo'n mijnenveld terechtkomen ook belangrijk om wel beschikbaar te laten zijn. Omdat het weergeeft welke problemen men tegenaanloopt. Dan begrijpt men (burgers van de wereld) waarom het lastig is vaart te maken. En ook wat eventueel nodig is om dat in de toekomst te voorkomen. Afgezien van het feit dat soms met de neus worden gedrukt op hoe gruwelijk oorlog is niet verkeerd is.
pi_209668483
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dat gaat gewoon gebeuren of je nou wil of niet. Is geen flauwekul.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 16:09:46 #159
38496 Perrin
pi_209668485
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:06 schreef vosss het volgende:
Worden er nog toespraken (of acties) verwacht die in lijn liggen met hetgeen gisteren vr de persco geroepen werd door het kremlin?

Of is dat van de baan omdat ze een tactical nuke op bv Polen of Kiev toch niet aandurfde?
Een tactical nuke op een vijandelijke stad bestaat niet..

https://en.wikipedia.org/wiki/Tactical_nuclear_weapon
https://en.wikipedia.org/wiki/Strategic_nuclear_weapon
  Moderator dinsdag 27 juni 2023 @ 16:09:53 #160
236264 crew  capricia
pi_209668489
De ongelooflijk sterke verhalen van Luka.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209668495
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welke klotezooi bedoel je precies? Die uitgeschakelde Bradleys van drie weken terug?
Nee dat mijnenveld waar ze in terechtkwamen en de ene na de andere Oekrainer z'n been eraf wordt geblazen.
pi_209668503
quote:

[..]

[ twitter ]
Deze professor verkondigt dezelfde onzin als Rob de Wijk.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 16:19:05 #163
3928 Ulx
pi_209668573
twitter

Lastig. Misschien huurlingen gebruiken?
pi_209668592
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:06 schreef vosss het volgende:

Een tactical nuke op Polen? :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 27 juni 2023 @ 16:20:50 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209668595
quote:

[..]

[ twitter ]
Wat een onzin. Op een gegeven moment zijn de resources op en kan je niet verder verdedigen in de diepte. Rusland heeft niet genoeg tijd nu om een dergelijke verdedigingslijn op te zetten zoals diegene waar Urkane nu tegen aan het vechten is. Zijn ze er door, valt het front en heb je een oorlog van beweging. Dat gaat een stuk sneller. Zie Cherson Oblast.
1947-2016
pi_209668605
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:11 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Deze professor verkondigt dezelfde onzin als Rob de Wijk.
Is Rob niet alleen van het doemdenken? Die het liefst ziet dat we alleen bang zijn voor Rusland en niet sterkere wapens inzetten. Deze man wil meer waarschuwen voor als het Westen niet beter levert of Oekraine niet flink toeslaat eer de aandacht/wil voor wapensteun wegzakt dan kom je in een situatie waarbij je gedwongen wordt te onderhandelen. Maar weet niet zeker of dat zijn insteek en bedoeling is.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 16:23:33 #167
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209668609
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Mwa tot nu toe gaat het moeizaam. Was dit het Russische offensief dan had men gelachen om de schamele dorpen die ze veroverd hebben.

Verder zegt 300km2 netzoveel als 50km2 of 500km2. Helemaal niet tenzij je er doelen aan kan verbinden.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 16:27:01 #168
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209668645
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
There is no indication that Russia still has unused ground troops needed to counter the multiple threats from Ukraine along the 200-kilometers line from Bakhmut to the left bank of the Dnipro" - Ben Wallace
Zag laatst een mooi filmpje hierover. Ukraine valt ergens aan, Rusland stuurt reserves om dat gat te vullen. Blijf dit proces herhalen totdat de reserves op zijn en doe dan een grote aanval met alle Ukrainse reserves om er doorheen te beuken en de achterlinie te bereiken. Daarna kan je het Russische front overal van achteren aanvallen en oprollen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 16:27:28 #169
3928 Ulx
pi_209668651
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:23 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Mwa tot nu toe gaat het moeizaam. Was dit het Russische offensief dan had men gelachen om de schamele dorpen die ze veroverd hebben.

Verder zegt 300km2 netzoveel als 50km2 of 500km2. Helemaal niet tenzij je er doelen aan kan verbinden.
Hoezo? Ze gaan tien keer zo hard met veel minder verliezen. Ze hebben ook nog niet alles ingezet.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 16:28:07 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209668656
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:22 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Is Rob niet alleen van het doemdenken? Die het liefst ziet dat we alleen bang zijn voor Rusland en niet sterkere wapens inzetten. Deze man wil meer waarschuwen voor als het Westen niet beter levert of Oekraine niet flink toeslaat eer de aandacht/wil voor wapensteun wegzakt dan kom je in een situatie waarbij je gedwongen wordt te onderhandelen. Maar weet niet zeker of dat zijn insteek en bedoeling is.
Ook Rob de Wijk zag overigens nu een window of opportunity voor Oekraine.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Forum Admin dinsdag 27 juni 2023 @ 16:30:59 #171
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209668685
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:23 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Oekrane is dan ook niet "het tweede leger van de wereld" die zich lekker in heeft kunnen graven
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209668701
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo? Ze gaan tien keer zo hard met veel minder verliezen. Ze hebben ook nog niet alles ingezet.
Zolang er geen steden worden ingenomen/teruggepakt is het klein bier.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 16:33:22 #173
3928 Ulx
pi_209668705
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Zolang er geen steden worden ingenomen/teruggepakt is het klein bier.
Elke vierkante meter waar de Rus vanaf wordt geschoten is per definitie een succes voor Oekrane.
pi_209668706
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ok Chamberlain
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 16:34:19 #175
3928 Ulx
pi_209668712
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat heeft Poetin dan te bieden?
pi_209668740
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat heeft Poetin dan te bieden?
Poetin stopt met schieten, maar dan moet Oekrane de door Rusland bezetten gebieden opgeven. Ofzo :')
pi_209668748
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Poetin stopt met schieten, maar dan moet Oekrane de door Rusland bezetten gebieden opgeven. Ofzo :')
* Poetin stopt voorlopig met schieten totdat hij genoeg tijd heeft gehad om zijn leger aan te sterken.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 16:39:43 #178
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209668754
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Elke vierkante meter waar de Rus vanaf wordt geschoten is per definitie een succes voor Oekrane.
Fijn die keren dat mijn zoontje op de plee piest !

Alleen is hij niet zindelijk zolang hij de andere keren zijn luier nat heeft.

Oekrane heeft nu een paar druppeltjes op het potje weten te draperen.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 16:43:24 #179
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209668782
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:38 schreef Gehrman het volgende:

[..]
* Poetin stopt voorlopig met schieten totdat hij genoeg tijd heeft gehad om zijn leger aan te sterken.
Ja dit ja.
Opbokken dus. Pas praten als putler uit Ukraine is getrapt.
1947-2016
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 juni 2023 @ 16:46:16 #180
284411 crew  heywoodu
pi_209668819
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
"Ik stop met je eten afpakken als je me voortaan gelijk je eten geeft ^O^"

Ja, doei he Vlad :')
pi_209668854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]
"Ik stop met je eten afpakken als je me voortaan gelijk je eten geeft ^O^"

Ja, doei he Vlad :')
"Yo Vlad, boze internetterts met het geduld van een doperwt vinden dat we te weinig land terugpakken, dus hier heb je alles. ^O^ "
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 juni 2023 @ 16:51:02 #182
284411 crew  heywoodu
pi_209668864
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:09 schreef capricia het volgende:
De ongelooflijk sterke verhalen van Luka.
[ twitter ]
Zitten ze allemaal met een bosje bloemen in de hand te luisteren naar de sterke oorlogsverhalen van hun dronken oom.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 16:51:43 #183
3928 Ulx
pi_209668874
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:39 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Fijn die keren dat mijn zoontje op de plee piest !

Alleen is hij niet zindelijk zolang hij de andere keren zijn luier nat heeft.

Oekrane heeft nu een paar druppeltjes op het potje weten te draperen.
Oekrane stuurt de Russen gewoon alle kanten op, en schiet ondertussen Russische bevoorrading in puin. De harde klap komt wel zodra de Russen verder verzwakt zijn. En met al die chaos rondom Wagner is het ook geen slecht idee om dat een beetje in de gaten te houden. Misschien ontstaat daardoor ook weer ergens een mogelijkheid. En ze zijn in het zuiden ook over de rivier. Daar moeten de Russen wel snel wat aan gaan doen. Anders worden ze in de flank aangevallen.
pi_209668964
Verschillende mensen over het tegenoffensief.

quote:
Russische 'Alligator'-heli's frustreren tegenoffensief: 'Er is tijd nodig'

De Oekraense strijdkrachten vechten tegen een taaie, goed voorbereide Russische verdediging, zegt Mykola Bjeljeskov, onderzoeker bij de Oekraense denktank NISS en zelfverklaard 'leunstoelgeneraal'. "Het is een dodelijke combinatie van mijnen, artillerie, het verstoren van radarsystemen en gevechtshelikopters."
https://nos.nl/artikel/24(...)ief-er-is-tijd-nodig
pi_209669009
quote:
Bij het tegenoffensief moet dit grote plaatje worden bekeken, zegt Osinga. "Het gaat niet alleen om het aantal bevrijde dorpen of kilometers, maar om de toegebrachte schade aan de Russische militaire capaciteiten."
  dinsdag 27 juni 2023 @ 17:11:16 #186
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 17:18:18 #187
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209669123
Daarvan steekt ie minstens de helft in eigen zak natuurlijk. Hij zal ondertussen wel deca miljardair zijn.

https://www.jpost.com/breaking-news/article-747908
Prigozhin was paid $2 billion a year by Russia
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 17:18:41 #188
3928 Ulx
pi_209669128
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 17:01 schreef 3rr0r het volgende:
Verschillende mensen over het tegenoffensief.
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)ief-er-is-tijd-nodig
Er zijn daar zo'n 100 van gebouwd. Er zijn er zo'n 40-50 van neergeschoten/zwaar beschadigd in de oorlog. Vorige week verloren ze er vijf in drie dagen. Dus volgens mij heeft Oekrane al een oplossing.
pi_209669196
Er vlogen een uurtje geleden hier twee F16's over. Ben benieuwd of dat Oekraense piloten waren die aan het trainen waren.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  dinsdag 27 juni 2023 @ 17:26:47 #190
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209669225
quote:
Ow ik dacht dat die 2 termen lukraak door elkaar gebruikt werden. :@
vosss is de naam,
  dinsdag 27 juni 2023 @ 17:29:02 #192
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 17:29:47 #193
3928 Ulx
pi_209669236
"The UN"

?
pi_209669275
Geen idee of dit al gepost is maar NSFL.

Oekranse soldaten lopen door een mijnenveld heen, veel ledematen die ontploffen etc. dus niet kijken als je er niet tegen kan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 17:40:53 #195
3928 Ulx
pi_209669360
twitter
pi_209669397
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 17:33 schreef koffiekoekjes het volgende:
Geen idee of dit al gepost is maar NSFL.

Oekranse soldaten lopen door een mijnenveld heen, veel ledematen die ontploffen etc. dus niet kijken als je er niet tegen kan.

SPOILER
Wat een verschrikkelijk filmpje.
Vakman pur sang
pi_209669405
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 17:25 schreef MatthijsDJ het volgende:
Er vlogen een uurtje geleden hier twee F16's over. Ben benieuwd of dat Oekraense piloten waren die aan het trainen waren.
Die komen dan wel zo 1-2-3 verdomde dichtbij.
pi_209669419
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 17:44 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
hier R'dam zagen we er vanmiddag 4 of 5... wel indrukwekkend
  dinsdag 27 juni 2023 @ 17:48:09 #199
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209669456
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 17:28 schreef vosss het volgende:

[..]
Ow ik dacht dat die 2 termen lukraak door elkaar gebruikt werden. :@
Ja, door journalisten en nukubu's.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_209669629
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 17:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat een verschrikkelijk filmpje.
Dat vinden wij. Denk dat er een hoop Russen met een glimlach naar kijken.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:02:03 #201
38496 Perrin
pi_209669642
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:00 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Waarom denk je dat? Ze houden van mensen die hun land verdedigen uitroeien?
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:07:07 #202
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_209669702
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:00 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Zoals wij doen bij rus slachtoffers....
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 18:11:20 #203
3928 Ulx
pi_209669764
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:07 schreef kibo het volgende:

[..]
Zoals wij doen bij rus slachtoffers....
Maar die kunnen gewoon stoppen met vechten en naar huis gaan.
pi_209669766
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom denk je dat? Ze houden van mensen die hun land verdedigen uitroeien?
Ze hebben daar een andere mening over.
pi_209669772
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar die kunnen gewoon stoppen met vechten en naar huis gaan.
Mwah, dit klopt niet echt
pi_209669783
Waarom loop je dan ook door een mijnenveld heen?

Daar zijn toch ook vast dingetjes voor, een ROV ofzo die een veilige route kan uitstippelen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 18:13:23 #207
3928 Ulx
pi_209669784
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:12 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Mwah, dit klopt niet echt
Natuurlijk wel. Kijk naar afgelopen weekend. Wie gaat ze tegenhouden?
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:13:58 #208
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209669791
quote:
Loekasjenko omschreef Prigozjin als een "heldhaftige man" die zou hebben gehandeld omdat hij zoveel van zijn troepen had zien sterven in Oekrane.
Eigenlijk heeft ie gewoon een hart van goud 🥰

https://www.telegraaf.nl/(...)er-in-snelle-bootjes
Loekasjenko vroeg Poetin om Prigozjin niet te doden
De Belarussische president Aleksandr Loekasjenko zegt dat hij er bij zijn Russische bondgenoot Vladimir Poetin op heeft aangedrongen om Wagnerbaas Jevgeni Prigozjin niet te vermoorden. Loekasjenko vertelde volgens Belarussische staatsmedia op een veiligheidsbijeenkomst hoe zijn contact met de beide mannen zaterdag was verlopen.

Loekasjenko zou zaterdag tussen de twee Russen hebben bemiddeld en zo een einde hebben gemaakt aan de opstand van Prigozjins huurlingenleger.

Volgens Loekasjenko was het uitschakelen van Prigozjin een optie in de gesprekken met Poetin. "Ik zei tegen Poetin: we kunnen hem doden, geen probleem. Zo niet bij de eerste poging, dan wel bij de tweede. Maar ik zei: doe het niet."

De Belarussische dictator vertelde ook over zijn telefoongesprek met Prigozjin waarin hij hem ervan overtuigde om te stoppen met de muiterij. Dat zou emotioneel en boordevol krachttermen zijn gebeurd. Loekasjenko omschreef Prigozjin als een "heldhaftige man" die zou hebben gehandeld omdat hij zoveel van zijn troepen had zien sterven in Oekrane.

"Wij willen rechtvaardigheid! Ze willen ons wurgen! We gaan naar Moskou!" zou Prigozjin volgens Loekasjenko hebben gezegd. De Belarussische president antwoordde dat hij halverwege zou zijn "verpletterd als een insect".

De 68-jarige Loekasjenko geldt als de trouwste bondgenoot van Poetin. Hij heeft aangeboden om de Wagnermilitairen in Belarus op te nemen na de opstand.
pi_209669792
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Desertie is gewoon doodstraf daar.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:14:05 #210
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_209669794
twitter

Luka's verslag van de gebeurtenissen dit weekend.
pi_209669795
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik heb gister nog een filmpje gezien van een soldaat die onthoofd werd omdat hij met Wagner terug liep.

Die mensen dus.
pi_209669799
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Desertie is gewoon doodstraf daar.
En die doodstraf voeren ze dus gelijk uit
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 18:14:52 #213
3928 Ulx
pi_209669806
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:14 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ik heb gister nog een filmpje gezien van een soldaat die onthoofd werd omdat hij met Wagner terug liep.

Die mensen dus.
Neem je je geweer mee.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:17:03 #214
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209669842
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Neem je je geweer mee.
Moet heerlijk zijn om alles zo overgesimplificeerd te kunnen bepalen voor anderen, waarvan het leven afhangt, vanaf duizenden kilometers veilige afstand.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_209669849
Die Taylor heeft dezelfde voeten als Luuk de jong

Edit; oh verkeerde topic :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:18:17 #216
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_209669855
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:13 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Eigenlijk heeft ie gewoon een hart van goud 🥰

https://www.telegraaf.nl/(...)er-in-snelle-bootjes
Loekasjenko vroeg Poetin om Prigozjin niet te doden
De Belarussische president Aleksandr Loekasjenko zegt dat hij er bij zijn Russische bondgenoot Vladimir Poetin op heeft aangedrongen om Wagnerbaas Jevgeni Prigozjin niet te vermoorden. Loekasjenko vertelde volgens Belarussische staatsmedia op een veiligheidsbijeenkomst hoe zijn contact met de beide mannen zaterdag was verlopen.

Loekasjenko zou zaterdag tussen de twee Russen hebben bemiddeld en zo een einde hebben gemaakt aan de opstand van Prigozjins huurlingenleger.

Volgens Loekasjenko was het uitschakelen van Prigozjin een optie in de gesprekken met Poetin. "Ik zei tegen Poetin: we kunnen hem doden, geen probleem. Zo niet bij de eerste poging, dan wel bij de tweede. Maar ik zei: doe het niet."

De Belarussische dictator vertelde ook over zijn telefoongesprek met Prigozjin waarin hij hem ervan overtuigde om te stoppen met de muiterij. Dat zou emotioneel en boordevol krachttermen zijn gebeurd. Loekasjenko omschreef Prigozjin als een "heldhaftige man" die zou hebben gehandeld omdat hij zoveel van zijn troepen had zien sterven in Oekrane.

"Wij willen rechtvaardigheid! Ze willen ons wurgen! We gaan naar Moskou!" zou Prigozjin volgens Loekasjenko hebben gezegd. De Belarussische president antwoordde dat hij halverwege zou zijn "verpletterd als een insect".

De 68-jarige Loekasjenko geldt als de trouwste bondgenoot van Poetin. Hij heeft aangeboden om de Wagnermilitairen in Belarus op te nemen na de opstand.
Het is niet denkbeeldig dat Prigo/Wagner straks zoete broodjes gaat bakken met Loekie, en vervolgens een sluipend front gaan vormen tegen poetje.
pi_209669874
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:18 schreef kibo het volgende:

[..]
Het is niet denkbeeldig dat Prigo/Wagner straks zoete broodjes gaat bakken met Loekie, en vervolgens een sluipend front gaan vormen tegen poetje.
Danwel Wagner gebruiken om binnenlandse opstanden neer te slaan.
pi_209669889
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:17 schreef RipCity het volgende:
Die Taylor heeft dezelfde voeten als Luuk de jong

Edit; oh verkeerde topic :D
Taylor mag wat mij betreft naar het front gestuurd worden
pi_209669934
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Neem je je geweer mee.
Deze jongen had z'n geweer ook mee

SPOILER: nsfl
Met geluid kijken aub en kijken of het dan nog zo makkelijk is :)
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:26:10 #220
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209669955
https://twitter.com/albafella1/status/1673728850029584385?s=20
The defenders covered the enemy with heavy rifle and grenade launcher fire until they heard that the occupiers were surrendering.

This is a new video from the offensive battles of the Third Assault Brigade for positions on the banks of the Siverskyi Donets-Donbas canal.

Fighters of the 3rd company of the 1st mech battalion performed the combat task, the evacuation of comrades and the proper reception of prisoners from the 57th motorized rifle brigade of the Russian Federation.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:28:19 #221
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209670007
twitter

indrukwekkend filmpje waarin Oekrane aanvalt door loopgraven.

Tevens zijn het de netste loopgraven die ik tot nu toe gezien heb van Russische zijde (ik neem aan het het Russische loopgraven zijn).
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:30:34 #223
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_209670032
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:29 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

indrukwekkend filmpje waarin Oekrane aanvalt door loopgraven.

Tevens zijn het de netste loopgraven die ik tot nu toe gezien heb van Russische zijde (ik neem aan het het Russische loopgraven zijn).
Zoveel van dat soort filmpjes gezien.
Ik begrijp nog steeds niet waarom ze die trenches niet eerst helemaal omploegen met artillerie.
pi_209670064
twitter

Het TikTok leger heeft een zogenaamde aanval afgeslagen. Maar volgens mij zijn ze gewoon mortieren op een leeg grasveld aan het afvuren ver achter het front.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:37:36 #225
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_209670119
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:32 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

Het TikTok leger heeft een zogenaamde aanval afgeslagen. Maar volgens mij zijn ze gewoon mortieren op een leeg grasveld aan het afvuren ver achter het front.
Deja vu met die baardapen van isis
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:37:49 #226
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209670131
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:30 schreef kibo het volgende:

[..]
Zoveel van dat soort filmpjes gezien.
Ik begrijp nog steeds niet waarom ze die trenches niet eerst helemaal omploegen met artillerie.
Omdat loopgraven zijn gemaakt om je van artillerie te beschermen. Een schot moet precies in een loopgraaf terecht komen om het gewenste effect te hebben. (Of in elk geval erg dichtbij) En zelfs dan heeft het beperkt effect door alle bochten en kronkels die ze erin graven. Ook zijn de Russische soldaten vaak redelijk uitgespreid en zitten zie niet allemaal op een hoopje.

En door het afvuren van je artillerie geef je je locatie prijs aan de vijand. En op dit ogenblik wordt Oekraense artillerie vooral gebruikt om de artillerie van de vijand te bestoken.

En natuurlijk is een APC of tank een veel beter doelwit voor artillerie. Hun voorraad van artilleriegranaten is niet oneindig.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:44:56 #228
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209670215
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:37 schreef slashdotter3 het volgende:
_O-
[ twitter ]
1:28 :')
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:45:52 #229
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_209670240
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:38 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Omdat loopgraven zijn gemaakt om je van artillerie te beschermen. Een schot moet precies in een loopgraaf terecht komen om het gewenste effect te hebben. (Of in elk geval erg dichtbij) En zelfs dan heeft het beperkt effect door alle bochten en kronkels die ze erin graven. Ook zijn de Russische soldaten vaak redelijk uitgespreid en zitten zie niet allemaal op een hoopje.

En door het afvuren van je artillerie geef je je locatie prijs aan de vijand. En op dit ogenblik wordt Oekraense artillerie vooral gebruikt om de artillerie van de vijand te bestoken.

En natuurlijk is een APC of tank een veel beter doelwit voor artillerie. Hun voorraad van artilleriegranaten is niet oneindig.
Hoe zit het eigenlijk dan met drones? Ik kan mij zo voorstellen dat je eerst een zwerm drones met een granaat eronder er overeen laat vliegen. Die kun je wel precies in de loopgraven mikken, hoewel je natuurlijk kans hebt dat ze uit de lucht worden geschoten.
pi_209670293
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 17:44 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
Ja, hier komen zelden tot nooit straaljagers over.

Al dacht ik ook dat wij de F16's niet meer gebruikten, maar dat doen we dus nog wel vanwege de oorlog.

Een maat van me heeft bij de luchtmacht gezeten en die melde dat het zou kunnen omdat ze vlogen onder een vrij aparte squadname.
pi_209670295
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:45 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Hoe zit het eigenlijk dan met drones? Ik kan mij zo voorstellen dat je eerst een zwerm drones met een granaat eronder er overeen laat vliegen. Die kun je wel precies in de loopgraven mikken, hoewel je natuurlijk kans hebt dat ze uit de lucht worden geschoten.
Drones zijn inderdaad wel goed hiervoor. Maar zoals je al aangeeft die kunnen uit de lucht geschoten worden. Of worden gejammed. En je hebt dan veel op 1 locatie nodig. Omdat een granaat meestal maar 1 soldaat uitschakelt, dan moet hij weer helemaal terug vliegen om weer uitgerust te worden met een granaat. En als een soldaat een beetje oplet kan hij de granaat aan zien komen en snel wegwezen (al zal dat gemakkelijker gezegt dan gedaan zijn. Nooit geprobeerd om een granaat te ontwijken.)
pi_209670299
twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 18:50:13 #233
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209670309
quote:
_O-
[ twitter ]
Hedde gij druks gebruikt?
pi_209670466
twitter

Geen idee of die speech al geweest is. Maar zal wel weer tegenvallen.
pi_209670567
https://twitter.com/front(...)595374789951488?s=20

Direct hit op een groep Russen met artillery. Weet niet zeker of deze al langsgekomen is. Hij komt me vaag bekend voor.
pi_209670620
quote:
_O-
[ twitter ]
_O_ _O_ _O_
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 27 juni 2023 @ 19:10:44 #237
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209670765
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 18:18 schreef kibo het volgende:

[..]
Loekie is een slapjanus, Prigozhin neemt dan gewoon de macht over in Belarus.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 19:20:54 #239
323876 michaelmoore
pi_209670793
pi_209670839
https://www.reddit.com/r/(...)utins_latest_speech/

Aaah ik heb de speech gevonden. Viel weer een beetje tegen.
pi_209670854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 19:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Vullen met gier.
pi_209670881
quote:
'Brave Sir Vladimir ran away.

("No!")

Bravely ran away away.

("I didn't!")

When danger reared it's ugly head,

He bravely turned his tail and fled.

("I never!")

Yes, brave Sir Vladimir turned about

And gallantly he chickened out.

("You're lying!")

Swiftly taking to his feet,

He beat a very brave retreat.

Bravest of the brave, Sir Vladimir!'
(Gepost door: gerrymandering_jack op reddit)

Aaah, is gejat van Monthy Python en een beetje aangepast zie ik.

pi_209670925
Orbn: neerslaan Wagner-opstand teken van Poetins kracht
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-70305242
  dinsdag 27 juni 2023 @ 19:34:49 #244
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209670978
SPOILER: Lukashenka finally shared the details of how the negotiations with Prigozhin took place on June 24 against the background of the attempted armed mutiny
twitter
pi_209671059
https://www.reddit.com/r/(...)ne_monitors_how_two/

Oekraense drone filmt twee Russische soldaten die een gewonde (volgens mij is de eerste nog levend. Daar hij vanuit de bosjes aan komt kruipen?) en dode Russische soldaat beroven
  dinsdag 27 juni 2023 @ 19:40:03 #246
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209671070
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 17:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ja, door journalisten en nukubu's.
Aangezien ik geen journalist ben zal ik dan wel een nukubu zijn. Whatever ghat may be :P
vosss is de naam,
pi_209671100
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 19:40 schreef vosss het volgende:

[..]
Aangezien ik geen journalist ben zal ik dan wel een nukubu zijn. Whatever ghat may be :P
nuttelozekutburger
pi_209671172
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 19:42 schreef BjG956 het volgende:

[..]
nuttelozekutburger
:D

1-0 voor jou ! _O_
vosss is de naam,
  dinsdag 27 juni 2023 @ 19:50:08 #250
36431 bleiblei
pi_209671207
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 19:42 schreef BjG956 het volgende:

[..]
nuttelozekutburger
Wat dan weer een intrigerende afko is vanuit een slag volk dat absoluut niets zinvols bijdraagt aan de wereld :') .
pi_209671260
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 19:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Wat dan weer een intrigerende afko is vanuit een slag volk dat absoluut niets zinvols bijdraagt aan de wereld :') .
Hoezo niet?

En welke groep draagt wel bij aan de wereld? De meeste mensen werken bij bedrijven waar de wereld an sich niks aan heeft. Als de Russen komen dan ben je wel blij dat er goed opgeleide soldaten zijn.

Diep respect voor de Oekrainse soldaten die op dit moment bijdrage aan de wereld!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 19:58:20 #252
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_209671339
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 19:30 schreef Aether het volgende:
't Is dat Boedapest een toffe stad is, anders zou je dat hele zootje van die lijpe mafkees toch in brand willen steken.
Yea, she's on crack.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 20:07:30 #253
3928 Ulx
pi_209671457
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 19:58 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
't Is dat Boedapest een toffe stad is, anders zou je dat hele zootje van die lijpe mafkees toch in brand willen steken.
Hij is gewoon bang dat hij zijn baas kwijtraakt.
pi_209671594
quote:
'Tegenoffensief langer dan gehoopt, maar geen sprake van mislukking'
De onrust in Rusland lijkt zich nog niet direct te vertalen in Oekraense successen op het slagveld. Mondjesmaat worden dorpen langs het zuidfront bevrijd. Het Oekraense tegenoffensief verloopt langzamer dan gehoopt, erkende president Zelensky vorige week. Maar dat betekent niet dat het offensief op mislukken staat, stellen analisten
Nee hoor, dat offensief gaat hartstikke goed, gaat ook echt niet mislukken _O-
pi_209671602
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 19:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Blijf het bizar vinden, dat Russische militairen in Oekrans krijgsgevangenschap beter en humaner behandeld worden dan door hun eigen leger.

Ik zou als Russische krijgsgevange asiel vragen en/of mezelf aanmelden bij dat vrijwilligers korps.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 20:23:53 #256
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 20:25:41 #257
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209671633
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 20:20 schreef BeriBeri het volgende:

[..]
Als ze zouden toegeven dat het kut gaat neemt de steun voor de 'war effort' in de landen af.

Dan juichen we niet voor nogmaals 100 miljoen, nogmaals 1 miljard, nogmaals F16's. Etc.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 27 juni 2023 @ 20:27:33 #258
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209671659
quote:
Wanneer levert de VS nu eindelijk westerse plasma cannons, force field generators en gunships?
  dinsdag 27 juni 2023 @ 20:28:21 #259
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209671671
https://twitter.com/front(...)753818343907329?s=20
⚡️Drone operators and tanks of the 30th brigade of the Armed Forces of 🇺🇦Ukraine in the Donetsk direction together destroyed the 🇷🇺Russian position and destroyed personnel, helping the path of the infantry assault group.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 20:29:16 #260
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 20:31:38 #261
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209671725
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 20:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe handig is zo'n belt feeded machine gun tov een M16 of M4? 🤔
[ twitter ]
Meer voor suppresive fire geschikt lijkt mij.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 20:39:45 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209671821
twitter

Rutte zet zichzelf en Nederland wel echt op de voorgrond met deze oorlog
  dinsdag 27 juni 2023 @ 20:45:46 #264
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_209671900
quote:
[ twitter ]
Die wapenfabrikanten beleven wel gouden tijden.
pi_209671967
Hoe veel patriot missiles heeft Oekrane nu nog?
pi_209671980
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 20:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Op zich hebben we nog een aardig appeltje te schillen met Putin
  dinsdag 27 juni 2023 @ 20:54:14 #267
36431 bleiblei
pi_209671999
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 19:53 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Hoezo niet?

En welke groep draagt wel bij aan de wereld? De meeste mensen werken bij bedrijven waar de wereld an sich niks aan heeft. Als de Russen komen dan ben je wel blij dat er goed opgeleide soldaten zijn.

Diep respect voor de Oekrainse soldaten die op dit moment bijdrage aan de wereld!
Als er geen Russisch leger was, hadden we ook geen Oekranse of NL leger nodig gehad.

Zo goed als elke andere baan is nuttiger dan die van militairen. Zelfs een manager is nog nuttiger :P . Militairen zijn er alleen omdat... ze er zelf zijn.

Maar goed, ze zijn er, dus zijn ze nodig. Maar om dan de rest van de wereld af te doen als nutteloos getuigt van een beschamend gebrek aan zelfkennis :P .
pi_209672017
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 juni 2023 @ 20:55:48 #269
284411 crew  heywoodu
pi_209672018
quote:
_O-
[ twitter ]
SR-71 vernietigd, al is het een virtuele, derhalve niet grappig :( Ik ben woest, handen af van de Blackbird!
pi_209672050
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 20:20 schreef BeriBeri het volgende:

[..]
Dat is ook een manier van niet lezen wat er staat.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 juni 2023 @ 21:01:09 #271
284411 crew  heywoodu
pi_209672072
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 19:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Welke groep is dat? Militairen dragen immers meer bij dan de duizenden mensen wiens doel van het werk is om zoveel mogelijk van de duurste telefoontjes of auto's ofzo te verkopen.
pi_209672074
quote:
President Volodymyr Zelensky has dismissed Aivaras Abromavicius as director general of state-run defense production giant UkrOboronProm
Zie niet direct ergens waarom
pi_209672086
twitter
pi_209672134
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 20:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is ook een manier van niet lezen wat er staat.
Ach, sommigen denken dat een offensief pas geslaagd is als het een walk over is met de vingers in de neus.

Van D-day tot de capitulatie heeft 11 maanden gekost, met ook veel tegenslagen en grote verliezen van de Geallieerden.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 21:08:02 #275
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209672139
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 20:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Meer voor suppresive fire geschikt lijkt mij.
Daar hebben ze de Maxim toch al voor? :P
pi_209672142
twitter
pi_209672173
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 21:01 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Zie niet direct ergens waarom
twitter

quote:
President Volodymyr Zelensky has dismissed Aivaras Abromavicius as director general of state-run defense production giant UkrOboronProm
pi_209672179
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 21:07 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ach, sommigen denken dat een offensief pas geslaagd is als het een walk over is met de vingers in de neus.

Van D-day tot de capitulatie heeft 11 maanden gekost, met ook veel tegenslagen en grote verliezen van de Geallieerden.
Operatie Overlord wat eigenlijk D-day was heeft bijna 2 maanden geduurd. Daar zijn ook allemaal tegenslagen geweest. Het veroveren van Cean duurde langer dan gedacht. Door een storm kon de meegebrachte haven al snel niet meer gebruikt worden waarom Cherbourg ineens heel belangrijk werd. Zo zijn er zat voorbeelden.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 21:16:33 #279
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209672231
quote:
[ twitter ]
7.62mm munitie is een zeer gebruikelijke NATO-standaard en een slagje heftiger dan die ander NATO-standaard 5.56mm. Langere dracht en meer penetratie, Vs makkelijker meer munitie mee nemen en makkelijker automatisch schieten.

De keuze was zo lastig dat uiteindelijk beide typen munitie in gebruik bleven.

Persoonlijk heb ik erg fijn geschoten met de semi-automatische FN-FAL 7.72mm.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 27 juni 2023 @ 21:18:41 #280
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209672251
twitter
pi_209672306
quote:
"neerslaan" :')

"kracht" :')
pi_209672428
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 21:23 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
"neerslaan" :')

"kracht" :')
Het feit dat er voor de verdediging van Moskou 3000 Tjetjenen nodig waren, dat Wagner probleemloos Rostov ingenomen had en vrijwel probleemloos tot 200 kilometer van Moskou kon komen, en dat de Russische brigades die aan de kant van Oekrane vechten meerdere keren meerdere dagen in Belgorod konden rondrijden, dat allemaal zegt genoeg over hoeveel kracht ze nog hebben intern.
A murky, forgotten land.
pi_209672470
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 20:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Het kabinet doet het als het om de oorlog gaat uitstekend vind ik. Toch redelijk gerustgesteld nu Rutte, Ollongren en Hoekstra ons internationaal zo vertegenwoordigen. Met name die laatste leek mij eerlijk gezegd een olifant in een porseleinkast maar vooralsnog weinig op aan te merken. Binnenlands is dat een ander verhaal natuurlijk.
pi_209672484
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 21:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het feit dat er voor de verdediging van Moskou 3000 Tjetjenen nodig waren, dat Wagner probleemloos Rostov ingenomen had en vrijwel probleemloos tot 200 kilometer van Moskou kon komen, en dat de Russische brigades die aan de kant van Oekrane vechten meerdere keren meerdere dagen in Belgorod konden rondrijden, dat allemaal zegt genoeg over hoeveel kracht ze nog hebben intern.
Ik vind dat Poetin gezien de omstandigheden de crisis aardig heeft bezworen: hij zit nog op zijn plek, er is relatief weinig bloed vergoten en er hebben weinig troepenverplaatsingen plaatsgevonden (hoewel dat vooral zal liggen aan het ontbreken van de mogelijkheden daartoe). Maar dat er berhaupt een couppoging heeft plaatsgevonden, hoe halfslachtig ook, en dat die niet neergeslagen kon worden, is ontluisterend.
pi_209672503
quote:

[..]
Er is maar een heel belangrijk deel in Rusland dat heel goed beveiligd is en verdedigd zal worden en dat is natuurlijk Moskou.
Nou ja, misschien ook Sint-Petersburg als daar machtige russen wonen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_209672516
quote:
Ik vind het echt verbazingwekkend hoe dit land hard is neergeslagen door de Russen en een paar generaties later dat vergeten is en hun corrupte president dit soort dingen kan roepen.

Wellicht juist ook wel doordat ze de Russische behandeling hebben gehad.
pi_209672549
quote:

[..]
3000 Tsjetsjenen die expres lekker uren in de file hebben gestaan, die ze waarschijnlijk ook nog eens zelf veroorzaakt hebben. Die al een hele oorlog bezig zijn om zo veel mogelijk het daadwerkelijk vechten uit de weg te gaan.

En de verdediging van Moskou stelde echt niks voor. In de video's zagen we een tiental soldaten, een aantal APCs, wat helikopters en wat legertrucks. Het meeste werk werd door burgers gedaan.

Nu is het zelfs zo dat Putin tanks enzo van de daadwerkelijke soldaten weghalen om te geven aan die moskou verdedigers (ben hun naam zo even kwijt)

Wagner had verder kunnen komen dan iedereen denkt. Volgens mij hadden ze daadwerkelijk een kans om diep in Moskou te komen.

Putin heeft al zijn parate troepen in Oekraine ingezet en de troepen in Rusland zelf stellen echt niks voor.
pi_209672632
Ik las dat prigo nu in Wit-Rusland is om 'even bij te komen'

En Loekie zegt dat prigo daar is dus zal t vast ook wel zo zijn :')
pi_209672650
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 21:48 schreef TLC het volgende:

Maar prigo zelf is erg stil.
pi_209672721
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 21:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar prigo zelf is erg stil.
Die is monddood gemaakt. Ik denk niet dat we nog veel van hem zullen horen. Behalve wat Putin wil dat wij van hem horen. En hoe dan ook na die blamage neemt niemand hem toch meer serieus.
pi_209672732
twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 22:01:18 #292
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_209672762
waarom verzameld oekraine niet gewoon een kolonne tanks ten noorden van kiev, paar 1000 man erbij en ze knallen zo door en veroveren moskou

en dan gewoon moskou ruilen voor terugtrekken van alle russen uit oekraine
pi_209672792
Nu hebben Polen en de Baltische Staten wel ineens wagner in hun achtertuin staan :{
pi_209672804
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 21:56 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Die is monddood gemaakt. Ik denk niet dat we nog veel van hem zullen horen. Behalve wat Putin wil dat wij van hem horen. En hoe dan ook na die blamage neemt niemand hem toch meer serieus.
putler heeft tegen loekie geklaagd dat prigo de telefoon niet opnam toen ie belde :'(
  dinsdag 27 juni 2023 @ 22:05:53 #295
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209672822
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 22:03 schreef TLC het volgende:
Nu hebben Polen en de Baltische Staten wel ineens wagner in hun achtertuin staan :{
Die aardige jongens gaan vast de balalaika spelen en wat oudjes zoals Louka de straat helpen over te steken.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 22:11:33 #296
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209672870
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 21:48 schreef TLC het volgende:

Is daar voor een blindedarmoperatie en wordt wakker na een lobotomie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209672945
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 20:51 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel patriot missiles heeft Oekrane nu nog?
2x de helft.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 22:26:58 #298
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_209673035
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 20:53 schreef byah het volgende:

[..]
Op zich hebben we nog een aardig appeltje te schillen met Putin
Precies. De daders van het neerhalen van MH17 zullen toch nooit voor het gerecht komen. Het maximaal ondersteunen van Oekrane in deze strijd geeft nog iets van genoegdoening.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 22:29:57 #299
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209673061
twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 22:31:28 #300
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209673077
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 22:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
OOR / Franky en Coen bakken friet in Oekrane - Volg ze hier! #1

Ze hebben ook hun eigen topic op fok waar ze posten, wat schrikken zeg voor hun.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 22:31:58 #301
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209673083
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 22:31 schreef Momo het volgende:

[..]
OOR / Franky en Coen bakken friet in Oekrane - Volg ze hier! #1

Ze hebben ook hun eigen topic op fok waar ze posten, wat schrikken zeg voor hun.
Miste hem hier, maar inderdaad !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')