abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juni 2023 @ 23:12:53 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209660665
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 26 juni 2023 @ 23:13:17 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209660669
quote:
84s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:12 schreef Starhopper het volgende:
Unificatie kan ik mij trouwens niet voorstellen. Dan gaat de pleuris uitbreken in Belarus.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 26 juni 2023 @ 23:15:46 #3
236264 crew  capricia
pi_209660685
Dit lijkt me ook allemaal heel verwarrend voor de Russische Mobiks.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 26 juni 2023 @ 23:18:10 #4
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209660702
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe wordt die Wagner gefinancierd eigenlijk? En hoe wordt het betalingsverkeer (de infrastructuur) geregeld? De Sber bank?

Je zou zeggen afknijpen die handel en die Wagnerianen zitten op droog brood..
Hmmmm... een oligarch die strijd als hobby heeft, kan dat makkelijk betalen en dat op het slagveld ongehinderd bijeen roven. Het Wagner-verdienmodel is betaald worden voor je 'werk' en wat je ter plekke vindt, mag je houden.

Ik vermoed zelf dat Wagner op dit moment zomaar een vrij parkeren kaart krijgt wanneer hij Putin vrijspeelt. Liever (eventjes dan) een dictator die binnen de lijntjes blijft dan een megalomane idioot die zijn wereldbeeld wil opleggen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 26 juni 2023 @ 23:18:57 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_209660707
Weet niet of er al een discussie over geweest is maar er gaan inmiddels geruchten dat de famillieleden van Prigozhin en Wagner soldaten bedreigd werden.
Zou opzich wel verklaren waarom Prighozin zei dat hij een bloedbad wilde voorkomen, eerder had hij namelijk gezegd dat het geen coup poging was en dat hij Putin niet wilde afzetten.
  maandag 26 juni 2023 @ 23:20:48 #6
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209660719
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:18 schreef SiGNe het volgende:
Weet niet of er al een discussie over geweest is maar er gaan inmiddels geruchten dat de famillieleden van Prigozhin en Wagner soldaten bedreigd werden.
Zou opzich wel verklaren waarom Prighozin zei dat hij een bloedbad wilde voorkomen, eerder had hij namelijk gezegd dat het geen coup poging was en dat hij Putin niet wilde afzetten.
Geen discussie, het is wel genoemd.
Er weten maar weinig de naad van de kous.
  maandag 26 juni 2023 @ 23:28:09 #7
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_209660769
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:20 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Geen discussie, het is wel genoemd.
Er weten maar weinig de naad van de kous.
Het is een heel raar event geweest.
Prigozhin zei ook dat het nodig was om de vernietiging van Wagner te voorkomen maar z'n eisen zijn niet ingewilligd (Shoigu en Gerasimov zitten er nog), Wager krijgt de keuze tussen verbannen worden of aansluiten bij het Russisch leger en Prigozhin wordt alsnog aangeklaagd wegens hoogverraad (waar de dood op staat).
  maandag 26 juni 2023 @ 23:32:20 #8
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209660800
twitter
  maandag 26 juni 2023 @ 23:34:54 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209660908
Denk trouwens niet dat we Prigozin nog actief terug gaan zien.

Tenzij die man echt tot de tand toe beveiligd is en mollen heeft, wat ook wel waarschijnlijk is, maar het is wel gevaarlijk voor hem.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 26 juni 2023 @ 23:52:30 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209660969
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:18 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hmmmm... een oligarch die strijd als hobby heeft, kan dat makkelijk betalen en dat op het slagveld ongehinderd bijeen roven. Het Wagner-verdienmodel is betaald worden voor je 'werk' en wat je ter plekke vindt, mag je houden.

Ik vermoed zelf dat Wagner op dit moment zomaar een vrij parkeren kaart krijgt wanneer hij Putin vrijspeelt. Liever (eventjes dan) een dictator die binnen de lijntjes blijft dan een megalomane idioot die zijn wereldbeeld wil opleggen.
Dit is mij te vaag, hypotheek, vrouw, kinderen, voedsel, alcohol en rookwaar betaal je niet met een gevonden ring of wasmachine in een of ander kutdorp in in Oekraiene. Ik neem toch aan dat ze maandelijks iets van 1.500 / 2.000 usd krijgen voor hun (lastige) werk. Om dat te betalen als Wagner group moet je stabiele inkomsten hebben.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_209660980
Wat een gelul allemaal over Wagner en wat al niet. Het gaat alle kanten op en nergens meer over.
Beter nieuws uitschakelen en over 3 weken de cia samenvatting lezen.
Vakman pur sang
pi_209661005
Ik geloof overigens niet dat Prigozin daadwerkelijk een coup wou plegen zoals sommigen beweren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 26 juni 2023 @ 23:57:56 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_209661021
Deze speech was extreem nietszeggend, en Putin buigt dus eigenlijk voor dreiging. Prigozhin verzwakte in zijn opname de claims, maar bond ook niet in. Ik denk dat Putin/de Siloviki de situatie nog helemaal niet onder controle heeft/hebben. Wagner blijft vooralsnog een dreiging. Dat ze nu naar Belarus verhuizen en eigenlijk dichter bij Moskou zijn dan eerst zal dan ook niet lekker zitten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:02:53 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209661059
Alvast een voorproefje hoe Rusland eruit zal zien als het uiteenvalt, met al die warlords die elkaar bestrijden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_209661072
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik geloof overigens niet dat Prigozin daadwerkelijk een coup wou plegen zoals sommigen beweren.
Ik weet het niet. Wat was het dan wel? Je weet toch dat als je met een gewapende macht oprukt naar de hoofdstad dat de buitenwereld (inclusief de zittende machthebbers) dat in ieder geval wel als dusdanig gaan beschouwen? Met alle risico’s van dien.

Je kunt bij circus Prigo nooit wat uitsluiten. Maar ik vind het op dit moment wel onlogisch.
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:05:44 #17
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209661089
De Florks zijn hem in ieder geval alweer zat.

&lt;signature here&gt;.
pi_209661107
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Wat was het dan wel? Je weet toch dat als je met een gewapende macht oprukt naar de hoofdstad dat de buitenwereld (inclusief de zittende machthebbers) dat in ieder geval wel als dusdanig gaan beschouwen? Met alle risico’s van dien.

Je kunt bij circus Prigo nooit wat uitsluiten. Maar ik vind het op dit moment wel onlogisch.
+ je eigen soldaten dood schiet, bruggen opblaast. Olie depots opblaast. allemaal voor een fake coup, die geen doel dient?

Wit-rusland wagner positioneren, kon altijd via een huurcontractje
1-juli overdracht wagner naar MoD, kon ook prima zonder deze coup + heeft Pergozin dna dus zoveel macht over Poetin , door zoveel hoepels te springen.
pi_209661142
twitter

Goede draad. Strekking van het betoog is dat er een zekere vorm van paniek lijkt te zijn bij Poetin omdat Prigo steun lijkt te hebben (gehad) van elementen binnen de Russische staat en Poetin niet lijkt te weten wie.
zie email 27 oktober
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:13:49 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209661155
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit is mij te vaag, hypotheek, vrouw, kinderen, voedsel, alcohol en rookwaar betaal je niet met een gevonden ring of wasmachine in een of ander kutdorp in in Oekraiene. Ik neem toch aan dat ze maandelijks iets van 1.500 / 2.000 usd krijgen voor hun (lastige) werk. Om dat te betalen als Wagner group moet je stabiele inkomsten hebben.
Ze worden werden gefinancierd door Rusland (ik meen $1.2Miljard/jaar)
Tal van andere staten huurt Wagner troepen in.
Wagner is een internationale multinational die naast invloed, geld verdient aan & met belangenberhartiging van resources.

Met dat geld kan je makkelijk 50.000 man op de been houden... waar dan per definitie het probleem gaat komen als zij te weinig spullen & zeggenschap "krijgen" om het gewenste werk te doen.
In mijn simpelheid is dat de hoofdreden dat Prigozhin overhoopt ligt met de Russische leiding die Prigozhin wil kortwieken van zijn omhooggevallen ego.
Het eigen vermogen van Prigozhin wordt geschat op ca $1Miljard bron:celebs

Grappig weetje is dat Prigozhin van huis uit, zelf een crimineel is (9 jaar gezeten) en drager is van de "Held van de Russische Federatie" medaille, een van de hoogste onderscheidingen
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:15:28 #21
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209661167
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2023 23:28 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Het is een heel raar event geweest.
Prigozhin zei ook dat het nodig was om de vernietiging van Wagner te voorkomen maar z'n eisen zijn niet ingewilligd (Shoigu en Gerasimov zitten er nog), Wager krijgt de keuze tussen verbannen worden of aansluiten bij het Russisch leger en Prigozhin wordt alsnog aangeklaagd wegens hoogverraad (waar de dood op staat).
Een potentiële concurrent, ja, daar moet wat aan gedaan worden. Dat maakt de 'Rutte is een dictator' en 'NOS = Propaganda, Pro-Russia' wappies zo vermakelijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:17:30 #22
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209661180
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:13 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ze worden werden gefinancierd door Rusland (ik meen $1.2Miljard/jaar)
Tal van andere staten huurt Wagner troepen in.
Wagner is een internationale multinational die naast invloed, geld verdient aan & met belangenberhartiging van resources.

Met dat geld kan je makkelijk 50.000 man op de been houden... waar dan per definitie het probleem gaat komen als zij te weinig spullen & zeggenschap "krijgen" om het gewenste werk te doen.
In mijn simpelheid is dat de hoofdreden dat Prigozhin overhoopt ligt met de Russische leiding die Prigozhin wil kortwieken van zijn omhooggevallen ego.
Het eigen vermogen van Prigozhin wordt geschat op ca $1Miljard bron:celebs

Grappig weetje is dat Prigozhin van huis uit, zelf een crimineel is (9 jaar gezeten) en drager is van de "Held van de Russische Federatie" medaille, een van de hoogste onderscheidingen
Ik ken de Wagnergroup en haar activiteiten in o.a Afrika. Ze hebben overal handeltjes en dealtjes.
Maar een groot leger onderhouden zoals we nu zien in Oekraiene vereist toegang tot infrastructuur voor financiële en materiële behoeften.

Onderhoud van je tanks, salarissen en sociale premies van je soldaten, beleidskundige ondersteunen, dit kan niet gebeuren zonder goedkeuring van een staat.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:26:42 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209661259
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]
+ je eigen soldaten dood schiet, bruggen opblaast. Olie depots opblaast. allemaal voor een fake coup, die geen doel dient?

Wit-rusland wagner positioneren, kon altijd via een huurcontractje
1-juli overdracht wagner naar MoD, kon ook prima zonder deze coup + heeft Pergozin dna dus zoveel macht over Poetin , door zoveel hoepels te springen.
Van het weekend leek het wel alsof het gaat om deeltijdcontractmoordenaars, zo snel was het voorbij.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:30:51 #24
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209661276
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ken de Wagnergroup en haar activiteiten in o.a Afrika. Ze hebben overal handeltjes en dealtjes.
Maar een groot leger onderhouden zoals we nu zien in Oekraiene vereist toegang tot infrastructuur voor financiële en materiële behoeften.

Onderhoud van je tanks, salarissen en sociale premies van je soldaten, beleidskundige ondersteunen, dit kan niet gebeuren zonder goedkeuring van een staat.
Exact en dus worden ze per defacto ingehuurd door de staat waarbij Wagner van Prigozhin in principe functioneerde als Putin's privéleger waar dus nu duidelijk de klad in is gekomen.
Nogmaals: als "krijgsheer" op je paard moet je geen mot maken door je "huurlingen" die je kar trekken niet meer te willen betalen. Dat Putin het zooitje ongeregeld "patriotten" noemt en een beroep doet op hun vaderlandsliefde :') (voor dollars, ja); is dan een bijzondere vorm van humor.

Putin is wel meer en groter dan Prigozhin maar de situatie die dit weekend escaleerde, maakt mij wel duidelijk dat daar steeds minder van over is. Hij (Putin) is internationaal een paria geworden, moet vechten op verschillende fronten en zal als Keizer zonder kleren dat niet echt lang meer gaan volhouden.

Ik generaliseer; de kracht van Russische leiders is altijd hun onaantastbaarheid geweest en wanneer die niet zo sterk blijkt, zal dat gaan omstuiteren. Ik geef het zo nog geen jaar en zal mij niet verbazen dat het over een maand of twee, al klaar is.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 00:31:26 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209661419
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wagner is gewoon een privéleger waar Prigozhin eigenaar van is maar wat door Poetin/Kremlin betaald word. Voor Oekraïne werd het vooral gebruikt voor Russische belangen maar het niet aan Rusland gelinkt mocht/wou worden (de groene mannetjes). Ik had ergens gelezen dat de soldaten (denk niet de gevangen die later gerekruteerd werden) 10.000 dollar per maand krijgen en contant wordt betaald. Ze gebruiken gewoon spullen van het Russisch leger voor de rest. Maar alles wordt erg schimmig gehouden ook wel bewust. Maar zowel Prigozhin als Poetin zijn beide steenrijk alleen niet op papier. Is wel is ergens voorbij gekomen dat het grootste gedeelte van het vermogen van Prigozhin op zijn moeders naam staat die niet gesanctioneerd is door het westen.

Dus tuurlijk weet Rusland en Poetin af van het bestaan van Wagner en hebben ze gewoon voorzieningen. Alleen is het maar de vraag of het ergens op papier staat.
pi_209661647
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
Exact en dus worden ze per defacto ingehuurd door de staat waarbij Wagner van Prigozhin in principe functioneerde als Putin's privéleger waar dus nu duidelijk de klad in is gekomen.
Nogmaals: als "krijgsheer" op je paard moet je geen mot maken door je "huurlingen" die je kar trekken niet meer te willen betalen. Dat Putin het zooitje ongeregeld "patriotten" noemt en een beroep doet op hun vaderlandsliefde :') (voor dollars, ja); is dan een bijzondere vorm van humor.

Putin is wel meer en groter dan Prigozhin maar de situatie die dit weekend escaleerde, maakt mij wel duidelijk dat daar steeds minder van over is. Hij (Putin) is internationaal een paria geworden, moet vechten op verschillende fronten en zal als Keizer zonder kleren dat niet echt lang meer gaan volhouden.

Ik generaliseer; de kracht van Russische leiders is altijd hun onaantastbaarheid geweest en wanneer die niet zo sterk blijkt, zal dat gaan omstuiteren. Ik geef het zo nog geen jaar en zal mij niet verbazen dat het over een maand of twee, al klaar is.
Ik denk eerder opgezet door Rusland met een privaat sausje (Dmitri Oetkin) opdat de Russische staat zogezegd op papier schone handjes heeft.
Maar dit nazistische leger is natuurlijk gewoon Russisch en ook door Rusland aangestuurd.
Misschien is daarom er wel de klad ingekomen en kreeg Prigozhin het te hoog in zijn bol dat het nu zijn leger was.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 01:58:25 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209661694
Nice, reddit sub bannetje te pakken omdat ik Poetin doodwenste. Dat kunnen we niet hebben natuurlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209661722
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 01:58 schreef -XOR- het volgende:
Nice, reddit sub bannetje te pakken omdat ik Poetin doodwenste. Dat kunnen we niet hebben natuurlijk.
Mag hier gewoon. Warm bad.
pi_209661871

https://www.timesofisrael(...)atteries-to-ukraine/

Senators zeggen dat Israel de transfer van twee Amerikaanse "Iron Dome" luchtverdedigingsbatterijen naar Oekraïne blokkeert.

https://www.reddit.com/r/(...)er_plays_his_violin/

Oekrainse soldaat speelt de viool.

[ Bericht 16% gewijzigd door Delenlill op 27-06-2023 05:54:32 ]
  dinsdag 27 juni 2023 @ 06:18:14 #31
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_209661923
Beelden van velden vol Russische doden, bizar.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 06:34:37 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209661954
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Wagner is gewoon een privéleger waar Prigozhin eigenaar van is maar wat door Poetin/Kremlin betaald word. Voor Oekraïne werd het vooral gebruikt voor Russische belangen maar het niet aan Rusland gelinkt mocht/wou worden (de groene mannetjes). Ik had ergens gelezen dat de soldaten (denk niet de gevangen die later gerekruteerd werden) 10.000 dollar per maand krijgen en contant wordt betaald. Ze gebruiken gewoon spullen van het Russisch leger voor de rest. Maar alles wordt erg schimmig gehouden ook wel bewust. Maar zowel Prigozhin als Poetin zijn beide steenrijk alleen niet op papier. Is wel is ergens voorbij gekomen dat het grootste gedeelte van het vermogen van Prigozhin op zijn moeders naam staat die niet gesanctioneerd is door het westen.

Dus tuurlijk weet Rusland en Poetin af van het bestaan van Wagner en hebben ze gewoon voorzieningen. Alleen is het maar de vraag of het ergens op papier staat.
Prigozhin kreeg zijn inkomten uit de leveranties van maaltijden aan het leger en de ziekenhuizen , gewoon een corrupte olieafhankelijke dief dus

Die inkomsten is hij kwijt en alle bezittingen in Rusland zal ie nu ook wel kwijt zijn

Dus een prive leger er op na houden dat zal wel over zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 27 juni 2023 @ 06:40:31 #33
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209661964
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 06:18 schreef RamboDirk het volgende:
welk filmpje?
niet dat ik er op kick maar er word zoveel propaganda heen en weer geslingerd de laatste tijd.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 06:53:49 #34
33189 RM-rf
1/998001
pi_209661977
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 01:41 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik denk eerder opgezet door Rusland met een privaat sausje (Dmitri Oetkin) opdat de Russische staat zogezegd op papier schone handjes heeft.
Maar dit nazistische leger is natuurlijk gewoon Russisch en ook door Rusland aangestuurd.
Misschien is daarom er wel de klad ingekomen en kreeg Prigozhin het te hoog in zijn bol dat het nu zijn leger was.
Wagner PMC is eigenlijk een kopie van wat de amerikanen met Blackwater deden

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Blackwater_(company)

En zelfs dat is eigenlijk al een kopie van hoe de Fransen al véél eerder hun vreemdelingenlegioen (Légion étrangère) in de 19e eeuw opzetten en gebruikten.
Dat laatste is momenteel actief in dezelfde gebieden in Afrika, specifiek CAR en Mali
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209661978
Trouwens van prigo hebben we alleen geluid gehoord en geen beeld gezien.
Niemand weet zeker waar prigo zit.
Wie weet heeft Putin hem gevangen genomen en na martelingen laten zeggen dat hij geen coup wilde plegen
pi_209661980
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209661986
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 06:40 schreef theguyver het volgende:

[..]
welk filmpje?
niet dat ik er op kick maar er word zoveel propaganda heen en weer geslingerd de laatste tijd.
*Asking for a friend.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209662264
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 06:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

En zelfs dat is eigenlijk al een kopie van hoe de Fransen al véél eerder hun vreemdelingenlegioen (Légion étrangère) in de 19e eeuw opzetten en gebruikten.
Dat laatste is momenteel actief in dezelfde gebieden in Afrika, specifiek CAR en Mali
Niet echt. Het franse vreemdelingenlegioen is een onderdeel van de franse krijgsmacht. Dus geen private company zoals Wagner en Blackwater
  dinsdag 27 juni 2023 @ 08:03:08 #40
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209662307
https://www.reddit.com/r/(...)inefield_in_bakhmut/
Ukrainian army enters minefield in Bakhmut Counteroffensive

===========
Russia has been employing their mine launchers. Basically like mlrs but the rockets shoot out a bunch of small mines that parachute to the ground.

These look like those little butterfly mines that can go off whenever they feel like it. You can kick them around for a few minutes and nothing will happen. Or you can breathe on one enough to shake it and it will blow up in your face.

Creates the exact scenario you're seeing. We're a bunch of soldiers are walking around in an area constantly getting hit by mines. Even in spots they've stepped in multiple times they thought was safe.

[ Bericht 53% gewijzigd door slashdotter3 op 27-06-2023 08:10:40 ]
pi_209662389

https://www.reddit.com/r/(...)_the_endagered_wild/

Awwwwwwwww! Wilde gemarmerde bunzings. (Wild marbled polecats)

[ Bericht 8% gewijzigd door Delenlill op 27-06-2023 08:17:02 ]
pi_209662442
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 08:03 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)inefield_in_bakhmut/
Ukrainian army enters minefield in Bakhmut Counteroffensive

===========
Russia has been employing their mine launchers. Basically like mlrs but the rockets shoot out a bunch of small mines that parachute to the ground.

These look like those little butterfly mines that can go off whenever they feel like it. You can kick them around for a few minutes and nothing will happen. Or you can breathe on one enough to shake it and it will blow up in your face.

Creates the exact scenario you're seeing. We're a bunch of soldiers are walking around in an area constantly getting hit by mines. Even in spots they've stepped in multiple times they thought was safe.
Was al gepost
  dinsdag 27 juni 2023 @ 08:21:35 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209662510
twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 08:36:30 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_209662672
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 06:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Alleen in de zin dat het een privaat huurlingenleger is, dan. Blackwater werd ingezet als "beveiliger" (bezetter), maar nam niet deel aan gevechtshandelingen. Het idee dat Blackwater ongecontroleerd en beter getraind en uitgerust een robbertje mee zou vechten aan het front is natuurlijk onbestaanbaar voor een modern land (voor zover je de VS dat kan noemen).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 27 juni 2023 @ 08:55:29 #45
236264 crew  capricia
pi_209662939
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 08:36 schreef speknek het volgende:

[..]
Alleen in de zin dat het een privaat huurlingenleger is, dan. Blackwater werd ingezet als "beveiliger" (bezetter), maar nam niet deel aan gevechtshandelingen. Het idee dat Blackwater ongecontroleerd en beter getraind en uitgerust een robbertje mee zou vechten aan het front is natuurlijk onbestaanbaar voor een modern land (voor zover je de VS dat kan noemen).
Ik heb Erik Prince ook nooit zo zien optreden als Pregozhin. Gevangenissen leeg halen, sledgehammers, opstanden, met een gewapende colonne naar Washington optrekken etc. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 juni 2023 @ 09:02:09 #46
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209663015
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 08:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Kan dit niet gewoon even na werktijd allemaal?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 27 juni 2023 @ 09:04:28 #47
38496 Perrin
pi_209663042
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 09:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Kan dit niet gewoon even na werktijd allemaal?
Ter geruststelling, het zal waarschijnlijk saai zijn en een door het Kremlin goedgekeurde versie van de waarheid.
pi_209663064
"Oekraïense troepen hebben gebied heroverd dat al sinds 2014 bezet was, meldt het Britse ministerie van Defensie. Militairen zouden bij de strijd tegen pro-Russische eenheden enige terreinwinst hebben geboekt ten oosten van het dorp Krasnohorivka, dat zich bij de oostelijke stad Donetsk bevindt.

Het zou gaan om één van de eerste keren sinds het begin van de oorlog in 2022 dat de Oekraïners erin slagen om weer gebied in handen te krijgen dat al zo lang is bezet. Het Britse ministerie zegt dat aanhoudende Oekraïense aanvallen in de Donbas-regio waarschijnlijk te veel druk hebben gezet op de verdedigers. Die komen onder meer uit Tsjetsjenië."

Donetsk in zicht dus?
pi_209663136
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 06:18 schreef RamboDirk het volgende:
Link?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209663172
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 00:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goede draad. Strekking van het betoog is dat er een zekere vorm van paniek lijkt te zijn bij Poetin omdat Prigo steun lijkt te hebben (gehad) van elementen binnen de Russische staat en Poetin niet lijkt te weten wie.
De paranoia en het wantrouwen zal binnen het Kremlin inderdaad in ieder geval niet zijn afgenomen.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 09:20:33 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209663341
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 09:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
De hele tekst, wel zo gemakkelijk:
Below is a brief description of Prigozhin's mutiny and the factors that contributed to its outcome. We, as observers, initially missed important details due to the scarcity of information and lack of time for in-depth analysis. Here's the perspective that currently seems most plausible:

1️⃣ Prigozhin's rebellion wasn't a bid for power or an attempt to overtake the Kremlin. It arose from a sense of desperation; Prigozhin was forced out of Ukraine and found himself unable to sustain Wagner the way he did before, while the state machinery was turning against him. To top it off, Putin was ignoring him and publicly supporting his most dangerous adversaries.

2️⃣ Prigozhin's objective was to draw Putin's attention and to impose a discussion about conditions to preserve his activities - a defined role, security, and funding. These weren't demands for a governmental overthrow; they were a desperate bid to save the enterprise, hoping that Prigozhin's merits in taking Bakhmut (that's why he needed it!) would be taken into account and the concerns would catch Putin's serious attention. Now it appears that these merits helped Prigozhin to get out of this crisis alive, but without a political future in Russia (at least while Putin is in power).

3️⃣ Prigozhin was caught off-guard by Putin's reaction and found himself unprepared to assume the role of a revolutionary. He also wasn't prepared for the fact that Wagner was about to reach Moscow where his only option remained - to "take the Kremlin" - an action that would inevitably result in him and his fighters being eradicated.

4️⃣ Those in the elites who were able reached out to Prigozhin with offers to surrender. This likely added to his sense of impending doom. However, I don't believe any high-level negotiations took place. Lukashenko presented Prigozhin with a Putin-endorsed offer to retreat on the condition that Prigozhin would leave Russia and Wagner would be dissolved.

5️⃣ I don't think Prigozhin was in a position to make demands (such as the resignation of Shoigu or Gerasimov - something many observers expect today. If that happens, it will be due to another reason.) After Putin's address in the morning of June 24th, Prigozhin's primary concern was to find an off-ramp. The situation would have led to inevitable death in merely a few hours. It is possible that Putin has promised him safety on the condition that Prigozhin remains quietly in Belarus.

I stand by my previous assertion that Putin and the state have been dealt a severe blow (which will have significant repercussions for the regime). However, I want to emphasize that image has always been a secondary concern for Putin. Setting optics aside, Putin objectively resolved the Wagner and Prigozhin problem by dissolving the former and expelling the latter. The situation would have been far worse if it had culminated in a bloody mess in the outskirts of Moscow.

And no, Putin doesn't need Wagner or Prigozhin. He can manage with his own forces. He's now certainly convinced of that.
I will disclose many more details in my bulletin to be issued tomorrow evening.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 09:52:18 #53
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209663501
Ok, dus er gaan nu een paar 1000 wagnertjes in belarus permanent hun geweer poetsen?

Als dat maar goed gaat.
&lt;signature here&gt;.
pi_209663520
Dus, de -niet geheel te vertrouwen- Wagner zit straks in het westen van Wit Rusland, ietsje dichter bij Moskou. Alsof Wit Rusland al niet genoeg semi-rebellerende eenheden had.

Ondertussen is rusland een van de beste eenheden aan het front kwijt, én blijkt Moskou/rusland totaal niet verdedigd. Zie ook de wekenlange incursion in Belgorod. Dat zijn 2 grote gaten die gevuld moeten worden.

En de Dnipr rivier wordt met de dag beter begaanbaar. Nog een gat erbij.

Wat een heerlijke strategische situatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door oheng op 27-06-2023 11:00:55 ]
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:00:27 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209663589
Over Guido Blaauw die hier ook regelmatig voorbij komt/kwam

twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:10:13 #57
323876 michaelmoore
pi_209663714
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 08:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
hij zal Prigozin wel uit moeten leveren aan Poetin
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:10:22 #58
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209663717
Volgens mij uit de speech van luki, die niemand volgt, want het is natuurlijk maar een B-garnituur dicator:

twitter

Dus putin heeft z'n meest effectieve troepen kaltgesteld.

Goed gedaan, vlad.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:21:05 #59
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209663880
Loeki is weer een braaf hondje geweest, hopelijk krijgt een leuk brokje van Vlad.
pi_209664004
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:21 schreef Momo het volgende:
Loeki is weer een braaf hondje geweest, hopelijk krijgt een leuk brokje van Vlad.
Locoshanker krijgt een Wagner brokje. Want wie wil er nu niet een huurlingenleger van een ander land, binnen je eigen landsgrenzen gestationeerd hebben. :')
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:30:38 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209664017
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:29 schreef oheng het volgende:

[..]
Locoshanker krijgt een Wagner brokje. Want wie wil er nu niet een huurlingenleger van een ander land, binnen je eigen landsgrenzen gestationeerd hebben. :')
Leuk huurlingenleger ook, wat bekend staat om mishandelen lokale bevolking en verkrachting....
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 juni 2023 @ 10:30:42 #62
284411 crew  heywoodu
pi_209664018
quote:

[..]
Ach, Wit-Rusland is niet zo lang meer een eigen land. Als dat het ooit al was.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:31:14 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209664022
https://www.hindustantime(...)87818153511-amp.html

quote:
Russian President Vladimir Putin on Monday accused Ukraine and its Western allies of wanting Russians to "kill each other" during a revolt by mercenaries of the Wagner group
Poetin heeft hier wel gelijk, dat voelt hij toch goed aan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:31:16 #64
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209664024
quote:

[..]
Misschien denkt hij dat hij rus zo beter op afstand kan houden.

Dat kan, dat kan ook niet. Wagner is volstrekt onbetrouwbaar.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:38:22 #65
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209664132
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, van ons mogen ze allemaal dood.

Wat verraadde dat? De immense monetaire steun? Al die westerse wapens die we doneren?

Putin ontgaat ook niks hé.
&lt;signature here&gt;.
pi_209664167
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Misschien denkt hij dat hij rus zo beter op afstand kan houden.

Dat kan, dat kan ook niet. Wagner is volstrekt onbetrouwbaar.
Is het niet fantastisch?
Loco en putin spelen een potje Jenga. En de enige uitkomst is dat de toren in elkaar stort.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 10:46:10 #67
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209664212
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 09:36 schreef la_perle_rouge het volgende:

And no, Putin doesn't need Wagner or Prigozhin. He can manage with his own forces. He's now certainly convinced of that.

Wrong.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:46:55 #68
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209664219
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:42 schreef oheng het volgende:

[..]
Is het niet fantastisch?
Loco en putin spelen een potje Jenga. En de enige uitkomst is dat de toren in elkaar stort.
Zeker, maar het blijft genant onsamenhangend toneel, dermate dat ik het nog steeds niet snap.

Ik moet misschien ook gewoon ophouden met denken dat er een calculatie achterzit.
&lt;signature here&gt;.
pi_209664246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, daar zijn de russofonen ook boos over :7
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 10:49:59 #70
3928 Ulx
pi_209664253
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zeker, maar het blijft genant onsamenhangend toneel, dermate dat ik het nog steeds niet snap.

Ik moet misschien ook gewoon ophouden met denken dat er een calculatie achterzit.
Dat lijkt me verstandig. Poetin prutst maar wat aan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 juni 2023 @ 10:51:54 #71
284411 crew  heywoodu
pi_209664272
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wrong.
Nou ja, wellicht niet fout dat hij er van overtuigd is. Dat hij het daarmee zelf fout heeft, joah.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:57:12 #72
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209664329
Dus Wagner blijft bestaan en mag hun activiteiten voort blijven zetten? Moesten ze niet verplicht een contract met het leger aangaan?

https://www.telegraaf.nl/(...)sinds-2014-bezet-was
Moskou zegt alweer zaak rond muiterij Wagner in te trekken
De zaak rond de muiterij van de Wagner Groep wordt ingetrokken. Russische staatsmedia melden dat de FSB de zaak laat vallen omdat de "deelnemers hun acties gericht op het plegen van een misdrijf stopten". Nadat het huurlingenleger onder leiding van Jevgeni Prigozjin tot 200 kilometer van Moskou was opgetrokken, staakte Wagner zaterdag de opstand. Eerder was er onduidelijkheid over de vervolging van de Wagner Groep en Prigozjin. Staatsmedia meldden maandag dat het onderzoek van de Russische inlichtingendienst naar de muiterij nog liep.

De Belarussische president Aleksandr Loekasjenko had bemiddeld op het hoogtepunt van de opstand, waarna Wagner de opstand zou stoppen. In ruil daarvoor zouden zij niet door Moskou worden vervolgd. Als onderdeel van de deal zou Prigozjin naar Belarus zijn vertrokken. Ook Wagnerstrijders zouden naar Belarus mogen verhuizen. Volgens het Russische defensieministerie wordt "zwaar militair materiaal" van Wagner overgeheveld naar de Russische krijgsmacht.

Toch blijft er veel onduidelijk over de toekomst van Prigozjins huurlingenleger. Wagner zou naar Belarus moeten verhuizen om voort te blijven bestaan. Toch zou de Wagner Groep werkzaamheden in het hoofdkantoor in Sint-Petersburg weer hebben opgepakt. Ook rekruteringscentra zouden op verschillende plekken in Rusland weer zijn geopend.
pi_209664330
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

De calculatie die erachter zit is de dag doorkomen. Overleven op korte termijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 11:02:35 #74
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209664400
quote:
Russian state TV claims Ukrainians are selling US-donated weapons on the dark web. The BBC investigated one such marketplace, spoke undercover to those apparently selling weapons, and gathered evidence that suggests the adverts for weapons are fake
https://www.bbc.com/news/world-62983444.amp

Nou, dat zagen we ook niet aankomen.
&lt;signature here&gt;.
pi_209664431
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 11:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

Daar waren de bekende vredesduifjes ook al zo bang voor, dat Oekraïne de wapens gewoon door zou verkopen ipv ze gebruiken waar ze voor bedoeld zijn en daarom moest Oekraïne maar geen wapens krijgen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209664445
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 11:02 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ook als het wel zou gebeuren. Boeien. Criminaliteit vindt in elk leger plaats. Zolang het maar uitzonderingen zijn.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_209664678
Dus Wagner blijft gewoon doorgaan met hun 'business'?
  dinsdag 27 juni 2023 @ 11:41:01 #78
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_209664981
Is dit niet het moment voor BOOTS ON THE GROUND?!
Yea, she's on crack.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 11:45:25 #79
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_209665050
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 11:20 schreef grrrrg het volgende:
Dus Wagner blijft gewoon doorgaan met hun 'business'?
Las net dat de Wagner soldaten zich verraden voelen door die kale.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 11:46:56 #80
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209665075
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 11:45 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Die gaan nu oprukken naar Belarus om verhaal te halen? :7
pi_209665086
Je zal maar een Russische soldaat zijn die zich tijdens het rebelleren heeft aangesloten bij Wagner. En dan stopt dan ineens......

Oekraïne heeft weer gebieden veroverd, wanneer is Rusland volledig uit Oekraïne?

dinsdag 27 juni 2023 @ 11:48:20 #82
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_209665093
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 11:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die gaan nu oprukken naar Belarus om verhaal te halen? :7
Laat het maar een grote shitshow worden daar in Rusland en Belarus.
pi_209665110
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De calculatie die erachter zit is de dag doorkomen. Overleven op korte termijn.
Op sociale media houden pro-Russische figuren dat Poetin 4D schaak speelt. Vooral de rare bochten waarin iemand als Baudet zich wringt zijn hilarisch om te aanschouwen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 27 juni 2023 @ 12:11:06 #84
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209665383
Dr. Baudet is de enigste in het land die het begrijpt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_209665447
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:11 schreef Hyperdude het volgende:
Dr. Baudet is de enigste in het land die het begrijpt.
Er zijn dus meerdere die het begrijpen en Baudet is daarvan het meest enig.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_209665479
quote:

[..]
Danny 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 12:22:06 #87
38496 Perrin
pi_209665516
quote:

[..]
Tijd om ontslag te namen dan.
pi_209665661
quote:

[..]
Ja, ik vraag me ook af wat die gaan doen. Wat ik begreep is dat ze bij Wagner een stuk hoger salaris kregen en beter vreten.
pi_209665682
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 06:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Prigozhin kreeg zijn inkomten uit de leveranties van maaltijden aan het leger en de ziekenhuizen , gewoon een corrupte olieafhankelijke dief dus

Die inkomsten is hij kwijt en alle bezittingen in Rusland zal ie nu ook wel kwijt zijn

Dus een prive leger er op na houden dat zal wel over zijn
De rijke Rus heeft over het algemeen zijn vermogen niet in Rusland staan. Daarom ook dat er zoveel in paniek raakte toen bootjes en huizen in beslag werden genomen in het Westen.
pi_209665724
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus Wagner blijft bestaan en mag hun activiteiten voort blijven zetten? Moesten ze niet verplicht een contract met het leger aangaan?

Moskou zegt alweer zaak rond muiterij Wagner in te trekken
De zaak rond de muiterij van de Wagner Groep wordt ingetrokken. Russische staatsmedia melden dat de FSB de zaak laat vallen omdat de "deelnemers hun acties gericht op het plegen van een misdrijf stopten". Nadat het huurlingenleger onder leiding van Jevgeni Prigozjin tot 200 kilometer van Moskou was opgetrokken, staakte Wagner zaterdag de opstand. Eerder was er onduidelijkheid over de vervolging van de Wagner Groep en Prigozjin. Staatsmedia meldden maandag dat het onderzoek van de Russische inlichtingendienst naar de muiterij nog liep.

De Belarussische president Aleksandr Loekasjenko had bemiddeld op het hoogtepunt van de opstand, waarna Wagner de opstand zou stoppen. In ruil daarvoor zouden zij niet door Moskou worden vervolgd. Als onderdeel van de deal zou Prigozjin naar Belarus zijn vertrokken. Ook Wagnerstrijders zouden naar Belarus mogen verhuizen. Volgens het Russische defensieministerie wordt "zwaar militair materiaal" van Wagner overgeheveld naar de Russische krijgsmacht.

Toch blijft er veel onduidelijk over de toekomst van Prigozjins huurlingenleger. Wagner zou naar Belarus moeten verhuizen om voort te blijven bestaan. Toch zou de Wagner Groep werkzaamheden in het hoofdkantoor in Sint-Petersburg weer hebben opgepakt. Ook rekruteringscentra zouden op verschillende plekken in Rusland weer zijn geopend.
De militairen die door Wagner naar de eeuwigheid zijn geschoten.. tsja, jammer joh.. kan gebeuren. Zand erover.
Wat een krankzinnig debiel volk is dat toch ook. Maar ja, een hele hoop debielen bij elkaar kunnen helaas voor grote problemen zorgen.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 12:38:05 #91
323876 michaelmoore
pi_209665729
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:31 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ja, ik vraag me ook af wat die gaan doen. Wat ik begreep is dat ze bij Wagner een stuk hoger salaris kregen en beter vreten.
zal best goed vreten geweest zijn , die prigozin verzorgde het voedsel voor het hele Russische leger tegen een zeer mooi stuks tarief
Die kok wist het wel
  dinsdag 27 juni 2023 @ 12:39:10 #92
323876 michaelmoore
pi_209665738
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
De militairen die door Wagner naar de eeuwigheid zijn geschoten.. tsja, jammer joh.. kan gebeuren. Zand erover.
Wat een krankzinnig debiel volk is dat toch ook. Maar ja, een hele hoop debielen bij elkaar kunnen helaas voor grote problemen zorgen.
maar piloten van gevechtsvliegtuigen en helikopters liggen niet voor het oprapen
  dinsdag 27 juni 2023 @ 12:40:10 #93
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209665746
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zal best goed vreten geweest zijn , die prigozin verzorgde het voedsel voor het hele Russische leger tegen een zeer mooi stuks tarief
Die kok wist het wel
Als ie dat deed op dezelfde manier als ie schoolvreten verzorgde, denk ik dat het vies tegenvalt :') .
pi_209665773
twitter

quote:
Hungarian Prime Minister Viktor Orban:

Putin is not a war criminal
quote:
Hungarian Prime Minister Viktor Orban:

The European Union has failed to bring Russia to its knees with sanctions, nor to achieve peace in Ukraine.
pi_209665796
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:42 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Hungary is no longer a sovereign country. They have no money, they have no gas. They can only keep themselves warm because we in the West and Poetin in the east support them.
pi_209665813
twitter
pi_209665825
twitter
pi_209665831
twitter
pi_209665845
twitter
pi_209665864
twitter
pi_209665885
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:50 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
De tekst zegt iets anders volgens mij. "Wij en de Russen; een volk" of iets dergelijks.
Afijn, goed dat het weg is.
pi_209665916
twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 13:00:48 #103
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209665979
Je moet het Putin nageven, zijn gebrek aan een gevoel van schaamte is bewonderenswaardig.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_209666017
''Kremlin zegt niet te weten waar Wagner-baas Prigozjin is''

(liveblog nos)

;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 27 juni 2023 @ 13:03:06 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209666023
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 13:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Je moet het Putin nageven, zijn gebrek aan een gevoel van schaamte is bewonderenswaardig.
Hij is eigenlijk een wat minder extreme versie van Louis van Gaal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209666030
quote:

Mythisch
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_209666095
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:00 schreef Starhopper het volgende:

[ twitter ]
Haha.. Te bizar dat hij nog zo ver heeft kunnen komen. Ken hem al meer dan 20 jaar. Een grote oplichter en fantast.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 13:13:09 #108
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209666197
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 01:41 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Yep, Wagner is het groene mannetjes leger zodat strikt formeel Lavrov kan ontkennen dat Rusland iets verkeerds zou doen. Nu dat recept niet langer houdbaar is, moe(s)t Prigozhin terug zijn keuken in en waar hij niet langer de "uitjes" wil snijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 27-06-2023 13:18:44 ]
pi_209666198
Vanaf januari 2024

twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 13:15:10 #110
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209666226
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 13:13 schreef 3rr0r het volgende:
Vanaf januari 2024

[ twitter ]
Ik vind het niet erg, gezien onze rijkdom, maar we staan wel vooraan niet?
  dinsdag 27 juni 2023 @ 13:30:23 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209666376
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 13:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik vind het niet erg, gezien onze rijkdom, maar we staan wel vooraan niet?
Fuck dat. We hebben een rekening open staan sinds 2014 met putin.

Wat ik er wel van vind is dat we zelf ook weer een prima tankdivisie moeten optuigen. Dus waarom niet ook voor onszelf?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209666420
twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 13:33:26 #113
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209666424
twitter
pi_209666458
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 13:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik zou zeggen, doe een Hexit en sluit je maar bij Rusland aan :W

En tot die tijd geldkraan naar Hongarije dicht en Orban op de sanctielijst.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 13:39:11 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209666496
quote:
[ twitter ]
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209666500
quote:
[ twitter ]
Hongarije zouden ze per direct uit de EU moeten schoppen. Het is overduidelijk dat Orban, net als de Wit-Russen, onder controle staat van de Russen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 13:56:05 #117
3928 Ulx
pi_209666749
twitter

Vandaar de aftocht naar Wit-Rusland en de nieuwe contracten. Of zo.
pi_209666835
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 27 juni 2023 @ 14:01:58 #119
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209666840
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 13:56 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Vandaar de aftocht naar Wit-Rusland en de nieuwe contracten. Of zo.
Vergeet de haastig opgebroken wegen niet..
  dinsdag 27 juni 2023 @ 14:02:21 #120
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
  dinsdag 27 juni 2023 @ 14:02:48 #121
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209666852
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 13:13 schreef 3rr0r het volgende:
Vanaf januari 2024

[ twitter ]
Nog eens 14?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209666972
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 14:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nog eens 14?
Nee, gewoon de Leopard 2's die al waren toegezegd.
pi_209667177
quote:
Alles voor survival.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_209667184
Geld gaat uiteraard voor alles. Velen in Europa staan te popelen om weer terug naar normaal te gaan met Rusland . Daarom vind ik het helemaal prima dat ns2 is opgeblazen. Hebben we daar geen last meer van.

"Na het neerhalen van vlucht MH17 boven Oekraïne in juli 2014 was het kabinet duidelijk: "Geen business as usual meer met Rusland." Achter de schermen bedacht het kabinet zich al snel. Mede onder druk van het bedrijfsleven begon het een lobby om de slechte economische relatie te herstellen."

https://nos.nl/l/2480476
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209667247
Putin heeft gisteren gewoon het verkeerde filmpje geüpload en nou heeft ie gezichtsverlies geleden.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 14:33:57 #126
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209667320
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 13:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Fuck dat. We hebben een rekening open staan sinds 2014 met putin.

Wat ik er wel van vind is dat we zelf ook weer een prima tankdivisie moeten optuigen. Dus waarom niet ook voor onszelf?
Nah als je in tank wil veuren kan je prima naar Duitsland.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 14:35:39 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_209667365
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 12:56 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Het is pas waar als het Kremlin het ontkent.

twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 14:36:32 #128
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209667386
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 14:27 schreef Slayage het volgende:
Geld gaat uiteraard voor alles. Velen in Europa staan te popelen om weer terug naar normaal te gaan met Rusland . Daarom vind ik het helemaal prima dat ns2 is opgeblazen. Hebben we daar geen last meer van.

"Na het neerhalen van vlucht MH17 boven Oekraïne in juli 2014 was het kabinet duidelijk: "Geen business as usual meer met Rusland." Achter de schermen bedacht het kabinet zich al snel. Mede onder druk van het bedrijfsleven begon het een lobby om de slechte economische relatie te herstellen."

https://nos.nl/l/2480476
En terrecht, er is langdurig onderzoek naar gedaan. En men kon zelfs degene die de knop in heeft gedrukt aanwijzen.
En wat doet Rusland.
Die geeft die klootviool ook nog eens een medaille er voor.
pi_209667857
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:00 schreef Starhopper het volgende:

[ twitter ]
Duidelijk een fantast en een charlatan als je dit zo leest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209667909
twitter
  Moderator dinsdag 27 juni 2023 @ 15:20:20 #132
236264 crew  capricia
pi_209667931
Wat is dit nou weer?
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 15:20:46 #133
3928 Ulx
pi_209667939
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:20 schreef capricia het volgende:
Wat is dit nou weer?
[ twitter ]
Niks bijzonders.
  Spellchecker dinsdag 27 juni 2023 @ 15:21:03 #134
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209667942
quote:
Wat is dit nou weer?
[ twitter ]
Vliegtuig?
pi_209667966
quote:
Wat is dit nou weer?
[ twitter ]
Uitgezette (vermeende) spionnen wellicht?

Ik las ergens dat zoiets eerder is gebeurd met dit toestel (ik ga de bron opzoeken).
  Moderator dinsdag 27 juni 2023 @ 15:24:50 #136
236264 crew  capricia
pi_209668005
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:22 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]
Uitgezette (vermeende) spionnen wellicht?

Ik las ergens dat zoiets eerder is gebeurd met dit toestel (ik ga de bron opzoeken).
Okay. Ja. Dat zou kunnen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 15:25:23 #137
3928 Ulx
pi_209668012
twitter
  dinsdag 27 juni 2023 @ 15:31:58 #138
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209668104
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Scorebordjournalistiek.
pi_209668238
twitter

Mooie beelden met oa een mine clearing line charge.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 15:43:38 #140
3928 Ulx
pi_209668253
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:31 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Scorebordjournalistiek.
Valt wel mee. Argumenten als "Het gaat te langzaam" en "Rusland wint op alle fronten, Oekraïne moet maar opgeven" komen hierdoor wel wat dommig over. Daar zal het om te doen zijn geweest.
pi_209668273
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Valt wel mee. Argumenten als "Het gaat te langzaam" en "Rusland wint op alle fronten, Oekraïne moet maar opgeven" komen hierdoor wel wat dommig over. Daar zal het om te doen zijn geweest.
Er werd alweer een opiniestuk van iemand in de Washington Post geplaatst zag ik

twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 15:48:56 #142
3928 Ulx
pi_209668313
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:45 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

[ twitter ]
Als het bezette gebied één groot mijnenveld en loopgravenstelsel is tot aan de kust kan dat misschien zo zijn.

Maar is het dat?
  dinsdag 27 juni 2023 @ 15:49:52 #143
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 27 juni 2023 @ 15:52:15 #144
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209668343
quote:
[ twitter ]
If the Ukrainians do not make significant progress this summer, the Western partners will want to start peace talks.
Wat een flauwekul toch ook weer, eerst weigeren om vliegtuigen en tanks te leveren en daarna als er niet genoeg voortgang is gemaakt moet er maar een compromis gesloten worden.
pi_209668347
quote:

[..]

[ twitter ]
Noem mij maar een leek hoor, maar als je eenmaal door een linie heen bent dan gaat het een stuk sneller toch?
pi_209668352
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als het bezette gebied één groot mijnenveld en loopgravenstelsel is tot aan de kust kan dat misschien zo zijn.

Maar is het dat?
Dat weten we niet toch. Maar in ieder geval wel op de meest voor de hand liggende plaatsen om langs te gaan om bepaalde steden te kunnen bereiken. Normaal zou de luchtmacht zorgen voor veiligheid waarna je wat meer op je gemak door die zones met mijnen kunt gaan. Nu is het onder directe druk veel risico nemen lijkt het.
pi_209668371
PUSHMELDINGEN.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 juni 2023 @ 15:56:44 #148
3928 Ulx
pi_209668374
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:53 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat weten we niet toch. Maar in ieder geval wel op de meest voor de hand liggende plaatsen om langs te gaan om bepaalde steden te kunnen bereiken. Normaal zou de luchtmacht zorgen voor veiligheid waarna je wat meer op je gemak door die zones met mijnen kunt gaan. Nu is het onder directe druk veel risico nemen lijkt het.
Wat bedoel je met veel risico nemen? Ze zijn juist voorzichtig. Ik zie Oekraïne niet bepaald guns blazing naar voren stormen terwijl ze keihard GEROOOONIIIIIMOOOOOOO!!!!! roepen
pi_209668389
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wat een flauwekul toch ook weer, eerst weigeren om vliegtuigen en tanks te leveren en daarna als er niet genoeg voortgang is gemaakt moet er maar een compromis gesloten worden.
Ja, het is verder maar een opniniestuk van een persoon he. Maar ik kan me herinneren dat de Amerikaanse legerleiders zeiden dat Oekraine alles had om een succesvolle counter te doen en dat vliegtuigen niet per se nodig zijn maar ik als leek heb toch mijn bedenkingen als je ziet wat een klotezooi het wordt als je al vechtend door mancschappen en artillerie door van die gebieden moet zien te komen vol met mijnen.

Soms heb ik het idee dat die Amerikanen vergeten hoe belangrijk hun luchtmacht was in de strijden die zij voerden en waarop ze dus hun ervaring nogal baseren. Of ze weten en realiseren het wel maar zijn bang voor 'verdere escalatie' en zeggen dan maar wat.
pi_209668394
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 15:55 schreef Zipportal het volgende:
PUSHMELDINGEN.
?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')