SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
quote:Op maandag 26 juni 2023 23:12 schreef Starhopper het volgende:
Unificatie kan ik mij trouwens niet voorstellen. Dan gaat de pleuris uitbreken in Belarus.
Hmmmm... een oligarch die strijd als hobby heeft, kan dat makkelijk betalen en dat op het slagveld ongehinderd bijeen roven. Het Wagner-verdienmodel is betaald worden voor je 'werk' en wat je ter plekke vindt, mag je houden.quote:Op maandag 26 juni 2023 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe wordt die Wagner gefinancierd eigenlijk? En hoe wordt het betalingsverkeer (de infrastructuur) geregeld? De Sber bank?
Je zou zeggen afknijpen die handel en die Wagnerianen zitten op droog brood..
Geen discussie, het is wel genoemd.quote:Op maandag 26 juni 2023 23:18 schreef SiGNe het volgende:
Weet niet of er al een discussie over geweest is maar er gaan inmiddels geruchten dat de famillieleden van Prigozhin en Wagner soldaten bedreigd werden.
Zou opzich wel verklaren waarom Prighozin zei dat hij een bloedbad wilde voorkomen, eerder had hij namelijk gezegd dat het geen coup poging was en dat hij Putin niet wilde afzetten.
Het is een heel raar event geweest.quote:Op maandag 26 juni 2023 23:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Geen discussie, het is wel genoemd.
Er weten maar weinig de naad van de kous.
Dit is mij te vaag, hypotheek, vrouw, kinderen, voedsel, alcohol en rookwaar betaal je niet met een gevonden ring of wasmachine in een of ander kutdorp in in Oekraiene. Ik neem toch aan dat ze maandelijks iets van 1.500 / 2.000 usd krijgen voor hun (lastige) werk. Om dat te betalen als Wagner group moet je stabiele inkomsten hebben.quote:Op maandag 26 juni 2023 23:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmmm... een oligarch die strijd als hobby heeft, kan dat makkelijk betalen en dat op het slagveld ongehinderd bijeen roven. Het Wagner-verdienmodel is betaald worden voor je 'werk' en wat je ter plekke vindt, mag je houden.
Ik vermoed zelf dat Wagner op dit moment zomaar een vrij parkeren kaart krijgt wanneer hij Putin vrijspeelt. Liever (eventjes dan) een dictator die binnen de lijntjes blijft dan een megalomane idioot die zijn wereldbeeld wil opleggen.
Ik weet het niet. Wat was het dan wel? Je weet toch dat als je met een gewapende macht oprukt naar de hoofdstad dat de buitenwereld (inclusief de zittende machthebbers) dat in ieder geval wel als dusdanig gaan beschouwen? Met alle risico’s van dien.quote:Op maandag 26 juni 2023 23:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik geloof overigens niet dat Prigozin daadwerkelijk een coup wou plegen zoals sommigen beweren.
+ je eigen soldaten dood schiet, bruggen opblaast. Olie depots opblaast. allemaal voor een fake coup, die geen doel dient?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 00:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Wat was het dan wel? Je weet toch dat als je met een gewapende macht oprukt naar de hoofdstad dat de buitenwereld (inclusief de zittende machthebbers) dat in ieder geval wel als dusdanig gaan beschouwen? Met alle risico’s van dien.
Je kunt bij circus Prigo nooit wat uitsluiten. Maar ik vind het op dit moment wel onlogisch.
Ze worden werden gefinancierd door Rusland (ik meen $1.2Miljard/jaar)quote:Op maandag 26 juni 2023 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is mij te vaag, hypotheek, vrouw, kinderen, voedsel, alcohol en rookwaar betaal je niet met een gevonden ring of wasmachine in een of ander kutdorp in in Oekraiene. Ik neem toch aan dat ze maandelijks iets van 1.500 / 2.000 usd krijgen voor hun (lastige) werk. Om dat te betalen als Wagner group moet je stabiele inkomsten hebben.
Een potentiële concurrent, ja, daar moet wat aan gedaan worden. Dat maakt de 'Rutte is een dictator' en 'NOS = Propaganda, Pro-Russia' wappies zo vermakelijk.quote:Op maandag 26 juni 2023 23:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het is een heel raar event geweest.
Prigozhin zei ook dat het nodig was om de vernietiging van Wagner te voorkomen maar z'n eisen zijn niet ingewilligd (Shoigu en Gerasimov zitten er nog), Wager krijgt de keuze tussen verbannen worden of aansluiten bij het Russisch leger en Prigozhin wordt alsnog aangeklaagd wegens hoogverraad (waar de dood op staat).
Ik ken de Wagnergroup en haar activiteiten in o.a Afrika. Ze hebben overal handeltjes en dealtjes.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 00:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ze worden werden gefinancierd door Rusland (ik meen $1.2Miljard/jaar)
Tal van andere staten huurt Wagner troepen in.
Wagner is een internationale multinational die naast invloed, geld verdient aan & met belangenberhartiging van resources.
Met dat geld kan je makkelijk 50.000 man op de been houden... waar dan per definitie het probleem gaat komen als zij te weinig spullen & zeggenschap "krijgen" om het gewenste werk te doen.
In mijn simpelheid is dat de hoofdreden dat Prigozhin overhoopt ligt met de Russische leiding die Prigozhin wil kortwieken van zijn omhooggevallen ego.
Het eigen vermogen van Prigozhin wordt geschat op ca $1Miljard bron:celebs
Grappig weetje is dat Prigozhin van huis uit, zelf een crimineel is (9 jaar gezeten) en drager is van de "Held van de Russische Federatie" medaille, een van de hoogste onderscheidingen
Van het weekend leek het wel alsof het gaat om deeltijdcontractmoordenaars, zo snel was het voorbij.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 00:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
+ je eigen soldaten dood schiet, bruggen opblaast. Olie depots opblaast. allemaal voor een fake coup, die geen doel dient?
Wit-rusland wagner positioneren, kon altijd via een huurcontractje
1-juli overdracht wagner naar MoD, kon ook prima zonder deze coup + heeft Pergozin dna dus zoveel macht over Poetin , door zoveel hoepels te springen.
Exact en dus worden ze per defacto ingehuurd door de staat waarbij Wagner van Prigozhin in principe functioneerde als Putin's privéleger waar dus nu duidelijk de klad in is gekomen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 00:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken de Wagnergroup en haar activiteiten in o.a Afrika. Ze hebben overal handeltjes en dealtjes.
Maar een groot leger onderhouden zoals we nu zien in Oekraiene vereist toegang tot infrastructuur voor financiële en materiële behoeften.
Onderhoud van je tanks, salarissen en sociale premies van je soldaten, beleidskundige ondersteunen, dit kan niet gebeuren zonder goedkeuring van een staat.
Wagner is gewoon een privéleger waar Prigozhin eigenaar van is maar wat door Poetin/Kremlin betaald word. Voor Oekraïne werd het vooral gebruikt voor Russische belangen maar het niet aan Rusland gelinkt mocht/wou worden (de groene mannetjes). Ik had ergens gelezen dat de soldaten (denk niet de gevangen die later gerekruteerd werden) 10.000 dollar per maand krijgen en contant wordt betaald. Ze gebruiken gewoon spullen van het Russisch leger voor de rest. Maar alles wordt erg schimmig gehouden ook wel bewust. Maar zowel Prigozhin als Poetin zijn beide steenrijk alleen niet op papier. Is wel is ergens voorbij gekomen dat het grootste gedeelte van het vermogen van Prigozhin op zijn moeders naam staat die niet gesanctioneerd is door het westen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 00:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken de Wagnergroup en haar activiteiten in o.a Afrika. Ze hebben overal handeltjes en dealtjes.
Maar een groot leger onderhouden zoals we nu zien in Oekraiene vereist toegang tot infrastructuur voor financiële en materiële behoeften.
Onderhoud van je tanks, salarissen en sociale premies van je soldaten, beleidskundige ondersteunen, dit kan niet gebeuren zonder goedkeuring van een staat.
Ik denk eerder opgezet door Rusland met een privaat sausje (Dmitri Oetkin) opdat de Russische staat zogezegd op papier schone handjes heeft.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 00:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Exact en dus worden ze per defacto ingehuurd door de staat waarbij Wagner van Prigozhin in principe functioneerde als Putin's privéleger waar dus nu duidelijk de klad in is gekomen.
Nogmaals: als "krijgsheer" op je paard moet je geen mot maken door je "huurlingen" die je kar trekken niet meer te willen betalen. Dat Putin het zooitje ongeregeld "patriotten" noemt en een beroep doet op hun vaderlandsliefde(voor dollars, ja); is dan een bijzondere vorm van humor.
Putin is wel meer en groter dan Prigozhin maar de situatie die dit weekend escaleerde, maakt mij wel duidelijk dat daar steeds minder van over is. Hij (Putin) is internationaal een paria geworden, moet vechten op verschillende fronten en zal als Keizer zonder kleren dat niet echt lang meer gaan volhouden.
Ik generaliseer; de kracht van Russische leiders is altijd hun onaantastbaarheid geweest en wanneer die niet zo sterk blijkt, zal dat gaan omstuiteren. Ik geef het zo nog geen jaar en zal mij niet verbazen dat het over een maand of twee, al klaar is.
Mag hier gewoon. Warm bad.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 01:58 schreef -XOR- het volgende:
Nice, reddit sub bannetje te pakken omdat ik Poetin doodwenste. Dat kunnen we niet hebben natuurlijk.
Prigozhin kreeg zijn inkomten uit de leveranties van maaltijden aan het leger en de ziekenhuizen , gewoon een corrupte olieafhankelijke dief dusquote:Op dinsdag 27 juni 2023 00:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wagner is gewoon een privéleger waar Prigozhin eigenaar van is maar wat door Poetin/Kremlin betaald word. Voor Oekraïne werd het vooral gebruikt voor Russische belangen maar het niet aan Rusland gelinkt mocht/wou worden (de groene mannetjes). Ik had ergens gelezen dat de soldaten (denk niet de gevangen die later gerekruteerd werden) 10.000 dollar per maand krijgen en contant wordt betaald. Ze gebruiken gewoon spullen van het Russisch leger voor de rest. Maar alles wordt erg schimmig gehouden ook wel bewust. Maar zowel Prigozhin als Poetin zijn beide steenrijk alleen niet op papier. Is wel is ergens voorbij gekomen dat het grootste gedeelte van het vermogen van Prigozhin op zijn moeders naam staat die niet gesanctioneerd is door het westen.
Dus tuurlijk weet Rusland en Poetin af van het bestaan van Wagner en hebben ze gewoon voorzieningen. Alleen is het maar de vraag of het ergens op papier staat.
welk filmpje?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 06:18 schreef RamboDirk het volgende:
Beelden van velden vol Russische doden, bizar.
Wagner PMC is eigenlijk een kopie van wat de amerikanen met Blackwater dedenquote:Op dinsdag 27 juni 2023 01:41 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik denk eerder opgezet door Rusland met een privaat sausje (Dmitri Oetkin) opdat de Russische staat zogezegd op papier schone handjes heeft.
Maar dit nazistische leger is natuurlijk gewoon Russisch en ook door Rusland aangestuurd.
Misschien is daarom er wel de klad ingekomen en kreeg Prigozhin het te hoog in zijn bol dat het nu zijn leger was.
*Asking for a friend.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 06:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
welk filmpje?
niet dat ik er op kick maar er word zoveel propaganda heen en weer geslingerd de laatste tijd.
Niet echt. Het franse vreemdelingenlegioen is een onderdeel van de franse krijgsmacht. Dus geen private company zoals Wagner en Blackwaterquote:Op dinsdag 27 juni 2023 06:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wagner PMC is eigenlijk een kopie van wat de amerikanen met Blackwater deden
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Blackwater_(company)
En zelfs dat is eigenlijk al een kopie van hoe de Fransen al véél eerder hun vreemdelingenlegioen (Légion étrangère) in de 19e eeuw opzetten en gebruikten.
Dat laatste is momenteel actief in dezelfde gebieden in Afrika, specifiek CAR en Mali
Was al gepostquote:Op dinsdag 27 juni 2023 08:03 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)inefield_in_bakhmut/
Ukrainian army enters minefield in Bakhmut Counteroffensive
===========
Russia has been employing their mine launchers. Basically like mlrs but the rockets shoot out a bunch of small mines that parachute to the ground.
These look like those little butterfly mines that can go off whenever they feel like it. You can kick them around for a few minutes and nothing will happen. Or you can breathe on one enough to shake it and it will blow up in your face.
Creates the exact scenario you're seeing. We're a bunch of soldiers are walking around in an area constantly getting hit by mines. Even in spots they've stepped in multiple times they thought was safe.
Alleen in de zin dat het een privaat huurlingenleger is, dan. Blackwater werd ingezet als "beveiliger" (bezetter), maar nam niet deel aan gevechtshandelingen. Het idee dat Blackwater ongecontroleerd en beter getraind en uitgerust een robbertje mee zou vechten aan het front is natuurlijk onbestaanbaar voor een modern land (voor zover je de VS dat kan noemen).quote:Op dinsdag 27 juni 2023 06:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wagner PMC is eigenlijk een kopie van wat de amerikanen met Blackwater deden
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Blackwater_(company)
En zelfs dat is eigenlijk al een kopie van hoe de Fransen al véél eerder hun vreemdelingenlegioen (Légion étrangère) in de 19e eeuw opzetten en gebruikten.
Dat laatste is momenteel actief in dezelfde gebieden in Afrika, specifiek CAR en Mali
Ik heb Erik Prince ook nooit zo zien optreden als Pregozhin. Gevangenissen leeg halen, sledgehammers, opstanden, met een gewapende colonne naar Washington optrekken etc.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 08:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Alleen in de zin dat het een privaat huurlingenleger is, dan. Blackwater werd ingezet als "beveiliger" (bezetter), maar nam niet deel aan gevechtshandelingen. Het idee dat Blackwater ongecontroleerd en beter getraind en uitgerust een robbertje mee zou vechten aan het front is natuurlijk onbestaanbaar voor een modern land (voor zover je de VS dat kan noemen).
Kan dit niet gewoon even na werktijd allemaal?quote:
Ter geruststelling, het zal waarschijnlijk saai zijn en een door het Kremlin goedgekeurde versie van de waarheid.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 09:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kan dit niet gewoon even na werktijd allemaal?
Link?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 06:18 schreef RamboDirk het volgende:
Beelden van velden vol Russische doden, bizar.
De paranoia en het wantrouwen zal binnen het Kremlin inderdaad in ieder geval niet zijn afgenomen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 00:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goede draad. Strekking van het betoog is dat er een zekere vorm van paniek lijkt te zijn bij Poetin omdat Prigo steun lijkt te hebben (gehad) van elementen binnen de Russische staat en Poetin niet lijkt te weten wie.
De hele tekst, wel zo gemakkelijk:quote:
hij zal Prigozin wel uit moeten leveren aan Poetinquote:
Locoshanker krijgt een Wagner brokje. Want wie wil er nu niet een huurlingenleger van een ander land, binnen je eigen landsgrenzen gestationeerd hebben.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:21 schreef Momo het volgende:
Loeki is weer een braaf hondje geweest, hopelijk krijgt een leuk brokje van Vlad.
Leuk huurlingenleger ook, wat bekend staat om mishandelen lokale bevolking en verkrachting....quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Locoshanker krijgt een Wagner brokje. Want wie wil er nu niet een huurlingenleger van een ander land, binnen je eigen landsgrenzen gestationeerd hebben.
Ach, Wit-Rusland is niet zo lang meer een eigen land. Als dat het ooit al was.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Locoshanker krijgt een Wagner brokje. Want wie wil er nu niet een huurlingenleger van een ander land, binnen je eigen landsgrenzen gestationeerd hebben.
Poetin heeft hier wel gelijk, dat voelt hij toch goed aan.quote:Russian President Vladimir Putin on Monday accused Ukraine and its Western allies of wanting Russians to "kill each other" during a revolt by mercenaries of the Wagner group
Misschien denkt hij dat hij rus zo beter op afstand kan houden.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, van ons mogen ze allemaal dood.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:31 schreef -XOR- het volgende:
https://www.hindustantime(...)87818153511-amp.html
[..]
Poetin heeft hier wel gelijk, dat voelt hij toch goed aan.
Is het niet fantastisch?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien denkt hij dat hij rus zo beter op afstand kan houden.
Dat kan, dat kan ook niet. Wagner is volstrekt onbetrouwbaar.
Wrong.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 09:36 schreef la_perle_rouge het volgende:
And no, Putin doesn't need Wagner or Prigozhin. He can manage with his own forces. He's now certainly convinced of that.
Zeker, maar het blijft genant onsamenhangend toneel, dermate dat ik het nog steeds niet snap.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Is het niet fantastisch?
Loco en putin spelen een potje Jenga. En de enige uitkomst is dat de toren in elkaar stort.
Ja, daar zijn de russofonen ook boos overquote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:31 schreef -XOR- het volgende:
https://www.hindustantime(...)87818153511-amp.html
[..]
Poetin heeft hier wel gelijk, dat voelt hij toch goed aan.
Dat lijkt me verstandig. Poetin prutst maar wat aan.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker, maar het blijft genant onsamenhangend toneel, dermate dat ik het nog steeds niet snap.
Ik moet misschien ook gewoon ophouden met denken dat er een calculatie achterzit.
Nou ja, wellicht niet fout dat hij er van overtuigd is. Dat hij het daarmee zelf fout heeft, joah.quote:
De calculatie die erachter zit is de dag doorkomen. Overleven op korte termijn.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker, maar het blijft genant onsamenhangend toneel, dermate dat ik het nog steeds niet snap.
Ik moet misschien ook gewoon ophouden met denken dat er een calculatie achterzit.
https://www.bbc.com/news/world-62983444.ampquote:Russian state TV claims Ukrainians are selling US-donated weapons on the dark web. The BBC investigated one such marketplace, spoke undercover to those apparently selling weapons, and gathered evidence that suggests the adverts for weapons are fake
Daar waren de bekende vredesduifjes ook al zo bang voor, dat Oekraïne de wapens gewoon door zou verkopen ipv ze gebruiken waar ze voor bedoeld zijn en daarom moest Oekraïne maar geen wapens krijgen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 11:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/world-62983444.amp
Nou, dat zagen we ook niet aankomen.
Ook als het wel zou gebeuren. Boeien. Criminaliteit vindt in elk leger plaats. Zolang het maar uitzonderingen zijn.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 11:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/world-62983444.amp
Nou, dat zagen we ook niet aankomen.
Las net dat de Wagner soldaten zich verraden voelen door die kale.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 11:20 schreef grrrrg het volgende:
Dus Wagner blijft gewoon doorgaan met hun 'business'?
Die gaan nu oprukken naar Belarus om verhaal te halen?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 11:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Las net dat de Wagner soldaten zich verraden voelen door die kale.
Laat het maar een grote shitshow worden daar in Rusland en Belarus.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 11:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die gaan nu oprukken naar Belarus om verhaal te halen?
Op sociale media houden pro-Russische figuren dat Poetin 4D schaak speelt. Vooral de rare bochten waarin iemand als Baudet zich wringt zijn hilarisch om te aanschouwen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De calculatie die erachter zit is de dag doorkomen. Overleven op korte termijn.
Er zijn dus meerdere die het begrijpen en Baudet is daarvan het meest enig.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 12:11 schreef Hyperdude het volgende:
Dr. Baudet is de enigste in het land die het begrijpt.
Danny 😱quote:Op dinsdag 27 juni 2023 11:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Tijd om ontslag te namen dan.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 11:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me ook af wat die gaan doen. Wat ik begreep is dat ze bij Wagner een stuk hoger salaris kregen en beter vreten.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 11:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
De rijke Rus heeft over het algemeen zijn vermogen niet in Rusland staan. Daarom ook dat er zoveel in paniek raakte toen bootjes en huizen in beslag werden genomen in het Westen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 06:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Prigozhin kreeg zijn inkomten uit de leveranties van maaltijden aan het leger en de ziekenhuizen , gewoon een corrupte olieafhankelijke dief dus
Die inkomsten is hij kwijt en alle bezittingen in Rusland zal ie nu ook wel kwijt zijn
Dus een prive leger er op na houden dat zal wel over zijn
De militairen die door Wagner naar de eeuwigheid zijn geschoten.. tsja, jammer joh.. kan gebeuren. Zand erover.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus Wagner blijft bestaan en mag hun activiteiten voort blijven zetten? Moesten ze niet verplicht een contract met het leger aangaan?
https://www.telegraaf.nl/(...)sinds-2014-bezet-was
Moskou zegt alweer zaak rond muiterij Wagner in te trekken
De zaak rond de muiterij van de Wagner Groep wordt ingetrokken. Russische staatsmedia melden dat de FSB de zaak laat vallen omdat de "deelnemers hun acties gericht op het plegen van een misdrijf stopten". Nadat het huurlingenleger onder leiding van Jevgeni Prigozjin tot 200 kilometer van Moskou was opgetrokken, staakte Wagner zaterdag de opstand. Eerder was er onduidelijkheid over de vervolging van de Wagner Groep en Prigozjin. Staatsmedia meldden maandag dat het onderzoek van de Russische inlichtingendienst naar de muiterij nog liep.
De Belarussische president Aleksandr Loekasjenko had bemiddeld op het hoogtepunt van de opstand, waarna Wagner de opstand zou stoppen. In ruil daarvoor zouden zij niet door Moskou worden vervolgd. Als onderdeel van de deal zou Prigozjin naar Belarus zijn vertrokken. Ook Wagnerstrijders zouden naar Belarus mogen verhuizen. Volgens het Russische defensieministerie wordt "zwaar militair materiaal" van Wagner overgeheveld naar de Russische krijgsmacht.
Toch blijft er veel onduidelijk over de toekomst van Prigozjins huurlingenleger. Wagner zou naar Belarus moeten verhuizen om voort te blijven bestaan. Toch zou de Wagner Groep werkzaamheden in het hoofdkantoor in Sint-Petersburg weer hebben opgepakt. Ook rekruteringscentra zouden op verschillende plekken in Rusland weer zijn geopend.
zal best goed vreten geweest zijn , die prigozin verzorgde het voedsel voor het hele Russische leger tegen een zeer mooi stuks tariefquote:Op dinsdag 27 juni 2023 12:31 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me ook af wat die gaan doen. Wat ik begreep is dat ze bij Wagner een stuk hoger salaris kregen en beter vreten.
maar piloten van gevechtsvliegtuigen en helikopters liggen niet voor het oprapenquote:Op dinsdag 27 juni 2023 12:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De militairen die door Wagner naar de eeuwigheid zijn geschoten.. tsja, jammer joh.. kan gebeuren. Zand erover.
Wat een krankzinnig debiel volk is dat toch ook. Maar ja, een hele hoop debielen bij elkaar kunnen helaas voor grote problemen zorgen.
Als ie dat deed op dezelfde manier als ie schoolvreten verzorgde, denk ik dat het vies tegenvaltquote:Op dinsdag 27 juni 2023 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zal best goed vreten geweest zijn , die prigozin verzorgde het voedsel voor het hele Russische leger tegen een zeer mooi stuks tarief
Die kok wist het wel
quote:Hungarian Prime Minister Viktor Orban:
Putin is not a war criminal
quote:Hungarian Prime Minister Viktor Orban:
The European Union has failed to bring Russia to its knees with sanctions, nor to achieve peace in Ukraine.
Hungary is no longer a sovereign country. They have no money, they have no gas. They can only keep themselves warm because we in the West and Poetin in the east support them.quote:
De tekst zegt iets anders volgens mij. "Wij en de Russen; een volk" of iets dergelijks.quote:
Hij is eigenlijk een wat minder extreme versie van Louis van Gaal.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 13:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Je moet het Putin nageven, zijn gebrek aan een gevoel van schaamte is bewonderenswaardig.
Mythischquote:Op dinsdag 27 juni 2023 13:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Je moet het Putin nageven, zijn gebrek aan een gevoel van schaamte is bewonderenswaardig.
Haha.. Te bizar dat hij nog zo ver heeft kunnen komen. Ken hem al meer dan 20 jaar. Een grote oplichter en fantast.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:00 schreef Starhopper het volgende:
Over Guido Blaauw die hier ook regelmatig voorbij komt/kwam
[ twitter ]
Yep, Wagner is het groene mannetjes leger zodat strikt formeel Lavrov kan ontkennen dat Rusland iets verkeerds zou doen. Nu dat recept niet langer houdbaar is, moe(s)t Prigozhin terug zijn keuken in en waar hij niet langer de "uitjes" wil snijden.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 01:41 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik denk eerder opgezet door Rusland met een privaat sausje (Dmitri Oetkin) opdat de Russische staat zogezegd op papier schone handjes heeft.
Maar dit nazistische leger is natuurlijk gewoon Russisch en ook door Rusland aangestuurd.
Misschien is daarom er wel de klad ingekomen en kreeg Prigozhin het te hoog in zijn bol dat het nu zijn leger was.
Fuck dat. We hebben een rekening open staan sinds 2014 met putin.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 13:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg, gezien onze rijkdom, maar we staan wel vooraan niet?
Ik zou zeggen, doe een Hexit en sluit je maar bij Rusland aanquote:
quote:
Hongarije zouden ze per direct uit de EU moeten schoppen. Het is overduidelijk dat Orban, net als de Wit-Russen, onder controle staat van de Russen.quote:
Vergeet de haastig opgebroken wegen niet..quote:Op dinsdag 27 juni 2023 13:56 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Vandaar de aftocht naar Wit-Rusland en de nieuwe contracten. Of zo.
Nog eens 14?quote:
Alles voor survival.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 13:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Nah als je in tank wil veuren kan je prima naar Duitsland.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 13:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck dat. We hebben een rekening open staan sinds 2014 met putin.
Wat ik er wel van vind is dat we zelf ook weer een prima tankdivisie moeten optuigen. Dus waarom niet ook voor onszelf?
Het is pas waar als het Kremlin het ontkent.quote:
En terrecht, er is langdurig onderzoek naar gedaan. En men kon zelfs degene die de knop in heeft gedrukt aanwijzen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 14:27 schreef Slayage het volgende:
Geld gaat uiteraard voor alles. Velen in Europa staan te popelen om weer terug naar normaal te gaan met Rusland . Daarom vind ik het helemaal prima dat ns2 is opgeblazen. Hebben we daar geen last meer van.
"Na het neerhalen van vlucht MH17 boven Oekraïne in juli 2014 was het kabinet duidelijk: "Geen business as usual meer met Rusland." Achter de schermen bedacht het kabinet zich al snel. Mede onder druk van het bedrijfsleven begon het een lobby om de slechte economische relatie te herstellen."
https://nos.nl/l/2480476
Duidelijk een fantast en een charlatan als je dit zo leest.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:00 schreef Starhopper het volgende:
Over Guido Blaauw die hier ook regelmatig voorbij komt/kwam
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niks bijzonders.quote:
Uitgezette (vermeende) spionnen wellicht?quote:
Okay. Ja. Dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 15:22 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Uitgezette (vermeende) spionnen wellicht?
Ik las ergens dat zoiets eerder is gebeurd met dit toestel (ik ga de bron opzoeken).
Valt wel mee. Argumenten als "Het gaat te langzaam" en "Rusland wint op alle fronten, Oekraïne moet maar opgeven" komen hierdoor wel wat dommig over. Daar zal het om te doen zijn geweest.quote:
Er werd alweer een opiniestuk van iemand in de Washington Post geplaatst zag ikquote:Op dinsdag 27 juni 2023 15:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Valt wel mee. Argumenten als "Het gaat te langzaam" en "Rusland wint op alle fronten, Oekraïne moet maar opgeven" komen hierdoor wel wat dommig over. Daar zal het om te doen zijn geweest.
Als het bezette gebied één groot mijnenveld en loopgravenstelsel is tot aan de kust kan dat misschien zo zijn.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 15:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Er werd alweer een opiniestuk van iemand in de Washington Post geplaatst zag ik
[ twitter ]
Wat een flauwekul toch ook weer, eerst weigeren om vliegtuigen en tanks te leveren en daarna als er niet genoeg voortgang is gemaakt moet er maar een compromis gesloten worden.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 15:45 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
If the Ukrainians do not make significant progress this summer, the Western partners will want to start peace talks.
Noem mij maar een leek hoor, maar als je eenmaal door een linie heen bent dan gaat het een stuk sneller toch?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 15:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Er werd alweer een opiniestuk van iemand in de Washington Post geplaatst zag ik
[ twitter ]
Dat weten we niet toch. Maar in ieder geval wel op de meest voor de hand liggende plaatsen om langs te gaan om bepaalde steden te kunnen bereiken. Normaal zou de luchtmacht zorgen voor veiligheid waarna je wat meer op je gemak door die zones met mijnen kunt gaan. Nu is het onder directe druk veel risico nemen lijkt het.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 15:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als het bezette gebied één groot mijnenveld en loopgravenstelsel is tot aan de kust kan dat misschien zo zijn.
Maar is het dat?
Wat bedoel je met veel risico nemen? Ze zijn juist voorzichtig. Ik zie Oekraïne niet bepaald guns blazing naar voren stormen terwijl ze keihard GEROOOONIIIIIMOOOOOOO!!!!! roepenquote:Op dinsdag 27 juni 2023 15:53 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat weten we niet toch. Maar in ieder geval wel op de meest voor de hand liggende plaatsen om langs te gaan om bepaalde steden te kunnen bereiken. Normaal zou de luchtmacht zorgen voor veiligheid waarna je wat meer op je gemak door die zones met mijnen kunt gaan. Nu is het onder directe druk veel risico nemen lijkt het.
Ja, het is verder maar een opniniestuk van een persoon he. Maar ik kan me herinneren dat de Amerikaanse legerleiders zeiden dat Oekraine alles had om een succesvolle counter te doen en dat vliegtuigen niet per se nodig zijn maar ik als leek heb toch mijn bedenkingen als je ziet wat een klotezooi het wordt als je al vechtend door mancschappen en artillerie door van die gebieden moet zien te komen vol met mijnen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 15:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat een flauwekul toch ook weer, eerst weigeren om vliegtuigen en tanks te leveren en daarna als er niet genoeg voortgang is gemaakt moet er maar een compromis gesloten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |