Dat kan niet volgens het NAVO verdrag. Doet een land een beroep op artikel vijf moeten de andere landen helpen. Dat is het grondbeginsel. Ga je dan niet meedoen flikkert NAVO gewoon uiteen.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:25 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Precies, ze houden nog afstand en willen niet mee bemoeien met de oorlog.
Logisch, dat zijn risico's die NAVO moet nemen.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kan niet volgens het NAVO verdrag. Doet een land een beroep op artikel vijf moeten de andere landen helpen. Dat is het grondbeginsel. Ga je dan niet meedoen flikkert NAVO gewoon uiteen.
Mijn keuzevak Kerntechnologie is al wel een aardig stukje weggezaktquote:Op zondag 25 juni 2023 21:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben teleurgesteld in het nucleaire kennisniveau van deze reeks.
Mwa nee het was nogal een flopshow.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:43 schreef XSbig het volgende:
Dit weekend gaat in ieder geval gigantisch veel goede boeken, documentaires en films/series opleveren.
quote:Op zondag 25 juni 2023 20:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat was bij Tsjernobyl toch ook een meltdown?
Nee, het was dus geen meltdown.quote:
Uiteindelijk wel meester !quote:Op zondag 25 juni 2023 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Nee, het was dus geen meltdown.
De meest logische verklaring die ik gezien heb is dat Prigozhin (die toch al min of meer op non-actief was gezet) zich verkeken heeft op de steun die hij vanuit het leger zou krijgen en toen maar eieren voor zijn geld heeft gekozen.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:56 schreef Breekfast het volgende:
Je blijft het idee houden dat we een heleboel informatie missen. Je ziet het ook onder alle analisten momenteel: eigenlijk kan niemand er chocola van maken wat er dit weekend gebeurd is. Op basis van de openbaar beschikbare informatie lijkt het gewoon ontzettend irrationeel.
Wat een onzin.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:06 schreef theguyver het volgende:
[..]
Doodsoorzaak nr 1 in Nederland was lange tijd kanker.
Jaren lang zijn wij blootgesteld aan de straling door Chernobyl niet in hoge dosis maar lage dosis.
Chernobyl heeft miljoenen levens aangetast en zal me weinig verbazen dat een van de redenen waarom wij hier in Nederland dit als doodsoorzaak nr 1 was heeft er zeker mee te maken.
Steun van Putin zou ik zeggenquote:Op zondag 25 juni 2023 22:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De meest logische verklaring die ik gezien heb is dat Prigozhin (die toch al min of meer op non-actief was gezet) zich verkeken heeft op de steun die hij vanuit het leger zou krijgen en toen maar eieren voor zijn geld heeft gekozen.
Nee, want het corium smolt pas nadat de reactor ontploft was en stil lag. De reactor ging niet stuk vanwege een meltdown.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
@AchJa, zou het mogelijk zijn een bruggenhoofd in stand te houden, of ben je gewoon te kwetsbaar als je niet massaal over kan steken?quote:
Tegenvallende steun van het leger lijkt mij logischer.quote:
Als je spiderman heet wel.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:16 schreef slashdotter3 het volgende:
WTF 😱
Zou het realistisch zijn om te proberen aan het balkon te hangen, je te laten vallen en dan 1 verdieping lager de rails weer vast te pakken? En dan hetzelfde te blijven doen totdat je beneden bent?
===================
Moscow region, Russia ❗
More footage 🎦
Oh my... 👀 This is crazy.
An apartment in a high-rise building on Pionerskaya Street caught 🔥 in Korolev. ⚡️ Attention, hard shots. Two people jumped out of the burning apartment. ⚠️
https://twitter.com/LXSummer1/status/1673050169904885760?s=20
Een bruggehoofd is altijd een kwetsbaar punt. Je moet sowieso meters maken en toch wel tot een kilometer of 20 diep de boel veiligstellen. Je wordt gewoon dag en nacht door artillerie bestookt.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
@:achja, zou het mogelijk zijn een bruggenhoofd in stand te houden, of ben je gewoon te kwetsbaar als je niet massaal over kan steken?
Hij gaf duidelijk aan voor de legerleiding te komen. Putin had de keuze deze buiten de deur te zetten of hommeles in Moskou.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tegenvallende steun van het leger lijkt mij logischer.
Ik zou niet weten waarom Prigozhin werkelijk zou hebben gedacht dat Poetin een inval in Rusland zou steunen.
Juist. Men is wel bezig als men ook tanks over zet niet? (Natuurlijk geen bevestiging) Zie je het gebeuren dat Oekrane uiteindelijk een echte poging doet?quote:Op zondag 25 juni 2023 22:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een bruggehoofd is altijd een kwetsbaar punt. Je moet sowieso meters maken en toch wel tot een kilometer of 20 diep de boel veiligstellen. Je wordt gewoon dag en nacht door artillerie bestookt.
Met de steun vanuit het leger wordt ook niet de leiding bedoeld maar de soldaten zelf. Hij gaf ook duidelijk aan dat hij van daaruit steun verwachtte:quote:Op zondag 25 juni 2023 22:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hij gaf duidelijk aan voor de legerleiding te komen. Putin had de keuze deze buiten de deur te zetten of hommeles in Moskou.
Dat ze zo snel onderhandeld hebben kan komen doordat hij een uitweg heeft gekregen ie hij voorheen niet zag. Steun van Putin is minder ver gezocht dan steun voor hem als dictator lijkt me.
quote:Prigozhin has asserted that his forces would receive wide backing from Russian soldiers, claiming they were given a hero’s welcome when they entered the Rostov region and that by Saturday morning 60 to 70 had already joined up with his fighters.
Bron
Daar had ie ook het een en ander van niet?quote:Op zondag 25 juni 2023 22:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Met de steun vanuit het leger wordt ook niet de leiding bedoeld maar de soldaten zelf. Hij gaf ook duidelijk aan dat hij van daaruit steun verwachtte:
[..]
Mensenleven zal minder waard zijn.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:44 schreef slashdotter3 het volgende:
133 miljoen per Chinook klinkt goedkoop?
https://www.reddit.com/r/(...)on_euros_in_package/
Berlin plans to spend 8 billion euros in package for 60 Boeing Chinook helicopters
Niet in paniek, maar het moet maar eens afgelopen zijn met de Russen en hun (nucleaire) gijzeling van de Europese bevolking.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat iedereen hier weer eens in de paniekstand staat vanwege de ZNPP...
Je hebt wel meer dan het een en ander nodig wil een couppoging slagen. Ik denk dat hij gehoopt had op veel meer rebellie bij Russische eenheden.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Daar had ie ook het een en ander van niet?
Dat ding is nou ook weer niet state of the art. Je zal er ongetwijfeld moderne avionics bij krijgen, maar je hebt het over een helikopter uit 1962.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Ligt er ook een beetje aan wat je doel is. Maar ik weet het ook niet. Wie weet dat we later alles nog een keer precies te weten komen.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je hebt wel meer dan het een en ander nodig wil een couppoging slagen. Ik denk dat hij gehoopt had op veel meer rebellie bij Russische eenheden.
Ik hoop het.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:50 schreef -XOR- het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ir_paratroopers_who/
Zou dit echt zijn?![]()
Doe effe een waarschuwing plaatsen ofzoquote:Op zondag 25 juni 2023 22:50 schreef -XOR- het volgende:
Zou dit echt zijn?![]()
Is niet alleen de heli maar ook de hele shit van trainingen en gereedschappen er om heen.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:44 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)on_euros_in_package/
Berlin plans to spend 8 billion euros in package for 60 Boeing Chinook helicopters
The Luftwaffe specifically requested a helicopter that could drop soldiers directly over the loading ramp on steep mountain slopes without landing and after several tests it appears that only the Chinook was able to meet this requirement.
[ afbeelding ]
Het is de CH-47F die ze gaan kopen. Dat het een oud model is maakt toch weinig uit?quote:Op zondag 25 juni 2023 22:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ding is nou ook weer niet state of the art. Je zal er ongetwijfeld moderne avionics bij krijgen, maar je hebt het over een helikopter uit 1962.
Prigo krijgt Belarus. Vandaaruit kan hij Oekrane binnenvallen. Ligt wel voor de hand.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:43 schreef Starhopper het volgende:
Putin heeft Loekie dus weer genaaid![]()
[ twitter ]
Oud model = niet de meeste moderne motor, avionics die de VS voor zichzelf heeft.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is de CH-47F die ze gaan kopen. Dat het een oud model is maakt toch weinig uit?
Als hij Belarus niet in mag dan is ie een dead man walking. Hij is nergens veilig, zelfs rondlopen met een groot Wagner bodyguard leger om hem heen gaat niet helpen want een Kinzhal rocket erop en iedereen is dood.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:43 schreef Starhopper het volgende:
Putin heeft Loekie dus weer genaaid![]()
[ twitter ]
Ik denk dat de meeste andere landen er wel wat bezwaren tegen hebben als Rusland in hun grondgebied met raketten gaat rondstrooien...quote:Op zondag 25 juni 2023 23:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Als hij Belarus niet in mag dan is ie een dead man walking. Hij is nergens veilig, zelfs rondlopen met een groot Wagner bodyguard leger om hem heen gaat niet helpen want een Kinzhal rocket erop en iedereen is dood.
Oppassen niet teveel te hypen zo heb ik begrepen.quote:Op zondag 25 juni 2023 23:20 schreef ExTec het volgende:
Nee orc, die luchtsteun komt niet. Jij mag gewoon de ginder in.
[ afbeelding ]
Ik denk dat dat allang gebeurd is, hij krijgt een smoesje van gratie, geld of whatever, hij gaat weg in een auto die ergens in de middle of nowwhere stopt, ze stappen uit en dat was het dan.quote:Op zondag 25 juni 2023 23:01 schreef Aether het volgende:
Woede op Russische staats-tv: schiet Prigozjin in zijn voorhoofd
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-70267688
Het kan waar zijn. Het kan ook niet waar zijn...quote:Op zondag 25 juni 2023 23:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Oppassen niet teveel te hypen zo heb ik begrepen.
Dit laat wel weer zien dat Russen nazi/IS level ziek zijn.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:50 schreef -XOR- het volgende:
!!!waarschuwing: bloederig!!!
Zou dit echt zijn?![]()
Detoneren van zijn munitie in de koker?quote:Op zondag 25 juni 2023 23:36 schreef ExTec het volgende:
Wat gebeurt hier? het mijnenveld doet ook mee, qua ontploffen? En wat onploft er dan op het laatste moment?
[ twitter ]
Lijkt meer alsof nadat het voertuig geraakt wordt ook de raketten afgaan en over de grond schuiven.quote:Op zondag 25 juni 2023 23:36 schreef ExTec het volgende:
Wat gebeurt hier? het mijnenveld doet ook mee, qua ontploffen? En wat onploft er dan op het laatste moment?
[ twitter ]
Dus mijn hond, kat en vissen zijn allemaal naar Belarus verhuisd om daar vredig verder te leven?quote:Op zondag 25 juni 2023 23:25 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik denk dat dat allang gebeurd is, hij krijgt een smoesje van gratie, geld of whatever, hij gaat weg in een auto die ergens in de middle of nowwhere stopt, ze stappen uit en dat was het dan.
Ik zou in elk geval denk ik wel meer spartelen met mijn benen.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:50 schreef -XOR- het volgende:
!!!waarschuwing: bloederig!!!
Zou dit echt zijn?![]()
Lijkt me echt klote om soldaat in Rusland te zijn. Ook nu weer damned if you do, damned if you don't.quote:
It’s warlordquote:Op zondag 25 juni 2023 23:52 schreef PirE het volgende:
[..]
Lijkt me echt klote om soldaat in Rusland te zijn. Ook nu weer damned if you do, damned if you don't.
Rusland werkt nog steeds volgens het principe dat het leven van soldaat 0 waarde heeft. Denk dat ze de AK nog belangrijker vinden, die kan je nog verkopen aan een Lord of War in Afrika.
Hij heeft ineens wel 25000 soldaten minder.quote:Op zondag 25 juni 2023 23:50 schreef Misrer1972 het volgende:
Ik zou denken dat Prigo zelfmoord zou kunnen plegen als hem alles tegenzit. Echter wordt al gezegd dat hij niet meer lang zou leven.... Dat wordt voor Poetin zorg minder.
Jammer dan, dan gaan zijn soldaten naar het leger van Rusland.quote:Op zondag 25 juni 2023 23:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij heeft ineens wel 25000 soldaten minder.
Nicolas Cage disagreesquote:
Gewoon een beetje geduld. Over een paar dagen zal rob ongetwijfeld weer z'n plasje over alles gedaan hebben en dan weet jij ook weer wat je moet denkenquote:Op zondag 25 juni 2023 23:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig weet Yusiboy het 100%
Er komt blijkbaar een vervolg zo lees ik nu.quote:Op zondag 25 juni 2023 23:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nope, zijn tegenspeler wel.
Ik wacht dan ook op een “ i prefer it my way.”
Ja eerst dam, straks ditquote:Op zondag 25 juni 2023 23:58 schreef Misrer1972 het volgende:
Zou Rusland van plan zijn om kerncentrales op te blazen als wraak op Oekraners? Die kans is erg groot dat gaat gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |