abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juni 2023 @ 14:37:39 #1
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
  zondag 25 juni 2023 @ 14:40:54 #2
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209642880
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Prigozhin klaagde ook niet over Poetin. Het is gewoon de "De opperheerser krijgt slecht advies, het is niet zijn fout" smoes.
Jap, blijkt wel uit dat Putin prima zit.

Laten we vooral hopen dat Oekrane door weet te breken. Nu een enorm verlies geeft misschien nog een gevolg aan dit rebelleren.
  Overall beste user 2022 zondag 25 juni 2023 @ 14:41:16 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209642886
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Iedereen met een positie in het regime en enige ambitie kan aan stoelpoten zagen. Dat is de manier om vooruit te komen in zo'n systeem, daarom vertrouwd niemand elkaar. En Putin heeft de lekkerste stoelpoten. Als zijn "vrienden" bloed ruiken, kan het snel gedaan zijn. En ze ruiken al bloed sinds de SMO de 4e dag in ging.
Dit. Je moet jezelf echt zwaar in de maling nemen wil je denken dat alles volgens plan verloopt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 25 juni 2023 @ 14:44:29 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 25 juni 2023 @ 14:46:18 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209642964
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209642969
is er vandaag nog een teken van leven van Prigozhin gekomen?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Overall beste user 2022 zondag 25 juni 2023 @ 14:53:36 #8
3928 Ulx
pi_209642982
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:40 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Jap, blijkt wel uit dat Putin prima zit.
Of dat Prigozhin geen reden tot een theekransje bij een open raam wilde geven. Poetin is afhankelijk van zijn ondergeschikten om zijn macht uit te oefenen. Waarom doen die ondergeschikten dat? Waarschijnlijk om er zelf van beter van te worden. Maar nu hebben ze het niet zo heel goed. Er staan er veel op de sanctielijst. Luxe schepen liggen aan de ketting. Dure panden mogen worden gekraakt. Vliegtuigen worden aan Oekrane gegeven. Noem maar op. Iedereen ziet ook dat de oorlog kut loopt en dat Poetin er nooit meer als winnaar uit gaat komen. Poetin heeft een soort feodale machtsstructuur opgebouwd. Of een soort maffiafamilie structuur. En dat in dat soort structuren de top dogs soms gewhackt worden door iemand die denkt het beter te kunnen is gewoon een feit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209642988
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Als dit klopt - en dat weten we niet - dan was het dus inderdaad een laatste poging om zijn goede vriend, die zoveel van zijn kookkunsten had genoten en zoveel van hem had geprofiteerd in de oorlog, ervan te overtuigen dat hij de legertop echt volledig moest vervangen.

De ene opperhufter wordt door de andere opperhufter een oor aangenaaid, met als troost: "je mag (nog even) blijven leven."

Er is in het Kremlin de laatste eeuw niet veel veranderd.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_209642991
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Schone kleren gestolen?
[ twitter ]
Je verwacht het niet van een huurleger bestaande uit criminelen met slaghamers.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209643004
Beetje plunderen bij de locals is toch standaard bij de Russen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 25 juni 2023 @ 14:56:28 #12
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209643005
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:11 schreef inslagenreuring het volgende:

Er is geen enkele aanwijzing dat Poetin op korte termijn iets te vrezen heeft.
Waren er vrijdag aanwijzingen dat er ging gebeuren wat er gebeurde?
&lt;signature here&gt;.
pi_209643032
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waren er vrijdag aanwijzingen dat er ging gebeuren wat er gebeurde?
Blijkbaar dus wel.
Diverse Geheime Diensten vermoedden al enige tijd dat er iets op til was.
Of de FSB het wist of vermoedde...
  zondag 25 juni 2023 @ 15:01:59 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209643045
Geestig, ik zat net even BNR extra Oekraine podcast terug te luisteren. Bernard Hammelburg was gistermiddag al totaal niet onder de indruk en voorspelde al dat de coup een muis zou baren en framede het als een onderlinge generaalsruzie tussen Shoigu en Gerasimov en een al veel langer ontevreden Prigozhin.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209643063
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 25 juni 2023 @ 15:07:43 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209643085
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:05 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Je kunt toen niet met nu vergelijken.
  zondag 25 juni 2023 @ 15:08:32 #18
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209643086
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:59 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Blijkbaar dus wel.
Diverse Geheime Diensten vermoedden al enige tijd dat er iets op til was.
Of de FSB het wist of vermoedde...
Ik stel deze vraag natuurlijk met name aan dat figuur hier die als riedeltje altijd terugwijst naar de status quo (hij ziet het niet), totdat deze veranderd, dan horen we hem niet over dat hij er naast zat, om daarna gewoon comfortabel op te schuiven naar de nieuwe status quo, en daarna weer te gaan wijzen naar de huidige status quo, en weer te roepen dat die het niet ziet.

Er zijn nu weinig tekenen, voor ons, want we weten natuurlijk basically niks, dat er aan putin's stoelpoten worden gezaagd, door de vele olicharchen die hun jachten en vila's in het westen kwijt zijn.

Totdat die tekenen er wel zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_209643101
twitter
pi_209643110
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Want jij zou wel met gevaar voor eigen leven zijn opgestaan, nietwaar?
Ontelbare volkeren zijn wl opgestaan tegen de dictatuur in hun land. Ondermeer al hun buurvolkeren hebben de door de Russen in hun land op de troon gehesen communistische dictaturen omver geworpen eind jaren '80. En vrijwel in alle gevallen zonder geweld. De Russen weigeren dat al eeuwenlang stelselmatig en dat mag hen, door de gevolgen daarvan voor ons allen, echt wel aangerekend worden.
  zondag 25 juni 2023 @ 15:12:37 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209643115
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:10 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Nu zijn Wagnerieten zelf (neo-)nazi's dus zou het vreemd zijn om dat dan voor je tegenstander als scheldwoord te gebruiken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209643120
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 25 juni 2023 @ 15:14:52 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209643127
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nu zijn Wagnerieten zelf (neo-)nazi's dus zou het vreemd zijn om dat dan voor je tegenstander als scheldwoord te gebruiken.
In realiteit zullen sommigen dat zijn, sommigen ook niet. Niet anders dan bv Azov. In de economische janboel die we rus noemen, betaalt wagner gewoon dikke salarissen.
&lt;signature here&gt;.
pi_209643136
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:10 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Ze hadden die dode Amerikaanse soldaat in het vreemdelingenlegioen ook netjes geborgen en weer teruggestuurd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 25 juni 2023 @ 15:16:35 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209643142
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:12 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ontelbare volkeren zijn wl opgestaan tegen de dictatuur in hun land. Ondermeer al hun buurvolkeren hebben de door de Russen in hun land op de troon gehesen communistische dictaturen omver geworpen eind jaren '80. En vrijwel in alle gevallen zonder geweld. De Russen weigeren dat al eeuwenlang stelselmatig en dat mag hen, door de gevolgen daarvan voor ons allen, echt wel aangerekend worden.
eeuwenlang ? Decennia
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209643145
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:13 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
En dat betekend?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209643156
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
eeuwenlang ? Decennia
Niet bekend met het tsarenrijk?
  Overall beste user 2022 zondag 25 juni 2023 @ 15:19:18 #28
3928 Ulx
pi_209643159
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:08 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Je kunt toen niet met nu vergelijken.
Nee, Poetin heeft veel meer belang bij imago als sterke man dan Gorbatsjov toen. En dat imago is naar de knoppen.
pi_209643161
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij zegt natuurlijk ook gewoon publiekelijk dat oekraine een goed leger heeft, slim vecht en ook moedig is. Hij ziet het veel zakelijker en realistischer dan Rusland zelf.

Die uitwassen in Wagner zoals onthoofdingen accepteert hij omdat hij anders niet genoeg mensen heeft.
  zondag 25 juni 2023 @ 15:19:28 #30
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209643163
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
In realiteit zullen sommigen dat zijn, sommigen ook niet. Niet anders dan bv Azov. In de economische janboel die we rus noemen, betaalt wagner gewoon dikke salarissen.
Ja, zijn inderdaad voornamelijk opportunisten, maar dat maakt het juist ook wel logischer dat ze er wat klinischer instaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209643169
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En dat betekend?
Handel van de Russen verschuift van het westen naar andere landen. Deels sancties omzeilen, deels wapen leveranties. Vul maar in. Wel logisch natuurlijk.
-Rabia Al-Basri
  zondag 25 juni 2023 @ 15:20:26 #32
323876 michaelmoore
pi_209643170
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:05 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
the Sovyet Union collapsed because Yeltsin's Russia did step out of the Sovjet Union , and the sovjet union and wat remained was a empty bag

Russia did blow up the Sovjet Union, by stepping out, each country was not instantly free and Gorbatsjow was a king without a kingdom
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209643184
twitter
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209643197
Hmmz het is ''onbekend'' waar Prigo nu is
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209643207
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dit. Je moet jezelf echt zwaar in de maling nemen wil je denken dat alles volgens plan verloopt.
Ja, en bedenk ook hoe putin ineens uit het niets aan de macht kwam.

Dat we nu niet kunnen bedenken wie de volgende dictator wordt, zegt helemaal niets.
pi_209643208
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:23 schreef TLC het volgende:
War Gonzo was ook een aantal dagen zoek. Zegt niet zo veel, maar wel opvallend natuurlijk.
-Rabia Al-Basri
pi_209643228
twitter
pi_209643230
Persoonlijk denk ik dat je bijzonder naef bent als je denkt dat de gebeurtenissen van de afgelopen dagen zonder consequenties blijft, of dat Poetin als ‘overwinnaar’ hier uit is gekomen. De interne machtsstrijd in Rusland is nu echt begonnen, en het staat 1-0 voor Prigozhin. Poetin is over de knie gegaan om zijn positie te redden. En dat Loekasjenko deze ‘deal’ met Prigozhin heeft bereikt is natuurlijk slechts eigen belang, de oppositie in Wit-Rusland stond al klaar te handelen. Ook voor Loekasjenko was het 1 voor 12.

Wat mijn inziens erg bijzonder was aan de actie van Prigozhin is dat hem letterlijk geen strobreed in de weg werd gelegd door het reguliere Russische leger. Slechts een handjevol piloten volgde de orders op die ze kregen van het Poetin regime. De rest stond er bij en keek er naar, of verklaarde zich sympathisant. Om nog maar te zwijgen over de reactie van het Russische publiek, Prigozhin is populair! Poetin was de volledige controle over ‘zijn’ leger kwijt.

Dus als je het mij vraagt zal het de komende tijd letterlijk ‘open season’ zijn binnen het Kremlin. En vergis je niet, ook Prigozhin weet dit! Hij gaat nu echt niet afwachten tot hij uit een raam geduwd wordt. Tl:dr dit is echt niet over.

** Met een hele kleine onwaarschijnlijke maar……. als Wagner vannacht de grens over gaat bij Kharkiv zou het een geniale afleiding geweest zijn **
pi_209643231
quote:
Het is natuurlijk niet net als in het Westen dat er papperszzi achteraan rijdt. Als die niks laat weten dan is de kans niet zo groot dat je hem ergens ziet. Tenzij de overheid het wilt.
  Overall beste user 2022 zondag 25 juni 2023 @ 15:30:55 #40
3928 Ulx
pi_209643240
quote:
Rusland heeft wel een probleem als ze Wagner alsnog willen opbreken en de huurlingen in leger willen opnemen. Want dan zullen de huurlingen nuiuet bij elkaar willen houden, maar in een willekeurige compagnie met slecht geleide, slecht getrainde en slecht gemotiveerde mobiks een paar Wagneristen plaatsen gaat ook problemen opleveren. Die gaan geen zelfmoordopdrachten uitvoeren. En de kans dat een mobik het dan met ze eens zal zijn is ook aanwezig. Heb je weer muiterij.
pi_209643299
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, Poetin heeft veel meer belang bij imago als sterke man dan Gorbatsjov toen. En dat imago is naar de knoppen.
Los van de leider is het ook een wereld van verschil. B.v. toen was het land failliet, dat is nu niet het geval.
pi_209643321
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:12 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ook in Rusland was er een staatsgreep in die tijd (en net als in andere landen was dat een klein groepje). Die mislukte, maar daardoor kwam Jeltsin aan de macht. Zijn protg ken je misschien wel van naam… Vladimir Poetin.

Mijn punt is dat je onzinnige verwijten maakt. Net als al die idioten die tegenwoordig historische figuren uit de geschiedenis willen poetsen omdat ze slaven hadden. Iets wat in die tijd heel normaal was en zij ook hadden gezien als doodnormaal.

Russen zijn gewoon mensen die hetzelfde willen als iedereen: hun leven leiden zonder al te veel gezeik aan hun kop.

Dat er af en toe eens wat helden opstaan is een feit, maar het is ook uitzonderlijk.
  zondag 25 juni 2023 @ 15:45:12 #43
323876 michaelmoore
pi_209643333
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:24 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, en bedenk ook hoe putin ineens uit het niets aan de macht kwam.

Dat we nu niet kunnen bedenken wie de volgende dictator wordt, zegt helemaal niets.
putin was een van Yeltsins jongens
die dronken kweilebal heeft Putin de macht laten grijpen
pi_209643346
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:18 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Niet bekend met het tsarenrijk?
Niet bekend met de revolutie die de Romanovs de kop heeft gekost? 1917?
  zondag 25 juni 2023 @ 15:46:15 #45
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209643350
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:29 schreef Knoc het volgende:
Persoonlijk denk ik dat je bijzonder naef bent als je denkt dat de gebeurtenissen van de afgelopen dagen zonder consequenties blijft, of dat Poetin als ‘overwinnaar’ hier uit is gekomen. De interne machtsstrijd in Rusland is nu echt begonnen, en het staat 1-0 voor Prigozhin. Poetin is over de knie gegaan om zijn positie te redden. En dat Loekasjenko deze ‘deal’ met Prigozhin heeft bereikt is natuurlijk slechts eigen belang, de oppositie in Wit-Rusland stond al klaar te handelen. Ook voor Loekasjenko was het 1 voor 12.
Maar als ik het goed begrijp, raakt Prigozhin toch een deel van zijn troepen kwijt aan het Russische Ministerie van Defensie? Het feit dat hij een troep getrainde soldaten commandeert, lijkt me toch zijn grootste machtsbasis, wellicht samen met een zeker gevolg onder de Russische bevolking. Deze machtsbasis erodeert echter door de gebeurtenissen van gisteren; hij raakt manschappen kwijt.
pi_209643362
Stukje vanaf 4:35

twitter
  zondag 25 juni 2023 @ 15:48:58 #48
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209643375
quote:
De interne machtsstrijd in Rusland is nu echt begonnen, en het staat 1-0 voor Prigozhin.
Waar we op mogen letten is of shoigu en gerasimov ook echt vervangen gaan worden.

Want dan is prigozjin blijkbaar de nieuwe head of HR, in de rus regering. Hij bepaald dan blijkbaar wie er mindef mag worden, en wie niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_209643380
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook in Rusland was er een staatsgreep in die tijd (en net als in andere landen was dat een klein groepje). Die mislukte, maar daardoor kwam Jeltsin aan de macht. Zijn protg ken je misschien wel van naam… Vladimir Poetin.

Mijn punt is dat je onzinnige verwijten maakt. Net als al die idioten die tegenwoordig historische figuren uit de geschiedenis willen poetsen omdat ze slaven hadden. Iets wat in die tijd heel normaal was en zij ook hadden gezien als doodnormaal.

Russen zijn gewoon mensen die hetzelfde willen als iedereen: hun leven leiden zonder al te veel gezeik aan hun kop.

Dat er af en toe eens wat helden opstaan is een feit, maar het is ook uitzonderlijk.
In het algemeen kan het geen kwaad om de geschiedenis van Rusland van de laatste eeuwen te 'bestuderen', desnoods op een algemeen niveau.
Momenteel bekijk ik een vid over de carrire van Stalin, en wat de KGB uitvrat in die tijd, de werkkampen in de Goelag Archipel... maar je kunt ook teruggaan naar klootzakken van tsaren die naar buiten toe als grote heersers optraden, maar compleet rcksichtslos en onbarmhartig jegens waren hun onderdanen. Eeuwen en eeuwen lang. Eeuwen en eeuwen lijden. Dan denk ik ook wel eens: geen wonder dat zoveel Russen denken "laat ons toch in godsnaam eens met rust zodat we gewoon een rustig leven kunnen leiden".
En verder zich dus niet meer met politiek wensen te bemoeien, en geen actie ondernemen.

Is het de beste manier om een rustig leven te leiden? Ik betwijfel het. Maar van tijd tot tijd begrijp ik het wel.
pi_209643382
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
putin was een van Yeltsins jongens
die dronken kweilebal heeft Putin de macht laten grijpen
[ [url=https://th-thumbnailer.cdn-si-edu.com/rEELDUzMdUW5xZCJDBc3nFUzjRs=/fit-in/1600x0/https://tf-cmsv2-smithson(...)putin.jpg]afbeelding[/url] ]
Naar voren geschoven. Poetin was in eerste instantie ook helemaal niet anti-Westers. Wilde graag zich aansluiten bij Europa. En waarom ook niet?
pi_209643383
SOW

Rusland's voorspelbare einde

Kamel Salman

Zoals we eerder hebben voorspeld, met de onvermijdelijke ineenstorting van het Grote Rusland, en we hebben herhaaldelijk gezegd dat het militaire aspect van de Russisch-Oekraense oorlog niet meer dan tien procent vertegenwoordigt van het totale conflict tussen Rusland, gesteund door China, Iran en Noord-Korea, en de andere partij, Oekrane, gesteund door de NAVO.

De opstand van de Wagner-troepen tegen de centrale regering in Moskou en het Russische leger vond plaats in verschillende fasen. De eerste fase was de hevige kritiek die de leider van de Wagner-troepen uitte tegen de Russische militaire leiders en hun tekortkomingen in het voorzien van zijn troepen van luchtsteun, wapens en uitrusting.

Vervolgens kwam de tweede fase, waarin de Wagner-troepen erkenden hoe moeilijk het was om de Oekraense troepen te confronteren, die ze beschreven als beter bewapend met superieure westerse wapens dan het Russische leger. De Russische Wagner-commandant zelf gaf toe, na de bevrijding van de stad Bachmut, dat het een grote nederlaag was voor Rusland en de Wagner-troepen.

Daarna escaleerde de situatie verder toen de Wagner-leiding de Russische leiders in het Kremlin en in de overheidsministeries beschuldigde van bureaucratie en corruptie.

Ten slotte volgde de officile aankondiging dat ze zich tegen de Russische leiding verzetten en werkten aan het omverwerpen van de centrale regering in Moskou en het vormen van een nieuwe regering.

Het geheel draait om de erkenning van de nederlaag tegen Oekrane en de NAVO. Een expliciete en duidelijke erkenning dat alles in het voordeel van Oekrane en het Westen verloopt. Het lijkt erop dat de oorlog met Oekrane op zijn einde loopt.

Het eerste scenario is het falen van de Wagner-troepen om Moskou te veroveren en hun nederlaag tegen het Russische Ministerie van Defensie, de Moskou Beveiligingstroepen en de Kremlin Beveiligingseenheden. Na dit falen zullen er hevige oorlogen volgen met aanzienlijke materile en menselijke verliezen. Zodra deze oorlogen eindigen, zal Moskou onder leiding van Vladimir Poetin direct snel handelen en zich terugtrekken uit alle Oekraense gebieden en alle voorwaarden van de Oekraense regering van Zelensky accepteren, uit angst voor een grootschalige Oekraense aanval waarin Oekrane grote delen van Rusland zou kunnen bezetten.

Het tweede scenario is het succes van de Wagner-troepen bij het veroveren van Moskou en het uitroepen van een nieuwe regering die in haar eerste verklaring een staakt-het-vuren met Oekrane aankondigt en de Russische troepen terugtrekt naar het diepere grondgebied van Rusland. Moskou zou bereid zijn om alle gevolgen van de oorlog te dragen.

In beide gevallen is het een historische aankondiging van de nederlaag van Rusland en een expliciete en duidelijke overwinning voor het Westen. Tegelijkertijd is het een breuk voor China, Iran, Venezuela, Noord-Korea en er kunnen instortingen worden verwacht in deze landen die momenteel aan de zijde van Rusland staan. Alle resultaten zouden verwacht worden en zijn in wezen voorspelbaar.

Dit is het tijdperk van het instorten van totalitaire regimes, die snel hun gebreken laten zien bij elke confrontatie met het Westen.

De leider van de Wagner-troepen (Yevgeny Prigozhin) is geen verrader en geen agent van het Westen, maar hij heeft de realiteit op het slagveld gezien. Hij heeft gezien dat het Westen een zeer grote superioriteit heeft ten opzichte van Rusland, China en hun satellietstaten. Hij ontdekte dat het Westen Rusland niet zozeer bestreed als dat het speelde met deze pop genaamd Rusland. Hij ontdekte dat de Russische elite-eenheden, die qua aantallen een legerkorps of meer vertegenwoordigen, met ongeveer vijftigduizend strijders, er niet in slaagden om binnen zes maanden twee bataljons van Oekraense infanteriedivisies te verslaan en enorme verliezen leden in de Oekraense stad Bachmut.

Hoe zit het dan als de NAVO-troepen direct betrokken raken bij deze oorlog? Deze grote commandant ontdekte de zwakte van het Russische leger en had geen andere keuze dan ofwel zelfmoord te plegen om te ontsnappen aan de schande van de verliezen die zijn troepen hadden geleden, of zich te richten op degenen die deze oorlog hebben aangewakkerd en hen streng te straffen. Daarom besloot hij eerst de Russische leiding te straffen en richtte zijn troepen op Moskou. De komende dagen zullen laten zien wat er verborgen was.
wizkays
  zondag 25 juni 2023 @ 15:50:00 #52
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_209643384
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
En dan een uurtje voor aankomst rechtsomkeert maken.
  zondag 25 juni 2023 @ 15:51:11 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 25 juni 2023 @ 15:51:51 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209643399
quote:
Slechts een handjevol piloten volgde de orders op die ze kregen van het Poetin regime.
En die piloten kregen te horen dat ze op Ukrainers moesten schieten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 25 juni 2023 @ 15:52:47 #55
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209643405
quote:
Ah de trope dat russen eigenlijk zielig zijn, want ze kunnen er niks aan doen dat ze nu eenmaal al eeuwen geregeerd worden door debielen.

Maar in oekraine was het vergelijkbaar h?

En in die maidan revolutie hebben ook gewoon mensen het leven gelaten.

Opoffering noemen we dat.

En ik heb zeer zeker makkelijk lullen, wonend in een land waar lang geleden bepaald is dat niet een despoot maar het volk het voor het zeggen heeft.

Maar no pain, no gain. russen maar als slachtoffers blijvan afschilderen gaat die situatie nooit veranderen. Ze zullen er zelf wat aan moeten doen, niemand anders kan dat voor ze.
&lt;signature here&gt;.
pi_209643410
quote:

[..]

Dat is precies mijn punt; wij worden wegens de slavernij, waar jij en ik als gewone Nederlander part noch deel aan hebben gehad en ook nooit van hebben geprofiteerd, zelfs tot herstelbetalingen gedwongen en de Russen zijn zogenaamd een onschuldig en arm, onderdrukt volk wat geen enkele blaam treft.
pi_209643419
Hmm, het lijkt op dat het Kremlin de Chinezen op de hoogte hebben gehouden van de Wagner saga op vice-ministerieel niveau (Ma Zhaoxu en Andrei Rudenko).

twitter
pi_209643425
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:51 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
4:46 is dat nou een mortier?
Geluid en de kracht zegt ja.
  Overall beste user 2022 zondag 25 juni 2023 @ 15:55:34 #59
3928 Ulx
pi_209643427
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:38 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Los van de leider is het ook een wereld van verschil. B.v. toen was het land failliet, dat is nu niet het geval.
Rusland is keihard failliet aan het gaan. Ze verdienden prima met de verkoop van gas en olie naar het Europa, maar die tijd komt niet meer terug. En voordat er pijpleidingen richting andere landen liggen ben je wel even wat verder in de toekomst.
  zondag 25 juni 2023 @ 15:55:47 #60
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209643434
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:49 schreef wizkays het volgende:
Het eerste scenario is het falen van de Wagner-troepen om Moskou te veroveren en hun nederlaag tegen het Russische Ministerie van Defensie, de Moskou Beveiligingstroepen en de Kremlin Beveiligingseenheden. Na dit falen zullen er hevige oorlogen volgen met aanzienlijke materile en menselijke verliezen. Zodra deze oorlogen eindigen, zal Moskou onder leiding van Vladimir Poetin direct snel handelen en zich terugtrekken uit alle Oekraense gebieden en alle voorwaarden van de Oekraense regering van Zelensky accepteren, uit angst voor een grootschalige Oekraense aanval waarin Oekrane grote delen van Rusland zou kunnen bezetten.
Onzin, zolang ze nukes hebben durft niemand binnen te vallen.

quote:
De leider van de Wagner-troepen (Yevgeny Prigozhin) is geen verrader en geen agent van het Westen, maar hij heeft de realiteit op het slagveld gezien. Hij heeft gezien dat het Westen een zeer grote superioriteit heeft ten opzichte van Rusland, China en hun satellietstaten. Hij ontdekte dat het Westen Rusland niet zozeer bestreed als dat het speelde met deze pop genaamd Rusland. Hij ontdekte dat de Russische elite-eenheden, die qua aantallen een legerkorps of meer vertegenwoordigen, met ongeveer vijftigduizend strijders, er niet in slaagden om binnen zes maanden twee bataljons van Oekraense infanteriedivisies te verslaan en enorme verliezen leden in de Oekraense stad Bachmut.
Ook onzin want dit was enkel gevangenen opofferen om Ukraine bezig te houden om tijd te winnen zodat Rusland hun verdediging op orde kon brengen.
pi_209643445
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Naar voren geschoven. Poetin was in eerste instantie ook helemaal niet anti-Westers. Wilde graag zich aansluiten bij Europa. En waarom ook niet?
En het Westen was ook niet per definitie anti-Rusland of zelf maar anti-Poetin.
Maar ze gedroegen zich, naar Poetins smaak, teveel als overwinnaars.
En Poetin was weliswaar niet pers anti-Westers, maar wel zeer nationalistisch Russisch. Het feit dat de voormalige machtige heilstaat ineen was gestort, was een traumatische ervaring voor hem. Dat die ineenstorting er, naar zijn mening, door het Westen nog eens fijntjes werd ingepeperd... dat kon hij niet zetten.

Verder: hij kwam van de KGB en FSB. Persoonlijk heb ik niets met dat volk. En zeker niet als politiek leiders. Dat kwam vermoedelijk ook omdat ik het 1 en ander over dergelijke klups had gelezen. Ik ben dus ook nooit van deze man gecharmeerd geweest. Toen ik hoorde dat hij per 2000 de Russische leider zou worden dacht ik: geen goed nieuws. We hadden al genoeg beroerde voorbeelden in Tsjetsjeni gezien. Jeltsin was weliswaar een afgebrande dronkaard, maar ik had liever Nemtsov als opvolger gezien. Ook verre van een heilige (maar die bestaan sowieso niet), maar iemand die veel minder gebukt ging onder USSR-verdriet, beter en diplomatieker communiceerde met andere landen en besefte dat Rusland gewoon weer vanaf nul moest beginnen.

Maar goed, hoe het met Nemtsov afliep, is genoegzaam bekend.
pi_209643454
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:49 schreef Toby56 het volgende:

[..]
In het algemeen kan het geen kwaad om de geschiedenis van Rusland van de laatste eeuwen te 'bestuderen', desnoods op een algemeen niveau.
Momenteel bekijk ik een vid over de carrire van Stalin, en wat de KGB uitvrat in die tijd, de werkkampen in de Goelag Archipel... maar je kunt ook teruggaan naar klootzakken van tsaren die naar buiten toe als grote heersers optraden, maar compleet rcksichtslos en onbarmhartig jegens waren hun onderdanen. Eeuwen en eeuwen lang. Eeuwen en eeuwen lijden. Dan denk ik ook wel eens: geen wonder dat zoveel Russen denken "laat ons toch in godsnaam eens met rust zodat we gewoon een rustig leven kunnen leiden".
En verder zich dus niet meer met politiek wensen te bemoeien, en geen actie ondernemen.

Is het de beste manier om een rustig leven te leiden? Ik betwijfel het. Maar van tijd tot tijd begrijp ik het wel.
Ik denk dat je het ook niet moet bekijken vanuit Westers perspectief. Russen zijn gewend dat ze geen invloed hebben op de regering. Het staat allemaal ver van hen af. Ze regelen dingen zelf wel. Daarnaast zijn sommige dingen ook gewoon prima geregeld vanuit hun perspectief. Er is daar geen woningnood, iedereen kan gratis studeren, er is fatsoenlijke gratis zorg voor iedereen en voor een beetje geld kun je naar priv klinieken.

En zelfs dan: hoeveel mensen in Nederland klagen hier over de politiek? En in de praktijk: want doen we eraan (wat kunnen we eraan doen)?

In zijn algemeenheid kun je een bevolking nu eenmaal niet verantwoordelijk houden voor de daden van de regering.
pi_209643462
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:29 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja we wisten ook dat het Russische leger het op 1 na beste leger ter wereld was.

Ik geloof niets van die "direct beschikbare kernwapens". Daar zal precies hetzelfde gebeurt zijn als bij de conventionele troepen. Mismanagement, corruptie, wegsluizen van geld, gebrek aan onderhoud, kortom tientallen jaren aan verwaarlozing gecombineerd met window-dressing.

Wanneer 10% van het spul berhaupt nog werkt zal het veel zijn. Kernwapens zijn een erg dure hobby, het onderhoud kost elk jaar miljarden. Miljarden die je dus niet aan hoeren, dure auto's, jachten en drank, maar aan onderdelen en capabel personeel moet besteden.

Putin en de zijnen weten inmiddels heel goed dat het gebruik van kernwapens vooral voor Rusland zelf een gevaarlijk wapen is geworden. Niet alleen de vijandelijke, maar ook een groot deel van de Russische raketten zullen op Rusland zelf landen.
Precies dit dus. Maar de kracht van het Russische leger wordt zodanig overschat, dat Putin en z’n maffia clan normaal gesproken niks te vrezen hebben.

Een beetje dreigen met kernwapens is genoeg, niemand die ooit komt controleren wat nog echt gevechtsklaar staat.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 25 juni 2023 @ 15:59:33 #64
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 25 juni 2023 @ 16:00:41 #65
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209643479
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:46 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Maar als ik het goed begrijp, raakt Prigozhin toch een deel van zijn troepen kwijt aan het Russische Ministerie van Defensie?
Wat ik vernomen heb is dat ze het aanbod hebben gehad om contact te tekenen bij het leger. Wat werkelijk geen hond gaat doen dus.

Compleet kalt-stellen van wagner kan niet -> afrika.

Dan zal rus leger zelf, openlijk, naar afrika moeten. Gaat de wereld denk ik niet accepteren.
&lt;signature here&gt;.
pi_209643486
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat je het ook niet moet bekijken vanuit Westers perspectief. Russen zijn gewend dat ze geen invloed hebben op de regering. Het staat allemaal ver van hen af. Ze regelen dingen zelf wel. Daarnaast zijn sommige dingen ook gewoon prima geregeld vanuit hun perspectief. Er is daar geen woningnood, iedereen kan gratis studeren, er is fatsoenlijke gratis zorg voor iedereen en voor een beetje geld kun je naar priv klinieken.

En zelfs dan: hoeveel mensen in Nederland klagen hier over de politiek? En in de praktijk: want doen we eraan (wat kunnen we eraan doen)?

In zijn algemeenheid kun je een bevolking nu eenmaal niet verantwoordelijk houden voor de daden van de regering.
Een oud-collega van me kwam zo'n 10 tot 15 jaar geleden wel eens naar Rusland.
Hij zei precies hetzelfde. Met name op het platteland grijnzen ze als je over politiek begint en zeggen: "Poetin? Wie is dat?" En dan: "We bemoeien ons niet met hem. Hij gaat z'n gang maar. We hebben eten en drinken en dat is genoeg." Waarop ze hun matige gebit in een rauwe vis zetten en een oog eruit sabbelen.

(No kidding.)

Zijn er dan weer (nep)verkiezingen, dan stemmen ze gewoon op de bovenste persoon. Want ze hebben eten & drinken en verder geen last van hem... en dat is genoeg.
  zondag 25 juni 2023 @ 16:03:59 #67
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209643502
SPOILER: grote foto
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter

twitter

[ Bericht 11% gewijzigd door slashdotter3 op 25-06-2023 16:09:04 ]
  zondag 25 juni 2023 @ 16:05:58 #68
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209643518
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:58 schreef VEM2012 het volgende:
Jahoor. Kan prima.

Wat putin flikt, flikt die in naam van.

Dat jij rus blijkbaar zielig vind, dat jij de menselijke geschiedenis niet kent, doet daar niks aan af.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 25 juni 2023 @ 16:07:44 #69
323876 michaelmoore
pi_209643536
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Rusland is keihard failliet aan het gaan. Ze verdienden prima met de verkoop van gas en olie naar het Europa, maar die tijd komt niet meer terug. En voordat er pijpleidingen richting andere landen liggen ben je wel even wat verder in de toekomst.
ik denk dat Nordstream 2 ook nooit meer gerepareerd zal worden en Poetin was er zo trots op , hij had europa in zijn macht , dacht ie
pi_209643550
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:01 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Een oud-collega van me kwam zo'n 10 tot 15 jaar geleden wel eens naar Rusland.
Hij zei precies hetzelfde. Met name op het platteland grijnzen ze als je over politiek begint en zeggen: "Poetin? Wie is dat?" En dan: "We bemoeien ons niet met hem. Hij gaat z'n gang maar. We hebben eten en drinken en dat is genoeg." Waarop ze hun matige gebit in een rauwe vis zetten en een oog eruit sabbelen.

(No kidding.)

Zijn er dan weer (nep)verkiezingen, dan stemmen ze gewoon op de bovenste persoon. Want ze hebben eten & drinken en verder geen last van hem... en dat is genoeg.
Als wij daar verder geen last van zouden hebben zou me dat allemaal een rotzorg zijn, maar we hebben er wl last van. Wij als westen al decennialang, hun buurvolkeren al eeuwenlang.
pi_209643552
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:49 schreef wizkays het volgende:
SOW

Rusland's voorspelbare einde

Kamel Salman

Zoals we eerder hebben voorspeld, met de onvermijdelijke ineenstorting van het Grote Rusland, en we hebben herhaaldelijk gezegd dat het militaire aspect van de Russisch-Oekraense oorlog niet meer dan tien procent vertegenwoordigt van het totale conflict tussen Rusland, gesteund door China, Iran en Noord-Korea, en de andere partij, Oekrane, gesteund door de NAVO.

De opstand van de Wagner-troepen tegen de centrale regering in Moskou en het Russische leger vond plaats in verschillende fasen. De eerste fase was de hevige kritiek die de leider van de Wagner-troepen uitte tegen de Russische militaire leiders en hun tekortkomingen in het voorzien van zijn troepen van luchtsteun, wapens en uitrusting.

Vervolgens kwam de tweede fase, waarin de Wagner-troepen erkenden hoe moeilijk het was om de Oekraense troepen te confronteren, die ze beschreven als beter bewapend met superieure westerse wapens dan het Russische leger. De Russische Wagner-commandant zelf gaf toe, na de bevrijding van de stad Bachmut, dat het een grote nederlaag was voor Rusland en de Wagner-troepen.

Daarna escaleerde de situatie verder toen de Wagner-leiding de Russische leiders in het Kremlin en in de overheidsministeries beschuldigde van bureaucratie en corruptie.

Ten slotte volgde de officile aankondiging dat ze zich tegen de Russische leiding verzetten en werkten aan het omverwerpen van de centrale regering in Moskou en het vormen van een nieuwe regering.

Het geheel draait om de erkenning van de nederlaag tegen Oekrane en de NAVO. Een expliciete en duidelijke erkenning dat alles in het voordeel van Oekrane en het Westen verloopt. Het lijkt erop dat de oorlog met Oekrane op zijn einde loopt.

Het tweede scenario is het succes van de Wagner-troepen bij het veroveren van Moskou en het uitroepen van een nieuwe regering die in haar eerste verklaring een staakt-het-vuren met Oekrane aankondigt en de Russische troepen terugtrekt naar het diepere grondgebied van Rusland. Moskou zou bereid zijn om alle gevolgen van de oorlog te dragen.

In beide gevallen is het een historische aankondiging van de nederlaag van Rusland en een expliciete en duidelijke overwinning voor het Westen. Tegelijkertijd is het een breuk voor China, Iran, Venezuela, Noord-Korea en er kunnen instortingen worden verwacht in deze landen die momenteel aan de zijde van Rusland staan. Alle resultaten zouden verwacht worden en zijn in wezen voorspelbaar.

Dit is het tijdperk van het instorten van totalitaire regimes, die snel hun gebreken laten zien bij elke confrontatie met het Westen.

Hoe zit het dan als de NAVO-troepen direct betrokken raken bij deze oorlog? Deze grote commandant ontdekte de zwakte van het Russische leger en had geen andere keuze dan ofwel zelfmoord te plegen om te ontsnappen aan de schande van de verliezen die zijn troepen hadden geleden, of zich te richten op degenen die deze oorlog hebben aangewakkerd en hen streng te straffen. Daarom besloot hij eerst de Russische leiding te straffen en richtte zijn troepen op Moskou. De komende dagen zullen laten zien wat er verborgen was.
Hoop wishful thinking…
pi_209643581
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ah de trope dat russen eigenlijk zielig zijn, want ze kunnen er niks aan doen dat ze nu eenmaal al eeuwen geregeerd worden door debielen.

Maar in oekraine was het vergelijkbaar h?

En in die maidan revolutie hebben ook gewoon mensen het leven gelaten.

Opoffering noemen we dat.

En ik heb zeer zeker makkelijk lullen, wonend in een land waar lang geleden bepaald is dat niet een despoot maar het volk het voor het zeggen heeft.

Maar no pain, no gain. russen maar als slachtoffers blijvan afschilderen gaat die situatie nooit veranderen. Ze zullen er zelf wat aan moeten doen, niemand anders kan dat voor ze.
Ik heb Russen niet zielig genoemd. Ik vind het alleen hopeloos naef om vanuit een comfortabele positie te denken dat je zelf anders zou handelen. Zelfs als iemand verdrinkt staat de meeste mensen (en niet zelden iedereen) aan de kant slechts toe te kijken. Nou ja, tegenwoordig filmen we het ook nog voor Insta.
pi_209643601
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:53 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat is precies mijn punt; wij worden wegens de slavernij, waar jij en ik als gewone Nederlander part noch deel aan hebben gehad en ook nooit van hebben geprofiteerd, zelfs tot herstelbetalingen gedwongen en de Russen zijn zogenaamd een onschuldig en arm, onderdrukt volk wat geen enkele blaam treft.
Zoek maar in mijn PoHi: herstelbetalingen vind ik volstrekte flauwekul en de huidige Nederlanders ter zake een schuldgevoel aanpraten lachwekkend.
pi_209643647
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dit horen we al sinds het begin van de oorlog, maar de economie geeft nauwelijks een krimp.

Dit hele gezeik blijft nog heel lang dooretteren.
pi_209643657
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:46 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Maar als ik het goed begrijp, raakt Prigozhin toch een deel van zijn troepen kwijt aan het Russische Ministerie van Defensie? Het feit dat hij een troep getrainde soldaten commandeert, lijkt me toch zijn grootste machtsbasis, wellicht samen met een zeker gevolg onder de Russische bevolking. Deze machtsbasis erodeert echter door de gebeurtenissen van gisteren; hij raakt manschappen kwijt.
Een mogelijke uitleg hiervoor:
In de strijd om Bakhmut heeft Wagner enorme verliezen geleden, en zijn ze minder selectief geweest bij het rekruteren van nieuwe ‘huurlingen’. Er zijn dus minder ervaren huurlingen bij Wagner gekomen, het kanonnenvoer zeg maar. Op deze manier kan Prigozhin die mannen dumpen. Dat scheelt in salaris kosten, maar het verbeterd ook de algemene kwaliteit van de Wagner groep.

* dit is echt speculatief gissen natuurlijk
pi_209643667
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat Nordstream 2 ook nooit meer gerepareerd zal worden en Poetin was er zo trots op , hij had europa in zijn macht , dacht ie
Onderschat die Duitsers ook niet.
  zondag 25 juni 2023 @ 16:19:29 #77
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209643673
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Ook onzin want dit was enkel gevangenen opofferen om Ukraine bezig te houden om tijd te winnen zodat Rusland hun verdediging op orde kon brengen.
Niet de eerste keer dat je dit opmerkt.

En mijn antwoord was verleden keer ook: oekraine heeft in heel bakhmut bijna niks van hun main-army ingezet. Het is dus niet zo dat de tijdelijke val van bakhmut ineens oekraine de handen vrij maakte om iets anders te doen. En in het verlengde daarvan waren het ook niet de gevechten in bakhmut, die oekraine belette om een stokje te steken voor het ingraven van rus troepen.

Ze waren aan het wachten op de 1000en in het westen opgeleide soldaten en westers materiaal.
&lt;signature here&gt;.
pi_209643682
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
En het Westen was ook niet per definitie anti-Rusland of zelf maar anti-Poetin.
Het Westen als geheel niet. Maar de VS had duidelijk niets op met een toenadering.
  zondag 25 juni 2023 @ 16:22:31 #79
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209643710
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb Russen niet zielig genoemd. Ik vind het alleen hopeloos naef om vanuit een comfortabele positie te denken dat je zelf anders zou handelen.
Misschien moet je gaan praten met die mensen die voorop liepen in de maidan revolutie?

Ow, dat kan niet, die zijn dood.

Maar blijkbaar bestaan er dus wel mensen, die hun comfortabele positie laten voor wat het is, en wel bereid zijn er wat aan te doen, ook als dat de allerhoogste prijs van ze eist?

En dan zijn we bij de kern h?

140 miljoen russen, en het zijn allemaal slaven van wie er nu de tsaar is, allemaal horigen die zich zonder al te veel poespas in de grinder laten duwen.
&lt;signature here&gt;.
pi_209643724
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jahoor. Kan prima.

Wat putin flikt, flikt die in naam van.

Dat jij rus blijkbaar zielig vind, dat jij de menselijke geschiedenis niet kent, doet daar niks aan af.
Leer eerst eens lezen voordat je gaat denken dat je ook maar iets begrijpt van de menselijke aard.
  Overall beste user 2022 zondag 25 juni 2023 @ 16:24:35 #81
3928 Ulx
pi_209643725
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het Westen als geheel niet. Maar de VS had duidelijk niets op met een toenadering.
De VS wilde dat wel. Maar ja, als Rusland zich als klootzak gaat opstellen hoeven ze dat niet te doen.
  zondag 25 juni 2023 @ 16:26:31 #82
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209643741
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Leer eerst eens lezen voordat je gaat denken dat je ook maar iets begrijpt van de menselijke aard.
Ik lees prima, jij bent hier gewoon de zielige trope aan het bereiden dat rus blijkbaar "zielig" is, en ze er "niks aan kunnen doen".

Allicht in verlengde daarvan, dat het niet makkelijk is om er vanaf te komen, die despoten die op de troon zitten!

No shit. No one said it was gonna be easy.
&lt;signature here&gt;.
pi_209643746
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Misschien moet je gaan praten met die mensen die voorop liepen in de maidan revolutie?

Maar blijkbaar bestaan er dus wel mensen, die hun comfortabele positie laten voor wat het is, en wel bereid zijn er wat aan te doen, ook als dat de allerhoogste prijs van ze eist?

140 miljoen russen, en het zijn allemaal slaven van wie er nu de tsaar is, allemaal horigen die zich zonder al te veel poespas in de grinder laten duwen.
Ik denk dat het ook wel te maken heeft met dat Rusland een heel uitgestrekt land heeft. Dat maakt het moeilijker om verzet te organizeren. Eigenlijk is zoiets alleen in Moskou (of misschien Sint Petersburg) mogelijk.
  zondag 25 juni 2023 @ 16:27:24 #84
pi_209643751
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Nee, dat is onzin. Rusland moest een succesje behalen want de invasie liep vast. Ukraine hield Rusland bezig bij Bahkmut om tijd te winnen zodat ze hun aanvalsmacht op orde kon brengen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_209643757
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zoek maar in mijn PoHi: herstelbetalingen vind ik volstrekte flauwekul en de huidige Nederlanders ter zake een schuldgevoel aanpraten lachwekkend.
En toch gaan we, ongeacht hoe jij of ik daar over denken, gedwongen worden om de beurs te trekken wegens de slavernij.

Als wij daar al voor dienen te boeten mogen de Russen echt wel afgerekend worden op de misdaden die ze nu en in de voorbije decennia begaan hebben tegen hun buurvolkeren en het onafgebroken gijzelen van de westerse bevolking met hun nucleaire intimidatie. Het mag wel eens afgelopen zijn.
  zondag 25 juni 2023 @ 16:30:07 #86
pi_209643781
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoop wishful thinking…
Als Rusland niet snel terug trekt gaat het kapot. Als Putin terug trekt, gaat hij kapot.
pi_209643792
quote:

[..]

Nogmaals: lees nou maar eens wat ik schrijf.

Het is wel vermakelijk dat jij denkt dat jij wel je leven zou opofferen. Blijf vooral dromen over jouw eigen moed.
  zondag 25 juni 2023 @ 16:31:05 #88
pi_209643795
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit horen we al sinds het begin van de oorlog, maar de economie geeft nauwelijks een krimp.

Dit hele gezeik blijft nog heel lang dooretteren.
En de economien van de EU en NATO groeien flink. Do the math.
pi_209643796
quote:

[..]
En daar hebben ze dan ook groot gelijk in. Russen zijn veel te onbetrouwbaar en staan in cultureel zo ontzettend ver van ons af dat we helemaal geen toenadering moeten willen.
pi_209643805
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
De VS wilde dat wel. Maar ja, als Rusland zich als klootzak gaat opstellen hoeven ze dat niet te doen.
Nee, de VS heeft dat actief tegengewerkt.

Mensen die niet zien dat de VS hele dubieuze dingen heeft gedaan en doet (niet alleen ten aanzien van Rusland) kan ik heel moeilijk serieus nemen.
  zondag 25 juni 2023 @ 16:32:32 #91
323876 michaelmoore
pi_209643808
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:18 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Onderschat die Duitsers ook niet.
nee dat gaat europa niet meer doen , linke soep

quote:

[..]
klopt Trumpo had er voor gewaarschuwd
  zondag 25 juni 2023 @ 16:33:16 #92
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209643813
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:26 schreef Alov het volgende:

[..]
Ik denk dat het ook wel te maken heeft met dat Rusland een heel uitgestrekt land heeft. Dat maakt het moeilijker om verzet te organizeren. Eigenlijk is zoiets alleen in Moskou (of misschien Sint Petersburg) mogelijk.
Revoluties beginnen altijd in bevolkinscentra, niet in het uitgestorven achterland.
&lt;signature here&gt;.
pi_209643832
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mensen die niet zien dat de VS hele dubieuze dingen heeft gedaan en doet (niet alleen ten aanzien van Rusland) kan ik heel moeilijk serieus nemen.
Het meest dubieuze wat de VS (Obama) heeft gedaan is ingrijpen als een natte krant bij de annexatie van de Krim en in Syri. Mede daardoor heeft Poetin het wat hoog in de bol gekregen.
  zondag 25 juni 2023 @ 16:35:23 #94
pi_209643841
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is wel vermakelijk dat jij denkt dat jij wel je leven zou opofferen. Blijf vooral dromen over jouw eigen moed.
Van Exec weet ik het niet maar ik ben 7 jaar beroeps militair geweest, Als er iets was gebeurd had ik gevochten, gewoon omdat het mijn werk was. Daar hoefde ik geen held voor te zijn.
  zondag 25 juni 2023 @ 16:36:07 #95
pi_209643848
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Geklooi van de VS praat de gruwelijkheden van Buscha niet goed.
pi_209643853
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik lees prima, jij bent hier gewoon de zielige trope aan het bereiden dat rus blijkbaar "zielig" is, en ze er "niks aan kunnen doen".

Allicht in verlengde daarvan, dat het niet makkelijk is om er vanaf te komen, die despoten die op de troon zitten!

Kennelijk lees je dus niet prima. Ik heb gezegd dat je het gewone mensen niet kan verwijten dat ze handelen zoals vrijwel alle mensen handelen.

En ook jij lijkt niet helemaal door te hebben dat de Russen weldegelijk zich hebben verzet. In 1917, de mislukte coup waardoor Jeltsin aan de macht kwam, maar ook hoe ze Nazi-Duitsland hebben bestreden.

In Nederland werd nog net niet de rode loper uitgelegd en de Jodenvernietiging ging in Nederland ook van een leien dakje.

Het is gewoon lachwekkend.
  zondag 25 juni 2023 @ 16:36:37 #97
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209643855
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nogmaals, misschien moet jij lezen wat ik schrijf.

quote:
Lezen:

quote:

[..]

Ik heb het niet over mijn eigen moed gehad. De moed die ik als individu heb, is totaal niet relevant.

Gaat erom dat er genoeg mensen zijn die wel moed hebben.

Jij bent hier blijkbaar de joker die eerst zelf nadenkt:

quote:
Nee, ik ben een laffe wezel, ik zou het nooit doen!
En dat projecteert op een volk van 140 miljoen, en daarna tot de conclusie komt:

quote:
Ze kunnen er niks aan doen, ze zijn zielig
&lt;signature here&gt;.
pi_209643877
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:27 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
En toch gaan we, ongeacht hoe jij of ik daar over denken, gedwongen worden om de beurs te trekken wegens de slavernij.

Als wij daar al voor dienen te boeten mogen de Russen echt wel afgerekend worden op de misdaden die ze nu en in de voorbije decennia begaan hebben tegen hun buurvolkeren en het onafgebroken gijzelen van de westerse bevolking met hun nucleaire intimidatie. Het mag wel eens afgelopen zijn.
Two wrongs, enz.

Overigens verwacht ik niet dat er herstelbetalingen gaan komen.
pi_209643884
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
En de economien van de EU en NATO groeien flink. Do the math.
Er is krimp momenteel.
  zondag 25 juni 2023 @ 16:40:28 #100
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209643904
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:36 schreef VEM2012 het volgende:
k heb gezegd dat je het gewone mensen niet kan verwijten dat ze handelen zoals vrijwel alle mensen handelen.
Ja, dat klopt, en precies dat argument van je heb ik al samengevat, hier:

quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:26 schreef ExTec het volgende:

Niemand betwist dat het niet makkelijk is om van je dictator af te komen.

Maar dan cirkelen we weer terug naar dat er in de menselijke historie dus aardig wat gevallen zijn waar mensen het toch ondernamen.

Maar misschien moet je nu nog een keer gaan hameren op dat de meesten dat niet doen, en dat de meesten zich alleen met hun leven bezighouden enzo.

En dat klopt, ook dat wordt niet betwist.
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')