Misschien moet je even het nieuws of anders dit topic scannen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:05 schreef Palomar het volgende:
Het feit dat er niks meer van het vaartuig is vernomen, ondanks alle back-upsystemen kan er volgens mij alleen maar op duiden dat het ding helaas in 1 klap vergaan is door bijv. een lek/implosie. Het lijkt me aannemelijker dat er binnenkort onderdeeltjes worden gevonden of boven komen drijven waaruit dit blijkt... Hoop natuurlijk anders.
Enige wat ik me afvraag. De onderzeeer heeft waarschijnlijk een transponder aan boord om hem te kunnen lokaliseren. Zou dat autonoom werken en ook een implosie van het vaartuig overleven? (bijv. omdat het aan de buitenkant zit). Ik ga daar wel even vanuit. Want dan blijft het wel vreemd dat dat signaal ook niet wordt opgevangen.
quote:https://nos.nl/artikel/24(...)ste-onderzeeer-titan
"Het patrouillevliegtuig hoorde iedere 30 minuten klopgeluiden in het gebied. Vier uur later werd er extra sonarapparatuur ingezet en het geklop was nog steeds te horen."
Zuchtquote:Op woensdag 21 juni 2023 11:05 schreef Palomar het volgende:
Het feit dat er niks meer van het vaartuig is vernomen, ondanks alle back-upsystemen kan er volgens mij alleen maar op duiden dat het ding helaas in 1 klap vergaan is door bijv. een lek/implosie. Het lijkt me aannemelijker dat er binnenkort onderdeeltjes worden gevonden of boven komen drijven waaruit dit blijkt... Hoop natuurlijk anders.
Enige wat ik me afvraag. De onderzeeer heeft waarschijnlijk een transponder aan boord om hem te kunnen lokaliseren. Zou dat autonoom werken en ook een implosie van het vaartuig overleven? (bijv. omdat het aan de buitenkant zit). Ik ga daar wel even vanuit. Want dan blijft het wel vreemd dat dat signaal ook niet wordt opgevangen.
Maar er is niet bevestigd dat dat per se van die boot is, ik bedoel, de oceaan zit toch vol geluiden?quote:
Om de 30 minuten klopgeluiden middenin het zoekgebied.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:15 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar er is niet bevestigd dat dat per se van die boot is, ik bedoel, de oceaan zit toch vol geluiden?
Boorplatforms, boten, weet ik het wat
Nou je het zegt. Ik zat gisteren zelf ook te kloppen hier.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:15 schreef Hatseflats22 het volgende:
Maar er is niet bevestigd dat dat per se van die boot is, ik bedoel, de oceaan zit toch vol geluiden?
Boorplatforms, boten, weet ik het wat
Risico op caissonziekte is er niet echt. De luchtdruk in het ruim van de duikboot is zelfde als op zeeniveau. Anders waren ze rond 60-70 meter onder water al doodgegaan aan zuurstofvergiftiging (en op dat punt waren ze waarschijnlijk ook al flink wappie van de stikstofnarcose geweest).quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:05 schreef TweedeKlum het volgende:
Die Amerikaan heeft natuurlijk wel een pistool bij zich en caissonziekte ligt op loer....
Meerdere implosies?!quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:16 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Om de 30 minuten klopgeluiden middenin het zoekgebied.
Doe eens een gok
Het is nog geen donderdag 13:00 he. Tot dan is er zuurstof.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:19 schreef vosss het volgende:
Als ze die duikboot al vinden dan moet ie nog omhoog gehaald en de deksel losschroeven.
Succes in 40 minuten. Die zijn of gaan gewoon dood.
Meerdere implosies na de eerste onder een druk van 380 bar?quote:
Ja joh, ga er even serieus op in.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Risico op caissonziekte is er niet echt. De luchtdruk in het ruim van de duikboot is zelfde als op zeeniveau. Anders waren ze rond 60-70 meter onder water al doodgegaan aan zuurstofvergiftiging (en op dat punt waren ze waarschijnlijk ook al flink wappie van de stikstofnarcose geweest).
Ow ik dacht tot 12 uur en dat het al donderdag wasquote:Op woensdag 21 juni 2023 11:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het is nog geen donderdag 13:00 he. Tot dan is er zuurstof.
Dat is alleen zo als ze naar boven zouden komen en de druk in de cabine weggevallen isquote:Op woensdag 21 juni 2023 11:05 schreef TweedeKlum het volgende:
Die Amerikaan heeft natuurlijk wel een pistool bij zich en caissonziekte ligt op loer....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VLF wordt trouwens enkel gebruikt om boodschappen naar onderzeeërs te zenden, ze kunnen niet antwoorden want dat vereist een zeer grote antenne (De Chinese VLF zender bvb heeft een antenne array ter grootte van de stad New York).quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Probleem met een onderzeeër die op 4km diepte moet opereren is dat iedere vorm van communicatie/tracking zeer moeilijk is omdat zout water een zeer slechte geleider is van alles. De enige echte optie zijn VLF-frequenties (maar ook niet echt op die dieptes), maar dat is buiten legerapplicaties van de grote mogendheden (lees kernonderzeeërs) onbetaalbaar.
Ja, dat klopt, als je gokt kun je gokken dat de gehoorde geluiden klopgeluiden uit de onderzeeër zijn. Maar de bewijslast in de mediaberichten is nog wat dun, denk ik.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:16 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Om de 30 minuten klopgeluiden middenin het zoekgebied.
Doe eens een gok
Oh, die heb ik niet gezien, vandaar.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:22 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja joh, ga er even serieus op in.![]()
Het was een kwinkslag naar The Abyss.
Trek je lazy ass eens uit bed man.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow ik dacht tot 12 uur en dat het al donderdag was
Goedemorgen
Ga kijken, het zoveelste meesterwerk van James Cameron.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Oh, die heb ik niet gezien, vandaar.
Ja, dat is een goeie vraag.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ja, dat klopt, als je gokt kun je gokken dat de gehoorde geluiden klopgeluiden uit de onderzeeër zijn. Maar de bewijslast in de mediaberichten is nog wat dun, denk ik.
Weet iemand eigenlijk of uit dergelijke geluiden ook ongeveer de diepte te onderwcheiden is waar de geluiden vandaan komen?
Duiden de waarnemingen bijvoorbeeld op klopgeluiden aan het wateroppervlakte, of juist de diepte?
Was om half 8 al met de hond buitenquote:Op woensdag 21 juni 2023 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Trek je lazy ass eens uit bed man.
Ow tering, nog eentje die The Abyss niet gezien heeft.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is alleen zo als ze naar boven zouden komen en de druk in de cabine weggevallen is
Met normaal duiken op 30m doe je zo'n veiligheidsstop van drie minuten, ik wil niet eens weten wat je moet doen om van zo'n diepte te gerakenPlus dat je de druk op zo'n diepte al niet overleefd overigens
Ik niet. Samen met nog iemand. Er zijn slechts twee mensen in die poll die er nog vertrouwen in hebben dat deze mensen levend gered zullen worden.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:32 schreef Ama het volgende:
Ook wel beetje spannend dit maar vrees het ergste voor de mensen in de duikboot.
Geluiden zoals bv slaan op metaal met natuurlijk ook een metalen voorwerp dragen heel ver. Veel verder (dacht 4 of 5x als ik me de theorie goed herinner). Dat geluid gaat alle kanten op, dus je hebt een aardige batterij aan microfoons nodig om de exacte locatie te bepalen. Het liefst ook op verschillende diepteniveaus. Maar het zal vast te doen zijn, het is alleen een vrij groot oppervalk waar je over moet gaan pinpointen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, als je gokt kun je gokken dat de gehoorde geluiden klopgeluiden uit de onderzeeër zijn. Maar de bewijslast in de mediaberichten is nog wat dun, denk ik.
Weet iemand eigenlijk of uit dergelijke geluiden ook ongeveer de diepte te onderscheiden is waar de geluiden vandaan komen?
Duiden de waarnemingen bijvoorbeeld op klopgeluiden aan het wateroppervlakte, of juist de diepte? Zou dat te herleiden zijn?
Ja, doormiddel van driepunts locatie van desbetreffende sonarboeien is er een inschatting te maken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Weet iemand eigenlijk of uit dergelijke geluiden ook ongeveer de diepte te onderscheiden is waar de geluiden vandaan komen?
Duiden de waarnemingen bijvoorbeeld op klopgeluiden aan het wateroppervlakte, of juist de diepte? Zou dat te herleiden zijn?
Met vier ontvangers kunnen ze met multilateration de positie berekenen, dus ook de diepte.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dusthor92quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:35 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Ja, doormiddel van driepunts locatie van desbetreffende sonarboeien is er een inschatting te maken.
En als ik om de 30 minuten geklop zou horen in een zoekgebied van een vermiste onderzeeër, dan zou ik toch ff wel gaan kijken.
Maar wie ben ik
Dat geldt alleen in het platte vlak.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:35 schreef Dusthor92 het volgende:
Ja, doormiddel van driepunts locatie van desbetreffende sonarboeien is er een inschatting te maken.
zuurstof is al op nu hequote:Op woensdag 21 juni 2023 11:47 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Dat geldt alleen in het platte vlak.
Voor diepte zou men een 4e moeten hebben.
ze zijn rijk zat, ze kopen maar nieuwequote:
Ehm nee, donderdag (morgen dus) rond 12-13 uur 's middags Nederlandse tijd.quote:
quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
VLF wordt trouwens enkel gebruikt om boodschappen naar onderzeeërs te zenden, ze kunnen niet antwoorden want dat vereist een zeer grote antenne (De Chinese VLF zender bvb heeft een antenne array ter grootte van de stad New York).
Er was een USBL aan boordquote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Probleem met een onderzeeër die op 4km diepte moet opereren is dat iedere vorm van communicatie/tracking zeer moeilijk is omdat zout water een zeer slechte geleider is van alles. De enige echte optie zijn VLF-frequenties (maar ook niet echt op die dieptes), maar dat is buiten legerapplicaties van de grote mogendheden (lees kernonderzeeërs) onbetaalbaar.
De enige vorm van communicatie die ze konden inbouwen is een speech to text systeem dat ook enkel werkt als het moederschip exact boven de onderzeeër vaart. Dus het is er niet, omdat het simpelweg niet echt bestaat (in het water, naar ik aanneem mochten ze bovenkomen dan zal er wel iets zijn qua beacons).
Voor die mensen wordt het nu ook steeds spannender. Die zitten natuurlijk ook terug te rekenenquote:Op woensdag 21 juni 2023 11:53 schreef StateOfMind het volgende:
Ehm nee, donderdag (morgen dus) rond 12-13 uur 's middags Nederlandse tijd.
Kan best dat ze gewoon al lang dood zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Voor die mensen wordt het nu ook steeds spannender. Die zitten natuurlijk ook terug te rekenen
En dat we nu horen dat ze on Heaven's Door aan het kloppen zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kan best dat ze gewoon al lang dood zijn.
Ik zou toch in een permanente staat van paniek en doodsangst verkeren als ik daar nu zou zitten.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Voor die mensen wordt het nu ook steeds spannender. Die zitten natuurlijk ook terug te rekenen
Is dat bevestigd dat zij het zijn dan.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dat we nu horen dat ze on Heaven's Door aan het kloppen zijn.
Wie, Guns and Roses?quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dat bevestigd dat zij het zijn dan.
Dat snap ik. Maar dat brengt je niets, behalve dat het je situatie nog ondragelijker maakt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:58 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zou toch in een permanente staat van paniek en doodsangst verkeren als ik daar nu zou zitten.
Dat is waar iddquote:Op woensdag 21 juni 2023 11:47 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Dat geldt alleen in het platte vlak.
Voor diepte zou men een 4e moeten hebben.
Ik heb nog geen betere of aannemelijkere alternatieven van wie dan ook gehoord.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is dat bevestigd dat zij het zijn dan.
helaas is paniek slecht te controlerenquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar dat brengt je niets, behalve dat het je situatie nog ondragelijker maakt.
Beter blijf je in zo'n situatie vooral positief en constructief. (Wat trouwens in iedere situatie handiger is.)
Ja klinkt leuk allemaal maar als je in een koekblik zit kilometers onder de zeespiegel en je ziet het einde naderen is constructief en positief blijven er vrees ik niet bij voor de meeste mensen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar dat brengt je niets, behalve dat het je situatie nog ondragelijker maakt.
Beter blijf je in zo'n situatie vooral positief en constructief. (Wat trouwens in iedere situatie handiger is.)
Dat kun je leren. En deze zakenmensen en avonturiers hebben eerder voor hete vuren gestaan. Dit zal niet de eerste keer zijn dat ze met een crisissituatie te maken hebben, en hebben hun lesje dus al geleerd; op die jongen van 19 na dan wss.quote:
Dat eiland waar Elvis en Kurt Cobain ook zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:01 schreef Farenji het volgende:
Misschien hebben ze gewoon zonder wat te zeggen een andere afslag genomen en zijn ze al lang boven water, hebben ze de duikboot laten openen door een ingehuurd vriendje van de miljardair en zitten ze nu margarita's te sippen op een of ander tropisch eiland, genietend van de ophef over de zoektocht.
Zeker dat eiland waar Elvis en Tupac ook gesignaleerd zijn?quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:01 schreef Farenji het volgende:
Misschien hebben ze gewoon zonder wat te zeggen een andere afslag genomen en zijn ze al lang boven water, hebben ze de duikboot laten openen door een ingehuurd vriendje van de miljardair en zitten ze nu margarita's te sippen op een of ander tropisch eiland, genietend van de ophef over de zoektocht.
Je 'leert' niet in paniek raken door te weten wat je opties zijn. Ik verwacht niet dat deze mensen zich hebben ingelezen hebben wat je opties zijn als je op 4km diepte vast zit met nog maar een dag aan zuurstof. Hint: je hebt er niet veel.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat kun je leren. En deze zakenmensen en avonturiers hebben eerder voor hete vuren gestaan. Dit zal niet de eerste keer zijn dat ze met een crisissituatie te maken hebben, en hebben hun lesje dus al geleerd; op die jongen van 19 na dan wss.
Ik hoop dat ze het na kunnen vertellen. Dan zullen we ongetwijfeld horen hoe ze met deze situatie zijn omgegaan.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:05 schreef Pheno het volgende:
Je 'leert' niet in paniek raken door te weten wat je opties zijn. Ik verwacht niet dat deze mensen zich hebben ingelezen hebben wat je opties zijn als je op 4km diepte vast zit met nog maar een dag aan zuurstof. Hint: je hebt er niet veel.
Drukken we KoosVogels en Peter Gillis er ook direct bij in.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:56 schreef StateOfMind het volgende:
Iets voor MichaelMoore wel, zo'n submersible.
Geen wolven, geen boeren met stront
quote:Rijken der aarde maken het steeds gekker met hun hobby's en vakantie: 'Het draait allemaal om de beleving'
Door ONZE REDACTIE BUITENLAND
Updated 1 min geleden
19 min geleden in BUITENLAND
De rijken der aarde zoeken het steeds meer in extreme hobby's en verre reizen.
Deze week stapte een steenrijke ondernemer met zijn zoon een onderzeeër in om de wrakstukken van de Titanic te bekijken, maar dat ging mis.
Wat doen mensen met een dikke portemonnee nog meer om hun kostbare tijd op deze aardbol te verdrijven, en vooral: waarom?
quote:Er bestaan ook toeristische duikboten op bijvoorbeeld Aruba of de Malediven die een inkijkje bieden in grote koraalriffen en het onderwaterleven tonen wat we kennen uit natuurseries. De kosten om mee te gaan lopen al gauw op tot zo'n 1.500 dollar per uur.
Jaagvakantie
Wie veel geld heeft, kan zich tegenwoordig de gekste dingen veroorloven om mee te maken of doen. Een luxe resort na een rit met de auto of businessclassvlucht (nog beter: een privéjet) is voor sommigen al lang niet meer voldoende.
Steeds meer rijken doken de afgelopen jaren bijvoorbeeld het Afrikaanse wild in, op jacht. Dat is overigens een aloude hobby van mensen die het zich kunnen veroorloven om op dieren te jagen.
Plaatjes van toeristen, met name uit Amerika, met een geschoten leeuw als 'trofee' wekken op sociale media veel woede waardoor de aandacht voor het fenomeen toenam.
Afrikaanse natuurparken en -beheerders verdedigden zich door te stellen dat de komst van de steenrijke jagers zoveel oplevert dat het meer voordelen dan nadelen telt, ook voor de dieren.
De rijken gaan niet meer enkel golven, tennis of op wintersport, maar 'gewoon' op expeditie naar Antartica, binnenkort op ruimtereis, of richting het natuurrijke Alaska. ,,
Als ik nu een ceo zie glunderen wanneer een grizzlybeer aan zijn voeten snuffelt, ergens diep in Alaska, snap ik waarom hij bereid is om in een tentje te slapen, met plastic bestek te eten en daarvoor nog flink te betalen ook", zegt Billy Herman tegen De Standaard.
Hij is de man achter Starling, een vrij exclusief reisbureau dat onder meer groepen naar de Zuidpool loodst voor 75.000 euro per persoon.
Paul-Henri Nargeolet is mee he. Die man is extreem ervaren op het gebied van diepzeeduiken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je 'leert' niet in paniek raken door te weten wat je opties zijn. Ik verwacht niet dat deze mensen zich hebben ingelezen hebben wat je opties zijn als je op 4km diepte vast zit met nog maar een dag aan zuurstof. Hint: je hebt er niet veel.
Je hebt er alleen geen moer aan als je nog maar 24 uur aan zuurstof hebt, en nog steeds spoorloos bentquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Paul-Henri Nargeolet is mee he. Die man is extreem ervaren op het gebied van diepzeeduiken.
ze kunne nog 4 uurtjes mond op mond doenquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je hebt er alleen geen moer aan als je nog maar 24 uur aan zuurstof hebt, en nog steeds spoorloos bent
Dat lijkt me ook zo lastig, zeker als er een omslagpunt komt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zeker dat ie op de zeebodem ligt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:18 schreef Basp1 het volgende:
De kursk lag maar op 110 meter diepte daarvan konden we de mensen al niet redden dit kleine bootje wat 40 maal zo diep ligt moeten we gewoon als totaal verloren beschouwen.
Dat weet je nog niet?quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je hebt er alleen geen moer aan als je nog maar 24 uur aan zuurstof hebt, en nog steeds spoorloos bent
De kursk was te groot om te takelen. Zo'n kleintje zou je nog wat makkelijker omhoog kunnen krijgen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:18 schreef Basp1 het volgende:
De kursk lag maar op 110 meter diepte daarvan konden we de mensen al niet redden dit kleine bootje wat 40 maal zo diep ligt moeten we gewoon als totaal verloren beschouwen.
Drinken zullen ze wel genoeg bij zich hebben. Ik vraag me vooral af hoe het gaat met pissen en poepen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:25 schreef TLC het volgende:
Hoe lang kan een mens eigenlijk zonder drinken ? dat moet toch onderhand ook wel op zijn
Ik zou in ieder geval stoppen met onder water zoeken. Want dat heeft geen enkele zin meer. Als je ze nog weet te lokaliseren op de bodem dan kun je ze toch niet meer op tijd omhoog krijgen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zeker dat ie op de zeebodem ligt.
Kan goed zijn dat door de noodsystemen naar de oppervlakte is gekomen en daar ergens volkomen onzichtbaar ronddobbert in die enorme oceaan.
Er is een wcquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:26 schreef Farenji het volgende:
[..]
Drinken zullen ze wel genoeg bij zich hebben. Ik vraag me vooral af hoe het gaat met pissen en poepen.
Is er geen veiligheidssysteem dat bij boven komen van dit schip een heliumballon aan een touwtje op laat?quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kan goed zijn dat door de noodsystemen naar de oppervlakte is gekomen en daar ergens volkomen onzichtbaar ronddobbert in die enorme oceaan.
Ze nemen standaard maar 1 fles water mee en je kunt drie dagen zonder water is de theorie.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:25 schreef TLC het volgende:
Hoe lang kan een mens eigenlijk zonder drinken ? dat moet toch onderhand ook wel op zijn
nee maar dan drinkt men elkaars urine dat doen ze altijd , dat lees je overalquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:34 schreef TLC het volgende:
Ze zullen iig niet voor 4 dagen aan water hebben meegenomen
En 2 extra consumptiebonnenquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:36 schreef Tengano het volgende:
Als alles goed afloopt, dan denk ik dat de passagiers vanwege het geleden ongemak en de teleurstelling nog wel een gratis herkansing krijgen.
7 zelfsquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:37 schreef kibo het volgende:
Heeft dat ding geen systeem wat in dergelijke noodsituaties, al dan niet automatisch, alle ballast dropt?
En sperma voor de proteinen, faeces voor de vezels, circulair systeemquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee maar dan drinkt men elkaars urine dat doen ze altijd , dat lees je overal
Raampje open heb je wel gratis water.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er is een wc
Alleen zal die berekend zijn op een duik van pakweg 12 uur (4 uur dalen, 4 uur stijgen, en een uur of 4 rondvaren bij het wrak).
Niet voor 4 dagen.
Raampje open zetten om te luchten is wat lastig
Ja maar door gebrek aan water raakt urine ook eens opquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee maar dan drinkt men elkaars urine dat doen ze altijd , dat lees je overal
Een boekenbon ter compensatiequote:Op woensdag 21 juni 2023 12:36 schreef Tengano het volgende:
Als alles goed afloopt, dan denk ik dat de passagiers vanwege het geleden ongemak en de teleurstelling nog wel een gratis herkansing krijgen.
Mits als ze de moeite hebben genomen om noodsystemen in te stellen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
nee dat is zout water dat zal men niet doen, overigens is dat raampje al vanzelf open gegaanquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Raampje open heb je wel gratis water.
Van wat ik gelezen heb kan die niet zelfstandig drijven en blijft hij vlak onder het oppervlak drijven. Gelukkig hebben ze hem blauw/wit gemaakt zodat je hem goed kan zienquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:19 schreef crystal_meth het volgende:
Vraag me af hoeveel van het volume boven water uitsteekt wanneer ie drijft. Als dat slechts enkele % is kan het erg moeilijk zijn om hem op te merken.
Waar komt dat geklop ieder half uur volgens jou vandaan?quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
nee dat is zout water dat zal men niet doen, overigens is dat raampje al vanzelf open gegaan
Nou ik las ook dat de wanden verwarmd worden, logisch want op de zeebodem is het heel koud. Als dat niet meer werkt zijn ze in no time bevroren.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:42 schreef Tengano het volgende:
Ik mag hopen dat ze iig nog licht hebben anders is het helemaal een verschrikking in dat ding.
Bedankt Hans.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is zout water dat zal men niet doen, overigens is dat raampje al vanzelf open gegaan
"Die lucht"quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:26 schreef Farenji het volgende:
[..]
Drinken zullen ze wel genoeg bij zich hebben. Ik vraag me vooral af hoe het gaat met pissen en poepen.
Lijkt me niet je ergste probleem op zo'n moment.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:26 schreef Farenji het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe het gaat met pissen en poepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |