Och dan is het in elk geval mogelijk om die kosten te verhalen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:56 schreef Cupfighter het volgende:
Moet wat kosten die zoektocht naar dat ding met een stel rijke stinkerds die niet weten van gekkigheid wat ze met hun geld doen moeten
Hier heb je wat mooie gedetailleerde beelden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vind dit beelden van dat wrak van de Titanic altijd zo angstaanjagend. Even ter info.
How about varen naar de site van de Titanic en terug?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:42 schreef Freak666 het volgende:
Volgens dat NU bericht zou het een acht-daagse expeditie zijn.. Maar nu hebben ze ineens nog maar voor 3 dagen zuurstof.. Hoe zit dat dan? Zouden ze af en toe boven komen om zuurstof te "halen"?
De duik zelf is 'maar' 12 uur, er zit nog een heel stuk voor en na. Bovendien 12 uur lang in zo'n ienieminie ruimte lijkt me al meer dan genoeg. Wie gaat daar nu 8 dagen in zitten?!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:42 schreef Freak666 het volgende:
Volgens dat NU bericht zou het een acht-daagse expeditie zijn.. Maar nu hebben ze ineens nog maar voor 3 dagen zuurstof.. Hoe zit dat dan? Zouden ze af en toe boven komen om zuurstof te "halen"?
de doos is geimplimenteerd of hoe zeg je datquote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
De duik zelf is 'maar' 12 uur, er zit nog een heel stuk voor en na.
quote:De bemanning van de vermiste Argentijnse duikboot San Juan heeft niet afgezien.
Dat blijkt uit een rapport van het US Office of Naval Intelligence, de Amerikaanse inlichtingendienst van de marine.
De duikboot zou in amper 40 milliseconden geïmplodeerd zijn.
Geimplodeerd.. En dat nieuwsartikel wat je linkt daar gaat het om een duikboot op 'maar' 400 meter diepte, waar Titan heenging was de druk 100x hoger.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de doos is geimplimenteerd of hoe zeg je dat
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180112_03294441
[..]
5 uur naar beneden en weer 5 uur naar boven. Dus maar 2 uur Titanic per dag ofzo?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
De duik zelf is 'maar' 12 uur, er zit nog een heel stuk voor en na. Bovendien 12 uur lang in zo'n ienieminie ruimte lijkt me al meer dan genoeg. Wie gaat daar nu 8 dagen in zitten?!
Ze duiken maar 1x tijdens zo'n expeditie. Volgens mij is de bedoeling idd 4 uur duiken, 4 uur rondkijken (grotendeels via zo'n schermpje en 1 klein kijkgat), 4 uur stijgen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:00 schreef NoXia het volgende:
[..]
5 uur naar beneden en weer 5 uur naar boven. Dus maar 2 uur Titanic per dag ofzo?
Anna Nassquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:08 schreef suijkerbuijk het volgende:
Niet geschikt voor gevoelige kijkers
Het kwartje moest bij mij even vallenquote:
Zoontje is mee van een rijke persoon.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:28 schreef Tengano het volgende:
Missing persons Titan. Ik mis er nog een volgens mij. Het waren er volgens mij 5 in totaal.
[ afbeelding ]
Omdat ze al een paar dagen aan het varen zijn?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:42 schreef Freak666 het volgende:
Zoveel geld en dan zoveel risico nemen met je eigen leven en dat van je zoon.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:32 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Zoontje is mee van een rijke persoon.
Daar zal je geen foto van vinden.
Ik gok dat dat zoontje meer belangstelling had voor een zwarte doos.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:41 schreef Perrin het volgende:
Zoveel geld en dan zoveel risico nemen met je eigen leven en dat van je zoon.
Een gangbang misschien?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
Pf stel je voor dat ze nog leven.. De gesprekken die je dan hebt.
Benieuwd naar de film.
Probleem met een onderzeeër die op 4km diepte moet opereren is dat iedere vorm van communicatie/tracking zeer moeilijk is omdat zout water een zeer slechte geleider is van alles. De enige echte optie zijn VLF-frequenties (maar ook niet echt op die dieptes), maar dat is buiten legerapplicaties van de grote mogendheden (lees kernonderzeeërs) onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:57 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap niet dat er blijkbaar geen tracking device is die ten alle tijden blijft werken.
Wat een horror.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:54 schreef Papabear het volgende:
De onderzeeër van OceanGate is van buitenaf vergrendeld met bouten en de mensen aan boord kunnen er niet uit tenzij ze worden vrijgelaten door een externe bemanning, aldus een voormalige passagier. Dat meldt Sky News.
David Pogue, die afgelopen zomer met het schip reisde, vertelde dat aan de BBC: "Er is geen manier om eruit te komen, zelfs niet als je op eigen kracht naar boven komt. Je kunt niet uit de onderzeeër zonder dat mensen aan de buitenkant je eruit laten."
Hij zei tevens dat het duidelijk is dat de communicatie tussen de bemanning in de onderzeeër en die aan land verbroken is en dat er momenteel "geen manier" is om contact op te nemen met het schip.
https://www.telegraaf.nl/(...)den-titanic-duikboot
Hopelijk is Celine Dion op tijd weer fit...quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
Titanic 2 zal eind volgend jaar waarschijnlijk wel al uit komen
De Russen niet, het Westen wel maar dat was de eer van Rusland te na.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niet, dat kan niet.
Ze konden de mensen in de koersk al niet eens bereiken
Het is wachten tot de eerste commerciële ruimtevaart met passagiers neerstort dan heb je dezelfde opmerking.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:26 schreef roos94 het volgende:
Voor die prijzen mag je wel wat meer veiligheid verwachten.
Ik zat nog te denken aan een soort boei die vastgemaakt wordt aan de onderzeeër en die je standaard boven de onderzeeër aan het oppervlak laat drijven.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Probleem met een onderzeeër die op 4km diepte moet opereren is dat iedere vorm van communicatie/tracking zeer moeilijk is omdat zout water een zeer slechte geleider is van alles. De enige echte optie zijn VLF-frequenties (maar ook niet echt op die dieptes), maar dat is buiten legerapplicaties van de grote mogendheden (lees kernonderzeeërs) onbetaalbaar.
De enige vorm van communicatie die ze konden inbouwen is een speech to text systeem dat ook enkel werkt als het moederschip exact boven de onderzeeër vaart. Dus het is er niet, omdat het simpelweg niet echt bestaat (in het water, naar ik aanneem mochten ze bovenkomen dan zal er wel iets zijn qua beacons).
En ik denk dat de batterij van je telefoon na 24 uur ook wel leeg is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Probleem met een onderzeeër die op 4km diepte moet opereren is dat iedere vorm van communicatie/tracking zeer moeilijk is omdat zout water een zeer slechte geleider is van alles. De enige echte optie zijn VLF-frequenties (maar ook niet echt op die dieptes), maar dat is buiten legerapplicaties van de grote mogendheden (lees kernonderzeeërs) onbetaalbaar.
De enige vorm van communicatie die ze konden inbouwen is een speech to text systeem dat ook enkel werkt als het moederschip exact boven de onderzeeër vaart. Dus het is er niet, omdat het simpelweg niet echt bestaat (in het water, naar ik aanneem mochten ze bovenkomen dan zal er wel iets zijn qua beacons).
Voor hen is het wachten op de dood (als ze dat al niet zijn). Dat je van binnenuit de zaak niet kan openen zou voor hen geen verschil maken (op deze diepte). Daarentegen zou het wel een manier zijn om maar de zaak moedwilliig te laten imploderen, dan ben je er maar vanaf in een seconde in plaats van te moeten wachten tot de dood intreedt.quote:
Met al die onderwater 5 g masten om de Titanic heen isvhet idd wel vreemd ze hadden allang een belletje moeten plegen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
En ik denk dat de batterij van je telefoon na 24 uur ook wel leeg is.
Een kort whatsappje was toch wel fijn geweest, want iedereen zit nu wel heel erg in spanning.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:39 schreef Basp1 het volgende:
Met al die onderwater 5 g masten om de Titanic heen isvhet idd wel vreemd ze hadden allang een belletje moeten plegen.
Mochten ze naar het oppervlak zijn gedobberd dan is het wel lastig als je dat ding niet kan openmaken van binnenuit.. Maar het meest waarschijnlijke lijkt me dat ie is geimplodeerd ja.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Voor hen is het wachten op de dood (als ze dat al niet zijn). Dat je van binnenuit de zaak niet kan openen zou voor hen geen verschil maken (op deze diepte). Daarentegen zou het wel een manier zijn om maar de zaak moedwilliig te laten imploderen, dan ben je er maar vanaf in een seconde in plaats van te moeten wachten tot de dood intreedt.
Dat scheepje was ontworpen voor om 4km diep te kunnen (in het echt kan hij dus nog dieper, maar je moet nou eenmaal veiligheidsfactoren in acht nemen), daarnaast ligt de Titanic om 3800m. Dus ik denk niet dat het scheepje geimplodeerd is. Als de bemanning ten onder gaat (hihi) zal dat zijn vanwege zuurstoftekort.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mochten ze naar het oppervlak zijn gedobberd dan is het wel lastig als je dat ding niet kan openmaken van binnenuit.. Maar het meest waarschijnlijke lijkt me dat ie is geimplodeerd ja.
Dat kan dus ook.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mochten ze naar het oppervlak zijn gedobberd dan is het wel lastig als je dat ding niet kan openmaken van binnenuit.. Maar het meest waarschijnlijke lijkt me dat ie is geimplodeerd ja.
Hij was gemaakt van materiaal en van een zodanige constructie waar veel experts vraagtekens bij zetten.. Denk zelf dat ie catastrofaal geimplodeerd is door die creatieve constructie. (delamineren van carbonfiber onder hoge druk)quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat scheepje was ontworpen voor om 4km diep te kunnen (in het echt kan hij dus nog dieper, maar je moet nou eenmaal veiligheidsfactoren in acht nemen), daarnaast ligt de Titanic om 3800m. Dus ik denk niet dat het scheepje geimplodeerd is. Als de bemanning ten onder gaat (hihi) zal dat zijn vanwege zuurstoftekort.
Nee ?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat scheepje was ontworpen voor om 4km diep te kunnen (in het echt kan hij dus nog dieper, maar je moet nou eenmaal veiligheidsfactoren in acht nemen), daarnaast ligt de Titanic om 3800m. Dus ik denk niet dat het scheepje geimplodeerd is. Als de bemanning ten onder gaat (hihi) zal dat zijn vanwege zuurstoftekort.
Wat?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:58 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee ?
Ze varen tussen de wrak stukken door.
Even mis sturen tegen een afgebroken punt aan en het is kassa.
Zeker omdat er storm was.
Een technische storing zou in principe ook nog kunnen; dat iig het communicatiesysteem is uitgevallen en wellicht de besturing. Maar dan mag je wel hopen dat het ventilatie of zuurstofsysteem nog werkt. Dan maken ze misschien nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele kleine kans.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:55 schreef xpompompomx het volgende:
Onderwaterstorm?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:58 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee ?
Ze varen tussen de wrak stukken door.
Even mis sturen tegen een afgebroken punt aan en het is kassa.
Zeker omdat er storm was.
We zullen zien.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij was gemaakt van materiaal en van een zodanige constructie waar veel experts vraagtekens bij zetten.. Denk zelf dat ie catastrofaal geimplodeerd is door die creatieve constructie. (delamineren van carbonfiber onder hoge druk)
Moet je je voorstellen, als ik het goed begrijp....je zit met de directeur van dat klotebedrijf en nog een personeelslid op de bodem van de oceaan. Er is nog 96 uur zuurstof voor 5 personen...zou je die strot van de directeur vermoedelijk niet zo snel mogelijk dichtknijpen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:53 schreef Enchanter het volgende:
Hopelijk was het een gele onderzeeër , kunnen ze met z'n allen een liedje zingen
Waarom zou je de marteling langer maken dan nodig?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen, als ik het goed begrijp....je zit met de directeur van dat klotebedrijf en nog een personeelslid op de bodem van de oceaan. Er is nog 96 uur zuurstof voor 5 personen...zou je die strot van de directeur vermoedelijk niet zo snel mogelijk dichtknijpen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |