Misschien moet je even het nieuws of anders dit topic scannen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:05 schreef Palomar het volgende:
Het feit dat er niks meer van het vaartuig is vernomen, ondanks alle back-upsystemen kan er volgens mij alleen maar op duiden dat het ding helaas in 1 klap vergaan is door bijv. een lek/implosie. Het lijkt me aannemelijker dat er binnenkort onderdeeltjes worden gevonden of boven komen drijven waaruit dit blijkt... Hoop natuurlijk anders.
Enige wat ik me afvraag. De onderzeeer heeft waarschijnlijk een transponder aan boord om hem te kunnen lokaliseren. Zou dat autonoom werken en ook een implosie van het vaartuig overleven? (bijv. omdat het aan de buitenkant zit). Ik ga daar wel even vanuit. Want dan blijft het wel vreemd dat dat signaal ook niet wordt opgevangen.
quote:https://nos.nl/artikel/24(...)ste-onderzeeer-titan
"Het patrouillevliegtuig hoorde iedere 30 minuten klopgeluiden in het gebied. Vier uur later werd er extra sonarapparatuur ingezet en het geklop was nog steeds te horen."
Zuchtquote:Op woensdag 21 juni 2023 11:05 schreef Palomar het volgende:
Het feit dat er niks meer van het vaartuig is vernomen, ondanks alle back-upsystemen kan er volgens mij alleen maar op duiden dat het ding helaas in 1 klap vergaan is door bijv. een lek/implosie. Het lijkt me aannemelijker dat er binnenkort onderdeeltjes worden gevonden of boven komen drijven waaruit dit blijkt... Hoop natuurlijk anders.
Enige wat ik me afvraag. De onderzeeer heeft waarschijnlijk een transponder aan boord om hem te kunnen lokaliseren. Zou dat autonoom werken en ook een implosie van het vaartuig overleven? (bijv. omdat het aan de buitenkant zit). Ik ga daar wel even vanuit. Want dan blijft het wel vreemd dat dat signaal ook niet wordt opgevangen.
Maar er is niet bevestigd dat dat per se van die boot is, ik bedoel, de oceaan zit toch vol geluiden?quote:
Om de 30 minuten klopgeluiden middenin het zoekgebied.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:15 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar er is niet bevestigd dat dat per se van die boot is, ik bedoel, de oceaan zit toch vol geluiden?
Boorplatforms, boten, weet ik het wat
Nou je het zegt. Ik zat gisteren zelf ook te kloppen hier.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:15 schreef Hatseflats22 het volgende:
Maar er is niet bevestigd dat dat per se van die boot is, ik bedoel, de oceaan zit toch vol geluiden?
Boorplatforms, boten, weet ik het wat
Risico op caissonziekte is er niet echt. De luchtdruk in het ruim van de duikboot is zelfde als op zeeniveau. Anders waren ze rond 60-70 meter onder water al doodgegaan aan zuurstofvergiftiging (en op dat punt waren ze waarschijnlijk ook al flink wappie van de stikstofnarcose geweest).quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:05 schreef TweedeKlum het volgende:
Die Amerikaan heeft natuurlijk wel een pistool bij zich en caissonziekte ligt op loer....
Meerdere implosies?!quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:16 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Om de 30 minuten klopgeluiden middenin het zoekgebied.
Doe eens een gok
Het is nog geen donderdag 13:00 he. Tot dan is er zuurstof.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:19 schreef vosss het volgende:
Als ze die duikboot al vinden dan moet ie nog omhoog gehaald en de deksel losschroeven.
Succes in 40 minuten. Die zijn of gaan gewoon dood.
Meerdere implosies na de eerste onder een druk van 380 bar?quote:
Ja joh, ga er even serieus op in.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Risico op caissonziekte is er niet echt. De luchtdruk in het ruim van de duikboot is zelfde als op zeeniveau. Anders waren ze rond 60-70 meter onder water al doodgegaan aan zuurstofvergiftiging (en op dat punt waren ze waarschijnlijk ook al flink wappie van de stikstofnarcose geweest).
Ow ik dacht tot 12 uur en dat het al donderdag wasquote:Op woensdag 21 juni 2023 11:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het is nog geen donderdag 13:00 he. Tot dan is er zuurstof.
Dat is alleen zo als ze naar boven zouden komen en de druk in de cabine weggevallen isquote:Op woensdag 21 juni 2023 11:05 schreef TweedeKlum het volgende:
Die Amerikaan heeft natuurlijk wel een pistool bij zich en caissonziekte ligt op loer....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VLF wordt trouwens enkel gebruikt om boodschappen naar onderzeeërs te zenden, ze kunnen niet antwoorden want dat vereist een zeer grote antenne (De Chinese VLF zender bvb heeft een antenne array ter grootte van de stad New York).quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Probleem met een onderzeeër die op 4km diepte moet opereren is dat iedere vorm van communicatie/tracking zeer moeilijk is omdat zout water een zeer slechte geleider is van alles. De enige echte optie zijn VLF-frequenties (maar ook niet echt op die dieptes), maar dat is buiten legerapplicaties van de grote mogendheden (lees kernonderzeeërs) onbetaalbaar.
Ja, dat klopt, als je gokt kun je gokken dat de gehoorde geluiden klopgeluiden uit de onderzeeër zijn. Maar de bewijslast in de mediaberichten is nog wat dun, denk ik.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:16 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Om de 30 minuten klopgeluiden middenin het zoekgebied.
Doe eens een gok
Oh, die heb ik niet gezien, vandaar.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:22 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja joh, ga er even serieus op in.![]()
Het was een kwinkslag naar The Abyss.
Trek je lazy ass eens uit bed man.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow ik dacht tot 12 uur en dat het al donderdag was
Goedemorgen
Ga kijken, het zoveelste meesterwerk van James Cameron.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Oh, die heb ik niet gezien, vandaar.
Ja, dat is een goeie vraag.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ja, dat klopt, als je gokt kun je gokken dat de gehoorde geluiden klopgeluiden uit de onderzeeër zijn. Maar de bewijslast in de mediaberichten is nog wat dun, denk ik.
Weet iemand eigenlijk of uit dergelijke geluiden ook ongeveer de diepte te onderwcheiden is waar de geluiden vandaan komen?
Duiden de waarnemingen bijvoorbeeld op klopgeluiden aan het wateroppervlakte, of juist de diepte?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |