abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209589102
In 1973 had je een vergelijkbaar incident. Maar niet op eventueel 4000 meter diepte. Maar toen leek men wat professioneler. Waslijst van de apparatuur aan boord op het huidige model, maar het model is blijkbaar nog steeds trouw aan het origineel

digital high definition sonar, Laser scaling system, Falmouth Scientific Micro CTD, Simrad altimeter sonar, Seabird Electronics Seacat CTD (Conductivity, Temperature, Depth) seawater profiler, TrackLink 5000HA USBL submersible tracking system, Sonatech long baseline acoustic tracking system, externally-mounted thermistors-internal meters

zo verwacht ik zo een ding uit te zien van binnen ipv een xbox controller

[ Bericht 28% gewijzigd door danielsanders op 21-06-2023 10:24:03 ]
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:20:27 #77
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209589161
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:09 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Dan ben je toch als een gek zuurstof naar binnen aan het slurpen?
En het meeste daarvan adem je ook weer uit. Wat het verschil is met bvb een duiker, alle zuurstof die een duiker uitademt is ie kwijt.
Vroeger behandelde men mensen met hersenletsel (na een ongeval) met kunstmatige hyperventilatie, om meer zuurstof naar de hersenen te krijgen. Daar is men mee gestopt toen bleek dat de hersenen dan net minder zuurstof opnamen.

Ja, als je panikeert zal je waarschijnlijk meer zuurstof verbruiken, maar dat zal vrij beperkt zijn.
are we infinite or am I alone
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:21:30 #78
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209589174
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_209589207
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat was in januari 2018 toen ie aan de bel trok.

Je weet niet wat er in 5,5 jaar tijd verbeterd is.
Als de CEO het echt onveilig vond was ie zelf niet meegegaan natuurlijk.
Het punt is natuurlijk een beetje dat de CEO het nooit op veiligheid heeft gehad. Hij heeft zelfs gezegd dat hij veel veiligheidseisen in de industrie volkomen overtrokken vond.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_209589213
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:21 schreef Tengano het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woke titanic.

Iedereen zinkt mee. *O*
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:26:50 #81
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209589221
quote:
06.39 BST

The Titan crew is estimated to be down to about 30 hours of breathable air.
Momenteel nog zo'n 27 uur?
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:26:59 #82
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209589224
Ik ben benieuwd of er nu nog miljonairs zijn die deze trip aandurven.
pi_209589237
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:26 schreef Tengano het volgende:
Ik denk dat de prijs nu ook wel een stuk gedaald is.
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:28:00 #84
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209589239
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:26 schreef crystal_meth het volgende:
Momenteel nog zo'n 27 uur?
Ik hou het gewoon op donderdag 13:00 uur. Dan hoeven we niet iedere keer te rekenen.

Op zich best wel veel tijd om een operatie uit te voeren als alles een beetje vlotjes zou verlopen.
pi_209589265
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:28 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik hou het gewoon op donderdag 13:00 uur. Dan hoeven we niet iedere keer te rekenen.

Op zich best wel veel tijd om een operatie uit te voeren als alles een beetje vlotjes zou verlopen.
waren ze maar op een vlot, dat was makkelijker zoeken
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:31:25 #86
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209589268
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:26 schreef Tengano het volgende:
Vroeger gebruikte men een Russische onderzeeër, die waarschijnlijk betrouwbaarder was.
quote:
Extreme medicine expert Dr Glenn Singleman told the Guardian about the challenges of submarine expeditions:

All of these extreme environments have incredible risk.

The pressure down at the Titanic is like having a car standing on your wrist, or something like that.

Singleman has been the expedition physician on several deep-sea exploration projects, including for James Cameron’s Last Mysteries of the Titanic live documentary in 2005, Cameron’s Deepsea Challenger expedition to reach the deepest-known point on Earth in 2012, and Victor Vescovo’s Five Deeps expedition.

Singleman said the closed-loop environment inside a deep-sea submarine posed specific technical challenges:

You’ve got to control your oxygen flow and you’ve got to remove carbon dioxide and you’ve got to remove water vapour. They’re the three things about the environment internally that you’ve got to control. The fourth thing is temperature … the water temperature down there is 0 to 1C.

All submarines and submersibles have to do that … The difference is the pressure of the water around. Most navy submarines can go to about 900m maximum before they run the risk of imploding, but these [deep-sea] vehicles are going 4, 5, 6km.

Singleman has previously visited the Titanic wreck, on a vessel built and operated by the Russian Academy of Sciences:

When I went down to the Titanic myself I was visitor 428 on that particular vehicle. That’s a signal of how reliable and how safe, how tested that particular program was … unfortunately [it] is no longer in operation.
https://www.theguardian.c(...)ilterKeyEvents=false
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:31:39 #87
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209589269
quote:
6s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:31 schreef Pheno het volgende:
Iig hebben ze nu een lead.

pi_209589273
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:09 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ing_titanic_tourist/
The 7 ways the submersible can be surfaced:
• There are heavy pipes that can be hydraulically jettisoned from inside the submersible that will make it buoyant. No electricity is required for that.
• They also have "roll weights" which means everyone on board literally stands on one side shifts to sitting on one side and these weights roll off and the submersible becomes buoyant.
• There are ballast bags that have self-dissolving bonds. Which means after 16 hours they will detach automatically and the submersible becomes buoyant.
• They can electronically detach ballast bags.
• Inflate air bags.
• Detachable legs.
• Thrusters to propel upwards.
Als ze inderdaad nog in leven zijn en het geluid van de duikboot komt, dan zit de boot waarschijnlijk ergens klem. Dan wordt het nog een hele tour om dat ding los te krijgen. En veel tijd is er niet.

Als die nog levend bovenkomen, dan is het wel een wonder.
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:34:01 #89
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209589293
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:31 schreef Morri2 het volgende:
Als ze inderdaad nog in leven zijn en het geluid van de duikboot komt, dan zit de boot waarschijnlijk ergens klem. Dan wordt het nog een hele tour om dat ding los te krijgen. En veel tijd is er niet.

Als die nog levend bovenkomen, dan is het wel een wonder.
Ik zat inderdaad al aan een vissersnet te denken.... Maar ik weet niet of dat realistisch is hoor. Systemen zijn uitgevallen en dan zou dat gecombineerd moeten zijn met een net. De kans dat die twee dingen tegelijkertijd zich voordoen is niet zo groot.
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:38:11 #90
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209589326
Update US Coast Guard: Rescuemission in full progress as we speak :7

pi_209589350
quote:
6s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:31 schreef Pheno het volgende:

[..]
Beter maken de inzittenden snel een slecht plan.

Dat plan valt dan meteen in duigen.
Van die duigen kunnen ze dan een ton maken.
En dan in die ton gaan zitten dobberen *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209589378
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:12 schreef danielsanders het volgende:
In 1973 had je een vergelijkbaar incident. Maar niet op eventueel 4000 meter diepte. Maar toen leek men wat professioneler. Waslijst van de apparatuur aan boord op het huidige model, maar het model is blijkbaar nog steeds trouw aan het origineel

digital high definition sonar, Laser scaling system, Falmouth Scientific Micro CTD, Simrad altimeter sonar, Seabird Electronics Seacat CTD (Conductivity, Temperature, Depth) seawater profiler, TrackLink 5000HA USBL submersible tracking system, Sonatech long baseline acoustic tracking system, externally-mounted thermistors-internal meters

[ afbeelding ]

zo verwacht ik zo een ding uit te zien van binnen ipv een xbox controller
Al die techniek/aansturing past tegenwoordig op een printplaatje formaatje creditcard. Dus het ziet er leuk uit maar het is niet nodig om overal fysieke schakelaars en barometers te plaatsen. In de SpaceX Dragon hebben ze ook alleen wat touchscreens hangen en wellicht een joystick
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_209589392
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ze zullen zich ook flink druk moeten maken om die 400bar te compenseren
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_209589411
Details :)
A murky, forgotten land.
pi_209589511
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:43 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Al die techniek/aansturing past tegenwoordig op een printplaatje formaatje creditcard. Dus het ziet er leuk uit maar het is niet nodig om overal fysieke schakelaars en barometers te plaatsen. In de SpaceX Dragon hebben ze ook alleen wat touchscreens hangen en wellicht een joystick
Dit is een redelijk recente foto uit 2015. Die systemen hebben zich bewezen dus tuurlijk blijf je die gebruiken. En dat is wat ze op dat ding doen.
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:55:47 #96
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209589547
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Andrew Bedwell :D

https://youtube.com/@Adventure101
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_209589576
Voor de geinteresseerden is dit de website van o.a. de duikboot die ze nu zoeken.

https://oceangate.com/our-subs/titan-submersible.html
pi_209589589
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:43 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Onbegrijpelijk.
Touchscreens zijn zelfs in een auto al kut, en gevaarlijk. Ze zijn niet precies, je kan ze niet blind (op de tast) bedienen, en je kan per ongeluk makkelijk de verkeerde "knop" raken, en een paar druppels water of condensatie zorgt er al voor dat ze niet meer goed werken. Fysieke knoppen zijn veel beter, maar nog veel beter zijn hendels of andere systemen die het ook zonder electriciteit nog doen.
pi_209589627
Zou Subnautica preinstalled zijn op de boordcomputer?
A murky, forgotten land.
pi_209589650
---

[ Bericht 99% gewijzigd door Palomar op 21-06-2023 11:41:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')