En het meeste daarvan adem je ook weer uit. Wat het verschil is met bvb een duiker, alle zuurstof die een duiker uitademt is ie kwijt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:09 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Dan ben je toch als een gek zuurstof naar binnen aan het slurpen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Het punt is natuurlijk een beetje dat de CEO het nooit op veiligheid heeft gehad. Hij heeft zelfs gezegd dat hij veel veiligheidseisen in de industrie volkomen overtrokken vond.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat was in januari 2018 toen ie aan de bel trok.
Je weet niet wat er in 5,5 jaar tijd verbeterd is.
Als de CEO het echt onveilig vond was ie zelf niet meegegaan natuurlijk.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:21 schreef Tengano het volgende:
Woke titanic.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen zinkt mee.![]()
Momenteel nog zo'n 27 uur?quote:06.39 BST
The Titan crew is estimated to be down to about 30 hours of breathable air.
Ik denk dat de prijs nu ook wel een stuk gedaald is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:26 schreef Tengano het volgende:
Ik ben benieuwd of er nu nog miljonairs zijn die deze trip aandurven.
Ik hou het gewoon op donderdag 13:00 uur. Dan hoeven we niet iedere keer te rekenen.quote:
waren ze maar op een vlot, dat was makkelijker zoekenquote:Op woensdag 21 juni 2023 10:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik hou het gewoon op donderdag 13:00 uur. Dan hoeven we niet iedere keer te rekenen.
Op zich best wel veel tijd om een operatie uit te voeren als alles een beetje vlotjes zou verlopen.
Vroeger gebruikte men een Russische onderzeeër, die waarschijnlijk betrouwbaarder was.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:26 schreef Tengano het volgende:
Ik ben benieuwd of er nu nog miljonairs zijn die deze trip aandurven.
https://www.theguardian.c(...)ilterKeyEvents=falsequote:Extreme medicine expert Dr Glenn Singleman told the Guardian about the challenges of submarine expeditions:
All of these extreme environments have incredible risk.
The pressure down at the Titanic is like having a car standing on your wrist, or something like that.
Singleman has been the expedition physician on several deep-sea exploration projects, including for James Cameron’s Last Mysteries of the Titanic live documentary in 2005, Cameron’s Deepsea Challenger expedition to reach the deepest-known point on Earth in 2012, and Victor Vescovo’s Five Deeps expedition.
Singleman said the closed-loop environment inside a deep-sea submarine posed specific technical challenges:
You’ve got to control your oxygen flow and you’ve got to remove carbon dioxide and you’ve got to remove water vapour. They’re the three things about the environment internally that you’ve got to control. The fourth thing is temperature … the water temperature down there is 0 to 1C.
All submarines and submersibles have to do that … The difference is the pressure of the water around. Most navy submarines can go to about 900m maximum before they run the risk of imploding, but these [deep-sea] vehicles are going 4, 5, 6km.
Singleman has previously visited the Titanic wreck, on a vessel built and operated by the Russian Academy of Sciences:
When I went down to the Titanic myself I was visitor 428 on that particular vehicle. That’s a signal of how reliable and how safe, how tested that particular program was … unfortunately [it] is no longer in operation.
Iig hebben ze nu een lead.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:31 schreef Pheno het volgende:
waren ze maar op een vlot, dat was makkelijker zoeken
Als ze inderdaad nog in leven zijn en het geluid van de duikboot komt, dan zit de boot waarschijnlijk ergens klem. Dan wordt het nog een hele tour om dat ding los te krijgen. En veel tijd is er niet.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:09 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ing_titanic_tourist/
The 7 ways the submersible can be surfaced:
• There are heavy pipes that can be hydraulically jettisoned from inside the submersible that will make it buoyant. No electricity is required for that.
• They also have "roll weights" which means everyone on board literally stands on one side shifts to sitting on one side and these weights roll off and the submersible becomes buoyant.
• There are ballast bags that have self-dissolving bonds. Which means after 16 hours they will detach automatically and the submersible becomes buoyant.
• They can electronically detach ballast bags.
• Inflate air bags.
• Detachable legs.
• Thrusters to propel upwards.
Ik zat inderdaad al aan een vissersnet te denken.... Maar ik weet niet of dat realistisch is hoor. Systemen zijn uitgevallen en dan zou dat gecombineerd moeten zijn met een net. De kans dat die twee dingen tegelijkertijd zich voordoen is niet zo groot.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:31 schreef Morri2 het volgende:
Als ze inderdaad nog in leven zijn en het geluid van de duikboot komt, dan zit de boot waarschijnlijk ergens klem. Dan wordt het nog een hele tour om dat ding los te krijgen. En veel tijd is er niet.
Als die nog levend bovenkomen, dan is het wel een wonder.
Beter maken de inzittenden snel een slecht plan.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:31 schreef Pheno het volgende:
[..]
waren ze maar op een vlot, dat was makkelijker zoeken
Al die techniek/aansturing past tegenwoordig op een printplaatje formaatje creditcard. Dus het ziet er leuk uit maar het is niet nodig om overal fysieke schakelaars en barometers te plaatsen. In de SpaceX Dragon hebben ze ook alleen wat touchscreens hangen en wellicht een joystickquote:Op woensdag 21 juni 2023 10:12 schreef danielsanders het volgende:
In 1973 had je een vergelijkbaar incident. Maar niet op eventueel 4000 meter diepte. Maar toen leek men wat professioneler. Waslijst van de apparatuur aan boord op het huidige model, maar het model is blijkbaar nog steeds trouw aan het origineel
digital high definition sonar, Laser scaling system, Falmouth Scientific Micro CTD, Simrad altimeter sonar, Seabird Electronics Seacat CTD (Conductivity, Temperature, Depth) seawater profiler, TrackLink 5000HA USBL submersible tracking system, Sonatech long baseline acoustic tracking system, externally-mounted thermistors-internal meters
[ afbeelding ]
zo verwacht ik zo een ding uit te zien van binnen ipv een xbox controller
Ze zullen zich ook flink druk moeten maken om die 400bar te compenserenquote:Op woensdag 21 juni 2023 10:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Beter maken de inzittenden snel een slecht plan.
Dat plan valt dan meteen in duigen.
Van die duigen kunnen ze dan een ton maken.
En dan in die ton gaan zitten dobberen
Dit is een redelijk recente foto uit 2015. Die systemen hebben zich bewezen dus tuurlijk blijf je die gebruiken. En dat is wat ze op dat ding doen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Al die techniek/aansturing past tegenwoordig op een printplaatje formaatje creditcard. Dus het ziet er leuk uit maar het is niet nodig om overal fysieke schakelaars en barometers te plaatsen. In de SpaceX Dragon hebben ze ook alleen wat touchscreens hangen en wellicht een joystick
Andrew Bedwellquote:Op woensdag 21 juni 2023 10:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Beter maken de inzittenden snel een slecht plan.
Dat plan valt dan meteen in duigen.
Van die duigen kunnen ze dan een ton maken.
En dan in die ton gaan zitten dobberen
Onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Al die techniek/aansturing past tegenwoordig op een printplaatje formaatje creditcard. Dus het ziet er leuk uit maar het is niet nodig om overal fysieke schakelaars en barometers te plaatsen. In de SpaceX Dragon hebben ze ook alleen wat touchscreens hangen en wellicht een joystick
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |