Welkom in dit topic.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:34 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dit is ook iets niet wat ik begrijp. En ook al wordt hij niet neergelaten, zo'n duikboot gaat niet op de bonnefooi. Bij het bedrijf zelf is de route en navigatie al helemaal uitgestippeld. Dus het moet een koud kunstje zijn om even met de medewerkers te gaan praten die weten waar dat ding zich precies bevond op het moment van verdwijnen.
Ja, maar doet die ping het nog als de stroom uitvalt?quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:47 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Welkom in dit topic.
De duikboot zend eens in de zoveel tijd een ping uit, op basis waarvan de moederboot kan bepalen waar men zich bevindt. En laat dat nou het probleem zijn, op een gegeven moment is de duikboot gestopt met pingen.
Dan gebruiken ze een pongquote:Op woensdag 21 juni 2023 09:48 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, maar doet die ping het nog als de stroom uitvalt?
Ja, USBL werkt compleet autonoom en die werkt dus niet meer...quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:48 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, maar doet die ping het nog als de stroom uitvalt?
Geen idee.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:48 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, maar doet die ping het nog als de stroom uitvalt?
Nigel is op de spoumureuh aan het kloppeuhquote:Op woensdag 21 juni 2023 09:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is nu niet zo waarschijnlijk meer he.
Tenzij het een achterblijver van de Titanic is die aan het kloppen is.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:18 schreef Stoorzendert het volgende:
Dat acht ik nog waarschijnlijker dan die bral die jij allemaal uitkraamt met je seal team en alles op alles reddingsplan
quote:‘Underwater noises’ detected in search for missing Titanic sub
Canadian maritime surveillance aircraft reported to have detected ‘banging sounds in the area every 30 minutes’.
A Canadian aircraft involved in the search for the deep-sea vessel that went missing during a voyage to the wreck of the Titanic has detected “underwater noises in the search area”, the United States Coast Guard said.
As a result of the noises detected by the P-3 maritime surveillance aircraft, remotely operated vehicles (ROVs) were relocated “in an attempt to explore the origin of the noises”, the coastguard said on Wednesday.
So far, remotely operated underwater vehicles have “yielded negative results” but they are continuing to search, the coastguard said in a tweet.
“Additionally, the data from the P-3 aircraft has been shared with our US Navy experts for further analysis which will be considered in future search plans,” it added.
The coastguard did not detail the nature or extent of the sounds that were detected or how they were encountered.
https://www.aljazeera.com(...)-missing-titanic-sub
Navigeren onder water is natuurlijk wel een aparte tak van sport. Je bent qua ruimte gigantisch beperkt wat betreft eventuele apparatuur die je mee kunt nemen. Heel anders dan bij bijvoorbeeld militaire onderzeeërs. Dit nog even los van het ongetwijfeld exorbitante prijskaartje van dergelijke apparatuur. Dus ik kan me goed voorstellen dat navigatie op zo'n relatief knullige manier zal verlopen van tijd tot tijd, zeker zonder directe ondersteuning van een moederschip.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:43 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mwah, nogal amateuristisch, als je dat filmpje in vorige topic ziet. Vorige keer zijn ze erlangsheen gevaren en waren ze verdwaald.
Instructies zijn ook iets als "mja, wat denk je, 30 graden naar links?". "Ja, lijkt me goed, doe maar."
Of het roer van het ding is gesloopt door een woke orca?quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Begrijp ik nu goed dat hij door politiek correctheid (ervaren blanken mannen discrimineren) levens in gevaar heeft gebracht?
[ twitter ]
quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:56 schreef Hyperdude het volgende:
Of het roer van het ding is gesloopt door een woke orca?
Hyperventileren vraagt weinig inspanning. En de resulterende hypocapnia veroorzaakt een verlaging van de metabolic rate van de hersenen.quote:
Oei, een fish mammal of colour 😱quote:
Zeker, ik reageerde op: "zo'n duikboot gaat niet op de bonnefooi. Bij het bedrijf zelf is de route en navigatie al helemaal uitgestippeld. Dus het moet een koud kunstje zijn om even met de medewerkers te gaan praten die weten waar dat ding zich precies bevond op het moment van verdwijnen."quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Navigeren onder water is natuurlijk wel een aparte tak van sport. Je bent qua ruimte gigantisch beperkt wat betreft eventuele apparatuur die je mee kunt nemen. Heel anders dan bij bijvoorbeeld militaire onderzeeërs. Dit nog even los van het ongetwijfeld exorbitante prijskaartje van dergelijke apparatuur. Dus ik kan me goed voorstellen dat navigatie op zo'n relatief knullige manier zal verlopen van tijd tot tijd, zeker zonder directe ondersteuning van een moederschip.
Dat was in januari 2018 toen ie aan de bel trok.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:00 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.independent.c(...)arlink-b2361133.html
David Lochridge, a pilot who helped test the sub, claims he was fired after he warned that the vessel may not be able to withstand the pressure of the deep ocean, according to The New Republic. He claims that when he raised concerns that the company might be putting its clients at risk, he was given “10 minutes to immediately clear out his desk.”
quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:09 schreef Tengano het volgende:
Dat is nu niet zo waarschijnlijk meer he.
Tenzij het een achterblijver van de Titanic is die aan het kloppen is.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:51 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Nigel is op de spoumureuh aan het kloppeuh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn wel mean MFs. Laatste tijd rammen ze geregeld zeilbootjes tussen Porto en Gibraltar.quote:
Dan ben je toch als een gek zuurstof naar binnen aan het slurpen?quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hyperventileren vraagt weinig inspanning. En de resulterende hypocapnia veroorzaakt een verlaging van de metabolic rate van de hersenen.
Hyperventilatie is per definitie sneller ademen dan nodig is voor de hoeveelheid energie die je verbruikt. Waardoor de CO2 concentratie in het bloed zakt.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]! Die zitte met de deuren te sjchuive!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar ik zou ook een zware paniekaanval krijgen als ik in die duikboot zou zitten.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:09 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Dan ben je toch als een gek zuurstof naar binnen aan het slurpen?
En het meeste daarvan adem je ook weer uit. Wat het verschil is met bvb een duiker, alle zuurstof die een duiker uitademt is ie kwijt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:09 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Dan ben je toch als een gek zuurstof naar binnen aan het slurpen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Het punt is natuurlijk een beetje dat de CEO het nooit op veiligheid heeft gehad. Hij heeft zelfs gezegd dat hij veel veiligheidseisen in de industrie volkomen overtrokken vond.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat was in januari 2018 toen ie aan de bel trok.
Je weet niet wat er in 5,5 jaar tijd verbeterd is.
Als de CEO het echt onveilig vond was ie zelf niet meegegaan natuurlijk.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:21 schreef Tengano het volgende:
Woke titanic.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen zinkt mee.![]()
Momenteel nog zo'n 27 uur?quote:06.39 BST
The Titan crew is estimated to be down to about 30 hours of breathable air.
Ik denk dat de prijs nu ook wel een stuk gedaald is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:26 schreef Tengano het volgende:
Ik ben benieuwd of er nu nog miljonairs zijn die deze trip aandurven.
Ik hou het gewoon op donderdag 13:00 uur. Dan hoeven we niet iedere keer te rekenen.quote:
waren ze maar op een vlot, dat was makkelijker zoekenquote:Op woensdag 21 juni 2023 10:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik hou het gewoon op donderdag 13:00 uur. Dan hoeven we niet iedere keer te rekenen.
Op zich best wel veel tijd om een operatie uit te voeren als alles een beetje vlotjes zou verlopen.
Vroeger gebruikte men een Russische onderzeeër, die waarschijnlijk betrouwbaarder was.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:26 schreef Tengano het volgende:
Ik ben benieuwd of er nu nog miljonairs zijn die deze trip aandurven.
https://www.theguardian.c(...)ilterKeyEvents=falsequote:Extreme medicine expert Dr Glenn Singleman told the Guardian about the challenges of submarine expeditions:
All of these extreme environments have incredible risk.
The pressure down at the Titanic is like having a car standing on your wrist, or something like that.
Singleman has been the expedition physician on several deep-sea exploration projects, including for James Cameron’s Last Mysteries of the Titanic live documentary in 2005, Cameron’s Deepsea Challenger expedition to reach the deepest-known point on Earth in 2012, and Victor Vescovo’s Five Deeps expedition.
Singleman said the closed-loop environment inside a deep-sea submarine posed specific technical challenges:
You’ve got to control your oxygen flow and you’ve got to remove carbon dioxide and you’ve got to remove water vapour. They’re the three things about the environment internally that you’ve got to control. The fourth thing is temperature … the water temperature down there is 0 to 1C.
All submarines and submersibles have to do that … The difference is the pressure of the water around. Most navy submarines can go to about 900m maximum before they run the risk of imploding, but these [deep-sea] vehicles are going 4, 5, 6km.
Singleman has previously visited the Titanic wreck, on a vessel built and operated by the Russian Academy of Sciences:
When I went down to the Titanic myself I was visitor 428 on that particular vehicle. That’s a signal of how reliable and how safe, how tested that particular program was … unfortunately [it] is no longer in operation.
Iig hebben ze nu een lead.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:31 schreef Pheno het volgende:
waren ze maar op een vlot, dat was makkelijker zoeken
Als ze inderdaad nog in leven zijn en het geluid van de duikboot komt, dan zit de boot waarschijnlijk ergens klem. Dan wordt het nog een hele tour om dat ding los te krijgen. En veel tijd is er niet.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:09 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ing_titanic_tourist/
The 7 ways the submersible can be surfaced:
• There are heavy pipes that can be hydraulically jettisoned from inside the submersible that will make it buoyant. No electricity is required for that.
• They also have "roll weights" which means everyone on board literally stands on one side shifts to sitting on one side and these weights roll off and the submersible becomes buoyant.
• There are ballast bags that have self-dissolving bonds. Which means after 16 hours they will detach automatically and the submersible becomes buoyant.
• They can electronically detach ballast bags.
• Inflate air bags.
• Detachable legs.
• Thrusters to propel upwards.
Ik zat inderdaad al aan een vissersnet te denken.... Maar ik weet niet of dat realistisch is hoor. Systemen zijn uitgevallen en dan zou dat gecombineerd moeten zijn met een net. De kans dat die twee dingen tegelijkertijd zich voordoen is niet zo groot.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:31 schreef Morri2 het volgende:
Als ze inderdaad nog in leven zijn en het geluid van de duikboot komt, dan zit de boot waarschijnlijk ergens klem. Dan wordt het nog een hele tour om dat ding los te krijgen. En veel tijd is er niet.
Als die nog levend bovenkomen, dan is het wel een wonder.
Beter maken de inzittenden snel een slecht plan.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:31 schreef Pheno het volgende:
[..]
waren ze maar op een vlot, dat was makkelijker zoeken
Al die techniek/aansturing past tegenwoordig op een printplaatje formaatje creditcard. Dus het ziet er leuk uit maar het is niet nodig om overal fysieke schakelaars en barometers te plaatsen. In de SpaceX Dragon hebben ze ook alleen wat touchscreens hangen en wellicht een joystickquote:Op woensdag 21 juni 2023 10:12 schreef danielsanders het volgende:
In 1973 had je een vergelijkbaar incident. Maar niet op eventueel 4000 meter diepte. Maar toen leek men wat professioneler. Waslijst van de apparatuur aan boord op het huidige model, maar het model is blijkbaar nog steeds trouw aan het origineel
digital high definition sonar, Laser scaling system, Falmouth Scientific Micro CTD, Simrad altimeter sonar, Seabird Electronics Seacat CTD (Conductivity, Temperature, Depth) seawater profiler, TrackLink 5000HA USBL submersible tracking system, Sonatech long baseline acoustic tracking system, externally-mounted thermistors-internal meters
[ afbeelding ]
zo verwacht ik zo een ding uit te zien van binnen ipv een xbox controller
Ze zullen zich ook flink druk moeten maken om die 400bar te compenserenquote:Op woensdag 21 juni 2023 10:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Beter maken de inzittenden snel een slecht plan.
Dat plan valt dan meteen in duigen.
Van die duigen kunnen ze dan een ton maken.
En dan in die ton gaan zitten dobberen
Dit is een redelijk recente foto uit 2015. Die systemen hebben zich bewezen dus tuurlijk blijf je die gebruiken. En dat is wat ze op dat ding doen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Al die techniek/aansturing past tegenwoordig op een printplaatje formaatje creditcard. Dus het ziet er leuk uit maar het is niet nodig om overal fysieke schakelaars en barometers te plaatsen. In de SpaceX Dragon hebben ze ook alleen wat touchscreens hangen en wellicht een joystick
Andrew Bedwellquote:Op woensdag 21 juni 2023 10:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Beter maken de inzittenden snel een slecht plan.
Dat plan valt dan meteen in duigen.
Van die duigen kunnen ze dan een ton maken.
En dan in die ton gaan zitten dobberen
Onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Al die techniek/aansturing past tegenwoordig op een printplaatje formaatje creditcard. Dus het ziet er leuk uit maar het is niet nodig om overal fysieke schakelaars en barometers te plaatsen. In de SpaceX Dragon hebben ze ook alleen wat touchscreens hangen en wellicht een joystick
Misschien moet je even het nieuws of anders dit topic scannen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:05 schreef Palomar het volgende:
Het feit dat er niks meer van het vaartuig is vernomen, ondanks alle back-upsystemen kan er volgens mij alleen maar op duiden dat het ding helaas in 1 klap vergaan is door bijv. een lek/implosie. Het lijkt me aannemelijker dat er binnenkort onderdeeltjes worden gevonden of boven komen drijven waaruit dit blijkt... Hoop natuurlijk anders.
Enige wat ik me afvraag. De onderzeeer heeft waarschijnlijk een transponder aan boord om hem te kunnen lokaliseren. Zou dat autonoom werken en ook een implosie van het vaartuig overleven? (bijv. omdat het aan de buitenkant zit). Ik ga daar wel even vanuit. Want dan blijft het wel vreemd dat dat signaal ook niet wordt opgevangen.
quote:https://nos.nl/artikel/24(...)ste-onderzeeer-titan
"Het patrouillevliegtuig hoorde iedere 30 minuten klopgeluiden in het gebied. Vier uur later werd er extra sonarapparatuur ingezet en het geklop was nog steeds te horen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |