BRONquote:Duikboot die toeristen meeneemt naar wrak van Titanic vermist in Atlantische Oceaan
Een duikboot die toeristen meeneemt naar de bodem van de Atlantische Oceaan om het wrak van de Titanic te bezoeken wordt vermist. De kustwacht van de Amerikaanse stad Boston laat weten dat er een zoekoperatie aan de gang is om de duikboot te lokaliseren.
Het is niet duidelijk of en hoeveel mensen aan boord waren. In totaal kunnen er vijf personen mee, onder wie drie toeristen. De kleine onderzeeërs worden gebruikt om groepjes toeristen mee te nemen naar het wrak van de Titanic. Het beroemde scheepswrak ligt op 3.800 meter diepte, op ongeveer 600 kilometer van de kust van Newfoundland in Canada.
Het gaat mogelijk om een boot van Ocean Gate Expeditions. Volgens hun website kost een achtdaagse expeditie naar het wrak 250.000 dollar. Het bedrijf spreekt in een advertentie van een ‘kans om iets echt buitengewoons te ontdekken’.
Het bedrijf wil niet reageren op de vermissing. Ocean Gate Expeditions begon twee jaar geleden met de expedities.
Voor wat betreft dat zweven, ik heb begrepen dat dat alleen mogelijk is als bewuste menselijke actie. Maar dat alle noodsystemen zodanig zijn dat het vaartuig altijd gestaag zal stijgen naar de oppervlakte.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:53 schreef Tengano het volgende: [..] Omdat het om klopgeluiden gaat. Een implosie is slechts 1 geluid en dan vooral een harde knal. Bovendien was er een interval van een half uur bij de klopgeluiden. En ieder half uur een implosie is niet zo aannemelijk. Ze leven dus nog! En ik vermoed dat ze 'zweven' en niet op de bodem liggen. Dat ze door de technische storing als het ware stil zijn komen te liggen of er voor gekozen hebben om niet verder te duiken nadat de communictie werd verbroken. Maar de grootste kans is vermoed ik dat het ding gewoon onbestuurbaar is geworden tijdens de afdaling. Dat naast de communicatie meerdere systemen zijn uitgevallen.
Je hebt voor dat geld wel een mooi verhaal op verjaardagen. En misschien wil HBO/Netflix/Amazon het wel verfilmen, verdien je het zo weer terug door de rechtenquote:
er moet ook bijquote:
Ga niet zeiken op de TT, had je zelf maar het nieuwe topic moeten openen. Die mogelijkheid was er immers lang genoeg.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:03 schreef Tengano het volgende:
TT zou wel iets mogen zeggen over die klopgeluiden
klopgeluiden gehoord!
https://nos.nl/artikel/24(...)ste-onderzeeer-titan
Dat is nu niet zo waarschijnlijk meer he.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:07 schreef michaelmoore het volgende:
er moet ook bij
De boot is de eerste dag al geimplodeerd
toch mooi dat er maar voor 4 dagen zuurstof aan boord was, anders blijft dit topic 3 maanden lopenquote:Op woensdag 21 juni 2023 09:07 schreef Pheno het volgende:
Harde geluiden dragen enorm ver onder water, dus nu wordt het flink zoeken naar de bron van die geluiden. Hopelijk is het de duikboot, en niet iets anders.
[..]
Je hebt voor dat geld wel een mooi verhaal op verjaardagen. En misschien wil HBO/Netflix/Amazon het wel verfilmen, verdien je het zo weer terug door de rechten
want een duikboot is het enige dat geluid maakt? Misschien beukt er wel een haai op dat ding omdat ie een zwevend buffet voor zich ziet.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is nu niet zo waarschijnlijk meer he.
Geef eens een andere realistische verklaring dan, als je denkt dat er alternatieven zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:09 schreef Pheno het volgende:
want een duikboot is het enige dat geluid maakt?
Puin van de onderwater pringlebus die tegen de Titanic aan beuktquote:Op woensdag 21 juni 2023 09:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Geef eens een andere realistische verklaring dan, als je denkt dat er alternatieven zijn.
Of Oekrainse nazi's die weer een pijpleiding aan het mollen zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:13 schreef Stoorzendert het volgende:
Puin van de onderwater pringlebus die tegen de Titanic aan beukt
Nee, want 111 jaar geleden had je nog geen ROV's die je kwamen redden.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:14 schreef PzKpfw het volgende:
Stel je voor dat je daar nu met die duikboot op de bodem ligt. Door het kleine ruitje zie je de machtige Titanic liggen.. beseffende dat je vermoedelijk hetzelfde lot ligt te wachten.
Vroeg ik me ook af. Moet wel elektrisch zijn, en ik zou verwachten dat ze dan gekozen hebben voor een systeem waar de ballast loskomt als de stroom wegvalt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:58 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Hoe zou dat met de ballast zitten?
Laten ze dat los? En zoja: hoe laten ze dat los? Als je geen stroom hebt en de ballast gaat elektrisch los, dan zink je naar de bodem…
Dat acht ik nog waarschijnlijker dan die bral die jij allemaal uitkraamt met je seal team en alles op alles reddingsplanquote:Op woensdag 21 juni 2023 09:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Of Russische nazi's die weer een pijpleiding aan het mollen zijn.
Denk jij dat ze ze met een driepuntsmeting kunnen vinden/uitpeilen?quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:18 schreef crystal_meth het volgende:
Vroeg ik me ook af. Moet wel elektrisch zijn, en ik zou verwachten dat ze dan gekozen hebben voor een systeem waar de ballast loskomt als de stroom wegvalt.
Ja.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:19 schreef roos94 het volgende:
Dit is misschien een domme vraag maar ik stel hem alsnog .
Er is voor een x aantal zuurstof aanwezig gezien vanuit een gemiddelde situatie.
Als mensen in paniek raken gaan ze vaak hyperventileren. Gaat die zuurstof dan niet sneller op?
Of ze leggen er 1 om en dan hebben ze weer wat meer zuurstof.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:19 schreef roos94 het volgende:
Dit is misschien een domme vraag maar ik stel hem alsnog .
Er is voor een x aantal zuurstof aanwezig gezien vanuit een gemiddelde situatie.
Als mensen in paniek raken gaan ze vaak hyperventileren. Gaat die zuurstof dan niet sneller op?
Haha kom jij ff van een koude kermis thuis vanavond als het niet gelukt is. Leven in duigen, wereld kapot, op naar volgende sensatiepuntje in je leven!quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Denk jij dat ze ze met een driepuntsmeting kunnen vinden/uitpeilen?
Wie weet heeft er al iemand een hartattack gehad.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:21 schreef Pheno het volgende:
Of ze leggen er 1 om en dan hebben ze weer wat meer zuurstof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |