Ja idd, en het scheen echt om geklop te gaan dus wie weet 🤷♂quote:Op woensdag 21 juni 2023 07:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zou kunnen ja.
Hoop ik voor ze.
De experts van de marine horen het verschil wel tussen een explosie, een implosie en daadwerkelijk geklop.
Er zelf uit? Op die diepte? en dan?quote:Op woensdag 21 juni 2023 07:38 schreef matthijst het volgende:
- ding zit dicht met 17 bouten, dus je komt er zelf niet uit.
Ze zijn zelf ingestapt he?quote:Op woensdag 21 juni 2023 07:27 schreef Ontaard het volgende:
Leuk hoor, 250k betalen voor een extreem avontuur. Maar ik hoop wel dat de reddingskosten/bergingskosten voor rekening komen van die miljardair, geld zat. Gekke gedoe ook met die gasten, met een raket de lucht in, met een duikboot naar de diepzee, zeer avontuurlijk hoor. En de rest mag bloeden als het mis gaat? Ja doei..
Kans is aanwezig dat ze ergens aan de oppervlakte dobberen.quote:
quote:Op woensdag 21 juni 2023 07:59 schreef Tengano het volgende:
Anderzijds kan het natuurlijk ook komen van een achterblijver in de Titanic, maar we zullen zien.
De Lockheed P-3 Orion is ontworpen om (vijandelijke) onderzeeërs op te sporen. Werpt oa sonarboeien af.quote:Op woensdag 21 juni 2023 07:59 schreef Tengano het volgende:
Bizar trouwens dat dat door een vliegtuig nota bene wordt opgepikt.
Met driepuntsmetingen moet je dat ding nou toch kunnen vinden?quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:06 schreef crystal_meth het volgende:
De Lockheed P-3 Orion is ontworpen om (vijandelijke) onderzeeërs op te sporen. Werpt oa sonarboeien af.
Net alsof ze geen liability contract hebben moeten tekenenquote:Op woensdag 21 juni 2023 07:59 schreef Tengano het volgende:
Het zou mij niets verbazen dat als ze er levend uitkomen dat die hobbyist/subontwerper dan vervolgens de bak in draait. Zijn medepassagiers en advocaten zullen er mogelijk alles op zetten om die pipo dan veroordeeld te krijgen omdat ze er nu of anders later nog wel achter zullen komen dat ze belazerd zijn met zijn zogenaamde 'veilige' concept en dat alles in het leven nou eenmaal een risico draagt. Ik denk dat die mensen zwaar pissed zijn als ze straks alles krijgen te horen.
Maar wel mooi dat er klopgeluiden gehoord zijn. En vreemd dat we daar gisteren niets van te horen hebben gekregen want als ik het goed begrijp was het toen al bekend. Bizar trouwens dat dat door een vliegtuig nota bene wordt opgepikt. En klopgeluiden komt op mij in die zin vreemd over dat je in zo'n situatie gewoon een SOS signaal moet kloppen natuurlijk. Zouden het zulke amateurs zijn dat ze gewoon maar wat kloppen dan?
Anderzijds kan het natuurlijk ook komen van een achterblijver in de Titanic, maar we zullen zien.
Die advocaten gaan zoeken naar een gaatje in dat contract. De 'duikers' zijn rijke tata's , die gaan op alles om hier beter uit te komen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:09 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Net alsof ze geen liability contract hebben moeten tekenen
Er is met het leven van deze mensen gespeeld en die sterven van het geld. Reken maar dat die een manier vinden om die pipo erbij te naaien. Liability contract of niet.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:09 schreef RamboDirk het volgende:
Net alsof ze geen liability contract hebben moeten tekenen
Hier spreekt de Rocky van de Zuidasquote:Op woensdag 21 juni 2023 08:11 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die advocaten gaan zoeken naar een gaatje in dat contract. De 'duikers' zijn rijke tata's , die gaan op alles om hier beter uit te komen.
Wat zou Jo Bonten doen?quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er is met het leven van deze mensen gespeeld en die sterven van het geld. Reken maar dat die een manier vinden om die pipo erbij te naaien. Liability contract of niet.
Ik zou woest zijn!
Nee, heb je een link?quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:13 schreef RamboDirk het volgende:
Filmpje van Rick van Stipent nog gezien over de Elten Autobahn crash?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:19 schreef RamboDirk het volgende:
Super! DankjewelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Het is geen playstation controller en al helemaal niet draadloosquote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:01 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Stel je voor dat dat de oorzaak is
Hé Stockton, heb je dat ding opgeladen?
- Euhm, ik wist dat ik iets vergeten was.
Al dan niet gevolgd door een crash tegen de Titanic.
Geloof me die duikbootje word gewoon gesloopt van buitenaf.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:25 schreef PzKpfw het volgende:
Ik betwijfel, indien ze nog in leven zijn, ook daadwerkelijk levend gered gaan worden. Nogal wat kritieke punten:
- Ze moeten in de eerste plaats gevonden worden
- Mogelijk moet de duikboot met hulp van buitenaf naar de oppervlakte worden gebracht
- Deze hulp van buitenaf moet tijdig ter plaatse zijn
- De duikboot moet uit het water worden getild om deze mensen eruit te kunnen halen
Even afgezien van of zulke hulpmiddelen überhaupt enigzins in de buurt zijn.
Ik acht het niet ondenkbaar dat juist die miljardairs er zelf op hebben aangedrongen om tóch te gaan, ondanks dat de weersomstandigheden bepaald niet optimaal waren.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er is met het leven van deze mensen gespeeld en die sterven van het geld. Reken maar dat die een manier vinden om die pipo erbij te naaien. Liability contract of niet.
Ik zou woest zijn!
Als er een vaatje in worst geboord ontploft dat ding man.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:35 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Geloof me die duikbootje word gewoon gesloopt van buitenaf.
Daar gaat gewoon een gat in worden geboord voor zuurstof.
Ze gaan echt niet wachten tot de kraan er is.
• Nu er signalen zijn, maakt dat het zoeken 'eenvoudiger'. Als het goed is moet je met driepuntsmetingen redelijk nauwkeurig kunnen bepalen waar dat ding zich nu precies bevindt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:25 schreef PzKpfw het volgende:
Ik betwijfel, indien ze nog in leven zijn, ook daadwerkelijk levend gered gaan worden. Nogal wat kritieke punten:
- Ze moeten in de eerste plaats gevonden worden
- Mogelijk moet de duikboot met hulp van buitenaf naar de oppervlakte worden gebracht
- Deze hulp van buitenaf moet tijdig ter plaatse zijn
- De duikboot moet uit het water worden getild om deze mensen eruit te kunnen halen
Even afgezien van of zulke hulpmiddelen überhaupt enigzins in de buurt zijn.
quote:
Geld speelt nu geen rol meer. Het gaat om levens en de eer. En de passagiers zijn graag bereid de rekening later te voldoen als ze dit er levend vanaf brengen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:40 schreef Janneke141 het volgende:
Wie betaalt dat hele reddingscircus eigenlijk?
Boeiend, wat maakt dat nou uit?quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:40 schreef Janneke141 het volgende:
Wie betaalt dat hele reddingscircus eigenlijk?
Je denkt dat die gasten pro's zijn? Die hebben geen enkele training gehad, die hebben geld betaald om te zeggen dat ze de titanic op een scherm hebben gezien terwijl ze er naast dreven. Die gaan er vanuit dat het ding veilig is en dat veiligheidsprotocollen niet nodig zijn. Of let jij wel op in het vliegtuig als ze weer eens vertellen hoe je moet zitten terwijl je ter aarde stort en alsnog morsdood bent?quote:Op woensdag 21 juni 2023 07:59 schreef Tengano het volgende:
En klopgeluiden komt op mij in die zin vreemd over dat je in zo'n situatie gewoon een SOS signaal moet kloppen natuurlijk. Zouden het zulke amateurs zijn dat ze gewoon maar wat kloppen dan?
Of dat ‘klopgeluid’ was juist de implosiequote:Op woensdag 21 juni 2023 08:04 schreef Tengano het volgende:
Sorry, ik weet even niet of dit nou een relevante tweet is.
Tering jongens, nog maar 30 uur zuurstof en het lijkt er dus op dat ze nog leven. Man!
Dus alle implosietheorieen zijn daarmee afgedaan; het lijkt dus inderdaad een technische storing als die klopgeluiden kloppen.
[ twitter ]
Je hoeft geen pro te zijn om een een SOS signaal uit te kunnen sturen. Maar die hobbyist, piloot of bestuurder zou iig moeten weten wat voor signaal hij uit zou moeten sturen; een standaard internationaal erkend noodsinaal. SOS dus.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:48 schreef Pheno het volgende:
Je denkt dat die gasten pro's zijn? Die hebben geen enkele training gehad, die hebben geld betaald om te zeggen dat ze de titanic op een scherm hebben gezien terwijl ze er naast dreven. Die gaan er vanuit dat het ding veilig is en dat veiligheidsprotocollen niet nodig zijn. Of let jij wel op in het vliegtuig als ze weer eens vertellen hoe je moet zitten terwijl je ter aarde stort en alsnog morsdood bent?
Ik ben zelf duiker en als je al ziet wat voor mooi-weer-en-zee-duikers al vergeten hoe ze hun buddies moeten checken of zelf al niet meer weten hoe ze makkelijk hun ademautomaat weer in hun mond krijgen mocht die er uit vliegen omdat ze aan het polonaiseduiken waren en een vin tegen hun toeter kregen.... En dan is recreatief duiken nog relatief veilig, je kunt boven komen op eigen kracht (wel op decompressieziekte letten). Dat kunnen zij niet.
Nee, gelukkig nietquote:Op woensdag 21 juni 2023 08:50 schreef Stoorzendert het volgende:
Of dat ‘klopgeluid’ was juist de implosie
Omdat het om klopgeluiden gaat.quote:
Hoe zou dat met de ballast zitten?quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Omdat het om klopgeluiden gaat.
Een implosie is slechts 1 geluid en dan vooral een harde knal.
Bovendien was er een interval van een half uur bij de klopgeluiden. En ieder half uur een implosie is niet zo aannemelijk.
Ze leven dus nog!
En ik vermoed dat ze 'zweven' en niet op de bodem liggen. Dat ze door de technische storing als het ware stil zijn komen te liggen of er voor gekozen hebben om niet verder te duiken nadat de communictie werd verbroken.
Dat weet ik allemaal niet. Maar als ze geen communicatie hebben, niet weten waar ze zijn dan zullen ze ongetwijfeld er voor willen kiezen om naar boven te komen. Maar dan moeten die systemen wel operationeel zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:58 schreef Dusthor92 het volgende:
Hoe zou dat met de ballast zitten?
Laten ze dat los? En zoja: hoe laten ze dat los? Als je geen stroom hebt en de ballast gaat elektrisch los, dan zink je naar de bodem…
Misschien gewoon het overgebleven puin wat tegen de Titanic aanbeuktquote:Op woensdag 21 juni 2023 08:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Omdat het om klopgeluiden gaat.
Een implosie is slechts 1 geluid en dan vooral een harde knal.
Bovendien was er een interval van een half uur bij de klopgeluiden. En ieder half uur een implosie is niet zo aannemelijk.
Ze leven dus nog!
En ik vermoed dat ze 'zweven' en niet op de bodem liggen. Dat ze door de technische storing als het ware stil zijn komen te liggen of er voor gekozen hebben om niet verder te duiken nadat de communictie werd verbroken.
Maar de grootste kans is vermoed ik dat het ding gewoon onbestuurbaar is geworden tijdens de afdaling. Dat naast de communicatie meerdere systemen zijn uitgevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |