Maar gaat het daar om, of om het onderwerp van de video?quote:Op maandag 12 juni 2023 20:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik moet toch heel eerlijk bekennen dat het mij ook ontgaat hoe je wiskunde kan onderwijzen met kijken naar pride…
Bij maatschappijleer kan ik mij er iets bij voorstellen. Geschiedenis ook nog. Maar wiskunde?
En wie bepaalt dat dan?quote:Op maandag 12 juni 2023 19:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als de leraar wiskunde doceert, dan moet hij gewoon wiskunde doceren, en geen gay promotion filmpjes.
Dus school hoort aan de leerlingen te vragen welke lesstof ze mogen doceren?quote:Op maandag 12 juni 2023 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, over de exotisering van mensen. En over het a priori denken te weten wat andere mensen uberhaupt denken en vinden van homoseksualiteit.
Dat valt me namelijk ook op: hoe er per definitie wordt uitgegaan van intolerantie bij de ander. Er wordt niets gevraagd, niets voorgelegd, welnee, er wordt een regenboogvlag in je smoel gedouwd en een les wiskunde wordt even onderbroken voor wat pride-materiaal, want die ander is vast een enorme homofoob die 'bewust gemaakt moet worden'. Op straat, op het werk, op school, via internet en andere media.
Daar gaat het om. Het opdringerige, n de onuitstaanbare pretentie te weten wat mensen allemaal wel niet denken voordat je ze het uberhaupt vraagt.
Is jouw identiteit politiek?quote:Op maandag 12 juni 2023 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heeft identiteitspolitiek met wiskunde te maken? Engels? Aardrijkskunde?
Je gaat nergens in op de crux van de zaak: waar haal jij het lef vandaan te bepalen voor andere mensen dat zij a priori, per definitie en inherent intolerant zijn jegens homo's, waardoor dit soort 'bewustwording', ook tijdens een les wiskunde, gerechtvaardigd is?quote:Op maandag 12 juni 2023 20:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus school hoort aan de leerlingen te vragen welke lesstof ze mogen doceren?
Ik heb echt wat gemist in mijn jeugd.
[..]
Is jouw identiteit politiek?
Het is Pride maand in Amerika, de school in kwestie besteedt daar aandacht aan door tijdens de wiskundeles een video over het onderwerp te tonen.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je gaat nergens in op de crux van de zaak: waar haal jij het lef vandaan te bepalen voor andere mensen dat zij a priori, per definitie en inherent intolerant zijn jegens homo's, waardoor dit soort 'bewustwording', ook tijdens een les wiskunde, gerechtvaardigd is?
En niet een identiteit is politiek (kan er onderdeel van zijn, je politieke ideen), identiteitspolitiek is die achterlijke woke obsessie met vaststaande eigenschappen van mensen, waar aan gekoppeld dat reeds genoemde idee dat het overgrote deel van de (uiteraard vooral 'witte') heteroseksuele bevolking in Nederland intolerant jegens homo's zou zijn.
Je vraagt ze niets, je laat ze niets zeggen, je weet HELEMAAL NIETS over de overtuigingen en ideen van deze mensen, maar omdat identiteitspolitieke dogma's je wijsmaken dat ze per definitie homofoob en intolerant zijn, moet en zal overal en altijd - op straat, op school, op het werk, in het verdere publieke domein, via media - met regenboogvlaggen gezwaaid worden, want "anders horen 'we' er niet bij en mogen 'we' er niet zijn".
En dan krijg je woke docenten, bijvoorbeeld, die vanuit hun wekkeriaans-woke geldingsdrang maar besluiten tijdens een les wiskunde de kiddo's te trakteren op een stukje bewustwording, want ongetwijfeld doceert ze een klas radicale homofoben en intolerante homo-haters.
Of zo'n pipo die een heel straatbeeld met regenboogvlaggen uitdost, want deze verlichte pipo is er van overtuigd dat 'de man van de straat' niet deugt, diep- en diep intolerant is, en door het zien van die vaandels misschien wat minder intolerant wordt. Of die man het ook echt is, intolerant, is irrelevant. We gaan er gewoon vanuit dat hele volksstammen dat zijn.
DAT is wat opdringerig betekent: mensen confronteren met je eigen verzonnen stereotypen, en ze vervolgens om de oren slaan met allerlei regenboogmateriaal omdat ze allemaal 'bewust gemaakt moeten worden' van iets wat voor het gros waarschijnlijk niet eens speelt.
Wat het oplevert? Aversie en afkeer. Niet van homo's, maar van die woke propagandisten die zelf nog het meest bol staan van vooroordelen, intolerantie en grove veralgemeniseringen.
Je geeft daar zelf al een mooi voorbeeld van. Alleen jezelf al afvragen wat zo'n filmpje in een wiskunde les doet is suspect: het gaat vast niet om het feit dat men het nogal vreemd vindt dat men in een les over wiskunde ineens een geheel niet ter zaken doende video afdraait, nee, het zal wel weer liggen aan het feit dat men walgt van homo's en derhalve die vraag uberhaupt stelt.
En weer vooral niet op de inhoud ingaan.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is Pride maand in Amerika, de school in kwestie besteedt daar aandacht aan door tijdens de wiskundeles een video over het onderwerp te tonen.
En 5000 km verderop wordt er op een forum gefulmineerd over waar die leraar het gore lef vandaan haalt om een video over LGBTwhatever te tonen in een klaslokaal...
Dat is de crux.
Hoezo tijdens wiskunde? Raar.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is Pride maand in Amerika, de school in kwestie besteedt daar aandacht aan door tijdens de wiskundeles een video over het onderwerp te tonen.
Ik heb geeneens een regenboogvlagquote:Op maandag 12 juni 2023 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En weer vooral niet op de inhoud ingaan.
Ik kan iig geen regenboogvlag meer zien. Gefeliciteerd
Hetquote:Op maandag 12 juni 2023 21:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb geeneens een regenboogvlag![]()
Tja, ik begrijp je woede niet.
We hebben het over een school 5000 km verderop. Dat is niet iets dat je door de strot wordt gedrukt, daar kom je achter door dit soort onderwerpen te volgen.
En waarom zou je een onderwerp volgen waar je helemaal zat van bent.
Tja, geen idee?quote:
Tja, kom dan met lokale voorbeelden, ipv voorbeelden van duizenden kilometers verderop. Als dit zo'n groot probleem is, dan zijn er voorbeelden te over.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het
gaat
niet
om
een
school
Die woke tirannie is overal aan het binnendringen. Maar als je die ideologie zelf aanhangt, snap ik dat je dat niet ziet.
Are you shitting me?quote:Op maandag 12 juni 2023 21:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, kom dan met lokale voorbeelden, ipv voorbeelden van duizenden kilometers verderop. Als dit zo'n groot probleem is, dan zijn er voorbeelden te over.
Ter afsluiting dan een leuk liedjequote:Op maandag 12 juni 2023 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Are you shitting me?
Maar zoals ik al zei: hang je die ideologie zelf aan, zie je het niet eens.
Jammer voor je, maar jullie vijanden zijn net zo imaginair als die genders van jullie. Die hele beweging is een vijandbeeld aan het creeeren om zo te kunnen pronken met de veren van de mensen die in een grijs verleden nog wel strijd moesten leveren. De strijd om een aansteller te mogen zijn en de strijd om aandacht is het enige wat nog rest, Anderzijds is dat maar beter ook, want deze generatie progressieveling is zo'n zielig zooitje zwakkelingen dat ze bij mogen zijn dat het geen echte strijd is maar ze als slippendragers van de macht symboolpolitiek bedrijven.quote:Op maandag 12 juni 2023 20:10 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Zoveel frustratie, zoveel haat, zoveel eenzaamheid.
deze is daar het voorbeeld vanquote:Op maandag 12 juni 2023 22:36 schreef TheJanitor het volgende:
Pride is maar hypocriet. Waar het echt nodig is durven bedrijven en de woke brigade het niet.
Ben wel klaar met deze lafbekken.
En wat had je dan liever gezien, dat de linker versie wereldwijd wordt gevoerd of de rechter?quote:Op maandag 12 juni 2023 22:58 schreef Prego het volgende:
[..]
deze is daar het voorbeeld van [ afbeelding ]
Gelukkig wel en gelukkig zal die door dat gedram ver weg blijven.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 05:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies dat.
Je merkt in de discussie dat acceptatie van transgenders nog heel ver weg is.
Als het goed is zou je nuchtere verstand je dat moeten vertellen en als dat niet lukt is de naam van de les (wiskunde les) misschien een eye openerquote:Op maandag 12 juni 2023 20:59 schreef Wantie het volgende:
Als de leraar wiskunde doceert, dan moet hij gewoon wiskunde doceren, en geen gay promotion filmpjes.
En wie bepaalt dat dan?
Las gisteren dat het Zweedse vrouwenvoetbalteam de broek naar beneden moest doen om aan te tonen dat het echte vrouwen waren in 2011..quote:Op dinsdag 13 juni 2023 05:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies dat.
Je merkt in de discussie dat acceptatie van transgenders nog heel ver weg is.
Ifquote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als het goed is zou je nuchtere verstand je dat moeten vertellen en als dat niet lukt is de naam van de les (wiskunde les) misschien een eye opener
Raar, dat staat toch op hun id kaart?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Las gisteren dat het Zweedse vrouwenvoetbalteam de broek naar beneden moest doen om aan te tonen dat het echte vrouwen waren in 2011..![]()
Valsspelers zijn van alle tijden.quote:Acceptatie is niet zo makkelijk als er teveel valsspelers bij zitten, ook bij de letterbak, ze eigenen zich de pride toe. Het zijn net koekoeken.
Dankzij gedram is homoseksualiteit in het westen op een enkele uitzondering na geaccepteerd.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gelukkig wel en gelukkig zal die door dat gedram ver weg blijven.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
If
H, het is meer dan duidelijk, de haat rond LGBTwhatever is nog steeds enorm.
Had de leraar een andere video getoond, dan was dat nooit hier aan bod gekomen.
Nu doet iedereen net alsof het gaat om dat het geen wiskunde video is, om zo te verbloemen waar het werkelijk om draait.
En een paar posts geleden zei je nog dat de haat rond LGBTD nog steeds enorm is.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dankzij gedram is homoseksualiteit in het westen op een enkele uitzondering na geaccepteerd.
Acceptatie is niet iets dat van nature komt.
Dat komt enkel door er aandacht voor te vragen.
En dat wekt in het begin veel weerstand op.
Dan is gedram hier dus niet meer nodig. En die acceptatie, zeker in Nederland, is wel degelijk op grotendeels natuurlijke wijze gekomen. In de rest van West-Europa ook; had iets te maken met de waanzin van WW II, de Holocaust en het afwijzen van mensen op basis van vaststaande eigenschappen. Ook seculariserng speelde mee, eveneens een natuurlijke ontwikkeling, aangezien er helemaal geen "ontkerkelijkingspolitiek" is bedreven.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dankzij gedram is homoseksualiteit in het westen op een enkele uitzondering na geaccepteerd.
Wat jij wil hoor vriendquote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
If
Nu doet iedereen net alsof het gaat om dat het geen wiskunde video is, om zo te verbloemen waar het werkelijk om draait.
Uiteraard, Wantie, maar dat stond al bij voorbaat vast toen ik kritiek uitte op identiteitspolitiek. Daar moet wel enorme homohaat achter zitten.quote:
Daarom zie je ook de verplaatsing van Gay Pride naar Pride.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan is gedram hier dus niet meer nodig.
Nee, het is absoluut niet op natuurlijke wijze gekomen.quote:En die acceptatie, zeker in Nederland, is wel degelijk op grotendeels natuurlijke wijze gekomen. In de rest van West-Europa ook; had iets te maken met de waanzin van WW II, de Holocaust en het afwijzen van mensen op basis van vaststaande eigenschappen. Ook seculariserng speelde mee, eveneens een natuurlijke ontwikkeling, aangezien er helemaal geen "ontkerkelijkingspolitiek" is bedreven.
Oh? Welke enorme breedgedragen anti-homo bewegingen zijn er in Nederland na WW II geweest?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarom zie je ook de verplaatsing van Gay Pride naar Pride.
[..]
Nee, het is absoluut niet op natuurlijke wijze gekomen.
wat is er raar? En wat moet er staan op hun id?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Raar, dat staat toch op hun id kaart?
[..]
Valsspelers zijn van alle tijden.
Dus op 5 mei 1945 was homoseksualiteit breed geaccepteerd in Nederland en volledig gelegaliseerd?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh? Welke enorme breedgedragen anti-homo bewegingen zijn er in Nederland na WW II geweest?
Kijk, daaruit blijkt dat Pride nog steeds nodig is.quote:En verplaatsing? Je zoekt dus gewoon naar nieuwe zaken om de campagne een beetje relevant te houden?
Das niet raar, zo gaat een bepaald deel van de trans om met echte vrouwen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat de broek omlaag moest.
[..]
Welk geslacht je bent.
Welk deel?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Das niet raar, zo gaat een bepaald deel van de trans om met echte vrouwen.
Hoewel er andere methoden zijn dan de broek omlaag is dit makkelijk te vervalsen in vooral Afrika. Uitgaan van de goedheid van de mens is naef.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Raar, dat staat toch op hun id kaart?
[..]
Valsspelers zijn van alle tijden.
Transgenderisme in de sport is ook een totaal andere discussie dan in het dagelijks leven. In het dagelijks leven is het echt een gevalletje “moeten zij weten” voor mij.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:41 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Welk deel?
Het bericht ging trouwens over de verwerpelijke keuringsmethoden van de voetbalbond, niet over structurele "geslachtsfraude" of soortgelijke hysterische transfobe onzin.
Mijn god wat een geschiedsvervalsing.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan is gedram hier dus niet meer nodig. En die acceptatie, zeker in Nederland, is wel degelijk op grotendeels natuurlijke wijze gekomen. In de rest van West-Europa ook; had iets te maken met de waanzin van WW II, de Holocaust en het afwijzen van mensen op basis van vaststaande eigenschappen. Ook seculariserng speelde mee, eveneens een natuurlijke ontwikkeling, aangezien er helemaal geen "ontkerkelijkingspolitiek" is bedreven.
En welk 'gedram' heeft ineens gezorgd voor die plotselinge acceptatie die er volgens jou nu grotendeels is?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus op 5 mei 1945 was homoseksualiteit breed geaccepteerd in Nederland en volledig gelegaliseerd?
Dat heb ik dan gemist.
Als ik naar mezelf kijk, ik heb tot begin 2000 te maken gehad met anti homo geweld.
En dan niet van de usual suspects, maar gewoon van de zogenaamde gezonde Hollandse jongens.
Maar kennelijk is dat alleen mij overkomen en was al sinds eind jaren veertig homoseksualiteit breed geaccepteerd...
In de jaren zestig sloegen fans van Johnny Jordaan massaal zijn platen stuk op straat tien ze er achter kwam dat hij homoseksueel was.
Maar dat was natuurlijk een gesoleerd incident rond Jordaan fans... De rest van Nederland accepteerde homoseksualiteit.
[..]
Kijk, daaruit blijkt dat Pride nog steeds nodig is.
Dat soort minachting.
Leg uit.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mijn god wat een geschiedsvervalsing.
Dat is inderdaad niet "ineens" gegaanquote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En welk 'gedram' heeft ineens gezorgd voor die plotselinge acceptatie die er volgens jou nu grotendeels is?
Welke massa-bekering heeft plaatsgevonden die van homohatend Nederland de koploper in homo-acceptatie heeft gemaakt?
In de sport draait het om competitie en fair game en in die context is het redelijk om te discussiren over de vraag in hoeverre het 'eerlijk' is als mensen met mannelijke chromosomen deelnemen aan vrouwelijke competities. Hoewel in de wetenschap dat strikt binaire X/Y onderscheid tussen 'man' en 'vrouw' allang een gepasseerd stadium is natuurlijk. Maar daar hebben de meeste bobo's helemaal geen boodschap aan, en sportcompetities zijn nu eenmaal langs dat onderscheid ingericht.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Transgenderisme in de sport is ook een totaal andere discussie dan in het dagelijks leven. In het dagelijks leven is het echt een gevalletje “moeten zij weten” voor mij.
Ik denk dat als een wiskundeleraar zijn klas verplicht naar zoenende hetero's liet kijken, onder dreiging van Saturday class als de kinderen niet braaf kijken, de ophef groter zou zijn. Dan zou de ophef namelijk van beide kampen komen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
In de sociale “wetenschap” misschien, vind maar eens een bioloog die dat onderscheid niet in het algemeen onderschrijft.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:15 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
In de sport draait het om competitie en fair game en in die context is het redelijk om te discussiren over de vraag in hoeverre het 'eerlijk' is als mensen met mannelijke chromosomen deelnemen aan vrouwelijke competities. Hoewel in de wetenschap dat strikt binaire X/Y onderscheid tussen 'man' en 'vrouw' allang een gepasseerd stadium is natuurlijk. Maar daar hebben de meeste bobo's helemaal geen boodschap aan, en sportcompetities zijn nu eenmaal langs dat onderscheid ingericht.
In de echte wereld is er ruimte voor meer nuance en die wordt dan ook gezocht. Helaas is ook daar de weerstand groot, mensen willen graag alles zwart/wit, alles in heldere hokjes en precies op de manier zoals zij het gewend zijn.
Ach, er worden wel meer feiten verdraaid in dit topic dus dit kan er ook nog wel bij. Verder is het gewoon aanname op aanname stapelen wat bepaalde users doen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
In de sociale “wetenschap” misschien, vind maar eens een bioloog die dat onderscheid niet in het algemeen onderschrijft.
Hoezo denk jij dat dat plotseling is gegaan?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En welk 'gedram' heeft ineens gezorgd voor die plotselinge acceptatie die er volgens jou nu grotendeels is?
Welke massa-bekering heeft plaatsgevonden die van homohatend Nederland de koploper in homo-acceptatie heeft gemaakt?
Nee, dan hadden we hier daar nooit iets over gelezen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:53 schreef Viezig het volgende:
[..]
Ik denk dat als een wiskundeleraar zijn klas verplicht naar zoenende hetero's liet kijken, onder dreiging van Saturday class als de kinderen niet braaf kijken, de ophef groter zou zijn. Dan zou de ophef namelijk van beide kampen komen.
Het onderscheid is er zeker, maar het is niet allesbepalend.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
In de sociale “wetenschap” misschien, vind maar eens een bioloog die dat onderscheid niet in het algemeen onderschrijft.
Geslacht is in het algemeen wel zo simpel, de chromosomale afwijkingen en andere afwijkingen in de ontwikkeling die ze noemt daargelaten, maar die komen niet significant voor. Waar ze voor mij de mist ingaat is het door elkaar halen en vermengen van geslacht en genderidentiteit.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:49 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Het onderscheid is er zeker, maar het is niet allesbepalend.
https://www.knack.be/nieu(...)etenschap-ontkennen/
Ik ben zo extreem rechts, ik ga nu geen Lockheed Martin straaljager meer kopen voor hun sponsoring van medische experimenten op homoseksuele kinderen alsof ze nog steeds op grote schaal Duitse Nazi's employeren.quote:
Ja sterk.quote:Op maandag 12 juni 2023 22:58 schreef Prego het volgende:
[..]
deze is daar het voorbeeld van [ afbeelding ]
En dit slaat exact op?quote:
Exact. Maar dat wil ik van haar zelf horen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zogenaamd lollig denken te doen omdat de argumenten weer eens op zijn.
Poeh, je moet het maar durven, de gruwelijkheden van de Tweede Wereldoorlog aangrijpen om kritiek op de genderideologie te pareren en mensen die zulke kritiek geven op gelijke voet te zetten met nazi's. Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd?quote:
Nee hoor, die is zo goed als weggewerkt. Wat we wel kunnen zien is dat door het idiote gedram van veel (heteroseksuele) activisten, de haat eventueel weer terug kan komen en daar ben ik oprecht bang voor.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
If
Haha, dat viel mij inderdaad ook al op. Maar het is stropop na stropop, draaien en draaien van argumenten, anderen woorden in de mond leggen, net doen wat goed uitkomt om berhaupt te kunnen reageren. Dat is natuurlijk ook constant nodig als je allerlei leugens, onwaarheden en fantasmen probeert te verdedigen tegenover mensen die slechts enkele feiten benoemen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
En een paar posts geleden zei je nog dat de haat rond LGBTD nog steeds enorm is.
Nee hoor meid, het stikte onderscheid tussen man en vrouw is er nog altijd. Wat we wel zien is dat sommigen tegenwoordig krampachtig proberen aan de hand een ideologie, deze realiteit te ontwrichten en te ontkennen en vervolgens met censuur, dwang en soms zelfs geweld dissent de kop in te drukken. Maar aan de menselijke biologie is niets veranderd. Die is nog precies hetzelfde. In normale toestand heb je mannen en vrouwen. De mens is een dichotoom organisme.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:15 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
In de sport draait het om competitie en fair game en in die context is het redelijk om te discussiren over de vraag in hoeverre het 'eerlijk' is als mensen met mannelijke chromosomen deelnemen aan vrouwelijke competities. Hoewel in de wetenschap dat strikt binaire X/Y onderscheid tussen 'man' en 'vrouw' allang een gepasseerd stadium is natuurlijk. Maar daar hebben de meeste bobo's helemaal geen boodschap aan, en sportcompetities zijn nu eenmaal langs dat onderscheid ingericht.
In de echte wereld is er ruimte voor meer nuance en die wordt dan ook gezocht. Helaas is ook daar de weerstand groot, mensen willen graag alles zwart/wit, alles in heldere hokjes en precies op de manier zoals zij het gewend zijn.
Ah,dus omdat het team van Equatoriaal-Guinea stiekem mannen bevatte moest het Zweedse vrouwenteam laten zien dat ze van onder echt vrouw waren.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
wat is er raar? En wat moet er staan op hun id?
https://www.ad.nl/buitenl(...)jnlijk-ook~a33c29e2/
Jij keurt het dus goed dat de extraverten/dramaqueens op verwerpelijke manier aandacht vragen voor hun zaak? Kan men net zo goed gelovig worden.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij keurt het dus goed dat de extraverten/dramaqueens op verwerpelijke manier aandacht vragen voor hun zaak? Kan men net zo goed gelovig worden.
Progressieven = linkse, extraverte mensen met aandachtstekort.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens spreken de transgenders (op social media) van genocide.
1 ding is wel zeker, ze zijn wel een stuk dramatischer dan vrouwen en homo's.
Die wokeisten zijn wat gevoeligquote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:40 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Joh, ik heb gegoogled op 'man in uniform', dacht dat het Wim Bosboom in zijn jaren als revue-artiest was.
Maar wat vind je dan een verwerpelijke manier?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij keurt het dus goed dat de extraverten/dramaqueens op verwerpelijke manier aandacht vragen voor hun zaak? Kan men net zo goed gelovig worden.
Met daadwerkelijk links gedachtegoed (sociaaldemocratisch of zelfs socialistisch georinteerd) heeft het tegenwoordig niets meer te maken. Men heeft zich weliswaar voornamelijk binnen linkse partijen genesteld (en soms ook bij centrumpartijen, zie bijvoorbeeld D66 of Volt) maar het gaat voornamelijk over polariserende identiteitspolitiek en een enorme haat en afkeer jegens de Westerse cultuur, traditie en sommige uiterlijke kenmerken die zichtbaar zijn in dit gebied.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:55 schreef ReplaR het volgende:
[..]
[..]
Progressieven = linkse, extraverte mensen met aandachtstekort.
Ja of misschien willen mensen gewoon zelf bepalen hoe ze eruit zien en hoe ze hun leven inrichten. En hebben ze een hekel aan van die conservatieve drammers die voor iedereen willen opleggen wat goed is omdat ze er kennelijk zelf ontzettend onzeker van worden als iemand van hun vertrouwde plaatje afwijkt.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met daadwerkelijk links gedachtegoed (sociaaldemocratisch of zelfs socialistisch georinteerd) heeft het tegenwoordig niets meer te maken. Men heeft zich weliswaar voornamelijk binnen linkse partijen genesteld (en soms ook bij centrumpartijen, zie bijvoorbeeld D66 of Volt) maar het gaat voornamelijk over polariserende identiteitspolitiek en een enorme haat en afkeer jegens de Westerse cultuur, traditie en sommige uiterlijke kenmerken die zichtbaar zijn in dit gebied.
Het dansend tonen van het bijna naakte lichaam, meestal met een flinke bobbel in de zwem of onderbroek.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wat vind je dan een verwerpelijke manier?
Wie kan het eigen leven niet zelf inrichten of bepalen hoe zij eruit zien? En wat willen deze vermeende conservatieve drammers anderen opleggen? Ik zie inderdaad wel erg veel gedram, maar dat komt nu juist niet van conservatieven.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja of misschien willen mensen gewoon zelf bepalen hoe ze eruit zien en hoe ze hun leven inrichten. En hebben ze een hekel aan van die conservatieve drammers die voor iedereen willen opleggen wat goed is omdat ze er kennelijk zelf ontzettend onzeker van worden als iemand van hun vertrouwde plaatje afwijkt.
Maar dan bedoel je de parade.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Het dansend tonen van het bijna naakte lichaam, meestal met een flinke bobbel in de zwem of onderbroek.
Oh, zag laatst nog een item over een drag queen, wat die allemaal naar het hoofd krijgt geslingerd als ze onderweg is, en het blijft niet bij woorden.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie kan het eigen leven niet zelf inrichten of bepalen hoe zij eruit zien?
Een blinde vlek noemen we dat.quote:En wat willen deze vermeende conservatieve drammers anderen opleggen? Ik zie inderdaad wel erg veel gedram, maar dat komt nu juist niet van conservatieven.
Nou gezien alle negativiteit die bepaalde groepen zoals dragqueens en transgenders over zich heen krijgen is dat zeker beperkend voor hun vrijheid om hun leven zelf in te richten. En het gedram van conservatieven bestaat vooral uit het voortdurend janken op internet over "hEt wOrDt mE duh HeLuH tIjD opGedRoNgEn!!!!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie kan het eigen leven niet zelf inrichten of bepalen hoe zij eruit zien? En wat willen deze vermeende conservatieve drammers anderen opleggen? Ik zie inderdaad wel erg veel gedram, maar dat komt nu juist niet van conservatieven.
Ik zie vooral dat mensen kritisch zijn op het gedrag dat sommigen vertonen of hoe ver zij willen gaan met het verspreiden en normaliseren van bepaald gedachtegoed. Op welke manier belemmerd die het leven van transgenders?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou gezien alle negativiteit die bepaalde groepen zoals dragqueens en transgenders over zich heen krijgen is dat zeker beperkend voor hun vrijheid om hun leven zelf in te richten. En het gedram van conservatieven bestaat vooral uit het voortdurend janken op internet over "hEt wOrDt mE duh HeLuH tIjD opGedRoNgEn!!!!![]()
"
Om eerlijk te zijn bestaat het grootste deel van wat ik van transgenders meekrijgen zijn oneindig veel zeiktopics van figuren hier die het speciaal op gaan zoeken op Twitter om er hier over te janken en allerlei dubieuze verhalen over te verspreiden. Als dat geen drammen is weet ik het ook niet meer.
Nee, LGBTwhatever.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 06:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
En een paar posts geleden zei je nog dat de haat rond LGBTD nog steeds enorm is.
Dus kritisch over dat transgenders een een gelijkwaardig leven willen hebben .quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie vooral dat mensen kritisch zijn op het gedrag dat sommigen vertonen of hoe ver zij willen gaan met het verspreiden en normaliseren van bepaald gedachtegoed. Op welke manier belemmerd die het leven van transgenders?
Deze mensen merken onder meer op dat Pride steeds groter begint te worden, ook erg ideologisch, en je dit wellicht niet aan kinderen moet voorschotelen, dat Pride vaak festivals betreft waar sommige mensen zich nogal ordinair en pervers gedragen en dat het tevens vreemd is dat er bijvoorbeeld bij de Amsterdamse Pride homo's worden geweerd omdat zij niet het juiste politieke gedachtegoed omarmen. Dit soort dingen hebben we in dit topic besproken. Daar lijkt mij niets mis mee?
En aangezien het onderwerp van transgenders en geslacht steeds vaker op opvallende manieren in de media komt zal dit ook tot discussie leiden. Dat is met alles zo. Misschien moet je jezelf afvragen waarom jou dit zoveel doet? Want blijkbaar verwacht je dat iedereen het zonder probleem het maar accepteert dat de hele menselijke biologische realiteit op het spel wordt gezet.
Op welke manier hebben ze geen gelijkwaardig leven op dit moment in het westen?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus kritisch over dat transgenders een een gelijkwaardig leven willen hebben .
Dat laatste is erg overdreven.
Waarom imiteren ze de conservatieven van lang geleden dan? Men hun indoctrinatie, hun stiekeme gedoe, het opeisen van zeggenschap over andermans kinderen en de ziekelijke aandrang om seksualiteit te onderdrukken en genitaal te verminken?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja of misschien willen mensen gewoon zelf bepalen hoe ze eruit zien en hoe ze hun leven inrichten. En hebben ze een hekel aan van die conservatieve drammers die voor iedereen willen opleggen wat goed is omdat ze er kennelijk zelf ontzettend onzeker van worden als iemand van hun vertrouwde plaatje afwijkt.
Nog even en je beweert dat transgenders aan bloedoffers en kannibalisme doen. Waar haal je dit vandaan, de Protocollen van de wijzen van Sion?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom imiteren ze de conservatieven van lang geleden dan? Men hun indoctrinatie, hun stiekeme gedoe, het opeisen van zeggenschap over andermans kinderen en de ziekelijke aandrang om seksualiteit te onderdrukken en genitaal te verminken?
Op welke manier wordt de hele menselijke biologische realiteit op het spel gezet door acceptatie van het bestaan van transgenders?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:00 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Op welke manier hebben ze geen gelijkwaardig leven op dit moment in het westen?
Ze zijn dan ook meer vrouw dan een vrouw want zij hebben ervoor gekozen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens spreken de transgenders (op social media) van genocide.
1 ding is wel zeker, ze zijn wel een stuk dramatischer dan vrouwen en homo's.
het opeisen van zeggenschap over andermans kinderen?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom imiteren ze de conservatieven van lang geleden dan? Men hun indoctrinatie, hun stiekeme gedoe, het opeisen van zeggenschap over andermans kinderen en de ziekelijke aandrang om seksualiteit te onderdrukken en genitaal te verminken?
Hoezo is de mening van 1 persoon de mening van de hele groep?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze zijn dan ook meer vrouw dan een vrouw want zij hebben ervoor gekozen.
Bloed eerst maar elke maand en ga dan nog een kirren.
Weer de gebruikelijke vaagtaal.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie vooral dat mensen kritisch zijn op het gedrag dat sommigen vertonen of hoe ver zij willen gaan met het verspreiden en normaliseren van bepaald gedachtegoed. Op welke manier belemmerd die het leven van transgenders?
Ojee ben je er nu pas achter dat de Pride geen openbare kermis is maar altijd al een politieke manifestatie is geweest die voor een bepaald gedachtegoed staat?quote:Deze mensen merken onder meer op dat Pride steeds groter begint te worden, ook erg ideologisch, en je dit wellicht niet aan kinderen moet voorschotelen, dat Pride vaak festivals betreft waar sommige mensen zich nogal ordinair en pervers gedragen en dat het tevens vreemd is dat er bijvoorbeeld bij de Amsterdamse Pride homo's worden geweerd omdat zij niet het juiste politieke gedachtegoed omarmen. Dit soort dingen hebben we in dit topic besproken. Daar lijkt mij niets mis mee?
"De hele menselijke biologische realiteit" omdat een klein groepje mensen zich wil laten ombouwen of in vrouwenkleren wil lopen.quote:En aangezien het onderwerp van transgenders en geslacht steeds vaker op opvallende manieren in de media komt zal dit ook tot discussie leiden. Dat is met alles zo. Misschien moet je jezelf afvragen waarom jou dit zoveel doet? Want blijkbaar verwacht je dat iedereen het zonder probleem het maar accepteert dat de hele menselijke biologische realiteit op het spel wordt gezet.
Een vraag met een andere vraag beantwoorden die er niets mee te maken heeft? Zwak hoor.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op welke manier wordt de hele menselijke biologische realiteit op het spel gezet door acceptatie van het bestaan van transgenders?
Was je ook maar zo fel op die hele volksstammen aartsconservatieve salafisten in Nederland, die daadwerkelijke intolerantie jegens homoseksuelen tot religieuze plicht hebben verheven. Frappant is het dat je hier moord en brand schreeuwt wanneer mensen simpelweg vragen stellen over de wijsheid van het inzoomen en verheffen tot allesbepalend van bepaalde vaststaande eigenschappen van een mens (dat doen racisten ook trouwens), maar je in topics over Oeganda - eveneens oerconservatieve religieuzen aan het roer - of over 'incidenten' op scholen waar voornamelijk conservatieve islamitische jeugd zich luid en duidelijk uitspreken over homo's (zie laatst weer in Genk, lees de verhalen over basisschoolleraren die tijdens lentekriebels zich in allerlei bochten moeten wringen) of over de moorddadige situatie m.b.t. homoseksuelen in voornamelijk orthodox islamitische landen in geen velden of wegen te bekennen bent.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:06 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Nog even en je beweert dat transgenders aan bloedoffers en kannibalisme doen. Waar haal je dit vandaan, de Protocollen van de wijzen van Sion?
Ik houd inderdaad nog achter de hand dat je in feite een extreem-rechtse troll bent die een uber-uber-uberkarikatuur van woke maakt. Ik bedoel, zo dik erop liggen...quote:
Er posten hier nauwelijks salafisten dus is het vrij lastig de confrontatie met ze aan te gaan.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Was je ook maar zo fel op die hele volksstammen aartsconservatieve salafisten in Nederland, die daadwerkelijke intolerantie jegens homoseksuelen tot religieuze plicht hebben verheven. Frappant is het dat je hier moord en brand schreeuwt wanneer mensen simpelweg vragen stellen over de wijsheid van het inzoomen en verheffen tot allesbepalend van bepaalde vaststaande eigenschappen van een mens (dat doen racisten ook trouwens), maar je in topics over Oeganda - eveneens oerconservatieve religieuzen aan het roer - of over 'incidenten' op scholen waar voornamelijk conservatieve islamitische jeugd zich luid en duidelijk uitspreken over homo's (zie laatst weer in Genk, lees de verhalen over basisschoolleraren die tijdens lentekriebels zich in allerlei bochten moeten wringen) of over de moorddadige situatie m.b.t. homoseksuelen in voornamelijk orthodox islamitische landen in geen velden of wegen te bekennen bent.
En dat is typisch aan de huidige generatie progressievelingen, Hexagon incluis. Lekker makkelijk een beetje fulmineren tegen die anderhalve SGP'er die er nog is, die handvol FvD'ers, of hooligans met het IQ van een doperwt. Makkelijk. Veilig. Deugend. Maar maak het niet te complex door juist je zorg uit te spreken over de daadwerkelijk breedgedragen intolerantie jegens homo's (en Joden en vrouwenrechten) die men vooral vindt in voornoemde groep, want dan raakt de wekker wokie in de war.
Homo-emancipatie interesseert jullie dan ook niet zoveel. Dat blijkt ook wel uit jullie totaal a-historische kijk op de homoseksuele geschiedenis van Nederland en West-Europa. Het is meedeinen op een deug-hype, kijk ons eens begaan zijn met deze arme minderheden... oh, en ook met dze arme minderheden, die dan weer vanwege hun etniciteit c.q. geloof automatisch zielig zijn en die je met fluwelen handschoentjes moet behandelen.
Woke ten voeten uit. Nul inhoud, hype, deugscoren, vinkjes tellen en dan denken dat je heel progressief bezig bent. En uiteraard alles opleuken met plaatjes van nazi's, en het 'hexagon-argument': "jullie willen iets VERBIEDEN!!!!"
Bespottelijk.
Des te meer omdat jij en Hexagon het ook gewoon bewezen hebben. Jij slingert al gauw en graag de term homofoob richting mensen, Hex het label 'buitenlanderhater'. Het is een sekte, een indoctrinerend feestje van gelijkgestemden met Mandela-complex in een land waar het voor het overgrote deel prima is geregeld voor iedereen. Nog wel, tenminste. Want die werkwijze die jullie hanteren - gewoon mensen voor van alles uitmaken omdat kritische vragen stellen al heel bedreigend is - is dus al enkele jaren het publieke domein, publieke instanties, scholen, academia en het bedrijfsleven aan het binnensluipen.
Maar daar mag kennelijk niets aan gedaan worden.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Was je ook maar zo fel op die hele volksstammen aartsconservatieve salafisten in Nederland, die daadwerkelijke intolerantie jegens homoseksuelen tot religieuze plicht hebben verheven. Frappant is het dat je hier moord en brand schreeuwt wanneer mensen simpelweg vragen stellen over de wijsheid van het inzoomen en verheffen tot allesbepalend van bepaalde vaststaande eigenschappen van een mens (dat doen racisten ook trouwens), maar je in topics over Oeganda - eveneens oerconservatieve religieuzen aan het roer - of over 'incidenten' op scholen waar voornamelijk conservatieve islamitische jeugd zich luid en duidelijk uitspreken over homo's (zie laatst weer in Genk, lees de verhalen over basisschoolleraren die tijdens lentekriebels zich in allerlei bochten moeten wringen) of over de moorddadige situatie m.b.t. homoseksuelen in voornamelijk orthodox islamitische landen in geen velden of wegen te bekennen bent.
En dat is typisch aan de huidige generatie progressievelingen, Hexagon incluis. Lekker makkelijk een beetje fulmineren tegen die anderhalve SGP'er die er nog is, die handvol FvD'ers, of hooligans met het IQ van een doperwt. Makkelijk. Veilig. Deugend. Maar maak het niet te complex door juist je zorg uit te spreken over de daadwerkelijk breedgedragen intolerantie jegens homo's (en Joden en vrouwenrechten) die men vooral vindt in voornoemde groep, want dan raakt de wekker wokie in de war.
Homo-emancipatie interesseert jullie dan ook niet zoveel. Dat blijkt ook wel uit jullie totaal a-historische kijk op de homoseksuele geschiedenis van Nederland en West-Europa. Het is meedeinen op een deug-hype, kijk ons eens begaan zijn met deze arme minderheden... oh, en ook met dze arme minderheden, die dan weer vanwege hun etniciteit c.q. geloof automatisch zielig zijn en die je met fluwelen handschoentjes moet behandelen.
Woke ten voeten uit. Nul inhoud, hype, deugscoren, vinkjes tellen en dan denken dat je heel progressief bezig bent. En uiteraard alles opleuken met plaatjes van nazi's, en het 'hexagon-argument': "jullie willen iets VERBIEDEN!!!!"
Bespottelijk.
Des te meer omdat jij en Hexagon het ook gewoon bewezen hebben. Jij slingert al gauw en graag de term homofoob richting mensen, Hex het label 'buitenlanderhater'. Het is een sekte, een indoctrinerend feestje van gelijkgestemden met Mandela-complex in een land waar het voor het overgrote deel prima is geregeld voor iedereen. Nog wel, tenminste. Want die werkwijze die jullie hanteren - gewoon mensen voor van alles uitmaken omdat kritische vragen stellen al heel bedreigend is - is dus al enkele jaren het publieke domein, publieke instanties, scholen, academia en het bedrijfsleven aan het binnensluipen.
Het is goed met je wantie.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar daar mag kennelijk niets aan gedaan worden.
Want er is zogenaamd helemaal niets aan de hand...
En als er wel iets aan de hand is, dan is dat eigen schuld dikke bult..
Die zitten wel buiten, Hex.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er posten hier nauwelijks salafisten dus is het vrij lastig de confrontatie met ze aan te gaan.
Er posten hier wel een shitload aan PVV/FvD-types die hier dagelijks allerlei haatbagger komen uitbraken.
Ik heb maar weinig haat gezien, wel mensen met een andere mening dan jou maar das niet hetzelfde he.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er posten hier nauwelijks salafisten dus is het vrij lastig de confrontatie met ze aan te gaan.
Er posten hier wel een shitload aan PVV/FvD-types die hier dagelijks allerlei haatbagger komen uitbraken.
Sterker nog, die 'buitenlanderhaat' komt vooral omdat we mensen binnenhalen die loodrecht tegenover onze principes staan, waaronder een (religieuze) afkeer van homo's.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die zitten wel buiten, Hex.
Ga daar eens met een regenboogvlag wapperen. En dat uitgerekend jij al heel snel over haat spreekt heb ik aan den lijve mogen ondervinden. Met je 'buitenlanderhater'.
Plaatjes, one-liners en wedervragen. Tot zover de inbreng van Wantie.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://youtube.com/shorts/kq1iHXJu7xE?feature=share
Gelukkig zit het met de liefde van foutrechts voor LGBT-ers wel goedquote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:01 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Sterker nog, die 'buitenlanderhaat' komt vooral omdat we mensen binnenhalen die loodrecht tegenover onze principes staan, waaronder een (religieuze) afkeer van homo's.
Als ik buitenlanders zou haten, haatte ik de helft van mijn familie. Nu ben ik sowieso goed opgevoed met de gulden regel en een gezonde dosis humanisme, dus het haten van mensen op basis van vaststaande eigenschappen zit niet in mijn levensfilosofie. Ergens is dat ook volslagen irrationeel. Net als het bewieroken of victimiseren van mensen puur op basis van vaststaande eigenschappen. Racisme en woke hebben dan ook veel gemeen: precies dezelfde denkwijze.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:01 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Sterker nog, die 'buitenlanderhaat' komt vooral omdat we mensen binnenhalen die loodrecht tegenover onze principes staan, waaronder een (religieuze) afkeer van homo's.
FvD? Ik heb bij de opkomst van die club al voorspeld dat die het heel goed zouden gaan vinden met salafisten. En ziedaar, dat is dus ook. Zelfde denkwijze aangaande homo's en vrouwen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:19 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Gelukkig zit het met de liefde van foutrechts voor LGBT-ers wel goed
Dit moet gewoon kunnen, want anders 'mag je er niet zijn' of zo.quote:
Gelukkig ben jij een MLK-volgeling van engelachtige allure.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als ik buitenlanders zou haten, haatte ik de helft van mijn familie. Nu ben ik sowieso goed opgevoed met de gulden regel en een gezonde dosis humanisme, dus het haten van mensen op basis van vaststaande eigenschappen zit niet in mijn levensfilosofie. Ergens is dat ook volslagen irrationeel. Net als het bewieroken of victimiseren van mensen puur op basis van vaststaande eigenschappen. Racisme en woke hebben dan ook veel gemeen: precies dezelfde denkwijze.
Ik onderschrijf 's mans ideologie inderdaad volledig. Wat dat met 'engelachtige allure' te maken heeft? Als dat mijn doel was had ik wel met de woke wolven in het bos meegehuild; gegarandeerd succes, zeker als boetedoenende witte heteroman met zeven vinkjes.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:28 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij een MLK-volgeling van engelachtige allure.
Ja, dat zie je altijd, de excessen worden er uit gelicht en op een marmeren voetstuk geplaatst...quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:18 schreef Ali_boo het volgende:
WHITE HOUSE RESPONDS: "This behavior is inappropriate & disrespectful for any event at the White House. It is not reflective of the event we hosted to celebrate LGBTQI+ families or the other hundreds of guests who were in attendance. Individuals in the video will not be invited to future events."
[ twitter ]
Bomb Washington
Hoezo? Dat is toch gedram die regenboogvlag? En het ging toch op natuurlijke wijze?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die zitten wel buiten, Hex.
Ga daar eens met een regenboogvlag wapperen.
Bij het Nederlandse volk was dat grotendeels inderdaad het geval. Vandaar mijn verwijzing naar het belang van secularisering in de samenleving, die overigens al voor WW II was ingezet. Die aversie jegens homoseksualiteit was dan ook eeuwenlang het gevolg van kerkelijke interpretaties en zedenleer (m.n. Augustinus).quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo? Dat is toch gedram die regenboogvlag? En het ging toch op natuurlijke wijze?
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:36 schreef rododendronneke het volgende:
Homo- en transhaat zijn alleen verwerpelijk als ze afkomstig zijn van moslims of vreemdelingen. Zelfbewuste zevenvinkers mogen die lelijke denkbeelden gewoon hebben, het is dan een teken van mentale kracht en autonomie.
Je vecht nu tegen een kriebelhoest terwijl je de kanker laat woekeren.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:36 schreef rododendronneke het volgende:
Homo- en transhaat zijn alleen verwerpelijk als ze afkomstig zijn van moslims of vreemdelingen. Zelfbewuste zevenvinkers mogen die lelijke denkbeelden gewoon hebben, het is dan een teken van mentale kracht en autonomie.
Nee, die probeerde met argumenten iets te zeggen. Zoals de meeste mensen dat doen wanneer ze een mening willen onderbouwen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:37 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
MLK had zo'n smiley nooit gebruikt.
Nou, het is altijd lastig om bij jezelf te zien dat er sprake is van transhaat. Dat merk je in alle discussies over dit onderwerp. Er is eigenlijk geen normaal gesprek te voeren, het gaat van karikatuur naar karikatuur.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:36 schreef rododendronneke het volgende:
Qua woke ben jij nog het verst heen van iedereen die ik ken. Zelfs Johan Derksen valt nog enorm mee vergeleken met jou.. Altijd weer die woke...quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik houd inderdaad nog achter de hand dat je in feite een extreem-rechtse troll bent die een uber-uber-uberkarikatuur van woke maakt. Ik bedoel, zo dik erop liggen...
Zo niet: dan is woke nog verder heen dan ik al vermoedde.
Proest, really?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, het is altijd lastig om bij jezelf te zien dat er sprake is van transhaat. Dat merk je in alle discussies over dit onderwerp. Er is eigenlijk geen normaal gesprek te voeren, het gaat van karikatuur naar karikatuur.
Alles wordt in het extreme getrokken.
Alweer?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:42 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Qua woke ben jij nog het verst heen van iedereen die ik ken. Zelfs Johan Derksen valt nog enorm mee vergeleken met jou.. Altijd weer die woke...
Jij maakt een stropop van woke en daar ga je op tekeer.. Definieer eerst maar eens woke, dan praat men wel verder.
Het gaat om de kritiek daarop.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:00 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Op welke manier hebben ze geen gelijkwaardig leven op dit moment in het westen?
Dat soort haat inderdaad.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Proest, really?
Tot op heden hebben jij en je makkers het niet verder geschopt dan one-liners, vooroordelen over mensen en plaatjes.
Dat deel van mijn reactie sloeg je over.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Een vraag met een andere vraag beantwoorden die er niets mee te maken heeft? Zwak hoor.
Ik wacht inderdaad nog steeds op een quote van mij waaruit homohaat blijkt.quote:
En daarom, vanwege wOkE, zit jij nu transgenders belachelijk te maken alsof het geen volwaardige mensen zijn.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Woke: het categoriseren van mensen op basis van inherente, vaststaande en vaak geheel onveranderlijke eigenschappen als ras, etniciteit, geslacht en seksuele voorkeur; daar een hierarchisch systeem in bouwen van op basis van die eigenschappen zgn. gepriviligeerden en slachtoffers; mensen niet meer zien als totaalpakket van zowel vaststaande eigenschappen als karakter, gedrag, wensen, meningen, dromen, verleden maar als lidmaat van een van de heilige categorien; de hele samenleving afschilderen als een intens intolerante hel gedomineerd door zevenvinkerige racisten, homofoben, vrouwen- en buitenlanderhaters die nodig hervormd moet worden, omdat mensen geen individuen zijn maar allemaal 'categorien' die allesbepalend zijn in hun maatschappelijke positie, hun handelen en denken en hun bestaan.
De Pride richt zich op iedereen die negatief is. Waar ze ook vandaan komen. En de meest dogmatische lui overtuig je misschien niet, je kan die wel isoleren door hun volgenlingen weg te lokken.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bij het Nederlandse volk was dat grotendeels inderdaad het geval. Vandaar mijn verwijzing naar het belang van secularisering in de samenleving, die overigens al voor WW II was ingezet. Die aversie jegens homoseksualiteit was dan ook eeuwenlang het gevolg van kerkelijke interpretaties en zedenleer (m.n. Augustinus).
Waarom denk je dat homo-acceptatie anno 2023 in Europa zo lamlendig is in landen als Polen?
En inderdaad: dat gaat dus NIET werken, die symboolpolitiek van je, bij lieden die nog in heilige dogma's geloven en religie boven de grondwet stellen. Maar dt is dan weer iets waar je steeds mijlenver vandaan blijft.
Ook aan jou de vraag: kun je ergens een quote opdiepen waarin ik transgenders belachelijk maak alsof het geen volwaardige mensen zijn?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:56 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
En daarom, vanwege wOkE, zit jij nu transgenders belachelijk te maken alsof het geen volwaardige mensen zijn.
Je kunt rookgordijnen optrekken wat je wilt en voor elke post 500+ woorden reserveren, maar er blijft toch telkens maar weinig anders van je verhaaltje overeind.
Hier is geen chocolade van te maken...quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Pride richt zich op iedereen die negatief is. Waar ze ook vandaan komen. En de meest dogmatische lui overtuig je misschien niet, je kan die wel isoleren door hun volgenlingen weg te lokken.
En gezien de demagogische anti-propaganda van sommigen hier zijn het niet alleen gelovige immigranten die het probleem zijn.
Ik ben eigenlijk erg duidelijk in mijn bewoording. En je ontwijkt de vraag, op welke manier belemmerd de kritiek het leven van transgenders? Dat betrof immers de oorspronkelijke claim die je maakte.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Weer de gebruikelijke vaagtaal.
Maar inderdaad, een eindeloze stroom aan demagogische berichten over transgenders, dragqueens en anderen draagt inderdaad niet bij aan een fijn leefklimaat voor ze.
Nee hoor. Dit is het geworden. Pride stond oorspronkelijk voor iets heel anders. Nu is het een verkapte grootschalige bijeenkomst van woke-progressieven, waar seksuele orintatie schijnbaar niet eens meer belangrijk is.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ojee ben je er nu pas achter dat de Pride geen openbare kermis is maar altijd al een politieke manifestatie is geweest die voor een bepaald gedachtegoed staat?
Haha, eerst zei je nog dat mensen die kritiek hadden op de Pride 'onzekere' mannetjes waren die 'anti-homo' zijn, maar als er vervolgens LETTERLIJKE homo's worden uitgesloten van deelname, draait het ineens om politiek en daden? Wat is het nu?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:58 schreef Hexagon het volgende:
Nogal woke trouwens om te vinden dan bepaalde lui op basis van hun geaardheid mee zouden mogen doen. Gelukkig kijkt de organisatie eerder naar daden. Zoals het promoten van gedachtegoed dat er totaal haaks op staat en het aanvallen van diverse groepen waar de Pride juist solidair mee is.
Denken kinderen dan dat LHBT-mensen heel eng en gevaarlijk zijn?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:58 schreef Hexagon het volgende:
En ja, kinderen mogen dat natuurlijk niet zien van conservatieven. Ze zouden namelijk wel eens kunnen gaan denken dat die mensen helemaal niet eng en gevaarlijk zijn. Moeten we niet hebben.
Was het maar zo.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"De hele menselijke biologische realiteit" omdat een klein groepje mensen zich wil laten ombouwen of in vrouwenkleren wil lopen.
Er is totaal geen oproep om mensen uit het publieke leven te kunnen verbannen. Het benadrukt wederom dat je telkens dingen ofwel moet er gewoon bij moet verzinnen ofwel moet bagatelliseren en ontkennen om de discussie aan te kunnen gaan.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:58 schreef Hexagon het volgende:
Dat is inderdaad een belangrijke reden om er zo fel op te zijn. Er worden problemen gemaakt die er niet zijn met als doel een bepaalde groep mensen zoveel mogelijk uit het publieke leven te kunnen verbannen. Alleen maar omdat bepaalde conservatieven zich zonder reden in hun vertrouwde leventje bedreigd voelen. En daarvoor worden allerlei bekende propaganda-methoden gebruikt. En daar is het overspoelen van het internet met janktopics over transgenders een onderdeel van.
Namen en rugnummers graag? Je bedoelt een SP'er zoals @EttovanBelgie of een rechtse VVD'er zoals ik? Hou maar op hoor. Ook hier weer, je moet eerst mensen op een bepaalde manier weg te zetten om vervolgens daar dan op te kunnen ageren.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo sluit het een het andere uit?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk erg duidelijk in mijn bewoording. En je ontwijkt de vraag, op welke manier belemmerd de kritiek het leven van transgenders? Dat betrof immers de oorspronkelijke claim die je maakte.
[..]
Nee hoor. Dit is het geworden. Pride stond oorspronkelijk voor iets heel anders. Nu is het een verkapte grootschalige bijeenkomst van woke-progressieven, waar seksuele orintatie schijnbaar niet eens meer belangrijk is.
[..]
Haha, eerst zei je nog dat mensen die kritiek hadden op de Pride 'onzekere' mannetjes waren die 'anti-homo' zijn, maar als er vervolgens LETTERLIJKE homo's worden uitgesloten van deelname, draait het ineens om politiek en daden? Wat is het nu?
[..]
Denken kinderen dan dat LHBT-mensen heel eng en gevaarlijk zijn?
[..]
Was het maar zo.
We zien een veel bredere trend, zoals bijvoorbeeld: het voorschotelen van het idee aan kinderen dat geslacht subjectief is, dit ook mainstreamen binnen het onderwijs, gezondheidszorg en wetenschap. Het idee aanwakkeren dat kinderen en jongeren een 'transitie' moeten kunnen ondergaan. Het aanpassen van het Nederlandse taalgebruik waarbij alle woorden die wijzen op de binaire realiteit van het menselijke geslacht moeten worden vermeden, mannen de aan vrouwensporten willen meedoen, mannen die in de ruimtes van biologische vrouwen willen komen, mannen die als vrouw in commercials en media verschijnen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit heeft enorme maatschappelijke consequenties, het gaat veel verder dan slechts een 'paar' mannen en vrouwen die rustig in hun eigen leefomgeving op volwassen leeftijd als het andere geslacht willen leven. Als dat het was, had niemand zich daar druk om zitten te maken. Zo is het namelijk decennialang zonder problemen gegaan.
[..]
Er is totaal geen oproep om mensen uit het publieke leven te kunnen verbannen. Het benadrukt wederom dat je telkens dingen ofwel moet er gewoon bij moet verzinnen ofwel moet bagatelliseren en ontkennen om de discussie aan te kunnen gaan.
[..]
Namen en rugnummers graag? Je bedoelt een SP'er zoals @:EttovanBelgie of een rechtse VVD'er zoals ik? Hou maar op hoor. Ook hier weer, je moet eerst mensen op een bepaalde manier weg te zetten om vervolgens daar dan op te kunnen ageren.
Met de Pride ga je de meest fanatieke homohaters niet aan je kant krijgen. Maar je kan wel wat minder gestaalde types op een positieve manier beinvloeden. Als die fanatiekelingen geisoleerd raken dan heb je een belangrijke vooruitgang bereikt.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hier is geen chocolade van te maken...
Nou er werd me net nog gevraagd om me vooral met salafisten bezig te houden en je stelt dat die acceptatie bij het "Nederlandse volk" grotendeels klaar zou zijn. Blijkbaar toch niet.quote:En goh hee, echt? Niet alleen gelovige migranten kunnen homofoob zijn? Kun je ergens aangeven waar gesteld is dat dat WEL het geval is?
Uhm ja, dat is het ook.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met de Pride ga je de meest fanatieke homohaters niet aan je kant krijgen. Maar je kan wel wat minder gestaalde types op een positieve manier beinvloeden. Als die fanatiekelingen geisoleerd raken dan heb je een belangrijke vooruitgang bereikt.
[..]
Nou er werd me net nog gevraagd om me vooral met salafisten bezig te houden en je stelt dat die acceptatie bij het "Nederlandse volk" grotendeels klaar zou zijn. Blijkbaar toch niet.
Een eindeloze stroom aan demagogische berichten over transgenders maakt hen het leven moeilijker aangezien dat voor sommigen een excuus is om ze als afval te behandelen. De posts van onze Weltschmerz zijn wel zo te typeren.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk erg duidelijk in mijn bewoording. En je ontwijkt de vraag, op welke manier belemmerd de kritiek het leven van transgenders? Dat betrof immers de oorspronkelijke claim die je maakte.
Wanneer was de Pride geen politieke manifestatie dan en wat was het dan wel volgens jou?quote:Nee hoor. Dit is het geworden. Pride stond oorspronkelijk voor iets heel anders. Nu is het een verkapte grootschalige bijeenkomst van woke-progressieven, waar seksuele orintatie schijnbaar niet eens meer belangrijk is.
Het is je al meerdere malen uitgelegd dat de roze leeuw niet welkom is omdat ze:quote:Haha, eerst zei je nog dat mensen die kritiek hadden op de Pride 'onzekere' mannetjes waren die 'anti-homo' zijn, maar als er vervolgens LETTERLIJKE homo's worden uitgesloten van deelname, draait het ineens om politiek en daden? Wat is het nu?
Dat prenten ze in "bepaalde kringen" die kinderen graag in.quote:Denken kinderen dan dat LHBT-mensen heel eng en gevaarlijk zijn?
Dit is een prima voorbeeld van de demagogie waarover ik het heb. Een kleine groep mensen wordt tot een enorm probleem opgeblazen om daarmee mensen bang te maken, om zo steun te krijgen voor allerlei dubieuze maatregelen.quote:Was het maar zo.
We zien een veel bredere trend, zoals bijvoorbeeld: het voorschotelen van het idee aan kinderen dat geslacht subjectief is, dit ook mainstreamen binnen het onderwijs, gezondheidszorg en wetenschap. Het idee aanwakkeren dat kinderen en jongeren een 'transitie' moeten kunnen ondergaan. Het aanpassen van het Nederlandse taalgebruik waarbij alle woorden die wijzen op de binaire realiteit van het menselijke geslacht moeten worden vermeden, mannen de aan vrouwensporten willen meedoen, mannen die in de ruimtes van biologische vrouwen willen komen, mannen die als vrouw in commercials en media verschijnen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit heeft enorme maatschappelijke consequenties, het gaat veel verder dan slechts een 'paar' mannen en vrouwen die rustig in hun eigen leefomgeving op volwassen leeftijd als het andere geslacht willen leven. Als dat het was, had niemand zich daar druk om zitten te maken. Zo is het namelijk decennialang zonder problemen gegaan.
Jazeker is die er wel. Die hele oproep dat "die lui normaal moeten doen" of dat "het slecht is voor de kinderen" is niets anders dan een uiting van een wens dat ze uit het publieke leven moeten verdwijnen.quote:Er is totaal geen oproep om mensen uit het publieke leven te kunnen verbannen. Het benadrukt wederom dat je telkens dingen ofwel moet er gewoon bij moet verzinnen ofwel moet bagatelliseren en ontkennen om de discussie aan te kunnen gaan.
Nee joh, geen FvD/PVV volk op dit forum. Hoe kom je erbij.quote:Namen en rugnummers graag? Je bedoelt een SP'er zoals @:EttovanBelgie of een rechtse VVD'er zoals ik? Hou maar op hoor. Ook hier weer, je moet eerst mensen op een bepaalde manier weg te zetten om vervolgens daar dan op te kunnen ageren.
Waarom zijn die paar procent homohatende allochtonen een groter probleem dan een paar procent homohatende autochtonen?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja, dat is het ook.
Maar anders verneem ik graag welke enorme anti-homobewegingen we in Nederland hebben gehad, hoeveel volksopstanden er zijn uitgebroken toen homohuwelijk aangenomen werd, welke wetten zijn opgenomen die homoseksualiteit criminaliseren, dat soort dingen.
Je richt je natuurlijk vooral op voornoemde SGP'ers, FvD'ers en hooligans. En pretendeert daarna dat dit een enorm breedgedragen sentiment is onder alle Nederlanders, die afkeer van homo's. De feiten wijzen gewoon anders uit; en ze wijzen ook uit waar de meeste en meest intense afkeer van homo's (en joden en vrouwenrechten) zich de laatste decennia heeft ontwikkeld. Maar dat is een wespennest waar de deugneuzen zich liever verre houden.
Als het een paar procent is, waarom pretendeer je dan dat Nederland een afschuwelijk intolerant land is dat nodig "benvloed" moet worden? En de percentages bij orthodox religieuzen ligt wel wat hoger.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom zijn die paar procent homohatende allochtonen een groter probleem dan een paar procent homohatende autochtonen?
En verder kan het misschien zijn dat 85% van de bevolking homovriendelijk is evenals onze overheid. Maar als je als homo wordt geboren in een milieu dat tot de overige 15% behoort, dan heb je nog steeds een kutleven. Evenals het niet fijn is wanneer je dan een stel vervelende jongeren uit zo'n hoek tegenkomt. En ook daar is de Pride solidair mee. Ze denken gelukkig niet: "Oh ik heb het wel goed, dus die ander kan stikken."
Vraag het eens aan Rutger Groot Wassink.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom zijn die paar procent homohatende allochtonen een groter probleem dan een paar procent homohatende autochtonen?
En verder kan het misschien zijn dat 85% van de bevolking homovriendelijk is evenals onze overheid. Maar als je als homo wordt geboren in een milieu dat tot de overige 15% behoort, dan heb je nog steeds een kutleven. Evenals het niet fijn is wanneer je dan een stel vervelende jongeren uit zo'n hoek tegenkomt. En ook daar is de Pride solidair mee. Ze denken gelukkig niet: "Oh ik heb het wel goed, dus die ander kan stikken."
Dat pretendeer ik niet. Ik stel enkel dat het niet overal in Nederland prettig toeven is voor de doelgroep van de Pride aangezien er nog altijd figuren rondlopen die buitengewoon vijandig op ze reageren. En dus dat dit een nuttige manifestatie is.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als het een paar procent is, waarom pretendeer je dan dat Nederland een afschuwelijk intolerant land is dat nodig "benvloed" moet worden? En de percentages bij orthodox religieuzen ligt wel wat hoger.
Net zo nuttig als die PvdA'er die wel met z'n regenboogvlag naar een SGP-dorp aftoog, maar als Amsterdammer met geen woord repte over de toenemende intolerantie jegens homo's (en joden) in de grote steden?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat pretendeer ik niet. Ik stel enkel dat het niet overal in Nederland prettig toeven is voor de doelgroep van de Pride aangezien er nog altijd figuren rondlopen die buitengewoon vijandig op ze reageren. En dus dat dit een nuttige manifestatie is.
De Pride heeft niks met die gast te schaften.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Net zo nuttig als die PvdA'er die wel met z'n regenboogvlag naar een SGP-dorp aftoog, maar als Amsterdammer met geen woord repte over de toenemende intolerantie jegens homo's (en joden) in de grote steden?
Het zorgt ervoor dat die fanatiekelingen aan invloed verliezen.quote:En als je zelf al aangeeft dat je de fanatiekelingen niet raakt, wat is dan het 'politieke punt' precies?
Hoe?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Pride heeft niks met die gast te schaften.
[..]
Het zorgt ervoor dat die fanatiekelingen aan invloed verliezen.
Nou de bevolking bestaat voor een zeer groot deel uit mensen die geen uitgesproken mening van zichzelf hebben. Hun mening is voor een belangrijk deel bepaald door opinieleiders, dominante mensen in hun omgeving, die de wat meer volgzamen uiteindelijk mee trekken. Op die manier worden ook modetrens geboren. Het zijn de influencers van het analoge tijdperk.quote:
Vrouwenhaat, uitgummen wat biologisch is bepaald als een vrouw: menstruatie, ovulatie, het krijgen van kinderen. Het is om te kotsen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:41 schreef Slayage het volgende:
Woke-ism heeft weer iets nieuws bedacht "non-man" formerly known as woman![]()
[ twitter ]
Die smaak komt ook meer en meer naar boven idd. Vrouwenhaat.quote:Op woensdag 14 juni 2023 00:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
Vrouwenhaat, uitgummen wat biologisch is bepaald als een vrouw: menstruatie, ovulatie, het krijgen van kinderen. Het is om te kotsen.
a beautyquote:Op woensdag 14 juni 2023 07:40 schreef Forbry het volgende:
Ik heb even die thread doorgenomen en de glossary is inmiddels (tijdelijk) verwijderd.
Maar zegt natuurlijk een hoop dat het er eerst daadwerkelijk zo stond. Schijnbaar met goedkeuring van:
[ afbeelding ]
ALLES in deze wereld is non-man/men, op man/men na.... zelfs voorwerpen e.d.![]()
Het is te gek voor woorden. Los van de - inderdaad steeds meer zichtbaar wordende vrouwenhaat - vind ik het allemaal ook to-taal niet meer te volgen...
Ik zit niet op Twitter.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:50 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moeten jullie eens wat minder op Twitter zitten. Dan valt het wel mee met die "woke terreur" waar jullie kennelijk zo onder gebukt gaan.
Waar kom je dat soort lui dan precies tegen?quote:
Gaat nergens over. Maar ik heb nog geen relevant persoon gezien die het steunt.quote:Verder nog een mening over deze nieuwste woke variant van de biologie?
Mogen volwaardige mensen niet belachelijk gemaakt worden?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:56 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
En daarom, vanwege wOkE, zit jij nu transgenders belachelijk te maken alsof het geen volwaardige mensen zijn.
Nogmaals: het stond op de site van de Johns Hopkins University.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar kom je dat soort lui dan precies tegen?
[..]
Gaat nergens over. Maar ik heb nog geen relevant persoon gezien die het steunt.
quote:De Johns Hopkins-universiteit wordt als een van de belangrijkste onderzoeks- en onderwijsinstellingen ter wereld beschouwd. De universiteit staat in de Times Higher Education World University Rankings van 2020 op de twaalfde plaats.
Ik vind vrouwenhaat een kwalijke kwestie. Maar goed, jij bent toch iemand die op D66 stemt? De rode lijn bij deze partij is juist vrouwenhaat. Vrouwen die vernederd worden. Maar het zal allemaal wel meevallen? Wat mooie woorden voor de bhne en excuses en we kunnen verder bij D66quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:50 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moeten jullie eens wat minder op Twitter zitten. Dan valt het wel mee met die "woke terreur" waar jullie kennelijk zo onder gebukt gaan.
Nou dat vechten ze daar dan maar lekker uit.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:59 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nogmaals: het stond op de site van de Johns Hopkins University.
Wat heeft dit nou allemaal met vrouwenhaat te maken?quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik vind vrouwenhaat een kwalijke kwestie. Maar goed, jij bent toch iemand die op D66 stemt? De rode lijn bij deze partij is juist vrouwenhaat. Vrouwen die vernederd worden. Maar het zal allemaal wel meevallen? Wat mooie woorden voor de bhne en excuses en we kunnen verder bij D66![]()
![]()
.
Mijn werk. Academia zit er vol mee.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar kom je dat soort lui dan precies tegen?
[..]
Gaat nergens over. Maar ik heb nog geen relevant persoon gezien die het steunt.
Prima, maar laat opmerkingen als "dan valt het wel mee met die "woke terreur" waar jullie kennelijk zo onder gebukt gaan" dan ook achterwege.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou dat vechten ze daar dan maar lekker uit.
Dit soort contextloos rellen over een universiteit ergens in het verre Amerika daar kan ik weinig mee.
Blijven ontkennen Hex!quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou dat vechten ze daar dan maar lekker uit.
Dit soort contextloos rellen over een universiteit ergens in het verre Amerika daar kan ik weinig mee.
Hoe ga jij daar dagelijks gebukt onder woke terreur dan?quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn werk. Academia zit er vol mee.
Volgens ben jij de enige die deze woorden (heeft) gebruiktquote:Op woensdag 14 juni 2023 09:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe ga jij daar dagelijks gebukt onder woke terreur dan?
Wat mist de academia tegenwoordig?quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn werk. Academia zit er vol mee.
In de definitie van een 'lesbian' wordt 'woman/women' vervangen door 'non-man/non-men' (ja, non-man/non-men, alles wat dus niet man is!). In de definitie van 'gay' (man/men) blijft man/men gewoon staan (wordt niet vervangen door non-woman/non-women of iets even achterlijks). Kortom, die definities zetten dus 'man/men' tegenover 'non-man/non-men' en jij snapt echt niet wat daar misogyn aan is???quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou allemaal met vrouwenhaat te maken?
Ik zou het dan meer als mannenhaat zien gezien de man een eenzame plek in het spectrum krijgt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
In de definitie van een 'lesbian' wordt 'woman/women' vervangen door 'non-man/non-men' (ja, non-man/non-men, alles wat dus niet man is!). In de definitie van 'gay' (man/men) blijft man/men gewoon staan (wordt niet vervangen door non-woman/non-women of iets even achterlijks). Kortom, die definities zetten dus 'man/men' tegenover 'non-man/non-men' en jij snap echt niet wat daar misogyn aan is???
Bijzonder.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou het dan meer als mannenhaat zien gezien de man een eenzame plek in het spectrum krijgt.
Downplayen, bagatelliseren, ontkennen, tenzij het goed komt om de maat te nemen met een ander.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
In de definitie van een 'lesbian' wordt 'woman/women' vervangen door 'non-man/non-men' (ja, non-man/non-men, alles wat dus niet man is!). In de definitie van 'gay' (man/men) blijft man/men gewoon staan (wordt niet vervangen door non-woman/non-women of iets even achterlijks). Kortom, die definities zetten dus 'man/men' tegenover 'non-man/non-men' en jij snap echt niet wat daar misogyn aan is???
Exactquote:Op woensdag 14 juni 2023 09:49 schreef Dutchguy het volgende:
Pride Month, vlaggen die steeds weirder worden, gaybrapaden. Als homo helpt me dat geen meter. Wat mij helpt is dat als er een onderzoek gedaan wordt naar homohaat het enorm helpt dat een Groenlinks wethouder in Amsterdam het resultaat van het onderzoek niet onder in de la houdt omdat de uitslag hem niet bevalt.
Diversity & Equity Managers die in je rug lopen te hijgen, evaluaties m.b.t. je hoeveelheid Sustainable Development Goals in je onderzoeksplannen, taalgebruik in je artikelen, sturing vanuit bestuur naar wenselijkheid van onderzoek n uitkomsten en een verstikkende sfeer waarin het benoemen van bepaalde zaken taboe is.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe ga jij daar dagelijks gebukt onder woke terreur dan?
En over welk specifiek instituut hebben we het dan?quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Diversity & Equity Managers die in je rug lopen te hijgen, evaluaties m.b.t. je hoeveelheid Sustainable Development Goals in je onderzoeksplannen, taalgebruik in je artikelen, sturing vanuit bestuur naar wenselijkheid van onderzoek n uitkomsten en een verstikkende sfeer waarin het benoemen van bepaalde zaken taboe is.
Dat is wat gaande is in academia.
Ik werk voor een internationaal bedrijf en we worden doodgegooit met ESG, SDG, diversity, equity, and inclusion etc de laatste jarenquote:Op woensdag 14 juni 2023 08:50 schreef Hexagon het volgende:
Het zou helpen als mensen zouden beseffen dat dingen als Pride Month vooral wordt gebruikt (misbruikt) door mensen, instituten en bedrijven die zich hiermee een progressief imago aan willen meten. Gevoed door een hysterische minderheid die het gay zijn als een soort religie zien. Ook gevoed door de media en overheden.quote:
Het is helaas nog in veel landen wel bijzonder om gay te zijn. Pride/activisme is nog steeds nodig, echter wel eens dat er veel misbruik van wordt gemaakt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:43 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het zou helpen als mensen zouden beseffen dat dingen als Pride Month vooral wordt gebruikt (misbruikt) door mensen, instituten en bedrijven die zich hiermee een progressief imago aan willen meten. Gevoed door een hysterische minderheid die het gay zijn als een soort religie zien. Ook gevoed door de media en overheden.
Ik ben er van overtuigd dat de overgrote meerderheid van gays zoals ik gewoon hun leven willen leiden waarbij ze alleen gegarandeerd willen zien dat ze veilig over straat kunnen en dat jongeren ook zichzelf mogen zijn. Meer niet. Het is niet bijzonder om gay te zijn net zoals het niet bijzonder is om hetero te zijn. Het is alleen een stukje van je zijn. Maak het niet tot iets wat het niet is en dat gebeurt momenteel volop. Vooral om imago redenen.
Gewoon lekker negeren en je eigen ding doen. Ik krijg nauwelijks iets mee van die Pride-maand en als er toch een en ander penetreert in mijn bubbel, haal ik m'n schouders op.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:43 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het zou helpen als mensen zouden beseffen dat dingen als Pride Month vooral wordt gebruikt (misbruikt) door mensen, instituten en bedrijven die zich hiermee een progressief imago aan willen meten. Gevoed door een hysterische minderheid die het gay zijn als een soort religie zien. Ook gevoed door de media en overheden.
Ik ben er van overtuigd dat de overgrote meerderheid van gays zoals ik gewoon hun leven willen leiden waarbij ze alleen gegarandeerd willen zien dat ze veilig over straat kunnen en dat jongeren ook zichzelf mogen zijn. Meer niet. Het is niet bijzonder om gay te zijn net zoals het niet bijzonder is om hetero te zijn. Het is alleen een stukje van je zijn. Maak het niet tot iets wat het niet is en dat gebeurt momenteel volop. Vooral om imago redenen.
Inderdaad, het meeste dat ik van de Pride meekrijg is het geklaag erover op dit forum.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon lekker negeren en je eigen ding doen. Ik krijg nauwelijks iets mee van die Pride-maand en als er toch een en ander penetreert in mijn bubbel, haal ik m'n schouders op.
Google maar op een gemiddelde Nederlandse universiteit en 'diversity office' of 'diversity manager'. Om nog maar te zwijgen over allerlei individuen tegenwoordig in de academische wereld die in de meest batshit crazy theorien geloven. Bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En over welk specifiek instituut hebben we het dan?
Gewoon een hoogleraar van de UvA dit. Goed, toegegeven, de UvA spant in Nederland wel echt de kroon. Daar zijn ze ook driftig bezig met het 'dekoloniseren' van de hele universiteit, heeft een onderzoek naar de eigen rol in het slavernijverleden.quote:"Moet ik mij als witneus schuldig voelen over iets?", wil presentator Jort Kelder weten. "Dat weet ik niet", antwoordt M’charek, hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam. "Dat is het individuele niveau, dat is het niveau waar de discussie nu steeds naar toe getrokken wordt. Wit privilege gaat over een identiteit die onzichtbaar is, het is vanzelfsprekend. De manier waarop we de maatschappij hebben ingericht, is bedoeld voor de witte mensen."
Bron
Maar daar ging het toch helemaal niet om? Het was een politiek evenement zei je? Homo's weren die niet het juiste politieke gedachtegoed omarmen was prima. En nu gaat het ineens weer om het richten op bestuurders en de veiligheid van homo's op straat. Alle homo's of alleen die met de juiste politieke voorkeur?quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:47 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso richt zo'n pride zich ook op bestuurders die invloed hebben op veiligheid op straat voor homo's.
Haha, die geveinsde onverschilligheid is tenenkrommend en vooral ook enorm ongeloofwaardig. En wat gaat een Gay Pride in Nederland of Canada eigenlijk veranderen aan de situatie van homo's in Iran of Ghana?quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon lekker negeren en je eigen ding doen. Ik krijg nauwelijks iets mee van die Pride-maand en als er toch een en ander penetreert in mijn bubbel, haal ik m'n schouders op.
Ben het wel met mijn bovenbuurman eens dat activisme nodig blijft, omdat gay zijn in veel landen nog altijd niet normaal is, terwijl dat het wel zou moeten zijn.
Kerel, ik woon in Harderwijk, op de fucking Veluwe. Wat krijg ik in het dagelijks leven nou mee van die hele Pride-maand? En het is ook niet alsof de kranten volstaan met Pride-verhalen. Athans, ik heb ze nog niet opgemerkt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, die geveinsde onverschilligheid is tenenkrommend en vooral ook enorm ongeloofwaardig. En wat gaat een Gay Pride in Nederland of Canada eigenlijk veranderen aan de situatie van homo's in Iran of Ghana?
Ja, dat is het maffe, degenen die vinden dat dat hele LGBTwhatever gedoe hun door de strot wordt gedrukt en dat helemaal zat zijn, die zie je het vaakst terug in dit soort topics.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, het meeste dat ik van de Pride meekrijg is het geklaag erover op dit forum.
Hoogleraren beweren wel vaker van alles. Zeker als het om niet exacte wetenschappen gaat. Zo beweren hoogleraren economie ook van alles dat nooit uitkomt of klopt. Maar men heeft de vrijheid allerlei theorieen te bedenken en te toetsen of dat ook uitkomt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Google maar op een gemiddelde Nederlandse universiteit en 'diversity office' of 'diversity manager'. Om nog maar te zwijgen over allerlei individuen tegenwoordig in de academische wereld die in de meest batshit crazy theorien geloven. Bijvoorbeeld:
[..]
Gewoon een hoogleraar van de UvA dit. Goed, toegegeven, de UvA spant in Nederland wel echt de kroon. Daar zijn ze ook driftig bezig met het 'dekoloniseren' van de hele universiteit, heeft een onderzoek naar de eigen rol in het slavernijverleden.
Ja politieke bestuurders aansporen om hun beleid aan het gedachtegoed te passen lijkt me nou bij uitstek een van de doelen die je met een politieke manifestatie wilt bereiken.quote:Maar daar ging het toch helemaal niet om? Het was een politiek evenement zei je? Homo's weren die niet het juiste politieke gedachtegoed omarmen was prima. En nu gaat het ineens weer om het richten op bestuurders en de veiligheid van homo's op straat. Alle homo's of alleen die met de juiste politieke voorkeur?
Volledige kletskoek natuurlijk weer. Ze willen alleen niet de "oplossingen" zoals de roze leeuw ze eist. Die zijn namelijk in strijd met het gedachtegoed van de Pride.quote:Daarnaast wil de woke en progressieve medemens helemaal niet praten over dit onderwerp omdat dit nog wel eens een spagaat wil opleveren met hun voorliefde voor migranten van (Islamtische komaf). Kortom, geen overtuigend argument.
Het enige dat ik buiten FOK! meekrijg is een berichtje an 2 minuten op het journaal als ik dat toevallig die dag kijk In het verleden had je ook wel eens bekenden van me die daar gingen hossen maar die lopen intussen allemaal achter de kinderwagen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, ik woon in Harderwijk, op de fucking Veluwe. Wat krijg ik in het dagelijks leven nou mee van die hele Pride-maand? En het is ook niet alsof de kranten volstaan met Pride-verhalen. Athans, ik heb ze nog niet opgemerkt.
In de journalistieke wereld zal het je zeker niet ontgaan. Je hoeft (social) media maar te openen en wordt er al snel mee geconfronteeerd, om nog maar te zwijgen over alle bedrijven die tegenwoordig aan deze idioterie meedoen. En even Googelen laat zien dat men zelfs in Harderwijk ook regenboogvlag nog wel eens wil hijsen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, ik woon in Harderwijk, op de fucking Veluwe. Wat krijg ik in het dagelijks leven nou mee van die hele Pride-maand? En het is ook niet alsof de kranten volstaan met Pride-verhalen. Athans, ik heb ze nog niet opgemerkt.
Wat betreft je vraag: ik geloof persoonlijk wel in globale solidariteit. Dus hier protesteren om (mede) aandacht te vragen voor de vervolging van homo's in kutlanden.
Deze week is er net een instagram pagina opgericht voor de Harderwijk pride walk. Ik zal morgen bij onze plaatselijke lhbti-bar wel horen hoe en wat.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat betreft je vraag: ik geloof persoonlijk wel in globale solidariteit. Dus hier protesteren om (mede) aandacht te vragen voor de vervolging van homo's in kutlanden.
Denk dat jij en ik een heel ander beeld hebben van er 'iets van meekrijgen'. Ik ben mij er van bewust dat het Pride-maand is, en ja, ik zie weleens een en ander voorbijkomen op Twitter of in de media. Maar omdat het mij verder geen reet interesseert klik ik er niet op en scroll ik vrolijk verder.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In de journalistieke wereld zal het je zeker niet ontgaan. Je hoeft (social) media maar te openen en wordt er al snel mee geconfronteeerd, om nog maar te zwijgen over alle bedrijven die tegenwoordig aan deze idioterie meedoen. En even Googelen laat zien dat men zelfs in Harderwijk ook regenboogvlag nog wel eens wil hijsen.
Maar nee, jij krijgt er allemaal niets van mee. Het is aandoenlijke gaslighting waarmee je vervolgens anderen die alle symbolieken en overdreven aandacht voor deze maand wl zien (en bekritiseren) op een negatieve manier kunt wegzetten.
Ja, en er is ook een regenboogpad. Maar nogmaals: ik denk dat wij een ander beeld hebben van wat wordt verstaan onder 'er iets van meekrijgen'. Zie ook mijn post hierboven.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Deze week is er net een instagram pagina opgericht voor de Harderwijk pride walk. Ik zal morgen bij onze plaatselijke lhbti-bar wel horen hoe en wat.
Het doel is vooral om het te normaliseren. Als jij dat beschouwt als 'indoctrineren', dan is dat jouw probleem.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:41 schreef HowardRoark het volgende:
Maar nee, echt niemand wil de kinderen indoctrineren hoor, haha.
[ twitter ]
Tja as je kinderen tot keurige oer-conservatiefjes wilt opvoeden is zo'n populaire tv serie natuurlijk maar lastig. Meteen cancellen die hap!quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het doel is vooral om het te normaliseren. Als jij dat beschouwt als 'indoctrineren', dan is dat jouw probleem.
Wel mooi dat jij zo'n account volgt en je dan boos loopt te maken over een of andere tekenfilm waar non-binaire figuren in voorkomen. Man man man, conservatieven zijn toch ook wel de meest trieste figuren op deze aardkloot. Grappig dat je in een andere post liep te emmeren over de 'voorliefde voor moslims', want jij zit goddonmme op een lijn met die oer-conservatieve zandhappers en hun Middeleeuwse idealen.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Diversity & Equity Managers die in je rug lopen te hijgen, evaluaties m.b.t. je hoeveelheid Sustainable Development Goals in je onderzoeksplannen, taalgebruik in je artikelen, sturing vanuit bestuur naar wenselijkheid van onderzoek n uitkomsten en een verstikkende sfeer waarin het benoemen van bepaalde zaken taboe is.
Dat is wat gaande is in academia.
Blackrockquote:Op woensdag 14 juni 2023 10:25 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik werk voor een internationaal bedrijf en we worden doodgegooit met ESG, SDG, diversity, equity, and inclusion etc de laatste jaren
Ow, nee hoor, je hebt er helemaal gelijk in in de post hierboven, op de pride-evenementen na dan.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en er is ook een regenboogpad. Maar nogmaals: ik denk dat wij een ander beeld hebben van wat wordt verstaan onder 'er iets van meekrijgen'. Zie ook mijn post hierboven.
Nou.. Toevallig deed Nunspeet vorige week mee met de Pride Month. Bij ons in Harderwijk is vooral de coming out week heel groot. Vorig jaar waren er twee exposities, kon je gratis naar een lesbo film in de catharinakapel, was er een discussieavond over LHBTI-sporters en kon iedereen gratis een regenboogvlag ophalen bij de gemeente.quote:In mijn regio worden voor zover ik weet geen Pride-evenementen gehouden.
Waarom zou je kinderen de leugen willen meegeven dat zij iets als 'non-binair' kunnen zijn? Je zit hen dus een ideologie voor te schotelen die gebaseerd is op een fantasie over het menselijke geslacht. En dan wil je dit ook nog normaliseren?quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het doel is vooral om het te normaliseren. Als jij dat beschouwt als 'indoctrineren', dan is dat jouw probleem.
Wel mooi dat jij zo'n account volgt en je dan boos loopt te maken over een of andere tekenfilm waar non-binaire figuren in voorkomen. Man man man, conservatieven zijn toch ook wel de meest trieste figuren op deze aardkloot. Grappig dat je in een andere post liep te emmeren over de 'voorliefde voor moslims', want jij zit goddonmme op een lijn met die oer-conservatieve zandhappers en hun Middeleeuwse idealen.
Ik vind het best hypocriet dat iemand uit de uiterst conservatieve biblebelt gaat lopen klagen over conservatieven.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, het is vooral een decadente hype van voornamelijk "witte" hoogopgeleide grachtengordelianen die menen dat ze de Nelson Martin Luther King Mandela moeten uithangen. Het jammere is dat i.t.t. de hobby's van paupers dat volk wel macht en invloed heeft, en graag hun vrijetijdsbesteding tot nationaal beleid verheft.quote:
Wat is daar precies hypocriet aan?quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:33 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik vind het best hypocriet dat iemand uit de uiterst conservatieve biblebelt gaat lopen klagen over conservatieven.
Er zijn nou eenmaal mensen die zich zo identificeren, dat is de realiteit. Voor zover ik kan beoordelen doen ze daar verder niemand kwaad mee. Het is prima om aan kinderen te laten zien dat die mensen ook bestaan. Dat staan niet meteen gelijk aan 'indoctrinatie'.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou je kinderen de leugen willen meegeven dat zij iets als 'non-binair' kunnen zijn? Je zit hen dus een ideologie voor te schotelen die gebaseerd is op een fantasie over het menselijke geslacht. En dan wil je dit ook nog normaliseren?
Conservatieven verzetten zich sterk tegen alles wat met lhbti+ heeft te maken. In de VS worden nota bene kinderboeken uit bibliotheken verwijderd omdat er een gay-personage in voorkomt. Nee, westerse conservatieven zijn over het algemeen geen voorstander van het onthoofden van lhbti+'ers, maar daar houden de verschillen dan ook wel op. Bovendien lopen er, zeker in de VS, een hoop conservatieven rond die het liefst zouden zien dat homo's met geweld terug hun kast in worden gemept (samen met joden, zwarten en vrouwen).quote:Kun je trouwens die laatste claim eens wat meer onderbouwen? Noem bijvoorbeeld eens wat dingen waar ik op n lijn zit met 'oer-conservatieve zandhappers en hun Middeleeuwse idealen' ..
Er zit een hemelsbreed verschil tussen conservatisme in het Westen van weldenkende mensen en de cultuur in sommige Islamtische landen, waar vrouwen onder een tafelkleed worden gestopt en homo's onthoofd of van daken gegooid.
Waar ben je bang voor?quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het is vooral een decadente hype van voornamelijk "witte" hoogopgeleide grachtengordelianen die menen dat ze de Nelson Martin Luther King Mandela moeten uithangen. Het jammere is dat i.t.t. de hobby's van paupers dat volk wel macht en invloed heeft, en graag hun vrijetijdsbesteding tot nationaal beleid verheft.
De terugkeer naar het stompzinnig categorisch opdelen van de mensheid op basis van vaststaande eigenschappen, vooral.quote:
Goh Koos, en als je dan zegt dan je vanwege de waarborging van de rechten van joden, homo's, vrouwen n 'afvalligen' het verstandig acht om terughoudend te zijn met immigratie uit streng religieuze voornamelijk islamitische contreien, en dat het goed is om per individueel geval te bepalen of iemand hier komt om zich aan te passen aan de hier geldende mores of graag allerei theocratische ideen meeneemt, komt je bovenbuurman Hex je vertellen dat je een 'buitenlanderhater' bent. Die denkt namelijk, als wokie, dat je dan een afkeer hebt van mensen met een kleurtje.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal mensen die zich zo identificeren, dat is de realiteit. Voor zover ik kan beoordelen doen ze daar verder niemand kwaad mee. Het is prima om aan kinderen te laten zien dat die mensen ook bestaan. Dat staan niet meteen gelijk aan 'indoctrinatie'.
[..]
Conservatieven verzetten zich sterk tegen alles wat met lhbti+ heeft te maken. In de VS worden nota bene kinderboeken uit bibliotheken verwijderd omdat er een gay-personage in voorkomt. Nee, westerse conservatieven zijn over het algemeen geen voorstander van het onthoofden van lhbti+'ers, maar daar houden de verschillen dan ook wel op. Bovendien lopen er, zeker in de VS, een hoop conservatieven rond die het liefst zouden zien dat homo's met geweld terug hun kast in worden gemept (samen met joden, zwarten en vrouwen).
[Er zijn nou eenmaal mensen die zich zo identificeren]quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal mensen die zich zo identificeren, dat is de realiteit. Voor zover ik kan beoordelen doen ze daar verder niemand kwaad mee. Het is prima om aan kinderen te laten zien dat die mensen ook bestaan. Dat staan niet meteen gelijk aan 'indoctrinatie'.
[..]
Conservatieven verzetten zich sterk tegen alles wat met lhbti+ heeft te maken. In de VS worden nota bene kinderboeken uit bibliotheken verwijderd omdat er een gay-personage in voorkomt. Nee, westerse conservatieven zijn over het algemeen geen voorstander van het onthoofden van lhbti+'ers, maar daar houden de verschillen dan ook wel op. Bovendien lopen er, zeker in de VS, een hoop conservatieven rond die het liefst zouden zien dat homo's met geweld terug hun kast in worden gemept (samen met joden, zwarten en vrouwen).
Hoeveel meisjes in klas 2 van de middelbare school zouden statistisch trans zijn? Bij m'n nichtje in de klas zitten 2 non-binairen, 1 transje en 1 is lesbisch.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:50 schreef Hexagon het volgende:
1. Wat heb ik te bouten met Hexagon?quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh Koos, en als je dan zegt dan je vanwege de waarborging van de rechten van joden, homo's, vrouwen n 'afvalligen' het verstandig acht om terughoudend te zijn met immigratie uit streng religieuze voornamelijk islamitische contreien, en dat het goed is om per individueel geval te bepalen of iemand hier komt om zich aan te passen aan de hier geldende mores of graag allerei theocratische ideen meeneemt, komt je bovenbuurman Hex je vertellen dat je een 'buitenlanderhater' bent. Die denkt namelijk, als wokie, dat je dan een afkeer hebt van mensen met een kleurtje.
Natuurlijk chargeer ik. Maar er is een groot contingent conservatieven dat fel anti-lhbti is, met name in de hoek van figuren die we tot de alt-right rekenen. Zie bijvoorbeeld hoe fel een partij als FvD zich tegen 'pride' keert, of hoe conservatieven in de VS boeken verwijderen omdat die een passage bevat waarin twee jongens of vrouwen met elkaar zoenen.quote:Verder lieg je over de 'gelijkstelling' van Westers conservatieven met Islamitische. Dat blijkt ook uit de Pew Research rapporten die ik hier geupload heb alsmede het scp-rapport over homo-acceptatie en religie. Ze verschillen enkel in het niet willen onthoofden? Hoe lang houd je dit toneelstuk nog vol?
Ah ok. Het is wel belangrijk om te weten dat het streven naar inclusie en diversiteit echt niet gaat om het categorisch opdelen van mensen hoor. Het gaat juist gaat om gelijke kansen en respect voor iedereen, ongeacht de achtergrond. Want dat is nu niet altijd het geval.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De terugkeer naar het stompzinnig categorisch opdelen van de mensheid op basis van vaststaande eigenschappen, vooral.
Okee, dus? Waarom moeten kinderen dit dan zien of hierover leren? Er zijn zoveel dingen die bestaan en waar we kinderen pas op latere leeftijd over vertellen. Er is totaal geen reden om een 5-jarige over non-binairiteit te vertellen, wat niet eens een bestaand iets is, maar een fantasme dat sommigen uit willen leven.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Conservatieven verzetten zich tegen de idioterie die de afgelopen decennia is ontstaan mbt tot deze onderwerp. Want vanuit het progressieve kamp is er een radicale overtuiging dat de enorme acceptatie en tolerantie die is bewerkstelligt de afgelopen decennia niet genoeg is. En deze nieuwe idioterie richt zich ook sterk op kinderen. Dr trekken conservatieven een grens.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is een hoop? Heb je hier cijfers en statistieken van? De steun voor bijvoorbeeld het homohuwelijk onder conservatieven in Amerika neemt juist alleen maar toe in de VS. Het merendeel is hier inmiddels voor.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe jij denkt te kunnen weten wat de positie in de maatschappij is van een andere user?quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:23 schreef Icegiant het volgende:
[..]
Ah ok. Het is wel belangrijk om te weten dat het streven naar inclusie en diversiteit echt niet gaat om het categorisch opdelen van mensen hoor. Het gaat juist gaat om gelijke kansen en respect voor iedereen, ongeacht de achtergrond. Want dat is nu niet altijd het geval.
Je hoeft dus niet bang te zijn. Of is het ergens ook een beetje persoonlijk? Dat je (onbewust misschien?) bang bent om je eigen positie in de maatschappij te verliezen of te zien veranderen?
quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:23 schreef Icegiant het volgende:
[..]
Ah ok. Het is wel belangrijk om te weten dat het streven naar inclusie en diversiteit echt niet gaat om het categorisch opdelen van mensen hoor. Het gaat juist gaat om gelijke kansen en respect voor iedereen, ongeacht de achtergrond. Want dat is nu niet altijd het geval.
Je hoeft dus niet bang te zijn. Of is het ergens ook een beetje persoonlijk? Dat je (onbewust misschien?) bang bent om je eigen positie in de maatschappij te verliezen of te zien veranderen?
Maar wat is nou precies het probleem van een non-binair personage in een fucking tekenfilm? Dat je er geen heel lespakket omheen bouwt, daar kan ik nog wel in meegaan, maar waarom zo'n probleem maken van een kinderprogramma?quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Okee, dus? Waarom moeten kinderen dit dan zien of hierover leren? Er zijn zoveel dingen die bestaan en waar we kinderen pas op latere leeftijd over vertellen. Er is totaal geen reden om een 5-jarige over non-binairiteit te vertellen, wat niet eens een bestaand iets is, maar een fantasme dat sommigen uit willen leven.
Nee, conservatieven gebruiken kinderen als wapen in hun strijd tegen alles waar ze een afkeer van hebben. Bepaalde figuren nemen hun kroost mee naar een drag show voor kids. Moeten ze helemaal zelf weten, ben je geneigd te denken. Nee, conservatieven worden woedend, uiten dreigementen en willen dat er een verbod op wordt geplakt.quote:Conservatieven verzetten zich tegen de idioterie die de afgelopen decennia is ontstaan mbt tot deze onderwerp. Want vanuit het progressieve kamp is er een radicale overtuiging dat de enorme acceptatie en tolerantie die is bewerkstelligt de afgelopen decennia niet genoeg is. En deze nieuwe idioterie richt zich ook sterk op kinderen. Dr trekken conservatieven een grens.
Je kunt het ook omdraaien: 45 procent van de Republikeinen is nog steeds geen voorstander van het homohuwelijk. En hoeveel van deze miljoenen Amerikanen zijn fel anti-lhbti? Als het er tien miljoen zijn, is dat al een groot aantal.quote:Wat is een hoop? Heb je hier cijfers en statistieken van? De steun voor bijvoorbeeld het homohuwelijk onder conservatieven in Amerika neemt juist alleen maar toe in de VS. Het merendeel is hier inmiddels voor.
Even een kleine greep uit wat artikelen die ik tegenkwam over dit onderwerp:quote:Je maakt hier dus vooral een boel ongefundeerde claims. Helemaal in de wetenschap dat juist progressieven graag zwarte mensen reduceren tot hun huidskleur, stellen dat zij zonder hulp en aanpassingen niet op hetzelfde niveau kunnen presteren als blanken en vrouwenrechten in het geding brengen door het idee dat elke man die zegt dat hij een vrouw is, dit ook echt is.
En we zullen helemaal maar niet beginnen over de vermeende privileges die Joden zouden hebben over al die gezellige anti-semitische organisaties zoals BDS waar progressieven zich mee binden, en oproepen om Isralische organisaties, instanties te boycotten of dat het vermeendePalestina (dat nooit bestaan heeft) bevrijd zou moeten worden 'van de rivier tot de zee'.
Maar haha, ja hoor, wat hebben homo's, zwarten, vrouwen en Joden toch te vrezen van conservatieven, poeh h!
Paar andere opvallende artikelen:quote:“While we find evidence consistent with theories of both left-wing and right-wing antisemitism, the results convey an unambiguous message that antisemitic attitudes are far more prevalent on the right,” the survey said. “In addition, our evidence suggests significantly higher rates of antisemitic attitudes among racial minorities relative to whites across the ideological spectrum.”
Conservatives are more likely than liberals to hold anti-Semitic views, survey finds
Ik kwam een statistiek tegen dat 40% van gen z Amerikanen zich identificeert als zijnde LGBTQ+quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoeveel meisjes in klas 2 van de middelbare school zouden statistisch trans zijn? Bij m'n nichtje in de klas zitten 2 non-binairen, 1 transje en 1 is lesbisch.
Schrikbarende cijfers wel.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik kwam een statistiek tegen dat 40% van gen z Amerikanen zich identificeert als zijnde LGBTQ+
En over een paar jaar weer Pikachu-gezichten als blijkt dat de zelfmoordcijfers ineens ook zijn gestegen.quote:
Ik kan me wel voorstellen dat het anti semitisme meer leeft bij de Republiek einen dan bij de domcraten, omdat de republieken meer conservatief christelijk zijn dan de Democraten. Immers traditioneel werden de Joden binnen het christendom gezien als "godsmoordenaars". Iets wat pas na de tweede wereldoorlog om politieke redenen begon te veranderen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
Even een kleine greep uit wat artikelen die ik tegenkwam over dit onderwerp:
[..]
Paar andere opvallende artikelen:
- Boebert dismisses antisemitism push as effort to target conservatives
- Democrats more likely than Republicans to see antisemitism as serious issue — poll
- Jewish conservatives condemn Trump for meeting antisemite Nick Fuentes
Het merendeel lijkt me daarvan aandachttrekkerij, 1 is denk ik statistisch te verwachten, 2 ook nog redelijk te verwachten, maar alles daarboven lijkt me onredelijk veel.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoeveel meisjes in klas 2 van de middelbare school zouden statistisch trans zijn? Bij m'n nichtje in de klas zitten 2 non-binairen, 1 transje en 1 is lesbisch.
Die statistiek kwam je tegen op het (genderneutrale) toilet?quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik kwam een statistiek tegen dat 40% van gen z Amerikanen zich identificeert als zijnde LGBTQ+
Het artikel heeft het over de volwassen. Kan me er alles bij voorstellen dat bij de tieners de percentage nog veel hoger ligt. Zoals ik zei, ik kwam het cijfer tegen. Dont shoot the messenger.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:09 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Die statistiek kwam je tegen op het (genderneutrale) toilet?
Volgens Gallup is het 20%, nog best veel en een verdubbeling ten opzichte van de millennials maar wat dan de bedoeling van je is om dit dan ook nog maar gelijk te verdubbelen begrijp ik niet helemaal maar zal waarschijnlijk ook dezelfde reden hebben dat je geen bron er bij plaatst.
https://news.gallup.com/p(...)cation-ticks-up.aspx
Als iets bespreekbaarder word is het toch ook niet zo gek dat de percentages stijgen?
En als je het artikel doorleest is het ook wel duidelijk dat de stijging voornamelijk is toe te schrijven aan de groep die zich bi voelt.
Doe eens aan onderbouwing, met " kan me er alles bij voorstellen" kunnen we niet zo veelquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het artikel heeft het over de volwassen. Kan me er alles bij voorstellen dat bij de tieners de percentage nog veel hoger ligt. Zoals ik zei, ik kwam het cijfer tegen. Dont shoot the messenger.
"Roughly 21% of Generation Z Americans who have reached adulthood -- those born between 1997 and 2003 -- identify as LGBT."
Voor de meeste is de lgbtq gewoon de nieuwe alt groep.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het artikel heeft het over de volwassen. Kan me er alles bij voorstellen dat bij de tieners de percentage nog veel hoger ligt. Zoals ik zei, ik kwam het cijfer tegen. Dont shoot the messenger.
"Roughly 21% of Generation Z Americans who have reached adulthood -- those born between 1997 and 2003 -- identify as LGBT."
Plegen biseksuelen zoveel vaker zelfmoord dan?quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En over een paar jaar weer Pikachu-gezichten als blijkt dat de zelfmoordcijfers ineens ook zijn gestegen.
In ieder geval ik wil niet in een dergelijk kamp evenals dat ik niet in het religeuze kamp wil.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan bedoel je de parade.
Pride bestaat uit verschillende onderdelen. Als je die parade nis vindt, ga er dan niet heen..
Als ik bijvoorbeeld kijk naar Pride Amsterdam vorig jaar, de Canal Parade was bijzonder saai te noemen als je mannen in een slip verwacht die uitbundig staan te dansen.
Bijna elke boot had een kluit mensen met t shirt en spijkerbroek die wat ongemakkelijk meebewogen met de muziek.
Niet voor niets zie je in deze discussie alleen maar beelden uit het buitenland..
Het is echt zoeken naar een beetje extravagante mensen.
Elk meisje van 14 voelt zich ongemakkelijk in haar eigen lijf door de puberteit. Je krijgt opeens op een andere manier aandacht en niet voor iedereen is dat even leuk. Vroeger wisten we dat meisjes daar doorheen gaan als ze vrouw worden. Nu leren ze dat het kan betekenen dat je non-binair bent.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het merendeel lijkt me daarvan aandachttrekkerij, 1 is denk ik statistisch te verwachten, 2 ook nog redelijk te verwachten, maar alles daarboven lijkt me onredelijk veel.
Als de indoctrinatie tegenwoordig bij prentenboeken in de basisschool begint en we in de Amerikaanse media worden doodgegooid met LGBTQ geneuzel, zoals jij ook stelt is het heel normaal dat meer mensen er zich mee identificeren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:19 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Doe eens aan onderbouwing, met " kan me er alles bij voorstellen" kunnen we niet zo veel
Mensen die zich identificeren als zijnde LGBTQ plegen inderdaad relatief meer zelfmoord.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:20 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Plegen biseksuelen zoveel vaker zelfmoord dan?
Welke indoctrinatie, de voorbeelden die ik tot nu toe van oerdomme (Amerikaanse) conservatieven heb gezien worden door de wat meer normalere mensen omschreven als prima voorlichting?quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
Als de indoctrinatie tegenwoordig bij prentenboeken in de basisschool begint en we in de Amerikaanse media worden doodgegooid met LGBTQ geneuzel, zoals jij ook stelt is het heel normaal dat meer mensen er zich mee identificeren.
Weet niet hoor, maar je wordt geen homo door een prentenboek dat je als kind krijgt voorgeschoteld.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
Als de indoctrinatie tegenwoordig bij prentenboeken in de basisschool begint en we in de Amerikaanse media worden doodgegooid met LGBTQ geneuzel, zoals jij ook stelt is het heel normaal dat meer mensen er zich mee identificeren.
Dat klopt voor een gedeelte van die groep, daarom ook de vraag of dat ook geld voor de groep die zicht identificeert als bi want zoals wel duidelijk is in die Gallup Poll is dat verre weg de grootste groep.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
Mensen die zich identificeren als zijnde LGBTQ plegen inderdaad relatief meer zelfmoord.
Waarom zou je tegen LGBTQ zijn?quote:De activisten stellen dat dit komt omdat ze in de maatschappij niet genoeg geaccepteerd worden. Daarom stellen ze ook LGBTQ acceptatie van levensbelang is en wanneer je tegen LGBTQ bent je per definitie het welzijn van deze mensen bedreigt.
Een vriendin van mij, 40 plusser, die behoorlijk "jongensachtig" is, omdat ze tussen allemaal jongens is opgegroeid, zegt dat als zij in de huidige periode was opgegroeid, zich waarschijnlijk ook zou identificeren als zijnde non-binair ofzo. Wat helemaal niet eens zo'n gekke gedachte is. We zijn allemaal een product van de maatschappij waar we zijn opgegroeid. En in deze maatschappij is het momenteel hip om bezig te zijn met de LGBTQ hokjes, die verzonnen zijn. Het is heel "normaal" dat je vorig jaar lesbo WAS , dit jaar trans BENT en volgend jaar pan-seksueel BENT.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Elk meisje van 14 voelt zich ongemakkelijk in haar eigen lijf door de puberteit. Je krijgt opeens op een andere manier aandacht en niet voor iedereen is dat even leuk. Vroeger wisten we dat meisjes daar doorheen gaan als ze vrouw worden. Nu leren ze dat het kan betekenen dat je non-binair bent.
Ik ben moslim. Alles waar de LGBTQ voor staat, staat lijnrecht tegenover de islam.quote:
Ik ben dan weer tegen de islam maar ben niet tegen moslims, leven en laten leven heb ik geleerd.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik ben moslim. Alles waar de LGBTQ voor staat, staat lijnrecht tegenover de islam.
Dat kan ik niet natuurlijkquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe jij denkt te kunnen weten wat de positie in de maatschappij is van een andere user?
En gelijke kansen zijn er al in Nederland, al een hele, hele lange tijd. Als er toch iets verschil in maakt is dat klasse, niet huidskleur of seksuele orintatie. Ik ben als homo in Nederland op geen enkele manier benadeeld ten opzichte van een hetero.
Seksualiteit is nature + nurture. Dat boek lijkt me dan weer onderdeel van nurture. En nee, niet iedereen. Maar dit soort dingen beinvloedt wel degelijk. Veel kinks komen dan ook direct wat je in je jeugd hebt meegemaakt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet hoor, maar je wordt geen homo door een prentenboek dat je als kind krijgt voorgeschoteld.
Nee, daar geloof ik niet in. En een kink is wat anders dan een geaardheid. Je bent homo of hetero (of iets ertussenin), in die zin dat je voorkeur uitgaat naar mannen of vrouwen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Seksualiteit is nature + nurture. Dat boek lijkt me dan weer onderdeel van nurture. En nee, niet iedereen. Maar dit soort dingen beinvloedt wel degelijk. Veel kinks komen dan ook direct wat je in je jeugd hebt meegemaakt.
Je gelooft dat alleen je genen het bepalen? Dat is al lang bewezen niet waar.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, daar geloof ik niet in. En een kink is wat anders dan een geaardheid. Je bent homo of hetero (of iets ertussenin), in die zin dat je voorkeur uitgaat naar mannen of vrouwen.
Al schijnt seksualiteit ook weer enigszins flude te zijn, als je de verhalen over de oude Grieken mag geloven.
Daar zegt die vriendin dan toch ook niks geks? Dat er in het verleden geen letter voor was betekend niet dat het niet bestond.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een vriendin van mij, 40 plusser, die behoorlijk "jongensachtig" is, omdat ze tussen allemaal jongens is opgegroeid, zegt dat als zij in de huidige periode was opgegroeid, zich waarschijnlijk ook zou identificeren als zijnde non-binair ofzo. Wat helemaal niet eens zo'n gekke gedachte is. We zijn allemaal een product van de maatschappij waar we zijn opgegroeid. En in deze maatschappij is het momenteel hip om bezig te zijn met de LGBTQ hokjes, die verzonnen zijn. Het is heel "normaal" dat je vorig jaar lesbo WAS , dit jaar trans BENT en volgend jaar pan-seksueel BENT.
Het is een moderne ontwikkeling dat onze seksualiteit onze identiteit bepaalt.
Ik heb mij daar verder niet in verdiept, maar ik denk in ieder geval niet dat iemand van mannenbillen gaat houden als je hem prentenboekjes laat zien waarin homo-relaties worden genormaliseerd.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Je gelooft dat alleen je genen het bepalen? Dat is al lang bewezen niet waar.
Dat heb je dan fout. Een klein deel van de totale bevolking zal daardoor beinvoeld worden in hun seksualiteit. Zo is het nu eenmaal.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb mij daar verder niet in verdiept, maar ik denk in ieder geval niet dat iemand van mannenbillen gaat houden als je hem prentenboekjes laat zien waarin homo-relaties worden genormaliseerd.
Dat kun je dan ook vast wel onderbouwen gezien je stelligheid.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:59 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat heb je dan fout. Een klein deel van de totale bevolking zal daardoor beinvoeld worden in hun seksualiteit. Zo is het nu eenmaal.
Maar dat hoeft natuurlijk ook niet.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:24 schreef torentje het volgende:
[..]
In ieder geval ik wil niet in een dergelijk kamp evenals dat ik niet in het religeuze kamp wil.
Dan was in de oertijd iedereen dus biseksueel.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:59 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat heb je dan fout. Een klein deel van de totale bevolking zal daardoor beinvoeld worden in hun seksualiteit. Zo is het nu eenmaal.
Wat bewijst dan volgens jou iemands geaardheid?quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Je gelooft dat alleen je genen het bepalen? Dat is al lang bewezen niet waar.
Bijzonder hoor, mijn ervaring is namelijk dat het niets met frustratie of angst te maken heeft, wel met een ofwel realistisch ofwel utopisch beeld van hoe de wereld werkt. En vooral de utopisten beginnen steeds meer grip te krijgen op de mainstream, wat hele vervelende gevolgen heeft omdat voor hun utopien de hele samenleving moet worden ontwricht.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:45 schreef Icegiant het volgende:
[..]
Dat kan ik niet natuurlijk. Daarom formuleer ik het als vraag. Mijn ervaring is namelijk dat het vaak gefrustreerde en angstige mannen zijn die moeite hebben met deze thema’s. Daarmee wil ik niet zeggen dat jullie zo zijn hoor. Het is dus een open vraag uit nieuwsgierigheid.
Fijn om te horen dat je persoonlijk geen belemmeringen hebt ervaren als homo in Nederland, dat vind ik top. Toch deelt niet iedereen dezelfde ervaring. Er zijn nog steeds groepen in de samenleving die te maken hebben met ongelijkheid en discriminatie. Bijv. mensen met een migratieachtergrond, mensen met een beperking, ga zo door.
En dat speelt op verschillende gebieden: onder andere werk, onderwijs, wonen, (toegang tot) zorg. Verschillende onderzoeken en rapporten hebben dat ook aangetoond, dus ongelijke behandeling/kansen op basis van factoren zoals fkomst, geslacht, seksuele geaardheid, inderdaad sociale klasse (vooral in onderwijs helaas) en andere kenmerken. Deze ongelijkheden kunnen leiden tot verschillen in onder andere kansen en behandeling in de maatschappij.
Ik kan je wel wat rapporten en onderzoeken sturen als je dat interessant vindt?
Ik vertoon ook in bepaalde opzichten 'jongensachtig' gedrag en vroeger was dat nog meer het geval. Maar waarom dat in zo'n hokje plaatsen? Biologisch gezien was, ben en blijf ik volledig een vrouw. Een vrouw die zich - gelukkig - kan gedragen, kleden e.d. zoals zij wil. Of dat nu als mannelijk dan wel vrouwelijk wordt gezien of (afwisselend) als beide. Ik zou als maatschappij eerder richten op die (voor)oordelen over wat als man(nelijk)/vrouw(elijk) wordt gezien ipv dan allerlei extra - wazige - hokjes te creren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een vriendin van mij, 40 plusser, die behoorlijk "jongensachtig" is, omdat ze tussen allemaal jongens is opgegroeid, zegt dat als zij in de huidige periode was opgegroeid, zich waarschijnlijk ook zou identificeren als zijnde non-binair ofzo. Wat helemaal niet eens zo'n gekke gedachte is. We zijn allemaal een product van de maatschappij waar we zijn opgegroeid. En in deze maatschappij is het momenteel hip om bezig te zijn met de LGBTQ hokjes, die verzonnen zijn. Het is heel "normaal" dat je vorig jaar lesbo WAS , dit jaar trans BENT en volgend jaar pan-seksueel BENT.
Het is een moderne ontwikkeling dat onze seksualiteit onze identiteit bepaalt.
Er zijn heel veel studies over gedaan, ook met tweelingen en zo. Deels nature, deels nurture. Ben op mijn werk, maar zijn heel veel studies over gedaan, kan wel wat googlen voor je als ik thuis ben.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:00 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Dat kun je dan ook vast wel onderbouwen gezien je stelligheid.
Dat tweelingen niet altijd dezelfde seksuele geaardheid hebben zegt niks over nurture.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:24 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Er zijn heel veel studies over gedaan, ook met tweelingen en zo. Deels nature, deels nurture. Ben op mijn werk, maar zijn heel veel studies over gedaan, kan wel wat googlen voor je als ik thuis ben.
Ze hebben precies dezelfde DNA meegekregen. Dus dan zouden ze allebei dezelfde seksualiteit moeten hebben. Dat is dus niet het geval. Wel hoger dan gemiddeld. Dat betekent dus dat het deels aan je DNA ligt (nature) en deels door beinvloeidingen tijdens je jeugd (nurture).quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:29 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Dat tweelingen niet altijd dezelfde seksuele geaardheid hebben zegt niks over nurture.
Nee zo simpel is het niet, niet elke tweeling heeft hetzelfde DNA (en er zijn ook meer twee eiige dan een eiige tweelingen).quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:30 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze hebben precies dezelfde DNA meegekregen. Dus dan zouden ze allebei dezelfde seksualiteit moeten hebben. Dat is dus niet het geval. Wel hoger dan gemiddeld. Dat betekent dus dat het deels aan je DNA ligt (nature) en deels door beinvloeidingen tijdens je jeugd (nurture).
Ok, dan weet jij het beter dan de wetenschap. Ik zou je bevindingen wel willen lezen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:36 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Nee zo simpel is het niet, niet elke tweeling heeft hetzelfde DNA (en er zijn ook meer twee eiige dan een eiige tweelingen).
Als het DNA identiek is, dan kan het nog altijd aan andere factoren liggen dan benvloeding tijdens de jeugd. Wellicht ontdekken we ooit dat bepaalde stoffen tijdens de zwangerschap invloed hebben. Beide ongeboren kinderen krijgen nooit exact dezelfde dosering binnen van alles.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:30 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze hebben precies dezelfde DNA meegekregen. Dus dan zouden ze allebei dezelfde seksualiteit moeten hebben. Dat is dus niet het geval. Wel hoger dan gemiddeld. Dat betekent dus dat het deels aan je DNA ligt (nature) en deels door beinvloeidingen tijdens je jeugd (nurture).
quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ok, dan weet jij het beter dan de wetenschap. Ik zou je bevindingen wel willen lezen.
Krijg wel een heel erg 'pray the gay away'-gevoel bij jouw post.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:59 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Inderdaad. Er spelen waarschijnlijk wel bepaalde genen een kleine rol in de ontwikkeling van seksuele orintatie, maar het is allemaal te weinig om te kunnen zeggen wat iemand zijn of haar seksuele orintatie is. Kortom, het blijft een mysterie en lijkt simpelweg een subjectieve ervaring te zijn op basis van genetische, culturele en omgevingsfactoren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:24 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Er zijn heel veel studies over gedaan, ook met tweelingen en zo. Deels nature, deels nurture. Ben op mijn werk, maar zijn heel veel studies over gedaan, kan wel wat googlen voor je als ik thuis ben.
Blijkbaar niet volgens de posters boven mij, alles is al bepaald voor je geboren bent.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Er spelen waarschijnlijk wel bepaalde genen een kleine rol in de ontwikkeling van seksuele orintatie, maar het is allemaal te weinig om te kunnen zeggen wat iemand zijn of haar seksuele orintatie is. Kortom, het blijft een mysterie en lijkt simpelweg een subjectieve ervaring te zijn op basis van genetische, culturele en omgevingsfactoren.
Bizar, want ik ben atheist.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Krijg wel een heel erg 'pray the gay away'-gevoel bij jouw post.
Het gaat mij dan ook om het idee dat seksualiteit valt (bij) te sturen. Dat soort gedachten liggen ten grondslag aan die homogenezings-bullshit.quote:
Je jeugd en omgeving heeft invloed op je seksualiteit. Dat is gewoon een feit. Je wordt niet compleet geboren. Dat heeft allemaal niets met homogenezing-bullshit te maken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij dan ook om het idee dat seksualiteit valt (bij) te sturen. Dat soort gedachten liggen ten grondslag aan die homogenezings-bullshit.
Nogmaals, dat is nou eenmaal hoe daar in bepaalde religieuze kringen over wordt gedacht. Als je door 'nurture' homo kunt worden, kun je dat proces ook omkeren. Althans, dat is het idee.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Je jeugd en omgeving heeft invloed op je seksualiteit. Dat is gewoon een feit. Je wordt niet compleet geboren. Dat heeft allemaal niets met homogenezing-bullshit te maken.
Natuurlijk, maar het blijft niet bij 1 boekje he.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is nou eenmaal hoe daar in bepaalde religieuze kringen over wordt gedacht. Als je door 'nurture' homo kunt worden, kun je dat proces ook omkeren. Althans, dat is het idee.
Verder blijf ik erbij dat prentboeken met daarin een homokoppel er niet toe leiden dat een kind opgroeit als gay. Net zo min dat je hetero wordt van het lezen van kinderboekjes waarin hetero-koppels figureren.
Hoe zit het dan met homoseksualiteit in het dierenrijk? Heeft een leeuw die sex heeft met een ander mannetje teveel 'woke-boekjes' gelezen als welp?quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het blijft niet bij 1 boekje he.
Het percentage homo's onder mannen die als jongen in de puberteit op internaten of kostscholen hebben gezeten, is hoger dan het gemiddelde. Als er genoeg hormonen opspelen en er geen vrouwen in de buurt zijn, gebeuren er soms andere dingen. (Jelle BC kan erover meepraten)quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij dan ook om het idee dat seksualiteit valt (bij) te sturen. Dat soort gedachten liggen ten grondslag aan die homogenezings-bullshit.
Tja, daar is vooral de wens is de vader van de gedachte.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Blijkbaar niet volgens de posters boven mij, alles is al bepaald voor je geboren bent.
Jij bent toch ook gay?quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar is vooral de wens is de vader van de gedachte.
Jij kan echt niet verder denken dan 1 boekje.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met homoseksualiteit in het dierenrijk? Heeft een leeuw die sex heeft met een ander mannetje teveel 'woke-boekjes' gelezen als welp?
quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Blijkbaar niet volgens de posters boven mij, alles is al bepaald voor je geboren bent.
Het punt dat ik maak is gewoon helder, ook voor jou. Is in het dierenrijk ook sprake van 'nurture'?quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Jij kan echt niet verder denken dan 1 boekje.
quote:BU Today: Has your research found that sexual orientation is biologically determined?
Pillard: I think so. But nobody knows for sure what causes a person to be either gay or straight. It’s one of the great mysteries of science, at least of biological science.
Bron
https://link.springer.com/article/10.1007/s10508-008-9386-1quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:20 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]Nee blijkbaar volgens de bronnen die ik net geplaatst heb o.a. maar aangezien je op je werk blijkbaar toch genoeg tijd hebt ben je vast wel in staat om nu alvast jouw bronnen eens te plaatsen
Ik zou het niet weten. Wellicht kun je het vergelijken met andere specifieke seksuele voorkeuren zoals bepaalde uiterlijkheden of non-uiterlijkheden die mensen aantrekkelijk/opwindend vinden ongeacht de seksuele orintatie. Wanneer ontwikkelt zich dat? Eenzelfde vraag. Ik denk niet dat dit processen zijn die zich in het bewustzijn afspelen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent toch ook gay?
Welke omgevingsfactoren speelden bij jou dan een rol? Teveel prentboeken gelezen waarin homostelletjes figureren?
Als dat in de hedendaagse ultra politiek correcte sociale wetenschappen wordt gezegd, is dat veelzeggend.quote:The findings, which are published on 29 August in Science and based on the genomes of nearly 500,000 people, shore up the results of earlier, smaller studies and confirm the suspicions of many scientists: while sexual preferences have a genetic component, no single gene has a large effect on sexual behaviours.
“There is no ‘gay gene’,” says lead study author Andrea Ganna, a geneticist at the Broad Institute of MIT and Harvard in Cambridge, Massachusetts.
Ganna and his colleagues also used the analysis to estimate that up to 25% of sexual behaviour can be explained by genetics, with the rest influenced by environmental and cultural factors — a figure similar to the findings of smaller studies.
“This is a solid study,” says Melinda Mills, a sociologist at the University of Oxford, UK, who studies the genetic basis of reproductive behaviours.
Bron
Zo is het, en niet anders.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Wellicht kun je het vergelijken met andere specifieke seksuele voorkeuren zoals bepaalde uiterlijkheden of non-uiterlijkheden die mensen aantrekkelijk/opwindend vinden ongeacht de seksuele orintatie. Wanneer ontwikkelt zich dat? Eenzelfde vraag. Ik denk niet dat dit processen zijn die zich in het bewustzijn afspelen.
En het zijn verder niet mijn woorden hoor:
[..]
Als dat in de hedendaagse ultra politiek correcte sociale wetenschappen wordt gezegd, is dat veelzeggend.
Misschien moet je jezelf afvragen, waarom wil jij eigenlijk zo graag dat seksuele orintatie 100% genetisch bepaald is? Tenminste zo lijkt het. Wat maakt het uit als het deels wordt bepaald door culturele of omgevingsfactoren?
De genetische aanleg zal denk ik alsnog present moeten zijn willen die laatste factoren invloed kunnen hebben. En het over-over-overgrote deel van de mensen zal nu eenmaal vanuit evolutionair perspectief heteroseksueel zijn.
Begrijp je inmiddels al dat niet elke tweeling exact hetzelfde DNA (1 en 2 eiig) heeft en dat je bron nog steeds geen voorbeeld van nurture isquote:Op woensdag 14 juni 2023 16:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
https://link.springer.com/article/10.1007/s10508-008-9386-1
Nu komt het vervolg dat de bron niet goed is
Welke bende precies want tot nu toe zijn de voorbeelden die voorbij gekomen zijn nu niet heel erg sterk en tonen ze alleen maar aan wie de sneeuwvlokjes zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:36 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zo is het, en niet anders.
En ze willen dat omdat ze zo zonder schuldgevoel deze bende aan kinderen kunnen opdringen. Als het toch geen gevolgen heeft, waarom niet?
Mijn stelling is hate the sin not the sinner.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:43 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Ik ben dan weer tegen de islam maar ben niet tegen moslims, leven en laten leven heb ik geleerd.
Dat zal inderdaad vast een rol spelen. Progressieven lijken werkelijk alles te doen om deze idioterie te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:36 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En ze willen dat omdat ze zo zonder schuldgevoel deze bende aan kinderen kunnen opdringen. Als het toch geen gevolgen heeft, waarom niet?
Stel nou dat wel gevolgen heeft. Wat dan?quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:36 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De vraag zal hier vooral zijn: stel dat het inderdaad gevolgen heeft (en ik geloof dit zelf met betrekking tot seksuele orintatie niet in directe zin, maar misschien qua identificatie wellicht wel tijdelijk), waarom zou je dat willen?quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stel nou dat wel gevolgen heeft. Wat dan?
Mag je die 'bende' dan niet meer voorschotelen aan kids? En waarom dan niet? Is het verkeerd dat kinderen opgroeien als gay? Moeten we dat voorkomen?
En mogen hetero-koppels dan wel worden voorgeschoteld aan kids? Waarom zou dat dan wel mogen en dat andere niet?
Niet de boel om gaan draaien.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vraag zal hier vooral zijn: stel dat het inderdaad gevolgen heeft (en ik geloof dit zelf met betrekking tot seksuele orintatie niet in directe zin, maar misschien qua identificatie wellicht wel tijdelijk), waarom zou je dat willen?
Want vaak zijn het dezelfde mensen die stellen dat homo's en lesbiennes het anno 2023 in het Westen nog zo verschrikkelijk zwaar hebben en onderdrukt zijn, die het regenboogvlaggetje maar al te graag bij kinderen in de handen stoppen. Waarom zou je dan meer mensen in die vermeend lastige situatie willen krijgen?
En wat bedoel je dan met ontwikkelen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad vast een rol spelen. Progressieven lijken werkelijk alles te doen om deze idioterie te rechtvaardigen.
En dit is het resultaat van het compleet doorslaan naar een andere kant. In vroegere tijden deed men er namelijk alles om homoseksualiteit als een ziekte te kunnen bestempelen, nu zie je een krampachtige drang om het als 100% aangeboren te kunnen labelen, om zo alle deuren te kunnen sluiten voor enige kritiek. Het is beide niets meer dan bespottelijk activisme.
Ik denk zelf trouwens dat als seksuele orintatie zich eenmaal heeft ontwikkeld, dit simpelweg onveranderlijk is. Je zou het wellicht kunnen bekijken als lengte. Iemand kan geboren zijn met de genetische aanleg om 1.80 te worden, maar daar zullen culturele en omgevingsfactoren een invloed op hebben. En als iemand dan 17 of 18 is en deze persoon is 1.80 geworden, ga je niet meer groter of kleiner worden. maar als iemand is blijven steken of 1.72, bijvoorbeeld door veel stressfactoren en een gebrek aan goede voeding, gaat die 1.80 gewoon niet meer worden gehaald.
Ik denk als eerste dat je onderwerpen over seks en seksuele orintatie berhaupt niet moet bespreken met kinderen. Dus inderdaad, ook deze rare clowneske identiteitspolitiek moet men mee stoppen. Het wakkert trouwens ook alleen maar stereotypering aan en schept het beeld alsof homoseksualiteit een exotisme is. Helemaal kinderen gaan dat al snel denken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet de boel om gaan draaien.
Mijn vragen blijven staan. Stel nou dat kinderen inderdaad gay worden door ze bepaalde 'bende' voor te schotelen. Moet die 'bende' dan worden verboden? En zo ja, waarom dan precies?
Klopt. Niet mijn woorden, maar dat stelt de gelinkte studie hier een paar bijdrages boven.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
En wat bedoel je dan met ontwikkelen.
Want dat suggereert dat dat dus kan worden benvloed.
Ik ken mensen die BCC en BBC door elkaar halen, laat staan dat ze al die letters gaan onthouden.quote:
Nou heb ik verder geen enkele interesse/idee wat die letters allemaal inhouden en datzelfde geld ook eventueel een lettertje wat mijn seksuele geaardheid zou moeten identificeren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat jij nu ook een letter hebt
Wie heeft het over sex? Het ging hierboven onder meer over 'prentenboeken' voor kinderen. Dan denk ik persoonlijk nou niet meteen aan boeken met daarin plaatjes van mannen die elkaar in de poeperd neuken. Eerder aan illustraties van homokoppeltjes.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk als eerste dat je onderwerpen over seks en seksuele orintatie berhaupt niet moet bespreken met kinderen. Dus inderdaad, ook deze rare clowneske identiteitspolitiek moet men mee stoppen. Het wakkert trouwens ook alleen maar stereotypering aan en schept het beeld alsof homoseksualiteit een exotisme is. Helemaal kinderen gaan dat al snel denken.
Daarnaast kan ik nog wel wat culturele en evolutionaire argumenten bedenken waarom het wellicht voordeliger kan zijn om hetero te zijn dan homo. Maar zoals al aangegeven, ik geloof er dus niet eens in dat het bewust benvloedbaar is, wellicht wel indirect en tijdelijk op identitaire basis, maar dat zal de daadwerkelijke seksuele orintatie niet veranderen.
Daarom is het belangrijk dat dit in het onderwijs pakket wordt opgenomen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:09 schreef wizkays het volgende:
[..]
Ik ken mensen die BCC en BBC door elkaar halen, laat staan dat ze al die letters gaan onthouden.
Niet dat ik er meteen iets tegen heb. Maar het zou denk ik handiger zijn als we eens basic seksuele omgang op school gaan bespreken. Dat zou een hoop seksueel geweld kunnen schelen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie heeft het over sex? Het ging hierboven onder meer over 'prentenboeken' voor kinderen. Dan denk ik persoonlijk nou niet meteen aan boeken met daarin plaatjes van mannen die elkaar in de poeperd neuken. Eerder aan illustraties van homokoppeltjes.
Denk jij dat kinderen gay kunnen worden doordat ze op jonge leeftijd worden geconfronteerd met zulke plaatjes? En moeten zulke prenten dan worden verboden, zoals een andere user hier suggereert?
Ik kreeg op de basisschool seksuele voorlichting.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet dat ik er meteen iets tegen heb. Maar het zou denk ik handiger zijn als we eens basic seksuele omgang op school gaan bespreken. Dat zou een hoop seksueel geweld kunnen schelen.
Maar goed, dat zou al vereisen dat docenten daar open over kunnen praten. En dan zwijg ik maar van de olifant in de kamer ten aanzien van bepaalde religieuzen die vinden dat het allemaal niet besproken mag worden.
Of: je vindt dat het een taak is van de ouders…. Maar ja, dan geldt dat lijkt mij voor het geheel.
Omdat de joden willen dat niet joodse blanken zich niet voortplanten als wraak voor wo2.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vraag zal hier vooral zijn: stel dat het inderdaad gevolgen heeft (en ik geloof dit zelf met betrekking tot seksuele orintatie niet in directe zin, maar misschien qua identificatie wellicht wel tijdelijk), waarom zou je dat willen?
Want vaak zijn het dezelfde mensen die stellen dat homo's en lesbiennes het anno 2023 in het Westen nog zo verschrikkelijk zwaar hebben en onderdrukt zijn, die het regenboogvlaggetje maar al te graag bij kinderen in de handen stoppen. Waarom zou je dan meer mensen in die vermeend lastige situatie willen krijgen?
Big resetquote:Op woensdag 14 juni 2023 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Omdat de joden willen dat niet joodse blanken zich niet voortplanten als wraak voor wo2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |