Diversity & Equity Managers die in je rug lopen te hijgen, evaluaties m.b.t. je hoeveelheid Sustainable Development Goals in je onderzoeksplannen, taalgebruik in je artikelen, sturing vanuit bestuur naar wenselijkheid van onderzoek én uitkomsten en een verstikkende sfeer waarin het benoemen van bepaalde zaken taboe is.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe ga jij daar dagelijks gebukt onder woke terreur dan?
En over welk specifiek instituut hebben we het dan?quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Diversity & Equity Managers die in je rug lopen te hijgen, evaluaties m.b.t. je hoeveelheid Sustainable Development Goals in je onderzoeksplannen, taalgebruik in je artikelen, sturing vanuit bestuur naar wenselijkheid van onderzoek én uitkomsten en een verstikkende sfeer waarin het benoemen van bepaalde zaken taboe is.
Dat is wat gaande is in academia.
Ik werk voor een internationaal bedrijf en we worden doodgegooit met ESG, SDG, diversity, equity, and inclusion etc de laatste jarenquote:Op woensdag 14 juni 2023 08:50 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moeten jullie eens wat minder op Twitter zitten. Dan valt het wel mee met die "woke terreur" waar jullie kennelijk zo onder gebukt gaan.
Het zou helpen als mensen zouden beseffen dat dingen als Pride Month vooral wordt gebruikt (misbruikt) door mensen, instituten en bedrijven die zich hiermee een progressief imago aan willen meten. Gevoed door een hysterische minderheid die het gay zijn als een soort religie zien. Ook gevoed door de media en overheden.quote:
Het is helaas nog in veel landen wel bijzonder om gay te zijn. Pride/activisme is nog steeds nodig, echter wel eens dat er veel misbruik van wordt gemaakt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:43 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het zou helpen als mensen zouden beseffen dat dingen als Pride Month vooral wordt gebruikt (misbruikt) door mensen, instituten en bedrijven die zich hiermee een progressief imago aan willen meten. Gevoed door een hysterische minderheid die het gay zijn als een soort religie zien. Ook gevoed door de media en overheden.
Ik ben er van overtuigd dat de overgrote meerderheid van gays zoals ik gewoon hun leven willen leiden waarbij ze alleen gegarandeerd willen zien dat ze veilig over straat kunnen en dat jongeren ook zichzelf mogen zijn. Meer niet. Het is niet bijzonder om gay te zijn net zoals het niet bijzonder is om hetero te zijn. Het is alleen een stukje van je zijn. Maak het niet tot iets wat het niet is en dat gebeurt momenteel volop. Vooral om imago redenen.
Gewoon lekker negeren en je eigen ding doen. Ik krijg nauwelijks iets mee van die Pride-maand en als er toch een en ander penetreert in mijn bubbel, haal ik m'n schouders op.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:43 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het zou helpen als mensen zouden beseffen dat dingen als Pride Month vooral wordt gebruikt (misbruikt) door mensen, instituten en bedrijven die zich hiermee een progressief imago aan willen meten. Gevoed door een hysterische minderheid die het gay zijn als een soort religie zien. Ook gevoed door de media en overheden.
Ik ben er van overtuigd dat de overgrote meerderheid van gays zoals ik gewoon hun leven willen leiden waarbij ze alleen gegarandeerd willen zien dat ze veilig over straat kunnen en dat jongeren ook zichzelf mogen zijn. Meer niet. Het is niet bijzonder om gay te zijn net zoals het niet bijzonder is om hetero te zijn. Het is alleen een stukje van je zijn. Maak het niet tot iets wat het niet is en dat gebeurt momenteel volop. Vooral om imago redenen.
Inderdaad, het meeste dat ik van de Pride meekrijg is het geklaag erover op dit forum.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon lekker negeren en je eigen ding doen. Ik krijg nauwelijks iets mee van die Pride-maand en als er toch een en ander penetreert in mijn bubbel, haal ik m'n schouders op.
Google maar op een gemiddelde Nederlandse universiteit en 'diversity office' of 'diversity manager'. Om nog maar te zwijgen over allerlei individuen tegenwoordig in de academische wereld die in de meest batshit crazy theorieën geloven. Bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En over welk specifiek instituut hebben we het dan?
Gewoon een hoogleraar van de UvA dit. Goed, toegegeven, de UvA spant in Nederland wel echt de kroon. Daar zijn ze ook driftig bezig met het 'dekoloniseren' van de hele universiteit, heeft een onderzoek naar de eigen rol in het slavernijverleden.quote:"Moet ik mij als witneus schuldig voelen over iets?", wil presentator Jort Kelder weten. "Dat weet ik niet", antwoordt M’charek, hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam. "Dat is het individuele niveau, dat is het niveau waar de discussie nu steeds naar toe getrokken wordt. Wit privilege gaat over een identiteit die onzichtbaar is, het is vanzelfsprekend. De manier waarop we de maatschappij hebben ingericht, is bedoeld voor de witte mensen."
Bron
Maar daar ging het toch helemaal niet om? Het was een politiek evenement zei je? Homo's weren die niet het juiste politieke gedachtegoed omarmen was prima. En nu gaat het ineens weer om het richten op bestuurders en de veiligheid van homo's op straat. Alle homo's of alleen die met de juiste politieke voorkeur?quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:47 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso richt zo'n pride zich ook op bestuurders die invloed hebben op veiligheid op straat voor homo's.
Haha, die geveinsde onverschilligheid is tenenkrommend en vooral ook enorm ongeloofwaardig. En wat gaat een Gay Pride in Nederland of Canada eigenlijk veranderen aan de situatie van homo's in Iran of Ghana?quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon lekker negeren en je eigen ding doen. Ik krijg nauwelijks iets mee van die Pride-maand en als er toch een en ander penetreert in mijn bubbel, haal ik m'n schouders op.
Ben het wel met mijn bovenbuurman eens dat activisme nodig blijft, omdat gay zijn in veel landen nog altijd niet normaal is, terwijl dat het wel zou moeten zijn.
Kerel, ik woon in Harderwijk, op de fucking Veluwe. Wat krijg ik in het dagelijks leven nou mee van die hele Pride-maand? En het is ook niet alsof de kranten volstaan met Pride-verhalen. Athans, ik heb ze nog niet opgemerkt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, die geveinsde onverschilligheid is tenenkrommend en vooral ook enorm ongeloofwaardig. En wat gaat een Gay Pride in Nederland of Canada eigenlijk veranderen aan de situatie van homo's in Iran of Ghana?
Ja, dat is het maffe, degenen die vinden dat dat hele LGBTwhatever gedoe hun door de strot wordt gedrukt en dat helemaal zat zijn, die zie je het vaakst terug in dit soort topics.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, het meeste dat ik van de Pride meekrijg is het geklaag erover op dit forum.
Hoogleraren beweren wel vaker van alles. Zeker als het om niet exacte wetenschappen gaat. Zo beweren hoogleraren economie ook van alles dat nooit uitkomt of klopt. Maar men heeft de vrijheid allerlei theorieen te bedenken en te toetsen of dat ook uitkomt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Google maar op een gemiddelde Nederlandse universiteit en 'diversity office' of 'diversity manager'. Om nog maar te zwijgen over allerlei individuen tegenwoordig in de academische wereld die in de meest batshit crazy theorieën geloven. Bijvoorbeeld:
[..]
Gewoon een hoogleraar van de UvA dit. Goed, toegegeven, de UvA spant in Nederland wel echt de kroon. Daar zijn ze ook driftig bezig met het 'dekoloniseren' van de hele universiteit, heeft een onderzoek naar de eigen rol in het slavernijverleden.
Ja politieke bestuurders aansporen om hun beleid aan het gedachtegoed te passen lijkt me nou bij uitstek een van de doelen die je met een politieke manifestatie wilt bereiken.quote:Maar daar ging het toch helemaal niet om? Het was een politiek evenement zei je? Homo's weren die niet het juiste politieke gedachtegoed omarmen was prima. En nu gaat het ineens weer om het richten op bestuurders en de veiligheid van homo's op straat. Alle homo's of alleen die met de juiste politieke voorkeur?
Volledige kletskoek natuurlijk weer. Ze willen alleen niet de "oplossingen" zoals de roze leeuw ze eist. Die zijn namelijk in strijd met het gedachtegoed van de Pride.quote:Daarnaast wil de woke en progressieve medemens helemaal niet praten over dit onderwerp omdat dit nog wel eens een spagaat wil opleveren met hun voorliefde voor migranten van (Islamtische komaf). Kortom, geen overtuigend argument.
Het enige dat ik buiten FOK! meekrijg is een berichtje an 2 minuten op het journaal als ik dat toevallig die dag kijk In het verleden had je ook wel eens bekenden van me die daar gingen hossen maar die lopen intussen allemaal achter de kinderwagen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, ik woon in Harderwijk, op de fucking Veluwe. Wat krijg ik in het dagelijks leven nou mee van die hele Pride-maand? En het is ook niet alsof de kranten volstaan met Pride-verhalen. Athans, ik heb ze nog niet opgemerkt.
In de journalistieke wereld zal het je zeker niet ontgaan. Je hoeft (social) media maar te openen en wordt er al snel mee geconfronteeerd, om nog maar te zwijgen over alle bedrijven die tegenwoordig aan deze idioterie meedoen. En even Googelen laat zien dat men zelfs in Harderwijk ook regenboogvlag nog wel eens wil hijsen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, ik woon in Harderwijk, op de fucking Veluwe. Wat krijg ik in het dagelijks leven nou mee van die hele Pride-maand? En het is ook niet alsof de kranten volstaan met Pride-verhalen. Athans, ik heb ze nog niet opgemerkt.
Wat betreft je vraag: ik geloof persoonlijk wel in globale solidariteit. Dus hier protesteren om (mede) aandacht te vragen voor de vervolging van homo's in kutlanden.
Deze week is er net een instagram pagina opgericht voor de Harderwijk pride walk. Ik zal morgen bij onze plaatselijke lhbti-bar wel horen hoe en wat.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat betreft je vraag: ik geloof persoonlijk wel in globale solidariteit. Dus hier protesteren om (mede) aandacht te vragen voor de vervolging van homo's in kutlanden.
Denk dat jij en ik een heel ander beeld hebben van er 'iets van meekrijgen'. Ik ben mij er van bewust dat het Pride-maand is, en ja, ik zie weleens een en ander voorbijkomen op Twitter of in de media. Maar omdat het mij verder geen reet interesseert klik ik er niet op en scroll ik vrolijk verder.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In de journalistieke wereld zal het je zeker niet ontgaan. Je hoeft (social) media maar te openen en wordt er al snel mee geconfronteeerd, om nog maar te zwijgen over alle bedrijven die tegenwoordig aan deze idioterie meedoen. En even Googelen laat zien dat men zelfs in Harderwijk ook regenboogvlag nog wel eens wil hijsen.
Maar nee, jij krijgt er allemaal niets van mee. Het is aandoenlijke gaslighting waarmee je vervolgens anderen die alle symbolieken en overdreven aandacht voor deze maand wél zien (en bekritiseren) op een negatieve manier kunt wegzetten.
Ja, en er is ook een regenboogpad. Maar nogmaals: ik denk dat wij een ander beeld hebben van wat wordt verstaan onder 'er iets van meekrijgen'. Zie ook mijn post hierboven.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Deze week is er net een instagram pagina opgericht voor de Harderwijk pride walk. Ik zal morgen bij onze plaatselijke lhbti-bar wel horen hoe en wat.
Het doel is vooral om het te normaliseren. Als jij dat beschouwt als 'indoctrineren', dan is dat jouw probleem.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:41 schreef HowardRoark het volgende:
Maar nee, echt niemand wil de kinderen indoctrineren hoor, haha.
[ twitter ]
Tja as je kinderen tot keurige oer-conservatiefjes wilt opvoeden is zo'n populaire tv serie natuurlijk maar lastig. Meteen cancellen die hap!quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het doel is vooral om het te normaliseren. Als jij dat beschouwt als 'indoctrineren', dan is dat jouw probleem.
Wel mooi dat jij zo'n account volgt en je dan boos loopt te maken over een of andere tekenfilm waar non-binaire figuren in voorkomen. Man man man, conservatieven zijn toch ook wel de meest trieste figuren op deze aardkloot. Grappig dat je in een andere post liep te emmeren over de 'voorliefde voor moslims', want jij zit goddonmme op een lijn met die oer-conservatieve zandhappers en hun Middeleeuwse idealen.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Diversity & Equity Managers die in je rug lopen te hijgen, evaluaties m.b.t. je hoeveelheid Sustainable Development Goals in je onderzoeksplannen, taalgebruik in je artikelen, sturing vanuit bestuur naar wenselijkheid van onderzoek én uitkomsten en een verstikkende sfeer waarin het benoemen van bepaalde zaken taboe is.
Dat is wat gaande is in academia.
Blackrockquote:Op woensdag 14 juni 2023 10:25 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik werk voor een internationaal bedrijf en we worden doodgegooit met ESG, SDG, diversity, equity, and inclusion etc de laatste jaren
Ow, nee hoor, je hebt er helemaal gelijk in in de post hierboven, op de pride-evenementen na dan.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en er is ook een regenboogpad. Maar nogmaals: ik denk dat wij een ander beeld hebben van wat wordt verstaan onder 'er iets van meekrijgen'. Zie ook mijn post hierboven.
Nou.. Toevallig deed Nunspeet vorige week mee met de Pride Month. Bij ons in Harderwijk is vooral de coming out week heel groot. Vorig jaar waren er twee exposities, kon je gratis naar een lesbo film in de catharinakapel, was er een discussieavond over LHBTI-sporters en kon iedereen gratis een regenboogvlag ophalen bij de gemeente.quote:In mijn regio worden voor zover ik weet geen Pride-evenementen gehouden.
Waarom zou je kinderen de leugen willen meegeven dat zij iets als 'non-binair' kunnen zijn? Je zit hen dus een ideologie voor te schotelen die gebaseerd is op een fantasie over het menselijke geslacht. En dan wil je dit ook nog normaliseren?quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het doel is vooral om het te normaliseren. Als jij dat beschouwt als 'indoctrineren', dan is dat jouw probleem.
Wel mooi dat jij zo'n account volgt en je dan boos loopt te maken over een of andere tekenfilm waar non-binaire figuren in voorkomen. Man man man, conservatieven zijn toch ook wel de meest trieste figuren op deze aardkloot. Grappig dat je in een andere post liep te emmeren over de 'voorliefde voor moslims', want jij zit goddonmme op een lijn met die oer-conservatieve zandhappers en hun Middeleeuwse idealen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |