abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209509860
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Je gelooft dat alleen je genen het bepalen? Dat is al lang bewezen niet waar.
Wat bewijst dan volgens jou iemands geaardheid?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 14 juni 2023 @ 15:04:52 #252
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209509869
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:45 schreef Icegiant het volgende:

[..]
Dat kan ik niet natuurlijk ;). Daarom formuleer ik het als vraag. Mijn ervaring is namelijk dat het vaak gefrustreerde en angstige mannen zijn die moeite hebben met deze thema’s. Daarmee wil ik niet zeggen dat jullie zo zijn hoor. Het is dus een open vraag uit nieuwsgierigheid.

Fijn om te horen dat je persoonlijk geen belemmeringen hebt ervaren als homo in Nederland, dat vind ik top. Toch deelt niet iedereen dezelfde ervaring. Er zijn nog steeds groepen in de samenleving die te maken hebben met ongelijkheid en discriminatie. Bijv. mensen met een migratieachtergrond, mensen met een beperking, ga zo door.

En dat speelt op verschillende gebieden: onder andere werk, onderwijs, wonen, (toegang tot) zorg. Verschillende onderzoeken en rapporten hebben dat ook aangetoond, dus ongelijke behandeling/kansen op basis van factoren zoals fkomst, geslacht, seksuele geaardheid, inderdaad sociale klasse (vooral in onderwijs helaas) en andere kenmerken. Deze ongelijkheden kunnen leiden tot verschillen in onder andere kansen en behandeling in de maatschappij.

Ik kan je wel wat rapporten en onderzoeken sturen als je dat interessant vindt?
Bijzonder hoor, mijn ervaring is namelijk dat het niets met frustratie of angst te maken heeft, wel met een ofwel realistisch ofwel utopisch beeld van hoe de wereld werkt. En vooral de utopisten beginnen steeds meer grip te krijgen op de mainstream, wat hele vervelende gevolgen heeft omdat voor hun utopieën de hele samenleving moet worden ontwricht.

En ik ben erg bekend met het soort activistische narratieven, waarbij verschillen in uitkomst worden gepresenteerd als een resultaat van discriminatie. Links naar zulke rapporten of onderzoeken heb ik dus niet nodig. Ik weet wat je bedoelt.

Ik ben eigenlijk voornamelijk benieuwd aangezien jij wél in zulke theorieën lijkt te geloven, hoe zou je de vermeende problemen willen aanpakken? En bij welke uitkomsten of resultaten is het goed?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209509913
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:39 schreef Slayage het volgende:

[..]
Een vriendin van mij, 40 plusser, die behoorlijk "jongensachtig" is, omdat ze tussen allemaal jongens is opgegroeid, zegt dat als zij in de huidige periode was opgegroeid, zich waarschijnlijk ook zou identificeren als zijnde non-binair ofzo. Wat helemaal niet eens zo'n gekke gedachte is. We zijn allemaal een product van de maatschappij waar we zijn opgegroeid. En in deze maatschappij is het momenteel hip om bezig te zijn met de LGBTQ hokjes, die verzonnen zijn. Het is heel "normaal" dat je vorig jaar lesbo WAS , dit jaar trans BENT en volgend jaar pan-seksueel BENT.

Het is een moderne ontwikkeling dat onze seksualiteit onze identiteit bepaalt.
Ik vertoon ook in bepaalde opzichten 'jongensachtig' gedrag en vroeger was dat nog meer het geval. Maar waarom dat in zo'n hokje plaatsen? Biologisch gezien was, ben en blijf ik volledig een vrouw. Een vrouw die zich - gelukkig - kan gedragen, kleden e.d. zoals zij wil. Of dat nu als mannelijk dan wel vrouwelijk wordt gezien of (afwisselend) als beide. Ik zou als maatschappij eerder richten op die (voor)oordelen over wat als man(nelijk)/vrouw(elijk) wordt gezien ipv dan allerlei extra - wazige - hokjes te creëren.
Tails tell tales
pi_209509936
Ook wel lekker voorspelbaar, bij voorbaat de bronnen al diskwalificeren en het dan maar op geloof gooien en er weer een onzinnige links/rechts discussie van maken
pi_209510029
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:00 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Dat kun je dan ook vast wel onderbouwen gezien je stelligheid.
Er zijn heel veel studies over gedaan, ook met tweelingen en zo. Deels nature, deels nurture. Ben op mijn werk, maar zijn heel veel studies over gedaan, kan wel wat googlen voor je als ik thuis ben.
pi_209510058
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:24 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Er zijn heel veel studies over gedaan, ook met tweelingen en zo. Deels nature, deels nurture. Ben op mijn werk, maar zijn heel veel studies over gedaan, kan wel wat googlen voor je als ik thuis ben.
Dat tweelingen niet altijd dezelfde seksuele geaardheid hebben zegt niks over nurture.
pi_209510072
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:29 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Dat tweelingen niet altijd dezelfde seksuele geaardheid hebben zegt niks over nurture.
Ze hebben precies dezelfde DNA meegekregen. Dus dan zouden ze allebei dezelfde seksualiteit moeten hebben. Dat is dus niet het geval. Wel hoger dan gemiddeld. Dat betekent dus dat het deels aan je DNA ligt (nature) en deels door beinvloeidingen tijdens je jeugd (nurture).
pi_209510136
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ze hebben precies dezelfde DNA meegekregen. Dus dan zouden ze allebei dezelfde seksualiteit moeten hebben. Dat is dus niet het geval. Wel hoger dan gemiddeld. Dat betekent dus dat het deels aan je DNA ligt (nature) en deels door beinvloeidingen tijdens je jeugd (nurture).
Nee zo simpel is het niet, niet elke tweeling heeft hetzelfde DNA (en er zijn ook meer twee eiige dan een eiige tweelingen).
pi_209510162
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:36 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Nee zo simpel is het niet, niet elke tweeling heeft hetzelfde DNA (en er zijn ook meer twee eiige dan een eiige tweelingen).
Ok, dan weet jij het beter dan de wetenschap. Ik zou je bevindingen wel willen lezen.
pi_209510186
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Als het DNA identiek is, dan kan het nog altijd aan andere factoren liggen dan beïnvloeding tijdens de jeugd. Wellicht ontdekken we ooit dat bepaalde stoffen tijdens de zwangerschap invloed hebben. Beide ongeboren kinderen krijgen nooit exact dezelfde dosering binnen van alles.
pi_209510195
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:39 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ok, dan weet jij het beter dan de wetenschap. Ik zou je bevindingen wel willen lezen.
:') zegt de man zonder bronnen omdat die op zijn werk zit maar wel tijd genoeg heeft om te reageren.

Heb een begrijpelijk stukje voor je gevonden

https://willemwever.kro-n(...)eeling-hetzelfde-dna

En als je tijd hebt leg hier dan even uit hoe dit nurture kan zijn?

https://www.hln.be/buiten(...)oekers-aan~a4e15d31/
pi_209510223
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dat heb je dan fout. Een klein deel van de totale bevolking zal daardoor beinvoeld worden in hun seksualiteit. Zo is het nu eenmaal.
Krijg wel een heel erg 'pray the gay away'-gevoel bij jouw post.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 14 juni 2023 @ 15:50:07 #263
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209510238
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:24 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Inderdaad. Er spelen waarschijnlijk wel bepaalde genen een kleine rol in de ontwikkeling van seksuele oriëntatie, maar het is allemaal te weinig om te kunnen zeggen wat iemand zijn of haar seksuele oriëntatie is. Kortom, het blijft een mysterie en lijkt simpelweg een subjectieve ervaring te zijn op basis van genetische, culturele en omgevingsfactoren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209510248
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad. Er spelen waarschijnlijk wel bepaalde genen een kleine rol in de ontwikkeling van seksuele oriëntatie, maar het is allemaal te weinig om te kunnen zeggen wat iemand zijn of haar seksuele oriëntatie is. Kortom, het blijft een mysterie en lijkt simpelweg een subjectieve ervaring te zijn op basis van genetische, culturele en omgevingsfactoren.
Blijkbaar niet volgens de posters boven mij, alles is al bepaald voor je geboren bent.
pi_209510253
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Krijg wel een heel erg 'pray the gay away'-gevoel bij jouw post.
Bizar, want ik ben atheist.
pi_209510263
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:51 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Bizar, want ik ben atheist.
Het gaat mij dan ook om het idee dat seksualiteit valt (bij) te sturen. Dat soort gedachten liggen ten grondslag aan die homogenezings-bullshit.
pi_209510293
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het gaat mij dan ook om het idee dat seksualiteit valt (bij) te sturen. Dat soort gedachten liggen ten grondslag aan die homogenezings-bullshit.
Je jeugd en omgeving heeft invloed op je seksualiteit. Dat is gewoon een feit. Je wordt niet compleet geboren. Dat heeft allemaal niets met homogenezing-bullshit te maken.
pi_209510309
Niet alleen approve maar ook celebrate.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209510316
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Je jeugd en omgeving heeft invloed op je seksualiteit. Dat is gewoon een feit. Je wordt niet compleet geboren. Dat heeft allemaal niets met homogenezing-bullshit te maken.
Nogmaals, dat is nou eenmaal hoe daar in bepaalde religieuze kringen over wordt gedacht. Als je door 'nurture' homo kunt worden, kun je dat proces ook omkeren. Althans, dat is het idee.

Verder blijf ik erbij dat prentboeken met daarin een homokoppel er niet toe leiden dat een kind opgroeit als gay. Net zo min dat je hetero wordt van het lezen van kinderboekjes waarin hetero-koppels figureren.
pi_209510325
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nogmaals, dat is nou eenmaal hoe daar in bepaalde religieuze kringen over wordt gedacht. Als je door 'nurture' homo kunt worden, kun je dat proces ook omkeren. Althans, dat is het idee.

Verder blijf ik erbij dat prentboeken met daarin een homokoppel er niet toe leiden dat een kind opgroeit als gay. Net zo min dat je hetero wordt van het lezen van kinderboekjes waarin hetero-koppels figureren.
Natuurlijk, maar het blijft niet bij 1 boekje he.
pi_209510341
Uiteindelijk wordt er gewoon losbandigheid gepromoot imo.
pi_209510370
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 16:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar het blijft niet bij 1 boekje he.
Hoe zit het dan met homoseksualiteit in het dierenrijk? Heeft een leeuw die sex heeft met een ander mannetje teveel 'woke-boekjes' gelezen als welp?
  Vis een optie? woensdag 14 juni 2023 @ 16:08:13 #273
70532 loveli
N
pi_209510376
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het percentage homo's onder mannen die als jongen in de puberteit op internaten of kostscholen hebben gezeten, is hoger dan het gemiddelde. Als er genoeg hormonen opspelen en er geen vrouwen in de buurt zijn, gebeuren er soms andere dingen. (Jelle BC kan erover meepraten)

Mensen die zelf in hun jeugd zijn misbruikt, hebben een grotere kans om zelf later overschrijdend gedrag te vertonen.

Als het ene invloed kan hebben, waarom zou je dan niet in individuele gevallen de andere kant op kunnen bijsturen?
Ik herinner me een gesprek tussen Jordan Peterson en Milo, waar Milo zich ook afvroeg hoe hij zich had ontwikkeld als hij op 15-jarige leeftijd niet door een oudere man was verleid.
crap in = crap out
  woensdag 14 juni 2023 @ 16:09:25 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209510388
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:51 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Blijkbaar niet volgens de posters boven mij, alles is al bepaald voor je geboren bent.
Tja, daar is vooral de wens is de vader van de gedachte.
pi_209510414
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2023 16:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, daar is vooral de wens is de vader van de gedachte.
Jij bent toch ook gay?

Welke omgevingsfactoren speelden bij jou dan een rol? Teveel prentboeken gelezen waarin homostelletjes figureren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')