Wat bewijst dan volgens jou iemands geaardheid?quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Je gelooft dat alleen je genen het bepalen? Dat is al lang bewezen niet waar.
Bijzonder hoor, mijn ervaring is namelijk dat het niets met frustratie of angst te maken heeft, wel met een ofwel realistisch ofwel utopisch beeld van hoe de wereld werkt. En vooral de utopisten beginnen steeds meer grip te krijgen op de mainstream, wat hele vervelende gevolgen heeft omdat voor hun utopieën de hele samenleving moet worden ontwricht.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:45 schreef Icegiant het volgende:
[..]
Dat kan ik niet natuurlijk. Daarom formuleer ik het als vraag. Mijn ervaring is namelijk dat het vaak gefrustreerde en angstige mannen zijn die moeite hebben met deze thema’s. Daarmee wil ik niet zeggen dat jullie zo zijn hoor. Het is dus een open vraag uit nieuwsgierigheid.
Fijn om te horen dat je persoonlijk geen belemmeringen hebt ervaren als homo in Nederland, dat vind ik top. Toch deelt niet iedereen dezelfde ervaring. Er zijn nog steeds groepen in de samenleving die te maken hebben met ongelijkheid en discriminatie. Bijv. mensen met een migratieachtergrond, mensen met een beperking, ga zo door.
En dat speelt op verschillende gebieden: onder andere werk, onderwijs, wonen, (toegang tot) zorg. Verschillende onderzoeken en rapporten hebben dat ook aangetoond, dus ongelijke behandeling/kansen op basis van factoren zoals fkomst, geslacht, seksuele geaardheid, inderdaad sociale klasse (vooral in onderwijs helaas) en andere kenmerken. Deze ongelijkheden kunnen leiden tot verschillen in onder andere kansen en behandeling in de maatschappij.
Ik kan je wel wat rapporten en onderzoeken sturen als je dat interessant vindt?
Ik vertoon ook in bepaalde opzichten 'jongensachtig' gedrag en vroeger was dat nog meer het geval. Maar waarom dat in zo'n hokje plaatsen? Biologisch gezien was, ben en blijf ik volledig een vrouw. Een vrouw die zich - gelukkig - kan gedragen, kleden e.d. zoals zij wil. Of dat nu als mannelijk dan wel vrouwelijk wordt gezien of (afwisselend) als beide. Ik zou als maatschappij eerder richten op die (voor)oordelen over wat als man(nelijk)/vrouw(elijk) wordt gezien ipv dan allerlei extra - wazige - hokjes te creëren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een vriendin van mij, 40 plusser, die behoorlijk "jongensachtig" is, omdat ze tussen allemaal jongens is opgegroeid, zegt dat als zij in de huidige periode was opgegroeid, zich waarschijnlijk ook zou identificeren als zijnde non-binair ofzo. Wat helemaal niet eens zo'n gekke gedachte is. We zijn allemaal een product van de maatschappij waar we zijn opgegroeid. En in deze maatschappij is het momenteel hip om bezig te zijn met de LGBTQ hokjes, die verzonnen zijn. Het is heel "normaal" dat je vorig jaar lesbo WAS , dit jaar trans BENT en volgend jaar pan-seksueel BENT.
Het is een moderne ontwikkeling dat onze seksualiteit onze identiteit bepaalt.
Er zijn heel veel studies over gedaan, ook met tweelingen en zo. Deels nature, deels nurture. Ben op mijn werk, maar zijn heel veel studies over gedaan, kan wel wat googlen voor je als ik thuis ben.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:00 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Dat kun je dan ook vast wel onderbouwen gezien je stelligheid.
Dat tweelingen niet altijd dezelfde seksuele geaardheid hebben zegt niks over nurture.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:24 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Er zijn heel veel studies over gedaan, ook met tweelingen en zo. Deels nature, deels nurture. Ben op mijn werk, maar zijn heel veel studies over gedaan, kan wel wat googlen voor je als ik thuis ben.
Ze hebben precies dezelfde DNA meegekregen. Dus dan zouden ze allebei dezelfde seksualiteit moeten hebben. Dat is dus niet het geval. Wel hoger dan gemiddeld. Dat betekent dus dat het deels aan je DNA ligt (nature) en deels door beinvloeidingen tijdens je jeugd (nurture).quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:29 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Dat tweelingen niet altijd dezelfde seksuele geaardheid hebben zegt niks over nurture.
Nee zo simpel is het niet, niet elke tweeling heeft hetzelfde DNA (en er zijn ook meer twee eiige dan een eiige tweelingen).quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:30 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze hebben precies dezelfde DNA meegekregen. Dus dan zouden ze allebei dezelfde seksualiteit moeten hebben. Dat is dus niet het geval. Wel hoger dan gemiddeld. Dat betekent dus dat het deels aan je DNA ligt (nature) en deels door beinvloeidingen tijdens je jeugd (nurture).
Ok, dan weet jij het beter dan de wetenschap. Ik zou je bevindingen wel willen lezen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:36 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Nee zo simpel is het niet, niet elke tweeling heeft hetzelfde DNA (en er zijn ook meer twee eiige dan een eiige tweelingen).
Als het DNA identiek is, dan kan het nog altijd aan andere factoren liggen dan beïnvloeding tijdens de jeugd. Wellicht ontdekken we ooit dat bepaalde stoffen tijdens de zwangerschap invloed hebben. Beide ongeboren kinderen krijgen nooit exact dezelfde dosering binnen van alles.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:30 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze hebben precies dezelfde DNA meegekregen. Dus dan zouden ze allebei dezelfde seksualiteit moeten hebben. Dat is dus niet het geval. Wel hoger dan gemiddeld. Dat betekent dus dat het deels aan je DNA ligt (nature) en deels door beinvloeidingen tijdens je jeugd (nurture).
quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ok, dan weet jij het beter dan de wetenschap. Ik zou je bevindingen wel willen lezen.
Krijg wel een heel erg 'pray the gay away'-gevoel bij jouw post.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:59 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat heb je dan fout. Een klein deel van de totale bevolking zal daardoor beinvoeld worden in hun seksualiteit. Zo is het nu eenmaal.
Inderdaad. Er spelen waarschijnlijk wel bepaalde genen een kleine rol in de ontwikkeling van seksuele oriëntatie, maar het is allemaal te weinig om te kunnen zeggen wat iemand zijn of haar seksuele oriëntatie is. Kortom, het blijft een mysterie en lijkt simpelweg een subjectieve ervaring te zijn op basis van genetische, culturele en omgevingsfactoren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:24 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Er zijn heel veel studies over gedaan, ook met tweelingen en zo. Deels nature, deels nurture. Ben op mijn werk, maar zijn heel veel studies over gedaan, kan wel wat googlen voor je als ik thuis ben.
Blijkbaar niet volgens de posters boven mij, alles is al bepaald voor je geboren bent.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Er spelen waarschijnlijk wel bepaalde genen een kleine rol in de ontwikkeling van seksuele oriëntatie, maar het is allemaal te weinig om te kunnen zeggen wat iemand zijn of haar seksuele oriëntatie is. Kortom, het blijft een mysterie en lijkt simpelweg een subjectieve ervaring te zijn op basis van genetische, culturele en omgevingsfactoren.
Bizar, want ik ben atheist.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Krijg wel een heel erg 'pray the gay away'-gevoel bij jouw post.
Het gaat mij dan ook om het idee dat seksualiteit valt (bij) te sturen. Dat soort gedachten liggen ten grondslag aan die homogenezings-bullshit.quote:
Je jeugd en omgeving heeft invloed op je seksualiteit. Dat is gewoon een feit. Je wordt niet compleet geboren. Dat heeft allemaal niets met homogenezing-bullshit te maken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij dan ook om het idee dat seksualiteit valt (bij) te sturen. Dat soort gedachten liggen ten grondslag aan die homogenezings-bullshit.
Nogmaals, dat is nou eenmaal hoe daar in bepaalde religieuze kringen over wordt gedacht. Als je door 'nurture' homo kunt worden, kun je dat proces ook omkeren. Althans, dat is het idee.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Je jeugd en omgeving heeft invloed op je seksualiteit. Dat is gewoon een feit. Je wordt niet compleet geboren. Dat heeft allemaal niets met homogenezing-bullshit te maken.
Natuurlijk, maar het blijft niet bij 1 boekje he.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is nou eenmaal hoe daar in bepaalde religieuze kringen over wordt gedacht. Als je door 'nurture' homo kunt worden, kun je dat proces ook omkeren. Althans, dat is het idee.
Verder blijf ik erbij dat prentboeken met daarin een homokoppel er niet toe leiden dat een kind opgroeit als gay. Net zo min dat je hetero wordt van het lezen van kinderboekjes waarin hetero-koppels figureren.
Hoe zit het dan met homoseksualiteit in het dierenrijk? Heeft een leeuw die sex heeft met een ander mannetje teveel 'woke-boekjes' gelezen als welp?quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het blijft niet bij 1 boekje he.
Het percentage homo's onder mannen die als jongen in de puberteit op internaten of kostscholen hebben gezeten, is hoger dan het gemiddelde. Als er genoeg hormonen opspelen en er geen vrouwen in de buurt zijn, gebeuren er soms andere dingen. (Jelle BC kan erover meepraten)quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij dan ook om het idee dat seksualiteit valt (bij) te sturen. Dat soort gedachten liggen ten grondslag aan die homogenezings-bullshit.
Tja, daar is vooral de wens is de vader van de gedachte.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Blijkbaar niet volgens de posters boven mij, alles is al bepaald voor je geboren bent.
Jij bent toch ook gay?quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar is vooral de wens is de vader van de gedachte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |