abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209509378
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:09 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Die statistiek kwam je tegen op het (genderneutrale) toilet?

Volgens Gallup is het 20%, nog best veel en een verdubbeling ten opzichte van de millennials maar wat dan de bedoeling van je is om dit dan ook nog maar gelijk te verdubbelen begrijp ik niet helemaal maar zal waarschijnlijk ook dezelfde reden hebben dat je geen bron er bij plaatst.

https://news.gallup.com/p(...)cation-ticks-up.aspx

Als iets bespreekbaarder word is het toch ook niet zo gek dat de percentages stijgen?

En als je het artikel doorleest is het ook wel duidelijk dat de stijging voornamelijk is toe te schrijven aan de groep die zich bi voelt.
Het artikel heeft het over de volwassen. Kan me er alles bij voorstellen dat bij de tieners de percentage nog veel hoger ligt. Zoals ik zei, ik kwam het cijfer tegen. Dont shoot the messenger.

"Roughly 21% of Generation Z Americans who have reached adulthood -- those born between 1997 and 2003 -- identify as LGBT."
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209509444
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:13 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het artikel heeft het over de volwassen. Kan me er alles bij voorstellen dat bij de tieners de percentage nog veel hoger ligt. Zoals ik zei, ik kwam het cijfer tegen. Dont shoot the messenger.

"Roughly 21% of Generation Z Americans who have reached adulthood -- those born between 1997 and 2003 -- identify as LGBT."
Doe eens aan onderbouwing, met " kan me er alles bij voorstellen" kunnen we niet zo veel

Tot nu toe is het enige cijfer wat duidelijk is 20,8% en niet de 40% die je ergens tegen kwam maar niet kunt reproduceren.
pi_209509459
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

Voor de meeste is de lgbtq gewoon de nieuwe alt groep.
pi_209509463
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En over een paar jaar weer Pikachu-gezichten als blijkt dat de zelfmoordcijfers ineens ook zijn gestegen.
Plegen biseksuelen zoveel vaker zelfmoord dan?
pi_209509504
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dan bedoel je de parade.
Pride bestaat uit verschillende onderdelen. Als je die parade nis vindt, ga er dan niet heen..

Als ik bijvoorbeeld kijk naar Pride Amsterdam vorig jaar, de Canal Parade was bijzonder saai te noemen als je mannen in een slip verwacht die uitbundig staan te dansen.
Bijna elke boot had een kluit mensen met t shirt en spijkerbroek die wat ongemakkelijk meebewogen met de muziek.

Niet voor niets zie je in deze discussie alleen maar beelden uit het buitenland..
Het is echt zoeken naar een beetje extravagante mensen.
In ieder geval ik wil niet in een dergelijk kamp evenals dat ik niet in het religeuze kamp wil.
  Vis een optie? woensdag 14 juni 2023 @ 14:24:30 #231
70532 loveli
N
pi_209509507
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:08 schreef nixxx het volgende:

[..]
Het merendeel lijkt me daarvan aandachttrekkerij, 1 is denk ik statistisch te verwachten, 2 ook nog redelijk te verwachten, maar alles daarboven lijkt me onredelijk veel.
Elk meisje van 14 voelt zich ongemakkelijk in haar eigen lijf door de puberteit. Je krijgt opeens op een andere manier aandacht en niet voor iedereen is dat even leuk. Vroeger wisten we dat meisjes daar doorheen gaan als ze vrouw worden. Nu leren ze dat het kan betekenen dat je non-binair bent.
crap in = crap out
pi_209509511
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:19 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Doe eens aan onderbouwing, met " kan me er alles bij voorstellen" kunnen we niet zo veel
Als de indoctrinatie tegenwoordig bij prentenboeken in de basisschool begint en we in de Amerikaanse media worden doodgegooid met LGBTQ geneuzel, zoals jij ook stelt is het heel normaal dat meer mensen er zich mee identificeren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209509527
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:20 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Plegen biseksuelen zoveel vaker zelfmoord dan?
Mensen die zich identificeren als zijnde LGBTQ plegen inderdaad relatief meer zelfmoord.

De activisten stellen dat dit komt omdat ze in de maatschappij niet genoeg geaccepteerd worden. Daarom stellen ze ook LGBTQ acceptatie van levensbelang is en wanneer je tegen LGBTQ bent je per definitie het welzijn van deze mensen bedreigt.
-Rabia Al-Basri
pi_209509556
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:24 schreef Slayage het volgende:

[..]
Als de indoctrinatie tegenwoordig bij prentenboeken in de basisschool begint en we in de Amerikaanse media worden doodgegooid met LGBTQ geneuzel, zoals jij ook stelt is het heel normaal dat meer mensen er zich mee identificeren.
Welke indoctrinatie, de voorbeelden die ik tot nu toe van oerdomme (Amerikaanse) conservatieven heb gezien worden door de wat meer normalere mensen omschreven als prima voorlichting?
pi_209509560
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:24 schreef Slayage het volgende:

[..]
Weet niet hoor, maar je wordt geen homo door een prentenboek dat je als kind krijgt voorgeschoteld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209509630
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:26 schreef Slayage het volgende:

[..]
Mensen die zich identificeren als zijnde LGBTQ plegen inderdaad relatief meer zelfmoord.
Dat klopt voor een gedeelte van die groep, daarom ook de vraag of dat ook geld voor de groep die zicht identificeert als bi want zoals wel duidelijk is in die Gallup Poll is dat verre weg de grootste groep.

quote:
De activisten stellen dat dit komt omdat ze in de maatschappij niet genoeg geaccepteerd worden. Daarom stellen ze ook LGBTQ acceptatie van levensbelang is en wanneer je tegen LGBTQ bent je per definitie het welzijn van deze mensen bedreigt.
Waarom zou je tegen LGBTQ zijn?

Ik voel me als witte heteroseksuele (of is cis de juiste benaming) (economisch) rechtse man van middelbare leeftijd nu niet echt bedreigd door die groep of een letter daar uit en ik ben eigenlijk van mening dat mensen die zo'n moeite hebben met deze groep grotere sneeuwvlokjes zijn dan die vervelende woke groepering (en ook nog veel schadelijker voor de maatschappij ook)
pi_209509659
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:24 schreef loveli het volgende:

[..]
Elk meisje van 14 voelt zich ongemakkelijk in haar eigen lijf door de puberteit. Je krijgt opeens op een andere manier aandacht en niet voor iedereen is dat even leuk. Vroeger wisten we dat meisjes daar doorheen gaan als ze vrouw worden. Nu leren ze dat het kan betekenen dat je non-binair bent.
Een vriendin van mij, 40 plusser, die behoorlijk "jongensachtig" is, omdat ze tussen allemaal jongens is opgegroeid, zegt dat als zij in de huidige periode was opgegroeid, zich waarschijnlijk ook zou identificeren als zijnde non-binair ofzo. Wat helemaal niet eens zo'n gekke gedachte is. We zijn allemaal een product van de maatschappij waar we zijn opgegroeid. En in deze maatschappij is het momenteel hip om bezig te zijn met de LGBTQ hokjes, die verzonnen zijn. Het is heel "normaal" dat je vorig jaar lesbo WAS , dit jaar trans BENT en volgend jaar pan-seksueel BENT.

Het is een moderne ontwikkeling dat onze seksualiteit onze identiteit bepaalt.
-Rabia Al-Basri
pi_209509690
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:36 schreef EchteLiberaal het volgende:

Waarom zou je tegen LGBTQ zijn?

Ik ben moslim. Alles waar de LGBTQ voor staat, staat lijnrecht tegenover de islam.
-Rabia Al-Basri
pi_209509705
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:41 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ik ben moslim. Alles waar de LGBTQ voor staat, staat lijnrecht tegenover de islam.
Ik ben dan weer tegen de islam maar ben niet tegen moslims, leven en laten leven heb ik geleerd.
pi_209509713
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd hoe jij denkt te kunnen weten wat de positie in de maatschappij is van een andere user?

En gelijke kansen zijn er al in Nederland, al een hele, hele lange tijd. Als er toch iets verschil in maakt is dat klasse, niet huidskleur of seksuele oriëntatie. Ik ben als homo in Nederland op geen enkele manier benadeeld ten opzichte van een hetero.
Dat kan ik niet natuurlijk ;). Daarom formuleer ik het als vraag. Mijn ervaring is namelijk dat het vaak gefrustreerde en angstige mannen zijn die moeite hebben met deze thema’s. Daarmee wil ik niet zeggen dat jullie zo zijn hoor. Het is dus een open vraag uit nieuwsgierigheid.

Fijn om te horen dat je persoonlijk geen belemmeringen hebt ervaren als homo in Nederland, dat vind ik top. Toch deelt niet iedereen dezelfde ervaring. Er zijn nog steeds groepen in de samenleving die te maken hebben met ongelijkheid en discriminatie. Bijv. mensen met een migratieachtergrond, mensen met een beperking, ga zo door.

En dat speelt op verschillende gebieden: onder andere werk, onderwijs, wonen, (toegang tot) zorg. Verschillende onderzoeken en rapporten hebben dat ook aangetoond, dus ongelijke behandeling/kansen op basis van factoren zoals fkomst, geslacht, seksuele geaardheid, inderdaad sociale klasse (vooral in onderwijs helaas) en andere kenmerken. Deze ongelijkheden kunnen leiden tot verschillen in onder andere kansen en behandeling in de maatschappij.

Ik kan je wel wat rapporten en onderzoeken sturen als je dat interessant vindt?
pi_209509773
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:') :')
😊
pi_209509777
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Weet niet hoor, maar je wordt geen homo door een prentenboek dat je als kind krijgt voorgeschoteld.
Seksualiteit is nature + nurture. Dat boek lijkt me dan weer onderdeel van nurture. En nee, niet iedereen. Maar dit soort dingen beinvloedt wel degelijk. Veel kinks komen dan ook direct wat je in je jeugd hebt meegemaakt.
pi_209509789
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:53 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Seksualiteit is nature + nurture. Dat boek lijkt me dan weer onderdeel van nurture. En nee, niet iedereen. Maar dit soort dingen beinvloedt wel degelijk. Veel kinks komen dan ook direct wat je in je jeugd hebt meegemaakt.
Nee, daar geloof ik niet in. En een kink is wat anders dan een geaardheid. Je bent homo of hetero (of iets ertussenin), in die zin dat je voorkeur uitgaat naar mannen of vrouwen.

Al schijnt seksualiteit ook weer enigszins fluïde te zijn, als je de verhalen over de oude Grieken mag geloven.
pi_209509795
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, daar geloof ik niet in. En een kink is wat anders dan een geaardheid. Je bent homo of hetero (of iets ertussenin), in die zin dat je voorkeur uitgaat naar mannen of vrouwen.

Al schijnt seksualiteit ook weer enigszins fluïde te zijn, als je de verhalen over de oude Grieken mag geloven.
Je gelooft dat alleen je genen het bepalen? Dat is al lang bewezen niet waar.
pi_209509798
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:39 schreef Slayage het volgende:

[..]
Een vriendin van mij, 40 plusser, die behoorlijk "jongensachtig" is, omdat ze tussen allemaal jongens is opgegroeid, zegt dat als zij in de huidige periode was opgegroeid, zich waarschijnlijk ook zou identificeren als zijnde non-binair ofzo. Wat helemaal niet eens zo'n gekke gedachte is. We zijn allemaal een product van de maatschappij waar we zijn opgegroeid. En in deze maatschappij is het momenteel hip om bezig te zijn met de LGBTQ hokjes, die verzonnen zijn. Het is heel "normaal" dat je vorig jaar lesbo WAS , dit jaar trans BENT en volgend jaar pan-seksueel BENT.

Het is een moderne ontwikkeling dat onze seksualiteit onze identiteit bepaalt.
Daar zegt die vriendin dan toch ook niks geks? Dat er in het verleden geen letter voor was betekend niet dat het niet bestond.
pi_209509809
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Je gelooft dat alleen je genen het bepalen? Dat is al lang bewezen niet waar.
Ik heb mij daar verder niet in verdiept, maar ik denk in ieder geval niet dat iemand van mannenbillen gaat houden als je hem prentenboekjes laat zien waarin homo-relaties worden genormaliseerd.
pi_209509817
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik heb mij daar verder niet in verdiept, maar ik denk in ieder geval niet dat iemand van mannenbillen gaat houden als je hem prentenboekjes laat zien waarin homo-relaties worden genormaliseerd.
Dat heb je dan fout. Een klein deel van de totale bevolking zal daardoor beinvoeld worden in hun seksualiteit. Zo is het nu eenmaal.
pi_209509826
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dat heb je dan fout. Een klein deel van de totale bevolking zal daardoor beinvoeld worden in hun seksualiteit. Zo is het nu eenmaal.
Dat kun je dan ook vast wel onderbouwen gezien je stelligheid.
pi_209509831
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:24 schreef torentje het volgende:

[..]
In ieder geval ik wil niet in een dergelijk kamp evenals dat ik niet in het religeuze kamp wil.
Maar dat hoeft natuurlijk ook niet.
De een heeft er wel iets mee en de andere niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_209509836
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dan was in de oertijd iedereen dus biseksueel.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')