SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Nee nee, dan krijg ik het nog heterquote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:02 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wordt een mooi weekend om te gaan stappen en van het uitzicht te genieten.
Waddenzeequote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan bevestigen dat dit niet waar is.
Huh, dat is best warm hoor?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:20 schreef Elan het volgende:
Bizar eigenlijk. In Zuid Duitsland op een hoogte van 2000 meter is het nu maar 14 graden.
Dacht altijd dat je voor dat soort temperaturen in de zomer naar IJsland moest
Afhankelijk van de luchtvochtigheid scheelt 't 0.6-1.0 graden per 100 meter. Even nog doorgaan met deze droogte en dan wordt het daar boven nog kouder.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:20 schreef Elan het volgende:
Bizar eigenlijk. In Zuid Duitsland op een hoogte van 2000 meter is het nu maar 14 graden.
Dacht altijd dat je voor dat soort temperaturen in de zomer naar IJsland moest
Dan moet je wel je naam veranderen naar Wads.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:57 schreef Haags het volgende:
Ik ga op een Waddeneiland wonen. Met 17 graden
Voor Haags een appartement bovenin de Zalmhaven dusquote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Afhankelijk van de luchtvochtigheid scheelt 't 0.6-1.0 graden per 100 meter. Even nog doorgaan met deze droogte en dan wordt het daar boven nog kouder.
En we hebben nog even...quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
De eerste 30ers zijn gespot in ZO Nederland..
Collega ging een weekend naar Terschelling, nam een trui en jasje meequote:
quote:Zaterdag belooft het nog een fractie warmer te worden met 27 tot 31 graden. Wederom is het droog en zonovergoten. De Bilt kan voor het eerst dit jaar een tropische dag noteren.
Zondag 11 juni: regionaal tropisch, later een lokale bui
Een hogedrukgebied boven Scandinavië zorgt voor een oostelijke stroming van warme lucht. Het wordt opnieuw zomers tot tropisch warm met zonnige perioden en wolkenvelden. In het zuiden zullen in de loop van de dag een paar lokale regen- of onweersbuien ontstaan.
Maandag 12 juni: opnieuw regionaal tropisch
De nieuwe week gaat zeer warm van start met middagwaarden van 26 graden in het noorden tot 30 of lokaal 31 graden in het zuiden en oosten. Er staat een matige oostenwind.
Dinsdag 13 juni: een fractie minder warm
De wind draait naar het noordoosten, waardoor het iets minder warm wordt dan voorgaande dagen. De dag verloopt wederom zonnig met maxima tussen 26 en 29 graden.
De dagen erna: Zomers warm met lokaal een bui
Een groot deel van de tijd is het droog. Er is een afwisseling van zon en wolken. Met een middagtemperatuur tussen 22 en 27 graden blijft het warm voor de tijd van het jaar.
Daar is het wel lekker weer de komende dagen. 20-25/26 graden.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Collega ging een weekend naar Terschelling, nam een trui en jasje mee
Eind april ja. Of oktoberquote:
Hier nu ook. 36% met 28 graden. Redelijk perfect wel. Als de nachten dan 12-14 worden, dan mag dit de hele zomerquote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:05 schreef dick_laurent het volgende:
Perfecte warmte vandaag. 48% lv bij 28 graden. Ideaal.
Helaas gaat die luchtvochtigheid gedurende de zomer ook hier omhoog en dan wordt het minder genieten. Maar voor nu is het perfection
Ben benieuwd hoe het hier in Eindhoven verloopt... het is hier nogal een warmte-eiland en vooral in de binnenstad kan het goed nog tot even in de nacht tussen de 20 en 25°C blijven.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:26 schreef Nattekat het volgende:
Het mag wel iets harder afkoelen in de avond. Lijkt er nu op dat ik pas om 22:00 alles open kan gooien.
Gloeiende gloeiende, ik heb net die ramen openquote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:06 schreef YourCaptor het volgende:
@:Nattekat sluit deuren en ramen: https://112hm.nl/2023/06/(...)-omgeving-zichtbaar/
Enorme rookwolk over Woubrugge richting Leiden. Ik ging serieus op de weerradar kijken omdat ik ineens wat "wolken" zag.
Ik hoopte ook op wat afkoeling.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 22:10 schreef Nattekat het volgende:
Gloeiende gloeiende, ik heb net die ramen open
En dan als zo'n zwetende rollade in bed liggen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:38 schreef tralalala het volgende:
Heerlijk dit.
Je zou maar #viesdik zijn en niet kunnen slapen in deze "warmte".
Wel apart dat het aan de kust (Den Haag) warmer blijft ‘s nachts dan in Nijmegen of Limburg, zeker aan het begin van de zomer. Wel lekker!quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:33 schreef LTVDK het volgende:
Echt afkoelen doet het nog niet echt
[ afbeelding ]
Jammer dat ik dik 2 uur van zee afwoon...quote:
Hier al ruim 24quote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:58 schreef Bocaj het volgende:
Inmiddels 22,5 binnen.
Buiten is het nog koeler maar niet lang meer.
Dat valt vaak tegen op een begraafplaats.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dadelijk begrafenis. Dienst is buiten. Als er maar schaduw is, anders kunnen ze mij direct erna doen
Donkere paraplu tegen de zon meenemen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dadelijk begrafenis. Dienst is buiten. Als er maar schaduw is, anders kunnen ze mij direct erna doen
Gecondoleerd.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
ik heb hier zo'n vliegenhor dat je kan wassen in de wasmachine. Zo eentje met klittenband.quote:
Die van mij niet. Dus helaas is die niet zo goed in pollen opvangenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
ik heb hier zo'n vliegenhor dat je kan wassen in de wasmachine. Zo eentje met klittenband.
Gisteren gewassen want hing vol met pluisjes. vannacht terug opgehangen en nu hangt het opnieuw vol met pluisjes
Met wederom de kanttekening dat het grondwater nu veel hoger staat dan in 2018.quote:
Ripquote:
Vond dit geen goede video om eerlijk te zijnquote:
Je tanden ook.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 11:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Het gras begint al weer geel te worden.
Dit is de eerste keer ooit dat ik iemand hoor beweren dat wind voor een lagere luchtvochtigheid zorgtquote:Op zaterdag 10 juni 2023 11:59 schreef Twieki het volgende:
[..]
Wees blij. Zorgt voor een lagere luchtvochtigheid.
Het zorgt voor meer verkoeling dan dat er totaal geen wind is.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer ooit dat ik iemand hoor beweren dat wind voor een lagere luchtvochtigheid zorgt
En nee, dit is weer van die wind die net vervelend is voor van alles. Een licht briesje is niks mis mee, maar dit is weer gewoon windkracht 4. Iets wat al bijna twee maanden onafgebroken het geval is.
Idd.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vond dit geen goede video om eerlijk te zijn
Iets te langdradig, en iets dat ik zelf ook gewoon kan checken in een fractie van de tijd.
Er staat wel wat neerslag in de kaarten van 20 juni, maar dat is nog heul ver weg.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:36 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Idd.
Als ik naar de pluim kijk dan zie ik eindeloos 25 tot 30°C en kurkdroog.
Bij jou is het altijd kutweerquote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer ooit dat ik iemand hoor beweren dat wind voor een lagere luchtvochtigheid zorgt
En nee, dit is weer van die wind die net vervelend is voor van alles. Een licht briesje is niks mis mee, maar dit is weer gewoon windkracht 4. Iets wat al bijna twee maanden onafgebroken het geval is.
Nee, dat is in Assen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bij jou is het altijd kutweer
Zo in de schaduw op het balkon is het prima uit te houden hoor met dat windje
Gelukkig gaat die vanavond weer liggen zodat het tenminste niet kan doortochten en het lekker warmpjes blijft in huisquote:
Is ook wel fijn voor de barbecue dat niet alles weg waait en dat de rook gewoon recht omhoog gaatquote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gelukkig gaat die vanavond weer liggen zodat het tenminste niet kan doortochten en het lekker warmpjes blijft in huis
Volgens ChatGPT en @Nova zijn dit 12-jarigen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:02 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wordt een mooi weekend om te gaan stappen en van het uitzicht te genieten.
16 misschien nog niet, maar toch zeker 15(14)quote:Op zaterdag 10 juni 2023 15:42 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Volgens ChatGPT en @:Nova zijn dit 12-jarigen.
Ik ben tegen pedofilie.
Verdrietig altijd dit nieuws. (Elk jaar weer met mooi weer.)quote:
Heb je dat ook in zo'n plas?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 16:40 schreef Bocaj het volgende:
Doet mij denken over zwemmen in een 'mui'.
Stond op Telegraaf.
https://www.telegraaf.nl/(...)arlijke-mui-in-zwemt
Verdrinkingen, kinderen en dieren in geparkeerde auto's, natuurbranden, hitteplan, voorzorgsmaatregelen op festivals, run op airco's...quote:
Ik kan dit bevestigen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Hier in het Noorden des lands is het met 25 graden nog redelijk uit te houden.
Warm zatquote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Hier in het Noorden des lands is het met 25 graden nog redelijk uit te houden.
Yep...dit is veel te warm om in de zon te zitten. Ik verlang terug naar die frisse noordenwind van vorige week. Dat was ideaal zomerweer.quote:
https://www.ad.nl/binnenl(...)te-minibus~aab257ab/quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Verdrinkingen, kinderen en dieren in geparkeerde auto's, natuurbranden, hitteplan, voorzorgsmaatregelen op festivals, run op airco's...
Denk dat het weer tijd wordt om een bingokaart voor de dag te halen.
Nou wees blij, kun je eindelijk fatsoenlijk sproeien.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 13:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gelukkig gaat die vanavond weer liggen zodat het tenminste niet kan doortochten en het lekker warmpjes blijft in huis
Zeemist lijkt me nóg erger. Je krijgt dan gelijk weer herinneringen aan zo'n grouwe dag in januari met hardnekkige mist onder zo'n grondinversie bij 3°C en berichten op de radio dat men beter geen houtkachel kan stoken omdat het overlast kan geven.quote:
En boomers be like:quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:53 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zeemist lijkt me nóg erger. Je krijgt dan gelijk weer herinneringen aan zo'n grouwe dag in januari met hardnekkige mist onder zo'n grondinversie bij 3°C en berichten op de radio dat men beter geen houtkachel kan stoken omdat het overlast kan geven.
Lekker op het terras met een glaasje rosé met een ijsklontjequote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:09 schreef Wereldgozer het volgende:
Oud Hollands zomerdagje, heerlijk buiten flaneren, vitamine D aanvullen @:RamboDirk
Mm, deze is uit zuid Afrika, heerlijk frisquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:12 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Lekker op het terras met een glaasje rosé met een ijsklontje
Verleidelijk, speels, soepel en uitdagendquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:13 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Mm, deze is uit zuid Afrika, heerlijk fris
User @monkyyy is net van het terras gekropen @Zipportalquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:15 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Verleidelijk, speels, soepel en uitdagend
Je deed een poging voor de langste zin en tevens het daarin zo vaak mogelijk verwenden van het woord 'genot'?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:48 schreef DemonRage het volgende:
Vanavond maar weer lekker op stap!
Net als gisteravond is het een genot om naar de binnenstad te fietsen door de zomerwarmte, een genot om in een airco gekoelde kroeg te staan als het terras geen optie is, een genot om vrouwenvolk met korte jurkjes en rokjes te zien en ook een genot om na 4:00u 's nachts door nog steeds zachte lucht weer naar huis te fietsen.
Ik scrolde van onder naar boven.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:13 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Mm, deze is uit zuid Afrika, heerlijk fris
In video:quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:47 schreef dick_laurent het volgende:
Nope, de Bilt doet het weer hoor! Trolololoo 29.8
Ja dit voelt echt als op vakantie zijn in Spanje.quote:Op zondag 11 juni 2023 08:26 schreef Nattekat het volgende:
Voelt wel echt als Zuid-Europa nu. Van die droge hitte al heel vroeg in de ochtend.
quote:Op zondag 11 juni 2023 08:26 schreef Nattekat het volgende:
Voelt wel echt als Zuid-Europa nu. Van die droge hitte al heel vroeg in de ochtend.
Fijn toch? Op vakantie in Spanje zonder er naartoe te reizen!quote:Op zondag 11 juni 2023 08:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja dit voelt echt als op vakantie zijn in Spanje.
Ik heb geen vakantie geboekt dit jaar, dus wel lekker dat de vakantie hier naartoe komtquote:Op zondag 11 juni 2023 08:48 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Fijn toch? Op vakantie in Spanje zonder er naartoe te reizen!
Ja, De Bilt kwam gisteren weer eens 0.2 graden te kort voor een monsterhittegolf.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:25 schreef DemonRage het volgende:
Voor Eindhoven (en eigenlijk het hele zuiden van het land) een hittegolf tot ver in de onbetrouwbare termijn:
Verdomd krijgt @Nattekat toch gelijkquote:Op zondag 11 juni 2023 11:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, De Bilt kwam gisteren weer eens 0.2 graden te kort voor een monsterhittegolf.
Goed nieuws.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:28 schreef INViCTuS het volgende:
Halverwege de week gaan de nachten alweer richting 11-13 graden, dus dat is wel gunstig
Idd, dat is belangrijk, Beetje frisse nachten om door te luchten.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:28 schreef INViCTuS het volgende:
Halverwege de week gaan de nachten alweer richting 11-13 graden, dus dat is wel gunstig
Niet mijn probleem.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:13 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ] PUSHMELDING [ afbeelding ]
Eerste regionale hittegolf van 2023 een feit
quote:Eerste regionale hittegolf dit jaar een feit, ook maandag hitte-protocol op snelwegen
Hoewel de zomer pas net is begonnen, is de eerste regionale hittegolf van 2023 een feit. Om 13.10 had weerstation Woensdrecht met 30,1 graden de primeur.
Voor een hittegolf moet het vijf dagen op rij 25 graden of meer zijn en op drie dagen daarvan moet de temperatuur stijgen naar 30 graden of meer. We spreken van een landelijke hittegolf als die temperaturen worden gemeten in de Bilt. De verwachting is dat het zondag in meerdere provincies 30 graden of warmer wordt.
https://www.bndestem.nl/b(...)-snelwegen~ab4c608b/
De huisjes op de Waddeneilanden zitten helaas al stampvol. En mocht er eentje vrij zijn, dan betaal je daar de hoofprijs voor. Daar is het nog enigszins een beetje uit te houden.quote:Op zondag 11 juni 2023 13:25 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is weliswaar in de onbetrouwbare termijn, maar deze kaart laat sommige mensen nu al zuchten.
Aircootje doet zijn werk @Haagsquote:Op zondag 11 juni 2023 11:29 schreef RamboDirk het volgende:
Heerlijk oud hollandsch zomertje. Slapen met het raam open, muggenjacht om 03:00, zwetend weer je bed in, warm briesje vanuit het raam, gebroken nacht.
Zondags ontbijtje in de zon met gevoelstempratuur al op 30 graden om 09:00prachtig
Ouderwets genieten. Dat dit de hele zomer mag duren wellicht iets stabieler richting 35. Met het windje soms nog aan de frissige kant.
Als we weer richting de 40 gaan zit ik zo in UK of ierlandquote:Op zondag 11 juni 2023 14:33 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
De huisjes op de Waddeneilanden zitten helaas al stampvol. En mocht er eentje vrij zijn, dan betaal je daar de hoofprijs voor. Daar is het nog enigszins een beetje uit te houden.
Daar is de 40 vorig jaar gehaald.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:00 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Als we weer richting de 40 gaan zit ik zo in UK of ierland
#klimaatvluchteling
Oke Hans, dank jequote:Op zondag 11 juni 2023 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je vlucht naar een land waar het vorig jaar warmer was dan hier.
Ideale temperaturen. Hier nu ook 26°C met een briesje. Laat de hitte maar fijn in het noordwesten des continents blijvenquote:Op zondag 11 juni 2023 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Gelukkig vanaf woensdag wat koeler richting 25-26 graden.
Dat is toch vast wel ergens te regelen?quote:
Deze post is echt meta!quote:Op zondag 11 juni 2023 16:24 schreef Nattekat het volgende:
Oh oh, De Bilt. Net aan die 30,0 tweemaal gehaald, maar dit had weer net zo goed zo'n kansloze 29,9 kunnen worden
Hier achter 33 nu. Wat te maken heeft met stadswarmte, want officieel is het hier geen 30 graden geweest.quote:
Hier zal het ook wel zo'n 33 zijn geweest bij mij achter. Niet gekeken voor ik weg ging.quote:Op zondag 11 juni 2023 17:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Hier achter 33 nu. Wat te maken heeft met stadswarmte, want officieel is het hier geen 30 graden geweest.
Wordt het ook wel na maandag. Maar dan nog steeds wel 27,28.quote:Op zondag 11 juni 2023 17:48 schreef YourCaptor het volgende:
Mag wel paar graad minder inderdaad. Bakoven.
Opgeteld 0 mm maar dan tellen ze zweetdruppels niet mee.quote:Op zondag 11 juni 2023 19:02 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker van de week die bewolking der bij, boh
Lekker Nederlandse zomer, bewolkt 30 graden en geen wind.
Ik hoef in ieder geval geen ticket naar de tropics te kopen
Vat mijn weekend ook goed samen. Nee sorry, ik gun het de liefhebbers van harte, maar ben er persoonlijk niet voor gemaakt deze hitte en droogte.quote:Op zondag 11 juni 2023 20:10 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Bij mij is het binnen 27,5 graad en buiten (volgens buienradar) 29,7 graden.
...en heel veel pollen.
Mijn neus prikt heel erg en ik heb geen hooikoorts.
Ik ook niet en mijn tuin is nu al de Sahara.quote:Op zondag 11 juni 2023 21:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vat mijn weekend ook goed samen. Nee sorry, ik gun het de liefhebbers van harte, maar ben er persoonlijk niet voor gemaakt deze hitte en droogte.
Nou ja, niet voor iedereen...quote:Op zondag 11 juni 2023 21:45 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Potverdikkie lekker man, wijntje erbij heerlijk!
Alle hooikoorts WEGquote:Op zondag 11 juni 2023 21:45 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Potverdikkie lekker man, wijntje erbij heerlijk!
Ik voel de “mijn zolderraam staat wagenwijd open en ik ben naar kantoor vertrokken zonder het weerbericht te lezen” al aankomen.quote:Op zondag 11 juni 2023 22:01 schreef Momo het volgende:
Er staat voor 21 juni neerslag in de kaarten
[ afbeelding ]
https://www.theguardian.c(...)e-hotter-than-monacoquote:A month’s rain could fall over UK but it will still be hotter than Monaco
Sun 11 Jun 2023 20.24 BST
Almost a month’s rain could fall over parts of the UK in the next 12 hours – but the country will still be hotter than Monaco.
New weather warnings have been issued by the Met Office for thunderstorms and rain on Sunday and Monday.
Temperatures hit 32C at Kew Gardens in south-west London on Sunday and much of the UK was hotter than Monaco and the French riviera where temperatures languished in the low 20s.
However, temperatures fell just short of this year’s record high of 32.2C which was reached on Saturday.
A total of 28.6mm of rain fell in Charlwood, Surrey, on Sunday afternoon, which is almost half the average for the whole month of June.
Met Office meteorologist Dan Stroud said: “One or two spots have had quite significant rainfall in a short period. On Monday, we’re expecting a fine and hot start, temperatures rising fairly quickly during the course of the morning under strong early summer sunshine and that’s likely to spark a few thundery showers.
“Parts of Wales and England will see 30mm of rain in an hour, 60 to 80mm in some spots. North parts of Northern Ireland, south-west Scotland and the Highlands could see 20 to 30mm of rain in an hour during the thunderstorms, and 40 to 50mm in some spots. Potentially we are looking at a month’s worth of rain falling.
“The highest temperatures will be around Birmingham and in Wales. It will widely be 24C to 28C on Monday, with some spots sitting at the 30C to 32C mark. It will be warmer than Monaco, where it has hit 24.7C on Sunday and is expected to be 22 to 24C on Monday.”
A yellow thunderstorm warning is in place until 9pm on Sunday covering most of England, Wales and Scotland. A yellow warning for rain has been released covering southern parts of England and Wales from 7pm on Sunday until 9am on Monday.
Four yellow thunderstorm warnings are in place from noon to 9pm on Monday and cover parts of Scotland, Northern Ireland, much of southern England and the Midlands and most of Wales.
The warnings mean thunderstorms and rain may bring disruption with potential flooding and difficult driving conditions, the Met Office says on its website.
Kijk ze eens allemaal helpenquote:Op maandag 12 juni 2023 01:52 schreef crystal_meth het volgende:
Het was warm in Londen:
[ afbeelding ]
At least three troops collapse during military parade in London
Oooh dat zou fantastisch zijn, ik hou van dit weer maar 's nachts wil ik wel graag slapen.quote:Op maandag 12 juni 2023 07:09 schreef INViCTuS het volgende:
Komende 2 weken vrijwel elke dag 25+, maar de nachten gaan wel naar 12-14. Zoals zomer hoort te zijn
Als het 's nachts goed afkoelt vind ik het dikke primaquote:Op maandag 12 juni 2023 07:09 schreef INViCTuS het volgende:
Komende 2 weken vrijwel elke dag 25+, maar de nachten gaan wel naar 12-14. Zoals zomer hoort te zijn
Als het richting 12-14 gaat in de nacht is dat prima. Dan mag het overdag gerust 25-28 worden. In tegenstelling tot de lente doet de zomer vooralsnog wel gewoon wat ie moet doen.quote:Op maandag 12 juni 2023 08:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als het 's nachts goed afkoelt vind ik het dikke prima
Precies. Hier gebeurt dat vanaf nu niet meer, blijft ook snachts rond of boven de 20 dus ja dan krijg je op natuurlijke wijze je huis niet meer gekoeld en moet de airco wel aan. (we hebben het op zich nog lang kunnen uitstellen vind ikquote:Op maandag 12 juni 2023 08:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als het richting 12-14 gaat in de nacht is dat prima. Dan mag het overdag gerust 25-28 worden. In tegenstelling tot de lente doet de zomer vooralsnog wel gewoon wat ie moet doen.
Je hoofd moet ook wel tiefus heet worden onder die zwarte 'vacht' volgens mij.quote:Op maandag 12 juni 2023 01:52 schreef crystal_meth het volgende:
Het was warm in Londen:
[ afbeelding ]
At least three troops collapse during military parade in London
Grenzen dicht!quote:Op maandag 12 juni 2023 10:05 schreef INViCTuS het volgende:
Na het weekend wellicht weer heter.
[ twitter ]
Zowel het Rijnbasin als het Maasbasin zijn helemaal droog volgens al die kaartjes, dat kan zelfs na al die regen nog wel gezeik gaan geven...quote:
Alles tegen elkaar open vanavond, genotquote:Op maandag 12 juni 2023 10:28 schreef Nattekat het volgende:
Buienradar verwacht een koude zeebries voor het westen (echt alleen direct aan de kust) vanavond.
Waar kan ik tekenen?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan sowieso wel. Vannacht was de warmste nachtquote:Op maandag 12 juni 2023 10:34 schreef Haags het volgende:
[..]
Alles tegen elkaar open vanavond, genot
Zag van de week een filmpje. Die er naast staan doen niks. Zijn medics aanwezig met brancard, die hebben diegene vast later geholpen.quote:
Dat kan iedereen die zichzelf opsluit in een aircoruimte niet zeggen, wij hebben straks een voordeelquote:
Doorwaaigenotquote:Op maandag 12 juni 2023 10:34 schreef Haags het volgende:
[..]
Alles tegen elkaar open vanavond, genot
Lijkt mij wel leuk als dit overdag weer eens gebeurd. Inclusief zeedamp. Dan zitten alle strandgangers in de kouquote:Op maandag 12 juni 2023 10:28 schreef Nattekat het volgende:
Buienradar verwacht een koude zeebries voor het westen (echt alleen direct aan de kust) vanavond.
Waar kan ik tekenen?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sterker nog, het gebeurde met die 40 graden toen. Hier om 15.00 ging het toen in rap tempo ineens terug naar 21 graden en mist.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lijkt mij wel leuk als dit overdag weer eens gebeurd. Inclusief zeedamp. Dan zitten alle strandgangers in de kou
Kan mij nog herinneren dat dit een paar jaar geleden het geval was. Dik boven de 25 graden in het binnenland en aan de kust een graad of 18
Valt wel mee. Gewoon niet op een hele lage temperatuur instellen. Hij slaat hier aan als het boven de 19,5 is en dat is prima te doen.quote:Op maandag 12 juni 2023 11:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat kan iedereen die zichzelf opsluit in een aircoruimte niet zeggen, wij hebben straks een voordeel
Oohja!!! Toen was ik nog jaloers op jouquote:Op maandag 12 juni 2023 12:10 schreef Haags het volgende:
[..]
Sterker nog, het gebeurde met die 40 graden toen. Hier om 15.00 ging het toen in rap tempo ineens terug naar 21 graden en mist.
Je AC slaat al aan boven de 19.5c??quote:Op maandag 12 juni 2023 12:18 schreef bondage het volgende:
[..]
Valt wel mee. Gewoon niet op een hele lage temperatuur instellen. Hij slaat hier aan als het boven de 19,5 is en dat is prima te doen.
Niet heel laag =/= 19,5quote:Op maandag 12 juni 2023 12:18 schreef bondage het volgende:
[..]
Valt wel mee. Gewoon niet op een hele lage temperatuur instellen. Hij slaat hier aan als het boven de 19,5 is en dat is prima te doen.
Dat was echt bizar joh, er waren in Zeeland weer flink files richting het strand ook, het viel hier nog enigszins mee geloof ik maar elders in het land aan de kust, leek wel herfstquote:Op maandag 12 juni 2023 12:10 schreef Haags het volgende:
[..]
Sterker nog, het gebeurde met die 40 graden toen. Hier om 15.00 ging het toen in rap tempo ineens terug naar 21 graden en mist.
Jup, boven de 19.5 op het moment, dat vind ik namelijk een relaxe temperatuur en de klap valt best mee als ik naar buiten ga waar het 25+ is. Als het buien 30 graden is dan zet ik hem natuurlijk niet zo laag, dan is het meestal iets van 25+ graden.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je AC slaat al aan boven de 19.5c??
Dat is al behoorlijk laag vind ik.
Die van ons staat op 24c en dat voelt echt al koel zat.
Ja, duh. Hoe kan ik mijn hobby anders goed uitvoeren? Alles boven de 20 is dan al snel teveelquote:Op maandag 12 juni 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet heel laag =/= 19,5
Ik zit hier al dagen in de 24-25 graden. En zondag zelfs de hele dag buiten in 30. Dan wen je eraan
Programmeren in 21+ is wel echt hel jaquote:Op maandag 12 juni 2023 12:36 schreef bondage het volgende:
[..]
Ja, duh. Hoe kan ik mijn hobby anders goed uitvoeren? Alles boven de 20 is dan al snel teveel
Heb het over mijn andere hobby. Dacht dat je dat wel snaptequote:Op maandag 12 juni 2023 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Programmeren in 21+ is wel echt hel ja
Het is veel te warm om te bedenken nu wat dat ook alweer wasquote:Op maandag 12 juni 2023 12:39 schreef bondage het volgende:
[..]
Heb het over mijn andere hobby. Dacht dat je dat wel snapte
Volgende week wel kans dat de wind gaat draaien. Z/zw. Wel jammer want dan hogere luchtvochtigheid.quote:Op maandag 12 juni 2023 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
T/m eind juni 25 graden kan ik mee leven. Hopelijk komt dat model van 30-35 graden niet uit..
quote:Op maandag 12 juni 2023 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgende week wel kans dat de wind gaat draaien. Z/zw. Wel jammer want dan hogere luchtvochtigheid.
Volgende week dinsdag en woensdag oerwoudweer.quote:
Enige neerslag in de kaarten moet van de CAPE komen in de vorm van terreurbuien, en CAPE blijft verrassend laag.quote:
Klopt. Zat lekker in de tuin en hier was het geloof ik 38 of 39 graden en echt van het een op het andere moment was het klaar. En die daling van temperatuur ging echt bizar snel ook.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:34 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat was echt bizar joh, er waren in Zeeland weer flink files richting het strand ook, het viel hier nog enigszins mee geloof ik maar elders in het land aan de kust, leek wel herfst.
Zeker dat het geen 40-45 was, vriend?quote:Op maandag 12 juni 2023 14:23 schreef Haags het volgende:
[..]
Klopt. Zat lekker in de tuin en hier was het geloof ik 38 of 39 graden en echt van het een op het andere moment was het klaar. En die daling van temperatuur ging echt bizar snel ook.
Walgelijk. Maar ,blijven de nachten in ieder geval een beetje koeltjes?quote:Op maandag 12 juni 2023 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Godverdomme a.s. zondag en maandag weer 30-32 gradenen de neerslag zie je verder opschuiven (nu al naar donderdag 22-6).
Zaterdag op zondag 12 graden, maandag op dinsdag wordt weer een plaknacht met 17-18 graden.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:43 schreef josja het volgende:
[..]
Walgelijk. Maar ,blijven de nachten in ieder geval een beetje koeltjes?
We gaan geen neerslag krijgen komende tijd. Alles gaat verdampen. En die hitte duurt ook nog wel even.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Godverdomme a.s. zondag en maandag weer 30-32 gradenen de neerslag zie je verder opschuiven (nu al naar donderdag 22-6).
Ben er ook bang voor. Al was Reinier van den Berg wel wat hoopvol:quote:Op maandag 12 juni 2023 16:06 schreef Haags het volgende:
[..]
We gaan geen neerslag krijgen komende tijd. Alles gaat verdampen. En die hitte duurt ook nog wel even.
Sproeier genotquote:Op maandag 12 juni 2023 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
@:nattekat
Gvd zeg, gaat de Bilt het wéér flikken? 29,9
quote:Op maandag 12 juni 2023 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
@:nattekat
Gvd zeg, gaat de Bilt het wéér flikken? 29,9
Ik had het vannacht dus warmer dan Maastricht. Hoe dan?quote:Op maandag 12 juni 2023 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan sowieso wel. Vannacht was de warmste nacht
[ afbeelding ]
Gister ook...quote:Op maandag 12 juni 2023 16:52 schreef Nattekat het volgende:
Zelfs de wadden noteren vandaag een 20+ dag
Ik weet precies wat je bedoelt en ik kan er ook niet op komenquote:Op maandag 12 juni 2023 18:14 schreef crystal_meth het volgende:
Het is nog steeds te warm om m'n mobiele airco te gebruiken. Want een afsluiting voor het raam improviseren vereist teveel moeite. Ik weet dat je zo'n ding kan kopen dat je met velcro kan bevestigen, maar weet niet hoe het heet dus kan het niet googlen. Zucht..
Net gezocht: een raamafdichting (-skit).quote:Op maandag 12 juni 2023 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet precies wat je bedoelt en ik kan er ook niet op komen
Dat ding 's nachts aanzetten. En dan gewoon de nacht door. Werkt echt verrassend goed bij mij, enige nadeel is dat ie niet in de slaapkamer kan staan wegens kutherrie.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:14 schreef crystal_meth het volgende:
Het is nog steeds te warm om m'n mobiele airco te gebruiken. Want een afsluiting voor het raam improviseren vereist teveel moeite. Ik weet dat je zo'n ding kan kopen dat je met velcro kan bevestigen, maar weet niet hoe het heet dus kan het niet googlen. Zucht..
Handig zo'n airco die je niet kunt gebruiken bij warm weerquote:Op maandag 12 juni 2023 18:14 schreef crystal_meth het volgende:
je woont in den helder?quote:Op maandag 12 juni 2023 18:33 schreef Starhopper het volgende:
De wind waait nu uit het noorden hier. Lekker verkoelend! Geen zeewindje maar ik vind het primaLekker alles open nu!
Hij doet het bij mij prima met warm weer, zelfs met hitte is er een netto voordeel, maar het netto rendement is net geen nul. Als het buiten kouder is dan binnen, dan is dat ding beter dan een vaste airco. En voorlopig hebben we hier nog geen nachten warmer dan 25 gradenquote:Op maandag 12 juni 2023 18:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Handig zo'n airco die je niet kunt gebruiken bij warm weer
Eigenlijk is dit juist helemaal niet fijn. Krijgen we van die benauwde warmte. Waarbij de 28 van nu al fijner is dan misschien de 22 van danquote:Op maandag 12 juni 2023 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor. Al was Reinier van den Berg wel wat hoopvol:
[ twitter ]
Nee. Bij Alkmaar in de buurtquote:
Toch fijn dat er van 12 weken zomer zo´n 10 daarvan benauwd zijn.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:43 schreef Nattekat het volgende:
Oja, en in benauwd weer gaan die mobiele airco's heel hard achteruit in efficiëntie![]()
Gisteren 30.0, dus die tropische dag is binnenquote:
Vorig jaar waren het aantal plaknachten op één hand te tellen. Het wordt niet zo snel bloedheet als het benauwd is.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:52 schreef Haags het volgende:
[..]
Toch fijn dat er van 12 weken zomer zo´n 10 daarvan benauwd zijn.
Zolang het 25 blijft kan het nog.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gisteren 30.0, dus die tropische dag is binnen
Hittegolf was sowieso al afgeschreven.
30,3.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gisteren 30.0, dus die tropische dag is binnen
Nou, voor maandag 19 juni wordt 30+ voorspeld, dus toen dacht ik: dat kan toch nog een monsterhittegolf worden.quote:Hittegolf was sowieso al afgeschreven.
Dan krijgen we dus vieze klamme hitte zonder regenquote:Op maandag 12 juni 2023 19:41 schreef INViCTuS het volgende:
volgende week neemt de kans op terreur buien toe, maar ook de kans vieze klam warmte
[ twitter ]
28 juli 2018quote:
https://www.hooikoortsradar.nl/verwachtingen/meerdaags/quote:Op maandag 12 juni 2023 20:04 schreef Pisces29 het volgende:
Het is heerlijk buiten maar ik trek de hooikoorts niet meer.![]()
Uuuh echt oud hollandsch is gewoon een beklemmende 30plus. Laat maar kommen.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:27 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Echt Hollandse zomerdagen met overdag een graaf of 20 lijkt er voorlopig niet echt in te zitten...
Echt Hollands? Dit is op zich gewoon prima vol te houden. Lage luchtvochtigheid is ideaal. Komende nachten ook frisser. De zomer is goed begonnen.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:27 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Echt Hollandse zomerdagen met overdag een graaf of 20 lijkt er voorlopig niet echt in te zitten...
Rond de 25 is ook prima natuurlijk.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:27 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 12 juni 2023 21:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt Hollands? Dit is op zich gewoon prima vol te houden. Lage luchtvochtigheid is ideaal. Komende nachten ook frisser. De zomer is goed begonnen.
Gemiddelde maximum temperatuur voor juni in De Bilt is toch echt 20,9 graden voor periode 1991-2020quote:Op maandag 12 juni 2023 21:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Uuuh echt oud hollandsch is gewoon een beklemmende 30plus. Laat maar kommen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |