SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Morgen even doenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 10:00 schreef aloa het volgende:
Voorspellen kan nog![]()
WKN / Voorspel hier het weer voor Juni
Misschien moet je een brief naar knmi sturen.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:02 schreef Djeez het volgende:
Nou, het voorspelde mooie weer is wederom een dooie mus gebleken. Het is extreem zwaar bewolkt en een stevige noordenwind
Hier is het compleet helder en geen wolkje te zienquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:02 schreef Djeez het volgende:
Nou, het voorspelde mooie weer is wederom een dooie mus gebleken. Het is extreem zwaar bewolkt en een stevige noordenwind
Mooie open brief @Zipportalquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Misschien moet je een brief naar knmi sturen.
Uiteindelijk komt het allemaal goedquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:11 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
ECMWF gaat op de hittegolf-toer.
Wel plaatselijk dan in ZO Nederlandquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:11 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
ECMWF gaat op de hittegolf-toer.
quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:02 schreef Djeez het volgende:
Is het inmiddels toch iets warmer geworden of zo gebleven?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:56 schreef S_E het volgende:
Daar zit ik dan, in m'n nieuwe zomerse outfit. Tering harde wind en kippenvel op de armen![]()
Hopen dat het vanmiddag beter wordt
Prachtig winkelcentrum bij het voetbalstadion. Jaar of 9 geleden geweest.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 17:00 schreef dick_laurent het volgende:
Vandaag dagje Murcia gedaan. Een stad waar het in juni gemakkelijk al 40 graden kan worden…
Vandaag grotendeels bewolkt en slechts 23 graden. Beetje zoals Assen op een goeie zomerdagPrima te doen.
Wel iets warmer ja, maar stevig windje hoor! Dat wordt geen 'lekker tot laat borrelen in de tuin' avondquote:Op zaterdag 3 juni 2023 15:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is het inmiddels toch iets warmer geworden of zo gebleven?
Nog een week of 12 te gaan vol hittegolven, amper neerslag en veel muggen.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 18:46 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie zomerse temperaturen in mijn weerapp verschijnen.
Aankomend weekend (hier) 25.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 18:50 schreef S_E het volgende:
[..]
Wel iets warmer ja, maar stevig windje hoor! Dat wordt geen 'lekker tot laat borrelen in de tuin' avond![]()
Eindelijkquote:Op zaterdag 3 juni 2023 18:46 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie zomerse temperaturen in mijn weerapp verschijnen.
Tuurlijk nietquote:Op zaterdag 3 juni 2023 18:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Aankomend weekend (hier) 25.![]()
Geen idee of die wind dan wel weg is. Ik gok van niet.
Dat zit er wel in ja.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:18 schreef PzKpfw het volgende:
Pff gaan we nu zeker direct weer over op zo'n gortdroge k*tzomer
Meanwhile in Assen...quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier wordt heel veel goedgemaakt
En ik ga kapot in m'n kas
8 maanden kutweer gehad. Tijd voor die paar weken HEETHEID.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:18 schreef PzKpfw het volgende:
Pff gaan we nu zeker direct weer over op zo'n gortdroge k*tzomer
Dat betekent vaak ook dat er meer vocht in de lucht zit en zwoelere zomeravonden i.p.v. dat de temperatuur de diepte in stort zodra de zon onder is.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 21:44 schreef Nattekat het volgende:
Oh, ook wel vrij hoge nachttemperaturen. Dat is minder
Ach, ik was toch al niet echt van plan om heel veel uur daaraan te verspillen. @heywoodu ook nietquote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:29 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat betekent vaak ook dat er meer vocht in de lucht zit en zwoelere zomeravonden i.p.v. dat de temperatuur de diepte in stort zodra de zon onder is.
Het slaapt idd minder prettig, maar het is voor het avond/nacht-leven wel leuker vooral als zoiets in het weekend is.
De geplande barbecue is hier meestal rond een uur of acht wel klaar, en ook op een dag als vandaag begint het dan pas heel voorzichtig wat af te koelen.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 22:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ach, ik was toch al niet echt van plan om heel veel uur daaraan te verspillen. @:heywoodu ook niet
En wel lekker voor de geplande barbecue.
Oh zo jammer weer ditquote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De geplande barbecue is hier meestal rond een uur of acht wel klaar, en ook op een dag als vandaag begint het dan pas heel voorzichtig wat af te koelen.
Als het richting zonsondergang tenminste lekker af begint te koelen is het allemaal wel te overleven
Omdat het dan te warm is of wat?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh zo jammer weer dit
Ik ben eigenlijk nog best zuur dat die barbecue uitgerekend volgende week gepland is.
quote:Op zaterdag 3 juni 2023 23:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er gaat niet geslapen worden. Warmte of niet.
Windkracht 2 - ben er wel blij mee, lekker koel briesje anders is het nu al niet uit te houden in de tuin.quote:
Hier gewoon weer 4, net als gisteren.quote:Op zondag 4 juni 2023 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Windkracht 2 - ben er wel blij mee, lekker koel briesje anders is het nu al niet uit te houden in de tuin.
Wel met eens in de week wat goeie onweersbuien. Anders wordt alles zo dor en hangt er in september al geen blad meer aan de bomen.quote:
Ben je heet ja?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 20:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
8 maanden kutweer gehad. Tijd voor die paar weken HEETHEID.![]()
@:rambodirk
Boeit mij weinigquote:Op zondag 4 juni 2023 12:05 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Wel met eens in de week wat goeie onweersbuien. Anders wordt alles zo dor en hangt er in september al geen blad meer aan de bomen.
Ik zag het ja. Bizar hoe snel en makkelijk dat gaat. Maar kan nog veel gebeuren op die termijn.quote:Op zondag 4 juni 2023 20:50 schreef DemonRage het volgende:
Op Weerwoord.be post iemand de uitvoer van de GFS run.
En ze zien er weer 🔥scorchio!🔥 uit!
Misschien hebben ze hun abonnement niet betaald ofzo. Apart dat dat precies op de 31ste stopt met updates.quote:Op zondag 4 juni 2023 13:08 schreef Scjvb het volgende:
Is de weergave van GFS kapot of zo? Nog steeds die oude van 31 mei.
[ afbeelding ]
Pff alsjeblieft niet zeg..quote:Op zondag 4 juni 2023 20:50 schreef DemonRage het volgende:
Weer lekker overdrijvenquote:Op zondag 4 juni 2023 20:50 schreef DemonRage het volgende:
Ik ben nog aan het acclimatiseren.quote:Op maandag 5 juni 2023 09:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Weer lekker overdrijven. 24-28 graden en wellicht een enkele dertiger in het weekend. Nou nou, wat bizar. Het is zomer
Dit is toch best wel debiel beleid.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:35 schreef Nattekat het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)r-slecht-waterbeleid
Verplicht leesvoer voor iedereen die over droogte zit te zaniken.
Dit artikel:quote:Op maandag 5 juni 2023 12:35 schreef Nattekat het volgende:
Onder de streep blijft het toch hetzelfde? De droogte blijft namelijk (toenemen).quote:Op maandag 5 juni 2023 12:35 schreef Nattekat het volgende:
Klopt wel ja, in laaggelegen provincies zoals Flevoland is amper overlast in droge periode of sproeiverboden. Omdat het grondwater daar dus nooit problematisch laag staat.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:35 schreef Nattekat het volgende:
Kan je niet beter een zwembad aanleggen? Meteen win win en in de winter kan je erop schaatsen.quote:Op maandag 5 juni 2023 15:35 schreef Frutsel het volgende:
Alles maar weer om de boeren slecht te praten
Ik heb 9 regentonnen thuis maar die zijn inmiddels al zo goed als leeg dus ik zal er nog 30 bij bestellen
Teveel onderhoudquote:Op maandag 5 juni 2023 15:42 schreef Drass het volgende:
[..]
Kan je niet beter een zwembad aanleggen? Meteen win win en in de winter kan je erop schaatsen.
Bijna.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:27 schreef INViCTuS het volgende:
Krijg bijna medelijden met het noorden en de wadden. Zitten weer en nog steeds met herfst temperaturen van 12-14 graden. Sneu
Niet nodig. Merendeel vd mensen die daar wonen walgen van alles dat ook maar in de buurt komt van warm weer.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:27 schreef INViCTuS het volgende:
Krijg bijna medelijden met het noorden en de wadden. Zitten weer en nog steeds met herfst temperaturen van 12-14 graden. Sneu
Nou, ik ben blij dat het eindelijk lekker aangenaam is qua temperatuur en het zonnig en stabiel droog is. 24-26 is echt perfect. Relatief lage luchtvochtigheid ook.quote:Op maandag 5 juni 2023 19:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet nodig. Merendeel vd mensen die daar wonen walgen van alles dat ook maar in de buurt komt van warm weer.
Ze zijn volledig gelukkig en in hun element nu
Gewoon een mooie zomerse pluimquote:
Het kan ook nooit eens gewoon normaal zijn. Stabiel zomerweer met temperaturen tussen de 20-25 graden zou gewoon heerlijk zijn.quote:
Dat is al een paar dagen gaande en gaat nog even doorquote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het kan ook nooit eens gewoon normaal zijn. Stabiel zomerweer met temperaturen tussen de 20-25 graden zou gewoon heerlijk zijn.
Mwa mogelijk 10 dagen rond de 30 graden in juni vind ik vrij abnormaal.quote:
En dan moeten de 2 warmste zomermaanden nog komenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa mogelijk 10 dagen rond de 30 graden in juni vind ik vrij abnormaal.
Was hier gisteren in het noorden gewoon lekker 19 of 20 hoor.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:27 schreef INViCTuS het volgende:
Dat is positief. Ik heb geen zin in weer zo'n verdroogde natuur, we begonnen namelijk erg groenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 07:54 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week staat er regen in de kaarten, jongongs! Regen. Wind gaat waarschijnlijk wat vochtigere lucht aanvoeren, dus buien
@sacha volgens het kaartje in de OP.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:44 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn er eigenlijk mensen op Fok! die op een waddeneiland wonen?
Met de wind van de laatste weken nu zou het heel goed te doen zijn voor de hittehaters.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa mogelijk 10 dagen rond de 30 graden in juni vind ik vrij abnormaal.
Ik woon in de stad en mijn tuin (op het zuiden) is vrijwel windstil door gebouwen eromheen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met de wind van de laatste weken nu zou het heel goed te doen zijn voor de hittehaters.
yep!quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:44 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn er eigenlijk mensen op Fok! die op een waddeneiland wonen?
Welke dan? Frisjes welquote:
Ik denk dat veel mensen met 30 lekker een parasol opzetten.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik woon in de stad en mijn tuin (op het zuiden) is vrijwel windstil door gebouwen eromheen.
Als het dan 30 graden wordt kun je met goed fatsoen tussen 10u en 15u niet "lekker" in de tuin zijn. Dan moeten we echter schaduw opzoeken.
For sure.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen met 30 lekker een parasol opzetten.
Ik kan zelfs met 35 graden in de zon liggen. Maar ik ben geen ginger en weet wat insmeren (met een fatsoenlijke factor) is.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
For sure.
Alleen die gekke Britten die gaan tussen 12 - 16u vol in de zon liggen bakken om dan vervolgens knalrood eruit te komen en dan linea recta door te gaan naar de kroeg om halve liters bier te gaan klappen.
Mooi volk is het.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
For sure.
Alleen die gekke Britten die gaan tussen 12 - 16u vol in de zon liggen bakken om dan vervolgens knalrood eruit te komen en dan linea recta door te gaan naar de kroeg om halve liters bier te gaan klappen.
Mooi volk is het.
[ afbeelding ]
Het zou hier 18 moeten zijn, maar daar geloof ik echt geen ene flikker van. Dus op de Wadden zal het vast ook wel iets meer zijn dan dat. Zonnetje gooit de gevoelstemperatuur enorm omhoog, en tenzij je midden in een weiland staat ook de luchttemperatuur.quote:
Sneuquote:
Al die temperatuurrecords over de gehele wereld zijn verontrustend...quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het wel verontrustend worden dat er zo weinig neerslag in de kaarten staat.
Ook dat. Het is duidelijk merkbaar dat klimaatverandering in een stroomversnelling is geraakt.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Al die temperatuurrecords over de gehele wereld zijn verontrustend...
Dat is wel duidelijk iddquote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook dat. Het is duidelijk merkbaar dat klimaatverandering in een stroomversnelling is geraakt.
dat stopt ook niet meer. zeker niet als die grote vervuilende landen zo doorgaan. die doen er echt precies niks aan. China, India, Rusland, VS en noem ze maar op. Maakt ze daar echt geen donder uit.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook dat. Het is duidelijk merkbaar dat klimaatverandering in een stroomversnelling is geraakt.
Het stopt sowieso niet meer.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
dat stopt ook niet meer. zeker niet als die grote vervuilende landen zo doorgaan. die doen er echt precies niks aan. China, India, Rusland, VS en noem ze maar op. Maakt ze daar echt geen donder uit.
Had dat nog even uitgesteld tot na het weekeindequote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:25 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)an-aan-costa-del-sol
'Vanaf vrijdag is Nederland een aantal dagen het zonnigste en warmste land van Europa'
Zijn we toch nog ergens nummer 1 in
Voor de Bilt ook..quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Die pluim is echt bizar hoor voor het zuiden en oosten.
El Nino genotquote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
30'ers in juni zijn idd al ruim een jaar geleden.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 23:51 schreef Elan het volgende:
Krankzinnige pluim wel voor half juni. Zoiets verwacht je in de (vol)zomer niet in de lente.
Die dertiger was niet landelijk en die hitte werd vrij snel verdreven door onweer.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 23:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
30'ers in juni zijn idd al ruim een jaar geleden.
Is het vanaf 1/6 niet klimatologisch zomer?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 23:51 schreef Elan het volgende:
Krankzinnige pluim wel voor half juni. Zoiets verwacht je in de (vol)zomer niet in de lente.
Ikke niet hoor, ik ben een Klimaat Optimist!quote:Op woensdag 7 juni 2023 07:53 schreef dick_laurent het volgende:
Zo.. is iedereen lekker depressief hier? Zijn jullie al aan het kijken wat voor type kist jullie willen?
Aangezien we er binnenkort allemaal aan gaan uiteraard.
Ruim een jaar = meer dan een jaar. 2021 had een landelijke tropische dag in juni.quote:Op woensdag 7 juni 2023 00:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Die dertiger was niet landelijk en die hitte werd vrij snel verdreven door onweer.
Het moet wel heen vreemd lopen wil dit niet op een hittegolf uitdraaien. Front loopt van Zuid Europa tot aan Moermansk.
Dit is precies wat klimaatverandering is. En El Nino gaat dat alleen maar voor de rest van de zomer zo houden.quote:Op woensdag 7 juni 2023 08:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Toch lijkt het wel of het weer extremer wordt. Is het slecht en koud meteen lange tijd regen en te koud, en nu weer een droogte en warmte die langer gaat aanhouden.
Het weer doet gewoon wat het wil.quote:Op woensdag 7 juni 2023 08:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Toch lijkt het wel of het weer extremer wordt. Is het slecht en koud meteen lange tijd regen en te koud, en nu weer een droogte en warmte die langer gaat aanhouden.
We hebben in januari de op 3 na langste natste periode gehad en we zijn nu hard op weg naar een top 3 notering qua langste droogte. Dat is helaas een trend die we steeds vaker zullen zien.quote:Op woensdag 7 juni 2023 08:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Als je de klimaatverandering nu nog steeds ontkent leef je wel heel erg in je eigen sprookjeswereld.quote:Op woensdag 7 juni 2023 09:56 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het weer doet gewoon wat het wil.
Er zijn niet voor niets heel veel gezegdes erover. Heeft niets met klimaatverandering te maken.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 09:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ruim een jaar = meer dan een jaar. 2021 had een landelijke tropische dag in juni.
Echt, hč. We kunnen eindelijk lekker buiten chillen in korte broek en t shirt en werken idem dito. Zonnig, droog, stabiel en relatief lage luchtvochtigheid. Het duurt ook langer dan een paar dagen. Maanden niet gehad.quote:Op woensdag 7 juni 2023 07:53 schreef dick_laurent het volgende:
Zo.. is iedereen lekker depressief hier? Zijn jullie al aan het kijken wat voor type kist jullie willen?
Aangezien we er binnenkort allemaal aan gaan uiteraard.
Doet de media dit niet voornamelijk? Zie de link van @Momoquote:Op woensdag 7 juni 2023 10:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt, hč. We kunnen eindelijk lekker buiten chillen in korte broek en t shirt en werken idem dito. Zonnig, droog, stabiel en relatief lage luchtvochtigheid. Het duurt ook langer dan een paar dagen. Maanden niet gehad.
Maar na 1 week mensen al klagen. Hoe dan
Wat nouquote:
Overigens staat er nog steeds een vieze wind waardoor ik nog in lange broek loop, vind het niks op een normale juni lijken, maar ā la. Verder gewoon mooi. Lekker zonnig.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt, hč. We kunnen eindelijk lekker buiten chillen in korte broek en t shirt en werken idem dito. Zonnig, droog, stabiel en relatief lage luchtvochtigheid. Het duurt ook langer dan een paar dagen. Maanden niet gehad.
Ik ga niet klagen, maar heb wel één puntje voor verbetering: de nachten zijn veel te warm de komende dagen. Dat duidt ook op een hoge luchtvochtigheid, en daar wordt niemand vrolijk van. Dus als dat iets minder kan, is het perfectquote:Op woensdag 7 juni 2023 10:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik ga hier wat neerzetten wat je toch niet wil horen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je de klimaatverandering nu nog steeds ontkent leef je wel heel erg in je eigen sprookjeswereld.
Prima dat je de rol hier in van mensen willen bagatelliseren, maar roepen dat het niet bestaat is de wetenschap compleet negeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:33 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik ga hier wat neerzetten wat je toch niet wil horen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ok dan....
Het is toch ook een redelijk uitzonderlijk droge periode zo, hoezo mag dat niet benoemd worden. In het voorjaar werd dat ook ook elke keer benoemd toen het zo nat was elke keer?quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Doet de media dit niet voornamelijk? Zie de link van @:momo
“Droog, droger, droogst!”
Nou inderdaad zeg, dat gele gras komt nu al omhoog. Dat had ik ook niet verwacht eigenlijk.quote:Op woensdag 7 juni 2023 00:06 schreef Elan het volgende:
Ook nauwelijks tot geen neerslag in de kaarten, dat worden weer lange tijd gortdroge bruine grasveldjes.
Lang leve het nieuwe klimaat.
Leuk feitje: gras wordt al geel van 2 weken geen regen en veel zonquote:Op woensdag 7 juni 2023 11:04 schreef Haags het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg, dat gele gras komt nu al omhoog. Dat had ik ook niet verwacht eigenlijk.
Alsof ik snap wat je hier allemaal neerzet...quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:50 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ok dan....
Aha. Voor mijn gevoel is dat met geel gras echt pas een paar jaar nu.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk feitje: gras wordt al geel van 2 weken geen regen en veel zon
Kan niks hebben dat spul. En ik ben blij dat het nu lijdt, want ik ga kapot van de hooikoorts.
Ben ook allergisch voor gras, al was het vroeger vele malen erger.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:11 schreef Haags het volgende:
Qua hooikoorts valt het bij mij tot nu toe reuze mee. Meestal ben ik zwaar de lul in juni. Maar de maand is nog lang dus ik juich niet te vroeg.
Toch wel bijzonder weer, je wilt laten weten dat je het beter weet dan de experts maar toch ben je niet in staat om dit soort grafieken te begrijpen. Nouja samengevat; er staat in grafiek 1 dat de 3 daagse voorspelling in 2009 al voor meer dan 95% accuraat was. Nouja voor het 500 hPa geopotentieel (druk is natuurlijk belangrijke factor in weersvoorspellingen). Sinds eind jaren 90 zijn er grote stappen gezet richting nauwkeurige weer en ook klimaatvoorspellingen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:10 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Alsof ik snap wat je hier allemaal neerzet...![]()
Kun je het in text omzetten? (Al denk ik wel wat je wil zeggen.)
[..]
Ik ga hier wat neerzetten wat je toch niet wil horen.Het wordt alleen maar warmer, dus die 'voorspelling' over het klimaat klopt wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opbokken met die hittequote:Op woensdag 7 juni 2023 11:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Het wordt alleen maar warmer, dus die 'voorspelling' over het klimaat klopt wel.
[insert Torentje modus]quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik kan er niks aan doen![]()
Als er een hittegolf komt, dan zou het een hele vroege zijn.
Een incidentele dertiger ja, een landelijke hittegolf in juni is een of twee keer voorgekomen, en dan ook nog niet zo vroeg in de maand. En juist daar hinten de kaartjes nu sterk op.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat nou?
30'ers in juni zijn doodnormaal. In de afgelopen 10 jaar is het in 2013, 2015, 2017, 2019, 2020 en 2021 voorgekomen. Jij doet alsof het uitzonderlijk is.
Donderdag 8 juni (0400u) tot 31 augustus (0800u)quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[insert Torentje modus]
's ochtends om 0400 is goed, als ie dan om 0800u weer voorbij is
De meesten zijn idd in Juli en augustus.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Een incidentele dertiger ja, een landelijke hittegolf in juni is een of twee keer voorgekomen, en dan ook nog niet zo vroeg in de maand. En juist daar hinten de kaartjes nu sterk op.
We krijgen geen hittegolf. Het is zelfs nog maar de vraag of die 30 wel gehaald gaat worden. Overdrijf niet zo.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Een incidentele dertiger ja, een landelijke hittegolf in juni is een of twee keer voorgekomen, en dan ook nog niet zo vroeg in de maand. En juist daar hinten de kaartjes nu sterk op.
[..]
Ik ga hier wat neerzetten wat je toch niet wil horen.Klimaat is niet hetzelfde als het weer. Zolang je dat onderscheid al niet kunt maken is het lastig uitleggen. Verder wat Momo postte (en wat al 300x is gepost)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wellicht ook interessant om een keer in het El Nino topic mee te lezen hoe o.a. de opwarming van zeewater zorgt voor grote klimatologische problemen wereldwijd (al worden wij relatief gespaard wat dat betreft)
WKN / La Nina eindelijk voorbij: El Nino komt er aanblablablabla
Pluim laat een grote kans op een hittegolf zien. Het gemiddelde zit zelfs rond de 27 graden.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We krijgen geen hittegolf. Het is zelfs nog maar de vraag of die 30 wel gehaald gaat worden. Overdrijf niet zo.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We krijgen geen hittegolf. Het is zelfs nog maar de vraag of die 30 wel gehaald gaat worden. Overdrijf niet zo.
Ik vind het toch wel verwonderlijk dat mensen in een weerforum nog steeds dit soort apps als enige echte waarheid zien.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:09 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aangezien de voorspellingen eigenlijk al het hele jaar lager zijn dan de daadwerkelijke temperatuur uitpakt is de kans vrij reëel. Ik durf daar wel wat op te zetten eigenlijk.
Het wordt warm, maar een hittegolf... lokaal geloof ik wel, maar niet landelijk.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Pluim laat een grote kans op een hittegolf zien. Het gemiddelde zit zelfs rond de 27 graden.
Heb gewoon de ECMWF-EXPERT pluim gepakt, toevallig van een app maar dat boeit geen zak:quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel verwonderlijk dat mensen in een weerforum nog steeds dit soort apps als enige echte waarheid zien.
[ afbeelding ]
Mooi pluimpjequote:Op woensdag 7 juni 2023 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb gewoon de ECMWF-EXPERT pluim gepakt, toevallig van een app maar dat boeit geen zak:
[ afbeelding ]
Volop potentie voor een landelijke hittegolf
Dus jij hebt een modelletje waar de oper er wel voor gaat, ik heb een modelletje waar de oper er niet voor gaat. Jouw modelletje is dus automatisch superieur? Overigens ook bij jou een grote onzekerheid, alleen dan vanaf maandag ipv zondag al. De oper is zo te zien zelfs het enige lid dat voor een hittegolf gaat.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb gewoon de ECMWF-EXPERT pluim gepakt, toevallig van een app maar dat boeit geen zak:
[ afbeelding ]
Volop potentie voor een landelijke hittegolf
Rond het weekend nachtelijke temperaturen van 17 graden zijn anders behoorlijk hoog.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:15 schreef Elan het volgende:
Gelukkig blijven de dauwpunten laag, er is ook amper vocht om te verdampen. Helaas hoeven we ook niet op onweer te rekenen.
Ook tot ver in de nacht nog boven de 20. Geef mij dan maar die hittegolf van vorig jaar. Volgens de pluim zelfs kans dat het helemaal niet onder de 20 komt in heel het weekend.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rond het weekend nachtelijke temperaturen van 17 graden zijn anders behoorlijk hoog.
Je ziet de afgelopen dagen al dat de atmosfeer niet stabiel blijft en er dus langzaam meer kans komt op regen/onweer. Zal dit weekend ook wel gebeuren plaatselijk.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Zondag overigens wel een kans op hel
Sommige leden gaan ook voor onweer. Doe dat maar gewoon niet.
In het weekend is dat prima, lekker met een bak pils in de tuin/balkon/terrasje.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rond het weekend nachtelijke temperaturen van 17 graden zijn anders behoorlijk hoog.
Ik vind die hitte ook veel beter te pruimen als het wat later valt, half augustus zijn de dagen alweer een heel stuk korter en staat de zon minder lang hoog.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook tot ver in de nacht nog boven de 20. Geef mij dan maar die hittegolf van vorig jaar. Volgens de pluim zelfs kans dat het helemaal niet onder de 20 komt in heel het weekend.
Zondag is de meest interessante dag wat dat betreft, maar het zijn nou ook weer niet van het soort kaarten waar de onweerfan heel erg blij van wordt. Dat het benauwd gaat worden staat iig vast.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je ziet de afgelopen dagen al dat de atmosfeer niet stabiel blijft en er dus langzaam meer kans komt op regen/onweer. Zal dit weekend ook wel gebeuren plaatselijk.
Augustus is dan wel weer de maand dat het niet meer van die droge hitte is doorgaans, en daarbovenop zit de warmte meestal al behoorlijk in de muren. Dus heel veel verschil maakt het niet tov juni. Is mij om het even, dan liever de doorgaans droge hitte en lange dagen in juniquote:Op woensdag 7 juni 2023 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind die hitte ook veel beter te pruimen als het wat later valt, half augustus zijn de dagen alweer een heel stuk korter en staat de zon minder lang hoog.
Ik wil gewoon graag mijn 7-8 uur slaap pakken, ook in het weekend.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:31 schreef Elan het volgende:
[..]
In het weekend is dat prima, lekker met een bak pils in de tuin/balkon/terrasje.
Daar heb ik gelukkig geen last meer van. Split-unit genot.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik wil gewoon graag mijn 7-8 uur slaap pakken, ook in het weekend.
Toch is het wel gek dat zo weinig mensen in Nederland een airco hebben, op zijn minst alleen eentje op de slaapkamer.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:37 schreef Straatcommando. het volgende:
En vooral die warme nachten zijn gewoon helemaal klote.
Ja eens hoor maar er zijn gewoon veel huizen niet zo geschikt. Je gaat geen muren koelen en de buitenlucht al helemaal niet.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toch is het wel gek dat zo weinig mensen in Nederland een airco hebben, op zijn minst alleen eentje op de slaapkamer.
Toegegeven, ik had er ook geen, maar de periode van veel te warme nachten en huizen die nauwelijks afkoelen duurt inmiddels toch - ook in NL - lang genoeg dat een airco unit op je slaapkamer toch echt wel loont.
Nee sure, maar om te slapen bedoel ik, als je zo'n unit gewoon rustig in eco modus de hele nacht aan laat met je slaapkamer deur dicht, dan slaap je denk ik een stuk koeler dan zonder... niet?quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja eens hoor maar er zijn gewoon veel huizen niet zo geschikt. Je gaat geen muren koelen en de buitenlucht al helemaal niet.
Si, si. Maar ik heb bijvoorbeeld in een doortochtwoning gewoond en daar was het in de winter koud en in de zomer tering heet. Al had ik een hypermoderne split unit was het nog niet te betalen geweest. En zo zijn er heel veel mensen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee sure, maar om te slapen bedoel ik, als je zo'n unit gewoon rustig in eco modus de hele nacht aan laat met je slaapkamer deur dicht, dan slaap je denk ik een stuk koeler dan zonder... niet?
Nouja veel mensen mogen natuurlijk ook geen unit installeren in een huurwoning.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toch is het wel gek dat zo weinig mensen in Nederland een airco hebben, op zijn minst alleen eentje op de slaapkamer.
Toegegeven, ik had er ook geen, maar de periode van veel te warme nachten en huizen die nauwelijks afkoelen duurt inmiddels toch - ook in NL - lang genoeg dat een airco unit op je slaapkamer toch echt wel loont.
Maakt minder geluid dan een ventilator. Vroeger zo'n mobiele airco gehad daar heb je dus precies niks aan want hoewel je slaapkamper koel is komt daar een enorme bult pestherrie uit waardoor je alsnog matig slaapt.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee sure, maar om te slapen bedoel ik, als je zo'n unit gewoon rustig in eco modus de hele nacht aan laat met je slaapkamer deur dicht, dan slaap je denk ik een stuk koeler dan zonder... niet?
Check. Nee het is idd niet voor iedereen. Overigens, Spaanse huizen staan nou ook niet bekend om hun goede isolatiewaarde, maar goedquote:Op woensdag 7 juni 2023 13:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Si, si. Maar ik heb bijvoorbeeld in een doortochtwoning gewoond en daar was het in de winter koud en in de zomer tering heet. Al had ik een hypermoderne split unit was het nog niet te betalen geweest. En zo zijn er heel veel mensen.
Valt op zich mee.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Si, si. Maar ik heb bijvoorbeeld in een doortochtwoning gewoond en daar was het in de winter koud en in de zomer tering heet. Al had ik een hypermoderne split unit was het nog niet te betalen geweest. En zo zijn er heel veel mensen.
Slechte isolatie is alleen maar gunstig als het overdag buiten bloedheet is, je huis warmt weliswaar sneller op maar koelt ook weer veel sneller af als de buitentemperatuur zakt. Ga in de hoogzomer maar eens in een blokhut slapen of kamperen, als het qua nachttemperaturen niet enorm uit de klauwen loopt zal je amper last hebben van warmte in de nachten. Omdat er geen stralingswarmte is van de muren.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Check. Nee het is idd niet voor iedereen. Overigens, Spaanse huizen staan nou ook niet bekend om hun goede isolatiewaarde, maar goed
Ik heb liever hele goede isolatie die de warmte nog heel lang buiten houdt om heel eerlijk te zijn. Als je niet lomp bent door de ramen wijd open te doen als het buiten 30 graden is en ook de zon buiten kan houden, heb je daar tot diep in de zomer profijt van. Maar ja, als de warmte eenmaal binnen is gekomen, zit je echt met de ellende. Beetje het idee van de Londense metro.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Slechte isolatie is alleen maar gunstig als het overdag buiten bloedheet is, je huis warmt weliswaar sneller op maar koelt ook weer veel sneller af als de buitentemperatuur zakt. Ga in de hoogzomer maar eens in een blokhut slapen of kamperen, als het qua nachttemperaturen niet enorm uit de klauwen loopt zal je amper last hebben van warmte in de nachten. Omdat er geen stralingswarmte is van de muren.
Ooit in New York geweest toevallig? Ik ben er (2x) in augustus geweest. Buiten het feit dat je daar de klamme, vochtige warmte hebt die nogal heftig voelt, is de metro daar al helemaal hilarisch.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb liever hele goede isolatie die de warmte nog heel lang buiten houdt om heel eerlijk te zijn. Als je niet lomp bent door de ramen wijd open te doen als het buiten 30 graden is en ook de zon buiten kan houden, heb je daar tot diep in de zomer profijt van. Maar ja, als de warmte eenmaal binnen is gekomen, zit je echt met de ellende. Beetje het idee van de Londense metro.
De metro is juist zo warm in de zomer omdat 'lompe' treinstellen de hitte meevoeren naar binnen en het vervolgens nergens heen kan. De dieper gelegen lijnen zijn daardoor ook warmer dan lijnen die dichter aan de oppervlakte liggenquote:Op woensdag 7 juni 2023 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb liever hele goede isolatie die de warmte nog heel lang buiten houdt om heel eerlijk te zijn. Als je niet lomp bent door de ramen wijd open te doen als het buiten 30 graden is en ook de zon buiten kan houden, heb je daar tot diep in de zomer profijt van. Maar ja, als de warmte eenmaal binnen is gekomen, zit je echt met de ellende. Beetje het idee van de Londense metro.
Ziet er naar uit dat de airco komend weekend voor het eerst aan gaat, maatje.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
De metro is juist zo warm in de zomer omdat 'lompe' treinstellen de hitte meevoeren naar binnen en het vervolgens nergens heen kan. De dieper gelegen lijnen zijn daardoor ook warmer dan lijnen die dichter aan de oppervlakte liggen![]()
Je zou verwachten andersom maar het is geen directe stralingswarmte die zorgt voor de hitte.
Overigens is Londen daar wel redelijk uniek in, in Rotterdam of Amsterdam is het in de zomers altijd heerlijk koel in de ondergrondse stations.
Die oude tunnels zijn dan ook wel een leermoment geweest. Nieuwe tunnels in Londen hebben dat probleem ook niet.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
De metro is juist zo warm in de zomer omdat 'lompe' treinstellen de hitte meevoeren naar binnen en het vervolgens nergens heen kan. De dieper gelegen lijnen zijn daardoor ook warmer dan lijnen die dichter aan de oppervlakte liggen![]()
Je zou verwachten andersom maar het is geen directe stralingswarmte die zorgt voor de hitte.
Overigens is Londen daar wel redelijk uniek in, in Rotterdam of Amsterdam is het in de zomers altijd heerlijk koel in de ondergrondse stations.
Dat weet ik wel heel zekerquote:Op woensdag 7 juni 2023 14:36 schreef Haags het volgende:
[..]
Ziet er naar uit dat de airco komend weekend voor het eerst aan gaat, maatje.
Ah dan zit het hem dus in de bricks? De Londense metro is ook wel echt enorm oud poeh.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die oude tunnels zijn dan ook wel een leermoment geweest. Nieuwe tunnels in Londen hebben dat probleem ook niet.
Is die van NYC ook zo oud dan? Ben wel in London geweest wat jaren geleden maar dat was in het najaar dus van hitte in de metro was toen geen sprake.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah dan zit het hem dus in de bricks? De Londense metro is ook wel echt enorm oud poeh.
Er is nu een betere doorluchting van de tunnels om te voorkomen dat de warmte zich op kan hopen. Alleen kon dat niet in oude tunnels omdat die te klein zijn. Neemt niet weg dat het er niet nog steeds verschrikkelijk warm is, maar dat ga je zeker in de zomer nooit tegen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah dan zit het hem dus in de bricks? De Londense metro is ook wel echt enorm oud poeh.
Dan heb je een nieuwe lijn genomen, want zelfs midden in de winter is het er behoorlijk warmquote:Op woensdag 7 juni 2023 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is die van NYC ook zo oud dan? Ben wel in London geweest wat jaren geleden maar dat was in het najaar dus van hitte in de metro was toen geen sprake.
Ik heb het gevoel dat men in dit topic meer jankt (zodra het boven de 25 komt) dan waar dan ook.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het moet eigenlijk gewoon gaan regenen als het 25+ is/wordt.quote:
Waarom worden daar Spaanse namen voor gebruikt?quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Klimaat is niet hetzelfde als het weer. Zolang je dat onderscheid al niet kunt maken is het lastig uitleggen. Verder wat Momo postte (en wat al 300x is gepost)
Wellicht ook interessant om een keer in het El Nino topic mee te lezen hoe o.a. de opwarming van zeewater zorgt voor grote klimatologische problemen wereldwijd (al worden wij relatief gespaard wat dat betreft)
WKN / La Nina eindelijk voorbij: El Nino komt er aan
Het is een benaming voor het eerst gebruikt door Peruaanse vissers, voor wie het een grote invloed heeft (en die spreken Spaans).quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:38 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Waarom worden daar Spaanse namen voor gebruikt?
Dat is wel oprecht sneu, ja.quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:13 schreef INViCTuS het volgende:
Terschelling is echt sneu. nog steeds 13 graden
Hier in Leeuwarden ook.quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:13 schreef INViCTuS het volgende:
Terschelling is echt sneu. nog steeds 13 graden
Hier in Brabant druipt het zweet van je gezichtquote:Op woensdag 7 juni 2023 19:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hier in Leeuwarden ook.
Gewoon lange broek en trui aan de hele week
Ik zie ze steeds meer.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
hele week gewoon alweer herfst temperaturen. in juniquote:Op woensdag 7 juni 2023 19:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hier in Leeuwarden ook.
Echte bikkels wonen in het noorden van Nederland...quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hier in Leeuwarden ook.
Jammer. Woon een half uurtje naar beneden (ergens bij Joure) en het is gewoon t-shirt en korte broeken weer hier.quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hier in Leeuwarden ook.
Dan is die voor het Oosten ook goed. De nachten zijn op zich nog best goed te doen. gewoon zomer pluim. niks mis meequote:Op woensdag 7 juni 2023 21:41 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Best wel een hele mooie zomerpluim voor het zuiden.(van GFS)
Zelfs in Assen al de hele week stralend weer. Nu maar hopen dat morgen de airco op het werk is aangeslingerd. Ook bizar: vorig jaar het hele pand voorzien van enorme airco-units die zowel kunnen koelen als verwarmen (op zonne-energie).quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:24 schreef Donna het volgende:
[..]
Jammer. Woon een half uurtje naar beneden (ergens bij Joure) en het is gewoon t-shirt en korte broeken weer hier.
Ik krijg het nu al niet meer koel binnen, hoe moet dat als het op dit tijdstip nog ruim boven de 20 is?quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:51 schreef INViCTuS het volgende:
Ik zie overigens maar 3/4 wat warmere nachten de komende week. 17-19 graden. Daarna al snel weer minder, dus die warmte is best wel te doen. het is nog geen intense broei/schroei hitte en hitte huizen. Heb het binnen nu nog 20 graden. Vannacht de ramen wat open en morgenochtend is het weer 19. Prima wel
Zou maar oppassen anders krijg je ineens een mailtje van HR of je even langs wil komen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:11 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zelfs in Assen al de hele week stralend weer. Nu maar hopen dat morgen de airco op het werk is aangeslingerd. Ook bizar: vorig jaar het hele pand voorzien van enorme airco-units die zowel kunnen koelen als verwarmen (op zonne-energie).
Nu moet de installateur twee keer per jaar komen om het systeem of op koelen, of op verwarmen te zetten. Nu had die kerel hem op 1 mei op koelen gezet, toen was het graftyfuskoud. Dus kwam die gast weer om hem op verwarmen te zetten. Nu vallen de mussen van het dak, en heeft die knuppel geen tijd. Goed, nu zit ik dus met jongedames die vanwege de hitte (29 graden onder het platte dak) naveltruitjes dragen en hotpants, maar toch...
Dus nu dus zeker de hele dag op het werk zitten met een kneiterharde batsbajonet?quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:11 schreef Djeez het volgende:
Goed, nu zit ik dus met jongedames die vanwege de hitte (29 graden onder het platte dak) naveltruitjes dragen en hotpants, maar toch...
Naveltruitjes?quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:11 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zelfs in Assen al de hele week stralend weer. Nu maar hopen dat morgen de airco op het werk is aangeslingerd. Ook bizar: vorig jaar het hele pand voorzien van enorme airco-units die zowel kunnen koelen als verwarmen (op zonne-energie).
Nu moet de installateur twee keer per jaar komen om het systeem of op koelen, of op verwarmen te zetten. Nu had die kerel hem op 1 mei op koelen gezet, toen was het graftyfuskoud. Dus kwam die gast weer om hem op verwarmen te zetten. Nu vallen de mussen van het dak, en heeft die knuppel geen tijd. Goed, nu zit ik dus met jongedames die vanwege de hitte (29 graden onder het platte dak) naveltruitjes dragen en hotpants, maar toch...
25quote:Op donderdag 8 juni 2023 07:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Naveltruitjes?
Werk jij met 13 jarigen ofzo?
Zeker! Heb de trui alweer aan. Weer een heerlijke strakke noorderwindquote:Op donderdag 8 juni 2023 08:12 schreef INViCTuS het volgende:
Lang geleden dat we zo geboft hebben met het weer :p
Vraag me af hoe een les van Djeez zou gaan....quote:
Lol zoveel twintigers (en met regelmaat ook jonge 30-ers) die zich zo kleden.quote:Op donderdag 8 juni 2023 07:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Naveltruitjes?
Werk jij met 13 jarigen ofzo?
Wel mooie herfstkleurenquote:Op woensdag 7 juni 2023 21:21 schreef INViCTuS het volgende:
#klimaatverandering #hitte smerig wel
[ twitter ]
[ twitter ]
ook mannen?quote:Op donderdag 8 juni 2023 08:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lol zoveel twintigers (en met regelmaat ook jonge 30-ers) die zich zo kleden.
En als de airco aan staat gaan ze zeiken dat het koud is zeker?quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:11 schreef Djeez het volgende:
[..]
JA!!!! GENOTquote:Op donderdag 8 juni 2023 10:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet meer voor De Bilt, en hier in het westen al helemaal niet
quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
De pollenradar gaat de komende dagen naar 10/10![]()
![]()
Ligt er maar net aan waar je allergisch voor bent.quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
Kan ik me echt niks bij voorstellen dat hele hooikoorts gebeuren. Ik merk echt geen verschil whatsoever. Mijn vrouw heeft het ook, die niest 40X per dag nu.
Welke is betrouwbaarder GFS of ECMWF ?quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:41 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Best wel een hele mooie zomerpluim voor het zuiden.(van GFS)
Wat boeit het? Het blijft gewoon aanhoudend mooi weer.quote:
Ok gooi het topic maar op slot dan.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat boeit het? Het blijft gewoon aanhoudend mooi weer.
2,5% kansquote:Op donderdag 8 juni 2023 12:34 schreef aloa het volgende:
Hittegolf zou nog kunnen in de Bilt.
[ afbeelding ]
De Bilt kennende zal het wel een 29,9 worden. Net zo'n grote trol als die 24,9 die de anders langste hittegolf ooit onderbrak in 2018.quote:
Voor ons vrij weinig. Iets extremer weer, maar dat zijn we intussen al gewend na 5 jaar bijna onafgebroken extreme weerpatronen.quote:
Wat een bofkontquote:Op donderdag 8 juni 2023 17:26 schreef dick_laurent het volgende:
Hier gister en vandaag flink wat regen. En morgen staat er 31 graden en volle bak zon op het programma.
Dat wordt een gutsende bilnaad
Lekkere flinke bloemkolen, heerlijkquote:Op donderdag 8 juni 2023 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Flinke bloemkolen in midden Duitsland.. trekt ook richting Limburg.
En dat alles vol in bloei staat. Groen en veel bloemen. Daar kan geen herfst of winterse kaalheid tegenop.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jongens wat een weertje de laatste tijd, ongelofelijk. Vind altijd dat de wereld zo cool eruitziet als de zon schijntondanks dat toch best warm overigens. (lol)
Ja.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En dat alles vol in bloei staat. Groen en veel bloemen. Daar kan geen herfst of winterse kaalheid tegenop.
Heerlijk ouderwets hollandsch zomeravondje. Voetjes in de sloot, graspriet in de mond, tot in de late uurtjes goede gesprekken aan de waterkant. Muggen in je nek, geurend water, windmolen die de zonsondergang blocked. Prachtig zoals het hoortquote:Op donderdag 8 juni 2023 21:21 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
De warmte blijft goed hangen iig. Hier in Eindhoven om 21:00u nog 25°C.![]()
Maar ook best wel weer een spekkoek-kaart.
Avondwarmte
Het word wel een beetje zomer droog bruin hier, alles wat mooi in de bloei stond staat nu zielig te hangen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En dat alles vol in bloei staat. Groen en veel bloemen. Daar kan geen herfst of winterse kaalheid tegenop.
Was vanochtend om 07:00u te voelen. Dan ligt er zo'n deken van warmte ver de atmosfeer.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:51 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij gaat het warm worden vandaag. Klein gokje.
In het buitenland misschien.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:49 schreef Drass het volgende:
De bos en heidebranden zullen ons wel om de oren vliegen de komende dagen.
Hier in de buurt gisteren al twee of drie..quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:49 schreef Drass het volgende:
De bos en heidebranden zullen ons wel om de oren vliegen de komende dagen.
En wat al gaat vallen stelt ook niks voor..quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Staat gewoon ook geen regen in. Dadelijk anderhalve maand geen druppel neerslag. Het begint alweer op Death Valley te lijken hier.
Sproei me de tyfus.
Echt niet op zo'n korte termijn.quote:
Dat is al gewoon gaande hoor: https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organicquote:
Het is tenslotte zomer. Lente kregen we maar 1 maand, dus zomer hopelijk wel gewoon 3quote:
https://www.ad.nl/steenwi(...)and-baarlo~a1912157/quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |