Welke dan? Frisjes welquote:
Ik denk dat veel mensen met 30 lekker een parasol opzetten.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik woon in de stad en mijn tuin (op het zuiden) is vrijwel windstil door gebouwen eromheen.
Als het dan 30 graden wordt kun je met goed fatsoen tussen 10u en 15u niet "lekker" in de tuin zijn. Dan moeten we echter schaduw opzoeken.
For sure.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen met 30 lekker een parasol opzetten.
Ik kan zelfs met 35 graden in de zon liggen. Maar ik ben geen ginger en weet wat insmeren (met een fatsoenlijke factor) is.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
For sure.
Alleen die gekke Britten die gaan tussen 12 - 16u vol in de zon liggen bakken om dan vervolgens knalrood eruit te komen en dan linea recta door te gaan naar de kroeg om halve liters bier te gaan klappen.
Mooi volk is het.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
For sure.
Alleen die gekke Britten die gaan tussen 12 - 16u vol in de zon liggen bakken om dan vervolgens knalrood eruit te komen en dan linea recta door te gaan naar de kroeg om halve liters bier te gaan klappen.
Mooi volk is het.
[ afbeelding ]
Het zou hier 18 moeten zijn, maar daar geloof ik echt geen ene flikker van. Dus op de Wadden zal het vast ook wel iets meer zijn dan dat. Zonnetje gooit de gevoelstemperatuur enorm omhoog, en tenzij je midden in een weiland staat ook de luchttemperatuur.quote:
Sneuquote:
Al die temperatuurrecords over de gehele wereld zijn verontrustend...quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het wel verontrustend worden dat er zo weinig neerslag in de kaarten staat.
Ook dat. Het is duidelijk merkbaar dat klimaatverandering in een stroomversnelling is geraakt.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Al die temperatuurrecords over de gehele wereld zijn verontrustend...
Dat is wel duidelijk iddquote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook dat. Het is duidelijk merkbaar dat klimaatverandering in een stroomversnelling is geraakt.
dat stopt ook niet meer. zeker niet als die grote vervuilende landen zo doorgaan. die doen er echt precies niks aan. China, India, Rusland, VS en noem ze maar op. Maakt ze daar echt geen donder uit.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook dat. Het is duidelijk merkbaar dat klimaatverandering in een stroomversnelling is geraakt.
Het stopt sowieso niet meer.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
dat stopt ook niet meer. zeker niet als die grote vervuilende landen zo doorgaan. die doen er echt precies niks aan. China, India, Rusland, VS en noem ze maar op. Maakt ze daar echt geen donder uit.
Had dat nog even uitgesteld tot na het weekeindequote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:25 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)an-aan-costa-del-sol
'Vanaf vrijdag is Nederland een aantal dagen het zonnigste en warmste land van Europa'
Zijn we toch nog ergens nummer 1 in
Voor de Bilt ook..quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Die pluim is echt bizar hoor voor het zuiden en oosten.
El Nino genotquote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
30'ers in juni zijn idd al ruim een jaar geleden.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 23:51 schreef Elan het volgende:
Krankzinnige pluim wel voor half juni. Zoiets verwacht je in de (vol)zomer niet in de lente.
Die dertiger was niet landelijk en die hitte werd vrij snel verdreven door onweer.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 23:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
30'ers in juni zijn idd al ruim een jaar geleden.
Is het vanaf 1/6 niet klimatologisch zomer?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 23:51 schreef Elan het volgende:
Krankzinnige pluim wel voor half juni. Zoiets verwacht je in de (vol)zomer niet in de lente.
Ikke niet hoor, ik ben een Klimaat Optimist!quote:Op woensdag 7 juni 2023 07:53 schreef dick_laurent het volgende:
Zo.. is iedereen lekker depressief hier? Zijn jullie al aan het kijken wat voor type kist jullie willen?
Aangezien we er binnenkort allemaal aan gaan uiteraard.
Ruim een jaar = meer dan een jaar. 2021 had een landelijke tropische dag in juni.quote:Op woensdag 7 juni 2023 00:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Die dertiger was niet landelijk en die hitte werd vrij snel verdreven door onweer.
Het moet wel heen vreemd lopen wil dit niet op een hittegolf uitdraaien. Front loopt van Zuid Europa tot aan Moermansk.
Dit is precies wat klimaatverandering is. En El Nino gaat dat alleen maar voor de rest van de zomer zo houden.quote:Op woensdag 7 juni 2023 08:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Toch lijkt het wel of het weer extremer wordt. Is het slecht en koud meteen lange tijd regen en te koud, en nu weer een droogte en warmte die langer gaat aanhouden.
Het weer doet gewoon wat het wil.quote:Op woensdag 7 juni 2023 08:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Toch lijkt het wel of het weer extremer wordt. Is het slecht en koud meteen lange tijd regen en te koud, en nu weer een droogte en warmte die langer gaat aanhouden.
We hebben in januari de op 3 na langste natste periode gehad en we zijn nu hard op weg naar een top 3 notering qua langste droogte. Dat is helaas een trend die we steeds vaker zullen zien.quote:Op woensdag 7 juni 2023 08:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Als je de klimaatverandering nu nog steeds ontkent leef je wel heel erg in je eigen sprookjeswereld.quote:Op woensdag 7 juni 2023 09:56 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het weer doet gewoon wat het wil.
Er zijn niet voor niets heel veel gezegdes erover. Heeft niets met klimaatverandering te maken.
quote:Op woensdag 7 juni 2023 09:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ruim een jaar = meer dan een jaar. 2021 had een landelijke tropische dag in juni.
Echt, hè. We kunnen eindelijk lekker buiten chillen in korte broek en t shirt en werken idem dito. Zonnig, droog, stabiel en relatief lage luchtvochtigheid. Het duurt ook langer dan een paar dagen. Maanden niet gehad.quote:Op woensdag 7 juni 2023 07:53 schreef dick_laurent het volgende:
Zo.. is iedereen lekker depressief hier? Zijn jullie al aan het kijken wat voor type kist jullie willen?
Aangezien we er binnenkort allemaal aan gaan uiteraard.
Doet de media dit niet voornamelijk? Zie de link van @Momoquote:Op woensdag 7 juni 2023 10:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt, hè. We kunnen eindelijk lekker buiten chillen in korte broek en t shirt en werken idem dito. Zonnig, droog, stabiel en relatief lage luchtvochtigheid. Het duurt ook langer dan een paar dagen. Maanden niet gehad.
Maar na 1 week mensen al klagen. Hoe dan
Wat nouquote:
Overigens staat er nog steeds een vieze wind waardoor ik nog in lange broek loop, vind het niks op een normale juni lijken, maar à la. Verder gewoon mooi. Lekker zonnig.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt, hè. We kunnen eindelijk lekker buiten chillen in korte broek en t shirt en werken idem dito. Zonnig, droog, stabiel en relatief lage luchtvochtigheid. Het duurt ook langer dan een paar dagen. Maanden niet gehad.
Ik ga niet klagen, maar heb wel één puntje voor verbetering: de nachten zijn veel te warm de komende dagen. Dat duidt ook op een hoge luchtvochtigheid, en daar wordt niemand vrolijk van. Dus als dat iets minder kan, is het perfectquote:Op woensdag 7 juni 2023 10:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik ga hier wat neerzetten wat je toch niet wil horen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je de klimaatverandering nu nog steeds ontkent leef je wel heel erg in je eigen sprookjeswereld.
Prima dat je de rol hier in van mensen willen bagatelliseren, maar roepen dat het niet bestaat is de wetenschap compleet negeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:33 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik ga hier wat neerzetten wat je toch niet wil horen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ok dan....
Het is toch ook een redelijk uitzonderlijk droge periode zo, hoezo mag dat niet benoemd worden. In het voorjaar werd dat ook ook elke keer benoemd toen het zo nat was elke keer?quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Doet de media dit niet voornamelijk? Zie de link van @:momo
“Droog, droger, droogst!”
Nou inderdaad zeg, dat gele gras komt nu al omhoog. Dat had ik ook niet verwacht eigenlijk.quote:Op woensdag 7 juni 2023 00:06 schreef Elan het volgende:
Ook nauwelijks tot geen neerslag in de kaarten, dat worden weer lange tijd gortdroge bruine grasveldjes.
Lang leve het nieuwe klimaat.
Leuk feitje: gras wordt al geel van 2 weken geen regen en veel zonquote:Op woensdag 7 juni 2023 11:04 schreef Haags het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg, dat gele gras komt nu al omhoog. Dat had ik ook niet verwacht eigenlijk.
Alsof ik snap wat je hier allemaal neerzet...quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:50 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ok dan....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |