abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 mei 2023 @ 00:00:36 #101
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209214241
twitter

Russen die Servië gaan waarschuwen voor een revolutie/coup?
pi_209214260
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 00:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Russen die Servië gaan waarschuwen voor een revolutie/coup?
een kleuren revolutie, was niets meer dan wat verf bommen in een fontein gooien. Maar dictatoren kunnen heel slecht tegen een verenigd volk lijkt het.
pi_209214280
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 00:00 schreef Korenfok het volgende:

[..]
lastig om gewoon een antwoord te geven?

je duikt de vraag wel. En paaar topics terug lezen en dan niks vinden.

Ben je tegen wat rusland doet of sta je er achter, hoe moeilijk is deze vraag?
Jij bent in ieder geval niet tegen dat SA bijna 100.000 kinderen vermoord en dan vind je het raar dat ik je hypocriet vind. Met je gezeur over "oh dan ben je vast een Poetin fan".
Corporate translator
pi_209214288
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 00:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Jij bent in ieder geval niet tegen dat SA bijna 100.000 kinderen vermoord en dan vind je het raar dat ik je hypocriet vind. Met je gezeur over "oh dan ben je vast een Poetin fan".
Nog steeds lukt het je niet om een simpele vraag te beantwoorden:

ben je het eens met wat rusland doet of vindt je het slecht wat rusland doet?
pi_209214294
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 00:09 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nog steeds lukt het je niet om een simpele vraag te beantwoorden:

ben je het eens met wat rusland doet of vindt je het slecht wat rusland doet?
Zolang jij het normaal vindt dat jullie olievriendje een land vernietigd hoef ik helemaal niks te beantwoorden.
Corporate translator
pi_209214305
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 00:11 schreef HSG het volgende:

[..]
Zolang jij het normaal vindt dat jullie olievriendje een land vernietigd hoef ik helemaal niks te beantwoorden.
Je trolt dus. want wie is jullie precies, waar is SA relevant in deze discussie. want, wat is dit nu precies? je geeft pas antwoord als ik het niet normaal vindt dat olievriendje (dit is SA denk ik?) een land vernietigd (Jemen denk ik)?

geef gewoon antwoord ipv offtopic te drammen. open een goed topic over SA en Jemen. ik geef je antwoord op je vraag in dat topic.

Dus nogmaals ben je het eens met ruslands oorlog of niet?
pi_209214325
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 00:14 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Je trolt dus. want wie is jullie precies, waar is SA relevant in deze discussie.

geef gewoon antwoord ipv offtopic te drammen. open een goed topic over SA en Jemen. ik geef je antwoord op je vraag in dat topic.

Dus nogmaals ben je het eens met ruslands oorlog of niet?
Typisch de hypocriete westerling dus. Voor landen opnemen die net zo erg als Rusland zijn zolang ze maar geld kunnen verdienen.
Corporate translator
pi_209214336
twitter
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_209214340
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 00:16 schreef HSG het volgende:

[..]
Typisch de hypocriete westerling dus. Voor landen opnemen die net zo erg als Rusland zijn zolang ze maar geld kunnen verdienen.
jij bent echt een trol of een bot?

Waar neem ik het op voor? ik ga niet offtopic. Sta je achter rusland zijn beslissing tot oorlog of niet?

Begin bijna het idee te krijgen dat je stiekem tegen ruslands acties bent. Maar dit niet kan zeggen als russische trol, maar in gewetensnood zit en je er ook niet je steun ervoor kunt uitspreken? Kun je het wel een oorlog noemen die rusland is gestart?

Want anders snap ik niet waarom je begint over een compleet ander conflict in dit topic.

[ Bericht 14% gewijzigd door Korenfok op 20-05-2023 00:24:20 ]
  zaterdag 20 mei 2023 @ 00:37:48 #110
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209214436
quote:

[..]
Ik merk op dat je goed Nederlands spreekt, je woont hier denk ik ook? beschouw jij jezelf ook als westerling? Anders zou het wel hypocriet zijn om westerlingen de maat te nemen terwijl je ondertussen geniet van alle voordelen van in het westen wonen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 20 mei 2023 @ 01:05:09 #111
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209214560
quote:

[..]
Het gaat hier over Rusland en Oekraïne.

En niet over wat de VS in de voorgaande decennia hebben gedaan.
En ik zeg VS want die waren in dit geval de gene die voortouw namen.

Behalve Libië dan daar bij waren het meer de Fransen.
Maar goed die hebben de burgeroorlog alleen wat bespoedigd.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zaterdag 20 mei 2023 @ 01:27:13 #112
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 20 mei 2023 @ 01:37:21 #113
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209214660
https://qr.ae/pyvCWZ
What did you read today that made you sad?

In April, a 13-year-old teenager escaped from special school No. 124 in Yekaterinburg, Russia, and said he was raped. He said that a group of students subjected other pupils to physical and sexual violence. The rapes were recorded on video.

Special school No. 124 in Yekaterinburg.

According to the boy, one of the teachers taught the kids "prison rules" and initiated "comrades' courts", where the group was collectively deciding how to "punish" the guilty. Being raped by other kids was a “prison rules” punishment.

Principal of the special school Natalya Poddubnaya knew about the bullying and violence, but did not take action - on the contrary, she humiliated the victims.

When the story got out, a court case was opened against 2 young offenders. The school principal simply resigned “on her own volition”.

That’s not the end.

An advocate asked for the boy to be moved to another boarding school. On Wednesday, the court refused this request.

After the incident became public, the boy returned home. Now he has to go back to the same boarding school.

The reason why, it’s a special boarding school for kids 11–18 with deviant behavior: underage youngsters who committed crimes or these who have learning difficulties.

The boy was sentenced to 3 years (maximum term for underage kids) of a special boarding school. He arrived in March 2022 (age 12) and must stay there until 2025.

Advocates asked for the boy to be moved to another school, but the court refused. He must go back to the same school.

The option of early release is available, but it must be done by order of the court, and the court saw no need for that.

Imagine that: The boy was caught shoplifting and sent to the special school for re-education, and instead, he gets raped, and not just raped, but systematically tortured.

A rape isn’t just a rape in a Russian prison: it’s lowering the person who is raped into the cast of “untouchables”, the lowest of the low. No one talks to them, no one befriends them. They are ordered around, pushed, kicked, beaten. Not allowed to seat anywhere but at the certain table, given the worst jobs, the last to get food. Not allowed to raise their voices, heads, or make eye contact. And the rapes can continue; it’s part of this cast.

Not only these things are happening in a special school, the goal of which is to help kids learn and develop, and rehabilitate, but the educators promote and support the “prison rules”.

People are shocked by cruelty that Russian soldiers show in Ukraine to local civilians and Ukrainian POWs. They wonder where such cruelty comes from. It comes from the Russian schools and Russian educators.

It starts in kindergartens, continues at schools and lasts all the way: anyone in a position of authority feels the right to abuse and bully those who can’t fight back. For many kids, they get the same maltreatment at home.

And no one even cares.

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 20-05-2023 10:25:33 ]
  zaterdag 20 mei 2023 @ 02:14:45 #114
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209214723
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 23:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Elke vloer is eruit
[ twitter ]
Lijkt erg maar eigenlijk bouwt Rusland hier prachtige atriums voor deze mensen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_209214747
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 22:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Daarover gesproken. Waarom koopt NL niet de tankdestroyer versie van de cv90.

Ik zou liever nieuwe tanks zien maar hier kun je in iedergeval nog mee voor de dag komen.
De CV90120? Ik denk omdat ze niet genoeg pantser hebben voor die rol. Daar heb je liever echte tanks voor. De Mjolnir variant met de 120mm mortier is wel een leuke voor het leger lijkt me.
pi_209214749
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 23:34 schreef HSG het volgende:
tenzij het om olie gaat
Volgens mij heeft Europa het afgelopen jaar tegen Rusland gezegd dat ze hun gas en olie in hun hol kunnen stoppen.
pi_209214874
Barack Obama en Stephen Colbert mogen Rusland niet meer in :( ;( o|O :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 20 mei 2023 @ 07:52:04 #118
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209215114
twitter
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209215134
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 01:37 schreef slashdotter3 het volgende:
https://qr.ae/pyvCWZ
What did you read today that made you sad?
Knip

Het martelen, (anaal) verkrachten en vernederen is gewoon een patroon dat overal terugkomt. Beestachtig is het.

Onlangs het boek “Concentratiekamp in de Paradijsstraat”, gelezen, dan weet je wel voldoende.

Het compromis is geen onderdeel van de Russische volksaard. Een ander die niet luistert wordt gewoon met bruut geweld in het gareel geholpen, een normaal gesprek is niet echt een optie.

[ Bericht 32% gewijzigd door Spablauw214 op 20-05-2023 08:06:29 ]
  zaterdag 20 mei 2023 @ 08:05:55 #120
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209215154
quote:

[..]
Iemand heeft zich hier behoorlijk in een hoek geluld. Ben jij een kloon van ZOA/Schaamlap?

Al kwamen die er trouwens gewoon voor uit anti Oekraïne te zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 20 mei 2023 @ 08:09:00 #121
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209215169
quote:

[..]
Iemand heeft zich hier behoorlijk in een hoek geluld. Ben jij een kloon van ZOA/Schaamlap?

Al kwamen die er trouwens gewoon voor uit anti Oekraïne te zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 02:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
De CV90120? Ik denk omdat ze niet genoeg pantser hebben voor die rol. Daar heb je liever echte tanks voor. De Mjolnir variant met de 120mm mortier is wel een leuke voor het leger lijkt me.
Dat type ik ook. Maar het is beter dan niets.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 08:32:58 #122
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209215284
https://www.reddit.com/r/(...)russian_war_machine/
Yeah, Russia sells oil to Saudi Arabia and India, then they mark it up and sell it to Europe.

Realistically speaking, this is the intended result. Why did the G7 set a price cap instead of an outright ban of Russian oil?

Because by setting a price cap you force Russia to sell at a loss, or at least at a very big discount, while keeping most of the energy supply chain intact.

This ultimately hurts Russia a lot, their oil and gas revenue already fell 40% this quarter, and if you consider that the cost of extraction is mostly fixed, this means profits are cratering.

Russia cannot, in any circumstance, stop pumping oil and gas. If they did their pipes would explode (or implode) and their whole industry would collapse forever. So they are forced to extract and sell at any price.

Also, most of their infrastructure is geared towards Europe, where we outright banned Russian oil. This means that to send oil to India, Saudi Arabia or Brazil they need to send it via ship, which is much more expensive than using pipes.

All this operation is done to starve Russia of money, while keeping everyone else rather happy and unwilling to help Russia.
pi_209215734
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 23:39 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat maak jij er van.
Ach het meest duidelijke conflict van deze eeuw waren er niet bij betrokken en dat werd weer gezien als racisme.
pi_209215769
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 02:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Europa het afgelopen jaar tegen Rusland gezegd dat ze hun gas en olie in hun hol kunnen stoppen.
Dan kan je dat ook tegen landen als SA zeggen.
Corporate translator
  Moderator zaterdag 20 mei 2023 @ 10:04:03 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_209215889
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 09:53 schreef HSG het volgende:

[..]
Lijkt me onhandige timing
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_209215924
quote:

[..]
Volgens mij zijn we ook bezig om van fossiel af te komen, of niet?
pi_209216056
"Russian defeat does not require a march on Moscow (rarely a good idea in the past), and it does not require a Russia that is defenseless and devastated (impossible without World War III). Rather, it will be achieved inside the heads of Russia’s leaders and population. Russia must be convinced that the military instrument, and its deployment in large-scale war, will inevitably fail, and it must realize that Ukraine is permanently and completely lost."

Artikel zonder paywall https://12ft.io/proxy?q=h(...)a-defeat%2F674112%2F

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 20 mei 2023 @ 10:46:24 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209216135
Mocht Putin ooit geliquideerd worden dan betekent het niet dat de oorlog gelijk stopt. Er zijn genoeg havikken zoals Girkin die vinden dat Rusland niet 100% all-in is gegaan en als die de macht grijpen kan er van alles gebeuren, zoals een escalatie naar oorlogsverklaring, het mobiliseren van miljoenen Russen en het gebruik van tactical nukes. En het vervangen van Shoigu door iemand die wel competent en minder corrupt is en dan wordt het helemaal gevaarlijk.

https://www.reddit.com/r/(...)_led_by_igor_girkin/
Pro-war Russian nationalists led by Igor Girkin said on Friday that a new group they had set up was entering politics to save Russia, which they warned was in danger of turmoil or even collapse due to military failures in the Ukraine war

Girkin/Strelkov is part of a real opposition movement, but not in the sense that most Westerners may be familiar with.

Unlike the Russian liberals, who would seek to democratize Russia and align it with the West, Girkin is part of a group of ultranationalists who think Russia's biggest failing is not committing fully to the war in Ukraine and confronting the West. He thinks that "the so-called 'Ukraine'" is a fake country full of lost or brainwashed "little Russians", but that Western aid and Russian government apathy has helped them to become a force that can't be easily defeated like they almost were in 2014.

Girkin's comments make it clear that he despises every elite in the Russian government, most of all Putin the "Supreme Non-Commander". If his group somehow gained power, they would rapidly change Russia's spending and military strategy to stop the stupidity of Wagner and the Russian MoD. They won't be allowed to gain any real power, but the ultranationalists are much more influential than the Russian liberal movement.

[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 20-05-2023 11:08:39 ]
pi_209216148
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 10:46 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_led_by_igor_girkin/
Pro-war Russian nationalists led by Igor Girkin said on Friday that a new group they had set up was entering politics to save Russia, which they warned was in danger of turmoil or even collapse due to military failures in the Ukraine war

Girkin/Strelkov is part of a real opposition movement, but not in the sense that most Westerners may be familiar with.

Unlike the Russian liberals, who would seek to democratize Russia and align it with the West, Girkin is part of a group of ultranationalists who think Russia's biggest failing is not committing fully to the war in Ukraine and confronting the West. He thinks that "the so-called 'Ukraine'" is a fake country full of lost or brainwashed "little Russians", but that Western aid and Russian government apathy has helped them to become a force that can't be easily defeated like they almost were in 2014.

Girkin's comments make it clear that he despises every elite in the Russian government, most of all Putin the "Supreme Non-Commander". If his group somehow gained power, they would rapidly change Russia's spending and military strategy to stop the stupidity of Wagner and the Russian MoD. They won't be allowed to gain any real power, but the ultranationalists are much more influential than the Russian liberal movement.
Coup loading?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209216199
quote:

[..]
De oorlog in Oekraine heeft sowieso geleid tot een versnelling om van fossiele brandstoffen af te geraken, niet alleen die van S.A. De grootste markt van aardolie is al verschoven naar koopkracht arme landen en daarmee verminderd ook de pricing power van aardolie met het jaar. Hogere prijzen leiden namelijk sneller tot vraaguitval en dan verkoop je mogelijk wel olie tegen een hogere prijs maar veel minder aardolie waardoor je inkomsten alsnog afnemen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_209216287
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 23:34 schreef HSG het volgende:

[..]
Typisch hypocriet westers gelul. Zelf heb je de halve wereld naar de vernieling geholpen, met het vingertje naar andere wijzen tenzij het om olie gaat want dan heb je ineens geen problemen met genocides en slavernij.
Accepteer die pegels van Putin maar lekker, wees er blij mee i guess.
Maar hou dit soort onzin lekker voor je.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 11:14:13 #132
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_209216423
De druk op het aankomende offensief om te slagen is wel enorm trouwens. Als het mislukt of het maar een beperkt succes heeft dan komt toch de vraag bovendrijven hoe dit conflict ooit nog beëindigd kan worden en hoe lang het Westen Oekraïne nog kan en wil ondersteunen.

Ik heb er nog niet bijzonder veel vertrouwen in. Die Russen hebben alle tijd gehad om zich voor te bereiden. Iedereen weet dat het er aan zit te komen :{
pi_209216563
Assad die zijn koptelefoon afzet zodat hij zelensky niet verstaat :')
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209216577
Ukranian President arrives in Japan to attend G7 summit
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20230520_26/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209216614
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 11:27 schreef Slayage het volgende:
Assad die zijn koptelefoon afzet zodat hij zelensky niet verstaat :') [ twitter ]
Hij hoeft van mij geen koptelefoon op, een brandende autoband is voldoende.

Excusez-moi voor de ietwat ruwe taal, maar deze figuur vrijuit te zien bewegen roept enige weerstand op.
pi_209216805
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 11:31 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Excusez-moi voor de ietwat ruwe taal, maar deze figuur vrijuit te zien bewegen roept enige weerstand op.
Putin kan wel het een en ander leren van Assad wat betreft tirannie. Beide verdienen long stay in den Haag.
-Rabia Al-Basri
pi_209217007
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209217038
quote:
Assad die zijn koptelefoon afzet zodat hij zelensky niet verstaat :') [ twitter ]
Hij zal wel moeten. Als Putin hem niet geholpen was hij de macht al kwijt geweest. Al zal ie niet blij zijn met het gekloot in Oekraine.

Geloof dat Rusland een haven in Syrie heeft als bedankje voor de hulp tijdens de burger oorlog.
pi_209217095
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209217141
quote:
Assad wie afgestuurd is aan oxford (dacht ik), getrouwd met een engelse vrouw, wie fluent is in het engels. Die koptelefoon is voor de vertaling in je eigen taal.
pi_209217230
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 11:31 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

De ellende is dat je al weet dat als Rusland niet op de knieën wordt geholpen, Poetin over een paar jaar ook gewoon weer wordt gerehabiliteerd en met alle egards ontvangen.
pi_209217252
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 00:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Sinds wanneer is Saudi Arabië een westers land?
pi_209217329
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 12:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De ellende is dat je al weet dat als Rusland niet op de knieën wordt geholpen, Poetin over een paar jaar ook gewoon weer wordt gerehabiliteerd en met alle egards ontvangen.
Dat is jouw idee, maar ik zie het niet gebeuren. Want dan komt wederom de vraag om de hoek waarom we dat zouden doen. Ze hebben niks wat we willen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_209217344
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 12:36 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Sinds wanneer is Saudi Arabië een westers land?
Als SA een westers land was was het allang van alle markten geblokkeerd.
Corporate translator
pi_209217384
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 12:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is jouw idee, maar ik zie het niet gebeuren. Want dan komt wederom de vraag om de hoek waarom we dat zouden doen. Ze hebben niks wat we willen.
Alleen ene Trump zie ik het doen, verder zie ik het niet gebeuren.
pi_209217391
quote:

[..]
Er is wel een complicerende factor in dit geval: het ICC zoekt hem. En vraag maar eens aan Ratko Mladic hoe lang het geheugen van dat soort clubs is…
zie email 27 oktober
pi_209217400
Maar de trol is nog bezig met z'n meerdaagse ronde van:

pi_209217408
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 12:49 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Alleen ene Trump zie ik het doen, verder zie ik het niet gebeuren.
We ontvangen bv de kimmetjes uit N-Korea ook niet met alle egards, ook al is dat conflict nu toch al heel lang over/bevroren.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 12:54:03 #149
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 20 mei 2023 @ 12:58:14 #150
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209217460
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 12:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Enkeltje frontlinie voor de steker.
Eens kijken of hij dan nog steeds zo pro-oorlog is :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 13:04:19 #151
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209217510
quote:
Russia warns supplying jets to Ukraine carries 'colossal risks'

Western countries will be running "colossal risks" if they supply Ukraine with F-16 fighter jets, according to Russian Deputy Foreign Minister Alexander Grushko, who is quoted by Russia's TASS news agency.

It follows the announcement the US will allow Western allies to give jets to Ukraine, as well as facilitating joint allied training programs for Ukrainian troops.

"We see that Western countries are still adhering to the escalation scenario. It involves colossal risks for themselves," Grushko was quoted as saying.

"In any case, this will be taken into account in all our plans, and we have all the necessary means to achieve the goals we have set."
https://www.bbc.com/news/(...)nned_post_type=share
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 20 mei 2023 @ 13:08:21 #152
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209217540
Oh noes, escalatie 😱
A murky, forgotten land.
pi_209217551
quote:

[..]
Sure, dan is er wel een energietransitie noodzakelijk. En weet je....daar zijn we mee bezig..
  zaterdag 20 mei 2023 @ 13:10:40 #154
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209217560
quote:
Vanmorgen 372x tegen zoonlief gezegd dat hij niet het zandbouwsel van zijn broer mocht slopen. Grote gevolgen zou het hebben !

Geen zorgen dus, bij zo vaak roepen is de zin in het gedoe rond het straffen er gewoon niet.
pi_209217566
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:08 schreef StateOfMind het volgende:
Oh noes, escalatie 😱
Laat rob het maar niet horen.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 13:11:50 #156
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209217568
quote:
Wie denken ze hier nog mee te overtuigen?
Het wordt tijd dat de Navo eens een test lancering van een icbm doet.
pi_209217569
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Sure, dan is er wel een energietransitie noodzakelijk. En weet je....daar zijn we mee bezig..
Of je maakt als westerse landen een duidelijke statement en breekt alle relaties. Als je toch van de principes bent moet je daar ook achter staan
Corporate translator
  zaterdag 20 mei 2023 @ 13:11:57 #158
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209217570
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:10 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Vanmorgen 372x tegen zoonlief gezegd dat hij niet het zandbouwsel van zijn broer mocht slopen. Grote gevolgen zou het hebben !

Geen zorgen dus, bij zo vaak roepen is de zin in het gedoe rond het straffen er gewoon niet.
Tactical nukes in de zandbak 😱
A murky, forgotten land.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 13:12:55 #159
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209217578
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:11 schreef HSG het volgende:

[..]
Of je maakt als westerse landen een duidelijke statement en breekt alle relaties. Als je toch van de principes bent moet je daar ook achter staan
Waarom?
pi_209217584
Escalacion, is dat het correcte Spaanse woord voor het versturen van bombrieven aan hun premier?
pi_209217620
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom?
Omdat het westen graag de wereld wil vertellen hoe het allemaal hoort te werken. Anders moeten zich ook noet moet Rusland en Oekraïne bemoeien.
Corporate translator
pi_209217637
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 11:14 schreef Breekfast het volgende:
De druk op het aankomende offensief om te slagen is wel enorm trouwens. Als het mislukt of het maar een beperkt succes heeft dan komt toch de vraag bovendrijven hoe dit conflict ooit nog beëindigd kan worden en hoe lang het Westen Oekraïne nog kan en wil ondersteunen.

Ik heb er nog niet bijzonder veel vertrouwen in. Die Russen hebben alle tijd gehad om zich voor te bereiden. Iedereen weet dat het er aan zit te komen :{
Het hoeft niet bij één offensief te blijven natuurlijk. Naast die die in de komende weken wordt gestart met wat ze nu hebben en vervolgens eentje na de zomer. Een najaarsoffensief met de wapens die dan zijn geleverd. De Abrams, meer Leopards (ik verwacht nog wel wat meer leveringen vanuit Duitsland), en dus misschien westerse vliegtuigen als dat qua tijd lukt. En uiteraard met wat ze nog over hebben van dit offensief, buitgemaakt Russisch spul en wat weer gerepareerd is. Dat gaat zeker mogelijk zijn.

En onthou ook: Het poetinistische trollenleger gaat zelfs een enorme nederlaag spinnen als een overwinning als Oekraïne de duinen bij de Zee van Azov weet te bereiken maar niet het strand. Die kun je zien aankomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2023 13:24:42 ]
pi_209217654
quote:

[..]
Gaat het ICC het arrestatiebevel intrekken dan? Op wiens bevel?
pi_209217671
quote:

[..]
waarom, dit werkt prima. Rusland moet zijn olie zo gigantisch goedkoopp kwijt dat zelfs SA, het inkoopt. We hebben dus een perfecte manier gevonden, wij goekope olie, Rusland voelt de pijn, en wordt keihard geraakt in het hart van hun economie, precies wat de bedoeling is.

Waarom Rusland helpen?
pi_209217673
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:18 schreef HSG het volgende:

[..]
Omdat het westen graag de wereld wil vertellen hoe het allemaal hoort te werken. Anders moeten zich ook noet moet Rusland en Oekraïne bemoeien.
Zo te lezen heb je een hekel aan het westen. Waarom dan zo hypocriet en genieten van de geneugten van het leven in de westerse wereld?
pi_209217677
quote:

[..]
En waarom dan niet gelijk Rusland binnen vallen, oh gij gematigde? Alleen maar de banden verbreken is hypocriet.
pi_209217703
quote:

[..]
waarom niet? Oekraine vraagt onze hulp, heeft redelijk zelfde waarden en wil graag bij ons aansluiten. Ze hebben veel grondstoffen, goeie ligging dus waarom niet als ze het zelf willen?

waarom vind je het okay wat rusland doet?
pi_209217833
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 20 mei 2023 @ 13:40:18 #169
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209217844
quote:

[..]
Waarom?
  zaterdag 20 mei 2023 @ 13:42:52 #170
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209217874
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:39 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Lol, zitten de Orcs daar straks nog vast ook.. genááánt.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_209217884
quote:
[ twitter ]
Poetin kan een nieuwe nationale feestdag uitroepen.
pi_209217968
:r

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 20 mei 2023 @ 13:56:49 #173
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209218024
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Tactical nukes in de zandbak 😱
Ook bij mij is er sprake van sancties van buren zodra er een paddestoelwolk boven de schutting uit komt.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 13:57:42 #174
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209218031
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:51 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Dat volk zou in de jaren '40 lus van de NSB zijn geweest :r
A murky, forgotten land.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 13:58:04 #175
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209218035
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ook bij mij is er sprake van sancties van buren zodra er een paddestoelwolk boven de schutting uit komt.
-O-
A murky, forgotten land.
pi_209218287
quote:

[ twitter ]
Als je in Moskou een bord omhoog houdt waar helemaal niets op staat, word je al een busje in geslagen.

Maar van mij mogen deze mensen hier vrij demonstreren, dát is namelijk wat ons werkelijk superieur maakt aan Rusland.
pi_209218332
Ik zie dat we van ja maar de VS, nu naar ja maar Saoedi-Arabië zijn gegaan?
pi_209218394
quote:
[ twitter ]
Niet verrassend ook. Bachmut bestaat ook niet meer, dat is platgewalst niemandsland ondertussen.
pi_209218447
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 14:31 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Niet verrassend ook. Bachmut bestaat ook niet meer, dat is platgewalst niemandsland ondertussen.
Precies, en laat het maar aan de strategische meesters van het kremlin over om nu schaarse reserves daar in te gaan zetten om deze klinkende "overwinning" niet door hun handen te laten glippen.
pi_209218452
quote:

[ twitter ]
Na de oorlog allemaal kaalscheren en met pek en veren naar rusland sturen, dat ze maar daar gaan wonen dat nsb tuig
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209218512
twitter

Een strike is een aanval op een gronddoel. Een Russisch vliegtuig neerschieten boven Rusland is dus geen 'strike'. Een gronddoel aanvallen met een MIG is prima, daar heeft NATO niets over te zeggen.

Ik zie mogelijkheden.
pi_209218513
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 14:22 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Als je in Moskou een bord omhoog houdt waar helemaal niets op staat, word je al een busje in geslagen.

Maar van mij mogen deze mensen hier vrij demonstreren, dát is namelijk wat ons werkelijk superieur maakt aan Rusland.
Wat een onzin, je mag daar echt wel demonstreren hoe hypocriet het westen is. Dat ze moeten stoppen met wapensleveren omdat daardoor alleen maar onnodig veel mensen dood gaan*.

*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 14:56:58 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209218563
quote:

[ twitter ]
Is dat rondtrekkende circus nu in NL beland?

Injecteren met lood graag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 20 mei 2023 @ 15:01:13 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209218610
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 14:40 schreef TLC het volgende:

[..]
Na de oorlog allemaal kaalscheren en met pek en veren naar rusland sturen, dat ze maar daar gaan wonen dat nsb tuig
Eerst nog vastbinden op een dorpsplein met een bordje om hun nek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 20 mei 2023 @ 15:03:17 #185
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209218632
twitter
  FOK!Fotograaf zaterdag 20 mei 2023 @ 15:04:52 #186
364681 over_hedge
pi_209218646
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 15:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zelfs als het waar is. Goed gedaan. Je hebt nu de 57e stad qua grote ingenomen en heeft je maar 70 000 man of zo iets gekost. Ze kunnen trots zijn hoor :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 15:06:40 #187
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209218655
quote:

[ twitter ]
Ah een combinatie van Russen, zweef gekkies, rechtse FvD figuren.
pi_209218682
quote:
[ twitter ]
Oekraïne heeft het hogere gebied op de flanken bezet. Dus er is een risico dat ze worden omsingeld. Terugtrekken kan niet want dan krijg je muiterij denk ik. Of in ieder geval een enorme duik in het moreel van je complete leger. Ik kan me echt niet voorstellen dat Russen de stad opgeven zouden pikken na zo'n slachtpartij.

Dus Rusland zal daar versterkingen naartoe moeten sturen. Maar ja, die moeten dus weer van een andere plek komen. En breken de flanken ben je ze kwijt....Dus stuur je sterke eenheden of juist zwakke?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2023 15:14:21 ]
pi_209218797
Ondertussen grijpt Wagner de gelegenheid aan om Shoigu en Gerasimov nogmaals ff lekker door het slijk te halen.

Relevante quote:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 15:33:35 #190
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_209218809
quote:

[ twitter ]

Tijd om deze maar weer eens af te stoffen.
Wappies gonna wappie.
pi_209218832
Irrelevant volk.

"We zien al die doden op het nieuws. Als Oekraïne zich gewoon zou laten verslaan horen we er niet meer over. Dat is vrede."
pi_209218842
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 14:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Is dat rondtrekkende circus nu in NL beland?

Injecteren met lood graag.
Zijn voornamelijk coronawappies volgens mij. Dus nu Rusland volgende week weer de boeren dan weer een ander ding. Zijn gewoon beroepsdemonstranten.
pi_209218879
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 15:38 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Zijn voornamelijk coronawappies volgens mij. Dus nu Rusland volgende week weer de boeren dan weer een ander ding. Zijn gewoon beroepsdemonstranten.
Professional Againsters.
pi_209218948
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 15:31 schreef oheng het volgende:
Ondertussen grijpt Wagner de gelegenheid aan om Shoigu en Gerasimov nogmaals ff lekker door het slijk te halen.

Relevante quote:

SPOILER
Lekker man, bipolar Preghozhin die hele tijd loopt te schreeuwen 🤣
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zaterdag 20 mei 2023 @ 15:49:55 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209218986
quote:
[ twitter ]
Alweer?
  zaterdag 20 mei 2023 @ 15:58:53 #197
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209219081
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 15:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Ah een combinatie van Russen, zweef gekkies, rechtse FvD figuren.
Gewoon lui die worden betaald om daar met een bordje te staan joh :')
pi_209219084
Oekraieners melden dat ze nog steeds het gebied rond het MIG monument zuidoost en enkele blokken zuidwesten in handen hebben.
pi_209219095
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')