een kleuren revolutie, was niets meer dan wat verf bommen in een fontein gooien. Maar dictatoren kunnen heel slecht tegen een verenigd volk lijkt het.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 00:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Russen die Servië gaan waarschuwen voor een revolutie/coup?
Jij bent in ieder geval niet tegen dat SA bijna 100.000 kinderen vermoord en dan vind je het raar dat ik je hypocriet vind. Met je gezeur over "oh dan ben je vast een Poetin fan".quote:Op zaterdag 20 mei 2023 00:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
lastig om gewoon een antwoord te geven?
je duikt de vraag wel. En paaar topics terug lezen en dan niks vinden.
Ben je tegen wat rusland doet of sta je er achter, hoe moeilijk is deze vraag?
Nog steeds lukt het je niet om een simpele vraag te beantwoorden:quote:Op zaterdag 20 mei 2023 00:08 schreef HSG het volgende:
[..]
Jij bent in ieder geval niet tegen dat SA bijna 100.000 kinderen vermoord en dan vind je het raar dat ik je hypocriet vind. Met je gezeur over "oh dan ben je vast een Poetin fan".
Zolang jij het normaal vindt dat jullie olievriendje een land vernietigd hoef ik helemaal niks te beantwoorden.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 00:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nog steeds lukt het je niet om een simpele vraag te beantwoorden:
ben je het eens met wat rusland doet of vindt je het slecht wat rusland doet?
Je trolt dus. want wie is jullie precies, waar is SA relevant in deze discussie. want, wat is dit nu precies? je geeft pas antwoord als ik het niet normaal vindt dat olievriendje (dit is SA denk ik?) een land vernietigd (Jemen denk ik)?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 00:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Zolang jij het normaal vindt dat jullie olievriendje een land vernietigd hoef ik helemaal niks te beantwoorden.
Typisch de hypocriete westerling dus. Voor landen opnemen die net zo erg als Rusland zijn zolang ze maar geld kunnen verdienen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 00:14 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je trolt dus. want wie is jullie precies, waar is SA relevant in deze discussie.
geef gewoon antwoord ipv offtopic te drammen. open een goed topic over SA en Jemen. ik geef je antwoord op je vraag in dat topic.
Dus nogmaals ben je het eens met ruslands oorlog of niet?
jij bent echt een trol of een bot?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 00:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Typisch de hypocriete westerling dus. Voor landen opnemen die net zo erg als Rusland zijn zolang ze maar geld kunnen verdienen.
Ik merk op dat je goed Nederlands spreekt, je woont hier denk ik ook? beschouw jij jezelf ook als westerling? Anders zou het wel hypocriet zijn om westerlingen de maat te nemen terwijl je ondertussen geniet van alle voordelen van in het westen wonen?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 00:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Typisch de hypocriete westerling dus. Voor landen opnemen die net zo erg als Rusland zijn zolang ze maar geld kunnen verdienen.
Het gaat hier over Rusland en Oekraïne.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 00:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Lijkt erg maar eigenlijk bouwt Rusland hier prachtige atriums voor deze mensen.quote:
De CV90120? Ik denk omdat ze niet genoeg pantser hebben voor die rol. Daar heb je liever echte tanks voor. De Mjolnir variant met de 120mm mortier is wel een leuke voor het leger lijkt me.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daarover gesproken. Waarom koopt NL niet de tankdestroyer versie van de cv90.
Ik zou liever nieuwe tanks zien maar hier kun je in iedergeval nog mee voor de dag komen.
Volgens mij heeft Europa het afgelopen jaar tegen Rusland gezegd dat ze hun gas en olie in hun hol kunnen stoppen.quote:
Het martelen, (anaal) verkrachten en vernederen is gewoon een patroon dat overal terugkomt. Beestachtig is het.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 01:37 schreef slashdotter3 het volgende:
https://qr.ae/pyvCWZ
What did you read today that made you sad?
Knip
Iemand heeft zich hier behoorlijk in een hoek geluld. Ben jij een kloon van ZOA/Schaamlap?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 00:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Iemand heeft zich hier behoorlijk in een hoek geluld. Ben jij een kloon van ZOA/Schaamlap?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 00:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat type ik ook. Maar het is beter dan niets.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 02:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
De CV90120? Ik denk omdat ze niet genoeg pantser hebben voor die rol. Daar heb je liever echte tanks voor. De Mjolnir variant met de 120mm mortier is wel een leuke voor het leger lijkt me.
Ach het meest duidelijke conflict van deze eeuw waren er niet bij betrokken en dat werd weer gezien als racisme.quote:
Dan kan je dat ook tegen landen als SA zeggen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 02:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Europa het afgelopen jaar tegen Rusland gezegd dat ze hun gas en olie in hun hol kunnen stoppen.
Lijkt me onhandige timingquote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan kan je dat ook tegen landen als SA zeggen.
Volgens mij zijn we ook bezig om van fossiel af te komen, of niet?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Coup loading?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 10:46 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_led_by_igor_girkin/
Pro-war Russian nationalists led by Igor Girkin said on Friday that a new group they had set up was entering politics to save Russia, which they warned was in danger of turmoil or even collapse due to military failures in the Ukraine war
Girkin/Strelkov is part of a real opposition movement, but not in the sense that most Westerners may be familiar with.
Unlike the Russian liberals, who would seek to democratize Russia and align it with the West, Girkin is part of a group of ultranationalists who think Russia's biggest failing is not committing fully to the war in Ukraine and confronting the West. He thinks that "the so-called 'Ukraine'" is a fake country full of lost or brainwashed "little Russians", but that Western aid and Russian government apathy has helped them to become a force that can't be easily defeated like they almost were in 2014.
Girkin's comments make it clear that he despises every elite in the Russian government, most of all Putin the "Supreme Non-Commander". If his group somehow gained power, they would rapidly change Russia's spending and military strategy to stop the stupidity of Wagner and the Russian MoD. They won't be allowed to gain any real power, but the ultranationalists are much more influential than the Russian liberal movement.
De oorlog in Oekraine heeft sowieso geleid tot een versnelling om van fossiele brandstoffen af te geraken, niet alleen die van S.A. De grootste markt van aardolie is al verschoven naar koopkracht arme landen en daarmee verminderd ook de pricing power van aardolie met het jaar. Hogere prijzen leiden namelijk sneller tot vraaguitval en dan verkoop je mogelijk wel olie tegen een hogere prijs maar veel minder aardolie waardoor je inkomsten alsnog afnemen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Accepteer die pegels van Putin maar lekker, wees er blij mee i guess.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 23:34 schreef HSG het volgende:
[..]
Typisch hypocriet westers gelul. Zelf heb je de halve wereld naar de vernieling geholpen, met het vingertje naar andere wijzen tenzij het om olie gaat want dan heb je ineens geen problemen met genocides en slavernij.
Hij hoeft van mij geen koptelefoon op, een brandende autoband is voldoende.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 11:27 schreef Slayage het volgende:
Assad die zijn koptelefoon afzet zodat hij zelensky niet verstaat[ twitter ]
Putin kan wel het een en ander leren van Assad wat betreft tirannie. Beide verdienen long stay in den Haag.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 11:31 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hij hoeft van mij geen koptelefoon op, een brandende autoband is voldoende.
Excusez-moi voor de ietwat ruwe taal, maar deze figuur vrijuit te zien bewegen roept enige weerstand op.
Hij zal wel moeten. Als Putin hem niet geholpen was hij de macht al kwijt geweest. Al zal ie niet blij zijn met het gekloot in Oekraine.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 11:27 schreef Slayage het volgende:
Assad wie afgestuurd is aan oxford (dacht ik), getrouwd met een engelse vrouw, wie fluent is in het engels. Die koptelefoon is voor de vertaling in je eigen taal.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 11:27 schreef Slayage het volgende:
De ellende is dat je al weet dat als Rusland niet op de knieën wordt geholpen, Poetin over een paar jaar ook gewoon weer wordt gerehabiliteerd en met alle egards ontvangen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 11:31 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hij hoeft van mij geen koptelefoon op, een brandende autoband is voldoende.
Excusez-moi voor de ietwat ruwe taal, maar deze figuur vrijuit te zien bewegen roept enige weerstand op.
Sinds wanneer is Saudi Arabië een westers land?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 00:08 schreef HSG het volgende:
[..]
Jij bent in ieder geval niet tegen dat SA bijna 100.000 kinderen vermoord en dan vind je het raar dat ik je hypocriet vind. Met je gezeur over "oh dan ben je vast een Poetin fan".
Dat is jouw idee, maar ik zie het niet gebeuren. Want dan komt wederom de vraag om de hoek waarom we dat zouden doen. Ze hebben niks wat we willen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 12:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De ellende is dat je al weet dat als Rusland niet op de knieën wordt geholpen, Poetin over een paar jaar ook gewoon weer wordt gerehabiliteerd en met alle egards ontvangen.
Als SA een westers land was was het allang van alle markten geblokkeerd.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 12:36 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Saudi Arabië een westers land?
Alleen ene Trump zie ik het doen, verder zie ik het niet gebeuren.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 12:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is jouw idee, maar ik zie het niet gebeuren. Want dan komt wederom de vraag om de hoek waarom we dat zouden doen. Ze hebben niks wat we willen.
Er is wel een complicerende factor in dit geval: het ICC zoekt hem. En vraag maar eens aan Ratko Mladic hoe lang het geheugen van dat soort clubs is…quote:Op zaterdag 20 mei 2023 12:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De ellende is dat je al weet dat als Rusland niet op de knieën wordt geholpen, Poetin over een paar jaar ook gewoon weer wordt gerehabiliteerd en met alle egards ontvangen.
We ontvangen bv de kimmetjes uit N-Korea ook niet met alle egards, ook al is dat conflict nu toch al heel lang over/bevroren.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 12:49 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Alleen ene Trump zie ik het doen, verder zie ik het niet gebeuren.
Enkeltje frontlinie voor de steker.quote:
https://www.bbc.com/news/(...)nned_post_type=sharequote:Russia warns supplying jets to Ukraine carries 'colossal risks'
Western countries will be running "colossal risks" if they supply Ukraine with F-16 fighter jets, according to Russian Deputy Foreign Minister Alexander Grushko, who is quoted by Russia's TASS news agency.
It follows the announcement the US will allow Western allies to give jets to Ukraine, as well as facilitating joint allied training programs for Ukrainian troops.
"We see that Western countries are still adhering to the escalation scenario. It involves colossal risks for themselves," Grushko was quoted as saying.
"In any case, this will be taken into account in all our plans, and we have all the necessary means to achieve the goals we have set."
Sure, dan is er wel een energietransitie noodzakelijk. En weet je....daar zijn we mee bezig..quote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Vanmorgen 372x tegen zoonlief gezegd dat hij niet het zandbouwsel van zijn broer mocht slopen. Grote gevolgen zou het hebben !quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/(...)nned_post_type=share
Laat rob het maar niet horen.quote:
Wie denken ze hier nog mee te overtuigen?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/(...)nned_post_type=share
Of je maakt als westerse landen een duidelijke statement en breekt alle relaties. Als je toch van de principes bent moet je daar ook achter staanquote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sure, dan is er wel een energietransitie noodzakelijk. En weet je....daar zijn we mee bezig..
Tactical nukes in de zandbak 😱quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vanmorgen 372x tegen zoonlief gezegd dat hij niet het zandbouwsel van zijn broer mocht slopen. Grote gevolgen zou het hebben !
Geen zorgen dus, bij zo vaak roepen is de zin in het gedoe rond het straffen er gewoon niet.
Waarom?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Of je maakt als westerse landen een duidelijke statement en breekt alle relaties. Als je toch van de principes bent moet je daar ook achter staan
Omdat het westen graag de wereld wil vertellen hoe het allemaal hoort te werken. Anders moeten zich ook noet moet Rusland en Oekraïne bemoeien.quote:
Het hoeft niet bij één offensief te blijven natuurlijk. Naast die die in de komende weken wordt gestart met wat ze nu hebben en vervolgens eentje na de zomer. Een najaarsoffensief met de wapens die dan zijn geleverd. De Abrams, meer Leopards (ik verwacht nog wel wat meer leveringen vanuit Duitsland), en dus misschien westerse vliegtuigen als dat qua tijd lukt. En uiteraard met wat ze nog over hebben van dit offensief, buitgemaakt Russisch spul en wat weer gerepareerd is. Dat gaat zeker mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 11:14 schreef Breekfast het volgende:
De druk op het aankomende offensief om te slagen is wel enorm trouwens. Als het mislukt of het maar een beperkt succes heeft dan komt toch de vraag bovendrijven hoe dit conflict ooit nog beëindigd kan worden en hoe lang het Westen Oekraïne nog kan en wil ondersteunen.
Ik heb er nog niet bijzonder veel vertrouwen in. Die Russen hebben alle tijd gehad om zich voor te bereiden. Iedereen weet dat het er aan zit te komen
Gaat het ICC het arrestatiebevel intrekken dan? Op wiens bevel?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 12:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
waarom, dit werkt prima. Rusland moet zijn olie zo gigantisch goedkoopp kwijt dat zelfs SA, het inkoopt. We hebben dus een perfecte manier gevonden, wij goekope olie, Rusland voelt de pijn, en wordt keihard geraakt in het hart van hun economie, precies wat de bedoeling is.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Of je maakt als westerse landen een duidelijke statement en breekt alle relaties. Als je toch van de principes bent moet je daar ook achter staan
Zo te lezen heb je een hekel aan het westen. Waarom dan zo hypocriet en genieten van de geneugten van het leven in de westerse wereld?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:18 schreef HSG het volgende:
[..]
Omdat het westen graag de wereld wil vertellen hoe het allemaal hoort te werken. Anders moeten zich ook noet moet Rusland en Oekraïne bemoeien.
En waarom dan niet gelijk Rusland binnen vallen, oh gij gematigde? Alleen maar de banden verbreken is hypocriet.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:11 schreef HSG het volgende:
[..]
waarom niet? Oekraine vraagt onze hulp, heeft redelijk zelfde waarden en wil graag bij ons aansluiten. Ze hebben veel grondstoffen, goeie ligging dus waarom niet als ze het zelf willen?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:18 schreef HSG het volgende:
[..]
Omdat het westen graag de wereld wil vertellen hoe het allemaal hoort te werken. Anders moeten zich ook noet moet Rusland en Oekraïne bemoeien.
Waarom?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:18 schreef HSG het volgende:
[..]
Lol, zitten de Orcs daar straks nog vast ook.. genááánt.quote:
Ook bij mij is er sprake van sancties van buren zodra er een paddestoelwolk boven de schutting uit komt.quote:
Dat volk zou in de jaren '40 lus van de NSB zijn geweestquote:
quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ook bij mij is er sprake van sancties van buren zodra er een paddestoelwolk boven de schutting uit komt.
Als je in Moskou een bord omhoog houdt waar helemaal niets op staat, word je al een busje in geslagen.quote:
Niet verrassend ook. Bachmut bestaat ook niet meer, dat is platgewalst niemandsland ondertussen.quote:
Precies, en laat het maar aan de strategische meesters van het kremlin over om nu schaarse reserves daar in te gaan zetten om deze klinkende "overwinning" niet door hun handen te laten glippen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:31 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Niet verrassend ook. Bachmut bestaat ook niet meer, dat is platgewalst niemandsland ondertussen.
Na de oorlog allemaal kaalscheren en met pek en veren naar rusland sturen, dat ze maar daar gaan wonen dat nsb tuigquote:
Wat een onzin, je mag daar echt wel demonstreren hoe hypocriet het westen is. Dat ze moeten stoppen met wapensleveren omdat daardoor alleen maar onnodig veel mensen dood gaan*.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:22 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Als je in Moskou een bord omhoog houdt waar helemaal niets op staat, word je al een busje in geslagen.
Maar van mij mogen deze mensen hier vrij demonstreren, dát is namelijk wat ons werkelijk superieur maakt aan Rusland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat rondtrekkende circus nu in NL beland?quote:
Eerst nog vastbinden op een dorpsplein met een bordje om hun nek.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Na de oorlog allemaal kaalscheren en met pek en veren naar rusland sturen, dat ze maar daar gaan wonen dat nsb tuig
Zelfs als het waar is. Goed gedaan. Je hebt nu de 57e stad qua grote ingenomen en heeft je maar 70 000 man of zo iets gekost. Ze kunnen trots zijn hoorquote:
Oekraïne heeft het hogere gebied op de flanken bezet. Dus er is een risico dat ze worden omsingeld. Terugtrekken kan niet want dan krijg je muiterij denk ik. Of in ieder geval een enorme duik in het moreel van je complete leger. Ik kan me echt niet voorstellen dat Russen de stad opgeven zouden pikken na zo'n slachtpartij.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn voornamelijk coronawappies volgens mij. Dus nu Rusland volgende week weer de boeren dan weer een ander ding. Zijn gewoon beroepsdemonstranten.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is dat rondtrekkende circus nu in NL beland?
Injecteren met lood graag.
Professional Againsters.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zijn voornamelijk coronawappies volgens mij. Dus nu Rusland volgende week weer de boeren dan weer een ander ding. Zijn gewoon beroepsdemonstranten.
quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:31 schreef oheng het volgende:
Ondertussen grijpt Wagner de gelegenheid aan om Shoigu en Gerasimov nogmaals ff lekker door het slijk te halen.
Relevante quote:Lekker man, bipolar Preghozhin die hele tijd loopt te schreeuwen 🤣SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
Gewoon lui die worden betaald om daar met een bordje te staan johquote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah een combinatie van Russen, zweef gekkies, rechtse FvD figuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |