SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De show is live te bekijken op NPO1 vanaf 21:00 met commentaar van Cornald Maas en Jan Smit, om 20:30 is er al een voorbeschouwing te zien. Je kunt ook kijken bij de Belg op één of naar de Britten op BBC1.
De show is ook live op Youtube. Het zou om 23:15 afgelopen moeten zijn.
Veel kijkplezier! Verzoekje zoals elk jaar: deze topics gaan vaak razendsnel, dus hou het voor iedereen een beetje leesbaar en gezellig zonder grove beledigingen.Groot fan van User Wotte
off-topicquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:02 schreef Tjacka het volgende:
Albanië vind ik een leuk land. Ik ben daar op vakantie geweest.
Dat heb ik met Slovenië.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:02 schreef Tjacka het volgende:
Ja, maar wat een kutnummer was het.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:02 schreef Tjacka het volgende:
Met geluid uit is hij wel leuk.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:02 schreef 3rr0r het volgende:
Alle huisvrouwen hebben weer op Cyprus gestemd, goh
Ik heb nog nooit Los Molinos op voor zover ik weet. Ik had de Wild Pig Syrah Rosé vandaag, die was nogal saai en smakeloosquote:Op donderdag 11 mei 2023 22:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Rosé, wil je geloven dat het pak los molinos op was bij de AH? Dan moet je wat hè
Maar wel een goed nummer.quote:
Snap het wel dat België zo blij is lol.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:04 schreef Jane het volgende:
Feli zuiderburen.
Tranen alsof hij de finale gewonnen heeft.
Ik koop graag de 3 liter voor 11 euro los molinos witte wijn bij de AH. Gewoon prima.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:03 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit Los Molinos op voor zover ik weet. Ik had de Wild Pig Syrah Rosé vandaag, die was nogal saai en smakeloos
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laffe huichelaar
Kijk dan ook op BBC.quote:
De backing vocals ook.quote:
beter dan naar Jan Smit luisteren...quote:
Ik kijk op de Belg.quote:
Why?quote:
Amerika en China ook maar mee laten doen dan?quote:
Waarom nietquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:07 schreef RipCity het volgende:
[..]
Amerika en China ook maar mee laten doen dan?
Iemand moet toch een beetje pit brengenquote:
Alsof die kijken.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:07 schreef RipCity het volgende:
[..]
Mexicaanse mariachi band ook maar?
Te oud.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:07 schreef 3rr0r het volgende:
Een sexy vrouw en je gaat door. Volgende keer Doutzen sturen.
Rare vergelijking, maar dat is je inmiddels vaak genoeg uitgelegd.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:07 schreef RipCity het volgende:
[..]
Je houdt niet van voorspel?quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:07 schreef Tjacka het volgende:
Waarom voorspellen ze alles. Maakt het toch mega saai?
Die is vooral wappie tegenwoordigquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:07 schreef 3rr0r het volgende:
Een sexy vrouw en je gaat door. Volgende keer Doutzen sturen.
Halve nederlandergodquote:
Als ik die act over 100 jaar nog eens zie is dat nog re vroeg.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:08 schreef Ama het volgende:
Haha die van Griekenland gaat helemaal dood.
Je begrijpt dat Eurovision bestaat uit landen die aangesloten zijn bij de EBU en dat dat al decennia niet enkel Europese landen zijn?quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:07 schreef RipCity het volgende:
[..]
Kan je ook normaal op mij reageren? Ik probeer leuk mee te posten en ik krijg een vervelende reactie van een moderator.quote:
Kenner.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:09 schreef superniger het volgende:
Dat gehaat op Polen.
Is een prima liedje en zuiver gezongen.
Eensquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:08 schreef timmmmm het volgende:
IJsland was echt wel beter dan sommige van die acts
De backing track is erg zuiver inderdaad.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:09 schreef superniger het volgende:
Dat gehaat op Polen.
Ja datquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:09 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De backing track is erg zuiver inderdaad.
Wie?quote:
Corrupte ambtenaar gespot.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:09 schreef superniger het volgende:
Dat gehaat op Polen.
Welke is jouw favoriet van alles?quote:
Westland trashquote:
Albanië eruit, IJsland erin.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:11 schreef timmmmm het volgende:
IJsland inruilen voor Slovenie of Armenie stop de tijd
Je kan ook gewoon reageren op mijn reactie op jou.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:11 schreef RipCity het volgende:
[..]
Finland en Noorwegen en Portugal.
Jij?
Die presentatrice met die gele jurk.quote:
Zaterdag kijk ik niet hoor, ik heb nou alle acts al gezien dan is het niet leuk meerquote:
Als Roemenië dat ineens een goed idee vindt mag dat bestquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:07 schreef RipCity het volgende:
[..]
Curaçaoquote:
quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zaterdag kijk ik niet hoor, ik heb nou alle acts al gezien dan is het niet leuk meer
1. neequote:Op donderdag 11 mei 2023 23:13 schreef Pisces29 het volgende:
Gaan we allemaal voor de Belgen stemmen zaterdag?
Gaat Erdogan stoppen?
Wordt Feyenoord kampioen?
Wat een tijd mensen.
Kroatie is idd top!quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:12 schreef Tjacka het volgende:
Mijn favoriet voor vandaag waren België of Polen.
Mijn favorieten voor zaterdag zijn:
1. Finland
2. Kroatië
3. België
4. Polen
Aus, Finland, Cyprus, België.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:11 schreef RipCity het volgende:
[..]
Finland en Noorwegen en Portugal.
Jij?
Gaat Erdogan stoppen?quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:13 schreef Pisces29 het volgende:
Gaan we allemaal voor de Belgen stemmen zaterdag?
Gaat Erdogan stoppen?
Wordt Feyenoord kampioen?
Wat een tijd mensen.
Italie in de nationale voorronde erg mooi en intens. Maar toen met orkest dus weet niet of het weer zo mooi overkomt.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Aus, Finland, Cyprus, België.
Italië even horen nog.
Grootste flop van het hele festival idd.quote:
Italië klonk in het voorstukje meer cliché dan Eros Ramazotti. Ik hoop dat het in zijn geheel anders klinkt. Normaliter altijd Italië fan.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:14 schreef RipCity het volgende:
[..]
Italie in de nationale voorronde erg mooi en intens. Maar toen met orkest dus weet niet of het weer zo mooi overkomt.
Voorspel is meestal niet vervelend.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:09 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Kan je ook normaal op mij reageren? Ik probeer leuk mee te posten en ik krijg een vervelende reactie van een moderator.
Ik heb nu al een licht slaaptekort en moet morgen weer werkenquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:15 schreef Momo het volgende:
Echte die hards blijven tot de running order om 02:30
Ik hoop dat ze je goed betalenquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:15 schreef Momo het volgende:
Daarom ga ik ook wat anders kijkenquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:15 schreef superniger het volgende:
Totale wansmaak aan tafel bij Jinek en Op1.
Beter je best doen dus volgende keer. We weten dat je het kanquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:09 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Kan je ook normaal op mij reageren? Ik probeer leuk mee te posten en ik krijg een vervelende reactie van een moderator.
Dries Roelvink heeft al 300 nummers ingezonden naar de commissie waarschijnlijkquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:16 schreef Aadrianus het volgende:
Dries Roelvink gaat zometeen bij OP1 uitleggen waarom het Nederlands Songfestival Systeem op de schop moet.
Dat mogen we niet missen, mensen.
Mijn DM staat open!quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:15 schreef Andromache het volgende:
[..]
Voorspel is meestal niet vervelend.![]()
![]()
![]()
![]()
Ga wel even douchen tussendoor.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:15 schreef Momo het volgende:
quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Beter je best doen dus volgende keer. We weten dat je het kan
Mijn tenen staan nu al krom in mijn schoenen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:16 schreef Aadrianus het volgende:
Dries Roelvink gaat zometeen bij OP1 uitleggen waarom het Nederlands Songfestival Systeem op de schop moet.
Dat mogen we niet missen, mensen.
Dat onderste zal niet gebeuren volgend jaar in Zwedenquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:17 schreef TheVulture het volgende:
Zo blij voor Estland en Belgie, die verdienden het echt. Heel blij dat de rampzalige vocalen van Denemarken en Griekenland zijn blijven hangen. Polen en Cyprus hebben de backingtracks wel optimaal opgepoetst.
Oostenrijk of Australie heeft deze halve finale gewonnen lijkt me, met Slovenie op het podium.
Verder echt de dood aan die prerecorded vocals op tape. Het is echt het grootste gevaar voor dit ESF als we daar mee doorgaan. Het wordt meer en meer een playbackshow.
Zweden wil autotune toestaanquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:17 schreef TheVulture het volgende:
Zo blij voor Estland en Belgie, die verdienden het echt. Heel blij dat de rampzalige vocalen van Denemarken en Griekenland zijn blijven hangen. Polen en Cyprus hebben de backingtracks wel optimaal opgepoetst.
Oostenrijk of Australie heeft deze halve finale gewonnen lijkt me, met Slovenie op het podium.
Verder echt de dood aan die prerecorded vocals op tape. Het is echt het grootste gevaar voor dit ESF als we daar mee doorgaan. Het wordt meer en meer een playbackshow.
Orkest en dirigent terug aubquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:17 schreef TheVulture het volgende:
Nee ben er ook bang voorquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat onderste zal niet gebeuren volgend jaar in Zweden
Bah. Daarom Finland.quote:
Leeft Harry van Hoof nog?quote:
Het is echt niet goed.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:20 schreef RipCity het volgende:
wat denemarken deed dit jaar zou eigenlijk al niet moeten kunnen.
Piepkuikenquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:20 schreef Momo het volgende:
Bij Jinek vonden ze dat Denemarken door moest
Waar kan @Tjacka officiele klacht indienen?quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:21 schreef Cyan9 het volgende:
Dank voor de gezelligheid iedereen, prima sfeertje weer. Doen we zaterdag gewoon nog eens.
Ja Zweden en Australië zou kunnenquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:22 schreef Jason22 het volgende:
De winnaar van de halve finale noemen ze wel iets te vaak als 8ste de afgelopen jaren. De EBU wordt redelijk voorspelbaar.
ESF Feedback, zoals gebruikelijk.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:22 schreef RipCity het volgende:
[..]
Waar kan @:tjacka officiele klacht indienen?
230 volgens Ubermod Momoquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:23 schreef Moira het volgende:
Waar is straks de loting van de running order voor de finale te zien? En hoe laat?
Rond 00:00 loting helft op TikTok, totale running order rond 02:30quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:23 schreef Moira het volgende:
Waar is straks de loting van de running order voor de finale te zien? En hoe laat?
Oh da's veel te laatquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Rond 00:00 loting helft op TikTok, totale running order rond 02:30
Ja misschien dat ze 02:00 al klaar zijn, maar veel eerder zal het niet worden want eerder helft loten tot 00:15 ofzo en dan moeten ze het in elkaar zetten achter de schermen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:25 schreef Moira het volgende:
[..]
Oh da's veel te laatdan zie ik het morgen wel
Lang geleden zoveel blijdschap gezien. Mooi.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Gustaph die zo oprecht blij is![]()
Idd.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lang geleden zoveel blijdschap gezien. Mooi.
Beter, denk ik.quote:
Als het VK niet al als laatste was, had Gustaphe echt prima als afsluiter geweest.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:36 schreef Fred_B het volgende:
België kan best eens als 24e ofzo komen. Prima lied als iedereen indommelt of straalbezopen is.
Ja, en die afsluiter gaat dus erg matig zijn, dus er moet wel iets leuks voor. Al zijn Israël en Noorwegen ook beschikbaar.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:38 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Als het VK niet al als laatste was, had Gustaphe echt prima als afsluiter geweest.
Zet haar maar als 2equote:
Tweede startpositie of opvuller als 11e ofzo tussen favorietenquote:
Twee vrouwen met een uptempo achter elkaar zullen ze niet snel doen, dus ik gok dat Belgie wel eens als 25e aan de beurt kan komen. Gezien zijn populariteit bij de Eurojury sluit ik een Top 10 echt niet uitquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, en die afsluiter gaat dus erg matig zijn, dus er moet wel iets leuks voor. Al zijn Israël en Noorwegen ook beschikbaar.
Ja, het is sowieso veel uptempo, dus er hoeft ook geen ballad weggemoffeld te worden.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Twee vrouwen met een uptempo achter elkaar zullen ze niet snel doen, dus ik gok dat Belgie wel eens als 25e aan de beurt kan komen. Gezien zijn populariteit bij de Eurojury sluit ik een Top 10 echt niet uit
Die kunnen ze onmogelijk WEER startplek 2 geven toch, dat is dan de 3e keer in 4 jaarquote:
Omdat het loting is en daarna persco niet persco en daarna lotingquote:
Dat is echt een hele kluif zo aan het begin.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die kunnen ze onmogelijk WEER startplek 2 geven toch, dat is dan de 3e keer in 4 jaar
Nee, dat lijkt me niet. Die vocalen zijn niet echt reclame.quote:
ah vandaar. Ik kijk niet mee op tikt0kquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat het loting is en daarna persco niet persco en daarna loting
Misschien komt de running order ook wel eerder dan.
Cyprus of Zwitserland denk ikquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die kunnen ze onmogelijk WEER startplek 2 geven toch, dat is dan de 3e keer in 4 jaar
Tweede semi winnen en dan opener worden, zou wel een naaistreek zijn.quote:
Mijn gevoel zegt dat Australië heeft gewonnenquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tweede semi winnen en dan opener worden, zou wel een naaistreek zijn.
Of anders gezegd: als dat gebeurt, hebben ze vandaag niet gewonnen.
Was zoiets ook niet met We Are Domi?quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tweede semi winnen en dan opener worden, zou wel een naaistreek zijn.
Of anders gezegd: als dat gebeurt, hebben ze vandaag niet gewonnen.
Denk je echt niet dat het in het voordeel is van Finland om juist te beginnen? Het is al echt een mega hype aan het worden heb ik het idee.quote:
Hoe later hoe beter zeggen de statistieken.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:47 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Denk je echt niet dat het in het voordeel is van Finland om juist te beginnen? Het is al echt een mega hype aan het worden heb ik het idee.
1. Polenquote:
Statistieken zijn er om gebroken te worden.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe later hoe beter zeggen de statistieken.
Finland - Oostenrijk - Zweden zie ik niet zo snel voor me.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
1. Polen
2. Zwitserland
3. Portugal
4. Albanie
5. Servie
6. Spanje
7. Cyprus
8. Estland
9. Frankrijk
10. Italie
11. Finland
12. Oostenrijk
13. Zweden
Zou kunnen , al weet ik niet of het met de props uitkomtquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:49 schreef molloot200 het volgende:
Even een random gok
1. Oostenrijk
2. Cyprus
3. Polen
4. Italië
5. Albanië
6. Zwitserland
7. Zweden
8. Portugal
9. Frankrijk
10. Estland
11. Finland
12. Servië
13. Spanje
14. Australië
15. Israël
16. Litouwen
17. Moldavië
18. Slovenië
19. Oekraïne
20. Kroatië
21. Armenië
22. Tsjechië
23. Noorwegen
24. Duitsland
25. België
26. Verenigd Koninkrijk
Zoiets?
Polen zou wel prima zijn als opener, dan zijn we daar meteen van afquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:46 schreef NailQueen het volgende:
Mogelijke openers:
- Oostenrijk
- Portugal
- Polen (volgens het hoofd Matt)
- Servie(?)
Zweden, Frankrijk en Finland worden het sowieso niet
Ik betwijfel of ze Polen aandurven. En Spanje en Frankrijk als grote betalers komen ook vrij vroeg.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
1. Polen
2. Zwitserland
3. Portugal
4. Albanie
5. Servie
6. Spanje
7. Cyprus
8. Estland
9. Frankrijk
10. Italie
11. Finland
12. Oostenrijk
13. Zweden
Ik verwacht Servië en Spanje niet zo laat in de eerste helft.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:49 schreef molloot200 het volgende:
Even een random gok
1. Oostenrijk
2. Cyprus
3. Polen
4. Italië
5. Albanië
6. Zwitserland
7. Zweden
8. Portugal
9. Frankrijk
10. Estland
11. Finland