Eerste wat ik dacht bij het zien van de startposities was: Ze (EBU, BBC, Twan &co ) willen dat Finland wint? Want waarom de keuze om 3 rustigere liedjes voor Finland te plaatsen? Ik snap de keuze ervan niet meteen, maar lijkt me dat dit echt wel in het voordeel van Finland gaat werken natuurlijk. Niet dat Finland dat nodig heeft m.i. want dat lied valt natuurlijk vanaf elke startplek op. Of zou het hem kunnen schaden? Dat na 3 vocal powerhouses de jury's niet zo onder de indruk zijn van ehm zijn vocalen

Blijft wel spannend zo, he!
Zweden zou altijd al na een break moeten komen. Goede startplek.
België had ik liever iets later gehad, maar ik verwacht wel wat jury support voor hem waardoor een top 10, hopelijk, nog mogelijk is. Litouwen mag ook niet klagen geloof ik. Slovenië zou een top 10 ook wel verdienen, weet niet of het genoeg zal zijn tussen al het geweld. Oostenrijk als eerste is een leuke start van de finale.Spanje heb ik zo mn bedenkingen bij. Ik vind het nummer niet heel toegankelijk voor een breed publiek, dus ik zie het zeker met deze startpositie wel buiten de top 10 eindigen.
Kroatië zo laat vind ik niet leuk of is het de bedoeling dat hierdoor Mae wat beter klinkt?

. Dit gaat een top 10 worden ben ik bang. Vraag me ook af of deze inzending punten kan gaan afsnoepen van Finland in de Balkan regio. D*mn, gaat echt wel spannend worden hoor. Ook al zitten wij niet in de finale, ik kan niet wachten tot de puntentelling