had je anders verwacht danquote:Op woensdag 26 april 2023 10:16 schreef Frummelie het volgende:
Jeetje Moraima.... dat gaat um ook niet worden..
Ze oefent dus welquote:Op woensdag 26 april 2023 10:16 schreef Frummelie het volgende:
Jeetje Moraima.... dat gaat um ook niet worden..
Ze moet met Jeff oefenen anders strafrondjes!quote:Op woensdag 26 april 2023 10:16 schreef Sociologica het volgende:
Oh ze oefent nu wel soort van op haar manier met Rupie
Lopend oefenen is inderdaad heel goedquote:Op woensdag 26 april 2023 10:18 schreef chufi het volgende:
[..]
Ze moet met Jeff oefenen anders strafrondjes!
Nee Jeff is zich wel alvast aan het indekken voor het geval hij faalt met deze opdracht door te zeggen dat zijn geblaat dat hij alles kan een act isquote:
Dat gesprek ging niet eens om de opdrachtquote:Op woensdag 26 april 2023 10:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nee Jeff is zich wel alvast aan het indekken voor het geval hij faalt met deze opdracht door te zeggen dat zijn geblaat dat hij alles kan een act is
Weet ik.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:22 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dat gesprek ging niet eens om de opdracht
Er werd gezegd dat ze het voor moesten dragen, dus dan mag er ook gezongen worden.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:13 schreef chufi het volgende:
@:FEBO zeg nog even dat de tekst NIET gezongen mag worden ,!!
Het gaat me om de overlast de komende uren.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:25 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat ze het voor moesten dragen, dus dan mag er ook gezongen worden.
Ow ja dat zou in de meeste gevallen wel fijn zijnquote:Op woensdag 26 april 2023 10:27 schreef chufi het volgende:
[..]
Het gaat me om de overlast de komende uren.
makkelijk van morrie voor de joker gaanquote:Op woensdag 26 april 2023 10:22 schreef Harry het volgende:
Moraima zegt, dat ze voor de joker gaat.
Wendy: daar moet je niet op bouwen. Je kan het wel Moraima!!
Moraima: onder druk kan ik het niet.
Wendy heeft het eerste couplet.
Hoeveelste couplet heeft ze ? Er zijn maar 2 jokers..quote:Op woensdag 26 april 2023 10:29 schreef cinsan het volgende:
[..]
makkelijk van morrie voor de joker gaan
quote:Op woensdag 26 april 2023 10:39 schreef greysbones het volgende:
Mirthe
Die kinderen willen niet eens mee met zo’n vent
(Over Eunice en Jw )
Omdat ze weg geroepen wordt door babette, iets met melk of zoquote:Op woensdag 26 april 2023 10:46 schreef pingu66 het volgende:
Mirthe die midden in het gesprek met Jeff wegloopt....
Jammer dat ze het dan weer door hadden en het geluid er af haaldequote:Op woensdag 26 april 2023 10:59 schreef ledn81 het volgende:
Babbel komt kamer 5 binnen en geeft de stagiaire complimentje over zijn nieuwe schoenen
Versta niet helemaal wat ie zegtquote:Op woensdag 26 april 2023 11:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Jammer dat ze het dan weer door hadden en het geluid er af haalde
En ze wordt er niet mooier van, in tegendeel.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:07 schreef Frummelie het volgende:
Wat een kakwijf die Zoe, ik erger me kapot aan dat kind.. staat alleen maar dat smoel vol te smeren... zonder nog maar iets te hebben gedaan aan de opdracht...
Verschrikkelijk, die varkensoogjes...brrrrquote:Op woensdag 26 april 2023 11:08 schreef Inka het volgende:
[..]
En ze wordt er niet mooier van, in tegendeel.
ze kan het op zijn minst proberenquote:Op woensdag 26 april 2023 11:06 schreef spapaars het volgende:
[..]
Moet ze ook niet aan beginnen, kansloze onderneming voor haar.
En staat vervolgens Mori de les te lezenquote:Op woensdag 26 april 2023 11:07 schreef Frummelie het volgende:
Wat een kakwijf die Zoe, ik erger me kapot aan dat kind.. staat alleen maar dat smoel vol te smeren... zonder nog maar iets te hebben gedaan aan de opdracht...
Kakwijf? Het is een tokkie.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:07 schreef Frummelie het volgende:
Een gezicht met miss piggy incl.de wimpersquote:Op woensdag 26 april 2023 11:09 schreef Frummelie het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, die varkensoogjes...brrrr
Ja en Rupie... of hij niet per ongeluk die van Moraima gaat opzeggen... terecht zei Rupie, ga jij maar eens letten op jezelf... antwoord Zoe: hou je bek... asowijfquote:Op woensdag 26 april 2023 11:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
En staat vervolgens Mori de les te lezen
dat bedoel al probeert ze er 1quote:Op woensdag 26 april 2023 11:14 schreef spapaars het volgende:
[..]
Alle 15 coupletten?
1 is al teveel gevraagd.
speeches vandaagquote:Op woensdag 26 april 2023 11:20 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Is dat vandaag weer? Ik dacht volgende week
ze zijn hebben toch verdienopdrachtquote:Op woensdag 26 april 2023 11:24 schreef freaky40 het volgende:
Denk eerst nog een verdienopdracht of die is nog later vandaag.
5 uur dacht ikquote:Op woensdag 26 april 2023 11:24 schreef freaky40 het volgende:
Denk eerst nog een verdienopdracht of die is nog later vandaag.
Dat beeld is inmiddels toch ook gewoon een soort streamlock te noemen?quote:Op woensdag 26 april 2023 11:25 schreef 5thencounter het volgende:
Beide Jokers staan driftig hun eigen ding te doen.. Smeren en Balken .. alles behalve hun coupletten leren![]()
[ afbeelding ]
Die denken wat kan mij die 50 euro schelenquote:Op woensdag 26 april 2023 11:25 schreef 5thencounter het volgende:
Beide Jokers staan driftig hun eigen ding te doen.. Smeren en Balken .. alles behalve hun coupletten leren![]()
[ afbeelding ]
Net als nu verwacht ik.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:27 schreef Aardbeienmoes het volgende:
Hoe moet Zoe dat doen als ze manager zou worden. Staat meer dan de helft van de dag voor de spiegel zich vol te plamuren
Zo weinig?quote:Op woensdag 26 april 2023 11:28 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Die denken wat kan mij die 50 euro schelen
Make-up tafeltje op kantoorquote:Op woensdag 26 april 2023 11:27 schreef Aardbeienmoes het volgende:
Hoe moet Zoe dat doen als ze manager zou worden. Staat meer dan de helft van de dag voor de spiegel zich vol te plamuren
Is het een verdienopdracht?quote:Op woensdag 26 april 2023 11:33 schreef Dotteke het volgende:
Nou op beide streams aan het oefenen voor het Wilhelmus
Ohww, vergeet het maar dat ze die binnenhalenquote:Op woensdag 26 april 2023 11:33 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Een joker is 25 euro waard ( als ze het couplet dan wel weten)
Ze kreeg van mij en paar flinke schoppen onder haar hol.. en nu leren kreng..quote:Op woensdag 26 april 2023 11:31 schreef pingu66 het volgende:
Echt ik zou de neiging hebben die Zoë eens goed door elkaar te schudden en roepen Zoë doe godverdomme een keer je best en geef niet bij op! Toon een interesse in iets of ga anders naar huis.
Allemaal een couplet leren, 2 jokers, die alles moeten leren en die een fout kunnen herstellen van degene die het fout doet. Vanmiddag om 17 uur moeten ze het doenquote:
Maar ben bang dat ze binnen het halfuur alles weer is vergeten.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:19 schreef Dotteke het volgende:
Moraima is wel aan het oefenenBen benieuwd
Het zijn 8 zinnen met ongeveer elk 4/5 woorden.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:34 schreef Aardbeienmoes het volgende:
Wat is het ook een vreselijk volkslied en de woorden niet van deze tijd, daarom ook extra moeilijk om te leren
25 euro per goed couplet, gaat het fout mag iemand met een joker het proberen lukt dat dan hebben ze alsnog die 25 euro. Jokers die overblijven leveren aan het eind van de rit 10 euro opquote:
Ja precies dat maakt het voor haar nog moeilijker.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:37 schreef Aardbeienmoes het volgende:
Moraima probeert echt die idiote tekst te leren, waar je je van afvraagt wat ze met die tekst bedoelen
Had deze post nog niet gezien. Bedankt Dot, het is mij duidelijk nuquote:Op woensdag 26 april 2023 11:30 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dotteke in JAA / [Streamverslagen] Een Jaar Van Je Leven - deel #1
Ja ze moeten alle coupletten van het Wilhelmus voordragen , letterlijk woord voor woord.quote:
13 x 25 Ī vinden Zoé en Babbel wel genoeg denk ik.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:38 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ohww, vergeet het maar dat ze die binnenhalen
Ja ik neem aan maar een keer per jokerquote:Op woensdag 26 april 2023 11:42 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja ze moeten alle coupletten van het Wilhelmus voordragen , letterlijk woord voor woord.
15 man ieder een couplet en Zoe en Babet hebben een joker die mogen invallen als iemand het niet weet
Dat is wel heel erg positiefquote:Op woensdag 26 april 2023 11:44 schreef pingu66 het volgende:
[..]
13 x 25 Ī vinden Zoé en Babbel wel genoeg denk ik.
Hij duwt het haar gewoon door de strot..quote:Op woensdag 26 april 2023 11:48 schreef Ebinas het volgende:
Mora begint met smoesjes/rekken.
Rupi begint gewoon dwars er doorheen het weer op te drammen
Nou Zoe en Babbet niet dus dan houdt het opquote:Op woensdag 26 april 2023 11:49 schreef Puzzie het volgende:
Waarom zou ze (Mory)moeite doen , een ander doet het wel voor haar
Ze is druk aan het oefenen met Rupertquote:Op woensdag 26 april 2023 11:49 schreef Puzzie het volgende:
Waarom zou ze (Mory)moeite doen , een ander doet het wel voor haar
Ze is bezig met het eerste deel, als dat er in zit, dan verder. Dus niet de helft. Ze gaat de rest ook wel proberenquote:Op woensdag 26 april 2023 11:47 schreef Dotteke het volgende:
Het stuk wat Moraima moet leren dit is zo te zien een couplet, ze leert maar de helft dus![]()
https://www.koninklijkhui(...)st-van-het-wilhelmus
Zo het den wil des Heren
op dien tijd had geweest,
had ik geern willen keren
van u dit zwaar tempeest.
Maar de Heer van hierboven,
die alle ding regeert,
die men altijd moet loven,
en heeft het niet begeerd.
Mooi , dan doet een ander het wel,.. of niet ook goedquote:Op woensdag 26 april 2023 11:50 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Nou Zoe en Babbet niet dus dan houdt het op
Ze hebben nog wel even de tijd.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:47 schreef Dotteke het volgende:
Het stuk wat Moraima moet leren dit is zo te zien een couplet, ze leert maar de helft dus![]()
Zo het den wil des Heren
die alle ding regeert,
Gwoon niks...quote:Op woensdag 26 april 2023 11:49 schreef pingu66 het volgende:
Nou laat ff Zoë zien wat zij aan het doen is.
Het Koningshuis en geloven in een God, beide zijn sprookjes.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:47 schreef Dotteke het volgende:
Zo het den wil des Heren
die alle ding regeert,
Hij is goed op weg.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:50 schreef Dotteke het volgende:
Deze moet JW
Edel en Hooch gheboren
Van Keyserlicken stam:
Een Vorst des Rijcks vercoren,
Als een vroom Christen-man,
Voor Godes Woort ghepreesen,
Heb ick vrij onversaecht,
Als een helt zonder vreesen
Mijn edel bloet gewaecht.
Ze doet in ieder geval haar best, had ik niet van haar verwacht.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:51 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Ze is bezig met het eerste deel, als dat er in zit, dan verder. Dus niet de helft. Ze gaat de rest ook wel proberen
Helaas, hij kent hem al uit zijn hoofdquote:
Zeker.. Eunie wil wel stampen, JW ookquote:Op woensdag 26 april 2023 11:49 schreef Ebinas het volgende:
Eunice ook aan het stampen en gaat lekker
Het is wel een moeilijk stukje voor haar.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:47 schreef Dotteke het volgende:
Zo het den wil des Heren
die alle ding regeert,
Ja net ging het een keer goed. Maar hij zegt al je moet het ook kunnen als je er voorstaat.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:52 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Hij is goed op weg.
Net even een happering bij regel 2, maar eerder ging het wel goed daar.
Nu .. maar straks ook nog .. als het echt moet ..quote:Op woensdag 26 april 2023 11:52 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Helaas, hij kent hem al uit zijn hoofd
Dat hele wilhelmus is niet makkelijk alleen het eerste couplet kennen we allemaalquote:Op woensdag 26 april 2023 11:53 schreef Frummelie het volgende:
[..]
Het is wel een moeilijk stukje voor haar.
Daar gaat het toch niet om?quote:Op woensdag 26 april 2023 11:53 schreef Aardbeienmoes het volgende:
Het is ook een tekst die nergens op slaat, met woorden die wij niet meer gebruiken, daardoor dus heel moeilijk te onthouden. Er zit geen logica in
Morrie probeert het tenminste nog. Zoe denkt dat ze wel een lintje krijgt van WA als ze zich maar goed vol plamuurt en schreeuwt, ik kan dit nieeehietquote:
Ze hebben het oude ??quote:Op woensdag 26 april 2023 11:55 schreef spapaars het volgende:
Er zijn 2 versies, het oude en een wat nieuwere.
Die gaat dat echt niet halen straks en kan weer rekenen op applaus van de rest voor het falen van de opdracht.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:51 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Ze is bezig met het eerste deel, als dat er in zit, dan verder. Dus niet de helft. Ze gaat de rest ook wel proberen
ALleen Babette en Zoe, die moeten alle coupletten oefenen, mocht een deelnemer zijn of haar couplet niet foutloos voordragen mogen hun het proberenquote:Op woensdag 26 april 2023 11:57 schreef Puzzie het volgende:
Ze hoeven per persoon toch maar één couplet te oefenen ?
De spelling van de woorden is vernieuwd. De woorden zijn gebleven.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ze hebben het oude ??
Ik hoor veel dennen en dessen
Klopt.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:57 schreef Puzzie het volgende:
Ik ga er vanuit dat er wel meer zullen falen.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:58 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Die gaat dat echt niet halen straks en kan weer rekenen op applaus van de rest voor het falen van de opdracht.
Oww, dat denk ik ook welquote:Op woensdag 26 april 2023 11:59 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat er wel meer zullen falen.
Dan hebben ze wat te doenquote:Op woensdag 26 april 2023 11:59 schreef Dotteke het volgende:
[..]
ALleen Babette en Zoe, die moeten alle coupletten oefenen, mocht een deelnemer zijn of haar couplet niet foutloos voordragen mogen hun het proberen
Babet zei net dat ze wil proberen alle coupletten te leren, is goed voor haar brains zei zequote:Op woensdag 26 april 2023 12:00 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dan hebben ze wat te doen
En de meesten doen allang geen moeite meer
Het is 12 en Jeff en Moraima gaan net beginnen met hun wandelsessiequote:Op woensdag 26 april 2023 11:59 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Klopt.
Behalve de 2 jokers (zoe en bep) die moeten alle 15 kunnen.
Of minimaal die waarvan degene niet zeker zijn straks.
Want om 12 uur wil Wendy even koppen bij elkaar
quote:Op woensdag 26 april 2023 11:57 schreef Puzzie het volgende:
Klopt ook welquote:Op woensdag 26 april 2023 12:01 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Babet zei net dat ze wil proberen alle coupletten te leren, is goed voor haar brains zei ze
Welke brainsquote:Op woensdag 26 april 2023 12:01 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Babet zei net dat ze wil proberen alle coupletten te leren, is goed voor haar brains zei ze
ja precies, ze doen al een hele tijd amper moeite of hun best bij een opdrachtquote:Op woensdag 26 april 2023 11:59 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat er wel meer zullen falen.
hmmmm tja, loods geen idee danquote:Op woensdag 26 april 2023 12:01 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Het is 12 en Jeff en Moraima gaan net beginnen met hun wandelsessie
Bep geloof ik ook wel ,maar Zoe?quote:Op woensdag 26 april 2023 12:01 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Veranderd per minuut daarquote:Op woensdag 26 april 2023 12:02 schreef Ebinas het volgende:
[..]
hmmmm tja, loods geen idee dan
Eerder vanochtend hoorde ik het haar wel zeggen.
Zoe heeft zich verplaatst van de spiegel in de slaapkamer, naar de spiegel in de badkamerquote:
Hij is leraar en heeft best veel geduld, maar geef het hem te doenquote:
Ze zouden alle spiegels voor één week weg moeten halen. Volgens mij vraagt Zoe dan haar 24 uur aanquote:Op woensdag 26 april 2023 12:04 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Zoe heeft zich verplaatst van de spiegel in de slaapkamer, naar de spiegel in de badkamer
Zoe is dyslectischquote:Op woensdag 26 april 2023 12:05 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Hij is leraar en heeft best veel geduld, maar geef het hem te doen
Babs zit buiten te lerenquote:Op woensdag 26 april 2023 12:09 schreef 5thencounter het volgende:
ZooWie en Babbel doen er verstandiger aan eerst iedereen te laten opdreunen zodat ze weten waar de faalhazen zitten
Alle coupletten leren is zinloos, ze moet eerst weten wie de zwakste schakels zijnquote:Op woensdag 26 april 2023 12:11 schreef greysbones het volgende:
[..]
Babs zit buiten te leren
Zoe ???
Bern was er al weer klaar mee
Zet gewoon de blender aan terwijl Zoe tegen hem staat te pratenquote:
Heeft het nog lang volgehouden, ik ben al lang klaar met die grietquote:
Expres jaquote:Op woensdag 26 april 2023 12:15 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zet gewoon de blender aan terwijl Zoe tegen hem staat te praten
Best wel flauw bezig nu .. met de shaker... vragen om wat ze zegt en dan de mixer aan doen en weer vragen wat zeg je ...quote:
Wat zeg je,quote:Op woensdag 26 april 2023 12:15 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zet gewoon de blender aan terwijl Zoe tegen hem staat te praten
Op die manier zet je iemand wel even mooi een paar treetjes lagerquote:
Mwahh zoe wil geen ruzie met icequote:Op woensdag 26 april 2023 12:16 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Is ZooWie's "attitude" zat.. en ZooWie geniet er weer van beet te hebben
Inderdaad daar zat ik ook naar te kijken, ze heeft de rechter nogal verbaasd getekendquote:Op woensdag 26 april 2023 12:16 schreef Dotteke het volgende:
Die wenkbrauwen van Zoë lijkt wel of ze allebei verschillend zijn.
Ice stuur die griet weg en zeg dat ze moet gaan lerenquote:Op woensdag 26 april 2023 12:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
Mwahh zoe wil geen ruzie met ice
Want dan moet ze weer huilen
Hard tegen hard moet toch kunnen.. Aldus ZooWie. Isaac moet hard lachenquote:Op woensdag 26 april 2023 12:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
Mwahh zoe wil geen ruzie met ice
Want dan moet ze weer huilen
Dan heb je weer een heel zoe dramaquote:Op woensdag 26 april 2023 12:19 schreef Ebinas het volgende:
Vraag me toch af of ze haar straks niet gaan aanpakken.
Moet er toch 1 zijn die haar te grazen neemt over niet haar best doen
Dat zou wat zijn.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:19 schreef greysbones het volgende:
Die zak poeder zo op dr kop zetten
Doeiiii zoe
Ik wou net vragen welke is die liedje van ICEquote:Op woensdag 26 april 2023 12:19 schreef Dotteke het volgende:
Het couplet wat Isaaac moet leren
Lijdt u, mijn onderzaten
die oprecht zijt van aard,
God zal u niet verlaten,
al zijt gij nu bezwaard.
Die vroom begeert te leven,
bidt God nacht ende dag,
dat Hij mij kracht zal geven,
dat ik u helpen mag.
Ice kent hem niet volledigquote:Op woensdag 26 april 2023 12:20 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik wou net vragen welke is die liedje van ICE
Dat drama goed punt, dan maar slikken.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dan heb je weer een heel zoe drama
En denk dat er meer zijn die het straks niet redden
Vooral met mensen in de weg lopen en irriterenquote:Op woensdag 26 april 2023 12:22 schreef Ebinas het volgende:
Zoe ik ga deze zo even leren
Ze is sws bezig.
In ieder geval die van mora
Nu toevallig (net na je post) is ze gaan zitten en kijkt naar het blaadje.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
Vooral met mensen in de weg lopen en irriteren
Leren heb ik haar nog niet zien doen
En ze is alweer bovenquote:Op woensdag 26 april 2023 12:25 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Nu toevallig (net na je post) is ze gaan zitten en kijkt naar het blaadje.
Maar voor hoe lang en is ze serieus bezig is de vraag
In de spiegeling van dat blaadje, ziet ze straks wel weer een wimper die niet goed zit en is ze daar weer mee bezigquote:Op woensdag 26 april 2023 12:25 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Nu toevallig (net na je post) is ze gaan zitten en kijkt naar het blaadje.
Maar voor hoe lang en is ze serieus bezig is de vraag
Een beetje hetzelfde verhaal als Mory..als je van te voren al vaak genoeg roept dat je het niet kanquote:
Mori heeft al meerdere pogingen gedaanquote:Op woensdag 26 april 2023 12:30 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Een beetje hetzelfde verhaal als Mory..als je van te voren al vaak genoeg roept dat je het niet kan
of dat het niet lukt
Gaat het never nooit lukken
Dat is het punt nietquote:Op woensdag 26 april 2023 12:30 schreef greysbones het volgende:
[..]
Mori heeft al meerdere pogingen gedaan
Zoe 0
Die haalt den en des door elkaarquote:Op woensdag 26 april 2023 12:33 schreef utopia2.0 het volgende:
Moraima heeft met de eerste regel al moeite
maar blijft het proberen en oefenen, nu met Imiquote:Op woensdag 26 april 2023 12:31 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat is het punt niet
Mory roept van te voren al dat het niet gaat lukken
Blijf het ook onzin vinden, als er 1 die 1 couplet moet doen vast loopt, mag je het verbeteren, en dat voor een beetje poenquote:Op woensdag 26 april 2023 12:30 schreef greysbones het volgende:
[..]
Mori heeft al meerdere pogingen gedaan
Zoe 0
Niet alleen des en denquote:Op woensdag 26 april 2023 12:33 schreef greysbones het volgende:
[..]
Die haalt den en des door elkaar
Ik zou dat denk ik wel leuk vindenquote:Op woensdag 26 april 2023 12:34 schreef spapaars het volgende:
[..]
Blijf het ook onzin vinden, als er 1 die 1 couplet moet doen vast loopt, mag je het verbeteren, en dat voor een beetje poen
Nou, ook ik zou er niet aan beginnen om al die 15 coupletten uit m'n hoofd te leren met dat onlogische Nederlands.
Iedereen is met Moriama bezig. Ik zou met mijn eigen tekst bezig gaan en mijn tijd niet in Moraima steken.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:34 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
maar blijft het proberen en oefenen, nu met Imi
eunice zou lekker een stuk ducktape over haar mond krijgen van mij.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:35 schreef KinKiJan het volgende:
Erik ook al geïrriteerd bij het leren van de tekst. Eunice zat er door heen te brabbelen. Moest ie zich niet druk om maken zegt JW, heeft hij ook last en straks praten ze er ook doorheen. Iedereen heeft er last van. Eunice brabbelt weer verder
Erik heeft er ook behoorlijk moeite meequote:Op woensdag 26 april 2023 12:35 schreef KinKiJan het volgende:
Erik ook al geïrriteerd bij het leren van de tekst. Eunice zat er door heen te brabbelen. Moest ie zich niet druk om maken zegt JW, heeft hij ook last en straks praten ze er ook doorheen. Iedereen heeft er last van. Eunice brabbelt weer verder
Ze probeert verleidelijk te kijken maar die ene wenkbrauw werkt niet mee!quote:Op woensdag 26 april 2023 12:21 schreef ledn81 het volgende:
Je snapt waddik bedoel toch![]()
[ afbeelding ]
Ja, weer een traditie naar de kloten.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:36 schreef Aardbeienmoes het volgende:
Na al die achterlijke, nietszeggende coupletten te hebben aangehoord, denk ik dat het tijd wordt voor een nieuw volkslied![]()
Marciano ook. Ze vinden het allemaal moeilijkquote:Op woensdag 26 april 2023 12:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
Erik heeft er ook behoorlijk moeite mee
En de rest wel?quote:Op woensdag 26 april 2023 12:39 schreef mootie het volgende:
Moiraima lijkt ook echt geen flauw idee te hebben wat ze leest.
Ze moet tactisch denken, en alleen die Mori moet doen proberen te leren, want die gaat er niets van bakken.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:35 schreef Verida het volgende:
[..]
Ik zou dat denk ik wel leuk vindenNa al die maanden weer een keer lekker mijn hersens aan het werk zetten.
En als je het hardop voor laat lezen door iemand, is het veel makkelijker om het in je hoofd te krijgen.
Dat bedoel ik nietquote:Op woensdag 26 april 2023 12:34 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
maar blijft het proberen en oefenen, nu met Imi
Als je er een beetje de moeite voor neemt is het best wel te doen.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:40 schreef spapaars het volgende:
[..]
Ze moet tactisch denken, en alleen die Mori moet doen proberen te leren, want die gaat er niets van bakken.
15 coupletten is gewoon teveel gevraagd.
Niet voor haar.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:41 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Als je er een beetje de moeite voor neemt is het best wel te doen.
maar ze kan toch lezen? En het couplet tot in den treure hardop opzeggen?quote:
Nou he he ,dat bedoel ikquote:Op woensdag 26 april 2023 12:42 schreef xsaskiax het volgende:
Bij Moraima heb ik vaak het idee dat ze begint met roepen dat ze iets niet kan... dan is (in haar ogen) alles wat wel lukt mooi meegenomen en vindt iedereen het geweldig
Daar komt bij, dat ze Moraima het wel weer zullen vergeven, waarom zou ze dan de moeite er dan voor nemen. Dat zal ook de gedachte van Moraima zijn.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet
Als je er van te voren al vanuit gaat dat je het niet kan onthouden en dat het niet gaat lukken ,
dan ben je niet bezig met echt oefenen maar dat het niet gaat lukken
Want je geeft eigenlijk al op
hardop laten voorlezen, goed op de rijmwoorden letten en een beetje proberen te begrijpen wat er bedoelt wordt.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:41 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Als je er een beetje de moeite voor neemt is het best wel te doen.
Het zijn goddorie 8 korte regeltjes, op rijm.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:43 schreef Puzzie het volgende:
[..]
maar ze kan toch lezen? En het couplet tot in den treure hardop opzeggen?
En vaak is het ook zo.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:42 schreef xsaskiax het volgende:
Bij Moraima heb ik vaak het idee dat ze begint met roepen dat ze iets niet kan... dan is (in haar ogen) alles wat wel lukt mooi meegenomen en vindt iedereen het geweldig
Ja nee precies ,Mory komt met een hoop weg zonder ergens moeite voor te doenquote:Op woensdag 26 april 2023 12:44 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Daar komt bij, dat ze Moraima het wel weer zullen vergeven, waarom zou ze dan de moeite er dan voor nemen. Dat zal ook de gedachte van Moraima zijn.
Liever lui dan moe lijkt het vaak bij haar.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:44 schreef spapaars het volgende:
[..]
En vaak is het ook zo.
Met oefenen voor het rekenen was 90 + 11 al te moeilijk voor haar.
Hele leuke opdracht zelfs. Even je brains refreshenquote:Op woensdag 26 april 2023 12:44 schreef Verida het volgende:
[..]
hardop laten voorlezen, goed op de rijmwoorden letten en een beetje proberen te begrijpen wat er bedoelt wordt.
en dan gewoon gaan stampen, in je hoofd zingen of lopen en goed de cadans van de zinnen erbij houden.
Het lijkt mij persoonlijk wel een heel leuke opdracht, zowel om zelf alles te leren als om te helpen bij de anderen om het er goed in te krijgen
Lijkt het niet, dat is het.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:46 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Liever lui dan moe lijkt het vaak bij haar.
dat dus, lekker even je hersens laten kraken.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:46 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Hele leuke opdracht zelfs. Even je brains refreshen
Vooral dat laatste word erg gewaardeerd hier.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:45 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ja nee precies ,Mory komt met een hoop weg zonder ergens moeite voor te doen
En ach ze is zo gezellig dus tja
Omdat ze het gewoon niet kan.quote:
Maar dat is vooruit denken en dat kunnen ze daar niet zo goed.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:45 schreef xsaskiax het volgende:
ik vind dit eigenlijk een heel leuke opdracht en als ze een beetje handig zijn zien ze gelijk van alle anderen wie wel en wie niet goed is in dingen leren/onthouden.... altijd makkelijk bij een eliminatieproef wie ze op de stip moeten zetten
Ze hoeft er maar 1, 8 regeltjes.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:47 schreef spapaars het volgende:
[..]
Omdat ze het gewoon niet kan.
En eerlijk gezegd, het zou voor niemand gemakkelijk zijn 15 coupletten onlogisch Nederlands in het hoofd te stampen
Ik zou er persoonlijk niet zoveel moeite mee hebben, ezelsbruggetjes verzinnen, goed op de rijmwoorden letten, het zijn zinnen in een ritme.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:47 schreef spapaars het volgende:
[..]
En eerlijk gezegd, het zou voor niemand gemakkelijk zijn 15 coupletten onlogisch Nederlands in het hoofd te stampen
Nu moet ze nog leren om haar zinnen af te maken en minder warrig te praten.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:46 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Vooral dat laatste word erg gewaardeerd hier.
Niet Zoë, die zou alle coupletten moeten leren om de 15 bij te staan.quote:
Goed idee, muziekje bij bedenken en de klus is geklaard!quote:Op woensdag 26 april 2023 12:48 schreef Verida het volgende:
[..]
Ik zou er persoonlijk niet zoveel moeite mee hebben, ezelsbruggetjes verzinnen, goed op de rijmwoorden letten, het zijn zinnen in een ritme.
als ze toch in staat zijn om Bohemian rapsody mee te bleren, moet dit ook wel lukken.....
Vind het tekort door de bocht. Waar een wil is is een weg. Dat het niet voor iedereen even makkelijk is, kan ik mij nog voorstellen, maar bij voorbaat al opgeven is not done voor mij.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:47 schreef spapaars het volgende:
[..]
uhm....muziekje hoef je niet te bedenken hoor, het is het volksliedquote:Op woensdag 26 april 2023 12:49 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Goed idee, muziekje bij bedenken en de klus is geklaard!
WTFquote:Op woensdag 26 april 2023 12:44 schreef spapaars het volgende:
[..]
En vaak is het ook zo.
Met oefenen voor het rekenen was 90 + 11 al te moeilijk voor haar.
What about de muziek van het Wilhelmus?quote:Op woensdag 26 april 2023 12:49 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Goed idee, muziekje bij bedenken en de klus is geklaard!
Wat ik al schreef, ze zou die couplet van Mori moeten leren, want daar heb ik geen groot vertrouwen in.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:49 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Vind het tekort door de bocht. Waar een wil is is een weg. Dat het niet voor iedereen even makkelijk is, kan ik mij nog voorstellen, maar bij voorbaat al opgeven is not done voor mij.
Hou op met me.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:51 schreef xsaskiax het volgende:
Je merkt wel dat Nederlands niet Moraima's moedertaal is, ze zit nu eigenlijk iets in een voor haar vreemde taal te leren en dan nog van die 'rare' woorden.
Eigenlijk geldt dit ook voor Imadiddin, Eunice, Isaac en Marciano denk ik.
Beter om er een zelfgekozen melodie bij te doen, volkslied slaat niet zo goed aan als melodie. Vooral niet voor de jongeren daar.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:50 schreef Verida het volgende:
[..]
uhm....muziekje hoef je niet te bedenken hoor, het is het volkslied
Maar daar past de tekst toch precies op…quote:Op woensdag 26 april 2023 12:51 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Beter om er een zelfgekozen melodie bij te doen, volkslied slaat niet zo goed aan als melodie. Vooral niet voor de jongeren daar.
wat een onzin.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:51 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Beter om er een zelfgekozen melodie bij te doen, volkslied slaat niet zo goed aan als melodie. Vooral niet voor de jongeren daar.
Das minder.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:50 schreef mootie het volgende:
[..]
What about de muziek van het Wilhelmus?
En waar de tekst exact op past.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:52 schreef Verida het volgende:
[..]
wat een onzin.
Het is toch een bestaande melodie die ze al beken voor kan komen.
Ook voor rasechte Nederlanders is deze taal erg vreemd als je er niet mee opgegroeid bent.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:51 schreef xsaskiax het volgende:
Je merkt wel dat Nederlands niet Moraima's moedertaal is, ze zit nu eigenlijk iets in een voor haar vreemde taal te leren en dan nog van die 'rare' woorden.
nahhhhh als ik ze hoor praten heb ik echt m'n twijfel, Papiaments spreken ze vloeiend (in mijn oren dan, ik spreek het dus niet) en het is 'die' dit en 'die' dat....of is dat 'stoere taal' ??quote:
Imadiddin snap ik nog wel, maar denk dat Isaac en Marciano gewoon hier in NL op school zijn geweest.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:51 schreef xsaskiax het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |