abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 3 april 2023 @ 15:58:55 #151
388664 crew  Dotteke
pi_208642602
Vanmiddag is er een kamer wissel geweest. Een van de mooiste is dat Esther haar bed heeft geruild met Mirthe. Esther slaapt nu boven Jan Willem. Hij wordt er mee gepest en er wordt gevraagd hoe hij het vindt om nu met haar samen te wonen. Met Eunice had hij er eerder ook al een gesprek gehad en daar zei hij dat hij het maar een kleuterschool gedoe vindt. Ook Esther kreeg pesterijtjes over zich heen. Babette zingt een liedje over de liefde. Esther schud haar hoofd en zegt dat het niets met liefde te maken heeft het is gewoon een goede vriendschap die ze met JanWillem heeft.

Jeffrey en Moraima zaten vanmiddag in de kas en hadden het over het aankomende vertrek van Jeffrey. Hij heeft n.a.v. de aanvaring tussen Marciano en hem( zie SV hier boven) zijn 24 uur aangevraagd.
Dat fysieke was voor Jeffrey één stap te ver.

Alles wijst er op dat hij dat ook gedaan heeft want Moraima zei vanmiddag in de kas tegen hem dat zijn koffer van morgen om10.00 uur komt..

Kamer 3 is gesloten vanmiddag en staan rode kruizen op. Niemand mag er meer in, ga er toch iemand in dan volgt een boete van ¤10.000.

Rond 15.35 uur gaat het alarm, de bewoners moeten zich verzamelen in hun slaapkamer.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dotteke op 03-04-2023 16:04:12 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_208642988
16:20
De bewoners worden naar het spelscherm geroepen en zien een weegschaal staan:

De stem legt uit wat er moet gebeuren:
quote:
Jullie moeten binnen de rode lijnen een gewicht van 1000kg verzamelen. Dit mag van alles zijn, maar geen personen. Als jullie klaar zijn moeten jullie alles wegen op de weegschaal. Foutmarge van 5 kg. Als jullie het gewicht goed hebben ingeschat, dan verdienen jullie 800 euro voor de huishoudpot.

Hebben jullie het niet goed, krijgen jullie een 2e poging, maar halveert het geld. Als het weer niet goed is, krijgen jullie een laatste poging en halveert het bedrag weer.
Om te beginnen is het plan om een soort weegschaal wipwap te maken. En verder veel spullen de revue laten passeren die ze wellicht kunnen gebruiken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
18:15
Na veel meten, wegen en uitrekenen mislukt de eerste poging net. Ze zitten er 10 kilo naast. Dat kunnen ze vrij eenvoudig oplossen door er een bak water extra bij de doen, dus de 2e poging slaagt, 1000 kilo exact!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(picture : Puzzie)

Dit betekent dat ze met deze verdienopdracht 400 euro hebben verdiend. Erik, Jan Willem en nog een paar zijn heel druk geweest met deze opdracht. Een aantal anderen (Zoe, Moirama onder andere) hielden zich afzijdig. Ook Jeffrey heeft zich weinig tot niet met deze opdracht bemoeit.

[ Bericht 15% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 17:54:01 ]
pi_208650228
8:30
Gisteravond hebben Isaac en Jeff gepraat. Jeff heeft besloten te blijven, voor Kim. Hij gaat knallen. Ze besluiten ook de rest nog even in onwetendheid te laten. Ze gaat pas morgenvroeg melden dat Jeff blijft.

Hierna praten Jeff en Marciano met elkaar, en kunnen ze tegen elkaar zeggen wat ze willen. Jeff vertelt nog niet aan Marciano dat hij blijft, wel dat hij twijfelt. Het is een goed gesprek, en ze sluiten vrede.

Vanuit de CoS: (tekst: Harry)
quote:
Marciano: ik ben niet meer boos op je, maar wil wel een bepaalde afstand gaan houden nu (door wat er gebeurd is).
[..]
Marciano zegt, dat hij verwacht dat Jeffrey nu gaat blijven.
Jeffrey: ik zit echt met dat incident.....
Marciano: ik heb nog steeds geen antwoord.
Jeffrey: je weet dat ik zo graag wil blijven, maar ook wil gaan. Ik wil wel met het uur meer blijven.
Marciano: van mij zal het nooit meer gebeuren.
Jeffrey: thanks voor je woorden, en ik accepteer het hoor.

[..]

Jeffrey kom na het roken, in de keuken, toch weer terug op het incident. Dat het een heel lastig iets is voor hem.
Jeffrey: ga ik daarmee leven?

Hij wil Marciano er van doordringen dat zijn fysieke gedrag niet juist is.

Marciano: als mijn gevoel zegt dat ik moet gaan, dan gaat niemand mij tegenhouden. Gaan kun je altijd nog....
Marciano: het is spijtig dat ik deel uit maak van jouw beslissing. Dat is de prijs die ik moet betalen.
Marciano: denk er goed over na. Jouw beslissing is nooit fout. Je kan ervan terugkomen he? Daar moet je het niet van af laten hangen.
10:10
De koffer van Jeffrey is gearriveerd. Hij wil de groep bij elkaar.

SPOILER
Na een speech van Jeff waarin hij zegt dat hij absoluut geen fysiek geweld wil, zegt hij dat hij blijft.
Marciano en Jeff na de speech:

SPOILER

[ Bericht 40% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 17:54:17 ]
pi_208653245
12:30
En het is zover, het alarm klinkt en de bewoners worden naar de slaapkamers gedirigeerd. De bewoners verwachten allemaal een eliminatie.

13:15
De bewoners worden naar het spelscherm geroepen. Er liggen stippen, maar ook aan de andere (voorkant) zijn er stippen.

(Picture : KinkiJan)

De stem vertelt inderdaad dat het een eliminatieproef is. Het spel wordt door 2 spelers gespeeld. Ze moeten 10 algemene kennisvragen beantwoorden. Een deelnemer blijft aan zet zolang het antwoord goed is. Als de vraag fout is, gaat de andere deelnemer vanaf dat punt verder. Wie vraag 10 goed beantwoord mag blijven en gaat de andere deelnemer naar huis. Wordt vraag 10 fout beantwoord, dan gaat degene die 'm fout beantwoord naar huis.

Ze krijgen 30 minuten om te overleggen op wie te stemmen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Li0nHeart op 04-04-2023 13:25:26 ]
  Moderator dinsdag 4 april 2023 @ 13:27:19 #155
388664 crew  Dotteke
pi_208653721
Het is weer zover het alarm gaat en iedereen moet naar hun eigen slaapkamer.
Tijdens het wachten gebeurde er iets leuks JanWillem vertelde dat Eunice echt graag wilde ( dit ging of drumles) de kamer schoot in de lach toen JanWillem dit vertelde. Waarop hij zei dat hij schijnbaar iets grappigs zei en iedereen er om kon lachen behalve Esther en stak toen zijn tong uit. KinkiJan heeft het op onderstaand filmpje vastgelegd. Het loopt sinds Esther gisteren van bed is geruild met Mirthe en zij nu boven JanWillem ligt niet lekker tussen deze twee.
https://streamable.com/k1r27a
Dan is het zover en mogen de bewoners zich weet voor het speelscherm verzamelen.

Cap van KinkiJan
Ze gaan een eliminatieopdracht spelen
Op het scherm zien ze een voor een 10 keuze vragen.
Welke deelnemer lukt het deze goed te beantwoorden?

Deze eliminatie opdracht wordt niet door één maar door twee deelnemers gespeeld.

De geselecteerde spelers moeten op het antwoord gaan staan. Net zo lang toe er een fout is, dan mag de andere gaan. Ze spelen om en om en wie vraag 10 goed beantwoord is de winnaar en mag blijven.

Over 30 minuten moeten ze bekend maken wie mag spelen ze mogen één deelnemer kiezen.

Als de 30 minuten voorbij gaan gaat de zoemer.
Ze mogen niet meer praten en er is absolute stilte geboden. Bij overtreding volgt er een gele kaart ¤ 10.000 boete.

Ze mogen op willekeurige plaats nemen op de stippen één voor één een keuze maken op het beeldscherm. Succes me je keuze jullie mogen nu gaan stemmen zegt de stem.

Imadiddin heeft vlak voor de zoemer ging aan Babette en Wendy verteld dat 1 x hoesten A is, en 2 x hoesten B

Esther en Imadiddin zijn geselecteerd voor deze eliminatie opdracht.
Er mag niet voor gezegd worden, niet seinen en ook niet hoesten. Ze mogen ook alleen vooruit kijken en niet naar het publiek

Door middel van kop of munt wordt bepaald wie mag beginnen.
Imadiddin had de meeste stemmen dus hij mag bepalen, hij kiest kop. Het is munt geworden dus Esther mag beginnen.

Ze krijgen 30 seconde om een vraag te beantwoorden. Is er een fout dan mag de ander beginnen.
Wie als eerste vraag 10 goed beantwoord heeft gewonnen en mag blijven.

Esther mag op vraag 1 gaan staan.
Vraag 1 heeft Esther fout beantwoord.
Vraag 2 heeft imadiddin goed beantwoord.
Vraag 3 heeft Imadiddin ook goed
Vraag 4 heeft Imadiddin fout
Vraag 5 heeft Esther fout
Vraag 6 heeft Imdiddin fout
Vraag 7 heeft Esther fout
Vraag 8 heeft Imadiddin goed
Vraag 9 heeft Imadiddin fout
Vraag 10 Heeft Esther fout en moet hierbij EJVJL verlaten.
Wordt vervolgd

[ Bericht 8% gewijzigd door Dotteke op 04-04-2023 14:47:48 ]
  Moderator dinsdag 4 april 2023 @ 15:20:00 #156
388664 crew  Dotteke
pi_208655389
Esther heeft alleen haar spullen gepakt ze wilde alleen zijn. Ze pakt haar zelf gemaakte deken ook in.
Ook JanWillem wil ze er niet bij zijn.
Esther geeft aan dat ze expres verloren heeft omdat ze naar huis wilde.
Esther geeft aan blij te zijn dat ze naar huis gaat naar haar kinderen en zus.
Maar ze wil ook nog haar appeltjes van oranje uit delen. Kim heeft er ook een gehad maar nu krijgt Bern er een van haar.

Ook Zoë en Wendy naar voren. Ook Wanda had ze in gedachten maar die al weg
De dames worden in het zonnetje gezet en krijgen het appeltje van oranje opgespeld omdat deze dames altijd de was doen.

Moraime krijgt ook een met liefde gemaakt appeltje van oranje omdat ze iedereen altijd blij maakt en dat ze dingen doet ook al is ze bang.

Dan mag JanWIlem komen, onze oudste vent zegt ze. Ze wil hem bij deze toch nog een appeltje van oranje geven. Oudste vent met de meeste fysieke prestaties.

Cap 5thencounter

Ze had nog twee appeltjes over ze laat deze twee aan de overblijvers over, stem maar op wie jullie willen.
Zo, tijd om naar huis te gaan, zegt Esther, ik zou zeggen tot ziens misschien zie ik jullie nog.
Dan volgt het knuffelrondje wat snel en koel gaat en daar gaat Esther. Buiten gooit ze haar jas uit en loopt naar het rek, gooit haar ben er over en meer een draai om de stang.

Gif Flow3r
Stapt er af en loopt de poort uit

Gifje Spapaars
  Moderator woensdag 5 april 2023 @ 13:22:41 #157
388664 crew  Dotteke
pi_208667408
Vandaag was er weer een manager van de maand verkiezing. Rupert heeft zijn maand als manager er op zitten.

Door een grapje van Moraima, die net deed of zij zich had aangemeld voor manager voor de maand April was er maar één bewoner die zich had gemeld als manager.

In de regels staat dan dat iedereen behalve de oud managers nun gekozen kunnen worden tot manager.
Het zijn de oud managers die dan bepalen wie de manager van de maand April gaat worden.
Eerst doe Rupert nog een laatste woordje en wenst de nieuwe manager succes. Hij hoopt een moeilijke maand want dat hij ook gehad. Hij heeft speciaal voor deze speech een mooi jasje gemaakt

Gifje Puzzie

Wie wordt de nieuwe manager van de maand vraag de stem, ze verteld dat alle bewoners op de oud managers na verkiesbaar zijn. Aspirant managers mogen zelf niet kiezen dus deze taak is voor de oud managers Kenzy, Marciano, Rupert, Isaac en Jeffrey mogen kiezen wie de manager van de maans April wordt.

De deelnemers mogen nog een keer vertellen waarom zijn denken waarom ze denken een goede manager te zijn.

De meeste bewoners geven aan dat ze niet willen
Ik ben Mega Wendy voor april en de enige die wil zegt Wendy die wel manager wil worden.
Iedereen heeft zijn woordje gezegd het is nu aan de oud managers om een keuze te maken.
Rupert is de eerste die mag stemmen, hij maakt er een heel toneelstukje van.

Gifje Puzzie

Manager van de maand is geworden Wendy

Cap Spapaars

[ Bericht 1% gewijzigd door Dotteke op 05-04-2023 16:42:31 ]
pi_208680518
9:00
Er blijkt vanochtend een grote gouden envelop op een pilaar in de loods te liggen. De bewoners hebben geen idee wat het betekent, en laten 'm voorlopig maar zo liggen.

Op de envelop staat : "Don't touch"

Op de envelop staat : 'Niet Aankomen'
SPOILER
(Cap : 5thencounter)

[ Bericht 15% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 17:54:34 ]
pi_208682392
14:20
ALARM! De bewoners worden naar de kamers gestuurd en mogen wachten op wat komen gaat.

15:00
Ze worden naar het spelscherm geroepen. Op de grond ligt een soort petanque baan met plus en min bedragen.

SPOILER
Ze morgen per persoon 2 ballen gooien. Dit gaat met wisselend succes, en uiteindelijk verdienen ze 265 euro. De bewoners hebben de grootste lol en zijn erg melig tijdens en na afloop. Jeff wordt besprongen als hij als laatste 0 gooit.

SPOILER
(Cap : KinkiJan)

[ Bericht 33% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 17:54:59 ]
  Moderator vrijdag 7 april 2023 @ 14:16:14 #160
388664 crew  Dotteke
pi_208693255
De deelnemers hebben weer een nieuwe opdracht gekregen, een voor meerdere dagen.

Het is een hoofdreken bingo marathon.
Waar zowel geld als prijzen mee te verdienen zijn.

Als er een muziekje klinkt verschijnt er een naam op het spelscherm.
Diegene krijgt 60 sec de tijd om de som op te lossen door te hoofdrekenen, je mag maar één keer een antwoord geven.

Voorzeggen betekend direct een gele kaart en ¤10.000 boete van de prijzenpot.

Is het antwoord goed dan verdien je ¤30.00.

De overige bewoners rekenen in stilte ook mee en mogen het antwoord weg kruisen op de bingokaart die iedereen krijgt.

Laat door Bingo te roepen weten als je een volle kaart hebt. Dan leg je de bingokaart op het stemscherm en hoor je of een juiste bingo is

Mocht het een valse bingo zijn dan moet en een liedje zitten wat minimaal uit een refrein bestaat anders wordt het bedrag wat er tot dan verdiend is weer op ¤00.00 gezet.

De eerste bewoner heeft inmiddels een som opgelost Bern en hij had hem goed. De eerste ¤30,00 zijn binnen.

[ Bericht 24% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 17:55:10 ]
  Moderator woensdag 12 april 2023 @ 11:53:45 #161
388664 crew  Dotteke
pi_208746531
De zoemer gaat weer bewoners moeten zich verzamelen in hun slaapkamer
Ze krijgen een individuele opdracht en kunnen ¤500.00 verdienen is er een gelijke stand wordt het bedrag verdeeld.
Men moet raden hoeveel men samen weegt, en wat men denkt zelf te wegen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:48 schreef KinKiJan het volgende:
Babette: 1386 (woog 77,5)
Eunice: 1258 (woog 54,6)
Sasha: 1370 (woog 59,5)
Marciano: 1267 (woog 71,2)
Kenzy: 1365 (woog 77,3)
Zoe: 1270 (woog 71,6)
Ima: 1367 (woog 89,6)
Rupert: 1414 (woog 89,7)
Janet: 1384 (384 opgeschreven) (woog 71,5)
Mirthe: 1339 (woog 7.. wacht even hij verspringt 67,2)
Jasper: 1400 (woog 53)
Bern: 1416 (woog 78,9)
JW: 1285 (woog 92)
Erik: 1407 (woog 82,6)
Moraima: 1367 (woog xxx)
Wendy: 1216 (woog 67,4)
Isaac: 1295 (woog 86,9)
Jeff: 1414,5 (woog 72,5)
KinKiJan heeft alles bijgehouden _O_
De winnaar is Babette zijn krijgt ¤500,00
Ze zat er twee kilo naast
  Moderator donderdag 13 april 2023 @ 14:06:44 #162
388664 crew  Dotteke
pi_208758582
Het is weer zover, rond 13.15 uur is de zoemer gegaan en de bewoners moeten binnen 90 sec op hun slaapkamer zijn.
13.55 uur moeten ze zich weer verzamelen in de loods. Daar aangekomen zien ze een spiraal in de loods staan.
SPOILER
cap van @Hoempah
Beste deelnemers,
Voor jullie staat een ronde bibberspiraal.
Jullie moeten in het midden van de spiraal gaan staan. Per deelnemer 2 minuten tijd. Per rustpunt verdienen ze ¤ 10 euro voor de huishoud-pot
Het eindpunt levert¤ 25 op. Gaat de zoemer dan moeten ze terug naar het laatste rustpunt.
Bij elke deelnemer mag de zoemer maximaal drie keer afgaan.
Isaac begint
SPOILER
Gifje Hoempah
Isaac haalt ¤50,00
Marciano ¤20,00
Einice ¤30,00
Janet ¤10,00
Moraima ¤00,00
Jeffrey ¤40,00
Rupert ¤20,00
Imadiddin ¤20,00
Mirthe ¤50,00
Wendy ¤20,00
Bern ¤30,00
Sasha ¤30,00
Babette ¤40,00
Zoë ¤00,00
Jasper ¤50,00
Erik ¤20,00
JanWillem ¤10,00
Kenzy ¤30.00

In totaal ¤470,00 verdiend met deze opdracht

[ Bericht 14% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 17:56:40 ]
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 14:33:13 #163
388664 crew  Dotteke
pi_208801643
Het is weer zover, het alarm gaat. De bewoners moeten zich weer verzamelen in hun slaapkamers.
De stem meld dat de deelnemers weer naar het speelscherm moeten komen.

Beste Deelnemers.
Soms kunnen jullie elkaar wel achter het behang plakken
Wendy mag omdat ze manager is 6 ballen pakken uit een ballenbank
Als eerste trekt ze de bal met de naam van Babette eruit.
Als tweede trekt ze Zoë.
Als derde Sasha.
Als vierde Jeffrey.
Als vijfde trekt ze de bal waar de naam Erik inzit.
En als laatste trekt zede bal met de naam van Bern erin.
Deze deelnemers worden zo dadelijk aan de rode lijn boven de deuren in de loods geplakt worden
Er moeten teams uitgezocht worden die hun gaan helpen, iedere deelnemer mag twee personen uitkiezen. De teams mogen elkaar niet helpen.

Babette kiest voor Isaac en Kenzy.
Zoë kiest Rupert en Mirthe.
Sasha kiest Jasper en Imadiddin
Jeffery gaat voor Marciano en Eunice
Erik kiest voor Wendy en Janet.
Voor Bern blijven JanWillem en Moiriama over,
Ze krijgen 20 minuten de tijd om deelnemers aan de deuren

Als iemand minimaal 10 min verdien hij ¤ 75 voor de pot?
Ze krijgen nu de tijd om een gameplan te maken.

Ze hebben op Bern na de opdracht gehaald dus 5x75 = ¤375 verdiend met deze opdracht

[ Bericht 3% gewijzigd door Dotteke op 17-04-2023 15:49:34 ]
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 14:24:54 #164
388664 crew  Dotteke
pi_208836802
Het is weer zover, de deelnemers krijgen een verdienopdracht.
Als men na 40 minuten wachten in de slaapkamer weer de loods in mogen staan er zuilen met bakstenen op en stippen op de grond.

Beste deelnemers,
Het komt weer aan op de krachtpatsers en de slimmeriken.
Jullie gaan weer een mussle en brains opdracht spelen.

De slimmerik krijgt 1 vraag, waarop men meerdere goede antwoorden kunnen geven. Laat de krachtpatser de stenen vallen zijn ze af.
De krachtpatser moet zo lang mogelijk 8 baksten tegen elkaar drukken, de ellenbogen mogen niet tegen het lijf aan.
Ze moeten zelf duo’s vormen.

Janet met Moraima
Jasper met Kezny
Rupert met Mirthe
JanWillem gaat met Isaac
Erik met Eunice
Imadiddin met Zoë
Jeffrey met Wendy
Marciano met Babette
Bern en Sasha
Elk duo mag bij de scheidsrechter een nummer door geven van 1 tot 9. Dit correspondeert met de vraag

Ze kunnen ¤8,00 per antwoord verdienen voor de pot
Alleen de slimmerik mogen antwoorde geven
Voorzeggen is een gele kaart en een boete van ¤10.000

SPOILER
Gif Hoempah
Bij Janet en Moriama ging het al fout Janet liet de stenen vallen, ze schuiven heel erg zegt ze. Er zit veel grint tussen waardoor ze gaan schuiven. ¤0,00
De vraag die ze kregen was noem zoveel mogelijk straten van het klassieke monopoliespel.

Kenzy en Jasper,
Noem zo veel mogelijk steden op de elfstedenroute?
Ze weet niets van de elfsteden tocht, zegt ze.
Kenzy weet alleen Leeuwarden op te noemen. ¤8,00
SPOILER
Mirthe en Rupert
Noem zoveel artiesten of acts die Nederland vertegenwoordigd hebben bij het Songfestival.
Ze had er 3 goed = ¤24,00
SPOILER
JanWillem en Isaac,
Noem zoveel bondscoaches die vanaf 1990 hebben gecoacht.
JW noemde er drie verdiend hiermee - ¤24,00
Erik en Eunice,
Eunice houdt de bakstenen tegen elkaar en Erik geeft de antwoorden.
Noem zoveel landen waarin de euro een wettelijk betaalmiddel is.
Erik heeft er 15 goed en ze verdienen hiermee ¤120,00
Imadiddin en Zoë
Noem zoveel mogelijk provincies, inclusief de hoofdsteden van de provincies.
SPOILER
Wendy en Jeffrey
Noem zoveel mogelijk titels van James Bond films. Wendy heeft er een goed= ¤8.00
SPOILER
Bern en en Sasha
Noem zoveel mogelijk clubs die in 2021-2022 in de eredivisie speelden.
SPOILER
Marciano en Babette
Noem zoveel mogelijk ministeries in Nederland.
In totaal hebben ze ¤ 320.00 verdiend
Gifjes van Hoempah

[ Bericht 19% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 17:57:20 ]
pi_208884094
maandag 12:15
De ochtend begint kabbelend, de muziekinstrumenten zijn binnengekomen : elektrische gitaar, triangel, viool en een keyboard. Deze worden op K4 geinstalleerd.

Verder vraagt Mirthe aan Eunice hoe het was dat ze vannacht in de kas had geslapen met Erik, of het niet ongemakkelijk was? Maar Eunice zegt dat ze allebei de kleren aangehouden hebben, en dat dat niet het geval was.

En dan gaat de zoemer en mogen de bewoners wachten op de slaapkamer tot ze weer geroepen worden.

13:00
De bewoners worden naar het scherm geroepen. De stem vertelt dat ze een eliminatieopdracht gaan spelen. De gekozen deelnemer moet met een boog 3 pijlen in de roos schieten van in totaal 10 pijlen. Hij of zij krijgt korte tijd om te oefenen.

Ze krijgen 30 minuten de tijd om te overleggen op wie ze willen gaan stemmen. De namen van Kenzy en Jeff vallen. Maar pas bij het stemmen zal blijken wat er uiteindelijk besloten is.

13:35
Er moet gestemd worden. Dit duurt enige tijd en na zo'n dikke 20 minuten blijkt dat Kenzy de meeste stemmen heeft gehad.
SPOILER
Ze krijgt 30 minuten de tijd om te oefenen met boogschieten.
SPOILER
(Cap : Hoempah)

14:35
Het oefenen is voorbij, vlak voordat de tijd voorbij was lukte het Kenzy om 3 pijlen in het geel (de roos) te schieten. Nu zal ze het voor het echie moeten doen.

Tijdens het wachten werden in de kas de stemmen doorgenomen. Rupert had 3 stemmen, Moraima en Isaac beiden 1 stem, en Jeff had (waarschijnlijk) 4 stemmen. Kenzy de rest : 9.

Iedereen wordt geroepen en Kenzy mag proberen haarzelf te redden.

De eerste drie pijlen gaat mis, maar de 4e pijl gaat in geel.
5e pijl weer mis, 6e pijl in geel. De 7e en 8e pijl gaan weer mis.
9e pijl ketst af, en dus moet de laatste pijl raak zijn voor Kenzy,

Deze is voor haar helaas niet raak en Kenzy zal de loods moeten verlaten.

[ Bericht 16% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 17:57:38 ]
pi_208887009
15:40
En nadat ze haar koffer heeft ingepakt en afscheid heeft genomen van haar eigen groepje, en daarna de rest van de loods, gaat Kenzy naar huis.
SPOILER
16:30
De stem roept de bewoners naar het scherm en vertelt dat het weer tijd is om je verkiesbaar te stellen voor het managerschap.

[ Bericht 12% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 17:57:48 ]
pi_208896341
12:00
Er wordt een brief bezorgd bij de loods, waarin wordt verteld dat alleen Zoe zich verkiesbaar heeft gesteld voor de managerverkiezing van mei.

SPOILER
Aangezien er altijd minimaal 2 personen moeten zijn, betekent dit dat iedereen die nog geen manager is geweest verkiesbaar is, en dat weer alleen de oud-managers mogen stemmen.

Deze personen moeten woensdag om 16:00 uur allemaal een speech gaan houden. Als extra toevoeging wordt nu gezegd dat je niet mag zeggen dat je geen manager wilt worden tijdens je speech.

13:00
Ondertussen is vandaag het zwembad buiten opgebouwd, en is het vullen begonnen. Heel wat duizenden liters water met een tuinslang.

SPOILER
(Cap : Aggie46)

[ Bericht 11% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 17:58:01 ]
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 08:29:56 #168
388664 crew  Dotteke
pi_208904895
Het is rond de klok van 8 uur als het alarm gaat.

JW staat op dat moment onder de douche en ze krijgen 90 sec om naar hun slaapkamer te gaan. Wat bewoners gaan nog snel even naar het toilet.
De deelnemers kleden zich allemaal en wachten af op wat komen gaat.

Als dan de stem zegt dat ze een minuut hebben om zich te verzamelen bij het speelscherm gaan de meeste de badkamer/wc in. Snel even plassen, tandenpoetsen. Het duurt langer dan een minuut.
In de loods staat een tafel met grote kaarten er op. Het lijken speelkaarten maar we gaan het horen zo.
Dan klinkt het Wilhelmus in de loods Het is de versie die Davina gezongen heeft tijdens de F1 in Zandvoort.
https://streamable.com/163178
Filmpje van @spapaars

Beste deelnemers,

Jullie hebben waarschijnlijk het Wilhelmus al vaker uit volle borst meegezongen. Maar wisten jullie dat het Wilhelmus het oudste volkskied ter wereld is? Zeg de stem.
De deelnemers moeten allemaal een kaart trekken en tegen de borst houden zodat de andere deelnemers het niet kunnen zien.

Als de deelnemers allemaal een kaart gepakt hebben, wat om en om gebeurde. De beveiliger noemt tergend langzaam één voor één de bewoners naar voren om een kaart te pakken.
Als iedereen een kaart heeft legt de stem uit wat de bedoeling is.
De deelnemers mogen nu allemaal hun kaart omdraaien. Ze hebben allemaal een Koning of een Koningin en er zitten zover ik kon zien twee jokers bij.

Het Wilhelmus bestaat uit 15 coupletten alle Koningen en Koninginnen moeten vanavond één couplet, letterlijk woord voor woord voordragen. Doe jij dit foutloos dan levert elk couplet ¤25,00 op voor de huishoudpot.
Maar maak jij een fout dan kan je besluiten een van de jokers in te zetten. Dus die moeten alle 15 coupletten uit hun hoofd leren. Deze mag dan proberen het hele couplet foutloos voor te dragen en daarmee als nog het geld te verdienen voor de huishoud-pot.

Blijven er na de 15 coupletten nog jokers over dan zijn deze ¤10,00 waard.

Zoë en Babette hebben een joker en moeten het hele Wilhelmus uit hun hoofd leren.
Isaac zegt al gekscherend dat hij de joker gaat inzetten. Zoë zegt als Isaac dat gaat doen zij hem vermoord, en dat het niet slim is want dat kost geld voor de pot.

De deelnemers hebben dus wat te doen vandaag. Ze moeten het echt woord voor woord ten gehore brengen vanavond.

[ Bericht 40% gewijzigd door Dotteke op 26-04-2023 09:24:55 ]
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 12:19:23 #169
388664 crew  Dotteke
pi_208931105
Nog niet iedereen is wakker als het alarm gaat iets voor half twaalf. Moraima is net klaar met douchen en aangekleed. Snel pakt Wendy wat brood en wat smeersels om mee te nemen naar de slaapkamer. Nog niet iedereen heeft gegeten en lagen zelfs nog in bed.
Als de deelnemers zich weer voor het scherm moeten verzamelen zien we boomstammen en hamers klaar staan. “Leuk na zo’n dag”, zegt Wendy. Gisterenavond hebben ze nogal wat gedronken i.v.m. Koningsdag.

Beste deelnemers,

Voor iedereen staat er een boomstam,
Ze kunnen ¤500, verdienen als ze alle spijkers in zijn geheel rechtop in de boomstam hebben geslagen.
Een kromme spijker mogen ze weer rechtslaan.
Een half ingeslagen spijker telt niet mee en is dus een verloren spijkers.

Ieder heeft 5 spijkers. Mocht het iemand niet lukken om dat binnen 1 minuut te doen dan mogen de overgebleven spijkers naar de volgende.

Lukt het jullie om 85 spijkers rechtop in de boomstam te slaan dan verdienen jullie ¤500.00
Hebben ze meer dan 80 spijkers dan verdienen ze ¤300 ,00
Meer dan 70 ¤200,00
Meer dan 60 ¤100,00
Meer dan 50 dan ¤50,00
Minder dan 50 dan verdienen jullie helemaal niets

Wendy gaat als eerste, zij slaat er drie in.
Als tweede is Sasha aan de beurt zij slaat er 2 spijkers in.
Nummer drie die het mag proberen is Zoë, zij slaat er 1 spijker in.
De 4de is gaat Janet een poging wagen, zij slaat er 1 spijker helemaal in, de tweede gaat fout, deze gaat krom De hamer gaat kapot en ze pakt een volgde en ook hier slaat ze de steel van de hamer breekt af. Ze wil snel met de derde beginnen maar de groep. begint te schreeuwen dat ze de andere eruit moet halen, Ze kunnen nu die ¤500,00 niet meer halen.
De volgende poging is van Babette, zij ramt er lekker op los en krijgt er 3 spijkers in O de boom huilt, zegt, er kwam gewoon hars uit.
Moraima mag het proberen zij slaat er gewoon 6 spijkers in.

Imadiddin mag nu hij slaat er 5 spijkers in.
De volgende die mag is Jeffrey, hij slaat maar liefst 9 spijkers in de boomstam.
Mirthe is als nummer 8 aan de beurt, zij slaat 3 spijkers in de boomstam.
Bern mag als volgende de spijkers in de boomstam slaan hij slaat er 4 spijkers in.
Eunice slaat 4 spijkers in de boomstam.
JanWillem mag als volgende hij slaat er ook 4 spijkers in.
Jasper slaat er 6 in.
Marcianno ramt er 8 spijkers in.
Als volgende is Rupert aan de beurt. Hij slaat er twee goed in en de derde gaat scheef, maar hij kan hem nog recht tikken en er inslaan. 3 spijkers heeft hij er dus ingeslagen.
Isaac is de volgende hij heef de spijkers onder zijn muts hangen, ziet er komisch uit. Hij slaat een hamer kapot maar ondanks dat toch slaat hij er 6 spijkers in.

Erik is als laatste aan de beurt, ze hebben nog 11 spijkers over en daarvan slaat hij er 8 in.
In totaal hebben ze 76 spijkers erin geslagen en hier mee ¤200,00 verdiend met dit spel.

[ Bericht 12% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 17:58:34 ]
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 12:23:19 #170
388664 crew  Dotteke
pi_208977795
De bewoners krijgen weer een verdienopdracht.
Als de bewoners zich weer moeten verzamelen voor het spelscherm zien ze bij binnenkomst stippen op de vloer. Het is nu wachten op wat de stem gaat zeggen, dit duur vaak wel even.

Beste deelnemers,

De afgelopen maanden ie er flink gesport. Hopelijk zijn jullie niet vergeten de buikspieren te trainen.

Al zittend moeten ze een bal ,die geklemd tussen de voeten, overgeven aan de volgende deelnemer.
Ze moeten op de stip bij blijven zitten, alleen billen en handen mogen de vloer aanraken.
Ze krijgen 10 minuten de tijd om de bal van begin tot eind te brengen.

De bal en de voeten mogen de grond niet raken.
Iedere bal die bij het eind aankomt levert ¤10,00 op.

De manager staat bij het startpunt en mag de bal bij de deelnemer leggen.

Wendy vraagt of er een oplossing voor Moraima maar ze kan niet draaien.
Moraima vindt het niet leuk dat Wendy dit zo vraagt.
Ze heeft geen kracht in der been zegt ze.

https://streamable.com/l3m1zd
De uitleg van het spel, filmpje van @spapaars

Ze hebben ¤230,00 verdiend met deze opdracht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dotteke op 02-05-2023 12:40:28 ]
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 11:36:18 #171
388664 crew  Dotteke
pi_209012936
Het alarm

Terwijl erbij gepraat wordt over gisterenavond, de avond waar Jan-Willem en Eunice een stapje verder dan vriendschap zijn gegaan. Ze gingen ook samen slapen en daar ging het feestje verder, Moraima lag helemaal in een deuk Er was lol in Kamer 1 gaat het alarm. De alcohol heeft rijkelijk gevloeid en er is veel gelachen.
Filmpjes zijn van Hoempah en er staan er nog meer JAA / [Video's, filmpjes, foto's, screenshots en gifjes] JAA #5

Jasper het met Wendy schijnt te hebben gedaan, Babette en Moriama gaan het controlen
Filmpje van KinKiJan https://streamable.com/s04mcb
pi_209013098
11:50
De bewoners zitten nog steeds te wachten op hun slaapkamers tot ze naar de spelscherm worden geroepen. Ze verwachten allemaal een verdienopdracht.

12:10
Om 12 uur worden de bewoners naar het scherm geroepen en na enige plaspauzes krijgen ze van de stem te horen wat de opdracht is.

"Beste bewoners, weten jullie de gouden boxen in geld om te zetten? Iedere bewoner krijgt zodadelijk 2 pittenzakken en moet hiermee van achter de lijn de box in de basket achter de tafel zien te krijgen. Lukt dit je binnen 2 minuten dan verdien je 30 euro voor de huishoud pot.

Je moet zelf je gegooide pittenzakken weer ophalen, en als de box van de zijkant van de tafel valt, mag je binnen de tijd nog een nieuwe poging wagen."
SPOILER
Als eerste mag de manager, Zoe, maar ze komt niet verder dan halverwege de tafel:

SPOILER
(Cap : Flow3r)

Hierna zijn Isaac, Rupert en Imi aan de beurt. Het lukt hen alledrie om een doos in de basket te krijgen. Dus na 4 personen is er 90 euro verdiend. De volgende mensen hebben wisselend succes, maar Erik lukt het om maar liefst 2 dozen in de basket te krijgen. Even later is Jeff aan de beurt, en die gaat er flink tegenaan. Het lukt hem om maar liefst 3 dozen te scoren.

SPOILER
Uiteindelijk verdienen ze 300 euro. Met onder de spoiler het lijstje van KinkiJan, wie exact hoeveel verdiend heeft:

SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 17:59:09 ]
  Moderator zaterdag 6 mei 2023 @ 13:01:19 #173
388664 crew  Dotteke
pi_209027357
Weekopdracht

Het duurt even voor de bewoners weer terug naar het speelscherm mogen, bijna een uur hebben ze opgesloten gezeten in hun slaapkamer. Daarna is het altijd een run naar de toiletten voor ze zich voor het scherm verzamelen.

Beste deelnemers,

Weten jullie k welke hit op 1 stond toen jullie geboren werden?

We gaan er weer een muzikale week in. Jullie gaan in duet (karaoke) met de nr 1 hit op jullie geboortedag en ze moeten meezingen.

Als ze een muziekje horen moeten ze binnen 10 sec bij het podium staan en het lied meezingen.
Ze verdienen jullie per nummer ¤20,00 voor de huishoud0pot per gezongen liedje.

Is degene die aan de beurt is er niet binnen 30 sec, dan moet hij/zij toch zingen om te voorkomen dat er ¤25.00 van de pot afgaat.

Duurt het langer dan 30 seconden dan gaat er ¤25,00 vanaf je mag niet de beurt van een ander overnemen.

JanWillem stelt voor om alle geboortedatums met naam op de flipover te schrijven zodat ze allemaal kunnen zien we aan de beurt is.
pi_209058090
maandag 8 mei 14:00
De manager mag van de Febo 2 hoepels ophalen uit de sluis. Er zit verder geen uitleg bij, behalve dat ze voor de deelnemers zijn.

SPOILER
En dus wordt er maar geoefend met hoelahoepen, want zoals ze zelf denken, het kan voor een aanstaande verdien- of eliminatieopdracht zijn.
SPOILER
(Cap : Puzzie)

16:00
Jeffrey wordt naar het scherm geroepen om te zingen. Als het goed is moet nu alleen Janet nog zingen.

SPOILER
En daarmee is de opdracht afgelopen. De stem vertelt ze hoeveel geld ze verdiend hebben.

[ Bericht 29% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 17:59:41 ]
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 10:09:31 #175
388664 crew  Dotteke
pi_209086692
Om 10 uur gaat het alarm, de deelnemers moeten zich binnen 1 minuut voor het spelscherm verzamelen.
Beste deelnemers,
Hopelijk zijn jullie een beetje uitgeslapen
Want deze opdracht moet uitgevoerd worden door de 6 deelnemers die als laatste uit bed zijn gekomen, dit zijn:
1. Babette
2. Bern
3. Imadiddin
4. Marciano
5. Mirthe
6. Rupert

Gefeliciteerd, zegt de stem. Jullie moeten nu 48 uur wakker blijven om geld te verdienen voor de huishoud-pot
Ze mogen alleen in de slaapkamer komen om zich aan te kleden.
Ze mogen niet in bed liggen en ook hun ogen niet dicht doen.
Ze kunnen per deelnemer ¤75 voor de huishoud-pot verdienen, met dit geld moeten ze het weer een tijdje uit moeten houden.

De zoemer is gegaan de 48 uur wakker blijven zijn om 10.10 uur ingegaan

Babette en Mirthe hebben hier hun ogen al dicht :D
SPOILER
Cap van @Sparpaars

[ Bericht 6% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 17:59:56 ]
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 14:57:48 #176
388664 crew  Dotteke
pi_209102666
De 6 bewoners zijn nu meer dan 24 uur wakker. Wendy en Isaac hebben ze vannacht gezelschap gehouden.

Mirthe mag niet meer mee doen tijdens het afsluiten van haar yoga oefeningen had ze 36 of 37 sec haar ogen dicht en dat is iets wat niet mag. Niet langer dan 5 seconde de ogen dicht is een van de regels.
Eunice is nog met de redactie gaan praten maar helaas ze zien het niet door de vingers.
Ze moet er van huilen.

Bern is moe

Imadiddin en Rupert houden het ook nog steeds vol,

Gifje Ebinas
Even een duik in het zwembad om wakker te blijven. Het water is 23.5 graden

Gifje Ebinas
Tussen door zit Zoë met enkel een handdoek omgeslagen met Isaac op kantoor.

Babette en Marciano hebben iets ingenomen om weer energie te krijgen.
Ze houden zichzelf wakker met harde muziek.
SPOILER
Gifjes Puzzie
SPOILER
Gifje 5thencounter
Nog 19 uur 12min en 30 sec

[ Bericht 6% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 18:01:02 ]
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 10:34:43 #177
388664 crew  Dotteke
pi_209116923
De 48 uur niet slapen zijn voorbij, ze hebben het op Mirthe na allemaal gehaald.
Respect voor deze deelnemers dat ze het 48 uur zonder slaap hebben volgehouden.

75x5 =375 euro voor de prijzenpot
Spapaars heeft er nog een kort filmpje van gemaakt
https://streamable.com/363gvt
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 14:09:02 #178
388664 crew  Dotteke
pi_209119239
Er is vanmiddag een aanvaring tussen Eunice en Mirthe geweest
Het was niet op stream te zien wat we zagen is dit
Filmpje: https://streamable.com/cu7i7q
Filmpje: https://streamable.com/cu7i7q

Dan komt er een brief binnen, iedereen, ook de deelnemers die 48 uur wakker zijn gebleven moeten ook uit bed komen. Zoë maakt iedereen wakker. Isaac loopt snel naar Mirthe om haar toe te spreken en dat het niet erg is . Ook Sasha steunt Mirthe.

Beste manager,

Zojuist heeft Mirthe de regels overtreden door grof taalgebruik.
Daarom ontvangt Mirthe een gele kaart en gaat er ¤10.000 van de prijzenpot af.

Mirthe legt uit wat er aan de hand is,
zie onderstaand filmpje

https://streamable.com/6zaeli
Met dank aan @KinKiJan voor de drie filmpjes

[ Bericht 11% gewijzigd door Dotteke op 12-05-2023 14:21:41 ]
pi_209159228
maandag 11:30
De maandag begint zoals zoveel dagen, rustig. Erik en JW zijn deze ochtend bezig met hun eigen repair cafe

(Cap : Monique___)

En de hottub wordt gevuld met water en opgestookt.Na deze rustige, halfzonnige ochtend gaat het alarm, en worden de bewoners weer naar de slaapkamers gedirigeerd.

12:30
De bewoners worden naar het spelscherm geroepen, waarna uiteraard eerst langdurige plaspauzes volgen. Op de grond liggen stippen, dus de terugkerende bewoners gaan op de stippen staan.

De stem :
"Vandaag wordt jullie geheugen op de proef gesteld. En moeten jullie ook weer afscheid van iemand nemen, want jullie gaan een eliminatieproef spelen. Deze opdracht wordt niet door 1, maar door 2 deelnemers uitgevoerd. Voor jullie staat een kast, met daarin 32 verschillende voorwerpen. Welke deelnemer lukt het om van al deze voorwerpen het juiste vak te onthouden. De geselecteerde deelnemers krijgen kort de tijd om alle voorwerpen in hun hoofd te stampen. Vervolgens krijgen jullie maximaal 4 minuten om een lege kast te vullen, waarbij identieke voorwerpen in het juiste vak moeten staan. Als je hiermee klaar bent, sla je direct op de bel. De deelnemer die de meeste voorwerpen in het juiste vak heeft staan, is verzekerd van een langer verblijf. Bij een gelijke stand telt de kortste tijd.

Over 30 minuten moeten jullie een keuze maken wie deze eliminiatie opdracht moet uitvoeren."

[ Bericht 29% gewijzigd door Li0nHeart op 15-05-2023 12:43:14 ]
pi_209160925
13:15
Na koortsachtig beraad in beide kampen is het voor de kijker nog niet duidelijk wie er gekozen gaan worden. De naam Moraima valt in het ene kamp. In het andere kamp wil men de stemmen verdelen over Jan Willem en Eunice.

De zoemer weer gaat, en iedereen mag z'n stem uitbrengen.

De stem maakt bekend wie het zijn geworden: Moraima en Jan Willem. Ze krijgen 2 minuten de tijd om de plek van de voorwerpen in de kast te leren:

En daarna binnen 4 minuten zoveel mogelijk weer goed zetten:

Als eerste wordt Jan Willem gecontroleerd, hij heeft er 17 goed:

Moraima heeft er 18 goed, zij blijft, JW moet naar huis.

[ Bericht 11% gewijzigd door Li0nHeart op 15-05-2023 14:00:50 ]
pi_209162344
14:45
JW : Dit was het voor mij

Moderator dinsdag 16 mei 2023 @ 12:26:52 #182
388664 crew  Dotteke
pi_209172363
Zo rond 11.11 worden de deelnemers verzocht om naar hun slaapkamer te gaan. Het duurt meer dan een uur voor de deelnemers zich voor het speelscherm moeten verzamelen. Eerst is er een run naar de toiletten. Er liggen allemaal hoepels op de grond als men terug loopt de loods in loopt. Waarom dit een uur heeft moeten duren is voor de deelnemers ook niet erg duidelijk. Marciano gaf aan dat dat met de camera's te maken heeft.
Vorige week zijn er twee hoepels binnen gekomen zodat men kon oefenen, waarom het precies was werd niet gezegd. Maar de bewoners zelf vermoeden het al dat het om een opdracht zou gaan.

Beste deelnemers,

Jullie hebben al een tijdje kunnen oefenen het wordt tijd om jullie heupen los te gooien.

Jullie gaan allemaal hoelahoepen.

Je brengt allemaal tegelijk de hoelahoep in beweging om je middel.
Vanaf dat moment mogen ze hem niet meer niet meer vastpakken of vallen.

Iedere hoepelend deelnemer verdiend het komende uur ¤1,00 per minuut voor de huishoud-pot een uur lang.

Als 1 deelnemer het 10 uur volhoudt, verdubbelen ze het bedrag. 3 x 1,5 minuut toiletbezoek is toegestaan men moet het dan wel al hoepelend aangeven. Eten en drinken moeten ze gewoon tijdens het hoepelen doen.

Moraima is gelijk af.
Als tweede valt Imadiddin af.
Als derde valt Janet af.
Als vierde valt Jeffrey af.
Als vijfde valt Zoë af.
Nr 6 die afvalt is Babette.
En nr 7 die afvalt is Marciano.
Bern is als nr 8 degene die af is.
Erik valt als nr 9 af hij heeft het iets meer dan 30 minuten volgehouden.
Nr 10 die afvalt is Mirthe.

De stem roept om dat de tijd er bijna opzit en dat degene die 10 uur door willen gaan gewoon door moeten gaan als het uur er op zit.
Er staan nog 6 deelnemers te hoepelen.

Als het uur er op zit stoppen Rupert, Isaac en Wendy.
Ze hebben tot nu ¤477 verdiend.

Inmiddels staan alleen Eunice en Jasper nog te hoepelen, Jasper twijfelt nog of hij door wil gaan.
Hij zegt ik ben degene die met buikpijn rondloopt en de rest geniet er net zo van ( het geldbedrag)
Hij kijk het nog even aan.
Sasha motiveert hem en zegt dat hij zichzelf wel meer in de picture zet en weer meer zendtijd krijgt.

Jasper heeft toch besloten niet door te gaan, hij heeft pijn en is gestopt.
Alleen Eunice is nog aan het hoepelen.
SPOILER
Gifje KinKiJan
SPOILER
Deze 5 en Sasha staan na 44 minuten nog steeds te hoepelen
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Dotteke op 18-05-2023 18:02:13 ]
pi_209173931
14:15
De een na de ander valt af en als ook Jasper stopt is Eunice nog de enige die staat te hoepelen.

14:35
Eunice gaat strijdend ten onder, maar ook bij haar valt de hoepel na bijna 2 uur.

Ze hebben 477 euro verdiend met deze verdienopdracht.

[ Bericht 18% gewijzigd door Li0nHeart op 16-05-2023 14:35:46 ]
  Moderator dinsdag 16 mei 2023 @ 14:33:38 #184
388664 crew  Dotteke
pi_209174133
Helaas heeft Eunice het ook niet gehaald, na bijna 2 uur valt de hoepel
Het bedrag blijft ¤477,00
  Moderator donderdag 18 mei 2023 @ 13:23:18 #185
388664 crew  Dotteke
pi_209195481
Hemelvaarstdag om 12.15 uur gaat het alarm in de loods. De deelnemers moeten zich in de slaapkamer verzamelen.
Na iets meer dan een uur mogen de deelnemers terug de loods in.
Daar staat weer een opblaasklim ding

Zoals altijd is het rennen naar de toilet als ze de slaapkamer mogen verlaten.
Dan staan ze een tijdje te wachten tot de stem zegt:

Beste deelnemers,

Jullie gaan deze berg trotseren en het logo op de berg plakken.

Ze moeten door een gat klimmen en dan via een touw naar boven klimmen, er zitten stenen ( ook opblaasbaar) waar ze hun voeten op kunnen zetten om zich naar boven te trekken ze moeten tot boven de rode streep met hun voeten en dan het logo bovenin plakken. Weer naar beneden door het gat er weer uit.

Ze mogen elkaar niet helpen en mogen alleen met sokken of bloten voeten de(opblaas) berg op.
Ze mogen allemaal 1 keer oefenen.

Zoë vraagt of ze zich om mag kleden en dat mag niet. Ze heeft een kort rokje aan. Het geluk is met haar, ze krijgt van iemand een broekje om aan te trekken.
Oefenen

SPOILER
Gifje Spapaars

SPOILER: video met geluid
Gifje Hoempah
Ze moeten proberen in 90 sec zoveel mogelijk logo's naar boven brengen.
Voor 1 logo krijgt men ¤5 euro
Bij 2 ¤10,00
Bij 3 ¤15,00
Bij 4 ¤20,00
Bij 5 ¤25,00
Bij 6 ¤30,00

Isaac haalt er 3
Eunice 4
Erik 2
Jasper haalt er 6
Moraima lukt niet ze komt niet van de grond af. Ze heeft er dan ook 0 gehaald.
Janet 1=
Rupert 3
Imididdin 5
Sasha 4
Mirthe 3
Marciano 5
Bern ( ik dacht 5 maar niet goed kunnen horen omdat er iemand door heen praten)
Jeffrey 5
Zoë 2
Babette 3
Wendy 3
In totaal hebben ze ¤690.00 verdiend

Wordt vervolgd

[ Bericht 9% gewijzigd door Dotteke op 23-05-2023 13:51:40 ]
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 13:51:21 #186
388664 crew  Dotteke
pi_209250983
Isaac is net klaar met de uitleg van de obstacle run
SPOILER
Gifjes en Cap van KinKiJan, Spapaars en 5thencounter
Deze is door Isaac georganiseerd omdat het vandaag nog 100 dagen tot het eind van EJVJL is als ze zoemer gaat.

De deelnemers moeten zich verzamelen in hun slaapkamer.
Daar zitten ze nu te wachten op wat komen gaat.
Wordt vervolgd

[ Bericht 5% gewijzigd door Dotteke op 29-05-2023 19:46:57 ]
pi_209251286
14:20
De bewoners worden opgeroepen om te verzamelen bij het spelscherm. Het opblaaskasteel is leeg laten lopen door de febo inmiddels.

De stem vertelt: "Beste deelnemers, over 100 dagen is bekend wie de winnaar is van die gigantische prijzenpot. Om dat te vieren gaan jullie nu de door jullie zelf gebouwde stormbaan als verdienopdracht spelen. Jullie gaat dit in duo's uitvoeren. Halen julie dit binnen 2 minuten, dan verdienen jullie als duo 40 euro voor de huishoutpot. Haalt een duo het niet binnen de tijd, dan gaat er 50 euro van het verdiende bedrag af. Maar iedereen moet de finish halen, anders verdienen jullie helemaal niets. De manager zal door middel van het trekken van ballen, de duo's vormen."

Zoe bepaalt aan de hand van de grabbelballen de duo's, als eerste Mirthe en Rupert. Zoe zelf is gekoppeld aan Moraima.

Het blijkt een erg pittige opdracht, die voor de meesten niet te halen is binnen de tijd. Maar iedereen doet z'n best. Er wordt alleen niet veel verdiend, heel weinig zelfs:

Mirthe Rupert 40
Janet Eunice -50
Ima Jasper 40
Zoe Moraima -50
Bern Wendy -50
Erik Marciano 40
Babs Jeff -50
Sasha Isaac -50

Totaal: -130

(lijstje van KinkiJan)

Dit wordt door het programma afgerond naar 0 euro:

.

[ Bericht 29% gewijzigd door Li0nHeart op 23-05-2023 16:06:56 ]
  Moderator maandag 29 mei 2023 @ 19:43:26 #188
388664 crew  Dotteke
pi_209330396
De deelnemers hebben een 24 uurs opdracht gekregen vanmiddag

Ze moeten 24 uur lang 4 knoppen ingedrukt houden. Deze moeten continue ingedrukt blijven, de lampen van de knop moeten blijven branden. Als men dat niet doet gaat er een alarm af en kan men met die zuil stoppen. De deelnemers mogen maar 1 hand gebruiken om de knop in te drukken, alleen als men wisselt mogen er twee handen gebruikt worden.

Er staan 4 zuilen met een grote ronde knop per zuil kan 125 euro verdiend worden als het de deelnemers lukt om de knop 24 uur ingedrukt te houden. Iedere deelnemer moet meedoen en men mag per deelnemer een keer mee doen. Moet iemand die de knop indrukt naar toilet dan moet degene die er naast staat 2 knoppen tegelijk in drukken.

Janet was al snel af zodat er nog maar 3 zuilen met knop zijn om in te drukken.

Cap SpapaarsHet rooster met dank aan KinKiJan

Moraima, Marciano en Bern: 18:00 - 23:00
Isaac, Jeff en Zoe: 23:00 - 4:00
Erik, Jasper en Eunice: 4:00 - 9:00
Babs, Sasha en Mirthe: 9:00 - 14:00
Wendy, Imi en Rupert: 14:00 - 18:00

[ Bericht 11% gewijzigd door Dotteke op 29-05-2023 21:01:54 ]
  Moderator donderdag 1 juni 2023 @ 14:51:26 #189
388664 crew  Dotteke
pi_209363006
De zoemer is weer gegaan

De opdracht komt aan op de mazzel en creatieve brains.

Ze moeten 5 krachtpatsers uitzoeken die de opdracht moeten uitvoeren.

De krachtpatsers mogen ieder 2 slimmeriken uitzoeken.

Jasper kiest voor Sasha en Jeffrey
Bern kiest voor Zoë en Moraima
Imadiddin kiest voor Janet en Rupert
Marciano kiest voor Babette en Wendy
Isaac kiest voor Mirthe Erik en Eunice

Ze gaan Pictionary doen bij iedere goed antwoord verdienen ze ¤25,00
Iedere krachtpatser krijgt een andere opdracht
pi_209407768
12:05
Na een rustige ochtend met sporten (en oksels scheren) gaat vlak na het landelijke luchtalarm ook in de loods het alarm af. De bewoners mogen naar hun kamers om te wachten op wat komen gaat.

13:05
Na een uur wachten worden de bewoners geroepen. Na de nodige plaspauzes vertelt de stem wat ze mogen gaan doen:

"Beste deelnemers. Jullie weten hier al ruim 9 maanden jullie hoofd boven water te houden. Al loopt er af en toe wel eens een emmer over. Maar dat is vandaag nou juist niet de bedoeling. Jullie moeten in duo's op een brancard een bak die tot de rand toe gevuld is met 50l water van het startpunt over een parcours naar het eindpunt brengen. Hopelijk houden jullie het droog, want hoe meer water het eindpunt bereikt, hoe meer jullie verdienen voor de pot. Bij het verplaatsen mogen jullie alleen de brancard aanraken. Jullie krijgen 2 minuten om het parcours af te leggen. Halen jullie dit, dan levert elke liter die bij het eindpunt nog in de bak zit 1 euro op voor de huishoudpot. Jullie gaan nu door te grabbelen duo's vormen."

Bern en Marciano zijn het eerste duo. De communicatie tijdens beide gaat niet helemaal goed, want de bak gaat gelijk om. Zij verdienen 0 euro. Ook Mirthe en Isaac lukt het niet, en ook zij verdienen niks.

Jasper en Eunice lukt het wel om water in de bak te houden, maar zij zijn buiten de tijd.

En dan grijpt het programma in, omdat er niks verdiend wordt. Ze mogen allemaal overnieuw. Ze mogen zelf bepalen hoeveel water ze in de bak willen, en ze krijgen een halve minuut extra.

Nu gaat het een stuk eenvoudiger, en wordt er wel gescoord.

Alle duo's lukt het nu om de bak aan de finish te krijgen binnen de tijd. In totaal is er 209l water aan de finish gebracht, en dus is er 209 euro verdiend.

[ Bericht 39% gewijzigd door Li0nHeart op 05-06-2023 14:33:54 ]
  Moderator donderdag 8 juni 2023 @ 12:25:13 #191
388664 crew  Dotteke
pi_209440792
Na een hectische dag gisteren, Jeffrey was samen met Sascha gekozen om het eliminatie spel, boter, kaas en eieren te spelen. Dit moest ze doen door middel van balletje op een boter, kaas en eieren figuur te gooien. Sascha heeft deze gewoon en Jeffrey heeft de loods moeten verlaten. Voor wie het gemist heeft er staan filmpjes in het filmpjes topic Hoempah in JAA / [Video's, filmpjes, foto's, screenshots en gifjes] JAA #5

Moraima die sinds gisteren manager van de maand juni geworden zit te kaarten als de zoemer gaat.
Er is geen geld en geen eten meer dus er zal weer een spel gespeeld worden.
De bewoners zitten op hun slaapkamer te wachten op wat gaat komen.

Als ze de loods weer in lopen herkent Babette een geld telmachine.

Beste deelnemers,

De winnaar een jaar van je lezen zal zwemmen in het geld en vsandaag krijgen de deelnemers daar een voorproefje van.

De bodem ligt bezaaid met muntgeld ,om de beurt moeten ze een duik nemen en proberen om zoveel muntgelgeld pakken met hun handen, het mag niet in de kleren gestopt worden. Als je boven kom om lucht te happen ben je af.

Ze krijgen 25 minuten in totaal en men mag maar één keer per persoon duiken. Op de bodem ligt 400 euro aan munt geld.

Het zicht wordt beperkt, ze moeten een geblindeerde duikbril opzetten voor ze gaan duiken.
Iedereen deelnemer is verplicht om te duiken anders krijgen ze niets.

Ze hebben hier mee ¤167.10 verdiend.

[ Bericht 10% gewijzigd door Dotteke op 08-06-2023 14:11:46 ]
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 11:01:23 #192
388664 crew  Dotteke
pi_209485863
Het is weer zo ver, het alarm is gegaan.
De deelnemers moeten naar hun slaapkamer.

Babette, Moraima en Wendy waren buiten aan het dansen, ze waren net begonnen.
Isaac en Jasper hebben vanmorgen de loods zo goed als leeggemaakt en de hooibalen die in het rokershok lagen in de loods gelegd.

Na bijna een uur mogen ze de slaapkamer verlaten en ligt er een grote opblaasbare bal.
Ze moeten hun balans en teamwork te testen. Met een bal van 2 meter moeten ze een parcours afleggen.
Ze kunnen het niet alleen, dus drie deelnemers moeten de bal in bedwang houden. De deelnemer die op de bal is moet de bal in balans houden.

Val je ervan af dan kan je niet meer voor geld spelen.
Hoe meer de finish halen hoe meer ze verdienen.
¤25,00 voor iedereen die de finish haalt

Verdiensten zijn ¤225

[ Bericht 2% gewijzigd door Dotteke op 12-06-2023 17:52:52 ]
  Moderator donderdag 15 juni 2023 @ 14:37:24 #193
388664 crew  Dotteke
pi_209522268
Het is weer zover, het alarm gaat. Het is nu 14.08 uur op een mooie zonnige dag.
Ze hoeven maar kort te wachten dit keer, na 20 minuten moeten ze zich verzamelen voor het speelscherm.
Er zijn alleen stippen op de vloer te zien als ze terug komen in de loods.

Cap van Hoempah

Beste deelnemers.

Jullie hebben al een tijdje kunnen oefenen met gebarentaal, en vandaag gaat blijken of jullie elkaar ook echt kunnen begrijpen zonder een woord te zeggen, zegt de stem.

Dit gaat per koppel gespeeld worden één moet de vraag uitbeelden en de ander moet hem beantwoorden, er mag niet gesproken worden en ook niet opzij gekeken worden.

De vraag verschijnt op het scherm en één deelnemer moet de vraag met gebaren taal aan de ander uitbeelden, deze moet het hardop uitspreken en in antwoord geven op de vraag.

Als de vraag fout is krijgen ze een nieuwe vraag die dan opnieuw uitgebeeld moet worden.
Ze hebben 2 minuten te tijd.

Ze kunnen per juist uitgesproken vraag ¤ 15 verdienen en per goed antwoord ook ¤15 euro.
Ze moeten de hele vraag en het antwoord uitspreken als ze het weten.

Mirthe en Rupert beginnen. Rupert beeld uit Mirthe moet het hardop zeggen.

Filmpje van Hoempah met de uitleg
https://streamable.com/66mb0q

[ Bericht 10% gewijzigd door Dotteke op 15-06-2023 14:57:21 ]
  Moderator maandag 19 juni 2023 @ 11:41:59 #194
388664 crew  Dotteke
pi_209565691
Na een geslaagde poolparty gisteren stonden de bewoners rustig op vanmorgen. Marciano wilde snel opstaan voor de zoemer zou gaan want hij had paracetamol nodig.

Ze hebben met 5 man in de cabana geslapen vannacht, Marciano, Wendy, Jasper, Mirthe en Eunice. Mirthe is vroegtijdig vertrokken want die vond het wat krap met 5 man in de cabana.

Janet was een beetje de buitenboel aan het opharken, Eunice aan het balletten en Mirthe en Erik hadden een klein gesprekje buiten.

En dan gaat de zoemer, iedereen verzamelen in de slaapkamer.
Janet doet snel een make-upje op, een beetje mascara.

En ook Mirthe maakt zich snel een beetje op. Rupert en Imadiddin liggen lekker lui in bed te wachten op wat komen gaat. Evenals Moraima.

Wat gaat het worden, een opdracht of een eliminatie, we gaan het zo zien.
De opdracht

Als ze de loods weer in mogen zien we blokjes op een zuil staan?

Ze moeten een toren bouwen op een houtenplank die ze in evenwicht moeten houden met een touw. Deze moeten ze vasthouden als ze met een blokje naar de houten plank lopen.
Ze hebben drie minuten per persoon de tijd. .
Als alle blokken zijn gestapeld zijn moeten ze op de bel drukken
Ze verdienen alleen geld als ze blokken binnen de tijd recht op staan
¤ 50 euro voor ieder toren die gestapeld is

Ze hebben met deze opdracht ¤400 verdiend
Erik, Eunice, Marciano, Wendy, Mirthe, Imadiddin, Rupert en Babette hebben het gehaald

[ Bericht 13% gewijzigd door Dotteke op 19-06-2023 13:35:46 ]
  Moderator woensdag 21 juni 2023 @ 10:07:02 #195
388664 crew  Dotteke
pi_209589053
Woensdag morgen 10 uur de zoemer gaat in de loods, iedereen moet zich verzamelen in hun slaapkamer.
De bewoners denken dat ze een lange en moeilijke opdracht gaan krijgen.

Drie kwartier laten mogen ze zich weer voor het speelscherm verzamelen. Als ze terug de loods in lopen zien we alleen stippen op de grond.
Beste deelnemers,
Jullie zijn nog met 15 deelnemers in de strijd. En de kans op die gigantische prijzenpot wordt elke eliminatie een stukje groter.

Vandaag komt iemand weer een stapje dichter bij de hoofdprijs. Jullie gaan een individuele verdien opdracht spelen.

Dit keer staat er gen geld op het spel, maar een vrijstelling voor de eerstvolgende eliminatie opdracht.

Mocht de huidige manager winnen dat is de vrijstelling voor de eerst eliminatie na het manager schap.

Het komt aan op het schattingsvermogen van de deelnemers.

Jullie gaan de wereld rond wat is de kortste afstand in vogelvlucht van
Amsterdam naar New York, door naar Rio de Janeiro dan naar Sidney, vervolgens naar Tokio en dan naar Kaapstad en weer terug naar Amsterdam.

Het totaal telt als antwoord ze hebben 10 min om het op een clipboard te schrijven.
De geschatte afstand van de deelnemers
Wendy 36.954
Imadiddin 17.111
Rupert 90.500
Eunice 71.000
Isaac 64.500
Sasha 18.800
Erik 65.500
Zoë 52.000
Jasper 47.800
Marciano 38.982
Babette 72.000
Bern 33.500
Janet 29.260
Mirthe 58.000
Moraima 7.700

De juiste afstand was 59,383 km en 7meter 30

De winnaar van dit spel is Mirthe en heeft vrijstelling voor de eerst volgende eliminatie

[ Bericht 44% gewijzigd door Dotteke op 21-06-2023 11:28:57 ]
  Moderator donderdag 22 juni 2023 @ 10:40:13 #196
388664 crew  Dotteke
pi_209601862
Het is weer zover, de zoemer iedereen moet weer naar de slaapkamer.
Ik zie Wendy wat strompelen schijnbaar heeft ze iets met haar voet.

Na bijna een uurtje mogen de deelnemers zich weer verzamelen voor het speelscherm.
Er ligt een blauwe mat in de loods Isaac vraagt al of ze gaan judoën.

Beste deelnemers,

De afgelopen 10 maanden hebben jullie gezien hoe belangrijk communicatie is.
Vandaag gaan jullie laten zien hoe goed jullie kunnen communiceren met je lichaam.

Jullie moeten nu groepjes van 4 deelnemers vormen.
De manager zal deze opdracht 2x uitvoeren.

2 deelnemers moeten liggend op de grond 2 letters net hun lichaam een woord vormen, De 2 andere deelnemers moeten het woord raden vanaf de vide.

Als de tijd voorbij is zullen de rollen omgedraaid worden.
Jullie mogen niet passen en het woord mag pas geraden worden als alle letters uitgebeeld zijn. Er komt een nieuw woord zodra het antwoord goed is.

Voor elk goed geraden woord ontvangen jullie ¤20,00 voor de huishoud-pot. Jullie krijgen voor het vormen van het woord 2 minuten de tijd.

¤400,00 verdiend voor de huishoud pot

[ Bericht 38% gewijzigd door Dotteke op 22-06-2023 13:35:12 ]
  Moderator dinsdag 27 juni 2023 @ 11:28:24 #197
388664 crew  Dotteke
pi_209664794
Het alarm is wederom gegaan rond de klok van 11.14 uur
Wat gaat het worden een verdien opdracht of een eliminatie?

Om 12 uur mogen de deelnemers zich weer verzamelen voor het spelscherm.
In de loods lig een blauwe plank met een bal de plank zit vast aan touwen.

Cap 5thencounter
Beste deelnemers

Beste deelnemers,

Er komen zenuwslopend uren aan, zegt de stam
Maar met het halen van deze verdienopdracht komt er hopelijk weer brood op de plank. .
Jullie moeten de komende 24 uur een plank met twee touwen aan iedere kant van de grond zien te houden. Maar op deze plank ligt een bal die er niet vanaf mag vallen.

Ze kunnen als ze de opdracht goed uitvoeren ¤600 voor de huishoud-pot verdienen.
Maar wanneer de bal van de plank rolt gaat er steeds ¤50 van die ¤600 af.

De bal mag weer op de plank gelegd door een deelnemer die op dat moment niet mee doet met de opdracht.
Mag niet aangeraakt of tegen gehouden worden door de armen of het lichaam.

De bal mag wel de touwen raken, maar de bal of de plank nooit de grond. Ook niet als de bal niet op de plank ligt want dan is de opdracht afgelopen.

Elke deelnemer moet minimaal 1 keer aan de beurt komen.
Ze krijgen 10 minuten de tijd om een plan te maken.

Edit

Ze hebben met deze opdracht ¤250 verdiend.

[ Bericht 40% gewijzigd door Dotteke op 28-06-2023 12:26:09 ]
  Moderator donderdag 29 juni 2023 @ 11:29:26 #198
388664 crew  Dotteke
pi_209689395
Babette en Bern zijn les aan het geven aan Janet en Wendy.
Erik doet zijn sudoka. En dan gaat het alarm.

De bewoners hebben 90 seconde om naar hun kamer te gaan.
Nu wachten op wat komen gaat.

Als de deelnemers weer terug mogen de loods in naar het speelscherm zien we stippen op de vloer.
Het duurt altijd even voor de stem zich laat horen, de bewoners moet stil zijn en wachten tot de stem gaat zeggen wat ze moeten doen.

Beste deelnemers,

De eerste opdracht die jullie deden in de loods was darten
Maar nu moeten jullie er ook voor zorgen dat het niet je laatste opdracht wordt want jullie gaan een eliminatie opdracht spelen.

Deze opdracht wordt niet door 1 maar door 2 deelnemers uitgevoerd. Welke deelnemer lukt het als eerste om 501 punten weg te spelen.

Bij iedere beurt mag een deelnemer 3 pijlen gooien.
Jullie werpen van de officiële afstand van 2 meter en 37 centimeter.
We hanteren voor de telling de punten op het bord.

De regel is dat je binnen een beurt precies op 0 punten moet uitkomen.
Gooi je binnen je beurt te veel punten dan telt de hele beurt niet mee en behoud je je vorige puntenaantal.

De deelnemer die het eerste op 0 staat is verzekerd voor een plek in het programma.
De geselecteerde deelnemers mogen zo dadelijk 1 beurt proef gooien.

Mirthe is vrijgesteld van deze opdracht omdat ze een vrijstelling opdracht had gewonnen.
Over 30 minuten moeten ze een keuze maken wie de opdracht gaat uitvoeren. Jullie stemmen op 1 deelnemer.

Het stemmen is begonnen, Eunice mag als eerste.

cap spapaars

Janet en Rupert zijn geselecteerd voor deze eliminatie opdracht.
Janet heeft deze opdracht verloren en moet de loods verlaten.

[ Bericht 39% gewijzigd door Dotteke op 29-06-2023 13:48:53 ]
  Moderator vrijdag 30 juni 2023 @ 15:28:00 #199
388664 crew  Dotteke
pi_209705897
De bewoners zijn net klaar met het goed schoonmaken van de loods en de tuin als het alarm gaat.
Allemaal verzamelen in hun slaapkamers en de rolgordijnen moeten allemaal dicht.

Sommige bewoners maken van de gelegenheid gebruik om even een klein tukkie te doen, ik hoor gesnurk.
De dames Wendy, Babette en Zoë gaan zich nog even opdoffen en Eunice moet ergens om lachen.

Gifje 5thencounter
Moraima hoest weer lekker.

Er gaat vast een verdien opdracht komen want het geld is op en er moeten weer boodschappen komen.

Na bijna een uur mogen de deelnemers zich weer verzamelen voor het spelscherm.
Als ze de loods binnen lopen zien ze niets en vragen ze zich af waarom ze zo lang hebben moeten wachten.

Cap 5thencounter
Stil zijn zegt de beveiliging, "Marciano wil je naar het scherm kijken. Zoë stil zijn". Na 10 maanden weten ze nog niet dat ze stil moeten zijn en naar het scherm moeten kijken wachten op de stem die gaat vertellen wat ze moeten doen.

Beste deelnemers,
De kans is aanwezig dat jullie vandaag weer een nat pak halen.
Jullie moeten als een watertrein het water van de ene kant naar de andere kant in de cilinder zien te brengen.
Dit doen jullie door een zak van de ene deelnemer naar de volgende deelnemer over te gooien.

Iedereen moet hierbij op zijn stip blijven staan.
De manager heeft als taak de zak te vullen en deze ook weer aan de overkant in de cilinder te legen.
Er is maar één waterzak in omloop.

Als de zak op de grond valt moet deze door de manager op gehaald worden en weer bij het begin punt gevuld worden.

Jullie in totaal nu 8 minuten de tijd om zoveel mogelijk water in de cilinder te dumpen.
Hopelijk gaan jullie als de brandweer heel veel succes.

[ Bericht 31% gewijzigd door Dotteke op 30-06-2023 16:25:58 ]
  Moderator maandag 3 juli 2023 @ 18:26:16 #200
388664 crew  Dotteke
pi_209749828
De dag was langzaam bezig over te gaan in de avond het is 18.15 uur
Jasper, Imadiddin en Rupert liggen in bed. Marciano was muziek aan het draaien en aan tafel werd een spelletje gespeeld.

Ze hebben niet echt meer te eten. Moraima heeft zoekt alles een beetje bij elkaar om er wat van te maken. Een paar uien, (knakworstjes, met sap en al), bouillonblokjes, aromat, 5 teentjes knoflook, currysaus, tomaten ketjup, en peper een prutje aan het maken, het staat lekker te pruttelen. Isaac kookt de rijst. Het eten was bijna klaar en daar gaat de zoemer, allemaal snel naar de slaapkamer, een enkeling nog snel een plasje doen.

Iedereen zit nu in de slaapkamer te wachten op wat gaat komen.
Isaac hoopt dat ze een lekkere maaltijd krijgen.

De een hoort karren, een ander hoort mensen praten.
Het blijft afwachten wat ze moeten doen, en dat op een nuchter maag want veel eten hebben ze vandaag nog niet gehad.

Dit keer mogen ze zich weer vrij snel voor het spelscherm verzamelen.
Als ze de loods in komen zien ze,

Cap 5thencounter

Het duurt altijd even voor de stem van zich laar horen, de bewoners moeten dan strak voor zich uit naar het speelscherm kijken en mogen niet praten.

Beste deelnemers,
Na deze opdracht is weer een deelnemer vrijgesteld voor de eerstvolgende eliminatie opdracht.
Want jullie gaan individuele verdien opdracht spelen.

Mocht de huidige manager winnen dan is deze vrijstelling geldig bij de eerstvolgende nominatie na de huidige manager periode.

Het komt dit keer weer aan op jullie inschattingsvermogen.

Voor jullie liggen:
10.000 Argentijnse Peso
5000 Japanse Yen
1000 indiaanse roepi
100 Engelse pond
En 50 Bahreinse Dinar

Cap 5thencounter
Wat is het bedrag in euro' s als je al deze buitenlandse valuta bij elkaar op telt.

Jullie krijgen allemaal een clipboard en moeten binnen 10 minuten inschatten wat de waarde is.
Het door jou berekende totaal telt als jou antwoord.
Dit zijn de antwoorden die de deelnemers hebben opgeschreven

Mirthe ¤595
Imadiddin ¤688, 55
Rupert ¤1096
Eunice ¤ 2110
Sacha ¤ 6250,50
Bern ¤437,20
Jasper ¤ 246.01
Wendy ¤461,20
Moraima ¤350.
Zoë ¤ 1790
Erik ¤ 420,01
Babette ¤461.
Marciano ¤ 2135
Isaak ¤ 2750
Wendy heeft deze opdracht gewonnen en heeft de eerst volgende eliminatie vrijstelling

[ Bericht 14% gewijzigd door Dotteke op 03-07-2023 19:17:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')