Exact.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:32 schreef Zorro het volgende:
Dus nu hebben we een normale echte kwali en race EN een walgelijke zinloze circusminirace met bijbehorende kwali?
Hint hint?quote:Op woensdag 26 april 2023 13:32 schreef KillerBee4ever het volgende:
1 keer een flinke crash van een Fer of Merc, met bijbehorende kostbare schade, en het is over met de sprintraces...
Toto zal dan heel snel een mail sturenquote:Op woensdag 26 april 2023 13:32 schreef KillerBee4ever het volgende:
1 keer een flinke crash van een Fer of Merc, met bijbehorende kostbare schade, en het is over met de sprintraces...
Concept staat al klaar.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Toto zal dan heel snel een mail sturen
aangezien mevr Rao weg is beland dat in een mailbox die niet meer uitgelezen wordtquote:
Ik moet wel een beetje lachen om die Allison/Elliott switch, ze doen net of die Allison zich 2 jaar louter met zeilboten heeft bezig gehouden.quote:
Moet hij niet de aanhef beginnen met mr Masiquote:
En overal 'NO NO MIKEY NO NO' weghalen.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Moet hij niet de aanhef beginnen met mr Masi
...tezamen met een reeks advocatenquote:
Als ze meer kijkers trekken op de vrijdag en er op de zaterdag niet minder kijkers zijn, verwacht ik niet dat ze snel zullen verdwijnen.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:32 schreef KillerBee4ever het volgende:
1 keer een flinke crash van een Fer of Merc, met bijbehorende kostbare schade, en het is over met de sprintraces...
Gewoon 2 titels toekennen, zelfde als voor 2021. Dan kan dat hoofdstuk ook afgesloten worden.quote:Op woensdag 26 april 2023 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Massa wil toch proberen Lewis' 2008 titel af te pakken.
Wat op zich terecht zou zijn, gezien het gegeven dat Ecclestone en de FIA al voor het eind van het seizoen wisten wat er gebeurt was in Singapore en ze met opzet hun mond dicht hielden.
quote:Op woensdag 26 april 2023 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Massa wil toch proberen Lewis' 2008 titel af te pakken.
Wat op zich terecht zou zijn, gezien het gegeven dat Ecclestone en de FIA al voor het eind van het seizoen wisten wat er gebeurt was in Singapore en ze met opzet hun mond dicht hielden.
Man man man, altijd dat simpele denken van die lui (ik weet even niet meer van wie die quote is) "als dit niet was gebeurd, dán was het zo geëindigd". Nee, dat weet je helemaal niet. Als Singapore niet was gebeurd, was de stand dus anders bij het begin van de race in Brazilië, wat mogelijk weer voor andere keuzes en mentale uitdagingen en dergelijken had gezorgd (net als de races vóór Brazilië).quote:“That means it would never have happened for the championship standings. And then Felipe Massa would have become World Champion and not Lewis Hamilton.”
Dat is niet waar het om gaat. Singapore is natuurlijk wel gebeurd. Maar als er een onderzoek was gekomen op het moment dat de FIA en Ecclestone wisten wat er aan de hand was, dan was Brazilie al gereden, voordat de uitslag van Singapore zou worden geschrapt. En dan hadden ze Massa tot wereldkampioen moeten uitroepen voordat de prijsuitreiking was geweest.quote:Op woensdag 26 april 2023 19:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[..]
Man man man, altijd dat simpele denken van die lui (ik weet even niet meer van wie die quote is) "als dit niet was gebeurd, dán was het zo geëindigd". Nee, dat weet je helemaal niet. Als Singapore niet was gebeurd, was de stand dus anders bij het begin van de race in Brazilië, wat mogelijk weer voor andere keuzes en mentale uitdagingen en dergelijken had gezorgd (net als de races vóór Brazilië).
Dat laatste kan sowieso niet. Hooguit de race ongeldig verklaren en dan is Verstappen nog steeds kampioen.quote:Op woensdag 26 april 2023 18:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Gewoon 2 titels toekennen, zelfde als voor 2021. Dan kan dat hoofdstuk ook afgesloten worden.
Hoe weet jij nou wanneer ze het wisten?quote:Op woensdag 26 april 2023 20:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is niet waar het om gaat. Singapore is natuurlijk wel gebeurd. Maar als er een onderzoek was gekomen op het moment dat de FIA en Ecclestone wisten wat er aan de hand was, dan was Brazilie al gereden, voordat de uitslag van Singapore zou worden geschrapt. En dan hadden ze Massa tot wereldkampioen moeten uitroepen voordat de prijsuitreiking was geweest.
Omdat Ecclestone dat zelf gezegd heeft?quote:Op donderdag 27 april 2023 07:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wanneer ze het wisten?
Dat heb ik gemist, wanneer was dat dan?quote:Op donderdag 27 april 2023 10:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat Ecclestone dat zelf gezegd heeft?
Hij had het zelf min of meer al aangekondigd een tijdje terug.quote:
In een podcast geloof ik. Dat Ecclestone dat gezegd heeft is de reden dat de discussie hierover weer wordt aangezwengeld.quote:Op donderdag 27 april 2023 10:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist, wanneer was dat dan?
Afgelopen maand.quote:Op donderdag 27 april 2023 10:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist, wanneer was dat dan?
https://nl.motorsport.com(...)ondernemen/10453444/quote:Ecclestone onthulde dat hij en FIA-president Max Mosley in 2008 al op de hoogte waren van het valsspelen van Renault, maar dat zij geen actie ondernamen om zo de Formule 1 voor een 'enorm schandaal' te behoeden
Internet, misschien wel eens van gehoord? Ene Bernie Ecclestone heeft gezegd dat hij en de FIA al op de hoogte waren van het racefixen van Renault voordat seizoen 2008 voorbij was.quote:Op donderdag 27 april 2023 07:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wanneer ze het wisten?
WEER CAKE.quote:
Gaat hem niet lukken hoor, hij was gisteren goed hoor maar had hem ook zowat iets te hard tegen de muur gezet, te weinig mogelijkheden voor Verstappen om het verschil hier te maken.quote:Op maandag 1 mei 2023 08:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zou wat zijn als Perez de titel pakte zeg. Ik gun het hem wel.
Ik denk dat hij op de stratencircuits het sterkste zal zijn. Ik zie hem Monaco ook nog wel winnen bijvoorbeeld. Maar op de andere circuits zal Max denk ik weer sneller zijn. Neemt niet weg dat dit wel lekker is voor het kampioenschap, houdt de boel spannendquote:Op maandag 1 mei 2023 09:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gaat hem niet lukken hoor, hij was gisteren goed hoor maar had hem ook zowat iets te hard tegen de muur gezet, te weinig mogelijkheden voor Verstappen om het verschil hier te maken.
Monaco is dermate specifiek, daar moet je goed kwalificeren, als het niet stuk gaat zie ik daar Leclerc winnen.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:12 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik denk dat hij op de stratencircuits het sterkste zal zijn. Ik zie hem Monaco ook nog wel winnen bijvoorbeeld. Maar op de andere circuits zal Max denk ik weer sneller zijn. Neemt niet weg dat dit wel lekker is voor het kampioenschap, houdt de boel spannend
quote:
Max heeft eindelijk een goede wingman. Die wil hem niet weg hoor.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou Max Checo al naar de uitgang aan het werken zijn?
Dat denk ik ook. Checo zit daar goed, doet wat hij moet doen vooralsnog en pakt goede punten. Ik kan hier wel van genieten, al ben ik wel benieuwd wat er gaat gebeuren als ze echt tegen elkaar moeten racen. Hopelijk is het hard en fairquote:Op maandag 1 mei 2023 12:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Max heeft eindelijk een goede wingman. Die wil hem niet weg hoor.
Perez heeft nu 2x gewonnen, 1x door geluk met de SC en 1x door pech bij Verstappen tijdens de Q. Nou, Max zal wel trillen van angst.
Denk eerder dat hij blij is dat er een keer een 2e coureur bij RB alle punten wegkaapt, zodat hij alleen maar tegen zijn teamgenoot hoeft te racen.
Hoop ook dat ze echt gaan vechten, zolang het maar clean blijft.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Checo zit daar goed, doet wat hij moet doen vooralsnog en pakt goede punten. Ik kan hier wel van genieten, al ben ik wel benieuwd wat er gaat gebeuren als ze echt tegen elkaar moeten racen. Hopelijk is het hard en fair
Zonder dat SC geluk had hij gisteren ook wel een goeie kans gehad hoor al is het de vraag of ze dan wel hadden mogen racen.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Max heeft eindelijk een goede wingman. Die wil hem niet weg hoor.
Perez heeft nu 2x gewonnen, 1x door geluk met de SC en 1x door pech bij Verstappen tijdens de Q. Nou, Max zal wel trillen van angst.
Denk eerder dat hij blij is dat er een keer een 2e coureur bij RB alle punten wegkaapt, zodat hij alleen maar tegen zijn teamgenoot hoeft te racen.
Nah denk het niet. Hij zou dan zelfde probleem als Max hebben gehad. Max kon niet lang volgen i.v.m. oververhitting.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zonder dat SC geluk had hij gisteren ook wel een goeie kans gehad hoor al is het de vraag of ze dan wel hadden mogen racen.
Nee idd, geen Hamilton-Rosberg of iets in die strekkingquote:Op maandag 1 mei 2023 12:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoop ook dat ze echt gaan vechten, zolang het maar clean blijft.
Max is wel een paar niveautjes beter dan Perez, dus ik verwacht er niet veel van. Als Perez het vuil gaat spelen dan is hij ook weer snel weg. Dit jaar kan het misschien nog geen kwaad, omdat ze dominant zijn, maar je wil geen onderling gezeik als je met andere teams moet vechten.
Over Mercedes gesproken, wat een knakenbak is dat, met DRS niet snel genoeg om een Ferrari zonder te pakkenquote:Op maandag 1 mei 2023 12:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nah denk het niet. Hij zou dan zelfde probleem als Max hebben gehad. Max kon niet lang volgen i.v.m. oververhitting.
Ik blijf er bij dat de aanpassing op de regels van vorig jaar, om Mercedes te helpen, het hele idee van de nieuwe regels heeft verneukt. Je kan sinds de verandering weer veel minder goed volgen.
Ik zie ze daar vooral haten op Toto omdat hij de 2022 regelementen om zeep heeft geholpen.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:48 schreef tripel7 het volgende:
Op Reddit zijn er een aantal niet goed bij hun hoofd, vinden dat de oude regels van voor 2021 weer terug moeten komen, want MB 7 WCC en Lewis 6x WDC achterelkaar is kennelijk beter dan wat er nu gebeurt
Mja, dat van de reglementen roep ik ook al een tijdje, is echt doodzonde, want de eerste paar races in 2022 waren echt leuk om naar te kijken. Na de wijzigingen werd het flink minder. Zal vast geen toeval zijn geweest.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie ze daar vooral haten op Toto omdat hij de 2022 regelementen om zeep heeft geholpen.
En op natte katten
Hebben die gasten geen concurrentie beding in hun contract staan? Dat staat er bij mij al inquote:Op maandag 1 mei 2023 12:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Geen officieel Red Bull account though.
Het zou onder andere gaan om Enrico Balbo, hoofd aerodynamica bij Red Bull. Zou het tweede jaar op rij zijn dat Red Bull zijn hoofd aerodynamica naar een directe concurrent ziet vertrekken (vorig jaar Fallows naar Aston).
Volgens de geruchten zou het bij de tweede engineer gaan om Pierre Wache, Technical Director binnen Red Bull Racing.
Vast wel, een jaartje gardening leave meestal.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hebben die gasten geen concurrentie beding in hun contract staan? Dat staat er bij mij al in
Beetje raar dat ze -naar verluid- al bij een concurrent zijn begonnen dan.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vast wel, een jaartje gardening leave meestal.
Volgens mij niet hoor, in 24 pas.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Beetje raar dat ze -naar verluid- al bij een concurrent zijn begonnen dan.
Dan lees ikquote:
wellicht anders.quote:According to Motorsport Italia, the second unnamed engineer already is in Maranello and is contributing to the evolution of the SF-23.
Beetje verwarrend inderdaad, unnamed dus dat is moeilijk checken maar als het een belangrijk iemand was dan kan hij niet zomaar bij een ander aan de slag.quote:
Dat gerucht ging een paar dagen geleden al, bijna tegelijk met dat Mekies daar zou vertrekken.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Geen officieel Red Bull account though.
Het zou onder andere gaan om Enrico Balbo, hoofd aerodynamica bij Red Bull. Zou het tweede jaar op rij zijn dat Red Bull zijn hoofd aerodynamica naar een directe concurrent ziet vertrekken (vorig jaar Fallows naar Aston).
Volgens de geruchten zou het bij de tweede engineer gaan om Pierre Wache, Technical Director binnen Red Bull Racing.
Pierre Wache lijkt me sterk. Dan zou die niet genoemd zijn door Horner bij de verlenging van het contract van Newey.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Geen officieel Red Bull account though.
Het zou onder andere gaan om Enrico Balbo, hoofd aerodynamica bij Red Bull. Zou het tweede jaar op rij zijn dat Red Bull zijn hoofd aerodynamica naar een directe concurrent ziet vertrekken (vorig jaar Fallows naar Aston).
Volgens de geruchten zou het bij de tweede engineer gaan om Pierre Wache, Technical Director binnen Red Bull Racing.
https://www.motorsport.co(...)ull-f1-team/10463636quote:Horner reckoned the set-up that Red Bull had, with Newey working in collaboration with senior figures like F1 technical director Pierre Wache and powertrains chief Ben Hodgkinson, helped play to his strengths.
“I think Pierre on the chassis side does a great job,” added Horner. “We have got Ben Hodgkinson on Powertrains doing a fantastic job and Rob Gray on the Advanced Technology side.
Hoe zit het nu met gardening leave en cost cap? Was toch wat gezeik dat ze dan nog op de loonlijst van het oude team blijven? Of hebben ze nu per direct onbetaald verlof.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat gerucht ging een paar dagen geleden al, bijna tegelijk met dat Mekies daar zou vertrekken.
Desbetreffende engineers zouden al met gardening leave zijn.
Edit: Iets langer geleden zelfs. Ruim een week.
En daar staat ook in dat ze pas in 2024 bij Ferrari aan de slag gaan.
Due ingegneri sono stati appena assunti e hanno cessato la loro attività in Red Bull, sono in pieno periodo di gardening e saranno in forze a Maranello nel 2024.
Oftewl twee personen hebben hun activiteiten gestaakt bij Ted Bull, zitten in hun gardening leave en zijn in 2024 in Maranello.
https://www.formulapassio(...)arriveranno-nel-2024
echt zo'n Yuki begin, elk weekend crashenquote:Op maandag 1 mei 2023 15:40 schreef Duiveltja het volgende:
Nick de Vries ook. Die gaat het einde van het seizoen niet halen op deze manier. Die gast heeft niks in de F1 te zoeken.
Ja, dan staan ze nog steeds op de loonlijst, dus zullen ze daar rekening mee moeten houden.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:37 schreef Adames het volgende:
[..]
Hoe zit het nu met gardening leave en cost cap? Was toch wat gezeik dat ze dan nog op de loonlijst van het oude team blijven? Of hebben ze nu per direct onbetaald verlof.
Flink genaaid. Compenseer dan lekker met een tekenbonus betaald door de nieuwe werkgever.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ja, dan staan ze nog steeds op de loonlijst, dus zullen ze daar rekening mee moeten houden.
Vorig jaar werd RB hier ook al mee genaaid, hopelijk nu niet weer.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:43 schreef Adames het volgende:
[..]
Flink genaaid. Compenseer dan lekker met een tekenbonus betaald door de nieuwe werkgever.
Met een andere nationaliteit had hij vast ook niet meer in die auto gezetenquote:Op maandag 1 mei 2023 19:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
echt zo'n Yuki begin, elk weekend crashen
Dat hebben ze ook verpest, nu is het echt water en kunnen we er minder grappen over makenquote:
Weet je. Porsches en Ferrari's zie ik dagelijks al genoegquote:Op maandag 1 mei 2023 21:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook verpest, nu is het echt water en kunnen we er minder grappen over maken
We zijn wel diep gezonkenquote:Op maandag 1 mei 2023 21:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook verpest, nu is het echt water en kunnen we er minder grappen over maken
Gaat me niet per de om RB maar wel om het systeemquote:Op maandag 1 mei 2023 20:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vorig jaar werd RB hier ook al mee genaaid, hopelijk nu niet weer.
Mijn principes zijn gewoon kijken.quote:Op maandag 1 mei 2023 21:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je blijft hopelijk wel bij je principes, toch? Lekker het hele weekend vrij te besteden dus.
Nou, dat lijkt me niet. Als je ontslag neemt, sta je niet meer bij je werkgever op de loonlijst. Als jij ontslag neemt en je kunt - vanwege een concurrentiebeding - een tijd niet werken, dan is at jouw probleem. Je ex-werkgever gaat je echt niet je loon doorbetalen.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ja, dan staan ze nog steeds op de loonlijst, dus zullen ze daar rekening mee moeten houden.
Dat krijg je ervan. Hadden ze er maar geen water moeten neerleggen.quote:
Laat dat nou een van de redenen van het overschrijden van de budget cap van RBR zijn. Doordat Fallows niet meteen bij Aston Martin aan de slag mocht, moest RBR zijn loon doorbetalen totdat hij daar wel aan de slag kon (en hebben ze hem bij een andere afdeling geplaatst).quote:Op maandag 1 mei 2023 21:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me niet. Als je ontslag neemt, sta je niet meer bij je werkgever op de loonlijst. Als jij ontslag neemt en je kunt - vanwege een concurrentiebeding - een tijd niet werken, dan is at jouw probleem. Je ex-werkgever gaat je echt niet je loon doorbetalen.
Valt het allemaal in het waterquote:
Haha!quote:Op maandag 1 mei 2023 22:55 schreef DX11 het volgende:
Nieuw alternatief voor F1? Tenminste wat actie..
Ik zou ook echt geen idee hebben hoe beide races gaan, dus doen alsof is niet zo lastigquote:Op maandag 1 mei 2023 23:12 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Haha!
Ik kijk gewoon naar hele heele heeele hééééle ouwe F1-races en doe dan net of ik ze nog nooit eerder heb gezien!
Have fun!quote:Op maandag 1 mei 2023 23:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou ook echt geen idee hebben hoe beide races gaan, dus doen alsof is niet zo lastig
Hebben die mensen geen andere dingen aan het hoofd?quote:Op maandag 1 mei 2023 23:22 schreef Nattekat het volgende:
Ik lees net dat het volle bak inzetten op korte termijn winst nu al keihard aan het terugkaatsen is voor Miami, ze schijnen amper de tickets verkocht te krijgen. Eigenlijk wat iedereen al voorspeld had, maar dan nog veel eerder.
Gewoon het water op de baan dumpen ;Pquote:Op maandag 1 mei 2023 21:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook verpest, nu is het echt water en kunnen we er minder grappen over maken
Yuki is interessant voor de Japanse markt.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
echt zo'n Yuki begin, elk weekend crashen
Daar zie je toch weinig van met een helm op, hoe hij eruit ziet is niet zo belangrijk maar zie in hem ook niet de 2e Nederlandse wereldkampioen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:05 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Yuki is interessant voor de Japanse markt.
Wij hebben Verstappen al. Daarnaast heeft de Vries niet het meest likable voorkomen.
Voor mijn gevoel had BrawnGP dat ook destijdsquote:
Dat blauw op een zwarte achtergrond is echt goed gekozen.quote:
Vettel won de derde GP in China, eerste pole, zege en 1-2 van Red Bull Racing.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel had BrawnGP dat ook destijdskennelijk niet dus?
Compleet vergeten ditquote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Vettel won de derde GP in China, eerste pole, zege en 1-2 van Red Bull Racing.
Hoezo weet iedere Nederlander de geschiedenis van het team van onze Max niet?
Zat ons Max toen al bij het team??!?????quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Vettel won de derde GP in China, eerste pole, zege en 1-2 van Red Bull Racing.
Hoezo weet iedere Nederlander de geschiedenis van het team van onze Max niet?
Nee maar dan kun je de geschiedenis nog wel ingedoken zijn aangezien Max er al sinds 2014 racet.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zat ons Max toen al bij het team??!?????
Ben ik ook wel benieuwd naar. Zou sowieso fijn zijn als die F1 artikelen die allemaal achter de betaalmuur zitten van de Televaag hier geplaatst zouden kunnen worden, die Erik is dikke vrienden met Jos en Max en heeft veel inside info.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 18:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Iemand het artikeltje van Erik van Haren over het giftige online klimaat na afgelopen weekend?
Laat hem die auto komend weekend eerst maar eens uit de muur houden.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar zie je toch weinig van met een helm op, hoe hij eruit ziet is niet zo belangrijk maar zie in hem ook niet de 2e Nederlandse wereldkampioen.
Via archive.today kreeg ik de volgende urlquote:Op dinsdag 2 mei 2023 18:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Iemand het artikeltje van Erik van Haren over het giftige online klimaat na afgelopen weekend?
Het blijft wel de telegraaf al is hij best wel goed met nieuwtjes en inside info.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Via archive.today kreeg ik de volgende url
Archive.ph/ja1FM
Het is een artikel van niks. Dit verbaast me, alsof een deel van de tekst weggevallen is
#teamLHquote:Op woensdag 3 mei 2023 10:58 schreef daNpy het volgende:
Ik zat de laatste week weer eens wat op Facebook omdat ik foto's zoek van de trackday van vorige woensdag. Inderdaad allemaal van die opruiende "nieuwsitems" en die reacties eronderKansloos.
Beide engineers zouden wel zijn benaderd, maar geen trek hebben in een overstap.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Geen officieel Red Bull account though.
Het zou onder andere gaan om Enrico Balbo, hoofd aerodynamica bij Red Bull. Zou het tweede jaar op rij zijn dat Red Bull zijn hoofd aerodynamica naar een directe concurrent ziet vertrekken (vorig jaar Fallows naar Aston).
Volgens de geruchten zou het bij de tweede engineer gaan om Pierre Wache, Technical Director binnen Red Bull Racing.
Hangt ook wel van het prijskaartje en eventuele positie bij het andere team af, Fallows bij AM bijvoorbeeld zal geen spijt hebben van z'n overgang.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:33 schreef daNpy het volgende:
Kan aan mij liggen maar als je al 10 jaar bij Red Bull werkt en hebt nu, na 10+ jaar inzet, het derde seizoen een auto hebt gebouwd die meedoet om de prijzen... dan ga je naar een team dat zichzelf al 15 jaar voor joker zet en waarvan gewoon bekend is dat de sfeer op zijn zachtst gezegd onprettig werken is? Dat is toch raar?
quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:33 schreef daNpy het volgende:
Kan aan mij liggen maar als je al 10 jaar bij Red Bull werkt en hebt nu, na 10+ jaar inzet, het derde seizoen een auto hebt gebouwd die meedoet om de prijzen... dan ga je naar een team dat zichzelf al 15 jaar voor joker zet en waarvan gewoon bekend is dat de sfeer op zijn zachtst gezegd onprettig werken is? Dat is toch raar?
Misschien omdat ze hoorden dat Newey ook blijft? Ik gis hier even.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Beide engineers zouden wel zijn benaderd, maar geen trek hebben in een overstap.
https://www.f1maximaal.nl(...)overtuigd-van-aanbod
Budget cap.quote:Op donderdag 4 mei 2023 13:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tegen een echt belachelijk salaris aanbod zijn de meeste mensen wel geïnteresseerd om, op z'n minst, te gaan praten hoor.
Of je gebruikt het als stok achter de deur om bij RB Management aan te kloppen over je huidige contract.
Hoe dan ook: kassa.
Ah ik dacht dat een deel van het senior management ook buiten de cap viel.quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:29 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Budget cap.
Zolang je niet bij de top 3 verdienende medewerkers hoort, zal je een marktconformsalaris aangeboden worden.
De dagen dat je 2 of 3x zoveel zou kunnen krijgen zijn echt voorbij.
2 coureurs en de top 3 andere medewerkers.quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ah ik dacht dat een deel van het senior management ook buiten de cap viel.
Die lui aanwakkeren genereert content. Content genereert geld.quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:46 schreef Evenstar het volgende:
Als F1/FIA serieus zijn over het aanpakken van online haat dan kunnen ze bijvoorbeeld beginnen bij Sky F1 en andere belangrijke media waar constant voorzetjes worden gegeven zodat #TeamLH los kan gaan.Daarna lekker onschuldig doen en verbaasd zijn dat het allemaal gebeurt. Flikker toch op_O-
Zeker voor een team als Ferrari, dan moet je ook emigreren. Williams, McLaren, Alpine, Mercedes, Haas, AM, RB zit allemaal zo'n beetje in dezelfde regio in Engeland, en hoef je niet eens te verhuizen als je van het ene team naar het andere gaat.quote:Op donderdag 4 mei 2023 13:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tegen een echt belachelijk salaris aanbod zijn de meeste mensen wel geïnteresseerd om, op z'n minst, te gaan praten hoor.
Of je gebruikt het als stok achter de deur om bij RB Management aan te kloppen over je huidige contract.
Hoe dan ook: kassa.
Show.quote:
deed Bruckheimer in 1966 al met Grand Prix. Phil Hill reed met een wit gespoten McLaren mee in een aantal races onder zijn film naam, plus een camera om leuke plaatjes te maken. de racescenes met coureurs onderling werden op latere datums gedaan met omgebouwde F3 autosquote:
Waren de kijkcijfers dan zo goed vraag ik mij af?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:39 schreef Nattekat het volgende:
Liberty Media wilt 10 sprint weekends in F1 2024
Haha
Nope
Nope
Nope
Nope
Ga weg
Zowaar eens, dat is veel te veel.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:39 schreef Nattekat het volgende:
Liberty Media wilt 10 sprint weekends in F1 2024
Haha
Nope
Nope
Nope
Nope
Ga weg
Op Reddit zie je nu echt veel trouwe fans die zeggen langzaam aan het afhaken te zijn, volgens mij heeft Liberty geen idee hoe erg ze zichzelf in de voet aan het schieten zijn. Zodra die DTS fans afgehaakt zijn, want dat gaat hoe dan ook gebeuren, hebben ze op deze manier straks niets meer om op terug te vallen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Waren de kijkcijfers dan zo goed vraag ik mij af?
Coureurs vonden het niet echt wat volgens mij. Teams ook niet, FOK! ook niet, Reddit ook niet .... dus waar doen ze het dan voor? Geld natuurlijk, maar waar komt dat dan vandaan? De kijkcijfers moeten dan toch wel heel goed zijn geweest.
Mja, daarom snap ik het dus niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op Reddit zie je nu echt veel trouwe fans die zeggen langzaam aan het afhaken te zijn, volgens mij heeft Liberty geen idee hoe erg ze zichzelf in de voet aan het schieten zijn. Zodra die DTS fans afgehaakt zijn, want dat gaat hoe dan ook gebeuren, hebben ze op deze manier straks niets meer om op terug te vallen.
Op de korte termijn geloof ik best dat het een groot succes is, want de DTS groep is een grote meerderheid in vooral de VS. Het ding is dat je die gaat verliezen zodra het nieuwe ervanaf is.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, daarom snap ik het dus niet.
Trouwe fans vinden het grotendeels niks. Deel van de coureurs en de teams vinden het ook allemaal maar te druk en onnodig. Liberty moet het dan dus hebben van de DTS fans en de gewone fans die af en toe een race meepakken. Ik heb nergens berichten gelezen dat de kijkcijfers voor de sprintrace heel goed waren, dus vraag mij echt af waar dit op gebaseerd wordt.
Ze moeten zo'n beslissing toch ergens op baseren lijkt mij.
Ik vrees dat als een training, twee kwalificaties en een sprintrace even goed bekeken wordt dan drie trainingen en een kwalificatie dan heeft LM al dikke winst want een populair kijkmoment (vrijdag kwalificatie) extraquote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Waren de kijkcijfers dan zo goed vraag ik mij af?
Coureurs vonden het niet echt wat volgens mij. Teams ook niet, FOK! ook niet, Reddit ook niet .... dus waar doen ze het dan voor? Geld natuurlijk, maar waar komt dat dan vandaan? De kijkcijfers moeten dan toch wel heel goed zijn geweest.
Zolang er op de vrijdag meer kijkers zijn en op de zaterdag niet minder is het een succes voor Liberty.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Waren de kijkcijfers dan zo goed vraag ik mij af?
Coureurs vonden het niet echt wat volgens mij. Teams ook niet, FOK! ook niet, Reddit ook niet .... dus waar doen ze het dan voor? Geld natuurlijk, maar waar komt dat dan vandaan? De kijkcijfers moeten dan toch wel heel goed zijn geweest.
Die haken af als Lewis stoptquote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op Reddit zie je nu echt veel trouwe fans die zeggen langzaam aan het afhaken te zijn, volgens mij heeft Liberty geen idee hoe erg ze zichzelf in de voet aan het schieten zijn. Zodra die DTS fans afgehaakt zijn, want dat gaat hoe dan ook gebeuren, hebben ze op deze manier straks niets meer om op terug te vallen.
Nee, ik heb het over de echte trouwe fans. Hetzelfde soort dat ook al sinds jaar en dag in de F1 topics meeposten en zich door de Mercedes dominantie geworsteld hebben. Dat is geen #teamLH.quote:
Ik merk wel dat ik F1 minder interessant vind dan een paar jaar terug.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over de echte trouwe fans. Hetzelfde soort dat ook al sinds jaar en dag in de F1 topics meeposten en zich door de Mercedes dominantie geworsteld hebben. Dat is geen #teamLH.
Idem hier. Oversaturatie.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik merk wel dat ik F1 minder interessant vind dan een paar jaar terug.
21 was ook wel een topjaar, maar we hebben toch ook jaren gehad dat je bij de wintertests al wist dat het weer een WK voor Lewis zou worden.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik merk wel dat ik F1 minder interessant vind dan een paar jaar terug.
Liever richting de 30 GP's per jaar?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:39 schreef Nattekat het volgende:
Liberty Media wilt 10 sprint weekends in F1 2024
Haha
Nope
Nope
Nope
Nope
Ga weg
Het sprint race weekend in Baku was ronduit verschrikkelijk, dat tien keer per jaar is een walgelijk idee.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:23 schreef tja77 het volgende:
Eens, te veel is te veel.
Het wordt er allemaal niet specialer en bijzonderder op, op deze manier. Ik vind Verstappen een geweldig coureur maar met een shitload aan races per jaar worden z’n records er niet specialer op. Nu al meer podia gescoord dan Ayrton Senna in z’n hele carriere is dan ook lichtelijk uit verhouding getrokken.
Het is vooral niet passend bij de halve enduranceklasse die F1 is, het is geen sprintklasse maar een 300km klasse met bijbehorende belasting van mens en materiaal.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:47 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik vind het veel te veel, voor de F1 medewerkers én voor ons. 20 is wat mij betreft het maximum, dan blijft het leuk en speciaal. En gewoon geen sprintraces meer, iemand hier zei het al, dat is niet passend in de koningsklasse.
Daarom kijk ik alleen naar relatieve records, geen absolute.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:23 schreef tja77 het volgende:
Eens, te veel is te veel.
Het wordt er allemaal niet specialer en bijzonderder op, op deze manier. Ik vind Verstappen een geweldig coureur maar met een shitload aan races per jaar worden z’n records er niet specialer op. Nu al meer podia gescoord dan Ayrton Senna in z’n hele carriere is dan ook lichtelijk uit verhouding getrokken.
Dat valt wel mee, aangezien Senna in zijn hele carrière maar 6 races minder heeft gereden dan Max tot nu toe. Dat ligt dus behoorlijk in lijn met elkaar, absoluut en relatief.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:23 schreef tja77 het volgende:
Eens, te veel is te veel.
Het wordt er allemaal niet specialer en bijzonderder op, op deze manier. Ik vind Verstappen een geweldig coureur maar met een shitload aan races per jaar worden z’n records er niet specialer op. Nu al meer podia gescoord dan Ayrton Senna in z’n hele carriere is dan ook lichtelijk uit verhouding getrokken.
Senna was 34? En Verstappen is nu 25 en heeft al bijna net zoveel races gereden. Was hem (Verstappen) dat ook gelukt met 16 races per seizoen denk je? Natuurlijk is Verstappen extreem jong begonnen met F1 racen. Maar record als laps lead, podia, overwinningen krijgen veel minder betekenis en waarde wanneer je er 1,5 keer zoveel kunt pakken als -tig jaar geleden.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, aangezien Senna in zijn hele carrière maar 6 races minder heeft gereden dan Max tot nu toe. Dat ligt dus behoorlijk in lijn met elkaar, absoluut en relatief.
Zowel relatief als absoluut liggen die twee enorm dicht bij elkaar en dan mag je misschien nog wel aanvoeren dat Verstappen langer in een wagen heeft gereden waarmee winnen vrijwel onmogelijk was.
Dat is allemaal waar, maar als je absoluut op dit moment kijkt zijn de prestaties gelijkwaardig. Als Verstappen er na dit seizoen de brui aan geeft of zichzelf net als Senna dood rijdt, dan hebben ze ongeveer even veel races gereden met vergelijkbare resultaten.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Senna was 34? En Verstappen is nu 25 en heeft al bijna net zoveel races gereden. Was hem (Verstappen) dat ook gelukt met 16 races per seizoen denk je? Natuurlijk is Verstappen extreem jong begonnen met F1 racen. Maar record als laps lead, podia, overwinningen krijgen veel minder betekenis en waarde wanneer je er 1,5 keer zoveel kunt pakken als -tig jaar geleden.
Een kampioenschap wordt daarentegen wel veel lastiger en mentaal zwaarder. Maar het F1 seizoen wordt te lang en er komen teveel piekmomenten, wat gewoon veel vraagt van teams en coureurs.
Maar das mijn mening….
Staat in de race director's event notes (pdf)quote:Op zaterdag 6 mei 2023 14:36 schreef Sally het volgende:
Geen idee of het al langs is gekomen, en ik probeer ook een goede bron op internet te vonden, maar:
er zouden (weer) aangepaste regels zijn voor de Standing Start na een rode vlag.
Namelijk dat er nu 60 seconden mogen zitten tussen de 1e rijder vanuit de pitstraat-opstelling, zodat de banden beter opgewarmd kunnen worden.
(eerder "30 Seconds after the Safety Car has left the pit lane, all drivers leave the pit lane and proceed to the grid without overtaking." - zoals eerder al wat aanpassingen voor de race van Baku 2023 gedaan waren).
Bron: Ziggo Racecafé van 5 mei 2023.
Thnx, was idd al op FIA.com aan het bladeren, maar moest zo ongeveer elke pdf downloaden. Niet al te veel zin in.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 14:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Staat in de race director's event notes (pdf)
Voor een aanpassing in de Sporting Regulations moet er een WMSC stemming geweest zijn. Die is er de afgelopen week niet geweest, dus zou het in de documenten van deze race moeten staan. De event notes leek me de meest waarschijnlijke plek, dus die heb ik als eerste bekeken.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 14:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Thnx, was idd al op FIA.com aan het bladeren, maar moest zo ongeveer elke pdf downloaden. Niet al te veel zin in.
Ik had wel de Sporting Directions laastste editie op de gok gepakt. SPORTING REGULATIONS
FIA 2023 Formula 1 Sporting Regulations - Issue 5 - 2023-04-25
De RB19 zit onder het minimum gewicht, waardoor je met de balans van de auto kunt spelen en Perez de auto meer naar zijn hand kan zetten.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:19 schreef Eagles89 het volgende:
Is dit hier al geplaatst? Die Perez is het alweer compleet naar zn hoofd gestegen, quotes als “ik ben veel sneller als vorig seizoen” en “ik kan beter met de banden omgaan” etc etc etc
Hopelijk dat Max hem even keihard op zn plek zet dit weekend.
https://www.nu.nl/formule(...)k-max-ingehaald.html
Is dit niet het zoveelste voorbeeld van De Media die duiken op dit en het vooral lekker in wrijven?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:19 schreef Eagles89 het volgende:
Is dit hier al geplaatst? Die Perez is het alweer compleet naar zn hoofd gestegen, quotes als “ik ben veel sneller als vorig seizoen” en “ik kan beter met de banden omgaan” etc etc etc
Hopelijk dat Max hem even keihard op zn plek zet dit weekend.
https://www.nu.nl/formule(...)k-max-ingehaald.html
En is dat dan het haakje-en-oogje wat er aan de RB wagens van 2023 zit?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
De RB19 zit onder het minimum gewicht
"Dit account bestaat niet."quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:21 schreef Starflyer het volgende:
De RBR is sowieso een van de meest uitgebalanceerde auto's, imho.
Veel downforce, weinig drag en een goede mechanische grip.
De Ferrari daarentegen heeft minder downforce maar is beter in de langzamere bochten. Ze verliezen echter tijd in de snelle bochten en op de rechte stukken als de DRS gebruikt wordt.
Bron
Nu welquote:
Hedendaagse F1 mediaquote:Op donderdag 11 mei 2023 11:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[Motorsport Italy] AlphaTauri: Ricciardo makes the seat fitting, he can replace De Vries (Italiaans)
Danny Ric is in Faenza om een stoeltje te passen voor de AT04, dus de brengt de geruchtenmolen op gang:
• Helmut Marko is ontevreden over De Vries tot dusver.
• De Vries zou al een ultimatum hebben gekregen; verbetering voor het einde van het Spaanse GP weekend, anders eruit.
Óf Danny Ric past alleen een stoeltje voor aanstaande Pirelli bandentests.
Zegt u het maar.
Is dit de herstructurering van de herstructurering? Gebed zonder end daar.quote:Op zondag 7 mei 2023 13:11 schreef Starflyer het volgende:
Gilles De Ferran is terug bij McLaren. Nadat De Ferran tussen 2018 en 2020 Sporting Director was, is hij nu terug als adviserende consultant om mee te helpen met de herstructurering van McLaren.
https://www.bbc.com/sport/formula1/65515325
Vraag me af wat die gast aan salaris krijgt.quote:
Hij zal wel bij de top 3 horen dus valt buiten het budgetcap, ik meen dat hij ook een aandeel heeft in Red Bull Racing of een afdeling ervan.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Vraag me af wat die gast aan salaris krijgt.
Zit dat in de buurt van Verstappen? Of het zelfde als Horner en Marco?
Het enige wat ik kan bedenken is ritme en kilometers blijven maken.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:56 schreef Marcoss het volgende:
Even los van of het waar is, vraag ik me af wat Ricciardo te winnen heeft om gedurende het seizoen in te stappen bij Alpha Tauri
Aan de andere kant is de kans klein dat hij nog een vol jaar F1 ergens gaat doen. Hij zei niet voor minder dan de winst mee te willen doen en er zijn een hele schep talenten die men boven hem zal verkiezen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is ritme en kilometers blijven maken.
Maar hij heeft natuurlijk veel meer te verliezen, want alles behalve een klinkklare oorwassing aan het adres van Yuki is pijnlijk en doet zijn marktwaarde geen goed.
Wat heeft hij dan te verliezen? Er was geen enkel team in hem geinteresseerd op Haas na, als hij Yuki naar huis rijdt ziet dat er misschien weer anders uit en zo niet kom je toch weer bij Haas of zo uit.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is ritme en kilometers blijven maken.
Maar hij heeft natuurlijk veel meer te verliezen, want alles behalve een klinkklare oorwassing aan het adres van Yuki is pijnlijk en doet zijn marktwaarde geen goed.
Een vast stoeltje? Beetje zoals het met de Hulk is gegaan.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:56 schreef Marcoss het volgende:
Even los van of het waar is, vraag ik me af wat Ricciardo te winnen heeft om gedurende het seizoen in te stappen bij Alpha Tauri
Yuki koste niks, zat in de deal met Hondaquote:Op donderdag 11 mei 2023 13:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is ritme en kilometers blijven maken.
Maar hij heeft natuurlijk veel meer te verliezen, want alles behalve een klinkklare oorwassing aan het adres van Yuki is pijnlijk en doet zijn marktwaarde geen goed.
Geruchten zeggen 10 miljoen dollar per jaar.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Vraag me af wat die gast aan salaris krijgt.
Zit dat in de buurt van Verstappen? Of het zelfde als Horner en Marco?
Tja, weigeren zal er sowieso niet goed uitzien.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:56 schreef Marcoss het volgende:
Even los van of het waar is, vraag ik me af wat Ricciardo te winnen heeft om gedurende het seizoen in te stappen bij Alpha Tauri
Ik snap je punt hoor. Maar je kan ook stellen dat verslagen worden door Norris al niet best was, maar dat een jaar later ook nog eens klop krijgen van Yuki gewoon carrière beëindigend zal zijn voor een coureur van het kaliber van Ricciardo. Dezelfde Ricciardo die nog niet zo heel lang geleden genoemd werd als één van de absolute top coureurs binnen het huidige veld.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat heeft hij dan te verliezen? Er was geen enkel team in hem geinteresseerd op Haas na, als hij Yuki naar huis rijdt ziet dat er misschien weer anders uit en zo niet kom je toch weer bij Haas of zo uit.
Maar als hij niet overtuigd van zichzelf is heeft die hele missie toch geen zin, vroeg of laat hij met de billen bloot, dan lijkt me hoe vroeger hoe beter.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik snap je punt hoor. Maar je kan ook stellen dat verslagen worden door Norris al niet best was, maar om een jaar later ook nog eens klop te krijgen van Yuki gewoon carrière beëindigend zal zijn voor een coureur van het kaliber van Ricciardo. Dezelfde Ricciardo die nog niet zo heel lang geleden genoemd werd als één van de absolute top coureurs binnen het huidige veld.
Op basis van zijn uitlatingen in de media afgelopen maanden krijg ik de indruk dat Danny Ric zijn hoop erop heeft gevestigd om in 2024 als tweede coureur bij een top vier team in te stappen; hopend op een RB & Checo scenario waarbij een top vier team "ineens" zonder tweede rijder komt te zitten.
Hoe realistisch dat scenario is laten we maar even in het midden. Maar als hij daarop hoopt dan helpt het niet om ook nog eens tegen Yuki onderuit te gaan. En laten we eerlijk zijn; halverwege instappen bij een team tegen een coureur die daar al jaren zit, met een wagen die lastig en niet snel is en waarvan jij niet betrokken bent geweest bij de ontwikkeling ervan... dat is een flink risico.
Gohquote:Op donderdag 11 mei 2023 17:39 schreef Starflyer het volgende:
En het gerucht is alweer ontkend
https://www.f1maximaal.nl(...)vanger-voor-de-vries
Nu zei dat bij Gasly en Kvyat ook niet alles, maar toch..quote:Op donderdag 11 mei 2023 17:39 schreef Starflyer het volgende:
En het gerucht is alweer ontkend
https://www.f1maximaal.nl(...)vanger-voor-de-vries
Ja, dat was exact wat Russell hoopte.quote:Op donderdag 11 mei 2023 18:59 schreef schommelstoel het volgende:
Lees net dat Russel nu aan het klagen is bij de FIA voor aangepaste regels zodat het spannender kan worden.
Toto meer op de achtergrond sinds zijn jank moment over porpoising op Netflix.
En nu neemt Russell het over?
Waarom is het altijd Mercedes die aan het huilen is.
Of had hij(Russell) de hoop in een dominante wagen te komen toen hij naar Mercedes kwam?
Viel dat even tegen.
Neeeeeeee!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:39 schreef Nattekat het volgende:
Liberty Media wilt 10 sprint weekends in F1 2024
Haha
Nope
Nope
Nope
Nope
Ga weg
En dan niet eens even samenvatten.quote:Op donderdag 11 mei 2023 21:55 schreef Gehrman het volgende:
De altijd sympathieke Raymond Mens was te gast bij de Grand Prix radio podcast. Vanaf 42:30 confronteert hij Olav met het "zure sfeertje" die hij en het Ziggo kliekje creëerde rond het verliezen van de F1 rechten.
https://grandprixradio.nl(...)lass-van-max-2023-19
Hij zal hoe dan ook flink moeten verbeteren. Wat hij nu laat zien is F1-onwaardig, zie die lans ook maar eens te doorbreken. Zal niet makkelijk worden.quote:Op donderdag 11 mei 2023 17:39 schreef Starflyer het volgende:
En het gerucht is alweer ontkend
https://www.f1maximaal.nl(...)vanger-voor-de-vries
Mazepin? (één arm) Kubica? Latifi? Sirotkin? Haryanto?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 09:59 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hij zal hoe dan ook flink moeten verbeteren. Wat hij nu laat zien is F1-onwaardig, zie die lans ook maar eens te doorbreken. Zal niet makkelijk worden.
Latifi was de smaakmaker van de F1quote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mazepin? (één arm) Kubica? Latifi? Sirotkin? Haryanto?
Olav ontkende het zure sfeertje, maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te sprekenquote:Op donderdag 11 mei 2023 21:55 schreef Gehrman het volgende:
De altijd sympathieke Raymond Mens was te gast bij de Grand Prix radio podcast. Vanaf 42:30 confronteert hij Olav met het "zure sfeertje" die hij en het Ziggo kliekje creëerde rond het verliezen van de F1 rechten.
https://grandprixradio.nl(...)lass-van-max-2023-19
Arrogant kereltje is het ook.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Olav ontkende het zure sfeertje, maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te spreken
Tsunoda werd het afgelopen seizoen 22 jaar, dat verschilt natuurlijk ook nogal.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als je trouwens kijkt naar de reeks van TSU vorig jaar dan is het ook een wonder dat hij er nog zit:
8e
DNS
15e
7e
12e
10e
17e
13e
RET (de beroemde kuil bij het uitrijden van de pitstraat in Montreal)
14e
16e
RET (mechanisch)
19e
13e
RET (mechanisch, de beroemde VSC in Nederland)
14e
RET (Singapore, eigen fout)
13e
10e
RET (schade dankzij RIC)
17e
11e
Toch echt een heel zwak seizoen na een al niet bijster goed debuutjaar. Het was een knakenbak, maar dat is hij dit jaar vooralsnog ook. Maargoed, met TSU hebben ze íets meer geduld, want iets met Honda he..
De hele tijd er doorheen praten. Zijn ego loopt uit je luidsprekers.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Olav ontkende het zure sfeertje, maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te spreken
Volgens mij is dat meer een reclame cq concurrentie dingetjequote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te spreken
Niet alle 20 kunnen in de top 10 finishen he. Met 3 top teams zijn er 4 plekken voor 14 rijders over. En dan als rookie in een mindere wagen meermaals in de top 10 komen? Mweh.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als je trouwens kijkt naar de reeks van TSU vorig jaar dan is het ook een wonder dat hij er nog zit:
8e
DNS
15e
7e
12e
10e
17e
13e
RET (de beroemde kuil bij het uitrijden van de pitstraat in Montreal)
14e
16e
RET (mechanisch)
19e
13e
RET (mechanisch, de beroemde VSC in Nederland)
14e
RET (Singapore, eigen fout)
13e
10e
RET (schade dankzij RIC)
17e
11e
Toch echt een heel zwak seizoen na een al niet bijster goed debuutjaar. Het was een knakenbak, maar dat is hij dit jaar vooralsnog ook. Maargoed, met TSU hebben ze íets meer geduld, want iets met Honda he..
Die hele podcast is 1 grote reclame act (Harbourclub Vinkeveen, ‘you better Tinq’, www.paulvanbergen.nl, ja daar vind je m wel! Om maar wat te noemen). Mens noemde Viaplay ook verschillende keren. Het is gewoon kinderachtig zuur gedrag. Die middelvingers ook. Als Raymond iets scherper was geweest dan had hij kunnen zeggen: waarom heb je het steeds over die streamingsdienst?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij is dat meer een reclame cq concurrentie dingetje
Het komt heel vaak voor dat namen van bedrijven vermeden worden in allerlei media.
Ja, er betalen bedrijven om genoemd te worden in die Podcast. Precies daarom vermijd je het noemen van andere bedrijven.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Die hele podcast is 1 grote reclame act (Harbourclub Vinkeveen, ‘you better Tinq’, www.paulvanbergen.nl, ja daar vind je m wel! Om maar wat te noemen). Men noemde Viaplay ook verschillende keren. Het is gewoon kinderachtig zuur gedrag. Die middelvingers ook. Als Raymond iets scherper was geweest dan had hij kunnen zeggen: waarom heb je het steeds over die streamingsdienst?
Dit was niet zijn rookie seizoen, maar zijn tweede.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet alle 20 kunnen in de top 10 finishen he. Met 3 top teams zijn er 4 plekken voor 14 rijders over. En dan als rookie in een mindere wagen meermaals in de top 10 komen? Mweh.
Ja eens.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:27 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dit was niet zijn rookie seizoen, maar zijn tweede.
Verder ben ik het met je eens hoor, maar daarom mag er in mijn optiek ook best wat milder naar De Vries gekeken worden. Als je ziet hoe lang Yuki erover doet om enigszins stabiel te worden.
De Vries mazzelde min of meer ook de F1 in door zijn race in Monza en de kruiwagen bij Red Bull.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het ook wel schrijnend hoe bijna iedereen het er wel over eens is dat de AT de zwakste auto van het veld is, maar dat De Vries daar keihard wordt op afgerekend omdat Tsunoda dit seizoen een paar keer naar de 10e plek mazzelde terwijl Nyck nog wat moeite heeft met die auto onder controle houden.
Daarom mag je na een half jaar misschien wat meer verwachten van De Vries, dan bij Tsunoda na een heel jaar (of tweequote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tsunoda werd het afgelopen seizoen 22 jaar, dat verschilt natuurlijk ook nogal.
Die heeft dus mooi ongelijkquote:
Hopium van fans die hopen dat Daniel ooit nog eens terug komt in de F1quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het ook wel schrijnend hoe bijna iedereen het er wel over eens is dat de AT de zwakste auto van het veld is, maar dat De Vries daar keihard wordt op afgerekend omdat Tsunoda dit seizoen een paar keer naar de 10e plek mazzelde terwijl Nyck nog wat moeite heeft met die auto onder controle houden.
Olav moet eens de laatste 2 maanden van 2021 terug kijken en sindsdien zijn media optredens buiten GPradio en Ziggo ook eens onder de loep nemen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Olav ontkende het zure sfeertje, maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te spreken
Zo'n fout bij de start mag natuurlijk niet, dat valt me wel tegen voor zo'n ervaren iemand.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 13:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daarom mag je na een half jaar misschien wat meer verwachten van De Vries, dan bij Tsunoda na een heel jaar (of twee).
Feit is dat hij zich moet verbeteren, maar om hem na vijf races af te schrijven is wel erg snel. Laten we eerst maar eens kijken hoe hij het de komende tijd doet op circuits die hij wat beter kent.
RB kan vanaf Silverstone helemaal achteraan beginnen en alsnog met 30 seconden verschil winnen dus.quote:
Ik zou niet weten hoe dit RB zou moeten dwarszitten.quote:
Bliksems!quote:
Bij de voor- en nabeschouwing bij Ziggo blijft hij ook heel irritant aanwezig, had verwacht dat dat minder zou worden, maar blijkbaar niet..quote:Op vrijdag 12 mei 2023 14:43 schreef nils7 het volgende:
[..]
Olav moet eens de laatste 2 maanden van 2021 terug kijken en sindsdien zijn media optredens buiten GPradio en Ziggo ook eens onder de loep nemen.
Klopt, erger me echt mateloos bij doe voor- en nabeschouwingen aan hem, en ook aan Plooij overigens. Terwijl ik voor het commentaar graag naar hem luister en altijd probeer via GPR te luisteren als dat kan.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij de voor- en nabeschouwing bij Ziggo blijft hij ook heel irritant aanwezig, had verwacht dat dat minder zou worden, maar blijkbaar niet..
Echt bizar, vooral in een sport waar zo extreem veel geld in om gaat en zoveel verschillende belangen spelen. Ik ben geen technisch expert maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat, in een sport waar elk detail telt, ze naar aanleiding van nieuwe banden ook wel weer moeten gaan kijken of er aanpassingen aan de auto's nodig zijn om de nieuwe bandentemperaturen beter te managen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 16:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe dit RB zou moeten dwarszitten.
Iedereen krijgt dan die banden toch? RB gaat prima om met de banden en Perez en Max behoren ook tot de top wat betreft bandenmanagement, dus zie dit niet als iets negatiefs voor RB (wie dit ook verzonnen heeft).
Ik val wel van de ene verbazing in het andere over hoe vaak ze de regels aan het aanpassen zijn tijdens een seizoen. Het zijn allemaal relatief kleine dingen, maar nog nooit eerder heb ik zoveel wijzigingen/aanpassingen gezien tijdens een seizoen als in de afgelopen twee of drie jaar. Het wordt er ook niet beter op, maar het gaat eerder achteruit.
Gaan de coureurs maar Brazilie 2016 terugkijkenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 18:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Krijgen we weer die jankverhalen dat inhalen hier onmogelijk is
Dat verhaal van fillisetti is volgens de tech forum jongens vooral een hoax.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 08:49 schreef Starflyer het volgende:
Het effect van de DRS zou ook nog versterkt worden door de bolvormige vorm van de diffuser, las ik.
Ferrari heeft die vorm in Miami geïntroduceerd.
https://racingnews365.com(...)ls-drs-effectiveness
crashtest dummy Yuki heeft nog nooit een gele kaart gekregen.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Helmut Marko on De Vries: "Nothing will happen for the next three races. We spoke to De Vries and he agrees with us: he needs to improve. The distance to teammate Yuki Tsunoda, who is doing a great job, is too big. To use footballer jargon, Nyck got the yellow card, but not the red yet."
Dat is de Spaanse GP.
Indien de quote van Marko klopt is er dus inderdaad een ultimatum.
Klopt, die zakjapanner begon duidelijk met veel meer krediet dan de Vries. Komt misschien door Honda.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
crashtest dummy Yuki heeft nog nooit een gele kaart gekregen.
Er waren hier zelfs users die dachten dat hij volgend jaar wel in het 2e Red Bull stoeltje zou zitten, dat was wat overdreven en kan er niks van is ook weer wat overdreven maar hij moet wel gaan leveren.quote:Op zondag 14 mei 2023 05:32 schreef DeeBee het volgende:
Nyck kan er niks van, als hij een ander vlaggetje had werd hij keihard uitgelachen.
Zie het al voor me hoe dit er op zondagochtend aan toe gaat in Monacoquote:Op zondag 14 mei 2023 00:19 schreef Mestreech1990 het volgende:
Max zit ondertussen op twitch te chatten en 24h sim race te doen. Ongelofelijk die vent.
Kan je de hele dag neuken, zit je een simracer continu te doen. Heb je een relatie met een geil wijfquote:Op zondag 14 mei 2023 10:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zie het al voor me hoe dit er op zondagochtend aan toe gaat in Monaco![]()
[ afbeelding ]
Ik moet vaker achter me gaan kijken.quote:Op zondag 14 mei 2023 10:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zie het al voor me hoe dit er op zondagochtend aan toe gaat in Monaco![]()
[ afbeelding ]
Hij moet zeker gaan leveren. Aantal keren ook gewoon pech gehad, maar overall komt hij vooralsnog te kort. Ik had dat niet verwacht. Zeker niet na zijn ijzersterke optreden verleden jaar.quote:Op zondag 14 mei 2023 09:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er waren hier zelfs users die dachten dat hij volgend jaar wel in het 2e Red Bull stoeltje zou zitten, dat was wat overdreven en kan er niks van is ook weer wat overdreven maar hij moet wel gaan leveren.
Vorig jaar in een veel betere auto. Dat helpt ook wel mee natuurlijk.quote:Op zondag 14 mei 2023 11:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij moet zeker gaan leveren. Aantal keren ook gewoon pech gehad, maar overall komt hij vooralsnog te kort. Ik had dat niet verwacht. Zeker niet na zijn ijzersterke optreden verleden jaar.
Sargeant heeft in Australië De Vries eraf geramd van de laatste plaats met een behoorlijk kansloze actie en reed afgelopen race kleurloos achteraan in een auto die 100% zeker beter is dan AT en McLaren. Piastri doet het wel aardig, maar dat was ook wel de lijn der verwachting.quote:Op zondag 14 mei 2023 11:34 schreef Dauthi het volgende:
Zo vreemd zijn de verwachtingen toch ook weer niet over Nyck.
Wereldkampioen Karten, Formule Renault kampioen 2x, F2 kampioen, FE kampioen, jarenlang over de schouder van Hamilton gekeken.
Hij heeft ervaring en de leeftijd zoals F1 rijders dat hadden in de jaren 80 en 90.
Dat ie moet wennen is uiteraard geen verrassing, maar wanneer Sargeant en Piastri dichter op hun teamgenoot zitten dan Nyck geeft dat wel te denken.
Kelly heeft ook knoppen om mee te spelen.quote:Op zondag 14 mei 2023 10:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zie het al voor me hoe dit er op zondagochtend aan toe gaat in Monaco![]()
[ afbeelding ]
Dat zijn altijd wel van die mooie lijstjes. Je had in plaats van Nyck de Vries ook mij gewoon naast Verstappen kunnen zetten, dan hadden we ook 119 punten gehad.quote:
COTA, Las Vegas, uhhhh.... is er een andere plek op deze planeet waar ze zo achterlijk doen als in de VS?quote:Op maandag 15 mei 2023 08:28 schreef Dauthi het volgende:
Er komen nog 7 pre race driver introductions.
De Netflixificatie met Amerikaanse clichés van de F1 is een feit.
Het is straks alsof je naar een slechte Amerikaanse highschool film zit te kijken.
https://www.racefans.net/2023/05/15/racefans-round-up-15-05-6/
Ik gok Zandvoort en Silverstonequote:Op maandag 15 mei 2023 09:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
COTA, Las Vegas, uhhhh.... is er een andere plek op deze planeet waar ze zo achterlijk doen als in de VS?
F1 gaat heel veel kijkers verliezen in de nabije toekomst, want dat is gewoon een heel logisch gevolg van de extreme groei dankzij DTS en een spannend seizoen, en de huidige. Bij Liberty weten ze dat ook, maar ik weet niet of de harde kern wegjagen wel een goede oplossing is.
Ik gooi mijn kaartjes in de papierversnipperaar als ze dat gaan doen.quote:
Nyck maakt wel progressie, verschil in quali met Tsunoda wordt vrij consistent kleiner:quote:Op zondag 14 mei 2023 11:34 schreef Dauthi het volgende:
Zo vreemd zijn de verwachtingen toch ook weer niet over Nyck.
Wereldkampioen Karten, Formule Renault kampioen 2x, F2 kampioen, FE kampioen, jarenlang over de schouder van Hamilton gekeken.
Hij heeft ervaring en de leeftijd zoals F1 rijders dat hadden in de jaren 80 en 90.
Dat ie moet wennen is uiteraard geen verrassing, maar wanneer Sargeant en Piastri dichter op hun teamgenoot zitten dan Nyck geeft dat wel te denken.
In Miami zat ie gewoon op de langzamere strategie, kan je ook heel kort over zijn. Het is geen toeval dat Hamilton en Tsunoda door het veld gingen als een warm mes door de boter aan het einde. Iedereen zat vast in DRS treintjes, dus aan het einde van de race nog even verse banden eronder was de winnende strategie voor het middenveld. Het verschil tussen nieuwe mediums en nieuwe hards was niet groot genoeg om een voordeel te bieden aan het begin van de race.quote:Op maandag 15 mei 2023 10:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nyck maakt wel progressie, verschil in quali met Tsunoda wordt vrij consistent kleiner:
Bahrein: 0.721 sec
Saudi Arabia: 0.305 sec
Australie: In Q1 0.021 sec sneller, in Q2 0.236 sec langzamer
Azerbaijan: 13.48 sec langzamer, niet echt relevant
Miami: 0.104 sec sneller.
Afgezien van Azerbaijan zit er een stijgende lijn in tov Tsunoda. Uiteraard moet het ook in de races wat beter, maar hij maakt in de qualis meer progressie dan zijn teamgenoot.
Nog een reden waarom ik tegenwoordig de voorbeschouwing bij ziggo kijk en pas inzap op F1 10 minuten voor de start. Toegegeven ik switch wel tussendoor maar die overdreven crap hoeft van mij toch echt niet.quote:Op maandag 15 mei 2023 08:28 schreef Dauthi het volgende:
Er komen nog 7 pre race driver introductions.
De Netflixificatie met Amerikaanse clichés van de F1 is een feit.
Het is straks alsof je naar een slechte Amerikaanse highschool film zit te kijken.
https://www.racefans.net/2023/05/15/racefans-round-up-15-05-6/
heel Vegas nieuw asfalt.quote:Op maandag 15 mei 2023 09:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
COTA, Las Vegas, uhhhh.... is er een andere plek op deze planeet waar ze zo achterlijk doen als in de VS?
F1 gaat heel veel kijkers verliezen in de nabije toekomst, want dat is gewoon een heel logisch gevolg van de extreme groei dankzij DTS en een spannend seizoen, en de huidige. Bij Liberty weten ze dat ook, maar ik weet niet of de harde kern wegjagen wel een goede oplossing is.
Vooralsnog heeft Mexico wel het hoogste gemiddelde per coureur.quote:Op maandag 15 mei 2023 06:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zijn altijd wel van die mooie lijstjes. Je had in plaats van Nyck de Vries ook mij gewoon naast Verstappen kunnen zetten, dan hadden we ook 119 punten gehad.
clip!quote:Op maandag 15 mei 2023 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik gooi mijn kaartjes in de papierversnipperaar als ze dat gaan doen.
[ afbeelding ]
Wedden van niet?quote:Op maandag 15 mei 2023 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik gooi mijn kaartjes in de papierversnipperaar als ze dat gaan doen.
[ afbeelding ]
Ze hebben dan ook een coureur van Prost/Senna niveau.quote:Op maandag 15 mei 2023 11:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft Mexico wel het hoogste gemiddelde per coureur.
Ticketswapquote:Op maandag 15 mei 2023 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik gooi mijn kaartjes in de papierversnipperaar als ze dat gaan doen.
[ afbeelding ]
Dat Thialf gebeuren daar is nagenoeg net zo tenenkrommend.quote:Op maandag 15 mei 2023 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik gooi mijn kaartjes in de papierversnipperaar als ze dat gaan doen.
[ afbeelding ]
Wat doen ze daar dan? Ik heb beide Zandvoort voorbeschouwingen gemist tot nu toe.quote:Op maandag 15 mei 2023 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat Thialf gebeuren daar is nagenoeg net zo tenenkrommend.
Dat het niets meer uitmaakt wat er op de baan gebeurt, het gaat om het feest.quote:Op maandag 15 mei 2023 11:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat doen ze daar dan? Ik heb beide Zandvoort voorbeschouwingen gemist tot nu toe.
Ze maken er een festival van ja, maar ik krijg niet echt de indruk dat de race naar de achtergrond verdwijnt. COTA is vooralsnog ook veel meer ingericht op de race dan al die Amerikaanse onzin eromheen, en dat kan met alle wil van de wereld niet gezegd worden van Miami, de blauwdrukken van wat Liberty graag overal wil.quote:Op maandag 15 mei 2023 12:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat het niets meer uitmaakt wat er op de baan gebeurt, het gaat om het feest.
Je praat onzin. De organisatie van Miami is degene die daarvoor verantwoordelijk is, niet Liberty.quote:Op maandag 15 mei 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze maken er een festival van ja, maar ik krijg niet echt de indruk dat de race naar de achtergrond verdwijnt. COTA is vooralsnog ook veel meer ingericht op de race dan al die Amerikaanse onzin eromheen, en dat kan met alle wil van de wereld niet gezegd worden van Miami, de blauwdrukken van wat Liberty graag overal wil.
Hoe kom je daar nou weer bijquote:Op maandag 15 mei 2023 19:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je praat onzin. De organisatie van Miami is degene die daarvoor verantwoordelijk is, niet Liberty.
Nou, als we dit bericht moeten geloven, dan hoeven we ons hier niet meer druk om te maken...quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:55 schreef Dauthi het volgende:
Komende race weer een flinke portie competitievervalsing, ironisch genoeg binnen een week nadat Dominicale zei dat F1 niets kon veranderen om de competitie dichter bij elkaar te krijgen.
Op Imola mogen voor de kwalificatie minder banden worden gebruikt, ook komt er een verplichte compound per sessie. Hard voor Q1, medium voor Q2 en Soft voor Q3.
Het totaal aantal droogweerbanden wordt teruggebracht van 13 naar 11.
https://racingnews365.com/how-f1-qualifying-is-changing-for-imola
Het valt nog meequote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:05 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Nou, als we dit bericht moeten geloven, dan hoeven we ons hier niet meer druk om te maken...
[ twitter ]
Je proeft de pure paniek gewoon.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:55 schreef Dauthi het volgende:
Komende race weer een flinke portie competitievervalsing, ironisch genoeg binnen een week nadat Dominicale zei dat F1 niets kon veranderen om de competitie dichter bij elkaar te krijgen.
Op Imola mogen voor de kwalificatie minder banden worden gebruikt, ook komt er een verplichte compound per sessie. Hard voor Q1, medium voor Q2 en Soft voor Q3.
Het totaal aantal droogweerbanden wordt teruggebracht van 13 naar 11.
https://racingnews365.com/how-f1-qualifying-is-changing-for-imola
Spoelt wel weg.quote:
Wat heeft dat nou met competitievervalsing te maken. Het is gewoon weer eens het zoveelste domme idee.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:55 schreef Dauthi het volgende:
Komende race weer een flinke portie competitievervalsing, ironisch genoeg binnen een week nadat Dominicale zei dat F1 niets kon veranderen om de competitie dichter bij elkaar te krijgen.
Op Imola mogen voor de kwalificatie minder banden worden gebruikt, ook komt er een verplichte compound per sessie. Hard voor Q1, medium voor Q2 en Soft voor Q3.
Het totaal aantal droogweerbanden wordt teruggebracht van 13 naar 11.
https://racingnews365.com/how-f1-qualifying-is-changing-for-imola
Er zal vast wel een reden zijn dat ze dit willen, denk je niet?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:37 schreef PS. het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou met competitievervalsing te maken. Het is gewoon weer eens het zoveelste domme idee.
Ja, maar dat heeft 0 te maken met competitievervalsing. Dat is als je zegt dat iedereen op soft mag kwalificeren, behalve de top 5 die op hard moet, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zal vast wel een reden zijn dat ze dit willen, denk je niet?
Tijdens een lopend seizoen de regels veranderen is een vorm van competitievervalsing.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:37 schreef PS. het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou met competitievervalsing te maken. Het is gewoon weer eens het zoveelste domme idee.
Dit. Het gaat helemaal niet werken. Ik heb eerder het idee dat dit idee de zwakkere teams verder benadeelt, en de race (omdat men minder droogweerbanden heeft) er nog saaier op wordt. Teams gaan nog conservatiever racen.quote:
Nou nee.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:42 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Tijdens een lopend seizoen de regels veranderen is een vorm van competitievervalsing.
Nou, Toto Wolff loopt al een paar seizoenen met een clownsneus op, dus die heeft natuurlijk een duidelijke voorsprong.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:45 schreef PS. het volgende:
[..]
Nou nee.
Ze kunnen ook zeggen dat iedere coureur verplicht 1 rondje moet rijden op een driewieler met een clownsneus op. Een gigantisch kutidee, maar hoe vervals je daar de competitie mee?
Je hebt niet minder banden, omdat ze het nu verplichten tijdens een kwalificatie, en je niet halverwege een Q1 of 2 nog kan wisselen. Dus tijdens de race hou je net zoveel compounds over.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:44 schreef Shodan het volgende:
[..]
Dit. Het gaat helemaal niet werken. Ik heb eerder het idee dat dit idee de zwakkere teams verder benadeelt, en de race (omdat men minder droogweerbanden heeft) er nog saaier op wordt. Teams gaan nog conservatiever racen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |