Hij zal hoe dan ook flink moeten verbeteren. Wat hij nu laat zien is F1-onwaardig, zie die lans ook maar eens te doorbreken. Zal niet makkelijk worden.quote:Op donderdag 11 mei 2023 17:39 schreef Starflyer het volgende:
En het gerucht is alweer ontkend
https://www.f1maximaal.nl(...)vanger-voor-de-vries
Mazepin? (één arm) Kubica? Latifi? Sirotkin? Haryanto?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 09:59 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hij zal hoe dan ook flink moeten verbeteren. Wat hij nu laat zien is F1-onwaardig, zie die lans ook maar eens te doorbreken. Zal niet makkelijk worden.
Latifi was de smaakmaker van de F1quote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mazepin? (één arm) Kubica? Latifi? Sirotkin? Haryanto?
Olav ontkende het zure sfeertje, maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te sprekenquote:Op donderdag 11 mei 2023 21:55 schreef Gehrman het volgende:
De altijd sympathieke Raymond Mens was te gast bij de Grand Prix radio podcast. Vanaf 42:30 confronteert hij Olav met het "zure sfeertje" die hij en het Ziggo kliekje creëerde rond het verliezen van de F1 rechten.
https://grandprixradio.nl(...)lass-van-max-2023-19
Arrogant kereltje is het ook.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Olav ontkende het zure sfeertje, maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te spreken
Tsunoda werd het afgelopen seizoen 22 jaar, dat verschilt natuurlijk ook nogal.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als je trouwens kijkt naar de reeks van TSU vorig jaar dan is het ook een wonder dat hij er nog zit:
8e
DNS
15e
7e
12e
10e
17e
13e
RET (de beroemde kuil bij het uitrijden van de pitstraat in Montreal)
14e
16e
RET (mechanisch)
19e
13e
RET (mechanisch, de beroemde VSC in Nederland)
14e
RET (Singapore, eigen fout)
13e
10e
RET (schade dankzij RIC)
17e
11e
Toch echt een heel zwak seizoen na een al niet bijster goed debuutjaar. Het was een knakenbak, maar dat is hij dit jaar vooralsnog ook. Maargoed, met TSU hebben ze íets meer geduld, want iets met Honda he..
De hele tijd er doorheen praten. Zijn ego loopt uit je luidsprekers.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Olav ontkende het zure sfeertje, maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te spreken
Volgens mij is dat meer een reclame cq concurrentie dingetjequote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te spreken
Niet alle 20 kunnen in de top 10 finishen he. Met 3 top teams zijn er 4 plekken voor 14 rijders over. En dan als rookie in een mindere wagen meermaals in de top 10 komen? Mweh.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als je trouwens kijkt naar de reeks van TSU vorig jaar dan is het ook een wonder dat hij er nog zit:
8e
DNS
15e
7e
12e
10e
17e
13e
RET (de beroemde kuil bij het uitrijden van de pitstraat in Montreal)
14e
16e
RET (mechanisch)
19e
13e
RET (mechanisch, de beroemde VSC in Nederland)
14e
RET (Singapore, eigen fout)
13e
10e
RET (schade dankzij RIC)
17e
11e
Toch echt een heel zwak seizoen na een al niet bijster goed debuutjaar. Het was een knakenbak, maar dat is hij dit jaar vooralsnog ook. Maargoed, met TSU hebben ze íets meer geduld, want iets met Honda he..
Die hele podcast is 1 grote reclame act (Harbourclub Vinkeveen, ‘you better Tinq’, www.paulvanbergen.nl, ja daar vind je m wel! Om maar wat te noemen). Mens noemde Viaplay ook verschillende keren. Het is gewoon kinderachtig zuur gedrag. Die middelvingers ook. Als Raymond iets scherper was geweest dan had hij kunnen zeggen: waarom heb je het steeds over die streamingsdienst?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij is dat meer een reclame cq concurrentie dingetje
Het komt heel vaak voor dat namen van bedrijven vermeden worden in allerlei media.
Ja, er betalen bedrijven om genoemd te worden in die Podcast. Precies daarom vermijd je het noemen van andere bedrijven.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Die hele podcast is 1 grote reclame act (Harbourclub Vinkeveen, ‘you better Tinq’, www.paulvanbergen.nl, ja daar vind je m wel! Om maar wat te noemen). Men noemde Viaplay ook verschillende keren. Het is gewoon kinderachtig zuur gedrag. Die middelvingers ook. Als Raymond iets scherper was geweest dan had hij kunnen zeggen: waarom heb je het steeds over die streamingsdienst?
Dit was niet zijn rookie seizoen, maar zijn tweede.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet alle 20 kunnen in de top 10 finishen he. Met 3 top teams zijn er 4 plekken voor 14 rijders over. En dan als rookie in een mindere wagen meermaals in de top 10 komen? Mweh.
Ja eens.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:27 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dit was niet zijn rookie seizoen, maar zijn tweede.
Verder ben ik het met je eens hoor, maar daarom mag er in mijn optiek ook best wat milder naar De Vries gekeken worden. Als je ziet hoe lang Yuki erover doet om enigszins stabiel te worden.
De Vries mazzelde min of meer ook de F1 in door zijn race in Monza en de kruiwagen bij Red Bull.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het ook wel schrijnend hoe bijna iedereen het er wel over eens is dat de AT de zwakste auto van het veld is, maar dat De Vries daar keihard wordt op afgerekend omdat Tsunoda dit seizoen een paar keer naar de 10e plek mazzelde terwijl Nyck nog wat moeite heeft met die auto onder controle houden.
Daarom mag je na een half jaar misschien wat meer verwachten van De Vries, dan bij Tsunoda na een heel jaar (of tweequote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tsunoda werd het afgelopen seizoen 22 jaar, dat verschilt natuurlijk ook nogal.
Die heeft dus mooi ongelijkquote:
Hopium van fans die hopen dat Daniel ooit nog eens terug komt in de F1quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het ook wel schrijnend hoe bijna iedereen het er wel over eens is dat de AT de zwakste auto van het veld is, maar dat De Vries daar keihard wordt op afgerekend omdat Tsunoda dit seizoen een paar keer naar de 10e plek mazzelde terwijl Nyck nog wat moeite heeft met die auto onder controle houden.
Olav moet eens de laatste 2 maanden van 2021 terug kijken en sindsdien zijn media optredens buiten GPradio en Ziggo ook eens onder de loep nemen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Olav ontkende het zure sfeertje, maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te spreken
Zo'n fout bij de start mag natuurlijk niet, dat valt me wel tegen voor zo'n ervaren iemand.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 13:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daarom mag je na een half jaar misschien wat meer verwachten van De Vries, dan bij Tsunoda na een heel jaar (of twee).
Feit is dat hij zich moet verbeteren, maar om hem na vijf races af te schrijven is wel erg snel. Laten we eerst maar eens kijken hoe hij het de komende tijd doet op circuits die hij wat beter kent.
RB kan vanaf Silverstone helemaal achteraan beginnen en alsnog met 30 seconden verschil winnen dus.quote:
Ik zou niet weten hoe dit RB zou moeten dwarszitten.quote:
Bliksems!quote:
Bij de voor- en nabeschouwing bij Ziggo blijft hij ook heel irritant aanwezig, had verwacht dat dat minder zou worden, maar blijkbaar niet..quote:Op vrijdag 12 mei 2023 14:43 schreef nils7 het volgende:
[..]
Olav moet eens de laatste 2 maanden van 2021 terug kijken en sindsdien zijn media optredens buiten GPradio en Ziggo ook eens onder de loep nemen.
Klopt, erger me echt mateloos bij doe voor- en nabeschouwingen aan hem, en ook aan Plooij overigens. Terwijl ik voor het commentaar graag naar hem luister en altijd probeer via GPR te luisteren als dat kan.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij de voor- en nabeschouwing bij Ziggo blijft hij ook heel irritant aanwezig, had verwacht dat dat minder zou worden, maar blijkbaar niet..
Echt bizar, vooral in een sport waar zo extreem veel geld in om gaat en zoveel verschillende belangen spelen. Ik ben geen technisch expert maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat, in een sport waar elk detail telt, ze naar aanleiding van nieuwe banden ook wel weer moeten gaan kijken of er aanpassingen aan de auto's nodig zijn om de nieuwe bandentemperaturen beter te managen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 16:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe dit RB zou moeten dwarszitten.
Iedereen krijgt dan die banden toch? RB gaat prima om met de banden en Perez en Max behoren ook tot de top wat betreft bandenmanagement, dus zie dit niet als iets negatiefs voor RB (wie dit ook verzonnen heeft).
Ik val wel van de ene verbazing in het andere over hoe vaak ze de regels aan het aanpassen zijn tijdens een seizoen. Het zijn allemaal relatief kleine dingen, maar nog nooit eerder heb ik zoveel wijzigingen/aanpassingen gezien tijdens een seizoen als in de afgelopen twee of drie jaar. Het wordt er ook niet beter op, maar het gaat eerder achteruit.
Gaan de coureurs maar Brazilie 2016 terugkijkenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 18:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Krijgen we weer die jankverhalen dat inhalen hier onmogelijk is
Dat verhaal van fillisetti is volgens de tech forum jongens vooral een hoax.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 08:49 schreef Starflyer het volgende:
Het effect van de DRS zou ook nog versterkt worden door de bolvormige vorm van de diffuser, las ik.
Ferrari heeft die vorm in Miami geïntroduceerd.
https://racingnews365.com(...)ls-drs-effectiveness
crashtest dummy Yuki heeft nog nooit een gele kaart gekregen.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Helmut Marko on De Vries: "Nothing will happen for the next three races. We spoke to De Vries and he agrees with us: he needs to improve. The distance to teammate Yuki Tsunoda, who is doing a great job, is too big. To use footballer jargon, Nyck got the yellow card, but not the red yet."
Dat is de Spaanse GP.
Indien de quote van Marko klopt is er dus inderdaad een ultimatum.
Klopt, die zakjapanner begon duidelijk met veel meer krediet dan de Vries. Komt misschien door Honda.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
crashtest dummy Yuki heeft nog nooit een gele kaart gekregen.
Er waren hier zelfs users die dachten dat hij volgend jaar wel in het 2e Red Bull stoeltje zou zitten, dat was wat overdreven en kan er niks van is ook weer wat overdreven maar hij moet wel gaan leveren.quote:Op zondag 14 mei 2023 05:32 schreef DeeBee het volgende:
Nyck kan er niks van, als hij een ander vlaggetje had werd hij keihard uitgelachen.
Zie het al voor me hoe dit er op zondagochtend aan toe gaat in Monacoquote:Op zondag 14 mei 2023 00:19 schreef Mestreech1990 het volgende:
Max zit ondertussen op twitch te chatten en 24h sim race te doen. Ongelofelijk die vent.
Kan je de hele dag neuken, zit je een simracer continu te doen. Heb je een relatie met een geil wijfquote:Op zondag 14 mei 2023 10:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zie het al voor me hoe dit er op zondagochtend aan toe gaat in Monaco![]()
[ afbeelding ]
Ik moet vaker achter me gaan kijken.quote:Op zondag 14 mei 2023 10:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zie het al voor me hoe dit er op zondagochtend aan toe gaat in Monaco![]()
[ afbeelding ]
Hij moet zeker gaan leveren. Aantal keren ook gewoon pech gehad, maar overall komt hij vooralsnog te kort. Ik had dat niet verwacht. Zeker niet na zijn ijzersterke optreden verleden jaar.quote:Op zondag 14 mei 2023 09:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er waren hier zelfs users die dachten dat hij volgend jaar wel in het 2e Red Bull stoeltje zou zitten, dat was wat overdreven en kan er niks van is ook weer wat overdreven maar hij moet wel gaan leveren.
Vorig jaar in een veel betere auto. Dat helpt ook wel mee natuurlijk.quote:Op zondag 14 mei 2023 11:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij moet zeker gaan leveren. Aantal keren ook gewoon pech gehad, maar overall komt hij vooralsnog te kort. Ik had dat niet verwacht. Zeker niet na zijn ijzersterke optreden verleden jaar.
Sargeant heeft in Australië De Vries eraf geramd van de laatste plaats met een behoorlijk kansloze actie en reed afgelopen race kleurloos achteraan in een auto die 100% zeker beter is dan AT en McLaren. Piastri doet het wel aardig, maar dat was ook wel de lijn der verwachting.quote:Op zondag 14 mei 2023 11:34 schreef Dauthi het volgende:
Zo vreemd zijn de verwachtingen toch ook weer niet over Nyck.
Wereldkampioen Karten, Formule Renault kampioen 2x, F2 kampioen, FE kampioen, jarenlang over de schouder van Hamilton gekeken.
Hij heeft ervaring en de leeftijd zoals F1 rijders dat hadden in de jaren 80 en 90.
Dat ie moet wennen is uiteraard geen verrassing, maar wanneer Sargeant en Piastri dichter op hun teamgenoot zitten dan Nyck geeft dat wel te denken.
Kelly heeft ook knoppen om mee te spelen.quote:Op zondag 14 mei 2023 10:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zie het al voor me hoe dit er op zondagochtend aan toe gaat in Monaco![]()
[ afbeelding ]
Dat zijn altijd wel van die mooie lijstjes. Je had in plaats van Nyck de Vries ook mij gewoon naast Verstappen kunnen zetten, dan hadden we ook 119 punten gehad.quote:
COTA, Las Vegas, uhhhh.... is er een andere plek op deze planeet waar ze zo achterlijk doen als in de VS?quote:Op maandag 15 mei 2023 08:28 schreef Dauthi het volgende:
Er komen nog 7 pre race driver introductions.
De Netflixificatie met Amerikaanse clichés van de F1 is een feit.
Het is straks alsof je naar een slechte Amerikaanse highschool film zit te kijken.
https://www.racefans.net/2023/05/15/racefans-round-up-15-05-6/
Ik gok Zandvoort en Silverstonequote:Op maandag 15 mei 2023 09:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
COTA, Las Vegas, uhhhh.... is er een andere plek op deze planeet waar ze zo achterlijk doen als in de VS?
F1 gaat heel veel kijkers verliezen in de nabije toekomst, want dat is gewoon een heel logisch gevolg van de extreme groei dankzij DTS en een spannend seizoen, en de huidige. Bij Liberty weten ze dat ook, maar ik weet niet of de harde kern wegjagen wel een goede oplossing is.
Ik gooi mijn kaartjes in de papierversnipperaar als ze dat gaan doen.quote:
Nyck maakt wel progressie, verschil in quali met Tsunoda wordt vrij consistent kleiner:quote:Op zondag 14 mei 2023 11:34 schreef Dauthi het volgende:
Zo vreemd zijn de verwachtingen toch ook weer niet over Nyck.
Wereldkampioen Karten, Formule Renault kampioen 2x, F2 kampioen, FE kampioen, jarenlang over de schouder van Hamilton gekeken.
Hij heeft ervaring en de leeftijd zoals F1 rijders dat hadden in de jaren 80 en 90.
Dat ie moet wennen is uiteraard geen verrassing, maar wanneer Sargeant en Piastri dichter op hun teamgenoot zitten dan Nyck geeft dat wel te denken.
In Miami zat ie gewoon op de langzamere strategie, kan je ook heel kort over zijn. Het is geen toeval dat Hamilton en Tsunoda door het veld gingen als een warm mes door de boter aan het einde. Iedereen zat vast in DRS treintjes, dus aan het einde van de race nog even verse banden eronder was de winnende strategie voor het middenveld. Het verschil tussen nieuwe mediums en nieuwe hards was niet groot genoeg om een voordeel te bieden aan het begin van de race.quote:Op maandag 15 mei 2023 10:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nyck maakt wel progressie, verschil in quali met Tsunoda wordt vrij consistent kleiner:
Bahrein: 0.721 sec
Saudi Arabia: 0.305 sec
Australie: In Q1 0.021 sec sneller, in Q2 0.236 sec langzamer
Azerbaijan: 13.48 sec langzamer, niet echt relevant
Miami: 0.104 sec sneller.
Afgezien van Azerbaijan zit er een stijgende lijn in tov Tsunoda. Uiteraard moet het ook in de races wat beter, maar hij maakt in de qualis meer progressie dan zijn teamgenoot.
Nog een reden waarom ik tegenwoordig de voorbeschouwing bij ziggo kijk en pas inzap op F1 10 minuten voor de start. Toegegeven ik switch wel tussendoor maar die overdreven crap hoeft van mij toch echt niet.quote:Op maandag 15 mei 2023 08:28 schreef Dauthi het volgende:
Er komen nog 7 pre race driver introductions.
De Netflixificatie met Amerikaanse clichés van de F1 is een feit.
Het is straks alsof je naar een slechte Amerikaanse highschool film zit te kijken.
https://www.racefans.net/2023/05/15/racefans-round-up-15-05-6/
heel Vegas nieuw asfalt.quote:Op maandag 15 mei 2023 09:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
COTA, Las Vegas, uhhhh.... is er een andere plek op deze planeet waar ze zo achterlijk doen als in de VS?
F1 gaat heel veel kijkers verliezen in de nabije toekomst, want dat is gewoon een heel logisch gevolg van de extreme groei dankzij DTS en een spannend seizoen, en de huidige. Bij Liberty weten ze dat ook, maar ik weet niet of de harde kern wegjagen wel een goede oplossing is.
Vooralsnog heeft Mexico wel het hoogste gemiddelde per coureur.quote:Op maandag 15 mei 2023 06:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zijn altijd wel van die mooie lijstjes. Je had in plaats van Nyck de Vries ook mij gewoon naast Verstappen kunnen zetten, dan hadden we ook 119 punten gehad.
clip!quote:Op maandag 15 mei 2023 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik gooi mijn kaartjes in de papierversnipperaar als ze dat gaan doen.
[ afbeelding ]
Wedden van niet?quote:Op maandag 15 mei 2023 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik gooi mijn kaartjes in de papierversnipperaar als ze dat gaan doen.
[ afbeelding ]
Ze hebben dan ook een coureur van Prost/Senna niveau.quote:Op maandag 15 mei 2023 11:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft Mexico wel het hoogste gemiddelde per coureur.
Ticketswapquote:Op maandag 15 mei 2023 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik gooi mijn kaartjes in de papierversnipperaar als ze dat gaan doen.
[ afbeelding ]
Dat Thialf gebeuren daar is nagenoeg net zo tenenkrommend.quote:Op maandag 15 mei 2023 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik gooi mijn kaartjes in de papierversnipperaar als ze dat gaan doen.
[ afbeelding ]
Wat doen ze daar dan? Ik heb beide Zandvoort voorbeschouwingen gemist tot nu toe.quote:Op maandag 15 mei 2023 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat Thialf gebeuren daar is nagenoeg net zo tenenkrommend.
Dat het niets meer uitmaakt wat er op de baan gebeurt, het gaat om het feest.quote:Op maandag 15 mei 2023 11:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat doen ze daar dan? Ik heb beide Zandvoort voorbeschouwingen gemist tot nu toe.
Ze maken er een festival van ja, maar ik krijg niet echt de indruk dat de race naar de achtergrond verdwijnt. COTA is vooralsnog ook veel meer ingericht op de race dan al die Amerikaanse onzin eromheen, en dat kan met alle wil van de wereld niet gezegd worden van Miami, de blauwdrukken van wat Liberty graag overal wil.quote:Op maandag 15 mei 2023 12:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat het niets meer uitmaakt wat er op de baan gebeurt, het gaat om het feest.
Je praat onzin. De organisatie van Miami is degene die daarvoor verantwoordelijk is, niet Liberty.quote:Op maandag 15 mei 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze maken er een festival van ja, maar ik krijg niet echt de indruk dat de race naar de achtergrond verdwijnt. COTA is vooralsnog ook veel meer ingericht op de race dan al die Amerikaanse onzin eromheen, en dat kan met alle wil van de wereld niet gezegd worden van Miami, de blauwdrukken van wat Liberty graag overal wil.
Hoe kom je daar nou weer bijquote:Op maandag 15 mei 2023 19:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je praat onzin. De organisatie van Miami is degene die daarvoor verantwoordelijk is, niet Liberty.
Nou, als we dit bericht moeten geloven, dan hoeven we ons hier niet meer druk om te maken...quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:55 schreef Dauthi het volgende:
Komende race weer een flinke portie competitievervalsing, ironisch genoeg binnen een week nadat Dominicale zei dat F1 niets kon veranderen om de competitie dichter bij elkaar te krijgen.
Op Imola mogen voor de kwalificatie minder banden worden gebruikt, ook komt er een verplichte compound per sessie. Hard voor Q1, medium voor Q2 en Soft voor Q3.
Het totaal aantal droogweerbanden wordt teruggebracht van 13 naar 11.
https://racingnews365.com/how-f1-qualifying-is-changing-for-imola
Het valt nog meequote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:05 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Nou, als we dit bericht moeten geloven, dan hoeven we ons hier niet meer druk om te maken...
[ twitter ]
Je proeft de pure paniek gewoon.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:55 schreef Dauthi het volgende:
Komende race weer een flinke portie competitievervalsing, ironisch genoeg binnen een week nadat Dominicale zei dat F1 niets kon veranderen om de competitie dichter bij elkaar te krijgen.
Op Imola mogen voor de kwalificatie minder banden worden gebruikt, ook komt er een verplichte compound per sessie. Hard voor Q1, medium voor Q2 en Soft voor Q3.
Het totaal aantal droogweerbanden wordt teruggebracht van 13 naar 11.
https://racingnews365.com/how-f1-qualifying-is-changing-for-imola
Spoelt wel weg.quote:
Wat heeft dat nou met competitievervalsing te maken. Het is gewoon weer eens het zoveelste domme idee.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:55 schreef Dauthi het volgende:
Komende race weer een flinke portie competitievervalsing, ironisch genoeg binnen een week nadat Dominicale zei dat F1 niets kon veranderen om de competitie dichter bij elkaar te krijgen.
Op Imola mogen voor de kwalificatie minder banden worden gebruikt, ook komt er een verplichte compound per sessie. Hard voor Q1, medium voor Q2 en Soft voor Q3.
Het totaal aantal droogweerbanden wordt teruggebracht van 13 naar 11.
https://racingnews365.com/how-f1-qualifying-is-changing-for-imola
Er zal vast wel een reden zijn dat ze dit willen, denk je niet?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:37 schreef PS. het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou met competitievervalsing te maken. Het is gewoon weer eens het zoveelste domme idee.
Ja, maar dat heeft 0 te maken met competitievervalsing. Dat is als je zegt dat iedereen op soft mag kwalificeren, behalve de top 5 die op hard moet, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zal vast wel een reden zijn dat ze dit willen, denk je niet?
Tijdens een lopend seizoen de regels veranderen is een vorm van competitievervalsing.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:37 schreef PS. het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou met competitievervalsing te maken. Het is gewoon weer eens het zoveelste domme idee.
Dit. Het gaat helemaal niet werken. Ik heb eerder het idee dat dit idee de zwakkere teams verder benadeelt, en de race (omdat men minder droogweerbanden heeft) er nog saaier op wordt. Teams gaan nog conservatiever racen.quote:
Nou nee.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:42 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Tijdens een lopend seizoen de regels veranderen is een vorm van competitievervalsing.
Nou, Toto Wolff loopt al een paar seizoenen met een clownsneus op, dus die heeft natuurlijk een duidelijke voorsprong.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:45 schreef PS. het volgende:
[..]
Nou nee.
Ze kunnen ook zeggen dat iedere coureur verplicht 1 rondje moet rijden op een driewieler met een clownsneus op. Een gigantisch kutidee, maar hoe vervals je daar de competitie mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |