21 was ook wel een topjaar, maar we hebben toch ook jaren gehad dat je bij de wintertests al wist dat het weer een WK voor Lewis zou worden.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik merk wel dat ik F1 minder interessant vind dan een paar jaar terug.
Liever richting de 30 GP's per jaar?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:39 schreef Nattekat het volgende:
Liberty Media wilt 10 sprint weekends in F1 2024
Haha
Nope
Nope
Nope
Nope
Ga weg
Het sprint race weekend in Baku was ronduit verschrikkelijk, dat tien keer per jaar is een walgelijk idee.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:23 schreef tja77 het volgende:
Eens, te veel is te veel.
Het wordt er allemaal niet specialer en bijzonderder op, op deze manier. Ik vind Verstappen een geweldig coureur maar met een shitload aan races per jaar worden z’n records er niet specialer op. Nu al meer podia gescoord dan Ayrton Senna in z’n hele carriere is dan ook lichtelijk uit verhouding getrokken.
Het is vooral niet passend bij de halve enduranceklasse die F1 is, het is geen sprintklasse maar een 300km klasse met bijbehorende belasting van mens en materiaal.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:47 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik vind het veel te veel, voor de F1 medewerkers én voor ons. 20 is wat mij betreft het maximum, dan blijft het leuk en speciaal. En gewoon geen sprintraces meer, iemand hier zei het al, dat is niet passend in de koningsklasse.
Daarom kijk ik alleen naar relatieve records, geen absolute.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:23 schreef tja77 het volgende:
Eens, te veel is te veel.
Het wordt er allemaal niet specialer en bijzonderder op, op deze manier. Ik vind Verstappen een geweldig coureur maar met een shitload aan races per jaar worden z’n records er niet specialer op. Nu al meer podia gescoord dan Ayrton Senna in z’n hele carriere is dan ook lichtelijk uit verhouding getrokken.
Dat valt wel mee, aangezien Senna in zijn hele carrière maar 6 races minder heeft gereden dan Max tot nu toe. Dat ligt dus behoorlijk in lijn met elkaar, absoluut en relatief.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:23 schreef tja77 het volgende:
Eens, te veel is te veel.
Het wordt er allemaal niet specialer en bijzonderder op, op deze manier. Ik vind Verstappen een geweldig coureur maar met een shitload aan races per jaar worden z’n records er niet specialer op. Nu al meer podia gescoord dan Ayrton Senna in z’n hele carriere is dan ook lichtelijk uit verhouding getrokken.
Senna was 34? En Verstappen is nu 25 en heeft al bijna net zoveel races gereden. Was hem (Verstappen) dat ook gelukt met 16 races per seizoen denk je? Natuurlijk is Verstappen extreem jong begonnen met F1 racen. Maar record als laps lead, podia, overwinningen krijgen veel minder betekenis en waarde wanneer je er 1,5 keer zoveel kunt pakken als -tig jaar geleden.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, aangezien Senna in zijn hele carrière maar 6 races minder heeft gereden dan Max tot nu toe. Dat ligt dus behoorlijk in lijn met elkaar, absoluut en relatief.
Zowel relatief als absoluut liggen die twee enorm dicht bij elkaar en dan mag je misschien nog wel aanvoeren dat Verstappen langer in een wagen heeft gereden waarmee winnen vrijwel onmogelijk was.
Dat is allemaal waar, maar als je absoluut op dit moment kijkt zijn de prestaties gelijkwaardig. Als Verstappen er na dit seizoen de brui aan geeft of zichzelf net als Senna dood rijdt, dan hebben ze ongeveer even veel races gereden met vergelijkbare resultaten.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Senna was 34? En Verstappen is nu 25 en heeft al bijna net zoveel races gereden. Was hem (Verstappen) dat ook gelukt met 16 races per seizoen denk je? Natuurlijk is Verstappen extreem jong begonnen met F1 racen. Maar record als laps lead, podia, overwinningen krijgen veel minder betekenis en waarde wanneer je er 1,5 keer zoveel kunt pakken als -tig jaar geleden.
Een kampioenschap wordt daarentegen wel veel lastiger en mentaal zwaarder. Maar het F1 seizoen wordt te lang en er komen teveel piekmomenten, wat gewoon veel vraagt van teams en coureurs.
Maar das mijn mening….
Staat in de race director's event notes (pdf)quote:Op zaterdag 6 mei 2023 14:36 schreef Sally het volgende:
Geen idee of het al langs is gekomen, en ik probeer ook een goede bron op internet te vonden, maar:
er zouden (weer) aangepaste regels zijn voor de Standing Start na een rode vlag.
Namelijk dat er nu 60 seconden mogen zitten tussen de 1e rijder vanuit de pitstraat-opstelling, zodat de banden beter opgewarmd kunnen worden.
(eerder "30 Seconds after the Safety Car has left the pit lane, all drivers leave the pit lane and proceed to the grid without overtaking." - zoals eerder al wat aanpassingen voor de race van Baku 2023 gedaan waren).
Bron: Ziggo Racecafé van 5 mei 2023.
Thnx, was idd al op FIA.com aan het bladeren, maar moest zo ongeveer elke pdf downloaden. Niet al te veel zin in.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 14:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Staat in de race director's event notes (pdf)
Voor een aanpassing in de Sporting Regulations moet er een WMSC stemming geweest zijn. Die is er de afgelopen week niet geweest, dus zou het in de documenten van deze race moeten staan. De event notes leek me de meest waarschijnlijke plek, dus die heb ik als eerste bekeken.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 14:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Thnx, was idd al op FIA.com aan het bladeren, maar moest zo ongeveer elke pdf downloaden. Niet al te veel zin in.
Ik had wel de Sporting Directions laastste editie op de gok gepakt. SPORTING REGULATIONS
FIA 2023 Formula 1 Sporting Regulations - Issue 5 - 2023-04-25
De RB19 zit onder het minimum gewicht, waardoor je met de balans van de auto kunt spelen en Perez de auto meer naar zijn hand kan zetten.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:19 schreef Eagles89 het volgende:
Is dit hier al geplaatst? Die Perez is het alweer compleet naar zn hoofd gestegen, quotes als “ik ben veel sneller als vorig seizoen” en “ik kan beter met de banden omgaan” etc etc etc
Hopelijk dat Max hem even keihard op zn plek zet dit weekend.
https://www.nu.nl/formule(...)k-max-ingehaald.html
Is dit niet het zoveelste voorbeeld van De Media die duiken op dit en het vooral lekker in wrijven?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:19 schreef Eagles89 het volgende:
Is dit hier al geplaatst? Die Perez is het alweer compleet naar zn hoofd gestegen, quotes als “ik ben veel sneller als vorig seizoen” en “ik kan beter met de banden omgaan” etc etc etc
Hopelijk dat Max hem even keihard op zn plek zet dit weekend.
https://www.nu.nl/formule(...)k-max-ingehaald.html
En is dat dan het haakje-en-oogje wat er aan de RB wagens van 2023 zit?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
De RB19 zit onder het minimum gewicht
"Dit account bestaat niet."quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:21 schreef Starflyer het volgende:
De RBR is sowieso een van de meest uitgebalanceerde auto's, imho.
Veel downforce, weinig drag en een goede mechanische grip.
De Ferrari daarentegen heeft minder downforce maar is beter in de langzamere bochten. Ze verliezen echter tijd in de snelle bochten en op de rechte stukken als de DRS gebruikt wordt.
Bron
Nu welquote:
Hedendaagse F1 mediaquote:Op donderdag 11 mei 2023 11:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[Motorsport Italy] AlphaTauri: Ricciardo makes the seat fitting, he can replace De Vries (Italiaans)
Danny Ric is in Faenza om een stoeltje te passen voor de AT04, dus de brengt de geruchtenmolen op gang:
• Helmut Marko is ontevreden over De Vries tot dusver.
• De Vries zou al een ultimatum hebben gekregen; verbetering voor het einde van het Spaanse GP weekend, anders eruit.
Óf Danny Ric past alleen een stoeltje voor aanstaande Pirelli bandentests.
Zegt u het maar.
Is dit de herstructurering van de herstructurering? Gebed zonder end daar.quote:Op zondag 7 mei 2023 13:11 schreef Starflyer het volgende:
Gilles De Ferran is terug bij McLaren. Nadat De Ferran tussen 2018 en 2020 Sporting Director was, is hij nu terug als adviserende consultant om mee te helpen met de herstructurering van McLaren.
https://www.bbc.com/sport/formula1/65515325
Vraag me af wat die gast aan salaris krijgt.quote:
Hij zal wel bij de top 3 horen dus valt buiten het budgetcap, ik meen dat hij ook een aandeel heeft in Red Bull Racing of een afdeling ervan.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Vraag me af wat die gast aan salaris krijgt.
Zit dat in de buurt van Verstappen? Of het zelfde als Horner en Marco?
Het enige wat ik kan bedenken is ritme en kilometers blijven maken.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:56 schreef Marcoss het volgende:
Even los van of het waar is, vraag ik me af wat Ricciardo te winnen heeft om gedurende het seizoen in te stappen bij Alpha Tauri
Aan de andere kant is de kans klein dat hij nog een vol jaar F1 ergens gaat doen. Hij zei niet voor minder dan de winst mee te willen doen en er zijn een hele schep talenten die men boven hem zal verkiezen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is ritme en kilometers blijven maken.
Maar hij heeft natuurlijk veel meer te verliezen, want alles behalve een klinkklare oorwassing aan het adres van Yuki is pijnlijk en doet zijn marktwaarde geen goed.
Wat heeft hij dan te verliezen? Er was geen enkel team in hem geinteresseerd op Haas na, als hij Yuki naar huis rijdt ziet dat er misschien weer anders uit en zo niet kom je toch weer bij Haas of zo uit.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is ritme en kilometers blijven maken.
Maar hij heeft natuurlijk veel meer te verliezen, want alles behalve een klinkklare oorwassing aan het adres van Yuki is pijnlijk en doet zijn marktwaarde geen goed.
Een vast stoeltje? Beetje zoals het met de Hulk is gegaan.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:56 schreef Marcoss het volgende:
Even los van of het waar is, vraag ik me af wat Ricciardo te winnen heeft om gedurende het seizoen in te stappen bij Alpha Tauri
Yuki koste niks, zat in de deal met Hondaquote:Op donderdag 11 mei 2023 13:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken is ritme en kilometers blijven maken.
Maar hij heeft natuurlijk veel meer te verliezen, want alles behalve een klinkklare oorwassing aan het adres van Yuki is pijnlijk en doet zijn marktwaarde geen goed.
Geruchten zeggen 10 miljoen dollar per jaar.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Vraag me af wat die gast aan salaris krijgt.
Zit dat in de buurt van Verstappen? Of het zelfde als Horner en Marco?
Tja, weigeren zal er sowieso niet goed uitzien.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:56 schreef Marcoss het volgende:
Even los van of het waar is, vraag ik me af wat Ricciardo te winnen heeft om gedurende het seizoen in te stappen bij Alpha Tauri
Ik snap je punt hoor. Maar je kan ook stellen dat verslagen worden door Norris al niet best was, maar dat een jaar later ook nog eens klop krijgen van Yuki gewoon carrière beëindigend zal zijn voor een coureur van het kaliber van Ricciardo. Dezelfde Ricciardo die nog niet zo heel lang geleden genoemd werd als één van de absolute top coureurs binnen het huidige veld.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat heeft hij dan te verliezen? Er was geen enkel team in hem geinteresseerd op Haas na, als hij Yuki naar huis rijdt ziet dat er misschien weer anders uit en zo niet kom je toch weer bij Haas of zo uit.
Maar als hij niet overtuigd van zichzelf is heeft die hele missie toch geen zin, vroeg of laat hij met de billen bloot, dan lijkt me hoe vroeger hoe beter.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik snap je punt hoor. Maar je kan ook stellen dat verslagen worden door Norris al niet best was, maar om een jaar later ook nog eens klop te krijgen van Yuki gewoon carrière beëindigend zal zijn voor een coureur van het kaliber van Ricciardo. Dezelfde Ricciardo die nog niet zo heel lang geleden genoemd werd als één van de absolute top coureurs binnen het huidige veld.
Op basis van zijn uitlatingen in de media afgelopen maanden krijg ik de indruk dat Danny Ric zijn hoop erop heeft gevestigd om in 2024 als tweede coureur bij een top vier team in te stappen; hopend op een RB & Checo scenario waarbij een top vier team "ineens" zonder tweede rijder komt te zitten.
Hoe realistisch dat scenario is laten we maar even in het midden. Maar als hij daarop hoopt dan helpt het niet om ook nog eens tegen Yuki onderuit te gaan. En laten we eerlijk zijn; halverwege instappen bij een team tegen een coureur die daar al jaren zit, met een wagen die lastig en niet snel is en waarvan jij niet betrokken bent geweest bij de ontwikkeling ervan... dat is een flink risico.
Gohquote:Op donderdag 11 mei 2023 17:39 schreef Starflyer het volgende:
En het gerucht is alweer ontkend
https://www.f1maximaal.nl(...)vanger-voor-de-vries
Nu zei dat bij Gasly en Kvyat ook niet alles, maar toch..quote:Op donderdag 11 mei 2023 17:39 schreef Starflyer het volgende:
En het gerucht is alweer ontkend
https://www.f1maximaal.nl(...)vanger-voor-de-vries
Ja, dat was exact wat Russell hoopte.quote:Op donderdag 11 mei 2023 18:59 schreef schommelstoel het volgende:
Lees net dat Russel nu aan het klagen is bij de FIA voor aangepaste regels zodat het spannender kan worden.
Toto meer op de achtergrond sinds zijn jank moment over porpoising op Netflix.
En nu neemt Russell het over?
Waarom is het altijd Mercedes die aan het huilen is.
Of had hij(Russell) de hoop in een dominante wagen te komen toen hij naar Mercedes kwam?
Viel dat even tegen.
Neeeeeeee!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:39 schreef Nattekat het volgende:
Liberty Media wilt 10 sprint weekends in F1 2024
Haha
Nope
Nope
Nope
Nope
Ga weg
En dan niet eens even samenvatten.quote:Op donderdag 11 mei 2023 21:55 schreef Gehrman het volgende:
De altijd sympathieke Raymond Mens was te gast bij de Grand Prix radio podcast. Vanaf 42:30 confronteert hij Olav met het "zure sfeertje" die hij en het Ziggo kliekje creëerde rond het verliezen van de F1 rechten.
https://grandprixradio.nl(...)lass-van-max-2023-19
Hij zal hoe dan ook flink moeten verbeteren. Wat hij nu laat zien is F1-onwaardig, zie die lans ook maar eens te doorbreken. Zal niet makkelijk worden.quote:Op donderdag 11 mei 2023 17:39 schreef Starflyer het volgende:
En het gerucht is alweer ontkend
https://www.f1maximaal.nl(...)vanger-voor-de-vries
Mazepin? (één arm) Kubica? Latifi? Sirotkin? Haryanto?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 09:59 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hij zal hoe dan ook flink moeten verbeteren. Wat hij nu laat zien is F1-onwaardig, zie die lans ook maar eens te doorbreken. Zal niet makkelijk worden.
Latifi was de smaakmaker van de F1quote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mazepin? (één arm) Kubica? Latifi? Sirotkin? Haryanto?
Olav ontkende het zure sfeertje, maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te sprekenquote:Op donderdag 11 mei 2023 21:55 schreef Gehrman het volgende:
De altijd sympathieke Raymond Mens was te gast bij de Grand Prix radio podcast. Vanaf 42:30 confronteert hij Olav met het "zure sfeertje" die hij en het Ziggo kliekje creëerde rond het verliezen van de F1 rechten.
https://grandprixradio.nl(...)lass-van-max-2023-19
Arrogant kereltje is het ook.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Olav ontkende het zure sfeertje, maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te spreken
Tsunoda werd het afgelopen seizoen 22 jaar, dat verschilt natuurlijk ook nogal.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als je trouwens kijkt naar de reeks van TSU vorig jaar dan is het ook een wonder dat hij er nog zit:
8e
DNS
15e
7e
12e
10e
17e
13e
RET (de beroemde kuil bij het uitrijden van de pitstraat in Montreal)
14e
16e
RET (mechanisch)
19e
13e
RET (mechanisch, de beroemde VSC in Nederland)
14e
RET (Singapore, eigen fout)
13e
10e
RET (schade dankzij RIC)
17e
11e
Toch echt een heel zwak seizoen na een al niet bijster goed debuutjaar. Het was een knakenbak, maar dat is hij dit jaar vooralsnog ook. Maargoed, met TSU hebben ze íets meer geduld, want iets met Honda he..
De hele tijd er doorheen praten. Zijn ego loopt uit je luidsprekers.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Olav ontkende het zure sfeertje, maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te spreken
Volgens mij is dat meer een reclame cq concurrentie dingetjequote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te spreken
Niet alle 20 kunnen in de top 10 finishen he. Met 3 top teams zijn er 4 plekken voor 14 rijders over. En dan als rookie in een mindere wagen meermaals in de top 10 komen? Mweh.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als je trouwens kijkt naar de reeks van TSU vorig jaar dan is het ook een wonder dat hij er nog zit:
8e
DNS
15e
7e
12e
10e
17e
13e
RET (de beroemde kuil bij het uitrijden van de pitstraat in Montreal)
14e
16e
RET (mechanisch)
19e
13e
RET (mechanisch, de beroemde VSC in Nederland)
14e
RET (Singapore, eigen fout)
13e
10e
RET (schade dankzij RIC)
17e
11e
Toch echt een heel zwak seizoen na een al niet bijster goed debuutjaar. Het was een knakenbak, maar dat is hij dit jaar vooralsnog ook. Maargoed, met TSU hebben ze íets meer geduld, want iets met Honda he..
Die hele podcast is 1 grote reclame act (Harbourclub Vinkeveen, ‘you better Tinq’, www.paulvanbergen.nl, ja daar vind je m wel! Om maar wat te noemen). Mens noemde Viaplay ook verschillende keren. Het is gewoon kinderachtig zuur gedrag. Die middelvingers ook. Als Raymond iets scherper was geweest dan had hij kunnen zeggen: waarom heb je het steeds over die streamingsdienst?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij is dat meer een reclame cq concurrentie dingetje
Het komt heel vaak voor dat namen van bedrijven vermeden worden in allerlei media.
Ja, er betalen bedrijven om genoemd te worden in die Podcast. Precies daarom vermijd je het noemen van andere bedrijven.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Die hele podcast is 1 grote reclame act (Harbourclub Vinkeveen, ‘you better Tinq’, www.paulvanbergen.nl, ja daar vind je m wel! Om maar wat te noemen). Men noemde Viaplay ook verschillende keren. Het is gewoon kinderachtig zuur gedrag. Die middelvingers ook. Als Raymond iets scherper was geweest dan had hij kunnen zeggen: waarom heb je het steeds over die streamingsdienst?
Dit was niet zijn rookie seizoen, maar zijn tweede.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet alle 20 kunnen in de top 10 finishen he. Met 3 top teams zijn er 4 plekken voor 14 rijders over. En dan als rookie in een mindere wagen meermaals in de top 10 komen? Mweh.
Ja eens.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:27 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dit was niet zijn rookie seizoen, maar zijn tweede.
Verder ben ik het met je eens hoor, maar daarom mag er in mijn optiek ook best wat milder naar De Vries gekeken worden. Als je ziet hoe lang Yuki erover doet om enigszins stabiel te worden.
De Vries mazzelde min of meer ook de F1 in door zijn race in Monza en de kruiwagen bij Red Bull.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het ook wel schrijnend hoe bijna iedereen het er wel over eens is dat de AT de zwakste auto van het veld is, maar dat De Vries daar keihard wordt op afgerekend omdat Tsunoda dit seizoen een paar keer naar de 10e plek mazzelde terwijl Nyck nog wat moeite heeft met die auto onder controle houden.
Daarom mag je na een half jaar misschien wat meer verwachten van De Vries, dan bij Tsunoda na een heel jaar (of tweequote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tsunoda werd het afgelopen seizoen 22 jaar, dat verschilt natuurlijk ook nogal.
Die heeft dus mooi ongelijkquote:
Hopium van fans die hopen dat Daniel ooit nog eens terug komt in de F1quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het ook wel schrijnend hoe bijna iedereen het er wel over eens is dat de AT de zwakste auto van het veld is, maar dat De Vries daar keihard wordt op afgerekend omdat Tsunoda dit seizoen een paar keer naar de 10e plek mazzelde terwijl Nyck nog wat moeite heeft met die auto onder controle houden.
Olav moet eens de laatste 2 maanden van 2021 terug kijken en sindsdien zijn media optredens buiten GPradio en Ziggo ook eens onder de loep nemen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Olav ontkende het zure sfeertje, maar kreeg het niet voor elkaar de naam ViaPlay uit te spreken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |