abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin maandag 24 april 2023 @ 21:14:51 #201
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208891426
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wij mogen 100 rijden voor het klimaat. Nog zo’n grap :')
Die is best uit te leggen hoor, maar niet geloofwaardig op deze manier.

Sterker nog, helemaal niet nodig..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208892698
Het kabinet moet een beetje praktisch naar zaken gaan kijken, want soms denk je echt: Waar zijn ze mee bezig?
pi_208892849
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die is best uit te leggen hoor, maar niet geloofwaardig op deze manier.

Sterker nog, helemaal niet nodig..
Het idee was dat er ruimte zou komen om huizen te bouwen maar is geen woning extra gebouwd.

Altijd een welkome gedachte als je van Utrecht naar Maastricht sukkelt :P Overigens denk ik niet dat we ooit nog van dat 100 af komen. Ook niet als iedereen over is op elektrisch.
pi_208892866
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het idee was dat er ruimte zou komen om huizen te bouwen maar is geen woning extra gebouwd.

Altijd een welkome gedachte als je van Utrecht naar Maastricht sukkelt :P Overigens denk ik niet dat we ooit nog van dat 100 af komen. Ook niet als iedereen over is op elektrisch.
Dat zou ik echt gringe vinden.
De partij die vol voor terug naar 130 wil krijgt mijn stem.
Domste regel ooit (en sindsdien ook meer verkeersdoden)
Vakman pur sang
pi_208892919
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zou ik echt gringe vinden.
De partij die vol voor terug naar 130 wil krijgt mijn stem.
Domste regel ooit (en sindsdien ook meer verkeersdoden)
Vergeet het maar joh, het gezanik van VVN wordt alleen maar erger.
pi_208892938
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vergeet het maar joh, het gezanik van VVN wordt alleen maar erger.
Het gebrek aan actie / tegengas is ook stuitend
Vakman pur sang
  maandag 24 april 2023 @ 23:01:00 #207
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208893060
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:


Domste regel ooit (en sindsdien ook meer verkeersdoden)
Die toename komt door de toename van bejaarden op electrische fietsen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208893121
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 23:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die toename komt door de toename van bejaarden op electrische fietsen.
Ook snelweg is alleen maar toegenomen
Vakman pur sang
  maandag 24 april 2023 @ 23:26:35 #209
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208893268
quote:
14s.gif Op maandag 24 april 2023 20:35 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Nou dan is het opgelost
Op zich wel. Dan gaat de werkgever meer afwegen of hij de reisbeweging het geld waard vindt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_208893409
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nederland is echt dood- en doodziek. Je zou liever een pauzeknop indrukken en alles maar dan ook echt alles hervormen. Zoveel jaren aan wanbeleid. Schrijnend. Lage inkomens worden alleen maar op meer en meer kosten gejaagd.

Juist deze groep hebben vooral toeslagen, leeft in slecht geisoleerde woningen, hebben auto/OV nodig om naar werk te komen. Maar we knijpen ze liever nog verder uit.

Dus wat doet de burger? Ze stemmen massaal op de plattelands VVD. Chapeau.
pi_208893498
Niks mis mee, 100 rijden. Betere doorstroming en het scheelt in tijd echt nauwelijks.

Ik reed sowieso al zelden harder dan 100, ook toen de max nog 130 was. Veel prettiger.

En mijn piemel is lang genoeg van zichzelf dus compenseren is ook niet echt nodig.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208893906
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 00:11 schreef BlackLining het volgende:
Niks mis mee, 100 rijden. Betere doorstroming en het scheelt in tijd echt nauwelijks.

Ik reed sowieso al zelden harder dan 100, ook toen de max nog 130 was. Veel prettiger.

En mijn piemel is lang genoeg van zichzelf dus compenseren is ook niet echt nodig.
“Maatregel X raakt mij niet, dus het is een goede maatregel”. Als jij graag 100 wil rijden is er toch niemand die je tegenhoudt? Ik rij regelmatig naar Zuid-Limburg of Zeeland en dan ben je (vanuit midden NL) gewoon 20-25 minuten langer onderweg. Bovendien is 130 ook gewoon de standaard in Europa, dus wat mij betreft zsm terugdraaien.
pi_208893980
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 00:11 schreef BlackLining het volgende:
Niks mis mee, 100 rijden. Betere doorstroming en het scheelt in tijd echt nauwelijks.

Ik reed sowieso al zelden harder dan 100, ook toen de max nog 130 was. Veel prettiger.

En mijn piemel is lang genoeg van zichzelf dus compenseren is ook niet echt nodig.
Dat is een hardnekkige fout. De doorstroming verslechterd wel met 30%. Omdat er geen snelheidsverschil tussen de banen zit stroopt het verkeer eerder op en er zijn minder voertuigen per uur te verwerken.
Vakman pur sang
pi_208894026
Als je veel op de weg zit, begrijp je wat ik bedoel.
Wat ik het kutte vind aan 100 is dat het een gevoel van vrijheid wegneemt.
Normaal kon je je losrijden, meer dynamiek. Nu is het als een stel schapen die precies dezelfde snelheid rijden op elke baan.
Mensen zitten ook massaal op de telefoon ineens vandaar de toename van ongelukken.

En dit alles omdat bouwprojecten toen konden doorgaan door 4% stikstof afname.
Koop 1 varkensboer uit en je hebt meer winst.
Vakman pur sang
pi_208894060
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 06:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
“Maatregel X raakt mij niet, dus het is een goede maatregel”. Als jij graag 100 wil rijden is er toch niemand die je tegenhoudt? Ik rij regelmatig naar Zuid-Limburg of Zeeland en dan ben je (vanuit midden NL) gewoon 20-25 minuten langer onderweg. Bovendien is 130 ook gewoon de standaard in Europa, dus wat mij betreft zsm terugdraaien.
Ik rij toch met enige regelmaat van Groningen naar de Zuid-Hollandse eilanden. Op een reistijd van meer dan 3 uur scheelt het nog geen kwartier. Dat vind ik echt vrij verwaarloosbaar op zo'n afstand.

En wat mij betreft rijdt het allemaal veel prettiger op de vierbaanssnelwegen die er in het grootste deel van het land liggen: het snelheidsverschil tussen de linker- en de rechterbaan is veel kleiner. Het verschil tussen 90 km/u van de vrachtwagens en (iets boven de) 130 km/u op de linkerbaan was eigenlijk gevaarlijk groot.

En inderdaad is de doorstroming beter, er passen namelijk meer auto's op eenzelfde stuk weg bij 100km/u dan het was bij 130km/u.

Verder is het met de benzineprijzen nogal absurd om 130 te gaan rijden: het verschil in verbruik tussen 100 en 130 is bij een gemiddelde auto 25%. Dus als je het nu naar 130 gooit wordt het alleen maar gevaarlijker, een hele grote groep mensen wil namelijk niet eens 130 meer rijden. En dus creëer je meer snelheidsverschillen, de grootste oorzaak van ongelukken op de snelweg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208894162
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 23:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die toename komt door de toename van bejaarden op electrische fietsen.
Gisteren was daar wel weer een mooi artikel over waarbij de helmplicht wordt aangehaald.

Dan is er weer een groep mensen die graag een helmplicht wilt want dat vinden ze veiliger.
Niemand houdt je tegen om er 1 op te zetten.
pi_208894175
Vandaag presenteren Rutte en Vijlbrief in Groningen de plannen met Groningen. De maatregelen komen op rijksoverheid.nl/gaswinninggroningen.

Vijlbrief stuurde vandaag een ingezonden brief in bij het DvhN. https://dvhn.nl/meningen/(...)jullie-28384908.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208894205
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 07:54 schreef Hanca het volgende:
Vandaag presenteren Rutte en Vijlbrief in Groningen de plannen met Groningen. De maatregelen komen op rijksoverheid.nl/gaswinninggroningen.

Vijlbrief stuurde vandaag een ingezonden brief in bij het DvhN. https://dvhn.nl/meningen/(...)jullie-28384908.html
Hij moet geen brief sturen maar het geld overmaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 25-04-2023 08:41:23 ]
pi_208894213
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 07:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Gisteren was daar wel weer een mooi artikel over waarbij de helmplicht wordt aangehaald.

Dan is er weer een groep mensen die graag een helmplicht wilt want dat vinden ze veiliger.
Niemand houdt je tegen om er 1 op te zetten.
Het is de mondkapjesdiscussie all over. Zelfde verhaal met die maximumsnelheid. In plaats van zelf je gedrag aan te passen moet het van bovenaf opgelegd worden.
pi_208894228
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 07:54 schreef Hanca het volgende:
Vandaag presenteren Rutte en Vijlbrief in Groningen de plannen met Groningen. De maatregelen komen op rijksoverheid.nl/gaswinninggroningen.

Vijlbrief stuurde vandaag een ingezonden brief in bij het DvhN. https://dvhn.nl/meningen/(...)jullie-28384908.html
Ik begrijp dat Vijlbrief als een graag geziene gast is in Groningen. Maar deze quote:

quote:
We zullen als kabinet de fouten herstellen en het vertrouwen proberen terug te winnen.
Hoe vaak is dit nu al geroepen? Hoe krijg je het nog je strot uit man :')
pi_208894242
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 07:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik rij toch met enige regelmaat van Groningen naar de Zuid-Hollandse eilanden. Op een reistijd van meer dan 3 uur scheelt het nog geen kwartier. Dat vind ik echt vrij verwaarloosbaar op zo'n afstand.

En wat mij betreft rijdt het allemaal veel prettiger op de vierbaanssnelwegen die er in het grootste deel van het land liggen: het snelheidsverschil tussen de linker- en de rechterbaan is veel kleiner. Het verschil tussen 90 km/u van de vrachtwagens en (iets boven de) 130 km/u op de linkerbaan was eigenlijk gevaarlijk groot.

En inderdaad is de doorstroming beter, er passen namelijk meer auto's op eenzelfde stuk weg bij 100km/u dan het was bij 130km/u.

Verder is het met de benzineprijzen nogal absurd om 130 te gaan rijden: het verschil in verbruik tussen 100 en 130 is bij een gemiddelde auto 25%. Dus als je het nu naar 130 gooit wordt het alleen maar gevaarlijker, een hele grote groep mensen wil namelijk niet eens 130 meer rijden. En dus creëer je meer snelheidsverschillen, de grootste oorzaak van ongelukken op de snelweg.
De verlaging was bedoeld om de stikstofuitstoot te verlagen. Waarvan het effect verwaarloosbaar is. Niet om alle zaken die jij nu aanvoert, hè. Het had niks te maken met veiligheid, brandstofbesparing of wat dan ook.
pi_208894249
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik begrijp dat Vijlbrief als een graag geziene gast is in Groningen. Maar deze quote:
[..]
Hoe vaak is dit nu al geroepen? Hoe krijg je het nog je strot uit man :')
Wat moet hij dan zeggen? Dat ze de fouten niet willen herstellen? Of dat er nooit iets fout is gegaan?

Vijlbrief is inderdaad graag gezien hier. Niet alleen omdat hij 2/3 dagen per week in Groningen is, maar ook omdat hij juist wel echt lijkt te luisteren naar wat er in werkelijkheid speelt en niet naar wat ambtenaren in Den Haag denken dat er speelt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208894270
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De verlaging was bedoeld om de stikstofuitstoot te verlagen. Waarvan het effect verwaarloosbaar is. Niet om alle zaken die jij nu aanvoert, hè. Het had niks te maken met veiligheid, brandstofbesparing of wat dan ook.
Heb je gelijk in, al zijn die brandstofbesparing en de stikstofuitstoot verlaging (die niet verwaarloosbaar is, 4% is nog best veel) natuurlijk aan elkaar gekoppeld.

Maar we zien nu dat het veiliger is op de wegen door 100 te rijden, dus dat is wel een argument dat je mee moet nemen als je het terug wil draaien. Willen we dat rijden weer onveiliger gaat worden? En hou je daarbij rekening met die vrij grote groep mensen die echt geen 130 meer gaat rijden, die je nu ook na 19u geen 130 ziet rijden?

Op de vierbaanssnelwegen lijkt me 130 invoeren echt een heel slecht idee. Op de zesbaanssnelwegen zou het misschien kunnen, vooral als een groter deel van het wagenpark straks vanaf 2025 snel electrisch wordt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208894485
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 06:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
“Maatregel X raakt mij niet, dus het is een goede maatregel”. Als jij graag 100 wil rijden is er toch niemand die je tegenhoudt? Ik rij regelmatig naar Zuid-Limburg of Zeeland en dan ben je (vanuit midden NL) gewoon 20-25 minuten langer onderweg. Bovendien is 130 ook gewoon de standaard in Europa, dus wat mij betreft zsm terugdraaien.
Ook een maatregel die wel mensen 'raakt' kan een prima maatregel zijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 07:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is een hardnekkige fout. De doorstroming verslechterd wel met 30%. Omdat er geen snelheidsverschil tussen de banen zit stroopt het verkeer eerder op en er zijn minder voertuigen per uur te verwerken.
Onzin. Creatief bedacht, maar onzin.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De verlaging was bedoeld om de stikstofuitstoot te verlagen. Waarvan het effect verwaarloosbaar is. Niet om alle zaken die jij nu aanvoert, hè. Het had niks te maken met veiligheid, brandstofbesparing of wat dan ook.
Wat er niks aan af doet dat het fijne bijkomstigheden zijn bij een maatregel die alleen sommige lieden in hun 'vrijheid beperkt', iets wat sowieso een vrij absurde suggestie is in een afgesloten auto op een eenrichting snelweg tussen de andere auto's.


Ik rij ook regelmatig op en neer tussen Brabant en Groningen en de tijdswinst is inderdaad nog geen kwartier. Scheelt 15-20% aan brandstof en je komt een stuk uitgeruster aan.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208895353
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Spitstoeslag en op rustige momenten minder treinen. Ook een lekkere combinatie.

Wat is hier toch het idee van? Werkende armen gaan creëren of wat?
Ja hoe gaat dit te combineren zijn met de duurzaamheidsdoelstellingen door het OV nog onaantrekkelijker te maken.
Zelfs als ik in mijn eentje rij ben ik vaak net zo duur dan wel niet goedkoper uit dan met het OV en dan woon ik nog een 20 minuten fietsen van een station en dus niet in de rimboe. Overigens is de auto vrijwel altijd sneller.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208895478
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb je gelijk in, al zijn die brandstofbesparing en de stikstofuitstoot verlaging (die niet verwaarloosbaar is, 4% is nog best veel) natuurlijk aan elkaar gekoppeld.

Maar we zien nu dat het veiliger is op de wegen door 100 te rijden, dus dat is wel een argument dat je mee moet nemen als je het terug wil draaien. Willen we dat rijden weer onveiliger gaat worden? En hou je daarbij rekening met die vrij grote groep mensen die echt geen 130 meer gaat rijden, die je nu ook na 19u geen 130 ziet rijden?

Op de vierbaanssnelwegen lijkt me 130 invoeren echt een heel slecht idee. Op de zesbaanssnelwegen zou het misschien kunnen, vooral als een groter deel van het wagenpark straks vanaf 2025 snel electrisch wordt.
Vorig jaar was het aantal verkeersslachtoffers anders het hoogste in 15 jaar, dus zo veel veiliger is het niet geworden sinds die introductie van 100 op de snelweg. En daar zullen uiteraard de nodige andere redenen voor zijn, maar zomaar de claim maken dat 'we zien dat het veiliger is geworden op de wegen' is iets wat je met deze cijfers niet kan doen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208895581
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 10:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Vorig jaar was het aantal verkeersslachtoffers anders het hoogste in 15 jaar, dus zo veel veiliger is het niet geworden sinds die introductie van 100 op de snelweg. En daar zullen uiteraard de nodige andere redenen voor zijn, maar zomaar de claim maken dat 'we zien dat het veiliger is geworden op de wegen' is iets wat je met deze cijfers niet kan doen.
Verkeersslachtoffers, idd. Maar niet snelwegongelukken, die zijn fors afgenomen:
https://www.parool.nl/ned(...)100-km-uur~babf3431/

Daar zat wat corona-effect bij, maar:
quote:
Op snelwegen waar de limiet tussen 06.00 en 19.00 uur naar 100 ging, daalde het aantal ongevallen veel harder dan op rijkswegen waar de maximumsnelheid onveranderd bleef. Op snelwegen met de verlaagde limiet vielen ruim de helft minder slachtoffers (-56 procent), op de overige snelwegen bedroeg de daling 31 procent.
Dus het is gewoon veiliger met 100.

Je kunt moeilijk de schuld van het aantal ongelukken met e-bikes (de hoofdreden van de stijgende cijfers) aan de snelheidslimiet op de snelweg geven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208895730
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja de welkebende "prijsprikkel"

Waar je geen hol aan hebt als je geen alternatief hebt, dan is het louter een lastenerzwaring waar je op geen enkele manier onderuit komt. Idem voor de brandstofprijzen
Nu het alternatief is het buitenland met ellenlange rijen bij de Belgische grens. Nu loont dat niet echt meer maar dan wordt het prijsverschil iets van ¤0,41 per liter.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:11:58 #229
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208895871
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De verlaging was bedoeld om de stikstofuitstoot te verlagen. Waarvan het effect verwaarloosbaar is. Niet om alle zaken die jij nu aanvoert, hè. Het had niks te maken met veiligheid, brandstofbesparing of wat dan ook.
Dit inderdaad.

Dit was het narratief. Niet het gelul wat hanca aandraagt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:16:13 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208895897
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 07:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je veel op de weg zit, begrijp je wat ik bedoel.
Wat ik het kutte vind aan 100 is dat het een gevoel van vrijheid wegneemt.
Normaal kon je je losrijden, meer dynamiek. Nu is het als een stel schapen die precies dezelfde snelheid rijden op elke baan.
Mensen zitten ook massaal op de telefoon ineens vandaar de toename van ongelukken.

En dit alles omdat bouwprojecten toen konden doorgaan door 4% stikstof afname.
Koop 1 varkensboer uit en je hebt meer winst.
Dit.
Het stroopt veel sneller op met 100. Veel meer dicht op elkaar treintjes rijden en een veel hoger gevoel van drukte.

Het verschil met vrachtwagens is ook veel te klein waardoor er veel sneller een soort tromboze effect is bij het inhalen van een vrachtwagen.
En jezelf even naar de ruimte rijden is vaak een hele goede oplossing. Het enige wat je nu kan doen is je gas loslaten en af laten zakken. Ook niet fijn want de rest stroopt achter jou op waardoor het nog drukker wordt en ergens achter je mensen op de rem moeten gaan staan.

100 overdag is echt helemaal kut. In de randstad kan ik het nog wel snappen omdat het daar gewoon drukker is, in de rest van het land echt gewoon niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:17:56 #231
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208895909
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 07:58 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hij moet geen brief sturen maar het geld overmaken.
Een fatsoenlijke treinlijn aanleggen. Waarover al jaren wordt geluld.

Per meter duurt het bijna nog langer dan de a4 Midden Delfland.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208895927
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 10:36 schreef Hanca het volgende:
Dus het is gewoon veiliger met 100.
Met 50 is het nog veiliger :)
pi_208895945
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:19 schreef alpeko het volgende:

[..]
Met 50 is het nog veiliger :)
Ja, we kunnen natuurlijk alles in het absurde trekken, of we kunnen serieus naar de feiten kijken. Ik kies voor dat laatste.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208895977
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, we kunnen natuurlijk alles in het absurde trekken, of we kunnen serieus naar de feiten kijken. Ik kies voor dat laatste.
Wat is daar niet serieus aan dan? Waarom vindt je 100 wel acceptabel en 50 niet dan? Waar ligt de grens. Doe nu niet alsof jij daar een serieuze onderbouwing voor hebt. Langzamer is veiliger en ergens spreken we met elkaar af waar die grens ligt.
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:26:55 #235
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_208895994
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 23:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dus wat doet de burger? Ze stemmen massaal op de plattelands VVD. Chapeau.
Welk punt wil je maken? Dit kabinet voert vooral D66-beleid uit. Ook zijn de verschillen tussen VVD en D66 niet significant te noemen. Weg met de VVD, hup D66 gaat niets oplossen.
Zeer stabiel genie.
pi_208896017
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:24 schreef alpeko het volgende:

[..]
Wat is daar niet serieus aan dan? Waarom vindt je 100 wel acceptabel en 50 niet dan? Waar ligt de grens. Doe nu niet alsof jij daar een serieuze onderbouwing voor hebt.
Het verschil tussen 130 en 100 is op meer dan 3 uur rijden nog geen kwartier, van 100 naar 50 zou de reistijd wel ongeveer verdubbelen. Oftewel: niet serieus te nemen.

De 100 wegen naar 80 brengen en de 80 wegen naar 60 zou ik trouwens wel wat voor voelen. We accepteren te makkelijk een heleboel ongelukken op de weg, wat mij betreft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208896036
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 10:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Verkeersslachtoffers, idd. Maar niet snelwegongelukken, die zijn fors afgenomen:
https://www.parool.nl/ned(...)100-km-uur~babf3431/

Daar zat wat corona-effect bij, maar:
[..]
Dus het is gewoon veiliger met 100.

Je kunt moeilijk de schuld van het aantal ongelukken met e-bikes (de hoofdreden van de stijgende cijfers) aan de snelheidslimiet op de snelweg geven.
Dit gaat nog over 2021, midden in Coronatijd. In 2022 is het aantal verkeersdoden enorm gestegen, dus het is niet gezegd dat dit een blijvend effect is. Moeten we dan nu terug naar 80 km/h, om het nog veiliger te maken?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 11:31:40 #238
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896039
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het verschil tussen 130 en 100 is op meer dan 3 uur rijden nog geen kwartier, van 100 naar 50 zou de reistijd wel ongeveer verdubbelen. Oftewel: niet serieus te nemen.

De 100 wegen naar 80 brengen en de 80 wegen naar 60 zou ik trouwens wel wat voor voelen. We accepteren te makkelijk een heleboel ongelukken op de weg, wat mij betreft.
Dit is net zo kansloos als al die lui die roepen voor een fietshelmplicht als de cijfers eens tegenvallen. 100 is al gigantisch traag op de meeste snelwegen in dit land en wordt volledig genegeerd. Als je nooit lange stukken rijdt is het makkelijk roepen, maar dit is echt een gigantisch dom idee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896062
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit is net zo kansloos als al die lui die roepen voor een fietshelmplicht als de cijfers eens tegenvallen. 100 is al gigantisch traag op de meeste snelwegen in dit land en wordt volledig genegeerd. Als je nooit lange stukken rijdt is het makkelijk roepen, maar dit is echt een gigantisch dom idee.
Ik rij dus wel regelmatig lange stukken, ik woon in Groningen en mijn familie op de Zuid-Hollandse eilanden.

Ik bedoel dus ook geen 80 op de snelwegen, maar 80 op de N wegen. Dus de snelweg naar 100, de N wegen naar 80 en de huidige 80 wegen naar 60.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 11:35:06 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896067
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik rij dus wel regelmatig lange stukken, ik woon in Groningen en mijn familie op de Zuid-Hollandse eilanden.

Ik bedoel dus ook geen 80 op de snelwegen, maar 80 op de N wegen.

Typische 80 weg dit ja.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896083
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:31 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dit gaat nog over 2021, midden in Coronatijd. In 2022 is het aantal verkeersdoden enorm gestegen, dus het is niet gezegd dat dit een blijvend effect is. Moeten we dan nu terug naar 80 km/h, om het nog veiliger te maken?
Het aantal doden is juist gedaald: https://www.ad.nl/auto/po(...)rs-in-2022~a1ad212a/

Het aantal ongevallen gestegen en daar noemt de Nationale Politie gelijk de e-bike als reden. Niet zo gek: allemaal mensen die al decennia niet boven de 15 kwamen die nu plots 25 rijden. Die snelheid kunnen ze niet aan. Verder noemen ze dus de provinciale wegen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 11:38:17 #242
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896085
En om die populistische onzin eens en voor altijd de kop in te drukken, hier voor de grap nog even een mooi grafiekje waaruit blijkt dat het toch echt de gemeentelijke wegen zijn die het gevaarlijkst zijn

100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896100
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Typische 80 weg dit ja.
Die weg ken ik heel goed. Is inderdaad zeker na alle verbouwingen van de laatste 10 jaar geen typische N weg meer, maar eerder een soort snelweg. Je zou er dan voor kunnen kiezen dit gewoon de A11 te laten worden, wat ooit ook de bedoeling was. Maar dit is echt een uitzondering, de meeste N wegen zien er echt niet zo uit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208896120
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:38 schreef Nattekat het volgende:
En om die populistische onzin eens en voor altijd de kop in te drukken, hier voor de grap nog even een mooi grafiekje waaruit blijkt dat het toch echt de gemeentelijke wegen zijn die het gevaarlijkst zijn

[ afbeelding ]
Niks geen populistische onzin. Natuurlijk gebeuren de meeste ongelukken in een dorp waar kinderen tussen auto's vandaan springen en waar er fietsers op de weg rijden. Maar ik heb gewoon een gedegen bron, een onderzoeksrapport in opdracht van Rijkswaterstaat, gegeven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 11:44:06 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896139
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die weg ken ik heel goed. Is inderdaad zeker na alle verbouwingen van de laatste 10 jaar geen typische N weg meer, maar eerder een soort snelweg. Je zou er dan voor kunnen kiezen dit gewoon de A11 te laten worden, wat ooit ook de bedoeling was. Maar dit is echt een uitzondering, de meeste N wegen zien er echt niet zo uit.
We hebben het over N wegen waar je 100 mag. Die zijn gigantisch zeldzaam.

De gemiddelde 80-weg is ook gewoon volledig ingericht als 80-weg. Het zijn gewoon sommige achterlijke indelingen die bepaalde plekken dodenwegen maken, maar dan pak je die plekken aan en niet de kaarsrechte weg bij mij om de hoek.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896146
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niks geen populistische onzin. Natuurlijk gebeuren de meeste ongelukken in een dorp waar kinderen tussen auto's vandaan springen en waar er fietsers op de weg rijden. Maar ik heb gewoon een gedegen bron, een onderzoeksrapport in opdracht van Rijkswaterstaat, gegeven.
30 binnen de bebouwde kom ben je zeker ook voorstander van?

Mooi, zo’n rubbertegelsamenleving.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 11:45:47 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896158
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niks geen populistische onzin. Natuurlijk gebeuren de meeste ongelukken in een dorp waar kinderen tussen auto's vandaan springen en waar er fietsers op de weg rijden. Maar ik heb gewoon een gedegen bron, een onderzoeksrapport in opdracht van Rijkswaterstaat, gegeven.
Ik vind janken om helmplicht voor fietsers populisme omdat het een veel te simpele conclusie is die tevens nergens op slaat. Om diezelfde reden vind ik meteen krampachtig schreeuwen dat de Vmax omlaag moet populisme, omdat dat nou eenmaal niet de oplossing is voor elke situatie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896178
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:38 schreef Nattekat het volgende:
En om die populistische onzin eens en voor altijd de kop in te drukken, hier voor de grap nog even een mooi grafiekje waaruit blijkt dat het toch echt de gemeentelijke wegen zijn die het gevaarlijkst zijn

[ afbeelding ]
Wat verder totaal losstaat van de discussie over veiligheid op snelwegen op zich.

Maar ja, in een hoop van die 50 km zones kan de snelheid ook gerust omlaag. Al zul je daarvoor de weg anders moeten inrichten, de snelheid aanpassen met een simpel bordje is niet effectief.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208896181
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik vind janken om helmplicht voor fietsers populisme omdat het een veel te simpele conclusie is die tevens nergens op slaat. Om diezelfde reden vind ik meteen krampachtig schreeuwen dat de Vmax omlaag moet populisme, omdat dat nou eenmaal niet de oplossing is voor elke situatie.
Ik denk dat de toegenomen risico-aversie ook deels is terug te voeren op covid. Velen zijn het normaal gaan vinden dat de overheid maar maatregelen moet nemen om allerlei risico’s te verkleinen die lange tijd gewoon acceptabel waren en waar geen hond zich druk over maakte.
pi_208896188
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik vind janken om helmplicht voor fietsers populisme omdat het een veel te simpele conclusie is die tevens nergens op slaat. Om diezelfde reden vind ik meteen krampachtig schreeuwen dat de Vmax omlaag moet populisme, omdat dat nou eenmaal niet de oplossing is voor elke situatie.
Je haalt er weer iets irrelevants bij. Die helm is (vooralsnog en wat mij betreft blijft dat zo) een persoonlijke keuze waar verder niemand last van heeft. Zullen altijd wel lieden zijn die zich gekrenkt voelen in hun Hollandsche Trots bij het zien van een fietshelm maar dat moet je verder niet te serieus nemen.

De maximale snelheid die ergens wordt gereden heeft gevolgen voor iedereen in het verkeer, van vrachtwagenchauffeur tot voetganger en kleuter op een driewieler.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208896206
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Je haalt er weer iets irrelevants bij. Die helm is (vooralsnog en wat mij betreft blijft dat zo) een persoonlijke keuze waar verder niemand last van heeft. Zullen altijd wel lieden zijn die zich gekrenkt voelen in hun Hollandsche Trots bij het zien van een fietshelm maar dat moet je verder niet te serieus nemen.

De maximale snelheid die ergens wordt gereden heeft gevolgen voor iedereen in het verkeer, van vrachtwagenchauffeur tot voetganger en kleuter op een driewieler.
Moet dit nou weer zo? De vraag hoe ver je wil gaan om verkeersslachtoffers te voorkomen is toch gewoon legitiem?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 11:52:38 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896209
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Wat verder totaal losstaat van de discussie over veiligheid op snelwegen op zich.

Maar ja, in een hoop van die 50 km zones kan de snelheid ook gerust omlaag. Al zul je daarvoor de weg anders moeten inrichten, de snelheid aanpassen met een simpel bordje is niet effectief.
Veel wegen in de bebouwde kom waar doden vallen zijn gewoon fout ingericht. Hier is 2 maanden terug een scholier omgekomen op een weg waar geen ruimte is voor fietsers die tevens dienst doet als gebiedsontsluitingsweg voor een bedrijventerrein. Zo'n weg kan je niet 30 maken, dat werkt niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896220
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Moet dit nou weer zo? De vraag hoe ver je wil gaan om verkeersslachtoffers te voorkomen is toch gewoon legitiem?
Zeker. Mag ik daarom niet benoemen dat haat jegens het concept fietshelm vrij ridicuul is?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 11:54:35 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896227
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Je haalt er weer iets irrelevants bij. Die helm is (vooralsnog en wat mij betreft blijft dat zo) een persoonlijke keuze waar verder niemand last van heeft. Zullen altijd wel lieden zijn die zich gekrenkt voelen in hun Hollandsche Trots bij het zien van een fietshelm maar dat moet je verder niet te serieus nemen.

De maximale snelheid die ergens wordt gereden heeft gevolgen voor iedereen in het verkeer, van vrachtwagenchauffeur tot voetganger en kleuter op een driewieler.
Fietsdoden omhoog -> bepaalde figuren schreeuwen om een helmplicht
Doden omhoog -> bepaalde figuren schreeuwen om een verlaging Vmax

Het is dezelfde krampachtige conclusie die even onnozel is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896230
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Veel wegen in de bebouwde kom waar doden vallen zijn gewoon fout ingericht. Hier is 2 maanden terug een scholier omgekomen op een weg waar geen ruimte is voor fietsers die tevens dienst doet als gebiedsontsluitingsweg voor een bedrijventerrein. Zo'n weg kan je niet 30 maken, dat werkt niet.
Natuurlijk kan dat wel. Kwestie van prioriteiten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208896232
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat de toegenomen risico-aversie ook deels is terug te voeren op covid. Velen zijn het normaal gaan vinden dat de overheid maar maatregelen moet nemen om allerlei risico’s te verkleinen die lange tijd gewoon acceptabel waren en waar geen hond zich druk over maakte.
Dit heeft bij mij niks te maken met covid. Ik vond bij de invoering voor covid de veiligheid al een hele goede reden voor de snelheidsverlaging.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208896237
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het verschil tussen 130 en 100 is op meer dan 3 uur rijden nog geen kwartier, van 100 naar 50 zou de reistijd wel ongeveer verdubbelen. Oftewel: niet serieus te nemen.
Wiskundig gezien is die aanname niet juist. Uiteraard hangt het af van de drukte en of je die snelheid dus kunt vasthouden maar als je 10 km/u harder rijdt win je per uur al ca. 5 minuten. Als je echt per uur 30 km meer kunt afleggen dan win je ca. 15 minuten per uur.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 11:56:33 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896243
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Natuurlijk kan dat wel. Kwestie van prioriteiten.
Nee, dat kan gewoon niet, doe niet zo dom. Je kan een gebiedsomsluitingsweg voor een bedrijventerrein niet inrichten als 30 weg.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896244
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:38 schreef Nattekat het volgende:
En om die populistische onzin eens en voor altijd de kop in te drukken, hier voor de grap nog even een mooi grafiekje waaruit blijkt dat het toch echt de gemeentelijke wegen zijn die het gevaarlijkst zijn

[ afbeelding ]
Daarom ook gewoon 130 in de bebouwde kom :P
pi_208896249
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:55 schreef alpeko het volgende:

[..]
Wiskundig gezien is die aanname niet juist. Uiteraard hangt het af van de drukte en of je die snelheid dus kunt vasthouden maar als je 10 km/u harder rijdt win je per uur al ca. 5 minuten. Als je echt per uur 30 km meer kunt afleggen dan win je ca. 15 minuten per uur.
Kan me niet schelen wat het wiskundig is, ik rij die afstand zeer regelmatig en dan scheelt het gewoon nog geen kwartier. Ook op de TomTom is dat verschil zo klein, of ik hem overdag invoer of na 19u.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208896251
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Fietsdoden omhoog -> bepaalde figuren schreeuwen om een helmplicht
Doden omhoog -> bepaalde figuren schreeuwen om een verlaging Vmax

Het is dezelfde krampachtige conclusie die even onnozel is.
Het is dezelfde Pavlov als tijdens de pandemie. Zodra dat soort cijfers naar buiten komt, begint het gejank om maatregelen. Waarbij er uiteraard altijd naar de overheid wordt gekeken ipv zelf in actie te komen.
pi_208896261
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, dat kan gewoon niet, doe niet zo dom. Je kan een gebiedsomsluitingsweg voor een bedrijventerrein niet inrichten als 30 weg.
Waarom niet?

Ik ken de specifieke situatie niet he, dus het zou zomaar kunnen dat ik het in dit geval net je eens ben. Maar het alles overkoepelende argument "het is een ontsluitingsweg dus het moet minstens 50 zijn" is flauwekul.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 11:59:07 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896266
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is dezelfde Pavlov als tijdens de pandemie. Zodra dat soort cijfers naar buiten komt, begint het gejank om maatregelen. Waarbij er uiteraard altijd naar de overheid wordt gekeken ipv zelf in actie te komen.
Alhoewel ik het ermee eens ben dat er tijdens Covid idd soms even achterlijk werd gehandeld, is dat debat dusdanig gepolariseerd dat ik mijn vingers er niet eens aan ga branden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896272
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kan me niet schelen wat het wiskundig is, ik rij die afstand zeer regelmatig en dan scheelt het gewoon nog geen kwartier. Ook op de TomTom is dat verschil zo klein, of ik hem overdag invoer of na 19u.
N=1 Mijn ervaring is anders. Dan kijk je niet ver vooruit. Of je rijdt in de drukte. Dat kan ook. Voor mij maakt het op een kort ritje naar mijn ouders al 5 min uit sinds het niet meer overal 120/130 is.

Maar we zullen het bij max 100 houden dan omdat Hanca van Groningen naar de Zuid-Hollandse eilanden er maar 5 min per uur mee wint.
pi_208896274
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kan me niet schelen wat het wiskundig is, ik rij die afstand zeer regelmatig en dan scheelt het gewoon nog geen kwartier. Ook op de TomTom is dat verschil zo klein, of ik hem overdag invoer of na 19u.
Dit is wel een beetje N=1 en wat matig als weerlegging hè.
pi_208896280
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is dezelfde Pavlov als tijdens de pandemie. Zodra dat soort cijfers naar buiten komt, begint het gejank om maatregelen. Waarbij er uiteraard altijd naar de overheid wordt gekeken ipv zelf in actie te komen.
Zelf in actie komen?

Hoe moet ik dat voor me zien? Een 30 in een cirkeltje printen op een A4tje en op een boom spijkeren? _O-

Dit gaat op voor de fietshelm. Dat moet men lekker zelf weten. De maximum snelheid is gewoon een overheidskwestie.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208896297
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Alhoewel ik het ermee eens ben dat er tijdens Covid idd soms even achterlijk werd gehandeld, is dat debat dusdanig gepolariseerd dat ik mijn vingers er niet eens aan ga branden.
Akkoord, maar het gaat me meer om de stelling dat de maatschappij sinds de pandemie door de bank genomen meer risicomijdend is geworden en men gewend is geraakt aan overheidsingrijpen om allerlei risico’s te beteugelen die voorheen gewoon voor lief werden genomen zonder er acht op te slaan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 12:03:41 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896311
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Waarom niet?

Ik ken de specifieke situatie niet he, dus het zou zomaar kunnen dat ik het in dit geval net je eens ben. Maar het alles overkoepelende argument "het is een ontsluitingsweg dus het moet minstens 50 zijn" is flauwekul.
Weg met heel veel vrachtwagens kan je niet inrichten als 30 weg. Er zijn in dit land gewoon regels over hoe een 30 weg eruit moet zien, en daar vrachtwagens overheen laten rijden is gevaarlijk. Een 50 weg gewoon 30 maken is even gevaarlijk, want wegen moeten gewoon reflecteren wat hun Vmax is. Daarbovenop werkt het ook nog sluipverkeer in de hand, en ben je nog verder van huis.

Verkeersstromen zijn gigantisch complex, net zoals wegindeling. Populisten roepen maar wat graag dat je alle problemen op een magische wijze oplost als je de Vmax verlaagt, maar dat is gewoon onzin.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896384
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is wel een beetje N=1 en wat matig als weerlegging hè.
Nee, hij zei dat wat ik zei niet klopte, maar het klopt dus wel. Want ik gaf duidelijk mijn eigen verhaal als voorbeeld.


Maar goed, er zijn hier een stel 130 sympathisanten die daar eigenlijk geen enkel legitiem argument voor hebben. Blijkbaar valt daar niet mee te praten. Het bewezen aantal minder ongelukken doet er niet toe, verkeersdoden doen er niet toe, kosten in de zorg door langdurig letsel na ongelukken doen er niet toe, de veel betere doorstroming doet er niet toe en de waarheid qua beperkte tijdswinst doet er ook niet toe. Alles om maar lekker gas te kunnen geven.Tja, dan houdt het gewoon op.

Gelukkig speelt deze discussie in Den Haag helemaal niet, alleen PVV en FvD willen weer naar 130.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 25 april 2023 @ 12:13:11 #270
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_208896409
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Gelukkig speelt deze discussie in Den Haag helemaal niet, alleen PVV en FvD willen weer naar 130.
Dan speelt de discussie dus wel, of zijn PVV en FvD niet actief in politiek Den Haag?
Zeer stabiel genie.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 12:14:04 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896421
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, hij zei dat wat ik zei niet klopte, maar het klopt dus wel. Want ik gaf duidelijk mijn eigen verhaal als voorbeeld.

Maar goed, er zijn hier een stel 130 sympathisanten die daar eigenlijk geen enkel legitiem argument voor hebben. Blijkbaar valt daar niet mee te praten. Het bewezen aantal minder ongelukken doet er niet toe, verkeersdoden doen er niet toe, kosten in de zorg door langdurig letsel na ongelukken doen er niet toe, de veel betere doorstroming doet er niet toe en de waarheid qua beperkte tijdswinst doet er ook niet toe. Alles om maar lekker gas te kunnen geven.Tja, dan houdt het gewoon op.

Gelukkig speelt deze discussie in Den Haag helemaal niet, alleen PVV en FvD willen weer naar 130.
Minder ongelukken in 2020 en 2021? Niet normaal joh, hoe kan dat nou weer :o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896423
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:13 schreef Donaldson het volgende:

[..]
Dan speelt de discussie dus wel, of zijn PVV en FvD niet actief in politiek Den Haag?
Die slaan nog geen deuk in een pakje boter.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208896425
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:13 schreef Donaldson het volgende:

[..]
Dan speelt de discussie dus wel, of zijn PVV en FvD niet actief in politiek Den Haag?
Die partijen hebben geen invloed (ook niet als partij die het kabinet aan een meerderheid kan helpen), dus is er geen discussie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208896440
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Minder ongelukken in 2020 en 2021? Niet normaal joh, hoe kan dat nou weer :o
Je leest dus niet, zie Hanca in POL / Het kabinet #145 Rutte IV Hoe lang nog?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 12:16:12 #275
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896445
Het aantal ongelukken op 130 wegen is ook flink gedaald, overheid _O_
Heeft verder niets te maken met de extreme afname in aantal 130 wegen ofzo.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896455
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:16 schreef Nattekat het volgende:
Het aantal ongelukken op 130 wegen is ook flink gedaald, overheid _O_
Heeft verder niets te maken met de extreme afname in aantal 130 wegen ofzo.
Ongelukken op voormalige 130 wegen. Blijkbaar is een simpel rapport lezen nog te moeilijk als je begint na te denken over 'lekker gas geven'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 12:17:46 #277
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896458
quote:
Het is ook weer typisch populisten om de cijfers te midden van een pandemie waarbij bijna iedereen thuis werkte als bewijs aan te voeren dat hun symbolische maatregel werkt :')

Tenzij je direct bewijs hebt dat 2022 vergelijkt met 2019, ga ik niet mee met die onzin.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 12:21:36 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896489
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ongelukken op voormalige 130 wegen. Blijkbaar is een simpel rapport lezen nog te moeilijk als je begint na te denken over 'lekker gas geven'.
Nee, ik zeg toch echt overduidelijk 130 wegen. Lezen is niet zo moeilijk mag ik hopen?
Dat heet sarcasme trouwens.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896500
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, hij zei dat wat ik zei niet klopte, maar het klopt dus wel. Want ik gaf duidelijk mijn eigen verhaal als voorbeeld.


Maar goed, er zijn hier een stel 130 sympathisanten die daar eigenlijk geen enkel legitiem argument voor hebben. Blijkbaar valt daar niet mee te praten. Het bewezen aantal minder ongelukken doet er niet toe, verkeersdoden doen er niet toe, kosten in de zorg door langdurig letsel na ongelukken doen er niet toe, de veel betere doorstroming doet er niet toe en de waarheid qua beperkte tijdswinst doet er ook niet toe. Alles om maar lekker gas te kunnen geven.Tja, dan houdt het gewoon op.

Gelukkig speelt deze discussie in Den Haag helemaal niet, alleen PVV en FvD willen weer naar 130.
Het is zo’n ontzettende silver bullet dat alle andere, ons omringende landen het massaal overnemen. O wacht.

In België is een verlaging van de maximumsnelheid afgeschoten, in Frankrijk ook, in Duitsland heeft een invoering het nooit gehaald en in Spanje is de verlaging na een paar maanden teruggedraaid.

Het draaide allemaal om stikstof. Als dat probleem is verholpen, kan die vmax gewoon weer omhoog, zoals in heel Europa gebruikelijk is (of telt 1 Europa dan ineens niet meer?). En als mensen 100 willen rijden be my guest.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 12:26:04 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896528
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Als dat probleem is verholpen, kan die vmax gewoon weer omhoog,
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896544
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is ook weer typisch populisten om de cijfers te midden van een pandemie waarbij bijna iedereen thuis werkte als bewijs aan te voeren dat hun symbolische maatregel werkt :')

Tenzij je direct bewijs hebt dat 2022 vergelijkt met 2019, ga ik niet mee met die onzin.
Het verschil tussen wegen die zijn verlaagd in snelheid en de wegen die niet zijn verlaagd in snelheid is gigantisch, maar die bron klopt niet met jouw wens en dus schiet je hem af. Bewijs zelf maar dat dit niet klopt. Jij stelt namelijk dat deze zeer legitieme bron niet klopt, dus mag jij bewijzen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 12:35:49 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896603
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het verschil tussen wegen die zijn verlaagd in snelheid en de wegen die niet zijn verlaagd in snelheid is gigantisch, maar die bron klopt niet met jouw wens en dus schiet je hem af. Bewijs zelf maar dat dit niet klopt.
Er zijn echt een miljoen factoren die een rol spelen hierin, het is een conclusie zonder bewijs. Ik heb geleerd dat je conclusie moet voortkomen uit de argumenten en dat je zo veel mogelijk parameters moet elimineren om zeker te weten dat het de parameter is die je onderzoekt. De meeste 100-wegen voor die symbolische maatreel waren gigantische knelpunten rond Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. Daar zullen in verhouding wel meer ongelukken gebeurd zijn ja, want men rijdt niet meer stapvoets in de file in de spits als het rustiger is op de weg.

Als je een onderzoek doet met voorbedachte rade ben je wat mij betreft niet serieus te nemen als onderzoeker.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896633
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, hij zei dat wat ik zei niet klopte, maar het klopt dus wel. Want ik gaf duidelijk mijn eigen verhaal als voorbeeld.

Maar goed, er zijn hier een stel 130 sympathisanten die daar eigenlijk geen enkel legitiem argument voor hebben. Blijkbaar valt daar niet mee te praten. Het bewezen aantal minder ongelukken doet er niet toe, verkeersdoden doen er niet toe, kosten in de zorg door langdurig letsel na ongelukken doen er niet toe, de veel betere doorstroming doet er niet toe en de waarheid qua beperkte tijdswinst doet er ook niet toe. Alles om maar lekker gas te kunnen geven.Tja, dan houdt het gewoon op.
Ik ben geen 130 sympathisant iig. Ik heb het rapport er even bijgepakt. Rapport uit 2022 overigens. Specifiek over 2020. Is dat echt een hele goede graadmeter? Ze vergelijken er met 2019 en 2018.

quote:
"De afname in slachtofferongevallen op rijkswegen (30% ten opzichte van 2019) is sterker dan de afname in gereden kilometers (22%). Het aantal gereden kilometers op het rijkswegennet is in 2020 sinds de eerste
lockdown als gevolg van de COVID-19-pandemie met 22% gedaald (ten opzichte van 2019)."
Dus ja het klopt wel dat de afname sterker was dan de afname van het aantal auto's maar ja dat is ook niet perse een lineair verband. Het ligt in de lijn der verwachting dat een afname in aantal km's en groter effect heeft op het aantal ongevallen. Het is gewoon niet heel sterk om op dit rapport dat over 2020 gaat heel gewichtig te doen. Even 2 of 3 jaar wachten alvorens zulke harde conclusies te trekken. Houdt er ook nog eens rekening mee dat de verhouding woon/werk cq spitsverkeer versus privé km's ook anders ligt in dat jaar. Ik heb in 2021 bijv meer km's gemaakt dan ooit. Maar minder woon/werk.

Maar om nu iedereen die het niet met je eens is, weg te zetten in de hoek van PVV of FVD.
pi_208896652
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:41 schreef alpeko het volgende:

[..]
Maar om nu iedereen die het niet met je eens is, weg te zetten in de hoek van PVV of FVD.
Dat doe ik ook helemaal niet, ik ging even checken welke partijen hier nog iets over zeggen en dat zijn alleen PVV en FvD nog. Dat leek me relevant op een politiek forum.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208896659
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat doe ik ook helemaal niet, ik ging even checken welke partijen hier nog iets over zeggen en dat zijn alleen PVV en FvD nog. Dat leek me relevant op een politiek forum.
De rest van mijn reactie leek me ook relevant.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 12:46:26 #286
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896669
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat doe ik ook helemaal niet, ik ging even checken welke partijen hier nog iets over zeggen en dat zijn alleen PVV en FvD nog. Dat leek me relevant op een politiek forum.
Partijen erbij slepen om je tegenstander in een hoek te duwen is een drogreden, dat weet je? Doe eens gewoon niet, je verslechtert je positie alleen maar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 12:48:42 #287
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896691
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:45 schreef alpeko het volgende:

[..]
De rest van mijn reactie leek me ook relevant.
Mijn reactie wordt voor de rest ook helemaal genegeerd, dus ik denk dat deze discussie wel klaar is nu.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896702
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Mijn reactie wordt voor de rest ook helemaal genegeerd, dus ik denk dat deze discussie wel klaar is nu.
Ja, jullie zetten gewoon betrouwbaar onderzoek met een heldere conclusie weg, zonder enig tegenbewijs. Dan houdt het inderdaad op. De veiligheid vinden jullie gewoon minder belangrijk dan gas geven, ik zie dat andersom. Dat kan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208896716
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Partijen erbij slepen om je tegenstander in een hoek te duwen is een drogreden, dat weet je? Doe eens gewoon niet, je verslechtert je positie alleen maar.
Dat deed ik dan ook niet, ik keek welke partijen voor waren. Als dat een ruime meerderheid was had ik dat ook genoemd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 12:52:33 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896722
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, jullie zetten gewoon betrouwbaar onderzoek met een heldere conclusie weg, zonder enig tegenbewijs. Dan houdt het inderdaad op. De veiligheid vinden jullie gewoon minder belangrijk dan gas geven, ik zie dat andersom. Dat kan.
De conclusie van een onderzoek in twijfel brengen en een volledige paragraaf spenderen aan waarom het een zwakke conclusie is is gewoon alles wat je nodig hebt. Er bestaat geen tegenbewijs, net zoals dat er ook geen bewijs bestaat, want dit onderzoek rammelt aan alle kanten. Je negeert mijn voltallige post en denkt dat ik nu degene ben die niet met genoeg argumenten komt? Wat een zwaktebod. Ben niets anders gewend van populistische roeptoeters.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208896734
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, jullie zetten gewoon betrouwbaar onderzoek met een heldere conclusie weg, zonder enig tegenbewijs. Dan houdt het inderdaad op. De veiligheid vinden jullie gewoon minder belangrijk dan gas geven, ik zie dat andersom. Dat kan.
Ik zeg nergens dat het onderzoek niet betrouwbaar is maar 2020 is geen normaal jaar terwijl ze er wel bepaalde conclusies aan verbinden. Ik weerleg dat ook met een voorbeeld en daar ga je niet op in. Niet sterk Hanca. Uiteraard zal 100 km/u veiliger zijn omdat als er dan ongelukken gebeuren de impact lager is maar de conclusie dat de snelheidsverlaging ook echt voor minder ongelukken heeft gezorgd in een jaar vol lockdowns en andere rare dingen niet heel sterk. Het kán kloppen maar het is niet zo vreemd om er enige vraagtekens bij te zetten. Met name de winters - waar er door donkerte en slecht weer - vaker ongelukken gebeuren die zaten we thuis. Met goed weer pakte we de auto naar het bos of strand en de vakantie vierde je in eigen land. 2020 is gewoon geen handig jaar om harde conclusies aan te verbinden.

[ Bericht 9% gewijzigd door alpeko op 25-04-2023 12:59:00 ]
pi_208896837
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:53 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat het onderzoek niet betrouwbaar is maar 2020 is geen normaal jaar terwijl ze er wel bepaalde conclusies aan verbinden. Ik weerleg dat ook met een voorbeeld en daar ga je niet op in. Niet sterk Hanca. Uiteraard zal 100 km/u veiliger zijn omdat als er dan ongelukken gebeuren de impact lager is maar de conclusie dat de snelheidsverlaging ook echt voor minder ongelukken heeft gezorgd in een jaar vol lockdowns en andere rare dingen niet heel sterk. Het kán kloppen maar het is niet zo vreemd om er enige vraagtekens bij te zetten. Met name de winters - waar er door donkerte en slecht weer - vaker ongelukken gebeuren die zaten we thuis. Met goed weer pakte we de auto naar het bos of strand en de vakantie vierde je in eigen land. 2020 is gewoon geen handig jaar om harde conclusies aan te verbinden.
Voor 2022 heb ik die uitsplitsing ook niet kunnen vinden naar verschillende wegen. Er wordt gezegd dat ouderen op elektrische fietsen en druk verkeer op provinciale wegen erg gevaarlijk zijn, maar dat was altijd al zo en zegt weinig over 130 of 100-wegen. Het totaal aantal slachtoffers is wel drastisch omhoog gegaan in 2022, zelfs het hoogste sinds 2008, dus in het algemeen vind ik het heel voorbarig om te roepen dat de snelheidsverlaging een duidelijk effect heeft op de verkeersveiligheid.

Je hebt inderdaad alleen dat rapport over de Corona-periode, waarin er veel minder verkeer was. Maar dat kan even goed een onderzoek zijn van het soort dat aantoont dat we tussen oktober en maart minder ijsjes zijn gaan eten dan in de maanden ervoor, en dat dit komt door de inflatie en vermoedelijk een permanente situatie is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208896919
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:06 schreef Fred_B het volgende:

Je hebt inderdaad alleen dat rapport over de Corona-periode, waarin er veel minder verkeer was. Maar dat kan even goed een onderzoek zijn van het soort dat aantoont dat we tussen oktober en maart minder ijsjes zijn gaan eten dan in de maanden ervoor, en dat dit komt door de inflatie en vermoedelijk een permanente situatie is.
Niet alleen minder. Ook op andere tijden. Met andere bestemming. Ook veel minder in de avond. Horeca was dicht of vroeg dicht.
pi_208897052
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Weg met heel veel vrachtwagens kan je niet inrichten als 30 weg. Er zijn in dit land gewoon regels over hoe een 30 weg eruit moet zien, en daar vrachtwagens overheen laten rijden is gevaarlijk. Een 50 weg gewoon 30 maken is even gevaarlijk, want wegen moeten gewoon reflecteren wat hun Vmax is. Daarbovenop werkt het ook nog sluipverkeer in de hand, en ben je nog verder van huis.

Verkeersstromen zijn gigantisch complex, net zoals wegindeling. Populisten roepen maar wat graag dat je alle problemen op een magische wijze oplost als je de Vmax verlaagt, maar dat is gewoon onzin.
Dit dus. veel mensen kijken niet eens naar de borden maar alleen naar de vormgeving van de weg voor de Vmax. Daar is NL trouwens ook heel goed in door te spelen met structuur en textuur van de verschillende typen wegen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208897093
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:16 schreef alpeko het volgende:

[..]
Niet alleen minder. Ook op andere tijden. Met andere bestemming. Ook veel minder in de avond. Horeca was dicht of vroeg dicht.
Dat klopt wel, maar dan blijft er een significant verschil in daling tussen de voormalige 100 wegen en de voormalige 130 wegen.

Maar als je een onderzoek hebt dat het tegendeel bewijst, prima. Ik denk alleen niet dat je dat gaat vinden, 100 is gewoon veiliger dan 130. Dat lijkt me nauwelijks een bediscussieerbaar feit. De discussie is: wat vinden we belangrijker, de grotere veiligheid of 130 rijden. Ik kies voor het eerste, je mag natuurlijk ook voor het laatste kiezen.

En daarbij weeg ik ook nog mee dat 100 rijden een stuk beter is voor het milieu. Gewoon minder uitstoot.

En dat de groep 100 rijders die 100 blijft rijden op een 130 weg mede door de brandstofprijzen en de gewenning fors gegroeid zal zijn, dus 130 rijden is er lijkt mij alleen maar onveiliger op geworden tov 2019.

Maar nogmaals: je mag een andere afweging maken. Maar doe dan niet alsof het significante verschil niet bestaat, want dat blijkt gewoon uit dat onderzoek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_208897204
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Weg met heel veel vrachtwagens kan je niet inrichten als 30 weg. Er zijn in dit land gewoon regels over hoe een 30 weg eruit moet zien, en daar vrachtwagens overheen laten rijden is gevaarlijk. Een 50 weg gewoon 30 maken is even gevaarlijk, want wegen moeten gewoon reflecteren wat hun Vmax is. Daarbovenop werkt het ook nog sluipverkeer in de hand, en ben je nog verder van huis.

Verkeersstromen zijn gigantisch complex, net zoals wegindeling. Populisten roepen maar wat graag dat je alle problemen op een magische wijze oplost als je de Vmax verlaagt, maar dat is gewoon onzin.
Dat roep ik niet. Ik schrijf notabene twee posts daarboven nog dat het niet zo eenvoudig is als een bordje ophangen met een nieuwe snelheid.

Dit zijn echt keuzes die je kunt maken. Als er nu ruimte is voor een een 50-weg volgens de Nederlandse voorschriften met een fietspad, want die moeten bij 50 apart aangegeven zijn, dan is er ook ruimte voor een 30-weg met losliggend fietspad. Die wegen zijn immers smaller.

Nogmaals, ik weet niet over welke situatie je het precies hebt. Maar "30 bij een ontsluitingsweg is onmogelijk!" als algemene stelling ophouden is flauwekul.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208897290
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat klopt wel, maar dan blijft er een significant verschil in daling tussen de voormalige 100 wegen en de voormalige 130 wegen.

Maar als je een onderzoek hebt dat het tegendeel bewijst, prima. Ik denk alleen niet dat je dat gaat vinden, 100 is gewoon veiliger dan 130. Dat lijkt me nauwelijks een bediscussieerbaar feit. De discussie is: wat vinden we belangrijker, de grotere veiligheid of 130 rijden. Ik kies voor het eerste, je mag natuurlijk ook voor het laatste kiezen.

En daarbij weeg ik ook nog mee dat 100 rijden een stuk beter is voor het milieu. Gewoon minder uitstoot.

En dat de groep 100 rijders die 100 blijft rijden op een 130 weg mede door de brandstofprijzen en de gewenning fors gegroeid zal zijn, dus 130 rijden is er lijkt mij alleen maar onveiliger op geworden tov 2019.

Maar nogmaals: je mag een andere afweging maken. Maar doe dan niet alsof het significante verschil niet bestaat, want dat blijkt gewoon uit dat onderzoek.
noice
pi_208897345
Ach dat is toch een beetje hetzelfde als de BBB die verkondigt dat visserij noodzakelijk is voor een gezond zeeleven.

Je snapt waarom ze het erbij betrekken, net zoals mensen die graag hard rijden gaan proberen te verkondigen dat dat veiliger is. Maar het is complete flauwekul en de tijd en moeite van de discussie eigenlijk niet waard.

Het leidt ook alleen maar af van de opzich valide discussie over hoe je kijkt naar die balans.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 14:19:12 #300
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208897385
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dat roep ik niet. Ik schrijf notabene twee posts daarboven nog dat het niet zo eenvoudig is als een bordje ophangen met een nieuwe snelheid.

Dit zijn echt keuzes die je kunt maken. Als er nu ruimte is voor een een 50-weg volgens de Nederlandse voorschriften met een fietspad, want die moeten bij 50 apart aangegeven zijn, dan is er ook ruimte voor een 30-weg met losliggend fietspad. Die wegen zijn immers smaller.

Nogmaals, ik weet niet over welke situatie je het precies hebt. Maar "30 bij een ontsluitingsweg is onmogelijk!" als algemene stelling ophouden is flauwekul.
Als je gebiedsontsluitingswegen 30 gaat maken, kan je de hele categorisering net zo goed op gaan heffen. Er zijn mensen die daar heel goed over na gedacht hebben, en die zeggen allemaal dat zulke wegen 50 moeten blijven. En die geloof ik meer dan een willekeurige internetgebruiker.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')