abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 april 2023 @ 20:23:20 #176
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_208890627
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Jij wil de prijs van de treinkaartjes en de benzine afhankelijk maken van je beroep? Ik denk niet dat de belastingdienst dat erbij kan hebben.
Nee.

Een passage in de CAO waarin bepaalde functies een hogere/lagere vergoeding krijgen voor reiskosten.

Boekhouder ¤50
Productiemedewerker ¤75
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 24 april 2023 @ 20:24:11 #177
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208890645
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 20:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee.

Een passage in de CAO waarin bepaalde functies een hogere/lagere vergoeding krijgen voor reiskosten.

Boekhouder ¤50
Productiemedewerker ¤75
Hoger mobiliteitsbudget = lager loon
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Forum Admin maandag 24 april 2023 @ 20:25:14 #178
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208890662
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, we schieten weer eens in de aloude bezuinigingsreflex en visieloosheid.
Ja de welkebende "prijsprikkel"

Waar je geen hol aan hebt als je geen alternatief hebt, dan is het louter een lastenerzwaring waar je op geen enkele manier onderuit komt. Idem voor de brandstofprijzen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208890755
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat ze thuiswerk meer willen afdwingen.

Zelf ben ik er niet onverdeeld positief over: sinds covid is het werk compleet verzakelijkt en is er van het sociale aspect amper meer sprake. Band binnen het team is nul, het draait vooral nog om productie. Zonde eigenlijk.

Buiten dat zijn er legio mensen die überhaupt niet eens kunnen thuiswerken.
Lijkt me best zinnig om meer thuiswerk af te dwingen al was het maar om de wegen niet dicht te laten slibben. Tijdens de lockdowns hebben we gezien dat dit voor veel beroepen prima kan. Maar zoiets is al teveel gevraagd voor dit kabinet. Het enige wat ze kunnen is dingen duurder maken.
pi_208890761
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, we schieten weer eens in de aloude bezuinigingsreflex en visieloosheid.
Bezuinigen is ook gewoon af en toe nodig, zeker de zorgkosten moeten veel minder gaan groeien (want men noemt het bezuinigen, maar het is vooral de groei in de kosten beperken). Het begrotingstekort laten oplopen in deze tijd van economische groei zodat je met een recessie echt keihard moet bezuinigen is echt een heel erg slecht idee. Dat is pas visieloos.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 24 april 2023 @ 20:32:26 #181
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208890774
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 20:31 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Lijkt me best zinnig om meer thuiswerk af te dwingen al was het maar om de wegen niet dicht te laten slibben. Tijdens de lockdowns hebben we gezien dat dit voor veel beroepen prima kan. Maar zoiets is al teveel gevraagd voor dit kabinet. Het enige wat ze kunnen is dingen duurder maken.
Oh, er is ook niks mis met het stimuleren van thuiswerken. Maar dat doe je dus niet door voor iedereen, ook degenen die helemaal niet kunnen thuiswerken al zouden ze het willen, de kosten te verhogen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208890784
Maar zoals ik eerder al zei: woon-werkverkeer moet gewoon minstens 35 ct per kilometer worden vergoed en misschien nog wel meer. Die kosten moeten bij de werkgever liggen, niet bij de werknemer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 24 april 2023 @ 20:34:25 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208890797
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bezuinigen is ook gewoon af en toe nodig, zeker de zorgkosten moeten veel minder gaan groeien (want men noemt het bezuinigen, maar het is vooral de groei in de kosten beperken). Het begrotingstekort laten oplopen in deze tijd van economische groei zodat je met een recessie echt keihard moet bezuinigen is echt een heel erg slecht idee. Dat is pas visieloos.
Bezuiniging op zorg is inderdaad proactief nodig maar dat doe je niet zo maar door bijvoorbeeld anders te gaan denken over zorg in de laatste levensjaren (die verreweg het meeste budget opslorpt) en niet alle mogelijkheid tot rekken benutten, niet door als een omgekeerde Dave Brailsford overal kleine beetjes weg te willen halen en dan denken dat die accumulatie het geheel ten goede komt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208890811
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 20:33 schreef Hanca het volgende:
Maar zoals ik eerder al zei: woon-werkverkeer moet gewoon minstens 35 ct per kilometer worden vergoed en misschien nog wel meer. Die kosten moeten bij de werkgever liggen, niet bij de werknemer.
Nou dan is het opgelost
  Forum Admin maandag 24 april 2023 @ 20:36:10 #185
pi_208890824
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 20:33 schreef Hanca het volgende:
Dat lijkt me (voor nu) echt geen goed idee. Wellicht in combinatie met gespreid starten en eindigen.

Het wegennet zit al compleet aan z'n tax omdat men nog steeds niet wil af stappen van 9-5 (even gechargeerd) waardoor je enorme piekmomenten in de ochtend en avond hebt.. Met een hogere vergoeding wordt dat alleen maar erger, gezien het ov vaak geen alternatief is en klaarblijkelijk ook erg duur waardoor mensen alsnog de auto pakken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208890829
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bezuiniging op zorg is inderdaad nodig maar dat doe je niet zo maar door bijvoorbeeld anders te gaan denken over zorg in de laatste levensjaren (die verreweg het meeste budget opslorpt) en niet alle mogelijkheid tot rekken benutten, niet door als een omgekeerde Dave Brailsford overal kleine beetjes weg te willen halen en dan denken dat dat het geheel ten goede komt.
Klopt, achter bezuinigingen moet wel een gedachte zitten. Maar dat we nu moeten gaan bezuinigen is wat mij betreft geen discussie over, dat is gewoon nodig om het begrotingstekort haalbaar te houden.
pi_208890838
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat lijkt me (voor nu) echt geen goed idee. Wellicht in combinatie met gespreid starten en eindigen.

Het wegennet zit al compleet aan z'n tax omdat men nog steeds niet wil af stappen van 9-5 (even gechargeerd) waardoor je enorme piekmomenten in de ochtend en avond hebt.. Met een hogere vergoeding wordt dat alleen maar erger, gezien het ov vaak geen alternatief is en klaarblijkelijk ook erg duur waardoor mensen alsnog de auto pakken.
Doe je het bij het OV nog drastischer: bij auto krijg je 35 cent, bij het OV gewoon je volledige kosten.
  Forum Admin maandag 24 april 2023 @ 20:38:36 #188
pi_208890855
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Doe je het bij het OV nog drastischer: bij auto krijg je 35 cent, bij het OV gewoon je volledige kosten.
Lijkt me financieel lastig te bewerkstelligen, maar ben het er wel mee eens.

Het OV moet in een land als Nederland toereikend zijn voor het gros van de bevolking, zowel qua locatie als kosten, nu pakt iedereen de auto. Dat kan gewoon niet.

Er zullen altijd mensen zijn die buiten de boot vallen, maar die moet je dan niet gaan afstraffen met kut regeltjes als een spitsheffing als ze geen alternatief hebben. Zat mensen die overigens met het OV naar het werk zouden komen als het niet zo hilarisch duur tov de punctualiteit en bereikbaarheid was.

Een goed anekdotisch verhaal is wel dat het voor mij goedkoper is om met de auto naar de stad te gaan ipv de trein, terwijl ik vijf minuten van het station af woon en het met de trein een kleine vijf minuten is, en met de auto een kwartier. En dat is inclusief parkeerkosten.

"je kunt een abo nemen!" ja goed verhaal, juist voor zulke incidentele ritjes moet het laagdrempelig zijn.
pi_208890897
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het OV moet in een land als Nederland toereikend zijn voor het gros van de bevolking, zowel qua locatie als kosten, nu pakt iedereen de auto. Dat kan gewoon niet.

Er zullen altijd mensen zijn die buiten de boot vallen, maar die moet je dan niet gaan afstraffen met kut regeltjes als een spitsheffing als ze geen alternatief hebben. Zat mensen die overigens met het OV naar het werk zouden komen als het niet zo hilarisch duur tov de punctualiteit en bereikbaarheid was.
Dat laatste bedoel ik, benzine duurder en OV ook duurder, het OV is al belachelijk duur, er zijn geen alternatieven dus
  Forum Admin maandag 24 april 2023 @ 20:44:42 #190
pi_208890933
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat laatste bedoel ik, benzine duurder en OV ook duurder, het OV is al belachelijk duur, er zijn geen alternatieven dus
Ik erger me vooral groen en geel aan de dromers die vinden dat het belasten van mobiliteit, in het bijzonder mobiliteit gestoeld op fossiele brandstof, zo zwaar mogelijk moet zijn want.. Ja, prikkels ofzo.

Die kosten werken een op een door in diensten en producten. Mobiliteit is een van de grote peilers van onze welvaart.
pi_208891010
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik erger me vooral groen en geel aan de dromers die vinden dat het belasten van mobiliteit, in het bijzonder mobiliteit gestoeld op fossiele brandstof, zo zwaar mogelijk moet zijn want.. Ja, prikkels ofzo.
Dat is hetzelfde gewauwel als de PvdA die aan kwam met de quote “klimaatbeleid moet pijn doen”. Alsof dat “pijn doen” een doel op zich is ofzo :')
pi_208891085
Het verbaast me altijd dat in een land als Frankrijk of Duitsland de brandstof goedkoper is dan hier, de wegenbelasting per jaar even hoog is als hier per maand en auto’s in aanschaf ook nog eens fors goedkoper zijn dan hier.

Er wordt ons gewoon een poot uitgedraaid, dat kan niet anders. Mobiliteit is geen luxe maar pure noodzaak. Maar volgens de progressieve partijen is het alsnog “te goedkoop”. Hoe dan :')
  Forum Admin maandag 24 april 2023 @ 20:56:42 #193
pi_208891146
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is hetzelfde gewauwel als de PvdA die aan kwam met de quote “klimaatbeleid moet pijn doen”. Alsof dat “pijn doen” een doel op zich is ofzo :')
Dat zou geloofwaardig zijn als bedrijven als tata steel niet de omgeving zonder consequenties letterlijk kunnen verkankeren, andere bedrijven vervuild water in de rivieren mogen lozen, schiphol doodleuk stikstofrechten opkoopt etc etc etc

En ik moet betalen omdat ik een suzuki uit 1999 rijd zeker. En maar afvragen waarom veel mensen het idee hebben dat kapitaal bepaalt in dit land.
pi_208891172
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat zou geloofwaardig zijn als bedrijven als tata steel niet de omgeving zonder consequenties letterlijk kunnen verkankeren, andere bedrijven vervuild water in de rivieren mogen lozen, schiphol doodleuk stikstofrechten opkoopt etc etc etc

En ik moet betalen omdat ik een suzuki uit 1999 rijd zeker. En maar afvragen waarom veel mensen het idee hebben dat kapitaal bepaalt in dit land.
Inderdaad laat ze dat aanpakken dan steeds maar weer de burgers
pi_208891208
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Het verbaast me altijd dat in een land als Frankrijk of Duitsland de brandstof goedkoper is dan hier, de wegenbelasting per jaar even hoog is als hier per maand en auto’s in aanschaf ook nog eens fors goedkoper zijn dan hier.

Er wordt ons gewoon een poot uitgedraaid, dat kan niet anders. Mobiliteit is geen luxe maar pure noodzaak. Maar volgens de progressieve partijen is het alsnog “te goedkoop”. Hoe dan :')
Kijk maar is naar de benzine prijs in België. Die is nu al goedkoper dan in Nederland en wordt alleen maar meer. Ik woon 10 minuten rijden van de Belgische grens dus 3 keer raden waar ik tank zeker als het verschil groter wordt. Voor dat de tijdelijke accijnsverlaging er kwam in Nederland stonden er gewoon files hier in de omgeving naar verschillende tankstations in België vlak over de grens. Genoeg mensen die meteen ook 2 a 3 jerrycans vullen met benzine dat zal nu ook weer allemaal gebeuren.
pi_208891220
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wij mogen 100 rijden voor het klimaat. Nog zo’n grap :')
pi_208891224
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Een goed anekdotisch verhaal is wel dat het voor mij goedkoper is om met de auto naar de stad te gaan ipv de trein, terwijl ik vijf minuten van het station af woon en het met de trein een kleine vijf minuten is, en met de auto een kwartier. En dat is inclusief parkeerkosten.

"je kunt een abo nemen!" ja goed verhaal, juist voor zulke incidentele ritjes moet het laagdrempelig zijn.
Het ging me nu om woon-werkverkeer, is financieel niet zo lastig natuurlijk. Probleem is wel dat de overheid daar in principe niet tussen zit, maar je zou het volgens mij zelfs in een wet kunnen gieten.
  Forum Admin maandag 24 april 2023 @ 21:00:53 #198
pi_208891225
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:58 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Inderdaad laat ze dat aanpakken dan steeds maar weer de burgers
Eerst even dat gedoe met dividendbelasting door de kamer loodsen

maandag 24 april 2023 @ 21:03:19 #199
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208891269
Nederland is echt dood- en doodziek. Je zou liever een pauzeknop indrukken en alles maar dan ook echt alles hervormen. Zoveel jaren aan wanbeleid. Schrijnend. Lage inkomens worden alleen maar op meer en meer kosten gejaagd.

Juist deze groep hebben vooral toeslagen, leeft in slecht geisoleerde woningen, hebben auto/OV nodig om naar werk te komen. Maar we knijpen ze liever nog verder uit.
  Forum Admin maandag 24 april 2023 @ 21:14:13 #200
pi_208891415
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 21:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het ging me nu om woon-werkverkeer, is financieel niet zo lastig natuurlijk. Probleem is wel dat de overheid daar in principe niet tussen zit, maar je zou het volgens mij zelfs in een wet kunnen gieten.
Snap ik, woon werk verkeer is wel het bulk van de verkeersbewegingen. Vandaar dat ik daar op inhaakte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')