Nee, dat heb ik nooit gezegd. Als je het OV tot een fatsoenlijk alternatief voor autoverkeer wil maken en houden, dan kost dat geld. Trein- en busverbindingen in standhouden buiten de grote agglomeraties krijg je sowieso niet snel rendabel, dus dat zal altijd belastinggeld kosten. Zoals ik al eerder opmerkte: je moet een pakket maatregelen nemen dat in balans is, en dat mensen daadwerkelijk de mogelijkheid geeft om hun gedrag aan te passen. En dat zou dus best kunnen betekenen dat je de extra belasting die je ophaalt aan de pomp of op Schiphol, in het spoor investeert.quote:Op maandag 24 april 2023 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dan de gestegen kosten voor de NS betalen? Meer belastinggeld naar de NS? Ik dacht dat jij daar een tegenstander van was.
Dan moet je het OV in het weekend juist duurder maken. Daar is wat te kiezen, door de weeks in de spits meestal niet.quote:Op maandag 24 april 2023 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Ze willen gewoon in z’n geheel minder vervoersbewegingen denk ik. Iets anders kan ik er eigenlijk niet van maken.
Wat wel een beetje een vreemde tegenstelling is: eerst door het ideaal van globalisering de wereld tot een groot dorp maken, om vervolgens mobiliteit onbetaalbaar te maken.
Schrappen van btw op treintickets en die 6% gebruiken voor personeel of de dienstverlening. En meer snijden in eigen vlees, bijvoorbeeld rustige sprinterseries geschikt maken voor eenmansbedrijf.quote:Op maandag 24 april 2023 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dan de gestegen kosten voor de NS betalen? Meer belastinggeld naar de NS? Ik dacht dat jij daar een tegenstander van was.
Eens, ik vind dat je het dan over de hele linie duurder moet maken (liever helemaal niet maar bon). Nu laat je de forens ervoor opdraaien terwijl het ov voor het gros nu al amper een alternatief is.quote:Op maandag 24 april 2023 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan moet je het OV in het weekend juist duurder maken. Daar is wat te kiezen, door de weeks in de spits meestal niet.
Meer snijden in eigen vlees? Bij de NS? Het bedrijf waar kantoorpersoneel op de trein moet tegenwoordig? Het moet niet gekker worden....quote:Op maandag 24 april 2023 19:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Schrappen van btw op treintickets en die 6% gebruiken voor personeel of de dienstverlening. En meer snijden in eigen vlees, bijvoorbeeld rustige sprinterseries geschikt maken voor eenmansbedrijf.
Minder conducteurs inzetten wordt gewoon geblokkeerd door de eigen vakbond hè. Terwijl regionale vervoerders al 15 jaar met eenmansbedrijf rijden.quote:Op maandag 24 april 2023 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer snijden in eigen vlees? Bij de NS? Het bedrijf waar kantoorpersoneel op de trein moet tegenwoordig? Het moet niet gekker worden....
De treinen worden momenteel met de dag onveiliger, juist omdat er nooit meer conducteurs mee rijden. Bezuinigen op conducteurs is echt een heel slecht idee. Nee, er moet gewoon subsidie naar het OV.quote:Op maandag 24 april 2023 19:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Minder conducteurs inzetten wordt gewoon geblokkeerd door de eigen vakbond hè. Terwijl regionale vervoerders al 15 jaar met eenmansbedrijf rijden.
Het geld is op. Waar gaan we dat geld weghalen dan?quote:Op maandag 24 april 2023 19:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
De treinen worden momenteel met de dag onveiliger, juist omdat er nooit meer conducteurs mee rijden. Bezuinigen op conducteurs is echt een heel slecht idee. Nee, er moet gewoon subsidie naar het OV.
Het geld is op? Er zijn veel dingen op (vooral het politiek vertrouwen) maar geld is daar niet een van.quote:Op maandag 24 april 2023 19:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het geld is op. Waar gaan we dat geld weghalen dan?
Wel raak inderdaad.quote:Op maandag 24 april 2023 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Ze willen gewoon in z’n geheel minder vervoersbewegingen denk ik. Iets anders kan ik er eigenlijk niet van maken.
Wat wel een beetje een vreemde tegenstelling is: eerst door het ideaal van globalisering de wereld tot een groot dorp maken, om vervolgens mobiliteit onbetaalbaar te maken.
Volgens mij wordt er nu gekeken waar we op gaan bezuinigen of we gaan over op lastenverzwaringen. Dan is het geld toch op, of niet?quote:Op maandag 24 april 2023 19:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het geld is op? Er zijn veel dingen op (vooral het politiek vertrouwen) maar geld is daar niet een van.
Neuh, bezuinigen of investeren is een keuze, neoliberalisme of Keynesianisme.quote:Op maandag 24 april 2023 19:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er nu gekeken waar we op gaan bezuinigen of we gaan over op lastenverzwaringen. Dan is het geld toch op, of niet?
Nee, dat is het natuurlijk niet. Je kunt niet oneindig je kosten doorschuiven naar de volgende generaties.quote:Op maandag 24 april 2023 20:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, bezuinigen of investeren is een keuze, neoliberalisme of Keynesianisme.
Momenteel investeren anticiperend op een recessie heeft weldegelijk iets contracyclisch en we zitten tegen een recessie aan. Investeren in OV is natuurlijk ook niet 'doorschuiven naar volgende generaties' maar herstructurering.quote:Op maandag 24 april 2023 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is het natuurlijk niet. Je kunt niet oneindig je kosten doorschuiven naar de volgende generaties.
Het is trouwens Keynesiaans om nu te gaan bezuinigen, we hebben namelijk economische groei.
Ik vermoed dat ze thuiswerk meer willen afdwingen.quote:Op maandag 24 april 2023 20:02 schreef Janneke141 het volgende:
Als je wil dat mensen hun gedrag aanpassen, dan moet je selectief belasten. Als je wil dat mensen meer moeten gaan betalen, dan moet je alle alternatieven tegelijk duurder maken.
En dat zijn niet zelden de lagerbetaalde banen.quote:Op maandag 24 april 2023 20:07 schreef Spablauw214 het volgende:
Buiten dat zijn er legio mensen die überhaupt niet eens kunnen thuiswerken.
We zullen het doorgeven aan de verpleegkundige, de vrachtwagenchauffeur en de chefkok.quote:Op maandag 24 april 2023 20:07 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vermoed dat ze thuiswerk meer willen afdwingen.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ze hopen dat met een beetje wensdenken het probleem vanzelf verdwijnt he.quote:Op maandag 24 april 2023 20:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We zullen het doorgeven aan de verpleegkundige, de vrachtwagenchauffeur en de chefkok.
Dat hoeft niet eens, maar we zien dat we in tijden van hoogconjunctuur (sinds 2016) dat we begrotingen intensiveren ipv handhaven.quote:Op maandag 24 april 2023 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is het natuurlijk niet. Je kunt niet oneindig je kosten doorschuiven naar de volgende generaties.
Het is trouwens Keynesiaans om nu te gaan bezuinigen, we hebben namelijk economische groei.
Kun je prima in cao's definiëren en daarop differentiëren. Die weg ga loopt dood.quote:Op maandag 24 april 2023 20:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We zullen het doorgeven aan de verpleegkundige, de vrachtwagenchauffeur en de chefkok.
Jij wil de prijs van de treinkaartjes en de benzine afhankelijk maken van je beroep? Ik denk niet dat de belastingdienst dat erbij kan hebben.quote:Op maandag 24 april 2023 20:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kun je prima in cao's definiëren en daarop differentiëren. Die weg ga loopt dood.
Neuh, we schieten weer eens in de aloude bezuinigingsreflex en visieloosheid.quote:Op maandag 24 april 2023 20:07 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vermoed dat ze thuiswerk meer willen afdwingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |