Die is best uit te leggen hoor, maar niet geloofwaardig op deze manier.quote:Op maandag 24 april 2023 21:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wij mogen 100 rijden voor het klimaat. Nog zo’n grap
Het idee was dat er ruimte zou komen om huizen te bouwen maar is geen woning extra gebouwd.quote:Op maandag 24 april 2023 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die is best uit te leggen hoor, maar niet geloofwaardig op deze manier.
Sterker nog, helemaal niet nodig..
Dat zou ik echt gringe vinden.quote:Op maandag 24 april 2023 22:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het idee was dat er ruimte zou komen om huizen te bouwen maar is geen woning extra gebouwd.
Altijd een welkome gedachte als je van Utrecht naar Maastricht sukkeltOverigens denk ik niet dat we ooit nog van dat 100 af komen. Ook niet als iedereen over is op elektrisch.
Vergeet het maar joh, het gezanik van VVN wordt alleen maar erger.quote:Op maandag 24 april 2023 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zou ik echt gringe vinden.
De partij die vol voor terug naar 130 wil krijgt mijn stem.
Domste regel ooit (en sindsdien ook meer verkeersdoden)
Het gebrek aan actie / tegengas is ook stuitendquote:Op maandag 24 april 2023 22:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vergeet het maar joh, het gezanik van VVN wordt alleen maar erger.
Die toename komt door de toename van bejaarden op electrische fietsen.quote:Op maandag 24 april 2023 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Domste regel ooit (en sindsdien ook meer verkeersdoden)
Ook snelweg is alleen maar toegenomenquote:Op maandag 24 april 2023 23:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die toename komt door de toename van bejaarden op electrische fietsen.
Op zich wel. Dan gaat de werkgever meer afwegen of hij de reisbeweging het geld waard vindt.quote:
Dus wat doet de burger? Ze stemmen massaal op de plattelands VVD. Chapeau.quote:Op maandag 24 april 2023 21:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nederland is echt dood- en doodziek. Je zou liever een pauzeknop indrukken en alles maar dan ook echt alles hervormen. Zoveel jaren aan wanbeleid. Schrijnend. Lage inkomens worden alleen maar op meer en meer kosten gejaagd.
Juist deze groep hebben vooral toeslagen, leeft in slecht geisoleerde woningen, hebben auto/OV nodig om naar werk te komen. Maar we knijpen ze liever nog verder uit.
“Maatregel X raakt mij niet, dus het is een goede maatregel”. Als jij graag 100 wil rijden is er toch niemand die je tegenhoudt? Ik rij regelmatig naar Zuid-Limburg of Zeeland en dan ben je (vanuit midden NL) gewoon 20-25 minuten langer onderweg. Bovendien is 130 ook gewoon de standaard in Europa, dus wat mij betreft zsm terugdraaien.quote:Op dinsdag 25 april 2023 00:11 schreef BlackLining het volgende:
Niks mis mee, 100 rijden. Betere doorstroming en het scheelt in tijd echt nauwelijks.
Ik reed sowieso al zelden harder dan 100, ook toen de max nog 130 was. Veel prettiger.
En mijn piemel is lang genoeg van zichzelf dus compenseren is ook niet echt nodig.
Dat is een hardnekkige fout. De doorstroming verslechterd wel met 30%. Omdat er geen snelheidsverschil tussen de banen zit stroopt het verkeer eerder op en er zijn minder voertuigen per uur te verwerken.quote:Op dinsdag 25 april 2023 00:11 schreef BlackLining het volgende:
Niks mis mee, 100 rijden. Betere doorstroming en het scheelt in tijd echt nauwelijks.
Ik reed sowieso al zelden harder dan 100, ook toen de max nog 130 was. Veel prettiger.
En mijn piemel is lang genoeg van zichzelf dus compenseren is ook niet echt nodig.
Ik rij toch met enige regelmaat van Groningen naar de Zuid-Hollandse eilanden. Op een reistijd van meer dan 3 uur scheelt het nog geen kwartier. Dat vind ik echt vrij verwaarloosbaar op zo'n afstand.quote:Op dinsdag 25 april 2023 06:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
“Maatregel X raakt mij niet, dus het is een goede maatregel”. Als jij graag 100 wil rijden is er toch niemand die je tegenhoudt? Ik rij regelmatig naar Zuid-Limburg of Zeeland en dan ben je (vanuit midden NL) gewoon 20-25 minuten langer onderweg. Bovendien is 130 ook gewoon de standaard in Europa, dus wat mij betreft zsm terugdraaien.
Gisteren was daar wel weer een mooi artikel over waarbij de helmplicht wordt aangehaald.quote:Op maandag 24 april 2023 23:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die toename komt door de toename van bejaarden op electrische fietsen.
Hij moet geen brief sturen maar het geld overmaken.quote:Op dinsdag 25 april 2023 07:54 schreef Hanca het volgende:
Vandaag presenteren Rutte en Vijlbrief in Groningen de plannen met Groningen. De maatregelen komen op rijksoverheid.nl/gaswinninggroningen.
Vijlbrief stuurde vandaag een ingezonden brief in bij het DvhN. https://dvhn.nl/meningen/(...)jullie-28384908.html
Het is de mondkapjesdiscussie all over. Zelfde verhaal met die maximumsnelheid. In plaats van zelf je gedrag aan te passen moet het van bovenaf opgelegd worden.quote:Op dinsdag 25 april 2023 07:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Gisteren was daar wel weer een mooi artikel over waarbij de helmplicht wordt aangehaald.
Dan is er weer een groep mensen die graag een helmplicht wilt want dat vinden ze veiliger.
Niemand houdt je tegen om er 1 op te zetten.
Ik begrijp dat Vijlbrief als een graag geziene gast is in Groningen. Maar deze quote:quote:Op dinsdag 25 april 2023 07:54 schreef Hanca het volgende:
Vandaag presenteren Rutte en Vijlbrief in Groningen de plannen met Groningen. De maatregelen komen op rijksoverheid.nl/gaswinninggroningen.
Vijlbrief stuurde vandaag een ingezonden brief in bij het DvhN. https://dvhn.nl/meningen/(...)jullie-28384908.html
Hoe vaak is dit nu al geroepen? Hoe krijg je het nog je strot uit manquote:We zullen als kabinet de fouten herstellen en het vertrouwen proberen terug te winnen.
De verlaging was bedoeld om de stikstofuitstoot te verlagen. Waarvan het effect verwaarloosbaar is. Niet om alle zaken die jij nu aanvoert, hè. Het had niks te maken met veiligheid, brandstofbesparing of wat dan ook.quote:Op dinsdag 25 april 2023 07:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik rij toch met enige regelmaat van Groningen naar de Zuid-Hollandse eilanden. Op een reistijd van meer dan 3 uur scheelt het nog geen kwartier. Dat vind ik echt vrij verwaarloosbaar op zo'n afstand.
En wat mij betreft rijdt het allemaal veel prettiger op de vierbaanssnelwegen die er in het grootste deel van het land liggen: het snelheidsverschil tussen de linker- en de rechterbaan is veel kleiner. Het verschil tussen 90 km/u van de vrachtwagens en (iets boven de) 130 km/u op de linkerbaan was eigenlijk gevaarlijk groot.
En inderdaad is de doorstroming beter, er passen namelijk meer auto's op eenzelfde stuk weg bij 100km/u dan het was bij 130km/u.
Verder is het met de benzineprijzen nogal absurd om 130 te gaan rijden: het verschil in verbruik tussen 100 en 130 is bij een gemiddelde auto 25%. Dus als je het nu naar 130 gooit wordt het alleen maar gevaarlijker, een hele grote groep mensen wil namelijk niet eens 130 meer rijden. En dus creëer je meer snelheidsverschillen, de grootste oorzaak van ongelukken op de snelweg.
Wat moet hij dan zeggen? Dat ze de fouten niet willen herstellen? Of dat er nooit iets fout is gegaan?quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat Vijlbrief als een graag geziene gast is in Groningen. Maar deze quote:
[..]
Hoe vaak is dit nu al geroepen? Hoe krijg je het nog je strot uit man
Heb je gelijk in, al zijn die brandstofbesparing en de stikstofuitstoot verlaging (die niet verwaarloosbaar is, 4% is nog best veel) natuurlijk aan elkaar gekoppeld.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De verlaging was bedoeld om de stikstofuitstoot te verlagen. Waarvan het effect verwaarloosbaar is. Niet om alle zaken die jij nu aanvoert, hè. Het had niks te maken met veiligheid, brandstofbesparing of wat dan ook.
Ook een maatregel die wel mensen 'raakt' kan een prima maatregel zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2023 06:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
“Maatregel X raakt mij niet, dus het is een goede maatregel”. Als jij graag 100 wil rijden is er toch niemand die je tegenhoudt? Ik rij regelmatig naar Zuid-Limburg of Zeeland en dan ben je (vanuit midden NL) gewoon 20-25 minuten langer onderweg. Bovendien is 130 ook gewoon de standaard in Europa, dus wat mij betreft zsm terugdraaien.
Onzin. Creatief bedacht, maar onzin.quote:Op dinsdag 25 april 2023 07:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is een hardnekkige fout. De doorstroming verslechterd wel met 30%. Omdat er geen snelheidsverschil tussen de banen zit stroopt het verkeer eerder op en er zijn minder voertuigen per uur te verwerken.
Wat er niks aan af doet dat het fijne bijkomstigheden zijn bij een maatregel die alleen sommige lieden in hun 'vrijheid beperkt', iets wat sowieso een vrij absurde suggestie is in een afgesloten auto op een eenrichting snelweg tussen de andere auto's.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De verlaging was bedoeld om de stikstofuitstoot te verlagen. Waarvan het effect verwaarloosbaar is. Niet om alle zaken die jij nu aanvoert, hè. Het had niks te maken met veiligheid, brandstofbesparing of wat dan ook.
Ja hoe gaat dit te combineren zijn met de duurzaamheidsdoelstellingen door het OV nog onaantrekkelijker te maken.quote:Op maandag 24 april 2023 18:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Spitstoeslag en op rustige momenten minder treinen. Ook een lekkere combinatie.
Wat is hier toch het idee van? Werkende armen gaan creëren of wat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |