SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te zien op Netflix.
Dat ze dit in de sneak durven laten zien..quote:Op woensdag 19 april 2023 08:48 schreef Danny het volgende:
Mafia Mamma(2023)5.6action, comedy, crime101R16Catherine HardwickeAmanda Sthers, J. Michael Feldman, Debbie JhoonMonica Bellucci, Alessandro Bressanello, Eduardo ScarpettaAn American mom inherits her grandfather's mafia empire in Italy. Guided by the firm's consigliere, she hilariously defies everyone's expectations as the new head of the family businessgisteravond in de sneak gezien. Een van origine Italiaanse vrouw die haar hele leven in de VS heeft gewoond wordt gebeld dat haar italiaanse opa is overleden. Ze gaat naar de begrafenis en wordt benoemd tot nieuwe leider van de maffiafamilie.
excuustrans? check!
alle mannen zijn seksistische varkens? check!
vrouwen zijn onoverwinnelijk? check!
slechte humor? check!
kortom; kun je beter overslaan. Halve zaal sliep tegen het eind.5
hoogtepunt was (spoilers?)quote:Op woensdag 19 april 2023 08:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat ze dit in de sneak durven laten zien..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.overigens kan ze ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lachen man...Zie wat ik kijk: trakt.tv
Ik ben niet echt een filmkijker maar met 1 vriend heb ik af en toe een filmavondje.quote:Op zondag 29 januari 2023 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:
The Banshees of Inisherin(2022)8comedy, drama114R16Martin McDonaghMartin McDonaghColin Farrell, Brendan Gleeson, Kerry CondonTwo lifelong friends find themselves at an impasse when one abruptly ends their relationship, with alarming consequences for both of themWat een heerlijke film is dit, helemaal mijn genre en/of type humor. Een film over twee vrienden die van de een op andere dag eenzijdig besluiten geen vrienden meer te zijn. Wat volgt is een even hilarisch als tragisch als absurd verhaal. Wat als je even verder kijkt ook nog eens een mooie analogie is voor oorlog en de nutteloosheid en absurdheid ervan. Maar zie je geen diepe film voor je, het is een hilarische film waarbij ik veel en vaak hardop gelachen heb. Voor mensen die van films houden als in Bruges (die ook dezelfde makers en acteurs heeft) of the guard.
Ook voor mensen die van Ierland en met name het platte land houden
Dikke dikke aanrader!
In Bruges mocht je die nooit gezien hebben.quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben niet echt een filmkijker maar met 1 vriend heb ik af en toe een filmavondje.
Dankzij dit topic dus deze geweldige film gekeken en ook nog The Whale en After Sun.
Nu weer dit topic doorspitten voor een nieuwe filmlijst. To Leslie, A Man Called Otto en Women Talking zitten al in de filmmap.
Dus dank allen voor jullie recensies
Hoe vond je Aftersun?quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben niet echt een filmkijker maar met 1 vriend heb ik af en toe een filmavondje.
Dankzij dit topic dus deze geweldige film gekeken en ook nog The Whale en After Sun.
Nu weer dit topic doorspitten voor een nieuwe filmlijst. To Leslie, A Man Called Otto en Women Talking zitten al in de filmmap.
Dus dank allen voor jullie recensies
Heb je jouw ondertitel uit "a good person"?quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe vond je Aftersun?
Kijk @:Sked zo kan het ook
Nee haha. Uit Letters to a young Poet van Rilkequote:Op dinsdag 25 april 2023 16:03 schreef Farenji het volgende:
[..]
Heb je jouw ondertitel uit "a good person"?
In Bruges komt me wel bekend voor en kwam uit in een periode dat ik belachelijk veel in de bioscoop zat en belachelijk veel dvd's huurde.quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:49 schreef Tim86 het volgende:
[..]
In Bruges mocht je die nooit gezien hebben.
En Taika Waititi films spreken je wellicht ook aan. Hunt for the Wilderpeople in het bijzonder
Sophie was echt precious inderdaad.quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:19 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
In Bruges komt me wel bekend voor en kwam uit in een periode dat ik belachelijk veel in de bioscoop zat en belachelijj veel dvd's huurde.
Heb 'm erbij gedaan.
Die Taika moest ik even Googlen, de film die jij aanraadt twijfel ik over, maar zit nu ook in de filmmap.
Boy en JoJo Rabbit spraken me gelijk aan dus die ook erbij.
Ga zo die vriend even berichten dat we snel weer moeten afspreken![]()
@:Fok-it, Aftersun vond ik echt prachtig mooi, hartverwarmend en ook wel verdrietig natuurlijk. En geweldig goed geacteerdSophie
Zonder het sterke acteerwerk zou de film niks zijn m.i. die 2 waren echt perfect gecast.quote:
Dit lijkt me ook een leuke film. En vanaf 12 mei op Prime Video!quote:Op maandag 1 mei 2023 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Air(2023)7.8drama, sport111RALBen AffleckAlex ConveryMatt Damon, Jason Bateman, Ben AffleckFollows the history of shoe salesman Sonny Vaccaro, and how he led Nike in its pursuit of the greatest athlete in the history of basketball, Michael JordanErg vermakelijke film die nergens spannend wordt of fantastische beelden kent, maar vooral gewoon ijzersterk is in de dialogen tussen de kleine cast. Matt Damon speelt verrassend goed en ook Ben Affleck, Jason Bateman en Viola Davis maken deze film echt het kijken waard. Een ode aan een van de grootste sportmensen, merken en aan slimme marketing in het algemeen. Ook heerlijke 80s vibes door de muziek!7.8
Heb deze laatst ook weer eens opgezet. En ook na de 5e keer (of meer) blijft het een briljante film, waarbij je keer op keer nieuwe dingen blijft ontdekken. Eigenlijk bizar dat de film voor geen enkele Oscar is genomineerd toen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 07:05 schreef TLC het volgende:
Snatch(2000)8.2comedy, crime104R16Guy RitchieGuy RitchieAde, William Beck, Andy BeckwithUnscrupulous boxing promoters, violent bookmakers, a Russian gangster, incompetent amateur robbers and supposedly Jewish jewelers fight to track down a priceless stolen diamondSo, you're obviously the big dick. And there on either side of you are your balls. There are two types of balls. There are big, brave balls, and there are little, mincy faggot balls. You dicks have driving clarity of vision. But they're not clever; they smell pussy, and they want a piece of the action. And you thought you smelled some good ol' pussy, and have brought your two little, mincey, faggot balls along for a good ol' time. But you've got your parties muddled up. There's no pussy here- just a dose that will make you wish you were born a women. Like a prick, you're having second thoughts. You're shrinking, and your two little balls are shrinking with ya. And the fact that you've got "Replica" written on the side of your guns. And the fact that I've got "Desert Eagle .50" written on the side of mine, should precipitate your balls into shrinking, along with your presence. Now fuck off!10
quote:De wereldvermaarde componiste Lydia Tár legt de laatste hand aan de symfonie die haar magnum opus kan betekenen. Bovendien staat ze als eerste vrouw ooit aan het hoofd van een groot Duits orkest.
quote:In de derde speelfilm van Todd Field wordt de succesvolle, charismatische dirigent Lydia Tár (Cate Blanchett) geconfronteerd met haar machtsmisbruik. De kracht van Tár is dat de kijker zelf over haar mag oordelen. Daarmee is het verbluffende psychologische drama tegengif voor zwart-witdenken.
Een heel erg gelaagde film, een fantastisch acterende Cate Blanchett en de rest van de cast mag er ook zijn. En dan toch maar een 7? Ja, want deze film voelde voor mij vooral als nodeloos ellendig lang. Ik hou normaliter van langzame films, maar het verhaal wist me in de openingsscène al dusdanig te irriteren dat het daarna nooit meer goed kwam. Waarom dan toch nog een 7 en niet veel lager? Pluspunten voor Cate Blanchett's acteerwerk en voor het feit dat mijn vrouw het wel subliem vond.quote:Tár is een gelaagde en nauwkeurige studie van een vrouw die haar leven uiteen ziet vallen door dezelfde overmoed die haar zo succesvol maakte. Field schetst Lydia als een machtsdronken vrouw. Dat is in mindere mate kritiek op haar karakter dan op de corrumperende invloed van macht zelf.
Nog een lange film met een vrouw in de hoofdrol. Maar dan één waarin het tempo af en toe wat hoger ligt. En wat ik interessant vind, is de clash van culturen: Aziatisch vs Europees. Voor mij in elk geval meer de moeite waard dan Tár.quote:Wanneer haar vlucht naar Tokio wordt geannuleerd, besluit de 25-jarige geadopteerde Freddie spontaan naar Zuid-Korea te vliegen en op zoek te gaan naar haar biologische ouders. Wat begint als een korte trip naar Seoul, wordt een lange reis langs stille dorpjes en bruisende nachtclubs in haar geboorteland dat haar nog volledig vreemd is. Hoe meer de eigenzinnige Freddie opgaat in de Koreaanse cultuur en haar zoektocht, hoe harder ze begint te twijfelen aan wie ze dacht te zijn en wie ze wil worden. Return to Seoul is een energiek drama over een vrijgevochten vrouw op zoek naar identiteit tijdens verschillende fases van haar jonge leven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6
Een mozaïekfilm van Spaanse bodem over verhalen die niet verteld zouden moeten worden en die volgens één recensent ook beter niet verteld hadden kunnen worden. Met die recensent ben ik het trouwens niet eens. Dit was gewoon een leuke film zonder al te veel pretenties. Niet supergrappig en soms wat flauw, maar toch een paar keer moeten lachen. Dat was dan wel vooral bij het eerste verhaal. Heads up voor @flipsen : In dat eerste verhaal speelt Chino Darín, de zoon van Argentijnse steracteur Ricardo Darín, één van de hoofdrollen.quote:Soms maak je iets mee waarvan je zou willen dat niemand ervan afwist, of nog beter: dat je het überhaupt kon vergeten. De vijf komische verhalen in Historias para no contar zijn een ode aan dat soort momenten, waarop je zou willen dat je iets meer controle had gehad over je emoties en dat je tegen beter weten in toch met iets doorging wanneer je beter had kunnen stoppen.
Die trailer is echt geniaal.quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Delicatessen(1991)7.5comedy, crime99R16Marc Caro, Jean-Pierre JeunetJean-Pierre Jeunet, Marc Caro, Gilles AdrienPascal Benezech, Dominique Pinon, Marie-Laure DougnacPost-apocalyptic surrealist black comedy about the landlord of an apartment building who occasionally prepares a delicacy for his odd tenantsMet vriendin na vele jaren Delicatessen herkeken. Kijkt als een Frans stripboek met een setten waar Bob's Burgers aanvankelijk ook mee had willen spelen. Een circusartiest meldt zich als manusje van alles in een appartementencomplex van een slager, waar een bont gezelschap probeert te overleven in een postapocaliptische samenleving waarin zaken... schaars zijn geworden.
Blijft een feest om naar te kijken.8
Sowieso visuele feestjes.quote:
Staat zeker nog op de kijklijst.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:41 schreef Cheeseburgert het volgende:
Sisu(2022)7.1action, war91Rn/aJalmari HelanderJalmari HelanderJorma Tommila, Aksel Hennie, Jack DoolanWhen an ex-soldier who discovers gold in the Lapland wilderness tries to take the loot into the city, Nazi soldiers led by a brutal SS officer battle himCompleet krankzinnige over de top productie uit Finland. Die net zo goed van Tarantino had kunnen zijn.![]()
Top.8
deze trek ik echt niet. ik heb ooit geprobeerd de korte verhaallijn voor te lezen om te bepalen of we de film als gezin gingen kijken, maar ik kwam niet eens halverwege. Niet een film voor mij dusquote:Op zondag 21 mei 2023 23:01 schreef TLC het volgende:
Deze film had ik al meerdere keren gezien en hij staat ook op 'Mijn lijst' op Netflix, maar steeds stelde ik het toch weer uit om te kijken, simpelweg omdat ik er niet zo goed tegen kan![]()
Maar vanavond toch weer aangezet
Hachi(2009)8.1biography, drama, family93GALLasse HallströmStephen P. Lindsey, Kaneto ShindôRichard Gere, Joan Allen, Cary-Hiroyuki TagawaA college professor bonds with an abandoned dog he takes into his homeWaargebeurd, over een hond die elke dag trouw op zijn baasje wacht bij het treinstation, zelfs nadat zijn baasje overleden is...
Heb ik al gezegd dat ik hier niet zo goed tegen kan ?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
10
Magnifiek. Onbegrijpelijk dat het niet genomineerd is voor een Oscar of vier (beste film, beste hoofdrollen, beste buitenlandse film). Wat mij betreft de beste film van het afgelopen jaar.quote:In The Blue Caftan toont regisseur Maryam Touzani (Adam) dat liefde verschillende vormen kan aannemen. De fenomenale acteerprestaties van Saleh Bakri en de Belgische Lubna Azabal (Incendies, Adam)) zorgen samen met de prachtige cinematografie voor een aangrijpende, warme en universele film. Halim (Saleh Bakri) heeft samen met zijn vrouw Mina (Lubna Azabal) een traditionele kaftanwinkel in de medina van Salé, Marokko. Zijn authentieke handwerk levert schitterende kaftans op.
Ik heb hem na een half uur afgezet.quote:Op maandag 29 mei 2023 14:08 schreef V. het volgende:
John Wick: Chapter 4(2023)action, crime, thriller0n/aChad StahelskiShay Hatten, Michael Finch, Derek KolstadKeanu Reeves, Donnie Yen, Bill SkarsgårdJohn Wick (Keanu Reeves) uncovers a path to defeating the High Table. But before he can earn his freedom, Wick must face off against a new enemy with powerful alliances across the globe and forces that turn old friends into foes. Lionsgate...
meer »Waar heb ik in godesnaam naar zitten kijken, dik twee uur? Ik ben OG fan van de eerste John Wick, geweldige film, maar per deel gaat het achteruit naar mijn mening. Twee ging nog wel, drie al iets minder, maar deel vier ging mij al vrij snel tegenstaan.
Het gaaaaaat maar door, die eindeloze vechtscènes, die we al kennen uit eerdere delen, maar nu per stuk een kwartier duren. En als er nou nog schokkende variatie in zat, maar het is voortdurend van hetzelfde laken een pak. Over pakken gesproken: je trekt een kevlar driedelig kostuum aan en je bent gewoon niet te raken. Nul. Je krijgt duizenden kogels op je afgevuurd, maar nada hoor. Ook een voordeel: als je van drie hoog naar beneden tieft, schud je even met je hoofd en niets aan de hand. Wonderbaarlijke outfit. Meermaals door auto's worden geschept? No problemo, twee keer een trap van 400 treden afgeflikkerd? Lachen we om.
Natuurlijk zat dat in eerdere delen ook al, maar niet zo eindeloos, niet zo hysterisch overdreven. Daarnaast stoorde het mij heel erg dat de tegenstanders in close combat net wat overduidelijk anderhalve seconde wachten zodat Wick een geforceerde move kan doen die ze uitschakelt. En bij de Champs Elysées was de CGI hinderlijk aanwezig.
En dan de motieven van de antagonisten. Je wilt iemand dood hebben, maar eerst gaan we een kaartspelletje doen. Of we redden ons doelwit een paar keer, zodat we hem zelf dood kunnen maken. O nee, toch niet, eerst even een vriendelijk praatje bij maanlicht, waarna we 'tot straks' zeggen. GODSAMME wat irriteert dat.
Nope, ze zijn mij kwijt.4
Fast & Furious 5.quote:Op maandag 29 mei 2023 23:25 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het hoeft natuurlijk niet allemaal super realistisch te zijn maar het moet wel enigzins geloofwaardig overkomen binnen de context van de film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prima vermaak, 7,5.
Vond het een prima John wick film. Het is meer van hetzelfde.quote:Op maandag 29 mei 2023 23:25 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik heb hem na een half uur afgezet.
De vechtscènes zien er zo ontzettend nep uit. Je ziet inderdaad steeds de tegenstanders even inhouden en daarnaast oogt de 58 jarige Keanu Reeves inmiddels wel erg houterig. Ook iedere keer diezelfde move.
Het hoeft natuurlijk niet allemaal super realistisch te zijn maar het moet wel enigzins geloofwaardig overkomen binnen de context van de film.
Maar wat maakt deze film zo anders dan de eerdere delen? Binnen het wereldje van John wick heb ik niks geks zien gebeuren.quote:Op maandag 29 mei 2023 14:08 schreef V. het volgende:
John Wick: Chapter 4(2023)action, crime, thriller0n/aChad StahelskiShay Hatten, Michael Finch, Derek KolstadKeanu Reeves, Donnie Yen, Bill SkarsgårdJohn Wick (Keanu Reeves) uncovers a path to defeating the High Table. But before he can earn his freedom, Wick must face off against a new enemy with powerful alliances across the globe and forces that turn old friends into foes. Lionsgate...
meer »Waar heb ik in godesnaam naar zitten kijken, dik twee uur? Ik ben OG fan van de eerste John Wick, geweldige film, maar per deel gaat het achteruit naar mijn mening. Twee ging nog wel, drie al iets minder, maar deel vier ging mij al vrij snel tegenstaan.
Het gaaaaaat maar door, die eindeloze vechtscènes, die we al kennen uit eerdere delen, maar nu per stuk een kwartier duren. En als er nou nog schokkende variatie in zat, maar het is voortdurend van hetzelfde laken een pak. Over pakken gesproken: je trekt een kevlar driedelig kostuum aan en je bent gewoon niet te raken. Nul. Je krijgt duizenden kogels op je afgevuurd, maar nada hoor. Ook een voordeel: als je van drie hoog naar beneden tieft, schud je even met je hoofd en niets aan de hand. Wonderbaarlijke outfit. Meermaals door auto's worden geschept? No problemo, twee keer een trap van 400 treden afgeflikkerd? Lachen we om.
Natuurlijk zat dat in eerdere delen ook al, maar niet zo eindeloos, niet zo hysterisch overdreven. Daarnaast stoorde het mij heel erg dat de tegenstanders in close combat net wat overduidelijk anderhalve seconde wachten zodat Wick een geforceerde move kan doen die ze uitschakelt. En bij de Champs Elysées was de CGI hinderlijk aanwezig.
En dan de motieven van de antagonisten. Je wilt iemand dood hebben, maar eerst gaan we een kaartspelletje doen. Of we redden ons doelwit een paar keer, zodat we hem zelf dood kunnen maken. O nee, toch niet, eerst even een vriendelijk praatje bij maanlicht, waarna we 'tot straks' zeggen. GODSAMME wat irriteert dat.
Nope, ze zijn mij kwijt.4
Wat ik al zei: het is allemaal nog veel ongeloofwaardiger, het duurt allemaal zo lang. Eerdere films hadden vechtscènes van een paar minuten, hierin duren meerdere gevechten ruim over de 10 minuten. En allemaal zó eentonig. En suf, als je opponenten echt even ziet wachten zodat Wick ze met een onnodig ingewikkelde move kan neermaaien. Het gaaaaaaaat maar door, en heel veel van hetzelfde. En ook die Champs-Elysées-gedoe. Door alle (overduidelijke) cgi is het gewoon niet interessant. Het is een veeg teken als ik tijdens een film potjes Candy Crush ga zitten spelen op de iPad. Er was eigenlijk maar een scène die ik tof vond, en dat was die overhead-scène in dat huis. Dat vond ik knap gedaan. Maar verder... veel gedoe en zeer weinig wol.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
Maar wat maakt deze film zo anders dan de eerdere delen? Binnen het wereldje van John wick heb ik niks geks zien gebeuren.
Deze net gekeken. Een Finse John Wick. Top film 7.5/10quote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:47 schreef V. het volgende:
Sisu(2022)7.1action, war91Rn/aJalmari HelanderJalmari HelanderJorma Tommila, Aksel Hennie, Jack DoolanWhen an ex-soldier who discovers gold in the Lapland wilderness tries to take the loot into the city, Nazi soldiers led by a brutal SS officer battle himFinse Rambo tijdens WWII, met een Tarantinosausje. Volledig over the top, meermaals smakelijk gelachen om hele grove dingen. Heerlijk vermaak. Topfilm!8
Waarom dan toch maar een 7quote:Op zondag 11 juni 2023 14:25 schreef Gehrman het volgende:
Guy Ritchie's The Covenant(2023)7.5action, thriller, war123Rn/aGuy RitchieGuy Ritchie, Ivan Atkinson, Marn DaviesJake Gyllenhaal, Dar Salim, Sean SagarDuring the war in Afghanistan, a local interpreter risks his own life to carry an injured sergeant across miles of grueling terrainEen hele degelijke oorlogsfilm/thriller die zich afspeelt in Afghanistan. Het gaat over een eenheid die op zoek is naar locaties waar de Taliban IED's produceert waarbij op een gegeven moment het hoofdpersonage, gespeeld door de altijd sterke Jake Gyllenhaal, aangewezen raakt op zijn Afghaanse tolk. Het is een mooi geschoten film met een boeiend verhaal en een aantal hele spannende actie scene's, mede dankzij de fantastische achtergrondmuziek.7
Omdat het een goede film is maar niet bovengemiddeld goed. Als ik het cijfer relativeer aan andere oorlogsfilms die ik heb gezien dan klopt het wel ongeveer. Films met een 9 zijn voor mij bijvoorbeeld Apocalypse Now, Full Metal Jacket en Saving Private Ryan. Films met een 8 zijn Platoon, Black Hawk Down en Der Untergang. En dan films met een 7 zijn The Hurt Locker, Enemy at the Gates en Fury.quote:
Naar een idee van Sjon de Mol als ik het me goed herinner.quote:Op maandag 12 juni 2023 06:52 schreef TLC het volgende:
Phone Booth(2002)7.1crime, thriller81R12Joel SchumacherLarry CohenColin Farrell, Kiefer Sutherland, Forest WhitakerPublicist Stuart Shepard finds himself trapped in a phone booth, pinned down by an extortionist's sniper rifle. Unable to leave or receive outside help, Stuart's negotiation with the caller leads to a jaw-dropping climaxEerst offtopic : bestaan er nog zoiets als een telefooncel ?Verhaal in het kort : man zit gedurende de film vast in een telefooncel, omdat hij onder schut gehouden wordt door een scherpschutter en hij de telefooncel niet mag verlaten. Vermakelijke film en redelijk spannend, kijkt goed weg. Leuk ook om te zien hoe de mobiele telefoontjes destijds (in 2002) er uit zagen
7.3
In Grease was hij 24, in de film die je nu hebt gezien 55. En intussen alweer 69. Ik word over 1,5 week 50 en zie er ook niet meer uit als 24quote:Op maandag 19 juni 2023 00:47 schreef TLC het volgende:
The Taking of Pelham 123(2009)6.4action, crime, thriller106R16Tony ScottBrian Helgeland, John GodeyDenzel Washington, John Travolta, Luis GuzmánArmed men hijack a New York City subway train, holding the passengers hostage in return for a ransom, and turning an ordinary day's work for dispatcher Walter Garber into a face-off with the mastermind behind the crimeEn John Travolta is viesdik geworden trouwens, ik vond hem beter in Grease.5
In Egmond staan er kennelijk nog twee voor de sier. 82 Voorstraatquote:Op maandag 12 juni 2023 06:52 schreef TLC het volgende:
Phone Booth(2002)7.1crime, thriller81R12Joel SchumacherLarry CohenColin Farrell, Kiefer Sutherland, Forest WhitakerPublicist Stuart Shepard finds himself trapped in a phone booth, pinned down by an extortionist's sniper rifle. Unable to leave or receive outside help, Stuart's negotiation with the caller leads to a jaw-dropping climaxEerst offtopic : bestaan er nog zoiets als een telefooncel ?Verhaal in het kort : man zit gedurende de film vast in een telefooncel, omdat hij onder schut gehouden wordt door een scherpschutter en hij de telefooncel niet mag verlaten. Vermakelijke film en redelijk spannend, kijkt goed weg. Leuk ook om te zien hoe de mobiele telefoontjes destijds (in 2002) er uit zagen
7.3
Ook gekeken afgelopen week, omdat ie nu op prime verschenen isquote:Op woensdag 21 juni 2023 07:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Triangle of Sadness(2022)7.8comedy, drama147R12Ruben ÖstlundRuben ÖstlundHarris Dickinson, Charlbi Dean, Woody HarrelsonA fashion model celebrity couple join an eventful cruise for the super-richWat een toffe film is dit,een hele leuke parabel over de extreem rijken in onze maatschappij. In deze film volgen we een aantal van deze extreem rijken en hoe zij omgaan met o.a. elkaar en het personeel van een extreem luxe cruise. Met een toffe rol voor Woody harrelson als socialistische kapitein.
Dat ben ik wel met je eens al moest ik wel heel erg lachen om het smerige stukquote:Op vrijdag 23 juni 2023 09:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ook gekeken afgelopen week, omdat ie nu op prime verschenen is
Leuke parabel, maar wel erg "on the nose". Vooral het laatste stuk vond ik erg voorspelbaar.
Middenstuk iets te "smerig" voor mijn doen, maar heb me al met al prima vermaakt.
Niet zo gelaagd als ik had gehoopt --> 7.5
Waarom kijk je dan ook een film dat een 4,8 krijgt op IMDbquote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:53 schreef TLC het volgende:
Crawlspace(2022)4.8thriller90Rn/aL. Gustavo CooperJacob D. WehrmanHenry Thomas, Bradley Stryker, C. Ernst HarthA family man finds himself trapped in the crawlspace of a remote Oregon cabin where ruthless poachers have stashed their gains[ afbeelding ]
Oogaids, pure pure oogaids.Als ik de keuze had om deze 'film' opnieuw te bekijken of meegaan in een duikbootje naar de Titanic zou ik zeggen 'duikboot here i come'1
Wist ik van tevoren niet, ik zag de beschrijving van de film op Netflix en dacht 'hey leuk'quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
Waarom kijk je dan ook een film dat een 4,8 krijgt op IMDb
Haha. Poor fella. Er is zo veel content waar je uit kan kiezen tegenwoordig. Ik gooi een film altijd nog door een IMDb en rotten tomatoes filter.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:57 schreef TLC het volgende:
[..]
Wist ik van tevoren niet, ik zag de beschrijving van de film op Netflix en dacht 'hey leuk'
Nu heb ik PTSS![]()
Ik ben benieuwd. Recent alle films voor het eerst bekeken, maar alleen de laatste kon mij bekoren.quote:Op donderdag 6 juli 2023 15:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Indiana Jones and the Dial of Destiny(2023)0action, adventure154PG-13n/aJames MangoldJez Butterworth, John-Henry Butterworth, David KoeppHarrison Ford, Phoebe Waller-Bridge, Antonio BanderasArchaeologist Indiana Jones races against time to retrieve a legendary artifact that can change the course of historyJaaaa een nieuwe Indiana Jones daar moet ik natuurlijk heen, heb de vorige films, de adventure games (vooral fate of atlantis), een heel aantal boeken waarvan het zwaard van djengis kahn me nog het beste bij staat gelezen, gespeeld en gezien. Heb zelf recent nog een keer de young indiana jones reeks terug gekeken. Kortom ik ben niet persee de juiste persoon voor deze review. Ik vond het namelijk weer top, het actie element in de films trekt me het minste en had van mijn een tandje minder gemogen, het avontuur ontdekkings element trekt me het meest en dat had een tandje hoger gemogen. Maar al met al zat alles erin wat ik verwachtte zonder te cheezy te worden zo zitten er allemaal hele duidelijke referenties is maar zijn net niet 1 op 1 overgenomen of hebben ze een leuke kwinkslag. Als er al iets op aan te merken is is dat de oplossingen wel wat makkelijk kwamen en dat het leuk zou zijn als er iets meer naar gezocht zou moeten worden. Maar al met al een geweldige toevoeging aan de reeks als geheel
Huh watquote:Op donderdag 6 juli 2023 17:43 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Recent alle films voor het eerst bekeken, maar alleen de laatste kon mij bekoren.
Je bedoelt met "de laatste" deel 3 toch?quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:43 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Recent alle films voor het eerst bekeken, maar alleen de laatste kon mij bekoren.
Ga je mond spoelen jonguh. De eerste drie zijn ware classics. De vierde deel tel ik niet meequote:Op donderdag 6 juli 2023 17:43 schreef dimmak het volgende:
[..]
Raiders of the Lost Ark is een meesterwerk. Ga je schamen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:43 schreef dimmak het volgende:
[..]
Heb er ook van genoten gisteren....quote:Op woensdag 19 juli 2023 09:51 schreef Ang3l het volgende:
Barbie(2023)0adventure, comedy, fantasy, romance114PG-139Greta GerwigGreta Gerwig, Noah BaumbachMargot Robbie, Ariana Greenblatt, Kingsley Ben-AdirBarbie suffers a crisis that leads her to question her world and her existenceGisteren naar de premiere geweest, incl cocktail en een heleboel roze. Wat een heerlijke film. Vreemde balans tussen sarcasme, gevoelige snaar, feminisme en ronduit flauwe humor. Maar het werkt. Slimme film, hart op de juiste plaats, goed geacteerd (Margot & Ryan). Jup.
8.5
Hoe weet je zo zeker dat Christine totaal niet waargebeurd is???quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:02 schreef TLC het volgende:
Christine(1983)6.7horror, thriller110R12John CarpenterStephen King, Bill PhillipsKeith Gordon, John Stockwell, Alexandra PaulA nerdish boy buys a strange car with an evil mind of its own and his nature starts to change to reflect itTotaal niet waargebeurd, maar naar een boek van Stephen King over een auto die moordlustige trekjes vertoont. Een van de betere Stephen King verfilmingen !7.5
Zit hier tot het weekend al volgeboekt, bizar... In een stad met 4 bioscopen met aardig wat zalen en meerdere uitvoeringen per avond (en dan ook nog "origineel" en "nagesynchroniseerd", the horror)quote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Barbie(2023)0adventure, comedy, fantasy, romance114PG-139Greta GerwigGreta Gerwig, Noah BaumbachMargot Robbie, Ariana Greenblatt, Kingsley Ben-AdirBarbie suffers a crisis that leads her to question her world and her existenceGisteren de tweede helft van Barbenheimer gezien de barbie kant dus. Toch een mooi tweeluik over morele dilemma's en de weespiegeling daarvan op de maatschappij, en de dreiging dat deze maatschappij wordt verwoest door verkeerde keuzes.
Maar daar houdt de vergelijking wel opBarbie is echt een leuke film, ik vond hem super grappig en hoewel ik nooit met barbies gespeeld heb snap ik wel de referenties naar hoe je met een barbie speelt
Het gegeven van de film vind ik ook erg goed de film geeft op een grappige manier de discrepantie tussen de echte wereld en de utopie die de barbie poppen ons weerspiegelen weer. Erg leuke film
en ontzettend grappig (vooral in de details) Ikzelf vond het bijvoorbeeld hilarisch dat zelfs de zangeres van een nummer over de routines van barbie uit de vierde (of is het de zesde) muur springt en zich direct to barbie richt (ken geen andere voorbeelden van zoiets in andere films, dat de soundtrack rechtstreeks me de acteurs praat)
De film is ook een MEGA succes. Binnen 10 gewoon 750 miljoen dollar binnenharken gebeurt niet vaak. Er is ook een kans dat de miljard gehaald wordt. Wat tot op heden slechts weinig films hebben weten te doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 12:49 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zit hier tot het weekend al volgeboekt, bizar... In een stad met 4 bioscopen met aardig wat zalen en meerdere uitvoeringen per avond (en dan ook nog "origineel" en "nagesynchroniseerd", the horror)Maar goed, volgende week woensdag, zo even tickets scoren en onze favoriete stoelen bezetten, die zijn nog vrij zag ik. Ben benieuwd!
Snap ik wel. Naast dat het de naam barbie draagt, is het enorm kleurrijk, vrolijk en luchtig. Een verademing. Dan kijk ik als man zijnde liever een keer barbie dan een standaard romcom.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
De film is ook een MEGA succes. Binnen 10 gewoon 750 miljoen dollar binnenharken gebeurt niet vaak. Er is ook een kans dat de miljard gehaald wordt. Wat tot op heden slechts weinig films hebben weten te doen.
https://www.boxofficemojo.com/release/rl1077904129/
*Op lijstje zetquote:Op donderdag 3 augustus 2023 12:30 schreef Farenji het volgende:
Fumer fait tousser(2022)6.5comedy, horror, sci-fi77Not Raten/aQuentin DupieuxQuentin DupieuxGilles Lellouche, Vincent Lacoste, Anaïs DemoustierA group of vigilantes called the "tobacco-forces" is falling apart. To rebuild team spirit, their leader suggests that they meet for a week-long retreat, before returning to save the worldWat een kolderieke gekke Fransozenfilm. Vermakelijk wel, moest een aantal keer best hard lachen maar uiteindelijk weet ik niet zo goed wat ik er nou van moet vinden. Toch ben ik wel benieuwd geworden naar de andere films van Quentin Dupieux (in de muziekwereld bekender als "Mr. Oizo"), die naar 't schijnt net zo krankzinnig zijn. Wat zou er in die kop van hem omgaan?7
Zet Mandibules van hem ook maar op je lijstje.quote:
Oh ha! wist niet dat rubber ook van hem wasquote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:25 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zet Mandibules van hem ook maar op je lijstje.
Trailer gezien, niet op lijstje gezetquote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:25 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Heb-hem-ook-gezien-toro.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:25 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Mandibules is fan-tas-tisch!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 13:25 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Afgelopen weekend eindelijk weer eens film gekeken. Jo Jo Rabbit. Echt 1 van de beste films die ik ooit heb gezienquote:Op dinsdag 25 april 2023 14:49 schreef Tim86 het volgende:
[..]
In Bruges mocht je die nooit gezien hebben.
En Taika Waititi films spreken je wellicht ook aan. Hunt for the Wilderpeople in het bijzonder
Hahaha, die film zorgde in huize flipsen voor een zéér groot verschil in meningquote:Op maandag 7 augustus 2023 14:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Afgelopen weekend eindelijk weer eens film gekeken. Jo Jo Rabbit. Echt 1 van de beste films die ik ooit heb gezienZo hard gelachen, en ook wat traantjes weggepinkt
perfecte mix voor mij wat betreft humor, drama etc.
Gisteravond eindelijk gezien omdat ie (hier?) nu op Netflix staat. Geweldig. Nu heb ik altijd al een zwak gehad voor Emma Thompson, maar hier is ze echt grandioos. En wat een lef! Persoonlijk vond ik McCormack een heel stuk minder overtuigend eelijk gezegd.quote:Op maandag 6 maart 2023 19:06 schreef Kanaroe het volgende:
Oh, en
Good Luck to You, Leo Grande(2022)7.2comedy, drama97R12Sophie HydeKaty BrandEmma Thompson, Daryl McCormack, Les MabalekaNancy Stokes, a retired school teacher, is yearning for some adventure, and some sex. And she has a plan, which involves hiring a young sex worker named Leo GrandeEen weduwvrouw van middelbare leeftijd huurt een escortjongen in, omdat ze nog nooit goede seks heeft gehad. Ze wil graag een keer een orgasme beleven.
Omdat Emma Thompson de hoofdrol speelt wilde ik em graag zien. Het viel me een beetje tegen helaas.
Goeie acteurs, goed verhaal, maar mager in beeld gebracht.
Props voor Emma, die zich, letterlijk, geheel blootgeeft. Ook tegenspeler Darryl McCormack speelt echt grandioos, dus daar ligt het niet aan
Mwoah. Het was inderdaad niet Wes Andersons beste film, maar waardeloos vond ik hem niet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:40 schreef realkijkers het volgende:
Waarschuwing: absoluut 1 van de 3 slechte films ooit.
Alsof je 1,5 uur naar een vage reclame kijkt.
Asteroid City.
Verschrikklijke energie zuigende klote film. Nul verhaal. vage dialoogjes die nergens over gaan noch toe leiden.
Absoluut waardeloos.
-10 sterren.
Vanaf de opening met een dikke grijns genoten.quote:Op woensdag 19 juli 2023 09:51 schreef Ang3l het volgende:
Vreemde balans tussen sarcasme, gevoelige snaar, feminisme en ronduit flauwe humor. Maar het werkt. Slimme film, hart op de juiste plaats, goed geacteerd
Had m ook gebookmarked, voor de visuals.quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:26 schreef SEMTEX het volgende:
Mona Lisa and the Blood Moon(2021)6.2fantasy, mystery, thriller106R16Ana Lily AmirpourAna Lily AmirpourKate Hudson, Jeon Jong-seo, Craig RobinsonA girl with unusual powers escapes from a mental asylum and tries to make it on her own in New OrleansIk had ooit kaartjes gekocht voor deze film in 1 van onze wat meer alternatieve bioscopen, maar we gingen uiteindelijk niet. Gisteren kwam ik hem weer tegen op Prime Video en dus toch maar gekeken. Het verhaal is bijzonder dunnetjes, daarvoor hoef je de film echt niet te kijken. Het beste aan deze film zijn eigenlijk de schare aan bekende actreutels (Kate Hudson, Ed Skrein, Craig Robinson (The Office) die de film redelijk overeind houden en de visuals (veel groothoek, knalkleuren, neonlicht, etc.) en soundtrack. Ik strooi makkelijk met zevens, dus in mijn ogen was dit een 7.7
Als je niks hebt met wes Anderson kan je deze beter skippen inderdaad, maar ik heb me goed vermaakt met de theater stukjes. De behind the scene stukjes konden me gestolen worden. Dat vond ik totaal niet boeiend.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:40 schreef realkijkers het volgende:
Asteroid City.
Verschrikklijke energie zuigende klote film. Nul verhaal. vage dialoogjes die nergens over gaan noch toe leiden.
Absoluut waardeloos.
-10 sterren.
Is dit ergens te streamen?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 20:45 schreef TLC het volgende:
Als je begrijpt wat ik bedoel(1983)7.4animation, family, fantasy841h 24minALHarrie Geelen, Bjørn Frank Jensen, Bert Kroon, Jay KamenMarten Toonder, Bert KroonFred Benavente, Trudy Libosan, Luc LutzBumble the Bear (Olivier Bommel) finds an egg that, it turns out, has a cute little dragon in it. However, this dinosaur grows huge every time it is upset. As this causes a lot of problems, Ollie Bommel has to face a difficult dilemmaHer is vrijdag de 13de, en Joost weet het zeker ; de zwelbast hangt in de lucht !![]()
en zo gebeurd het dat heer Olivier op een dag vader wordt van Zwelgje, en dan gebeuren er een hoop nare dingen.......... Als je begrijpt wat ik bedoel
![]()
Super leuke tekenfilm van Marten Toonder's verhaal over Olivier B.Bommel en Tom Poes, aanrader !
9
Je kunt 'm gewoon op Youtube kijken:quote:
Coolquote:
Oh jee, ik had weer eens te hoge verwachtingenquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:47 schreef Gehenna het volgende:
Barbie(2023)0adventure, comedy, fantasy, romance114PG-139Greta GerwigGreta Gerwig, Noah BaumbachMargot Robbie, Ariana Greenblatt, Kingsley Ben-AdirBarbie suffers a crisis that leads her to question her world and her existenceNet terug van de Barbiefilm, waar ik zonder al teveel verwachtingen heen ging. Maar pottomme wat een leuke, unieke en rake film zegAng3l vat het voor mij eigenlijk al heel treffend samen:
[..]
Vanaf de opening met een dikke grijns genoten.8
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:04 schreef TLC het volgende:
The Nightmare Before Christmas(1993)7.9animation, family, fantasy, musical76PGALHenry SelickTim Burton, Michael McDowell, Caroline ThompsonDanny Elfman, Chris Sarandon, Catherine O'HaraJack Skellington, king of Halloween Town, discovers Christmas Town, but his attempts to bring Christmas to his home causes confusionDe koning van Halloween Town Jack Skellington ontdekt dat er meer in het leven is dan 1 keer per jaar Halloween vieren ; namelijk Kerst !![]()
En dat feest wilt hij ook hebben, alleen snappen de inwoners van Halloween Town het niet zo goed...
![]()
![]()
Meesterwerkje van Tim Burton !
8.5
Ik heb Wrong van Dupieux gezien en ik kon de absurditeit voor pakweg een kwartier wel waarderen maar het droeg voor mij niet een hele film. Is deze anders, of is het gewoon niet mijn humor?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:30 schreef Farenji het volgende:
Mandibules(2020)6.6comedy, fantasy771h 17min6Quentin DupieuxQuentin DupieuxGrégoire Ludig, David Marsais, Adèle ExarchopoulosWhen simple-minded friends Jean-Gab and Manu find a giant fly trapped in the boot of a car, they decide to train it in the hope of making a ton of cashGisteravond thuis gekeken, na Fumer fait tousser en de tip van @:UIO_AMS was ik hier wel benieuwd naar. Viel niet tegen, hard gelachen, heb er van genoten, topfilm!8
Dit is nou typisch een film, die een rare lage score krijgt op imdb. Hij is zeker goed, en blijft ook goed.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:30 schreef TLC het volgende:
Life(2017)6.6horror, sci_fi, sci-fi, thriller104R16Daniel EspinosaRhett Reese, Paul WernickJake Gyllenhaal, Ryan Reynolds, Rebecca FergusonA team of scientists aboard the International Space Station discover a rapidly evolving life form that caused extinction on Mars and now threatens all life on EarthAstronauten aan boord van de ISS slagen erin om een bodemmonster van het Mars oppervlak te bemachtigen, om daar heel snel spijt van te krijgen....Spannend vanaf het begin, en het einde is ook
![]()
![]()
![]()
8.5
Geen idee, ik ken Wrong niet. Maar de twee films die ik nu van hem heb gezien waren wel heel verschillende films, en Mandibules is wel toegankelijker dan Fumer fait tousser, dus het kan best dat je deze wel leuk vindt. Ik zou hem gewoon gaan kijken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb Wrong van Dupieux gezien en ik kon de absurditeit voor pakweg een kwartier wel waarderen maar het droeg voor mij niet een hele film. Is deze anders, of is het gewoon niet mijn humor?
Ik vond het mooi maar heeft een vibe van after lifequote:Op zondag 13 augustus 2023 23:48 schreef TLC het volgende:
A Man Called Otto(2022)7.6comedy, drama126PG-1312Marc ForsterDavid Magee, Fredrik Backman, Hannes HolmTom Hanks, John Higgins, Tony BinghamOtto is a grump who's given up on life following the loss of his wife and wants to end it all. When a young family moves in nearby, he meets his match in quick-witted Marisol, leading to a friendship that will turn his world aroundAmerikaanse verfilming van het Zweedse 'En man som heter Ove' met o.a. Tom Hanks. De film gaat over Otto Anderson die het leven na de dood van zijn vrouw niet meer ziet zitten en die een beetje een oude zeurpot geworden is. Een nieuw jong koppel dat naast Otto komt wonen brengt daar een beetje verandering in.
Een mooie ontroerende film met wederom een sterke rol van Tom Hanks maar mijn favoriet is toch de buurvrouw MarisolSoms moet je een klein traantje wegpinken bij deze film omdat je het verdriet van Otto heel goed kan voorstellen
![]()
![]()
8
Zag deze film gisteren in een voorvertoning en wat een prachtige film over een niet alledaags filmonderwerp is het geworden. Een film die je doet nadenken over liefde, geluk en bovenal over verbinding. Het voerde mij in elk geval heerlijk mee.quote:Het Koreaans-Amerikaanse romantische drama Past Lives, door The Guardian nu al één van de beste films van 2023 genoemd, draait vanaf eind november in de bioscopen.
Nora en Hae Sung, twee diep verbonden jeugdvrienden, worden uit elkaar gerukt als Nora’s familie vanuit Zuid-Korea naar Canada emigreert. Twaalf jaar later studeert Nora in New York en hervinden de twee elkaar via het internet. Ze fantaseren over een wederzien, maar de afstand doet het contact verwateren. Nog eens twaalf jaar later is Nora inmiddels getrouwd en wordt ze tijdens een allesbepalende week herenigd met haar jeugdliefde, als hij haar opzoekt in New York.
In haar debuutfilm onderzoekt toneelschrijver Celine Song noties van het lot, de liefde, en de dunne scheidslijn tussen het leven dat we leiden en het leven hoe het had kunnen zijn.
Die staat ook op mijn to watch list. Heel benieuwd naar!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 11:15 schreef UIO_AMS het volgende:
Past Lives(2023)8.4drama, romance105PG-13n/aCeline SongCeline SongGreta Lee, Teo Yoo, John MagaroNora and Hae Sung, two deeply connected childhood friends, are wrested apart after Nora's family emigrates from South Korea. Twenty years later, they are reunited for one fateful week as they confront notions of love and destiny[..]
Zag deze film gisteren in een voorvertoning en wat een prachtige film over een niet alledaags filmonderwerp is het geworden. Een film die je doet nadenken over liefde, geluk en bovenal over verbinding. Het voerde mij in elk geval heerlijk mee.9
Weer een Noord-Amerikaanse-Koreaanse film. En weer een genot. Een film over ontheemding, integratie en familieverbindingen. Met een brok in mijn keel bekeken. De Koreaanse filmindustrie werkt op bijzonder hoog niveau de laatste paar jaren.quote:Alleenstaande moeder So-Young brengt haar puberzoon Dong-Hyun groot in de buitenwijken van Canada. Hoewel ze voortdurend wordt geconfronteerd met culturele uitdagingen, is ze ervan overtuigd dat het leven hier meer te bieden heeft dan in Zuid-Korea. Maar Dong-Hyun wordt steeds nieuwsgieriger naar zijn Koreaanse afkomst en in het bijzonder naar zijn overleden vader. Als ze door onverwacht nieuws terugkeren naar Zuid-Korea, komen ze eindelijk weer in aanraking met hun roots en is het tijd om trauma’s uit het verleden onder ogen te komen.
Wel al wat langer hoorquote:Op maandag 28 augustus 2023 09:49 schreef UIO_AMS het volgende:
Riceboy Sleeps(2022)7.6drama, family, history, romance1171h 57minn/aAnthony ShimAnthony ShimChoi Seung-yoon, Ethan Hwang, Dohyun Noel HwangSet in the 90s, a Korean single mother raises her young son in the suburbs of Canada determined to provide a better life for him than the one she left behind[..]
Weer een Noord-Amerikaanse-Koreaanse film. En weer een genot. Een film over ontheemding, integratie en familieverbindingen. Met een brok in mijn keel bekeken. De Koreaanse filmindustrie werkt op bijzonder hoog niveau de laatste paar jaren.9
Uiteraard waren er vroeger ook al goede films, waaronder veel van de later in opspraak geraakte Kim Ki Duk. Bin Jip bijvoorbeeld is nog steeds één van mijn meest favoriete films aller tijden. Maar het valt me gewoon op dat de laatste jaren wel erg veel goede films van veel verschillende makers uit Zuid-Korea komen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel al wat langer hoorzeker sinds eind jaren 90, begin 2000s met Oldboy toch wel als dé internationale doorbraak van Korean Cinema denk ik.
Niets meer aan toe te voegen en bijzonder fijn acteerwerk van zowel Murphy als Downey Jrquote:Op donderdag 27 juli 2023 15:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Oppenheimer(2023)8.8biography, drama, history180R12Christopher NolanChristopher Nolan, Kai Bird, Martin SherwinCillian Murphy, Emily Blunt, Robert Downey Jr.The story of American scientist J. Robert Oppenheimer and his role in the development of the atomic bombVond dit een erg goede film als het om biopics van wetenschappers aankomt. Hij past in het rijtje a beautiful mind, the imitation game, the theory of everything, awakenings (die laatste in mindere mate) maar in dat genre is het erg goed gedaan.
Het is natuurlijk een alom bekend verhaal de triomf en gelijk ook één van de meest kwaadaardige dingen en wellicht één van de meest vredestichtende dingen die "de wetenschap" gedaan heeft. Dat Oppenheimer dit project mede vormgaf en met zijn voorkomen en esotherische trekjes een gezicht gaf aan het manhatten project levert voeldoende voer voor een film, de andere speler in de film Lewis Strauss is een stuk minder bekend, en op een andere manier net zo boeiend. De manier waarop wetenschap is weergegeven is ook wel goed gedaan, de pioniersgeest en speelsheid is op een voor mij herkenbare en goede manier weergegeven, dat mengseltje van bloedserieus en tegelijk we zien wel is heel inherent aan wetenschap en erg charmant.
Hele goede film die goed de worsteling laat zien, als er al een kanttekening is is het dat de film geen kant kiest in het dillema kennis/macht en wat je er mee doet. Maar het is wellicht ook wel weer goed dat de film dat niet doet.
Gewoon zelf een hele goede dolby atmos achter je tv zettenquote:Op woensdag 30 augustus 2023 12:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Niets meer aan toe te voegen en bijzonder fijn acteerwerk van zowel Murphy als Downey JrIn de Atmos zaal gezien, daar ben ik toch wel een groot fan van intussen. Zijn maar 2 Atmos zalen hier, maar als ik kan kiezen, dan zeker die.
Dat je zit te trillen op je bank bij explosies? Denk dat dat in de bioscoop net wat beter overkomtquote:Op woensdag 30 augustus 2023 12:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon zelf een hele goede dolby atmos achter je tv zetten
Als je het thuis goed inricht kan er geen bioscoop tegenop, als je de sub onder de bank zet tril je in de bank ja. Maar je moet wel vrijstaand wonenquote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat je zit te trillen op je bank bij explosies? Denk dat dat in de bioscoop net wat beter overkomt
* flipsen gaat even de Argentijnse Marktplaats opquote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je het thuis goed inricht kan er geen bioscoop tegenop, als je de sub onder de bank zet tril je in de bank ja. Maar je moet wel vrijstaand wonen
Tja. Het enige dat ik erover kan zeggen, is dat ik na 5 minuten blij was dat het een film van maar 31 minuten is. Wat een draak. Te veel over the top.quote:Pedro Almodóvars antwoord op Brokeback Mountain, in 31 minuten, met Ethan Hawke en Pedro Pascal als cowboy Silva en sheriff Jake, geliefden van ooit in een miniwestern van nu, opgenomen bij Almería, locatie van Sergio Leones spaghettiwesterns uit de sixties.
Gek eigenlijk: toen Pedro Almodóvar de regie kreeg aangeboden van Brokeback Mountain (2005), het liefdesverhaal van twee cowboys, bedankte hij vriendelijk; Ang Lee nam zijn plaats in.
Almodóvar onthield wel een van de dialoogjes uit Ang Lee’s Oscarwinnende film. “Wat zouden twee mannen doen die op een ranch werken in het Wilde Westen?”, zegt cowboy Heath tegen cowboy Jack. Voor Almodóvar was het zinnetje de trigger om zijn versie van Brokeback Mountain te maken.
Ethan Hawke en Pedro Pascal spelen met overtuiging twee mannen die ooit verwikkeld waren in een heftige liefdesaffaire, maar elkaar in geen vijfentwintig jaar hebben gezien. Als Silva de saloon binnenwandelt waar Jake zitting houdt, borrelt de lust weer op – maar een kwart eeuw afwezigheid eist zijn tol: wat zijn Silva's motieven? vraagt Jake zich af.
Het half uur durende Strange Way of Life ging in première in Cannes, waar de film werd onthaald als queer western in een klassiek, kinky jasje. Opgenomen in het decor van Sergio Leones spaghettiwesterns, en passend in Almodóvars ‘rijpe stijl’: films over gay mannen van middelbare leeftijd die terugblikken op hun leven.
Op wat voor een manier over the top?quote:Op donderdag 7 september 2023 13:05 schreef UIO_AMS het volgende:
Extraña forma de vida(2023)6.6short, drama, western31R12Pedro AlmodóvarPedro AlmodóvarPedro Pascal, Ethan Hawke, José CondessaAfter twenty-five years Silva rides a horse across the desert to visit his friend Sheriff Jake. They celebrate the meeting, but the next morning Jake tells him that reason for his trip is not to go down the memory lane of their friendship[..]
Tja. Het enige dat ik erover kan zeggen, is dat ik na 5 minuten blij was dat het een film van maar 31 minuten is. Wat een draak. Te veel over the top.4
Dit ja, ik hou echt van vage shit maar dit was tenenkrommend.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:40 schreef realkijkers het volgende:
Asteroid City.
Absoluut waardeloos.
-10 sterren.
Ja maar, ja maar... Pedro Almodóvar! Dat mag je niet afkraken hoor! Schande! Ik ga hem lekker toch kijken! (waar??)quote:Op donderdag 7 september 2023 13:05 schreef UIO_AMS het volgende:
Extraña forma de vida(2023)6.6short, drama, western31R12Pedro AlmodóvarPedro AlmodóvarPedro Pascal, Ethan Hawke, José CondessaAfter twenty-five years Silva rides a horse across the desert to visit his friend Sheriff Jake. They celebrate the meeting, but the next morning Jake tells him that reason for his trip is not to go down the memory lane of their friendship[..]
Tja. Het enige dat ik erover kan zeggen, is dat ik na 5 minuten blij was dat het een film van maar 31 minuten is. Wat een draak. Te veel over the top.4
Flinterdun verhaal, overdreven muziek, scenes en acteerwerk. Als dit de liefde en passie tussen twee mannen moet voorstellen, slaat het de plank volledig mis. Als het kleiner gedaan zou zijn, zou het in mijn ogen een stuk mooier en geloofwaardiger zijn geweest.quote:Op donderdag 7 september 2023 14:03 schreef Slayage het volgende:
Op wat voor een manier over the top?
Vooral doen. En daarna mag je me hier vertellen of ik al dan niet gelijk had.quote:Op donderdag 7 september 2023 15:56 schreef flipsen het volgende:
Ja maar, ja maar... Pedro Almodóvar! Dat mag je niet afkraken hoor! Schande! Ik ga hem lekker toch kijken! (waar??)
Is toch een beetje Tarantino stijl?quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:58 schreef Skull-splitter het volgende:
Sisu(2022)7.1action, war91Rn/aJalmari HelanderJalmari HelanderJorma Tommila, Aksel Hennie, Jack DoolanWhen an ex-soldier who discovers gold in the Lapland wilderness tries to take the loot into the city, Nazi soldiers led by a brutal SS officer battle himEen Tweede Wereldoorlog-Western die heel goed wat hij weet wat het is: een over the top wraakfilm. Prachtig gefilmd, goed gespeeld, het is net een strip om naar te kijken en je kunt er ontzettende lol aan beleven. Ik keek hier echt naar uit, en het viel absoluut niet tegen.8.5
Als je met zo min mogelijk gesproken woord Tarantino bedoelt... Nee, het is een Western in beginsel, maar het gratuite geweld wat er gebotvierd wordt en de stijl waarin zou ik zeker niet willen reduceren tot enkel Tarantino. Ik zou dit, qua visuele grappen en timing eerder bij een serieuze kant van Wright (Hot Fuzz, Shaun of the Dead, Baby Driver) zetten, met een vleugje het schmieren van de eerste paar films van Ritchie en een tikje Flip van der Kuil en Steffen Haars voor de smeuigheid.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is toch een beetje Tarantino stijl?
Gisteren ook gezien en me vermaakt met deze film. Ook eens met de 7,5/10.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:56 schreef Farenji het volgende:
A Haunting in Venice(2023)6.8crime, drama, horror, mystery, thriller103PG-13n/aKenneth BranaghMichael Green, Agatha ChristieKenneth Branagh, Dylan Corbett-Bader, Amir El-MasryIn post-World War II Venice, Poirot, now retired and living in his own exile, reluctantly attends a seance. But when one of the guests is murdered, it is up to the former detective to once again uncover the killerIk heb volgens mij nog nooit een verfilming van Agatha Cristies boeken gezien en ik heb wel eens een boek van haar gelezen maar kan me daar niet veel meer van herinneren. En in de eerste film die ik zie met de beroemde Hercule Poirot in de hoofdrol is de beste man al met pensioen dus ik ben er rijkelijk laat bij. Ik wilde deze film wel zien door de sfeervolle trailer, de dubbellaagse snor van Poirot (gespeeld door Kenneth Branagh die ook regiseerde), Tina Fey en Michelle Yeoh.
Sfeervol is deze film zeker. Zoals de titel al zegt speelt het zich af in Venetie maar het grootste deel van de film speelt zich binnen af, in een donker palazzo waar daglicht ook overdag nauwelijks doordringt. Natuurlijk is het nacht en gaat het ook keihard regenen en stormen, tijdens halloween nota bene. Poirot is daar om op verzoek van een bevriende schrijfster een medium te ontmaskeren die beweert met doden te kunnen spreken, maar Poirot lijkt doden ook aan te trekken en al snel valt de eerste.
Dus sluit hij zich op met alle aanwezigen en komt ie toch noodgedwongen terug uit z'n pensioen om deze zaak op te lossen. Natuurlijk "is niks wat het lijkt" zoals het cliche gaat, en is al snel bijna iedereen verdachte. En de uiterst rationele Poirot lijkt ook nog eens langzaam zijn verstand te verliezen, of spelen er zich toch bovennatuurlijke dingen af? Uiteindelijk, zoals het hoort in dit soort verhalen, wordt alles opgehelderd en gaat ook letterlijk het licht weer aan en kan iedereen (nou ja, niet iedereen natuurlijk) weer het zonovergoten Venetie in. Mooie film.7.5
Vanwege je crush de film met Keira. Ben je ook nog eens met 2 uur klaar i.p.v. 5,5 uur voor de miniserie met Colin. Het is sowieso ook meer een romcom met kostuums dan een kostuumdrama.quote:Op maandag 18 september 2023 15:11 schreef flipsen het volgende:
Ik heb het boek nooit gelezen en heb een hekel aan kostuumdrama´s, wat raad je me aan?![]()
Wel een crush op Keira Knightley en een (no hommo) zwak voor Colin Firth
En als ik het toch niet trek, dan kijk ik toch gewoon weer Love Actually, met nog wat meer favo acteursquote:Op maandag 18 september 2023 15:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Vanwege je crush de film met Keira. Ben je ook nog eens met 2 uur klaar i.p.v. 5,5 uur voor de miniserie met Colin. Het is sowieso ook meer een romcom met kostuums dan een kostuumdrama.
Ja dank voor het fixen, mobiel krijg ik het niet voor elkaar.quote:Op zaterdag 16 september 2023 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Demolition(2015)7comedy, drama101R12Jean-Marc ValléeBryan SipeJake Gyllenhaal, Naomi Watts, Chris CooperA successful investment banker struggles after losing his wife in a tragic car crash. With the help of a customer service rep and her young son, he starts to rebuild, beginning with the demolition of the life he once knew6
De 2005 versie met Keira staat trouwens wel op de Nederlandse Netflix. De BBC-miniserie uit 1995 met Colin heb ik via NPO Plus kunnen bekijken.quote:Op maandag 18 september 2023 20:23 schreef flipsen het volgende:
En als ik het toch niet trek, dan kijk ik toch gewoon weer Love Actually, met nog wat meer favo acteurs
Moet ik wel even tot het weekend wachten, dan is mevrouw flipsen er niet en heb ik het alleenrecht op de tv
Gekeken, blijf erbij dat het echt niet mijn kopje thee is. Viel halverwege zelfs even in slaap, maar dat kwam ook door vermoeidheid, niet alleen door de saaiheidquote:Op donderdag 21 september 2023 13:53 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
De 2005 versie met Keira staat trouwens wel op de Nederlandse Netflix. De BBC-miniserie uit 1995 met Colin heb ik via NPO Plus kunnen bekijken.
İk vond de eerste twee Conjuring verse films geweldig. Daarna werd het teleurstelling op teleurstelling op teleurstelling. İk ga deze dan ook skippen.quote:Op zondag 24 september 2023 19:50 schreef Skeletor het volgende:
The Nun II(2023)5.9horror, mystery, thriller110R16Michael ChavesIan Goldberg, Richard Naing, Akela CooperTaissa Farmiga, Jonas Bloquet, Storm Reid1956 - France. A priest is murdered. An evil is spreading. The sequel to the worldwide smash hit follows Sister Irene as she once again comes face-to-face with Valak, the demon nunTja, wat moet ik er van zeggen.. wilde zelf graag het "vervolg" zien in "the conjuring universe" maar deze film deed veel minder... persoonlijk vond ik t langdradig omdat je eigenlijk vanaf het begin al doorhebt hoe het einde zal zijn (mits je 1e deel gezien hebt) en ondanks dat er gespeeld werd met herinneringen aan de vorige versie, en je dus een punt van herkenning had, was ik meer gefocussed op dat ik enorm moest plassen dan dat ik t einde wilde zien
5
Zelden zo'n potentieel goed concept zo slecht gebruikt zien worden. Een drie is te laag IMO, maar veel meer dan een vijf zal het niet worden.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:15 schreef Shogo het volgende:
65(2023)5.7action, adventure, drama, sci-fi, thriller93PG-1312Scott Beck, Bryan WoodsScott Beck, Bryan WoodsAdam Driver, Ariana Greenblatt, Chloe ColemanAn astronaut crash lands on a mysterious planet only to discover he's not aloneEen astronaut crasht op aarde van miljoenen jaren geleden en probeert te overleven tussen de agressieve dino's. Dat is het verhaal in een notendop. Niet veel aan, de actie zover aanwezig was nog wel aardig, maar ook niet bijzonder. Die anderhalf uur was nog teveel, ik had moeite mijn aandacht erbij te houden.3
Klopt, had veel meer potentie in gezeten, maar de filmstudio dacht denk ik aan een makkelijke cash grab. De drie krijgt deze film nog omdat ik er bijna heerlijk van in slaap viel. Anders was het nog lager geweest wat mij betreft.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:51 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zelden zo'n potentieel goed concept zo slecht gebruikt zien worden. Een drie is te laag IMO, maar veel meer dan een vijf zal het niet worden.
Volledig mee eens dat er wat meer r u s t in had moeten zitten, ook om de personages meer ruimte te geven. En de actie had hier en daar ook gewoon korter moeten zijn.quote:Op woensdag 27 september 2023 10:59 schreef V. het volgende:
Indiana Jones and the Dial of Destiny(2023)0action, adventure154PG-13n/aJames MangoldJez Butterworth, John-Henry Butterworth, David KoeppHarrison Ford, Phoebe Waller-Bridge, Antonio BanderasArchaeologist Indiana Jones races against time to retrieve a legendary artifact that can change the course of historyEindelijk toegekomen aan de laatste Indiana Jones en ik moet zeggen dat het mij eigenlijk wel meeviel. Ik vond het verhaal wel grappig, ondanks dat tijdreizen natuurlijk wel ook in het straatje buitenaardse wezens valt, dat wmb de vorige echt belachelijk maakte. Maar hier vond ik het wel okee, omdat het draaide om een vinding van Archimedes, wat het toch wel weer archeologisch logischer maakte voor mij. De sfeer was goed neergezet, een goede hommage aan de Indy's van weleer. Ze hebben zelfs het vuistslaggeluid uit de originele Raiders weer ingezet (de beste vuistslag in de filmgeschiedenis).
Mijn allergrootste probleem met de film, waarvoor ik een punt aftrek, is de snelheid. Het jakkert van setpiece naar setpiece. In de originele Raiders, en ook de Last Crusade, was er ruimte om het verhaal te ontwikkelen, met rustige stukken ertussen. Hier is het echt: vechten, rennen, scheuren, vechten, jakkeren, vechten, rennen, racen, vliegen, en het verhaal wordt buiten adem ondertussen naar elkaar geroepen. Iets meer rust had de film wmb beter gemaakt. En het eind was een beetje afgeraffeld. Maar toch, in het rijtje van vijf staat deze bij mij op de derde plek, boven Temple en Crystal. Met gemak.7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Wat een Verhaar hè! Had meer ingezeten. Wellicht was een mini serie beter.quote:Op woensdag 27 september 2023 19:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Door een docu over de moord op Gucci kwam ik op de film erover. Had helemaal nauwelijks geen weet van dat modehuis en hun geschiedenis.
Bij de docu ging ik al veel Googlen, bij de film nog meer
De trailer ziet er spectaculairder en dramatischer uit dan dat de film daadwerkelijk is.
Toch keek het best goed weg als je alle Google-onderbrekingen niet meerekent.
De cast is top, het Amerikaans-Italiaans is tenenkrommend. De cast kon de film naar een 7/10 sterren dragen wat mij betreft. Een 5/10 als je het verhaal erachter niet weet en ook nul komma nul interesse hebt in modehuizen.
Tevens bij het Amsterdam Dance Event een docu gezien die gelukkig ook nog in andere bioscopen te zien is en die zeer de moeite waard is:quote:Bill & Ted’s Excellent Adventure (1989)
Twee niet al te snuggere schoolvrienden reizen terug in de tijd om Napoleon, Socrates, Djenghis Khan (vertolkt door de Aziatische acteur Al Leong die zonder tekst in vrijwel elke jaren '80 serie als karatetrappen rondgooiende bad guy te zien was) en Jeanne d’Arc te ontmoeten. Maar of dat genoeg is om te slagen voor hun geschiedenisexamen? Deze swingende 80s komedie groeide uit tot een tijdloze cultklassieker, niet in de laatste plaats dankzij een vroege hoofdrol van Keanu Reeves als de even onnozele als ontwapenende Ted.
Timemaster (1995)
In deze zeldzaam incoherente sciencefictionfilm van James Glickenhaus (The Exterminator) strijdt een tijdreizend weesjochie (de zoon van de regisseur die kennelijk als cadeau voor zijn verjaardag de hoofdrol in een film van zijn vader kreeg) tegen een virtual reality-casino dat een allesvernietigende kernoorlog wil ontketenen. Of zoiets. Met de vijfvoudig oscar genomineerde Michelle Williams die niet meer herinnerd wil worden aan deze film, karatemeester Pat Morita en WWE-legendes Mean Gene Okerlund en Bobby The Brain Heenan. Nog steeds geen idee waar het nou precies over ging.
Fantastisch verhaal over deze band. Uiteraard kende ik hun bekendste nummers, maar het verhaal achter zequote:Deze documentaire gaat over de geschiedenis van de band die we soms kennen als The KLF; een band wiens geheimzinnige totstandkoming hen zowel geliefd als gehaat maakte in de moderne muziek. Who Killed the KLF? duikt in het verhaal van The KLF tijdens de jaren '80 en '90 en gebruikt nooit eerder gehoorde opnames om hun opkomst en ondergang te laten zien. De film zit vol thema's die de huidige tijdsgeest van de 21e eeuw perfect weergeven en biedt een fascinerend inzicht in de werking van kunst, cultuur en kapitalisme.
De documentaire combineert archiefbeelden met nagespeelde stukken en volgt Jimmy Cauty en Bill Drummond op hun wilde reizen waar ze ABBA in Zweden proberen te vinden, met journalisten Schotse eilanden bezoeken en de mislukte poging van de band om een plotloze, groots opgezette film te maken in Spanje. Naast de gekke kant van de band, wordt ook het mainstream-succes van de band onderzocht, met de frequente bezoeken aan Top of the Pops, enorme hits zoals 'Justified and Ancient' en 'Last Train to Trancentral', tot hun sets bij warehouse-raves met anthems zoals 'What Time is Love?', terwijl hun gedrag steeds vijandiger en gewelddadiger werd.
De film bereikt zijn dramatische hoogtepunt na hun grootste en beste (of slechtste) stunt tot dan toe - nadat ze 1 miljoen pond hebben verbrand en vervolgens een auto van een klif afrijden, zweert de band zichzelf nooit uit te leggen. Het verhaal is even bizar als intrigerend en zal je tegelijkertijd choqueren als meeslepen.
Deel 1 en ja, maar niet minder vermakelijk. Werd trouwens vanaf een VHS band op groot scherm getoond. Dat is ook geen aanrader.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:26 schreef flipsen het volgende:
Lees ik hier nou dat je B&T II een slechte film noemt?
Kan hem via de gebruikelijke kanalen nog nergens terugvinden, maar ben hier wel benieuwd naarquote:Op maandag 23 oktober 2023 14:19 schreef UIO_AMS het volgende:
Tevens bij het Amsterdam Dance Event een docu gezien die gelukkig ook nog in andere bioscopen te zien is en die zeer de moeite waard is:
Who Killed the KLF?(2021)7.1documentary, music881h 28minn/aChris AtkinsJames Brown, Nick Coler, Carl Cox"Who Killed the KLF?" explores the rise and fall of the KLF in the 1980s and 1990s, touching upon themes that perfectly capture the 21st century zeitgeist. A tale as intriguing as it is bonkers[..]
Fantastisch verhaal over deze band. Uiteraard kende ik hun bekendste nummers, maar het verhaal achter ze
kende ik niet. Had ook nooit stilgestaan bij hun plotselinge verdwijning uit de muziekwereld. En dat verhaal is zeer de moeite waard om te zien. Paar keer ook echt keihard gelachen om hun acties.8.5
Ja, wel maf. Ik had hem met mijn pa in imax gezien. Wel aan de randen de zaal, zodat we makkelijk konden weggaan als het te saai werd.quote:Op zondag 5 november 2023 09:13 schreef Pleun2011 het volgende:
Trap er niet in
Gisteren dan eindelijk Oppenheimer gezien. Boeiend verhaal, maar dan houdt het wel op. De film bestaat voor 99% uit monologen, waarbij door de overdreven bombastische muziek en een paar scènes met special effects geforceerd wordt geprobeerd om er nog iets van een 'bioscoop-spektakel' van te maken. Dat is het niet, het is een prima film om thuis te kijken.
De film duurt ook lang, 3 uur. Op een gegeven moment ben je dat gelul wel zat en wil je gewoon een tukkie doen.
Waarom Oppenheimer zoveel goede recensies krijgt, snap ik niet goed. Mensen papegaaien elkaar vaak maar een beetje na denk ik. Zo van 'oh Piet vond hem goed, nou dan vind ik het ook een topfilm! Uitstekend acteerwerk! Oscarwaardig! Nobelprijs voor de film!' Blablabla.
Nou, mijn advies is: vergeet al die recensies en ga op je eigen ervaring af. Viel je bijna in slaap? Je lichaam liegt niet 🙂
Nu even aan het kijken.,..word wel helemaal schijt ziek van die kut baby tering irritantquote:Op zondag 1 oktober 2023 21:34 schreef flipsen het volgende:
Nowhere(2023)6.5drama, thriller109TV-MAn/aAlbert PintóIndiana Lista, Ernest Riera, Seanne WinslowAnna Castillo, Tamar Novas, Tony CorvilloA young pregnant woman named Mia escapes from a country at war by hiding in a maritime container aboard a cargo ship. After a violent storm, Mia gives birth to the child while lost at sea, where she must fight to surviveWe zagen de eerste paar seconden van de trailer op Netflix en dachten: "Ok!". Viel niets tegen.
Man en (hoogzwangere) vrouw proberen een militair regime te ontvluchten in een zeecontainer. En meer zegt ik lekker nietPuik acteerwerk van de hoofdrolspeelster. Enkele scenes keek ik overigens weg, niet omdat het eng is ofzo, maar ik trek een bepaald soort scenes niet (na het zien weet je vast welke scenes ik bedoel). De IMDB score had best wat hoger gemogen. Ok, het is soms een beetje ver gezocht/niet realistisch, maar zeer zeker de moeite van het kijken waard vond ik
8
Edit: Ah, in de begeleidende tekst op IMDB wordt al meer weggegevenOk, de bevallingsscenes heb ik niet gekeken
Ik heb 'm net binnengehengeldquote:Op zondag 5 november 2023 09:36 schreef D. het volgende:
[..]
Kan hem via de gebruikelijke kanalen nog nergens terugvinden, maar ben hier wel benieuwd naar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Derhalve kan ik zeggen, een verrassende Bond, maar er zijn -tig betere Bondfilms.7
Zo even een inhaalslag van oldies!quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:28 schreef TLC het volgende:
[review=https://www.imdb.com/title/tt0091763/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_7_nm_1_q_platoo/,9]Film over de oorlog in Vietnam waar acteurs van grote naam in meedoen. Ook bekend van
Een leeg en luchtig spandoek dus waar je best rustig naar kan kijken, af en toe om kunt lachen, en die je vervolgens compleet vergeet.quote:De opportunistische vrienden Albert en Bruno hebben elkaar gevonden omdat ze allebei diep in de schulden zitten. Wanneer ze een groep klimaatactivisten ontmoeten, ruiken ze een kansje om wat geld bij elkaar te schrapen. Deze klucht van de makers van publieksfavoriet Intouchables (ook zo’n vrolijke tegenpolenkomedie) heeft een prettige cast en is vooral daarom best genietbaar. Het verhaal wordt alleen steeds onzinniger, en wat is nu eigenlijk de moraal? Dat activisten zich niet te druk moeten maken? Dat klimaatontkenners ook maar mensen zijn? Dat liefde polarisatie overwint? Een film met de zeggingskracht van een leeg spandoek.
Dat heb ik bij sommige FOK!´ersquote:Op woensdag 8 november 2023 11:02 schreef UIO_AMS het volgende:
Een leeg en luchtig spandoek dus waar je best rustig naar kan kijken, af en toe om kunt lachen, en die je vervolgens compleet vergeet.[/review]
quote:
Ik heb Oppenheimer in Imax gezien in Tilburg. Ik vond het wel enorm indrukwekkend maar het is wel een heel moeilijke film om te volgen. Ik had daar geen moeite mee. En wat een ongelofelijke enorme prestatie van Cillian Murphy.quote:Op zondag 5 november 2023 09:13 schreef Pleun2011 het volgende:
Trap er niet in
Gisteren dan eindelijk Oppenheimer gezien. Boeiend verhaal, maar dan houdt het wel op. De film bestaat voor 99% uit monologen, waarbij door de overdreven bombastische muziek en een paar scènes met special effects geforceerd wordt geprobeerd om er nog iets van een 'bioscoop-spektakel' van te maken. Dat is het niet, het is een prima film om thuis te kijken.
De film duurt ook lang, 3 uur. Op een gegeven moment ben je dat gelul wel zat en wil je gewoon een tukkie doen.
Waarom Oppenheimer zoveel goede recensies krijgt, snap ik niet goed. Mensen papegaaien elkaar vaak maar een beetje na denk ik. Zo van 'oh Piet vond hem goed, nou dan vind ik het ook een topfilm! Uitstekend acteerwerk! Oscarwaardig! Nobelprijs voor de film!' Blablabla.
Nou, mijn advies is: vergeet al die recensies en ga op je eigen ervaring af. Viel je bijna in slaap? Je lichaam liegt niet 🙂
Oppenheimer gaat veel Oscars winnen. De Academy en Hollywood komen daarmee in een beter beeld te staan. Een immens populaire film veel Oscars geven, crowd pleaser en gaat mensen terug de bios in trekken.quote:Op vrijdag 10 november 2023 01:40 schreef Mercedes. het volgende:
[..]
Ik heb Oppenheimer in Imax gezien in Tilburg. Ik vond het wel enorm indrukwekkend maar het is wel een heel moeilijke film om te volgen. Ik had daar geen moeite mee. En wat een ongelofelijke enorme prestatie van Cillian Murphy.
Ik ben benieuwd wie de oscars gaan krijgen.
En prijswaardig voor de beste spionage filmquote:Op vrijdag 10 november 2023 13:02 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Oppenheimer gaat veel Oscars winnen. De Academy en Hollywood komen daarmee in een beter beeld te staan. Een immens populaire film veel Oscars geven, crowd pleaser en gaat mensen terug de bios in trekken.
Beste Film, Beste Regie, Beste Bijrol (Downey), Beste Cinematografie slepen ze wel binnen.
Murphy kan eventueel Beste Hoofdrol pakken maar even afwachten wat er nog meer komt.
Net als Pride & Prejudice zijn er van Emma vele versies. Heel veel, dus ik heb me wederom beperkt tot Engelstalig en vanaf 1980. De Bollywood-adaptatie Aisha uit 2010 heb ik niet bekeken. Zelfs niet de trailer. Al zijn de film en trailer wel online te vinden. Geen idee dus of het Engelstalige versies zijn. Er schijnt ook een online televisieserie te zijn genaamd Emma Approved, maar die heb ik niet gevonden.quote:Inleiding:
In het klassieke liefdesverhaal Emma (1819) draait alles om de rijke, mooie en slimme Emma Woodhouse in de Britse Regency-periode, die haar neus graag in het liefdesleven van anderen steekt. Haar enige vriend en criticus, Mr. Knightley, is de oudere broer van de man van haar zus Isabella en tevens haar buurman. Tegen zijn advies in probeert Emma haar nieuwe vriendin Harriet Smith te koppelen aan de plaatselijke dorpspredikant Mr. Elton. Emma heeft een nieuwe vriendin, omdat ze haar beste vriendin en gouvernante Miss Taylor met succes heeft weten te koppelen aan de weduwnaar Mr. Weston en nu dus alleen in het grote huis woont met haar hypochondrische vader Mr. Woodhouse. Mr. Weston heeft een zoon (Frank Churchill) van zijn eerste vrouw, maar die is bij haar overlijden bij zijn oom en tante gaan wonen en heeft daarbij ook hun familienaam aangenomen. Een andere nieuwkomer in het dorp is de wees Jane Fairfax, het verlegen maar mooie nichtje van Emma's arme buurvrouw, de praatgrage oude vrijster Miss Bates. Miss Bates is een vriendelijke maar arme vrouw van stand, die weinig te vertellen heeft maar veel praat.
Killers of the Flower Moon is de andere grote kanshebber.quote:Op vrijdag 10 november 2023 13:02 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Oppenheimer gaat veel Oscars winnen. De Academy en Hollywood komen daarmee in een beter beeld te staan. Een immens populaire film veel Oscars geven, crowd pleaser en gaat mensen terug de bios in trekken.
Beste Film, Beste Regie, Beste Bijrol (Downey), Beste Cinematografie slepen ze wel binnen.
Murphy kan eventueel Beste Hoofdrol pakken maar even afwachten wat er nog meer komt.
Je vergeet er eentje!quote:Op vrijdag 10 november 2023 14:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Een paar maanden terug heb ik jullie kunnen verblijden met een
Lees die post van een paar maanden geleden nog eens.quote:
ZONNE GROOOTE ATOOMBOM JONGUH!quote:Op maandag 13 november 2023 12:59 schreef flipsen het volgende:
Het is dan ook geen New Kids Nitro, ik mag hopen dat je niets zoiets verwachtte
lol nee zeker niet, maar dit was gewoon saaiquote:Op maandag 13 november 2023 12:59 schreef flipsen het volgende:
Het is dan ook geen New Kids Nitro, ik mag hopen dat je niets zoiets verwachtte
Als je de politieke context moeilijk tot niet begrijpt snap ik dat wel.quote:Op maandag 13 november 2023 14:16 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
lol nee zeker niet, maar dit was gewoon saai
Eens.quote:Op maandag 13 november 2023 12:28 schreef junkiesietze het volgende:
Oppenheimer was eindelijk te downloaden in goeie kwaliteit.
Maar ik vond er weinig aan, teveel politiek gelul en weinig actie.
Zie je wel!quote:Op maandag 13 november 2023 12:28 schreef junkiesietze het volgende:
Oppenheimer was eindelijk te downloaden in goeie kwaliteit.
Maar ik vond er weinig aan, teveel politiek gelul en weinig actie.
begreep t wel, vond het alleen saai gebracht.quote:Op maandag 13 november 2023 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je de politieke context moeilijk tot niet begrijpt snap ik dat wel.
Dan heb je niet goed op zitten letten.quote:Op maandag 13 november 2023 19:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Eens.
Sowieso de hele suggestie dat het project draaide op/om een man is vanuit historisch perspectief enorm onzinnig.
Omdat sommige mensen goeie dialogen ook kunnen waarderen. Zoiets is prima aantrekkelijk te maken. Niet alles over een oorlog of een bom hoeft een actiefilm te zijn of een thriller.quote:Op maandag 13 november 2023 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zie je wel!
Dat dacht ik steeds, hoe kan een 2 uur plus durende film over een politiek/technische gebeurtenis nou echt aantrekkelijk zijn?
Nu de hype over is durven mensen uit te spreken dat het gewoon een saaie film is.
Die suggestie kwam niet eens bij mij vandaan trouwens, Maarten van Rossem zei dat. Die was hoogleraar geschiedenis en Amerikadeskundige. Ik heb me persoonlijk voornamelijk lopen ergeren aan de verbastering van onze prachtige taal.quote:Op dinsdag 14 november 2023 08:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed op zitten letten.
Dan nog, Oppenheimer heeft het helemaal niet alleen bedacht en gedaan en dat werd in de film ook gewoon prima getoond.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Die suggestie kwam niet eens bij mij vandaan trouwens, Maarten van Rossem zei dat. Die was hoogleraar geschiedenis en Amerikadeskundige. Ik heb me persoonlijk voornamelijk lopen ergeren aan de verbastering van onze prachtige taal.
Nee duh, het gaat om de schaal waarin het in beeld gebracht werd doet geen recht aan de werkelijke schaal van het project. Er waren 130.000 mensen betrokken bij de ontwikkeling van de eerste A-bom.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan nog, Oppenheimer heeft het helemaal niet alleen bedacht en gedaan en dat werd in de film ook gewoon prima getoond.
Compleet mee oneens, het is juist een heel ingetogen portret van een man die uiteindelijk verguisd werd om wat er tijdens de oorlog van hem werd gevraagd.quote:Op dinsdag 14 november 2023 11:29 schreef Elan het volgende:
Een over de top Nolan Hollywoodproductie.
Een verhaal als dit heeft als risico gauw te flauw te worden. En dat gebeurt ook op iets te veel momenten. Flauwe film dus met af en toe een lichtpuntje, zoals Vanessa Paradis als vrouw van de hoofdpersoon. Magere voldoende derhalve.quote:Max, een meedogenloze huurmoordenaar, heeft een probleem: hij valt flauw bij de minste druppel bloed. Nu zijn toekomst in het beroep in gevaar is, zal hij zich moeten omscholen. Maar dat is nog niet zo makkelijk. Hij roept de hulp in van zijn buren en gaat aan het werk in het callcenter waar zij ook werken. Max raakt snel gehecht aan het jonge stel, totdat zijn verleden hem inhaalt.
Redelijk voorspelbare film die ook weer net even te flauw wordt. Niet slecht of zo, maar ik zou er niet het volle pond voor hebben willen betalen. Gelukkig hebben we een cineville-pas.quote:Kunstgaleriehouder Arthur vertegenwoordigt kunstenaar Renzo, die midden in een existentiële crisis zit. De twee mannen zijn verenigd in hun liefde voor kunst. Renzo heeft al jaren geen inspiratie meer en zakt langzaam weg in radicalisme. Om hem te redden bedenkt Arthur een gewaagd plan dat hen uiteindelijk zal inhalen.
Eerste verhaal is briljant, daarna zwakt het helaas een beetje af.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:49 schreef Bosbeetle het volgende:
The Ballad of Buster Scruggs(2018)7.3comedy, drama, musical, mystery, romance, western133R16Ethan Coen, Joel CoenJoel Coen, Ethan Coen, Jack LondonTim Blake Nelson, Willie Watson, Clancy BrownSix tales of life and violence in the Old West, following a singing gunslinger, a bank robber, a traveling impresario, an elderly prospector, a wagon train, and a perverse pair of bounty huntersZes korte verhalen over het wilde westen door de Coen Brothers. Met wat namen die ik hoog heb zitten zoals Brendan gleeson en Tom waits. Het is al met al een leuke collectie verhalen de meesten met en grimmig einde die goed in een korte verhalen bundel zouden kunnen staan. Erg leuk gedaan.
Vond juist de anderen wat sterker, ben niet zo van de musicalsquote:Op woensdag 22 november 2023 18:35 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Eerste verhaal is briljant, daarna zwakt het helaas een beetje af.
https://www.filmtotaal.nl/nieuws/108101quote:LEONARDO DICAPRIO EN MARTIN SCORSESE GEVEN LILY GLADSTONE'S CARRIÈRE EEN BOOST
Staat in Nederland niet op Netflixquote:Op woensdag 29 november 2023 13:16 schreef flipsen het volgende:
Jules(2023)6.8comedy, drama, sci-fi87PG-13n/aMarc TurtletaubGavin StecklerBen Kingsley, Harriet Sansom Harris, Jane CurtinMilton lives a quiet life of routine in a small western Pennsylvania town, but finds his day upended when a UFO and its extra-terrestrial passenger crash land in his backyardDe schilders zijn klaar, dus we konden eingelijk weer de kamer herinrichten en een welverdiend avondje Netflixen. Ik kwam deze als eerste tegen, gewoon zonder nadenken op PLAY geklikt. Viel niets tegen! Ik vond het wel een bijzondere film eigenlijk, beetje absurdistisch verhaal, maar op sommige punten erg "real life". En een geweldige rol van een onherkenbare Ben Kingsley
8Vrouwlief was het totaal niet eens met mijn mening trouwens hehe
Met een VPN niet op te lossen?quote:Op woensdag 29 november 2023 22:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Staat in Nederland niet op Netflix
Wilde m net aanzetten
Volgens mij nietquote:
Ik ga vanmiddag! Zal een recensie posten.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:31 schreef PzKpfw het volgende:
Heeft iemand die Napoleon film al gezien?
Top, ben benieuwd.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag! Zal een recensie posten.
Het enige dat ik weet van Napoleon is dat Fourier mee was toen hij de Rosetta stone uit Egypte haalde, is dat voldoende om de film te volgenquote:Op vrijdag 1 december 2023 18:08 schreef Farenji het volgende:
Napoleon(2023)action, adventure, biography, drama, history, war158Rn/aRidley ScottDavid ScarpaVanessa Kirby, Joaquin Phoenix, Ludivine SagnierThe film takes a personal look at Napoleon Bonaparte's origins, and his swift, ruthless climb to emperor viewed through the prism of his addictive, and often volatile, relationship with his wife and one true love, JosephineIk kwam er tijdens het kijken van deze film wel snel achter hoe weinig ik eigenlijk van de geschiedenis van Napoleon wist. Veel verder dan Waterloo, Elba en St Helena kwam ik niet. Maar ik had ook al gehoord van mensen die juist wel alles van de geschiedenis wisten die zich ergerden aan de onjuistheden in de film, daar had ik dan weer geen last van.
Er is zoveel gebeurd in het leven van Napoleon en de film probeerde daar zo veel van te omvatten dat het eigenlijk te veel werd. Er werden sprongen in de tijd gemaakt en er was bijna geen ruimte voor uitleg en achtergrond. Die had ik soms wel nodig. Als je de geschiedenis beter kent dan komt de film misschien beter aan, want voor mij werd het op een gegeven moment bijna alleen mooie plaatjes kijken en ik vond het soms ook wel lang duren.
Neemt niet weg dat Napoleon wel erg mooi werd neergezet door Phoenix. Niet alleen als de grote strateeg maar vooral ook als eenzame en gekwelde man, met toch ook wel grote onzekerheden. En visueel is het ook allemaal erg sterk. Er zitten een aantal spectaculaire veldslagen in. Maar het indrukwekkendste moment was eigenlijk al verklapt in de trailer.
Omdat Ridley Scott er echt te veel in heeft proberen te proppen en dus ook veel weg moest laten werd ik niet echt gegrepen door de film. Het leek hierdoor soms alsof alles Napoleon maar overkwam zonder dat ie daar zelf veel invloed op had. In no time werd ie generaal, toen suggereerde iemand "hey waarom word je geen consul?" en voor je het wist was hij keizer, maar opeens viel ie zomaar ook weer uit de gratie en werd ie verbannen. Het ging me allemaal wat te snel, hoewel het toch geen korte film was. En dat deed wel afbreuk aan het geheel vond ik.6.5
Egypte komt er zeker in voor al schijnt dat gedeelte nou juist weer niet echt waarheidsgetrouw te zijn.quote:Op vrijdag 1 december 2023 18:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het enige dat ik weet van Napoleon is dat Fourier mee was toen hij de Rosetta stone uit Egypte haalde, is dat voldoende om de film te volgenben heel benieuwd trouwens.
Ik negeerde deze film steeds, maar ga nu toch maar een poging wagen.quote:Op zondag 3 december 2023 22:20 schreef Cockwhale het volgende:
When Evil Lurks
Argentijnse horrorfilm waarbij demonen zich als een infectie verplaatsen om de twee hoofdpersonages te teisteren. Aanrader. Het gevoel niet te kunnen ontsnappen aan het kwaad, zoals je dat in je nachtmerries ervaart, wordt hier goed neergezet. De film kent behoorlijk brute momenten. Aanrader.
Als ik dat zo lees hadden ze er beter een serie van kunnen maken. Beetje in de stijl van bijvoorbeeld John Adams. Dit kun je niet in 2,5 uur vertellen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 18:08 schreef Farenji het volgende:
Napoleon(2023)action, adventure, biography, drama, history, war158Rn/aRidley ScottDavid ScarpaVanessa Kirby, Joaquin Phoenix, Ludivine SagnierThe film takes a personal look at Napoleon Bonaparte's origins, and his swift, ruthless climb to emperor viewed through the prism of his addictive, and often volatile, relationship with his wife and one true love, JosephineIk kwam er tijdens het kijken van deze film wel snel achter hoe weinig ik eigenlijk van de geschiedenis van Napoleon wist. Veel verder dan Waterloo, Elba en St Helena kwam ik niet. Maar ik had ook al gehoord van mensen die juist wel alles van de geschiedenis wisten die zich ergerden aan de onjuistheden in de film, daar had ik dan weer geen last van.
Er is zoveel gebeurd in het leven van Napoleon en de film probeerde daar zo veel van te omvatten dat het eigenlijk te veel werd. Er werden sprongen in de tijd gemaakt en er was bijna geen ruimte voor uitleg en achtergrond. Die had ik soms wel nodig. Als je de geschiedenis beter kent dan komt de film misschien beter aan, want voor mij werd het op een gegeven moment bijna alleen mooie plaatjes kijken en ik vond het soms ook wel lang duren.
Neemt niet weg dat Napoleon wel erg mooi werd neergezet door Phoenix. Niet alleen als de grote strateeg maar vooral ook als eenzame en gekwelde man, met toch ook wel grote onzekerheden. En visueel is het ook allemaal erg sterk. Er zitten een aantal spectaculaire veldslagen in. Maar het indrukwekkendste moment was eigenlijk al verklapt in de trailer.
Omdat Ridley Scott er echt te veel in heeft proberen te proppen en dus ook veel weg moest laten werd ik niet echt gegrepen door de film. Het leek hierdoor soms alsof alles Napoleon maar overkwam zonder dat ie daar zelf veel invloed op had. In no time werd ie generaal, toen suggereerde iemand "hey waarom word je geen consul?" en voor je het wist was hij keizer, maar opeens viel ie zomaar ook weer uit de gratie en werd ie verbannen. Het ging me allemaal wat te snel, hoewel het toch geen korte film was. En dat deed wel afbreuk aan het geheel vond ik.6.5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |