SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te zien op Netflix.
Dat ze dit in de sneak durven laten zien..quote:Op woensdag 19 april 2023 08:48 schreef Danny het volgende:
Mafia Mamma(2023)5.6action, comedy, crime101R16Catherine HardwickeAmanda Sthers, J. Michael Feldman, Debbie JhoonMonica Bellucci, Alessandro Bressanello, Eduardo ScarpettaAn American mom inherits her grandfather's mafia empire in Italy. Guided by the firm's consigliere, she hilariously defies everyone's expectations as the new head of the family businessgisteravond in de sneak gezien. Een van origine Italiaanse vrouw die haar hele leven in de VS heeft gewoond wordt gebeld dat haar italiaanse opa is overleden. Ze gaat naar de begrafenis en wordt benoemd tot nieuwe leider van de maffiafamilie.
excuustrans? check!
alle mannen zijn seksistische varkens? check!
vrouwen zijn onoverwinnelijk? check!
slechte humor? check!
kortom; kun je beter overslaan. Halve zaal sliep tegen het eind.5
hoogtepunt was (spoilers?)quote:Op woensdag 19 april 2023 08:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat ze dit in de sneak durven laten zien..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.overigens kan ze ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lachen man...Zie wat ik kijk: trakt.tv
Ik ben niet echt een filmkijker maar met 1 vriend heb ik af en toe een filmavondje.quote:Op zondag 29 januari 2023 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:
The Banshees of Inisherin(2022)8comedy, drama114R16Martin McDonaghMartin McDonaghColin Farrell, Brendan Gleeson, Kerry CondonTwo lifelong friends find themselves at an impasse when one abruptly ends their relationship, with alarming consequences for both of themWat een heerlijke film is dit, helemaal mijn genre en/of type humor. Een film over twee vrienden die van de een op andere dag eenzijdig besluiten geen vrienden meer te zijn. Wat volgt is een even hilarisch als tragisch als absurd verhaal. Wat als je even verder kijkt ook nog eens een mooie analogie is voor oorlog en de nutteloosheid en absurdheid ervan. Maar zie je geen diepe film voor je, het is een hilarische film waarbij ik veel en vaak hardop gelachen heb. Voor mensen die van films houden als in Bruges (die ook dezelfde makers en acteurs heeft) of the guard.
Ook voor mensen die van Ierland en met name het platte land houden
Dikke dikke aanrader!
In Bruges mocht je die nooit gezien hebben.quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben niet echt een filmkijker maar met 1 vriend heb ik af en toe een filmavondje.
Dankzij dit topic dus deze geweldige film gekeken en ook nog The Whale en After Sun.
Nu weer dit topic doorspitten voor een nieuwe filmlijst. To Leslie, A Man Called Otto en Women Talking zitten al in de filmmap.
Dus dank allen voor jullie recensies
Hoe vond je Aftersun?quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben niet echt een filmkijker maar met 1 vriend heb ik af en toe een filmavondje.
Dankzij dit topic dus deze geweldige film gekeken en ook nog The Whale en After Sun.
Nu weer dit topic doorspitten voor een nieuwe filmlijst. To Leslie, A Man Called Otto en Women Talking zitten al in de filmmap.
Dus dank allen voor jullie recensies
Heb je jouw ondertitel uit "a good person"?quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe vond je Aftersun?
Kijk @:Sked zo kan het ook
Nee haha. Uit Letters to a young Poet van Rilkequote:Op dinsdag 25 april 2023 16:03 schreef Farenji het volgende:
[..]
Heb je jouw ondertitel uit "a good person"?
In Bruges komt me wel bekend voor en kwam uit in een periode dat ik belachelijk veel in de bioscoop zat en belachelijk veel dvd's huurde.quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:49 schreef Tim86 het volgende:
[..]
In Bruges mocht je die nooit gezien hebben.
En Taika Waititi films spreken je wellicht ook aan. Hunt for the Wilderpeople in het bijzonder
Sophie was echt precious inderdaad.quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:19 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
In Bruges komt me wel bekend voor en kwam uit in een periode dat ik belachelijk veel in de bioscoop zat en belachelijj veel dvd's huurde.
Heb 'm erbij gedaan.
Die Taika moest ik even Googlen, de film die jij aanraadt twijfel ik over, maar zit nu ook in de filmmap.
Boy en JoJo Rabbit spraken me gelijk aan dus die ook erbij.
Ga zo die vriend even berichten dat we snel weer moeten afspreken![]()
@:Fok-it, Aftersun vond ik echt prachtig mooi, hartverwarmend en ook wel verdrietig natuurlijk. En geweldig goed geacteerdSophie
Zonder het sterke acteerwerk zou de film niks zijn m.i. die 2 waren echt perfect gecast.quote:
Dit lijkt me ook een leuke film. En vanaf 12 mei op Prime Video!quote:Op maandag 1 mei 2023 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Air(2023)7.8drama, sport111RALBen AffleckAlex ConveryMatt Damon, Jason Bateman, Ben AffleckFollows the history of shoe salesman Sonny Vaccaro, and how he led Nike in its pursuit of the greatest athlete in the history of basketball, Michael JordanErg vermakelijke film die nergens spannend wordt of fantastische beelden kent, maar vooral gewoon ijzersterk is in de dialogen tussen de kleine cast. Matt Damon speelt verrassend goed en ook Ben Affleck, Jason Bateman en Viola Davis maken deze film echt het kijken waard. Een ode aan een van de grootste sportmensen, merken en aan slimme marketing in het algemeen. Ook heerlijke 80s vibes door de muziek!7.8
Heb deze laatst ook weer eens opgezet. En ook na de 5e keer (of meer) blijft het een briljante film, waarbij je keer op keer nieuwe dingen blijft ontdekken. Eigenlijk bizar dat de film voor geen enkele Oscar is genomineerd toen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 07:05 schreef TLC het volgende:
Snatch(2000)8.2comedy, crime104R16Guy RitchieGuy RitchieAde, William Beck, Andy BeckwithUnscrupulous boxing promoters, violent bookmakers, a Russian gangster, incompetent amateur robbers and supposedly Jewish jewelers fight to track down a priceless stolen diamondSo, you're obviously the big dick. And there on either side of you are your balls. There are two types of balls. There are big, brave balls, and there are little, mincy faggot balls. You dicks have driving clarity of vision. But they're not clever; they smell pussy, and they want a piece of the action. And you thought you smelled some good ol' pussy, and have brought your two little, mincey, faggot balls along for a good ol' time. But you've got your parties muddled up. There's no pussy here- just a dose that will make you wish you were born a women. Like a prick, you're having second thoughts. You're shrinking, and your two little balls are shrinking with ya. And the fact that you've got "Replica" written on the side of your guns. And the fact that I've got "Desert Eagle .50" written on the side of mine, should precipitate your balls into shrinking, along with your presence. Now fuck off!10
quote:De wereldvermaarde componiste Lydia Tár legt de laatste hand aan de symfonie die haar magnum opus kan betekenen. Bovendien staat ze als eerste vrouw ooit aan het hoofd van een groot Duits orkest.
quote:In de derde speelfilm van Todd Field wordt de succesvolle, charismatische dirigent Lydia Tár (Cate Blanchett) geconfronteerd met haar machtsmisbruik. De kracht van Tár is dat de kijker zelf over haar mag oordelen. Daarmee is het verbluffende psychologische drama tegengif voor zwart-witdenken.
Een heel erg gelaagde film, een fantastisch acterende Cate Blanchett en de rest van de cast mag er ook zijn. En dan toch maar een 7? Ja, want deze film voelde voor mij vooral als nodeloos ellendig lang. Ik hou normaliter van langzame films, maar het verhaal wist me in de openingsscène al dusdanig te irriteren dat het daarna nooit meer goed kwam. Waarom dan toch nog een 7 en niet veel lager? Pluspunten voor Cate Blanchett's acteerwerk en voor het feit dat mijn vrouw het wel subliem vond.quote:Tár is een gelaagde en nauwkeurige studie van een vrouw die haar leven uiteen ziet vallen door dezelfde overmoed die haar zo succesvol maakte. Field schetst Lydia als een machtsdronken vrouw. Dat is in mindere mate kritiek op haar karakter dan op de corrumperende invloed van macht zelf.
Nog een lange film met een vrouw in de hoofdrol. Maar dan één waarin het tempo af en toe wat hoger ligt. En wat ik interessant vind, is de clash van culturen: Aziatisch vs Europees. Voor mij in elk geval meer de moeite waard dan Tár.quote:Wanneer haar vlucht naar Tokio wordt geannuleerd, besluit de 25-jarige geadopteerde Freddie spontaan naar Zuid-Korea te vliegen en op zoek te gaan naar haar biologische ouders. Wat begint als een korte trip naar Seoul, wordt een lange reis langs stille dorpjes en bruisende nachtclubs in haar geboorteland dat haar nog volledig vreemd is. Hoe meer de eigenzinnige Freddie opgaat in de Koreaanse cultuur en haar zoektocht, hoe harder ze begint te twijfelen aan wie ze dacht te zijn en wie ze wil worden. Return to Seoul is een energiek drama over een vrijgevochten vrouw op zoek naar identiteit tijdens verschillende fases van haar jonge leven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6
Een mozaïekfilm van Spaanse bodem over verhalen die niet verteld zouden moeten worden en die volgens één recensent ook beter niet verteld hadden kunnen worden. Met die recensent ben ik het trouwens niet eens. Dit was gewoon een leuke film zonder al te veel pretenties. Niet supergrappig en soms wat flauw, maar toch een paar keer moeten lachen. Dat was dan wel vooral bij het eerste verhaal. Heads up voor @flipsen : In dat eerste verhaal speelt Chino Darín, de zoon van Argentijnse steracteur Ricardo Darín, één van de hoofdrollen.quote:Soms maak je iets mee waarvan je zou willen dat niemand ervan afwist, of nog beter: dat je het überhaupt kon vergeten. De vijf komische verhalen in Historias para no contar zijn een ode aan dat soort momenten, waarop je zou willen dat je iets meer controle had gehad over je emoties en dat je tegen beter weten in toch met iets doorging wanneer je beter had kunnen stoppen.
Die trailer is echt geniaal.quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Delicatessen(1991)7.5comedy, crime99R16Marc Caro, Jean-Pierre JeunetJean-Pierre Jeunet, Marc Caro, Gilles AdrienPascal Benezech, Dominique Pinon, Marie-Laure DougnacPost-apocalyptic surrealist black comedy about the landlord of an apartment building who occasionally prepares a delicacy for his odd tenantsMet vriendin na vele jaren Delicatessen herkeken. Kijkt als een Frans stripboek met een setten waar Bob's Burgers aanvankelijk ook mee had willen spelen. Een circusartiest meldt zich als manusje van alles in een appartementencomplex van een slager, waar een bont gezelschap probeert te overleven in een postapocaliptische samenleving waarin zaken... schaars zijn geworden.
Blijft een feest om naar te kijken.8
Sowieso visuele feestjes.quote:
Staat zeker nog op de kijklijst.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:41 schreef Cheeseburgert het volgende:
Sisu(2022)7.1action, war91Rn/aJalmari HelanderJalmari HelanderJorma Tommila, Aksel Hennie, Jack DoolanWhen an ex-soldier who discovers gold in the Lapland wilderness tries to take the loot into the city, Nazi soldiers led by a brutal SS officer battle himCompleet krankzinnige over de top productie uit Finland. Die net zo goed van Tarantino had kunnen zijn.![]()
Top.8
deze trek ik echt niet. ik heb ooit geprobeerd de korte verhaallijn voor te lezen om te bepalen of we de film als gezin gingen kijken, maar ik kwam niet eens halverwege. Niet een film voor mij dusquote:Op zondag 21 mei 2023 23:01 schreef TLC het volgende:
Deze film had ik al meerdere keren gezien en hij staat ook op 'Mijn lijst' op Netflix, maar steeds stelde ik het toch weer uit om te kijken, simpelweg omdat ik er niet zo goed tegen kan![]()
Maar vanavond toch weer aangezet
Hachi(2009)8.1biography, drama, family93GALLasse HallströmStephen P. Lindsey, Kaneto ShindôRichard Gere, Joan Allen, Cary-Hiroyuki TagawaA college professor bonds with an abandoned dog he takes into his homeWaargebeurd, over een hond die elke dag trouw op zijn baasje wacht bij het treinstation, zelfs nadat zijn baasje overleden is...
Heb ik al gezegd dat ik hier niet zo goed tegen kan ?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
10
Magnifiek. Onbegrijpelijk dat het niet genomineerd is voor een Oscar of vier (beste film, beste hoofdrollen, beste buitenlandse film). Wat mij betreft de beste film van het afgelopen jaar.quote:In The Blue Caftan toont regisseur Maryam Touzani (Adam) dat liefde verschillende vormen kan aannemen. De fenomenale acteerprestaties van Saleh Bakri en de Belgische Lubna Azabal (Incendies, Adam)) zorgen samen met de prachtige cinematografie voor een aangrijpende, warme en universele film. Halim (Saleh Bakri) heeft samen met zijn vrouw Mina (Lubna Azabal) een traditionele kaftanwinkel in de medina van Salé, Marokko. Zijn authentieke handwerk levert schitterende kaftans op.
Ik heb hem na een half uur afgezet.quote:Op maandag 29 mei 2023 14:08 schreef V. het volgende:
John Wick: Chapter 4(2023)action, crime, thriller0n/aChad StahelskiShay Hatten, Michael Finch, Derek KolstadKeanu Reeves, Donnie Yen, Bill SkarsgårdJohn Wick (Keanu Reeves) uncovers a path to defeating the High Table. But before he can earn his freedom, Wick must face off against a new enemy with powerful alliances across the globe and forces that turn old friends into foes. Lionsgate...
meer »Waar heb ik in godesnaam naar zitten kijken, dik twee uur? Ik ben OG fan van de eerste John Wick, geweldige film, maar per deel gaat het achteruit naar mijn mening. Twee ging nog wel, drie al iets minder, maar deel vier ging mij al vrij snel tegenstaan.
Het gaaaaaat maar door, die eindeloze vechtscènes, die we al kennen uit eerdere delen, maar nu per stuk een kwartier duren. En als er nou nog schokkende variatie in zat, maar het is voortdurend van hetzelfde laken een pak. Over pakken gesproken: je trekt een kevlar driedelig kostuum aan en je bent gewoon niet te raken. Nul. Je krijgt duizenden kogels op je afgevuurd, maar nada hoor. Ook een voordeel: als je van drie hoog naar beneden tieft, schud je even met je hoofd en niets aan de hand. Wonderbaarlijke outfit. Meermaals door auto's worden geschept? No problemo, twee keer een trap van 400 treden afgeflikkerd? Lachen we om.
Natuurlijk zat dat in eerdere delen ook al, maar niet zo eindeloos, niet zo hysterisch overdreven. Daarnaast stoorde het mij heel erg dat de tegenstanders in close combat net wat overduidelijk anderhalve seconde wachten zodat Wick een geforceerde move kan doen die ze uitschakelt. En bij de Champs Elysées was de CGI hinderlijk aanwezig.
En dan de motieven van de antagonisten. Je wilt iemand dood hebben, maar eerst gaan we een kaartspelletje doen. Of we redden ons doelwit een paar keer, zodat we hem zelf dood kunnen maken. O nee, toch niet, eerst even een vriendelijk praatje bij maanlicht, waarna we 'tot straks' zeggen. GODSAMME wat irriteert dat.
Nope, ze zijn mij kwijt.4
Fast & Furious 5.quote:Op maandag 29 mei 2023 23:25 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het hoeft natuurlijk niet allemaal super realistisch te zijn maar het moet wel enigzins geloofwaardig overkomen binnen de context van de film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prima vermaak, 7,5.
Vond het een prima John wick film. Het is meer van hetzelfde.quote:Op maandag 29 mei 2023 23:25 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik heb hem na een half uur afgezet.
De vechtscènes zien er zo ontzettend nep uit. Je ziet inderdaad steeds de tegenstanders even inhouden en daarnaast oogt de 58 jarige Keanu Reeves inmiddels wel erg houterig. Ook iedere keer diezelfde move.
Het hoeft natuurlijk niet allemaal super realistisch te zijn maar het moet wel enigzins geloofwaardig overkomen binnen de context van de film.
Maar wat maakt deze film zo anders dan de eerdere delen? Binnen het wereldje van John wick heb ik niks geks zien gebeuren.quote:Op maandag 29 mei 2023 14:08 schreef V. het volgende:
John Wick: Chapter 4(2023)action, crime, thriller0n/aChad StahelskiShay Hatten, Michael Finch, Derek KolstadKeanu Reeves, Donnie Yen, Bill SkarsgårdJohn Wick (Keanu Reeves) uncovers a path to defeating the High Table. But before he can earn his freedom, Wick must face off against a new enemy with powerful alliances across the globe and forces that turn old friends into foes. Lionsgate...
meer »Waar heb ik in godesnaam naar zitten kijken, dik twee uur? Ik ben OG fan van de eerste John Wick, geweldige film, maar per deel gaat het achteruit naar mijn mening. Twee ging nog wel, drie al iets minder, maar deel vier ging mij al vrij snel tegenstaan.
Het gaaaaaat maar door, die eindeloze vechtscènes, die we al kennen uit eerdere delen, maar nu per stuk een kwartier duren. En als er nou nog schokkende variatie in zat, maar het is voortdurend van hetzelfde laken een pak. Over pakken gesproken: je trekt een kevlar driedelig kostuum aan en je bent gewoon niet te raken. Nul. Je krijgt duizenden kogels op je afgevuurd, maar nada hoor. Ook een voordeel: als je van drie hoog naar beneden tieft, schud je even met je hoofd en niets aan de hand. Wonderbaarlijke outfit. Meermaals door auto's worden geschept? No problemo, twee keer een trap van 400 treden afgeflikkerd? Lachen we om.
Natuurlijk zat dat in eerdere delen ook al, maar niet zo eindeloos, niet zo hysterisch overdreven. Daarnaast stoorde het mij heel erg dat de tegenstanders in close combat net wat overduidelijk anderhalve seconde wachten zodat Wick een geforceerde move kan doen die ze uitschakelt. En bij de Champs Elysées was de CGI hinderlijk aanwezig.
En dan de motieven van de antagonisten. Je wilt iemand dood hebben, maar eerst gaan we een kaartspelletje doen. Of we redden ons doelwit een paar keer, zodat we hem zelf dood kunnen maken. O nee, toch niet, eerst even een vriendelijk praatje bij maanlicht, waarna we 'tot straks' zeggen. GODSAMME wat irriteert dat.
Nope, ze zijn mij kwijt.4
Wat ik al zei: het is allemaal nog veel ongeloofwaardiger, het duurt allemaal zo lang. Eerdere films hadden vechtscènes van een paar minuten, hierin duren meerdere gevechten ruim over de 10 minuten. En allemaal zó eentonig. En suf, als je opponenten echt even ziet wachten zodat Wick ze met een onnodig ingewikkelde move kan neermaaien. Het gaaaaaaaat maar door, en heel veel van hetzelfde. En ook die Champs-Elysées-gedoe. Door alle (overduidelijke) cgi is het gewoon niet interessant. Het is een veeg teken als ik tijdens een film potjes Candy Crush ga zitten spelen op de iPad. Er was eigenlijk maar een scène die ik tof vond, en dat was die overhead-scène in dat huis. Dat vond ik knap gedaan. Maar verder... veel gedoe en zeer weinig wol.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
Maar wat maakt deze film zo anders dan de eerdere delen? Binnen het wereldje van John wick heb ik niks geks zien gebeuren.
Deze net gekeken. Een Finse John Wick. Top film 7.5/10quote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:47 schreef V. het volgende:
Sisu(2022)7.1action, war91Rn/aJalmari HelanderJalmari HelanderJorma Tommila, Aksel Hennie, Jack DoolanWhen an ex-soldier who discovers gold in the Lapland wilderness tries to take the loot into the city, Nazi soldiers led by a brutal SS officer battle himFinse Rambo tijdens WWII, met een Tarantinosausje. Volledig over the top, meermaals smakelijk gelachen om hele grove dingen. Heerlijk vermaak. Topfilm!8
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |