abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 14 april 2023 @ 17:08:33 #1
375570 crew  Cyan9
pi_208771688
De verkiezingen zijn geweest, hier alle uitslagen:
https://nos.nl/collectie/(...)e-statenverkiezingen
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208771776
Hunze en Aa's, waar ik nu woon, gaat in het waterschap trouwens van Water Natuurlijk, PvdA, ChristenUnie en Geborgd Ongebouwd naar BBB, Water Natuurlijk, PvdA en Geborgd Ongebouwd.

Waarom die laatste boerenclub er nou steeds bij moet...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208790923
De Eerste Kamer verkiezingen worden steeds spannender, nu is het de vraag of de coalitie elkaar nog wel een extra zetel gunt: https://www.ad.nl/politie(...)rste-kamer~a7ed20d3/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 april 2023 @ 17:02:23 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208792823
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 17:21 schreef Hanca het volgende:
Hunze en Aa's, waar ik nu woon, gaat in het waterschap trouwens van Water Natuurlijk, PvdA, ChristenUnie en Geborgd Ongebouwd naar BBB, Water Natuurlijk, PvdA en Geborgd Ongebouwd.

Waarom die laatste boerenclub er nou steeds bij moet...
Omdat de boeren natuurlijk meer verstand hebben van water dan ons. Snap dat dan.

:')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208810873
Hier in BN de Stem/AD vandaag een artikel over Haagse onvrede in PvdA/Groenlinks omdat die elkaar in de provincies niet vasthouden. Ofwel, de establishmentpartijen die riepen/hoopten dat BBB geen verantwoordelijkheid zou nemen of zou imploderen, gaan zelf weer als eerst rollebollend over straat.
't Echte en 't ware!
pi_208828878
twitter
zie email 27 oktober
pi_208829161
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ook hier weer een advies wat veel slechter had kunnen zijn wat mij betreft.

Op Flevoland na, vallen alle provincies me eerlijk gezegd heel erg mee. Over het algemeen vrij brede coalities (op Zeeland na dan, maar daar is links ook gewoon wel erg klein).
  woensdag 19 april 2023 @ 19:36:48 #9
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208829287
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat valt mij nog alleszins mee!
Opvallende combinatie wel, geen CDA en flink meer zetels dan nodig voor een meerderheid. Benieuwd of deze combinatie straks ook daadwerkelijk zo gaat onderhandelen en of er dan in het proces nog een partij af gaat vallen.
En PvdA en GL hier in ieder geval nog wel samen dus :P
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 10:52:36 #10
375570 crew  Cyan9
pi_208834530
Ik weet niet hoe ze provinciaal liggen, maar een combinatie van GL en SGP klinkt toch ergens heeeel bijzonder.
pi_208861969
quote:
BBB kiest in provincie voor VVD, PvdA en zelfs GroenLinks, maar niet D66

Nu deze week ook in Overijssel de verkenners hun werk hebben afgerond is in alle provincies min of meer duidelijk welke kant het op gaat met de formatie van Gedeputeerde Staten. BBB zit als grootste partij en grote winnaar van de verkiezingen overal aan de onderhandelingstafel.
https://nos.nl/artikel/24(...)nlinks-maar-niet-d66

Samenvatting van de tussenstand bij de formaties. Het meest opvallende is dat D66 in alle provincies voorlopig oppositie mag voeren.
Incelfrikandel
pi_208862670
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 14:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)nlinks-maar-niet-d66

Samenvatting van de tussenstand bij de formaties. Het meest opvallende is dat D66 in alle provincies voorlopig oppositie mag voeren.
D’66 oogst wat het zaait.
pi_208862763
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:43 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
D’66 oogst wat het zaait.
Wat zaait D66?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_208862860
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat zaait D66?
Ze hebben vooral in de verkiezingen richting BBB gedaan wat ze altijd tegen PVV en FvD deden: een tweestrijd maken. Pechtold tegen Wilders en later Pechtold tegen Baudet. Dat hebben ze nu ook gedaan met Van der Plas, maar BBB is natuurlijk geen FvD of PVV, de anderen willen er prima mee regeren. Van der Plas is ook geen Wilders of Baudet. En dan kom je dus in de positie dat jij overal buiten valt.
pi_208862922
quote:

[..]
Wat zaait D66?
Ze komen met zulke extreme ideen dat ieder die er geen fan van is bijna automatisch een hekel aan hen krijgt.
pi_208863310
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze hebben vooral in de verkiezingen richting BBB gedaan wat ze altijd tegen PVV en FvD deden: een tweestrijd maken. Pechtold tegen Wilders en later Pechtold tegen Baudet. Dat hebben ze nu ook gedaan met Van der Plas, maar BBB is natuurlijk geen FvD of PVV, de anderen willen er prima mee regeren. Van der Plas is ook geen Wilders of Baudet. En dan kom je dus in de positie dat jij overal buiten valt.
Volgens kale_gehaktbal gaat het echter om extreme ideen. Dus ik denk dat hij wat anders bedoelt dan wat jij hier zegt?

Van der Plas is inderdaad geen PVV of FvD qua rechts-radicalisme. Wel verder denk ik de zoveelste rattenvanger van Hamelen waar mensen achteraan huppelen door voorgehouden sprookjes en uit algemene onvrede, waar ik dat van mensen aan de onderkant van de samenleving helemaal niet snap... een SP stem had me dan veel logischer geleken bv.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-04-2023 17:22:36 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_208863326
quote:

[..]
Wat zaait D66?
Ellende
pi_208863341
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:28 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Ze komen met zulke extreme ideen dat ieder die er geen fan van is bijna automatisch een hekel aan hen krijgt.
Ik weet niet goed wat je hiermee bedoelt. D66 loopt als progressieve partij graag op de troepen vooruit en gaat makkelijker dan veel andere partijen door structuren heen.

In dit geval was het stikstofgebeuren een thema, waar D66 denk ik juist een heel redelijke opstelling in heeft... gewoon luisteren naar wat de rechter je teruggeeft en het echte probleem aan pakken.
pi_208863403
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 17:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Volgens kale_gehaktbal gaat het echter om extreme ideen. Dus ik denk dat hij wat anders bedoelt dan wat jij hier zegt?

Van der Plas is inderdaad geen PVV of FvD qua rechts-radicalisme. Wel verder denk ik de zoveelste rattenvanger van Hamelen waar mensen achteraan huppelen door voorgehouden sprookjes en uit algemene onvrede, waar ik dat van mensen aan de onderkant van de samenleving helemaal niet snap... een SP stem had me dan veel logischer geleken bv.
We bedoelen inderdaad wat anders, dat is duidelijk. Maar ik denk wel dat de strategie van D66 in hun gezicht is ontploft.
pi_208863961
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:28 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Zoals wat, precies? Want ik zou wel eens willen weten op welke extreme ideeen ik heb gestemd. En de volgende keer weer ga stemmen, overigens.

Stoere staal uitslaan is prima, hoor, maar doe dan wel boter bij de vis.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2023 18:10:16 ]
pi_208864283
d66 is een voorbeeld van een partij waar je elke paar jaar een nieuwe wind hebt, met nieuwe mensen die uiteindelijk ook geen fuck uithalen of je 'beschermen' of iets wat er op lijkt

nieuw leiderschap, penthouse-meneer out, diplomaat in, een nieuw likje verf

nog niet zo lang geleden hadden ze het kostuum van studentenpartij aangetrokken

als democratie 66 plakken ze vervolgens een handtekening onder het stufi-gedoe en stonden ze aan het graf van het raadgevend referendum

en nu er lokaal gestemd moet worden komt aan het licht welke plannen allicht een beetje extreem zijn van de huidige groep 'democraten', is nogal onderwerp van gesprek geloof ik de afgelopen maanden/jaren

we kunnen het ook nog hebben over hun ongezonde drang naar europa als je wil
pi_208864296
of het feit dat die miljarden niet alleen naar boeren en natuur gaan, maar ook een systeem/manier om dat allemaal te tracken

d66 is de enige overgebleven (regerings)partij die volop inzet op dat ongecontroleerde miljardenfonds

regels verzinnen en implementeren is een, maar daar hoort dus ook een streng handhavingsbeleid bij

dat laatste scoort alleen niet zo goed, want een kosten/baten analyse wordt lastig te verdedigen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2023 18:39:09 ]
pi_208864350
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:35 schreef aTypisch het volgende:
d66 is een voorbeeld van een partij waar je elke paar jaar een nieuwe wind hebt, met nieuwe mensen die uiteindelijk ook geen fuck uithalen of je 'beschermen' of iets wat er op lijkt

nieuw leiderschap, penthouse-meneer out, diplomaat in, een nieuw likje verf

nog niet zo lang geleden hadden ze het kostuum van studentenpartij aangetrokken

als democratie 66 plakken ze vervolgens een handtekening onder het stufi-gedoe en stonden ze aan het graf van het raadgevend referendum

en nu er lokaal gestemd moet worden komt aan het licht welke plannen allicht een beetje extreem zijn van de huidige groep 'democraten', is nogal onderwerp van gesprek geloof ik de afgelopen maanden/jaren

we kunnen het ook nog hebben over hun ongezonde drang naar europa als je wil
Ik zie niets exteremistisch in wat jij aanroert en hun pro-EU standpunt is al decennia een kernpunt waar velen achter staan, de steun voor de EU is nog nooit zo groot geweest in Europa dus volgens mij zit het extremisme ergens anders.
pi_208864364
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zoals wat, precies? Want ik zou wel eens willen weten op welke extreme ideeen ik heb gestemd. En de volgende keer weer ga stemmen, overigens.

Stoere staal uitslaan is prima, hoor, maar doe dan wel boter bij de vis.
Een blanco cheque van 25 miljard voor het stikstofprobleem zou ik vrij extreem willen noemen.
Iedereen die geen auto van 40 ruggen kan kopen het ongeveer onmogelijk maken om nog auto te kunnen rijden zou ik vrij extreem willen noemen.
Meer mensen binnen laten dan dat er berhaupt aan huizen bijgebouwd kan worden zou ik vrij extreem willen noemen.
Een lapzwans als minister van klimaat en energie die geen benul heeft heeft wat je met kernenergie kan zou ik vrij extreem willen noemen.
En dan heb ik nog niet eens over de stuitend arrogante houding van Kaag.
pi_208864365
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:37 schreef aTypisch het volgende:
of het feit dat die miljarden niet alleen naar boeren en natuur gaan, maar ook een systeem/manier om dat allemaal te tracken

d66 is de enige overgebleven (regerings)partij die volop inzet op dat ongecontroleerde miljardenfonds

regels verzinnen en implementeren is een, maar daar hoort dus ook een streng handhavingsbeleid bij

dat laatste scoort alleen niet zo goed, want een kosten/baten analyse wordt lastig te verdedigen
Gelul. Alle regeringspartijen staan nog steeds achter de fondsen en nogmaals, niets extremistisch aan en volgens mij ook niet verzonnen door D66 maar door de gehele coalitie.

Dat laatste geld voor wel meer partijen, persoonlijk zou ik eerder een partij die 50% van de natuurgebieden in Nederland wil opheffen extreem noemen, overigens.
pi_208864368
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:45 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Een blanco cheque van 25 miljard voor het stikstofprobleem zou ik vrij extreem willen noemen.
Iedereen die geen auto van 40 ruggen kan kopen het ongeveer onmogelijk maken om nog auto te kunnen rijden zou ik vrij extreem willen noemen.
Meer mensen binnen laten dan dat er berhaupt aan huizen bijgebouwd kan worden zou ik vrij extreem willen noemen.
Een lapzwans als minister van klimaat en energie die geen benul heeft heeft wat je met kernenergie kan zou ik vrij extreem willen noemen.
Kortom, je lult uit je nek en verzint een nieuwe definitie van extreem. Waarvan akte.
pi_208864394
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kortom, je lult uit je nek en verzint een nieuwe definitie van extreem. Waarvan akte.
Welnee, ik geef slechts mijn mening. Dat half Nederland zich straks geen huis en mobiliteit kan veroorloven door de ideen van D’66 vind jij misschien heel normaal. Ik niet.
pi_208864632
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:45 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar een blanco cheque heeft geen bedrag ingevuld. :P

Het zou me niet verbazen als het dankzij het CDA is dat er in de onderhandelingen een hoger bedrag uit kwam dan D66 er voor over had.

quote:
Dit is niet waar. Ik wil geen auto van 40 ruggen zo even kopen en ik heb toch echt wel een auto waar ik ook in de komende decennia mee kan rijden.

quote:
Dat weinige bouwen komt juist door de stikstofcrisis, die ze willen oplossen.

quote:
Een minister die niet weet waar hij het over heeft (als dit al klopt), is natuurlijk niet extreem, maar gewoon dom.

quote:
Dat mag je uiteraard vinden, zoals de helft van Nederland, maar heeft verder niet zoveel met extreem te maken natuurlijk.
pi_208864758
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar een blanco cheque heeft geen bedrag ingevuld. :P

Het zou me niet verbazen als het dankzij het CDA is dat er in de onderhandelingen een hoger bedrag uit kwam dan D66 er voor over had.
[..]
Dit is niet waar. Ik wil geen auto van 40 ruggen zo even kopen en ik heb toch echt wel een auto waar ik ook in de komende decennia mee kan rijden.
[..]
Dat weinige bouwen komt juist door de stikstofcrisis, die ze willen oplossen.
[..]
Iemand die niet weet waar hij het over heeft (als dit al klopt), is natuurlijk niet extreem, maar gewoon dom.
[..]
Dat mag je uiteraard vinden, zoals de helft van Nederland, maar heeft verder niet zoveel met extreem te maken natuurlijk.
Blanco in zin qua hoe je uit wil geven. Er is nog totaal niets gespecificeerd, wat tamelijk opmerkelijk is voor zo’n bedrag.

Als het hebt over een auto die op fossiele brandstoffen rijdt dan kun je het met D'66 vergeten dat je daar nog decennia in kunt rijden. En als jij me drie elektrische gezinsauto's kunt aanwijzen onder de 40k, veel succes.

De stikstofcrisis is grotendeels administratief. Ja, er moet wel iets gedaan worden, maar doordat Nederland de administratie totaal anders heeft ingevuld dan andere landen is hier het probleem groter ofzo?

Laatste twee punten heb je wel gelijk in, maar de hele houding die men zich bij D'66 aanmeet tov het klootjesvolk staat me zwaar tegen.
pi_208866039
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:20 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Blanco in zin qua hoe je uit wil geven. Er is nog totaal niets gespecificeerd, wat tamelijk opmerkelijk is voor zo’n bedrag.

Als het hebt over een auto die op fossiele brandstoffen rijdt dan kun je het met D'66 vergeten dat je daar nog decennia in kunt rijden. En als jij me drie elektrische gezinsauto's kunt aanwijzen onder de 40k, veel succes.
Feit is dat er zo'n 3k subsidie zit op nieuwe elektrische auto's, 2k op 2e hands elektrische auto's en nog in ieder geval tm 2024 geen wegenbelasting en daarna verminderde wegenbelasting, wat ook weer een paar duizend euro subsidie is. Daarnaast kun je denk ik verwachten dat prijzen de komende tijd verder zullen dalen, naar mate meer geproduceerd zal worden.

Partijen die niet voor het aanpakken van CO2-uitstoot zijn, zie ik juist als extreem. D66 was niet de oorzaak van dit probleem. Ik ben het wel met je eens dat mobiliteit betaalbaar moet blijven ... en dan wel elektrische mobiliteit (of anderszins CO2-vriendelijker dan met een verbrandingsmotor).

quote:
De stikstofcrisis is grotendeels administratief. Ja, er moet wel iets gedaan worden, maar doordat Nederland de administratie totaal anders heeft ingevuld dan andere landen is hier het probleem groter ofzo?
Omdat er te veel uitstoot is rondom de bepaalde natuurgebieden volgens de rechter, waar CDA en VVD al vele jaren niks aan willen doen, maar wat ze wel redelijkerwijze konden weten, hebben we nu dit probleem. En dan heb je een partij die dat pappen en nat houden niet meer wil en lering trekt uit wat de rechter zegt, juist zodat we weer wel vooruit kunnen en dan zou die partij extreem hierin zijn? Ik zou juist eerder wijzen naar een aantal andere partijen.

quote:
Laatste twee punten heb je wel gelijk in, maar de hele houding die men zich bij D'66 aanmeet tov het klootjesvolk staat me zwaar tegen.
Mja, goed, dat je dat zo ervaart kan ik me voorstellen. Ik sta er zelf wel anders in.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-04-2023 20:55:04 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 09:48:57 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208870281
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie niets exteremistisch in wat jij aanroert en hun pro-EU standpunt is al decennia een kernpunt waar velen achter staan, de steun voor de EU is nog nooit zo groot geweest in Europa dus volgens mij zit het extremisme ergens anders.
Hun EU standpunt is weldegelijk extremer geworden. Het is (nog) niet de algemene koers, maar er is wel een significant grote vleugel binnen die partij die maar wat graag een federaal Europa wil. Dus alle soevereiniteit opgeven ten faveure van de EU. Ik vind dat persoonlijk best extreem en gigantisch onwenselijk, en ik snap wel dat men zich daartegen gaat verzetten als ze die geluiden horen.

Grgr, een Volt stemmer :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 23 april 2023 @ 09:52:31 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208870297
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 09:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hun EU standpunt is weldegelijk extremer geworden. Het is (nog) niet de algemene koers, maar er is wel een significant grote vleugel binnen die partij die maar wat graag een federaal Europa wil. Dus alle soevereiniteit opgeven ten faveure van de EU. Ik vind dat persoonlijk best extreem en gigantisch onwenselijk, en ik snap wel dat men zich daartegen gaat verzetten als ze die geluiden horen.
ja er is geen keus , als je met een munt verder wil dan moet je een regering een financieel beleid hebben
een unie kan best met ieder een eigen munt , maar een munt is alleen mogelijk voor een land
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208870384
quote:

[..]

Ik ken geen enkele D'66-/Voltstemmer die van de EU een superstaat of een federaal Europa willen maken en ik ken er aardig wat. Ik ben zelf een D'66-stemmer.

De angst hiervoor en dergelijke beschuldigingen komen uit rechtspopulistische kringen heb ik kunnen vaststellen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_208870416
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik ken geen enkele D'66-/Voltstemmer die van de EU een superstaat of een federaal Europa van willen maken en ik ken er aardig wat. Ik ben zelf een D'66-stemmer.

De angst hiervoor en dergelijke beschuldigingen komen uit rechtspopulistische kringen heb ik kunnen vaststellen.
https://d66.nl/nieuws/neem-lidmaatschap-eu-op-in-de-grondwet/

voorbeeldje van die rechts-populistische kringen is bovenstaande link

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2023 10:09:44 ]
pi_208870433
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2023 10:09 schreef aTypisch het volgende:

[..]
https://d66.nl/nieuws/neem-lidmaatschap-eu-op-in-de-grondwet/

voorbeeldje van die rechts-populistische kringen is bovenstaande link

En? Check maar even artikel 90, 91 en 92. We zijn er al aan gebonden.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 10:17:18 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208870505
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik ken geen enkele D'66-/Voltstemmer die van de EU een superstaat of een federaal Europa willen maken en ik ken er aardig wat. Ik ben zelf een D'66-stemmer.

Dan lig je echt onder een steen, mijn god.

Ik heb ze gewoon gezien hoor, en het is zelfs een standpunt van Volt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208870509
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:11 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
En? Check maar even artikel 90, 91 en 92. We zijn er al aan gebonden.
Ja we zijn er sowieso aan gebonden voorlopig, omdat je een klein landje bent dat afhankelijk is van kennis en spul doorvoeren/verkopen.

Maar het is een voorbeeld van een relatief extreem Europees standpunt, vind ik dan. En dat betekent niet dat je extremistisch bent als je er voor bent.

Je kunt daar toch ook gewoon voor staan? In plaats van iets raars te suggereren dat het alleen hersenspinsels zijn uit een bepaalde hoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2023 10:18:05 ]
pi_208870511
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dan lig je echt onder een steen, mijn god.

Ik heb ze gewoon gezien hoor, en het is zelfs een standpunt van Volt.
Beter lezen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 10:21:46 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208870543
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Beter lezen.
Je geeft als een typische D66 stemmer rechtspopulisme de schuld van alles, en ik weet 100% zeker dat dat onzin is. Hoe kan ik dit in godsnaam verkeerd opvatten?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208870575
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je geeft als een typische D66 stemmer rechtspopulisme de schuld van alles, en ik weet 100% zeker dat dat onzin is. Hoe kan ik dit in godsnaam verkeerd opvatten?
Waar geef ik precies rechtspopulisme de schuld van alles? PvdA, GroenLinks en SP moet ik ook niet hoor.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 10:29:42 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208870611
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Waar geef ik precies rechtspopulisme de schuld van alles? PvdA, GroenLinks en SP moet ik ook niet hoor.
Eromheen draaien en de inhoud negeren, weer typisch D66. Je bent mijn tijd niet waard, net als die hele machtspartij van je :W
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208870627
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Eromheen draaien en de inhoud negeren, weer typisch D66. Je bent mijn tijd niet waard, net als die hele machtspartij van je :W
Als er nou n partij is die alleen maar oog heeft voor inhoud en verder niets is het D66 wel :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208870645
quote:

[..]
Ik draai nergens omheen. Maar goed. Dag dag.
pi_208870661
quote:

[..]
soms vinden we elkaar, wet pussy
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 10:36:58 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208870708
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Als er nou n partij is die alleen maar oog heeft voor inhoud en verder niets is het D66 wel :')
Die partij heeft net zo veel stemmingswisselingen als een hoogzwangere vrouw, ik hou het niet meer bij :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208870733
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]
dan volg je de nederlandse politiek nog niet zo lang?
pi_208870822
Zoals met alle politieke partijen is ook D'66 niet zaligmakend. Ik ben niet met ze getrouwd. Ze sluiten wel het beste aan bij mijn wensen. Ik vind het prima als er meer geld en macht naar de EU gaan, maar niet grenzeloos. De EU blijft een statenunie wat mij betreft. Voor de macht in de wereldeconomie vind ik het belangrijk dat de EU een economisch machtsblok is en blijft. Daar hoort n munteenheid bij en dat gedoe met Itali, zet ze maar onder curatele.
pi_208870849
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Zoals met alle politieke partijen is ook D'66 niet zaligmakend. Ik ben niet met ze getrouwd. Ze sluiten wel het beste aan bij mijn wensen. Ik vind het prima als er meer geld en macht naar de EU gaan, maar niet grenzeloos. De EU blijft een statenunie wat mij betreft. Voor de macht in de wereldeconomie vind ik het belangrijk dat de EU een economisch machtsblok is en blijft. Daar hoort n munteenheid bij en dat gedoe met Itali, zet ze maar onder curatele.
die muntunie is juist in het verhaal met itali, griekenland of wat andere landen een heel groot probleem

maar utopisch denken is ook leuk, het is helemaal geen gegeven dat een sterk machtsblok een centrale munt vereist vanuit een centrale bank die weinig steun geniet en als organisatie pas net bestaat

pas recentelijk trekken ze agressief meer macht naar zich toe met een groeiende balans, bijvoorbeeld als veruit de grootste (en soms enige) koper van italiaanse staatsoblgiaties

dat gegoochel is echt niet zo makkelijk op te lossen met een land 'onder curatele' zetten, het is een groot experiment en geen zekerheidje zoals jij dat nu verkondigt

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2023 10:51:38 ]
pi_208870880
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2023 10:48 schreef aTypisch het volgende:

[..]
die muntunie is juist in het verhaal met itali, griekenland of wat andere landen een heel groot probleem

maar utopisch denken is ook leuk

Griekenland heeft terugbetaald. Ik geloofde Jan Kees de Jager destijds ook niet dat we alles zouden terugkrijgen. Toch is dat weldegelijk gebeurd door hervormingen onder druk van de EU.
pi_208871023
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die partij heeft net zo veel stemmingswisselingen als een hoogzwangere vrouw, ik hou het niet meer bij :@
Noem er eens een paar?

quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2023 10:38 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dan volg je de nederlandse politiek nog niet zo lang?
Hoe kom je daar zo bij?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208871032
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Griekenland heeft terugbetaald. Ik geloofde Jan Kees de Jager destijds ook niet dat we alles zouden terugkrijgen. Toch is dat weldegelijk gebeurd door hervormingen onder druk van de EU.
er is 300+ miljard uitgeleend geloof ik (privaat en vanuit EU-landen)

jij hebt het denk ik over dat IMF leninkje van enkele miljarden?

nogal grappig dat je doet alsof de boel daar op de rit is ofzo

voor het beeld:
https://www.ceicdata.com/(...)99%20to%20Sep%202022.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 11:06:57 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208871067
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:04 schreef BlackLining het volgende:
Noem er eens een paar?
Oh, je meende dat... verdomme _O-

De partij van het onderwijs
De partij voor het referendum
De partij van hier scheiden onze wegen
De partij van stikstof niet later dan 2030

Al die dingetjes hebben n ding gemeen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208871076
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2023 11:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]
er is 300+ miljard uitgeleend geloof ik (privaat en vanuit EU-landen)

jij hebt het denk ik over dat IMF leninkje van enkele miljarden?

nogal grappig dat je doet alsof de boel daar op de rit is ofzo

voor het beeld:
https://www.ceicdata.com/(...)99%20to%20Sep%202022.
Zit gewoon rente op. Nederland verdient daar aan omdat wij goedkoper kunnen lenen.
pi_208871091
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Noem er eens een paar?
https://d66.nl/nieuws/nieuwe-studiebeurs/

samen met de VVD stonden ze eerder nog wel achter hun plannetje:

https://www.volkskrant.nl(...)-verder-af~b0da10d9/

en je kunt bijvoorbeeld ook doen alsof ze hun naam nog eer aan doen, maar dat is ook jezelf voor de gek houden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2023 11:14:17 ]
pi_208871094
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Niet alles hoor, gaat vooral om die IMF lening. Maar die was ook het belangrijkste, leningen binnen de EU zijn niet zo'n probleem als Griekenland zijn eigen financien op orde heeft. En dat heeft het inmiddels vrij behoorlijk. Niet voor niets staat het land inmiddels niet meer onder verscherpt toezicht. Die economie draait inmiddels bijzonder aardig en dan is een hoge staatsschuld verder geen ramp.

Je kunt Griekenland gerust een succesverhaal van de EU noemen. Stel je daarbij ook even voor hoe groot de teringbende was geweest als Griekenland daadwerkelijk failliet was gegaan en de economie was ingestort, ookal had je ze uit de EU gezet (wat los daarvan echt extreem onverstandig was geweest).

Maar ja he. Griekanland hur hur de hardwerkde gewone blanke Nederlandse heteroman ;( ;( ;(
pi_208871120
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zit gewoon rente op. Nederland verdient daar aan omdat wij goedkoper kunnen lenen.
dit ontkent niemand?
pi_208871133
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oh, je meende dat... verdomme _O-

De partij van het onderwijs
De partij voor het referendum
De partij van hier scheiden onze wegen
De partij van stikstof niet later dan 2030

Al die dingetjes hebben n ding gemeen.
Ah, dus dat bedoel je. Je mag als partij niet je standpunt herzien of compromissen sluiten?

Ik vind dat juist positief. Dat je een referendum invoert wat niet goed blijkt te werken (en waar ik persoonlijk ook fel tegenstander van ben), dat je het dan ook weer gewoon af durft te schaffen. Je kunt wel op je strepen gaan staan met hier scheiden onze wegen, maar dan hadden we nu alsnog geen regering gehad. Je kut wel eisen dat studenten worden gecompenseerd voor achterlijke VVD-CDA plannen in het verleden, maar als je de enige partij bent die daarvoor gaat opkomen moet je je ook realiseren dat je niet alles wat je wilt binnen gaat slepen.

Dat is realistische politiek. Kijk voor het andere uiterste eens naar Wilders. Grote bek, geen druppel water bij de wijn, en standpunten uit 1970. Leuk hoor, krijgt alleen helemaal niks voor elkaar.

Er is in de recente geschiedenis geen n partij geweest die zijn hele programma heeft kunnen doorduwen. Gelukkig maar.
pi_208871156
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Niet alles hoor, gaat vooral om die IMF lening. Maar die was ook het belangrijkste, leningen binnen de EU zijn niet zo'n probleem als Griekenland zijn eigen financien op orde heeft. En dat heeft het inmiddels vrij behoorlijk. Niet voor niets staat het land inmiddels niet meer onder verscherpt toezicht. Die economie draait inmiddels bijzonder aardig en dan is een hoge staatsschuld verder geen ramp.

Je kunt Griekenland gerust een succesverhaal van de EU noemen. Stel je daarbij ook even voor hoe groot de teringbende was geweest als Griekenland daadwerkelijk failliet was gegaan en de economie was ingestort, ookal had je ze uit de EU gezet (wat los daarvan echt extreem onverstandig was geweest).

Maar ja he. Griekanland hur hur de hardwerkde gewone blanke Nederlandse heteroman ;( ;( ;(
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ah, dus dat bedoel je. Je mag als partij niet je standpunt herzien of compromissen sluiten?

Ik vind dat juist positief. Dat je een referendum invoert wat niet goed blijkt te werken (en waar ik persoonlijk ook fel tegenstander van ben), dat je het dan ook weer gewoon af durft te schaffen. Je kunt wel op je strepen gaan staan met hier scheiden onze wegen, maar dan hadden we nu alsnog geen regering gehad. Je kut wel eisen dat studenten worden gecompenseerd voor achterlijke VVD-CDA plannen in het verleden, maar als je de enige partij bent die daarvoor gaat opkomen moet je je ook realiseren dat je niet alles wat je wilt binnen gaat slepen.

Dat is realistische politiek. Kijk voor het andere uiterste eens naar Wilders. Grote bek, geen druppel water bij de wijn, en standpunten uit 1970. Leuk hoor, krijgt alleen helemaal niks voor elkaar.
luchtkastelen en recht praten wat krom is

griekenland een succesverhaal, knap hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2023 11:14:00 ]
pi_208871166
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2023 11:13 schreef aTypisch het volgende:

[..]
[..]
luchtkastelen en recht praten wat krom is

griekenland een succesverhaal, knap hoor
Inhoudelijk meesterlijk sterke reactie _O_ D66 kan hier een voorbeeld aan nemen.
pi_208871265
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Inhoudelijk meesterlijk sterke reactie _O_ D66 kan hier een voorbeeld aan nemen.
dat je zelf een lap tekst in elkaar flanst betekent niet dat de ander daar dan ook tijd in moet stoppen

als je nou nog een interessant punt maakte, maar er staat eigenlijk niks in

het einde van beide posts zijn wel veelzeggend, muh wilders en muh heteroman
pi_208871324
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2023 11:22 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dat je zelf een lap tekst in elkaar flanst betekent niet dat de ander daar dan ook tijd in moet stoppen

als je nou nog een interessant punt maakte, maar er staat eigenlijk niks in

het einde van beide posts zijn wel veelzeggend, muh wilders en muh heteroman
En dan wel verwachten dat ik me met behoorlijk argumentatie verweer tegen die losse flodders van je _O-

Grapjoekel.
pi_208871379
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2023 11:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]
En dan wel verwachten dat ik me met behoorlijk argumentatie verweer tegen die losse flodders van je _O-

Grapjoekel.
Dat verwacht ik niet van je. Dat doe je toch echt zelf, vrijwillig

En daar ligt een beetje je probleem geloof ik ook. Die reacties die je schrijft duiden er sterk op dat je voor andere mensen invult wat ze denken. Matige eigenschap :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2023 11:29:45 ]
pi_208872538
quote:

[..]

Alweer een verzinsel. Als je paragrafen van VOLT en D66 over de EU vergelijkt is daar nauwelijks verschil tussen te bekennen en nergens zegt D66 naar een federale Staat toe te werken. ''

https://d66.nl/verkiezing(...)at-dicht-bij-mensen/

https://voltnederland.org/een-europa

Mischien moet je toch eens lezen wat de partijen zelf zeggen?
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:00:33 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872545
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 12:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alweer een verzinsel. Als je paragrafen van VOLT en D66 over de EU vergelijkt is daar nauwelijks verschil tussen te bekennen en nergens zegt D66 naar een federale Staat toe te werken. ''

https://d66.nl/verkiezing(...)at-dicht-bij-mensen/

https://voltnederland.org/een-europa

Mischien moet je toch eens lezen wat de partijen zelf zeggen?
quote:
Het is (nog) niet de algemene koers
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208872569
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[..]

VOLT wil Nederland een wingewest van de federale EU maken. Ja, dat zeggen ze niet maar dat is echt wat ze willen, ik heb er geen bewijs voor maar dat boeit niet want het is zo'n lekkere frame.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:04:48 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872614
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
VOLT wil Nederland een wingewest van de federale EU maken. Ja, dat zeggen ze niet maar dat is echt wat ze willen, ik heb er geen bewijs voor maar dat boeit niet want het is zo'n lekkere frame.
Als ik D66 stemmers op het internet zie zeggen dat ze voor een federaal Europa zijn, dan is dat toch precies in lijn met wat ik hier zeg? En ik heb niet op Volt gestemd om hun EU standpunt, in tegendeel zelfs. Landelijk zou ik er ook voor geen goud op stemmen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208872628
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als ik D66 stemmers op het internet zie zeggen dat ze voor een federaal Europa zijn, dan is dat toch precies in lijn met wat ik hier zeg? En ik heb niet op Volt gestemd om hun EU standpunt, in tegendeel zelfs. Landelijk zou ik er ook voor geen goud op stemmen.
Oh nu is het ineens niet de partij maar anonieme D66 stemmers op het Internet? Ja, donder even lekker op, zeg, dit slaat helemaal nergens meer op.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:11:32 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872707
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh nu is het ineens niet de partij maar anonieme D66 stemmers op het Internet? Ja, donder even lekker op, zeg, dit slaat helemaal nergens meer op.
Je valt me aan op dingen die ik nooit gezegd heb, ik had jou wel wat hoger zitten dan dit.

quote:
maar er is wel een significant grote vleugel binnen die partij die maar wat graag een federaal Europa wil.
Als ik het over partijvleugels heb, heb ik het over iedereen die geaffilieerd is met een partij, dus ook de trouwe stemmers. En ook onder de leden zelf zal er vast en zeker een groep zijn die pro-federalisatie is, net zoals dat Volt daar weldegelijk voor staat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208872722
Ik ben het zeer zeker niet met het commentaar hier op D66 eens, maar dat D66 veel weerstand op roept hebben ze toch echt aan hun zelf te danken. Allereerst heb je zo'n enorm slechte politicus als Tjeerd de Groot die nog nooit van samenwerken en nadenken voor je iets zegt heeft gehoord. Die kunnen ze blijkbaar niet zijn mond laten houden. En verder presenteert D66 zich al 15 jaar vooral als de partij tegen... eerst tegen PVV, daarna tegen FvD en nu tegen BBB. Daar draaien hun campagnes om, die tegenstem. Dat je daarmee veel weerstand op roept is niet onlogisch. Vooral als je nu verdorie de partij die het dichtst bij je staat, GL, ook nog eens aan gaat vallen. Volgens mij graaf je dan je eigen graf.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:16:03 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872773
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:12 schreef Hanca het volgende:
Ik ben het zeer zeker niet met het commentaar hier op D66 eens, maar dat D66 veel weerstand op roept hebben ze toch echt aan hun zelf te danken. Allereerst heb je zo'n enorm slechte politicus als Tjeerd de Groot die nog nooit van samenwerken en nadenken voor je iets zegt heeft gehoord. Die kunnen ze blijkbaar niet zijn mond laten houden. En verder presenteert D66 zich al 15 jaar vooral als de partij tegen... eerst tegen PVV, daarna tegen FvD en nu tegen BBB. Daar draaien hun campagnes om, die tegenstem. Dat je daarmee veel weerstand op roept is niet onlogisch. Vooral als je nu verdorie de partij die het dichtst bij je staat, GL, ook nog eens aan gaat vallen. Volgens mij graaf je dan je eigen graf.
Het is toch wel ergens ironisch dat ze nu langzaam datgeen aan het worden zijn waar ze al die jaren tegen gestreden hebben. Ben erg blij dat het nu ook onder hun kiezers duidelijk is hoe het echt zit, want al die linkse stemmen op D66 hebben daadwerkelijk links echt heel erg pijn gedaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208872829
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:12 schreef Hanca het volgende:
D66 is de tegenpartij. Maar natuurlijk :') Wat val jij hier door de mand zeg. Zelf oerconservatief stemmen maar D66 is overal tegen. Hooguit tegen Gristelijk gelul op scholen maar dan houdt het ook wel op, en uiteraard valt daar prima wat voor te zeggen in de 21e eeuw.

Als ik zo dit topic hier moet geloven is D66 een soort Communistisch-rechtse liberaalfederale conservatieve tegenpartij vol klimaatdrammers.

't is nog al.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door BlackLining op 23-04-2023 13:26:21 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:21:57 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872857
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 13:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]
D66 is de tegenpartij. Maar natuurlijk :')

Als ik zo dit topic hier moet geloven is D66 een soort Communistisch-rechtse liberaalfederale conservatieve tegenpartij vol klimaatdrammers.

't is nog al.
De partij die volle bak campagne voerde voor 'Stem nieuw leiderschap' en er vervolgens helemaal niets van waar heeft gemaakt wordt bekritiseerd wegens het vrolijk mee huppelen met Rutte? Ongehoord zeg ik je.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:22:19 #73
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872861
quote:
en dat allemaal omdat ze een succesvolle vrouw als fractievoorzitter hebben
Jij bent af :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208872884
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De partij die volle bak campagne voerde voor 'Stem nieuw leiderschap' en er vervolgens helemaal niets van waar heeft gemaakt wordt bekritiseerd wegens het vrolijk mee huppelen met Rutte? Ongehoord zeg ik je.
Als je niet de grootste partij van het land bent is het nou eenmaal vrij lastig om de minister president te vervangen.

Nee. Dan Geert en Thierry. Die zouden nooit met Rutte samenwerken. Ze krijgen dan ook werkelijk geen halve komma van hun programma voor elkaar maar dat maakt niet uit. Ze zeggen in ieder geval waar het op staat |:)
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:26:09 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872910
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 13:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Als je niet de grootste partij van het land bent is het nou eenmaal vrij lastig om de minister president te vervangen.

Nee. Dan Geert en Thierry. Die zouden nooit met Rutte samenwerken. Ze krijgen dan ook werkelijk geen halve komma van hun programma voor elkaar maar dat maakt niet uit. Ze zeggen in ieder geval waar het op staat |:)
Dit is precies het staaltje whataboutism waar D66 in de post boven je voor bekritiseerd wordt. De partij tegen Geert, de partij tegen Thierry. De partij die in alle 12 de provincies buiten spel gezet is door zichzelf.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208872928
quote:

[..]
D66 is de tegenpartij. Maar natuurlijk :')

't is nog al.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het heeft niks te maken met Kaag. Sterker: onder haar werd het eerst anders.

Pechtold heeft gewoon altijd campagne tegen Wilders en tegen Baudet gevoerd. Daar deed hij ook niet geheimzinnig over, dat was de strategie om weer groter te worden. Dat heeft hij zelf echt tientallen malen gezegd.

Onder Kaag ging de landelijke campagne weer meer inhoudelijk, maar met de provinciale verkiezingen haalden ze weer de oude strategie boven. Dit keer tegen BBB. Maar waar een forse campagne tegen de haatzaaiers van PVV en de volslagen idioten van FvD nog wel werd begrepen, is er geen begrip voor een campagne tegen de BBB. Je kunt inhoudelijk vanalles vinden van de BBB (doe ik ook), maar de provinciale mensen van die partij zijn gewoon bezorgde burgers. Daar ga je niet zo extreem campagne tegen voeren. En die sluit je ook niet op voorhand uit.

Dus ja, D66 heeft zichzelf hier enorm in de voet geschoten. En zich in het kabinet ook in een hoek gemanoeuvreerd. Ze probeerden het laatste debat alsnog te zeggen dat 2030 toch niet het grootste breekpunt is, maar dat gaat inmiddels niet meer geloofwaardig, na de grote woorden van De Groot. Terwijl in Nederland niemand meer denkt dat 2030 berhaupt haalbaar is.
pi_208872930
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit is precies het staaltje whataboutism waar D66 in de post boven je voor bekritiseerd wordt. De partij tegen Geert, de partij tegen Thierry. De partij die in alle 12 de provincies buiten spel gezet is door zichzelf.
Neuh, dat is wat jij erin leest. Waar je aan voorbij gaat is dat voortschrijdend inzicht en de bereidheid compromissen te sluiten en te backtracken bijdraagt aan realistische politiek en een bestuurbaar land.

Jij zet dat hier weg als slechte eigenschap. Dat is het niet, het is constructief. Dat je het niet eens bent met de richting waarin de wereld zich verder ontwikkelt en waar wij bar weinig invloed op hebben, staat daar los van.
pi_208872942
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Pechtold heeft gewoon altijd campagne tegen Wilders en tegen Baudet gevoerd. Daar deed hij ook niet geheimzinnig over, dat was de strategie om weer groter te worden. Dat heeft hij zelf echt tientallen malen gezegd.

Onder Kaag ging de landelijke campagne weer meer inhoudelijk, maar met de provinciale verkiezingen haalden ze weer de oude strategie boven. Dit keer tegen BBB. Maar waar een forse campagne tegen de haatzaaiers van PVV en de volslagen idioten van FvD nog wel werd begrepen, is er geen begrip voor een campagne tegen de BBB. Je kunt inhoudelijk vanalles vinden van de BBB (doe ik ook), maar de provinciale mensen van die partij zijn gewoon bezorgde burgers. Daar ga je niet zo extreem campagne tegen voeren. En die sluit je ook niet op voorhand uit.

Dus ja, D66 heeft zichzelf hier enorm in de voet geschoten. En zich in het kabinet ook in een hoek gemanoeuvreerd. Ze probeerden het laatste debat alsnog te zeggen dat 2030 toch niet het grootste breekpunt is, maar dat gaat inmiddels niet meer geloofwaardig, na de grote woorden van De Groot. Terwijl in Nederland niemand meer denkt dat 2030 berhaupt haalbaar is.
Welke extreme campagne heb jij het in godsnaam over? :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:31:13 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872961
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 13:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Neuh, dat is wat jij erin leest. Waar je aan voorbij gaat is dat voortschrijdend inzicht en de bereidheid compromissen te sluiten en te backtracken bijdraagt aan realistische politiek en een bestuurbaar land.

Jij zet dat hier weg als slechte eigenschap. Dat is het niet, het is constructief. Dat je het niet eens bent met de richting waarin de wereld zich verder ontwikkelt en waar wij bar weinig invloed op hebben, staat daar los van.
De D66 staat helemaal nergens anders meer voor. Ik vond hun landelijke campagne vorig jaar echt de pure definitie van kansloos. "Stem op de persoon Kaag voor nieuw leiderschap, want wij hebben inhoudelijks niks beters te melden!". En als ze mogen regeren lopen ze als een trouw hondje Rutte achterna. Je kan net zo goed op de VVD stemmen, bereik je hetzelfde mee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208872967
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 13:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Welke extreme campagne heb jij het in godsnaam over? :')
Tja, als je de campagne niet gevolgd hebt, snap ik dat je deze opmerkingen niet snapt. De Volkskrant (toch een krant die meestal op de hand van D66 is) zag het ook: https://www.volkskrant.nl(...)pvattingen~b1f16e6d/
pi_208872973
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De D66 staat helemaal nergens anders meer voor. Ik vond hun landelijke campagne vorig jaar echt de pure definitie van kansloos. "Stem op de persoon Kaag voor nieuw leiderschap, want wij hebben inhoudelijks niks beters te melden!". En als ze mogen regeren lopen ze als een trouw hondje Rutte achterna. Je kan net zo goed op de VVD stemmen, bereik je hetzelfde mee.
Er zijn meer conservatieve zetels in het kabinet dan progressieve. Wat had je anders verwacht? :')

Je snapt echt niet hoe ons politiek stelsel werkt he, met die coalities.
pi_208872980
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ben je aan het trollen?
pi_208873031
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat BBB niets gaat klaarspelen en vind het ook volkomen logisch dat D'66 niet bereid is met BBB aan tafel te gaan zitten en andersom ook niet. Ik verwacht dat het stikstofgebeuren via de RvS en de EU uitgespeeld gaat worden. Trouwens een hele slechte zaak dat de eerste kamer als politiek instrument wordt gebruikt. Hun taak gaat namelijk over de wettelijke uitvoerbaarheid. Tegenwoordig moet dat helaas via een rechter.
pi_208873082
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik verwacht dat het stikstofgebeuren via de RvS en de EU uitgespeeld gaat worden.
En dan kun je dus vervolgens prima samenwerken met BBB. Mee sturen hoe het stikstofdeel moet worden ingevuld, maar ook op allerlei andere onderwerpen. Dat is wat PvdA en in sommige provincies GL prima begrepen hebben. Met BBB in de provincies valt namelijk zo lijkt het tot nu toe nog best te praten. Al is het natuurlijk wachten op de eerste coalitieakkoorden.

Want je hebt gelijk: niks doen gaat niet gebeuren, ook niet als BBB overal in hun eentje een meerderheid had gehaald. Daar hoef je dus ook niet bang voor te zijn.
pi_208873179
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, als je de campagne niet gevolgd hebt, snap ik dat je deze opmerkingen niet snapt. De Volkskrant (toch een krant die meestal op de hand van D66 is) zag het ook: https://www.volkskrant.nl(...)pvattingen~b1f16e6d/
Dus omdat D66 wil vasthouden aan 2030 is het een oneerlijke partij die 'keihard campagne voert tegen BBB'?

Dat D66 zich daar al hard voor maakte ruim voordat de trekker van Van der Plas op het Binnenhof arriveerde vergeten we dan maar gewoon.

D66 is tegen bestuurlijk getreuzel en uitstelgedrag rondom urgente themas als klimaat, natuur en milieu. Zo kun je elke partij wel wegzetten als boos en tegen ja.

CU is toch ook tegen wetenschappelijk gegrond onderwijs en zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen. De VVD is toch ook tegen sociaal-economische zekerheid. De PvdA ook. Tgen moderne slavernij. Veel gekker moet het toch niet meer worden.

8)7
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:58:37 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208873268
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 13:32 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Er zijn meer conservatieve zetels in het kabinet dan progressieve. Wat had je anders verwacht? :')

Je snapt echt niet hoe ons politiek stelsel werkt he, met die coalities.
Ik ben niet zo'n simpel figuur die het hele politieke systeem samenvat met een conservatief vs progressief schaal, daar ga ik echt niet in mee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208873272
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 13:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dus omdat D66 wil vasthouden aan 2030 is het een oneerlijke partij die 'keihard campagne voert tegen BBB'?

Dat D66 zich daar al hard voor maakte ruim voordat de trekker van Van der Plas op het Binnenhof arriveerde vergeten we dan maar gewoon.

D66 is tegen bestuurlijk getreuzel en uitstelgedrag rondom urgente themas als klimaat, natuur en milieu. Zo kun je elke partij wel wegzetten als boos en tegen ja.

CU is toch ook tegen wetenschappelijk gegrond onderwijs en zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen. De VVD is toch ook tegen sociaal-economische zekerheid. De PvdA ook. Tgen moderne slavernij. Veel gekker moet het toch niet meer worden.

8)7
Je hebt de campagne duidelijk niet gevolgd. Geeft niet. Maar voor de campagne ging het helemaal niet steeds over 2030, maar zette D66 zich enorm af tegen heel BBB. Zoals hun strategie gewoon vaak is: zoek een opponent en ga daar tegen vechten, zo maak je elkaar groot. Dat kun je toch ook gewoon (net als Pechtold) toegeven, dat dat de strategie van D66 nou eenmaal vaak is.
pi_208877525
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, dat is volkomen terecht. Het verhaal dat het extremisten zouden zijn en overal tegen, dat is onzin naar mijn mening.
pi_208878019
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat is volkomen terecht. Het verhaal dat het extremisten zouden zijn en overal tegen, dat is onzin naar mijn mening.
Overal tegen zijn ze ook zeker niet, maar als je campagne voert als grote concurrent van een partij (wat ze succesvol deden bij PVV en FvD) en die partij die je als grote tegenstander neer hebt gezet blijkt niet alleen te winnen, maar er valt prima mee te praten, dan komt die taktiek gewoon als een boemerang terug. En dat is wat je nu ziet in de provincies. Want je gaat me niet vertellen dat GL zo veel dichter bij BBB staat dan D66 qua gedachtegoed.
pi_208878152
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Overal tegen zijn ze ook zeker niet, maar als je campagne voert als grote concurrent van een partij (wat ze succesvol deden bij PVV en FvD) en die partij die je als grote tegenstander neer hebt gezet blijkt niet alleen te winnen, maar er valt prima mee te praten, dan komt die taktiek gewoon als een boemerang terug. En dat is wat je nu ziet in de provincies. Want je gaat me niet vertellen dat GL zo veel dichter bij BBB staat dan D66 qua gedachtegoed.
Waar heb je het over met GL?
  zondag 23 april 2023 @ 18:49:01 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208878162
Zou een zegen voor het hele land zijn als we eindelijk van heel dat D66 zijn verlost... in de gemeenten, in de provincies en in de kamers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208878368
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waar heb je het over met GL?
GL komt wel in coalities. Dat D66 letterlijk overal tot nu toe (alleen Utrecht nog een kans) er buiten valt, heeft dus geen inhoudelijke reden.
pi_208881229
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 19:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
GL komt wel in coalities. Dat D66 letterlijk overal tot nu toe (alleen Utrecht nog een kans) er buiten valt, heeft dus geen inhoudelijke reden.
Sterker nog, ik durf de stelling wel aan dat GL op natuur nog verder van BBB af staat dan D66. Dat is inderdaad het ultieme bewijs dat D66 zichzelf langs de zijlijn heeft gemanoeuvreerd. Nu rest slechts nog wild om zich heen slaan.
zie email 27 oktober
pi_208898067
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 02:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Sterker nog, ik durf de stelling wel aan dat GL op natuur nog verder van BBB af staat dan D66. Dat is inderdaad het ultieme bewijs dat D66 zichzelf langs de zijlijn heeft gemanoeuvreerd. Nu rest slechts nog wild om zich heen slaan.
Ik moet zeggen dat de opstelling van GL mij meevalt. Ook een partij die voorheen erom bekendstond moeilijk water bij de wijn te kunnen doen.
Incelfrikandel
pi_208905609
In waterschap Aa en Maas lijken we de BBB-dans te gaan ontspringen _O_

quote:
Grote winnaar BBB definitief niet in coalitie Aa en Maas: ‘Bewust naar tegenstellingen gezocht’

De BoerBurgerBeweging denderde in maart het waterschapsbestuur binnen. Zeven zetels won de fractie onder leiding van Jolanda Nooijen, tuinbouw-onderneemster in Volkel. Maar in de coalitie is geen plaats voor BBB. Maandag werd bekend dat Water Natuurlijk, VVD, PvdA en ‘Geborgd landbouw en natuur’ een coalitie-akkoord hebben bereikt. Daarmee is het pleit voor de nieuwkomer beslecht.

Twee grootste winnaars uitgesloten
BBB is daar niet over te spreken. ,,Allereerst vinden we het niet netjes dat we dit via een persbericht moeten vernemen”, zegt fractievoorzitter Nooijen in een reactie. ,,Los daarvan doet deze coalitie natuurlijk geen recht aan de verkiezingsuitslag. Op deze manier worden de twee grootste winnaars van de verkiezingen, BBB en Partij voor de Dieren, uitgesloten.”
https://www.bd.nl/brabant(...)en-gezocht~a1cc8377/

Prima ^O^

PvdD had ik geen moeite mee gehad, maar BBB uit het waterschap is ongelofelijk goed nieuws voor de arme zandgrond en die paar plukjes hoogveen die we hier nog over hebben. Mooi beide uitersten eruit en goed over het midden.

Nu de Dommel nog. Daar lijkt het ook mee te gaan vallen.
pi_208906037
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]

Prima ^O^

PvdD had ik geen moeite mee gehad, maar BBB uit het waterschap is ongelofelijk goed nieuws voor de arme zandgrond en die paar plukjes hoogveen die we hier nog over hebben. Mooi beide uitersten eruit en goed over het midden.

Ik vind zo'n houding altijd een beetje sneu. Je mag blij zijn als je wint, maar je hoeft niet te gaan vingerwijzen degene die verliest, toch? Je draagt trouwens precies het punt van BBB aan; voor een paar plukjes grond gooi je dus allerlei andere dingen op slot. BBB is niet anti-stikstof, maar wel anti-gedwongen uitkoop. En ik heb zelf geen BBB gestemd ;)
't Echte en 't ware!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2023 @ 10:31:45 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208906041
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]

Prima ^O^

Mazzelpik
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2023 @ 10:36:31 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208906088
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:31 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ik vind zo'n houding altijd een beetje sneu. Je mag blij zijn als je wint, maar je hoeft niet te gaan vingerwijzen degene die verliest, toch? Je draagt trouwens precies het punt van BBB aan; voor een paar plukjes grond gooi je dus allerlei andere dingen op slot. BBB is niet anti-stikstof, maar wel anti-gedwongen uitkoop. En ik heb zelf geen BBB gestemd ;)
Ik vind het altijd zo treurig hoe weinig mensen eigenlijk weten over waterschappen. Hint: de naam.

Jullie onwetenden zorgen ervoor dat plekken zoals Rijnland langzaam naar de klote mogen gaan. Waterschappen gaan over helemaal niets van die populistische BBB onderwerpen, echt niets.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208906176
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik vind het altijd zo treurig hoe weinig mensen eigenlijk weten over waterschappen. Hint: de naam.

Jullie onwetenden zorgen ervoor dat plekken zoals Rijnland langzaam naar de klote mogen gaan. Waterschappen gaan over helemaal niets van die populistische BBB onderwerpen, echt niets.
Daarom heb ik er ook niet op gestemd, ik reageer alleen op de uitspraak die werd gedaan, dat BBB nu toch goddank van de plukjes natuur van BlackLining af zou gaan blijven. En wat er dus mis is met zo'n uitspraak.
't Echte en 't ware!
pi_208906343
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet over stikstof nee. Wel over grondwaterstand. En onder Aa en Maas valt het hoogveen van de Peel.

Daar is een te lage grondwaterstand echt funest. Dus ja, ik ben heel erg blij dat de agrarische sector daar niet teveel te vertellen krijgt.

Edit: en dat geldt ook voor de Kampina in Dommelgebied en de blauwgraslanden ten zuiden van de Maas. Ongelofelijk kwetsbaar. Daarnaast zul je zeker in dit gebied, met de aanvoerstromen van de Maas, moeten toewerken naar realistisch waterbeheer. Daar past het niet in dat je het hele grondwaterpeil gaat aanpassen aan de agrarische sector. Op langere termijn riskeer je met zulke stilstand veel ellende, zowel met teveel als te weinig water.

[ Bericht 18% gewijzigd door BlackLining op 26-04-2023 11:06:28 ]
pi_208906433
De grondwaterstand is net zo belangrijk als stikstof. Dat getouwtrek tussen natuur (hoge waterstanden) en boeren (lage waterstanden) werd tot nu toe bijna overal en altijd gewonnen door de boeren, al zag je de laatste 2/3 jaar al wel een kentering. Dat BBB minder invloed heeft op die waterstanden lijkt me alleen maar positief.

En dan extra: de verzakkingen van huizen komen ook vaak door de te lage waterstanden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2023 @ 11:11:22 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208906463
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:59 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Niet over stikstof nee. Wel over grondwaterstand. En onder Aa en Maas valt het hoogveen van de Peel.

Daar is een te lage grondwaterstand echt funest. Dus ja, ik ben heel erg blij dat de agrarische sector daar niet teveel te vertellen krijgt.
quote:
ongelofelijk goed nieuws voor de arme zandgrond en die paar plukjes hoogveen die we hier nog over hebben
Denk je nou echt dat de BBB zegt "kom, laten we de natuur helemaal kapot maken om de akkers te beregenen"?

Als het grondwater te laag staat, is er echt geen partij die dan maar gewoon door wil met grondwater oppompen, want dat is gewoon oliedom voor alle partijen. Politiek speelt maar een hele kleine rol in waterschappen en is veel belangrijker in poldergebieden waar er meerdere belangen op het spel staan. Het is zelfs zo zwak dat de BBB geen partijprogramma heeft voor dat waterschap, alleen een mooie opsomming van de kerntaken van een waterschap.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208906768
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[..]
Denk je nou echt dat de BBB zegt "kom, laten we de natuur helemaal kapot maken om de akkers te beregenen"?

Als het grondwater te laag staat, is er echt geen partij die dan maar gewoon door wil met grondwater oppompen, want dat is gewoon oliedom voor alle partijen. Politiek speelt maar een hele kleine rol in waterschappen en is veel belangrijker in poldergebieden waar er meerdere belangen op het spel staan. Het is zelfs zo zwak dat de BBB geen partijprogramma heeft voor dat waterschap, alleen een mooie opsomming van de kerntaken van een waterschap.
Neuh, dat zal niet.

Maar het belang van de agrarische sector weegt voor de BBB weldegelijk zwaarder dan het belang van de natuur. Ironisch genoeg daarmee ook het belang van het ecosysteem en daarmee ook weer voor bestuiving, bodemchemie en bodemleven waardoor ze op lange termijn zichzelf in de voet schieten.

Dat blijven oppompen van grondwater is wel waar de agrarische sector steeds voor staat als we weer eens zo'n gortdroge zomer hebben. Dat is op zich begrijpelijk, als je oogst en daarmee je inkomen op het spel staat. Maar op lange termijn inderdaad oliedom.
pi_208918138
In Flevoland gaan BBB, PVV, CU, VVD en SGP het proberen…
https://www.omroepflevola(...)en-bij-vijf-partijen
zie email 27 oktober
pi_208918165
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 07:04 schreef trein2000 het volgende:
Lekker progressief _O-
pi_208918190
quote:
Neeee! |:(

Wat mij betreft kieperen ze die mensen uit de partij, dan maar geen extra 1e kamer zetel.
pi_208918198
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dat blijven oppompen van grondwater is wel waar de agrarische sector steeds voor staat als we weer eens zo'n gortdroge zomer hebben. Dat is op zich begrijpelijk, als je oogst en daarmee je inkomen op het spel staat. Maar op lange termijn inderdaad oliedom.
En niet alleen het oppompen bij een gortdroge zomer, maar ook het wegpompen in februari/maart zodat ze eerder met zwaarder materiaal de akkers op kunnen. Een extra reden waardoor de natuur last heeft van droogte.
pi_208918608
quote:
:X

Wat een ellende zeg
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 10:58:22 #109
375570 crew  Cyan9
pi_208919502
quote:
En Urk zag dat het goed was. ;(
pi_208922680
Een handig overzicht over alle 21 waterschappen: https://www.h2owaternetwe(...)-samen-door-een-deur

Bij 17 is er al een idee wie het gaan worden. Helaas komen trouwens bij 15 van die 17 er waarschijnlijk onverkozen mensen (natuur en/of landbouw) in het bestuur. Die hebben daar wat mij betreft niks te zoeken.

In Limburg is weer eens wat geks aan de hand:
quote:
In Limburg is AWP voor water, klimaat, natuur het niet eens met de manier waarop de vorming van de coalitie voor het bestuur van Waterschap Limburg plaatsheeft. Waterbelang Limburg, met 10 zetels de grootste, heeft in Jos Teeuwen en Marc Breugelmans twee formateurs uit eigen gelederen die sleutelen aan een ‘zo breed mogelijke coalitie’ met vier samenwerkingsverbanden (27 van de 30 zetels).

Marja Hilders van AWP schrijft in een brief aan de formateurs dat minstens n externe formateur erbij betrokken moet worden om een ‘meer democratisch advies’ te krijgen. Voorts vindt ze het opvallend dat er niet naar de tien fracties afzonderlijk wordt gekeken, maar dat in de samenstelling van de nieuwe coalitie uitgegaan wordt van de samenwerkingsverbanden die partijen zijn aangegaan. Het ‘sluipenderwijs’ invoeren van deze blokken doet 'afbreuk aan het democratisch functioneren' van het waterschap, aldus Hilders.

De ‘blokken’ die volgens verkenner Pieter Meekels een bestuursakkoord willen sluiten zijn: Waterbelang, Water Natuurlijk en vereniging Bos- en natuureigenaren, Lokaal Limburg/VVD/50PLUS en BBB en Limburgse Land- en Tuinbouwbond. Het nieuwe bestuur staat in Limburg voor ‘een groot aantal uitdagingen’, aldus de verkenner. Zoals onderhoud en vervanging van kapitaalintensieve assets, wateroverlast en waterveiligheid, waterkwaliteit en de samenvoeging van Waterschap Limburg en Waterschapsbedrijf Limburg.
pi_208922723
quote:
Hier zou Rutte in zijn alter ego Baudet zijn vingers van aflikken. :P
  donderdag 27 april 2023 @ 16:31:36 #112
323876 michaelmoore
pi_208923045
quote:
6s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:50 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Hier zou Rutte in zijn alter ego Baudet zijn vingers van aflikken. :P
ik denk dat dan Airport Leystad een ander stikstof rapport gaat krijgen

quote:
Coalitieakkoord
Afgelopen weekend is er een bijeenkomst geweest waarin onder meer afspraken zijn gemaakt over de werkwijze, de verdeling van de thema's en de planning.

De partijen moeten nu samen een coalitieakkoord maken. Dat is een lijst met afspraken tussen de politieke partijen over de onderwerpen die zij belangrijk vinden.

Dossiers die spelen in Flevoland zijn onder meer stikstof, de woningbouwopgave, Lelystad Airport en de huisvesting van asielzoekers en statushouders.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208923238
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 16:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat dan Airport Leystad een ander stikstof rapport gaat krijgen
[..]

maak er maar natuur van, nu we overspoeld worden door Oekraens graan
  donderdag 4 mei 2023 @ 22:45:16 #114
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_209008896
In de provincie Utrecht zijn ze terug bij af
quote:
Utrecht is een buitenbeentje

Met de nieuwe tegenslag blijft Utrecht de enige achterblijver. In de andere elf provincies wordt inmiddels onderhandeld over een nieuw provinciebestuur. Overijssel maakte een paar uur na Utrecht bekend dat BBB en GroenLinks in die provincie wl doorgaan met de formatie.
https://www.nu.nl/binnenl(...)-uit-in-utrecht.html
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 mei 2023 @ 22:59:54 #115
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209009135
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 22:45 schreef zakjapannertje het volgende:
In de provincie Utrecht zijn ze terug bij af
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)-uit-in-utrecht.html
Verrast me niks. GL in Utrecht is veel meer die Amerikaanse identieitspolitiek en weet ik veel dan waar dan ook in Nederland doordat de stad Utrecht feitelijk de hele provincie is zo'n beetje. Dat kon niet anders dan botsen met de boerenBBB.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209010380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 22:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Verrast me niks. GL in Utrecht is veel meer die Amerikaanse identieitspolitiek en weet ik veel dan waar dan ook in Nederland doordat de stad Utrecht feitelijk de hele provincie is zo'n beetje. Dat kon niet anders dan botsen met de boerenBBB.
Rare opmerking omdat de hoofdrolspelers aangeven dat het misliep op:

quote:
GL-lijsttrekker Huib van Essen spreekt van te grote meningsverschillen over "cruciale onderwerpen", zoals windmolens en de balans tussen natuur en veehouderij.
Ik zou niet weten wat die zaken met Amerikaanse identiteitspolitiek te maken hebben.
pi_209057674
twitter

Wat een combinatie zeg.

Maar geen D66…
zie email 27 oktober
  maandag 8 mei 2023 @ 14:27:28 #118
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209057959
Dus de partij die heel krampachtig even veel vrouwen als mannen op de lijst zet, moet gaan samenwerken met de partij waarbij vrouwen berhaupt geen officile functies mogen bekleden. Interessant.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 mei 2023 @ 14:32:55 #119
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_209058031
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 14:27 schreef Janneke141 het volgende:
Dus de partij die heel krampachtig even veel vrouwen als mannen op de lijst zet, moet gaan samenwerken met de partij waarbij vrouwen berhaupt geen officile functies mogen bekleden. Interessant.
Als Dictatoren66 maar buitenspel blijven. Prima toch?
  Moderator maandag 8 mei 2023 @ 14:36:21 #120
375570 crew  Cyan9
pi_209058079
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 14:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat een combinatie zeg.

Maar geen D66…
Nachtmerrie groep. En Volt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 mei 2023 @ 14:40:59 #121
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209058156
Amelisweerd kan je direct plat gooien met zo'n coalitie.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209058207
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 14:27 schreef Janneke141 het volgende:
SGP heeft, misschien wel tegen wil en dank, wel steeds meer vrouwen op de lijsten: https://www.rd.nl/artikel(...)t-vrouw-op-sgp-lijst

Maar ik vind het in Utrecht vooral opvallend dat GL dus buiten de boot valt. Dat had ik totaal niet aan zien komen. Had eerder verwacht dat BBB er uit zou blijven.
  maandag 8 mei 2023 @ 14:45:43 #123
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_209058214
quote:
[ twitter ]
Wat een combinatie zeg.

Maar geen D66…
Nee, dit kan niet :') _O-
  maandag 8 mei 2023 @ 14:51:03 #124
346939 Janneke141
pi_209058280
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 14:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
SGP heeft, misschien wel tegen wil en dank, wel steeds meer vrouwen op de lijsten: https://www.rd.nl/artikel(...)t-vrouw-op-sgp-lijst

Maar ik vind het in Utrecht vooral opvallend dat GL dus buiten de boot valt. Dat had ik totaal niet aan zien komen. Had eerder verwacht dat BBB er uit zou blijven.
Dan nog, ook buiten de vrouwenstandpunten. Ik begrijp absoluut niet wat een progressieve partij als Volt te zoeken heeft in zo'n conservatief gezelschap.
pi_209058398
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 14:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dan nog, ook buiten de vrouwenstandpunten. Ik begrijp absoluut niet wat een progressieve partij als Volt te zoeken heeft in zo'n conservatief gezelschap.
Dat wel eens. En CU laat zich ook weer in een verder 100% rechtse coalitie rommelen, vind ik ook wel jammer om steeds te zien.
pi_209058427
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 14:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zit dat er niet gewoon achter? Moet dit niets even klappen zodat die stap gezet kan worden?
zie email 27 oktober
pi_209058438
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 15:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zit dat er niet gewoon achter? Moet dit niets even klappen zodat die stap gezet kan worden?
Zou natuurlijk ook kunnen. VVD wil BBB waarschijnlijk niet laten vallen en met GL in zee gaan zonder het eerst geprobeerd te hebben. En VVD heeft daar wel een behoorlijke sleutelpositie.

Dan kom je op wat ik hier zei over Utrecht: Hanca in POL / [PS2023 #17] Na de Provinciale Statenverkiezingen, formeren
pi_209061677
quote:
[ twitter ]
Wat een combinatie zeg.

Maar geen D66…
Godzijdank, daar hoort D66 niet tussen te staan, Volt en CU overigens ook niet.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 08:31:10 #129
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_209067542
quote:
BBB langs de zijlijn in provincie Utrecht, GroenLinks en VVD nu aan zet

BoerBurgerBeweging is voorlopig buitenspel gezet in het provinciebestuur van Utrecht. GroenLinks en VVD stellen allebei een verkenner aan die op zoek gaan naar een meerderheid.

Informateur Anne Lize van der Stoel (VVD) had voorgesteld dat de zeven partijen BBB, VVD, CDA, ChristenUnie, SGP, JA21 en Volt onderzoeken of ze een coalitie konden vormen. Gisteravond kwamen de Statenleden bijeen om over dat voorstel te debatteren.

De VVD concludeerde dat de verschillen tussen sommige van deze zeven partijen nog groter zijn dan de verschillen tussen BBB en GroenLinks. Dat zijn de twee partijen die vorige week nog concludeerden dat ze niet samen in een coalitie kunnen wegens te grote verschillen. Zij zijn met allebei zeven zetels de twee grootste partijen in Utrecht.

De ChristenUnie voelde "geen comfort" bij een coalitie met de zeven partijen, citeert RTV Utrecht. Een meerderheid van de Statenleden besloot vervolgens twee nieuwe verkenners aan te wijzen. Dat wordt in ieder geval niet de huidige verkenner Anne Lize Van der Stoel, stelt de omroep.

BBB-fractievoorzitter Anton Verleun noemt het "ontzettend jammer" dat zij niet de mogelijkheid hebben gekregen om met andere partijen op inhoud verder te praten. "Het lijkt of wij uitgesloten worden", zei Verleun.

Morgen willen GroenLinks en VVD duidelijk hebben wie de verkenners worden.
Nou, dat onzalige plan heeft welgeteld een paar uur standgehouden
  dinsdag 9 mei 2023 @ 08:34:11 #130
346939 Janneke141
pi_209067563
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 08:31 schreef GlennQuagmire het volgende:
"Het lijkt of wij uitgesloten worden", zei Verleun.
Het uitgekauwde retorische trucje werkt volgens mij nog steeds vrij goed voor een populistische achterban.

Maar wat ze nu gaan vinden wordt allicht beter passend dan die onzalige combinatie die er lag.
pi_209067729
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 08:31 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]
Nou, dat onzalige plan heeft welgeteld een paar uur standgehouden
Vooral een extreem slechte verkenner, blijkbaar. Een coalitie voorstellen waar een heel aantal van de partijen helemaal niks in ziet en helemaal niet aan wil beginnen is wel erg ondoordacht. Heeft ze de 7 partijen dan niet gevraagd hoe ze hier tegenaan keken?

Maar nu komt dus uit wat ik 7 april al schreef, op naar een coalitie GL-VVD-D66-CDA-PvdA.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 08:54:47 #132
236264 crew  capricia
pi_209067736
En meteen in de slachtofferrol.
Terwijl zij zelf in de lead waren.

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209067765
Jezelf buitenspelzetten en dan zeggen dat je door de ander buitengesloten wordt is inderdaad typisch voor populisten. Lijkt me lachen als het naast de provincie Utrecht ook in Noord- en ZuidHolland mislukt. Kunnen ze weer gaan janken over de randstedelingen.
pi_209067790
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 08:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Jezelf buitenspelzetten en dan zeggen dat je door de ander buitengesloten wordt is inderdaad typisch voor populisten. Lijkt me lachen als het naast de provincie Utrecht ook in Noord- en ZuidHolland mislukt. Kunnen ze weer gaan janken over de randstedelingen.
Doe dan Flevoland ook maar...
  dinsdag 9 mei 2023 @ 09:03:30 #135
346939 Janneke141
pi_209067806
In een provincie als Utrecht zal het nog wel meevallen, maar als in pakweg Overijssel de BBB buitenspel zou komen te staan na de formatie dan vrees ik wel een beetje voor de gevolgen. En dan niet zo zeer een nieuwe golf trekkerterrorisme, maar een nog sterker wantrouwen in de politiek in het algemeen, en tegen de randstad in het bijzonder.
pi_209067841
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:03 schreef Janneke141 het volgende:
In een provincie als Utrecht zal het nog wel meevallen, maar als in pakweg Overijssel de BBB buitenspel zou komen te staan na de formatie dan vrees ik wel een beetje voor de gevolgen. En dan niet zo zeer een nieuwe golf trekkerterrorisme, maar een nog sterker wantrouwen in de politiek in het algemeen, en tegen de randstad in het bijzonder.
In Overijssel, Drenthe, Groningen, Friesland, Gelderland, Noord-Brabant, Zeeland zal dat toch niet gebeuren? Maar als de hele randstad weer BBB dumpt lijkt me dat ook slecht voor het vertrouwen, dan lijkt het alsof de kloof nog groter wordt.

Maar hier heeft BBB zelf eerst geprobeerd GL buitenspel te zetten en die is gewoon net zo groot, dat dat dan in je gezicht ontploft kan gebeuren. Zeker als je politiek onervaren bent en GL al jaren tot tevredenheid van iedereen in de coalitie zit.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 09:14:33 #137
346939 Janneke141
pi_209067884
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:09 schreef Hanca het volgende:
In Overijssel, Drenthe, Groningen, Friesland, Gelderland, Noord-Brabant, Zeeland zal dat toch niet gebeuren? Maar als de hele randstad weer BBB dumpt lijkt me dat ook slecht voor het vertrouwen, dan lijkt het alsof de kloof nog groter wordt.
Ik verwacht het niet, en ik hoop het ook niet (niet omdat de BBB mijn partij is, maar inderdaad vanwege het kloofrisico) maar ik kan maar heel moeilijk inschatten hoe die coalitiebesprekingen gaan lopen. Ik vind dat in mijn eigen provincie al lastig inschatten, laat staan op plekken waar ik niet woon. Als de BBB in een landelijke provincie zijn hand overspeelt kan het ook nog steeds misgaan natuurlijk - of als de andere partijen besluiten een bondje te sluiten om ze buiten de deur te houden.

Ligt het trouwens aan mij, of gaat het allemaal nogal traag? Zijn die provinciale formaties normaal gesproken niet sneller?
pi_209067997
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar hier heeft BBB zelf eerst geprobeerd GL buitenspel te zetten en die is gewoon net zo groot, dat dat dan in je gezicht ontploft kan gebeuren. Zeker als je politiek onervaren bent en GL al jaren tot tevredenheid van iedereen in de coalitie zit.
Mij boeit die kloof niet. BBB-stemmers komen hoofdzakelijk van partijen waar ik ook al geen fan van ben. Ze vissen derhalve in dezelfde vijver. Van mij mag de versplintering op rechts nog wel even doorgaan. Als groep staan ze dan uiteindelijk zwakker.
pi_209068042
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ligt het trouwens aan mij, of gaat het allemaal nogal traag? Zijn die provinciale formaties normaal gesproken niet sneller?
Coalitieakkoorden kwamen 4 jaar geleden meestal half mei tot half juni tot stand (Groningen was de eerste op 19 mei, Drenthe 24 mei, Utrecht 27 mei, Gelderland 27 mei, Noord Brabant 7 juni, Noord Holland 9 juni, Overijssel 11 juni, Friesland 18 juni, Limburg 28 juni, Flevoland 1 juli, Zuid Holland pas op 19 augustus, Zeeland kan ik niet vinden).

Het hangt er dus vanaf hoe snel het nu gaat, al ging het in 2019 soms aan het begin ook traag doordat FvD zo groot geworden was.
pi_209068061
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:28 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Mij boeit die kloof niet. BBB-stemmers komen hoofdzakelijk van partijen waar ik ook al geen fan van ben. Ze vissen derhalve in dezelfde vijver. Van mij mag de versplintering op rechts nog wel even doorgaan. Als groep staan ze dan uiteindelijk zwakker.
Die kloof heeft zeker effect op de leefbaarheid in Nederland, op de draagkracht voor maatregelen waarop bijvoorbeeld de sociale zekerheid is gebaseerd. Maar ook zal een grotere kloof alleen het aantal populisten maar laten groeien. Nu BBB negeren zal echt als een boemerang terug komen.
pi_209068182
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die kloof heeft zeker effect op de leefbaarheid in Nederland, op de draagkracht voor maatregelen waarop bijvoorbeeld de sociale zekerheid is gebaseerd. Maar ook zal een grotere kloof alleen het aantal populisten maar laten groeien. Nu BBB negeren zal echt als een boemerang terug komen.
Ik ben daar serieus niet bang voor die populisten.

-PVV: Hek om Nederland, uit de EU, terug naar de gulden;
-JA21: Kerncentrales, internationale verdragen naast zich neer leggen;
-BBB: Stikstofbeleid uitstellen/blokkeren, internationale verdragen naast zich neer leggen;
-FvD: lmao

De enige rechtse partij die realistisch is, is VVD en mocht Pieter Omtzigt mee gaan doen trekt 'ie BBB leeg.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 09:50:16 #142
346939 Janneke141
pi_209068247
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]

-BBB: Stikstofbeleid uitstellen/blokkeren, internationale verdragen naast zich neer leggen;

De enige rechtse partij die realistisch is, is VVD en mocht Pieter Omtzigt mee gaan doen trekt 'ie BBB leeg.
Ik ben ook niet bang voor de verkiezingsbeloftes van die partijen. Ik ben bang voor de gevolgen vaneen groeiende tweedeling in de samenleving. Je kunt inmiddels verschillende lijnen leggen, bijvoorbeeld geografisch of financieel, maar er zit een vrij grote gemene deler in wat we maar 'de verkeerde kant van de streep' zullen noemen. Ik denk niet dat we ons land een dienst bewijzen door ze maar te negeren en weg te zetten als mensen met domme ideen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 09:52:39 #143
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209068270
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ben ook niet bang voor de verkiezingsbeloftes van die partijen. Ik ben bang voor de gevolgen vaneen groeiende tweedeling in de samenleving. Je kunt inmiddels verschillende lijnen leggen, bijvoorbeeld geografisch of financieel, maar er zit een vrij grote gemene deler in wat we maar 'de verkeerde kant van de streep' zullen noemen. Ik denk niet dat we ons land een dienst bewijzen door ze maar te negeren en weg te zetten als mensen met domme ideen.
De n krijgt een lintje, de ander wordt zonder pardon weggezet als rechtspopulist. Goh, waar zou die tweedeling toch van komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209068310
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]

Het gaat niet om de partijen, maar om de achterliggende boosheid in de samenleving. En om het feit dat het niet gezond is als alle partijen die wel realistisch zijn met z'n allen in de coalitie moeten zitten, dan heb je geen functionerende oppositie meer.
pi_209068401
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het gaat niet om de partijen, maar om de achterliggende boosheid in de samenleving. En om het feit dat het niet gezond is als alle partijen die wel realistisch zijn met z'n allen in de coalitie moeten zitten, dan heb je geen functionerende oppositie meer.
Zo'n disfunctionerende oppositie hebben ze toch echt aan zichzelf te danken door onrealistisch te zijn. Dat is de stemmer op de partijen die wl realistisch zijn niet aan te rekenen. Ik zou niet blij zijn als de middenpartijen gaan meebewegen met die freaks op zowel links als rechts. Krijg je nog meer polarisatie van omdat de middenpartijen dan uit elkaar worden gespeeld. Gewoon negeren en uitlachen die hap is mijn devies. Zit weinig anders op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Niels0Kurovski op 09-05-2023 10:16:26 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:07:10 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209068987
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zo'n disfunctionerende oppositie hebben ze toch echt aan zichzelf te danken door onrealistisch te zijn. Dat is de stemmer op de partijen die wl realistisch zijn niet aan te rekenen. Ik zou niet blij zijn als de middenpartijen gaan meebewegen met die freaks op zowel links als rechts. Krijg je nog meer polarisatie van omdat de middenpartijen dan uit elkaar worden gespeeld. Gewoon negeren en uitlachen die hap is mijn devies. Zit weinig anders op.
Heb je al eens in overweging genomen dat die polarisatie juist op gang is gekomen doordat de problemen die mensen daadwerkelijk ervaren continu door de politiek onder het tapijt worden geschoven en ze al om het minste geringste als populistisch rechts in het verdomhoekje worden geschoven? Tegelijkertijd wint dat Amerikaanse liberalisme continu terrein omdat het een angstcultuur teweeg heeft gebracht; of je bent met ze, of je bent een rechtspopulist en/of racist. Ik ben van mening dat de Democraten in de VS een hele grote rol hebben gespeeld in de opkomst van Trump sinds het extremere sociaalliberalisme die partij in z'n greep heeft.

Tuurlijk hebben we nu ook een FvD dat het vuurtje nog lekker uit de hand laat lopen, maar hoe is Baudet ooit zo diep gezonken? Het was altijd al een mafklapper, maar hij was geen extremistische complotwappie in de beginfase. Toch was hij de paria van hele hordes mensen tot aan bedreiging en vernieling aan toe. Maar daar hoor je niemand ooit over, want zij strijden zogenaamd voor het goede, zij zijn moreel superieur, zij verdienen (en krijgen) lintjes. En wie profiteren er van deze scheur? Juistem, de VVD.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069356
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Heb je al eens in overweging genomen dat die polarisatie juist op gang is gekomen doordat de problemen die mensen daadwerkelijk ervaren continu door de politiek onder het tapijt worden geschoven en ze al om het minste geringste als populistisch rechts in het verdomhoekje worden geschoven? Tegelijkertijd wint dat Amerikaanse liberalisme continu terrein omdat het een angstcultuur teweeg heeft gebracht; of je bent met ze, of je bent een rechtspopulist en/of racist. Ik ben van mening dat de Democraten in de VS een hele grote rol hebben gespeeld in de opkomst van Trump sinds het extremere sociaalliberalisme die partij in z'n greep heeft.

Tuurlijk hebben we nu ook een FvD dat het vuurtje nog lekker uit de hand laat lopen, maar hoe is Baudet ooit zo diep gezonken? Het was altijd al een mafklapper, maar hij was geen extremistische complotwappie in de beginfase. Toch was hij de paria van hele hordes mensen tot aan bedreiging en vernieling aan toe. Maar daar hoor je niemand ooit over, want zij strijden zogenaamd voor het goede, zij zijn moreel superieur, zij verdienen (en krijgen) lintjes. En wie profiteren er van deze scheur? Juistem, de VVD.
De populistische boodschap is lastig vol te houden als partijen met dergelijke ideen gaan meeregeren. Ik zie het derhalve als zinloos om op die partijen te stemmen. Ze blijven aan de zijlijn staan. Dat mensen ontevreden zijn begrijp ik best met het beleid van de laatste zeg 25 jaar. We hebben al jaren te maken met rechts landsbestuur. Wat doen laagopgeleiden? Gaan ze nog rechtser stemen en geven links de schuld terwijl links al die jaren niet in de regering heeft gezeten.

Er wordt een beeld geschapen dat het de schuld is van links en ook D'66 is momenteel behoorlijk de kop van Jut, echter, de oorzaak van de huidige crises zijn stuk voor stuk rechts, lees VVD- en CDAbeleid.

Het aparte vind ik dat veel mensen tegen hun eigen belang stemmen. Waarom zou iemand met een doodgewoon inkomen in Godsnaam VVD stemmen? Partijen rechts van de VVD gaan ze evenmin helpen.

Veel mensen zijn simpelweg te dom om verstandige keuzes te maken. Wat heeft een proteststem voor zin? De media zijn hierin naar mijn mening ook debet aan.
pi_209069940
Verkenner adviseert provinciale coalitie met zeven partijen: 'Haast geboden'

quote:
Provincie Utrecht - Als het aan informateur Anne Lize van der Stoel (VVD) ligt, gaan BBB, VVD, CDA, ChristenUnie, Volt, SGP en JA21 proberen een coalitie te vormen in de Provinciale Staten. Volgens Van der Stoel is haast geboden en is de kans op een overeenkomst met deze partijen het grootst.

De vorige verkenner, Danny de Vries, voerde 24 gesprekken en zette daarbij vooral in op een coalitie met BBB en GroenLinks. Die partijen hebben beide zeven zetels en zijn daarmee de grootste in de provincie. Ook Van der Stoel begon haar gesprekken met deze twee partijen, maar eind vorige week bleken de verschillen toch te groot en werd de stekker uit de onderhandelingen getrokken.

'Snelheid geboden'
Volgens BBB werd die beslissing met name genomen door GroenLinks, omdat zij "onoverkomelijke verschillen" zagen. GroenLinks zei dat beide partijen van mening zijn dat de verschillen te groot zijn. De BBB wilde daarna andere fracties uitnodigen om samen tot een "stabiel en breed gedragen college" te komen. De informateur stelt nu voor dat met zeven partijen te gaan doen.

In de gesprekken met de vorige verkenner vertelde ChristenUnie dat een rechtse coalitie voor hen een no-go was, tenzij er in "eventuele onderhandelingen een andere koers wordt gevaren" dan die zij nu verwachten. Vooral op het gebied van de energietransitie verwacht de partij grote verschillen in inzicht. Nu ook Volt gaat meepraten, hoopt ChristenUnie wellicht dat er daadwerkelijk een andere koers wordt gevaren.

Ondanks de verschillen tussen de partijen vindt Van der Stoel dat er haast gemaakt moet worden met het vormen van een coalitie. "Snelheid is geboden, nu het kabinet besluiten moet nemen over de grote veranderingen en bewoners behoefte hebben aan duidelijkheid van alle bestuurslagen", staat in het adviesrapport. Ook moet de begroting voor 2024 binnenkort worden vastgesteld.
Vanavond debatteren de Statenleden over het advies van de verkenner.

https://www.rtvutrecht.nl(...)rtijen-haast-geboden
BBB gepasseerd in Utrechtse formatie, GroenLinks en VVD nu samen aan zet: 'We zijn teleurgesteld en boos'

quote:
Provincie Utrecht - De BBB is niet meer aan zet in de coalitiebespreking voor de Provinciale Staten. Een meerderheid van de Statenleden besloot gisteren de BBB te passeren en dat GroenLinks en VVD allebei een verkenner aanstellen die op zoek gaat naar een meerderheid. Dat is opmerkelijk, want eerder op de dag kwam informateur Anne Lize van der Stoel met het advies dat zeven partijen met elkaar zouden gaan praten, onder wie de BBB.

BBB-fractievoorzitter Anton Verleun noemt het vanochtend op Radio M Utrecht ontzettend jammer "dat zij niet de mogelijkheid hebben gekregen om met andere partijen op inhoud verder te praten. "We zijn echt ontzettend teleurgesteld en ook wel boos over hoe het nu gaat. Ik was er ook wel emotioneel onder, we hebben er heel veel tijd en energie ingestoken om de leiding te nemen. We hebben n kans gekregen om er met GroenLinks uit te komen, en hebben niet de mogelijkheid gekregen om er met andere partijen over te praten, en nu wordt de leiding bij GroenLinks en de VVD gelegd. Het lijkt alsof wij uitgesloten worden. Ik heb het gevoel dat er een spel gespeeld wordt", zegt Verleun.

Informateur Anne Lize van der Stoel adviseerde maandagmiddag dat zeven partijen met elkaar zouden gaan praten: BBB, VVD, CDA, ChristenUnie, Volt, SGP en JA21. Maandagavond kwamen alle Statenleden samen om over haar voorstel en het vervolg van de formatie te debatteren.

BBB erkende dat het lijkt op een rechtse coalitie, maar zei dat er in de onderhandelingen zeker iets mogelijk is om tot elkaar te komen. Een noodgreep, noemde GroenLinks het. PvdA hield het op een noodsprong. En de VVD zag dat de verschillen tussen sommige van deze zeven partijen nog groter is dan de verschillen tussen BBB en GroenLinks. Twee partijen die vorige week concludeerden dat zij niet samen in een coalitie kunnen, omdat de verschillen te groot waren.

De SP had dan ook "geen idee wat ChristenUnie en Volt in deze combinatie denken te vinden." Voor Volt was de keuze gebaseerd op "realisme en pragmatisme." Zonder gesprek, geen conclusies, citeerden zij een uitspraak die VVD eerder op de avond deed.

Breekpunten
De ChristenUnie was kritischer. Zij maakten duidelijk dat asiel en migratie en windmolens en zonneweides op land voor hen breekpunten waren. Van JA21 en BBB wilden zij daarop een antwoord krijgen. Onder meer omdat JA21 in het verkiezingsprogramma heeft staan niet alleen tegen nieuwe windturbines te zijn, maar ook bestaande windturbines te willen afbouwen.

Maar op die punten kreeg de ChristenUnie geen bevredigend antwoord. JA21 wilde geen uitspraken doen op individuele onderwerpen. BBB-fractievoorzitter Anton Verleun wilde plenair geen concessies doen en eerst het gesprek aan gaan. Ook liet hij een grote stapel met e-mails zien die zij hadden gekregen van mensen die zich zorgen maken over de negatieve gezondheidsgevolgen van windmolens. Hij moest wel kritisch zijn op windmolens, zo wilde hij zeggen.

Direct na de schorsing concludeerde Arne Schaddelee - de nummer 2 van de ChristenUnie - dat de partij "geen comfort" voelde om met deze zeven partijen de gespreksronde in te gaan. Dat zou al snel een toneelspel worden, meende hij.
Hij wilde dat de bal voor de formatie bij GroenLinks komt te liggen, omdat die partij meer ervaren is. "Maar dit betekent zeker niet dat wij BBB buitenspel zetten." De voorkeur van de ChristenUnie heeft het nog steeds dat BBB en GroenLinks er samen uitkomen en dat er twee verkenners tegelijkertijd aan de slag gaan.

Uiteindelijk kwam een meerderheid van de Statenleden overeen dat dat een verkenner wordt namens GroenLinks en een verkenner namens de VVD. Het zal in ieder geval niet de huidige verkenner Anne Lize Van der Stoel worden. Na kritiek van meerdere partijen op haar omgang met de griffie in de gesprekken tussen BBB en GroenLinks, maakte zij zelf bekend niet door te gaan.

Woensdag willen GroenLinks en VVD duidelijk hebben wie de verkenners worden.

https://www.rtvutrecht.nl(...)eleurgesteld-en-boos
twitter

twitter
pi_209073220
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:28 schreef Nober het volgende:
Verkenner adviseert provinciale coalitie met zeven partijen: 'Haast geboden'
[..]
BBB gepasseerd in Utrechtse formatie, GroenLinks en VVD nu samen aan zet: 'We zijn teleurgesteld en boos'
[..]
[ twitter ]

[ twitter ]
Als ik een ijsje lust en mijn vriendjes willen liever patat halen, moet ik ook alleen naar de ijswinkel en zit ik helemaal alleen een ijsje te eten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 17:46:10 #150
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209073882
quote:
Voor Volt was de keuze gebaseerd op "realisme en pragmatisme." Zonder gesprek, geen conclusies, citeerden zij een uitspraak die VVD eerder op de avond deed.
Een niet-polariserende linkse/progressieve partij, ongekend.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209074099
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 16:39 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Als ik een ijsje lust en mijn vriendjes willen liever patat halen, moet ik ook alleen naar de ijswinkel en zit ik helemaal alleen een ijsje te eten.
Tja en met de vier grootste partijen heb je al een meerderheid, maar daar zitten dan GL en D66 bij. Dan ga je waarschijnlijk nooit een coalitieakkoord uit onderhandelen

Gewoon 7 partijen bij elkaar gooien en zeggen dat ze het maar ff moeten uitzoeken is ook vragen om dissidenten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 18:12:32 #152
236264 crew  capricia
pi_209074114
quote:
De CU hierbij? :X
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209074178
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 18:12 schreef capricia het volgende:

[..]
De CU hierbij? :X
Ja, dat overleg is helaas al een tijdje bezig. Ondanks schijnbaar stapels protestmails van CU leden en afwijzingen van allemaal CU vertegenwoordigers op lokaal niveau in Flevoland. Ik hoop nog steeds elke dag te lezen dat dit overleg is geklapt. Zo niet en de CU top neemt geen maatregelen, dan ga ik serieus mijn lidmaatschap overwegen. En met mij vele anderen.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 18:18:32 #154
236264 crew  capricia
pi_209074200
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 18:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat overleg is helaas al een tijdje bezig. Ondanks schijnbaar stapels protestmails van CU leden en afwijzingen van allemaal CU vertegenwoordigers op lokaal niveau in Flevoland. Ik hoop nog steeds elke dag te lezen dat dit overleg is geklapt. Zo niet en de CU top neemt geen maatregelen, dan ga ik serieus mijn lidmaatschap overwegen. En met mij vele anderen.
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Lijkt me zo weinig common ground hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209074278
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 18:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Lijkt me zo weinig common ground hebben.
Het enige waar dit bij past, is Urk. En nou blijkt Urk net te zijn oververtegenwoordigd in die fractie...

Die Hofstra is ook niet echt een fan van transparantie: https://cvandaag.nl/95928(...)jke-coalitie-met-pvv

De provinciale ledenvergadering is ook gepland op de dag dat Zeewolde en Almere, de grootste tegenstanders, hun gemeenteraadsvergaderingen hebben. Lijkt een poging ze de mond te snoeren. Ik zou het prima vinden die Hofstra er per direct uit te gooien, eigenlijk. https://www.almeredezewee(...)ame-provinciebestuur
  dinsdag 9 mei 2023 @ 20:17:37 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209076007
Wel treurig dat het bestuur daar zich zo voor de kar van die fractie laat spannen dan.
pi_209091245
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 18:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt ook kijken hoe dit gaat en wat het verschil is met andere provincies waar CU een coalitierol heeft.
  woensdag 10 mei 2023 @ 17:48:53 #158
323876 michaelmoore
pi_209092363
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:08 schreef Hanca het volgende:
De grondwaterstand is net zo belangrijk als stikstof. Dat getouwtrek tussen natuur (hoge waterstanden) en boeren (lage waterstanden) werd tot nu toe bijna overal en altijd gewonnen door de boeren, al zag je de laatste 2/3 jaar al wel een kentering. Dat BBB minder invloed heeft op die waterstanden lijkt me alleen maar positief.

En dan extra: de verzakkingen van huizen komen ook vaak door de te lage waterstanden.
land en tuinbouw heeft ook veel last van de droogte als niet het meeste last
bron
er moet wel water zijn he
misschien een tip om je dogmas eens te herzien eens in de tien jaar
https://www.groene.nl/artikel/geen-tijd-meer-om-te-polderen
quote:
'Ik had niet verwacht dat ze me meteen lijsttrekker zouden maken', zegt ze. Ze was nooit politiek actief, maar door de discussie of boeren nog wel verzekerd zouden blijven van zogenoemde 'geborgde zetels' in het waterschap stelde ze zich kandidaat. 'De kennis van de boeren moet behouden blijven', zegt ze, 'je gaat ze missen als ze niet meer in het waterschap zitten.' Ze is duidelijk over wat de kerntaken van de waterschappen zouden moeten zijn: 'Hoogwaterbescherming en zorgen voor schoon water. Niet allerlei natuurprojecten.'

Peek vreest voor al te veel Haagse bemoeienis met hoe het watersysteem hier wordt onderhouden. 'Geen landelijke normen voor het waterpeil', staat bijvoorbeeld in het verkiezingsprogramma van BBB Rivierenland. De toenemende droogte in ons land is ook voor de boeren een probleem, zo zegt het programma: 'Bij extreme droogte is het besproeien van gewassen noodzakelijk voor een goede opbrengst.'

En extreme droogte wordt steeds gebruikelijker. De zomer van 2018 was de droogste sinds de jaren zeventig. Er viel zo weinig regen dat boeren hun gewassen zagen verpieteren, vaarwegen te ondiep werden voor de binnenvaart, en bos- en heidegebieden in brand vlogen. Zomers als deze komen eens in de dertig jaar voor, berekende het KNMI toen. Maar de zomers van 2019, 2020 en 2022 waren ook uitzonderlijk droog
pi_209092434
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 20:17 schreef Hexagon het volgende:
Wel treurig dat het bestuur daar zich zo voor de kar van die fractie laat spannen dan.
Voorzitter CU Flevoland komt ook uit Urk: https://nl.linkedin.com/in/jacob-hoefnagel-068853a3
pi_209092761
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 17:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
land en tuinbouw heeft ook veel last van de droogte als niet het meeste last
bron
er moet wel water zijn he
misschien een tip om je dogmas eens te herzien eens in de tien jaar
https://www.groene.nl/artikel/geen-tijd-meer-om-te-polderen
[..]

Simpele oplossing voor. Minder boeren is minder water nodig. *O*
  woensdag 10 mei 2023 @ 18:52:55 #161
323876 michaelmoore
pi_209092893
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Simpele oplossing voor. Minder boeren is minder water nodig. *O*
in heel europa heeft de natuur en de landbouw het zwaar door de droogte
dat zal alleen maar erger worden
https://www.bnnvara.nl/jo(...)te-en-insectenplagen

de landbouw gaat het heel moeilijk krijgen de komende decennia
ernstige voedselschaarste zit er aan te komen voor de 400 miljoen europeanen

ook in de USA en Canada

Daarom is het beter om de landbouw gebieden te respecteren
pi_209092921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Onzin, 1/3e van de huidige landbouwgrond is al voldoende om heel europa te voeden. Er moeten alleen slimmere keuzes worden gemaakt met gewassen die beter tegen droogte kunnen. Angstverhalen over voedselschaarste zijn echt niet nodig.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 mei 2023 @ 18:56:28 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209092923
quote:

[..]

ook in de USA en Canada

Voor de honderste keer, en ik blijf dit herhalen tot het eindelijk tot je door dringt:

90% van de landbouwgrond wordt gebruikt door veevoerbedrijven, veetilt bedrijven en gewoon grasland waar koeien grazen. Ons eten komt vooral uit de kassen van het Westland en in de kop van Noord-Holland.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209093074
quote:

[..]

ook in de USA en Canada

Als de keuze is om water voor mensen of voor boeren te hebben dan zijn we snel klaar met landbouw te respecteren. Er zullen (andere) keuzes gemaakt moeten worden, simpeler dan dat is het niet.

En laat me niet lachen door over de VS te beginnen waar men doodleuk in een woestijn avocado's die gigantisch veel water nodig hebben of alfalafa verbouwt. Dat kan veel beter elders waar wel ruim water voorhanden is gedaan worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2023 19:11:27 ]
  woensdag 10 mei 2023 @ 19:29:00 #165
323876 michaelmoore
pi_209093300
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als de keuze is om water voor mensen of voor boeren te hebben dan zijn we snel klaar met landbouw te respecteren. Er zullen (andere) keuzes gemaakt moeten worden, simpeler dan dat is het niet.

En laat me niet lachen door over de VS te beginnen waar men doodleuk in een woestijn avocado's die gigantisch veel water nodig hebben of alfalafa verbouwt. Dat kan veel beter elders waar wel ruim water voorhanden is gedaan worden.
De droogte bedreigt niet alleen onze natuur maar ook het voedsel wereldwijd
Heeft helemaal niets met stikstof , zure regen of andere zaken te maken , gewoon met de droogte

https://www.trouw.nl/nieu(...)oorziening~bfa06cfa/

laten we blij zijn dat we hier nog wat zoet grondwater hebben en zuinig zijn op onze unieke vruchtbare landbouw gebieden
quote:
Droogte bedreigt Amerikaanse voedselvoorziening
De uitputting van het grondwater in Texas en Californi vormt een ernstige bedreiging voor de voedselproductie in de Verenigde Staten. Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Texas.
Het ergste gaat zich voordoen in de gebieden waar de meeste mensen wonen
pi_209199088
Nummer 3 van CU Flevoland is met een heel duidelijk signaal vertrokken: https://www.nrc.nl/nieuws(...)nd-verdeelt-a4164993

Hij gaat in de VS helpen vluchtelingen op te vangen.

Hoe Urk daar de CU in zijn greep heeft is echt ontzettend vervelend voor de rest van de partij.
pi_209205613
Een overzicht over de provincieformaties in De Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)provincies~bc41ed76/
pi_209206395
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:25 schreef Hanca het volgende:
Een overzicht over de provincieformaties in De Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)provincies~bc41ed76/
Ah fijn! Het is lastig nieuws verzamelen hierover.

We komen er dan in Brabant nog behoorlijk goed vanaf zeg.

BBB-CDA-VVD-SGP in Zeeland. In Gelderland hetzelfde met CU erbij. En als dieptepunt Flevoland die aan die fijne combinatie ook nog de PVV toevoegt ;(
pi_209206605
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 12:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ah fijn! Het is lastig nieuws verzamelen hierover.

We komen er dan in Brabant nog behoorlijk goed vanaf zeg.

BBB-CDA-VVD-SGP in Zeeland. In Gelderland hetzelfde met CU erbij. En als dieptepunt Flevoland die aan die fijne combinatie ook nog de PVV toevoegt ;(
De mogelijke coalities waren hier al wel bekend en genoemd, het gaat mij meer om de voortgang. Een coalitie (Zeeland) hoopt al begin juni een akkoord te presenteren, anderen mikken op 'voor het zomerreces'. Dat is iets trager dan 4 jaar geleden, maar ook weer niet heel veel trager.
pi_209278966
https://www.omroepflevola(...)ingen-in-goede-sfeer

De coalitievorming in Flevoland ligt goed op stoom. Ben ergens ook wel benieuwd wat dit betekent voor het uitsluiten van de PVV landelijk, dat wordt er zo niet geloofwaardiger op.
zie email 27 oktober
pi_209279335
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:16 schreef trein2000 het volgende:
https://www.omroepflevola(...)ingen-in-goede-sfeer

De coalitievorming in Flevoland ligt goed op stoom. Ben ergens ook wel benieuwd wat dit betekent voor het uitsluiten van de PVV landelijk, dat wordt er zo niet geloofwaardiger op.
:N :N :N :N :N :N :N

Misschien dat de CU na dinsdag als ze netjes op de CU hebben gestemd deze fractie onder druk durft te zetten?
  zaterdag 27 mei 2023 @ 22:21:42 #172
323876 michaelmoore
pi_209308446
BBB gaat gewoon verder
twitter
  zaterdag 27 mei 2023 @ 22:28:23 #173
323876 michaelmoore
pi_209308507
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:08 schreef Hanca het volgende:

Het is onnatuurlijk dat het laagste punt van nederland gewoon droog staat, 50cm droog , in tijden van regelmatige regenval die dagen / weken kon duren viel dat niet op, nu wel

Dat weiland moet absoluut asap onder water gezet worden
Laat D66 zich daar maar eens mee bezig houden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Laagste_punt_van_Nederland
quote:
Het laagste punt van Nederland bevindt zich in een weiland in de Zuidplaspolder ten noordoosten van Nieuwerkerk aan den IJssel.
Het ligt op een hoogte van 6,76 meter onder NAP.
Aan de rand van dit weiland langs de snelweg A20 staat het monument laagste punt van Nederland.
De voet van dit monument stemt overeen met het niveau van het laagste punt.

Het laagste punt van Nederland is ontstaan bij de drooglegging van de Zuidplaspolder in 1841.
De Zuidplas was een meer dat ten westen van Gouda lag, van Waddinxveen in het noorden tot Nieuwerkerk aan den IJssel in het zuiden.
Het meer was ontstaan doordat er veen voor turf gewonnen werd. De bodem van het meer lag 5,9 meter beneden NAP.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 mei 2023 @ 22:32:42 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209308555
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 22:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is onnatuurlijk dat het laagste punt van nederland gewoon droog staat, 50cm droog , in tijden van regelmatige regenval die dagen / weken kon duren viel dat niet op, nu wel

Dat weiland moet absoluut asap onder water gezet worden
Laat D66 zich daar maar eens mee bezig houden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Laagste_punt_van_Nederland
[..]

Waarom zou je land opofferen :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 27 mei 2023 @ 22:45:34 #175
323876 michaelmoore
pi_209308715
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 22:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Waarom zou je land opofferen :')
niet opofferen, verplaatsen en die lage stukken weer water maken , ivm wet communicerende vaten
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 mei 2023 @ 22:50:24 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209308765
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 22:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niet opofferen, verplaatsen en die lage stukken weer water maken , ivm wet communicerende vaten
Wat ben je nou weer voor poep aan het praten?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 27 mei 2023 @ 22:52:00 #177
323876 michaelmoore
pi_209308789
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 22:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat ben je nou weer voor poep aan het praten?
is geen poep, het is godsonmogelijk het waterpeil continu hoog te houden , als je het laagste punt kost wat kost 50 cm droog wil houden
+

Als daar twee meter water staat , zou dat al een stuk beter zijn , overigens staat Schiphol ook op een verkeerde plek

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 28-05-2023 00:02:21 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 mei 2023 @ 22:54:04 #178
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209308815
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 22:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
is geen poep, het is godsonmoogelijk om het waterpeil continu omhoog te houden , als je het laagste punt kost wat kost 50 cm droog wil houden
+

Als daar twee meter water staat , zou dat al een stuk beter zijn , overigens staat Schiphol ook op een verkeerde plek
het zal allemaal wel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209338211
Hup BBB w/
  dinsdag 30 mei 2023 @ 15:44:44 #180
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_209338611
quote:
Ook op Npo1
pi_209338745
Helemaal uit New York, mag wat kosten :D
pi_209338979
Bij Volt zien ze hun relevantie in rook op gaan _O-
zie email 27 oktober
  dinsdag 30 mei 2023 @ 16:25:42 #184
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209338993
BBB heeft een groot probleem.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_209338995
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 16:24 schreef trein2000 het volgende:
Bij Volt zien ze hun relevantie in rook op gaan _O-
Wel een verdubbeling naar 2 zetels :P

BBB naar 16 w/
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 30 mei 2023 @ 16:28:33 #186
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_209339017
quote:
16:05

D66'er stemde in Flevoland voor VVD
Een Statenlid van D66 in de provincie Flevoland heeft een stem uitgebracht op de VVD, meldt het ANP. Het is niet bekend wie van de twee D66'ers dit heeft gedaan. De VVD kreeg 5 stemmen van de 41 in Flevoland voor de Eerste Kamer, in plaats van de verwachte 4.
Jeetje
pi_209339053
Mooie uitslag voor de coalitie en voor de regeerbaarheid van het land.

Dat getrapt stemmen blijft onzinnig, maar als het bestaat moet je er natuurlijk ook gewoon gebruik van maken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 mei 2023 @ 16:57:13 #188
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209339311
Manmanmanmanmanmanmanmanman. Goed dat die BBB totaal buitenspel gezet kan worden, maar godverdomme.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209339325
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 16:57 schreef Nattekat het volgende:
Manmanmanmanmanmanmanmanman. Goed dat die BBB totaal buitenspel gezet kan worden, maar godverdomme.

Dat kon sowieso wel. Ik denk dat de druiven bij volt het zuurste zijn, die waanden zich al kingmaker.
zie email 27 oktober
pi_209339351
twitter

Rellen bij GroenLinks!
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 mei 2023 @ 17:00:37 #191
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209339357
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat kon sowieso wel. Ik denk dat de druiven bij volt het zuurste zijn, die waanden zich al kingmaker.
quote:
In de provincie Zuid-Holland stemde een Statenlid van GroenLinks op Volt.
Bij dit statenlid ook wel _O-

Was ook echt veel beter geweest voor dit land als deze ellendige combinatie geen meerderheid had... op naar 2025! ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf dinsdag 30 mei 2023 @ 17:00:44 #192
842 Zorro
Z
pi_209339358
Slechtst voorstelbare uitslag.
De regering kan alle doordrukken, afhankelijk van het onderwerp over links of over rechts.

Wat een feest.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie
  FOK!fotograaf dinsdag 30 mei 2023 @ 17:01:13 #193
842 Zorro
Z
pi_209339363
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:00 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Rellen bij GroenLinks!
Tot zover het onafhankelijk stemmen
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 mei 2023 @ 17:02:30 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209339375
quote:
[ twitter ]
Rellen bij GroenLinks!
* Nattekat checkt de coalitie voor ZH

Ok, dat is dan weer jammer, die hadden een ruime meerderheid.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 mei 2023 @ 17:03:38 #195
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209339385
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar tja, nu is BBB + coalitie nog steeds genoeg, dus daar gaat vast en zeker nog wat mee gebeuren.

Eigenlijk is dit op elke manier denkbaar gewoon een kutuitslag.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:05:45 #196
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209339400
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Maar tja, nu is BBB + coalitie nog steeds genoeg, dus daar gaat vast en zeker nog wat mee gebeuren.

Eigenlijk is dit op elke manier denkbaar gewoon een kutuitslag.
Waarom?

Er kan nu doorgeregeerd worden. Of over links of over rechts per voorstel. We moeten door, er is al veel te lang gewacht met allerlei dossieren.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 mei 2023 @ 17:14:14 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209339468
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Waarom?

Er kan nu doorgeregeerd worden. Of over links of over rechts per voorstel. We moeten door, er is al veel te lang gewacht met allerlei dossieren.
Dat niets gebeurt in dit land heeft niets met de EK te maken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:15:43 #198
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_209339492
quote:
[ twitter ]
Rellen bij GroenLinks!
Is ook nog eens iemand die met voorkeursstemmen gekozen is, stond eigenlijk op plek 11 op de lijst
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:22:22 #199
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209339548
Grondwettelijk gezien moeten leden stemmen zonder last, dus zonder oplegging vanuit de partij of vanuit anderen.

Maar als je niet stemt wat de partij wil kan je wel lekker optyfen.

Tot zover de grondwet volgens GL.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Sport dinsdag 30 mei 2023 @ 17:25:01 #200
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209339567
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 16:33 schreef Hanca het volgende:
Mooie uitslag voor de coalitie en voor de regeerbaarheid van het land.

Dat getrapt stemmen blijft onzinnig, maar als het bestaat moet je er natuurlijk ook gewoon gebruik van maken.
Dit wel ja
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:37:58 #201
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209339681
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef Drekkoning het volgende:
Grondwettelijk gezien moeten leden stemmen zonder last, dus zonder oplegging vanuit de partij of vanuit anderen.

Kan me voorstellen dat ze hier verbolgen over zijn omdat ze hierdoor een zetel kwijtraken.
pi_209339756
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef Drekkoning het volgende:

Er is ook gestemd zonder last.

Als een kamerlid steeds wat anders stemt dan de partij mag dat, maar dan is de partij niet verplicht zo iemand in de partij te houden.

Zo ook hier: als dit statenlid GL niet goed genoeg vindt om op te stemmen (maar in plaats daar van op het vrij rechtse Volt stemt), dan is GL niet verplicht zo iemand in de partij te willen hebben.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:55:57 #203
346939 Janneke141
pi_209339835
"Je mag stemmen wat je wil hoor, maar als je iets anders stemt dan wij voor je bedacht hebben dan flikkeren we je wel de partij uit". Helemaal sprake van een vrije keuze is er dan natuurlijk niet.

Nu is dit een vrij specifiek voorbeeld, waarbij iemand eigenlijk zelf al letterlijk aangeeft meer voor een andere partij te voelen. Dan is de exit wel een logisch gevolg. Maar bij reguliere stemmingen, over politieke onderwerpen, is het op zijn best discutabel te noemen of een volksvertegenwoordiger op enig niveau in ons land echt zelf een afweging kan maken, onder druk van een sanctie.
pi_209339919
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
"Je mag stemmen wat je wil hoor, maar als je iets anders stemt dan wij voor je bedacht hebben dan flikkeren we je wel de partij uit". Helemaal sprake van een vrije keuze is er dan natuurlijk niet.

Nu is dit een vrij specifiek voorbeeld, waarbij iemand eigenlijk zelf al letterlijk aangeeft meer voor een andere partij te voelen. Dan is de exit wel een logisch gevolg. Maar bij reguliere stemmingen, over politieke onderwerpen, is het op zijn best discutabel te noemen of een volksvertegenwoordiger op enig niveau in ons land echt zelf een afweging kan maken, onder druk van een sanctie.
Klopt. Al is er vaak best ruimte, zelfs als het coalities onder druk zet. Wordt wat anders als je het structureel doet.

Maar als je zelfs niet op een partijgenoot wil stemmen, dan heb je gewoon niks bij de partij te zoeken.
pi_209340816
twitter

En er zijn ook nog voorkeursstemmen…
zie email 27 oktober
pi_209340862
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:55 schreef Janneke141 het volgende:

Antwoord is natuurlijk dat die ruimte er gewoon niet is. Als ik deze discussie weer eens voer dan betoog ik altijd dat het vrije mandaat heden ten dage vooral de functie van veiligheidsklep heeft. Als het echt te gek wordt dan kun je aan de noodrem trekken als Kamerlid. Maar tenzij je echt een topper bent of het verzet breedgedragen is binnen je partij weet je dan wel dat het einde carrire in de landelijke politiek is. En hoewel dat natuurlijk vanuit het systeem beredeneerd ongewenst is geeft het op een vreemde manier toch ook wel weer een stukje balans terug aan het systeem.

Immers, wanneer het leiderschap de achterban en/of de fractie echt niet meeneemt komt die veiligheidsklep echt wel in beeld. Daar zijn ook wel voorbeelden van. En tegelijkertijd geeft het ook een soort van druk om op enig moment het compromis ook te accepteren. Zie voor het andere uiterste de VS waar op dit moment weer een of andere maatregel de begroting in gefietst is om 1 senator te pleasen, waar de andere kant van de partij dan weer wordt over is…
zie email 27 oktober
pi_209341414
En er is ook eindelijk een advies voor Utrecht: GL, VVD, CDA, D66, PvdA

https://www.volkskrant.nl(...)da-en-pvda~bed47985/
pi_209341464
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:15 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als er bij de CU geen voorkeursstemmen zijn, komt er namens CU een katholieke man die een relatie heeft met iemand van hetzelfde geslacht in de kamer. Dat was toch beide wel vrij lang ondenkbaar.

https://www.nd.nl/nieuws/(...)are-plek-#closemodal
pi_209341482
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als er bij de CU geen voorkeursstemmen zijn, komt er namens CU een katholieke man die een relatie heeft met iemand van hetzelfde geslacht in de kamer. Dat was toch beide wel vrij lang ondenkbaar.

https://www.nd.nl/nieuws/(...)are-plek-#closemodal
De voorkeursdrempel voor de EK ligt hoger dan anders. Ik meen een hele zetels zelfs dus dat zal wel loslopen ;)
zie email 27 oktober
pi_209343617
twitter

Dat D66 begint zo langzamerhand toch wel een heel zielig partijtje te worden.
zie email 27 oktober
  dinsdag 30 mei 2023 @ 22:43:27 #211
346939 Janneke141
pi_209343791
Pietje wil niet met Japie in de zandbak spelen hoor. Dat niveau ongeveer.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 22:44:09 #212
346939 Janneke141
pi_209343807
En wees dan verdomme consequent, en ga niet via een U-bocht het CDA alsnog aan een extra zetel helpen.
pi_209344051
Wat ontzettend kinderachtig weer.
Incelfrikandel
  Vis een optie? dinsdag 30 mei 2023 @ 23:22:33 #214
70532 loveli
N
pi_209344433
twitter
crap in = crap out
pi_209344466
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 23:22 schreef loveli het volgende:
[ twitter ]
Getrapte verkiezingen zijn kut, zie ook de VS. Maar zolang het bestaat is het natuurlijk het volste recht van partijen om er gebruik van te maken.
zie email 27 oktober
pi_209345034
https://nos.nl/l/2477141

De relklant bij GL blijkt slachtoffer te zijn van anti-zwart racisme. Pijnlijk, zeker voor zo’n partij als GL.
zie email 27 oktober
pi_209346237
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 00:25 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2477141

De relklant bij GL blijkt slachtoffer te zijn van anti-zwart racisme. Pijnlijk, zeker voor zo’n partij als GL.
De lat voor vermeend racisme ligt bij linkse partijen doorgaans nog een stuk lager dan bij rechtse, dus dat zal allemaal wel meevallen. Maar prima dat Groenlinks zichzelf uitholt.
pi_209346245
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:15 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die van BBB hebben geen effect. Bij de eerste 16 zit iemand die liever in het waterschap blijft, dus de nummer 17 waarop nu zo veel is gestemd (een medewerker van Lely, producent van stalsystemen om stikstofuitstoot te verminderen, de Lely Sphere waar Van der Plas in de Tweede Kamer voor heeft gelobbyd) zou sowieso in de Kamer komen.
pi_209346634
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
De lat voor vermeend racisme ligt bij linkse partijen doorgaans nog een stuk lager dan bij rechtse, dus dat zal allemaal wel meevallen. Maar prima dat Groenlinks zichzelf uitholt.
quote:
"Hij deelde mij mee dat ik geen succes zou hebben en niets zou bereiken vanwege mijn uiterlijk", schrijft Fernald over het bestuurslid. "Zo moet ik 'mijn afro-haar samenbinden en glad naar achteren dragen'. 'Dat doen al die andere zwarten die succes hebben ook'", zou het bestuurslid hebben gezegd.
Dit lijkt me anders een vrij duidelijk gevalletje van racisme ongeacht de politieke partij.
pi_209346863
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat D66 begint zo langzamerhand toch wel een heel zielig partijtje te worden.
En waarom is dat specifiek bij D66 zo terwijl werkelijk iedere partij handelt in reststemmen? :')
pi_209346985
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 09:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
[..]
Dit lijkt me anders een vrij duidelijk gevalletje van racisme ongeacht de politieke partij.
Als dat letterlijk zo gezegd is wel, maar er zal misschien wel wat aangedikt zijn.
pi_209346993
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:07 schreef BlackLining het volgende:

[..]
En waarom is dat specifiek bij D66 zo terwijl werkelijk iedere partij handelt in reststemmen? :')
Het gaat niet over de handel het gaat erom dat D66 niet op CDA wou stemmen en er daarom een treintje gevormd moest worden, dat maakt D66 een beetje triest in dit geval.
pi_209346996
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als dat letterlijk zo gezegd is wel, maar er zal misschien wel wat aangedikt zijn.
Ja zo kan ik iedere vorm van racisme wel afzwakken... Lekker makkelijk, als het niet op beeld staat er vanuit gaan dat het maar anders zit...

Daarnaast heeft GL na intern onderzoek de desbetreffende persoon uit de partij gegooid. Lijkt me genoeg bewijs...
pi_209347094
Over die situatie met Statenlid Fernald in Zuid-Holland vraag ik mij ook nog wel iets af: Er geldt bij verkiezingen toch altijd stemgeheim? Wanneer dat Fernald zelf niet zou willen meedelen hoe zij gestemd heeft, dan kan GroenLinks dit ‘officieel’ toch niet weten. Het principe van het stemgeheim zorgt ervoor dat er niet voor 100% vaststaat welk Statenlid er gestemd heeft op welke kandidaat, toch?

Hoe kan het dan toch zijn dat zij door GroenLinks aangesproken wordt op de stem van haar, die uitgebracht zou zijn op Volt?
C'est une chanson simple que je te donne
Aussi facile qu'elle est tendre
Tu sais ce sont parfois les mots trs simples
Les plus difficiles entendre
pi_209347126
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Het gaat niet over de handel het gaat erom dat D66 niet op CDA wou stemmen en er daarom een treintje gevormd moest worden, dat maakt D66 een beetje triest in dit geval.
Ik zie het probleem niet.

Dat partijen in ons stelsel hun eigen stem blijven behouden vind ik echt alleen maar positief.

Ik heb er alleszins meer bezwaar tegen dat het CDA de boel gijzelt omdat het 'wellicht' 'ergens in de toekomst' 'bepaalde zaken' wil 'heronderhandelen'. Dat je zo'n instabiele en onverantwoordelijke coalitiepartner niet verder gaat steunen met je restzetel is logisch. Ook omdat deze Senaat er langer gaat zitten dan Rutte IV en je zodoende in Rutte V weer tegen ze aan gaat lopen.

Sowieso lastig voor D66 als enige daadwerkelijk progressieve partij in deze. Valt me nog mee dat ze hun restzetels niet aan GL-PvdA hebben gegeven.
pi_209347240
Wat een clownerie dat zeteltje steunen vanuit machtsblokdenken. Tijd dat er een Constitutioneel Hof komt.
  woensdag 31 mei 2023 @ 11:05:38 #227
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209347370
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:50 schreef Dutchguy het volgende:
Wat een clownerie dat zeteltje steunen vanuit machtsblokdenken. Tijd dat er een Constitutioneel Hof komt.
Hoe maakt je de kloof tussen maatschappij en politiek nog groter en het vertrouwen nog lager.

Al denk ik niet dat een constitutioneel hof hiervoor een stokje kan steken. Dit is gewoon ons stelsel van de EK/PS verkiezingen.

Alles voor het pluche.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209347689
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:32 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:
Over die situatie met Statenlid Fernald in Zuid-Holland vraag ik mij ook nog wel iets af: Er geldt bij verkiezingen toch altijd stemgeheim? Wanneer dat Fernald zelf niet zou willen meedelen hoe zij gestemd heeft, dan kan GroenLinks dit ‘officieel’ toch niet weten. Het principe van het stemgeheim zorgt ervoor dat er niet voor 100% vaststaat welk Statenlid er gestemd heeft op welke kandidaat, toch?

Hoe kan het dan toch zijn dat zij door GroenLinks aangesproken wordt op de stem van haar, die uitgebracht zou zijn op Volt?
Ze heeft het zelf aangegeven.
pi_209347704
quote:
En wat gaat dat constitutionele hof doen aan lui die hun vrije mandaat uitoefenen?
zie email 27 oktober
pi_209347712
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:07 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Wat @Wienerschnitzels zegt. Het gaat niet om de handel. Het gaat om dat ze niet op het CDA willen stemmen, maar dan toch weer wel. Schoolpleinniveau, kinderachtig.
zie email 27 oktober
pi_209347997
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:32 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:

Omdat 1+1 2 is.
pi_209348251
quote:
Wat moet een constitutioneel hof hier dan mee?!
pi_209348283
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:43 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat moet een constitutioneel hof hier dan mee?!
Ik zie ook wel iets in een constitutioneel hof ipv de vrij nutteloze Eerste Kamer.
pi_209348303
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat @:wienerschnitzels zegt. Het gaat niet om de handel. Het gaat om dat ze niet op het CDA willen stemmen, maar dan toch weer wel. Schoolpleinniveau, kinderachtig.
"Wij doen het niet, maar als jullie het wel willen, ga je gang".

Nou nou nou wat een drama. Vermoeiend man die blinde D66-haat.
pi_209348340
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

“Blinde D66-haat”. Hoi toch op man.

Overigens als ze het niet willen moeten ze het niet doen, a al BBB. Prima. Maar ze doen het wel, alleen ze maken het onnodig complex. Dat is het trieste.
zie email 27 oktober
pi_209348388
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is niet wat ze zeggen. Ze zeggen "wij stemmen VVD, zodat de VVD stemmen over heeft om op het CDA te stemmen, zodat wij geen CDA hoeven te stemmen maar CDA wel die restzetel krijgt". Ik vind kinderachtig inderdaad wel een goede omschrijving.

Alsof je in de speeltuin zegt: ik wil de bal niet aan Jantje geven, maar ik geef hem aan Pietje en spreek daarbij af dat Pietje hem aan Jantje geeft.
pi_209348404
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie ook wel iets in een constitutioneel hof ipv de vrij nutteloze Eerste Kamer.
Het enige wat dat scheelt is het getrapt verkiezen waardoor de Provinciale Staten zelf achtergesteld raken bij hun eigen verkiezingen.

Een constitutioneel hof vervalt evengoed tot politiek en kan polariserend werken. Als dat verkeerd loopt (en daar gaat bijvoorbeeld Thierry zich echt wel voor inzetten) dan ondermijn je ook nog de rechterlijke macht en ben je verder van huis. En als je de termijnen en samenstelling niet fatsoenlijk dichttimmert riskeer je Amerikaanse toestanden.

Ik vind het gevaarlijk. Kans dat het fout loopt is groot en dan heb je echt een serieus probleem als Staat. Tevens valt er vrij weinig te winnen.
pi_209348428
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is niet wat ze zeggen. Ze zeggen "wij stemmen VVD, zodat de VVD stemmen over heeft om op het CDA te stemmen, zodat wij geen CDA hoeven te stemmen maar CDA wel die restzetel krijgt". Ik vind kinderachtig inderdaad wel een goede omschrijving.

Alsof je in de speeltuin zegt: ik wil de bal niet aan Jantje geven, maar ik geef hem aan Pietje en spreek daarbij af dat Pietje hem aan Jantje geeft.
Vooral kinderachtig om te zeuren over iets waar werkelijk niemand last van heeft en wat Statenleden ook nog de kans geeft om hun persoonlijke stem min of meer in lijn te houden met hun persoonlijke voorkeur.

Wat is nou werkelijk het probleem jongens :') ik hou het toch echt bij blinde D66 haat. Het gaat werkelijk nergens over. Stel je niet zo aan.
pi_209348440
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Het enige wat dat scheelt is het getrapt verkiezen waardoor de Provinciale Staten zelf achtergesteld raken bij hun eigen verkiezingen.

Een constitutioneel hof vervalt evengoed tot politiek en kan polariserend werken. Als dat verkeerd loopt (en daar gaat bijvoorbeeld Thierry zich echt wel voor inzetten) dan ondermijn je ook nog de rechterlijke macht en ben je verder van huis. En als je de termijnen en samenstelling niet fatsoenlijk dichttimmert riskeer je Amerikaanse toestanden.

Ik vind het gevaarlijk. Kans dat het fout loopt is groot en dan heb je echt een serieus probleem als Staat. Tevens valt er vrij weinig te winnen.
Hoezo? Een constitutioneel hof bestaat uit rechters, niet uit politici. Waarom zou die vervallen tot politiek?

Een hof dat doet waarvoor de Eerste Kamer ooit bestond: toetsen aan de grondwet en andere bestaande wetten van nieuwe wetten. En dan tegenwoordig ook aan verdragen. Meer is niet nodig.
pi_209348470
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Vooral kinderachtig om te zeuren over iets waar werkelijk niemand last van heeft en wat Statenleden ook nog de kans geeft om hun persoonlijke stem min of meer in lijn te houden met hun persoonlijke voorkeur.

Wat is nou werkelijk het probleem jongens :') ik hou het toch echt bij blinde D66 haat. Het gaat werkelijk nergens over. Stel je niet zo aan.
Het gaat inderdaad nergens over, maar ook niet vanuit de D66 politici. Vrij kinderachtig, maar niet schadelijk.
pi_209348609
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoezo? Een constitutioneel hof bestaat uit rechters, niet uit politici. Waarom zou die vervallen tot politiek?

Een hof dat doet waarvoor de Eerste Kamer ooit bestond: toetsen aan de grondwet en andere bestaande wetten van nieuwe wetten. En dan tegenwoordig ook aan verdragen. Meer is niet nodig.
En wie gaan die rechters dan benoemen? En zijn de uitspraken openbaar?
pi_209348636
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat risico lijkt mij in Nederland wel heel erg beperkt, ik zie dat in Duitsland of het VK ook geen probleem vormen en we zijn bepaald niet dusdanig ge-Amerikaniseerd dat dit een risico is.

Nee, ik vind het prima, doek de 1e Kamer op en vervang het door een Constitioneel Hof.
pi_209348648
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:20 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dezelfde manier waarop we nu rechters voor de Hoge Raad benoemen. Ja, uitspraken moeten openbaar zijn, dat lijkt mij essentieel.
pi_209348957
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:20 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Hoe worden rechters nu benoemd? Is er nu een probleem met te politieke rechters? Nee, dus hou hetzelfde aan.

En uitspraken van rechters zijn in Nederland volgens mij altijd openbaar, zeker in dit geval zou dat gewoon moeten.

Een door het constitutioneel hof afgekeurde wet gaat gewoon weer naar de Tweede Kamer, waar wordt besloten of de wet aangepast wordt of dat hij de prullenbak in kan. Aanpassen van wetten alleen in de Tweede Kamer (dat zou wat mij betreft ook de enige rol van de Eerste Kamer nu moeten zijn, die hele waslijst met moties gister was belachelijk).
pi_209349212
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dezelfde manier waarop we nu rechters voor de Hoge Raad benoemen. Ja, uitspraken moeten openbaar zijn, dat lijkt mij essentieel.
Tja ik weet niet of ik hetzelfde systeem zou hanteren. Is in theorie vrij makkelijk te politiseren. En zo’n constitutioneel hof krijgt bijna per definitie een politieke lading, veel meer dan de Hoge Raad nu voor wie constitutionele toetsing maar een heel klein deeltje van het werk is.

Ik zou daar toch wat meer zekerheden inbouwen. Dan zou ik gewoon het systeem nemen zoals dat nu in de praktijk fungeert. Hoge Raad doet voorstel, TK stemt over die voordracht. Klaar.
zie email 27 oktober
pi_209349453
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoe worden rechters nu benoemd? Is er nu een probleem met te politieke rechters? Nee, dus hou hetzelfde aan.

Niet.

We hebben namelijk geen Constitutioneel Hof. Daar zul je echt nieuwe mechanismes voor moeten optuigen.
pi_209349571
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Niet.

We hebben namelijk geen Constitutioneel Hof. Daar zul je echt nieuwe mechanismes voor moeten optuigen.
Je moet helemaal geen constitutioneel hof optuigen. Gewoon 120 schrappen. De gewone rechter (en in laatste instantie de Hoge Raad) is prima in staat om dat te doen en doet dat ook al. Zowel de Hoge Raad als constitutionele rechter van de landen overzee als de gewone rechter bij lagere regelgeving en via ander hoger recht zoals verdragen.

Ik snap de noodzaak van een apart constitutioneel hof niet. En het heeft wel nadelen. Of je moet voor een systeem a la Sint Maarten of Frankrijk gaan. Maar dan heb je een heel ander model. Daar zit de toetsing kort gezegd in de wetsprocedure (niet standaard maar op aanvraag van bepaald orgaan) en treedt een niet-constitutionele wet dus berhaupt niet in werking. Daar zitten ook voordelen en nadelen aan.
zie email 27 oktober
pi_209350027
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je moet helemaal geen constitutioneel hof optuigen. Gewoon 120 schrappen. De gewone rechter (en in laatste instantie de Hoge Raad) is prima in staat om dat te doen en doet dat ook al. Zowel de Hoge Raad als constitutionele rechter van de landen overzee als de gewone rechter bij lagere regelgeving en via ander hoger recht zoals verdragen.

Ik snap de noodzaak van een apart constitutioneel hof niet. En het heeft wel nadelen. Of je moet voor een systeem a la Sint Maarten of Frankrijk gaan. Maar dan heb je een heel ander model. Daar zit de toetsing kort gezegd in de wetsprocedure (niet standaard maar op aanvraag van bepaald orgaan) en treedt een niet-constitutionele wet dus berhaupt niet in werking. Daar zitten ook voordelen en nadelen aan.
Dat laatste bedoel ik inderdaad, een Hof ipv de Eerste Kamer die gewoon alle wetten toetst, standaard aan het eind van de procedure. Dan ondervang je ook dat soms na het RvS advies er zo veel amendementen en moties aan een wet worden gehangen, dat het hele advies niet meer van toepassing is.

Eerste Kamer afschaffen en een groep rechters alle wetten laten toetsen aan grondwet, andere wetten en verdragen voor ze in werking treden. Komen ze niet door de toets, gaat de wet terug naar de Tweede Kamer. Dat is wat mij betreft echt veel beter dan de huidige puinhoop die de Eerste Kamer is.
  woensdag 31 mei 2023 @ 15:35:49 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209350090
Ik vind de eerste kamer wel prima. In een tijd waar autoritaire populisten her en der bezig zijn de democratie te bedreigen vind ik het maar beter dat er een extra tegenmacht is die het niet te gemakkelijk maakt om alle macht voor lange tijd naar je toe te kunnen trekken. Het is voor regeringen wellicht wat vervelender maar ook daar zijn ze de laatste tien jaar steeds wel weer uit gekomen.
pi_209350139
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 15:35 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind de eerste kamer wel prima. In een tijd waar autoritaire populisten her en der bezig zijn de democratie te bedreigen vind ik het maar beter dat er een extra tegenmacht is die het niet te gemakkelijk maakt om alle macht voor lange tijd naar je toe te kunnen trekken. Het is voor regeringen wellicht wat vervelender maar ook daar zijn ze de laatste tien jaar steeds wel weer uit gekomen.
Dat is inderdaad wel de balans. Al zou een effectieve constitutionele toetsing dat uiteindelijk ook wel kunnen bereiken natuurlijk.

Maar je moet in Nederland geen Bundesverfassungsgericht-achtige toestanden verwachten. Dat past niet in de Nederlandse traditie
zie email 27 oktober
  woensdag 31 mei 2023 @ 15:43:39 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209350167
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 15:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wel de balans. Al zou een effectieve constitutionele toetsing dat uiteindelijk ook wel kunnen bereiken natuurlijk.

Maar je moet in Nederland geen Bundesverfassungsgericht-achtige toestanden verwachten. Dat past niet in de Nederlandse traditie
Maar dat hooggerechtshof is dan ook een potentieel politiek orgaan geworden zoals in de VS.

Het voordeel van de eerste kamer is in ieder geval dat de zittingsduur helder is en ook de verhoudingen daarin.

Sowieso hebben de meeste landen meerdere kamers.
pi_209350777
https://nos.nl/l/2477217
De relklant heeft spijt :')
zie email 27 oktober
  woensdag 31 mei 2023 @ 17:01:58 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209350830
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk dat GL nog meer spijt heeft dat ze haar hebben laten spartelen nadat ze op voorkeurstemmen verkozen was.

Dit is echt heel dom van de GL-fractie in ZH.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 31 mei 2023 @ 17:03:18 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209350844
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 17:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik denk dat GL nog meer spijt heeft dat ze haar hebben laten spartelen nadat ze op voorkeurstemmen verkozen was.

Dit is echt heel dom van de GL-fractie in ZH.
Wat ik hier lees slaat ook echt nergens op ja. De druiven zijn heel erg zuur dat ze alsnog verkozen is ondanks de overkiesbare plek. Ben benieuwd wat daar nog achter zat eigenlijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209350905
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 17:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat ik hier lees slaat ook echt nergens op ja. De druiven zijn heel erg zuur dat ze alsnog verkozen is ondanks de overkiesbare plek. Ben benieuwd wat daar nog achter zat eigenlijk.
Vrees dat het zo simpel als zwarte vrouw, dus daar stem ik op als progressieve GL-er.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 31 mei 2023 @ 17:09:09 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209350914
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 17:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Vrees dat het zo simpel als zwarte vrouw, dus daar stem ik op als progressieve GL-er.
Racismegenot

NWS / Actief zijn voor de PVV is geen reden voor ontslag, aldus de rechter
Mag nog steeds niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209350938
quote:
In het interview zegt Fernald dat ze de afgelopen maanden geen aansluiting kreeg met de rest van haar fractie, omdat ze met voorkeurstemmen was gekozen. "Anderen waren niet gekozen en die waren daar doodziek van. Ik voelde me niet welkom." Een eerdere klacht over discriminatie en racisme had er volgens Fernald niets mee te maken. Die was al voldoende afgehandeld door de partij, zegt ze.

Fernald mocht sinds haar installatie als Statenlid niet bij fractieoverleggen zijn en werd ook niet wegwijs gemaakt in de voor haar nieuwe functie. "Ik dacht: ik laat ze even huilie-huilie doen, maar ze kwamen er niet overheen."

Dus zocht ze hulp bij andere partijen in het provinciehuis, en die hielpen haar wel, vertelt Fernald. "Iemand van Volt heeft mij een beetje wegwijs gemaakt." Dat bracht haar ertoe om op die partij te stemmen. "Als jij mij helpt - want mijn partij heeft geen tijd - dan geef ik die stem wel aan jullie."
Trouwens ook wel erg kwalijk van die Zuid-Hollandse GL fractie. gut gut er is iemand democratisch gekozen, snel wegpesten omdat het vriendje met 100 stemmen nu niet een zetel heeft.
pi_209350948
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 17:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Trouwens ook wel erg kwalijk van die Zuid-Hollandse GL fractie. gut gut er is iemand democratisch gekozen, snel negeren want nu heeft het vriendje met 100 stemmen niet een zetel.
Als dat daadwerkelijk gebeurd is dan hebben ze zichzelf ook wel het nodige te verwijten inderdaad.
zie email 27 oktober
pi_209350978
Kijk even dat filmpje. Wat een onsamenhangend verhaal. Die snapt er niets van. Hoe komt zo iemand op een lijst terecht?
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport woensdag 31 mei 2023 @ 17:15:32 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209351006
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 17:14 schreef trein2000 het volgende:
Kijk even dat filmpje. Wat een onsamenhangend verhaal. Die snapt er niets van. Hoe komt zo iemand op een lijst terecht?
Dit was gewoon de excuussurinamer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Vis een optie? woensdag 31 mei 2023 @ 17:16:01 #261
70532 loveli
N
pi_209351013
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
Misschien had ze dat interview ook iets beter moeten voorbereiden.

De vergelijking ook met mens-erger-je-niet. En "ik houd niet van politieke spelletjes".
Ben wel benieuwd wat ze wel in de politiek dacht te doen.
crap in = crap out
  Moderator / Redactie Sport woensdag 31 mei 2023 @ 17:16:37 #262
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209351024
quote:
Als kind was ik een echt Rotterdams modemeisje en demonstreerde ik samen met mijn moeder in zelfgemaakte protestshirts, buttons en borden tegen apartheid, discriminatie en racisme. Toen ik onlangs door de kledingkast van mijn kort daarvoor overleden moeder ging, realiseerde ik mij dat kleren veel ouder worden dan wijzelf. Ik ben altijd bezig geweest met kunst, mode en lifestyle, tegelijkertijd besef ik me dat het onze westerse hebberigheid is die de enorme vervuilende, verspillende en uitbuitende industrie in stand houdt. Sinds de dood van mijn moeder ben ik op een andere manier naar de waarde van kleding gaan kijken en wie de echte prijs betaalt voor onze overvolle kledingkast.

Als klimaatactivist en strijder voor een betere wereld zie ik het als mijn plicht om niet langer ‘met oogkleppen op’ in het westerse Rotterdam te genieten van alle luxe, ten koste van mens, dier en milieu. Klimaatverandering is een probleem dat we niet aan de volgende generatie kunnen overlaten, vandaar dat ik nu de stap richting provinciale politiek wil maken. Als Statenlid wil ik de komende jaren verder bouwen aan een duurzaam, groen, sociaal, eerlijk en inclusief Zuid-Holland.''
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Vis een optie? woensdag 31 mei 2023 @ 17:16:57 #263
70532 loveli
N
pi_209351031
quote:
Omdat dik 600 stemmen genoeg is, blijkbaar.
crap in = crap out
pi_209351110
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 17:16 schreef loveli het volgende:

[..]
Omdat dik 600 stemmen genoeg is, blijkbaar.
Als je niet op de lijst staat kun je ook geen stemmen krijgen.
zie email 27 oktober
pi_209351269
-

[ Bericht 99% gewijzigd door NY_Giant op 02-06-2023 12:34:36 ]
  woensdag 31 mei 2023 @ 17:51:03 #266
346939 Janneke141
pi_209351470
quote:
Doelgroepenlijstvulling?
  woensdag 31 mei 2023 @ 17:52:28 #267
346939 Janneke141
pi_209351484
Maar wat een muts zeg.
pi_209351527
quote:
Ja... "iemand had me uit moeten leggen dat het zo'n effect heeft". Iedereen hier wist dat het zo'n effect zou hebben. Iedereen die de pers over deze stemming heeft gevolgd ook. En iedereen die de kieswet of de geschiedenis (D66er met pen...) kent ook.

Je bent statenlid, je in een onderwerp verdiepen is onderdeel van die functie...
pi_209351652
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 17:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja... "iemand had me uit moeten leggen dat het zo'n effect heeft". Iedereen hier wist dat het zo'n effect zou hebben. Iedereen die de pers over deze stemming heeft gevolgd ook. En iedereen die de kieswet of de geschiedenis (D66er met pen...) kent ook.

Je bent statenlid, je in een onderwerp verdiepen is onderdeel van die functie...
Zeker in Zuid-Holland.
zie email 27 oktober
pi_209351734
-

[ Bericht 100% gewijzigd door NY_Giant op 02-06-2023 12:34:14 ]
pi_209352137
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 18:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zeker in Zuid-Holland.
Ja, je weet toch dat jouw stem het zwaarste weegt? Zo niet, dan ben je blijkbaar niet eens genteresseerd in politiek en wat doe je dan op zo'n lijst?

Het had ook nog erger kunnen lopen. GL restzetel kwijt, Volt net niet genoeg voor restzetel en dus hield BBB of PVV haar restzetel. Had ook perfect kunnen gebeuren.
pi_209352199
Echt heerlijk dat dit gezeik GL een zetel kost _O- *O*
  Vis een optie? woensdag 31 mei 2023 @ 19:09:09 #273
70532 loveli
N
pi_209352282
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 18:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, je weet toch dat jouw stem het zwaarste weegt? Zo niet, dan ben je blijkbaar niet eens genteresseerd in politiek en wat doe je dan op zo'n lijst?

Het had ook nog erger kunnen lopen. GL restzetel kwijt, Volt net niet genoeg voor restzetel en dus hield BBB of PVV haar restzetel. Had ook perfect kunnen gebeuren.
Niet per se perfect, maar was wel beter geweest.
crap in = crap out
pi_209352516
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:09 schreef loveli het volgende:

[..]
Niet per se perfect, maar was wel beter geweest.
Nee, was veel dramatischer. Maar ben allang blij dat de coalitie 2 extra zetels heeft gehaald, waardoor dit gepruts niet de route over links blokkeert.
pi_209352658
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, was veel dramatischer. Maar ben allang blij dat de coalitie 2 extra zetels heeft gehaald, waardoor dit gepruts niet de route over links blokkeert.
Zou het de positie van die Rosenmller nog raken? Beide fracties binnen de fractie nu even groot….
zie email 27 oktober
pi_209352924
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zou het de positie van die Rosenmller nog raken? Beide fracties binnen de fractie nu even groot….
Nee, de Mei Li Vos had ook aangegeven de ervaring te missen om zo'n gecombineerde fractie te leiden. Dus ik denk dat zelfs als GL kleiner was geweest, Rosenmller de fractievoorzitter was geworden.
pi_209353016
twitter

:')_!
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport woensdag 31 mei 2023 @ 19:51:04 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209353052
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:49 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dan gaat ie gewoon naar de volgende toch?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 31 mei 2023 @ 19:56:31 #279
346939 Janneke141
pi_209353142
quote:
[ twitter ]
_O-
  woensdag 31 mei 2023 @ 19:57:01 #280
346939 Janneke141
pi_209353151
Kun je eigenlijk je zetel accepteren, en er dan vervolgens nooit zijn?
pi_209353257
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
Ja dat kan theoretisch. Spookraads-/statenleden komen wel voor.
zie email 27 oktober
  Vis een optie? woensdag 31 mei 2023 @ 20:07:43 #282
70532 loveli
N
pi_209353343
quote:
Er kan heel veel geloof ik, na alle gebeurtenissen rond deze verkiezing.
crap in = crap out
pi_209354021
En ze besefte niet dat het gevolg zo groot zou zijn. "Ja, ik weet toch niet dat dat zo'n effect heeft"

:|W
pi_209364547
quote:
[ twitter ]
Aan de ene kant heel grappig, aan de andere kant kan ik me hier ook verschrikkelijk boos om maken. Volt die 3 capabele mensen op een lijst moest zetten als senator weet het voor elkaar te krijgen om iemand op plek 3 te zetten die niet in Nederland woont en ook niet van plan is om in Nederland te gaan wonen.

Echt hef jezelf op als politieke partij dan. You had one job...
pi_209364652
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 17:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Aan de ene kant heel grappig, aan de andere kant kan ik me hier ook verschrikkelijk boos om maken. Volt die 3 capabele mensen op een lijst moest zetten als senator weet het voor elkaar te krijgen om iemand op plek 3 te zetten die niet in Nederland woont en ook niet van plan is om in Nederland te gaan wonen.

Echt hef jezelf op als politieke partij dan. You had one job...
2. plek 2.
zie email 27 oktober
pi_209364727
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 17:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
2. plek 2.
:|W
  donderdag 1 juni 2023 @ 17:37:17 #287
346939 Janneke141
pi_209364799
Volgens de kandidatenlijst woont de man trouwens niet in Ierland maar in Belgi (in Sint-Lambrechts-Woluwe, dat is een voorstad van Brussel).
  donderdag 1 juni 2023 @ 17:41:41 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209364835
quote:
Dat kan, maar je kan niet in een ander land wonen. Dus hij zal moeten verhuizen om zijn zetel te kunnen claimen.
  donderdag 1 juni 2023 @ 17:42:26 #289
323876 michaelmoore
pi_209364844
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 17:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat kan, maar je kan niet in een ander land wonen. Dus hij zal moeten verhuizen om zijn zetel te kunnen claimen.
Ja inschrijven bij een goed partij kennis
pi_209364869
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 17:37 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens de kandidatenlijst woont de man trouwens niet in Ierland maar in Belgi (in Sint-Lambrechts-Woluwe, dat is een voorstad van Brussel).
Daar zit z’n pied-a-terre. Maar hij gaat elke week op en neer! :')
zie email 27 oktober
  donderdag 1 juni 2023 @ 17:45:07 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209364875
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 17:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja inschrijven bij een goed partij kennis
Mja ik denk dat de man gezien zijn carriere niet zijn naam te grabbel gaat gooien voor wat grijpstuivers.
pi_209364953
quote:
Bizar ja
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209365009
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 17:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet kunnen?
zie email 27 oktober
  donderdag 1 juni 2023 @ 19:53:21 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209366576
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 17:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet kunnen?
Hmm ik dacht dat het verplicht ws in Nederland te wonen. Maar dat is niet zo inderdaad. Ik heb niks gezegd.
  donderdag 1 juni 2023 @ 20:13:17 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209366935
Blijft bizar.... als je niet in NL wilt gaan wonen, stel jezelf dan gewoon niet verkiesbaar.
Het is echt stuitend dat dat soort dingen gebeuren, en dat geldt wat mij betreft zowel voor de wethouder die lekker 3 dorpen verderop blijft wonen als voor een lid van de eerste kamer die niet in NL woont.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 5 juni 2023 @ 21:25:36 #296
346939 Janneke141
pi_209414735
De gifbeker bij GroenLinks is nog niet helemaal leeg:

quote:
GroenLinksers zien het niet zitten dat de Noord-Brabander Roel van Gurp dankzij voorkeursstemmen van Statenleden uit Noord-Brabant in de Eerste Kamer mag blijven. Dat blijkt uit een brandbrief aan het landelijke partijbestuur van GroenLinks, in handen van NRC. In de brief verwijzen ze naar het GroenLinks-partijcongres van 4 februari. Tijdens het congres is gestemd over de volgorde op de Eerste Kamer-kandidatenlijst. „Hierbij is nadrukkelijk een lijst vastgesteld met meer diversiteit”, schrijven de partijleden. Ze noemen de gang van zaken ondemocratisch.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)erkiezingen-a4166406

Kan iemand me uitleggen wat hier ondemocratisch aan is? Oncollegiaal, misschien, maar verder?
pi_209445604
Limburg (BBB, VVD, CDA, PvdA, SP) en Drenthe (BBB, PvdA, VVD en CDA) zijn bijna klaar volgens de Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)i-verwacht~bed47985/
pi_209446013
Verkeerd topic

[ Bericht 93% gewijzigd door Hanca op 08-06-2023 21:45:36 ]
pi_209457244
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 juni 2023 @ 21:38:15 #300
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209469116
Gelderland ook https://www.gelderlander.(...)koord-rond~a5e01825/
BBB, VVD, CDA, SGP, CU. .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 juni 2023 @ 22:03:48 #301
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209469562
Vol