abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208906433
De grondwaterstand is net zo belangrijk als stikstof. Dat getouwtrek tussen natuur (hoge waterstanden) en boeren (lage waterstanden) werd tot nu toe bijna overal en altijd gewonnen door de boeren, al zag je de laatste 2/3 jaar al wel een kentering. Dat BBB minder invloed heeft op die waterstanden lijkt me alleen maar positief.

En dan extra: de verzakkingen van huizen komen ook vaak door de te lage waterstanden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2023 @ 11:11:22 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208906463
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:59 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Niet over stikstof nee. Wel over grondwaterstand. En onder Aa en Maas valt het hoogveen van de Peel.

Daar is een te lage grondwaterstand echt funest. Dus ja, ik ben heel erg blij dat de agrarische sector daar niet teveel te vertellen krijgt.
quote:
ongelofelijk goed nieuws voor de arme zandgrond en die paar plukjes hoogveen die we hier nog over hebben
Denk je nou echt dat de BBB zegt "kom, laten we de natuur helemaal kapot maken om de akkers te beregenen"?

Als het grondwater te laag staat, is er echt geen partij die dan maar gewoon door wil met grondwater oppompen, want dat is gewoon oliedom voor alle partijen. Politiek speelt maar een hele kleine rol in waterschappen en is veel belangrijker in poldergebieden waar er meerdere belangen op het spel staan. Het is zelfs zo zwak dat de BBB geen partijprogramma heeft voor dat waterschap, alleen een mooie opsomming van de kerntaken van een waterschap.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208906768
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[..]
Denk je nou echt dat de BBB zegt "kom, laten we de natuur helemaal kapot maken om de akkers te beregenen"?

Als het grondwater te laag staat, is er echt geen partij die dan maar gewoon door wil met grondwater oppompen, want dat is gewoon oliedom voor alle partijen. Politiek speelt maar een hele kleine rol in waterschappen en is veel belangrijker in poldergebieden waar er meerdere belangen op het spel staan. Het is zelfs zo zwak dat de BBB geen partijprogramma heeft voor dat waterschap, alleen een mooie opsomming van de kerntaken van een waterschap.
Neuh, dat zal niet.

Maar het belang van de agrarische sector weegt voor de BBB weldegelijk zwaarder dan het belang van de natuur. Ironisch genoeg daarmee ook het belang van het ecosysteem en daarmee ook weer voor bestuiving, bodemchemie en bodemleven waardoor ze op lange termijn zichzelf in de voet schieten.

Dat blijven oppompen van grondwater is wel waar de agrarische sector steeds voor staat als we weer eens zo'n gortdroge zomer hebben. Dat is op zich begrijpelijk, als je oogst en daarmee je inkomen op het spel staat. Maar op lange termijn inderdaad oliedom.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208918138
In Flevoland gaan BBB, PVV, CU, VVD en SGP het proberen…
https://www.omroepflevola(...)en-bij-vijf-partijen
zie email 27 oktober
pi_208918165
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 07:04 schreef trein2000 het volgende:
Lekker progressief _O-
pi_208918190
quote:
Neeee! |:(

Wat mij betreft kieperen ze die mensen uit de partij, dan maar geen extra 1e kamer zetel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208918198
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dat blijven oppompen van grondwater is wel waar de agrarische sector steeds voor staat als we weer eens zo'n gortdroge zomer hebben. Dat is op zich begrijpelijk, als je oogst en daarmee je inkomen op het spel staat. Maar op lange termijn inderdaad oliedom.
En niet alleen het oppompen bij een gortdroge zomer, maar ook het wegpompen in februari/maart zodat ze eerder met zwaarder materiaal de akkers op kunnen. Een extra reden waardoor de natuur last heeft van droogte.
pi_208918608
quote:
:X

Wat een ellende zeg
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 10:58:22 #109
375570 crew  Cyan9
pi_208919502
quote:
En Urk zag dat het goed was. ;(
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208922680
Een handig overzicht over alle 21 waterschappen: https://www.h2owaternetwe(...)-samen-door-een-deur

Bij 17 is er al een idee wie het gaan worden. Helaas komen trouwens bij 15 van die 17 er waarschijnlijk onverkozen mensen (natuur en/of landbouw) in het bestuur. Die hebben daar wat mij betreft niks te zoeken.

In Limburg is weer eens wat geks aan de hand:
quote:
In Limburg is AWP voor water, klimaat, natuur het niet eens met de manier waarop de vorming van de coalitie voor het bestuur van Waterschap Limburg plaatsheeft. Waterbelang Limburg, met 10 zetels de grootste, heeft in Jos Teeuwen en Marc Breugelmans twee formateurs uit eigen gelederen die sleutelen aan een ‘zo breed mogelijke coalitie’ met vier samenwerkingsverbanden (27 van de 30 zetels).

Marja Hilders van AWP schrijft in een brief aan de formateurs dat minstens één externe formateur erbij betrokken moet worden om een ‘meer democratisch advies’ te krijgen. Voorts vindt ze het opvallend dat er niet naar de tien fracties afzonderlijk wordt gekeken, maar dat in de samenstelling van de nieuwe coalitie uitgegaan wordt van de samenwerkingsverbanden die partijen zijn aangegaan. Het ‘sluipenderwijs’ invoeren van deze blokken doet 'afbreuk aan het democratisch functioneren' van het waterschap, aldus Hilders.

De ‘blokken’ die volgens verkenner Pieter Meekels een bestuursakkoord willen sluiten zijn: Waterbelang, Water Natuurlijk en vereniging Bos- en natuureigenaren, Lokaal Limburg/VVD/50PLUS en BBB en Limburgse Land- en Tuinbouwbond. Het nieuwe bestuur staat in Limburg voor ‘een groot aantal uitdagingen’, aldus de verkenner. Zoals onderhoud en vervanging van kapitaalintensieve assets, wateroverlast en waterveiligheid, waterkwaliteit en de samenvoeging van Waterschap Limburg en Waterschapsbedrijf Limburg.
pi_208922723
quote:
Hier zou Rutte in zijn alter ego Baudet zijn vingers van aflikken. :P
  donderdag 27 april 2023 @ 16:31:36 #112
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208923045
quote:
6s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:50 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Hier zou Rutte in zijn alter ego Baudet zijn vingers van aflikken. :P
ik denk dat dan Airport Leystad een ander stikstof rapport gaat krijgen

quote:
Coalitieakkoord
Afgelopen weekend is er een bijeenkomst geweest waarin onder meer afspraken zijn gemaakt over de werkwijze, de verdeling van de thema's en de planning.

De partijen moeten nu samen een coalitieakkoord maken. Dat is een lijst met afspraken tussen de politieke partijen over de onderwerpen die zij belangrijk vinden.

Dossiers die spelen in Flevoland zijn onder meer stikstof, de woningbouwopgave, Lelystad Airport en de huisvesting van asielzoekers en statushouders.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208923238
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 16:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat dan Airport Leystad een ander stikstof rapport gaat krijgen
[..]

maak er maar natuur van, nu we overspoeld worden door Oekraïens graan
  donderdag 4 mei 2023 @ 22:45:16 #114
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_209008896
In de provincie Utrecht zijn ze terug bij af
quote:
Utrecht is een buitenbeentje

Met de nieuwe tegenslag blijft Utrecht de enige achterblijver. In de andere elf provincies wordt inmiddels onderhandeld over een nieuw provinciebestuur. Overijssel maakte een paar uur na Utrecht bekend dat BBB en GroenLinks in die provincie wél doorgaan met de formatie.
https://www.nu.nl/binnenl(...)-uit-in-utrecht.html
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 mei 2023 @ 22:59:54 #115
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209009135
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 22:45 schreef zakjapannertje het volgende:
In de provincie Utrecht zijn ze terug bij af
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)-uit-in-utrecht.html
Verrast me niks. GL in Utrecht is veel meer die Amerikaanse identieitspolitiek en weet ik veel dan waar dan ook in Nederland doordat de stad Utrecht feitelijk de hele provincie is zo'n beetje. Dat kon niet anders dan botsen met de boerenBBB.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209010380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 22:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Verrast me niks. GL in Utrecht is veel meer die Amerikaanse identieitspolitiek en weet ik veel dan waar dan ook in Nederland doordat de stad Utrecht feitelijk de hele provincie is zo'n beetje. Dat kon niet anders dan botsen met de boerenBBB.
Rare opmerking omdat de hoofdrolspelers aangeven dat het misliep op:

quote:
GL-lijsttrekker Huib van Essen spreekt van te grote meningsverschillen over "cruciale onderwerpen", zoals windmolens en de balans tussen natuur en veehouderij.
Ik zou niet weten wat die zaken met Amerikaanse identiteitspolitiek te maken hebben.
pi_209057674
twitter

Wat een combinatie zeg.

Maar geen D66…
zie email 27 oktober
  maandag 8 mei 2023 @ 14:27:28 #118
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209057959
Dus de partij die heel krampachtig even veel vrouwen als mannen op de lijst zet, moet gaan samenwerken met de partij waarbij vrouwen überhaupt geen officiële functies mogen bekleden. Interessant.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 mei 2023 @ 14:32:55 #119
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_209058031
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 14:27 schreef Janneke141 het volgende:
Dus de partij die heel krampachtig even veel vrouwen als mannen op de lijst zet, moet gaan samenwerken met de partij waarbij vrouwen überhaupt geen officiële functies mogen bekleden. Interessant.
Als Dictatoren66 maar buitenspel blijven. Prima toch?
  Moderator maandag 8 mei 2023 @ 14:36:21 #120
375570 crew  Cyan9
pi_209058079
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 14:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat een combinatie zeg.

Maar geen D66…
Nachtmerrie groep. En Volt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 mei 2023 @ 14:40:59 #121
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209058156
Amelisweerd kan je direct plat gooien met zo'n coalitie.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209058207
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 14:27 schreef Janneke141 het volgende:
SGP heeft, misschien wel tegen wil en dank, wel steeds meer vrouwen op de lijsten: https://www.rd.nl/artikel(...)t-vrouw-op-sgp-lijst

Maar ik vind het in Utrecht vooral opvallend dat GL dus buiten de boot valt. Dat had ik totaal niet aan zien komen. Had eerder verwacht dat BBB er uit zou blijven.
  maandag 8 mei 2023 @ 14:45:43 #123
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_209058214
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 14:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat een combinatie zeg.

Maar geen D66…
Nee, dit kan niet :') _O-
  maandag 8 mei 2023 @ 14:51:03 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209058280
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 14:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
SGP heeft, misschien wel tegen wil en dank, wel steeds meer vrouwen op de lijsten: https://www.rd.nl/artikel(...)t-vrouw-op-sgp-lijst

Maar ik vind het in Utrecht vooral opvallend dat GL dus buiten de boot valt. Dat had ik totaal niet aan zien komen. Had eerder verwacht dat BBB er uit zou blijven.
Dan nog, ook buiten de vrouwenstandpunten. Ik begrijp absoluut niet wat een progressieve partij als Volt te zoeken heeft in zo'n conservatief gezelschap.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209058398
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 14:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dan nog, ook buiten de vrouwenstandpunten. Ik begrijp absoluut niet wat een progressieve partij als Volt te zoeken heeft in zo'n conservatief gezelschap.
Dat wel eens. En CU laat zich ook weer in een verder 100% rechtse coalitie rommelen, vind ik ook wel jammer om steeds te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')