abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 14 april 2023 @ 17:08:33 #1
375570 crew  Cyan9
pi_208771688
De verkiezingen zijn geweest, hier alle uitslagen:
https://nos.nl/collectie/(...)e-statenverkiezingen
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208771776
Hunze en Aa's, waar ik nu woon, gaat in het waterschap trouwens van Water Natuurlijk, PvdA, ChristenUnie en Geborgd Ongebouwd naar BBB, Water Natuurlijk, PvdA en Geborgd Ongebouwd.

Waarom die laatste boerenclub er nou steeds bij moet...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208790923
De Eerste Kamer verkiezingen worden steeds spannender, nu is het de vraag of de coalitie elkaar nog wel een extra zetel gunt: https://www.ad.nl/politie(...)rste-kamer~a7ed20d3/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 april 2023 @ 17:02:23 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208792823
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 17:21 schreef Hanca het volgende:
Hunze en Aa's, waar ik nu woon, gaat in het waterschap trouwens van Water Natuurlijk, PvdA, ChristenUnie en Geborgd Ongebouwd naar BBB, Water Natuurlijk, PvdA en Geborgd Ongebouwd.

Waarom die laatste boerenclub er nou steeds bij moet...
Omdat de boeren natuurlijk meer verstand hebben van water dan ons. Snap dat dan.

:')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208810873
Hier in BN de Stem/AD vandaag een artikel over Haagse onvrede in PvdA/Groenlinks omdat die elkaar in de provincies niet vasthouden. Ofwel, de establishmentpartijen die riepen/hoopten dat BBB geen verantwoordelijkheid zou nemen of zou imploderen, gaan zelf weer als eerst rollebollend over straat.
't Echte en 't ware!
pi_208828878
twitter
zie email 27 oktober
pi_208829161
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ook hier weer een advies wat veel slechter had kunnen zijn wat mij betreft.

Op Flevoland na, vallen alle provincies me eerlijk gezegd heel erg mee. Over het algemeen vrij brede coalities (op Zeeland na dan, maar daar is links ook gewoon wel erg klein).
  woensdag 19 april 2023 @ 19:36:48 #9
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208829287
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat valt mij nog alleszins mee!
Opvallende combinatie wel, geen CDA en flink meer zetels dan nodig voor een meerderheid. Benieuwd of deze combinatie straks ook daadwerkelijk zo gaat onderhandelen en of er dan in het proces nog een partij af gaat vallen.
En PvdA en GL hier in ieder geval nog wel samen dus :P
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 10:52:36 #10
375570 crew  Cyan9
pi_208834530
Ik weet niet hoe ze provinciaal liggen, maar een combinatie van GL en SGP klinkt toch ergens heeeel bijzonder.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208861969
quote:
BBB kiest in provincie voor VVD, PvdA en zelfs GroenLinks, maar niet D66

Nu deze week ook in Overijssel de verkenners hun werk hebben afgerond is in alle provincies min of meer duidelijk welke kant het op gaat met de formatie van Gedeputeerde Staten. BBB zit als grootste partij en grote winnaar van de verkiezingen overal aan de onderhandelingstafel.
https://nos.nl/artikel/24(...)nlinks-maar-niet-d66

Samenvatting van de tussenstand bij de formaties. Het meest opvallende is dat D66 in alle provincies voorlopig oppositie mag voeren.
Incelfrikandel
pi_208862670
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 14:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)nlinks-maar-niet-d66

Samenvatting van de tussenstand bij de formaties. Het meest opvallende is dat D66 in alle provincies voorlopig oppositie mag voeren.
D’66 oogst wat het zaait.
pi_208862763
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:43 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
D’66 oogst wat het zaait.
Wat zaait D66?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_208862860
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat zaait D66?
Ze hebben vooral in de verkiezingen richting BBB gedaan wat ze altijd tegen PVV en FvD deden: een tweestrijd maken. Pechtold tegen Wilders en later Pechtold tegen Baudet. Dat hebben ze nu ook gedaan met Van der Plas, maar BBB is natuurlijk geen FvD of PVV, de anderen willen er prima mee regeren. Van der Plas is ook geen Wilders of Baudet. En dan kom je dus in de positie dat jij overal buiten valt.
pi_208862922
quote:

[..]
Wat zaait D66?
Ze komen met zulke extreme ideeën dat ieder die er geen fan van is bijna automatisch een hekel aan hen krijgt.
pi_208863310
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze hebben vooral in de verkiezingen richting BBB gedaan wat ze altijd tegen PVV en FvD deden: een tweestrijd maken. Pechtold tegen Wilders en later Pechtold tegen Baudet. Dat hebben ze nu ook gedaan met Van der Plas, maar BBB is natuurlijk geen FvD of PVV, de anderen willen er prima mee regeren. Van der Plas is ook geen Wilders of Baudet. En dan kom je dus in de positie dat jij overal buiten valt.
Volgens kale_gehaktbal gaat het echter om extreme ideeën. Dus ik denk dat hij wat anders bedoelt dan wat jij hier zegt?

Van der Plas is inderdaad geen PVV of FvD qua rechts-radicalisme. Wel verder denk ik de zoveelste rattenvanger van Hamelen waar mensen achteraan huppelen door voorgehouden sprookjes en uit algemene onvrede, waar ik dat van mensen aan de onderkant van de samenleving helemaal niet snap... een SP stem had me dan veel logischer geleken bv.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-04-2023 17:22:36 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_208863326
quote:

[..]
Wat zaait D66?
Ellende
pi_208863341
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:28 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Ze komen met zulke extreme ideeën dat ieder die er geen fan van is bijna automatisch een hekel aan hen krijgt.
Ik weet niet goed wat je hiermee bedoelt. D66 loopt als progressieve partij graag op de troepen vooruit en gaat makkelijker dan veel andere partijen door structuren heen.

In dit geval was het stikstofgebeuren een thema, waar D66 denk ik juist een heel redelijke opstelling in heeft... gewoon luisteren naar wat de rechter je teruggeeft en het echte probleem aan pakken.
pi_208863403
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 17:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Volgens kale_gehaktbal gaat het echter om extreme ideeën. Dus ik denk dat hij wat anders bedoelt dan wat jij hier zegt?

Van der Plas is inderdaad geen PVV of FvD qua rechts-radicalisme. Wel verder denk ik de zoveelste rattenvanger van Hamelen waar mensen achteraan huppelen door voorgehouden sprookjes en uit algemene onvrede, waar ik dat van mensen aan de onderkant van de samenleving helemaal niet snap... een SP stem had me dan veel logischer geleken bv.
We bedoelen inderdaad wat anders, dat is duidelijk. Maar ik denk wel dat de strategie van D66 in hun gezicht is ontploft.
pi_208863961
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:28 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Zoals wat, precies? Want ik zou wel eens willen weten op welke extreme ideeen ik heb gestemd. En de volgende keer weer ga stemmen, overigens.

Stoere staal uitslaan is prima, hoor, maar doe dan wel boter bij de vis.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2023 18:10:16 ]
pi_208864283
d66 is een voorbeeld van een partij waar je elke paar jaar een nieuwe wind hebt, met nieuwe mensen die uiteindelijk ook geen fuck uithalen of je 'beschermen' of iets wat er op lijkt

nieuw leiderschap, penthouse-meneer out, diplomaat in, een nieuw likje verf

nog niet zo lang geleden hadden ze het kostuum van studentenpartij aangetrokken

als democratie 66 plakken ze vervolgens een handtekening onder het stufi-gedoe en stonden ze aan het graf van het raadgevend referendum

en nu er lokaal gestemd moet worden komt aan het licht welke plannen allicht een beetje extreem zijn van de huidige groep 'democraten', is nogal onderwerp van gesprek geloof ik de afgelopen maanden/jaren

we kunnen het ook nog hebben over hun ongezonde drang naar europa als je wil
pi_208864296
of het feit dat die miljarden niet alleen naar boeren en natuur gaan, maar ook een systeem/manier om dat allemaal te tracken

d66 is de enige overgebleven (regerings)partij die volop inzet op dat ongecontroleerde miljardenfonds

regels verzinnen en implementeren is een, maar daar hoort dus ook een streng handhavingsbeleid bij

dat laatste scoort alleen niet zo goed, want een kosten/baten analyse wordt lastig te verdedigen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2023 18:39:09 ]
pi_208864350
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:35 schreef aTypisch het volgende:
d66 is een voorbeeld van een partij waar je elke paar jaar een nieuwe wind hebt, met nieuwe mensen die uiteindelijk ook geen fuck uithalen of je 'beschermen' of iets wat er op lijkt

nieuw leiderschap, penthouse-meneer out, diplomaat in, een nieuw likje verf

nog niet zo lang geleden hadden ze het kostuum van studentenpartij aangetrokken

als democratie 66 plakken ze vervolgens een handtekening onder het stufi-gedoe en stonden ze aan het graf van het raadgevend referendum

en nu er lokaal gestemd moet worden komt aan het licht welke plannen allicht een beetje extreem zijn van de huidige groep 'democraten', is nogal onderwerp van gesprek geloof ik de afgelopen maanden/jaren

we kunnen het ook nog hebben over hun ongezonde drang naar europa als je wil
Ik zie niets exteremistisch in wat jij aanroert en hun pro-EU standpunt is al decennia een kernpunt waar velen achter staan, de steun voor de EU is nog nooit zo groot geweest in Europa dus volgens mij zit het extremisme ergens anders.
pi_208864364
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zoals wat, precies? Want ik zou wel eens willen weten op welke extreme ideeen ik heb gestemd. En de volgende keer weer ga stemmen, overigens.

Stoere staal uitslaan is prima, hoor, maar doe dan wel boter bij de vis.
Een blanco cheque van 25 miljard voor het stikstofprobleem zou ik vrij extreem willen noemen.
Iedereen die geen auto van 40 ruggen kan kopen het ongeveer onmogelijk maken om nog auto te kunnen rijden zou ik vrij extreem willen noemen.
Meer mensen binnen laten dan dat er überhaupt aan huizen bijgebouwd kan worden zou ik vrij extreem willen noemen.
Een lapzwans als minister van klimaat en energie die geen benul heeft heeft wat je met kernenergie kan zou ik vrij extreem willen noemen.
En dan heb ik nog niet eens over de stuitend arrogante houding van Kaag.
pi_208864365
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:37 schreef aTypisch het volgende:
of het feit dat die miljarden niet alleen naar boeren en natuur gaan, maar ook een systeem/manier om dat allemaal te tracken

d66 is de enige overgebleven (regerings)partij die volop inzet op dat ongecontroleerde miljardenfonds

regels verzinnen en implementeren is een, maar daar hoort dus ook een streng handhavingsbeleid bij

dat laatste scoort alleen niet zo goed, want een kosten/baten analyse wordt lastig te verdedigen
Gelul. Alle regeringspartijen staan nog steeds achter de fondsen en nogmaals, niets extremistisch aan en volgens mij ook niet verzonnen door D66 maar door de gehele coalitie.

Dat laatste geld voor wel meer partijen, persoonlijk zou ik eerder een partij die 50% van de natuurgebieden in Nederland wil opheffen extreem noemen, overigens.
pi_208864368
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:45 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Een blanco cheque van 25 miljard voor het stikstofprobleem zou ik vrij extreem willen noemen.
Iedereen die geen auto van 40 ruggen kan kopen het ongeveer onmogelijk maken om nog auto te kunnen rijden zou ik vrij extreem willen noemen.
Meer mensen binnen laten dan dat er überhaupt aan huizen bijgebouwd kan worden zou ik vrij extreem willen noemen.
Een lapzwans als minister van klimaat en energie die geen benul heeft heeft wat je met kernenergie kan zou ik vrij extreem willen noemen.
Kortom, je lult uit je nek en verzint een nieuwe definitie van extreem. Waarvan akte.
pi_208864394
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kortom, je lult uit je nek en verzint een nieuwe definitie van extreem. Waarvan akte.
Welnee, ik geef slechts mijn mening. Dat half Nederland zich straks geen huis en mobiliteit kan veroorloven door de ideeën van D’66 vind jij misschien heel normaal. Ik niet.
pi_208864632
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:45 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar een blanco cheque heeft geen bedrag ingevuld. :P

Het zou me niet verbazen als het dankzij het CDA is dat er in de onderhandelingen een hoger bedrag uit kwam dan D66 er voor over had.

quote:
Dit is niet waar. Ik wil geen auto van 40 ruggen zo even kopen en ik heb toch echt wel een auto waar ik ook in de komende decennia mee kan rijden.

quote:
Dat weinige bouwen komt juist door de stikstofcrisis, die ze willen oplossen.

quote:
Een minister die niet weet waar hij het over heeft (als dit al klopt), is natuurlijk niet extreem, maar gewoon dom.

quote:
Dat mag je uiteraard vinden, zoals de helft van Nederland, maar heeft verder niet zoveel met extreem te maken natuurlijk.
pi_208864758
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar een blanco cheque heeft geen bedrag ingevuld. :P

Het zou me niet verbazen als het dankzij het CDA is dat er in de onderhandelingen een hoger bedrag uit kwam dan D66 er voor over had.
[..]
Dit is niet waar. Ik wil geen auto van 40 ruggen zo even kopen en ik heb toch echt wel een auto waar ik ook in de komende decennia mee kan rijden.
[..]
Dat weinige bouwen komt juist door de stikstofcrisis, die ze willen oplossen.
[..]
Iemand die niet weet waar hij het over heeft (als dit al klopt), is natuurlijk niet extreem, maar gewoon dom.
[..]
Dat mag je uiteraard vinden, zoals de helft van Nederland, maar heeft verder niet zoveel met extreem te maken natuurlijk.
Blanco in zin qua hoe je uit wil geven. Er is nog totaal niets gespecificeerd, wat tamelijk opmerkelijk is voor zo’n bedrag.

Als het hebt over een auto die op fossiele brandstoffen rijdt dan kun je het met D'66 vergeten dat je daar nog decennia in kunt rijden. En als jij me drie elektrische gezinsauto's kunt aanwijzen onder de 40k, veel succes.

De stikstofcrisis is grotendeels administratief. Ja, er moet wel iets gedaan worden, maar doordat Nederland de administratie totaal anders heeft ingevuld dan andere landen is hier het probleem groter ofzo?

Laatste twee punten heb je wel gelijk in, maar de hele houding die men zich bij D'66 aanmeet tov het klootjesvolk staat me zwaar tegen.
pi_208866039
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:20 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Blanco in zin qua hoe je uit wil geven. Er is nog totaal niets gespecificeerd, wat tamelijk opmerkelijk is voor zo’n bedrag.

Als het hebt over een auto die op fossiele brandstoffen rijdt dan kun je het met D'66 vergeten dat je daar nog decennia in kunt rijden. En als jij me drie elektrische gezinsauto's kunt aanwijzen onder de 40k, veel succes.
Feit is dat er zo'n 3k subsidie zit op nieuwe elektrische auto's, 2k op 2e hands elektrische auto's en nog in ieder geval tm 2024 geen wegenbelasting en daarna verminderde wegenbelasting, wat ook weer een paar duizend euro subsidie is. Daarnaast kun je denk ik verwachten dat prijzen de komende tijd verder zullen dalen, naar mate meer geproduceerd zal worden.

Partijen die niet voor het aanpakken van CO2-uitstoot zijn, zie ik juist als extreem. D66 was niet de oorzaak van dit probleem. Ik ben het wel met je eens dat mobiliteit betaalbaar moet blijven ... en dan wel elektrische mobiliteit (of anderszins CO2-vriendelijker dan met een verbrandingsmotor).

quote:
De stikstofcrisis is grotendeels administratief. Ja, er moet wel iets gedaan worden, maar doordat Nederland de administratie totaal anders heeft ingevuld dan andere landen is hier het probleem groter ofzo?
Omdat er te veel uitstoot is rondom de bepaalde natuurgebieden volgens de rechter, waar CDA en VVD al vele jaren niks aan willen doen, maar wat ze wel redelijkerwijze konden weten, hebben we nu dit probleem. En dan heb je een partij die dat pappen en nat houden niet meer wil en lering trekt uit wat de rechter zegt, juist zodat we weer wel vooruit kunnen en dan zou die partij extreem hierin zijn? Ik zou juist eerder wijzen naar een aantal andere partijen.

quote:
Laatste twee punten heb je wel gelijk in, maar de hele houding die men zich bij D'66 aanmeet tov het klootjesvolk staat me zwaar tegen.
Mja, goed, dat je dat zo ervaart kan ik me voorstellen. Ik sta er zelf wel anders in.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-04-2023 20:55:04 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 09:48:57 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208870281
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie niets exteremistisch in wat jij aanroert en hun pro-EU standpunt is al decennia een kernpunt waar velen achter staan, de steun voor de EU is nog nooit zo groot geweest in Europa dus volgens mij zit het extremisme ergens anders.
Hun EU standpunt is weldegelijk extremer geworden. Het is (nog) niet de algemene koers, maar er is wel een significant grote vleugel binnen die partij die maar wat graag een federaal Europa wil. Dus alle soevereiniteit opgeven ten faveure van de EU. Ik vind dat persoonlijk best extreem en gigantisch onwenselijk, en ik snap wel dat men zich daartegen gaat verzetten als ze die geluiden horen.

Grgr, een Volt stemmer :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 23 april 2023 @ 09:52:31 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208870297
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 09:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hun EU standpunt is weldegelijk extremer geworden. Het is (nog) niet de algemene koers, maar er is wel een significant grote vleugel binnen die partij die maar wat graag een federaal Europa wil. Dus alle soevereiniteit opgeven ten faveure van de EU. Ik vind dat persoonlijk best extreem en gigantisch onwenselijk, en ik snap wel dat men zich daartegen gaat verzetten als ze die geluiden horen.
ja er is geen keus , als je met een munt verder wil dan moet je een regering een financieel beleid hebben
een unie kan best met ieder een eigen munt , maar een munt is alleen mogelijk voor een land
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208870384
quote:

[..]

Ik ken geen enkele D'66-/Voltstemmer die van de EU een superstaat of een federaal Europa willen maken en ik ken er aardig wat. Ik ben zelf een D'66-stemmer.

De angst hiervoor en dergelijke beschuldigingen komen uit rechtspopulistische kringen heb ik kunnen vaststellen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_208870416
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik ken geen enkele D'66-/Voltstemmer die van de EU een superstaat of een federaal Europa van willen maken en ik ken er aardig wat. Ik ben zelf een D'66-stemmer.

De angst hiervoor en dergelijke beschuldigingen komen uit rechtspopulistische kringen heb ik kunnen vaststellen.
https://d66.nl/nieuws/neem-lidmaatschap-eu-op-in-de-grondwet/

voorbeeldje van die rechts-populistische kringen is bovenstaande link

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2023 10:09:44 ]
pi_208870433
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2023 10:09 schreef aTypisch het volgende:

[..]
https://d66.nl/nieuws/neem-lidmaatschap-eu-op-in-de-grondwet/

voorbeeldje van die rechts-populistische kringen is bovenstaande link

En? Check maar even artikel 90, 91 en 92. We zijn er al aan gebonden.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 10:17:18 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208870505
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik ken geen enkele D'66-/Voltstemmer die van de EU een superstaat of een federaal Europa willen maken en ik ken er aardig wat. Ik ben zelf een D'66-stemmer.

Dan lig je echt onder een steen, mijn god.

Ik heb ze gewoon gezien hoor, en het is zelfs een standpunt van Volt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208870509
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:11 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
En? Check maar even artikel 90, 91 en 92. We zijn er al aan gebonden.
Ja we zijn er sowieso aan gebonden voorlopig, omdat je een klein landje bent dat afhankelijk is van kennis en spul doorvoeren/verkopen.

Maar het is een voorbeeld van een relatief extreem Europees standpunt, vind ik dan. En dat betekent niet dat je extremistisch bent als je er voor bent.

Je kunt daar toch ook gewoon voor staan? In plaats van iets raars te suggereren dat het alleen hersenspinsels zijn uit een bepaalde hoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2023 10:18:05 ]
pi_208870511
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dan lig je echt onder een steen, mijn god.

Ik heb ze gewoon gezien hoor, en het is zelfs een standpunt van Volt.
Beter lezen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 10:21:46 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208870543
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Beter lezen.
Je geeft als een typische D66 stemmer rechtspopulisme de schuld van alles, en ik weet 100% zeker dat dat onzin is. Hoe kan ik dit in godsnaam verkeerd opvatten?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208870575
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je geeft als een typische D66 stemmer rechtspopulisme de schuld van alles, en ik weet 100% zeker dat dat onzin is. Hoe kan ik dit in godsnaam verkeerd opvatten?
Waar geef ik precies rechtspopulisme de schuld van alles? PvdA, GroenLinks en SP moet ik ook niet hoor.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 10:29:42 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208870611
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Waar geef ik precies rechtspopulisme de schuld van alles? PvdA, GroenLinks en SP moet ik ook niet hoor.
Eromheen draaien en de inhoud negeren, weer typisch D66. Je bent mijn tijd niet waard, net als die hele machtspartij van je :W
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208870627
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Eromheen draaien en de inhoud negeren, weer typisch D66. Je bent mijn tijd niet waard, net als die hele machtspartij van je :W
Als er nou één partij is die alleen maar oog heeft voor inhoud en verder niets is het D66 wel :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208870645
quote:

[..]
Ik draai nergens omheen. Maar goed. Dag dag.
pi_208870661
quote:

[..]
soms vinden we elkaar, wet pussy
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 10:36:58 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208870708
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Als er nou één partij is die alleen maar oog heeft voor inhoud en verder niets is het D66 wel :')
Die partij heeft net zo veel stemmingswisselingen als een hoogzwangere vrouw, ik hou het niet meer bij :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208870733
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]
dan volg je de nederlandse politiek nog niet zo lang?
pi_208870822
Zoals met alle politieke partijen is ook D'66 niet zaligmakend. Ik ben niet met ze getrouwd. Ze sluiten wel het beste aan bij mijn wensen. Ik vind het prima als er meer geld en macht naar de EU gaan, maar niet grenzeloos. De EU blijft een statenunie wat mij betreft. Voor de macht in de wereldeconomie vind ik het belangrijk dat de EU een economisch machtsblok is en blijft. Daar hoort één munteenheid bij en dat gedoe met Italië, zet ze maar onder curatele.
pi_208870849
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Zoals met alle politieke partijen is ook D'66 niet zaligmakend. Ik ben niet met ze getrouwd. Ze sluiten wel het beste aan bij mijn wensen. Ik vind het prima als er meer geld en macht naar de EU gaan, maar niet grenzeloos. De EU blijft een statenunie wat mij betreft. Voor de macht in de wereldeconomie vind ik het belangrijk dat de EU een economisch machtsblok is en blijft. Daar hoort één munteenheid bij en dat gedoe met Italië, zet ze maar onder curatele.
die muntunie is juist in het verhaal met italië, griekenland of wat andere landen een heel groot probleem

maar utopisch denken is ook leuk, het is helemaal geen gegeven dat een sterk machtsblok een centrale munt vereist vanuit een centrale bank die weinig steun geniet en als organisatie pas net bestaat

pas recentelijk trekken ze agressief meer macht naar zich toe met een groeiende balans, bijvoorbeeld als veruit de grootste (en soms enige) koper van italiaanse staatsoblgiaties

dat gegoochel is echt niet zo makkelijk op te lossen met een land 'onder curatele' zetten, het is een groot experiment en geen zekerheidje zoals jij dat nu verkondigt

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2023 10:51:38 ]
pi_208870880
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2023 10:48 schreef aTypisch het volgende:

[..]
die muntunie is juist in het verhaal met italië, griekenland of wat andere landen een heel groot probleem

maar utopisch denken is ook leuk

Griekenland heeft terugbetaald. Ik geloofde Jan Kees de Jager destijds ook niet dat we alles zouden terugkrijgen. Toch is dat weldegelijk gebeurd door hervormingen onder druk van de EU.
pi_208871023
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die partij heeft net zo veel stemmingswisselingen als een hoogzwangere vrouw, ik hou het niet meer bij :@
Noem er eens een paar?

quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2023 10:38 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dan volg je de nederlandse politiek nog niet zo lang?
Hoe kom je daar zo bij?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208871032
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Griekenland heeft terugbetaald. Ik geloofde Jan Kees de Jager destijds ook niet dat we alles zouden terugkrijgen. Toch is dat weldegelijk gebeurd door hervormingen onder druk van de EU.
er is 300+ miljard uitgeleend geloof ik (privaat en vanuit EU-landen)

jij hebt het denk ik over dat IMF leninkje van enkele miljarden?

nogal grappig dat je doet alsof de boel daar op de rit is ofzo

voor het beeld:
https://www.ceicdata.com/(...)99%20to%20Sep%202022.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 11:06:57 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208871067
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:04 schreef BlackLining het volgende:
Noem er eens een paar?
Oh, je meende dat... verdomme _O-

De partij van het onderwijs
De partij voor het referendum
De partij van hier scheiden onze wegen
De partij van stikstof niet later dan 2030

Al die dingetjes hebben één ding gemeen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208871076
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2023 11:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]
er is 300+ miljard uitgeleend geloof ik (privaat en vanuit EU-landen)

jij hebt het denk ik over dat IMF leninkje van enkele miljarden?

nogal grappig dat je doet alsof de boel daar op de rit is ofzo

voor het beeld:
https://www.ceicdata.com/(...)99%20to%20Sep%202022.
Zit gewoon rente op. Nederland verdient daar aan omdat wij goedkoper kunnen lenen.
pi_208871091
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Noem er eens een paar?
https://d66.nl/nieuws/nieuwe-studiebeurs/

samen met de VVD stonden ze eerder nog wel achter hun plannetje:

https://www.volkskrant.nl(...)-verder-af~b0da10d9/

en je kunt bijvoorbeeld ook doen alsof ze hun naam nog eer aan doen, maar dat is ook jezelf voor de gek houden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2023 11:14:17 ]
pi_208871094
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Niet alles hoor, gaat vooral om die IMF lening. Maar die was ook het belangrijkste, leningen binnen de EU zijn niet zo'n probleem als Griekenland zijn eigen financieën op orde heeft. En dat heeft het inmiddels vrij behoorlijk. Niet voor niets staat het land inmiddels niet meer onder verscherpt toezicht. Die economie draait inmiddels bijzonder aardig en dan is een hoge staatsschuld verder geen ramp.

Je kunt Griekenland gerust een succesverhaal van de EU noemen. Stel je daarbij ook even voor hoe groot de teringbende was geweest als Griekenland daadwerkelijk failliet was gegaan en de economie was ingestort, ookal had je ze uit de EU gezet (wat los daarvan echt extreem onverstandig was geweest).

Maar ja he. Griekanland hur hur de hardwerkde gewone blanke Nederlandse heteroman ;( ;( ;(
pi_208871120
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zit gewoon rente op. Nederland verdient daar aan omdat wij goedkoper kunnen lenen.
dit ontkent niemand?
pi_208871133
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oh, je meende dat... verdomme _O-

De partij van het onderwijs
De partij voor het referendum
De partij van hier scheiden onze wegen
De partij van stikstof niet later dan 2030

Al die dingetjes hebben één ding gemeen.
Ah, dus dat bedoel je. Je mag als partij niet je standpunt herzien of compromissen sluiten?

Ik vind dat juist positief. Dat je een referendum invoert wat niet goed blijkt te werken (en waar ik persoonlijk ook fel tegenstander van ben), dat je het dan ook weer gewoon af durft te schaffen. Je kunt wel op je strepen gaan staan met hier scheiden onze wegen, maar dan hadden we nu alsnog geen regering gehad. Je kut wel eisen dat studenten worden gecompenseerd voor achterlijke VVD-CDA plannen in het verleden, maar als je de enige partij bent die daarvoor gaat opkomen moet je je ook realiseren dat je niet alles wat je wilt binnen gaat slepen.

Dat is realistische politiek. Kijk voor het andere uiterste eens naar Wilders. Grote bek, geen druppel water bij de wijn, en standpunten uit 1970. Leuk hoor, krijgt alleen helemaal niks voor elkaar.

Er is in de recente geschiedenis geen één partij geweest die zijn hele programma heeft kunnen doorduwen. Gelukkig maar.
pi_208871156
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Niet alles hoor, gaat vooral om die IMF lening. Maar die was ook het belangrijkste, leningen binnen de EU zijn niet zo'n probleem als Griekenland zijn eigen financieën op orde heeft. En dat heeft het inmiddels vrij behoorlijk. Niet voor niets staat het land inmiddels niet meer onder verscherpt toezicht. Die economie draait inmiddels bijzonder aardig en dan is een hoge staatsschuld verder geen ramp.

Je kunt Griekenland gerust een succesverhaal van de EU noemen. Stel je daarbij ook even voor hoe groot de teringbende was geweest als Griekenland daadwerkelijk failliet was gegaan en de economie was ingestort, ookal had je ze uit de EU gezet (wat los daarvan echt extreem onverstandig was geweest).

Maar ja he. Griekanland hur hur de hardwerkde gewone blanke Nederlandse heteroman ;( ;( ;(
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ah, dus dat bedoel je. Je mag als partij niet je standpunt herzien of compromissen sluiten?

Ik vind dat juist positief. Dat je een referendum invoert wat niet goed blijkt te werken (en waar ik persoonlijk ook fel tegenstander van ben), dat je het dan ook weer gewoon af durft te schaffen. Je kunt wel op je strepen gaan staan met hier scheiden onze wegen, maar dan hadden we nu alsnog geen regering gehad. Je kut wel eisen dat studenten worden gecompenseerd voor achterlijke VVD-CDA plannen in het verleden, maar als je de enige partij bent die daarvoor gaat opkomen moet je je ook realiseren dat je niet alles wat je wilt binnen gaat slepen.

Dat is realistische politiek. Kijk voor het andere uiterste eens naar Wilders. Grote bek, geen druppel water bij de wijn, en standpunten uit 1970. Leuk hoor, krijgt alleen helemaal niks voor elkaar.
luchtkastelen en recht praten wat krom is

griekenland een succesverhaal, knap hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2023 11:14:00 ]
pi_208871166
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2023 11:13 schreef aTypisch het volgende:

[..]
[..]
luchtkastelen en recht praten wat krom is

griekenland een succesverhaal, knap hoor
Inhoudelijk meesterlijk sterke reactie _O_ D66 kan hier een voorbeeld aan nemen.
pi_208871265
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Inhoudelijk meesterlijk sterke reactie _O_ D66 kan hier een voorbeeld aan nemen.
dat je zelf een lap tekst in elkaar flanst betekent niet dat de ander daar dan ook tijd in moet stoppen

als je nou nog een interessant punt maakte, maar er staat eigenlijk niks in

het einde van beide posts zijn wel veelzeggend, muh wilders en muh heteroman
pi_208871324
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2023 11:22 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dat je zelf een lap tekst in elkaar flanst betekent niet dat de ander daar dan ook tijd in moet stoppen

als je nou nog een interessant punt maakte, maar er staat eigenlijk niks in

het einde van beide posts zijn wel veelzeggend, muh wilders en muh heteroman
En dan wel verwachten dat ik me met behoorlijk argumentatie verweer tegen die losse flodders van je _O-

Grapjoekel.
pi_208871379
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2023 11:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]
En dan wel verwachten dat ik me met behoorlijk argumentatie verweer tegen die losse flodders van je _O-

Grapjoekel.
Dat verwacht ik niet van je. Dat doe je toch echt zelf, vrijwillig

En daar ligt een beetje je probleem geloof ik ook. Die reacties die je schrijft duiden er sterk op dat je voor andere mensen invult wat ze denken. Matige eigenschap :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2023 11:29:45 ]
pi_208872538
quote:

[..]

Alweer een verzinsel. Als je paragrafen van VOLT en D66 over de EU vergelijkt is daar nauwelijks verschil tussen te bekennen en nergens zegt D66 naar een federale Staat toe te werken. ''

https://d66.nl/verkiezing(...)at-dicht-bij-mensen/

https://voltnederland.org/een-europa

Mischien moet je toch eens lezen wat de partijen zelf zeggen?
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:00:33 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872545
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 12:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alweer een verzinsel. Als je paragrafen van VOLT en D66 over de EU vergelijkt is daar nauwelijks verschil tussen te bekennen en nergens zegt D66 naar een federale Staat toe te werken. ''

https://d66.nl/verkiezing(...)at-dicht-bij-mensen/

https://voltnederland.org/een-europa

Mischien moet je toch eens lezen wat de partijen zelf zeggen?
quote:
Het is (nog) niet de algemene koers
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208872569
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
[..]

VOLT wil Nederland een wingewest van de federale EU maken. Ja, dat zeggen ze niet maar dat is echt wat ze willen, ik heb er geen bewijs voor maar dat boeit niet want het is zo'n lekkere frame.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:04:48 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872614
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
VOLT wil Nederland een wingewest van de federale EU maken. Ja, dat zeggen ze niet maar dat is echt wat ze willen, ik heb er geen bewijs voor maar dat boeit niet want het is zo'n lekkere frame.
Als ik D66 stemmers op het internet zie zeggen dat ze voor een federaal Europa zijn, dan is dat toch precies in lijn met wat ik hier zeg? En ik heb niet op Volt gestemd om hun EU standpunt, in tegendeel zelfs. Landelijk zou ik er ook voor geen goud op stemmen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208872628
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als ik D66 stemmers op het internet zie zeggen dat ze voor een federaal Europa zijn, dan is dat toch precies in lijn met wat ik hier zeg? En ik heb niet op Volt gestemd om hun EU standpunt, in tegendeel zelfs. Landelijk zou ik er ook voor geen goud op stemmen.
Oh nu is het ineens niet de partij maar anonieme D66 stemmers op het Internet? Ja, donder even lekker op, zeg, dit slaat helemaal nergens meer op.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:11:32 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872707
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh nu is het ineens niet de partij maar anonieme D66 stemmers op het Internet? Ja, donder even lekker op, zeg, dit slaat helemaal nergens meer op.
Je valt me aan op dingen die ik nooit gezegd heb, ik had jou wel wat hoger zitten dan dit.

quote:
maar er is wel een significant grote vleugel binnen die partij die maar wat graag een federaal Europa wil.
Als ik het over partijvleugels heb, heb ik het over iedereen die geaffilieerd is met een partij, dus ook de trouwe stemmers. En ook onder de leden zelf zal er vast en zeker een groep zijn die pro-federalisatie is, net zoals dat Volt daar weldegelijk voor staat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208872722
Ik ben het zeer zeker niet met het commentaar hier op D66 eens, maar dat D66 veel weerstand op roept hebben ze toch echt aan hun zelf te danken. Allereerst heb je zo'n enorm slechte politicus als Tjeerd de Groot die nog nooit van samenwerken en nadenken voor je iets zegt heeft gehoord. Die kunnen ze blijkbaar niet zijn mond laten houden. En verder presenteert D66 zich al 15 jaar vooral als de partij tegen... eerst tegen PVV, daarna tegen FvD en nu tegen BBB. Daar draaien hun campagnes om, die tegenstem. Dat je daarmee veel weerstand op roept is niet onlogisch. Vooral als je nu verdorie de partij die het dichtst bij je staat, GL, ook nog eens aan gaat vallen. Volgens mij graaf je dan je eigen graf.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:16:03 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872773
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:12 schreef Hanca het volgende:
Ik ben het zeer zeker niet met het commentaar hier op D66 eens, maar dat D66 veel weerstand op roept hebben ze toch echt aan hun zelf te danken. Allereerst heb je zo'n enorm slechte politicus als Tjeerd de Groot die nog nooit van samenwerken en nadenken voor je iets zegt heeft gehoord. Die kunnen ze blijkbaar niet zijn mond laten houden. En verder presenteert D66 zich al 15 jaar vooral als de partij tegen... eerst tegen PVV, daarna tegen FvD en nu tegen BBB. Daar draaien hun campagnes om, die tegenstem. Dat je daarmee veel weerstand op roept is niet onlogisch. Vooral als je nu verdorie de partij die het dichtst bij je staat, GL, ook nog eens aan gaat vallen. Volgens mij graaf je dan je eigen graf.
Het is toch wel ergens ironisch dat ze nu langzaam datgeen aan het worden zijn waar ze al die jaren tegen gestreden hebben. Ben erg blij dat het nu ook onder hun kiezers duidelijk is hoe het echt zit, want al die linkse stemmen op D66 hebben daadwerkelijk links echt heel erg pijn gedaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208872829
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:12 schreef Hanca het volgende:
D66 is de tegenpartij. Maar natuurlijk :') Wat val jij hier door de mand zeg. Zelf oerconservatief stemmen maar D66 is overal tegen. Hooguit tegen Gristelijk gelul op scholen maar dan houdt het ook wel op, en uiteraard valt daar prima wat voor te zeggen in de 21e eeuw.

Als ik zo dit topic hier moet geloven is D66 een soort Communistisch-rechtse liberaalfederale conservatieve tegenpartij vol klimaatdrammers.

't is nog al.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door BlackLining op 23-04-2023 13:26:21 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:21:57 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872857
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 13:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]
D66 is de tegenpartij. Maar natuurlijk :')

Als ik zo dit topic hier moet geloven is D66 een soort Communistisch-rechtse liberaalfederale conservatieve tegenpartij vol klimaatdrammers.

't is nog al.
De partij die volle bak campagne voerde voor 'Stem nieuw leiderschap' en er vervolgens helemaal niets van waar heeft gemaakt wordt bekritiseerd wegens het vrolijk mee huppelen met Rutte? Ongehoord zeg ik je.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:22:19 #73
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872861
quote:
en dat allemaal omdat ze een succesvolle vrouw als fractievoorzitter hebben
Jij bent af :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208872884
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De partij die volle bak campagne voerde voor 'Stem nieuw leiderschap' en er vervolgens helemaal niets van waar heeft gemaakt wordt bekritiseerd wegens het vrolijk mee huppelen met Rutte? Ongehoord zeg ik je.
Als je niet de grootste partij van het land bent is het nou eenmaal vrij lastig om de minister president te vervangen.

Nee. Dan Geert en Thierry. Die zouden nooit met Rutte samenwerken. Ze krijgen dan ook werkelijk geen halve komma van hun programma voor elkaar maar dat maakt niet uit. Ze zeggen in ieder geval waar het op staat |:)
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:26:09 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872910
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 13:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Als je niet de grootste partij van het land bent is het nou eenmaal vrij lastig om de minister president te vervangen.

Nee. Dan Geert en Thierry. Die zouden nooit met Rutte samenwerken. Ze krijgen dan ook werkelijk geen halve komma van hun programma voor elkaar maar dat maakt niet uit. Ze zeggen in ieder geval waar het op staat |:)
Dit is precies het staaltje whataboutism waar D66 in de post boven je voor bekritiseerd wordt. De partij tegen Geert, de partij tegen Thierry. De partij die in alle 12 de provincies buiten spel gezet is door zichzelf.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208872928
quote:

[..]
D66 is de tegenpartij. Maar natuurlijk :')

't is nog al.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het heeft niks te maken met Kaag. Sterker: onder haar werd het eerst anders.

Pechtold heeft gewoon altijd campagne tegen Wilders en tegen Baudet gevoerd. Daar deed hij ook niet geheimzinnig over, dat was de strategie om weer groter te worden. Dat heeft hij zelf echt tientallen malen gezegd.

Onder Kaag ging de landelijke campagne weer meer inhoudelijk, maar met de provinciale verkiezingen haalden ze weer de oude strategie boven. Dit keer tegen BBB. Maar waar een forse campagne tegen de haatzaaiers van PVV en de volslagen idioten van FvD nog wel werd begrepen, is er geen begrip voor een campagne tegen de BBB. Je kunt inhoudelijk vanalles vinden van de BBB (doe ik ook), maar de provinciale mensen van die partij zijn gewoon bezorgde burgers. Daar ga je niet zo extreem campagne tegen voeren. En die sluit je ook niet op voorhand uit.

Dus ja, D66 heeft zichzelf hier enorm in de voet geschoten. En zich in het kabinet ook in een hoek gemanoeuvreerd. Ze probeerden het laatste debat alsnog te zeggen dat 2030 toch niet het grootste breekpunt is, maar dat gaat inmiddels niet meer geloofwaardig, na de grote woorden van De Groot. Terwijl in Nederland niemand meer denkt dat 2030 überhaupt haalbaar is.
pi_208872930
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit is precies het staaltje whataboutism waar D66 in de post boven je voor bekritiseerd wordt. De partij tegen Geert, de partij tegen Thierry. De partij die in alle 12 de provincies buiten spel gezet is door zichzelf.
Neuh, dat is wat jij erin leest. Waar je aan voorbij gaat is dat voortschrijdend inzicht en de bereidheid compromissen te sluiten en te backtracken bijdraagt aan realistische politiek en een bestuurbaar land.

Jij zet dat hier weg als slechte eigenschap. Dat is het niet, het is constructief. Dat je het niet eens bent met de richting waarin de wereld zich verder ontwikkelt en waar wij bar weinig invloed op hebben, staat daar los van.
pi_208872942
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Pechtold heeft gewoon altijd campagne tegen Wilders en tegen Baudet gevoerd. Daar deed hij ook niet geheimzinnig over, dat was de strategie om weer groter te worden. Dat heeft hij zelf echt tientallen malen gezegd.

Onder Kaag ging de landelijke campagne weer meer inhoudelijk, maar met de provinciale verkiezingen haalden ze weer de oude strategie boven. Dit keer tegen BBB. Maar waar een forse campagne tegen de haatzaaiers van PVV en de volslagen idioten van FvD nog wel werd begrepen, is er geen begrip voor een campagne tegen de BBB. Je kunt inhoudelijk vanalles vinden van de BBB (doe ik ook), maar de provinciale mensen van die partij zijn gewoon bezorgde burgers. Daar ga je niet zo extreem campagne tegen voeren. En die sluit je ook niet op voorhand uit.

Dus ja, D66 heeft zichzelf hier enorm in de voet geschoten. En zich in het kabinet ook in een hoek gemanoeuvreerd. Ze probeerden het laatste debat alsnog te zeggen dat 2030 toch niet het grootste breekpunt is, maar dat gaat inmiddels niet meer geloofwaardig, na de grote woorden van De Groot. Terwijl in Nederland niemand meer denkt dat 2030 überhaupt haalbaar is.
Welke extreme campagne heb jij het in godsnaam over? :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:31:13 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208872961
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 13:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Neuh, dat is wat jij erin leest. Waar je aan voorbij gaat is dat voortschrijdend inzicht en de bereidheid compromissen te sluiten en te backtracken bijdraagt aan realistische politiek en een bestuurbaar land.

Jij zet dat hier weg als slechte eigenschap. Dat is het niet, het is constructief. Dat je het niet eens bent met de richting waarin de wereld zich verder ontwikkelt en waar wij bar weinig invloed op hebben, staat daar los van.
De D66 staat helemaal nergens anders meer voor. Ik vond hun landelijke campagne vorig jaar echt de pure definitie van kansloos. "Stem op de persoon Kaag voor nieuw leiderschap, want wij hebben inhoudelijks niks beters te melden!". En als ze mogen regeren lopen ze als een trouw hondje Rutte achterna. Je kan net zo goed op de VVD stemmen, bereik je hetzelfde mee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208872967
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 13:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Welke extreme campagne heb jij het in godsnaam over? :')
Tja, als je de campagne niet gevolgd hebt, snap ik dat je deze opmerkingen niet snapt. De Volkskrant (toch een krant die meestal op de hand van D66 is) zag het ook: https://www.volkskrant.nl(...)pvattingen~b1f16e6d/
pi_208872973
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De D66 staat helemaal nergens anders meer voor. Ik vond hun landelijke campagne vorig jaar echt de pure definitie van kansloos. "Stem op de persoon Kaag voor nieuw leiderschap, want wij hebben inhoudelijks niks beters te melden!". En als ze mogen regeren lopen ze als een trouw hondje Rutte achterna. Je kan net zo goed op de VVD stemmen, bereik je hetzelfde mee.
Er zijn meer conservatieve zetels in het kabinet dan progressieve. Wat had je anders verwacht? :')

Je snapt echt niet hoe ons politiek stelsel werkt he, met die coalities.
pi_208872980
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ben je aan het trollen?
pi_208873031
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat BBB niets gaat klaarspelen en vind het ook volkomen logisch dat D'66 niet bereid is met BBB aan tafel te gaan zitten en andersom ook niet. Ik verwacht dat het stikstofgebeuren via de RvS en de EU uitgespeeld gaat worden. Trouwens een hele slechte zaak dat de eerste kamer als politiek instrument wordt gebruikt. Hun taak gaat namelijk over de wettelijke uitvoerbaarheid. Tegenwoordig moet dat helaas via een rechter.
pi_208873082
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik verwacht dat het stikstofgebeuren via de RvS en de EU uitgespeeld gaat worden.
En dan kun je dus vervolgens prima samenwerken met BBB. Mee sturen hoe het stikstofdeel moet worden ingevuld, maar ook op allerlei andere onderwerpen. Dat is wat PvdA en in sommige provincies GL prima begrepen hebben. Met BBB in de provincies valt namelijk zo lijkt het tot nu toe nog best te praten. Al is het natuurlijk wachten op de eerste coalitieakkoorden.

Want je hebt gelijk: niks doen gaat niet gebeuren, ook niet als BBB overal in hun eentje een meerderheid had gehaald. Daar hoef je dus ook niet bang voor te zijn.
pi_208873179
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, als je de campagne niet gevolgd hebt, snap ik dat je deze opmerkingen niet snapt. De Volkskrant (toch een krant die meestal op de hand van D66 is) zag het ook: https://www.volkskrant.nl(...)pvattingen~b1f16e6d/
Dus omdat D66 wil vasthouden aan 2030 is het een oneerlijke partij die 'keihard campagne voert tegen BBB'?

Dat D66 zich daar al hard voor maakte ruim voordat de trekker van Van der Plas op het Binnenhof arriveerde vergeten we dan maar gewoon.

D66 is tegen bestuurlijk getreuzel en uitstelgedrag rondom urgente themas als klimaat, natuur en milieu. Zo kun je elke partij wel wegzetten als boos en tegen ja.

CU is toch ook tegen wetenschappelijk gegrond onderwijs en zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen. De VVD is toch ook tegen sociaal-economische zekerheid. De PvdA ook. Tégen moderne slavernij. Veel gekker moet het toch niet meer worden.

8)7
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 13:58:37 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208873268
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 13:32 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Er zijn meer conservatieve zetels in het kabinet dan progressieve. Wat had je anders verwacht? :')

Je snapt echt niet hoe ons politiek stelsel werkt he, met die coalities.
Ik ben niet zo'n simpel figuur die het hele politieke systeem samenvat met een conservatief vs progressief schaal, daar ga ik echt niet in mee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208873272
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 13:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dus omdat D66 wil vasthouden aan 2030 is het een oneerlijke partij die 'keihard campagne voert tegen BBB'?

Dat D66 zich daar al hard voor maakte ruim voordat de trekker van Van der Plas op het Binnenhof arriveerde vergeten we dan maar gewoon.

D66 is tegen bestuurlijk getreuzel en uitstelgedrag rondom urgente themas als klimaat, natuur en milieu. Zo kun je elke partij wel wegzetten als boos en tegen ja.

CU is toch ook tegen wetenschappelijk gegrond onderwijs en zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen. De VVD is toch ook tegen sociaal-economische zekerheid. De PvdA ook. Tégen moderne slavernij. Veel gekker moet het toch niet meer worden.

8)7
Je hebt de campagne duidelijk niet gevolgd. Geeft niet. Maar voor de campagne ging het helemaal niet steeds over 2030, maar zette D66 zich enorm af tegen heel BBB. Zoals hun strategie gewoon vaak is: zoek een opponent en ga daar tegen vechten, zo maak je elkaar groot. Dat kun je toch ook gewoon (net als Pechtold) toegeven, dat dat de strategie van D66 nou eenmaal vaak is.
pi_208877525
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 13:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, dat is volkomen terecht. Het verhaal dat het extremisten zouden zijn en overal tegen, dat is onzin naar mijn mening.
pi_208878019
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat is volkomen terecht. Het verhaal dat het extremisten zouden zijn en overal tegen, dat is onzin naar mijn mening.
Overal tegen zijn ze ook zeker niet, maar als je campagne voert als grote concurrent van een partij (wat ze succesvol deden bij PVV en FvD) en die partij die je als grote tegenstander neer hebt gezet blijkt niet alleen te winnen, maar er valt prima mee te praten, dan komt die taktiek gewoon als een boemerang terug. En dat is wat je nu ziet in de provincies. Want je gaat me niet vertellen dat GL zo veel dichter bij BBB staat dan D66 qua gedachtegoed.
pi_208878152
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Overal tegen zijn ze ook zeker niet, maar als je campagne voert als grote concurrent van een partij (wat ze succesvol deden bij PVV en FvD) en die partij die je als grote tegenstander neer hebt gezet blijkt niet alleen te winnen, maar er valt prima mee te praten, dan komt die taktiek gewoon als een boemerang terug. En dat is wat je nu ziet in de provincies. Want je gaat me niet vertellen dat GL zo veel dichter bij BBB staat dan D66 qua gedachtegoed.
Waar heb je het over met GL?
  zondag 23 april 2023 @ 18:49:01 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208878162
Zou een zegen voor het hele land zijn als we eindelijk van heel dat D66 zijn verlost... in de gemeenten, in de provincies en in de kamers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208878368
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 18:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waar heb je het over met GL?
GL komt wel in coalities. Dat D66 letterlijk overal tot nu toe (alleen Utrecht nog een kans) er buiten valt, heeft dus geen inhoudelijke reden.
pi_208881229
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 19:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
GL komt wel in coalities. Dat D66 letterlijk overal tot nu toe (alleen Utrecht nog een kans) er buiten valt, heeft dus geen inhoudelijke reden.
Sterker nog, ik durf de stelling wel aan dat GL op natuur nog verder van BBB af staat dan D66. Dat is inderdaad het ultieme bewijs dat D66 zichzelf langs de zijlijn heeft gemanoeuvreerd. Nu rest slechts nog wild om zich heen slaan.
zie email 27 oktober
pi_208898067
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 02:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Sterker nog, ik durf de stelling wel aan dat GL op natuur nog verder van BBB af staat dan D66. Dat is inderdaad het ultieme bewijs dat D66 zichzelf langs de zijlijn heeft gemanoeuvreerd. Nu rest slechts nog wild om zich heen slaan.
Ik moet zeggen dat de opstelling van GL mij meevalt. Ook een partij die voorheen erom bekendstond moeilijk water bij de wijn te kunnen doen.
Incelfrikandel
pi_208905609
In waterschap Aa en Maas lijken we de BBB-dans te gaan ontspringen _O_

quote:
Grote winnaar BBB definitief niet in coalitie Aa en Maas: ‘Bewust naar tegenstellingen gezocht’

De BoerBurgerBeweging denderde in maart het waterschapsbestuur binnen. Zeven zetels won de fractie onder leiding van Jolanda Nooijen, tuinbouw-onderneemster in Volkel. Maar in de coalitie is geen plaats voor BBB. Maandag werd bekend dat Water Natuurlijk, VVD, PvdA en ‘Geborgd landbouw en natuur’ een coalitie-akkoord hebben bereikt. Daarmee is het pleit voor de nieuwkomer beslecht.

Twee grootste winnaars uitgesloten
BBB is daar niet over te spreken. ,,Allereerst vinden we het niet netjes dat we dit via een persbericht moeten vernemen”, zegt fractievoorzitter Nooijen in een reactie. ,,Los daarvan doet deze coalitie natuurlijk geen recht aan de verkiezingsuitslag. Op deze manier worden de twee grootste winnaars van de verkiezingen, BBB en Partij voor de Dieren, uitgesloten.”
https://www.bd.nl/brabant(...)en-gezocht~a1cc8377/

Prima ^O^

PvdD had ik geen moeite mee gehad, maar BBB uit het waterschap is ongelofelijk goed nieuws voor de arme zandgrond en die paar plukjes hoogveen die we hier nog over hebben. Mooi beide uitersten eruit en goed over het midden.

Nu de Dommel nog. Daar lijkt het ook mee te gaan vallen.
pi_208906037
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]

Prima ^O^

PvdD had ik geen moeite mee gehad, maar BBB uit het waterschap is ongelofelijk goed nieuws voor de arme zandgrond en die paar plukjes hoogveen die we hier nog over hebben. Mooi beide uitersten eruit en goed over het midden.

Ik vind zo'n houding altijd een beetje sneu. Je mag blij zijn als je wint, maar je hoeft niet te gaan vingerwijzen degene die verliest, toch? Je draagt trouwens precies het punt van BBB aan; voor een paar plukjes grond gooi je dus allerlei andere dingen op slot. BBB is niet anti-stikstof, maar wel anti-gedwongen uitkoop. En ik heb zelf geen BBB gestemd ;)
't Echte en 't ware!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2023 @ 10:31:45 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208906041
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]

Prima ^O^

Mazzelpik
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2023 @ 10:36:31 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208906088
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:31 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ik vind zo'n houding altijd een beetje sneu. Je mag blij zijn als je wint, maar je hoeft niet te gaan vingerwijzen degene die verliest, toch? Je draagt trouwens precies het punt van BBB aan; voor een paar plukjes grond gooi je dus allerlei andere dingen op slot. BBB is niet anti-stikstof, maar wel anti-gedwongen uitkoop. En ik heb zelf geen BBB gestemd ;)
Ik vind het altijd zo treurig hoe weinig mensen eigenlijk weten over waterschappen. Hint: de naam.

Jullie onwetenden zorgen ervoor dat plekken zoals Rijnland langzaam naar de klote mogen gaan. Waterschappen gaan over helemaal niets van die populistische BBB onderwerpen, echt niets.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208906176
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik vind het altijd zo treurig hoe weinig mensen eigenlijk weten over waterschappen. Hint: de naam.

Jullie onwetenden zorgen ervoor dat plekken zoals Rijnland langzaam naar de klote mogen gaan. Waterschappen gaan over helemaal niets van die populistische BBB onderwerpen, echt niets.
Daarom heb ik er ook niet op gestemd, ik reageer alleen op de uitspraak die werd gedaan, dat BBB nu toch goddank van de plukjes natuur van BlackLining af zou gaan blijven. En wat er dus mis is met zo'n uitspraak.
't Echte en 't ware!
pi_208906343
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet over stikstof nee. Wel over grondwaterstand. En onder Aa en Maas valt het hoogveen van de Peel.

Daar is een te lage grondwaterstand echt funest. Dus ja, ik ben heel erg blij dat de agrarische sector daar niet teveel te vertellen krijgt.

Edit: en dat geldt ook voor de Kampina in Dommelgebied en de blauwgraslanden ten zuiden van de Maas. Ongelofelijk kwetsbaar. Daarnaast zul je zeker in dit gebied, met de aanvoerstromen van de Maas, moeten toewerken naar realistisch waterbeheer. Daar past het niet in dat je het hele grondwaterpeil gaat aanpassen aan de agrarische sector. Op langere termijn riskeer je met zulke stilstand veel ellende, zowel met teveel als te weinig water.

[ Bericht 18% gewijzigd door BlackLining op 26-04-2023 11:06:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')