abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 14 april 2023 @ 17:08:33 #1
375570 crew  Cyan9
pi_208771688
De verkiezingen zijn geweest, hier alle uitslagen:
https://nos.nl/collectie/(...)e-statenverkiezingen
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208771776
Hunze en Aa's, waar ik nu woon, gaat in het waterschap trouwens van Water Natuurlijk, PvdA, ChristenUnie en Geborgd Ongebouwd naar BBB, Water Natuurlijk, PvdA en Geborgd Ongebouwd.

Waarom die laatste boerenclub er nou steeds bij moet...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208790923
De Eerste Kamer verkiezingen worden steeds spannender, nu is het de vraag of de coalitie elkaar nog wel een extra zetel gunt: https://www.ad.nl/politie(...)rste-kamer~a7ed20d3/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 april 2023 @ 17:02:23 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208792823
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 17:21 schreef Hanca het volgende:
Hunze en Aa's, waar ik nu woon, gaat in het waterschap trouwens van Water Natuurlijk, PvdA, ChristenUnie en Geborgd Ongebouwd naar BBB, Water Natuurlijk, PvdA en Geborgd Ongebouwd.

Waarom die laatste boerenclub er nou steeds bij moet...
Omdat de boeren natuurlijk meer verstand hebben van water dan ons. Snap dat dan.

:')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208810873
Hier in BN de Stem/AD vandaag een artikel over Haagse onvrede in PvdA/Groenlinks omdat die elkaar in de provincies niet vasthouden. Ofwel, de establishmentpartijen die riepen/hoopten dat BBB geen verantwoordelijkheid zou nemen of zou imploderen, gaan zelf weer als eerst rollebollend over straat.
't Echte en 't ware!
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 19 april 2023 @ 19:09:35 #7
408813 crew  trein2000
pi_208828878
twitter
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208829161
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ook hier weer een advies wat veel slechter had kunnen zijn wat mij betreft.

Op Flevoland na, vallen alle provincies me eerlijk gezegd heel erg mee. Over het algemeen vrij brede coalities (op Zeeland na dan, maar daar is links ook gewoon wel erg klein).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 19 april 2023 @ 19:36:48 #9
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208829287
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat valt mij nog alleszins mee!
Opvallende combinatie wel, geen CDA en flink meer zetels dan nodig voor een meerderheid. Benieuwd of deze combinatie straks ook daadwerkelijk zo gaat onderhandelen en of er dan in het proces nog een partij af gaat vallen.
En PvdA en GL hier in ieder geval nog wel samen dus :P
  Moderator donderdag 20 april 2023 @ 10:52:36 #10
375570 crew  Cyan9
pi_208834530
Ik weet niet hoe ze provinciaal liggen, maar een combinatie van GL en SGP klinkt toch ergens heeeel bijzonder.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208861969
quote:
BBB kiest in provincie voor VVD, PvdA en zelfs GroenLinks, maar niet D66

Nu deze week ook in Overijssel de verkenners hun werk hebben afgerond is in alle provincies min of meer duidelijk welke kant het op gaat met de formatie van Gedeputeerde Staten. BBB zit als grootste partij en grote winnaar van de verkiezingen overal aan de onderhandelingstafel.
https://nos.nl/artikel/24(...)nlinks-maar-niet-d66

Samenvatting van de tussenstand bij de formaties. Het meest opvallende is dat D66 in alle provincies voorlopig oppositie mag voeren.
Incelfrikandel
pi_208862670
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 14:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)nlinks-maar-niet-d66

Samenvatting van de tussenstand bij de formaties. Het meest opvallende is dat D66 in alle provincies voorlopig oppositie mag voeren.
D’66 oogst wat het zaait.
pi_208862763
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:43 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
D’66 oogst wat het zaait.
Wat zaait D66?
pi_208862860
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat zaait D66?
Ze hebben vooral in de verkiezingen richting BBB gedaan wat ze altijd tegen PVV en FvD deden: een tweestrijd maken. Pechtold tegen Wilders en later Pechtold tegen Baudet. Dat hebben ze nu ook gedaan met Van der Plas, maar BBB is natuurlijk geen FvD of PVV, de anderen willen er prima mee regeren. Van der Plas is ook geen Wilders of Baudet. En dan kom je dus in de positie dat jij overal buiten valt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208862922
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat zaait D66?
Ze komen met zulke extreme ideeën dat ieder die er geen fan van is bijna automatisch een hekel aan hen krijgt.
pi_208863310
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze hebben vooral in de verkiezingen richting BBB gedaan wat ze altijd tegen PVV en FvD deden: een tweestrijd maken. Pechtold tegen Wilders en later Pechtold tegen Baudet. Dat hebben ze nu ook gedaan met Van der Plas, maar BBB is natuurlijk geen FvD of PVV, de anderen willen er prima mee regeren. Van der Plas is ook geen Wilders of Baudet. En dan kom je dus in de positie dat jij overal buiten valt.
Volgens kale_gehaktbal gaat het echter om extreme ideeën. Dus ik denk dat hij wat anders bedoelt dan wat jij hier zegt?

Van der Plas is inderdaad geen PVV of FvD qua rechts-radicalisme. Wel verder denk ik de zoveelste rattenvanger van Hamelen waar mensen achteraan huppelen door voorgehouden sprookjes en uit algemene onvrede, waar ik dat van mensen aan de onderkant van de samenleving helemaal niet snap... een SP stem had me dan veel logischer geleken bv.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-04-2023 17:22:36 ]
pi_208863326
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat zaait D66?
Ellende
pi_208863341
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:28 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Ze komen met zulke extreme ideeën dat ieder die er geen fan van is bijna automatisch een hekel aan hen krijgt.
Ik weet niet goed wat je hiermee bedoelt. D66 loopt als progressieve partij graag op de troepen vooruit en gaat makkelijker dan veel andere partijen door structuren heen.

In dit geval was het stikstofgebeuren een thema, waar D66 denk ik juist een heel redelijke opstelling in heeft... gewoon luisteren naar wat de rechter je teruggeeft en het echte probleem aan pakken.
pi_208863403
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 17:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Volgens kale_gehaktbal gaat het echter om extreme ideeën. Dus ik denk dat hij wat anders bedoelt dan wat jij hier zegt?

Van der Plas is inderdaad geen PVV of FvD qua rechts-radicalisme. Wel verder denk ik de zoveelste rattenvanger van Hamelen waar mensen achteraan huppelen door voorgehouden sprookjes en uit algemene onvrede, waar ik dat van mensen aan de onderkant van de samenleving helemaal niet snap... een SP stem had me dan veel logischer geleken bv.
We bedoelen inderdaad wat anders, dat is duidelijk. Maar ik denk wel dat de strategie van D66 in hun gezicht is ontploft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 18:09:59 #20
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208863961
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:28 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Ze komen met zulke extreme ideeën dat ieder die er geen fan van is bijna automatisch een hekel aan hen krijgt.
Zoals wat, precies? Want ik zou wel eens willen weten op welke extreme ideeen ik heb gestemd. En de volgende keer weer ga stemmen, overigens.

Stoere staal uitslaan is prima, hoor, maar doe dan wel boter bij de vis.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208864283
d66 is een voorbeeld van een partij waar je elke paar jaar een nieuwe wind hebt, met nieuwe mensen die uiteindelijk ook geen fuck uithalen of je 'beschermen' of iets wat er op lijkt

nieuw leiderschap, penthouse-meneer out, diplomaat in, een nieuw likje verf

nog niet zo lang geleden hadden ze het kostuum van studentenpartij aangetrokken

als democratie 66 plakken ze vervolgens een handtekening onder het stufi-gedoe en stonden ze aan het graf van het raadgevend referendum

en nu er lokaal gestemd moet worden komt aan het licht welke plannen allicht een beetje extreem zijn van de huidige groep 'democraten', is nogal onderwerp van gesprek geloof ik de afgelopen maanden/jaren

we kunnen het ook nog hebben over hun ongezonde drang naar europa als je wil
pi_208864296
of het feit dat die miljarden niet alleen naar boeren en natuur gaan, maar ook een systeem/manier om dat allemaal te tracken

d66 is de enige overgebleven (regerings)partij die volop inzet op dat ongecontroleerde miljardenfonds

regels verzinnen en implementeren is een, maar daar hoort dus ook een streng handhavingsbeleid bij

dat laatste scoort alleen niet zo goed, want een kosten/baten analyse wordt lastig te verdedigen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2023 18:39:09 ]
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 18:44:28 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208864350
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:35 schreef aTypisch het volgende:
d66 is een voorbeeld van een partij waar je elke paar jaar een nieuwe wind hebt, met nieuwe mensen die uiteindelijk ook geen fuck uithalen of je 'beschermen' of iets wat er op lijkt

nieuw leiderschap, penthouse-meneer out, diplomaat in, een nieuw likje verf

nog niet zo lang geleden hadden ze het kostuum van studentenpartij aangetrokken

als democratie 66 plakken ze vervolgens een handtekening onder het stufi-gedoe en stonden ze aan het graf van het raadgevend referendum

en nu er lokaal gestemd moet worden komt aan het licht welke plannen allicht een beetje extreem zijn van de huidige groep 'democraten', is nogal onderwerp van gesprek geloof ik de afgelopen maanden/jaren

we kunnen het ook nog hebben over hun ongezonde drang naar europa als je wil
Ik zie niets exteremistisch in wat jij aanroert en hun pro-EU standpunt is al decennia een kernpunt waar velen achter staan, de steun voor de EU is nog nooit zo groot geweest in Europa dus volgens mij zit het extremisme ergens anders.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208864364
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zoals wat, precies? Want ik zou wel eens willen weten op welke extreme ideeen ik heb gestemd. En de volgende keer weer ga stemmen, overigens.

Stoere staal uitslaan is prima, hoor, maar doe dan wel boter bij de vis.
Een blanco cheque van 25 miljard voor het stikstofprobleem zou ik vrij extreem willen noemen.
Iedereen die geen auto van 40 ruggen kan kopen het ongeveer onmogelijk maken om nog auto te kunnen rijden zou ik vrij extreem willen noemen.
Meer mensen binnen laten dan dat er überhaupt aan huizen bijgebouwd kan worden zou ik vrij extreem willen noemen.
Een lapzwans als minister van klimaat en energie die geen benul heeft heeft wat je met kernenergie kan zou ik vrij extreem willen noemen.
En dan heb ik nog niet eens over de stuitend arrogante houding van Kaag.
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 18:45:59 #25
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208864365
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:37 schreef aTypisch het volgende:
of het feit dat die miljarden niet alleen naar boeren en natuur gaan, maar ook een systeem/manier om dat allemaal te tracken

d66 is de enige overgebleven (regerings)partij die volop inzet op dat ongecontroleerde miljardenfonds

regels verzinnen en implementeren is een, maar daar hoort dus ook een streng handhavingsbeleid bij

dat laatste scoort alleen niet zo goed, want een kosten/baten analyse wordt lastig te verdedigen
Gelul. Alle regeringspartijen staan nog steeds achter de fondsen en nogmaals, niets extremistisch aan en volgens mij ook niet verzonnen door D66 maar door de gehele coalitie.

Dat laatste geld voor wel meer partijen, persoonlijk zou ik eerder een partij die 50% van de natuurgebieden in Nederland wil opheffen extreem noemen, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 18:46:47 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208864368
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:45 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Een blanco cheque van 25 miljard voor het stikstofprobleem zou ik vrij extreem willen noemen.
Iedereen die geen auto van 40 ruggen kan kopen het ongeveer onmogelijk maken om nog auto te kunnen rijden zou ik vrij extreem willen noemen.
Meer mensen binnen laten dan dat er überhaupt aan huizen bijgebouwd kan worden zou ik vrij extreem willen noemen.
Een lapzwans als minister van klimaat en energie die geen benul heeft heeft wat je met kernenergie kan zou ik vrij extreem willen noemen.
En dan heb ik nog niet eens over de stuitend arrogante houding van Kaag.
Kortom, je lult uit je nek en verzint een nieuwe definitie van extreem. Waarvan akte.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208864394
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kortom, je lult uit je nek en verzint een nieuwe definitie van extreem. Waarvan akte.
Welnee, ik geef slechts mijn mening. Dat half Nederland zich straks geen huis en mobiliteit kan veroorloven door de ideeën van D’66 vind jij misschien heel normaal. Ik niet.
pi_208864632
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:45 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Een blanco cheque van 25 miljard voor het stikstofprobleem zou ik vrij extreem willen noemen.
Niet om het een of ander, maar een blanco cheque heeft geen bedrag ingevuld. :P

Het zou me niet verbazen als het dankzij het CDA is dat er in de onderhandelingen een hoger bedrag uit kwam dan D66 er voor over had.

quote:
Iedereen die geen auto van 40 ruggen kan kopen het ongeveer onmogelijk maken om nog auto te kunnen rijden zou ik vrij extreem willen noemen.
Dit is niet waar. Ik wil geen auto van 40 ruggen zo even kopen en ik heb toch echt wel een auto waar ik ook in de komende decennia mee kan rijden.

quote:
Meer mensen binnen laten dan dat er überhaupt aan huizen bijgebouwd kan worden zou ik vrij extreem willen noemen.
Dat weinige bouwen komt juist door de stikstofcrisis, die ze willen oplossen.

quote:
Een lapzwans als minister van klimaat en energie die geen benul heeft heeft wat je met kernenergie kan zou ik vrij extreem willen noemen.
Een minister die niet weet waar hij het over heeft (als dit al klopt), is natuurlijk niet extreem, maar gewoon dom.

quote:
En dan heb ik nog niet eens over de stuitend arrogante houding van Kaag.
Dat mag je uiteraard vinden, zoals de helft van Nederland, maar heeft verder niet zoveel met extreem te maken natuurlijk.
pi_208864758
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar een blanco cheque heeft geen bedrag ingevuld. :P

Het zou me niet verbazen als het dankzij het CDA is dat er in de onderhandelingen een hoger bedrag uit kwam dan D66 er voor over had.
[..]
Dit is niet waar. Ik wil geen auto van 40 ruggen zo even kopen en ik heb toch echt wel een auto waar ik ook in de komende decennia mee kan rijden.
[..]
Dat weinige bouwen komt juist door de stikstofcrisis, die ze willen oplossen.
[..]
Iemand die niet weet waar hij het over heeft (als dit al klopt), is natuurlijk niet extreem, maar gewoon dom.
[..]
Dat mag je uiteraard vinden, zoals de helft van Nederland, maar heeft verder niet zoveel met extreem te maken natuurlijk.
Blanco in zin qua hoe je uit wil geven. Er is nog totaal niets gespecificeerd, wat tamelijk opmerkelijk is voor zo’n bedrag.

Als het hebt over een auto die op fossiele brandstoffen rijdt dan kun je het met D'66 vergeten dat je daar nog decennia in kunt rijden. En als jij me drie elektrische gezinsauto's kunt aanwijzen onder de 40k, veel succes.

De stikstofcrisis is grotendeels administratief. Ja, er moet wel iets gedaan worden, maar doordat Nederland de administratie totaal anders heeft ingevuld dan andere landen is hier het probleem groter ofzo?

Laatste twee punten heb je wel gelijk in, maar de hele houding die men zich bij D'66 aanmeet tov het klootjesvolk staat me zwaar tegen.
pi_208866039
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:20 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Blanco in zin qua hoe je uit wil geven. Er is nog totaal niets gespecificeerd, wat tamelijk opmerkelijk is voor zo’n bedrag.

Als het hebt over een auto die op fossiele brandstoffen rijdt dan kun je het met D'66 vergeten dat je daar nog decennia in kunt rijden. En als jij me drie elektrische gezinsauto's kunt aanwijzen onder de 40k, veel succes.
Feit is dat er zo'n 3k subsidie zit op nieuwe elektrische auto's, 2k op 2e hands elektrische auto's en nog in ieder geval tm 2024 geen wegenbelasting en daarna verminderde wegenbelasting, wat ook weer een paar duizend euro subsidie is. Daarnaast kun je denk ik verwachten dat prijzen de komende tijd verder zullen dalen, naar mate meer geproduceerd zal worden.

Partijen die niet voor het aanpakken van CO2-uitstoot zijn, zie ik juist als extreem. D66 was niet de oorzaak van dit probleem. Ik ben het wel met je eens dat mobiliteit betaalbaar moet blijven ... en dan wel elektrische mobiliteit (of anderszins CO2-vriendelijker dan met een verbrandingsmotor).

quote:
De stikstofcrisis is grotendeels administratief. Ja, er moet wel iets gedaan worden, maar doordat Nederland de administratie totaal anders heeft ingevuld dan andere landen is hier het probleem groter ofzo?
Omdat er te veel uitstoot is rondom de bepaalde natuurgebieden volgens de rechter, waar CDA en VVD al vele jaren niks aan willen doen, maar wat ze wel redelijkerwijze konden weten, hebben we nu dit probleem. En dan heb je een partij die dat pappen en nat houden niet meer wil en lering trekt uit wat de rechter zegt, juist zodat we weer wel vooruit kunnen en dan zou die partij extreem hierin zijn? Ik zou juist eerder wijzen naar een aantal andere partijen.

quote:
Laatste twee punten heb je wel gelijk in, maar de hele houding die men zich bij D'66 aanmeet tov het klootjesvolk staat me zwaar tegen.
Mja, goed, dat je dat zo ervaart kan ik me voorstellen. Ik sta er zelf wel anders in.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-04-2023 20:55:04 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 09:48:57 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208870281
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie niets exteremistisch in wat jij aanroert en hun pro-EU standpunt is al decennia een kernpunt waar velen achter staan, de steun voor de EU is nog nooit zo groot geweest in Europa dus volgens mij zit het extremisme ergens anders.
Hun EU standpunt is weldegelijk extremer geworden. Het is (nog) niet de algemene koers, maar er is wel een significant grote vleugel binnen die partij die maar wat graag een federaal Europa wil. Dus alle soevereiniteit opgeven ten faveure van de EU. Ik vind dat persoonlijk best extreem en gigantisch onwenselijk, en ik snap wel dat men zich daartegen gaat verzetten als ze die geluiden horen.

Grgr, een Volt stemmer :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 23 april 2023 @ 09:52:31 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208870297
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 09:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hun EU standpunt is weldegelijk extremer geworden. Het is (nog) niet de algemene koers, maar er is wel een significant grote vleugel binnen die partij die maar wat graag een federaal Europa wil. Dus alle soevereiniteit opgeven ten faveure van de EU. Ik vind dat persoonlijk best extreem en gigantisch onwenselijk, en ik snap wel dat men zich daartegen gaat verzetten als ze die geluiden horen.
ja er is geen keus , als je met een munt verder wil dan moet je een regering een financieel beleid hebben
een unie kan best met ieder een eigen munt , maar een munt is alleen mogelijk voor een land
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208870384
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 09:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hun EU standpunt is weldegelijk extremer geworden. Het is (nog) niet de algemene koers, maar er is wel een significant grote vleugel binnen die partij die maar wat graag een federaal Europa wil. Dus alle soevereiniteit opgeven ten faveure van de EU. Ik vind dat persoonlijk best extreem en gigantisch onwenselijk, en ik snap wel dat men zich daartegen gaat verzetten als ze die geluiden horen.

Grgr, een Volt stemmer :')
Ik ken geen enkele D'66-/Voltstemmer die van de EU een superstaat of een federaal Europa willen maken en ik ken er aardig wat. Ik ben zelf een D'66-stemmer.

De angst hiervoor en dergelijke beschuldigingen komen uit rechtspopulistische kringen heb ik kunnen vaststellen.
pi_208870416
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik ken geen enkele D'66-/Voltstemmer die van de EU een superstaat of een federaal Europa van willen maken en ik ken er aardig wat. Ik ben zelf een D'66-stemmer.

De angst hiervoor en dergelijke beschuldigingen komen uit rechtspopulistische kringen heb ik kunnen vaststellen.
https://d66.nl/nieuws/neem-lidmaatschap-eu-op-in-de-grondwet/

voorbeeldje van die rechts-populistische kringen is bovenstaande link

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2023 10:09:44 ]
pi_208870433
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2023 10:09 schreef aTypisch het volgende:

[..]
https://d66.nl/nieuws/neem-lidmaatschap-eu-op-in-de-grondwet/

voorbeeldje van die rechts-populistische kringen is bovenstaande link

En? Check maar even artikel 90, 91 en 92. We zijn er al aan gebonden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 10:17:18 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208870505
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik ken geen enkele D'66-/Voltstemmer die van de EU een superstaat of een federaal Europa willen maken en ik ken er aardig wat. Ik ben zelf een D'66-stemmer.

De angst hiervoor en dergelijke beschuldigingen komen uit rechtspopulistische kringen heb ik kunnen vaststellen.
Dan lig je echt onder een steen, mijn god.

Ik heb ze gewoon gezien hoor, en het is zelfs een standpunt van Volt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208870509
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:11 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
En? Check maar even artikel 90, 91 en 92. We zijn er al aan gebonden.
Ja we zijn er sowieso aan gebonden voorlopig, omdat je een klein landje bent dat afhankelijk is van kennis en spul doorvoeren/verkopen.

Maar het is een voorbeeld van een relatief extreem Europees standpunt, vind ik dan. En dat betekent niet dat je extremistisch bent als je er voor bent.

Je kunt daar toch ook gewoon voor staan? In plaats van iets raars te suggereren dat het alleen hersenspinsels zijn uit een bepaalde hoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2023 10:18:05 ]
pi_208870511
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dan lig je echt onder een steen, mijn god.

Ik heb ze gewoon gezien hoor, en het is zelfs een standpunt van Volt.
Beter lezen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 10:21:46 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208870543
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Beter lezen.
Je geeft als een typische D66 stemmer rechtspopulisme de schuld van alles, en ik weet 100% zeker dat dat onzin is. Hoe kan ik dit in godsnaam verkeerd opvatten?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208870575
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je geeft als een typische D66 stemmer rechtspopulisme de schuld van alles, en ik weet 100% zeker dat dat onzin is. Hoe kan ik dit in godsnaam verkeerd opvatten?
Waar geef ik precies rechtspopulisme de schuld van alles? PvdA, GroenLinks en SP moet ik ook niet hoor.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 10:29:42 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208870611
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Waar geef ik precies rechtspopulisme de schuld van alles? PvdA, GroenLinks en SP moet ik ook niet hoor.
Eromheen draaien en de inhoud negeren, weer typisch D66. Je bent mijn tijd niet waard, net als die hele machtspartij van je :W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208870627
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Eromheen draaien en de inhoud negeren, weer typisch D66. Je bent mijn tijd niet waard, net als die hele machtspartij van je :W
Als er nou één partij is die alleen maar oog heeft voor inhoud en verder niets is het D66 wel :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_208870645
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Eromheen draaien en de inhoud negeren, weer typisch D66. Je bent mijn tijd niet waard, net als die hele machtspartij van je :W
Ik draai nergens omheen. Maar goed. Dag dag.
pi_208870661
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Eromheen draaien en de inhoud negeren, weer typisch D66. Je bent mijn tijd niet waard, net als die hele machtspartij van je :W
soms vinden we elkaar, wet pussy
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 april 2023 @ 10:36:58 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208870708
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Als er nou één partij is die alleen maar oog heeft voor inhoud en verder niets is het D66 wel :')
Die partij heeft net zo veel stemmingswisselingen als een hoogzwangere vrouw, ik hou het niet meer bij :@
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208870733
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Als er nou één partij is die alleen maar oog heeft voor inhoud en verder niets is het D66 wel :')
dan volg je de nederlandse politiek nog niet zo lang?
pi_208870822
Zoals met alle politieke partijen is ook D'66 niet zaligmakend. Ik ben niet met ze getrouwd. Ze sluiten wel het beste aan bij mijn wensen. Ik vind het prima als er meer geld en macht naar de EU gaan, maar niet grenzeloos. De EU blijft een statenunie wat mij betreft. Voor de macht in de wereldeconomie vind ik het belangrijk dat de EU een economisch machtsblok is en blijft. Daar hoort één munteenheid bij en dat gedoe met Italië, zet ze maar onder curatele.
pi_208870849
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Zoals met alle politieke partijen is ook D'66 niet zaligmakend. Ik ben niet met ze getrouwd. Ze sluiten wel het beste aan bij mijn wensen. Ik vind het prima als er meer geld en macht naar de EU gaan, maar niet grenzeloos. De EU blijft een statenunie wat mij betreft. Voor de macht in de wereldeconomie vind ik het belangrijk dat de EU een economisch machtsblok is en blijft. Daar hoort één munteenheid bij en dat gedoe met Italië, zet ze maar onder curatele.
die muntunie is juist in het verhaal met italië, griekenland of wat andere landen een heel groot probleem

maar utopisch denken is ook leuk, het is helemaal geen gegeven dat een sterk machtsblok een centrale munt vereist vanuit een centrale bank die weinig steun geniet en als organisatie pas net bestaat

pas recentelijk trekken ze agressief meer macht naar zich toe met een groeiende balans, bijvoorbeeld als veruit de grootste (en soms enige) koper van italiaanse staatsoblgiaties

dat gegoochel is echt niet zo makkelijk op te lossen met een land 'onder curatele' zetten, het is een groot experiment en geen zekerheidje zoals jij dat nu verkondigt

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2023 10:51:38 ]
pi_208870880
quote:
14s.gif Op zondag 23 april 2023 10:48 schreef aTypisch het volgende:

[..]
die muntunie is juist in het verhaal met italië, griekenland of wat andere landen een heel groot probleem

maar utopisch denken is ook leuk

Griekenland heeft terugbetaald. Ik geloofde Jan Kees de Jager destijds ook niet dat we alles zouden terugkrijgen. Toch is dat weldegelijk gebeurd door hervormingen onder druk van de EU.
pi_208871023
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die partij heeft net zo veel stemmingswisselingen als een hoogzwangere vrouw, ik hou het niet meer bij :@
Noem er eens een paar?

quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2023 10:38 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dan volg je de nederlandse politiek nog niet zo lang?
Hoe kom je daar zo bij?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')