Nee, de Mei Li Vos had ook aangegeven de ervaring te missen om zo'n gecombineerde fractie te leiden. Dus ik denk dat zelfs als GL kleiner was geweest, Rosenmüller de fractievoorzitter was geworden.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou het de positie van die Rosenmöller nog raken? Beide fracties binnen de fractie nu even groot….
Ja dat kan theoretisch. Spookraads-/statenleden komen wel voor.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
Kun je eigenlijk je zetel accepteren, en er dan vervolgens nooit zijn?
Er kan heel veel geloof ik, na alle gebeurtenissen rond deze verkiezing.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
Aan de ene kant heel grappig, aan de andere kant kan ik me hier ook verschrikkelijk boos om maken. Volt die 3 capabele mensen op een lijst moest zetten als senator weet het voor elkaar te krijgen om iemand op plek 3 te zetten die niet in Nederland woont en ook niet van plan is om in Nederland te gaan wonen.quote:
2. plek 2.quote:Op donderdag 1 juni 2023 17:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Aan de ene kant heel grappig, aan de andere kant kan ik me hier ook verschrikkelijk boos om maken. Volt die 3 capabele mensen op een lijst moest zetten als senator weet het voor elkaar te krijgen om iemand op plek 3 te zetten die niet in Nederland woont en ook niet van plan is om in Nederland te gaan wonen.
Echt hef jezelf op als politieke partij dan. You had one job...
Dat kan, maar je kan niet in een ander land wonen. Dus hij zal moeten verhuizen om zijn zetel te kunnen claimen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
Ja inschrijven bij een goed partij kennisquote:Op donderdag 1 juni 2023 17:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan, maar je kan niet in een ander land wonen. Dus hij zal moeten verhuizen om zijn zetel te kunnen claimen.
Daar zit z’n pied-a-terre. Maar hij gaat elke week op en neer!quote:Op donderdag 1 juni 2023 17:37 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens de kandidatenlijst woont de man trouwens niet in Ierland maar in België (in Sint-Lambrechts-Woluwe, dat is een voorstad van Brussel).
Mja ik denk dat de man gezien zijn carriere niet zijn naam te grabbel gaat gooien voor wat grijpstuivers.quote:Op donderdag 1 juni 2023 17:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja inschrijven bij een goed partij kennis
Bizar jaquote:Op woensdag 31 mei 2023 17:14 schreef trein2000 het volgende:
Kijk even dat filmpje. Wat een onsamenhangend verhaal. Die snapt er niets van. Hoe komt zo iemand op een lijst terecht?
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 17:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan, maar je kan niet in een ander land wonen. Dus hij zal moeten verhuizen om zijn zetel te kunnen claimen.
Hmm ik dacht dat het verplicht ws in Nederland te wonen. Maar dat is niet zo inderdaad. Ik heb niks gezegd.quote:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)erkiezingen-a4166406quote:GroenLinksers zien het niet zitten dat de Noord-Brabander Roel van Gurp dankzij voorkeursstemmen van Statenleden uit Noord-Brabant in de Eerste Kamer mag blijven. Dat blijkt uit een brandbrief aan het landelijke partijbestuur van GroenLinks, in handen van NRC. In de brief verwijzen ze naar het GroenLinks-partijcongres van 4 februari. Tijdens het congres is gestemd over de volgorde op de Eerste Kamer-kandidatenlijst. „Hierbij is nadrukkelijk een lijst vastgesteld met meer diversiteit”, schrijven de partijleden. Ze noemen de gang van zaken ondemocratisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |