abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  ESF Reporter woensdag 12 april 2023 @ 19:51:59 #1
87554 Cee
Welluk?
pi_208752441

Nederland w/
Deelnemers: Mia Nicolai en Dion Cooper
Bandleden en Leeftijd: Mia (27 jaar) en Dion (29 jaar)
Social media Mia: Instagram Twitter YouTube TikTok
Social media Dion: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Burning Daylight
Taal inzending: Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Schrijvers tekst: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Loting: Tweede helft, eerste halve finale
Selectie methode: Interne Selectie
Odds ranking na bekend maken alle nummers: 19
Bijzonder: Mia is de dochter van eerste kamer lid Peter Nicolaï (PvdD). Songfestivalwinnaar Duncan Laurence heeft meegeschreven aan het nummer. Dion deed eerder mee aan The Voice.

Aankondiging met meer uitleg en verhaal van Mia en Dion:

quote:
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022

The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een première in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creëren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is hét podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekraïne gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekraïne en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team.

Over Burning Daylight:
quote:
Mia, Dion, Duncan en Jordan over ontstaan Songfestivalnummer Burning Daylight

In de mini-documentaire 'This is Burning Daylight' vertellen Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence en Jordan Garfield over het ontstaan van het songfestivalnummer ‘Burning Daylight’.

Burning Daylight is geschreven door Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence, Jordan Garfield en Loek van der Grinten. Het nummer is ‘een ode aan vallen en opstaan’.

“Burning Daylight gaat over vallen, fouten maken en dan weer opstaan. Dat je leert van die fouten, van je verleden, dat je dingen achter je kunt laten zodat je een betere versie van jezelf kan worden. Maar het gaat ook over accepteren dat we allemaal menselijk zijn, pijn ervaren en dat we daar doorheen moeten.”
Ontstaan van Burning Daylight

Mia ontmoet Jordan voor het eerste wanneer ze beiden een studiosessie in Nederland bijwonen. Jordan: “Ik kwam de studio in en daar was een grote bubbel vol met energie. Ze liep met me mee naar binnen en ik dacht meteen: wie is dit?” Mia, Jordan en Duncan spreken daarna regelmatig af tijdens de coronapandemie. Op een bepaalde avond kijken ze samen een documentaire over Shawn Mendes en raken enorm geïnspireerd. Die inspiratie heeft uiteindelijk geleid tot het nummer ‘Burning Daylight’.

Duncan zingt de demo in samen met Mia maar voor de verdere uitwerking bedenkt hij om Dion Cooper te vragen. Dion: “Ik had meteen zoiets van ‘Hell Yeah’, dat klinkt leuk. Zodra ik de kamer inliep, hadden Mia en ik meteen een klik en we voelden allebei: ik ken jou, dit gaat leuk worden!”

Burning Daylight werd die dag herschreven tot een duet met Dion’s verhaal erin verwerkt en de demo werd door Mia en Dion ingezongen.

Indienen voor het Eurovisie Songfestival

Een paar maanden later, toen Duncan en Jordan samen op vakantie waren, kregen ze op een avond het idee om ‘Burning Daylight’ in te sturen naar de Nederlandse selectiecommissie voor het Eurovisie Songfestival. Een idee dat door Mia en Dion goed werd ontvangen. De demo werd daarna verder afgemaakt samen met producer Sean Myer en opgestuurd naar de selectiecommissie van AVROTROS.

Weken later kregen we eindelijk een ja! We waren echt dolblij!
Duncan Laurence

Jordan en Duncan bellen meteen Mia en Dion op om het goede nieuws met ze te delen. Dion: “Ik belde daarna meteen mijn ouders en we begonnen alle drie meteen te huilen. We spraken over hoe groot dit is. Het is zo’n mooie ervaring en geweldig om deel van uit te maken.”

Mia: “Het is geweldig om je eigen land te mogen vertegenwoordigen. Het land waar ik vandaan kom, waar ik ben opgegroeid en me heeft gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Dat voelt echt onwerkelijk en geweldig.“
pi_208752776
17de topic al. We zijn de Joan Franka topic voorbij :s)
  woensdag 12 april 2023 @ 20:13:57 #3
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208752817
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 19:38 schreef PinkLow het volgende:

[..]
Dan zal hij raar staan te kijken. Aangezien hij van de week op tv vertelde dat het EiC in de ZiggoDome is.
Heeft hij geluk dat hij hier mee leest, staat hij niet verkeerd. Kun je niet subtiel laten weten dat je hier mee leest Aran? Doe de volgende keer bij Boulevard iets blauws aan ofzo als het over het songfestival gaat :)
  Moderator woensdag 12 april 2023 @ 20:48:33 #4
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_208753302
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 20:11 schreef NailQueen het volgende:
17de topic al. We zijn de Joan Franka topic voorbij :s)
Maar die begon waarschijnlijk pas ná het NSF, waardoor alle speculatie over artiest en liedje niet meetelde :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_208757220
14de in de odds om het songfestival te winnen, maar volgens diezelfde odds halen we de finale niet eens. Wat een pech dat we net in de sterke halve finale zitten.
  donderdag 13 april 2023 @ 11:54:16 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208757379
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 11:36 schreef BillDauterive het volgende:
14de in de odds om het songfestival te winnen, maar volgens diezelfde odds halen we de finale niet eens. Wat een pech dat we net in de sterke halve finale zitten.
Komt denk ik nog meer omdat wij geen televote nummer hebben en de halve finales enkel televote hebben. Wij hebben wel ultiem jury bait als Mia en Dion vocaal goed zijn in Liverpool. Juries houden van dat singer song writer spul. Dus als we eenmaal de finale halen....

En de odds voor het songfestival winnen zeggen ook niet zoveel als je 14de staat. De kans dan gewoon heel klein en je schuift makkelijk naar beneden of boven als er een beetje geld op wordt gezet. En wees eerlijk zou jij geld zetten op winst van Nederland of bijvoorbeeld Zwitserland, Georgië, Servië of Kroatie die bij ons in de buurt staan?
  donderdag 13 april 2023 @ 14:36:30 #7
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208758872
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 11:36 schreef BillDauterive het volgende:
Het moet raar lopen wil Nederland niet de finale halen.

Eerst dacht ik dat het niks zou worden. Maar ik ben van mening veranderd.

Eerst maar eens horen hoe ze zaterdag live zingen.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  donderdag 13 april 2023 @ 15:37:10 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208759498
Ze hebben weer een video geplaatst met repetitie in galmruimte
https://www.instagram.com/p/Cq-j_UyILA_/

We zullen zien zaterdag, als het dan weer vocaal niet goed is dan ga ik wel erg vrezen voor die finale plek. Denk dat ze sowieso het nummer wel kunnen zingen, maar kunnen ze het ook als er druk op staat?
pi_208759983
Als het overmorgen wel goed is, dan hoor je de media zeker niet meer?

[ Bericht 2% gewijzigd door Zigsky op 13-04-2023 20:40:55 ]
Ben hier voor het songfestivalforum.
  ESF Reporter donderdag 13 april 2023 @ 16:35:03 #10
87554 Cee
Welluk?
pi_208759989
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:37 schreef Momo het volgende:
Ze hebben weer een video geplaatst met repetitie in galmruimte
https://www.instagram.com/p/Cq-j_UyILA_/

Is dat niet het zelfde filmpje als van twee weken geleden?
pi_208760067
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 16:35 schreef Cee het volgende:

[..]
Is dat niet het zelfde filmpje als van twee weken geleden?
Klopt.
pi_208761273
Meer nog dan ooit is een goede staging nodig. Hopelijk hebben ze ook echte sets en gaan ze niet alleen werken met spots/licht.
pi_208761354
https://twitter.com/gMickDesign/status/1645815217232973826?s=20

[ Bericht 37% gewijzigd door drxanax op 13-04-2023 18:44:08 (Foto niet zichtbaar) ]
pi_208761355
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 18:35 schreef drxanax het volgende:
Meer nog dan ooit is een goede staging nodig. Hopelijk hebben ze ook echte sets en gaan ze niet alleen werken met spots/licht.
Wel grappig hoe we hier ‘vroeger’ altijd helemaal zaten te fantaseren over de staging en iedereen met ideeën kwam. En nu de laatste jaren doen we dat al bijna niet meer omdat het steeds zo’n teleurstelling was. _O-
pi_208761696
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 18:35 schreef drxanax het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:01 schreef Mlita het volgende:
Cornald zegt trouwens in de podcast van Paul de Leeuw dat zijn woorden uit zijn verband zijn gerukt. Hij heeft in zijn algemeenheid gezegd dat die semi moeilijk is vanwege de sterkte van de semi. Hij vindt dat we een sterk lied hebben. Benadrukt dat Mia en Dion live heel goed zijn, ze een goede en intieme staging hebben, ze veel chemie hebben en we een gunstige positie in de startvolgorde hebben…
Een intieme staging. Dat klinkt niet als echte sets, maar wel als spots/licht.
C’est Davie :o)
  donderdag 13 april 2023 @ 19:26:37 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208762058

We staan wel weer op een bepaalde manier in de meme's he
  Moderator donderdag 13 april 2023 @ 20:19:30 #17
375570 crew  Cyan9
pi_208763255
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2023 19:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

We staan wel weer op een bepaalde manier in de meme's he
Ik moest veel te hard grinniken om Remo Ferrero Rocher. :')
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208763318
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 20:19 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik moest veel te hard grinniken om Remo Ferrero Rocher. :')
Israel and $900000 _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 13 april 2023 @ 20:27:06 #19
375570 crew  Cyan9
pi_208763381
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 20:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Israel and $900000 _O-
Language: Grief.

pi_208763389
Is er al wat gelekt over een mogelijke souncheck voor Eurovision in Concert :?
  Moderator donderdag 13 april 2023 @ 20:53:28 #21
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_208763911
Ik luisterde vandaag de BLVD-podcast van Boulevard (inderdaad, ja :7 ). En eigenlijk was hun mening wel redelijk hetzelfde als hier op het forum. Ze maakten er een beetje grapjes omheen, en wat hi-la-rische ( :') ) instarts van het zingen, maar zij zeiden ook: ze kunnen heus wel zingen, die in-ears waren kut.

Maar ook: jammer dat ze zo bij elkaar geplaatst zijn en dan ineens het maar moeten doen. Bij S10 bijvoorbeeld was dat anders, die had al heel vaak zelf op het podium gestaan. Als ze dit nummer hadden, wat ze ook écht wel een goed nummer vonden, had dat dan nog even op de plank laten liggen, had een jaar gebruikt om samen te touren, te oefenen, op elkaar ingespeeld te raken op een podium en had hem dan na 1 september uitgebracht om volgend jaar te gaan.

Best een goede take :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_208769595
En weer op plek 10 in de semi1 prediction 🥳

Ow sorry toch niet meer 🤪🤪😂😂

[ Bericht 41% gewijzigd door Boomboomkoffie op 14-04-2023 14:37:43 (Toevoeging) ]
pi_208772354
Hehe Loreen zegt net bij RTL Boulevard over het optreden van Dion en Mia: “ja, het geluid was niet geweldig, maar om eerlijk te zijn, dat is wel vaker zo en moet je op voorbereid zijn.”
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:56:16 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208772408
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 20:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Heeft hij geluk dat hij hier mee leest, staat hij niet verkeerd. Kun je niet subtiel laten weten dat je hier mee leest Aran? Doe de volgende keer bij Boulevard iets blauws aan ofzo als het over het songfestival gaat :)

Hehe hallo
pi_208772418
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:56 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hehe hallo
_O- _O-
pi_208772423
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Hehe hallo
_O- Geweldig dit.
pi_208772453
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Hehe hallo
Whahaha _O- _O-
  ESF Reporter vrijdag 14 april 2023 @ 19:08:19 #28
87554 Cee
Welluk?
pi_208772510
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Hehe hallo
Gieren _O-
  Moderator vrijdag 14 april 2023 @ 21:05:30 #29
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208774030
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Hehe hallo
:D :D
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208774272
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Hehe hallo
Gieren _O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208774976
:D _O-
pi_208775017
De selectiecommissie verdedigt het duo heel erg bij Beau nu.
  vrijdag 14 april 2023 @ 22:34:13 #33
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_208775075
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 22:29 schreef Thrts het volgende:
De selectiecommissie verdedigt het duo heel erg bij Beau nu.
Wij van wc-eend..
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_208777154
Oordeelsdag 8-)
pi_208778736
Volgens Cornald is er vandaag een extra technicus bij. En dat Mia en Dion beter live het nummer op tv hadden moeten doen 8)7. Wie gaat daar eigenlijk over?
Benieuwd naar vanavond.

https://www.rtlboulevard.(...)-hard-op-mia-en-dion
  Moderator zaterdag 15 april 2023 @ 11:56:06 #36
375570 crew  Cyan9
pi_208779092
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Hehe hallo
:D :W
pi_208779796
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 11:25 schreef Zigsky het volgende:
Volgens Cornald is er vandaag een extra technicus bij. En dat Mia en Dion beter live het nummer op tv hadden moeten doen 8)7. Wie gaat daar eigenlijk over?
Benieuwd naar vanavond.

Dat is wel weer typisch ja. Het verhaal wordt steeds gekker. Misschien heeft de Dunc het ze afgeraden? Of wilden ze zelf niet?
pi_208782536
Voor het geval hij echt meeleest: Ik vind Aran echt zo hijgerig op zoek naar sensatie tegenwoordig, niet alleen wat betreft het ESF maar ook hoe hij blindelings alle mensen die van een MeToo of ongewenst gedrag worden beschuldigd meteen maar voor de bus gooit zonder enige nuance.

Misschien interpreteer ik het totaal verkeerd maar je proeft net in zijn item voor Boulevard bijna de wens dat ze vanavond weer de mist in gaan. :')
pi_208782551
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 11:25 schreef Zigsky het volgende:
Benieuwd naar vanavond.

Ik denk toch zijzelf en het team om hen heen, dus in dit geval Duncan & co.
pi_208783253
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 18:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik denk toch zijzelf en het team om hen heen, dus in dit geval Duncan & co.
Al zei Mia zelf laatst ook dat ze niet wist waarom ze het nummer niet eerder live zongen.

Wat een raar jaar zo.
pi_208783700
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 19:59 schreef Em31 het volgende:

[..]
Al zei Mia zelf laatst ook dat ze niet wist waarom ze het nummer niet eerder live zongen.

:')
:|W
pi_208783787
Kan iemand van hier af en toe updates geven over vnvd?
  zaterdag 15 april 2023 @ 21:43:21 #43
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_208784383
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 19:59 schreef Em31 het volgende:

[..]

Wat een raar jaar zo.
Niet voor Mia en Dion, maar ik ga haast hopen dat het een NQ wordt dit jaar. Het komt zo amateuristisch allemaal.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_208784505
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 21:43 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Niet voor Mia en Dion, maar ik ga haast hopen dat het een NQ wordt dit jaar. Het komt zo amateuristisch allemaal.
Ik hoop er toch liever op dat ze wel kwalificeren en dat er na mei een grondige evaluatie komt over hoe het toch allemaal zo fout heeft kunnen gaan op allerlei fronten dit jaar.
pi_208784513

[ Bericht 99% gewijzigd door Aadrianus op 15-04-2023 21:56:29 ]
pi_208784803
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 21:54 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik hoop er toch liever op dat ze wel kwalificeren en dat er na mei een grondige evaluatie komt over hoe het toch allemaal zo fout heeft kunnen gaan op allerlei fronten dit jaar.
Als we wel kwalificeren dan wordt de urgentie ( :P ) misschien minder gevoeld voor een frisse blik, dus liever wel een keer een NQ.
Koel en donker bewaren
pi_208784907
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 22:18 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Als we wel kwalificeren dan wordt de urgentie ( :P ) misschien minder gevoeld voor een frisse blik, dus liever wel een keer een NQ.
Alle negativiteit is ook wel bij AvroTros doorgekomen. Het verdient allemaal niet de schoonheidsprijs en dat moet volgend jaar en in de verdere toekomst anders. Dat zal Cornald zeker op de agenda zetten. Daar is geen NQ voor nodig. Als het zo loopt, prima. Maar om er nu op te hopen? Sorry, gaat me iets te ver.
pi_208785175
Heb net beelden gezien bij Shownieuws. Het is nog steeds slecht. :')
Het is tijd dat Duncan verantwoording komt afleggen. #vriendjespolitiek
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208785230
twitter
pi_208785259
Mia maakt me echt boos :r sorry hoor maar hoe kan je zo’n dode vis op het podium zijn. Ze heeft totaal geen charisma, uitstraling of stage presence. Snap echt niet wat Duncan in haar heeft kunnen zien.

Sorry voor de grofheid. Maar er is zoveel beter talent in Nederland. Duncan en Ilse moeten voortaan echt ver van de selectie vandaan blijven. Hun tijd is echt op
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 15 april 2023 @ 23:04:33 #51
39237 crew  H_T
2733
pi_208785264
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:00 schreef Dave het volgende:
[ twitter ]
twitter

Dit helpt niet :{

Edit: dat lijkt hetzelfde filmpje te zijn, alleen dan in een andere tweet
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_208785266
Paar weken geleden echt nooit verwacht dat dit ook een probleem ging worden. :')
pi_208785267
Dit kan echt niet. Ik ben kwaad en woedend op AVROTROS en Duncan.
#superniger2020
pi_208785280
Bij Shownieuws gaan ze helemaal los. 🤣
#superniger2020
pi_208785286
Nou ja, het kan in Liverpool natuurlijk nog altijd helemaal spatzuiver gaan he, je weet het niet.
pi_208785322
Het nummer is daarnaast ook niet sterk genoeg. Hoop echt dat de commissie beseft dat ze actief moeten gaan werven naar een nummer en een zanger(es) met meer pit.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208785342
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:10 schreef Nexum het volgende:
Het nummer is daarnaast ook niet sterk genoeg. Hoop echt dat de commissie beseft dat ze actief moeten gaan werven naar een nummer en een zanger(es) met meer pit.
Nouja dat is het ‘m wel ja. Het nummer is al niet al te best, ga je dan ook nog vals zingen dan blijft er al helemaal niets over.
pi_208785345
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:04 schreef Em31 het volgende:
Paar weken geleden echt nooit verwacht dat dit ook een probleem ging worden. :')
Onvoorstelbaar inderdaad. Het kan bijna niet slechter. Misschien moet Nederland zich maar terugtrekken voor dit jaar, want dit duo is gewoon een afgang. Sorry, het zijn ongetwijfeld lieve en aardige mensen, maar dit kan echt niet.
pi_208785372
Ik vraag me wel echt af hoe ze nu naar Liverpool gaan straks, want zij weten nu ook wel dat iedereen het twee keer slecht vond gaan en dat het vertrouwen nu zowat nul is.

Dat lijkt me echt een onmogelijke druk die er dan op je ligt. -O- Plus dat de lol er ook wel af is misschien.
Koel en donker bewaren
pi_208785400
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:04 schreef Nexum het volgende:
Mia maakt me echt boos :r sorry hoor maar hoe kan je zo’n dode vis op het podium zijn. Ze heeft totaal geen charisma, uitstraling of stage presence. Snap echt niet wat Duncan in haar heeft kunnen zien.

Sorry voor de grofheid. Maar er is zoveel beter talent in Nederland. Duncan en Ilse moeten voortaan echt ver van de selectie vandaan blijven. Hun tijd is echt op
Geloof dat gebrek aan charisma niet het voornaamste probleem is :X En ik vind Mia er zelfs wat meer van hebben dan Dion btw. Maar er werd eerder beweerd dat hun stemmen zo goed bij elkaar passen.. En dat komt er nog niet echt helemaal goed uit zullen we maar zeggen :')
pi_208785402
Misschien is het allemaal tactiek, staat het straks als een huis, en is het een shock qualifier.
pi_208785414
Ding is wel dat Cornald het nu live en van heel dichtbij ziet en hoort. Hopelijk verandert er wel echt serieus wat bij de selectie achter de schermen volgend jaar (even duimen)
  zaterdag 15 april 2023 @ 23:22:04 #63
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208785422
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:07 schreef Dave het volgende:
Nou ja, het kan in Liverpool natuurlijk nog altijd helemaal spatzuiver gaan he, je weet het niet.
3x is scheepsrecht? ;(
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_208785423
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:21 schreef Nashipeer het volgende:
Ding is wel dat Cornald het nu live en van heel dichtbij ziet en hoort. Hopelijk verandert er wel echt serieus wat bij de selectie achter de schermen volgend jaar (even duimen)
Ik neem aan dat ie het maanden geleden al live en van heel dichtbij gezien en gehoord heeft.
pi_208785425
Ik denk nog steeds dat ze best wel kunnen zingen, in een studiosetting of individueel, maar dat men zich gewoon verkeken heeft op hoe ze 1. dit samen moeten zingen, 2. dat dit type nummer gewoon lastig is om mooi live te doen als je niet mega ervaren en heel goed bent.

Of het komt door de crappy opnames telkens, dat het niet echt goed tot zijn recht komt en dat het straks in Liverpool beter klinkt dan dit.
Koel en donker bewaren
pi_208785432
quote:
Alleen dat is dus zo vreemd, dat heeft Cornald al gehoord want ze zeggen altijd dat ze dat meerdere keren testen voordat er een keuze wordt gemaakt tussen een paar artiesten. 8)7
pi_208785435
twitter

Hoi Aran, volgende keer in Boulevard wat groens aan?
pi_208785469
Prachtig die namen op het scherm ook, lijkt me ook wel iets voor Liverpool!
pi_208785496
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:25 schreef Em31 het volgende:
Als u denkt: jezus wie zijn deze twee kraaien, wat moet ik doen om dit nooit meer te hoeven horen? Zoek dan niet op deze twee namen op Spotify!
pi_208785501
Stiekem wel weer een klein beetje genieten dat een Nederlandse inzending na jaren weer eens kut is, brings back old times :@

Maar voor hen vind ik het wel sneu.
Koel en donker bewaren
pi_208785533
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:25 schreef Em31 het volgende:
Breng ze niet op lights and shadows achtige ideeen! |:)

Ze hadden beter hun tijd kunnen steken in het oefenen van de samenzang dan helemaal losgaan op een mysterieus en artistiek lettertype.
pi_208785538
quote:
Cornald zn taak is om dat in een veel eerder stadium te horen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_208785545
Jeetjje jongens, dit was inderdaad weer niet best, Het voelt alsof ze beiden niet in staat zijn om volledig toonvast te blijven, en dan gaan ze in de samenzang helemaal onderuit. Datr kun je bij dit nummer gewoon echt niet hebben. Ze lijken zichzelf ook een beetje teveel te willen overschreeuwen, met name Mia vanavond. Lijkt me ook een kwestie van druk.

Patty sneed wel hout trouwens in Shownieuws, geef ze alle mogelijke begeleiding in de vorm van backingvocals etc om ze te ondersteunen want zo gaan ze echt voor gaas in Liverpool.

Ben het er ook mee eens dat Duncan nu wel zijn verantwoordelijkheid moet nemen en ik vraag me echt af hoe ze bij AVROTROS zijn overtuigd dat deze twee het live kunnen brengen, want daar zal het niet ineens als een klok geklonken kunnen hebben als je dit hoort.

En wat ze bij Shownieuws ook zeiden, je had deze mensen echt niet zo moeten selecteren want die worden nu afgemaakt, terwijl ze denk ik gewoon niet veel beter lijken te kunnen.
  zaterdag 15 april 2023 @ 23:33:56 #74
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_208785555
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:28 schreef Guanabana het volgende:
Stiekem wel weer een klein beetje genieten dat een Nederlandse inzending na jaren weer eens kut is, brings back old times :@

Maar voor hen vind ik het wel sneu.
Nou dat dus. Ik vind het voor hen echt heel sneu. Er is iets heel erg misgegaan in dit proces.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_208785559
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:22 schreef Guanabana het volgende:
Ik denk nog steeds dat ze best wel kunnen zingen, in een studiosetting of individueel, maar dat men zich gewoon verkeken heeft op hoe ze 1. dit samen moeten zingen, 2. dat dit type nummer gewoon lastig is om mooi live te doen als je niet mega ervaren en heel goed bent.

Of het komt door de crappy opnames telkens, dat het niet echt goed tot zijn recht komt en dat het straks in Liverpool beter klinkt dan dit.
Zoiets moet het haast wel zijn, maar wel volledig de verantwoordelijkheid van de selectiecommissie en AVROTROS dat je deze mensen dan zo af laat gaan....
pi_208785604
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:33 schreef Arizona het volgende:

[..]
Nou dat dus. Ik vind het voor hen echt heel sneu. Er is iets heel erg misgegaan in dit proces.
Dat is het enige gevoel dat deze twee bij mij oproepen: medelijden. En dat lijkt me niet de bedoeling.
pi_208785610
Misschien klonk het live bij de AVROTROS ook al niet geweldig, maar hebben ze gehoopt dat dat met oefenen wel beter zou worden en was dat ook 1 van de redenen dat ze niet hebben opgetreden in talkshows en zo. En dat ze ze niet helmaal voor de leeuwen wilden gooien in Liverpool en dus toch maar last minute wat extra optredens hebben geregeld.
Maar goed, dat zal wel te ver gezocht zijn.
  Moderator zaterdag 15 april 2023 @ 23:41:28 #78
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208785669
Mja. Dit wordt het niet. In zo'n zaal komt het ook nog eens best saai over

[ Bericht 3% gewijzigd door ijs_beer op 16-04-2023 00:02:02 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 15 april 2023 @ 23:42:49 #79
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208785690
In de zaal leek het trouwens nog wel ok. Maar nu ik filmpjes terug kijk valt het wel tegen...
pi_208785700
"En als we niet winnen, wordt het misschien wel een Rosa Linnetje"

Waar is Duncan eigenlijk tegenwoordig?
  zaterdag 15 april 2023 @ 23:44:04 #81
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208785708
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:41 schreef ijs_beer het volgende:
Mja. Dit wordt het niet. In zo'n zaal komt het ook niieens best saai over
Als ik eerlijk ben werden de mensen rond mij meer wakker toen Slovenië erna kwam. :@
pi_208785720
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:43 schreef Dave het volgende:
"En als we niet winnen, wordt het misschien wel een Rosa Linnetje"

Waar is Duncan eigenlijk tegenwoordig?
Ohja, ‘worst-case scenario doen we een SNAP’je’.

_O- :'(
pi_208785728
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:37 schreef Dave het volgende:
Misschien klonk het live bij de AVROTROS ook al niet geweldig, maar hebben ze gehoopt dat dat met oefenen wel beter zou worden en was dat ook 1 van de redenen dat ze niet hebben opgetreden in talkshows en zo. En dat ze ze niet helmaal voor de leeuwen wilden gooien in Liverpool en dus toch maar last minute wat extra optredens hebben geregeld.
Maar goed, dat zal wel te ver gezocht zijn.
Als dit zo is had je ze uberhaupt nooit moeten selecteren. Maar ik gok inderdaad dat ze individueel nog wel lekker hebben geklonken, maar in de samenzang gaat het mis door een gebrek aan ervaring, onzekerheid etc.

Duncan kwam ook uit het niets, maar die had zich in ieder geval in The Voice al onder een hoogspanningssituatie al bewezen.

Deze twee hebben vrijwel geen ervaring, zijn eigenlijk solozangers die nu bij elkaar worden gezet en krijgen een vocale uitdaging voor hun kiezen waar je u tegen zegt, zeker in de samenzang. Duncan is hier denk ik veel te naïef geweest, AVROTROS heeft dit laten gebeuren en geselecteerd en die twee krijgen heel sneu een strontkar over zich heen. Ze hadden echt tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen.
pi_208785730
Dion heeft ineens geen mouwloos shirtje aan, en Mia geen minirok, dus naast Aran lezen zij ook hier mee denk ik...
pi_208785763
Niet dat ik Dion een doorkijkblouse en leren broek mooi vind staan, maar dat terzijde.
pi_208785798
twitter
pi_208785808
Kijk, van een liedje kun je nooit zeker weten of het scoort maar AVROTROS heeft twee uitgangspunten chronisch onderschat.

- Kies mensen die het vocaal aankunnen, het liefst ook in de setting van een duet als je ze samen laat zingen
- Kies mensen die onder hoogspanning kunnen presteren en ervaring hebben op een groter podium

Op beiden punten kunnen we wel een kruis zetten, dus had je ze nooit moeten selecteren....
pi_208785856
twitter

Ok, wie is 'm?
pi_208785887
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:45 schreef Dave het volgende:
dus naast Aran lezen zij ook hier mee denk ik...
Hoop het niet voor ze :X

Nou ja, nu zijn wij nog redelijk mild en genuanceerd...
Koel en donker bewaren
pi_208785907
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:42 schreef Momo het volgende:
In de zaal leek het trouwens nog wel ok. Maar nu ik filmpjes terug kijk valt het wel tegen...
In de zaal klonk het inderdaad wel beter dan in die filmpjes. Niet ideaal, maar een enorme verbetering ten opzichte van Madrid.

Verder was het wel een vrij niksig optreden. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die van over de grens kwam dit een hoogtepunt vond.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208785942
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:56 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Hoop het niet voor ze :X

Nou ja, nu zijn wij nog redelijk mild en genuanceerd...
Ik neem Mia en Dion niets kwalijk, die kunnen denk ik niet veel beter. Maar juist dat hadden Team Duncan en zeker AVROTROS moeten kunnen zien aankomen.

Je vraagt twee solozangers een duo voor de gelegenheid te vormen met een lied dat valt of staat met perfecte tweestemmige samenzang live. Daar zaten toch wel een paar aardige rode vlaggen in. Dus of ze zijn in een intieme setting geweldig maar bezwijken nu onder de druk van het grote publiek, of ze hebben dit nooit zo live hoeven te brengen voor de selectiecommissie en men is overtuigd door Duncan dat het goed zou worden.
pi_208785946
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:51 schreef TheVulture het volgende:
Kijk, van een liedje kun je nooit zeker weten of het scoort maar AVROTROS heeft twee uitgangspunten chronisch onderschat.

- Kies mensen die het vocaal aankunnen, het liefst ook in de setting van een duet als je ze samen laat zingen
- Kies mensen die onder hoogspanning kunnen presteren en ervaring hebben op een groter podium

Op beiden punten kunnen we wel een kruis zetten, dus had je ze nooit moeten selecteren....
Er is vanaf het begin al iets niet helemaal in de haak met dit duo, volgens mij hadden de meesten dat gevoel wel. Het kwam op mij nogal over als de Duncan-clan. Het zijn vrienden van hem, Dion is zelfs getekend bij Duncan's publishing labeltje. Dan bestaat het risico dat er niet echt kritisch gekeken wordt of iets ook echt goed is. En als je dan een jury hebt die er ook niet echt verstand van heeft, zonder echte muzikanten, dan krijg je dus dit.
pi_208785951
Ik denk dat Team Duncan gezellig in Stockholm bezig is met andere dingen.
pi_208785954
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:45 schreef Soof123 het volgende:
https://www.nu.nl/299665/(...)on-in-nederland.html

Het hele optreden van vanavond. -O-
Toegegeven, het is wat minder vals dan vorige week. Tot aan het laatste stuk tenminste. Nog steeds niet goed, maar dan gaat het nog enigszins.
Ze vliegen pas echt uit de bocht bij het 'goodbye old life' gedeelte. Veel te schreeuwerig allebei en je zou bijna willen dat er eentje niet zingt omdat het samen zoveel rommeliger en valser klinkt :?
pi_208785983
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 00:01 schreef Spumonisal het volgende:

[..]
Toegegeven, het is wat minder vals dan vorige week. Tot aan het laatste stuk tenminste. Nog steeds niet goed, maar dan gaat het nog enigszins.
Ze vliegen pas echt uit de bocht bij het 'goodbye old life' gedeelte. Veel te schreeuwerig allebei en je zou bijna willen dat er eentje niet zingt omdat het samen zoveel rommeliger en valser klinkt :?
Misschien kunnen ze dat einde ook wel het beste om en om zingen naar elkaar toe. Dat ze tegen elkaar zeggen dat ze afscheid nemen van hun oude leven. Heb je ook die tweestemmigheid al een heel eind opgelost
pi_208786003
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 00:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Er is vanaf het begin al iets niet helemaal in de haak met dit duo, volgens mij hadden de meesten dat gevoel wel. Het kwam op mij nogal over als de Duncan-clan. Het zijn vrienden van hem, Dion is zelfs getekend bij Duncan's publishing labeltje. Dan bestaat het risico dat er niet echt kritisch gekeken wordt of iets ook echt goed is. En als je dan een jury hebt die er ook niet echt verstand van heeft, zonder echte muzikanten, dan krijg je dus dit.
Je zit denk ik een heel eind in de richting :Y
pi_208786078
Medelijden met die twee. Er is ze niks kwalijk te nemen.
Dat kan ik niet zeggen van de selectiecommissie. Dit soort dingen hoor je gewoon te voorkomen.
pi_208786107
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 00:12 schreef Dutchguy het volgende:
Medelijden met die twee. Er is ze niks kwalijk te nemen.
Dat kan ik niet zeggen van de selectiecommissie. Dit soort dingen hoor je gewoon te voorkomen.
Yup, selecteer op zijn minst mensen die bewezen hebben live overeind te blijven en die ook een bepaalde uitstraling hebben. Dion en Mia kunnen er weinig aan doen, maar ze hadden nooit in deze positie gebracht moeten worden.
pi_208786130
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:54 schreef Dave het volgende:
[ twitter ]

Ok, wie is 'm?
Ben ik nu heel zuur als ik me afvraag of dit de reden is dat ze nergens eens een optreden op tv deden (bijvoorbeeld)?

Zoiets vals hebben we toch in geen jaren ingestuurd? -O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')