Hier schrik ik van.quote:Op maandag 10 april 2023 20:00 schreef Tjacka het volgende:
@:sked kan je tt aanpassen naar "met een nieuwe TD".
Dankjewel
Hoef nou weer niet die kant op neequote:Op maandag 10 april 2023 19:55 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ook hetzelfde toen Rik van de Boog begon.
Als Dombo het goed vindtquote:Op maandag 10 april 2023 20:00 schreef Tjacka het volgende:
@:sked kan je tt aanpassen naar "met een nieuwe TD".
Dankjewel
Ik wou het goedkeuren, maar nu je Sked een dommerd noemt ga ik hier over twijfelen.quote:Op maandag 10 april 2023 20:06 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat is toch het nieuws van de dag dommerd.
Vooral benieuwd hoe snel Valentijn zijn eerste kotscolumn schrijft over een buitenlandse indringer!quote:Op maandag 10 april 2023 21:04 schreef DeeBee het volgende:
Benieuwd wat die Mislintat met 40-45 miljoen euro kan doen op de transfermarkt deze zomer
De stamppotcultuur MOET bewaakt worden!quote:Op maandag 10 april 2023 21:07 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Vooral benieuwd hoe snel Valentijn zijn eerste kotscolumn schrijft over een buitenlandse indringer!
Daarom zit schoffelaartje Lambiek in de RVC en ballen we nog steeds met Deefiequote:Op maandag 10 april 2023 21:24 schreef DeeBee het volgende:
[..]
De stamppotcultuur MOET bewaakt worden!
Hollandsche school, dit dat. Stukje andijvie.
schwanzfoto klinkt al goed. Schniedelpolaroid was ook een goeie toen camera's in telefoons nog niet zon ding warenquote:Op maandag 10 april 2023 22:40 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Schwanzshot? Phallusfoto? Pimmelbild?
Hansie Hansiequote:Op dinsdag 11 april 2023 00:41 schreef freaky40 het volgende:
Benieuwd wie het eerste TV interview met Mislintat gaat houden. Wat mij betreft gelijk bij Studio Voetbal a.s. zondag maar niet bij dat marginale Rondo natuurlijk.
Geen Bosz, dat is al een opluchting, of Heitinga het wordt is afwachten.quote:Op dinsdag 11 april 2023 07:45 schreef Scrummie het volgende:
Gefeliciteerd met nog een jaartje Johnny.
Exclusief bij Amazon Primequote:Op dinsdag 11 april 2023 00:41 schreef freaky40 het volgende:
Benieuwd wie het eerste TV interview met Mislintat gaat houden. Wat mij betreft gelijk bij Studio Voetbal a.s. zondag maar niet bij dat marginale Rondo natuurlijk.
Ik heb niks tegen Heitinga maar vind het gewoon vreemd om met een onervaren trainer zonder trackrecord in zee te gaan, als tussenpaus nog wel begrijpelijk hoor maar hoop toch wel op een ander al zou ik niet gauw een naam weten.quote:Op dinsdag 11 april 2023 09:25 schreef TheVulture het volgende:
Misschien heb ik teveel verwachtingen maar ik gok dat met Mislintat al is besproken dat de intentie er is om met Heitinga door te gaan en dat als ie dat niet ziet zitten dit niet de job is voor hem. Al kan ie natuurlijk straks radicaal wat anders willen nu hij echt is benoemd
Het is een risico, maar blijkbaar is iedereen intern wel enthousiast over 'm, inclusief de jonge spelers. Denk dat het wel eens prima kan uitpakken zodat die jonkies ook stappen kunnen maken.quote:Op dinsdag 11 april 2023 09:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen Heitinga maar vind het gewoon vreemd om met een onervaren trainer zonder trackrecord in zee te gaan, als tussenpaus nog wel begrijpelijk hoor maar hoop toch wel op een ander al zou ik niet gauw een naam weten.
Voordat mensen dan Bosz komen, die heeft trackrecord, alleen niet het goeie.
Waren ze dat ook niet allemaal bij Schreuderquote:Op dinsdag 11 april 2023 09:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is een risico, maar blijkbaar is iedereen intern wel enthousiast over 'm, inclusief de jonge spelers. Denk dat het wel eens prima kan uitpakken zodat die jonkies ook stappen kunnen maken.
Iedere andere aanstelling is ook een risico als je kijkt welke trainers er realistisch beschikbaar zijn.
Mwah , Schreuder stond er na zijn eerste periode volgens mij niet bij iedereen al te best op toen hij terug kwam. Ook vanwege de sterke verdenkingen dat hij het lek was naar de pers.quote:Op dinsdag 11 april 2023 09:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Waren ze dat ook niet allemaal bij Schreuder
Jonge spelers krijgen een kans dus wel logisch dat die blij zijn maar is dat een maatstaf? Het gaat mij er meer om hoe hij traint en hoe hij tactisch is, vond het tegen tegen Feyenoord beginnen zonder Alvarez op het middenveld niet heel sterk, gelukkig verneukte Arne het dan weer na die batterij op Klaassen dus die is ook niet onfeilbaar.quote:Op dinsdag 11 april 2023 09:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is een risico, maar blijkbaar is iedereen intern wel enthousiast over 'm, inclusief de jonge spelers. Denk dat het wel eens prima kan uitpakken zodat die jonkies ook stappen kunnen maken.
Iedere andere aanstelling is ook een risico als je kijkt welke trainers er realistisch beschikbaar zijn.
Ik wil 'm de positionering van Alvarez niet zo in de schoenen schuiven, dat heeft vooral met een gebrek aan kwaliteit te maken bij de andere opties voor die posities. Zet ie Alvarez op het middenveld dan krijg je Bassey als meest reële optie en we hebben gezien hoe dat thuis afliep.quote:Op dinsdag 11 april 2023 09:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jonge spelers krijgen een kans dus wel logisch dat die blij zijn maar is dat een maatstaf? Het gaat mij er meer om hoe hij traint en hoe hij tactisch is, vond het tegen tegen Feyenoord beginnen zonder Alvarez op het middenveld niet heel sterk, gelukkig verneukte Arne het dan weer na die batterij op Klaassen dus die is ook niet onfeilbaar.
Noem maar een paar opties, ik zou ze niet weten. Misschien Pascal Janssen, maar da's ook een groot risico.quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je moet niet met Bosz in zee gaan, maar ook niet verder gaan met Heitinga. Er zal gewoon een nieuwe hoofdtrainer moeten worden gezocht.
Berghuis op rechtsbuiten en drie nieuwe middenvelders van die 50 miljoen aubquote:Op dinsdag 11 april 2023 09:59 schreef Black-Death het volgende:
PSG zou Kudus willen, Ajax zou meer dan 50 mio willen. Prima
Dat vind ik altijd makkelijk...quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Noem maar een paar opties, ik zou ze niet weten. Misschien Pascal Janssen, maar da's ook een groot risico.
Ik mag toch hopen dat ze bij Ajax wel een idee hebben.quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Noem maar een paar opties, ik zou ze niet weten. Misschien Pascal Janssen, maar da's ook een groot risico.
Hij leest het spelletje gewoon niet goed, dat bij Ajax-Feyenoord Sjonnie met een domme analyse over de momenten komt terwijl alleen Berghuis de daadwerkelijke tactische omzetting van Feyenoord begreep moet genoeg zeggen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 09:32 schreef Tarado het volgende:
Ik heb niks tegen Heitinga maar vind het gewoon vreemd om met een onervaren trainer zonder trackrecord in zee te gaan, als tussenpaus nog wel begrijpelijk hoor maar hoop toch wel op een ander al zou ik niet gauw een naam weten.
Ik steun deze motie.quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:21 schreef Scorpie het volgende:
ALSJEBLIEFT GEEN HEITINGA ALS HOOFDTRAINER
Ze hebben er 15 maanden over gedaan om een TD en een commissaris te benoemenquote:Op dinsdag 11 april 2023 10:11 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze bij Ajax wel een idee hebben.
Waarschijnlijk dus erg goed over nagedacht.quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze hebben er 15 maanden over gedaan om een TD en een commissaris te benoemen
Ik denk dan eerder dat Mislintat een lijstje heeftquote:Op dinsdag 11 april 2023 10:32 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dus erg goed over nagedacht.
Kunnen ze samen naar dezelfde yogaclubquote:Op dinsdag 11 april 2023 10:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
Hij lijkt wel een dikke miniatuurversie van Sar.
Tjsa, ze lijken alles te doen wat je juist niet moet doen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:21 schreef Scorpie het volgende:
ALSJEBLIEFT GEEN HEITINGA ALS HOOFDTRAINER
voorbeelden?quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:39 schreef Houniet het volgende:
[..]
Tjsa, ze lijken alles te doen wat je juist niet moet doen.
Ja, en als dat fout gaat ben je weer een seizoen verder en ga je als club nog meer naar de maan.quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind dat je Heitinga pas echt goed kunt beoordelen als ie een volledige voorbereiding heeft gedraaid en zijn selectie zelf kan samenstellen. Ik kan me nog herinneren dat mensen ook om het hoofd van Ten Hag schreeuwden in dat eerste halve seizoen. Nu zeg ik niet dat Heitinga een nieuwe Ten Hag is, maar we moeten 'm wel een eerlijke kans geven.
Mee eens, ik zou ook Jaap Stam als assistent ernaast zettenquote:Op dinsdag 11 april 2023 10:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind dat je Heitinga pas echt goed kunt beoordelen als ie een volledige voorbereiding heeft gedraaid en zijn selectie zelf kan samenstellen. Ik kan me nog herinneren dat mensen ook om het hoofd van Ten Hag schreeuwden in dat eerste halve seizoen. Nu zeg ik niet dat Heitinga een nieuwe Ten Hag is, maar we moeten 'm wel een eerlijke kans geven.
Hopelijk heeft Mislintat meteen Sar om het nummer van Bosz gevraagdquote:Op dinsdag 11 april 2023 10:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou dat niet willen gokken.quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:43 schreef TheVulture het volgende:
Zullen we dit maar niet doenquote:Op dinsdag 11 april 2023 10:43 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:47 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Hopelijk heeft Mislintat meteen Sar om het nummer van Bosz gevraagd
https://ajax.supporters.n(...)geen-Ajax-trainer%27quote:Volgens De Telegraaf zal Peter Bosz niet de nieuwe trainer van Ajax worden. Met name Edwin van der Sar ziet zijn komst niet zitten. De algemeen directeur is er van overtuigd dat Bosz niet de juiste man van de club is en ziet hij hem niet als een Ajax-trainer. Bij Van der Sar leeft daarom ook niet het gevoel dat hij over zijn schaduw heen moet stappen, omdat Bosz in 2017 opstapte nadat hij de clubleiding voor een ultimatum stelde.
Met aanstaand technisch directeur Sven Mislintat, technisch commissaris Jan van Halst en Klaas Jan Huntelaar zou inmiddels al zijn afgesproken dat Bosz niet in aanmerking zal komen voor een nieuw hoofdtrainerschap in de Johan Cruijff ArenA.
Laten we wel wezen, Jonny heeft natuurlijk lang niet zoveel ervaring als Ten Hag toen had. Het afbreukrisico is 98% voor hem.quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:43 schreef TheVulture het volgende:
Schreuder had ook al best wat ervaring, we zien wat daarvan is gekomenquote:Op dinsdag 11 april 2023 10:45 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ja, en als dat fout gaat ben je weer een seizoen verder en ga je als club nog meer naar de maan.
Risico lijkt me kleiner met een ervaren coach
Da's wel waarquote:Op dinsdag 11 april 2023 10:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, Jonny heeft natuurlijk lang niet zoveel ervaring als Ten Hag toen had. Het afbreukrisico is 98% voor hem.
Ja daar heb je ook wel een puntquote:Op dinsdag 11 april 2023 10:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Schreuder had ook al best wat ervaring, we zien wat daarvan is gekomen
Indrukwekkende verschijning.quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Mee eens, ik zou ook Jaap Stam als assistent ernaast zetten
Gepokt en gemazeld, kent de club, zit een goede kop op, kaal.
Die ziet eruit alsof ze hem van de bankjes bij het Eudokiaplein hebben geplukt.quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
Hear hearquote:Op dinsdag 11 april 2023 10:43 schreef TheVulture het volgende:
Marcel Keizer er nog bij!quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Mee eens, ik zou ook Jaap Stam als assistent ernaast zetten
Gepokt en gemazeld, kent de club, zit een goede kop op, kaal.
Maar heel positief waren ze niet bij de clubs waar hij vertrok, dat was bij Ten Hag wel anders..quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat hangt er ook weer vanaf hoe je het oplost met Bassey, als je die gewoon als een voorstopper laat spelen, zeg maar Jaap Stam stijl kan het wel. Probleem is wel het algehele voetbal van achteruit bij dit Ajax.quote:Op dinsdag 11 april 2023 09:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik wil 'm de positionering van Alvarez niet zo in de schoenen schuiven, dat heeft vooral met een gebrek aan kwaliteit te maken bij de andere opties voor die posities. Zet ie Alvarez op het middenveld dan krijg je Bassey als meest reële optie en we hebben gezien hoe dat thuis afliep.
Als hoofdcoach nauwelijks. 2.5 jaar ervaring ofzo.quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:24 schreef Caland het volgende:
Om de continuïteit te waarborgen zou ik Heitinga naast het hoofdtrainerschap volgend seizoen ook een langdurig contract geven. Daarmee geef je hem ook het vertrouwen naar de spelersgroep toe.
Dat idee heb ik ook een beetje al vind ik niet dat je af moet gaan op wat een trainer in de pers zegt.quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hij leest het spelletje gewoon niet goed, dat bij Ajax-Feyenoord Sjonnie met een domme analyse over de momenten komt terwijl alleen Berghuis de daadwerkelijke tactische omzetting van Feyenoord begreep moet genoeg zeggen.
Nu wint Ajax nog de meeste wedstrijden op (individuele) kwaliteit van de spelers maar als Kudus en Alvarez weg zijn moet ik nog maar zien of Ajax goed genoeg gaat inkopen om dat op te vangen, dan zie ik niet in Heitinga iemand die de selectie op de lange termijn beter gaat laten spelen.
we gaan het zien, de beste graadmeter of sjonnie er iets van begrijpt gaat de kop van Berghuis zijn.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook een beetje al vind ik niet dat je af moet gaan op wat een trainer in de pers zegt.
Je hebt een voetbalbedrijf met een omzet van 160 miljoen en dan zet je iemand neer om je vlaggenschip te leiden die het nog nergens heeft laten zien, ik begrijp dat gewoon niet.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar heel positief waren ze niet bij de clubs waar hij vertrok, dat was bij Ten Hag wel anders..
Mee eens, maar goed die garantie heb je met een andere (dure) trainer ook niet. Zeker niet als je qua materiaal niet opnieuw gaat investeren, want met deze groep ga je ook volgend jaar geen kampioen worden.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je hebt een voetbalbedrijf met een omzet van 160 miljoen en dan zet je iemand neer om je vlaggenschip te leiden die het nog nergens heeft laten zien, ik begrijp dat gewoon niet.
Misschien heeft hij het wel in z'n vingers maar waarom moeten we dat bij Ajax gaan ervaren, want stel dat het hem niet lukt, loop je 2 seizoenen achter de feiten aan.
Ik neem aan dat ze wel wat aankopen gaan doen en dan vooral voor achterin.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, maar goed die garantie heb je met een andere (dure) trainer ook niet. Zeker niet als je qua materiaal niet opnieuw gaat investeren, want met deze groep ga je ook volgend jaar geen kampioen worden.
De mensen die ook zeggen "geef hem een eerlijke kans". Dit is gewoon een soort veredelde diversity-hire aanpak. Laten we vooral geen moeite doen de beste man voor de klus te vinden, nee, Jonny is een echte Ajax man dus gunnen we hem het.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je hebt een voetbalbedrijf met een omzet van 160 miljoen en dan zet je iemand neer om je vlaggenschip te leiden die het nog nergens heeft laten zien, ik begrijp dat gewoon niet.
Misschien heeft hij het wel in z'n vingers maar waarom moeten we dat bij Ajax gaan ervaren, want stel dat het hem niet lukt, loop je 2 seizoenen achter de feiten aan.
heitinga is precies ook een trainer die zo goed is als zijn selectie, op de korte termijn kan dat wel maar op de lange termijn ben je dan sowieso een paar jaar kwijt terwijl er nu ruimte gemaakt moet worden om iets nieuws op te bouwen. Dan heeft Ajax nog (enigszins zelf afgedwongen) mazzel dat de top 3 vanaf volgend seizoen CL gaat spelen zodat je nog enige garantie hebt op miljoeneninstroom.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, maar goed die garantie heb je met een andere (dure) trainer ook niet. Zeker niet als je qua materiaal niet opnieuw gaat investeren, want met deze groep ga je ook volgend jaar geen kampioen worden.
De selectie samenstellen is toch niet de taak van Sjonnie? Ook jammer dat je Bassey dus nu wel zo ongeveer kan afschrijven.quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:43 schreef TheVulture het volgende:
Nouja, letterlijk bij iedereen en zijn moeder aanschuiven omdat je vindt dat je de volgende trainer van Ajax moet worden wel is wel een beetje op het gênante afquote:Op dinsdag 11 april 2023 11:36 schreef Heeinz het volgende:
Bosz geen Ajax-trainer, hoe krijg je het je bek uit
Toch blijf ik erbij dat je zelfs met deze selectie kampioen had moeten worden, al verwijt ik dat Schreuder vooral.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
heitinga is precies ook een trainer die zo goed is als zijn selectie, op de korte termijn kan dat wel maar op de lange termijn ben je dan sowieso een paar jaar kwijt terwijl er nu ruimte gemaakt moet worden om iets nieuws op te bouwen. Dan heeft Ajax nog (enigszins zelf afgedwongen) mazzel dat de top 3 vanaf volgend seizoen CL gaat spelen zodat je nog enige garantie hebt op miljoeneninstroom.
Of je zet iemand neer die nog nooit heeft ervaren hoe het is om een 1e selectie elftal op te bouwen, komt voor het eerst kijken bij het hoofdtrainerschap bij een grote club, is rancuneus en ronduit slecht in de media, laat in de tussentijd nog niet zien dat er verbetering zit in het managen van het eerste elftal. En dat allemaal terwijl de druk om de CL te halen groot is.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan je wat van vinden maar ik geloof niet dat hij daarop wel/niet gekozen wordtquote:Op dinsdag 11 april 2023 11:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja, letterlijk bij iedereen en zijn moeder aanschuiven omdat je vindt dat je de volgende trainer van Ajax moet worden wel is wel een beetje op het gênante af
Al doet mokerdomme Sjonnie redelijk hetzelfde met familievriend plofkop Mike.
Mee eens hoor, jullie hadden allang moeten uitlopen toen het bij Feyenoord nog helemaal niet goed liep. Toen was het kwaliteitsverschil eigenlijk best groot.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch blijf ik erbij dat je zelfs met deze selectie kampioen had moeten worden, al verwijt ik dat Schreuder vooral.
Met een extreem matige verdediging en een middenveld dat in geen enkele samenstelling écht klopt word je doorgaans geen kampioen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch blijf ik erbij dat je zelfs met deze selectie kampioen had moeten worden, al verwijt ik dat Schreuder vooral.
Een prijs winnen schijnt bij een club als Ajax toch wel belangrijk te zijnquote:Op dinsdag 11 april 2023 11:36 schreef Heeinz het volgende:
Bosz geen Ajax-trainer, hoe krijg je het je bek uit
Die weken rondom het WK waarbij we geloof ik wel 12/15 punten hebben verspeeld doet je wel aardig de das om.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mee eens hoor, jullie hadden allang moeten uitlopen toen het bij Feyenoord nog helemaal niet goed liep. Toen was het kwaliteitsverschil eigenlijk best groot.
quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Met een extreem matige verdediging en een middenveld dat in geen enkele samenstelling écht klopt word je doorgaans geen kampioen.
Mwah, kampioen word je doorgaans omdat de ondergrens wat hoger ligt dan de rest. En dat is bijna altijd het team met de meest stabiele defensie, zo ook dit seizoen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]Dat klinkt allemaal geweldig maar goed genoeg hoor om 15 van 17 ploegen te verslaan en die andere 2 spant het erom.
Wel maar 1 goal minder tegen dan Feyenoord, puur op dat gebied is het verschil ook weer niet zo groot..quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, kampioen word je doorgaans omdat de ondergrens wat hoger ligt dan de rest. En dat is bijna altijd het team met de meest stabiele defensie, zo ook dit seizoen.
Denk meer dat het probleem is/was dat je niet zonder Alvarez op het middenveld kan maar tegelijkertijd zonder Alvarez we een gat in de verdediging hebben dat niet op te vullen bleek te zijn.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Met een extreem matige verdediging en een middenveld dat in geen enkele samenstelling écht klopt word je doorgaans geen kampioen.
Jij bent echt een eikel.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:24 schreef Caland het volgende:
Om de continuïteit te waarborgen zou ik Heitinga naast het hoofdtrainerschap volgend seizoen ook een langdurig contract geven. Daarmee geef je hem ook het vertrouwen naar de spelersgroep toe.
Mwah oneens, en dan ga je er aan voorbij dat de eerste veertien potjes onze aanval extreem matig was en bovendien ons middenveld qua samenstelling ook totaal niet klopte, en we hadden geen fatsoenlijke linksback ook. In die periode liepen we al uit terwijl wij echt niet stabiel waren, ook defensief niet. Ajax had ons al vrij eenvoudig op een flinke achterstand kunnen zetten en hadden vervolgens kunnen uitlopen toen wij het zware programma kregen, dat hebben ze echt nagelaten.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Defensie of hoe je defensief speelt, dat is een groot verschil, dat is bij Feyenoord gewoon beter voor elkaar maar ook maar 1 goal minder tegen dan Ajax hoor, Ajax vorig seizoen deed dat echt goed.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, kampioen word je doorgaans omdat de ondergrens wat hoger ligt dan de rest. En dat is bijna altijd het team met de meest stabiele defensie, zo ook dit seizoen.
Na de eerste 14 potjes stonden we nog tweede met bijna geen achterstand. Uiteindelijk is het die wedstrijden 12-18 geweest waarin je 7x niet wint. Dat is waarom we geen kampioen zijn niet vanwege de eerste 14 wedstrijden.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah oneens, en dan ga je er aan voorbij dat de eerste veertien potjes onze aanval extreem matig was en bovendien ons middenveld qua samenstelling ook totaal niet klopte, en we hadden geen fatsoenlijke linksback ook. In die periode liepen we al uit terwijl wij echt niet stabiel waren, ook defensief niet. Ajax had ons al vrij eenvoudig op een flinke achterstand kunnen zetten en hadden vervolgens kunnen uitlopen toen wij het zware programma kregen, dat hebben ze echt nagelaten.
Had juist wel vertrouwen in Overmars, de Go Ahead Eagles-volgers waren destijds zeer positief over hem.quote:Op maandag 10 april 2023 19:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Afwachten maar weer, geen idee hoe het gaat uitpakken.
Beetje hetzelfde dus als toen overmars begon.
Niet alleen goals tegen maar ook hoe je van daaruit opbouwt of in ieder geval het lef hebt om dat te doen, dat zit toch het hele seizoen al prima in elkaar met Trauner, Geert en Hancko.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah oneens, en dan ga je er aan voorbij dat de eerste veertien potjes onze aanval extreem matig was en bovendien ons middenveld qua samenstelling ook totaal niet klopte, en we hadden geen fatsoenlijke linksback ook. In die periode liepen we al uit terwijl wij echt niet stabiel waren, ook defensief niet. Ajax had ons al vrij eenvoudig op een flinke achterstand kunnen zetten en hadden vervolgens kunnen uitlopen toen wij het zware programma kregen, dat hebben ze echt nagelaten.
Hij had er wel een goed gevoel voor maar hem z'n gang laten gaan met "bierviltjes" afspraken is er mede de oorzaak van dat je in zo'n gat valt op voetbaltechnisch gebied, ook dat vind ik onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Had juist wel vertrouwen in Overmars, de Go Ahead Eagles-volgers waren destijds zeer positief over hem.
En het feit dat hij afdingt op de menukaart in een restaurant vond ik ook een goed voorteken
Wel benieuwd hoe dat laatste bij de Duitser is dan!quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Had juist wel vertrouwen in Overmars, de Go Ahead Eagles-volgers waren destijds zeer positief over hem.
En het feit dat hij afdingt op de menukaart in een restaurant vond ik ook een goed voorteken
Welke alternatieven zijn er? Geen Bosz fan, maar Sonny lijkt mij nog minder.quote:Op dinsdag 11 april 2023 08:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geen Bosz, dat is al een opluchting, of Heitinga het wordt is afwachten.
Ik heb echt geen idee, ik hoop de TD wel.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:07 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Welke alternatieven zijn er? Geen Bosz fan, maar Sonny lijkt mij nog minder.
Ik durf wel met aardige zekerheid te zeggen dat het gewoon Heitinga wordtquote:Op dinsdag 11 april 2023 12:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee, ik hoop de TD wel.
Ja dat is de vraag inderdaad of die man er wat van kan.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee, ik hoop de TD wel.
Er zijn wel meer hele goede coaches beschikbaar, maar dat kost je aan salaris op jaarbasis alleen al 1 transfer.quote:
Dat heeft het dit seizoen waarschijnlijk ook wel gelostquote:Op dinsdag 11 april 2023 12:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er zijn wel meer hele goede coaches beschikbaar, maar dat kost je aan salaris op jaarbasis alleen al 1 transfer.
Als dat een trainer is die spelers beter maakt en het elftal als een team laat spelen, vind ik het dat wel waard.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er zijn wel meer hele goede coaches beschikbaar, maar dat kost je aan salaris op jaarbasis alleen al 1 transfer.
Vrees weer een redelijke exodus deze zomer (Kudus, Alvarez, Timber) dus dat zal wel wat meer worden dan 40-45 miljoen.quote:Op maandag 10 april 2023 21:04 schreef DeeBee het volgende:
Benieuwd wat die Mislintat met 40-45 miljoen euro kan doen op de transfermarkt deze zomer
Voor dergelijke trainers is de eredivisie toch totaal niet interessant genoeg. Laat staan als je niet eens de zekerheid hebt van CL voetbalquote:Op dinsdag 11 april 2023 12:38 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Als dat een trainer is die spelers beter maakt en het elftal als een team laat spelen, vind ik het dat wel waard.
Je moet het net als een speler als een opstap zien naar meer, dus die gevestigde namen zie ik het ook niet doen. Zo'n Xabi Alonso die aan het bouwen is aan z'n carrierre, zulke types moet je het een beetje in zoeken.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor dergelijke trainers is de eredivisie toch totaal niet interessant genoeg. Laat staan als je niet eens de zekerheid hebt van CL voetbal
Heb vanmorgen zijn profiel eens doorgelezen en het ziet er best prima uit wat hij bij Dortmund heeft neergezet. Dat hij daarna niet helemaal uit de verf kwam bij Arsenal zegt me dan niet zo veel. Ook bij Stuttgart was hij naar behoren en daar wilde hij zelf niet meer verlengen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je moet het net als een speler als een opstap zien naar meer, dus die gevestigde namen zie ik het ook niet doen. Zo'n Xabi Alonso die aan het bouwen is aan z'n carrierre, zulke types moet je het een beetje in zoeken.
Als het John wordt is het te hopen dat Sven op spelersgebied betere bronnen heeft.
We gaan het meemaken, ik vind het op zich wel goed dat ze verder kijken dan wie Johan en Valentijn aanbevelen, ook mooi dat Huntelaar blijft, die zou dat stokje dan moeten overnemen in 26 als het goed gaat.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heb vanmorgen zijn profiel eens doorgelezen en het ziet er best prima uit wat hij bij Dortmund heeft neergezet. Dat hij daarna niet helemaal uit de verf kwam bij Arsenal zegt me dan niet zo veel. Ook bij Stuttgart was hij naar behoren en daar wilde hij zelf niet meer verlengen.
Daarnaast vind ik het ook wel prima als we de jeugd een kans blijven geven. Ik vind het toch wel leuk dat we gasten als Vos en Godts hun debuut zien maken. Hato is ook gewoon een prima talent met Ajax 1-potentie.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Vrees weer een redelijke exodus deze zomer (Kudus, Alvarez, Timber) dus dat zal wel wat meer worden dan 40-45 miljoen.
Ajax heeft geld genoeg.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Kun je nu nog niets over zeggen wat we wel met zekerheid kunnen zeggen is dat Bosz op 1 seizoen na met smerig veel geluk overal gefaald is.quote:
Godts ja? Dat is gewoon een aankoopquote:Op dinsdag 11 april 2023 13:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daarnaast vind ik het ook wel prima als we de jeugd een kans blijven geven. Ik vind het toch wel leuk dat we gasten als Vos en Godts hun debuut zien maken. Hato is ook gewoon een prima talent met Ajax 1-potentie.
Dus niet alleen maar kopen om het kopen, maar dat de talentvolle jeugd in ieder geval een backup is van de 11 spelers (die 11 moeten natuurlijk wel op hun positie in principe de beste van de Eredivisie zijn). Op die manier kun je ook je team wat makkelijker managen ipv dat je 14/15 gearriveerde basisklanten tevreden moet houden.
Dat valt erg tegen bij de halfjaarcijfers in februari hadden we 41,5 miljoen aan liquide middelen en je wilt wel een redelijke winst/verliesrekening behouden en dan is een topcoach met topsalaris al snel te veel geld.quote:
Vind je dat tegenvallen?quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat valt erg tegen bij de halfjaarcijfers in februari hadden we 41,5 miljoen aan liquide middelen en je wilt wel een redelijke winst/verliesrekening behouden en dan is een topcoach met topsalaris al snel te veel geld.
41 miljoen aan liquide middelen is al veel. Laat staan dat dat werkelijk een momentopname is die per dag verschilt.quote:
Van die 41,5 miljoen heb je al 20 miljoen nodig als je CL mist om de gemiste inkomsten te kunnen dekken (Ajax heeft CL nodig om quitte te draaien), om maar een voorbeeld te noemen hoe snel dat geld verdwijnt.quote:
Nee zo door blijven modderen en de komende 3-4 jaar sporadisch kampioen worden en Europees niets voorstellen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
dan is een topcoach met topsalaris al snel te veel geld.
Dat snap ik, ik zei ook "jeugd" en geen "eigen jeugd". Hij is in ieder geval niet gehaald om meteen in Ajax 1 mee te draaien zoals een Bassey, Wijndal etc. Dat soort aankopen moeten meteen raak zijn en ze moeten in ieder geval niet de jeugd in de weg zitten als bankzitter....quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Godts ja? Dat is gewoon een aankoop
Dat valt wel mee zeker in de laatste week van december, die 41,5 miljoen is een redelijk goede weergave van het geld dat ze hebben.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:26 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
41 miljoen aan liquide middelen is al veel. Laat staan dat dat werkelijk een momentopname is die per dag verschilt.
Maar ik denk dat je vooral betere spelers daarvoor nodig gaat hebben en dat een coach weinig verandert aan de matigheid van de huidige Ajax-selectie en de opkomende jeugd.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee zo door blijven modderen en de komende 3-4 jaar sporadisch kampioen worden en Europees niets voorstellen.
Je wil toch zo snel mogelijk terug naar een kwartfinale/halve finale op Europees niveau?
Met je eens, de huidige selectie is matig.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar ik denk dat je vooral betere spelers daarvoor nodig gaat hebben en dat een coach weinig verandert aan de matigheid van de huidige Ajax-selectie en de opkomende jeugd.
Jij hanteert de telraam methode? Het eigen vermogen is 273 miljoen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat valt wel mee zeker in de laatste week van december, die 41,5 miljoen is een redelijk goede weergave van het geld dat ze hebben.
Eigen vermogen kan je geen spelers van kopen...quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jij hanteert de telraam methode? Het eigen vermogen is 273 miljoen.
Dat past toch wel een beetje bij Ajax. 7 goede jaren en dan weer 7 slechte jaren.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee zo door blijven modderen en de komende 3-4 jaar sporadisch kampioen worden en Europees niets voorstellen.
Je wil toch zo snel mogelijk terug naar een kwartfinale/halve finale op Europees niveau?
Mwah, deels wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Eigen vermogen kan je geen spelers van kopen...
True, maar dan nog is het totaal eigen vermogen irrelevant zeker bij een NV, zo bestaat dat eigen vermogen al uit 100 miljoen agioreserve wat de facto niets is.quote:Op dinsdag 11 april 2023 14:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mwah, deels wel natuurlijk.
Die 41 miljoen is handig als je cash moet afrekenen. Alleen gaat dat tegenwoordig vaak over jaren.
Als je elke zomer 100 miljoen stukslaat op de Basseys en Brobbeys van deze wereld kan het snel gaan. Maar zo’n slechte transferzomer is ook wel vrij uitzonderlijkquote:Op dinsdag 11 april 2023 14:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
True, maar dan nog is het totaal eigen vermogen irrelevant zeker bij een NV, zo bestaat dat eigen vermogen al uit 100 miljoen agioreserve wat de facto niets is.
Uiteindelijk is het onverdeeld resultaat 76 miljoen wat al niet zo ver van die 41,5 miljoen cash zit. Uiteindelijk zijn we gewoon niet meer zo'n rijke club na de coronacrisis.
Neemt niet weg dat het gewoon onzin is wat je stelt, je kan het ene niet los zien van het andere. Het laatste financiele half jaar was ook zonder CL inkomsten met winst afgesloten, uiteraard komt dat door de transferinkomsten maar dat je liquide middelen moet aanwenden om een CL loos jaar te overbruggen slaat nergens op.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Eigen vermogen kan je geen spelers van kopen...
Dit ja, al gaat het er uiteindelijk weer om wat ze op gaan leveren en dat eventuele verlies erop zal best wel weer meevallen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 14:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je elke zomer 100 miljoen stukslaat op de Basseys en Brobbeys van deze wereld kan het snel gaan. Maar zo’n slechte transferzomer is ook wel vrij uitzonderlijk
Dit.quote:Op dinsdag 11 april 2023 14:16 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat past toch wel een beetje bij Ajax. 7 goede jaren en dan weer 7 slechte jaren.
Kunnen we weer NL+ en EU+ makkelijk opbouwen. Ik kom er nu niet meer tussen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 15:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Je ziet het iedere cyclus weer.
Het gaat slecht, Ajax moet concentreren op beperkte middelen en zet een goede opleiding neer.
Opleiding genereert goede spelers, goede spelers worden met beperkte gerichte middelen aangevuld en een team wordt gebouwd.
Succes. Succes brengt geld, Ajax gaat uitgeven, nog meer succes.
Ajax gaat nog meer uitgeven en verliest het doel uit het oog en het eerste raakt in verval.
Succes blijft opeens uit, geen geld en moet weer met beperkte middelen verder.
Rinse and repeat.
Maar dat is exact hetzelfde als het aanwenden van liquide middelen om het verlies van geen CL te compenseren, het kost je linksom of rechtsom dus 20 miljoen die je niet kan besteden aan transfers.quote:Op dinsdag 11 april 2023 15:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het gewoon onzin is wat je stelt, je kan het ene niet los zien van het andere. Het laatste financiele half jaar was ook zonder CL inkomsten met winst afgesloten, uiteraard komt dat door de transferinkomsten maar dat je liquide middelen moet aanwenden om een CL loos jaar te overbruggen slaat nergens op.
Eerst maar eens kijken of je het wel of niet haalt en hoe het verschil tussen aankopen en verkopen gaat zijn.
Nee je hebt 20 miljoen minder inkomsten zonder CL, niet meer en niet minder, waar je dat verder aan zou besteden doet er helemaal niet toe.quote:Op dinsdag 11 april 2023 15:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat is exact hetzelfde als het aanwenden van liquide middelen om het verlies van geen CL te compenseren, het kost je linksom of rechtsom dus 20 miljoen die je niet kan besteden aan transfers.
Dat is ook wat ik zeg, Ajax heeft een omzet gebaseerd op het behalen van CL en zonder het behalen van CL maak je verlies vóór afschrijvingen en resultaat vergoedingssomen en moet je dat dus compenseren.
Nee, jij denkt teveel aan je lessen economie en te weinig aan de voetbalclub die Ajax is. In de situatie van Ajax betekent missen van CL dat je potentieel 20 miljoen minder kan besteden en of je die 20 miljoen direct uit de kas haalt of via de balans van koop en verkoop spelers maakt dan niets uit.quote:Op dinsdag 11 april 2023 15:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee je hebt 20 miljoen minder inkomsten zonder CL, niet meer en niet minder, waar je dat verder aan zou besteden doet er helemaal niet toe.
Je haalt begroting en omzet ook door elkaar.
Wow dat is voor mij wel heel lang geleden maar jouw wijsheid komt van klok klepel of die debiel van vi want daar klopt heel weinig van.quote:Op dinsdag 11 april 2023 16:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, jij denkt teveel aan je lessen economie en te weinig aan de voetbalclub die Ajax is. In de situatie van Ajax betekent missen van CL dat je potentieel 20 miljoen minder kan besteden en of je die 20 miljoen direct uit de kas haalt of via de balans van koop en verkoop spelers maakt dan niets uit.
Het is niet alsof Ajax die 20 miljoen even ergens kan wegbezuinigen wat bij een normaal bedrijf misschien wel zou kunnen want dat kan dus niet in het geval van de voetbalclub Ajax. Die 20 miljoen die je mist zal je ergens vandaan moeten halen, want de begroting wordt niet opeens magisch 20 miljoen minder bij de voetbalclub Ajax.
Jij mag dan speciaal aan mij gaan uitleggen hoe je de kosten moet gaan betalen die 20 miljoen hoger zijn dan de inkomsten (als je CL-mist) zonder dat je extra spelers verkoopt of een greep in de kas doet.quote:Op dinsdag 11 april 2023 16:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wow dat is voor mij wel heel lang geleden maar jouw wijsheid komt van klok klepel of die debiel van vi want daar klopt heel weinig van.
Ajax draaide afgelopen financiele jaar nog 26 miljoen verlies, heb je er wat van gemerkt?quote:Op dinsdag 11 april 2023 16:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Jij mag dan speciaal aan mij gaan uitleggen hoe je de kosten moet gaan betalen die 20 miljoen hoger zijn dan de inkomsten zonder dat je extra spelers verkoopt of een greep in de kas doet.
Nogmaals, de kosten veranderen niet bij Ajax zonder dat je spelers verkoopt.
quote:Op dinsdag 11 april 2023 16:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ajax draaide afgelopen financiele jaar nog 26 miljoen verlies, heb je er wat van gemerkt?
Je hebt dus geen argumenten meer, ook goed hoor.quote:Op dinsdag 11 april 2023 16:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Sorry, dacht dat ik een serieuze discussie aan het voeren was, maar laat maar als dit echt het niveau van je denken is.
Je kan kan veel van hem zeggen maar verzaken is er niet eentje van.quote:Op dinsdag 11 april 2023 16:52 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
zo hard gelachen om dit bericht
de man is knetter
ik snap nu waarom hij zo langs de kant te springen toen schreuder er nog was
echt een viese vuile matennaaier deze gast
walgelijk
Nouja het is misschien ook wat lastig om meteen als buitenstaander een clubheld te ontslaan.quote:
Er zit ook wat tussenin hè, je kan zeggen dat je het de komende weken aankijkt, maar misschien is dat ook wel zo en geeft hij hem nu het vertrouwen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 16:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja het is misschien ook wat lastig om meteen als buitenstaander een clubheld te ontslaan.
ach wel al bijna 5 jaar je beste speler en ook ik vind hem vervelendquote:Op dinsdag 11 april 2023 16:52 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
zo hard gelachen om dit bericht
de man is knetter
ik snap nu waarom hij zo langs de kant aan het springen was toen schreuder er nog was
echt een viese vuile matennaaier deze gast
walgelijk
dit bericht is alleen bedoelt om heitinga nog een beetje te motiverenquote:
hij moet eerst maar is zijn diplomaas gaan halen...quote:Op dinsdag 11 april 2023 17:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ach wel al bijna 5 jaar je beste speler en ook ik vind hem vervelend
Dat lijkt me wel aardig rond, anders zou je het wat vager verwoorden lijkt me.quote:Op dinsdag 11 april 2023 17:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zit ook wat tussenin hè, je kan zeggen dat je het de komende weken aankijkt, maar misschien is dat ook wel zo en geeft hij hem nu het vertrouwen.
Denk toch wel dat het af gaat hangen van de resultaten tot einde seizoen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 17:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel aardig rond, anders zou je het wat vager verwoorden lijkt me.
Het is niet alleen dat ik groot voorstander ben van Bosz maar ik ben ook niet echt weg van Heitingaquote:Op dinsdag 11 april 2023 17:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Komt goed maatje Bosz kan ook echt niet.
Uiteindelijk boeit het niet zozeer wat wij van Heitinga vinden maar wat de spelers er van vinden en dat lijkt positiefquote:Op dinsdag 11 april 2023 17:40 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Het is niet alleen dat ik groot voorstander ben van Bosz maar ik ben ook niet echt weg van Heitinga
quote:Op dinsdag 11 april 2023 17:54 schreef klaasweetalles het volgende:
Zijn Bosz en Heitinga de enige kandidaten dan?
Het zou me echt niet verbazen he dat
[ afbeelding ]
Hoeveel titels hebben heitinga en bosz dan gewonnen
waarom zou je niet gewoon Frank de Boer nemen? waarom niet?
Met Sjonnie ben ik ook niet echt blij, tot nu toe overtuigt hij mij totaal niet en daarnaast snap ik totaal niet hoe je als club die serieus in de CL wil meedoen, kan kiezen voor een coach die nog nooit op het hoogste niveau heeft gewerkt.quote:Op dinsdag 11 april 2023 18:20 schreef Heeinz het volgende:
Man als Frank zou terugkomen stop ik echt met kijken
Lekker het jezelf heel moeilijk maken tegen Jablonec , Steaua en Moldegenotquote:Op dinsdag 11 april 2023 18:20 schreef Heeinz het volgende:
Man als Frank zou terugkomen stop ik echt met kijken
Die had ook geen 100 miljoen te besteden. De Boer heeft de basis gelegd samen met Overmars en VdSar voor waar we nu staan.quote:Op dinsdag 11 april 2023 18:25 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Lekker het jezelf heel moeilijk maken tegen Jablonec , Steaua en Moldegenot
Helpt ook niet als je bijvoorbeeld Vd Hoorn een betere stormram vindt dan bijv Milikquote:Op dinsdag 11 april 2023 18:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Die had ook geen 100 miljoen te besteden. De Boer heeft de basis gelegd samen met Overmars en VdSar voor waar we nu staan.
Dat was niet zijn beste beslissing nee.quote:Op dinsdag 11 april 2023 19:17 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Helpt ook niet als je bijvoorbeeld Vd Hoorn een betere stormram vindt dan bijv Milik
Duarte als linksback tegen Salzburg was ook al zo'n pareltjequote:Op dinsdag 11 april 2023 19:20 schreef manny het volgende:
[..]
Dat was niet zijn beste beslissing nee.
Prima, beter dan alles en iedereen wat nu genoemd wordtquote:Op dinsdag 11 april 2023 19:09 schreef TLC het volgende:
Als Ronald dadelijk ook flopt tegen Kroatie springt ie op de trein naar Amsterdam
Hij praat geen onzin.quote:
Als als... als mijn tante een piemel had was het mijn oom geweest.quote:Op dinsdag 11 april 2023 20:20 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Hij praat geen onzin.
Ik vraag me af als ajax op de nummer 1 positie zou staan of van der sar deze man had binnengehaald. Volgens mij heeft hij snel maar deze man binnengehaald om zijn eigen positie veilig te stellen. Nu verschuift s alle kritiek straks naar deze man.
quote:Van der Sar: "Hij wordt niet de nieuwe Ajax-trainer"
"'Van der Sar is er in zijn beleving echter van overtuigd dat de voormalig coach van Ajax (2016-2017) niet de juiste man voor de club is", zegt journalist Valentijd Driessen in De Telegraaf. "Vandaar dat hij in de veronderstelling leeft dat hij helemaal niet over zijn schaduw hoeft heen te stappen als de controverse tussen hem en Bosz van zes jaar geleden wordt aangehaald." Bosz lijkt dus naast de job te grijpen.
Dat zou werkelijk fantastisch nieuws zijnquote:Op dinsdag 11 april 2023 20:37 schreef Lt.Bookman het volgende:
Noteer 'm maar: Heitinga blijft zitten. Slot vertrekt, Bosz nieuwe trainer Feyenoord.
Dat denk ik ook, de vraag is of dat erg isquote:Op dinsdag 11 april 2023 20:37 schreef Lt.Bookman het volgende:
Noteer 'm maar: Heitinga blijft zitten. Slot vertrekt, Bosz nieuwe trainer Feyenoord.
:’)quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind dat je Heitinga pas echt goed kunt beoordelen als ie […] zijn selectie zelf kan samenstellen.
De rijkste club met (in principe) de beste selectie… nou nou wat een afbreukrisico…quote:Op dinsdag 11 april 2023 10:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, Jonny heeft natuurlijk lang niet zoveel ervaring als Ten Hag toen had. Het afbreukrisico is 98% voor hem.
Naast mensen met en verschillende etnische afkomst, religieuze overtuiging of seksuele voorkeur, moet je er als Woke metropolitanen natuurlijk wel om denken dat je ook door voldoende medewerkers uit elke IQ klasse vertegenwoordigd wordtquote:Op dinsdag 11 april 2023 11:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De mensen die ook zeggen "geef hem een eerlijke kans". Dit is gewoon een soort veredelde diversity-hire aanpak. Laten we vooral geen moeite doen de beste man voor de klus te vinden, nee, Jonny is een echte Ajax man dus gunnen we hem het.
quote:Op dinsdag 11 april 2023 11:46 schreef TheVulture het volgende:
Dat moeten voor Ajax eigenlijk 47-49 punten zijn minimaal.
Recordbrekend uniekquote:Op dinsdag 11 april 2023 14:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je elke zomer 100 miljoen stukslaat op de Basseys en Brobbeys van deze wereld kan het snel gaan. Maar zo’n slechte transferzomer is ook wel vrij uitzonderlijk
Dat was wel genottelijk jaquote:Op dinsdag 11 april 2023 19:17 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Helpt ook niet als je bijvoorbeeld Vd Hoorn een betere stormram vindt dan bijv Milik
Dit is zo'n gelul. Ten Hag heeft de basis gelegd en misschien een beetje Bosz.quote:Op dinsdag 11 april 2023 18:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Die had ook geen 100 miljoen te besteden. De Boer heeft de basis gelegd samen met Overmars en VdSar voor waar we nu staan.
Financieel is de basis gelegd in de periode De Boer.quote:Op woensdag 12 april 2023 07:04 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Dit is zo'n gelul. Ten Hag heeft de basis gelegd en misschien een beetje Bosz.
Ja maar om Drank daar nou uitgebreid credits voor te geven.quote:Op woensdag 12 april 2023 07:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Financieel is de basis gelegd in de periode De Boer.
2004-2010 geen kampioen bij ajaxquote:Op woensdag 12 april 2023 08:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja maar om Drank daar nou uitgebreid credits voor te geven.Ik wijt dat nog steeds meer aan het Nederlandse voetbalvacuüm dat destijds was ontstaan (Twente, PSV Feyenoord en AZ in de financiële problemen en niet in staat veel punten te halen) dan aan Drank.
Zat toevallig op de goede plek maar dit was met elke andere trainer net zo goed of beter gegaan.
Klopt wel ja, probleem was tweeledig, ten eerste lieten ze hem teveel mee beslissen omdat hij die titels gewonnen had en hij zelf begon zich teveel op resultaat te richten ipv het voetbal.quote:Op woensdag 12 april 2023 09:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
Frank heeft het financieel beperkte middelen vooral de eerste twee jaar goed gedaan. Daarna was wel aardig wat budget en werden figuren als Gudelj, Van der Hoorn en Sightorsson voor flinke bedragen gehaald (die transfersommen van toen zijn in de huidige markt ook gewoon tranfers van 10/15 miljoen.), terwijl genoeg mensen konden zien dat dat sowieso al niks zou worden.
We werden toen kampioen met 73/76/76/71 punten. Dat waren best magere jaren, aangezien je nu daarmee 2e of 3e zou worden.quote:Op woensdag 12 april 2023 09:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
Frank heeft het financieel beperkte middelen vooral de eerste twee jaar goed gedaan. Daarna was wel aardig wat budget en werden figuren als Gudelj, Van der Hoorn en Sightorsson voor flinke bedragen gehaald (die transfersommen van toen zijn in de huidige markt ook gewoon tranfers van 10/15 miljoen.), terwijl genoeg mensen konden zien dat dat sowieso al niks zou worden.
Serieus?quote:
Geweldig was het allemaal niet maar die titels tellen wel.quote:Op woensdag 12 april 2023 09:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We werden toen kampioen met 73/76/76/71 punten. Dat waren best magere jaren, aangezien je nu daarmee 2e of 3e zou worden.
Lolquote:Op dinsdag 11 april 2023 20:47 schreef Poepz0r het volgende:
We kunnen in ieder geval niet meer met de fiets naar de Arena GENOT
Jaar op jaar de CL meloenen pakken met een middelmatige selectie heeft inderdaad weinig meerwaarde voor de opbouw van een voetbalclub.quote:Op woensdag 12 april 2023 07:04 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Dit is zo'n gelul. Ten Hag heeft de basis gelegd en misschien een beetje Bosz.
quote:Op woensdag 12 april 2023 12:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Jaar op jaar de CL meloenen pakken met een middelmatige selectie heeft inderdaad weinig meerwaarde voor de opbouw van een voetbalclub.
Je kan niet aan de gang blijven, Huntelaar moet als het goed is weten wat hij weet.quote:Op woensdag 12 april 2023 13:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Veldmate weg, dat lijkt me ook weer bepaald niet een soepel proces, je zou willen dat hij nog een jaar lang een opvolger inwerkt.
Huntelaar is geen scout.quote:Op woensdag 12 april 2023 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan niet aan de gang blijven, Huntelaar moet als het goed is weten wat hij weet.
Nee maar die heeft de scouting gecoordineerd de afgelopen maanden (als ik het goed gelezen heb).quote:
Oh dat had ik dan gemistquote:Op woensdag 12 april 2023 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee maar die heeft de scouting gecoordineerd de afgelopen maanden (als ik het goed gelezen heb).
Schijnt bij de scouting sowieso een zooitje te zijn, die Van der Zee ligt nogal dwars, die hebben ze al een keer proberen te ontslaan maar dat is niet gelukt, misschien dat hij met Klaas wel wil praten, is toch wel handig als scout.quote:
Waarom moet die weg? Antony kwam toch o.a. uit zijn koker?quote:Op woensdag 12 april 2023 13:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Veldmate weg, dat lijkt me ook weer bepaald niet een soepel proces, je zou willen dat hij nog een jaar lang een opvolger inwerkt.
Omdat hij geen leiding kon geven en 66 ook hè.quote:Op woensdag 12 april 2023 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom moet die weg? Antony kwam toch o.a. uit zijn koker?
Waren vast Feyenoordsupporters, dat zijn de enige die met dingen gooien.quote:
Dat van oranje had daar weinig mee te maken maar zo'n verhaal gaat dan z'n eigen leven leiden, verder eens hoor, ik heb niks tegen Heitinga maar had toch liever gehad dat hij ergens anders betaalde stage gaat lopen.quote:Op woensdag 12 april 2023 14:00 schreef manny het volgende:
Wat een vertrouwen in Heitinga zeg.
Zie van Nistelrooij, zie Frank de Boer, zie van Bommel, zie van Basten. Ze pakken echt wel wat punten omdat ze voor Nederlandse begrippen een goede selectie krijgen en doen bovenin mee in Nederland, maar zodra er tactisch iets gevonden moet worden of ze komen een coach tegen die wel een echte vakman is: keihard door de mand vallen en met simpele tactische omzettingen eraf gaan.
Zo een Slot, Klopp of die meneer van Napoli analyseren de tegenstander, passen de boel een beetje aan, en ineens loopt clown Bassey de hele tijd "op te bouwen" en komen Tadic en Kudus nauwelijks nog aan de bal.
Van Basten draait een geweldige groepsfase met oranje, dus Hiddink (de oude rot) past wat dingetjes aan we vliegen er uit tegen Rusland. Ruudje laat zich foppen door de Rangers. F. De Boer in de CL, laten we het daar maar niet over hebben..... und so weiter....
Het is een vak.
Uiteraard. Het kan. Hij kan de nieuwe Pep zijn. Die kans is klein.
Klok. Klepel.quote:Op woensdag 12 april 2023 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan niet aan de gang blijven, Huntelaar moet als het goed is weten wat hij weet.
Hij wilde zelf weer terug naar Grunn.quote:Op woensdag 12 april 2023 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom moet die weg? Antony kwam toch o.a. uit zijn koker?
Had je hem dan niet in een andere rol als scout moeten behouden? Hij heeft zich qua netwerk en expertise wel bewezen tenslotte . Ben wel benieuwd naar de uitleg van Ajax aangaande zijn vertrek.quote:Op woensdag 12 april 2023 13:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omdat hij geen leiding kon geven en 66 ook hè.
Dit was niet in het stadion maar prima dat hij er voor gestraft wordt die gek.quote:Op woensdag 12 april 2023 14:02 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Waren vast Feyenoordsupporters, dat zijn de enige die met dingen gooien.
Jij doet ook je best om maar zo dom mogelijk uit de hoek te komen hè.quote:
Ze hebben hem gedegradeerd naar "normale"scout en daar had hij dan minder trek in waarschijnlijk, bij Groningen zal dat allemaal wat anders liggen.quote:Op woensdag 12 april 2023 14:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Had je hem dan niet in een andere rol als scout moeten behouden? Hij heeft zich qua netwerk en expertise wel bewezen tenslotte . Ben wel benieuwd naar de uitleg van Ajax aangaande zijn vertrek.
Feitelijk welquote:Op woensdag 12 april 2023 14:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit was niet in het stadion maar prima dat hij er voor gestraft wordt die gek.
Er zal meer aan de hand zijn maar nog is Huntelaar toch geen scout. De mate van scoutingexpertise en de kunde om een transfer zoals die van Antony waarbij ook nog andere kapers met potentieel diepere zakken op de kust zijn tot een goed einde te brengen lijkt me lastig op te vangen.quote:Op woensdag 12 april 2023 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jij doet ook je best om maar zo dom mogelijk uit de hoek te komen hè.
[..]
Ze hebben hem gedegradeerd naar "normale"scout en daar had hij dan minder trek in waarschijnlijk, bij Groningen zal dat allemaal wat anders liggen.
Een scout doet toch geen aankopen, die sourcen voor de club geschikte spelers, op het moment dat de interesse gewekt is neemt de TD het over en met alle respect, Antony die kunnen jij en ik ook scouten. Je moet dan toch meer credits aan Overmars geven die een "gek" bedrag uitgaf en dat heeft wel rendement gehad.quote:Op woensdag 12 april 2023 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zal meer aan de hand zijn maar nog is Huntelaar toch geen scout. De mate van scoutingexpertise en de kunde om een transfer zoals die van Antony waarbij ook nog andere kapers met potentieel diepere zakken op de kust zijn tot een goed einde te brengen lijkt me lastig op te vangen.
Antony stond ook al bekend als talent dus dat valt wel mee. Martinez was echt een voltreffer uit zijn koker daarin tegen stonden ook genoeg miskopenquote:Op woensdag 12 april 2023 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zal meer aan de hand zijn maar nog is Huntelaar toch geen scout. De mate van scoutingexpertise en de kunde om een transfer zoals die van Antony waarbij ook nog andere kapers met potentieel diepere zakken op de kust zijn tot een goed einde te brengen lijkt me lastig op te vangen.
Zo'n Martinez is wel een goed voorbeeld ja al had je bij hem dan weer het voordeel dat door z'n lengte veel clubs afhaakten.quote:Op woensdag 12 april 2023 15:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Antony stond ook al bekend als talent dus dat valt wel mee. Martinez was echt een voltreffer uit zijn koker daarin tegen stonden ook genoeg miskopen
Had ook niet verwacht dat hij zo makkelijk mee kan in de prem.quote:Op woensdag 12 april 2023 15:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo'n Martinez is wel een goed voorbeeld ja al had je bij hem dan weer het voordeel dat door z'n lengte veel clubs afhaakten.
Zou best kunnen, hij zat er wel al in die periode.quote:Op woensdag 12 april 2023 15:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Had ook niet verwacht dat hij zo makkelijk mee kan in de prem.
Kwamen Orejuela en Cassiera ook niet uit zijn koker?
Neem verder ook aan dat hij zijn zegen heeft gegeven over Sanchez. Dus meesterscout ben je nogal snelquote:Op woensdag 12 april 2023 15:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou best kunnen, hij zat er wel al in die periode.
Huh, Huntelaar ging toch de overgang van Jong Ajax naar Ajax 1 coördineren? Wordt hij ook hoofd scouting? Dat zou nog vreemder zijnquote:Op woensdag 12 april 2023 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
De scouts rapporteren aan hem maar misschien was dat tijdelijk tot Mislintat het overneemt.quote:Op woensdag 12 april 2023 16:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Huh, Huntelaar ging toch de overgang van Jong Ajax naar Ajax 1 coördineren? Wordt hij ook hoofd scouting? Dat zou nog vreemder zijn
quote:Waarom is de scouting van Ajax hard toe aan revisie?
Omdat leiding en structuur ontbreekt en samenwerking ver te zoeken is. Sommige scouts zijn niet (meer) on speaking terms. Overleg verloopt moeizaam. Veldmate, die door Overmars naar Ajax werd gehaald, is niet de man die met zijn vuist op tafel slaat. De directie heeft dat lang op zijn beloop gelaten. In afwachting van de komst van Ward krijgt Klaas-Jan Huntelaar de touwtjes bij de scouting in handen. Het contract van Veldmate eindigt begin volgend jaar, als hij de pensioengerechtigde leeftijd bereikt. Arroyo wordt over drie maanden 66 jaar en Van der Zee is in januari 67 geworden. De afdeling heeft behoefte aan uitbreiding en verversing.
Even voor de duidelijkheid. Er komt een nieuwe hoofdscout volgend jaar? Waar ze Ward voor op het oog hadden, die vanwege gebrek aan daadkracht Ajax (vlg Telegraaf) afhaakte? Of gaan ze het intern oplossen?quote:Op woensdag 12 april 2023 16:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
De scouts rapporteren aan hem maar misschien was dat tijdelijk tot Mislintat het overneemt.
[..]
Als ik het zo een beetje lees was dat met Ward al heel snel over want die Mislintat was/is al 6 weken met Ajax bezig.quote:Op woensdag 12 april 2023 18:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid. Er komt een nieuwe hoofdscout volgend jaar? Waar ze Ward voor op het oog hadden, die vanwege gebrek aan daadkracht Ajax (vlg Telegraaf) afhaakte? Of gaan ze het intern oplossen?
Leuk dat Huntelaar wel met zijn vuist op tafel kan slaan maar dat lijkt me niet de belangrijkste kwaliteit voor een hoofdscout.
Dat lijkt me nogal logisch die Ward wou eerst vakantie.quote:Op woensdag 12 april 2023 22:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ik het zo een beetje lees was dat met Ward al heel snel over want die Mislintat was/is al 6 weken met Ajax bezig.
quote:Op donderdag 13 april 2023 09:33 schreef Tjacka het volgende:
Zitten jullie ook klaar voor de bekerfinale?
@:damsco
1 2 3 4 | Zo 16/04/2023 20:00 competitie: Ajax - FC Emmen Zo 23/04/2023 14:30 competitie: PSV - Ajax Zo 30/04/2023 18:00 beker: Ajax - PSV Za 06/05/2023 21:00 competitie: Ajax - AZ |
Dat worden extra ME-busjesquote:Op donderdag 13 april 2023 10:09 schreef Tjacka het volgende:
JAAA TICKET VOOR DE BEKERFINALE
ABOUTALEB TJACKA KOMT ER AAN
Sloop even de horeca. Dat kan wel weer een nieuwe beurt gebruiken. Was met de toiletten de vorige keer ook primaquote:Op donderdag 13 april 2023 10:09 schreef Tjacka het volgende:
En ook de toegangspoortjes zodat we eindelijk automatische poortjes krijgen. Godverdomme wat erger ik mij daar aan.quote:Op donderdag 13 april 2023 10:15 schreef fetX het volgende:
[..]
Sloop even de horeca. Dat kan wel weer een nieuwe beurt gebruiken. Was met de toiletten de vorige keer ook prima
Hoe the fuck gaan jullie naar binnen nu danquote:Op donderdag 13 april 2023 10:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
En ook de toegangspoortjes zodat we eindelijk automatische poortjes krijgen. Godverdomme wat erger ik mij daar aan.
Er zit iemand met het IQ van een aanstekergooier bij de poortjes die je kaartje scant.quote:Op donderdag 13 april 2023 10:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe the fuck gaan jullie naar binnen nu dan
Regelmatig na een halfuur wachten want er is vaak niet genoeg personeel.quote:Op donderdag 13 april 2023 10:17 schreef fetX het volgende:
[..]
Er zit iemand met het IQ van een aanstekergooier bij de poortjes die je kaartje scant.
Sinds kort kan dat eindelijk via de telefoon (lol)
quote:Op donderdag 13 april 2023 10:17 schreef fetX het volgende:
[..]
Er zit iemand met het IQ van een aanstekergooier bij de poortjes die je kaartje scant.
Vorig jaar hadden ze geen kaartjes meer. Toen stond mijn broertje zonder ticket buiten de poorten.quote:Op donderdag 13 april 2023 10:17 schreef fetX het volgende:
[..]
Stickers besteld?quote:Op donderdag 13 april 2023 10:09 schreef Tjacka het volgende:
Wij zijn vrij, doe je huiswerkquote:
Gisteren bij de CL hymne moest ik er even aan denken, niet aan jouw club uiteraard maar meer aan het feit dat CL nog niet binnen is, het waren 5 mooie jaren.quote:
wet van de remmende voorsprong is een dingquote:Op donderdag 13 april 2023 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gisteren bij de CL hymne moest ik er even aan denken, niet aan jouw club uiteraard maar meer aan het feit dat CL nog niet binnen is, het waren 5 mooie jaren.
Het is vooralsnog een incident dus ik zie het niet zo somber in.quote:Op donderdag 13 april 2023 11:53 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wet van de remmende voorsprong is een ding
Al heeft Ajax gewoon alle middelen om weer de beste selectie te hebben na de zomer. Moet die Duitsert wel aan het werk
Of Ten Hag (net als Slot) was het incident.quote:Op donderdag 13 april 2023 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is vooralsnog een incident dus ik zie het niet zo somber in.
Nistelrodequote:Op donderdag 13 april 2023 12:23 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Of Ten Hag (net als Slot) was het incident.
De vervanger van Van Nistelrode zal wel een topper zijn
Ten Hag is een topcoach en Slot ook wel maar verder verandert er niet zo heel veel voor Ajax, dat je het nu (al) laat afweten ligt toch voornamelijk aan Schreuder, misschien dat Feyenoord dan nog evengoed kampioen was geworden maar het was wel spannender geweest en dat verschilt eigenlijk niet zoveel van de jaren dat PSV de directe concurrent was.quote:Op donderdag 13 april 2023 12:23 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Of Ten Hag (net als Slot) was het incident
Hoe kom jij aan die gruwelijke wijsheid in pachtquote:Op donderdag 13 april 2023 12:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ten Hag is een topcoach en Slot ook wel maar verder verandert er niet zo heel veel voor Ajax, dat je het nu (al) laat afweten ligt toch voornamelijk aan Schreuder, misschien dat Feyenoord dan nog evengoed kampioen was geworden maar het was wel spannender geweest en dat verschilt eigenlijk niet zoveel van de jaren dat PSV de directe concurrent was.
Als het om onzin gaat ben jij wel de ongekroonde koning maar ik kan weinig met kritiek op mij als persoon, als je het niet met me eens bent kom dan met argumenten want hier kan ik niks mee.quote:Op donderdag 13 april 2023 12:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan die gruwelijke wijsheid in pachtIk verbaas me steeds weer over de onzinnige stelligheid. De onzin die je vaak uitkraamt is niet te pareren.
Klimaatterroristquote:Op donderdag 13 april 2023 12:47 schreef Malavita het volgende:
Ticket bekerfinale weer binnen. Normaal met de trein maar was vanochtend al geen optie meer... dan maar bussie
Je hebt me al geslacht. Ik ben idd de koning. De onzin laat ik aan jou over. De slachtofferrol staat je slecht. Je lijkt wel een Feijenoorder.quote:Op donderdag 13 april 2023 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als het om onzin gaat ben jij wel de ongekroonde koning maar ik kan weinig met kritiek op mij als persoon, als je het niet met me eens bent kom dan met argumenten want hier kan ik niks mee.
Je leest dus gewoon niet goed.quote:Op donderdag 13 april 2023 13:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je hebt me al geslacht. Ik ben idd de koning. De onzin laat ik aan jou over. De slachtofferrol staat je slecht. Je lijkt wel een Feijenoorder.
Ik schroom vaak te reageren in dit topic. Van wegen wat je nu net post. Wat ik al zei. Je pareert met drogredenen. Blijf lekker in de bubbel van je eigen wijsheid. Dan ga ik bij VV LOI een cursus gewoon lezen volgen.quote:
Lekker drinkeeeennnnquote:Op donderdag 13 april 2023 12:58 schreef tong80 het volgende:
Ik ben van mening dat Schreuder dit en dat Overmars dat was. In tegenstelling tot van der Sar, die weer meer het tegenovergestelde was van de zachte was.
Kortom. Weer een superspits uit de jeugd. En Sjakie krijgt gelijk als hoofdscout.
Dit verbaast me ook ja....quote:Op donderdag 13 april 2023 15:01 schreef TheVulture het volgende:
Ouaali ook weg, wil zijn contract niet verlengen. Heel opvallend gezien dit interview een paar dagen geleden
https://nos.nl/artikel/24(...)el-van-geval-brobbey
Zeg dat maar ik zag vorige week een quote van hem over de jeugdopleiding dat het allemaal prima was en kort erna eentje van Hendriks dat het niveau omhoog moet, dan zit je dus niet op dezelfde golflengte.quote:Op donderdag 13 april 2023 15:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit verbaast me ook ja....
Dat zijn ook wel heel veel wijzigingen in een keer weer.
https://www.parool.nl/spo(...)ier-hebben~b8a3da0d/quote:Aanvallende droogte
Waar er op het middenveld en de linksbackpositie zich dus meerdere talenten dichtbij een permanente rol in Ajax I bevinden, lijkt het voorlopig nog even wachten op een nieuw aanvalstalent uit eigen jeugd. Want buiten de zes potjes die Conceição meedeed, is het bij Jong Ajax dit seizoen geen showcase van dominante aanvallende prestaties, blijkt uit de onderliggende data.
Met de losersvlucht naar Almere Citygenotquote:Op donderdag 13 april 2023 15:01 schreef TheVulture het volgende:
Ouaali ook weg, wil zijn contract niet verlengen. Heel opvallend gezien dit interview een paar dagen geleden
Niet op een lijn liggen met Maurits Losersvlucht is over het algemeen een bewijs van bekwaamheid.quote:Op donderdag 13 april 2023 15:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeg dat maar ik zag vorige week een quote van hem over de jeugdopleiding dat het allemaal prima was en kort erna eentje van Hendriks dat het niveau omhoog moet, dan zit je dus niet op dezelfde golflengte.
Dat blijft altijd lastig. Ajax wil als maatstaf dat er één talent per jaar doorbreekt vanuit Jong Ajax. Dat kan dan op alle elf posities zijn, waar de vraag naar aanvallers natuurlijk groter is. Doorstroming is ook wel vrij beperkt aangezien je Dusan Tadic hebt die hele linkerflank al jaren bezet houdt. Op rechts had je dan Neres en daarna Antony. Daar speelden/spelen je grootste talenten van afgelopen jaren; Unuvar, Hansen, Van Axel Dongen.quote:Op donderdag 13 april 2023 15:16 schreef Tarado het volgende:
Aanvallend klopt ook wel dat het niet goed genoeg is
[..]
https://www.parool.nl/spo(...)ier-hebben~b8a3da0d/
Zou je denken inderdaad al is het wel zo dat Ajax op het gebied van aanvallend talent te weinig brengt, de spelers die doorbreken zijn in het algemeen verdedigers en middenvelders. Al worden aanvallende talenten op jonge leeftijd wat makkelijker weggehaald door de PL clubs.quote:Op donderdag 13 april 2023 15:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet op een lijn liggen met Maurits Losersvlucht is over het algemeen een bewijs van bekwaamheid.
Het is ook heel moeilijk maar als je het op jong Ajax niveau al niet laat zien haal je het eerste niet.quote:Op donderdag 13 april 2023 15:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat blijft altijd lastig. Ajax wil als maatstaf dat er één talent per jaar doorbreekt vanuit Jong Ajax. Dat kan dan op alle elf posities zijn, waar de vraag naar aanvallers natuurlijk groter is. Doorstroming is ook wel vrij beperkt aangezien je Dusan Tadic hebt die hele linkerflank al jaren bezet houdt. Op rechts had je dan Neres en daarna Antony. Daar speelden/spelen je grootste talenten van afgelopen jaren; Unuvar, Hansen, Van Axel Dongen.
Op andere posities heb je wel spelers gehad die via via toch goed terecht zijn gekomen. Salah-Eddine, Kasanwirjo, Familia-Castillo, Q. Timber, Eiting.
In buitenland spelen ook tal van aanvallers uit Ajax-jeugd. Peeters (nu in zandbak), Rijkhoff, Hoogewerf... Al deze spelers zijn (nog) niet doorgebroken.
Blijven veel lichtgewichten over.quote:Op donderdag 13 april 2023 15:01 schreef TheVulture het volgende:
En met tussenpaus zwaargewicht loservlucht Mauritsje Hendriks... Overal waar die man komt laat ie een bak met ellende achter.quote:Op donderdag 13 april 2023 16:02 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Blijven veel lichtgewichten over.
Grootste clown bij Ajax.quote:Op donderdag 13 april 2023 16:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En met tussenpaus zwaargewicht loservlucht Mauritsje Hendriks... Overal waar die man komt laat ie een bak met ellende achter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |