We gaan het meemaken, ik vind het op zich wel goed dat ze verder kijken dan wie Johan en Valentijn aanbevelen, ook mooi dat Huntelaar blijft, die zou dat stokje dan moeten overnemen in 26 als het goed gaat.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heb vanmorgen zijn profiel eens doorgelezen en het ziet er best prima uit wat hij bij Dortmund heeft neergezet. Dat hij daarna niet helemaal uit de verf kwam bij Arsenal zegt me dan niet zo veel. Ook bij Stuttgart was hij naar behoren en daar wilde hij zelf niet meer verlengen.
Daarnaast vind ik het ook wel prima als we de jeugd een kans blijven geven. Ik vind het toch wel leuk dat we gasten als Vos en Godts hun debuut zien maken. Hato is ook gewoon een prima talent met Ajax 1-potentie.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Vrees weer een redelijke exodus deze zomer (Kudus, Alvarez, Timber) dus dat zal wel wat meer worden dan 40-45 miljoen.
Ajax heeft geld genoeg.quote:Op dinsdag 11 april 2023 12:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er zijn wel meer hele goede coaches beschikbaar, maar dat kost je aan salaris op jaarbasis alleen al 1 transfer.
Kun je nu nog niets over zeggen wat we wel met zekerheid kunnen zeggen is dat Bosz op 1 seizoen na met smerig veel geluk overal gefaald is.quote:
Godts ja? Dat is gewoon een aankoopquote:Op dinsdag 11 april 2023 13:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daarnaast vind ik het ook wel prima als we de jeugd een kans blijven geven. Ik vind het toch wel leuk dat we gasten als Vos en Godts hun debuut zien maken. Hato is ook gewoon een prima talent met Ajax 1-potentie.
Dus niet alleen maar kopen om het kopen, maar dat de talentvolle jeugd in ieder geval een backup is van de 11 spelers (die 11 moeten natuurlijk wel op hun positie in principe de beste van de Eredivisie zijn). Op die manier kun je ook je team wat makkelijker managen ipv dat je 14/15 gearriveerde basisklanten tevreden moet houden.
Dat valt erg tegen bij de halfjaarcijfers in februari hadden we 41,5 miljoen aan liquide middelen en je wilt wel een redelijke winst/verliesrekening behouden en dan is een topcoach met topsalaris al snel te veel geld.quote:
Vind je dat tegenvallen?quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat valt erg tegen bij de halfjaarcijfers in februari hadden we 41,5 miljoen aan liquide middelen en je wilt wel een redelijke winst/verliesrekening behouden en dan is een topcoach met topsalaris al snel te veel geld.
41 miljoen aan liquide middelen is al veel. Laat staan dat dat werkelijk een momentopname is die per dag verschilt.quote:
Van die 41,5 miljoen heb je al 20 miljoen nodig als je CL mist om de gemiste inkomsten te kunnen dekken (Ajax heeft CL nodig om quitte te draaien), om maar een voorbeeld te noemen hoe snel dat geld verdwijnt.quote:
Nee zo door blijven modderen en de komende 3-4 jaar sporadisch kampioen worden en Europees niets voorstellen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
dan is een topcoach met topsalaris al snel te veel geld.
Dat snap ik, ik zei ook "jeugd" en geen "eigen jeugd". Hij is in ieder geval niet gehaald om meteen in Ajax 1 mee te draaien zoals een Bassey, Wijndal etc. Dat soort aankopen moeten meteen raak zijn en ze moeten in ieder geval niet de jeugd in de weg zitten als bankzitter....quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Godts ja? Dat is gewoon een aankoop
Dat valt wel mee zeker in de laatste week van december, die 41,5 miljoen is een redelijk goede weergave van het geld dat ze hebben.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:26 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
41 miljoen aan liquide middelen is al veel. Laat staan dat dat werkelijk een momentopname is die per dag verschilt.
Maar ik denk dat je vooral betere spelers daarvoor nodig gaat hebben en dat een coach weinig verandert aan de matigheid van de huidige Ajax-selectie en de opkomende jeugd.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee zo door blijven modderen en de komende 3-4 jaar sporadisch kampioen worden en Europees niets voorstellen.
Je wil toch zo snel mogelijk terug naar een kwartfinale/halve finale op Europees niveau?
Met je eens, de huidige selectie is matig.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar ik denk dat je vooral betere spelers daarvoor nodig gaat hebben en dat een coach weinig verandert aan de matigheid van de huidige Ajax-selectie en de opkomende jeugd.
Jij hanteert de telraam methode? Het eigen vermogen is 273 miljoen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat valt wel mee zeker in de laatste week van december, die 41,5 miljoen is een redelijk goede weergave van het geld dat ze hebben.
Eigen vermogen kan je geen spelers van kopen...quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jij hanteert de telraam methode? Het eigen vermogen is 273 miljoen.
Dat past toch wel een beetje bij Ajax. 7 goede jaren en dan weer 7 slechte jaren.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee zo door blijven modderen en de komende 3-4 jaar sporadisch kampioen worden en Europees niets voorstellen.
Je wil toch zo snel mogelijk terug naar een kwartfinale/halve finale op Europees niveau?
Mwah, deels wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Eigen vermogen kan je geen spelers van kopen...
True, maar dan nog is het totaal eigen vermogen irrelevant zeker bij een NV, zo bestaat dat eigen vermogen al uit 100 miljoen agioreserve wat de facto niets is.quote:Op dinsdag 11 april 2023 14:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mwah, deels wel natuurlijk.
Die 41 miljoen is handig als je cash moet afrekenen. Alleen gaat dat tegenwoordig vaak over jaren.
Als je elke zomer 100 miljoen stukslaat op de Basseys en Brobbeys van deze wereld kan het snel gaan. Maar zo’n slechte transferzomer is ook wel vrij uitzonderlijkquote:Op dinsdag 11 april 2023 14:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
True, maar dan nog is het totaal eigen vermogen irrelevant zeker bij een NV, zo bestaat dat eigen vermogen al uit 100 miljoen agioreserve wat de facto niets is.
Uiteindelijk is het onverdeeld resultaat 76 miljoen wat al niet zo ver van die 41,5 miljoen cash zit. Uiteindelijk zijn we gewoon niet meer zo'n rijke club na de coronacrisis.
Neemt niet weg dat het gewoon onzin is wat je stelt, je kan het ene niet los zien van het andere. Het laatste financiele half jaar was ook zonder CL inkomsten met winst afgesloten, uiteraard komt dat door de transferinkomsten maar dat je liquide middelen moet aanwenden om een CL loos jaar te overbruggen slaat nergens op.quote:Op dinsdag 11 april 2023 13:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Eigen vermogen kan je geen spelers van kopen...
Dit ja, al gaat het er uiteindelijk weer om wat ze op gaan leveren en dat eventuele verlies erop zal best wel weer meevallen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 14:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je elke zomer 100 miljoen stukslaat op de Basseys en Brobbeys van deze wereld kan het snel gaan. Maar zo’n slechte transferzomer is ook wel vrij uitzonderlijk
Dit.quote:Op dinsdag 11 april 2023 14:16 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat past toch wel een beetje bij Ajax. 7 goede jaren en dan weer 7 slechte jaren.
Kunnen we weer NL+ en EU+ makkelijk opbouwen. Ik kom er nu niet meer tussen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 15:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Je ziet het iedere cyclus weer.
Het gaat slecht, Ajax moet concentreren op beperkte middelen en zet een goede opleiding neer.
Opleiding genereert goede spelers, goede spelers worden met beperkte gerichte middelen aangevuld en een team wordt gebouwd.
Succes. Succes brengt geld, Ajax gaat uitgeven, nog meer succes.
Ajax gaat nog meer uitgeven en verliest het doel uit het oog en het eerste raakt in verval.
Succes blijft opeens uit, geen geld en moet weer met beperkte middelen verder.
Rinse and repeat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |