Ik denk eerder dat het een oplossing van de febo isquote:Op zondag 26 maart 2023 14:29 schreef IkFok het volgende:
Dat geluid in de loods als er mensen aan de poort staan te schreeuwen is een idee van JW. Ze wilden eerst een net spannen. Toen had JW gezegt waarom doe je niet iedereen verplicht naar binnen . Gele kaart en 10.000 euro boete als je het niet doet. Achter hadden hem bedankt voor het meedenken.
Zegt ie dat zelf?quote:Op zondag 26 maart 2023 14:29 schreef IkFok het volgende:
Dat geluid in de loods als er mensen aan de poort staan te schreeuwen is een idee van JW. Ze wilden eerst een net spannen. Toen had JW gezegt waarom doe je niet iedereen verplicht naar binnen . Gele kaart en 10.000 euro boete als je het niet doet. Achter hadden hem bedankt voor het meedenken.
Natasiaquote:Op zondag 26 maart 2023 14:42 schreef pingu66 het volgende:
Bern en Sasha in de tuin hebben het over wat te doen als je de loods uitkomt en de prijzenpot niet wint.
Bern wil een " hoe heet dat" aanvragen. Oja uitkering.
Sasha zegt dan kom je in de bijstand. Geen WW
Ooit was er iemand in de gouden kooi die een rechtszaak had aangespannen en toch een WW uitkering kreeg want in de gouden kooi zitten werd gezien als een baan . (,omdat ze per maand een bedrag kregen)
een uitkering aanvragen . Ga werk zoeken net als een ander luie Bernquote:Op zondag 26 maart 2023 14:42 schreef pingu66 het volgende:
Bern en Sasha in de tuin hebben het over wat te doen als je de loods uitkomt en de prijzenpot niet wint.
Ooit was er iemand in de gouden kooi die een rechtszaak had aangespannen en toch een WW uitkering kreeg want in de gouden kooi zitten werd gezien als een baan . (,omdat ze per maand een bedrag kregen)
gaat hij ook doen , alleen de banen als docent zijn mss al ingevuld als hij eruit komt , goed luisterenquote:Op zondag 26 maart 2023 14:43 schreef IkFok het volgende:
[..]
een uitkering aanvragen . Ga werk zoeken net als een ander luie Bern
Oja die liet ook huilende kinderen echter en was ook zo'n debiel ( maar ja dat was iedereen in DGK)quote:
Kloptquote:Op zondag 26 maart 2023 14:46 schreef cinsan het volgende:
[..]
gaat hij ook doen , alleen de banen als docent zijn mss al ingevuld als hij eruit komt , goed luisteren
Klopt dat was Natasjaquote:Op zondag 26 maart 2023 14:42 schreef pingu66 het volgende:
Hij moet zich kapot schamen .quote:Op zondag 26 maart 2023 14:43 schreef IkFok het volgende:
[..]
een uitkering aanvragen . Ga werk zoeken net als een ander luie Bern
Ik snap die Mirthe echt niet, vanmorgen hoorde ik hele verhalen dat ze eruit was en echt een man wilde..... ik kan het verkeerd begrepen hebben, maar kreeg de indruk dat ze met Kenzy alleen als vriendinnen verder wilde gaan, geen relatie.... en nu staat ze haar weer te zoenen.....quote:
hij gaat ook voor werk zoeken , goed luisterenquote:Op zondag 26 maart 2023 14:51 schreef Verida het volgende:
[..]
Hij moet zich kapot schamen .
Dan ga je maar tijdelijk werk doen totdat er een docentenbaan zich aandient, invalpoel docenten, postbode, aan de lopende band of wat dan ook'
Maar als jonge gezonde vent een bijstandsuitkering aanvragen, bah
Hij magb net als ieder ander een ww uitkering aanvragen for the time beingquote:Op zondag 26 maart 2023 14:51 schreef Verida het volgende:
[..]
Dan ga je maar tijdelijk werk doen totdat er een docentenbaan zich aandient, invalpoel docenten, postbode, aan de lopende band of wat dan ook'
Ze moet in de spiegel kijken, dan ziet ze wat ze moet veranderenquote:Op zondag 26 maart 2023 15:02 schreef Puzzie het volgende:
Mijn hemel Esther wil de hele boel veranderen
Maar als we het dreigement van Jeff gisterenavond mogen geloven komt hij nergens meer aan de bak.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:00 schreef cinsan het volgende:
[..]
hij gaat ook voor werk zoeken , goed luisteren
och ja god kan alles toch denkt hijquote:Op zondag 26 maart 2023 15:07 schreef Alocanda het volgende:
[..]
Maar als we het dreigement van Jeff gisterenavond mogen geloven komt hij nergens meer aan de bak.
Bernieboi wil eigenlijk iets in de tv wereldquote:Op zondag 26 maart 2023 14:51 schreef Verida het volgende:
[..]
Hier sluit ik mij compleet bij aan. Er is op dit moment genoeg werk te vinden en te krijgen.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:51 schreef Verida het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 maart 2023 15:00 schreef cinsan het volgende:
[..]
hij gaat ook voor werk zoeken , goed luisteren
Ja hij gaat werk zoeken als gymdocent, en als dat niet lukt zou hij niet weten wat hij gaat doen. Hij bevestigt als Sasha dat vraagt dat hij daar nog niet over nagedacht heeft. Dus dan denkt ie dat meteen een uitkering gaat aanvragen als hij er uit komt. Sasha noemt een sportschool op als tijdelijke optie. Dat zou kunnen zegt hij maar dan komt ie met heel specifieke functies die hij liever wil, als teamleider op een school bijvoorbeeld en daarna doorstromen als directeur.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:00 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Hij magb net als ieder ander een ww uitkering aanvragen for the time being
En zeker als docentquote:Op zondag 26 maart 2023 15:10 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Hier sluit ik mij compleet bij aan. Er is op dit moment genoeg werk te vinden en te krijgen.
Ik denk dat voor iedereen die eruit komt en geen baan meer hebben de eerste stap is om een uitkering aan te vragen. Heb je een dag later werk is dat mooi meegenomen zoniet dan is iig die aanvraag weg.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:12 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
[..]
Ja hij gaat werk zoeken als gymdocent, en als dat niet lukt zou hij niet weten wat hij gaat doen. Hij bevestigt als Sasha dat vraagt dat hij daar nog niet over nagedacht heeft. Dus dan denkt ie dat meteen een uitkering gaat aanvragen als hij er uit komt. Sasha noemt een sportschool op als tijdelijke optie. Dat zou kunnen zegt hij maar dan komt ie met heel specifieke functies die hij liever wil, als teamleider op een school bijvoorbeeld en daarna doorstromen als directeur.Maar hij noemt niks als tijdelijk horeca baantje of iets dergelijks in plaats van de bijstand tot hij een functie heeft gevonden die hij wil. En dat is waar ik het met Verida eens ben, er is werk zat, dan maar onder 'niveau'.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:12 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
[..]
Ja hij gaat werk zoeken als gymdocent, en als dat niet lukt zou hij niet weten wat hij gaat doen. Hij bevestigt als Sasha dat vraagt dat hij daar nog niet over nagedacht heeft. Dus dan denkt ie dat meteen een uitkering gaat aanvragen als hij er uit komt. Sasha noemt een sportschool op als tijdelijke optie. Dat zou kunnen zegt hij maar dan komt ie met heel specifieke functies die hij liever wil, als teamleider op een school bijvoorbeeld en daarna doorstromen als directeur.
Maar hij noemt niks als tijdelijk horeca baantje of iets dergelijks in plaats van de bijstand tot hij een functie heeft gevonden die hij wil. En dat is waar ik het met Verida eens ben, er is werk zat, dan maar onder 'niveau'.
Maar als je een maand ofzo niet kan starten? Die maand moet je wel overbruggen qua huur etc.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:10 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Hier sluit ik mij compleet bij aan. Er is op dit moment genoeg werk te vinden en te krijgen.
WW krijg je ook niet de volgende dag gestort dat duurt ook wekenquote:Op zondag 26 maart 2023 15:17 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar als je een maand ofzo niet kan starten? Die maand moet je wel overbruggen qua huur etc.
Ik denk dat voor iedereen die eruit komt en geen baan meer hebben de eerste stap is om een uitkering aan te vragen. Heb je een dag later werk is dat mooi meegenomen zoniet dan is iig die aanvraag weg.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:16 schreef Alocanda het volgende:
[..]
Maar hij noemt niks als tijdelijk horeca baantje of iets dergelijks in plaats van de bijstand tot hij een functie heeft gevonden die hij wil. En dat is waar ik het met Verida eens ben, er is werk zat, dan maar onder 'niveau'.
En het is niet zo als je een aanvraag doet je ondertussen niet kan solliciteren.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:17 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar als je een maand ofzo niet kan starten? Die maand moet je wel overbruggen qua huur etc.
bern heeft nog spaarekening zegde hijquote:Op zondag 26 maart 2023 15:17 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar dan is de aanvraag in elk geval gedaan. Kun je eventueel het geld lenen en teruggeven zodra de ww binnenkomt.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:18 schreef greysbones het volgende:
[..]
WW krijg je ook niet de volgende dag gestort dat duurt ook weken
Ik denk dat weinig mensen hun spaarrekening aanspreken als je ook een maand een uitkering kunt krijgen.quote:
Maar wel geld lenen volgens jouquote:Op zondag 26 maart 2023 15:19 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig mensen hun spaarrekening aanspreken als je ook een maand een uitkering kunt krijgen.
Als je veel geld hebt op een spaar rekening krijg je geen bijstand. Wel WW ( als je daar recht op hebt dan kijken ze niet naar je spaarrekening)quote:
En ze zei dat haar hele huis verbouwd was en er hele durequote:Op zondag 26 maart 2023 15:21 schreef pingu66 het volgende:
Isaac weer politiek correct tegen Esther met haar onzi manager plan. Bijna heel Nederland kan dd boodschappen niet meer betalen en haar zal dat wel ff lukken. Terwijl ze in het buitenleven nauwelijks rond kan komen va haar uitkering en zijn met baan ( staat in een interview in de krant met haar zoon)
40quote:Op zondag 26 maart 2023 15:26 schreef pingu66 het volgende:
Echt Zoé doe eens normaal tegen een man van 50 met kinderen en vriendin .
Tja dat snapt niemand ook omdat het een huurhuis is en Jacuzi in de tuin zegt ze. Misschien betaald van de levensverzekering van haar man. Ik vind het ook vaag maar dit is wat ze zelf verteld.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:25 schreef Teckeltje25 het volgende:
[..]
En ze zei dat haar hele huis verbouwd was en er hele duren keukenapparatuur instaat hoe kan dat dan?
Jacuzzi vreet stroomquote:Op zondag 26 maart 2023 15:28 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Tja dat snapt niemand ook omdat het een huurhuis is en Jacuzi in de tuin zegt ze. Misschien betaald van de levensverzekering van haar man. Ik vind het ook vaag maar dit is wat ze zelf verteld.
Het is triest ben ik met je eensquote:Op zondag 26 maart 2023 15:30 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Typ foutje maar dan nog ,wat denkt ze dat Isaac haar aantrekkelijk vindt ofzo?
Hout gestookte net zoals in de loodsquote:Op zondag 26 maart 2023 15:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
Jacuzzi vreet stroom
Dus ben benieuwd hoe ze dat dan betaald
Hij heeft zelf ontslag genomen, dus geen WW. Heeft dus spaargeld en een huurder in zijn koophuis zitten, die gaat het lastig krijgen als hij dacht dat hij lekker op z'n gemak, terwijl hij bijstand vangt kan gaan zoeken naar een specifieke baan. Dingen waar hij vooraf dus niet over nagedacht heeft en dat is mijn punt. Die instelling.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:24 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Als je veel geld hebt op een spaar rekening krijg je geen bijstand. Wel WW ( als je daar recht op hebt dan kijken ze niet naar je spaarrekening)
Wat doet een man van +/- 40-50 met vrouw en kinderen in dit programma!??quote:Op zondag 26 maart 2023 15:26 schreef pingu66 het volgende:
Echt Zoé doe eens normaal tegen een man van 50 met kinderen en vriendin .
Hij heeft mazzel want als hij maandag solliciteert kan hij waarschijnlijk dinsdag aan het werkquote:Op zondag 26 maart 2023 15:31 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Hij heeft zelf ontslag genomen, dus geen WW. Heeft dus spaargeld en een huurder in zijn koophuis zitten, die gaat het lastig krijgen als hij dacht dat hij lekker op z'n gemak, terwijl hij bijstand vangt kan gaat zoeken naar een specifieke baan. Dingen waar hij vooraf dus niet over nagedacht heeft en dat is mijn punt. Die instelling.
Zoek maar ff Anatasia op van DGK over een WW uitkering na de soap.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:31 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Hij heeft zelf ontslag genomen, dus geen WW. Heeft dus spaargeld en een huurder in zijn koophuis zitten, die gaat het lastig krijgen als hij dacht dat hij lekker op z'n gemak, terwijl hij bijstand vangt kan gaat zoeken naar een specifieke baan. Dingen waar hij vooraf dus niet over nagedacht heeft en dat is mijn punt. Die instelling.
Je moet zeker een uitkering aanvragen om je te kunnen voorzien van lasten. Daarna kun je idd nog op zoek gaan naar een baan.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:17 schreef mootie het volgende:
[..]
Gaan voor de hoofdprijs en dat is niet Zoë in dit gevalquote:Op zondag 26 maart 2023 15:31 schreef chufi het volgende:
[..]
Wat doet een man van +/- 40-50 met vrouw en kinderen in dit programma!??
Stel dat het hem Luktquote:Op zondag 26 maart 2023 15:33 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Zoek maar ff Anatasia op van DGK over een WW uitkering na de soap.
Is Wendy proefkonijn of heeft ze ergens last van ?quote:Op zondag 26 maart 2023 15:37 schreef greysbones het volgende:
Mirthe tegen wendy
Dan moet je diep in en uitademen
Vervolgens mirthe die diep in en uit ademt
Proefkonijnquote:Op zondag 26 maart 2023 15:38 schreef chufi het volgende:
[..]
Is Wendy proefkonijn of heeft ze ergens last van ?
Contract dat zij had is niet hetzelfde als het contract dan Bern heeft. Zij ontving kennelijk een vergoeding voor haar deelname en dat kan dan inderdaad als arbeidsovereenkomst gezien worden. Bern heeft meerdere keren gezegd dat hij niet voor een vergoeding heeft gekozen.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:33 schreef pingu66 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Droef Droef! Toet! Droef Toet! Toet Toet! Droef!" ~ Rupert
Ik lees net dat een gymdocent gemiddeld 3.500 bruto per maand verdient. Dus dat valt mee. 70% daarvan is meer dan Jan Modaalquote:Op zondag 26 maart 2023 15:35 schreef greysbones het volgende:
[..]
Stel dat het hem Lukt
70% van je laatst verdiende loon
Dat zal geen vetpot zijn
Niet eens genoeg voor je huur
quote:Op zondag 26 maart 2023 15:39 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Contract dat zij had is niet hetzelfde als het contract dan Bern heeft. Zij ontving kennelijk een vergoeding voor haar deelname en dat kan dan inderdaad als arbeidsovereenkomst gezien worden. Bern heeft meerdere keren gezegd dat hij niet voor een vergoeding heeft gekozen.Ze krijgen hun vaste lasten vergoed .. tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
Ja maar daar heeft hij zelf ontslag genomen, dan heb je nooit recht op WW.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:40 schreef pingu66 het volgende:
[..]
[..]
Ik lees net dat een gymdocent gemiddeld 3.500 bruto per maand verdient. Dus dat valt mee. 70% daarvan is meer dan Jan Modaal
Laatst verdiende is dus EJVJLquote:Op zondag 26 maart 2023 15:40 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Ik lees net dat een gymdocent gemiddeld 3.500 bruto per maand verdient. Dus dat valt mee. 70% daarvan is meer dan Jan Modaal
blijkbaar kom je daarvoor kiezen bern heeft afgezien van vergoedingquote:Op zondag 26 maart 2023 15:40 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ze krijgen hun vaste lasten vergoed .. toch
quote:Op zondag 26 maart 2023 15:39 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Contract dat zij had is niet hetzelfde als het contract dan Bern heeft. Zij ontving kennelijk een vergoeding voor haar deelname en dat kan dan inderdaad als arbeidsovereenkomst gezien worden. Bern heeft meerdere keren gezegd dat hij niet voor een vergoeding heeft gekozen.Dan moet ie met Sasha gaan samenwonen🤣SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zei @Deisyy vanmorgen ookquote:Op zondag 26 maart 2023 15:41 schreef utopia2.0 het volgende:
De klok van videoland, loopt nog niet gelijk met de huidige tijd.
Elke deelnemer heeft dat anders geregeld blijkbaar. Sommigen krijgen ook meer dan anderen (Janet en Esther, maar ook GJ en Jasper hadden hier een hele tijd terug een gesprek over).quote:Op zondag 26 maart 2023 15:40 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ze krijgen hun vaste lasten vergoed .. toch
Ik dacht dat ik een uur achter liep met de streamsquote:
Ja dat weet ikquote:Op zondag 26 maart 2023 15:43 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Elke deelnemer heeft dat anders geregeld blijkbaar. Sommigen krijgen ook meer dan anderen (Janet en Esther, maar ook GJ en Jasper hadden hier een hele tijd terug een gesprek over).
Bij Videoland vinden ze het vast moeilijkquote:Op zondag 26 maart 2023 15:44 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik een uur achter liep met de streams
Het was de andere modquote:
quote:Op zondag 26 maart 2023 10:05 schreef Dotteke het volgende:
De klok op videoland loopt nog een uur achter
Yup. In het begin hadden ze het ook over gehad terwijl ze in de kamer wachtten op een opdacht. Er werd letterlijk gezegd dat sommigen wel gewoon geld verdienen door daar gewoon te zitten. En daar reageerden sommigen dan weer heel verbaasd op want die kregen helemaal niks.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:44 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ja dat weet ik
Dat heeft te maken met hoe lang ze er zitten zonder zelf te vertrekken
Hoe het precies zit is niet echt duidelijk
Ik dacht een vaste lasten vergoeding en een soort loon
Een aantal hebben dan afgezien van het loon
Jeff heeft ook al eens gezegd dat hij voor de volledige pot gaatquote:Op zondag 26 maart 2023 15:47 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Yup. In het begin hadden ze het ook over gehad terwijl ze in de kamer wachtten op een opdacht. Er werd letterlijk gezegd dat sommigen wel gewoon geld verdienen door daar gewoon te zitten. En daar reageerden sommigen dan weer heel verbaasd op want die kregen helemaal niks.
Net als die andere mod, @D.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:47 schreef greysbones het volgende:
[..]
Aah
Deisyy of Dot
Allebei met een D
Ik neem aan dat het haar eigen dekbed isquote:Op zondag 26 maart 2023 15:49 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Net als die andere mod, @:D.
Ik vind het viezig dat ze onder een dekbed zonder hoes liggen.
Ja dat is waar dat van die Jacuzzi heb ik haar ook horen zeggen.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:28 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Tja dat snapt niemand ook omdat het een huurhuis is en Jacuzi in de tuin zegt ze. Misschien betaald van de levensverzekering van haar man. Ik vind het ook vaag maar dit is wat ze zelf verteld.
Ze had het er vanmiddag nog over met Rupiquote:Op zondag 26 maart 2023 16:30 schreef cinsan het volgende:
[..]
dat was het plan toch , maar ja we kennen esther
morgen ,op 5 april dan de verkiezingquote:Op zondag 26 maart 2023 16:35 schreef freaky40 het volgende:
Moeten ze zich nu morgen melden bij Rupi wie manager wil worden in april of volgende week maandag?
Ja mooi hequote:Op zondag 26 maart 2023 16:41 schreef Frummelie het volgende:
Esther wordt hoe langer hoe sjagerijniger van alle opmerkingen en aanmerkingen...
Nice...
Totaal geen problemen met Ruppie. Hij heeft het als manager trouwens meer dan uitstekend gedaan.quote:Op zondag 26 maart 2023 16:44 schreef Frummelie het volgende:
Ik vind Rupie af en toe echt een draakie maar heerlijk hoe hij Esther op haar plek zet.
quote:Op zondag 26 maart 2023 16:41 schreef utopia2.0 het volgende:
Dat is typisch Esther. Ze houd altijd rekening met anderen. Aldus Esther.
Ik ben ook gek op Rupie maar het is af en toe wel een draak maar daarom vind ik hem juist zo leuk.quote:Op zondag 26 maart 2023 16:45 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Totaal geen problemen met Ruppie. Hij heeft het als manager trouwens meer dan uitstekend gedaan.
Waarop Rupi zei "behalve met mij ivm budget en alleen als het jou uitkomt"quote:Op zondag 26 maart 2023 16:42 schreef pingu66 het volgende:
Das typisch ons Esther rekening houden met iedereen zegt Esther over zichzelf.
Weet ze ook eens hoe dat voelt, loederkokquote:Op zondag 26 maart 2023 16:41 schreef Frummelie het volgende:
Esther wordt hoe langer hoe sjagerijniger van alle opmerkingen en aanmerkingen...
Nice...
quote:Op zondag 26 maart 2023 16:48 schreef danaqui het volgende:
[..]
Waarop Rupi zei "behalve met mij ivm budget en alleen als het jou uitkomt"
Ik erger me kapot aan die jas en haar werkwijze...quote:Op zondag 26 maart 2023 16:54 schreef pingu66 het volgende:
Je kunt we zien dat ons Esther echt goed kan koken voor grote groepen en ook zo efficie6 met je jas aan en tien keer omdraaien om uienschillen weg te gooien terwijl je ook een afvalbakje naast je kunt zetten.
Wat onaardig! Ik hoop dat het heerlijk is en men allemaal extra opschept ...quote:Op zondag 26 maart 2023 16:54 schreef Frummelie het volgende:
Ik hoop zo dat die chili niet te eten is en dat iedereen het laat staan... behalve Erik en JW moet verplicht z'n bordje leeg eten natuurlijk.
Keep on dreaming Frum.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Droef Droef! Toet! Droef Toet! Toet Toet! Droef!" ~ Rupert
Joh...quote:Op zondag 26 maart 2023 16:56 schreef Frummelie het volgende:
[..]
Ik erger me kapot aan die jas en haar werkwijze...
quote:Op zondag 26 maart 2023 16:58 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Wat onaardig! Ik hoop dat het heerlijk is en men allemaal extra opschept ...Jaaaaa...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon omdat het kan!
Uiteraard..quote:Op zondag 26 maart 2023 16:58 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Joh...(ik ook hoor en toch blijf ik kijken)
en blokjes tomaten afmetenquote:
Ze maakt twee soorten pikant en niet pikant en er was geen geld meer(daarom beter 1 soort maken)quote:Op zondag 26 maart 2023 16:59 schreef danaqui het volgende:
Lekker veel paprika ook om er in te doen, wel 1 hele
Ook gewoon niet luisteren maar laat haar maar dr eigen gang gaan dadelijk is het weer huilenquote:Op zondag 26 maart 2023 17:01 schreef cinsan het volgende:
ze ging bij iedereen vragen of ze de chili pittig of niet pittig wilden , vond rupert geen goed idee
Erik komt dat gepiep verhelpen omdat ie het hoorde terwijl ie helemaal bij het biljart stondquote:Op zondag 26 maart 2023 17:02 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Ze maakt twee soorten pikant en niet pikant en er was geen geld meer(daarom beter 1 soort maken)
Overigens staat er iets te piepen in die keuken
Heeft ze van Martin, die deed dat ook altijd zo. "Goeie he?!"quote:Op zondag 26 maart 2023 17:04 schreef Frummelie het volgende:
Ik hoop dat je mijn chili lekker vindt en dat x20 straks voor iedereen die even de keuken inloopt... in de hoop al complimenten te ontvangen voor haar poging.
quote:
Ja inderdaad, die flikte dat ook...quote:Op zondag 26 maart 2023 17:07 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Heeft ze van Martin, die deed dat ook altijd zo. "Goeie he?!"
Ze heeft ook wel kut messen. Ze hadden toch een slijpsteen gekocht? Of koop een nieuw setje messen en een aanzet staal.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:06 schreef Charmian het volgende:
ik heb nog nooit iemand zo onhandig een ui zien snijden
Ja, maar Esthertje afzeiken is leukquote:Op zondag 26 maart 2023 17:12 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Ze heeft ook wel kut messen. Ze hadden toch een slijpsteen gekocht? Of koop een nieuw setje messen en een aanzet staal.
Maar ze snijdt sowieso onhandig
Ik wilde net tikken dat het botte baggermessen zijn... ik zou er niet mee kunnen werken.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:12 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Ze heeft ook wel kut messen. Ze hadden toch een slijpsteen gekocht? Of koop een nieuw setje messen en een aanzet staal.
Volgens mij zag ik sjenet een keer stoeien met een aanzetmes. Iemand zei dat ze ook wel de messen met messen probeerden te slijpenquote:Op zondag 26 maart 2023 17:12 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, maar Esthertje afzeiken is leuk
Isaac kan toch gewoon messen slijpen. Ik heb het hem wel eens goed zien doenquote:Op zondag 26 maart 2023 17:14 schreef Charmian het volgende:
[..]
Volgens mij zag ik sjenet een keer stoeien met een aanzetmes. Iemand zei dat ze ook wel de messen met messen probeerden te slijpen
Oh dan neem ik mijn vorige post terugquote:Op zondag 26 maart 2023 17:15 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Klopt.
Eu ice verneukt de messen ook door ze aan elkaar te slijpen.
Als je geen aanzetstaal hebt en je weet hoe je dat moet doen, dan kan dat ook.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:14 schreef Charmian het volgende:
[..]
Volgens mij zag ik sjenet een keer stoeien met een aanzetmes. Iemand zei dat ze ook wel de messen met messen probeerden te slijpen
Ik heb daar nog nooit een aanzetstaal gezien en daar kan je best lang je messen mee bij houden. Maar 7 maa den is wel erg lang en een messenslijper komt niet langs de deur. Setje nieuwe messen kopen. Levert ook bij wonden op bij de meestequote:Op zondag 26 maart 2023 17:14 schreef Charmian het volgende:
[..]
Maar dat weten ze niet en vooral Eunice niet die maakt ze nog botter.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:16 schreef Frummelie het volgende:
[..]
Als je geen aanzetstaal hebt en je weet hoe je dat moet doen, dan kan dat ook.
Ja precies.. aan mijn messen mag niemand komen... deze messen worden voor van alles gebruikt..quote:Op zondag 26 maart 2023 17:20 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Maar dat weten ze niet en vooral Eunice niet die maakt ze nog botter.
En het zijn goedkope huistuin en keuken messen.
Aan het helpen tochquote:Op zondag 26 maart 2023 17:22 schreef pingu66 het volgende:
Is eunice nou iets voor haarzelf aan het maken.
Beter dat niemand behalve Esther zich verkiesbaar stelt en dan met de grootste groep allemaal stiekem op Erik drukkenquote:Op zondag 26 maart 2023 17:17 schreef freaky40 het volgende:
Topshow als Esther manager gaat worden. Denk dat ze haar net als Maddy voor de leeuwen gaan gooien dat ze dan vanzelf gillend weg gaat. Dus ik denk tactische stemmen voor Esther.
Die zou ik ook wel als manager willen zien, Erik.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:26 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Beter dat niemand behalve Esther zich verkiesbaar stelt en dan met de grootste groep allemaal stiekem op Erik drukken
Dat kan dus mits de groep eens als één team functioneert en heb je tenminste iets om naar uit te kijken in die saaie loodsquote:Op zondag 26 maart 2023 17:27 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Die zou ik ook wel als manager willen zien, Erik.
Dat moet het zijn, ze werkt al tig jaren niet meer, denk toen ze 25 was mss, in het achterhok van bij de Valk, met haar specaliteit tutti fruttie..quote:Op zondag 26 maart 2023 17:31 schreef pingu66 het volgende:
Esther is 12 jaar behoorlijk catering manager geweest (in 1850 denk ik.)
Of het kersje op de appelmoes.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:34 schreef Silves het volgende:
[..]
Dat moet het zijn, ze werkt al tig jaren niet meer, denk toen ze 25 was mss, in het achterhok van bij de Valk, met haar specaliteit tutti fruttie..
quote:Op zondag 26 maart 2023 17:31 schreef pingu66 het volgende:
Esther is 12 jaar behoorlijk catering manager geweest (in 1850 denk ik.)
Als jw iets leert bij van der Valk is het hard en snel en efficiënt ( samen) werken. Dus dat zal het niet zijn. Eunice zit haar gewoon te stangenquote:Op zondag 26 maart 2023 17:34 schreef Silves het volgende:
[..]
Dat moet het zijn, ze werkt al tig jaren niet meer, denk toen ze 25 was mss, in het achterhok van bij de Valk, met haar specaliteit tutti fruttie..
Flauwekul dit smoesje, wil gewoon uit wraak op sommige het baasje spelen, en haar zin doordrukken met haar eten, ze klaagt al maanden dat niemand kan koken en het flauw is, ze heeft er al tig ontslagen van de taken die bewoners vrijwillig deden..ze haat gewoon dat ze nu geen controle over alles heeft.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:39 schreef KinKiJan het volgende:
Had niet verwacht dat Esther over afleiding van JW zou beginnen tegen Eunice, helemaal omdat ze hakkelend begon te praten toen Eunice vroeg hoe ze nu op het idee kwam om manager te worden
Tja iedereen kent het en het concept werkt nog steeds. Dat is best knap voor een familiebedrijf.quote:
quote:Op zondag 26 maart 2023 17:36 schreef KinKiJan het volgende:
Eunice: "Jij kunt wel koken, moet je vaker doen"
Esther: "Ja wil ik ook gaan doen bij m'n managerschap"
Eunice: "Ok, maar hoe kom je nou tot het idee om eh.."
Esther: "Ik heb... ik moet niet meer eh... ik moet me me meer op me zelf gaan richten, en eh, wat ik eh hier.. ik pakte de gewoontes van mezelf weer op en dat is zorgen voor Willem"
Eunice: "Ja"
Esther: "Daar moet ik van af, daar heb ik het over gehad met Willem van de week, ik zeg ik moet echt hiermee stoppen en ik moet ook echt aan mezelf gaan denken. Misschien is het nu tijd om iets uitdagends te zoeken voor mezelf hier en manager, ja ik heb 12 jaar toch .. ben ik behoordelijk catering manager geweest en ja, ik heb er weer zin in en dan heb ik ook niet het gevoel dat ik op Willem moet passen."
Eunice: "Maar hij is volwassen genoeg"
Esther: "Ja, nee nee nee maar dat zit in mij, dat heeft niks met Willem te maken"
Eunice: "Dat is wel goed maar stel dat je niet manager wordt, wat wil je dan wel voor jezelf gaan doen."
Begint over die deken waar ze eerder mee bezig was en zegt dat ze dan maar iets anders gaat zoeken, daar heeft ze verder nog niet aan gedacht. Eunice vind dat Esther moet gaan dansen, want daar wordt ze vrolijk van, dat heeft ze gezien gisteren en vindt dat het misschien wel tijd is voor Esther om haar passie weer terug te pakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
quote:Op zondag 26 maart 2023 17:36 schreef KinKiJan het volgende:
Eunice: "Jij kunt wel koken, moet je vaker doen"
Esther: "Ja wil ik ook gaan doen bij m'n managerschap"
Eunice: "Ok, maar hoe kom je nou tot het idee om eh.."
Esther: "Ik heb... ik moet niet meer eh... ik moet me me meer op me zelf gaan richten, en eh, wat ik eh hier.. ik pakte de gewoontes van mezelf weer op en dat is zorgen voor Willem"
Eunice: "Ja"
Esther: "Daar moet ik van af, daar heb ik het over gehad met Willem van de week, ik zeg ik moet echt hiermee stoppen en ik moet ook echt aan mezelf gaan denken. Misschien is het nu tijd om iets uitdagends te zoeken voor mezelf hier en manager, ja ik heb 12 jaar toch .. ben ik behoordelijk catering manager geweest en ja, ik heb er weer zin in en dan heb ik ook niet het gevoel dat ik op Willem moet passen."
Eunice: "Maar hij is volwassen genoeg"
Esther: "Ja, nee nee nee maar dat zit in mij, dat heeft niks met Willem te maken"
Eunice: "Dat is wel goed maar stel dat je niet manager wordt, wat wil je dan wel voor jezelf gaan doen."
Begint over die deken waar ze eerder mee bezig was en zegt dat ze dan maar iets anders gaat zoeken, daar heeft ze verder nog niet aan gedacht. Eunice vind dat Esther moet gaan dansen, want daar wordt ze vrolijk van, dat heeft ze gezien gisteren en vindt dat het misschien wel tijd is voor Esther om haar passie weer terug te pakken.Heerlijk dat filmje...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon omdat het kan!
Denk dat je zeker een punt hebt! Maar denk ook dat die 'smoes' van achter komt, vergelijkbaar met Wanda die plots van naar huis naar managerschap wilde gaan. Garantie voor genoeg beeldmateriaal wanneer een van beiden het zou wordenquote:Op zondag 26 maart 2023 17:42 schreef Silves het volgende:
[..]
Flauwekul dit smoesje, wil gewoon uit wraak op sommige het baasje spelen, en haar zin doordrukken met haar eten, ze klaagt al maanden dat niemand kan koken en het flauw is, ze heeft er al tig ontslagen van de taken die bewoners vrijwillig deden..ze haat gewoon dat ze nu geen controle over alles heeft.
quote:Op zondag 26 maart 2023 17:46 schreef Dotteke het volgende:
Erik mag proeven van Esther. Erik lust het zo wel maar is te pittig
Ze heeft twee pannen pittig en niet pittigquote:Op zondag 26 maart 2023 17:46 schreef danaqui het volgende:
Toch erg pittig gemaakt, daar komt gezeik van
O heeft hij dat gezegd nou dan moet het wel heel pittig zijn als hij dat zegtquote:Op zondag 26 maart 2023 17:49 schreef KinKiJan het volgende:
[..]te pittig? Was het niet Erik die zei dat het zo pittig moest zijn dat er een druppel aan je neus moest hangen onder het eten?
Erik heeft nu 2 druppels denk ik maar die likt hij wel weer op...quote:Op zondag 26 maart 2023 17:49 schreef KinKiJan het volgende:
[..]te pittig? Was het niet Erik die zei dat het zo pittig moest zijn dat er een druppel aan je neus moest hangen onder het eten?
Erik : Als je chili eet moet er een druppel aan je neus hangen als je bord leeg is.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:51 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O heeft hij dat gezegd nou dan moet het wel heel pittig zijn als hij dat zegt
GATVERDAMMEquote:Op zondag 26 maart 2023 17:54 schreef Frummelie het volgende:
[..]
Erik heeft nu 2 druppels denk ik maar die likt hij wel weer op...
Iedereen vind het pittig die geproefd heeft dus gaat vast wat worden.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:57 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Het algehele commentaar van te pittig indekken wellicht
Daarom denk ik dat ze alvast steun zoekt bij Rupi, Jeff, Janet, inmiddels ook Imaquote:Op zondag 26 maart 2023 17:58 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Iedereen vind het pittig die geproefd heeft dus gaat vast wat worden.
Het is wel weinig chili.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:59 schreef Ebinas het volgende:
Rijst zelf opscheppen zegt Rupi
Maar dat (wijzend naar het gehakgoedje) niet
Verstandig wel anders is na bord 2 alles weg
Dressing kan je zelf toch erover heen doen.quote:Op zondag 26 maart 2023 18:01 schreef pingu66 het volgende:
Sla zonder dressing. En nu toch alletwee de chilipannen bij elkaar
Damage control.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:59 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat ze alvast steun zoekt bij Rupi, Jeff, Janet, inmiddels ook Ima
Ja 4 paprika's geleden 10 uien 10 tomaten sla w en ern paar blikken bonen open gemaakt en gehakt gebakken helemaal allenquote:Op zondag 26 maart 2023 18:00 schreef Ebinas het volgende:
Maar ze heeft dus alles alleen gemaakt, behalve dan de 2e pan rijst.
Wilde niemand helpen of wilde Esther dat niet?
Ze heeft geen dressing gemaaktquote:Op zondag 26 maart 2023 18:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Dressing kan je zelf toch erover heen doen.
en een kilo zoutquote:Op zondag 26 maart 2023 18:03 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Ja 4 paprika's geleden 10 uien 10 tomaten sla w en ern paar blikken bonen open gemaakt en gehakt gebakken helemaal allen![]()
Oh da's wel een hele klus met zoveel ingredientenquote:Op zondag 26 maart 2023 18:03 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Ja 4 paprika's geleden 10 uien 10 tomaten sla w en ern paar blikken bonen open gemaakt en gehakt gebakken helemaal allen![]()
Ik ook ik wil drama in de tokoquote:Op zondag 26 maart 2023 18:05 schreef Ebinas het volgende:
En toch wil ik haar wel als manager.
Kan 2 kanten op ik hoop op de kant van Eva
Kan ze hem beter horenquote:Op zondag 26 maart 2023 18:06 schreef Dotteke het volgende:
Esther zit op de bank, JW gaat ook op de bank zitten en hoppa Esther schuift dichter naar hem toe
Mooi was dat he, moest er ook om lachen.quote:Op zondag 26 maart 2023 18:06 schreef Dotteke het volgende:
Esther zit op de bank, JW gaat ook op de bank zitten en hoppa Esther schuift dichter naar hem toe
Drama met bestel momenten vergeten enlege ontbijtbuffetten. Maar ze zal wel gered worden door de febo met veel verdien opdrachtquote:
Maakt me niet uit laat haar er maar in. Lekker ergerenquote:Op zondag 26 maart 2023 18:08 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Drama met bestel momenten vergeten enlege ontbijtbuffetten. Maar ze zal wel gered worden door de febo met veel verdien opdracht
Nou dat fabeltje gaat bij mij niet meer op Vanmorgen stond ze onder de douche met het water op haar hoofd. In de douche ernaast was Mirthe met haar aan het praten en ze hoorde alles prima,quote:
Kan iedereen lezen dat ze alle kokers tot nu toe de keuken uit flikkert.quote:Op zondag 26 maart 2023 18:02 schreef Ebinas het volgende:
Esther wil morgen iets ophangen bij het aanmelden.
Ze laat het Rupi lezen
Jesus Dot dat was cynischquote:Op zondag 26 maart 2023 18:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nou dat fabeltje gaat bij mij niet meer op Vanmorgen stond ze onder de douche met het water op haar hoofd. In de douche ernaast was Mirthe met haar aan het praten en ze hoorde alles prima,
Nou ja praten, ze hadden een woordenwisseling.quote:Op zondag 26 maart 2023 18:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nou dat fabeltje gaat bij mij niet meer op Vanmorgen stond ze onder de douche met het water op haar hoofd. In de douche ernaast was Mirthe met haar aan het praten en ze hoorde alles prima,
Dat weet ik, maar ik wist niet of je dat vanmorgen mee gekregen hebtquote:
Selectief doofquote:Op zondag 26 maart 2023 18:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
In het begin ging het nog wel rustig en toen verstond ze Mirthe ook primaquote:Op zondag 26 maart 2023 18:12 schreef spapaars het volgende:
[..]
Nou ja praten, ze hadden een woordenwisseling.
En ze praat best raar met harde uitschieters.
De pittige chili is zo vast al heet genoegquote:
Deze strategie kan 2 kanten op.quote:Op zondag 26 maart 2023 18:10 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Kan iedereen lezen dat ze alle kokers tot nu toe de keuken uit flikkert.
Ik krijg alles meequote:Op zondag 26 maart 2023 18:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik wist niet of je dat vanmorgen mee gekregen hebt
Dit is een mooi voorbeeld, ze zal iets anders zeggen met haar stemverheffing, maar het klinkt echt als ....quote:Op zondag 26 maart 2023 18:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
In het begin ging het nog wel rustig en toen verstond ze Mirthe ook prima
Het verbaasde mij ze was et haar haren aan het spoelen onder de douche
Nee tochquote:
Ik kijk nergens meer van op inmiddelsquote:
En Wendyquote:
Luister maar goedquote:Op zondag 26 maart 2023 18:18 schreef Ebinas het volgende:
Er wordt flink gekaand en hoor nog geen klachten
quote:Op zondag 26 maart 2023 18:20 schreef Ebinas het volgende:
Mijn hemel daar gaat het schaaltje met mayo rond
Hoewel in dit geval had ik mss een emmer er over gegooid
Ik hoop dat het voor de sla isquote:Op zondag 26 maart 2023 18:20 schreef Ebinas het volgende:
Mijn hemel daar gaat het schaaltje met mayo rond
Hoewel in dit geval had ik mss een emmer er over gegooid
Klopt.quote:Op zondag 26 maart 2023 18:20 schreef Dotteke het volgende:
Maken ze het nu minder pittig door er mayonaise in te doen?
O ja dat zal het zijn. Vond het al zo raar dat er een klodder mayo op het bord gingquote:
Bep gooit ook weer een klodder of de chiliquote:Op zondag 26 maart 2023 18:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O ja dat zal het zijn. Vond het al zo raar dat er een klodder mayo op het bord ging
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |