abonnement Unibet Coolblue
pi_208454787


Zweden
Deelnemer: Loreen (echte naam Lorine Zineb Nora Talhaoui)
Leeftijd: 39 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Tattoo
Taal inzending: Engels
Genre inzending: EDM-Pop
Schrijvers muziek: Jimmy Jansson / Jimmy "Joker" Thörnfeldt / Loreen / Moa "Cazzi Opeia" Carlebecker / Peter Boström / Thomas G:son
Schrijvers tekst: Jimmy Jansson / Jimmy "Joker" Thörnfeldt / Loreen / Moa "Cazzi Opeia" Carlebecker / Peter Boström / Thomas G:son
Loting: Tweede helft, eerste halve finale
Selectie methode: Nationale selectie
Odds ranking na bekend maken alle nummers: 1
Bijzonderheden: Hoeveel moeten wij nog zeggen over deze vrouw? Loreen won het songfestival in 2012 in Baku met de hit Euphoria. Ze begon haar carrière in de Zweedse Idols in 2004, haar ze vierde werd. In 2011 nam ze deel aan de nationale voorronde met My heart is refusing me, dat nummer haalde het niet eens naar de finale. In 2012 weten we wat er gebeurde. Na het ESF stond Euphoria in 12 landen op nummer 1. Ironisch gezien haalde het nummer My heart is refusing me daarna ook de charts. In 2015 bracht ze Paper Light uit en in 2017 deed ze weer mee aan de nationale voorronde in Zweeden met Statements. Toen haalde ze de finale niet, belachelijk! Op fok hebben we virtueel met tafels gesmeten! De wat alternatieve sound sloeg niet aan bij het publiek net als het album Ride later dat jaar. Maar nu is Loreen terug in 2023 met een sound wat we van haar kennen! And she's back. En ook meteen de topfavoriet om het songfestival nog een keer te winnen. Het is nog de vraag of het scherm mee mag naar Liverpool, met 1800 kg zou het te zwaar zijn om aan het plafond te hangen in Liverpool.

Nationale finale optreden

Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208454812
Vind dit heel gaaf, ik post ze gewoon in alle drie O+ _O_
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208472284
tiktok
  ESF Reporter maandag 20 maart 2023 @ 22:05:12 #4
87554 Cee
Welluk?
pi_208473107
Ik heb mezelf ook al een paar keer betrapt op het wagen van pogingen om het refrein hardop te blèren in de auto. :D :@
Gelukkig lukt het Mimicat wel. :P
pi_208473821
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 22:05 schreef Cee het volgende:
Ik heb mezelf ook al een paar keer betrapt op het wagen van pogingen om het refrein hardop te blèren in de auto. :D :@
Gelukkig lukt het Mimicat wel. :P
ONE OF US ONE OF US
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 22:38:39 #6
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_208487411
Laat Loreen terugkomen en laat het alle potentie van een dijk van een staging meegeven, plus wel wat herkenbare Euphoria vibes en je hebt opeens de topfavoriet bij de bookmakers in handen. Daar is dan al het positieve eigenlijk wel mee gezegd (al is overgewaardeerd zijn bij die bookies niet per se iets positiefs). Nou ja vooruit, een slecht nummer is het zeker niet. Nog best ok. Maar eigenlijk is dit toch vooral much ado about nothing. Want ik vind het liedje nooit echt op gang komen en heeft best wel een storend ritme. Plus ook niet heel sterk gezongen van Loreen.

Hoop dan ook dat een ander liedje gaat winnen. Want nu is het toch vooral op de naam en de staging. Het liedje zelf vind ik verre van sterk genoeg voor een terechte overwinning.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_208491045
Ondertussen bij ons ook in de top 50 op plek 30
pi_208494366
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:15 schreef Em31 het volgende:
Ondertussen bij ons ook in de top 50 op plek 30
Toch mooi om te zien dat het lied zelf het zo goed doet zelfs zonder de staging
pi_208515507
Ik hoop echt dat haar live performance in Liverpool dit soort reacties gaan opleveren. Laat de pers maar lekker lullen over Loreen en vergelijkingen maken met Euphoria. Zolang het dit soort emoties oproept bij mensen door Loreen's geweldige stem en stage presence, boeit het niemand wat een RTL Boulevard of een Gerda te zeggen heeft _O_

freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208518031
Loreen komt deze week op 36 binnen in de Single Top 100.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208523598
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:00 schreef Fred_B het volgende:
Loreen komt deze week op 36 binnen in de Single Top 100.
Ze doet het ook goed in andere Europese landen. Het is nog maar afwachten of dat aanhoud en het niet puur op haar naam is maar ik geloof dat Europa het lied al best goed vind *O*
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  PR en moderator zaterdag 25 maart 2023 @ 23:20:59 #12
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208538150
D'r blijft zonder die staging weinig van over he: https://youtube.com/shorts/AsQLIGcsUcs?feature=share
Dijk van een stem maar het nummer is helemaal niks zonder die staging.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_208539732
Daar vinden ze vast iets op, het is Zweden,

Bovendien kan je dit van heel veel nummers zeggen.
pi_208541846
twitter

quote:
Loreen's song 'Tattoo' was played on 245 radio stations in 28 countries this week.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208542128
Je gaat je zo wel afvragen waarom ze na Euphoria dan nooit een hit heeft gehad. Waarom waren radiostations in al die jaren nooit meer enthousiast. :+
pi_208543255
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:32 schreef Em31 het volgende:
Je gaat je zo wel afvragen waarom ze na Euphoria dan nooit een hit heeft gehad. Waarom waren radiostations in al die jaren nooit meer enthousiast. :+
Dit is natuurlijk ook alleen maar in de context van Eurovisie, als ze dit nummer zomaar had uitgebracht had er geen haan naar gekraaid. Nu is het 'the return of Loreen'.
pi_208543486
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:08 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk ook alleen maar in de context van Eurovisie, als ze dit nummer zomaar had uitgebracht had er geen haan naar gekraaid. Nu is het 'the return of Loreen'.
Ja dat is best stom eigenlijk.

Al hebben we ook tijden gehad dat alles rond het Songfestival ook geen aandacht kreeg, dusja is het dan ook vooruitgang? :+
  zondag 26 maart 2023 @ 18:07:05 #18
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208546472
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 23:20 schreef Moira het volgende:
D'r blijft zonder die staging weinig van over he: https://youtube.com/shorts/AsQLIGcsUcs?feature=share
Dijk van een stem maar het nummer is helemaal niks zonder die staging.
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:08 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk ook alleen maar in de context van Eurovisie, als ze dit nummer zomaar had uitgebracht had er geen haan naar gekraaid. Nu is het 'the return of Loreen'.
Daarom vind ik dit o.a. allemaal zo stom :@ :')

Ergens heb ik nog de hoop dat er nu een nieuwe generatie kijkers is die 2012 wat minder bewust heeft meegemaakt en die dus niet zo erg dat 'omg Loreen' hebben waardoor een winst nog niet zo zeker is als het nu lijkt, maar dat zal allemaal wel ijdele hoop zijn.
Koel en donker bewaren
  PR en moderator zondag 26 maart 2023 @ 18:50:06 #19
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208547034
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 05:43 schreef ImStillTheBadGuy het volgende:
Daar vinden ze vast iets op, het is Zweden,

Bovendien kan je dit van heel veel nummers zeggen.
Ja van nummers die allemaal niet top 3 waardig zijn idd :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 26 maart 2023 @ 18:51:11 #20
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208547047
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:07 schreef Guanabana het volgende:

[..]
[..]
Daarom vind ik dit o.a. allemaal zo stom :@ :')

Ergens heb ik nog de hoop dat er nu een nieuwe generatie kijkers is die 2012 wat minder bewust heeft meegemaakt en die dus niet zo erg dat 'omg Loreen' hebben waardoor een winst nog niet zo zeker is als het nu lijkt, maar dat zal allemaal wel ijdele hoop zijn.
Ik vind het denk ik vooral gewoon jammer dat ze zo’n matig nummer hebben gekozen. Met Zweden’s staging en Loreens talent was er zo veel mogelijk geweest. En dan komen ze met zo’n eentonige dreun-drammer..
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 26 maart 2023 @ 19:40:10 #21
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_208547682
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:51 schreef Moira het volgende:

[..]
Ik vind het denk ik vooral gewoon jammer dat ze zo’n matig nummer hebben gekozen. Met Zweden’s staging en Loreens talent was er zo veel mogelijk geweest. En dan komen ze met zo’n eentonige dreun-drammer..
Dat ja. Het is geen heel slecht nummer. Maar ook niet heel interessant. Dat is jammer. Vooral als je dan ook nog de hype eromheen krijgt. Dan valt het liedje nog meer tegen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_208547768
Het voelt als een soort cheat code. Omdat ze Loreen hebben kunnen ze winnen met zo’n nummer, terwijl het behoorlijk kansloos zou zijn met een andere zangeres.

Jaloers op Zweden. :P
pi_208550147
Ondertussen ook op de hitlijst van onze zuiderburen

twitter
pi_208553083
Kreeg zonet wel even een serotonineboost toen ik de buurtsuper uitstapte, de zon scheen, en dit nummer er door de speakers schalde O+
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208563546
Wordt denk ik helaas een strijd om de tweede plaats. Dan met die gedachte gewoon Duncan weer sturen volgend jaar :')
  ESF Reporter dinsdag 28 maart 2023 @ 07:44:38 #26
87554 Cee
Welluk?
pi_208563863
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 11:36 schreef koffieleuk het volgende:
Kreeg zonet wel even een serotonineboost toen ik de buurtsuper uitstapte, de zon scheen, en dit nummer er door de speakers schalde O+
Het stond op m’n playlist in de Zandvoort run die ik zondag deed en ik moet toegeven, die Luyendijkbocht werd er wel iets makkelijker om doorheen te komen met dat nummer in m’n oortjes.
pi_208566323
Die staging komt sowieso goed want ik heb het vermoeden dat ze hem precies hetzelfde houden alleen dan zonder de vierkant des doods, ben het er ook niet mee eens dat er zonder niks van overblijft, want er zijn genoeg mensen ook enthousiast over het nummer zelf.

Als mensen echt alleen naar Tattoo luisterden vanwege nieuwsgierigheid van ‘oh Loreen is terug’ dan zou het na 1 of 2 weken in elke hitlijst gelijk gekelderd zijn maar dat is niet het geval, het lied blijft draaien op radiostations :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Nexum op 28-03-2023 12:39:45 ]
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208566458
Ik denk dat de jury's dit zoveel meer punten geven dan Finland dat het al een uitgemaakte zaak is dat ze wint. En begrijp me goed, het is ook een van de beste liedjes van het seizoen, maar ik vind Finland net wat leuker, authentieker en aansprekender :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208569808
twitter
pi_208570036
Ik snap de heisa rondom hoe ze de staging moeten veranderen niet zo goed. :@ Je kan letterlijk dezelfde LEDs neerzetten en precies dezelfde camera angles behouden alleen dan zonder die box
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208570175
Een uitgebreider artikel van Eurovisionfun.com

quote:
Sweden: A solution has not been found yet for Loreen’s stage presentation in Liverpool!

In our previous article we informed you about the possibility of many changes in the stage appearance of Loreen, representative of Sweden, in Eurovision 2023.

In particular, the second platform hanging above Loreen is also required to be supported by the ceiling. The weight, however, of this particular platform reaches 1.8 tons! The lighting platform, from which this particular platform hangs, may not be able to support it in Liverpool.

Also, the lighting stage at Eurovision is significantly larger than the one used at Melodifestivalen, as it needs to support a much larger number of acts, while it needs to be ensured all this year’s 37 participants have the same possibilities to present what they want on stage of Eurovision.

In addition, according to Eurovision regulations, it is forbidden to everyone to use structures hanging from the ceiling of the stadium.


Loreen’s stage appearance is still uncertain
In an interview, Anders Wistbacka, SVT’s creative director, revealed that they will be forced to change Loreen’s appearance in Liverpool and adapt it to conditions that will be fair to all other artists.

In addition, he mentioned that about 15 technicians are needed to set up the whole appearance in Melodifestivalen, which is quite time-consuming, while there is also the risk of smoke, which will either suffocate singer herself, or create complications for the next performance. In fact, in the video sent to Eurovisiontv by SVT, it is not from the Melodifestivalen Final, due to the smoke problem at the Festival Final.

Also, a commercial break is definitely required before Loreen’s appearance. Of course, no objects are allowed to hang from the ceiling and this applies to all 37 countries, while the EBU and BBC have issued guidelines and restrictions on the type of props and set design allowed during the competition.

In fact, SVT has known about the restrictions for several months, while all dispatches have known that if there is anything to be hung, it is done before rehearsals and then stays on the ceiling until all the shows are over, so as not to require the 37 participating countries to hang heavy objects from the ceiling of the tent.

On the other hand, the head of the competition’s organizing committee, Twan Van de Nieuwenhuijzen, said that all participating countries must compete on equal terms, while the rests’ plans and rules are communicated to all participating countries at the same time.

Finally, Anders Wistbacka still doesn’t want to go into details about what the restrictions look like and whether Loreen’s stage show will change.

However, he says that everything is up in the air and that they are still trying to find the final solution. The answer will be given at Loreen’s stand-in rehearsal in mid-April, while her first technical rehearsal is scheduled for Sunday 4/30
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208570297
Volgens mij zaten ze in Rotterdam echt aan het maximum, als dan verschillende delegaties allemaal met hele zware onderdelen aan komen zetten wordt dat wel een dingetje ja.
  ESF Reporter dinsdag 28 maart 2023 @ 20:07:58 #33
87554 Cee
Welluk?
pi_208571429
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:46 schreef Nexum het volgende:
Ik snap de heisa rondom hoe ze de staging moeten veranderen niet zo goed. :@ Je kan letterlijk dezelfde LEDs neerzetten en precies dezelfde camera angles behouden alleen dan zonder die box
Ik vind die LED box ook weinig toevoegen. Alleen met die camera angle aan het begin, dat hele smalle. Het zijn toch meer de belichting en bewegingen die het nummer versterken.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 22:46:48 #34
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208573571
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 19:06 schreef Em31 het volgende:
Volgens mij zaten ze in Rotterdam echt aan het maximum, als dan verschillende delegaties allemaal met hele zware onderdelen aan komen zetten wordt dat wel een dingetje ja.
Ik vond het in Rotterdam nog hartstikke soepel gaan. In Turijn vond ik het echt too much worden. Toen moesten er voor Armenië, Duitsland, Australië én het Verenigd Koninkrijk een extra pauze in worden gelast alleen al in de finale wegens belachelijk grote props voor die landen. Als elk land dat gaat doen, dan gaat er echt een flow uit de show. Dus wat dat betreft vind ik het oprecht goed dat ze één lijn trekken ^O^

En het schijnt dat Loreen zelf ook heel creatief is met dit soort dingen, dus gaat vast goedkomen joh.
pi_208573666
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:46 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik vond het in Rotterdam nog hartstikke soepel gaan. In Turijn vond ik het echt too much worden. Toen moesten er voor Armenië, Duitsland, Australië én het Verenigd Koninkrijk een extra pauze in worden gelast alleen al in de finale wegens belachelijk grote props voor die landen. Als elk land dat gaat doen, dan gaat er echt een flow uit de show. Dus wat dat betreft vind ik het oprecht goed dat ze één lijn trekken ^O^

En het schijnt dat Loreen zelf ook heel creatief is met dit soort dingen, dus gaat vast goedkomen joh.
Ja ik bedoelde in Rotterdam het gewicht wat aan het dak kan hangen.
pi_208580296
@Nexum die pfp O+ O+ O+
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208582787
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:32 schreef koffieleuk het volgende:
@:Nexum die pfp O+ O+ O+
Onze tweedelige winnares straks _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208589536
Het schema dat Loreen in de komende weken naar een nieuwe overwinning moet leiden:

quote:
The plan: That's how Loreen will conquer Europe - again
Hectic schedule before Eurovision

Torbjörn Ek

Interviews and appearances on television. Trips to Spain, the Netherlands, Great Britain and Germany. Here's Loreen's busy schedule leading up to Eurovision - where she once again has the chance to be crowned queen of the competition. The interest is huge from all over Europe, says Niklas Torsell, press contact at Loreen's record company.



Resting after the Melodifestival victory? Not for Loreen anyway. Loreen has set aside one day a week for interviews with foreign media, which she does via phone or Zoom. The interest is huge from all over Europe. And it's not just about Eurovision. The song has really taken off. "Tattoo" has entered the top charts in around 15 countries already and is now also on Spotify's viral list for the world. We notice an interest from the US as well, says Loreen's press contact at the record company Universal, Niklas Torsell.


Loreen is both the betting companies' and the fans' favorite to win Eurovision in Liverpool in May. But that doesn't make her sit back. Instead, Loreen gears up even further. Together with her record company, she has developed a PR plan to reach as many people as possible and show that the success of 2012 with "Euphoria" was not a coincidence.

Starting today, Loreen begins a promotional tour to meet fans in northern and southern Europe, make appearances and interviews in London as well as Berlin and Amsterdam and also take the opportunity to meet several of the other countries' artists.


Around Europe, Eurovision pre-parties are arranged, concerts where competing artists perform their songs and meet the fans, while there are opportunities for media interviews and television appearances.
That Loreen will be at the big Eurovision party PrePartyES in Madrid during the Easter weekend is already clear. During Wednesday it was also announced that she will participate in the London Eurovision Party and according to what Aftonbladet has learned, Loreen will also participate in Eurovision in Concert in Amsterdam in mid-April before that.
- It is not completely decided yet, but she will visit both the Netherlands and London in April, says Niklas Torsell.

Loreen and Sweden compete in Eurovision's first semi-final, Tuesday 9 May 21:00.

Loreen's busy schedule, day by day:

29 - 30 March Norway
Promo with interviews on national radio, newspaper interviews, to meet the Norwegian winner Alessandra.

April 7 - 8, Madrid, Spain
Participates in the Eurovision party PrePartyES, meets fans and gives interviews with Spanish and international media.

April 14 - 15, Amsterdam, The Netherlands
Promo, interviews with press and television. Coincides with Eurovision in Concert but participation there not yet confirmed.

16 - 18 April, London, UK
Participates in the London Eurovision Party, meets fans and does promotional interviews with the British press.

April, Berlin, Germany
Date not yet set, but a full day of interviews with German and international media in Berlin is planned.

30 April - 14 May, Liverpool, UK
Rehearsals and interviews with international press pretty much every day on location in the host city.

Other time
At least one day a week has been devoted to telephone and video interviews with the international press. In addition, the possibility of Loreen meeting and doing joint promotion with other Eurovision artists before the competition is being investigated, meetings that are specifically hoped for are for example with the Finnish artist Käärijä and the British Mae Muller.

Other days, Loreen rehearses, is in the studio to record new music and continues with her strict training routine, in order to be in top shape and able to do the physically demanding stage performance on location in Liverpool. After a few days of recovery, the schedule has been packed, with rehearsals, training, newspaper interviews and television appearances here at home in Sweden, but also with lots of interviews with the international press.
Voor het Zweedse origineel:
https://www.aftonbladet.s(...)ktiska-schemat-innan
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208589612
Even downgraden naar de Afas en dan in november twee winnende nummers zingen in de Ziggo Dome, toch leuk.
pi_208590842
Ze is hongerig voor een tweede win en dat respecteer ik zo erg _O_ ze WILT dit, en ze gaat het krijgen ook
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208600580
twitter
pi_208601064
Ik vind het leuk nummer, maar de hype begrijp ik nog steeds niet. _O-
pi_208602774
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 11:24 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Inmiddels ook bijna 30 miljoen streams. Ze gaat zo lekker. *O*
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208605894
Op 4 april doet Loreen een Q&A op Reddit :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208606202
In de Single Top 100 een bescheiden stijging deze tweede week van 36 naar 34.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 20:36:10 #46
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_208607218
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:15 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik vind het leuk nummer, maar de hype begrijp ik nog steeds niet. _O-
Nee ik ook niet. Ja het is Loreen, maar de zang in de video overtuigd niet. En ja het zal een sterke staging hebben, maar die zien er nog niet. Qua liedje vind ik aardig voor voor plek tien ofzo. Niet de gedoodverfde winnaar.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_208607344
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:36 schreef Redefine het volgende:

[..]
Nee ik ook niet. Ja het is Loreen, maar de zang in de video overtuigd niet. En ja het zal een sterke staging hebben, maar die zien er nog niet. Qua liedje vind ik aardig voor voor plek tien ofzo. Niet de gedoodverfde winnaar.
Ik heb ook het gevoel dat dit jaar in twee kampen is verspreid. Kamp Loreen en Kamp Kaarija.
(Ik zit in Kamp Kaarija. Ik ben dus eigenlijk verkeerd :s) )
pi_208607456
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:45 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik heb ook het gevoel dat dit jaar in twee kampen is verspreid. Kamp Loreen en Kamp Kaarija.
(Ik zit in Kamp Kaarija. Ik ben dus eigenlijk verkeerd :s) )
Volgens mij valt dat wel mee, zie daar totaal geen haat en nijd tussen zoals vorige jaren weleens het geval was. Geen idee ook waarom je ‘verkeerd’ zou moeten zijn als je andere nummers leuker vindt.
pi_208607514
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:54 schreef Em31 het volgende:

[..]
Volgens mij valt dat wel mee, zie daar totaal geen haat en nijd tussen zoals vorige jaren weleens het geval was. Geen idee ook waarom je ‘verkeerd’ zou moeten zijn als je andere nummers leuker vindt.
Daar bedoel ik geen haat en nijd mee maar wie de grootste kans heeft om te winnen. Ik heb het idee dat daar maar twee kampen voor zijn.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 21:00:33 #50
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_208607568
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:45 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik heb ook het gevoel dat dit jaar in twee kampen is verspreid. Kamp Loreen en Kamp Kaarija.
(Ik zit in Kamp Kaarija. Ik ben dus eigenlijk verkeerd :s) )
Ik denk niet dat die twee kampen er zo zijn. Ik zit sowieso niet in geen van beiden. Vind Cha Cha Cha zeker een van de leukere en betere nummers.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_208607574
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:57 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Daar bedoel ik geen haat en nijd mee maar wie de grootste kans heeft om te winnen. Ik heb het idee dat daar maar twee kampen voor zijn.
Oh zo, ja ik denk dat het rustig is omdat veel de hoop dan al op hebben gegeven. Maar je weet het nooit natuurlijk, al denk ik dat het lastig wordt.

Al vond ik haar live tijdens de NF nou ook niet altijd heel lekker klinken. En wie weet kaapt een ander land (Frankrijk :7) toch ineens best wat jurypunten weg.
pi_208607592
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:00 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ik denk niet dat die twee kampen er zo zijn. Ik zit sowieso niet in geen van beiden. Vind Cha Cha Cha zeker een van de leukere en betere nummers.
Het lijkt dit jaar meer één gezellig kamp eigenlijk met een ‘we zien wel’-instelling.

Ook weleens mooi. _O-
pi_208607847
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:01 schreef Em31 het volgende:

[..]
Oh zo, ja ik denk dat het rustig is omdat veel de hoop dan al op hebben gegeven. Maar je weet het nooit natuurlijk, al denk ik dat het lastig wordt.

Al vond ik haar live tijdens de NF nou ook niet altijd heel lekker klinken. En wie weet kaapt een ander land (Frankrijk :7) toch ineens best wat jurypunten weg.
Ik hoop het. Frankrijk is wel mijn favoriet dit jaar. (Maar ik denk niet dat ze gaat winnen. Ik zie haar wel als een soort dark horse)
pi_208607947
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:01 schreef Em31 het volgende:

[..]
Oh zo, ja ik denk dat het rustig is omdat veel de hoop dan al op hebben gegeven. Maar je weet het nooit natuurlijk, al denk ik dat het lastig wordt.

Al vond ik haar live tijdens de NF nou ook niet altijd heel lekker klinken. En wie weet kaapt een ander land (Frankrijk :7) toch ineens best wat jurypunten weg.
Frankrijk moet wel iets doen om de juryleden over de streep te trekken dat zij beter zijn dan Loreen. Een loepzuivere hoge noot ofzo. Maar het is niet uit te sluiten, net als er nog wel wat landen zijn met jury-potentieel, zoals Zwitserland ( ;( ), Spanje, Nederland, Oekraïne, Estland, Italië, Israël en UK. Oekraïne naast het radiovriendelijke liedje wellicht ook op oneigenlijke gronden, zoals een Poolse of Litouwse vakjury, die meent een statement te moeten maken door de 12 aan hen te geven.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208608893
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:27 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Frankrijk moet wel iets doen om de juryleden over de streep te trekken dat zij beter zijn dan Loreen. Een loepzuivere hoge noot ofzo. Maar het is niet uit te sluiten, net als er nog wel wat landen zijn met jury-potentieel, zoals Zwitserland ( ;( ), Spanje, Nederland, Oekraïne, Estland, Italië, Israël en UK. Oekraïne naast het radiovriendelijke liedje wellicht ook op oneigenlijke gronden, zoals een Poolse of Litouwse vakjury, die meent een statement te moeten maken door de 12 aan hen te geven.
Ja, alleen als je dan nu al ziet dat Tattoo voor het Songfestival al zo scoort, zal ze het ook niet ineens erg slecht gaan doen bij de televote. Die combinatie zal uiteindelijk dan wel ‘gewoon’ genoeg zijn.
pi_208659396
Loreen is nu een Q&A aan het doen op Reddit!

https://www.reddit.com/r/(...)content=2&utm_term=1
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator vrijdag 7 april 2023 @ 15:06:55 #57
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208693807


Loreen blijft goed de streams pakken
pi_208695476
Deze week van 34 naar 29 in de Single Top 100.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208696870
Van de week weer sinds een tijdje gehoord en ik kan er met de beste wil van de wereld niet warm of koud van worden.
  vrijdag 7 april 2023 @ 19:56:40 #60
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208696915
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2023 17:54 schreef Fred_B het volgende:
Deze week van 34 naar 29 in de Single Top 100.
In de Ultratop 50 van Vlaanderen gaat het nog beter. Daar inmiddels al op 7 (tussen Maan & Goldband en Suzanne & Freek)
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208702040
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208711525
Jajajajajaja wat een vocals weer _O_ ze is always de main event.

freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 9 april 2023 @ 22:01:06 #63
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_208720473
Dit is toch echt wel erg goed hoor.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  ESF Reporter zondag 9 april 2023 @ 22:08:45 #64
87554 Cee
Welluk?
pi_208720603
M'n zusje appte vanmiddag, ze was onderweg en op de zender waar de autoradio op was afgestemd kwam Tattoo voorbij. Ze vroeg of dit ook het songfestivalnummer was, ik zei ja, ze zegt "maar hoezo horen we dit nu al"? En "dit is toch niet eerlijk, iedereen kent het nummer straks!" :D Moest haar uitleggen dat we alle nummers al kunnen horen en alle nummers zouden op de radio gespeeld kunnen worden. Maar dat gebeurt eigenlijk nooit.
Toch wel een bijzondere situatie nu.

(Ik heb me er ondertussen bij neergelegd dat dit gaat winnen, dan kan ik me er mentaal op voorbereiden en kan ik over een maand gewoon genieten van een mooie tweede plaats voor m'n favoriet :P )
  zondag 9 april 2023 @ 22:28:57 #65
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208720871
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 22:08 schreef Cee het volgende:
M'n zusje appte vanmiddag, ze was onderweg en op de zender waar de autoradio op was afgestemd kwam Tattoo voorbij. Ze vroeg of dit ook het songfestivalnummer was, ik zei ja, ze zegt "maar hoezo horen we dit nu al"? En "dit is toch niet eerlijk, iedereen kent het nummer straks!" :D Moest haar uitleggen dat we alle nummers al kunnen horen en alle nummers zouden op de radio gespeeld kunnen worden. Maar dat gebeurt eigenlijk nooit.
Toch wel een bijzondere situatie nu.

(Ik heb me er ondertussen bij neergelegd dat dit gaat winnen, dan kan ik me er mentaal op voorbereiden en kan ik over een maand gewoon genieten van een mooie tweede plaats voor m'n favoriet :P )
Sjorsjina van 22 vindt het ook erg leuk.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208720896
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 22:08 schreef Cee het volgende:
M'n zusje appte vanmiddag, ze was onderweg en op de zender waar de autoradio op was afgestemd kwam Tattoo voorbij. Ze vroeg of dit ook het songfestivalnummer was, ik zei ja, ze zegt "maar hoezo horen we dit nu al"? En "dit is toch niet eerlijk, iedereen kent het nummer straks!" :D Moest haar uitleggen dat we alle nummers al kunnen horen en alle nummers zouden op de radio gespeeld kunnen worden. Maar dat gebeurt eigenlijk nooit.
Toch wel een bijzondere situatie nu.

(Ik heb me er ondertussen bij neergelegd dat dit gaat winnen, dan kan ik me er mentaal op voorbereiden en kan ik over een maand gewoon genieten van een mooie tweede plaats voor m'n favoriet :P )
Ik zou me daar niet zo druk om maken. Ik denk dat Finland een enorme boost in streams gaat krijgen wanneer de finale geweest is
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  ESF Reporter zondag 9 april 2023 @ 22:43:16 #67
87554 Cee
Welluk?
pi_208721038
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 22:31 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ik zou me daar niet zo druk om maken. Ik denk dat Finland een enorme boost in streams gaat krijgen wanneer de finale geweest is
Ik maak me ook niet druk om streams of om hitlijst-noteringen hoor!
Maar ik wilde wel even melden hier dat ik gestart ben met het acceptatie-proces. oO<
  zondag 9 april 2023 @ 22:55:01 #68
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208721247
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 22:43 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik maak me ook niet druk om streams of om hitlijst-noteringen hoor!
Maar ik wilde wel even melden hier dat ik gestart ben met het acceptatie-proces. oO<
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  ESF Reporter zondag 9 april 2023 @ 23:08:25 #69
87554 Cee
Welluk?
pi_208721409
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 22:55 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Accepteren Sjors. Me indekken. Me mentaal voorbereiden. M’n bloeddruk verlagen. ;(
  zondag 9 april 2023 @ 23:17:10 #70
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208721513
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2023 23:08 schreef Cee het volgende:

[..]
Accepteren Sjors. Me indekken. Me mentaal voorbereiden. M’n bloeddruk verlagen. ;(
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208730192
twitter

Staging gaat gewoon goedkomen, als daar al twijfel over was _O_
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208747980
@Nexum
twitter
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 april 2023 @ 14:00:56 #73
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208748104
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 13:51 schreef Em31 het volgende:
@:Nexum
[ twitter ]
Godver, zit je in Zweden en dan is het makkelijker om haar te zien in Nederland :P
pi_208748701
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 13:51 schreef Em31 het volgende:
@:Nexum
[ twitter ]
NEEE potver ik moet werken anders was ik zo gegaan :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208748781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 14:00 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Godver, zit je in Zweden en dan is het makkelijker om haar te zien in Nederland :P
Volgend jaar mei ben je waarschijnlijk wel een stuk dichterbij :D
pi_208775304
Wat is Loreen leuk nu bij Beau!😃
pi_208775328
Ik zie daar toch de winnaar zitten.
#meestervoorspeller |:)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208775376
Wat een galm.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208775441
Dat optreden bij Beau komt bij mij echt weer binnen hoor. Ik word gewoon van geen ander nummer zo enthousiast dit jaar.
  ESF Reporter vrijdag 14 april 2023 @ 23:01:33 #80
87554 Cee
Welluk?
pi_208775453
Oké ik ben wel overtuigd nu.
pi_208775492
Ja, staat ze daar met haar petje op een klein podium en nog denk je, ja dit wordt ‘m gewoon. _O-
  Moderator vrijdag 14 april 2023 @ 23:05:19 #82
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208775510
Vocaal staat er wel als huis hoor ! Zelfs in een kleine studio als dat
  Moderator vrijdag 14 april 2023 @ 23:09:39 #83
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208775571
pi_208775704
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 23:04 schreef Em31 het volgende:
Ja, staat ze daar met haar petje op een klein podium en nog denk je, ja dit wordt ‘m gewoon. _O-
Nou, dit dus.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208775709
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 23:01 schreef Cee het volgende:
Oké ik ben wel overtuigd nu.
:D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208775837
Realisten, welkom :W
Ga het morgenochtend terugkijken, maar ik had ook niet verwacht dat ze af zou gaan of zo. Die emotie doet het m voor mij O+
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208776021
Ze hadden het nog over dat plafondding, of dat er wel kon hangen. Het is mij nog niet duidelijk of het nu kan of niet. Loreen zei: ‘we’ll see’?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208776113
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208776562
Goed nummer en terechte favoriet!
pi_208776607
Wow dit was echt mooi. Ik denk dat Zweden nu mijn favoriet wordt. :@ Ze is ook nog eens een heel leuk mens met een zeer positieve vibe.

Dit doet zij wel slim trouwens. Nog ff stemmen werven bij sporadische ESF kijkers.
Hotapnyc
pi_208776747
En ik dacht dat iedereen nog zei dat als je de staging weghaalt dat er niks van overblijft? :+ she proved them wrong.

Dit is de winnaar. Het kan gewoon niet anders _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 april 2023 @ 02:42:10 #92
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208776829
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 15:06 schreef Em31 het volgende:

[..]
Volgend jaar mei ben je waarschijnlijk wel een stuk dichterbij :D
Als het in Stockholm is wel, maar kans aanwezig dat het Malmö wordt en dan is het bijna 8 uur rijden _O- Vanuit Nederland kan je er ook in iets meer dan 8 uur komen _O-

Ze gaan de Avicii Arena renoveren in 2024 en dat is normaal gesproken de grootste kanshebber in Stockholm. Vorige keer was ook al in Stockholm, dus kans is groot dat het Malmö of Göteborg het wordt.
pi_208776850
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 02:42 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als het in Stockholm is wel, maar kans aanwezig dat het Malmö wordt en dan is het bijna 8 uur rijden _O- Vanuit Nederland kan je er ook in iets meer dan 8 uur komen _O-

Ze gaan de Avicii Arena renoveren in 2024 en dat is normaal gesproken de grootste kanshebber in Stockholm. Vorige keer was ook al in Stockholm, dus kans is groot dat het Malmö of Göteborg het wordt.
Please niet de Malmö Arena, ik vond dat zo’n teleurstellende zaal in 2013. Veels te klein -O-

Avicii Arena was qua groote echt perfect en zag er heel goed uit op tv. Ik hoop stiekem dat ze voor de Tele2 Arena dit keer gaan als ze winnen _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator zaterdag 15 april 2023 @ 08:02:42 #94
382129 crew  Donna
pi_208777138
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 00:47 schreef Cirilico het volgende:
Wow dit was echt mooi. Ik denk dat Zweden nu mijn favoriet wordt. :@ Ze is ook nog eens een heel leuk mens met een zeer positieve vibe.

Dit doet zij wel slim trouwens. Nog ff stemmen werven bij sporadische ESF kijkers.
Ik kijk elk jaar, maar luister bewust meestal geen liedjes vooraf. En nu zat ze ineens bij Beau en ik vond Euphoria zo geweldig destijds dat ik ben blijven plakken aan de uitzending en nu ben ik een beetje verliefd. O+
Ik hoop dat ze wint.
pi_208777161
Denk inderdaad dat het eerder Goteborg of Malmo wordt bij een Zweedse winst. Zal maar eens naar hotels gaan speuren :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208777213
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 01:36 schreef Nexum het volgende:
En ik dacht dat iedereen nog zei dat als je de staging weghaalt dat er niks van overblijft? :+ she proved them wrong.

Dit is de winnaar. Het kan gewoon niet anders _O_
:Y
Paniek over de staging is daarom ook nergens voor nodig, en was ook nooit een issue. Lekker gratis publiciteit ^O^
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208778796
.

[ Bericht 39% gewijzigd door forzaudinese op 15-04-2023 17:06:08 ]
pi_208778958
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 23:45 schreef koffieleuk het volgende:
[ twitter ]
Dit geeft mij kippenvel. O+
  Moderator zaterdag 15 april 2023 @ 12:01:02 #99
375570 crew  Cyan9
pi_208779148
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 23:45 schreef koffieleuk het volgende:
[ twitter ]
Wat een mooi persoon is het ook. O+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208779349
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208779671
Loreen net voor het eerst gezien bij Beau.
Dit kunnen we schriftelijk afhandelen.

twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208780642
Ik hoop zo dat Finland wint, want ja... Finland, energie en niet alweer Loreen, alweer Zweden.

Maar dan zie ik mijn nummer 2 bij Beau en dan krijg ik toch dezelfde energie als bij Finland en een lading kippenvel en ook haar gun ik het zo.

Als ze wint, en daar ga ik vanuit, is het gewoon terecht. Hopelijk kan Finland het in elk geval nog een beetje spannend maken dan ;)
pi_208787162
Zulke reacties krijgt Nederland toch niet :')
pi_208787224
Wat goed weer dit.

Zweden _O_
  zondag 16 april 2023 @ 09:40:46 #105
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_208787685
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 12:53 schreef superniger het volgende:
Loreen net voor het eerst gezien bij Beau.
Dit kunnen we schriftelijk afhandelen.
This meeting could’ve been an email!

Zelfs statisch op een zeepkist blaast ze alles omver.
pi_208787896
.

[ Bericht 50% gewijzigd door forzaudinese op 16-04-2023 17:36:04 ]
pi_208788338
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 08:44 schreef BeriBeri het volgende:
Zulke reacties krijgt Nederland toch niet :')
Niet helemaal, maar hij was zeker niet negatief. Ik vind het nogal een hysterische gast en dat maakt het ergens ook wel weer leuk natuurlijk.

  zondag 16 april 2023 @ 12:18:42 #108
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208789134
Vocaal gewoon de sterkte tijdens EiC!

Ze heeft ook een erg lieve persoonlijkheid, zie als voorbeeld hoe ze reageerde op het 'vals' zingen van Nederland.

Volgend jaar komt ze uit voor Amsterdam tijdens het ESF. Heeft ze beloofd. Dus ondanks dat we ons dit jaar niet gaan kwalificeren. Gaan we volgend jaar dus gewoon winnen!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_208789202
quote:
Volgend jaar komt ze uit voor Amsterdam tijdens het ESF.
Alleen voor Amsterdam? De arrogantie daar :P
  zondag 16 april 2023 @ 12:55:11 #110
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_208789564
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 12:26 schreef aERodynamIC1970 het volgende:

[..]
Alleen voor Amsterdam? De arrogantie daar :P
Al die artiesten denken toch altijd dat Amsterdam heel Nederland is!😅
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_208815311
Mooi man.
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:26:11 #112
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208815485
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:10 schreef koffieleuk het volgende:
Mooi man.
[ twitter ]
Beau werd er ook heel gelukkig van.

https://www.instagram.com/p/CrCLPSpJTn4/

Zo mooi om te zien.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  woensdag 19 april 2023 @ 23:06:43 #113
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208832427
Staat gewoon nu al op 12 in de Nederlandse Spotify top 50 :o
pi_208832450
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 23:06 schreef molloot200 het volgende:
Staat gewoon nu al op 12 in de Nederlandse Spotify top 50 :o
Kennelijk komen er ongeveer evenveel streams uit Nederland en Zweden :D
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208836285
Tattoo kreeg gisteren voor het eerst meer streams uit Nederland (113.528) dan uit Zweden (108.215) op Spotify
pi_208851269
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 13:46 schreef Funhouse het volgende:
Tattoo kreeg gisteren voor het eerst meer streams uit Nederland (113.528) dan uit Zweden (108.215) op Spotify
12 televote punten uit Nederland bevestigd _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  vrijdag 21 april 2023 @ 13:37:11 #117
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208851431
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 13:23 schreef Nexum het volgende:

[..]
12 televote punten uit Nederland bevestigd _O_
inb4 alle televoters weer op Oekraïne stemmen.
  vrijdag 21 april 2023 @ 13:42:19 #118
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208851526
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:10 schreef koffieleuk het volgende:
Mooi man.
[ twitter ]
Dit soort dingen vind ik altijd zo geweldig om te zien.
Koel en donker bewaren
pi_208851549
Ennnn op 10 in onze top 10. :Y Ik geloof niet dat dit ooit gebeurd is buiten onze eigen inzendingen om.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 april 2023 @ 14:18:48 #120
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208851916
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 13:42 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Dit soort dingen vind ik altijd zo geweldig om te zien.
Wat een passie _O_
  vrijdag 21 april 2023 @ 21:27:12 #121
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208857180
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208857281
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2023 13:44 schreef Em31 het volgende:
Ennnn op 10 in onze top 10. :Y Ik geloof niet dat dit ooit gebeurd is buiten onze eigen inzendingen om.
Congratulations van Cliff misschien?

Hoe dan ook is het heel bijzonder dat het gebeurt :Y
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 april 2023 @ 13:34:37 #123
163650 Greys
pi_208942147
quote:
Met het origineel heb ik weinig en van deze moet ik janken. O+

Als ze deze uitvoering op het ESF had gedaan had ze zelfs bij mij boven Finland en Italië gestaan. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208942542
Sinds Eurovision in Concert begin ik maar beetje bij beetje te accepteren dat dit gaat winnen.
Ik probeer het positief te kijken: Als het wint hebben we volgend jaar tenminste weer een strakke organisatie en komt Petra Mede misschien weer terug :)
Maar ik vertik het om de hoop voor Käärija op te geven.
pi_208946511
Ik blijf hier twijfelen over de televote. Ik zie Zweden de jury winnen met een gemiddelde van ongeveer 9 punten per land, wat op ongeveer 340 punten uit zou komen. Dat betekent dat de televote cruciaal gaat worden. Als Loreen een punt of 200 uit de televote haalt, zou dat voldoende moeten zijn. Een punt of 120 is echter waarschijnlijk niet voldoende. En voor mijn gevoel gaat ze daar ergens precis tussenin komen.
pi_208960953
Eerste rehearsal:
tiktok


Fotogallerij:

https://eurovision.tv/gal(...)ttoo-first-rehearsal

Eerste tekst over de eerste rehearsal:
quote:
30 April 2023 at 19:05 CEST

🇸🇪 Sweden takes to the stage…
So the light box is back, but it's a smaller version than the one we saw at Melodifestivalen. It's also raised off the ground, so the bottom section can be wheeled onto the stage. The stage and the LED screen is a sea of swirling smoke, and the whole effect is incredibly intense.

It's Loreen, so obviously this performance is tighter than that catsuit and more polished than those terrifyingly long nails. Sounds incredible, looks incredible - the perfect finish to a brilliant first day of rehearsals.
Bron: https://eurovision.tv/live-blog-sunday-30-april
pi_208995246
quote:
Loreen's uncertainty about the new stage clothes & Loreen and the Swedish team want more smoke on stage in Eurovision

Loreen's updated stage clothes create a headache for the Swedish team. The Swedish star can't decide if she is happy with her new outfit. I'll compare and let it land and see if it has the effect I want, she says after Wednesday's Eurovision rehearsal.

The smoke machines have caused problems both during Melodifestivalen and on site in Liverpool. But after scratching a second time on the Eurovision stage, Loreen is confident. She wants more smoke. It's still a smoke number, it has more meaning than you think. We need to draw on even more smoke, that we really fleshed it out, she says after the rehearsal.

In the Melodifestivalen final, the space between the platforms in Loreen's stage number was filled with so much smoke that she was not visible to the television viewers. The smoke does not find its way between the platforms on the Eurovision stage, as it did in the Melodifestivalen, according to Swedish head of delegation Lotta Furebäck.

But the Swedish head of delegation, Lotta Furebäck, assures that it is not a problem in the M&S bank arena.
- There is a bit to fix with the smoke, it was good today, but there is still a bit that can be worked on there. Loreen says she wants more smoke, which immediately makes me a little worried. You don't have to worry, there shouldn't be too much smoke. It doesn't find its way between the ceiling and the floor like it did at the Melodifestivalen. I think it's more about the placement of the fans that we have to look at and how the smoke behaves.

Furebäck is largely satisfied with Wednesday's rehearsal. We have come much further in the process and are starting to find the core of the number.
It sounds like you are relieved today?
- Yes, it feels good. We're getting closer.
It's such an advanced number, so I imagine there's some nervousness about the production getting it the way you want it to be?
- Absolutely, that's how it is. It is a more challenging number. Therefore, it feels good that we are starting to find the presence. It feels like Loreen is in a world of her own, a desert storm. That's where we want to be.

Loreen also took the opportunity to test an updated stage outfit under the rope. Her skin and natural colored bodysuit has been fitted with faux leather sleeves over the sheer fabric. And some adjustments have also been made to the knees, although Loreen is trying to keep that particular part a bit of a secret still.
- Yes, so... we have added the arms. Then the knees yes... But we've got them covered. They shouldn't stop there. So everything is not there yet. We haven't presented everything, she says, laughing.

Loreen competes in the Eurovision song contest's first semi-final, which will be broadcast on SVT1 on Tuesday 9 May at 21.00.
Bron: Aftonbladet
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208995687
Het kan zijn dat ik meegezogen word in social media commentaar maar ik begin steeds meer te denken dat ze het niet gaat halen -O-

Ik hoop echt dat de gemiddelde kijker die ESF niet vanaf het begin volgt wel gewoon voor 3 minuten geïmponeerd word
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 22:03:24 #129
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208995716
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 22:01 schreef Nexum het volgende:
Het kan zijn dat ik meegezogen word in social media commentaar maar ik begin steeds meer te denken dat ze het niet gaat halen -O-

Ik hoop echt dat de gemiddelde kijker die ESF niet vanaf het begin volgt wel gewoon voor 3 minuten geïmponeerd word
Ik dacht dat de kleinere doos niet zoveel uit zou maken, maar het trekt je nu minder in de hele atmosfeer. Al kan het ook aan camerabeelden of belichting liggen. Maar dit is ook lastig omdat wij als eurofans het orginele optreden zo vaak hebben gezien al.
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 22:15:21 #130
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208995882
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208995929
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 22:01 schreef Nexum het volgende:
Het kan zijn dat ik meegezogen word in social media commentaar maar ik begin steeds meer te denken dat ze het niet gaat halen -O-

Ik hoop echt dat de gemiddelde kijker die ESF niet vanaf het begin volgt wel gewoon voor 3 minuten geïmponeerd word
Geen paniek, het blijft een SONGfestival, en dit liedje spreekt een brede groep aan. Sowieso staat Zweden na de vakjury al >100 punten los, en dat gaat niemand inhalen, vergelijkbaar met 2015.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 mei 2023 @ 11:07:59 #133
414785 sirdanilot
pi_208999521
Ondanks dat het Loreen is vind ik het nummer dit jaar helemaal niet zo eigenlijk. Ze kan alsnog winnen omdat zij het is maar ik zou dat niet terecht vinden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208999560
Het lijkt door die ruimtes tussen de ledscreens wel een beetje alsof de deksel op stokjes staat vanuit bepaalde shots
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 11:33:08 #135
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208999697


Hopelijk halen ze dit soort dingetjes er ook uit...
pi_209000247
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo’n sterke inzending. Hoe groot is de kans dat dit daadwerkelijk wint? Ik heb dit jaar niet alles gevolgd dus ik weet niet of het voornamelijk de hype (want Loreen, want Zweden) is, zeg maar. Iemand?
pi_209000433
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:32 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo’n sterke inzending. Hoe groot is de kans dat dit daadwerkelijk wint? Ik heb dit jaar niet alles gevolgd dus ik weet niet of het voornamelijk de hype (want Loreen, want Zweden) is, zeg maar. Iemand?
De odds zeggen dat zij gaat winnen, en ik verwacht dat zelf eigenlijk ook.

Qua kwaliteit van het lied: het is deels naam en hype wat mij betreft, maar het is ook gewoon een degelijk lied, (weliswaar niet gearticuleerd, maar) goed gezongen en een bijzondere staging.

Evengoed zou ik het jammer vinden, ik gun het Finland :@
pi_209000562
Ik denk dat de volgende context erg meespeelt in de teleurstelling van velen. Bij de Zweedse nationale voorronde had je drie weken lang inzendingen van niks met de meest basic staging (zangeres met dansers voor het scherm en verder niks). Toen kwam Loreen in de laatste week, met een gigantische prop, met een goede verlichtings- en achtergrondplan, rookeffecten, en uiteraard zij zelf als grote naam waar veel hype voor was vooraf. Die hele perfecte uitbedachte performance was best indrukwekkend zo afgezet tegenover de concurrentie.

Nu staat ze in een veld waar bijna iedereen een gigantische prop heeft waardoor het gelijk minder 'bijzonder' of afwijkend is. Bijna iedereen lijkt ook ineens te liggen ( :P ). Verder zijn er dingen die afleiden (waar ze zelf niks aan kan doen) die ervoor zorgen dat het geheel niet meer 'perfect' aanvoelt, zoals die dikke naden op het scherm erachter (het breekt het zandlandschap/storm op), en die brede rand van het kleine scherm. In Melfest had je dat gigantische scherm zonder rand boven haar, waarbij het leek alsof ze een hele poort naar een andere dimensie zelf kon laten opstijgen met haar superkrachten ofzo. In die rehearsal footage voelde het eerder aan als een blok dat werd omhoog gehezen met kabels. En qua kleur was het in Melfest mysterieus en warm, en nu wat koeler en 'realistischer'. Maar dat kunnen ze makkelijk aanpassen.

Blijft nog steeds een hele sterke inzending en waarschijnlijk alsnog indrukwekkend voor vele kijkers.
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 14:10:52 #139
375570 crew  Cyan9
pi_209001273
Ik denk dat het ook heel erg afhangt van de camerabeelden, zelfs met deze "budget" variant kan het heel mooi worden als je het op de juiste manier in beeld brengt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 12:42:49 #140
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 13:38:52 #141
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209014753
quote:
84s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:10 schreef Cyan9 het volgende:
Ik denk dat het ook heel erg afhangt van de camerabeelden, zelfs met deze "budget" variant kan het heel mooi worden als je het op de juiste manier in beeld brengt.
Denk ik ook
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_209019506
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:33 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Hopelijk halen ze dit soort dingetjes er ook uit...
Ik hoop het niet :+ . Zweedse delegatie ziedend >>> Loreen mag na Finland gewoon nog een keer. *O*
~The present is all there is~
  roze maandag 8 mei 2023 @ 11:32:25 #143
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209056260
Wat is er met haar gezicht eigenlijk? Is ze gewoon ouder geworden of wat want ik herken haar amper tbh. :')
Your beauty never ever scared me.
pi_209056375
https://www.shownieuws.nl(...)opening-songfestival

Loreen krijgt prijs van Shownieuws.
pi_209056444
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 11:43 schreef Rebel- het volgende:
https://www.shownieuws.nl(...)opening-songfestival

Loreen krijgt prijs van Shownieuws.
Al wordt Zweden nu uitgeschakeld in de semi, dit pakken ze Loreen nooit meer af!
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209071328
Tattoo staat bij ons vandaag op nummer 6 in de top 50 op Spotify met 135.00 streams in een dag. 8)7 Benieuwd wat het effect van de liveshows gaat zijn aangezien ze hier nu al zo goed scoort.
pi_209071418
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 11:43 schreef Rebel- het volgende:
https://www.shownieuws.nl(...)opening-songfestival

Loreen krijgt prijs van Shownieuws.
Ze heeft ook al een Outtv prijs gewonnen
pi_209071821
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 14:07 schreef Em31 het volgende:
Tattoo staat bij ons vandaag op nummer 6 in de top 50 op Spotify met 135.00 streams in een dag. 8)7 Benieuwd wat het effect van de liveshows gaat zijn aangezien ze hier nu al zo goed scoort.
Tattoo staat ondertussen al in de top 30 van de meest gestreamde Eurovisie nummers aller tijden op Spotify, nog voor de eerste halve finale
pi_209071962
Dit wordt zaterdag gewoon een landslide overwinning. Ik geloof niet dat Finland of Frankrijk hier nog overheen gaan.
pi_209072134
Loreen tilt het lied naar een hoger niveau. Het lied zelf vind ik niet erg bijzonder.
  PR en moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 15:19:47 #151
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209072348
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 14:07 schreef Em31 het volgende:
Tattoo staat bij ons vandaag op nummer 6 in de top 50 op Spotify met 135.00 streams in een dag. 8)7 Benieuwd wat het effect van de liveshows gaat zijn aangezien ze hier nu al zo goed scoort.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 14:42 schreef Funhouse het volgende:

[..]
Tattoo staat ondertussen al in de top 30 van de meest gestreamde Eurovisie nummers aller tijden op Spotify, nog voor de eerste halve finale
Ik had dat wel eens fatsoenlijk willen kunnen vergelijken als ze de andere ESF-kanshebbers óók op de radio zouden draaien..
Ze draaien echt alleen maar Tattoo, geen wonder dat mensen dan dat nummer op gaan zoeken op Spotify.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 15:20:14 #152
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209072354
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 14:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit wordt zaterdag gewoon een landslide overwinning. Ik geloof niet dat Finland of Frankrijk hier nog overheen gaan.
Ik twijfel echt over de landslide. Zou dat echt zwaar onterecht vinden.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 9 mei 2023 @ 15:21:12 #153
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_209072366
Het nummer vind ik op radio/stream heel tof. De act zelf minder, dat gepriegel met de handen en die lange nagels leidt maar af.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_209072382
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 15:20 schreef Moira het volgende:

[..]
Ik twijfel echt over de landslide. Zou dat echt zwaar onterecht vinden.
Eens.
pi_209072418
twitter
pi_209072707
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 15:20 schreef Moira het volgende:

[..]
Ik twijfel echt over de landslide. Zou dat echt zwaar onterecht vinden.
Volledig eens. Ik vind het een overgewaardeerde inzending en vind het ook om diverse redenen niet goed voor het ESF als we weer naar Zweden gaan maar dat heb ik al vaker gezegd. Als dit de inzending van Macedonië was, vraag ik me af of iedereen hier een winnaar in zou zien.

Ik zie Oekraïne nu trouwens als derde bij de bookies, maar dat lijkt me echt out of the scope. Spanje 5e zie ik ook niet gebeuren.
  PR en moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 16:58:10 #157
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209073415
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 15:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Volledig eens. Ik vind het een overgewaardeerde inzending en vind het ook om diverse redenen niet goed voor het ESF als we weer naar Zweden gaan maar dat heb ik al vaker gezegd. Als dit de inzending van Macedonië was, vraag ik me af of iedereen hier een winnaar in zou zien.

Ik zie Oekraïne nu trouwens als derde bij de bookies, maar dat lijkt me echt out of the scope. Spanje 5e zie ik ook niet gebeuren.
Idd :N

Oekraïne zullen mensen wel weer geld op inzetten omdat ze denken dat die weer veel sympathie votes krijgen. Maar vorig jaar hadden ze tenminste ook een vd beste nummers van het jaar, das nu niet het geval :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 9 mei 2023 @ 17:11:57 #158
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209073577
Hopelijk verslaat Loreen die vervelende cha cha cha meneer.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209073878
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 15:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Volledig eens. Ik vind het een overgewaardeerde inzending en vind het ook om diverse redenen niet goed voor het ESF als we weer naar Zweden gaan maar dat heb ik al vaker gezegd. Als dit de inzending van Macedonië was, vraag ik me af of iedereen hier een winnaar in zou zien.

Ik zie Oekraïne nu trouwens als derde bij de bookies, maar dat lijkt me echt out of the scope. Spanje 5e zie ik ook niet gebeuren.
Ik denk als dit gezongen werd door Alessandra van Noorwegen of door Noa Kirel van Israël was echt niet zo opgehyped geweest.

(Loreen heeft wel betere vocals. Maar het gaat om het lied en optreden opzich)
pi_209076098
.

[ Bericht 99% gewijzigd door forzaudinese op 09-05-2023 23:01:31 ]
pi_209076734
Als dit niet door Loreen was gezongen zou er niemand ook over klagen :P

Het nummer is helemaal niet slecht en verdient het gewoon puur daarop ook te winnen
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  PR en moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 20:54:29 #162
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209076854
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 20:50 schreef Nexum het volgende:
Als dit niet door Loreen was gezongen zou er niemand ook over klagen :P

Het nummer is helemaal niet slecht en verdient het gewoon puur daarop ook te winnen
Als Loreen het niet zou zingen zou ik zeggen dat het de finale niet eens zou halen :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_209077198
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 20:54 schreef Moira het volgende:

[..]
Als Loreen het niet zou zingen zou ik zeggen dat het de finale niet eens zou halen :@
Dat wel, maar dan zou de hype niet zo groot zijn.

Om te zeggen dat het Loreen niet gegund zou worden is ook wel een beetje kinderachtig imho.
  PR en moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 21:05:34 #164
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209077236
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 21:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat wel, maar dan zou de hype niet zo groot zijn.

Om te zeggen dat het Loreen niet gegund zou worden is ook wel een beetje kinderachtig imho.
Wie zegt dat dan? Ik gun het alle artiesten. Maar niet per se de nummers waar ze mee komen.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_209077585
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 21:05 schreef Moira het volgende:

[..]
Wie zegt dat dan? Ik gun het alle artiesten. Maar niet per se de nummers waar ze mee komen.
Excuus, was iemand anders.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 22:11:02 #166
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_209080436
Ik heb hier nog steeds niet gepost, maar dan toch.


Wat is dit een schitterend nummer. Het grijpt me naar de strot en raakt me diep. Berusting, rouw, maar toch vooral de existentiële schreeuw om liefde. De kern van het menselijk bestaan wordt voor mij in dit lied uitgedrukt.

En bovendien heel sterk gezongen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_209081702
Het nummer doet me niet veel, maar die staging is toch echt fenomenaal. Misschien dat ik de studioversie daarom wel een stuk minder vond.
pi_209083492
Een best simpel nummer natuurlijk, maar damn die staging, show en stem. Tsja daar kun je toch niet tegenop.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 23:28:10 #170
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_209083573
Ik vind de staging tegenvallen vergeleken met Melfest. Zo'n kleinere kubus is toch minder indrukwekkend en die dikke randen verneuken het ook behoorlijk. Bij Melfest werd je echt je TV in getrokken en leek het alsof je in de zaal stond. Nu is het gewoon een stuk "nepper", omdat je precies ziet wat er aan de hand is met die dikke randen en de palen op iedere hoek.

Verder natuurlijk de winnaar _O_
pi_209084401
Zweden is imo gewoon veel beter dan de rest. Enige verdiende winnaar imo.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209084564
Zelfs met een matige staging en een gedateerd nummer kun je echt niet om die stem en performance heen. Loreen 🥰
pi_209084566
Met kop en schouders boven de rest
pi_209091943
Wat kun je hier nog over zeggen......

_O_

win het ajb
~The present is all there is~
  woensdag 10 mei 2023 @ 21:05:02 #175
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209094671
Als liedje vind ik het wel iets beter worden, maar nog steeds niet heel bijzonder. De act staat wel als een huis. Maar daarentegen ben ik niet zo superenthousiast over de zang. Vooral bij de refreinen vind ik Loreen eigenlijk niet heel sterk overkomen. Maar winnen zal het dan wel weer gaan doen. Daarvoor zal het bij zowel jury als televote teveel punten gaan pakken voor de concurrentie.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_209101818
twitter
pi_209101930
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 13:48 schreef Funhouse het volgende:
[ twitter ]
Dit zijn wel na de finale cijfers hoor, damn _O-

(Bij ons nu op 2)
pi_209101994
Ja, dit is gespeeld.
pi_209102070
twitter
pi_209102677
Het wordt haar gewoon. Dik genieten dit zaterdag _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_209102746
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 14:59 schreef Nexum het volgende:
Het wordt haar gewoon. Dik genieten dit zaterdag _O_
Meh, het 2e jaar op rij waarbij er nul spanning is en de winnaar vooraf al duidelijk is.

En: alweer naar Zweden. Kunnen we weer een paar stappen zetten in de Zwedificatie van het ESF.
pi_209102779
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 15:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Meh, het 2e jaar op rij waarbij er nul spanning is en de winnaar vooraf al duidelijk is.

En: alweer naar Zweden.
Zweden heeft de beste shows dus daar heb ik 0 problemen mee *O*
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_209102812
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 15:09 schreef Nexum het volgende:

[..]
Zweden heeft de beste shows dus daar heb ik 0 problemen mee *O*
Agree to disagree. Ik vind het een herhaling van zetten worden zo.
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 16:57:09 #184
375570 crew  Cyan9
pi_209103934
Zweden maakt misschien goede shows, maar toch vind ik dat het een beetje too much aan het worden is. Hoe gaaf ik Loreen ook vind en haar het zeker gun.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209103997
quote:
86s.gif Op donderdag 11 mei 2023 16:57 schreef Cyan9 het volgende:
Zweden maakt misschien goede shows, maar toch vind ik dat het een beetje too much aan het worden is. Hoe gaaf ik Loreen ook vind en haar het zeker gun.
De show wordt vast prima. Maar het probleem is meer de opdringerige aanwezigheid van Zweden in allerlei processen binnen het ESF. Oekraïne heeft in 20 jaar ook drie keer gewonnen, maar stelt zich veel meer op de achtergrond op.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 17:07:48 #186
375570 crew  Cyan9
pi_209104065
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De show wordt vast prima. Maar het probleem is meer de opdringerige aanwezigheid van Zweden in allerlei processen binnen het ESF. Oekraïne heeft in 20 jaar ook drie keer gewonnen, maar stelt zich veel meer op de achtergrond op.
Nou precies dat. Ik zit niet te wachten op een super commercieel plastic ESF, maar ik heb wel het idee dat we daar een beetje naartoe gaan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209104290
Als Zweden wint hoop ik dat Kim Lian erbij is volgend jaar :D
  donderdag 11 mei 2023 @ 17:33:21 #188
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209104378
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 15:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Agree to disagree. Ik vind het een herhaling van zetten worden zo.
Dan krijgen we die Mans weer, voor de gevoelsmatig ongeveer 4834098539043ste keer.

En de show van 2016 vond ik er visueel niet bijzonder aantrekkelijk uit zien. Hard, hoekig. Ja, technisch zal het allemaal perfect geklopt hebben.
pi_209104386
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:33 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dan krijgen we die Mans weer, voor de gevoelsmatig ongeveer 4834098539043ste keer.

En de show van 2016 vond ik er visueel niet bijzonder aantrekkelijk uit zien. Hard, hoekig. Ja, technisch zal het allemaal perfect geklopt hebben.
Oh god ja. Mans :r
pi_209104390
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De show wordt vast prima. Maar het probleem is meer de opdringerige aanwezigheid van Zweden in allerlei processen binnen het ESF. Oekraïne heeft in 20 jaar ook drie keer gewonnen, maar stelt zich veel meer op de achtergrond op.
Dat is het precies. Maar ik heb ook het idee dat Zweden het ESF “uitgespeeld” heeft. Ze lopen zo ver voorop op de rest en smijten er zoveel geld tegenaan, dat landen met een klein budget eigenlijk nauwelijks kans meer maken. Als Zweden zaterdag wint zijn er van de laatste 17 festivals er 6 in een Scandinavisch land georganiseerd. Het is teveel aan het worden.
pi_209104429
Als Finland alsnog weet te stunten gaan we trouwens alsnog naar Scandinavië :P

Alleen ik denk dat we met YLE een andere show krijgen dan met SVT. Ingetogener en zonder allerlei proefballonetjes vermoedelijk.
  donderdag 11 mei 2023 @ 17:38:25 #192
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209104439
Jammer dat de kijkende Gerda's (of hoe ze elders ook heten) helemaal niet over zulke dingen nadenken, en klakkeloos op Loreen gaan stemmen, want die kennen ze tenslotte al.
pi_209104493
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:38 schreef Eightyone het volgende:
Jammer dat de kijkende Gerda's (of hoe ze elders ook heten) helemaal niet over zulke dingen nadenken, en klakkeloos op Loreen gaan stemmen, want die kennen ze tenslotte al.
Nou ja, de gemiddelde Gerda stemt gewoon op een leuk liedje dat opvalt in de line-up. Lena deed een jaar later weer mee met een minder nummer en kwam toen ook niet in de buurt van de winst.

De bekendheid is mooi meegenomen maar het nummer en act moeten alsnog wel goed zijn.
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 17:43:53 #194
375570 crew  Cyan9
pi_209104495
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:37 schreef Spablauw214 het volgende:
Als Finland alsnog weet te stunten gaan we trouwens alsnog naar Scandinavië :P

Alleen ik denk dat we met YLE een andere show krijgen dan met SVT. Ingetogener en zonder allerlei proefballonetjes vermoedelijk.
Er is maar één oplossing: allemaal stemmen op Frankrijk.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209104524
quote:
10s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:43 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Er is maar één oplossing: allemaal stemmen op Frankrijk.
Ik zou het Frankrijk enorm gunnen maar ik heb haar inmiddels wel afgeschreven voor de winst. Er is nul hype, het gaat alleen maar over Zweden en Finland en het optreden van maandag dat online staat is vocaal niet zo sterk als wat we eerder van haar zagen.

De hele winst bij de bookies obv de repetitiebeelden is inmiddels ook al weer verdampt. Als ze worden genaaid met de startpositie kunnen ze zelfs nog buiten de top 10 vallen.
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 17:47:51 #196
375570 crew  Cyan9
pi_209104544
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zou het Frankrijk enorm gunnen maar ik heb haar inmiddels wel afgeschreven voor de winst. Er is nul hype, het gaat alleen maar over Zweden en Finland en het optreden van maandag dat online staat is vocaal niet zo sterk als wat we eerder van haar zagen.

De hele winst bij de bookies obv de repetitiebeelden is inmiddels ook al weer verdampt.
Ja nee, mede blauwe vriend. Stemmen!
Ik snap je hoor, maar ik hoop het echt. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209104578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:47 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ja nee, mede blauwe vriend. Stemmen!
Ik snap je hoor, maar ik hoop het echt. :P
Jazeker, mijn stem heeft ze :Y
pi_209106844
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 13:48 schreef Funhouse het volgende:
[ twitter ]
Gewoon 250.000 streams van de 1,4 miljoen komen uit Nederland zie ik nu _O-
pi_209106848
.

[ Bericht 99% gewijzigd door forzaudinese op 11-05-2023 22:44:31 ]
  donderdag 11 mei 2023 @ 20:26:10 #200
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209107056
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 20:15 schreef Em31 het volgende:

[..]
Gewoon 250.000 streams van de 1,4 miljoen komen uit Nederland zie ik nu _O-
Nederland is een smakeloos land.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 08:47:56 #201
16715 Mylene
*schatje*
pi_209115538
Er zit een stukje in, althans wat er op lijkt, van Madonna´s Frozen, vanaf 2.30 :) .


Vanaf 3.00 :D .

  Redactie Sport vrijdag 12 mei 2023 @ 08:50:47 #202
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209115569
Hoe gaan WE er nog voor zorgen dat Loreen niet wint?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209115917
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe gaan WE er nog voor zorgen dat Loreen niet wint?
Gaan we niet want dat gaat ze en iedereen hier gaat boos zijn behalve ik en nog een paar anderen *O*
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:04:32 #204
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209116539
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:19 schreef Nexum het volgende:

[..]
Gaan we niet want dat gaat ze en iedereen hier gaat boos zijn behalve ik en nog een paar anderen *O*
Boos niet. Want dit verwacht ik wel een tijdje. Maar het gaat dan wel weer een winnaar zijn waarvan er het liedje ons over een paar jaar niet meer herinneren.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_209116590
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:04 schreef Redefine het volgende:

[..]
Boos niet. Want dit verwacht ik wel een tijdje. Maar het gaat dan wel weer een winnaar zijn waarvan er het liedje ons over een paar jaar niet meer herinneren.
Is dat niet elk jaar zo? :@ Ik weet eigenlijk alleen Euphoria nog en Arcade :@
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:09:07 #206
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209116623
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Is dat niet elk jaar zo? :@ Ik weet eigenlijk alleen Euphoria nog en Arcade :@
Vaak wel. Al is Zitti e buoni wel vrij opvallend. Arcade vind ik overigens juist een voorbeeld van een liedje wat ik eigenlijk al vergeten zou zijn als het niet onze inzending was geweest :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_209117083
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:09 schreef Redefine het volgende:

[..]
Vaak wel. Al is Zitti e buoni wel vrij opvallend. Arcade vind ik overigens juist een voorbeeld van een liedje wat ik eigenlijk al vergeten zou zijn als het niet onze inzending was geweest :P
Ahja, Måneskin vergat ik. Die weet ik ook nog :P
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 10:53:42 #208
382129 crew  Donna
pi_209117093
Ruslana vergeet je toch niet? :9
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 12 mei 2023 @ 10:54:56 #209
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_209117104
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 20:15 schreef Em31 het volgende:

[..]
Gewoon 250.000 streams van de 1,4 miljoen komen uit Nederland zie ik nu _O-
Sorry.

Oh nee wacht, ik zit niet in NL _O-
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:58:12 #210
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209117135
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:19 schreef Nexum het volgende:

[..]
Gaan we niet want dat gaat ze en iedereen hier gaat boos zijn behalve ik en nog een paar anderen *O*
Kijk dat je fan bent en het goed vindt kan allemaal natuurlijk, maar is het echt leuk als ze weer wint?

Als Salvador of Måneskin weer meedoet over een paar jaar hoeven ze van mij ook niet te winnen, hoe goed ik het ook moge vinden. Want dezelfde winnaar en weer hetzelfde land is gewoon saai en jammer voor het ESF (en helemaal nu het voor de derde keer in 11 jaar tijd Zweden is).

[ Bericht 0% gewijzigd door Guanabana op 12-05-2023 16:31:47 ]
Koel en donker bewaren
  vrijdag 12 mei 2023 @ 11:05:46 #211
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209117211
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:53 schreef Donna het volgende:
Ruslana vergeet je toch niet? :9
Nee. Ook wel meer liedjes die wel zijn blijven hangen. Maar ook diverse niet :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 11:08:35 #212
382129 crew  Donna
pi_209117234
Ik kan niet eens meer op Arcade komen, hoe dat klinkt. :D
pi_209117268
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 11:08 schreef Donna het volgende:
Ik kan niet eens meer op Arcade komen, hoe dat klinkt. :D
Ohh ohhh ohhhhhhhhhhhh

Loreen is gewoon de beste performances overall. Volgend jaar naar Zweden. *O*
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 11:15:36 #214
382129 crew  Donna
pi_209117280
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 11:13 schreef StephanL het volgende:

[..]
Ohh ohhh ohhhhhhhhhhhh

Loreen is gewoon de beste performances overall. Volgend jaar naar Zweden. *O*
Hahaha. Ja dit werkte.
pi_209119824
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:33 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dan krijgen we die Mans weer, voor de gevoelsmatig ongeveer 4834098539043ste keer.

En de show van 2016 vond ik er visueel niet bijzonder aantrekkelijk uit zien. Hard, hoekig. Ja, technisch zal het allemaal perfect geklopt hebben.
Dat is precies Zweden. Technisch klopt het, maar er zit geen enkele beleving in.
pi_209120769
Geen idee of hier nog hardstyle liefhebbers zitten maar Sound Rush heeft een remix van het nummer gemaakt :P

Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_209128011
Ik stem op de inzending die ik het beste en het zal me een worst wezen als Zweden voor de 3rde keer wint in 11 jaar. Het is een competitie, geen liefdadigheid.

Al mijn stemmen gaan naar Zweden dit jaar 🤷🏻‍♀️
  PR en moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 10:16:26 #218
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209129082
Vandaag wordt de dag dat ik net zo hard ga rellen als in 2016 omdat wss niet het beste nummer van het jaar gaat winnen *O*
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:38:30 #219
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_209129239
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:16 schreef Moira het volgende:
Vandaag wordt de dag dat ik net zo hard ga rellen als in 2016 omdat wss niet het beste nummer van het jaar gaat winnen *O*
Je denkt niet dat Zweden gaat winnen? :+

Daarbij won in 2016 ook gewoon het beste nummer natuurlijk. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_209129817
In 2016 won het beste nummer met uitstek en dat zal dit jaar weer zo zijn *O*
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_209130067
DO IT!!! ik ga rellen als je met minder dan 500p wint :( *O*
~The present is all there is~
  PR en moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 12:26:32 #222
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209130206
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:38 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Je denkt niet dat Zweden gaat winnen? :+

Daarbij won in 2016 ook gewoon het beste nummer natuurlijk. :7
Ik probeer te manifesteren dat dat het geval gaat zijn (dat Zweden niet gaat winnen dus).
Is geen top 5 nummer en dat was 1944 ook niet *O*
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 13 mei 2023 @ 12:28:00 #223
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209130221
Slaande ruzies hier vanavond/morgen.
Koel en donker bewaren
  PR en moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 12:30:59 #224
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209130247
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 12:28 schreef Guanabana het volgende:
Slaande ruzies hier vanavond/morgen.
Ik reageer nog steeds geagiteerd op mensen die suggereren dat Jamala ook maar ergens in de buurt van de top 3 thuishoorde, dus ik vermoed dat ik dat over 7 jaar dan ook nog over Tattoo zal doen _O-

Enige lichtpuntje zal zijn Mans & Petra genot (en Loreen optreden met een ander nummer).
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_209130459
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 12:30 schreef Moira het volgende:

[..]
Ik reageer nog steeds geagiteerd op mensen die suggereren dat Jamala ook maar ergens in de buurt van de top 3 thuishoorde, dus ik vermoed dat ik dat over 7 jaar dan ook nog over Tattoo zal doen _O-

Enige lichtpuntje zal zijn Mans & Petra genot (en Loreen optreden met een ander nummer).
Ik durf best de stelling aan dat 1944 een kutnummer was en inmiddels ook volledig in de vergetelheid is geraakt.
pi_209130526
Vloeken in de kerk, maar ik zou eigenlijk andere presentatoren ook wel prima vinden. :o Zeker geen Måns, maar geen Petra zou ik ook geen ramp vinden denk ik. :@ Beetje bang dat het dan meer van hetzelfde wordt.
pi_209130571
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 12:26 schreef Moira het volgende:

[..]
Ik probeer te manifesteren dat dat het geval gaat zijn (dat Zweden niet gaat winnen dus).
Is geen top 5 nummer en dat was 1944 ook niet *O*
1944 geen top 5 nummer vinden :')
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  roze zaterdag 13 mei 2023 @ 13:25:31 #228
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209130611
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 12:28 schreef Guanabana het volgende:
Slaande ruzies hier vanavond/morgen.
Ik ga ruzie schoppen als Zweden wint.
Your beauty never ever scared me.
pi_209130721
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik durf best de stelling aan dat 1944 een kutnummer was en inmiddels ook volledig in de vergetelheid is geraakt.
Ik steun deze motie
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209130727
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:16 schreef Em31 het volgende:
Vloeken in de kerk, maar ik zou eigenlijk andere presentatoren ook wel prima vinden. :o Zeker geen Måns, maar geen Petra zou ik ook geen ramp vinden denk ik. :@ Beetje bang dat het dan meer van hetzelfde wordt.
Eens hoor, het moet geen opgewarmde prak worden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209130741
Het voelt een beetje als 1999, met Finland in de rol van IJsland.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209130956
Måns is (hoe kan het ook anders) ook van de partij in Liverpool.



Zolang hij op zijn kont tussen het publiek blijft zitten vind ik het prima :P
pi_209130981
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Måns is (hoe kan het ook anders) ook van de partij in Liverpool.

[ afbeelding ]

Zolang hij op zijn kont tussen het publiek blijft zitten vind ik het prima :P
Volgens Songfestival Update gaat er dus het gerucht dat hij in het Peppa Pig pak zat? :D
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  PR en moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 13:59:34 #234
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209130985
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:21 schreef Nexum het volgende:

[..]
1944 geen top 5 nummer vinden :')
Voor mij was ‘ie niet eens top 15 _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  roze zaterdag 13 mei 2023 @ 14:03:39 #235
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209131042
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:59 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Volgens Songfestival Update gaat er dus het gerucht dat hij in het Peppa Pig pak zat? :D
Zou me niks verbazen.
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 14:03:40 #236
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_209131043
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 12:30 schreef Moira het volgende:

[..]
Ik reageer nog steeds geagiteerd op mensen die suggereren dat Jamala ook maar ergens in de buurt van de top 3 thuishoorde, dus ik vermoed dat ik dat over 7 jaar dan ook nog over Tattoo zal doen _O-

Enige lichtpuntje zal zijn Mans & Petra genot (en Loreen optreden met een ander nummer).
Nummer 1 is in de top drie, en daar hoort ze ook. Ze had nl het beste nummer/optreden. :P

Nu ben ik het er wel mee eens dat Zweden dit jaar niet het beste nummer heeft, dat is wederom Frankrijk, maar Zweden zit daar wel redelijk vlak achteraan dus als een van die twee wint ben ik al tevreden. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  roze zaterdag 13 mei 2023 @ 14:04:18 #237
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209131054
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:59 schreef Moira het volgende:

[..]
Voor mij was ‘ie niet eens top 15 _O-
Ik vind het tien keer niks.
Your beauty never ever scared me.
pi_209131088
Ik zet alvast wat rozentuinen klaar voor Moira en Johnny Logan

(Maar ik heb nog steeds hoop dat Finland kan winnen :) )
pi_209131103
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 12:30 schreef Moira het volgende:

[..]
Ik reageer nog steeds geagiteerd op mensen die suggereren dat Jamala ook maar ergens in de buurt van de top 3 thuishoorde, dus ik vermoed dat ik dat over 7 jaar dan ook nog over Tattoo zal doen _O-

Enige lichtpuntje zal zijn Mans & Petra genot (en Loreen optreden met een ander nummer).
Ik vind Jamala een van de slechtste winnaars ooit :@
pi_209131126
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Måns is (hoe kan het ook anders) ook van de partij in Liverpool.

[ afbeelding ]

Zolang hij op zijn kont tussen het publiek blijft zitten vind ik het prima :P
Doet hij niet het Zweedse commentaar tegenwoordig?
pi_209131200
Het ironische is wel, als Zweden bij MF voor Marcus en Martinus hadden gekozen waren ze echt genadeloos op hun bek gegaan. Vooral bij de televoting _O-
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 mei 2023 @ 14:19:53 #242
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_209131213
Mensen die haten op Zweden willen vooral dat Finland wint :D

Ik vind Finland erg leuk, maar het is niet zo origineel als men iedereen wil laten geloven en de zang was live echt niet goed.

Zweden is ook niet origineel, maar qua zang wel met kop en schouders boven iedereen uit. Gewoon een compleet plaatje.

Het is echt niet alleen maar omdat Loreen het is. Loreen heeft wel eerder aan Melo meegedaan, zonder te winnen en had toen, wat mij betreft, een veel veel veel beter nummer. Het is dus ook niet zo dat men het alleen maar goed vindt omdat Loreen het is.
pi_209131216
twitter
pi_209131360
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Måns is (hoe kan het ook anders) ook van de partij in Liverpool.

[ afbeelding ]

Zolang hij op zijn kont tussen het publiek blijft zitten vind ik het prima :P
Als er 2 mensen zijn die een ban moeten krijgen op het ESF, dan staan Mans en Conchita met stip bovenaan. Die laatste is goddank een keer niet opgetrommeld dit jaar.
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 14:45:35 #245
375570 crew  Cyan9
pi_209131405
Inmiddels ben ik gewoon in een mindset dat ik heel blij ben voor Loreen als ze wint, ik vind het nummer goed en dan maakt zij het met de uitvoering wel bijzonder. En dan hoop ik gewoon dat Zweden zich volgend jaar een beetje inhoudt met vernieuwingen en "verbeteringen".

Anders wordt het OPHEF.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209131432
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 14:07 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik vind Jamala een van de slechtste winnaars ooit :@
Jammer dat je een post niet kunt downvoten :P
Maarr die verschillende smaken maakt het hem nu eenmaal *O*
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 13 mei 2023 @ 15:33:17 #247
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209131840
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 14:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als er 2 mensen zijn die een ban moeten krijgen op het ESF, dan staan Mans en Conchita met stip bovenaan. Die laatste is goddank een keer niet opgetrommeld dit jaar.
Ik zou Conchita dan eerder vervangen door Verka is beelden van Verka. Ja het is Eurovisie cult, maar die hebben we nu wel genoeg gezien. Plus dat eigenlijk ool alles laat zien waardoor veel mensen een slecht beeld hebben bij het ESF :{
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 15:35:46 #248
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209131858
quote:
84s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 14:45 schreef Cyan9 het volgende:
Inmiddels ben ik gewoon in een mindset dat ik heel blij ben voor Loreen als ze wint, ik vind het nummer goed en dan maakt zij het met de uitvoering wel bijzonder. En dan hoop ik gewoon dat Zweden zich volgend jaar een beetje inhoudt met vernieuwingen en "verbeteringen".

Anders wordt het OPHEF.
Ja wel eens. Als het wint prima. In principe kwalitatief goed genoeg. Dus weinig tegen te zeggen als het ook echt wint. Alleen wel jammer dat het al lang zo al 'vastligt' waardoor dat wat minder leuk is (al is het pas zeker als de uitslag ook bekend is).

Ik heb een aantal anderen die ik liever zie winnen. Maar ja we kunnen niet alles hebben.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  PR en moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 15:42:23 #249
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209131925
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 14:03 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Nummer 1 is in de top drie, en daar hoort ze ook. Ze had nl het beste nummer/optreden. :P

Nu ben ik het er wel mee eens dat Zweden dit jaar niet het beste nummer heeft, dat is wederom Frankrijk, maar Zweden zit daar wel redelijk vlak achteraan dus als een van die twee wint ben ik al tevreden. :7
Vrijwel geheel met je oneens, maar ik kan wel in Frankrijks kwaliteitsnummer komen! Hoop alleen dat ze eindelijk eens live zo goed klinkt als in de studio :o
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 15:42:55 #250
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209131931
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 14:07 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik vind Jamala een van de slechtste winnaars ooit :@
Hands down. Die trofee heeft ze sowieso.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_209131938
Ik vind Finland ook een leuker nummer, het is niet dat ik het Zweden niet gun maar Loreen brengt weinig nieuws ten opzichte van haar vorige nummer wat zeer terecht won
  PR en moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 15:50:05 #252
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209132015
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:43 schreef Cupfighter het volgende:
Ik vind Finland ook een leuker nummer, het is niet dat ik het Zweden niet gun maar Loreen brengt weinig nieuws ten opzichte van haar vorige nummer wat zeer terecht won
Euphoria is 11 jaar later nog steeds een wereldhit :Y
En Loreen ook absoluut een wereldster qua zang en performance, en Zweden qua staging ook werelds.
Maar het nummer _O- noperdenope
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_209132084
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:50 schreef Moira het volgende:

[..]
Euphoria is 11 jaar later nog steeds een wereldhit :Y
En Loreen ook absoluut een wereldster qua zang en performance, en Zweden qua staging ook werelds.
Maar het nummer _O- noperdenope
Terwijl andere winnende liedjes onder een laag stof zitten hoor ik Euphoria nog steeds nu en dan op de radio :Y
  PR en moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 15:57:20 #254
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_209132110
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Terwijl andere winnende liedjes onder een laag stof zitten hoor ik Euphoria nog steeds nu en dan op de radio :Y
Ja echt een soort Waterloo :Y

Maar des te zonde vind ik het dat ze nu zo overhyped wordt met een nummer dat gewoon totaal geen win-waardig nummer is :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 13 mei 2023 @ 16:01:39 #255
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_209132168
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:50 schreef Moira het volgende:

[..]
Euphoria is 11 jaar later nog steeds een wereldhit :Y
En Loreen ook absoluut een wereldster qua zang en performance, en Zweden qua staging ook werelds.
Maar het nummer _O- noperdenope
Dat is het wel ja. Nummer blijft achter. Is prima, maar meer niet. Daardoor its de hype wat overdreven.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 16:13:52 #256
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209132299
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:42 schreef Moira het volgende:

[..]
Hands down. Die trofee heeft ze sowieso.
Vergeet de winnaar van 2011 niet.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 17:00:22 #257
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209132776
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:57 schreef Moira het volgende:

[..]
Ja echt een soort Waterloo :Y

Maar des te zonde vind ik het dat ze nu zo overhyped wordt met een nummer dat gewoon totaal geen win-waardig nummer is :@
Ik had liever gehad dat dit dan Statements was geweest.

Ik denk wel dat ze het in 2017 Salvador nog spannend had gemaakt :D
pi_209133468
Zou Johnny Logan morgen opgelucht zijn dat hij een opvolger heeft?
  zaterdag 13 mei 2023 @ 18:13:54 #259
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209133694
Bij de bookies de favoriet bij uitstek.
Ach, zou passen in een lijst met teleurstellende en niet verdiende winnaars.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 13 mei 2023 @ 18:34:45 #260
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209133965
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 16:13 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Vergeet de winnaar van 2011 niet.
Die vergeet ik liever wel.
Koel en donker bewaren
pi_209136988
Alvast gefeliciteerd met het winnen van het ESF 2023, op naar Stockholm ! *O* ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 14 mei 2023 @ 01:02:48 #262
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209144573
JAAAAAAA LOREEN KOEKOEK.
HELEMAAL NIETS VOOR CHA CHA CHA
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209144714
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 01:02 schreef superniger het volgende:
JAAAAAAA LOREEN KOEKOEK.
HELEMAAL NIETS VOOR CHA CHA CHA
QFT _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_209144816
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  zondag 14 mei 2023 @ 01:14:43 #265
503118 Bezsen
FKA Bezsennosc
pi_209144910
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 01:02 schreef superniger het volgende:
JAAAAAAA LOREEN KOEKOEK.
HELEMAAL NIETS VOOR CHA CHA CHA
ARE YOU WATCHING FINLAND????
WALKING IN A LOREEN WONDERLAND
pi_209144951
Terechte winnares, maar Euphoria was/is een beter nummer.
pi_209145276
Volgend jaar terug naar de Aviici Arena, ze kunnen zo het draaiboek van 2016 weer terugbrengen.

Ik hoef Petra niet persé weer als host, ik zou Sarah Dawn Finer ook heel leuk vinden bijvoorbeeld
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_209145430
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 01:41 schreef Nexum het volgende:
Volgend jaar terug naar de Aviici Arena, ze kunnen zo het draaiboek van 2016 weer terugbrengen.

Ik hoef Petra niet persé weer als host, ik zou Sarah Dawn Finer ook heel leuk vinden bijvoorbeeld
Volgens de Zweedse fans is de Avicii arena waarschijnlijk niet beschikbaar volgend jaar vanwege een verbouwing, dus ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen. Misschien toch Friends Arena deze keer? Of neemt Loreen ons weer mee naar Malmö?

Volgens mij werkt Petra niet meer bij SVT, dus het zou me niet verbazen als we nu wat andere presentatoren zien. Misschien Farah Abadi, die dit jaar Melfest presenteerde en de punten voor Zweden gaf?
  zondag 14 mei 2023 @ 02:03:52 #269
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209145539
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 01:41 schreef Nexum het volgende:


Ik hoef Petra niet persé weer als host, ik zou Sarah Dawn Finer ook heel leuk vinden bijvoorbeeld
Zlatan als presentator
w/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209145623
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 02:03 schreef superniger het volgende:

[..]
Zlatan als presentator
w/
HAJAAAAA _O_ Now we’re talking.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_209145747
.

[ Bericht 98% gewijzigd door forzaudinese op 14-05-2023 02:49:44 ]
pi_209145765
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 01:54 schreef Funhouse het volgende:

[..]
Volgens de Zweedse fans is de Avicii arena waarschijnlijk niet beschikbaar volgend jaar vanwege een verbouwing, dus ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen. Misschien toch Friends Arena deze keer? Of neemt Loreen ons weer mee naar Malmö?

Volgens mij werkt Petra niet meer bij SVT, dus het zou me niet verbazen als we nu wat andere presentatoren zien. Misschien Farah Abadi, die dit jaar Melfest presenteerde en de punten voor Zweden gaf?
Zou Farah leuk vinden!!
pi_209145779
.

[ Bericht 60% gewijzigd door forzaudinese op 14-05-2023 02:45:09 ]
pi_209146288
Zweden kan t volgend jaar weer winnen want ze kunnen blijkbaar gewoon nooit laag eindigen :D _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209146293
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 07:36 schreef TLC het volgende:
Zweden kan t volgend jaar weer winnen want ze kunnen blijkbaar gewoon nooit laag eindigen :D _O_
Volgens mij zijn ze 2 jaar geleden in Rotterdam voor hun doen laag geëindigd.
pi_209146303
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 07:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Volgens mij zijn ze 2 jaar geleden in Rotterdam voor hun doen laag geëindigd.
Alles buiten de top 5 is laag voor Zweedse begrippen ;)

Niet zelden aardig geholpen door de jury.
pi_209146332
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 07:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Alles buiten de top 5 is laag voor Zweedse begrippen ;)

Niet zelden aardig geholpen door de jury.
Het is vaak ook gewoon goed. Zweden is natuurlijk wel het muziekland bij uitstek. Ik weet nog wel dat een hoop hits van de populaire boybands van vroeger uit Zweden kwamen. Wel een tijd geleden maar toch :P

Het liedje doet me nog steeds vrij weinig en het optreden vond ik gister mwah. Maar ik han me ook wel voorstellen dat mensen het wel leuk vonden allemaal.
pi_209146346
Ook wel aardig aan de botox die Loreen als je het met 20 jaar geleden vergelijkt.

Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zondag 14 mei 2023 @ 11:55:42 #280
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_209148000
Gaan we nog een plagiaat rel rondom Tattoo krijgen of zijn de rechten al afgekocht?
... en huiver mee
pi_209148193
Even speurend bij de Zweedse ESF fans blijkt dus dat de Avicii Arena (die in 2016 hostte) en Scandinavium in Gothenburg beide onder verbouwing staan volgend jaar dus die vallen sowieso af en het schijnt ook dat de grote Tele2 en Friends Arena ook niet echt de voorkeur hebben.

Dus waarschijnlijk gaan we of weer naar Malmö of Linköping
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_209149456
twitter
pi_209155982
Zou haar televote in zekere zin ook niet iets zijn "tegengevallen" tov Finland omdat het gisteren niet zo lekker klonk. Ze was veel beter op dinsdag als je het mij vraagt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209155999
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:18 schreef Nexum het volgende:
Even speurend bij de Zweedse ESF fans blijkt dus dat de Avicii Arena (die in 2016 hostte) en Scandinavium in Gothenburg beide onder verbouwing staan volgend jaar dus die vallen sowieso af en het schijnt ook dat de grote Tele2 en Friends Arena ook niet echt de voorkeur hebben.

Dus waarschijnlijk gaan we of weer naar Malmö of Linköping
Ik had Stockholm al gereserveerd, maar had Linkoping nog niet scherp :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 14 mei 2023 @ 23:41:19 #285
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209156016
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 08:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ook wel aardig aan de botox die Loreen als je het met 20 jaar geleden vergelijkt.

Had geen idee dat ze aan Idols heeft meegedaan. Ze is ook echt onherkenbaar hier voor mij :o
Koel en donker bewaren
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 23:45:44 #286
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209156040
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:41 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Had geen idee dat ze aan Idols heeft meegedaan. Ze is ook echt onherkenbaar hier voor mij :o
Wel leuk om terug te zien al die filmpjes

Bonus


[ Bericht 11% gewijzigd door Momo op 14-05-2023 23:53:11 ]
pi_209161623
Vier nummers in onze top 50, met Tattoo op 1 nu.

Israël op 34 (en Euphoria op 46 :P).
pi_209161653
In Zweden zelf staat Cha Cha Cha op 1 en Tattoo op 2. :D

Wereldwijd Tattoo op 4 en Cha Cha Cha op 7. _O_
pi_209162253
Hurricane Loreen _O_
Twee mega hits _O_


DROP DAT ALBUM!!!
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_209166316
Jongens, ik moet jullie even waarschuwen. Dit gaan jullie waarschijnlijk niet leuk vinden maar ook volgend jaar is hij er gewoon weer bij: Måns Zelmerlöw!

Want wat is het ESF zonder een beetje Mans Zelmerlow? Ja sorry. Daar komen we echt niet omheen :N
pi_209167846

Ik denk dat dit in de finale was, na Loreen en voor Käärijä.
pi_209169181
In deze versie werkt het ook ontzettend goed!
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  dinsdag 16 mei 2023 @ 19:43:48 #293
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_209177525
Loreen is ook weer thuis in Zweden *O*

Life is what happens to you while you're busy making other plans
  ESF Reporter dinsdag 16 mei 2023 @ 21:47:32 #294
87554 Cee
Welluk?
pi_209179056
Uitzinnige menigte. :D
  Moderator donderdag 18 mei 2023 @ 10:45:53 #295
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209193864
The authors of 'Flying Free' study if they will sue Loreen for plagiarismafter her win in Eurovision

https://cadenaser.com/nac(...)rovision-cadena-ser/

Artikel in het Spaans

Het nummer zelf
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 18 mei 2023 @ 11:04:48 #296
163650 Greys
pi_209194026
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 10:45 schreef Momo het volgende:
The authors of 'Flying Free' study if they will sue Loreen for plagiarismafter her win in Eurovision

https://cadenaser.com/nac(...)rovision-cadena-ser/

Artikel in het Spaans

Het nummer zelf
Die lijkt wel heel erg ja.

Maar deze zin is ook exact hetzelfde en dit is weer een ander lied toch. :D

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 18 mei 2023 @ 11:08:59 #297
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209194064
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2023 11:04 schreef Greys het volgende:

[..]
Die lijkt wel heel erg ja.

Maar deze zin is ook exact hetzelfde en dit is weer een ander lied toch. :D

[ twitter ]
Nouja het is wel lastig met dit soort dingen omdat veel popmuziek op elkaar lijkt en ook sounds recycled, bewust of onbewust. Denk niet dat de schrijvers van Tattoo nou bewust zaken hebben gekopieerd. Maar dat beginstukje van Flying Free vind ik ook echt wel veel lijken, dat mij niet zou verbazen als er wel een zaak in zit, net als bij Netta en Jack White.
  Moderator donderdag 18 mei 2023 @ 11:14:58 #298
375570 crew  Cyan9
pi_209194117
Die plagiaat claims vind ik eigenlijk alleen maar heel erg vermoeiend.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 18 mei 2023 @ 11:24:08 #299
163650 Greys
pi_209194210
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 11:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja het is wel lastig met dit soort dingen omdat veel popmuziek op elkaar lijkt en ook sounds recycled, bewust of onbewust. Denk niet dat de schrijvers van Tattoo nou bewust zaken hebben gekopieerd. Maar dat beginstukje van Flying Free vind ik ook echt wel veel lijken, dat mij niet zou verbazen als er wel een zaak in zit, net als bij Netta en Jack White.
Jup. Ik denk ook niet dat het bewust is (net als bij die jongen in de Portugese voorronde toen, Diego) maar het lijkt wel héél erg idd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 18 mei 2023 @ 11:26:09 #300
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_209194235
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 11:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja het is wel lastig met dit soort dingen omdat veel popmuziek op elkaar lijkt en ook sounds recycled, bewust of onbewust. Denk niet dat de schrijvers van Tattoo nou bewust zaken hebben gekopieerd. Maar dat beginstukje van Flying Free vind ik ook echt wel veel lijken, dat mij niet zou verbazen als er wel een zaak in zit, net als bij Netta en Jack White.
Lastige dingen altijd inderdaad.

In een recente plagiaatzaak van Ed Sheeran betoogden zijn advocaten dat "hij akkoordenschema's heeft gebruikt die in de popmuziek veel voorkomen, en die niet beschermd zijn door enig copyright" en ze kregen daarin gelijk.

Het tweede voorbeeld en "the winner takes it all" is voor mij op het gehoor veel duidelijker.
Maar er zullen zeker rechtzaken gaan komen. Dat gebeurd nu nooit als een nummer 26ste is geworden.

Indirect heeft Thomas G:son zich er al over uitgelaten.

quote:
'Hetzelfde, maar dan totaal anders'
Dat opdrachtgevers vragen om een lied dat klinkt als een eerder lied is iets van alle tijden, zegt de Zweed. "Dat gebeurt ook buiten het Songfestival om. We hebben als songwriters onderling de grap dat opdrachtgevers zeggen: 'We willen een goed lied dat klinkt zoals een bepaald lied, maar het moet wel uniek zijn'".

Hij snapt de vraag ook wel. "Als ze zeggen dat ze een 'cool' lied willen, kan dat door iedereen op een andere manier geïnterpreteerd worden. Dus het is vaak makkelijker als ze als referentie nummers noemen die zij mooi
vinden."

https://nos.nl/collectie/(...)om-winnaar-imitaties
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_209196117
Plagiaatzaken om dezelfde akkoordprogressie :')
Winst proberen te behalen op een winnend nummer :')

Elk jaar hetzelfde gezeik, popmuziek is zoals al gezegd 99 % gerecycled, helemaal nu in dit decennium waarin de mainstream muziek allemaal gefundeerd is op nostalgie en geluiden van het verleden.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')