Gaan we niet want dat gaat ze en iedereen hier gaat boos zijn behalve ik en nog een paar anderenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe gaan WE er nog voor zorgen dat Loreen niet wint?
Boos niet. Want dit verwacht ik wel een tijdje. Maar het gaat dan wel weer een winnaar zijn waarvan er het liedje ons over een paar jaar niet meer herinneren.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 09:19 schreef Nexum het volgende:
[..]
Gaan we niet want dat gaat ze en iedereen hier gaat boos zijn behalve ik en nog een paar anderen
Is dat niet elk jaar zo?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Boos niet. Want dit verwacht ik wel een tijdje. Maar het gaat dan wel weer een winnaar zijn waarvan er het liedje ons over een paar jaar niet meer herinneren.
Vaak wel. Al is Zitti e buoni wel vrij opvallend. Arcade vind ik overigens juist een voorbeeld van een liedje wat ik eigenlijk al vergeten zou zijn als het niet onze inzending was geweestquote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Is dat niet elk jaar zo?Ik weet eigenlijk alleen Euphoria nog en Arcade
Ahja, Måneskin vergat ik. Die weet ik ook nogquote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:09 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vaak wel. Al is Zitti e buoni wel vrij opvallend. Arcade vind ik overigens juist een voorbeeld van een liedje wat ik eigenlijk al vergeten zou zijn als het niet onze inzending was geweest
Sorry.quote:Op donderdag 11 mei 2023 20:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Gewoon 250.000 streams van de 1,4 miljoen komen uit Nederland zie ik nu
Kijk dat je fan bent en het goed vindt kan allemaal natuurlijk, maar is het echt leuk als ze weer wint?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 09:19 schreef Nexum het volgende:
[..]
Gaan we niet want dat gaat ze en iedereen hier gaat boos zijn behalve ik en nog een paar anderen
Nee. Ook wel meer liedjes die wel zijn blijven hangen. Maar ook diverse nietquote:
Ohh ohhh ohhhhhhhhhhhhquote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:08 schreef Donna het volgende:
Ik kan niet eens meer op Arcade komen, hoe dat klinkt.
Hahaha. Ja dit werkte.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:13 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ohh ohhh ohhhhhhhhhhhh
Loreen is gewoon de beste performances overall. Volgend jaar naar Zweden.
Dat is precies Zweden. Technisch klopt het, maar er zit geen enkele beleving in.quote:Op donderdag 11 mei 2023 17:33 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dan krijgen we die Mans weer, voor de gevoelsmatig ongeveer 4834098539043ste keer.
En de show van 2016 vond ik er visueel niet bijzonder aantrekkelijk uit zien. Hard, hoekig. Ja, technisch zal het allemaal perfect geklopt hebben.
Je denkt niet dat Zweden gaat winnen?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:16 schreef Moira het volgende:
Vandaag wordt de dag dat ik net zo hard ga rellen als in 2016 omdat wss niet het beste nummer van het jaar gaat winnen
Ik probeer te manifesteren dat dat het geval gaat zijn (dat Zweden niet gaat winnen dus).quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Je denkt niet dat Zweden gaat winnen?![]()
Daarbij won in 2016 ook gewoon het beste nummer natuurlijk.![]()
Ik reageer nog steeds geagiteerd op mensen die suggereren dat Jamala ook maar ergens in de buurt van de top 3 thuishoorde, dus ik vermoed dat ik dat over 7 jaar dan ook nog over Tattoo zal doenquote:
Ik durf best de stelling aan dat 1944 een kutnummer was en inmiddels ook volledig in de vergetelheid is geraakt.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 12:30 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik reageer nog steeds geagiteerd op mensen die suggereren dat Jamala ook maar ergens in de buurt van de top 3 thuishoorde, dus ik vermoed dat ik dat over 7 jaar dan ook nog over Tattoo zal doen
Enige lichtpuntje zal zijn Mans & Petra genot (en Loreen optreden met een ander nummer).
1944 geen top 5 nummer vindenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 12:26 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik probeer te manifesteren dat dat het geval gaat zijn (dat Zweden niet gaat winnen dus).
Is geen top 5 nummer en dat was 1944 ook niet
Ik steun deze motiequote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik durf best de stelling aan dat 1944 een kutnummer was en inmiddels ook volledig in de vergetelheid is geraakt.
Eens hoor, het moet geen opgewarmde prak worden.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:16 schreef Em31 het volgende:
Vloeken in de kerk, maar ik zou eigenlijk andere presentatoren ook wel prima vinden.Zeker geen Måns, maar geen Petra zou ik ook geen ramp vinden denk ik.
Beetje bang dat het dan meer van hetzelfde wordt.
Volgens Songfestival Update gaat er dus het gerucht dat hij in het Peppa Pig pak zat?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Måns is (hoe kan het ook anders) ook van de partij in Liverpool.
[ afbeelding ]
Zolang hij op zijn kont tussen het publiek blijft zitten vind ik het prima
Zou me niks verbazen.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:59 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Volgens Songfestival Update gaat er dus het gerucht dat hij in het Peppa Pig pak zat?
Nummer 1 is in de top drie, en daar hoort ze ook. Ze had nl het beste nummer/optreden.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 12:30 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik reageer nog steeds geagiteerd op mensen die suggereren dat Jamala ook maar ergens in de buurt van de top 3 thuishoorde, dus ik vermoed dat ik dat over 7 jaar dan ook nog over Tattoo zal doen
Enige lichtpuntje zal zijn Mans & Petra genot (en Loreen optreden met een ander nummer).
Ik vind Jamala een van de slechtste winnaars ooitquote:Op zaterdag 13 mei 2023 12:30 schreef Moira het volgende:
[..]
Doet hij niet het Zweedse commentaar tegenwoordig?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Als er 2 mensen zijn die een ban moeten krijgen op het ESF, dan staan Mans en Conchita met stip bovenaan. Die laatste is goddank een keer niet opgetrommeld dit jaar.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer dat je een post niet kunt downvotenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 14:07 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vind Jamala een van de slechtste winnaars ooit
Ik zou Conchita dan eerder vervangen door Verka is beelden van Verka. Ja het is Eurovisie cult, maar die hebben we nu wel genoeg gezien. Plus dat eigenlijk ool alles laat zien waardoor veel mensen een slecht beeld hebben bij het ESFquote:Op zaterdag 13 mei 2023 14:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als er 2 mensen zijn die een ban moeten krijgen op het ESF, dan staan Mans en Conchita met stip bovenaan. Die laatste is goddank een keer niet opgetrommeld dit jaar.
Ja wel eens. Als het wint prima. In principe kwalitatief goed genoeg. Dus weinig tegen te zeggen als het ook echt wint. Alleen wel jammer dat het al lang zo al 'vastligt' waardoor dat wat minder leuk is (al is het pas zeker als de uitslag ook bekend is).quote:Op zaterdag 13 mei 2023 14:45 schreef Cyan9 het volgende:
Inmiddels ben ik gewoon in een mindset dat ik heel blij ben voor Loreen als ze wint, ik vind het nummer goed en dan maakt zij het met de uitvoering wel bijzonder. En dan hoop ik gewoon dat Zweden zich volgend jaar een beetje inhoudt met vernieuwingen en "verbeteringen".
Anders wordt het OPHEF.
Vrijwel geheel met je oneens, maar ik kan wel in Frankrijks kwaliteitsnummer komen! Hoop alleen dat ze eindelijk eens live zo goed klinkt als in de studioquote:Op zaterdag 13 mei 2023 14:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nummer 1 is in de top drie, en daar hoort ze ook. Ze had nl het beste nummer/optreden.![]()
Nu ben ik het er wel mee eens dat Zweden dit jaar niet het beste nummer heeft, dat is wederom Frankrijk, maar Zweden zit daar wel redelijk vlak achteraan dus als een van die twee wint ben ik al tevreden.
Hands down. Die trofee heeft ze sowieso.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 14:07 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vind Jamala een van de slechtste winnaars ooit
Euphoria is 11 jaar later nog steeds een wereldhitquote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:43 schreef Cupfighter het volgende:
Ik vind Finland ook een leuker nummer, het is niet dat ik het Zweden niet gun maar Loreen brengt weinig nieuws ten opzichte van haar vorige nummer wat zeer terecht won
Terwijl andere winnende liedjes onder een laag stof zitten hoor ik Euphoria nog steeds nu en dan op de radioquote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:50 schreef Moira het volgende:
[..]
Euphoria is 11 jaar later nog steeds een wereldhit
En Loreen ook absoluut een wereldster qua zang en performance, en Zweden qua staging ook werelds.
Maar het nummernoperdenope
Ja echt een soort Waterlooquote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Terwijl andere winnende liedjes onder een laag stof zitten hoor ik Euphoria nog steeds nu en dan op de radio
Dat is het wel ja. Nummer blijft achter. Is prima, maar meer niet. Daardoor its de hype wat overdreven.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:50 schreef Moira het volgende:
[..]
Euphoria is 11 jaar later nog steeds een wereldhit
En Loreen ook absoluut een wereldster qua zang en performance, en Zweden qua staging ook werelds.
Maar het nummernoperdenope
Vergeet de winnaar van 2011 niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:42 schreef Moira het volgende:
[..]
Hands down. Die trofee heeft ze sowieso.
Ik had liever gehad dat dit dan Statements was geweest.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:57 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja echt een soort Waterloo
Maar des te zonde vind ik het dat ze nu zo overhyped wordt met een nummer dat gewoon totaal geen win-waardig nummer is
QFTquote:Op zondag 14 mei 2023 01:02 schreef superniger het volgende:
JAAAAAAA LOREEN KOEKOEK.
HELEMAAL NIETS VOOR CHA CHA CHA
ARE YOU WATCHING FINLAND????quote:Op zondag 14 mei 2023 01:02 schreef superniger het volgende:
JAAAAAAA LOREEN KOEKOEK.
HELEMAAL NIETS VOOR CHA CHA CHA
Volgens de Zweedse fans is de Avicii arena waarschijnlijk niet beschikbaar volgend jaar vanwege een verbouwing, dus ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen. Misschien toch Friends Arena deze keer? Of neemt Loreen ons weer mee naar Malmö?quote:Op zondag 14 mei 2023 01:41 schreef Nexum het volgende:
Volgend jaar terug naar de Aviici Arena, ze kunnen zo het draaiboek van 2016 weer terugbrengen.
Ik hoef Petra niet persé weer als host, ik zou Sarah Dawn Finer ook heel leuk vinden bijvoorbeeld
Zlatan als presentatorquote:Op zondag 14 mei 2023 01:41 schreef Nexum het volgende:
Ik hoef Petra niet persé weer als host, ik zou Sarah Dawn Finer ook heel leuk vinden bijvoorbeeld
HAJAAAAAquote:
Zou Farah leuk vinden!!quote:Op zondag 14 mei 2023 01:54 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Volgens de Zweedse fans is de Avicii arena waarschijnlijk niet beschikbaar volgend jaar vanwege een verbouwing, dus ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen. Misschien toch Friends Arena deze keer? Of neemt Loreen ons weer mee naar Malmö?
Volgens mij werkt Petra niet meer bij SVT, dus het zou me niet verbazen als we nu wat andere presentatoren zien. Misschien Farah Abadi, die dit jaar Melfest presenteerde en de punten voor Zweden gaf?
Volgens mij zijn ze 2 jaar geleden in Rotterdam voor hun doen laag geëindigd.quote:Op zondag 14 mei 2023 07:36 schreef TLC het volgende:
Zweden kan t volgend jaar weer winnen want ze kunnen blijkbaar gewoon nooit laag eindigen![]()
Alles buiten de top 5 is laag voor Zweedse begrippenquote:Op zondag 14 mei 2023 07:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze 2 jaar geleden in Rotterdam voor hun doen laag geëindigd.
Het is vaak ook gewoon goed. Zweden is natuurlijk wel het muziekland bij uitstek. Ik weet nog wel dat een hoop hits van de populaire boybands van vroeger uit Zweden kwamen. Wel een tijd geleden maar tochquote:Op zondag 14 mei 2023 07:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alles buiten de top 5 is laag voor Zweedse begrippen
Niet zelden aardig geholpen door de jury.
Ik had Stockholm al gereserveerd, maar had Linkoping nog niet scherpquote:Op zondag 14 mei 2023 12:18 schreef Nexum het volgende:
Even speurend bij de Zweedse ESF fans blijkt dus dat de Avicii Arena (die in 2016 hostte) en Scandinavium in Gothenburg beide onder verbouwing staan volgend jaar dus die vallen sowieso af en het schijnt ook dat de grote Tele2 en Friends Arena ook niet echt de voorkeur hebben.
Dus waarschijnlijk gaan we of weer naar Malmö of Linköping
Had geen idee dat ze aan Idols heeft meegedaan. Ze is ook echt onherkenbaar hier voor mijquote:Op zondag 14 mei 2023 08:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ook wel aardig aan de botox die Loreen als je het met 20 jaar geleden vergelijkt.
Wel leuk om terug te zien al die filmpjesquote:Op zondag 14 mei 2023 23:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Had geen idee dat ze aan Idols heeft meegedaan. Ze is ook echt onherkenbaar hier voor mij
Die lijkt wel heel erg ja.quote:Op donderdag 18 mei 2023 10:45 schreef Momo het volgende:
The authors of 'Flying Free' study if they will sue Loreen for plagiarismafter her win in Eurovision
https://cadenaser.com/nac(...)rovision-cadena-ser/
Artikel in het Spaans
Het nummer zelf
Nouja het is wel lastig met dit soort dingen omdat veel popmuziek op elkaar lijkt en ook sounds recycled, bewust of onbewust. Denk niet dat de schrijvers van Tattoo nou bewust zaken hebben gekopieerd. Maar dat beginstukje van Flying Free vind ik ook echt wel veel lijken, dat mij niet zou verbazen als er wel een zaak in zit, net als bij Netta en Jack White.quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Die lijkt wel heel erg ja.
Maar deze zin is ook exact hetzelfde en dit is weer een ander lied toch.
[ twitter ]
Jup. Ik denk ook niet dat het bewust is (net als bij die jongen in de Portugese voorronde toen, Diego) maar het lijkt wel héél erg idd.quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja het is wel lastig met dit soort dingen omdat veel popmuziek op elkaar lijkt en ook sounds recycled, bewust of onbewust. Denk niet dat de schrijvers van Tattoo nou bewust zaken hebben gekopieerd. Maar dat beginstukje van Flying Free vind ik ook echt wel veel lijken, dat mij niet zou verbazen als er wel een zaak in zit, net als bij Netta en Jack White.
Lastige dingen altijd inderdaad.quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja het is wel lastig met dit soort dingen omdat veel popmuziek op elkaar lijkt en ook sounds recycled, bewust of onbewust. Denk niet dat de schrijvers van Tattoo nou bewust zaken hebben gekopieerd. Maar dat beginstukje van Flying Free vind ik ook echt wel veel lijken, dat mij niet zou verbazen als er wel een zaak in zit, net als bij Netta en Jack White.
quote:'Hetzelfde, maar dan totaal anders'
Dat opdrachtgevers vragen om een lied dat klinkt als een eerder lied is iets van alle tijden, zegt de Zweed. "Dat gebeurt ook buiten het Songfestival om. We hebben als songwriters onderling de grap dat opdrachtgevers zeggen: 'We willen een goed lied dat klinkt zoals een bepaald lied, maar het moet wel uniek zijn'".
Hij snapt de vraag ook wel. "Als ze zeggen dat ze een 'cool' lied willen, kan dat door iedereen op een andere manier geïnterpreteerd worden. Dus het is vaak makkelijker als ze als referentie nummers noemen die zij mooi
vinden."
https://nos.nl/collectie/(...)om-winnaar-imitaties
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |