NRC.quote:Het verkiezingsdebat van dinsdagavond is gemiddeld door 1,3 miljoen mensen bekeken, meldt Stichting Kijkonderzoek. In totaal schakelden 3 miljoen mensen minstens een minuut in, het hoogste aantal van de dag.
Oh, weer wat geleerd. Ik was echt in de overtuiging dat je niks anders met je stembiljet mocht doen dan één bolletje rood maken, en dat het anders ongeldig zou zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2023 08:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je mag op een stembiljet schrijven, hoor.
https://www.hartvannederl(...)-ongeldig-stembiljet
Zolang je maar duidelijk 1 rondje inkleurt en je naam niet op het stembiljet zet.
Me2quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, weer wat geleerd. Ik was echt in de overtuiging dat je niks anders met je stembiljet mocht doen dan één bolletje rood maken, en dat het anders ongeldig zou zijn.
Naja na de ondemocratische opmerkingen van Kuiken over o.a. bruine laarsjes, woorden verdraaien en putinvriendje wist ik wel zeker dat PvdA het niet meer ging worden. Walgelijkquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:25 schreef Breekfast het volgende:
Ik kan mij haast niet voorstellen dat zo'n slotdebat nog voor veel mensen de keuze beïnvloed.
Nu moet ik denken aan de film Daens waarbij de stemmen vervalst werden doordat de corrupte ontvanger van de biljetten inkt in z'n baard had zitten en daarmee iedere stem voor Daens besmeurde, waardoor deze ongeldig werd.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, weer wat geleerd. Ik was echt in de overtuiging dat je niks anders met je stembiljet mocht doen dan één bolletje rood maken, en dat het anders ongeldig zou zijn.
Gewoon CDA jonguhquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:30 schreef Bocaj het volgende:
Nogmaals stemwijzer gedaan.
CDA 63%
BBB 63%
Tja, iene miene mutte?
Deze is echt meme waardigquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voor Wopke was het duidelijk erg vroeg![]()
[ afbeelding ]
Ja die 'bruine laarsjes' was wel weer ver onder de gordel vond ik. Haast net zo erg weer als de 2e WO erbij halen, als dat het al niet is met die bruine laarsjes opmerking.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja na de ondemocratische opmerkingen van Kuiken over o.a. bruine laarsjes, woorden verdraaien en putinvriendje wist ik wel zeker dat PvdA het niet meer ging worden. Walgelijk
Als je niet boven die mongool kunt staan en als partijleider zo mee gaat doen ben je direct af:
Heb zin om een protest stem te doen!quote:
Waar is deze stembus, het plaatselijke slaaphuis?quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat IS gewoon WO2 erbij halen. En ja, het is tegen Baudet en die is ook niet vies van dit soort shitpraat maar van de andere leiders had ik wel wat meer verwacht dan dit geneuzel. En constant ook aangeven dat Baudet geen waardige debatpartner is (of zoiets) met d'r belerende handje zo van: get out of my face.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:32 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja die 'bruine laarsjes' was wel weer ver onder de gordel vond ik. Haast net zo erg weer als de 2e WO erbij halen, als dat het al niet is met die bruine laarsjes opmerking.
CDA stemmen is tegenwoordig haast een proteststem, je hoort dan bij een kleine minderheid.quote:
Je zou zeggen dat zijn stretcher ergens net buiten de foto staatquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar is deze stembus, het plaatselijke slaaphuis?
Edit: oh nee, een gymzaal.
Wel oppassen dat je bij het schrijven niet een tweede bolletje ‘raakt’. Het stembureau gaat niet voor jou bepalen wat je nu eigenlijk bedoeldequote:Op woensdag 15 maart 2023 09:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ah, zo bedoelde je dat. Aangezien ze onder andere de kwaliteit van het water controleren lijkt het me wel logisch dat ze voor die stelling lobbyen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, ik bedoel meer dat zij daar toch geen wetgeving over maken? Dat lijkt me een landelijk iets?
Maar blijkbaar lobbyen ze ook flink
Nederland in optima forma ja, zo'n minister die ongeschoren in een ouderwetse gymzaal komt stemmen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat zijn stretcher ergens net buiten de foto staat![]()
Toch heeft dit ook wel weer een bepaalde charme vind ik.
Altijd zo’n klassiekertje op de cursus. Wat doe je met teksten als “met de groeten van de buurman van de voorzitter”?quote:Op woensdag 15 maart 2023 08:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je mag op een stembiljet schrijven, hoor.
https://www.hartvannederl(...)-ongeldig-stembiljet
Zolang je maar duidelijk 1 rondje inkleurt en je naam niet op het stembiljet zet.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Met welke argumentatie? Slaat namelijk nergens op wmb.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:46 schreef Bocaj het volgende:
Wat ik eigenlijk nog niet wist (of niet tot mij doorgedrongen) is dat de PvdD ALLE veehouderijen weg wil hebben!
Alleen nog maar fruit- en akkerbouwers willen ze.
Ach, misschien had ik het kunnen weten...
PvdD is dan ook de FVD aan de linkerkant van het politieke spectrumquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:46 schreef Bocaj het volgende:
Wat ik eigenlijk nog niet wist (of niet tot mij doorgedrongen) is dat de PvdD ALLE veehouderijen weg wil hebben!
Dat is niet waar. Ze willen naar biologische veehouderijen en kringloop landbouw.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:46 schreef Bocaj het volgende:
Vrij simpel natuurlijk: de wereld is veel makkelijker te voeden en is veel minder vervuild als alle veehouderij weg is. Einde aan honger en klimaatproblematiek. Al ben ik het met jullie eens dat ze hiermee een stap te ver of in elk geval een stap te snel zouden gaan. Daarom is dit ook nog niet hun huidige plan.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met welke argumentatie? Slaat namelijk nergens op wmb.
quote:De Partij voor de Dieren wil dieren bevrijden uit de voedselketen. In de tussentijd moet het leed van dieren in de veehouderij zoveel mogelijk beperkt worden. Smakelijke, plantaardige en duurzame alternatieven voor vlees bieden hoop voor de dieren en onze toekomst. Het kabinet moet zich actief inzetten om die transitie op zo kort mogelijke termijn gerealiseerd te krijgen. De Partij voor de Dieren wil dat er goede voorlichting komt over het lijden en sterven van dieren dat nu voor consumenten verborgen wordt gehouden.
Dit geldt voor alle partijenquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
CDA stemmen is tegenwoordig haast een proteststem, je hoort dan bij een kleine minderheid.
Kloptl dat is hun verre toekomstperspectief. Lijkt me eigenlijk ook niet zo'n vreemd doel. Maar dat is niet wat ze nu willen uitvoeren.quote:
Blijkbaar dus wel...quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ze willen naar biologische veehouderijen en kringloop landbouw.
Dat is iets anders dan dat ALLES weg moet, vermoed ik.quote:
De mens wil toch vlees eten.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kloptl dat is hun verre toekomstperspectief. Lijkt me eigenlijk ook niet zo'n vreemd doel. Maar dat is niet wat ze nu willen uitvoeren.
Geen dieren meer eten maar alles naar plantaardig maak ik eruit op.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan dat ALLES weg moet, vermoed ik.
De huidige mens wil vlees eten, maar plantaardige alternatieven worden steeds beter, zijn gezonder en minder vervuilend. Wie weet kijkt de mens van over 100 jaar wel heel gek op als je voor stelt een dier op te eten.quote:
Op de lange termijn is dat inderdaad het streven. Maar niet met vlees verbieden, meer met erkennen dat onze vleesconsumptie niet decennia lang meer stand kan houdenquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Geen dieren meer eten maar alles naar plantaardig maak ik eruit op.
Dat is uiteraard hun doel als partij en dat dragen ze ook uit. Realistisch gezien zullen ze ook wel weten dat het nooit 100% uit te bannen is. De ontwikkeling van vleesvervangers gaat zo snel dat je over 10-20 jaar denk ik al een bizarre vermindering van echt vlees consumeren zult zien.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Geen dieren meer eten maar alles naar plantaardig maak ik eruit op.
Ziet er wel jeugdiger uit tegenwoordig.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
We kunnen mensenvlees gaan eten? Bijv van leden van de PvdD?quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is uiteraard hun doel als partij en dat dragen ze ook uit. Realistisch gezien zullen ze ook wel weten dat het nooit 100% uit te bannen is.
En dat vlees moet komen uit biologische veehouderijenquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
De huidige mens wil vlees eten, maar plantaardige alternatieven worden steeds beter, zijn gezonder en minder vervuilend. Wie weet kijkt de mens van over 100 jaar wel heel gek op als je voor stelt een dier op te eten.
Ik kies Christine Teunissenquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We kunnen mensenvlees gaan eten? Bijv van leden van de PvdD?
Ah dus de mensstapel ook verminderen?quote:
Moeders met bakfietsen brengen dan hun kinderen naar school en gaan dan snel even stemmenquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:07 schreef Faraday01 het volgende:
Vanochtend rond 9 uur gaan stemmen en het was verrassend druk bij het stembureau. Zegt natuurlijk weinig over de algehele opkomst maar toch.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bronquote:Stembureaus in Twente en Achterhoek geopend, Baudet betreurt eerste ongeldige stem op FvD
Ik was heerlijk de enige om iets voor achtenquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:07 schreef Faraday01 het volgende:
Vanochtend rond 9 uur gaan stemmen en het was verrassend druk bij het stembureau. Zegt natuurlijk weinig over de algehele opkomst maar toch.
Ik moest keihard lachen om de 'bruine laarzen'. Zo lang dat het niet haalt bij wat Baudet allemaal uitkraamt, vind ik het ook geoorloofd. Ware het anders, dan niet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja na de ondemocratische opmerkingen van Kuiken over o.a. bruine laarsjes, woorden verdraaien en putinvriendje wist ik wel zeker dat PvdA het niet meer ging worden. Walgelijk
Als je niet boven die mongool kunt staan en als partijleider zo mee gaat doen ben je direct af:
Ik blijf hoop houden dat veel mensen het nu extra extra zat zijn en dus degelijk gaan stemmen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:07 schreef Faraday01 het volgende:
Ik vind het een leuke foto.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Kans is wel aanwezig ja door alle ophef de afgelopen jaren. Maar een opkomst hoger dan 60-70% zou me echt verbazen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik blijf hoop houden dat veel mensen het nu extra extra zat zijn en dus degelijk gaan stemmen.
Dat werkt eerder andersom: mensen die het zat zijn vertrouwen vaak geen enkele politicus en gaan dus ook niet stemmen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik blijf hoop houden dat veel mensen het nu extra extra zat zijn en dus degelijk gaan stemmen.
Het scheelt wel dat het mooi weer is (tot nu toe dan). Hier althansquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kans is wel aanwezig ja door alle ophef de afgelopen jaren. Maar een opkomst hoger dan 60-70% zou me echt verbazen.
Ik vond het ook prachtig om te zienquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:11 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik moest keihard lachen om de 'bruine laarzen'. Zo lang dat het niet haalt bij wat Baudet wat allemaal uitkraamt, vind ik het ook geoorloofd. Ware het anders, dan niet.
Hoe hoog ligt het normaliter bij deze? 70% zou ik blij mee zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kans is wel aanwezig ja door alle ophef de afgelopen jaren. Maar een opkomst hoger dan 60-70% zou me echt verbazen.
Rond 50% de afgelopen 30 jaar.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe hoog ligt het normaliter bij deze? 70% zou ik blij mee zijn.
Is er eigenlijk ooit onderzoek gedaan naar wie de mooi weer stemmers zijn? Voor welke partijen kan dit positief zijn?quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het scheelt wel dat het mooi weer is (tot nu toe dan). Hier althans
Die zeikerds blijven vast thuis, ik hoop dat de ‘quasi zeikerds die twijfelen’ stoppen met twijfelen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat werkt eerder andersom: mensen die het zat zijn vertrouwen vaak geen enkele politicus en gaan dus ook niet stemmen.
Het is gewoon net zulk populistisch gelul als waar Baudet zich aan schuldig maakt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vond het ook prachtig om te zienZeker. Het is gewoon de waarheid wat Kaag en Kuiken gezegd hebben
Nee. Het is de vinger op de zere plek leggen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is gewoon net zulk populistisch gelul als waar Baudet zich aan schuldig maakt.
Mij zou een herhaling van 2019 (56%) al verbazen, in 2015 was het 47%, 2011 55%, 2007 46%, 2003 47%, 1999 zelfs maar 45%. Boven de 60 lijkt me echt onhaalbaar.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Legde Kaag de vinger maar eens op zere plekken waar de samenleving daadwerkelijk wat aan heeft.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Het is de vinger op de zere plek leggen.
Het was gewoon een 'harde' en ook wel begrijpelijke grap. Meer niet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is gewoon net zulk populistisch gelul als waar Baudet zich aan schuldig maakt.
Saaie jaren met traditionele winnaars rond de 47% en protestjaren rond de 56%.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe hoog ligt het normaliter bij deze? 70% zou ik blij mee zijn.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is er eigenlijk ooit onderzoek gedaan naar wie de mooi weer stemmers zijn? Voor welke partijen kan dit positief zijn?
https://www.knack.be/nieu(...)ed-op-uw-stemgedrag/quote:Een lage opkomst is altijd slechts nieuws voor de progressieve partijen. Linkste stemmers zouden minder geneigd zijn om weer en wind te trotseren voor hun partij dan rechtse kiezers. Linkse partijen in landen met stemrecht houden doorgaans hun hart vast als het ’s avonds begint te regenen. De ouderen, die vaker conservatief stemmen, gaan immers ’s morgens stemmen, terwijl de vaker links georiënteerde werkende mens eerder ’s avonds na het werk zijn stem uitbrengt.
Ik zie dat ook niet gebeuren, mensen die afgehaakt zijn gaan echt niet massaal naar de stembus komen vanwege een aantal crisis. Het vertrouwen dat de politiek hen gaat helpen is nihil en er is veel meer nodig om dat vertrouwen terug te winnen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mij zou een herhaling van 2019 (56%) al verbazen, in 2015 was het 47%, 2011 55%, 2007 46%, 2003 47%, 1999 zelfs maar 45%. Boven de 60 lijkt me echt onhaalbaar.
Zelden heeft de fysieke staat van een politicus zo in lijn gestaan met de staat van zijn of haar partij. Uitgeblust, afgepeigerd, krachteloos.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Doet ze iig qua milieu/klimaat en boeren al.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Legde Kaag de vinger maar eens op zere plekken waar de samenleving daadwerkelijk wat aan heeft.
Junk Wopke, in een keer door van het methadon uitgiftepunt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Beter gaat ze gewoon weg, daar zouden we wat aan hebben.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Legde Kaag de vinger maar eens op zere plekken waar de samenleving daadwerkelijk wat aan heeft.
Oh dat claimen ze zelfs vooraf alquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Die zullen wel gaan claimen dat er sprake is van fraude na vanavond
Computer? Bij mij hadden ze alles op papierquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:35 schreef Momo het volgende:
Gestemd was vies druk op stembureau, maar er zat ook een opa achter computer dingen te checken. Hokjes waren sneller leeg dan hij kon checken met 3 hokjes.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Computer? Bij mij hadden ze alles op papier
Arme hontenquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:58 schreef Starhopper het volgende:
Kaag heeft lieve hondjes![]()
https://nos.nl/collectie/(...)iders-bij-de-stembus
Kaag wordt likeable. Vooruit dan maar.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:58 schreef Starhopper het volgende:
Kaag heeft lieve hondjes![]()
https://nos.nl/collectie/(...)iders-bij-de-stembus
Trap er niet in!quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kaag wordt likeable. Vooruit dan maar.
Dat baardje vind ik 'm juist wel prima staanquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zelden heeft de fysieke staat van een politicus zo in lijn gestaan met de staat van zijn of haar partij. Uitgeblust, afgepeigerd, krachteloos.
quote:In de grote steden liggen de opkomstcijfers voor de Provinciale Statenverkiezingen halverwege de ochtend tussen de 6 en 10 procent. In Rotterdam had rond 10.30 uur 6,7 procent van de kiesgerechtigden zijn stem uitgebracht, in Utrecht was dat rond die tijd 9,7 procent. In Den Haag stond de teller op 7,7 procent, in Eindhoven op 8,3 procent en Groningen op 8,6 procent. Amsterdam heeft rond 13.00 uur de eerste opkomstcijfers.
Wat mij betreft heeft Kuiken gewonnen vanwege de bruine laarzenquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:17 schreef TheVulture het volgende:
Is er iemand als winnaar aangewezen van het debat van gisteravond? Ik zag dat bij EenVandaag Kaag als winnaar uit de bus kwam, maar dat ging maar om 900 personen....
Denied.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Na het vlammende optreden van Mark bij VI toch maar weer VVD gestemd.
Die was goed ja, maar ik vond haar voor de rest anders niet bepaald sterk overkomenquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat mij betreft heeft Kuiken gewonnen vanwege de bruine laarzen
Yup, en dan valt het hele zootje binnen nu en een paar maanden uit elkaar. Ik sluit zelfs niet uit dat de eerste scheuren al ontstaan nog voor de Staten en de 1e kamer zijn geïnstalleerd.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
BBB gaat neem ik aan gigantisch scoren vanavond?
Het lijkt er wel op ja. We zullen zien.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
BBB was daar ook al op aan het voorbereiden toch?quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, en dan valt het hele zootje binnen nu en een paar maanden uit elkaar. Ik sluit zelfs niet uit dat de eerste scheuren al ontstaan nog voor de Staten en de 1e kamer zijn geïnstalleerd.
Stemmen er eigenlijk hier mensen ook op BBB?quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Een grotere farce dan FvD zal het niet kunnen worden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
BBB was daar ook al op aan het voorbereiden toch?
Op het uit elkaar vallen? Geen idee, maar feit blijft dat er altijd een hoop gelukszoekers, partijhoppers en baantjesjagers op dit soort partijen af komen. Daarnaast is het maar de vraag of Caroline de aandacht wil delen als er meer mensen aan het roer komen die mogelijk net wat anders vinden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
BBB was daar ook al op aan het voorbereiden toch?
Ik twijfel nogquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Stemmen er eigenlijk hier mensen ook op BBB?
Ik ook! Sowieso, hij ziet er een beetje moe uit, maar ik vind het verder onwijs meevallen. Mensen zijn volgens mij echt te veel instagram-like foto's van mensen gewend en tv-optredens waarbij ze ook allemaal dik in de make-up zittenquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat baardje vind ik 'm juist wel prima staan
https://www.nporadio1.nl/(...)de-kamerverkiezingenquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op het uit elkaar vallen? Geen idee, maar feit blijft dat er altijd een hoop gelukszoekers, partijhoppers en baantjesjagers op dit soort partijen af komen. Daarnaast is het maar de vraag of Caroline de aandacht wil delen als er meer mensen aan het roer komen die mogelijk net wat anders vinden.
Jaquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Woon je op het plattegrond of heb je een andere directe relatie met de landbouw?
Dat voornemen hebben we natuurlijk vaker gehoord bij nieuwe partijen, de praktijk is tot nu toe altijd veel weerbarstiger gebleken. We zullen het de komende maanden echt gaan zien, want ze zullen zo ongeveer overal wel de grootste worden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)de-kamerverkiezingen
Helemaal mee eens. Deze foto straalt voor mij een beetje 'dichtbij het volk' uit. Geen opgedirkt gedoe, lekker normaal. Al had hij wel even de kam door zijn haar kunnen halen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:25 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik ook! Sowieso, hij ziet er een beetje moe uit, maar ik vind het verder onwijs meevallen. Mensen zijn volgens mij echt te veel instagram-like foto's van mensen gewend en tv-optredens waarbij ze ook allemaal dik in de make-up zitten![]()
CDA is een 'no no' voor mij en ik heb verder niks tegen, maar ook niks mét Wopke als persoon, maar vind het qua uiterlijk sowieso één van de meer aantrekkelijke mannen in de landelijke politiek. En juist ook op zo'n foto als dit.
Dan zou ik gewoon gaan voor het lekkerste wijf van die partijen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb 5 verschillende stemwijzers ingevuld en krijg iedere keer een andere partij voorgeschoteld, ik weet het dus echt niet meer nu
Ik had bij eentje PVV bij eentje CDAquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb 5 verschillende stemwijzers ingevuld en krijg iedere keer een andere partij voorgeschoteld, ik weet het dus echt niet meer nu
Ik woon op het platteland en de omgeving hier staat vol omgekeerde vlaggen en BBB vlaggen e.d., ik stem absoluut geen BBB.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Woon je op het plattegrond of heb je een andere directe relatie met de landbouw?
Ancilla Tiliaquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan zou ik gewoon gaan voor het lekkerste wijf van die partijen.
Lootjes maken van alle partijen en dan eentje trekken.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik was bij allemaal linkser dan PvdDquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
In NH was Jezus Leeft aanwezig bij het debatquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Na het sterke optreden van Rutte toch maar weer Jezus leeft gestemd.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:46 schreef Nova het volgende:
[..]
Oh nee, dat is niet zo'n leuk vooruitzicht.. Laten we ons focussen op de schoonheid van deze prachtige dieren en hun leefomgeving. Misschien kunnen we onderweg ook wat mooie bloemen of planten spotten.
Laten we gewoon genieten van het samen zijn in het bos met al haar prachtige natuur!
Oh, de nieuwe chatbot. Ik wist nog helemaal niet dat zij van naam is veranderdquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:48 schreef Starhopper het volgende:
Nova kiest ook voor PvdD![]()
Reactie op iemand die vanavond hertenbiefstuk gaat eten:
[..]![]()
![]()
Ik vulde daarnet een kieswijzer in voor het waterschap en bovenaan stond BBBquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Stemmen er eigenlijk hier mensen ook op BBB?
Heb je direct of indirect een connectie met de grote landbouwbedrijven en heb je er een zekere mate van afhankelijkheid van?quote:
Ik neem de waterschapsverkiezingen zo serieus dat ik oprecht zit te denken aan een keiharde anti-BBB stem, terwijl ik echt een pesthekel heb aan strategisch stemmenquote:Op woensdag 15 maart 2023 12:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vulde daarnet een kieswijzer in voor het waterschap en bovenaan stond BBB
Ik heb niet het idee dat jij voorafgaand aan het debat nog overwogen hebt om op de PvdA te gaan stemmen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik sta er hetzelfde in, en PvdA is toch echt aanvankelijk in overweging genomen hier hoor, met je stropopquote:Op woensdag 15 maart 2023 12:18 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat jij voorafgaand aan het debat nog overwogen hebt om op de PvdA te gaan stemmen.
Arm kind.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel een bazenfoto, geef het eerlijk toe.
Ik verwacht wel dat Sherry een opmerking heeft gemaakt over de spatschermenquote:Op woensdag 15 maart 2023 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel een bazenfoto, geef het eerlijk toe.
Hoe kunnen ze er nu 'nog staan'? Die stembureau spullen worden toch afgebouwd en opgetuigd alleen voor de verkiezingen?quote:
Ja, nou dan staan ze er weerquote:Op woensdag 15 maart 2023 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze er nu 'nog staan'? Die stembureau spullen worden toch afgebouwd en opgetuigd alleen voor de verkiezingen?
Als die vrouw van kleur de beste optie is dan geen probleem. Maar types als die lize en tim hofmann trekken het lekker extreem naar de andere kant.quote:
Neequote:Op woensdag 15 maart 2023 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb je direct of indirect een connectie met de grote landbouwbedrijven en heb je er een zekere mate van afhankelijkheid van?
Welke 18-plussers mogen níet stemmen dan? Of tellen ook mensen mee die in Nederland wonen met bijvoorbeeld een verblijfsvergunning, en die dus alleen voor de waterschappen mogen stemmen (zoals mijn vriendin)?quote:Dit jaar mogen bijna 13,3 miljoen
mensen hun stem uitbrengen.Dat is bijna
92 procent van alle 18-plussers in
Nederland.
De bewoners van Saba, St. Eustatius en Bonaire mogen ook niet stemmen voor de PS denk ik?quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Welke 18-plussers mogen níet stemmen dan? Of tellen ook mensen mee die in Nederland wonen met bijvoorbeeld een verblijfsvergunning, en die dus alleen voor de waterschappen mogen stemmen (zoals mijn vriendin)?
DIt is dan ook de doorschietende kant van inclusie, dat er enkel naar dat aspect wordt gekeken en niet naar capaciteiten.quote:
quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:48 schreef trein2000 het volgende:
Een heuse wappie op het stembureau
Of we even een brief van 2 A4 wilden tekenen over strafbare feiten van het WEF en COVID en weet ik het wat
Volgens mij hebben ze wel vertegenwoordigers die mogen stemmen voor de EK.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De bewoners van Saba, St. Eustatius en Bonaire mogen ook niet stemmen voor de PS denk ik?
Maar de BBB is ook niet meer dan dat. Het is een one-issue partij voor de boerenlobby.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Volgens mij is geen enkele politieke partij dat
Op zich best wel zorgelijk hoor dat soort figuren hoor, hier ook iemand in de buurt die op elke lantaarnpaal iets over het WEF, Kaag en pedonetwerken heeft geplakt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:48 schreef trein2000 het volgende:
Een heuse wappie op het stembureau
Of we even een brief van 2 A4 wilden tekenen over strafbare feiten van het WEF en COVID en weet ik het wat
Daarom ook de twijfel nog, misschien kan Nattekat advies gevenquote:Op woensdag 15 maart 2023 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar de BBB is ook niet meer dan dat. Het is een one-issue partij voor de boerenlobby.
Als je dan toch een tegenstem tegen het kabinet wil plaatsen zou ik denk nog eerder voor JA21 gaan, die lijken er toch iets pragmatischer en realistischer in te zitten dan de rest rechts van de VVDquote:Op woensdag 15 maart 2023 12:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Daarom ook de twijfel nog, misschien kan Nattekat advies geven
Zo presenteerde FVD zich ook, ooit.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als je dan toch een tegenstem tegen het kabinet wil plaatsen zou ik denk nog eerder voor JA21 gaan, die lijken er toch iets pragmatischer en realistischer in te zitten dan de rest rechts van de VVD
Het leuke van provincies is dat ze een behoorlijk klein exclusief takenpakket hebben en gigantisch gebonden zijn aan landelijk en gemeentelijk beleid. De belangrijkste taken naar mijn mening zijn openbaar vervoer en het provinciale wegennet, het maken van structuurplannen die terugkomen in de gemeentelijke bestemmingsplannen (die ook weer goedgekeurd moeten worden door de provincie) en politieagent spelen over de waterschappen, gemeentes en natuurgebieden. Dat laatste heb je als kiezer totaal geen invloed op bij deze verkiezingen, dus resteert feitelijk alleen de ruimtelijke indeling en ov.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Daarom ook de twijfel nog, misschien kan Nattekat advies geven
Ja I know, het zou uberhaupt nooit mijn stem zijn maar goed, als je dan toch wil tegenstemmen heb je niet veel optiesquote:
Nee Ja21 wordt het ook nietquote:Op woensdag 15 maart 2023 12:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als je dan toch een tegenstem tegen het kabinet wil plaatsen zou ik denk nog eerder voor JA21 gaan, die lijken er toch iets pragmatischer en realistischer in te zitten dan de rest rechts van de VVD
Dan wordt het toch de BBBquote:Op woensdag 15 maart 2023 13:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nee Ja21 wordt het ook niet![]()
PVV - Te extreem
FvD - Te extreem
D66 - GL - Volt - PvdD - nooit van mijn leven
PVDA - Had als ze niet zo graag een yuppenpartij wilden zijn nog een optie geweest (denk ook dat als PVDA dat niet had gedaan, ze nu wel eens de grootste hadden kunnen worden)
SP - Te links
50+, Hart voor Brabant/ouderenpartij - te jong daarvoor
AWP - Het zijn niet de waterschapsverkiezingen
Alliantie - Dat wordt toch niks
BVNL - Te extreem, gaan geen zetel halen in Brabant
Lokaal Brabant - nah
Ik mis PvdD. Ohnee toch nietquote:Op woensdag 15 maart 2023 13:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
PVV - Te extreem
FvD - Te extreem
PVDA - Had als ze niet zo graag een yuppenpartij wilden zijn nog een optie geweest (denk ook dat als PVDA dat niet had gedaan, ze nu wel eens de grootste hadden kunnen worden)
SP - Te links
Lokaal Brabant - nah
Stem Voltquote:Op woensdag 15 maart 2023 13:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
PVV - Te extreem
FvD - Te extreem
SP - Te links
Lokaal Brabant - nah
VVD -![]()
CDA -![]()
Ook al zou de partij uit elkaar vallen. Het BBB-geluid zal niet hierdoor ineens veranderen in GL-geluid. De gedachtengoed zal nog het zelfde blijven.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:12 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou misschien, maar ik denk dat die partij in duizend stukjes uit elkaar gaat vallen.
lol je doet net of je bij elke partij weet waarom je het niks vind met deze opsomming.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
PVV - Te extreem
FvD - Te extreem
SP - Te links
Lokaal Brabant - nah
VVD -![]()
CDA -![]()
Ik durf te stellen dat pakweg 75% van het BBB stemvee gewoon valt voor het populisme en de boerenlobby en helemaal niet echt hun idealen deelt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ook al zou de partij uit elkaar vallen. Het BBB-geluid zal niet hierdoor ineens veranderen in GL-geluid. De gedachtengoed zal nog het zelfde blijven.
PvdD is een mooie tegenstemquote:Op woensdag 15 maart 2023 13:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
PVV - Te extreem
FvD - Te extreem
SP - Te links
Lokaal Brabant - nah
VVD -![]()
CDA -![]()
Blijft een one-issuepartij, volledig gefinancierd door de industrie. Moet je op eerstekamer/provincieniveau sowieso niet echt willen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ook al zou de partij uit elkaar vallen. Het BBB-geluid zal niet hierdoor ineens veranderen in GL-geluid. De gedachtengoed zal nog het zelfde blijven.
Niet als GL, maar BBB is hetzelfde als het CDA(links-rechts)quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
ADquote:Het opkomstcijfer voor de Provinciale Statenverkiezingen in Amsterdam was om 13.00 uur 14,6 procent. In 2019 was dit 9,3 procent, zegt de gemeente. In Rotterdam had 14,2 procent van de kiesgerechtigden zijn stem uitgebracht, in Utrecht stond de teller op 19,6 procent. In Den Haag had om 13.00 uur 16,3 procent gestemd, in Eindhoven 17,2 procent en in Groningen 19,3 procent. Tot 21.00 uur kunnen mensen stemmen.
Blijf dan gewoon thuis ipv achter dat populistisch praatje van BBB aan te lopen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
PVV - Te extreem
FvD - Te extreem
SP - Te links
Lokaal Brabant - nah
VVD -![]()
CDA -![]()
Wow! Ik denk dat we wel verrast kunnen worden door de opkomstcijfersquote:
Als Houtenbeen dat het beste voor NL lijkt dan kan hij hierop het beste stemmen. Wat ik wilde zeggen is dat als hij puur niet stemt op BBB vanwege het feit dat het in stukken kan vallen dat je wellicht spijt krijgt als hij ziet dat het wel 1-geheel blijft of ziet dat zij punten agenderen waar hij helemaal mee eens is.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Blijft een one-issuepartij, volledig gefinancierd door de industrie. Moet je op eerstekamer/provincieniveau sowieso niet echt willen.
Waarom zou hij een ID Kaart hebben? Daar komt je het VK niet eens meer mee in.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:49 schreef StephanL het volgende:
Rutte met een paspoort. Heeft vast geen ID kaart
Rutte heeft sowieso geen ideequote:Op woensdag 15 maart 2023 13:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom zou hij een ID Kaart hebben? Daar komt je het VK niet eens meer mee in.
De Eerste Kamer is sinds ongeveer 2000 steeds veel politieker geworden. Tegenwoordig wordt regelmatig een motie die is weggestemd in de Tweede Kamer gewoon nog een keer in stemming gebracht in de Eerste Kamer. PvdA klaagde daar ook over. Maar ik denk niet dat niet gaan stemmen hier iets oplost.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:23 schreef heywoodu het volgende:
Nog even een vraag he, als politieke nitwit: de bedoeling van de Eerste Kamer is dat wetten gecontroleerd worden op juistheid, uitvoerbaarheid en dat soort zaken. Daarvoor maakt het toch geen reet uit of je links of rechts bent?
Dat zal wel alleen in theorie zou zijn dan, maar door te gaan stemmen draag je dan toch je hele kleine steentje bij aan het in stand houden van dat omgedraaide systeem?
Waarom niet gewoon lekker opbokken met dit geneuzel, zodat Provinciale Statenverkiezingen vooral over je provincie gaan? Er wordt nu steeds totaal andere meuk bij getrokken, zodat je eigenlijk helemaal niet kunt kijken naar wat goed is voor je provincie.
Al gestemd?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Al gestemd?Jazeker. Vanmorgen al.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu pas? Staat er al jarenSlecht heh.
Dat vrees ik ook van niet. Maar ik weet ook écht niet op wie ik zou moeten stemmen, op het ene onderwerp de ene partij, het andere onderwerp de andere partij en dan als ik naar de provincie kijk komen er nog tig opties bij. Bij de Tweede Kamer is het vaak al lastig zat, maar kom ik doorgaans wel tot een voor mijzelf onderbouwde keuze, maar ik heb echt géén idee nu en dan vraag ik me af of het wel meerwaarde heeft om te stemmenquote:Op woensdag 15 maart 2023 13:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Eerste Kamer is sinds ongeveer 2000 steeds veel politieker geworden. Tegenwoordig wordt regelmatig een motie die is weggestemd in de Tweede Kamer gewoon nog een keer in stemming gebracht in de Eerste Kamer. PvdA klaagde daar ook over. Maar ik denk niet dat niet gaan stemmen hier iets oplost.
Elke partij misbruikt de EK tegenwoordig, daar is de PvdA geen uitzondering op.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Eerste Kamer is sinds ongeveer 2000 steeds veel politieker geworden. Tegenwoordig wordt regelmatig een motie die is weggestemd in de Tweede Kamer gewoon nog een keer in stemming gebracht in de Eerste Kamer. PvdA klaagde daar ook over. Maar ik denk niet dat niet gaan stemmen hier iets oplost.
Tijdens FD zit ik altijd mobiel. Vast wel eens gezien maar niet geweten dat jij het was.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Jazeker. Vanmorgen al.
Nu pas? Staat er al jarenSlecht heh.
Ik wil ook water natuurlijk, maar ja.quote:
Ja ben benieuwd, het weer zit erg mee iig.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wow! Ik denk dat we wel verrast kunnen worden door de opkomstcijfersAls die 5% extra allemaal links is, dan kan het nog leuk worden met de uitslag
Als je echt geen enkel idee hebt wordt het lastig, maar je kunt ook kijken naar wat bijvoorbeeld het allerbelangrijkste onderwerp voor jou is in de provincie en daar je keus op baseren.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat vrees ik ook van niet. Maar ik weet ook écht niet op wie ik zou moeten stemmen, op het ene onderwerp de ene partij, het andere onderwerp de andere partij en dan als ik naar de provincie kijk komen er nog tig opties bij. Bij de Tweede Kamer is het vaak al lastig zat, maar kom ik doorgaans wel tot een voor mijzelf onderbouwde keuze, maar ik heb echt géén idee nu en dan vraag ik me af of het wel meerwaarde heeft om te stemmen
Dat is een bruikbare tip om een beetje op weg te komen, bedanktquote:Op woensdag 15 maart 2023 13:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je echt geen enkel idee hebt wordt het lastig, maar je kunt ook kijken naar wat bijvoorbeeld het allerbelangrijkste onderwerp voor jou is in de provincie en daar je keus op baseren.
De Eerste Kamer is dan toch minder belangrijk, ook omdat de partij waarop je nu stemt misschien over anderhalf jaar wel via Tweede Kamerverkiezingen in een coalitie beland waar je het niet mee eens bent. Bij geen idee zou ik echt eerst naar de provincie kijken, die hebben toch best invloed op ruimtelijke ordening, natuurbeheer, openbaar vervoer, wegen en de regionale economie.
Dit is voor mij ook een beetje de reden dat ik Volt stem nu, terwijl ik dat van m'n leven nooit zou doen in de landelijke verkiezingen. Mijn grootste problemen met die partij zijn gewoon totaal niet relevant in de provincie, dus dat scheelt een hoop.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je echt geen enkel idee hebt wordt het lastig, maar je kunt ook kijken naar wat bijvoorbeeld het allerbelangrijkste onderwerp voor jou is in de provincie en daar je keus op baseren.
De Eerste Kamer is dan toch minder belangrijk, ook omdat de partij waarop je nu stemt misschien over anderhalf jaar wel via Tweede Kamerverkiezingen in een coalitie beland waar je het niet mee eens bent. Bij geen idee zou ik echt eerst naar de provincie kijken, die hebben toch best invloed op ruimtelijke ordening, natuurbeheer, openbaar vervoer, wegen en de regionale economie.
Klopt, maar de ene partij doet het vaker dan de andere. SP en PVV doen dat bijvoorbeeld regelmatig. Zie ook dit artikel: https://www.volkskrant.nl(...)-te-spelen~be639c82/quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Elke partij misbruikt de EK tegenwoordig, daar is de PvdA geen uitzondering op.
quote:Volgens Koole leidt dat geregeld tot een ‘staatsrechtelijk moeras’, bijvoorbeeld als de Eerste Kamer wordt ingezet om een nederlaag in de Tweede Kamer ongedaan te maken of te wreken. ‘Stel, er is een motie voor de vermindering van de huurverhoging. Die wordt in de Tweede Kamer afgewezen, maar vervolgens in nagenoeg dezelfde bewoordingen weer ingediend in de Eerste Kamer, en daar aangenomen. Ik vind dat dubieus, maar het is wel een dilemma. Als we om staatsrechtelijke redenen – het politieke primaat ligt bij de Tweede Kamer – tegen dat soort moties stemmen, terwijl we inhoudelijk vóór zijn, worden we door de indieners meteen geframed: kijk de PvdA stemt tegen minder huurverhoging. Het is vaak een campagnemiddel, puur voor politiek gewin.’
Wat is dit voor een mongolengemeente?quote:Dijk en Waard vervangt alle rode potloodjes omdat ze te glad zijn
In de gemeente Dijk en Waard worden alle rode potloodjes vervangen. De gemeente ontving klachten dat het moeilijk was om met de potloden de hokjes in te kleuren. De korte, rode potloden zijn vervangen door langere hoekige potloden, schrijft Noordhollands Dagblad.
De potloden zijn om 8.00 uur al vervangen. Alle stembiljetten die voor die tijd werden ingevuld, worden extra voorzichtig behandeld zodat de uitgebrachte stem niet vervaagd.
WTFquote:Op woensdag 15 maart 2023 13:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat is dit voor een mongolengemeente?
Serieus, dit klinkt echt herkenbaar. Die gladde kleine potloodjes kun je met geen mogelijkheid grip op krijgen tussen je vingers.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat is dit voor een mongolengemeente?
als je oud bent en parkinson hebt misschien niet nee, maar normale mensen kunnen gewoon wat harder knijpen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus, dit klinkt echt herkenbaar. Die gladde kleine potloodjes kun je met geen mogelijkheid grip op krijgen tussen je vingers.
Ik lees HIER dat de kleur niet op het stemformulier blijft zitten:quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
als je oud bent en parkinson hebt misschien niet nee, maar normale mensen kunnen gewoon wat harder knijpen.
De mensen daar kunnen dus best een potlood stevig vasthoudenquote:In Dijk en Waard stuitten ze vanmorgen vroeg op een probleem: de rode potloodjes die overal klaar lagen, pakten niet goed op het vettige papier van het formulier. Het rood vaagde daardoor uit. De gemeente ondernam direct actie.
Onze redactie heeft geen signalen dat het probleem van de glibberige stemformulieren zich ook in andere gemeenten voordoet.
Bedankt he!quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
als je oud bent en parkinson hebt misschien niet nee, maar normale mensen kunnen gewoon wat harder knijpen.
Hij is de verpersoonlijking van de partijquote:Op woensdag 15 maart 2023 14:05 schreef BlackLining het volgende:
Gisteren onverhoopt d'n Thierry tegen het lijf gelopenOp weg naar z'n debat bij de NOS.
Moest wel op hem stemmen zei die. Vraag me af of ie het zelf nog wel begrijpt allemaal
Lol! Wat heb je teruggeroepen? Dat ie moet oprotten naar Moskou?quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:05 schreef BlackLining het volgende:
Gisteren onverhoopt d'n Thierry tegen het lijf gelopenOp weg naar z'n debat bij de NOS.
Moest wel op hem stemmen zei die. Vraag me af of ie het zelf nog wel begrijpt allemaal
Dat papier komt rechtstreeks vanuit de frietpan?quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik lees HIER dat de kleur niet op het stemformulier blijft zitten:
[..]
De mensen daar kunnen dus best een potlood stevig vasthouden![]()
Zelfde als met uil van minerva een jaar of 4 terug.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:08 schreef bianconeri het volgende:
Nederland gaat zichzelf vandaag wel echt flink voor schut zetten zeg.
Een anti-overheids partij dat alleen beroep doet op het anti-gevoel en zonder enige plan meedoet gaat veel stemmen winnen (BBB).
Hoe sneu is een groot deel in NL dat ze daar op stemmen.
Tsja, 4 jaar terug werd FVD ook heel groot. In dat opzicht is er niets veranderd.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:08 schreef bianconeri het volgende:
Een anti-overheids partij dat alleen beroep doet op het anti-gevoel en zonder enige plan meedoet gaat veel stemmen winnen (BBB).
Als ik de EK even buiten beschouwing laat, want geen idee, en vooral op de provincie richt, denk ik dat ik jouw UI ga vergezellen vandaagquote:Op woensdag 15 maart 2023 14:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lol! Wat heb je teruggeroepen? Dat ie moet oprotten naar Moskou?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Driekwart van de bevolking is achterlijk tot zeer achterlijk dus in dat opzicht snap ik het wel.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:08 schreef bianconeri het volgende:
Met terugwerkende kracht kun je dat ook van alle stemmen op FVD zeggen (mijzelf incluis).quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:08 schreef bianconeri het volgende:
Gewoon Volt stemmenquote:Op woensdag 15 maart 2023 14:11 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Er staat nogal wat op het spel vandaag. Niet alleen voor je provincie, maar ook w.b. de toekomstige samenstelling van de EK, waardoor je ook "tactisch" kunt stemmen.
Als je een meerderheid in de EK wil, kun je het beste op een regeringspartij stemmen, maar wil je kabinetsplannen tegenhouden, kun je beter voor een andere partij gaan, om het maar ff te chargeren. (Correct me if I'm wrong...)
Maja, buiten de regeringspartijen zie ik zelf niet echt een fatsoenlijk alternatief:
BBB: One issue partij, valt voor mij af.
Linkse wolk (GL/PvdA): hebben redelijke oplossingen (op meer vluchtelingen na, dat moet maar ff stoppen, zie de Ter Apel fiasco), maar niet echt realistisch, zeker tegenwoordig, daarbij: hoe willen ze dat allemaal gaan betalen?
PvdD: nah, nog steeds te klein om invloed uit te oefenen…
PVV: One isse partij, polariseert tot ‘m met.
FvD: Gekkies, weg ermee. Enkeltje WEF.
JA21: misschien een redelijk alternatief als je VVD-stemmer bent, maar mij spreekt het partijprogramma niet aan.
Tja, dan blijft er weinig over he, w.b. alternatieven.
Ik ga sowieso stemmen vanavond, heb wat programma's doorgelezen, stemwijzers ingevuld (elke stemwijzer een andere uitslag, en uiteindelijk kwamen er partijen boven aan waar ik me echt niet mee kon identificeren zoals Jezus Leeft), dus nog steeds twijfels what to do. In tegenstelling tot vele andere keren zal ik wellicht pas in het hokje zelf de knoop doorhakken.
Ja zo gaat dat, zo stemden 4 jaar geleden ook op een anti-overheidspartij, ondanks dat die partij een voorstander was van gasboringen in Groningenquote:Op woensdag 15 maart 2023 14:08 schreef bianconeri het volgende:
quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ik de EK even buiten beschouwing laat, want geen idee, en vooral op de provincie richt, denk ik dat ik jouw UI ga vergezellen vandaagIk opzich niet tegen een kerncentrale. Maar wel voor de locatie van de kerncentrale. Dat moet niet Noord-Holland zijn want hoog risico op overstromingen door klimaatveranderingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Best een redelijke optie, maar die doen in mijn gemeente niet mee.quote:
Ik ben nog steeds voorstander van gasboringen daar, wat nu?quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:19 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja zo gaat dat, zo stemden 4 jaar geleden ook op een anti-overheidspartij, ondanks dat die partij een voorstander was van gasboringen in Groningen
Hm, matig.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:21 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Best een redelijke optie, maar die doen in mijn gemeente niet mee.
Het zijn dan ook geen gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:21 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Best een redelijke optie, maar die doen in mijn gemeente niet mee.
Niet dat ik een hoge pet op heb van de BBB maar bij FvD zag je gewoon dat het wel mis zou gaan. Voor dat Thierry de 2de kamer in kwam had hij al uitspraken dat het alleen maar een kwestie van tijd was voordat hij zou gaan radicaliseren. Met dat cultuur marxisme geleuter.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht kun je dat ook van alle stemmen op FVD zeggen (mijzelf incluis).
Hier is het Gelderland, ik weet alleen niet echt waar het zou moeten komen. Maar er is vast wel ergens een plek naast een rivier ofzo, beetje in het zuiden van de provinciequote:Op woensdag 15 maart 2023 14:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik opzich niet tegen een kerncentrale. Maar wel voor de locatie van de kerncentrale. Dat moet niet Noord-Holland zijn want hoog risico op overstromingen door klimaatverandering
quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ik de EK even buiten beschouwing laat, want geen idee, en vooral op de provincie richt, denk ik dat ik jouw UI ga vergezellen vandaagIk ben het ook niet eens met hun standpunt over het referendum. Ik ben daar tegen. Elke partij heeft wel dingen waar je het niet mee eens bentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Als ik in Gelderland zou wonen, dan zou ik wel voor zijnquote:Op woensdag 15 maart 2023 14:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier is het Gelderland, ik weet alleen niet echt waar het zou moeten komen. Maar er is vast wel ergens een plek naast een rivier ofzo, beetje in het zuiden van de provincie
Ook wel een stuk meer thuiswerkers gok ik ten opzichte van 2019.quote:
quote:
De man is zijn hele leven al alle schaamte voorbij.quote:
Was jij niet de persoon die beargumenteerde dat een plek 6 meter boven zeeniveau aan alle kanten beschermd door duinen overstromingsgevoelig is?quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik opzich niet tegen een kerncentrale. Maar wel voor de locatie van de kerncentrale. Dat moet niet Noord-Holland zijn want hoog risico op overstromingen door klimaatverandering
Tussen Harderwijk en Zwolle is ook wel een mooi stukje saai poldergebied begrensd door Flevoland en de Veluwe.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier is het Gelderland, ik weet alleen niet echt waar het zou moeten komen. Maar er is vast wel ergens een plek naast een rivier ofzo, beetje in het zuiden van de provincie
Een kerncentrale daar vind ik niet verstandig inderdaadquote:Op woensdag 15 maart 2023 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was jij niet de persoon die beargumenteerde dat een plek 6 meter boven zeeniveau aan alle kanten beschermd door duinen overstromingsgevoelig is?
Dan staat hij net als in Frankrijk de helft van het jaar stil vanwege een te lage waterstand. Een kerncentrale moet aan zee, kan wettelijk op 3 plekken: Borssele, Maasvlakte en Eemshaven. Er is al besloten dat het Borssele wordt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bakkes.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tussen Harderwijk en Zwolle is ook wel een mooi stukje saai poldergebied begrensd door Flevoland en de Veluwe.
Nou ja, als dit argument/deze discussie dan praktisch dus eigenlijk wegvalt maakt dat het voor mijn keuze vandaag wel weer een stukje makkelijker.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan staat hij net als in Frankrijk de helft van het jaar stil vanwege een te lage waterstand. Een kerncentrale moet aan zee, kan wettelijk op 3 plekken: Borssele, Maasvlakte en Eemshaven. Er is al besloten dat het Borssele wordt.
Eén van de best beschermde plekken in Nederland tegen de stijgende zeespiegel. Volgens jouw logica moeten we er gewoon helemaal niet aan beginnen in dit land, overal kan wel wat gebeuren.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een kerncentrale daar vind ik niet verstandig inderdaad
Aan een van de randmeren kan ook, toch?quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan staat hij net als in Frankrijk de helft van het jaar stil vanwege een te lage waterstand. Een kerncentrale moet aan zee, kan wettelijk op 3 plekken: Borssele, Maasvlakte en Eemshaven. Er is al besloten dat het Borssele wordt.
Ergens in het verder lege Flevoland zal er vast wel ruimte voor zijn tegen een meer aanquote:Op woensdag 15 maart 2023 14:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Aan een van de randmeren kan ook, toch?
Dan is de vraag natuurlijk of eentje wel genoeg is. En dat antwoord is nee. En het is nou niet zo dat Gelderland een tekort aan water heeft.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, als dit argument/deze discussie dan praktisch dus eigenlijk wegvalt maakt dat het voor mijn keuze vandaag wel weer een stukje makkelijker.
Leuk dat het goed beschermd is maar dan heb je een kerncentrale op een eilandje dat langzaam afkalft. Heel verstandig iddquote:Op woensdag 15 maart 2023 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eén van de best beschermde plekken in Nederland tegen de stijgende zeespiegel. Volgens jouw logica moeten we er gewoon helemaal niet aan beginnen in dit land, overal kan wel wat gebeuren.
Ja, eigenlijk speelt het alleen in Zeeland, Zuid-Holland en Groningen. In Zeeland zijn de meeste partijen voor, in Groningen alle tegen (en de Tweede Kamer heeft Groningen ook al uitgesloten) en de Maasvlakte is inmiddels al te vol dus onpraktisch.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, als dit argument/deze discussie dan praktisch dus eigenlijk wegvalt maakt dat het voor mijn keuze vandaag wel weer een stukje makkelijker.
Denk je echt dat we binnen 100 jaar heel west Nederland kwijt zijn ofzo?quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Leuk dat het goed beschermd is maar dan heb je een kerncentrale op een eilandje dat langzaam afkalft. Heel verstandig idd
Daar moeten we wel rekening mee houdenquote:Op woensdag 15 maart 2023 14:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk je echt dat we binnen 100 jaar heel west Nederland kwijt zijn ofzo?
Als het echt zo'n vaart loopt, is een kerncentrale moeten ontmantelen wel de minste van onze zorgen.
Er komen er 2 in Borssele. En aan een rivier is echt totaal onverstandig, zie Frankrijk. https://www.rtlnieuws.nl/(...)20Van%20den%20Beukel.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan is de vraag natuurlijk of eentje wel genoeg is. En dat antwoord is nee. En het is nou niet zo dat Gelderland een tekort aan water heeft.
Hangt van de rivier af. Langs de Maas kan best (vóór Lith althans), want daar kan je het water opschutten. Met het Veluwemeer en omstreken kan het ook, want het waterpeil kun je regelen bij de Lorentzsluizen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er komen er 2 in Borssele. En aan een rivier is echt totaal onverstandig, zie Frankrijk. https://www.rtlnieuws.nl/(...)20Van%20den%20Beukel.
Je bouwt een kerncentrale voor 30 jaar, de kans dat in die 30 jaar het rivierpeil zo gaat zakken dat je niks meer aan je kerncentrale hebt is echt enorm.
Je bent gewoon tegen een kerncentrale in je provincie en verzint dit als kutsmoes.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daar moeten we wel rekening mee houden
We lezen al weken dat iedereen en zijn moeder klaar is met Rutte en co en het dan vreemd vinden dat er op een partij wordt gestemd anders dan de coalitie en de gedoogpartners?quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:08 schreef bianconeri het volgende:
Energieopwekking heeft nou eenmaal nadelen ongeacht de methode die je gebruikt. Dan is het een afweging tussen een acuut probleem (klimaat) en een minder acuut probleem dat letterlijk diep in de grond begraven kan worden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:47 schreef Janneke141 het volgende:
het afvalprobleem is bijna onoplosbaar.
Ik kan kiezen uit 19 partijen. Als je daar de wappiepartijen en coalitiepartijen vanaf haalt, hou je er nog steeds meer dan 10 over. Ga me alsjeblieft niet zeggen dat er geen andere keuzes zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We lezen al weken dat iedereen en zijn moeder klaar is met Rutte en co en het dan vreemd vinden dat er op een partij wordt gestemd anders dan de coalitie en de gedoogpartners?
Het opstutten van de Maas zou de binnenvaart weer enorm in de weg zitten. En die Maas is aangewezen als belangrijke transportroute: https://www.rijkswatersta(...)maaswerken/maasroutequote:Op woensdag 15 maart 2023 14:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hangt van de rivier af. Langs de Maas kan best (vóór Lith althans), want daar kan je het water opschutten. Met het Veluwemeer en omstreken kan het ook, want het waterpeil kun je regelen bij de Lorentzsluizen.
Neemt allemaal niet weg dat we er w.m.b. niet aan moeten beginnen. Niet als nimby, maar omdat niet rendabel en het afvalprobleem is bijna onoplosbaar.
Het klimaat is ook geen acuut probleem hoor. Tenminste niet als je het afzet tegen de schaal/leeftijd van de aarde. Die planeet draait wel verder, maak je geen zorgen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Energieopwekking heeft nou eenmaal nadelen ongeacht de methode die je gebruikt. Dan is het een afweging tussen een acuut probleem (klimaat) en een minder acuut probleem dat letterlijk diep in de grond begraven kan worden.
https://xkcd.com/1732/quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het klimaat is ook geen acuut probleem hoor. Tenminste niet als je het afzet tegen de schaal/leeftijd van de aarde. Die planeet draait wel verder, maak je geen zorgen.
Volgens mij blijf je in dat geval over met bbb, ja21, sp, PvdD en err?quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan kiezen uit 19 partijen. Als je daar de wappiepartijen en coalitiepartijen vanaf haalt, hou je er nog steeds meer dan 10 over. Ga me alsjeblieft niet zeggen dat er geen andere keuzes zijn.
Nee hoor, dat is niet waar. Juist door de sluizen die erin liggen kun je de Maas tot aan de laatste sluis op een waterpeil houden dat hoog genoeg is voor zowel de scheepvaart als een draaiende centrale. Bij laagwater blijft de Maas redelijk bevaarbaar, terwijl op de Rijn juist problemen ontstaan met de beperkte diepgang. Je hoeft het peil niet hoger op te drukken dan nu bij normale waterstanden het geval is hè, je voorkomt alleen dat de rivier in de zomer 'leegloopt'.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het opstutten van de Maas zou de binnenvaart weer enorm in de weg zitten. En die Maas is aangewezen als belangrijke transportroute: https://www.rijkswatersta(...)maaswerken/maasroute
MADquote:Op woensdag 15 maart 2023 14:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://xkcd.com/1732/
Ik word gewoon oprecht pissig van mensen die klimaatverandering ofwel ontkennen of denken dat het wel mee valt allemaal. Oprotten daarmee.
Voorlopig hebben de waterschappen in het oosten geen enkel benul hoe je goed met water om kan gaan, dus het is nu nog even toekomstmuziekquote:Op woensdag 15 maart 2023 14:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is niet waar. Juist door de sluizen die erin liggen kun je de Maas tot aan de laatste sluis op een waterpeil houden dat hoog genoeg is voor zowel de scheepvaart als een draaiende centrale. Bij laagwater blijft de Maas redelijk bevaarbaar, terwijl op de Rijn juist problemen ontstaan met de beperkte diepgang. Je hoeft het peil niet hoger op te drukken dan nu bij normale waterstanden het geval is hè, je voorkomt alleen dat de rivier in de zomer 'leegloopt'.
Of als er weer eens een dronken Sloveen door een schutsluis jakkert
Wat die zegt is dat het een probleem is voor de mensheid. De aarde zelf overleefd het klimaat wel. Het is alleen niet meer leefbaarquote:Op woensdag 15 maart 2023 14:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://xkcd.com/1732/
Ik word gewoon oprecht pissig van mensen die klimaatverandering ofwel ontkennen of denken dat het wel mee valt allemaal. Oprotten daarmee.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:56 schreef hollandia02 het volgende:
M’n stempassen verloren tijdens het fietsen… zaten in een open jaszak kwam ik erna achter.
3x het stuk heen en weer gefietst, maar niks gevonden..
Hij zegt dat het geen probleem is. Je kan het wel leuk verdraaien, maar wat je zegt is absoluut niet wat ie bedoelde.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:57 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wat die zegt is dat het een probleem is voor de mensheid. De aarde zelf overleefd het klimaat wel.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:56 schreef hollandia02 het volgende:
M’n stempassen verloren tijdens het fietsen… zaten in een open jaszak kwam ik erna achter.
Zolang de wereldbevolking nog elk jaar groeit en er een heleboel landen zijn op de wereld die lekker blijven uitstoten en vervuilen gaan wij het klimaat in Nederland/West-Europa niet redden door een paar extra Tesla's te laten rijden en wat boeren uit te kopen. Je mag best idealen hebben maar houd het wel realistisch.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:57 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wat die zegt is dat het een probleem is voor de mensheid. De aarde zelf overleefd het klimaat wel.
Nee dat zei ik niet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij zegt dat het geen probleem is. Je kan het wel leuk verdraaien, maar wat je zegt is absoluut niet wat ie bedoelde.
Plaatselijke storm door klimaatverandering?quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:56 schreef hollandia02 het volgende:
Een stem minder op de VVDquote:Op woensdag 15 maart 2023 14:56 schreef hollandia02 het volgende:
Die kerncentrale bij ons staat er al 50 jaar en het gaat prima. De afvalopslag (COVRA) zit ook vlakbij. Daar kunnen er makkelijk twee bij, heeft niemand last van.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zeeland moet vooral iets doen aan bereikbaarheid, de bruggen idd, maar ook de toltunnels. Als Zeeland veel beter bereikbaar wordt, is het plots ook een veel aantrekkelijker provincie om te wonen of een bedrijf te starten. Je zit daar qua kilometers helemaal niet zo ver van Rotterdam en Eindhoven, maar het is allemaal zo slecht geregeld.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die kerncentrale bij ons staat er al 50 jaar en het gaat prima. De afvalopslag (COVRA) zit ook vlakbij. Daar kunnen er makkelijk twee bij, heeft niemand last van.
De Provincie Zeeland moet het gewoon slim spelen en flink wat geld extra binnenhalen voor broodnodige verbeteringen voor de infrastructuur. De Zeelandbrug is bijna 60 jaar oud en zit aan het einde van de technische levensduur. Maar ja, Zeeland en slim uitspelen is nooit een gelukkig huwelijk geweest, die geloven nog altijd dat er een EBI bij Vlissingen komt.![]()
Klopt. Het OV is hier bijvoorbeeld ook compleet uitgekleed. Overigens hebben we maar 1 toltunnel en die wordt over 2 jaar, na 22 jaar, tolvrij. Ook zo'n schande maar goed, kwestie van slecht lobbyen. Het compensatiepakket na het fiasco van de marinierskazerne had daar al in moeten voorzien maar ja Polman en co.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zeeland moet vooral iets doen aan bereikbaarheid, de bruggen idd, maar ook de toltunnels. Als Zeeland veel beter bereikbaar wordt, is het plots ook een veel aantrekkelijker provincie om te wonen of een bedrijf te starten. Je zit daar qua kilometers helemaal niet zo ver van Rotterdam en Eindhoven, maar het is allemaal zo slecht geregeld.
Of je legt de schuld bij de ''serieuze'' partijen. Er is een reden dat zulke kut partijen überhaupt groot kunnen worden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tsja, 4 jaar terug werd FVD ook heel groot. In dat opzicht is er niets veranderd.
Dit is toch niet echt?quote:
Vast niet. Maar ik vond hem wel grappigquote:
Zo kan je elke crisis wel bagatalliseren.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het klimaat is ook geen acuut probleem hoor. Tenminste niet als je het afzet tegen de schaal/leeftijd van de aarde. Die planeet draait wel verder, maak je geen zorgen.
Natuurlijk. Er wordt sowieso veel te weinig gedebatteerd op inhoud en compromissen gesloten. Ook tussen coalitie en oppositie. Men is constant bezig met volgende verkiezingen en niet met langetermijnperspectief. Ze zitten er niet voor de burgers maar voor zichzelf. Ik denk dat dat afgelopen jaren wel vaker is genoemd maar in Den Haag zijn ze nog niet wakker geworden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:29 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Of je legt de schuld bij de ''serieuze'' partijen. Er is een reden dat zulke kut partijen überhaupt groot kunnen worden.
Ben in India geweest en Indonesië. Hardop gelachen om de uitstoot hier.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:36 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zo kan je elke crisis wel bagatalliseren.
En als je verstand van zaken hebt ga je tegenwoordig wel het bedrijfsleven in.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Natuurlijk. Er wordt sowieso veel te weinig gedebatteerd op inhoud en compromissen gesloten. Ook tussen coalitie en oppositie. Men is constant bezig met volgende verkiezingen en niet met langetermijnperspectief. Ze zitten er niet voor de burgers maar voor zichzelf. Ik denk dat dat afgelopen jaren wel vaker is genoemd maar in Den Haag zijn ze nog niet wakker geworden.
Staat bekend om zijn sarcastische grappen, dus nee dat is niet echt.quote:
Nou is het ook wel heel makkelijk om BBB vee om te pratenquote:Op woensdag 15 maart 2023 15:46 schreef V. het volgende:
Wow, net gehoord dat iemand die twee weken geleden nog overwoog om op BBB te stemmen, vooral vanwege Kerrolaain, zich door mij op basis van argumenten heeft laten overtuigen om dat niet te doen.
Sterker nog: uiteindelijk is het PvdD geworden![]()
Ik moet de politiek in gaan
quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou is het ook wel heel makkelijk om BBB vee om te praten
Ze stemmen op de VVD voor de boeren, en laat de VVD nou hun minst favoriete partij zijn doorgaans.
Scoor ik nu nog meer minpunten? Die nette schoenen vielen natuurlijk ook al niet best. Heb geen VVD gestemd trouwensquote:Op woensdag 15 maart 2023 13:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Tijdens FD zit ik altijd mobiel. Vast wel eens gezien maar niet geweten dat jij het was.
De toltunnel bij Dordrecht is natuurlijk geen Zeeland, maar die heeft wel invloed op de bereikbaarheid. Maar Zeeland pakt het inderdaad gewoon slecht aan en nu staat Groningen eerst bovenaan.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Klopt. Het OV is hier bijvoorbeeld ook compleet uitgekleed. Overigens hebben we maar 1 toltunnel en die wordt over 2 jaar, na 22 jaar, tolvrij. Ook zo'n schande maar goed, kwestie van slecht lobbyen. Het compensatiepakket na het fiasco van de marinierskazerne had daar al in moeten voorzien maar ja Polman en co.
Hij was op m'n werk. Weggestuurd. Merkte dat zijn aanwezigheid erg slecht was voor mijn bloeddruk. Ik kan niet werken met fascisten om me heen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lol! Wat heb je teruggeroepen? Dat ie moet oprotten naar Moskou?
quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hij was op m'n werk. Weggestuurd. Merkte dat zijn aanwezigheid erg slecht was voor mijn bloeddruk. Ik kan niet werken met fascisten om me heen.
Wel nog gevraagd of ze in Euro of toch liever in Roebel wilde betalen. Konden ze niet om lachen.
Er wordt gedoeld op de Westerscheldetunnel gok ik zo. Die gaat er per 2025 vanaf. Voor deKiltunnel wordt 2023 genoemd.quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
De toltunnel bij Dordrecht is natuurlijk geen Zeeland, maar die heeft wel invloed op de bereikbaarheid. Maar Zeeland pakt het inderdaad gewoon slecht aan en nu staat Groningen eerst bovenaan.
Ook stembureaumensen moeten etenquote:Op woensdag 15 maart 2023 16:20 schreef Bocaj het volgende:
Gestemd!
Ze waren aan het eten.
Paar dames!
Niet druk.
nom nom nom, alstublieft meneer uw stembiljetten nom nom nom, lekker slaatje!
Goed gedaan, V.!quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:46 schreef V. het volgende:
Wow, net gehoord dat iemand die twee weken geleden nog overwoog om op BBB te stemmen, vooral vanwege Kerrolaain, zich door mij op basis van argumenten heeft laten overtuigen om dat niet te doen.
Als je een BBB sympathisant weet te overtuigen om uiteindelijk toch voor de PvdD te stemmen dan ben je een hele grote haha. Die partijen kunnen inhoudelijk haast niet verder uit elkaar staan.quote:Op woensdag 15 maart 2023 15:46 schreef V. het volgende:
NOSquote:Tot 15.45 uur heeft 29 procent van de kiesgerechtigden zijn stem uitgebracht. Dat is iets meer dan bij de Provinciale Statenverkiezingen van vier jaar geleden op dit tijdstip, toen 26 procent van de kiesgerechtigde Nederlanders voor 15.45 uur had gestemd. Dat blijkt uit de opkomstcijfers van Ipsos, in opdracht van de NOS.
De jonge wil uitbreiding van dorpen, aan de randen van dorpen bouwen, het CDA van de provincie is het niet met hem eens dusquote:Op woensdag 15 maart 2023 07:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is bijna één-op-één het plan van De Jonge![]()
Heb je een verkeerde link geplaatst ofzo?
Je moet me wel taggen, Sander, anders zie ik niet alles meer in een druk topic. @alpekoquote:Op woensdag 15 maart 2023 16:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Scoor ik nu nog meer minpunten? Die nette schoenen vielen natuurlijk ook al niet best. Heb geen VVD gestemd trouwens
Gestemd namens de hond.quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je moet me wel taggen, Sander, anders zie ik niet alles meer in een druk topic. @:alpeko
Wat heb je gestemd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |