NRC.quote:Het verkiezingsdebat van dinsdagavond is gemiddeld door 1,3 miljoen mensen bekeken, meldt Stichting Kijkonderzoek. In totaal schakelden 3 miljoen mensen minstens een minuut in, het hoogste aantal van de dag.
Oh, weer wat geleerd. Ik was echt in de overtuiging dat je niks anders met je stembiljet mocht doen dan één bolletje rood maken, en dat het anders ongeldig zou zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2023 08:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je mag op een stembiljet schrijven, hoor.
https://www.hartvannederl(...)-ongeldig-stembiljet
Zolang je maar duidelijk 1 rondje inkleurt en je naam niet op het stembiljet zet.
Me2quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, weer wat geleerd. Ik was echt in de overtuiging dat je niks anders met je stembiljet mocht doen dan één bolletje rood maken, en dat het anders ongeldig zou zijn.
Naja na de ondemocratische opmerkingen van Kuiken over o.a. bruine laarsjes, woorden verdraaien en putinvriendje wist ik wel zeker dat PvdA het niet meer ging worden. Walgelijkquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:25 schreef Breekfast het volgende:
Ik kan mij haast niet voorstellen dat zo'n slotdebat nog voor veel mensen de keuze beïnvloed.
Nu moet ik denken aan de film Daens waarbij de stemmen vervalst werden doordat de corrupte ontvanger van de biljetten inkt in z'n baard had zitten en daarmee iedere stem voor Daens besmeurde, waardoor deze ongeldig werd.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, weer wat geleerd. Ik was echt in de overtuiging dat je niks anders met je stembiljet mocht doen dan één bolletje rood maken, en dat het anders ongeldig zou zijn.
Gewoon CDA jonguhquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:30 schreef Bocaj het volgende:
Nogmaals stemwijzer gedaan.
CDA 63%
BBB 63%
Tja, iene miene mutte?
Deze is echt meme waardigquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voor Wopke was het duidelijk erg vroeg![]()
[ afbeelding ]
Ja die 'bruine laarsjes' was wel weer ver onder de gordel vond ik. Haast net zo erg weer als de 2e WO erbij halen, als dat het al niet is met die bruine laarsjes opmerking.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja na de ondemocratische opmerkingen van Kuiken over o.a. bruine laarsjes, woorden verdraaien en putinvriendje wist ik wel zeker dat PvdA het niet meer ging worden. Walgelijk
Als je niet boven die mongool kunt staan en als partijleider zo mee gaat doen ben je direct af:
Heb zin om een protest stem te doen!quote:
Waar is deze stembus, het plaatselijke slaaphuis?quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat IS gewoon WO2 erbij halen. En ja, het is tegen Baudet en die is ook niet vies van dit soort shitpraat maar van de andere leiders had ik wel wat meer verwacht dan dit geneuzel. En constant ook aangeven dat Baudet geen waardige debatpartner is (of zoiets) met d'r belerende handje zo van: get out of my face.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:32 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja die 'bruine laarsjes' was wel weer ver onder de gordel vond ik. Haast net zo erg weer als de 2e WO erbij halen, als dat het al niet is met die bruine laarsjes opmerking.
CDA stemmen is tegenwoordig haast een proteststem, je hoort dan bij een kleine minderheid.quote:
Je zou zeggen dat zijn stretcher ergens net buiten de foto staatquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar is deze stembus, het plaatselijke slaaphuis?
Edit: oh nee, een gymzaal.
Wel oppassen dat je bij het schrijven niet een tweede bolletje ‘raakt’. Het stembureau gaat niet voor jou bepalen wat je nu eigenlijk bedoeldequote:Op woensdag 15 maart 2023 09:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ah, zo bedoelde je dat. Aangezien ze onder andere de kwaliteit van het water controleren lijkt het me wel logisch dat ze voor die stelling lobbyen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, ik bedoel meer dat zij daar toch geen wetgeving over maken? Dat lijkt me een landelijk iets?
Maar blijkbaar lobbyen ze ook flink
Nederland in optima forma ja, zo'n minister die ongeschoren in een ouderwetse gymzaal komt stemmen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat zijn stretcher ergens net buiten de foto staat![]()
Toch heeft dit ook wel weer een bepaalde charme vind ik.
Altijd zo’n klassiekertje op de cursus. Wat doe je met teksten als “met de groeten van de buurman van de voorzitter”?quote:Op woensdag 15 maart 2023 08:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je mag op een stembiljet schrijven, hoor.
https://www.hartvannederl(...)-ongeldig-stembiljet
Zolang je maar duidelijk 1 rondje inkleurt en je naam niet op het stembiljet zet.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Met welke argumentatie? Slaat namelijk nergens op wmb.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:46 schreef Bocaj het volgende:
Wat ik eigenlijk nog niet wist (of niet tot mij doorgedrongen) is dat de PvdD ALLE veehouderijen weg wil hebben!
Alleen nog maar fruit- en akkerbouwers willen ze.
Ach, misschien had ik het kunnen weten...
PvdD is dan ook de FVD aan de linkerkant van het politieke spectrumquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:46 schreef Bocaj het volgende:
Wat ik eigenlijk nog niet wist (of niet tot mij doorgedrongen) is dat de PvdD ALLE veehouderijen weg wil hebben!
Dat is niet waar. Ze willen naar biologische veehouderijen en kringloop landbouw.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:46 schreef Bocaj het volgende:
Vrij simpel natuurlijk: de wereld is veel makkelijker te voeden en is veel minder vervuild als alle veehouderij weg is. Einde aan honger en klimaatproblematiek. Al ben ik het met jullie eens dat ze hiermee een stap te ver of in elk geval een stap te snel zouden gaan. Daarom is dit ook nog niet hun huidige plan.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met welke argumentatie? Slaat namelijk nergens op wmb.
quote:De Partij voor de Dieren wil dieren bevrijden uit de voedselketen. In de tussentijd moet het leed van dieren in de veehouderij zoveel mogelijk beperkt worden. Smakelijke, plantaardige en duurzame alternatieven voor vlees bieden hoop voor de dieren en onze toekomst. Het kabinet moet zich actief inzetten om die transitie op zo kort mogelijke termijn gerealiseerd te krijgen. De Partij voor de Dieren wil dat er goede voorlichting komt over het lijden en sterven van dieren dat nu voor consumenten verborgen wordt gehouden.
Dit geldt voor alle partijenquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
CDA stemmen is tegenwoordig haast een proteststem, je hoort dan bij een kleine minderheid.
Kloptl dat is hun verre toekomstperspectief. Lijkt me eigenlijk ook niet zo'n vreemd doel. Maar dat is niet wat ze nu willen uitvoeren.quote:
Blijkbaar dus wel...quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ze willen naar biologische veehouderijen en kringloop landbouw.
Dat is iets anders dan dat ALLES weg moet, vermoed ik.quote:
De mens wil toch vlees eten.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kloptl dat is hun verre toekomstperspectief. Lijkt me eigenlijk ook niet zo'n vreemd doel. Maar dat is niet wat ze nu willen uitvoeren.
Geen dieren meer eten maar alles naar plantaardig maak ik eruit op.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan dat ALLES weg moet, vermoed ik.
De huidige mens wil vlees eten, maar plantaardige alternatieven worden steeds beter, zijn gezonder en minder vervuilend. Wie weet kijkt de mens van over 100 jaar wel heel gek op als je voor stelt een dier op te eten.quote:
Op de lange termijn is dat inderdaad het streven. Maar niet met vlees verbieden, meer met erkennen dat onze vleesconsumptie niet decennia lang meer stand kan houdenquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Geen dieren meer eten maar alles naar plantaardig maak ik eruit op.
Dat is uiteraard hun doel als partij en dat dragen ze ook uit. Realistisch gezien zullen ze ook wel weten dat het nooit 100% uit te bannen is. De ontwikkeling van vleesvervangers gaat zo snel dat je over 10-20 jaar denk ik al een bizarre vermindering van echt vlees consumeren zult zien.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Geen dieren meer eten maar alles naar plantaardig maak ik eruit op.
Ziet er wel jeugdiger uit tegenwoordig.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
We kunnen mensenvlees gaan eten? Bijv van leden van de PvdD?quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is uiteraard hun doel als partij en dat dragen ze ook uit. Realistisch gezien zullen ze ook wel weten dat het nooit 100% uit te bannen is.
En dat vlees moet komen uit biologische veehouderijenquote:Op woensdag 15 maart 2023 09:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
De huidige mens wil vlees eten, maar plantaardige alternatieven worden steeds beter, zijn gezonder en minder vervuilend. Wie weet kijkt de mens van over 100 jaar wel heel gek op als je voor stelt een dier op te eten.
Ik kies Christine Teunissenquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We kunnen mensenvlees gaan eten? Bijv van leden van de PvdD?
Ah dus de mensstapel ook verminderen?quote:
Moeders met bakfietsen brengen dan hun kinderen naar school en gaan dan snel even stemmenquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:07 schreef Faraday01 het volgende:
Vanochtend rond 9 uur gaan stemmen en het was verrassend druk bij het stembureau. Zegt natuurlijk weinig over de algehele opkomst maar toch.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bronquote:Stembureaus in Twente en Achterhoek geopend, Baudet betreurt eerste ongeldige stem op FvD
Ik was heerlijk de enige om iets voor achtenquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:07 schreef Faraday01 het volgende:
Vanochtend rond 9 uur gaan stemmen en het was verrassend druk bij het stembureau. Zegt natuurlijk weinig over de algehele opkomst maar toch.
Ik moest keihard lachen om de 'bruine laarzen'. Zo lang dat het niet haalt bij wat Baudet allemaal uitkraamt, vind ik het ook geoorloofd. Ware het anders, dan niet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja na de ondemocratische opmerkingen van Kuiken over o.a. bruine laarsjes, woorden verdraaien en putinvriendje wist ik wel zeker dat PvdA het niet meer ging worden. Walgelijk
Als je niet boven die mongool kunt staan en als partijleider zo mee gaat doen ben je direct af:
Ik blijf hoop houden dat veel mensen het nu extra extra zat zijn en dus degelijk gaan stemmen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:07 schreef Faraday01 het volgende:
Ik vind het een leuke foto.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Kans is wel aanwezig ja door alle ophef de afgelopen jaren. Maar een opkomst hoger dan 60-70% zou me echt verbazen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik blijf hoop houden dat veel mensen het nu extra extra zat zijn en dus degelijk gaan stemmen.
Dat werkt eerder andersom: mensen die het zat zijn vertrouwen vaak geen enkele politicus en gaan dus ook niet stemmen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik blijf hoop houden dat veel mensen het nu extra extra zat zijn en dus degelijk gaan stemmen.
Het scheelt wel dat het mooi weer is (tot nu toe dan). Hier althansquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kans is wel aanwezig ja door alle ophef de afgelopen jaren. Maar een opkomst hoger dan 60-70% zou me echt verbazen.
Ik vond het ook prachtig om te zienquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:11 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik moest keihard lachen om de 'bruine laarzen'. Zo lang dat het niet haalt bij wat Baudet wat allemaal uitkraamt, vind ik het ook geoorloofd. Ware het anders, dan niet.
Hoe hoog ligt het normaliter bij deze? 70% zou ik blij mee zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kans is wel aanwezig ja door alle ophef de afgelopen jaren. Maar een opkomst hoger dan 60-70% zou me echt verbazen.
Rond 50% de afgelopen 30 jaar.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe hoog ligt het normaliter bij deze? 70% zou ik blij mee zijn.
Is er eigenlijk ooit onderzoek gedaan naar wie de mooi weer stemmers zijn? Voor welke partijen kan dit positief zijn?quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het scheelt wel dat het mooi weer is (tot nu toe dan). Hier althans
Die zeikerds blijven vast thuis, ik hoop dat de ‘quasi zeikerds die twijfelen’ stoppen met twijfelen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat werkt eerder andersom: mensen die het zat zijn vertrouwen vaak geen enkele politicus en gaan dus ook niet stemmen.
Het is gewoon net zulk populistisch gelul als waar Baudet zich aan schuldig maakt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vond het ook prachtig om te zienZeker. Het is gewoon de waarheid wat Kaag en Kuiken gezegd hebben
Nee. Het is de vinger op de zere plek leggen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is gewoon net zulk populistisch gelul als waar Baudet zich aan schuldig maakt.
Mij zou een herhaling van 2019 (56%) al verbazen, in 2015 was het 47%, 2011 55%, 2007 46%, 2003 47%, 1999 zelfs maar 45%. Boven de 60 lijkt me echt onhaalbaar.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Legde Kaag de vinger maar eens op zere plekken waar de samenleving daadwerkelijk wat aan heeft.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Het is de vinger op de zere plek leggen.
Het was gewoon een 'harde' en ook wel begrijpelijke grap. Meer niet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is gewoon net zulk populistisch gelul als waar Baudet zich aan schuldig maakt.
Saaie jaren met traditionele winnaars rond de 47% en protestjaren rond de 56%.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe hoog ligt het normaliter bij deze? 70% zou ik blij mee zijn.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is er eigenlijk ooit onderzoek gedaan naar wie de mooi weer stemmers zijn? Voor welke partijen kan dit positief zijn?
https://www.knack.be/nieu(...)ed-op-uw-stemgedrag/quote:Een lage opkomst is altijd slechts nieuws voor de progressieve partijen. Linkste stemmers zouden minder geneigd zijn om weer en wind te trotseren voor hun partij dan rechtse kiezers. Linkse partijen in landen met stemrecht houden doorgaans hun hart vast als het ’s avonds begint te regenen. De ouderen, die vaker conservatief stemmen, gaan immers ’s morgens stemmen, terwijl de vaker links georiënteerde werkende mens eerder ’s avonds na het werk zijn stem uitbrengt.
Ik zie dat ook niet gebeuren, mensen die afgehaakt zijn gaan echt niet massaal naar de stembus komen vanwege een aantal crisis. Het vertrouwen dat de politiek hen gaat helpen is nihil en er is veel meer nodig om dat vertrouwen terug te winnen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mij zou een herhaling van 2019 (56%) al verbazen, in 2015 was het 47%, 2011 55%, 2007 46%, 2003 47%, 1999 zelfs maar 45%. Boven de 60 lijkt me echt onhaalbaar.
Zelden heeft de fysieke staat van een politicus zo in lijn gestaan met de staat van zijn of haar partij. Uitgeblust, afgepeigerd, krachteloos.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Doet ze iig qua milieu/klimaat en boeren al.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Legde Kaag de vinger maar eens op zere plekken waar de samenleving daadwerkelijk wat aan heeft.
Junk Wopke, in een keer door van het methadon uitgiftepunt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Beter gaat ze gewoon weg, daar zouden we wat aan hebben.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Legde Kaag de vinger maar eens op zere plekken waar de samenleving daadwerkelijk wat aan heeft.
Oh dat claimen ze zelfs vooraf alquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Die zullen wel gaan claimen dat er sprake is van fraude na vanavond
Computer? Bij mij hadden ze alles op papierquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:35 schreef Momo het volgende:
Gestemd was vies druk op stembureau, maar er zat ook een opa achter computer dingen te checken. Hokjes waren sneller leeg dan hij kon checken met 3 hokjes.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Computer? Bij mij hadden ze alles op papier
Arme hontenquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:58 schreef Starhopper het volgende:
Kaag heeft lieve hondjes![]()
https://nos.nl/collectie/(...)iders-bij-de-stembus
Kaag wordt likeable. Vooruit dan maar.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:58 schreef Starhopper het volgende:
Kaag heeft lieve hondjes![]()
https://nos.nl/collectie/(...)iders-bij-de-stembus
Trap er niet in!quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kaag wordt likeable. Vooruit dan maar.
Dat baardje vind ik 'm juist wel prima staanquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zelden heeft de fysieke staat van een politicus zo in lijn gestaan met de staat van zijn of haar partij. Uitgeblust, afgepeigerd, krachteloos.
quote:In de grote steden liggen de opkomstcijfers voor de Provinciale Statenverkiezingen halverwege de ochtend tussen de 6 en 10 procent. In Rotterdam had rond 10.30 uur 6,7 procent van de kiesgerechtigden zijn stem uitgebracht, in Utrecht was dat rond die tijd 9,7 procent. In Den Haag stond de teller op 7,7 procent, in Eindhoven op 8,3 procent en Groningen op 8,6 procent. Amsterdam heeft rond 13.00 uur de eerste opkomstcijfers.
Wat mij betreft heeft Kuiken gewonnen vanwege de bruine laarzenquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:17 schreef TheVulture het volgende:
Is er iemand als winnaar aangewezen van het debat van gisteravond? Ik zag dat bij EenVandaag Kaag als winnaar uit de bus kwam, maar dat ging maar om 900 personen....
Denied.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Na het vlammende optreden van Mark bij VI toch maar weer VVD gestemd.
Die was goed ja, maar ik vond haar voor de rest anders niet bepaald sterk overkomenquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat mij betreft heeft Kuiken gewonnen vanwege de bruine laarzen
Yup, en dan valt het hele zootje binnen nu en een paar maanden uit elkaar. Ik sluit zelfs niet uit dat de eerste scheuren al ontstaan nog voor de Staten en de 1e kamer zijn geïnstalleerd.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
BBB gaat neem ik aan gigantisch scoren vanavond?
Het lijkt er wel op ja. We zullen zien.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
BBB was daar ook al op aan het voorbereiden toch?quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, en dan valt het hele zootje binnen nu en een paar maanden uit elkaar. Ik sluit zelfs niet uit dat de eerste scheuren al ontstaan nog voor de Staten en de 1e kamer zijn geïnstalleerd.
Stemmen er eigenlijk hier mensen ook op BBB?quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Een grotere farce dan FvD zal het niet kunnen worden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
BBB was daar ook al op aan het voorbereiden toch?
Op het uit elkaar vallen? Geen idee, maar feit blijft dat er altijd een hoop gelukszoekers, partijhoppers en baantjesjagers op dit soort partijen af komen. Daarnaast is het maar de vraag of Caroline de aandacht wil delen als er meer mensen aan het roer komen die mogelijk net wat anders vinden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
BBB was daar ook al op aan het voorbereiden toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |